Misschien alleen een beetje somber qua kleuren... misschien kan je met wat kleine aanpassingen er nog iets meer diepte effect in krijgen, waardoor de foto wat imposanter wordt
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Thanks!ssj3gohan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:13:
[...]
Hef-tig!! Heb je een hogere resolutie versie als achtergrond voor mn dual sxga opstelling?
Ik zal vanavond de high-res versie eens opzoeken.

http://www.flickr.com/photos/mcsys/
[ Voor 14% gewijzigd door Weeds op 09-08-2007 09:14 ]

Panorama Ancien Frankrijk genomen op vakantie in 2005 klik voor 1600 breed

Bezoek aan Auswitch in 2004 (is er ook in kleur, maar ZW paste beter, imo) klik voor 1600 breed

Bezoek aan een cristal fabriek in Ierland 2006 klik voor 1600 breed
Allen gemaakt met een Canon A75. En aan elkaar geplakt met photoshop.
1. Blik op Granada en het Alhambra

2. Blik op het Plaza del Toros in Sevilla

3. Gibraltar, genomen vanaf "The Rock"

Ze zijn klikbaar!
[ Voor 9% gewijzigd door 652cc op 26-08-2007 22:56 ]
"Who are you to wave your finger?"
Crystal Meth?! m.a.w. wat is cristal?!Pin0 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:31:
[afbeelding]
Bezoek aan een cristal fabriek in Ierland 2006 klik voor 1600 breed
Volgens mij bedoelt hij de plantenvoeding. Je weet wel, dat zakje dat dan aan de onderkant van de bos zit vastgeplakt als je een bosje bloemen koopt. Volgens mij kom jij de verkeerde winkels
This footer is intentionally left blank
Mooie panorama! Dit is Etretat, n'est pas? Daar was ik vorig jaar. Jij stond hier boven denk ik?t-x-m schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:57:
Gemaakt in Normanië, met relatief simpele camera (nikon coolpix 4600). Aan elkaar geplakt met Photoshop (4 foto's).
[afbeelding]
wild mutant space hamsters
Verwijderd
@652cc: prachtige pano's lekker kleurrijk, misschien had iets meer "hoogte" je foto's nog mooier gemaakt met dan iets meer voorgrond en lucht.
Ik heb er ook nog wat van R'dam:
Allen gemaakt met de D50 + 50 mm f/1,8 + manfrotto 303PLUS panohead.
*klik voor groter*
1.:27 aug. 2007 - 20:35 u. f/16 | 0,5 sec. | ISO 200

2.:27 aug. 2007 - 20:49 u. f/22 | 1,6 sec. | ISO 200

3.:27 aug. 2007 - 21:11 u. f/22 | 30 sec. | ISO 200

4.:27 aug. 2007 - 21:18 u. f/16 | 30 sec. | ISO 200

Ik ben vooral onder de indruk van nummertje drie, die schiet je echt niet zomaar met elke camera, daar moet je wel wat vaker voor naar je camera hebben gekeken.
t-x-m's pano vind ik bij nader inzien toch niet echt heel pakkend, nu ik de hele tijd word gestoord door de wetenschap dat de rechterkant te licht is
#3 is heel mooi! Uit hoeveel foto's bestaat die? Want zo te zien is die wel heel naadloos aan elkaar gezet.
Dat is Etretat japkopf schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:14:
[...]
Mooie panorama! Dit is Etretat, n'est pas? Daar was ik vorig jaar. Jij stond hier boven denk ik?
GC.Collect();
Verwijderd
Ik ga de weddenschap aanssj3gohan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:54:
Opgezetfan: geweldig spul, maar ik ga er een uitdaging van maken. Ik wed dat ik met mijn ALDI cheapo niet-instelbare camera kwalitatief vergelijkbare plaatjes kan maken(en ja, dat is een belachelijke voorstelling, ik zal dus wel wat moeten nabewerken) (ohja, ik gebruik ook een custom opzetlens om de lichtopbrengst te vergroten en ruis te beperken)
Ik ben vooral onder de indruk van nummertje drie, die schiet je echt niet zomaar met elke camera, daar moet je wel wat vaker voor naar je camera hebben gekeken.
t-x-m's pano vind ik bij nader inzien toch niet echt heel pakkend, nu ik de hele tijd word gestoord door de wetenschap dat de rechterkant te licht isMaar ik ben ook overmatig kritisch voor mijn eigen amateuristische prestaties.
Ze zijn allemaal naadloos aan elkaar gezetajhaverkamp schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:14:
[...]
#3 is heel mooi! Uit hoeveel foto's bestaat die? Want zo te zien is die wel heel naadloos aan elkaar gezet.
Die nummer 3 bestaat uit 8 foto's in staande stand met ca. 35% overlap. Aan elkaar gestitch met Arcsoft Panoramamaker 4.0. Originele bestand is 9920x2952 pixels groot. dat is goed voor een afdruk van 126x37,5 cm bij 200 DPI !!
Ik zal vreselijk lang bezig zijn: eerst bouw ik een condensorlens en scannerlens om tot lichtvanger en moet ik iets beunen om het netjes voor mn camera te plaatsen en te kunnen verstellen, daarna moet ik mijn camera, welke dus echt met geen mogelijkheid instelbaar is, laten geloven dat hij op oneindig moet richten en de langst mogelijke sluitertijd op iso 200 moet nemen (in combinatie met lichtmeter en beeldscherm), daarna komt nog het probleem dat ik niet meerdere foto's met één instelling kan maken, elke keer stelt hij zichzelf opnieuw in.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:46:
[...]
Ik ga de weddenschap aanwaar wedden we om, want ik zeg dat het je niet lukt
. Bovendien al zou het lukken ben je erg lang bezig en das niet echt efficient
Toch heb ik, zie een paar pagina's terug, heel aardige zooi gemaakt met een analoge methode, maar dan met genoeg daglicht. Dat is met de lens die erop zit, je kunt zien dat de chromatische abberatie naar de zijkantjes slechter wordt, het beeld wordt gelimiteerd door de matige 5 megapixel sensor en, als je exif zou kunnen bekijken, hij eigenlijk best belabberde instellingen gebruikt.
Het enige dat ik dus niet kan doen is zo'n mooi ster-effect rondom zeer lichte punten, dat is zó specifiek voor veel dicht opeengestapelde lenzen... Bovendien kan ik dan zeggen, gezien dat effect eigenlijk een défect is, dat mijn foto dan beter is
Slag om de arm: ik heb heel veel licht nodig. De camera gaat niet tot 30 seconden sluitertijd. Het kan dus goed dat het uiteindelijk toch niet lukt, maar het is een leuke uitdaging.
(afgezien van dat ik waarschijnlijk in de nog maar een halve week durende vakantie geen tijd meer vind om het te proberen)
Ook mooi hoor. Bij de eerste serie was een beetje verbaasd over het feit dat je je diafragma zoveel geknepen had (f/22). Doe je dat om de stervorming rondom lichtpunten te versterken?Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:53:
Update:
Ook gemaakt met de 50 mm f/1,8
*klik voor groter*
5.:28 aug 2007 f/16 | 15 sec. | ISO 200
[afbeelding]
Wat ouder:
6.:29 juli 2007 f/8 | 20 sec. | ISO 200
[afbeelding]
7.:29 juli 2007 f/11 | 30 sec. | ISO 200
[afbeelding]
Maar ik verbaas me over de kwaliteit, in het verleden heb ik ook wat pano'tjes geschoten, echter zag je na afloop de overgangen toch wel duidelijk. Dat was met compactcamera's met de Canon software. Je geeft me een uitdaging om het weer eens te proberen en dan met de door jou genoemde software.
Verwijderd
Ik had het diafragma geknepen om tot lange sluitertijden te komenajhaverkamp schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:47:
[...]
Ook mooi hoor. Bij de eerste serie was een beetje verbaasd over het feit dat je je diafragma zoveel geknepen had (f/22). Doe je dat om de stervorming rondom lichtpunten te versterken?
Maar ik verbaas me over de kwaliteit, in het verleden heb ik ook wat pano'tjes geschoten, echter zag je na afloop de overgangen toch wel duidelijk. Dat was met compactcamera's met de Canon software. Je geeft me een uitdaging om het weer eens te proberen en dan met de door jou genoemde software.
Maar deze foto's zijn niet uit de hand gemaakt maar op statief met behulp van een speciale panoramakop waardoor je je camera+lens kan instellen zodat hij roteert rondom het "nodal point" of "entrance pupil" dus het zijn niet foto's die zomaar zijn geschoten er is wel degelijk wat instelwerk aan vooraf gegaan om ze zo mooi te laten zijn. Maar dat instellen loont wel aangezien dan het stitchen wel perfect en snel gaat

Panorama van de hoogvlakte bij de vulkaan Cotapaxi (de hoogste actieve vulkaan ter wereld)

Panorama van nationaal park El Cajas
Allebij geschoten afgelopen weken in Ecuador
[ Voor 3% gewijzigd door Niek op 29-08-2007 16:56 ]
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Overigens kan ik wel dezelfde kwaliteit maken met m'n ouders' compactcamera, maar dat is dan ook een compact van 350 euro... Daar moet ik meer moeite doen en kan ik het diafragma niet zo hard knijpen als jij. Ik krijg echter wél F/11 op ISO 64 waardoor ik in ieder geval dezelfde baseline kwaliteit krijg. Het gebrek aan correct kleurgedrag aan de randen moet ik dus compenseren door twee keer zoveel foto's te maken: alleen maar het midden van elke foto gebruiken.
Ohja, en mn custom gebeunde tripod gebruiken...
Verwijderd
Haha, waarom koop je niet gewoon een goede camera en apparatuur?ssj3gohan schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:58:
Opgezetfan: nee, maar ik ga nu even uit van de 2 kpix resizes die je online hebt gezet. Vijf megapixeltjes, effectief zelfs nog ietsjes minder, halen niet de resolutie van jouw *omg* D50.
Overigens kan ik wel dezelfde kwaliteit maken met m'n ouders' compactcamera, maar dat is dan ook een compact van 350 euro... Daar moet ik meer moeite doen en kan ik het diafragma niet zo hard knijpen als jij. Ik krijg echter wél F/11 op ISO 64 waardoor ik in ieder geval dezelfde baseline kwaliteit krijg. Het gebrek aan correct kleurgedrag aan de randen moet ik dus compenseren door twee keer zoveel foto's te maken: alleen maar het midden van elke foto gebruiken.
Ohja, en mn custom gebeunde tripod gebruiken...
Tnx voor je comments. Ik vond ze best geslaagd inderdaad, gemaakt met een Casio Exilim EX-Z50 compact camera en Autostitch. Het weer speelde natuurlijk ook in positive zin mee. Meer hoogte had ik achteraf ook wel gewild inderdaad. Iets voor de volgende keer.
Jouw foto's zijn ook erg geslaagd overigens, vooral de kleuren en het "weidse" in 3 en 4 spreken aan.
*overweegt zelf ook een DSLR om wat meer te kunnen spelen met instellingen en lenzen*
"Who are you to wave your finger?"
Omdat dit leuker isVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:18:
[...]
Haha, waarom koop je niet gewoon een goede camera en apparatuur?
Later dit jaar koop ik een panasonic lumix dmc-fz8 om de smaak te pakken te krijgen. Ik ben niet iemand die meteen voor de D400 of D40 gaat hoor... Ik verdien mn geld niet met foto's maken ofzo, en dan is het toch wel een belachelijk duur speeltje. Verdien ik nooit terug.
Verwijderd
Das waar, ik verdien er wel geld mee, en dan is het beter te bekostigenssj3gohan schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:30:
[...]
Omdat dit leuker isuiteraard.
Later dit jaar koop ik een panasonic lumix dmc-fz8 om de smaak te pakken te krijgen. Ik ben niet iemand die meteen voor de D400 of D40 gaat hoor... Ik verdien mn geld niet met foto's maken ofzo, en dan is het toch wel een belachelijk duur speeltje. Verdien ik nooit terug.
Gisteravond op het WTC in R'dam pano's gemaakt zal ik jullie binnenkort voorschotelen
Wijsneuzen....ajhaverkamp schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:05:
[...]
Volgens mij bedoelt hij de plantenvoeding. Je weet wel, dat zakje dat dan aan de onderkant van de bos zit vastgeplakt als je een bosje bloemen koopt. Volgens mij kom jij de verkeerde winkels
Zeg eens wat over de pano...
@Niek, tweede vind ik mooi!, mooier dan de eerste omdat daar een auto op staat en het scheef lijkt, maar dat zal het landschap zijn...
@opgezetfan, de eerste vijfde vind ik het meest geslaagd, omdat deze lekker strak en scherp oogt...
Hoewel ik als geboren Rotterdammer in exile heel graag foto's van de stad zie, wordt ik niet echt warm van de jouwe. Deze serie is al iets beter (vooral kwa compo) dan de vorige, maar waarom is bijvoorbeeld de HAL, sorry, hotel NY, zo onscherp? Hoeveel moeite is het om die storende stofvlekjes even uit de lucht te poetsen? Dat stereffect bij overdreven diafragmeren, daar ben ik ook wel wat op uitgekeken en het gladstrijken van het water, dat vind ik zo zonde... Laatste opmerkingen zijn heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het oprecht jammer dat jouw foto's hier teveel leunen op pano en te weinig op technische kwaliteit. Beetje meer moeite kan een zo veel beter eindresultaat geven!Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:53:
Update:
Ook gemaakt met de 50 mm f/1,8
*klik voor groter*
Verwijderd
Die onscherpte is denk ik door het stitchen gekomen helaas. Die stofvlekjes ach ja ze zitten er, stoor me er totaal niet aan. Overdreven diafragmeren en stereffect kan je bijna niet tegen gaan bij nachtfotografie van landschappen. gladgestreken water komt door de sluitertijd die ik nodig had om een goed belichte plaat te krijgen.Toff schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:51:
[...]
Hoewel ik als geboren Rotterdammer in exile heel graag foto's van de stad zie, wordt ik niet echt warm van de jouwe. Deze serie is al iets beter (vooral kwa compo) dan de vorige, maar waarom is bijvoorbeeld de HAL, sorry, hotel NY, zo onscherp? Hoeveel moeite is het om die storende stofvlekjes even uit de lucht te poetsen? Dat stereffect bij overdreven diafragmeren, daar ben ik ook wel wat op uitgekeken en het gladstrijken van het water, dat vind ik zo zonde... Laatste opmerkingen zijn heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het oprecht jammer dat jouw foto's hier teveel leunen op pano en te weinig op technische kwaliteit. Beetje meer moeite kan een zo veel beter eindresultaat geven!
heb jij wel eens een panorama gepost? zo ja, ben ik wel heel benieuwd naar jou hoogstandjes, want dat moeten dan wel hele prachtige platen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 13:26 ]
Ik zie het verband niet? Je knijpt je diafragma juist om het stereffect te bereiken toch? Gewoon flink open is je sluitertijd flink korter en is het water en de lucht een stuk minder uitgestreken.Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 13:25:
[...]
Die onscherpte is denk ik door het stitchen gekomen helaas. Die stofvlekjes ach ja ze zitten er, stoor me er totaal niet aan. Overdreven diafragmeren en stereffect kan je bijna niet tegen gaan bij nachtfotografie van landschappen. gladgestreken water komt door de sluitertijd die ik nodig had om een goed belichte plaat te krijgen.
Ik zie wederom geen verband. Zelfs al zou ik nog nooit een pano gemaakt hebben (wat niet zo is overigens), dan nog kan ik die van jou prima beoordelenheb jij wel eens een panorama gepost? zo ja, ben ik wel heel benieuwd naar jou hoogstandjes, want dat moeten dan wel hele prachtige platen zijn.
Verwijderd
Maar ik ben heel benieuwd naar jou platen dan, laat maar eens wat zien. Of ben je zo iemand die doet alsof en eigenlijk zelf ook niet kan fotograferen
@skulldigger: mooie pano, was misschien nog iets mooier geweest als je de horizon iets naar beneden had gelegd dus meer lucht en minder water, want het water voegt hier niet zoveel toe op die steen na dan links
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 09:22 ]
jeez, dat ziet eruit alsof je flink door elkaar geschud werd terwijl je de foto's maakte..
Zo'n resultaat had ik toen ik vanaf een kleine boot de kust probeerde te fotograferen terwijl er aardige golven stonden..
Verder is je belichting ook niet constant
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
@WhiteViper: Hij is zo lekker fout dat het onwijs leuk is (behalve dan dat we hier een max van 600px hebben)!
Verwijderd
@Silvermoon: Ik moest eerst drie keer naar je foto kijken voordat ik zag dat je er zelf waarschijnlijk niets aan kan doen, maar ik vind het wat jammer dat alles wat een stuk verder weg is, net lijkt of het in de mist ligt.
De auto die door je foto rijd en die stofwolf veroorzaakt vind ik dan weer een schitterend effect geven.
Mijn poging met een 50 mm f1.4 op f9. Niet vanaf statief, maar aan elkaar geplakt en daarna de randen weggesneden. (Focus punten gebruikt om te letten op de overlap.)
Aan elkaar geknoopt met auto-stitch

Klikbaar voor 2400 pixels breed. Het origineel is maar ~ 20 MB (negen foto's)
Om mijn flame maar even uit te breiden: sorry, de laatste twee pano's zijn echt gewoon vrij saai. Zoals heel vaak hier gezegd, een goede foto is een combinatie van goed geschoten en en goede compositie. De compositie wil nogal eens ernaast tikken, dat is niet erg, dit wordt niet als showcase behandeld. Ik moet nu weer verder aan mn wiskunde
Dan maar eentje waar misschien wel iets van een compositie in zit. Dit is een foto van lake Nakuru (roze waas in het water zijn duizenden flamingo's). Enige jammere van de foto is het water aan de rechterkant...

Kritiek commentaar welkom!
Cheers.
@Skulldigger: Ik vind het een mooie pano! Hoe komt het dat in het midden van de foto donker is terwijl aan de linkerkant en aan de rechterkant gewoon genoeg licht is?
@DickCAH: ligt het aan mij of is de foto heel erg donker? Jammer dat de kleuren/licht niet soepel overlopen. Het lijkt een beetje de op veluwe?
Verwijderd
Hoe donker de foto is, hangt echt heel erg af van de scherminstellingen. Ik heb de foto vandaag ook nog even bekeken op twee andere computers en het verschil is nogal opzienbarend.
Wellicht zou ik mijn scherm eens een beetje moeten kalibreren...
Het kleur-/helderheids-verloop in de lucht was overigens echt zo sterk. De grond was wel iets egaler van kleur. De volgende keer toch maar weer één meting doen en dan overzetten op "M" zodat er een constante sluitertijd/diafragma gebruikt wordt. Waarschijnlijk blijft de grond dan iets netter.
Echter door de sterk wisselende lichtomstandigheden durfde ik dat ook niet echt aan.
Beetje meer oefenen dan maar.
@ssj3gohan: Over compositie is vast al heel veel gezegd en smaken verschillen. De reden dat ik deze wel door mijn (over het algemeen zeer strenge) selectiefilter vind komen is dat ik de twee mensen helemaal rechts een mooi contrast vind geven met de leegte in de rest van de plaat.
Misschien nog even de donkere vlekjes in de lucht (stofdeeltjes op je sensor) weg halen. En dan groot af laten drukken. Mooie plaat!
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
La Défense in Parijs. _/-\\o_ Mooi stuk daar. Echter had je de foto\'s wel wat ruimer mogen namen, en misschien ook wat meer verschillende, nu heeft ie er toch echt moeite mee om ze goed aan elkaar te plakken. Want sommige gebouwen kan ik me zo niet herinnerenWhiteViper schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:08:
lekker fout![]()
[[url=\"http://fc03.deviantart.com/fs19/i/2007/237/5/7/Panorama_Paris_by_WhiteViper.jpg\"]afbeelding[/url]]
Verwijderd
Is opgelostToff schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:11:
...en de "grote" is maar 800 px breed?, maar nogmaals, heel netjes!
Verwijderd
Hieronder alvast een voorproefje, een 360° panorama in de vergaderzaal op de 31e verdieping van het World Port Center te Rotterdam (ca. 100 meter hoog).
*klik voor de interactieve QTVR ca. 2,2 mb - quicktime vereist)
Nikon D50 + Tokina 12-24 @ 12 mm. | ISO 200 | f/8 | 1/13e

Klikbaar
[ Voor 55% gewijzigd door J0YR1D3R op 24-09-2007 21:59 ]

Commetaar/tips/kritiek meer dan gewenst
[ Voor 24% gewijzigd door Speedsmile op 30-09-2007 17:18 ]
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
Lötschental.

Gornerkrat, met Monta Rosa en Matterhorn.

Genomen op de Eggishorn,

Ik zal binnen kort nog wat posten.
[ Voor 12% gewijzigd door Falcon2107 op 03-10-2007 12:30 ]
Heel mooi. Vooral door het tegenlicht en de laagstaande zon. Die wolkenbogen in foto 1 geven iets extra's aan het geheel. Een beetje jammer dat de bovenste boog het topje af is, maar je kunt niet alles hebben. Mooi stukje glas waarmee je het hebt gemaakt. De reflecties zijn minimaal.
@Falcon2107
Goed geschoten en goed gezien. 1 en 3 vind ik het best omdat daar link/rechts de horizon wordt doorsneden door boom/rots. 2 is ook fraai door de lange keten besneeuwde toppen. Zonde dat de onderkant van de berghut/sterrenwacht/het weerstation er niet meer op ging. Ik krijg zo zin om er weer heen te gaan.
Pentax K3
Heel mooi, net twee weken gewandeld in Wallis. Heel herkenbaar.Falcon2107 schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 21:49:
Wallis Zwitersland augustus 2007
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zie ik de Matterhorn op je tweede panorama, direct boven de linker koepel van de sterrenwacht?
Was je in de buurt van Zermat?
Now go away or I shall taunt you a second time!
Ja dat is de Matterhorn, foto is genomen op de Gornerkrat. Zermat is wel leuk, aanrader om enkel maar één keer te bezoeken, maar wel erg duur.Vince Dexa schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:48:
[...]
Heel mooi, net twee weken gewandeld in Wallis. Heel herkenbaar.![]()
Zie ik de Matterhorn op je tweede panorama, direct boven de linker koepel van de sterrenwacht?
Was je in de buurt van Zermat?
Was op vakantie in het Wallisdal. Veel gewandeld en veel natuur gezien.
[ Voor 3% gewijzigd door Falcon2107 op 03-10-2007 12:31 ]
Ik zat twee weken in het Rhone dal bij Vex in het Val d'Herens.
Geweldige omgeving.
Now go away or I shall taunt you a second time!
Waar heb je dit zo mee gemaakt, if I may ask? Ik vind 'm goed gelukt namelijk.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:04:
20 t/m 22 september was in Rotterdam het 1e Wolkenkrabberweekend. Er waren ca. 18 gebouwen opengesteld voor publiek. Ik heb dus van deze gelegenheid gebruik gemaakt om mijn rotterdamse panorama's uit te breiden.
Hieronder alvast een voorproefje, een 360° panorama in de vergaderzaal op de 31e verdieping van het World Port Center te Rotterdam (ca. 100 meter hoog).
*klik voor de interactieve QTVR ca. 2,2 mb - quicktime vereist)
Nikon D50 + Tokina 12-24 @ 12 mm. | ISO 200 | f/8 | 1/13e
[afbeelding]
Verwijderd
gestitcht met arcsoft panoramamaker 4.2 en de jpg omgevormd tot een quicktime met pano2qtvr.Wilko schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:59:
[...]
Waar heb je dit zo mee gemaakt, if I may ask? Ik vind 'm goed gelukt namelijk.

[ Voor 65% gewijzigd door DrOetker op 30-04-2009 13:06 . Reden: Foto's verplaatst; dus post aangepast ;) ]
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Maar ik heb de link even aangepast, gaat wat sneller dan m'n kabel-verbinding.
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
De "full size" lijkt haast wel 360 graden oid. Wat een wijds landschap! Helaas mist de plaat wel wat details c.q. contrast, waardoor de foto "schermbreed" (bij mij is dat 1640px in de browser) eigenlijk mooier is. Helaas is hij dan maar 380px hoog, maar toch is het een indrukwekkend gezicht.

De grote versie heb ik ook eens hoogkant gedraaid. Da's best wel vaag
Nou moe, waarom heb ik nu weer de "eer" om de 666ste reply te plaatsen?
[ Voor 10% gewijzigd door Fuzzillogic op 15-10-2007 09:32 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik zal eens kijken of ik de volledige 6MP kan gebruiken om hm te maken maar ik ben bang dat mn pc dat niet leuk vind.Wekkel schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:32:
Knal de Bosporus er eens met iets hogere resolutie in. Nu is het wat beperkt qua scherpte (en rechts zit iets dat bewogen is).
Het is bewogen omdat het tijd opnames zijn.
Verwijderd
Das grappig, mn collega zag meteen waar het wasVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:05:
het is een hele grote bewogen oninteressante foto. Ik zie niks behalve wat lichtpuntjes, niks herkenbaars in de foto.
Herkenbaar in de zin van gebouwen erin zien etc. net zoals je de brug er wel in kan 'herkennen'
Verwijderd
Vanmiddag geschoten in de buurt van Culemborg. Ik was gefacineerd door de lucht vandaag (mooie wolkenpartijen) en kwam tot mijn eerste panorama.

Grotere versie:
http://www.shotsbyme.com/gfx/clouds_streched_bw_smaller.jpg
Verwijderd
Panorama vanaf de Waaldijk
Passerend Front

1/3 Full size:
http://www.allalin.nl/pics/IMG_0541pan2909.jpg
uiteraardWekkel schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:18:
@Whiteviper, zoals allen hier waarschijnlijk herken ik La Defense, toch?
beetje laat maar goed
Niet dat ik het beter kan, maar is 48 foto's niet een beetje overkill?
De vertikale beeldhoek van 17mm en 55mm EF-S op APS-C is resp. 48 en 23+ graden. 48 x 48 = 2304 graden = 6,4 keer rond, 48 x 23 =1104 graden, = ruim 3x rond. Flinke overlap, dus niet zo vreemd dat ik er naar vraag toch?Fire69 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:50:
Panorama's maak je toch best in portrait (heb ik toch al meerdere keren gelezen), dus voordat je dan 360° rond bent, heb je door je overlap al snel een hoop foto's, gok ik zo.
Nog wat vragen - en misschien meteen het antwoord: Hoe maak je 360 graden vanaf de Euromast? Als je geen "paal" in het midden wilt, zal je dat vanuit de draaiende lift, de Euroscoop, moeten doen? Een rondje duurt ongeveer 3,7 seconden (@ 3,5 fps burstrate)?
Ja, de vervorming zal minder worden, naarmate je verder van de 17mm af gaat. Vandaar dat ik ook voor de andere uiterste stand de berekening maakte: nog altijd ruim 3 x rond, in de portretstand op 55mm. Zonder gegevens van de maker blijft het giswerk verder.wilmocs schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:21:
pano's maak je toch gewoon vanaf 50mm krijg je echt veel beter resultaat. Is mijn ervaring dan...
Waarom dat? Het is toch de software die de vervorming eruit moet halen. Hugin doet dat prima.wilmocs schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:21:
pano's maak je toch gewoon vanaf 50mm krijg je echt veel beter resultaat. Is mijn ervaring dan...
@Pelle: het lijkt een beetje alsof je geen vaste belichting hebt gehouden. Of komt dat door de laagstaande zon en schaduwwerking. Maar je horizon is sowieso scheef
En kun je hem eens in een 360-viewertje zetten? Geen quicktime alsjeblieft, maar PTViewer of desnoods een modern Flash-ding.

Verwijderd
Geweldig man! echt schitterende foto!Ravnoss schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:16:
Afgelopen weekend geschoten in Zweden.
[afbeelding]
ik zal ook een bijdrage leveren
Barcelona (afgelopen zomer)

Lago di como (bijna 3 jaar geleden)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 15:43 ]
NiceRavnoss schreef op maandag 18 februari 2008 @ 10:16:
Afgelopen weekend geschoten in Zweden.
[afbeelding]
Heb je hier ook een grotere versie van? Een pano op dit formaat is net niks
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Deze is iets groter klikmomania schreef op maandag 18 februari 2008 @ 15:52:
[...]
Nice
Heb je hier ook een grotere versie van? Een pano op dit formaat is net niks
Flickr, wil echter niets groters dan dat laten zien.
(deze is ook door flickr zelf geresized)
Verwijderd

klik voor groot
Geschoten met mijn 400D en Tamron 17-50 uit de hand op 17mm en een niet al te optimaal diafragma (f4.5). Dit omdat het niet mogelijk was om op een hoger diafragma te schieten zonder statief. Al met al vind ik hem toch wel aardig gelukt
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
[ Voor 8% gewijzigd door AugmentoR op 04-04-2008 18:43 ]
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]
Verwijderd
Wat is dat precies?BBE schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:58:
Netjes gemaakt. Kun je de tonvervorming met PS/PTLens niet wat minder krijgen?
Ik ben al naar een wedstrijd geweest inderdaadAugmentoR schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 18:41:
...toevallig al de sfeer geproefd in Camp Nou?
360 graden panorama bij de top van de Galdhøpiggen, het hoogste puntje van Noorwegen.

In het groot...
http://www.panoramio.com/photos/original/4520643.jpg
Graag C&C

http://flickr.com/photos/...405398133/in/photostream/
[ Voor 17% gewijzigd door cmegens op 11-04-2008 21:14 ]
Verwijderd

Klik voor groter
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 23:30 ]
Pier bij Den Helder 15 plaatjes
Groot klik
[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 07-04-2008 13:16 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Heb wel nog wat met filtertjes zitten prutsen... vandaar de wat rare kleuren.
Dat schip had er wel helemaal opgemogen van mij. Nu lijkt het een half panorama (imo).renbull schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:15:
Ik doe ook eens een duit in het zakje:
Pier bij Den Helder 15 plaatjes
Groot klik
[afbeelding]
[ Voor 55% gewijzigd door BlaTieBla op 07-04-2008 13:23 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Bedankt
Dit topic is gesloten.
1.
Gaarne de foto's resizen naar 600px
2.
mocht je mail krijgen van www.pan-o-rama.nl met allerlei "fantastische" aanbiedingen omtrend je foto laat ons dat dan even weten via een DM of een mail naar de FG crew. Het is namelijk niet helemaal de bedoeling om zo te handelen en op die manier kunnen we er op ingrijpen.