Toon posts:

[Verzamel] Panorama's - deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter

[Verzamel] Panoramafoto's

http://tweakimg.net/g/if/v3/framework/tweakers_logo_v2_x2.png

Inhoudsopgave

De definitie van panoramafoto is niet erg makkelijk. Wat het in ieder geval moet hebben is een groot gezichtsveld. Hoe dit bereikt wordt en wat een groot gezichtsveld is, is niet gedefinieerd. Er zijn twee technieken:
  1. Panorama uit een enkele foto, bijvoorbeeld door een foto zo bij te knippen dat de aspect ratio veranderd. Hierdoor ontstaat een panoramische ervaring. Een voorwaarde voor deze techniek is wel dat er al met een redelijke groothoekfoto als bronmateriaal wordt gebruikt. Goed voorbeeld van deze techniek is de zogenaamde APS of Advanced Photo System van vroegah (vraag maar aan je moeder). Als je dit soort camera's op de panorama stand zette werd er gewoon een uitsnede gemaakt van het volledige formaat.
  2. Panorama uit meerdere foto's. Veelgebruikte techniek in het digitale tijdperk omdat meerdere foto's met software makkelijk is samen te voegen tot een enkele foto. In principe is het aantal foto's behoorlijk oneindig maar normale gebruikers zullen niet vaak boven de 20 komen. Maximaal haalbare beeldhoek is 360 graden oftewel een volledige cirkel.
« · ^

• Overzicht van informatie en programma's die panorama's kunnen maken en stitchen.
  • Nodal point: Ten eerste, dit punt moet je niet als draaipunt gebruiken als je parallax fouten wilt voorkomen. De term wordt zeer vaak verkeerd gebruikt en klopt niet. Het punt dat je wel moet gebruiken is het intreepupil (uitleg in het Engels).
  • 26 gigapixel foto van Dresden en een eentje van Parijs van dezelfde grootte. De eerste is 297.500 x 87.500 pixels en de tweede 354.159 x 75.570 pixels
« · ^

Voorbeeld van een panorama uit 1 foto, groter

Voorbeeld van een panorama uit meerdere foto's, groter (16101 x 1767)

« · ^

[Voor 2% gewijzigd door PowerUp op 20-01-2016 17:24]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Topicstarter
Mijn dank uiteraard weer aan iedereen achter de schermen. Ooit ga ik leren hoe de tweakers server werkt. Echt!

Op- en aanmerkingen zijn zeer welkom via DM of TR. Liever niet in dit topic want dan moet ik ze weer verwijderen namelijk :P

In dit topic ook geen discussies over hoe en wat, we zitten tenslotte in FGS.

Om het topic even goed te starten herhaal ik nog even wat fraaie plaatjes van het vorige topic

Sjaak_Afhaak in "[verzamel] Panorama's - deel II"

jed_nl in "[verzamel] Panorama's - deel II"

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Anoniem: 22659

Njah niet een heel spannende van mijn kant, maar meer jaloersmakend omdat ik nog even moet kijken waar ik dit weekend naar toe ga. Vorig weekend zag er in ieder geval als volgt uit:

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 17:25
Staat die laatste niet een tikkie scheef (kan ook bedrog zijn uiteraard) mig29?

ps, waar is dit?

Hier staat tekst

Ik heb hem uitgelijnd op basis van een stukje zee aan de rechterzijde.... Ik zal hem nog eens in het groot bekijken. Ik twijfel nu welke van de drie pano's van die locatie ik heb rechtgezet. Vanwege de komvorm valt het mij sowieso niet erg op.

Locatie in google maps

Edit: ik kan het niet zien op deze foto's. Ik zal morgen achter mijn desktop even kijken. Daar staat ie in volledige resolutie!

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 08-04-2010 23:02]

• Sjaak_Afhaak
oei, dat stuk van schotland heb ik nog niet gezien, als ik het zo zie moet we ook maar weer eens een weekendje weg :P

Voor een wijdere blik van de eerste voorbeeldplaat van Mobyrick 8)

(klikbaar voor 1920px, origineel is 49,8 MP)

ps: ze heeft daar ja gezegd O+

[Voor 15% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 08-04-2010 23:29]

Hier staat tekst

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 19:46
Ik wil panorama's verwerken in een video. Nu kan je botweg de platte (maar vervormde!) pano door beeld laten pannen, maar da's lelijk. Ik kan natuurlijk ook gewoon een video opnemen ipv moeilijk doen met foto's aan elkaar plakken, maar da's te... makkelijk. En ook niet echt mooi. Nee, ik wil gewoon een full-screen, optisch correcte pano weergeven, waarbij je dus rustig door het beeld heen draait net zoals die pano viewers dat doen. Nou kan ik gaan lopen hacken en rommelen in de source code van PTViewer, maar wellicht is er al software beschikbaar die dat gewoon kan?

[edit]Kwaliteit is dus key in deze. Ik wil een full HD filmpje kunnen maken met de juiste refresh rate, zodat het dus écht soepel beweegt.

[Voor 11% gewijzigd door Fuzzillogic op 09-04-2010 22:55]

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58
Trollstigveien in Noorwegen, bestaande uit: 60 afbeeldingen. Aan elkaar laten zetten door autostitch en nabewerking gedaan in Picasa (ben geen held met Photoshop)

Ik vind het best een leuk plaatje geworden :)

[Voor 7% gewijzigd door MaNDaRK op 10-04-2010 12:14]

Holy shit! Waarom 60 afbeeldingen? Wilde je hem graag GROOT hebben ofzo?

Wel jammer dat de weg overbelicht is , maar het ziet er daar erg cool uit!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Idd, 60????? damn man, ruimte over? Maar wel vet! Kan je die weg nog een beetje terugkrijgen denk je? Voor de rest erg netjes!

Wil daar wel eens mountainbiken of met de motor doorheen! Gaaf man!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
Als je zo een grote pano gaat maken zou je eigenlijk even moeten kijken naar photosynth van Microsoft, kan je gigantische pano's heen sturen welke dan met een silverlight speler toegankelijk worden gemaakt, dat je dat 'gigapixel project' idee krijgt. :)

40D | 8 | 50 | 100 | 300

• MaNDaRK
Het punt van de 60 foto's was het oppervlakte van mijn lens. Ik heb ze geschoten vanaf het uitkijkpunt, direct boven de Trollstigveien, er was geen andere mogelijkheid. Achter me staat namelijk nog een berg, waar je niet zomaar op kan klimmen om meer beeld te krijgen ;)

Sorry, wat bedoel je daarmee? Had je te weinig groothoek, waardoor je 60 foto's nodig had?

• MaNDaRK
Dat vat het inderdaad wel samen ja :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Maar damn, had je dan een mega telelens oid? Wat voor camera + lens heb je dan gebruikt dat je zo verschrikkelijk veel nodig had? :o

• MaNDaRK
Nee, alleen een Canon 350D met daarop de kit-lens een 18-55.

@RZor, ik hoop nog een keer vakkundig met Photoshop de afbeeldingen te kunnen bewerken zodat de weg wat meer naar voren komt in plaats van het overbelichte.
Ik ben eigenlijk best tevreden met het resultaat, het overbelichte deel is wel jammer, maar misstaat niet

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:49

polthemol

Moderator General Chat
MaNDaRK schreef op zondag 11 april 2010 @ 01:02:
Nee, alleen een Canon 350D met daarop de kit-lens een 18-55.

@RZor, ik hoop nog een keer vakkundig met Photoshop de afbeeldingen te kunnen bewerken zodat de weg wat meer naar voren komt in plaats van het overbelichte.
Ik ben eigenlijk best tevreden met het resultaat, het overbelichte deel is wel jammer, maar misstaat niet
ik zie wel wat errors als ik hem fullsize doe, vermoedelijk dat die bomen / struiken bewogen door wind waardoor het op sommige stukjes uitziet alsof je het vanuit een rijdende auto hebt gemaakt (zal vermoedelijk wel niet zijn als je 60 foto's hebt kunnen nemen ;P ).

Misschien eens met manual stitchen proberen of je die dingen eruit kunt krijgen en daarna de weg proberen bij te trekken (lijkt nu een beetje te gloeien op de foto), want hij is de extra moeite zonder meer waard !

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 12-05 19:46
Fuzzillogic schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:35:
Ik wil panorama's verwerken in een video. Nu kan je botweg de platte (maar vervormde!) pano door beeld laten pannen, maar da's lelijk. [...] maar wellicht is er al software beschikbaar die dat gewoon kan?
Ik bedacht me nog een alternatief: een 3D-modeller/renderer. Plaats een camera midden in een bol. Behang die bol met je panorama. En voila. Software of choice is Art Of Illusion. Deze heeft ook de benodigde animatie-features.

Eerste proof of concept: Theora video. (originele pano).

Ok, niet perfect: de anti-aliasing-feature nog niet gebruikt, de horizon is niet recht en het netjes full-screen krijgen is ook nog priegelen. Maar niets staat me in de weg om dit verder mooi te animeren en er een HD video van te maken met de juiste refresh rate.

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 10:19

Danny

Plus is niet meer!

Gisteren eens wat oude usa mappen doorgenomen en drie panorama's gemaakt van 2, 3 en 4 foto's (met m'n oude Nikon D70 en kitlens). Mijn eerste poging tot het stitchen van panorama's.
Samengevoegd met Photoshop CS4 (klik foto voor groter)

1: 2 foto's

2: 3 foto's

3: 4 foto's
http://farm3.static.flickr.com/2789/4515793668_37e09ed48a.jpg

[Voor 3% gewijzigd door Danny op 13-04-2010 09:08]

Eindelijk het Tweakers-Plus gedrocht weg *O*

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
Heb je de foto's in landscape geschoten? Ik krijg namelijk het gevoel dat ik opgesloten zit op de eerste foto na dan. Die is mooi en ruimtelijk opgezet de onderste twee vind ik erg 'krap'. Wel een leuke plek om naar toe te gaan denk ;)

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 10:19

Danny

Plus is niet meer!

Silvermoon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:16:
Heb je de foto's in landscape geschoten? Ik krijg namelijk het gevoel dat ik opgesloten zit op de eerste foto na dan. Die is mooi en ruimtelijk opgezet de onderste twee vind ik erg 'krap'. Wel een leuke plek om naar toe te gaan denk ;)
Ja, ze zijn idd in landscape geschoten zo'n 3,5 jaar geleden :) (en vanuit de losse pols waardoor en boven en onder nog afgecropped moest worden)
Binnenkort eens wat schieten in portrait en kijken of ik er wat moois van kan maken, hoewel ik dan natuurlijk niet hetzelfde uitzicht heb -O-

[Voor 6% gewijzigd door Danny op 13-04-2010 11:07]

Eindelijk het Tweakers-Plus gedrocht weg *O*

• MaNDaRK
polthemol schreef op maandag 12 april 2010 @ 03:39:
[...]

ik zie wel wat errors als ik hem fullsize doe, vermoedelijk dat die bomen / struiken bewogen door wind waardoor het op sommige stukjes uitziet alsof je het vanuit een rijdende auto hebt gemaakt (zal vermoedelijk wel niet zijn als je 60 foto's hebt kunnen nemen ;P ).

Misschien eens met manual stitchen proberen of je die dingen eruit kunt krijgen en daarna de weg proberen bij te trekken (lijkt nu een beetje te gloeien op de foto), want hij is de extra moeite zonder meer waard !
Ik ben nog nooit bezig geweest met het manual stichen, misschien ga ik daar eens naar kijken in de zomervakantie, want voor die tijd heb ik denk ik geen tijd :P

[Voor 6% gewijzigd door MaNDaRK op 13-04-2010 22:29]

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Even een wat andersoortig panorama:

Klikbaar en groot:
http://farm5.static.flickr.com/4052/4525666379_13339f8fd5.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

van het weekend naar Kopenhagen geweest met de auto. Helaas was het écht baggerweer, veel wind en regen.
Heb toen het eventjes droog was mijn eerste panorama kunnen maken.

http://farm5.static.flickr.com/4068/4615816276_b568cecb08.jpg

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Anoniem: 182719

Erasmo schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 23:48:
Even een wat andersoortig panorama:

Klikbaar en groot:
[afbeelding]
Erg leuke foto. Misschien alleen al vanwege het feit dat er BXen op staan. En dan in het bijzonder de Sport. Ik heb er zelf namelijk ook 1 :P. Waar is deze gemaakt?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:56

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Tijdje geleden in Landschaftspark in Duisburg geweest en daar wat lopen schieten. Leuke (gecontroleerde/veilige) urbex lokatie.

Interactieve (high-res) versie van deze en andere panos: hier

[Voor 31% gewijzigd door BlaTieBla op 01-05-2012 12:25]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 20:31
Gave pano's Danny! De tweede mist wat dieptewerking, maar de eerste is ook lekker qua kleur en de laatste is het sterke punt die boom. Super!

BlaTieBla Die vette kaders zijn niet echt mijn ding, maar leuke plaat wel als je van urbex houdt. Waarom geen directe link naar een full-size jpg en een beetje meer info over waar je m mee gemaakt hebt (hoeveel images, welk progsel).

MaNDaRK: ik weet nog steeds niet waarom je 60 afbeeldingen nodig had als je een 18mm op zak had, maar het eindresultaat is er naar!

Hier een viertal pano's van mijn laatste reisje naar Portugal...Allen geschoten met 400D / Canon 17-55 IS 2.8 handheld, meestal f/6.3 en een mm of 28, gestiched met Hugin.

Porto, uit 5 foto's, 5.08MB, 6711x1639px

Miradauro, uit 14 foto's, 12.5MB, 9732x2724px

http://farm5.static.flickr.com/4027/4646001078_8fab17f28e.jpg
Lissabon, uit 10 foto's, 11,1MB, 10519x1609px

Geres, uit 8 foto's, 10MB, 6864x2314px

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@AugmentoR; Tsja kaders... :)
De pano bestaat uit 9 foto's in portretmodus genomen met een brandpuntsafstand van 24mm. De pano is vervolgens door AutopanoGiga gehaald voor de JPEG en met Pano2VR omgezet naar de interactieve versie.

Overigens zet ik nooit de full versions online. Dat zijn nml al snel jpeg's van enkele tientallen MB's.
Ik heb ook eens een pano in de botlek gemaakt (de kleine uitvoering staat ook op mijn panorama pagina). Die bestaat uit 95 foto's en resulteerde in een bestand van ongeveer 1.2GB. Online is dat niet te doen (bandbreedte en storage kosten nog steeds geld). De details die je dan hebt is ongelofelijk. Ik kan me dus wel voorstellen dat er een pano met 60 foto's gemaakt wordt. Alleen jammer dat het getoonde resultaat dat niet altijd weergeeft.

Anoniem: 267676

Wat een schande dat ik dit topic niet eerder ontdekt heb.. :)

@ BlaTieBla: die van het Landschaftspark is echt super! Wil daar ook nog eens heen. Ben alleen in de Sinteranlage geweest daar in de buurt.. Landschaftspark ga ik binnenkort nog eens doen..

@ AugmentoR: heerlijk, die eerste! Super mooi standpunt ook..

Afgelopen donderdag een voetbaltoernooi gehad in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Natuurlijk ging de camera mee... :D
Uit de hand geschoten panorama van 11 foto's...

[klik voor groot!]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:04

Donnie

AKA DonCorleone

Pano geschoten vanaf de pier (scheveningen)

[KLIK VOOR GROOT]

@ harmrhebergen: gaaf perspectief man, nice shot!

@ augmentor: hele gave pano's, geven echt het gevoel dat je er bent ;)

[Voor 36% gewijzigd door Donnie op 30-05-2010 14:38]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:03

Polariteit

Testende fotografeur

@Donnie: Op zich een mooie plaat, met mooie kleuren en een hoop dingen te zien. wat ik jammer vind is de hoek waarin je naar het strand kijkt.

@harmrhebergen: nice!

@augmentor: Gave foto's, vooral die derde van Lissabon is erg gaaf. Mooi!

@BlatieBla: Leuk! Vooral dat 'interactieve' is wel grappig.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 16:31
Gave plaat Donnie! Oude herinneringen van de DH meet opgehaald in Scheveningen? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 14:20
Wellicht een slechte post zonder foto, maar heb sinds kort interesse voor fotografie en in het speciaal voor panorama's maar hoe maak je die nu volgens de 2e mogelijkheid (dus door foto's aan elkaar te plakken)?

Gewoon een statief foto maken; stukje draaien; foto maken, en dan achteraf met psp of iets soortgelijks aan elkaar plakken; want dan lijkt me het nog best moeilijk om het perfect passend te krijgen...

Edit; trouwens prachtige foto's in dit topic, met name dat atletiek stadion en die foto van die weg in Noorwegen kan ik erg waarderen, maar de rest ziet er ook erg goed uit.

[Voor 17% gewijzigd door Silvos op 31-05-2010 16:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Silvos schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:54:
Wellicht een slechte post zonder foto, maar heb sinds kort interesse voor fotografie en in het speciaal voor panorama's maar hoe maak je die nu volgens de 2e mogelijkheid (dus door foto's aan elkaar te plakken)?

Gewoon een statief foto maken; stukje draaien; foto maken, en dan achteraf met psp of iets soortgelijks aan elkaar plakken; want dan lijkt me het nog best moeilijk om het perfect passend te krijgen...

Edit; trouwens prachtige foto's in dit topic, met name dat atletiek stadion en die foto van die weg in Noorwegen kan ik erg waarderen, maar de rest ziet er ook erg goed uit.
Jup, statief, fotos maken met wel een overlapping! en de software doet de rest...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 29-04 21:12

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Software overzicht staat in de topicstart onder het kopje "Tips, tutorials en trucs".

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 10:04

Donnie

AKA DonCorleone

NickH schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:16:
Gave plaat Donnie! Oude herinneringen van de DH meet opgehaald in Scheveningen? :P
Jazeker, ben nog een keer terug geweest met een vriend van me ;-) Plaat is trouwens bewerkt met nieuwe cs5 feauture, hdr toning(1 foto) om hem net wat meer "punch" te geven ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 267676

Statief hoeft niet eens hoor. Heb zelf nog nooit een panorama gemaakt vanaf statief en degene die ik heb gemaakt zijn prima gelukt (al zeg ik het zelf).. Rest is hier te bekijken: http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157623620111860/

• Mad_Demon
  • Laatst online: 01-06 14:58

Mad_Demon

de dokter

Mooie foto's in dit topic. :)

1. Guadalest, Spanje. 10 opnamen

2. Rome, Italië. 9 opnamen

[Voor 4% gewijzigd door Mad_Demon op 10-06-2010 19:59]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 18:49

mambo No5

Bad Apple?

Eentje die ik eind vorig jaar heb gemaakt uit de losse hand (als in: geen statief oid..):

http://www.graspol.eu/jeroen/pics/vakantie_2009/Miyajima_widescreen_small.jpg

Uit m'n hoofd waren dit +- 12 opnames. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:58
Prachtig uitzicht, maar jammer van die paal in het midden!

Misschien kan je die nog wegwerken, met PS CS5 bijv. is dat nu een fluitje van een cent...

@ Mad Demon, mooie pano's alleen had je bij die van de Trevi fontein misschien beter een paar uur kunnen wachten, het licht is erg hard.

[Voor 31% gewijzigd door Evano op 05-06-2010 11:31]

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@mambo No5: Het is erg jammer van die palen in het midden van de foto.

• Gizz
  • Laatst online: 11:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij deze foto vind ik de 30 opnames weinig toevoegen. Met een redelijk groothoekobjectief had je er nog veel meer op kunnen krijgen, en dat met veel minder vervorming.

Waarom heb je gekozen voor meerdere opnames. Had je de extra resolutie echt nodig? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

mambo No5 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:03:
Eentje die ik eind vorig jaar heb gemaakt uit de losse hand (als in: geen statief oid..):

[afbeelding]

Uit m'n hoofd waren dit +- 12 opnames. :)
Je hebt wel links van het midden een stukje boom gecloned en de clone-spot is DUIDELIJK te zien :)
Daarnaast heb je aan de rechterkant van de foto bij die rode bomen een kleine boom staan met een stuk papier ofzo dat boven die boom zweeft? Geen idee wat het is.

Daarnaast vind ik deze panorama niet erg indrukwekkend. De paal in het midden stoort best wel en het weer/scene vind ik niet zo heel spannend eigenlijk. Je ziet weinig van de achtergrond. Wel jammer.

[Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 05-06-2010 12:22]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33
Hierbij een panorama van een doorbrekende zon in Bern.
Niet heel spannend verder maar de lucht was wel aardig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Gizz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:02:
[...]

Bij deze foto vind ik de 30 opnames weinig toevoegen. Met een redelijk groothoekobjectief had je er nog veel meer op kunnen krijgen, en dat met veel minder vervorming.

Waarom heb je gekozen voor meerdere opnames. Had je de extra resolutie echt nodig? :)
Dergelijke pano's moeten het vooral hebben van de enorme resolutie. Dus op dit formaat komen ze gewoon niet tot hun recht.

Als de maker nu een 100Mpix versie van post, dan kan je mooi de details e.d. zien (of een interactief ding waarbij je in kan zoomen). Uiteraard ook in een beetje pano verhoudingen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 11:58

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

BlaTieBla schreef op maandag 07 juni 2010 @ 19:25:
[...]

Dergelijke pano's moeten het vooral hebben van de enorme resolutie. Dus op dit formaat komen ze gewoon niet tot hun recht.
Nou ja, dat was dus mijn vraag aan de poster van het ding ;)
Het kan ook zijn dat hij vooral voor het kromme effect gegaan is, of dat het behelpen was zonder groothoekobjectief.

En ook als het om de details zou gaan, dan had de uitsnede wat beter gekund. Nu valt er zoveel weg van het water voor de fontein, inclusief de dingen in het water. Terwijl dat een wezenlijk onderdeel is van die 'tourist trap' ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Mad_Demon
  • Laatst online: 01-06 14:58

Mad_Demon

de dokter

Goed, dit moet ik rectificeren. Het zijn geen 30 maar 9 opnamen geweest waaruit die afbeeldig is samengesteld. Ik verwarde deze foto met een andere foto van een interieur waar ik wel 30 opnamen had gemaakt maar waar het stitchprogramma niks moois van kon maken. :F
De reden van het stitchen van deze locatie was het gebruik van een 27mm 35-mm equivalent en ik vooraan bij de trappen stond waardoor ik het er simpelweg niet in een keer op kreeg. Excuus hiervoor!

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

* BlaTieBla ziet een 'Gigapixel Foto [verzamel]' topic aankomen :)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06
@nachtapotheker Apart effect in die lucht!

In China heb ik vorige maand ook een aantal foto's gemaakt om te stitchen. Mijn doel was om de steile trap/ muur goed weer te geven...Heb deze met mijn D80+35mm 1.8 gemaakt (had alleen deze combi bij me).

Het zijn 8 foto's geworden die ik met Microsoft ICE aan elkaar heb geplakt. Autostitch en Photoshop CS3 gingen beiden de mist in. Overigens is dat ICE echt een super snel programma (maakt gebruik van quadcore).

Klikbaar voor groter

• Deathchant
  • Laatst online: 02-06 21:24

Deathchant

Don't intend. Do!

gelukkie, hij kon beter qua contrast, maar het onderwerp, compositie vind ik echt aantrekken. Schitterend concept, dus dat heb je wel goed gedaan!

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• Sjaak_Afhaak
ik krijg de neiging te zeggen dat ie scheef staat, zeker als ik naar het stuk muur linksboven kijk. Het idee van de diepte is overigens uitstekend gelukt! Meer contrast zou deze plaat wel kunnen helpen.

Hier staat tekst

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09-2022

Groter

Onderwerp: Barcelona
Aantal foto's: +/- 8

[Voor 38% gewijzigd door Drama op 18-06-2010 14:49]

\0/

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

@Gelukkie: Jammer van de fletse kleuren, contrast kan wat beter. Qua compositie erg gaaf.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06
Thx voor de comments :) Ik ga het contrast nog eens nader bekijken ;)

@drama: Mooi overzicht, midden oogt alleen wat te fel..vind ook de zwarte balk niet zo :)

Edit:
Nog beetje zitten schuiven in PS,

Weer klikbaar

[Voor 70% gewijzigd door gelukkie op 19-06-2010 12:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 16:23

Spikey

Make it accessible!

Ginkelse Heide

gisterenavond met de 12-24 op 12mm eens een rondje gedraaid op de heide. resultaat, een (zo goed als) 360 rond uitzicht onder de mooie avondzon :) zelf vond ik hem wel goed geslaagd, zeker voor een eerste pano. het smaakt i.i.g. zeker naar meer :)

edit:
@hieronder
hij zou door moeten klikken naar flickr met de mogelijkheid om het orginele formaat te zien. misschien dat dit werkt: groot formaat

[Voor 21% gewijzigd door Spikey op 10-07-2010 01:25]

Gaat voor digitale toegankelijkheid | Nikon + meuk | Flick! | Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 289407

Spikey, jammer dat ik alleen een thumbnail kan zien maar technisch lijkt die goed gelukt.

Bij sommige wist ik niet eens dat ik een pano maakte. Wil nog wel een keer een pano maken van 30 foto's ofzo als de omgeving interessant genoeg is.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

Vette panorama's zeg! Vooral nummers 3, 12 en 13 vind ik gaaf. Wel jammer dat de grote versies redelijk korrelig zijn, dat is jammer. Ligt dat aan de kwaliteit van je foto's, of door panoramio?

Zijn inderdaad behoorlijk korrelig door kwaliteit camera. Technisch ben ik ook niet super tevreden. Had ik bijv. maar een dslr bij nummer 3. Ik heb sommige al geresized trouwens aangezien veel pixels toch overbodig waren.

In de toekomst hoop ik met een wat betere camera meer in de buurt te komen van deze kwaliteit (niet van mij dus):

[afbeelding]

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 19:53
Anoniem: 289407 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:03:
In de toekomst hoop ik met een wat betere camera meer in de buurt te komen van deze kwaliteit (niet van mij dus):

[afbeelding]
Valt wel mee vind ik. Deze pano is fototechnisch wat beter, maar ik vind jouw locaties, gekozen tijden, etc veel beter. Daardoor spreken ze veel meer tot de verbeelding. Het zou natuurlijk mooier zijn als de pano's ook op 100% view ruisvrij en ragscherp zijn, maar het belangrijkste is dat je op het juiste moment op de juiste locatie bent!

Vooral de volgende vind ik erg mooi: 1, 3, 5, 8, 9, 11 (als je hem op 100% kijkt) en 12 (erg mooi met die visser)

Bij 10 zou ik trouwens zelf die mensen die rechts op de foto zitten (met rode en blauwe jas) weghalen. Dat geeft een nog iets landelijker idee. Nu krijg je bijna het idee dat het een park is waar allemaal mensen zitten te picknicken (beetje overdreven :)). Ook trekt mijn oog er steeds heen (kan ook zijn omdat ik het nu weet en mij er aan stoor), terwijl het helemaal geen belangrijk onderdeel van de foto is.

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 16:23

Spikey

Make it accessible!

erg mooie locaties apojapo! ben het eens met Niels wat betreft de kwaliteit. ik ben zelf niet zo'n pixelpeeper om eerlijk te zijn dus het storrt mij niet als een foto technisch misschien wat minder is op 100%. ik vind je locaties schitterend. 3 en 11 zijn voor mij de favorieten, vooral 11 heeft een imposante sfeer vind ik!

wat betreft je opmerking over de thumbnail. als je er op klikt moet hij via flickr op vol formaat te zien zijn. heb een linkje eraan geplakt. als dat niet werkt dan kijk ik nog even verder.

Gaat voor digitale toegankelijkheid | Nikon + meuk | Flick! | Specs

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

Anoniem: 289407 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 00:03:
Zijn inderdaad behoorlijk korrelig door kwaliteit camera. Technisch ben ik ook niet super tevreden. Had ik bijv. maar een dslr bij nummer 3. Ik heb sommige al geresized trouwens aangezien veel pixels toch overbodig waren.

[afbeelding]
Ik ben het met Niels eens dat jou foto's qua omgeving en timing en compositie veel meer tot de verbeelding spreken. Qua omgeving vind ik deze foto niet zo heel boeiend om eerlijk te zijn...

Overigens vind ik dat je een panorama wel op 100% moet kijken, omdat je anders het panorama-effect kwijt bent, en je ook best weinig op een foto ziet...

[Voor 9% gewijzigd door Polariteit op 10-07-2010 08:50]

Spikey schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:31:
wat betreft je opmerking over de thumbnail. als je er op klikt moet hij via flickr op vol formaat te zien zijn. heb een linkje eraan geplakt. als dat niet werkt dan kijk ik nog even verder.
Heb ik mij helemaal geregistreerd bij Yahoo (10 sec maar toch ;) ) kan ik hem nog niet zien aangezien je pano prive is :P

Leuk die complimenten. Wat harde kritiek mag natuurlijk ook zodat ik nog wat kan leren. Geef je wel gelijk Niels, bij foto 10 had ik die mensen beter kunnen uitgummen of ik had er echt achter moeten gaan staan toen ze naar het uitzicht keken. Nu voegt het weinig toe en leidt het alleen maar af.

Het ging mij bij die pano die ik linkte alleen om de technische kwaliteit. Je kan elk huisje, straat of auto nog redelijk in detail zien ondanks de grootte. Alles blijft ook in detail tot aan de horizon. Voor de rest is die inderdaad niet echt super interessant kwa sfeer en compositie.

Heb nog een paar foto's aan elkaar weten te lijmen. 3 verschillende camera's, seizoenen en gebergten

1 Vogezen, herfst. Gemaakt met mijn eerste camera

2 Pyreneeën, winter

3 Alpen, lente

Edit: nog eentje
4 Slecht weer op komst, Franse Alpen

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 289407 op 16-07-2010 16:08]

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dit jaar met de vakantie in Spanje wat pano's geschoten;

Mooi en oud idyllisch dorpje Cinchone in de buurt van Madrid:

Uitzicht over Granada vanaf de Alhambra:

en nog eentje die niet echt een pano is, maar wel een 128MPix stitch van 72 foto's (er is dus pano-software gebruikt ;) ). De Kathedraal in Toledo:

(meer info)

Acties:
  • 0Henk 'm!

BlaTieBla schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:43:

[afbeelding]

[afbeelding]

en nog eentje die niet echt een pano is, maar wel een 128MPix stitch van 72 foto's (er is dus pano-software gebruikt ;) ). De Kathedraal in Toledo:
[afbeelding]
(meer info)
Die tweede foto vind ik echt gaaf. Mooie balans en mooie kleuren. Lekkere kijk plaat. Kan ik hem ergens groter zien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Acties:
  • 0Henk 'm!

Thanks, zo vind ik hem nog mooier ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Testende fotografeur

BlaTieBla schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 16:43:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
(meer info)
heerlijke panorama's! vooral de eerste 2 zijn best gaaf.

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ja, die derde is meer een experiment wat ik zelf redelijk geslaagd vind. Een volgende keer eens kijken of iets dergelijks met een telelens te doen is :D

Anoniem: 213308

Mooie panorama´s apojapo, je hebt zo te zien intensieve reizen ondernomen!

Blatiebla, 2e foto vind ik ook de sterkste. Mooi gedaan

Hier nog een panorama van mij. Gesneden uit 1 enkele foto uiteraard, meegetrokken op 17mm met een 5D.

Vind hem best goed. De bewegingsruis laat hem echt leven. Foto is erg klein natuurlijk maar wel oppassen dat zijn lichaam niet in de boom verdwijnt. Goede keuze ook voor een crop in de breedte.

Bij deze de kleuren wat minder fel laten ogen en de schaduwen zo helder mogelijk gemaakt.

edit:
Toen het nog kouder wat koeder was ;)
Hoge resolutie:
http://commondatastorage....tos/original/38261277.jpg

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 289407 op 23-07-2010 19:49]

• Joor
  • Laatst online: 02-12-2022
M'n eerste panorama expiriment (12 foto's):

Klik voor de 48Mpix versie.
Jambes (aan de maas) vanaf de citadel van Namen/Namur.

[Voor 12% gewijzigd door Joor op 26-07-2010 00:13]

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09-2021
Ik zie nog wel de nodige fouten, bij de brug is bij bijvoorbeeld niet mooi gestitcht.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 20:54
@Joor:
Niet slecht voor een eerste poging, wel jammer dat er in het midden onderin een stukje maas mist.

Eentje van mij, natuurgebied De Slufter op Texel. Bestaat uit 12 foto's uit de hand geschoten en het stitchen is gedaan met Photoshop CS5.

Klikbaar voor een 2500 pixel brede versie...

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 09:18
Mooie foto Amstel, wel vind ik de kleur blauw van de lucht 'nep'.

Is gelijk mijn vraag of CS5 of PTGui nou beter is. Ik heb een aantal pano's gemaakt op vakantie, maar PTGui maakt er een golvende horizon van wat dus erg lelijk is.

• Amstel76
TranceSetter schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:37:
Mooie foto Amstel, wel vind ik de kleur blauw van de lucht 'nep'.

Is gelijk mijn vraag of CS5 of PTGui nou beter is. Ik heb een aantal pano's gemaakt op vakantie, maar PTGui maakt er een golvende horizon van wat dus erg lelijk is.
Ja ik heb het blauw inderdaad flink wat aangezet, je vind het mooi of niet :)

PTGui heb ik geen ervaring mee, autostich vind ik wel fijn werken en CS5 maakt het je ook wel erg gemakkelijk tegenwoordig. Die panorama van mij is geschoten op 18mm en had op elke foto wat perspectiefvervorming, hier was niks van terug te zien na het stichen. Heb naderhand nog wel wat lenscorrectie toegepast.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

• TranceSetter
Ik heb mijn 10-22 gebruikt voor de meeste pano's en dan krijg je wel heel erg veel perspectief vervorming, dus dat is waarschijnlijk ook waarom hij bij de meeste de fout in gaat. Doe CS5 ook de vertekening verhelpen voordat hij de samenvoegt?

• Amstel76
Bij mij haalde hij de vervorming inderdaad weg voor het samenvoegen, automatisch. Hoe hij met extremere vervorming om gaat weet ik ook niet natuurlijk maar ik zou zeg probeer het gewoon ;)

• TranceSetter
Denk dat ik dat inderdaad maar eens moet doen ^^

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Amstel76: Vind de onnatuurlijke blauwe kleur erg overheersend en de horizon ligt wel erg in het midden. Dat valt nog erger op omdat het een vlak landschap is waar verder weinig in gebeurd.

[Voor 3% gewijzigd door BlaTieBla op 13-08-2010 16:46]

• BreadFan
  • Niet online
Vorig jaar op vakantie bij het meer van Annecy.

6 foto's origineel, met AutoStitch heb ik er een pano van gemaakt

klik voor groot

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@BreadFan: Lekker wijdse blik zo. Jammer dat de onderkant van het meer direct aan de onderkant van de foto grenst. Daar nog een stukje groen/stad had hem nog beter gemaakt.

• Anoniem: 202119
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Amster67: Mooi met die wolkjes!
Breadfan: Ik mis een beetje contrast in de pano, verder mooi beeld!

Montserrat by jsprhrmsn.photography, on Flickr

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 202119 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:57:
Amster67: Mooi met die wolkjes!
Breadfan: Ik mis een beetje contrast in de pano, verder mooi beeld!

[afbeelding]
Montserrat by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Wow,superplaatje. Met een 10-22 ofzo?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Niet online
Nee, Tamron 17-50 ;-)

• TranceSetter
@Amstel76, mooie wolken, en mooi landscap. Wel vind ik de kleur van de voorgrond erg 'warm'.
@Breadfan, zoals al gezegd een lekkere wijde blik. Ook mooi dat je zo ver kan kijken. Wat ik wel jammer vind is dat de onderkant van het meer wordt afgesneden. Ook had ik wat meer contrast verwacht.
@jspr, prachtig landschap, mooie wolken en lekker contrastrijk. Goed gestitched ook trouwens!

En dan een van mij, gemaakt op vakantie in Malta met een 10-22 lens (waar ik dus achter ben gekomen dat dat bijna niet te stitched valt door de giga vertekening. Zowel PTGui Pro als PS CS5 hebben met de meeste pano's de grootste moeite.

Edit: zie verderop de pagina. Hier werd de pano niet goed weergegeven.

[Voor 18% gewijzigd door TranceSetter op 26-08-2010 10:38]

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 14:37
Helpt het niet wanneer je eerst lens correctie toepast op elke foto? (heb geen ervaring met panorama's)

• Niet online
Als je een groothoek op 10mm gebruikt, kun je beter met een panokop/statief schieten. Als je de lens iets in een andere hoek zet, dan is het niet meer te corrigeren achteraf. Beter schiet je op 17mm en meer.

• TranceSetter
woytek, dat helpt inderdaad niet echt. Probleem is een combinatie van factoren, maar je moet om een precies punt draaien met een groothoek lens om zo min mogelijk vertekening te krijgen, zoals jspr ook zegt. Zonder statief wordt het lastig omdat het je nooit lukt om rond dat punt te draaien. Hoe meer tele je gaat des te minder je daar last van hebt.

jspr, klopt, ik heb zo'n kop (nog) niet, en dan is het nog niet makkelijk meenemen natuurlijk. Ik ga de komende tijd maar met m'n 17-40 pano's maken ^^

• BreadFan
  • Niet online
Dank voor de commentaren. De onderkant van het meer had ik ook graag iets meer van willen hebben, maar helaas bleek met het croppen dat ik daar net de krap geschoten had. Contrast ga ik eens wat mee spelen, ben vrij groen op het gebied van foto's nabewerken.

Anoniem: 255680

Ben net terug van 2 weekjes in het mooie Polen. Volgende panorama heb ik gemaakt in een oude steengroeve die omgevormd is naar een duikersplaats/ zwemplaats.

Zakrzowek

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ibiza Old Town

Vanaf een schip in de haven.
Geschoten met de PowerShot A520 van m'n zusje.

~ Voordelig Leren Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• ®Otto
  • Laatst online: 13:07
Leuk topic met hele mooie foto's!

Afgelopen week in Zuid-Limburg geweest en daar een eerste poging ondernomen voor het maken van een panoramafoto. Foto is genomen met een D40 en is klikbaar.

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 22:33
Otto: niet slecht, maar vooral in de lucht lijkt hij niet echt scherp te zijn. Misschien een volgende keer een kleine diafragma gebruiken?

Een tweetal panorama'tjes uit Oostenrijk:

Flickr! || Website

Otto, bij het bovenste bos zo te zien. Over de pano, de bossen zijn wat onderbelicht. De lucht trekt de meeste aandacht.

Whiskey, mooi, heel dramatisch. Vind met name de eerste heel mooi. De open stukjes zorgen voor afwisseling in kleur en door de bomen die daarop zichtbaar zijn worden de verhoudingen goed weergegeven. Het licht is natuurlijk prachtig. Bij de 2de had ik liever wat meer van de bergen gezien en wellicht ook het dal. Misschien de camera iets meer inzoomen en/of naar beneden mikken.

• Richard!
@WhiskyPhreak

Uitstekende Panorama's, die lichtinval echt geweldig! De drama bevalt me ook erg goed.

@Otto

Niet slecht, ik zou zelf nog een klein beetje blauw uit de foto halen, nu vind ik het wat te overheersend. Misschien dat het landschap oplichten ook nog wat helpt.

@Bl@ckBird

De panoramo is niet verkeerd, echter vind ik kleuren allemaal een beetje ''gewoontjes'' Er zou iets meer drama of sfeer in kunnen komen, dan is hij al een stuk beter

Hier een panorama van mij van het zakendistrict in Luxembourg afgelopen weekend, eerste keer dat ik een panorama schiet op 12mm, ik hoorde van iemand dat het namelijk niet kon (Als je gaat stitchen). Toen een andere vriend van mij zei dat het wel gewoon kon toch maar eens geprobeerd. Probleem is dat hij niet overal goed stitcht op 12mm, die vriend van me zei dat je zoveel mogelijk foto's moest maken van het gebied wat je als panorama wilt hebben. Deze bestaat uit 3 foto's.

• TranceSetter
Zie ik nou goed dat mijn pano hier niet wordt weergegeven? Raar, maar dan nog eens een poging:

Anchor Bay

@Kevinneke, leuk wijds landschap, maar ik heb het idee dat ie scheef staat. Ook had ik graag wat meer contrast in de lucht gezien.
@Bl@ckbird, leuk gedaan. Wel ben ook ik van mening dat de kleuren net iets feller mogen, en had ik graag nog net iets meer ruimte rechts naast de boten gezien. Dit is vooral op klein formaat zo.
@Otto, Ik vind de beweging in de wolken wel mooi (als dat beweging is), verder helaas niet heel veel te zien.
@WhiskyPhreak, beide zijn erg mooi, en de zonnestralen geven echt wat extra's. 1 vind ik net iets beter, want daar heb je nog de groene kleurtjes op de berg, die missen bij foto 2.
@Richard!, wat jammer van de ruimte links. En ik vraag me ook af hoe dat gebouw rechts verder loopt. Ik zou graag hetzelfde panorama zien, maar dan de twee torens precies in het midden.

• Richard!
Daar zat ik ook over na te denken toen ik die foto zat te bewerken maar wou die linkse er ook graag op. ophebben, als ik de torens in het midden zal zetten staat die meest linkse eigenlijk meer in de weg nu is dat niet het geval.

Mooie pano van jou, lekker dat water wat verkleurd! Iets jammer van de donkere vlek in het midden van je polfilter, maar dat is er helaas altijd wel als je met een polfilter schiet.

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31
@WhiskyPhreak: Prachtige sfeervolle vergezichten!
@Richard: Erg mooie symmetrische plaat. Niet de breedte in erg mooi, maar ook de hoogte in.
@Trancesetter: Voornamelijk het water vind ik erg mooi, het schiereiland is wel wat flets.

Vaticaanstad
Samenvoeging van 8 verticale foto's

Colloseum
Samenvoeging van 5 verticale foto's

Gardameer
Samenvoeging van 6 verticale foto's

• Niet online
WhiskeyPhreak: Vet!!
Thy: die eerste is echt mooi!

Barcelona - La piscina municipal de Montjuïc by jsprhrmsn.photography, on Flickr
Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Let op:
Ook hier is feedback op je voorgangers welkom

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee