Ik moet zeggen het werkt inderdaad heel makelijk. hierbij ook maar meteen mijn eerste probeerseltje. is gemaakt in Thailand tijdens mijn vakantie van 2 weken geleden.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
pssst..Leondendungen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:52:
Ik moet zeggen het werkt inderdaad heel makelijk. hierbij ook maar meteen mijn eerste probeerseltje. is gemaakt in Thailand tijdens mijn vakantie van 2 weken geleden.
[[url="http://84.27.150.142\\Images\\Leon\\Thailand2008\\Panorama1-cp.jpg"]afbeelding[/url]]
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Als ik de foto donkerder maak vindt ik persoonlijk dat de bomen te donker worden. het was die dag bij toeval ook Zeer zonnig en 40+ graden. een van de mooiste dagen van me vakantie. op andere foto's is de lucht zelf ook donkerder.vandijk schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:48:
Misschien beter on een kleinere versie te plaatsen. 20MB is een beetje groot.
Probeer de lucht ook nog wat donkerder te maken.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Probeer Zoomify eens. Zit bij photoshop CS3. Ziet er erg gaaf uit. Flash zoom dingetje voor groto foto'sLeondendungen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:47:
[...]
Als ik de foto donkerder maak vindt ik persoonlijk dat de bomen te donker worden. het was die dag bij toeval ook Zeer zonnig en 40+ graden. een van de mooiste dagen van me vakantie. op andere foto's is de lucht zelf ook donkerder.
en als ik de foto minder Mb's maak wordt ook de resolutie minder.
Mooie foto, al is hij wel erg groot. Nu duurt het scrollen zo lang, dat het wel een film lijkt. Wat me verbaast is dat er niet één mens op de foto te zien is. Zelfs de auto's lijken er verlaten bij te staan, op de weg?Leondendungen schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:47:
[...]
Als ik de foto donkerder maak vindt ik persoonlijk dat de bomen te donker worden. het was die dag bij toeval ook Zeer zonnig en 40+ graden. een van de mooiste dagen van me vakantie. op andere foto's is de lucht zelf ook donkerder.
en als ik de foto minder Mb's maak wordt ook de resolutie minder.
Werkt inderdaad erg gaaf. hierbij ook meteen maar probeerseltjeCoeluh schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:19:
[...]
Probeer Zoomify eens. Zit bij photoshop CS3. Ziet er erg gaaf uit. Flash zoom dingetje voor groto foto's
[ Voor 93% gewijzigd door mhpwolf op 27-09-2008 23:37 ]
Maar is dit een panorama?mhpwolf schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 23:27:
Ik ben niet iemand die veel foto's maakt, dus deze was echt een right time right place![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow die is nice!!Anoniem: 94901 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:29:
[afbeelding]
http://www.flickr.com/photos/25509271@N02/3018760463/
Punta Cana vorige week...
Anoniem: 94901
Anoniem: 253743
Kijk! Dat kan ik nu waarderenAnoniem: 94901 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:08:
iets meer zee had ik ook graag gewild, ga morgen wel even terug ;-) speciaal voor jullie!
Hier staat tekst
Hijs echt super mooi. Petje af! Met statief neem ik aan?Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:26:
Na 2,5 maand een schopje van mij:
Ik heb een paar weekenden geleden een panorama gemaakt het olympisch stadion in Amsterdam. Deze is gestitched van 16 foto's. Er zitten nog wat stitchfouten in, maar ik ben tevreden zo.
[afbeelding]
voor een 0,078914769 GP plaat moet je even hier klikken
Thanx!Coeluh schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:57:
[...]
Hijs echt super mooi. Petje af! Met statief neem ik aan?
Hier staat tekst
[ Voor 18% gewijzigd door Wouter! op 01-02-2009 13:59 ]
Mooi resultaatWouter! schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:57:
Gemaakt uit 16 foto's (portrait) die uit de hand zijn genomen met een Ixus 700
Anoniem: 202119 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 16:30:
[...]
Schaamteloze copy/paste [afbeelding]
The Amphitheatre is one of the geographical features of the Northern Drakensberg, South Africa, and is widely regarded as one of the most impressive cliff faces on earth. The cliff face of the Amphitheatre is roughly three times the size of the total combined area of all the cliff faces in Yosemite's famous El Capitan, and more than 10 times the size of El Capitan's most famous (South Western) face. It is part of the Royal Natal National Park.
The Amphitheatre is over 5 kilometres in length and has precipitous cliffs rising approximately 4000 feet along its entire length.
Dat lukt prima. Als je maar zoveel mogelijk probeert om rond het focuspunt te draaien, of iig de camera op dezelfde plek houdt. En natuurlijk in rechte lijnen werken, dan hoef je weinig te croppen. Deze pano van Enschede heb ik uit de losse hand genomen. En achteraf bleek dat ik zelfs de belichting niet vastgezet hadNoxa schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:12:
Ben trouwens benieuwd of het mensen wel eens gelukt is om een serie uit de hand te schieten en succesvol te mergen. Of croppen jullie de foto tot een panorama?
Ik doe panorama's altijd uit de hand want ik heb nooit een statief bij me. Een truukje wat ik altijd toepas is de foto's in portret stand te fotograferen. Bij het maken van de eerste foto, kijk ik waar het AF punt naast het midden op staat. Daar beweeg ik dan het middelste AF punt naartoe. Als je de camera dan redelijk verticaal houdt heb je een grote kans op goede pano's. Als je dan de camera toch niet helemaal recht gehouden hebt, dan kun je de pano na het mergen meestal wel een klein beetje draaien. Je moet na het mergen toch wel wat croppen, dus de rest knip je er vanaf.Noxa schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:12:
Ben trouwens benieuwd of het mensen wel eens gelukt is om een serie uit de hand te schieten en succesvol te mergen. Of croppen jullie de foto tot een panorama?
[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 03-02-2009 21:13 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, dat heb ik wel eens gedaan, alleen moet je dan niet echt dingen dichtbij hebben. Dan wordt het stitchen erg moeilijk.Noxa schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:12:
Mijn probeersel. Gemerged van stapel losse shots op een statief. Ben trouwens benieuwd of het mensen wel eens gelukt is om een serie uit de hand te schieten en succesvol te mergen. Of croppen jullie de foto tot een panorama?
[afbeelding]
Groter
Ik doe regelmatig panorama's vanuit de hand. En dan is het soms niet eens zo erg dat er wat voorgrond op zit. Dat kan je er altijd achteraf afhalen. Met Hugin heb ik extreem goede ervaringen!! Zie ook mijn panorama's.Noxa schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:12:
Mijn probeersel. Gemerged van stapel losse shots op een statief. Ben trouwens benieuwd of het mensen wel eens gelukt is om een serie uit de hand te schieten en succesvol te mergen. Of croppen jullie de foto tot een panorama?
Used to be Down Under... Foto gallery
Waar laten drukken?Acid_Burn schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 20:59:
[...]
Ja, dat heb ik wel eens gedaan, alleen moet je dan niet echt dingen dichtbij hebben. Dan wordt het stitchen erg moeilijk.
[afbeelding]
Dit zijn 5 of 6 analoge fotos uit de hand geschoten. Deze hangt bij mij aan de muur nu 1,16m breed
Maar dan zonder tekst eronder.
willem169 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 00:12:
Potverdikkeme. Die wil ik wel groot in m'n kantoor hebben hangen
Heul erg meui.
Fotograaf. Gewoon als foto laten afdrukken dus, niet op canvas.
Is dit canvas?Jasper schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 15:30:
[...]
Tnx!
Zelf heb ik sinds kort deze pano aan mijn muur hangen:
[afbeelding]
Formaat is 150 x 50 cm, en dat is wel heel erg fraai!
[afbeelding]
PM maar als je echt serieus bent
www.onbereikbaar.nl
Nice gedaan hoor. Dat witte busje komt wel vaak terug in je panorama. Belichting is niks kwaads over te zeggen. Vind hem vet.Nedra schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:24:
@Frosty, erg fijn!
Mijn eerste poging ooit tot een panorama:
[afbeelding]
[ Voor 33% gewijzigd door DeoDupke op 15-02-2009 15:15 ]
No worries m8
Met al die reflecties in het wegdenk is dat nog niet zo heel gemakkelijk...DeoDupke schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:15:
volgens mij is dat busje vrij gemakkelijk weg te clonen...( in elk geval waard om eens even mee te prutsen denk ik )
Fijne plaat, waar heb je 'm mee gestitched?Nedra schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:24:
Mijn eerste poging ooit tot een panorama:
[afbeelding]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
[ Voor 48% gewijzigd door Coeluh op 15-02-2009 16:06 ]
Ik heb er zelf nooit groter dan A4 laten afdrukken, maar laatst kreeg ik een mailtje van foto.com, dat ze nu ook panoramafoto's doen. Met A4 en kleiner (veel 15x20cm) heb ik goede ervaringen daar, goede kwaliteit en de service is, na enig aandringen, ook goed. Let wel op de bijkomende kosten verpakking/levering, die maken bestelling van een enkel exemplaar flink duurder (voor posters komt er 4,99 euro bij)Coeluh schreef op zondag 15 februari 2009 @ 15:57:
[afbeelding]
Link naar origineel
Ik ga hem groot laten afdrukken, moet nog even kijken waar.
![]() |
![]() |
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
[ Voor 166% gewijzigd door gelukkie op 05-04-2009 10:08 ]
Hier staat tekst
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ja het hele perspectief klopt niet echt. Daar kan idd wel wat aan gesleuteld worden.vandijk schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:22:
@Noxa: Zo te zien was de camera niet helemaal waterpas in alle richtingen. De torentjes wijzen nu alle kanten op. Met PTgui kan je dit oplossen door de horizon in het midden wat naar beneden te drukken.
Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...
_██_
(ಠ_ృ)
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
[ Voor 70% gewijzigd door 42dpi op 17-05-2009 17:40 ]
Si vis pacem, para bellum
Ik heb het al wel wat vaker "geadverteerd"AugmentoR schreef op zondag 17 mei 2009 @ 17:25:
Vraagje: Deze heb ik ge-autostitched uit een stuk of 12 (verticale) opnames met photoshop, en dat ging prima omdat de brandpuntsafstand ~30mm was. Maar ik heb ook een aantal panoramas die op 12mm zijn geschoten, weet iemand hoe ik die het best kan verwerken? De fotoshop-automaat snapt die nl niet...
[ Voor 2% gewijzigd door PrinsEdje80 op 17-05-2009 19:36 . Reden: versie nummers... 8)7 ]
Used to be Down Under... Foto gallery
idd overloop is niet fantastisch camera is er ook niet echt na:P Ik ben al met een nieuwe bezig met een kodak Z8612 IS.walletje-w schreef op zondag 17 mei 2009 @ 18:07:
@TerreurBV
Wel grappig om zo te laten zien wat je allemaal voor stuff in huis hebt. (en dat is zeker niet verkeerd) maar probeer er voor te zorgen dat de verlopen minder duidelijk zijn. Nu zijn de verschillen wel erg groot, bijvoorbeeld bij het firefox logo en bij het stopcontact. Waarschijnlijk ligt dit aan de witbalans.
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 18-05-2009 19:21 ]
Ik denk dat je met Panorama Factory nog wel een wat beter resultaat kunt krijgen, omdat deze automatisch voor de vignetering (donker worden aan de randen) kan compenseren.TerreurBV schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:24:
De heb ik en tijdtje geleden gemaakt in portugal foto's zijn met een telefoon gedaan daarom niet fantastisch M'n vader wou z'n canon D400 niet uit handen geven![]()
[afbeelding]
foto is 9 MB full size link beneden.
https://homedrive.ziggo.n...l/publiek/pano/raw360.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 18-05-2009 19:21 ]
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 23% gewijzigd door loeberce op 22-05-2009 15:03 ]
"Je mag dit bestand niet bekijken."loeberce schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:40:
Eén van mijn eersten:
Mt Queenstown in Nieuw Zeeland
[afbeelding]
I make things.
Op het lange rechte pad vanuit de hei... Die boomstam schuin in het water stond op de allereerste foto die ik hier gepost heb jaren geledenVis schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:03:
In Duitsland aan een meer, vlak over de grens bij Venlo:
[afbeelding]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Onderste 2 het mooistezonoskar schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:16:
Vorig weekend was ik in Frankrijk op vakantie. Natuurlijk ook een aantal pano's geschoten.
1. Meer van Geneve:
[afbeelding]
2. Bovenop een berg in Les Gets met uitzicht op de Mont Blanc:
[afbeelding]
3. Uitzicht vanaf de camping in Morzine:
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door BlaTieBla op 03-08-2009 23:19 . Reden: linkjes aangepast :) ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
In het origineel zat al bijna geen kleur (zo slecht kan het weer ook weer zijn.....)Fire69 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:07:
Je thumbnails linken verkeerd om.![]()
Verder vind ik de eerste (Isle of Skye) heel mooi! De andere vind ik wat te grijs voor zo'n landschap.
Die heb ik niet (meer), omdat ik die niet mooi vond. DUs je zal het met de grijze moeten doenIsniedood schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:00:
maar dan zegt juist de kleure versie al wat over hoe het die dag was. Nu haal je dat weg en is het 1 vlakke plaat. Zou graag ook de kleuren versie zien.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
[ Voor 21% gewijzigd door TranceSetter op 05-08-2009 20:20 ]
Ik vind deze beide niet zo boeiend. Ontzettend veel voorgrond(water) terwijl 't juist om dat streepje aan de horizon gaat. Vergeet niet dat compositie ook belangrijk is voor panorama's. wat dat betreft zijn 't net gewone foto'sJermaine schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:39:
Twee losse-pols-plaatjes van zaterdag, Loveland Festival 2009. Klik ze aan voor een vergroting.
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Zo te zien ben jij in Hoboken, NJ geweestCoeluh schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:41:
Heb een van mijn betere gemaakt van Manhattan @ night:
[afbeelding]
Groter
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
[ Voor 12% gewijzigd door Wouter! op 12-08-2009 11:29 ]
Mooie foto, alleen een beetje jammer dat het Verizon gebouw net precies achter the pijler van de brooklyn bridge staat. Het geeft een beetje verwarend beeld, en de vlag komt niet echt mooit uit doordat het Verizon sign in de weg zit.Wouter! schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:25:
Ik zag dat ik m'n panorama hier nog niet had geplaatst (al wel eerder in een ander topic). Helemaal niets aan bewerkt verder, hij komt zo uit de camera (behalve het stitchen natuurlijk). Uit een Canon Digital Ixus 700 nota bene. Op statiefje gezet met ik dacht 2 seconden sluitertijd op ISO 100.
[afbeelding]
Inmiddels alweer enige tijd geleden, in oktober 2007, gemaakt vanaf Brooklyn richting Manhattan inclusief Brooklyn Bridge. Toen ik 'm thuis eenmaal had gestitched was ik zeer positief verrast door het resultaat. Inmiddels hangt hij ook op canvas in m'n woonkamer (rechter stukje met de bewegende mensen eraf gehaald ... al vond ik dat wel jammer van de Manhattan bridge die je daardoor niet meer ziet).
Ziet er meer uit als Liberty State Park, maar ik kan me vergissenCalitomnication schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:02:
[...]
Zo te zien ben jij in Hoboken, NJ geweest
Wel een gave panorama.. Heb je die toevallig iets groter voor me
[ Voor 11% gewijzigd door Morty op 12-08-2009 14:15 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq