Apple iBook G4 is uit!

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.338 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 23 november 2003 @ 23:40:
Bestel je hem via postorder Qorne ? Ik wil er deze week ook 1 in huis, maar weet nog niet of ik hem bij Machouse of Apple ga kopen, ik moet zeker zijn dat ik iig voor 5 dec. een faktuur heb.
Ik haal hem dan bij een Apple Store in groningen, alleen heeft die geen voorraad dus moet ik hem bestellen en dan duurt het 1a2 dagen :)
Alleen heb nog niks bestelt, me vader is het er nog niet helemaal mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zo, net ff met Apple en Macsupport gebeld.
Macsupport klinkt erg goed en klantvriendelijk, wel ietsjes duurder.
Applestore is misschien iets afstandelijker, maar ik denk toch maar dat ik daar bestel, prijzen zijn nagenoeg gelijk, en geen verzendkosten (al zou ik het om die paar euro ook niet laten).

Vanavond maar ff de knoop doorhakken.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 24 november 2003 @ 14:24:
Zo, net ff met Apple en Macsupport gebeld.
Macsupport klinkt erg goed en klantvriendelijk, wel ietsjes duurder.
Applestore is misschien iets afstandelijker, maar ik denk toch maar dat ik daar bestel, prijzen zijn nagenoeg gelijk, en geen verzendkosten (al zou ik het om die paar euro ook niet laten).

Vanavond maar ff de knoop doorhakken.
dat hoop ik ook te doen :) dan bestel ik hem gewoon in Groningen, zijn ook duurder als de rest, maar ik ben nieuw met apple dus dan heb ik ook wat services enzo :P kan het wel bij me zelf kopen, scheelt wel wat maar dan moet ik bij me zelf zijn als er problemen zijn ;) is niet zo handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 23 november 2003 @ 23:40:
Bestel je hem via postorder Qorne ? Ik wil er deze week ook 1 in huis, maar weet nog niet of ik hem bij Machouse of Apple ga kopen, ik moet zeker zijn dat ik iig voor 5 dec. een faktuur heb.
Bij Machouse heb je het voordeel dat ze daar bijna alles op voorraad hebben. Je loopt gewoon naar binnen en zegt wat je wilt hebben en dan wordt er een factuur gemaakt. Deze kun je bij de receptie inleveren. Daarna is het alleen ff wachten op de technische dienst totdat ze alle uitbreidingen hebben geinstalleerd. Kun je gewoon op wachten. Kortom binnen een kwartier kun je met je Mac alweer buiten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld bij de Applestore in Groningen... ik woon daar, vandaar.

Vond ze overigens niet echt duurder ofzo, zelfde prijs ong. als apple.nl
Tja, had hem misschien ergens anders wel heeel ietstjes goedkoper kunnen krijgen, maar ik weet niet, scheelde uiteindelijk vaak hooguit 20 euro, verhoudingsgewijs bijna niets dus.
En ik ben (net als jou Qorne) ook volledig nieuw met apple, dus vind het wel een prettig idee dat als er iets mee is ofzo, dat ik dan maar 5 minuutjes hoef te lopen om geholpen te worden....

Ik heb namelijk een paar keer apple.nl proberen te bellen, die zijn echt onbereikbaar volgens mij!
Zie het niet echt zitten dat ik daar aan vast zit als er iets met de mijne aan de hand is.

Enne oh ja, die levertijd klopt denk ik wel ong, ik krijg hem als het goed is morgen al!! ( En ik kan niet wachten!!!! DAMN!!!)
Ik ben daar zaterdag geweest, maar zij konden hem pas vandaag bestellen want leverancier van hun zit op zaterdag dicht...
Dus och, 1 dagje levertijd valt mee te leven toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 18:24:
Ik heb hem ook besteld bij de Applestore in Groningen... ik woon daar, vandaar.

Vond ze overigens niet echt duurder ofzo, zelfde prijs ong. als apple.nl
Tja, had hem misschien ergens anders wel heeel ietstjes goedkoper kunnen krijgen, maar ik weet niet, scheelde uiteindelijk vaak hooguit 20 euro, verhoudingsgewijs bijna niets dus.
En ik ben (net als jou Qorne) ook volledig nieuw met apple, dus vind het wel een prettig idee dat als er iets mee is ofzo, dat ik dan maar 5 minuutjes hoef te lopen om geholpen te worden....

Ik heb namelijk een paar keer apple.nl proberen te bellen, die zijn echt onbereikbaar volgens mij!
Zie het niet echt zitten dat ik daar aan vast zit als er iets met de mijne aan de hand is.

Enne oh ja, die levertijd klopt denk ik wel ong, ik krijg hem als het goed is morgen al!! ( En ik kan niet wachten!!!! DAMN!!!)
Ik ben daar zaterdag geweest, maar zij konden hem pas vandaag bestellen want leverancier van hun zit op zaterdag dicht...
Dus och, 1 dagje levertijd valt mee te leven toch??
:D vind ik ook, (ik heb je ff op je MSN adres geadd. kiek maar eehm ;) )

Wat heb jij bestelt?
ik hoop ik de iMac morgen kan bestellen bij Bossina :)

[ Voor 4% gewijzigd door Qorne op 24-11-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ik heb wel MSN! Add je wel ff :)

Ik heb een I-Book G4 besteld! 14inch versie 933 Mhz, met DVD/CDRW combo en 640 MB geheugen!

Bij Bossina zeiden ze me dat 'ie morgen voor me klaar staat!! :9 :9 :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:32:

Ik heb een I-Book G4 besteld! 14inch versie 933 Mhz, met DVD/CDRW combo en 640 MB geheugen!

Relaxe :D heb je me hotmail adres? ik heb jou geadd op het adres dat in je profilestaat je MSN adres in je profile :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 16:32

RVW

Die levertijden van de 933 mhz iBook G4 vallen me erg mee zeg! :)

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

laatmaar -

[ Voor 88% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 25-11-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
:(
heb ik donderdag genoeg geld voor de 15" alu powerbook kan ik 'm waarschijnlijk nog niet halen vanwege een tijdelijke produktiestop die er was geweest. Waarschijnlijk om die whitespot probleem op te lossen. dit is echt nerve wrecking. 4 maanden voor gespaard en ernaar uit gekeken. ah well, moet anders zaterdag en zondag toch de hele dag werken.

I want a MAC!!!!!!!

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

iMac 17" is besteld @ Applestore 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sweet, al die switchers op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 25 november 2003 @ 15:21:
iMac 17" is besteld @ Applestore 8)
Whoot :D gefeliciteerd dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Thx, ff iets anders nog, iemand de iTab al gezien ? Ook weer een leuke gadget voor 2004 :9

Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=538

[ Voor 20% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 25-11-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 25 november 2003 @ 16:29:
Thx, ff iets anders nog, iemand de iTab al gezien ? Ook weer een leuke gadget voor 2004 :9

[afbeelding]
:? wat is dat een PDA of een Tablet PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:32:

Heb je hem al gehaalt? :? ben nieuwsgierig, PS. heb je nog nie op MSN gezien ;)
cornevanwilligen AT hotmail DOT com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online

[afbeelding]
Not gonna happen.. zie hoe stom de dock en die menubalk eruit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dock stom ? Beetje klein misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik denk dat Apple slim genoeg is om te wachten alvorens een iTab op de (slappe) tablet PC markt te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41

[afbeelding]
En Steve heeft zelf gezegd dat de markt voor een tablet pc niet groot genoeg is.
Bovendien die naam alleen al, Mini OS X! :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, als alternatief voor een pocket PC met pocket PC 2003 als OS is het volgens mij helemaal niet zo gek!!

Lekker maccen op zakformaat! hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Toch grappig dat jullie nog niet over m'n soepkwaliteiten zijn gevallen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.palmspot.com/images_ps/addons/access_images/preview/fingertip-stylus.gif

+

Afbeeldingslocatie: http://www.hometheaterhifi.com/volume_8_2/images/proton-src-2000-docking-station.jpg

+ een 20" iMac = iTab :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 25 november 2003 @ 19:17:
Toch grappig dat jullie nog niet over m'n soepkwaliteiten zijn gevallen :P

[afbeelding]

+

[afbeelding]

+ een 20" iMac = iTab :P
Whahah wel grappig bedacht, ik vond de naam wel wat fake, en het wat geen Apple lettertype dus geloofde het niet :P Maar erg leuk hoor, voortaan gelofen we je dus nooit meer :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je goed oplet zie je dat 'ie ook harstikke brak gesoept is, perspectief klopt niet enzo, maar daar zie je snel overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Niet dat je fotospeop slecht was maar.... wie geloofde het dan wel?! :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Dat plaatje van die vinger was me wel opgevallen, maar dat iMac gebeuren is wel koel gedaan :) Niet eens gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

En toen was het stil ;)

Ik ben dus vanplan om straks een iMac met Superdrive te kopen, maar kan je met die Superdrive ook DVD films backuppen? is er software voor? waar je mee films mee kan backuppen en eventueel bewerken? het gaat me NIET om het illigaal kopieeren maar ik wil backups kunnen maken omdat in ons bedrijf heel veel DVDs worden gebruikt om mee te demonstreren en er gaat vaak iets stuk of er raakt wat weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Qorne je stelt wel veel vragen, volgens mij kun je beter gewoon een Mac kopen en het gewoon proberen :)

Maar ja, er bestaan DVD-backup oplossingen, inclusief het re-encoden van DVD's om DVD9's op een DVD-R te kunnen kopieeren. De software daarvoor staat geloof ik ook op Versiontracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Bigs schreef op 26 november 2003 @ 16:39:
Qorne je stelt wel veel vragen, volgens mij kun je beter gewoon een Mac kopen en het gewoon proberen :)

Maar ja, er bestaan DVD-backup oplossingen, inclusief het re-encoden van DVD's om DVD9's op een DVD-R te kunnen kopieeren. De software daarvoor staat geloof ik ook op Versiontracker.
O+

Sorry, het is een hele uitgave he 2000euro, dus ik wil wel even zeker zijn want al me pcs gaan weg, alleen mijn windows notebook blijft :P

maar bedankt zo weet ik wel genoeg :) TNX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wie heeft er zin de vrachtwagenchauffeur van Apple/ Kuhne&Nagel een schop onder z'n reet te geven ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 26 november 2003 @ 18:11:
Wie heeft er zin de vrachtwagenchauffeur van Apple/ Kuhne&Nagel een schop onder z'n reet te geven ? :(
nee ik niet :P

Heb je hem nog niet dan? komt die morgen toch wel :P :?

[ Voor 14% gewijzigd door Qorne op 26-11-2003 19:48 ]

• Sage
Wat is trouwens een beetje blad van niveau voor de Mac? :?

Ik had namelijk pas geleden de MacFan van November/December gekocht maar die viel me eigenlijk best tegen. Ik had het idee dat de redacteuren niet alles helemaal precies wisten, of anders een beetje te knullig op geschreven. :)

kleurbleur.nl

Verwijderd

Ik heb laatst Icreative gekocht. Een heel mooi blad met cd rom. Kos wel wat maar ziet er erg netjes uit. Met allerlei mooie foto's en tips voor creatieve programma's zoals Photoshop enz. Een aanrader, ik moest er alleen wel 14 euro voor betalen das minder maar ja

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De duitse C'T heeft de laatste tijd wel vaker leuke artikelen over Apple hard- en software gepubliceerd.

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 16:32

RVW

Als je het niet erg vindt om een Duits blad te kopen is de MacUP ook erg goed, aanzienlijk technischer dan de Nederlandse MacFan.

http://www.macup.com/

• Sage
RVW schreef op 27 november 2003 @ 11:30:
Als je het niet erg vindt om een Duits blad te kopen is de MacUP ook erg goed, aanzienlijk technischer dan de Nederlandse MacFan.

http://www.macup.com/
Eigenlijk vind ik dat wel erg, ik heb niet voor niks Duits laten vallen! ;)

Over iCreative kon ik niet erg veel vinden. Maar als ik het zo hoor is dat eigenlijk meer een blad voor de Photoshoppers en consorten. Ik wil juist een blad dat technisch ingesteld is en dus ook diep ingaat op de niet alle daagse dingen van de Apple computer en MacOS.

Ik zag ook een tijdje geleden in de V&D, dacht ik, een nederlandse MacAddict. Ik weet het niet meer zeker eigenlijk. Maar toen ik dus op hun website keek hadden ze wel goede onderwerpen en de test van de G5 hadden ze ook wat beter uitgevoerd dan bij MacFan.

Bij de MacFan die ik kocht zat wel een leuke cd-rom, zo kom ik ook aan wat leuke utility's, maar het blad zelf vond ik minder kwa inhoud. Ze hadden ook wel aardige onderwerpen, alleen ze bespraken dingen die ik allang wist. Ik koop juist een blad om er wat nieuwigheden uit te halen, om dingen te leren die ik daarna kan toepassen op mijn computer. Of gewoon een degelijke test en niet tussen een Dual G5 2.0Ghz en een G4 867Mhz. Dat gaat natuurlijk nergens over. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Sage op 27-11-2003 15:57 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Macworld gekocht. Wel een leuk blad. Veel reviews van de nieuwe Powermac en van de Powerbooks. De site is www.macworld.co.uk Redelijk dik blad met 2 cdrommetjes. Nadeel: kost wel 13 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

*Qorne heeft een iMac 17" 1.25Ghz Bestelt!!!

Ik wou hem eerst bij Bossina in groningen kopen maar die hebben nu 2weken levertijd :/ beetje veel! nu komt die als het goed is rond 5December :) ik heb hem trouwens bij me zelf bestelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dan had je toch bij Apple moeten bestellen, ik had ze maandag aan de lijn, en ze zeiden plm. 10 dagen levertijd, ik zeg kan dat niet sneller ? "Moah, 10 dagen is gebruikelijk"..- oke..

Dinsdag besteld, gister een proforma factuur uit Ierland, lekker snel dus.
Kom ik vandaag van m'n werk, (d'r hing al een Appleluchtje) en ja hoor, een mooie doos uit Cupertino 8) :9

Potdikke!, en wat werkt Expose en de nieuwe Finder heerlijck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 28 november 2003 @ 21:36:
Dan had je toch bij Apple moeten bestellen, ik had ze maandag aan de lijn, en ze zeiden plm. 10 dagen levertijd, ik zeg kan dat niet sneller ? "Moah, 10 dagen is gebruikelijk"..- oke..

Dinsdag besteld, gister een proforma factuur uit Ierland, lekker snel dus.
Kom ik vandaag van m'n werk, (d'r hing al een Appleluchtje) en ja hoor, een mooie doos uit Cupertino 8) :9

Potdikke!, en wat werkt Expose en de nieuwe Finder heerlijck!
Hmm daar zeg je wat... dat kan natuurlijk ook :D maar bij die dealer zeiden ze dat die niet meer op voorraad was bij Apple...
Tja bij apple kost die 1680Euro (exbtw)
ik haal hem nu bij mij zelf daar kost die 1647Euro :)
Oke scheelt niet veel...

Alleen zit ik dan nog met het probleem ik wil niet dat apple geheugen er in wat 3keer over de kop gaat, als ik het zelf inkoop dan is het veeeel goedkoper :)
Tja ik denk er even overna :) tnx voor de tip!

PS. heb jij MSN? add me dan cornevanwilligen@hotmail

edit:
Heb jij ook Dode Pixels?

[ Voor 3% gewijzigd door Qorne op 28-11-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik kon me herinerren dat iemand hier opzoek was naar een goede USB geluidskaart. Ik geloof dat ik er wel eentje gevonden heb! :P

Link:
http://www.m-audio.com/products/consumer/sonica-theater.php

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Sage schreef op 30 november 2003 @ 13:47:
Ik kon me herinerren dat iemand hier opzoek was naar een goede USB geluidskaart. Ik geloof dat ik er wel eentje gevonden heb! :P

Link:
http://www.m-audio.com/products/consumer/sonica-theater.php
ej TNX :D ik zocht die :+

Ziet er goed uit :) alleen heb ik nogal een vrij duurzaam THX 5.1 set van Klipsch.
Het "nadeel" van deze set is, als je een slechte geluidskaart hebt, dat je dat gelijk hoord, want ik heb nu een Audigy van Creative, die doet aardig goed, ik ben bang dat zo'n systeem niet zo super is :( Creative heeft ook wel externe geluidskaarten alleen zit je dan met de ondersteuning van MACOSX... drivers enz.

Hydraulik-Phunk, jij hebt toch ook een imac 17" hoeveel MB Ram heb jij er inzitten?

[ Voor 8% gewijzigd door Qorne op 30-11-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

grapjas "je dat gelijk hoort".. Als je iets wel niet doet, is het wel het verschil tussen geluidskaarten horen met pc speakers (ja ook klipsch speakers zijn pc speakers, met hifi zijn de verschillen al klein, het is niet dat een geluidskaart ineens ontzettend gaat ruisen ofzo). Ten tweede is een M-audio een nét (undersatement of the year) iets audiofieler merk dan creative. Het enige waar een audigy enzo beter in is, is EAX en geluidseffecten in games enzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor Creative hoef je in elk geval niet te gaan dacht ik. Deze worden in ieder geval niet door Creative zelf op het Apple platform ondersteund.

Misschien zijn er nog wel wat reviews op internet te vinden? Ik had deze in ieder geval gevonden via het foldertje van LJS in Den Haag. Was niet al te duur, misschien kan je binnen een paar dagen nog terug ruilen? ;)

edit:
Oja, ze hadden ook nog een FireWire versie die ook nog iets uitgebreider is. Misschien leuk voor als je het nodig hebt, zit ook wel een groter prijskaartje aan natuurlijk. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sage op 30-11-2003 16:39 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

JvS schreef op 30 november 2003 @ 16:35:
grapjas "je dat gelijk hoort".. Als je iets wel niet doet, is het wel het verschil tussen geluidskaarten horen met pc speakers (ja ook klipsch speakers zijn pc speakers, met hifi zijn de verschillen al klein, het is niet dat een geluidskaart ineens ontzettend gaat ruisen ofzo). Ten tweede is een M-audio een nét (undersatement of the year) iets audiofieler merk dan creative. Het enige waar een audigy enzo beter in is, is EAX en geluidseffecten in games enzo.
Oke ik kende het merk niet :) ik kon ook niet 123 een revieuw vinden, dus...
Creative is een aardig merk, niet super ofzo... vind ik dan, TNX voor de tip.
{offtopic}
het is wel een THX setje, die je ook gewoon in de huiskamer kan gebruiken...
wel beter als al dat logitech/creative/hercules luidspreker spul ;)
Persoonlijk vind ik het niet echt computer speakers meer, omdat ze tot nu toe elke computer speaker set hebben verslagen, en aardig hoog scoren in de audio 5.1 sets (kijk dan naar die JVC setjes en Pioneer spul, ken ze allemaal maar ze halen het niet bij een klipsch :P) maar ik ga te veel off-topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ahh! Das niet waar! Mijn home cinema shitje van Pioneer verslaat echt wel de PC speakers! :(

In ieder geval lijkt het mij dus geen slechte keus moet ik zeggen. Ik zou hem eignelijk ook wel aan mijn iMac'je willen hangen ware het niet dat de iMac hiervoor gewoonweg te langzaam is. :>

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Qorne, ik heb idd 256 in m'n iMac zitten, ik wilde nog 256 er bij kopen @ de HCC, maar toch maar even gewacht wegens amper prijsverschil, en ik wil even goed het verschil kunnen merken.

Maar nu weet ik nog niet of ik snel ga upgraden, als ik m'n hele Dock aanklik (Fire, Safari, Word, PS7, MPlayer, iTunes, iCal, Terminal) en nog wat kleine troep start ie nog enorm snel de programmas op, en ook de Expose werkt nog net zo soepel als bij 2 programmas, ook tijdens het spelen van DivX, werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 30 november 2003 @ 23:07:
Qorne, ik heb idd 256 in m'n iMac zitten, ik wilde nog 256 er bij kopen @ de HCC, maar toch maar even gewacht wegens amper prijsverschil, en ik wil even goed het verschil kunnen merken.

Maar nu weet ik nog niet of ik snel ga upgraden, als ik m'n hele Dock aanklik (Fire, Safari, Word, PS7, MPlayer, iTunes, iCal, Terminal) en nog wat kleine troep start ie nog enorm snel de programmas op, en ook de Expose werkt nog net zo soepel als bij 2 programmas, ook tijdens het spelen van DivX, werkt allemaal prima.
Ik koop het zo ie zo met 512 extra en als ik gelijk 1Gig kan krijgen doe ik dat denk ik,

Sage wat bedoel je prcies met Te langzaam? als ik vragen mag?

En over die PC speakers die klipsch zijn eigenlijk geen PC speakers meer :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Hmm, laat maar, dat is de FireWire versie die ik toch niet op mijn iMac heb. :P
Misschien een goede aankoop. Is alleen jammer dat mijn iMac ook geen TV out heeft, moet ik dat weer erbij kopen, kan ik het beter op dvd branden denk ik. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Sage schreef op 01 december 2003 @ 10:13:
Hmm, laat maar, dat is de FireWire versie die ik toch niet op mijn iMac heb. :P
Misschien een goede aankoop. Is alleen jammer dat mijn iMac ook geen TV out heeft, moet ik dat weer erbij kopen, kan ik het beter op dvd branden denk ik. :)
Dat is toch niet zo duur ? een TV-out adapter is 25euro :) valt best mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Jeej, vandaag weer te horen gekregen dat het vier tot vijf dagen gaat duren voordat de nieuwe harde schijf voor mijn iBookje überhaupt binnen is. :(.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

FL!PNEUS schreef op 01 december 2003 @ 15:26:
Jeej, vandaag weer te horen gekregen dat het vier tot vijf dagen gaat duren voordat de nieuwe harde schijf voor mijn iBookje überhaupt binnen is. :(.
vervelend, maar hoe heb je dat ding dan vernielt??? heb je hem vervoert, toen de laptop nog aanstond ofzo??? want een HDD verniel je toch niet zomaar lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Qorne schreef op 01 december 2003 @ 15:50:
[...]

vervelend, maar hoe heb je dat ding dan vernielt??? heb je hem vervoert, toen de laptop nog aanstond ofzo??? want een HDD verniel je toch niet zomaar lijkt mij...
Alles kan kapot gaan ook al doe je niks fout. Mijn iBook stond gewoon op z'n iCurve terwijl ik applicaties aan het installeren was. Opeens hoorde ik allemaal rare krasgeluiden dus ik zette meteen mijn iBook uit. Dat was ook meteen het laatste levensteken dat hij gaf ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

FL!PNEUS schreef op 01 december 2003 @ 15:57:
[...]

Alles kan kapot gaan ook al doe je niks fout. Mijn iBook stond gewoon op z'n iCurve terwijl ik applicaties aan het installeren was. Opeens hoorde ik allemaal rare krasgeluiden dus ik zette meteen mijn iBook uit. Dat was ook meteen het laatste levensteken dat hij gaf ;(.
:'( echt lullig, maar jij hebt een iCurve, kan je er dan ook op typen als je zon ding gebruik? ik wil een iCurve kopen (alleen dan voor mijn acer 803 - 15") hoe hoog is zo'n ding kan je dan goed er op typen of is het meer om het op te laten steunen als je een extern toetsenbord/muis er opaan gesloten hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Qorne schreef op 01 december 2003 @ 16:01:
[...]

:'( echt lullig, maar jij hebt een iCurve, kan je er dan ook op typen als je zon ding gebruik? ik wil een iCurve kopen (alleen dan voor mijn acer 803 - 15") hoe hoog is zo'n ding kan je dan goed er op typen of is het meer om het op te laten steunen als je een extern toetsenbord/muis er opaan gesloten hebt??
Je kunt er niet op tikken als'ie erop staat, dat is gewoon simpelweg te hoog. Mijn iBook stond daardoor echter wel perfect op ooghoogte en ik sluit er toch mijn O+ Logitech Desktop Comfort O+ op aan, ik heb geen zin in RSI door het tikken op een laptoptoetsenbordje. Alhoewel ik niks te klagen heb over het toetsenbord van de iBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is een iBook of Powerbook aan te raden voor autocad,cad. Of kan ik beter mijn pc blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

O.D.Smolik schreef op 01 december 2003 @ 16:14:
Is een iBook of Powerbook aan te raden voor autocad,cad. Of kan ik beter mijn pc blijven gebruiken?
ik werk zelf niet met auto cad, heb het wel voor de PC gehad...
Maar op een Powerbook gaat het ongetwijvelt goed,

ik vind juist dat een laptop toetsenbord beter typt je hoeft niet zo hard te typen dus ik denk dat het zelfs RSI helpt voorkomen mijn ACER803 heeft er nog een speciale vorm in en het typt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Ik bedoelde eigenlijk of je voor CAD, betere een mac kunt nemen of een pc.
Vergelijkt het maar eens met Photoshop, wat volgens velen beter/sneller werkt op een mac dan pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Een laptop toetsenboord is toch echt te klein om ooit lekker te kunnen typen. Het heeft gewoon teveel verschillen met een normaal toestenboord. Al dat met de PowerBook dus wel meevalt vind ik gewoon een toetstenboord toch lekkerder. :)

Het enigste wat ik weet is dat CAD er pas is voor de Mac. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

O.D.Smolik schreef op 01 december 2003 @ 17:25:
Ik bedoelde eigenlijk of je voor CAD, betere een mac kunt nemen of een pc.
Vergelijkt het maar eens met Photoshop, wat volgens velen beter/sneller werkt op een mac dan pc.
ja dat is denk ik moeilijk te zeggen, zou je eens iemand moeten opzoeken die het gebruikt voor de mac, je kan natuurlijk bij wat architecten informatie vragen wat hun beter vinden :)

Tja ik vind een klein toetsenbord juist fijn!!!
vriendin van me zit ook altijd op me laptop toetsenbord te schelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag was het zover.
Na op de hccdagen bij xs4all nog 1 keertje de ibooks bewonderd te hebben heb ik hem besteld, een 12" ibook met alle opties, rechtstreeks bij de apple store. volgens de verkoper zou hij rond de 9de verstuurd worden, nu maar hopen dat het opschiet.

Heeft iemand nog recente ervaring met de apple store? enig idee wat de werkelijke verzendtijd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 19:15:
vandaag was het zover.
Na op de hccdagen bij xs4all nog 1 keertje de ibooks bewonderd te hebben heb ik hem besteld, een 12" ibook met alle opties, rechtstreeks bij de apple store. volgens de verkoper zou hij rond de 9de verstuurd worden, nu maar hopen dat het opschiet.

Heeft iemand nog recente ervaring met de apple store? enig idee wat de werkelijke verzendtijd is?
Eerst vorige week maandag gebeld over de levertijd, 10 dagen zeiden ze.
Ik zeg kan dat niet sneller ? Mwa...10 dagen is normaal zei 'ie..oke.

Dinsdag telefonisch besteld, met creditcard geld overgemaakt, donderdag al een factuur uit Ierland, snel! :D
Vrijdag kwam ik thuis van m'n werk, en hij stond er al! (iMac 17")

Oftewel, het kan idd erg snel gaan, maar voor hetzelfde duurt het gewoon wel een week hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydraulik-Phunk schreef op 01 december 2003 @ 19:58:
[...]

Eerst vorige week maandag gebeld over de levertijd, 10 dagen zeiden ze.
Ik zeg kan dat niet sneller ? Mwa...10 dagen is normaal zei 'ie..oke.

Dinsdag telefonisch besteld, met creditcard geld overgemaakt, donderdag al een factuur uit Ierland, snel! :D
Vrijdag kwam ik thuis van m'n werk, en hij stond er al! (iMac 17")

Oftewel, het kan idd erg snel gaan, maar voor hetzelfde duurt het gewoon wel een week hoor.
klinkt veelbelovend, was jouw 17" iMac redelijk standaard, of met veel optionele componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

mijn iMac komt als het goed is ook de 9e :D met ook allemaal opties, maar die moet ik er zelf in zetten, die zijn wel allemaal op voorraad :)

hey, Hydraulik-Phunk Wat voor PC/MAC had jij hier voor? vind je hem een beetje snel werken? jij hebt toch 256mb ram? ik heb 768 in totaal straks als het goed is, als 256al goed werkt moet het alleen maar beter gaan geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb idd een standaard iMac, scheelt idd ook wel, geen assemblage meer nodig.

@ Qorne, ik heb nog een AMD XP2000+, 256mb PC2100, GF4MX, 80gb en XP Prof SP1, en ik vind mijn Macje @ 1.25 ghz stukken sneller, wanneer je erg veel programma's tegelijk start kan je nog steeds normaal doorgaan met een lopend programma, en geen eeuwig processor gekraak om niks.
Ook Photoshop 7 start sneller, heb er verder nog niet mee gewerkt op mn Mac, al liep PS7 op m'n 500mhz iBook al amper trager dan op mn XP2000+

Wat ik het belangrijkste vind is dat je niet op onverwachte momenten eindeloos moet wachten met een zandloper in je scherm, waarvan je geen idee hebt wat er nu zo lang moet duren.

Ik heb btw wel gelijk die kut-Pro muis er af gehaald en er een MX500 aan gehangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
256mb was iets te weinig, dan merkte ik dat ie toch veel harde schijf gebruikte.. nu met 512mb gaat ie als een trein. Overigens denk ik dat ie met 768mb als een vliegtuig gaat :) als ik veel zware applicaties heb draaien is de 512 namelijk toch aan de krappe kant merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ga idd ook nog 256 of 512 er bij in gooien, ff de koersen van het geheugen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
:'( ik moet nog een onbepaalde tijd wachten tot ze eindelijk weer de 15" powerbook op voorraad hebben. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Hydraulik-Phunk schreef op 01 december 2003 @ 21:28:
Ik heb idd een standaard iMac, scheelt idd ook wel, geen assemblage meer nodig.

@ Qorne, ik heb nog een AMD XP2000+, 256mb PC2100, GF4MX, 80gb en XP Prof SP1, en ik vind mijn Macje @ 1.25 ghz stukken sneller, wanneer je erg veel programma's tegelijk start kan je nog steeds normaal doorgaan met een lopend programma, en geen eeuwig processor gekraak om niks.
Ook Photoshop 7 start sneller, heb er verder nog niet mee gewerkt op mn Mac, al liep PS7 op m'n 500mhz iBook al amper trager dan op mn XP2000+

Wat ik het belangrijkste vind is dat je niet op onverwachte momenten eindeloos moet wachten met een zandloper in je scherm, waarvan je geen idee hebt wat er nu zo lang moet duren.

Ik heb btw wel gelijk die kut-Pro muis er af gehaald en er een MX500 aan gehangen :P
Daar word ik heeel blij van :) want ik moest vandaag verplicht weer achter mijn AMD 2000+ 512mb ram (laptop her instal enzo) en dan vind ik die toch traag ;) ik hoop dat die niet trager als me notebook is denk het niet :) :D
ik kan niet meer wachten!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 22:59
Ik heb net een iBook 12 inch G4 binnen, ook BTO, full options, 640 mb ram, wifi, bluetooth en 60 gig schijf. Dat duurde precies 14 dagen. Van op Enter duwen, tot doos openmaken. En toen begon het werken in een fantastisch OS, oh, wat is dit toch vele malen beter dan windows! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

:) steeds meer apple gebruiks :P straks is er toch nog een speciaal apple forum nodig :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Yup, de revolutie gaat hard moet ik zeggen :) Ik zie overal switchers. Maarja Apple rocks ook gewoon tegenwoordig (imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

als ik het geld had zou ik het ook zeker doen, een iBookje kopen... ben afgelopen zaterdag bij het Arsenaal geweest in Grave (misschien iemand die het kent) daarin zit ook een Apple winkel, had 12"iBook, 12", 15" en 17" PowerBook en 20" en 23" (schermen) met apple G5 staan... ik meende dat ik gek werd, hoe mooi dat zo'n Apple is...

(offtopic)Alleen zit ik dit te typen op mijn nog geen maand oude Dell Inspiron 1100... perfecte machine hoor, uit kijkshop-actie gekregen, had ik nog wel geld voor (600 euri :D:D)... (/offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Als je hem gewoon haalt bij een Apple Dealer bij jou in de buurt dan kan je hem meestal binnen een half uurtje meenemen. Dat is tenminste snel! :P
Ook is het zeer handig voor de service aangezien je dan elke terug kan naar hetzelfde punt en je dezelfde mensen hebt die je dan weer helpen etc.
Beste is gewoon naar een Apple winkel bij jou in de buurt te gaan. Je kan ze vinden op www.apple.nl

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Sage schreef op 02 december 2003 @ 19:58:
Als je hem gewoon haalt bij een Apple Dealer bij jou in de buurt dan kan je hem meestal binnen een half uurtje meenemen. Dat is tenminste snel! :P
Ook is het zeer handig voor de service aangezien je dan elke terug kan naar hetzelfde punt en je dezelfde mensen hebt die je dan weer helpen etc.
Beste is gewoon naar een Apple winkel bij jou in de buurt te gaan. Je kan ze vinden op www.apple.nl
Klopt, en dan doe je dat (betaal je nog 50euro meer) en hoor je dat de levertijd 2to3 week is :) voor een iMac 17" vragen achterlijk veel geld voor extra geheugen (net zoveel als apple.nl) en ik heb hier de inkoopsprijzen dan geheugen is dus minimaal 1x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm, de Apple dealer hier in eindhoven (YouMac) levert gewoon normaal goedkoop Kingston geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Bigs schreef op 02 december 2003 @ 23:22:
Hmm, de Apple dealer hier in eindhoven (YouMac) levert gewoon normaal goedkoop Kingston geheugen :)
Bossina heeft de zelfde prijzen als apple.nl met alles, dus niet echt goedkoop ofzo.

geen idee wat hun er instoppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Bij alle shops die ik heb gezien, dat zijn er maar 2 maar toch, leveren ze gewoon goedkoper geheugen dan Apple. Ze doen het zelfs op de weekprijzen hier. Voor 512MB ben je geloof ik iets van 120,- kwijt.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Sage schreef op 03 december 2003 @ 11:59:
Bij alle shops die ik heb gezien, dat zijn er maar 2 maar toch, leveren ze gewoon goedkoper geheugen dan Apple. Ze doen het zelfs op de weekprijzen hier. Voor 512MB ben je geloof ik iets van 120,- kwijt.
JOW, ik was dan 260euro kwijt :P tja nu ben ik ook zo iets kwijt scheelt nogal niet :P

Bossina is niet echt goedkoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Qorne schreef op 01 december 2003 @ 23:59:
:) steeds meer apple gebruiks :P straks is er toch nog een speciaal apple forum nodig :) :D
Ha ha! Ja!

Trouwens, jullie gaan allemaal offtopic :) Dus... niet de [ offtopic ] tags vergeten... :)

Is het niet handig wanneer je dit topic gewoon hernoemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Lijkt me wel handig als dit gewoon het algemene Apple topic wordt eigenlijk, de iBook is al een aardige tijd niet meer in beeld geweest moet ik zeggen! :P

[edit]
Oorzaak van de slechte service van Apple de late tijd. MacNed Link

[ Voor 30% gewijzigd door Sage op 03-12-2003 18:37 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Apple stores in europa gesloten?
NL, DE, FR, UK gesloten. Vraag me af of ze iets nieuws erop aan het zetten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Doet het gewoon hoor. Ik zie ook niet gelijk iets wat veranderd is moet ik zeggen. :?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volgens mij zijn de kersttips er bijop gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Sage schreef op 04 december 2003 @ 17:55:
Doet het gewoon hoor. Ik zie ook niet gelijk iets wat veranderd is moet ik zeggen. :?
Kijk eens naar de tijdstip waarop ik het poste. ;)

EDIT: Bill Gates VS Steve Jobs op BCC 2
EDIT2: Vent van BBC vond Bill more powerfull. Ah well... meningen verschillen he
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/worlds_most_powerful
Volgens de poll op de BBC website denken veel mensen er anders over.

[ Voor 39% gewijzigd door Alpha-sphere op 04-12-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik denk dat Bill wel het meest powerfull is... Het meest powerfull is niet altijd positief. Steve vindt ik de meest inovatieve, respectvolle en "integere" ondernemer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meest powerfull zou ik nt durven zeggen, steve jobs heeft meer invloed dan gates:
denk maar aan de firewire standaarden, de mouse , de aqua look, de wireless rage,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Als je ziet dat Gates het white house kan beinvloeden... Ik zeg niet dat Steve niets te vertellen heeft want ik ben het ook eens met jouw argumenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Bill heeft inderdaad wel de meeste 'power' om het maar zo uit te drukken. Dit komt eigenlijk meer omdat zijn bedrijf gewoon 90% van de markt heeft.

Al had Steve ook aardig wat 'power' begin van de jaren negentig. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Sterker nog, Apple was ooit eens de grootste sofware/hardeware maker en ze hadden bijna de positie die Micro$oft nu heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Slagroom schreef op 05 december 2003 @ 13:54:
Sterker nog, Apple was ooit eens de grootste sofware/hardeware maker en ze hadden bijna de positie die Micro$oft nu heeft...
tja als we toch offtopic gaan , doe ik nog even mee,

Apple had groter kunnen zijn, maar ze hebben een beetje een verkeerd beleid denk ik...
Voorbeeldje, als er een nieuw MAC product uit komt, dan is de oude ineens verdwenen uit hun assortiment, als ze nou bijvoorbeeld de G4 PowerPC, oude iPod oude iMac nou terug namen in het assortiment, maar dan tegen budget prijzen! kochten meer mensen een Apple denk ik, ik vind het wel jammer dat als apple met totaal iets nieuws komt dat je bijvoorbeeld oude ipod ofzo, bijna helemaal in het niet valt.

BMW doet dit ook een beetje, hun komen zovaak met nieuwe modellen, dat je model al heel snel veroudert is, mijn moeder heeft een BMW z3, en zowat elke maand verandert BMW wel iets aan hun model, soms direct zichtbaar soms niet.(is eigenlijk helemaal niet nodig)

Wat ik probeer te zeggen is, dat Apple meer winst zou kunnen maken als ze de oude modellen gewoon terug brengen de kleurtjes mac enz. scheelt productie kosten! en het zijn nog steeds goeie computers!

Ook vind ik dat in nederland meer reclame moeten maken bij scholen, mijn school gaat alle computers vervangen. omdat ze nieuwe computers zoeken, heb ik ook apples aangeraden, ik vind dat scholen gewoon allemaal op apple over moeten gaan! werkt veel prettiger, + dat het ook goedkoper is! (zoek maar eens een goeie computer MET software, die het zelfde kan als een eMac ben je duurder uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De Z3 is 7 jaar leverbaar geweest hoor :) en in die tijd zijn er geloof ik 3 keer kleine wijzigingen doorgebracht.

Ik ben het wel met je eens dat Apple meer reclame moet maken. Niet alleen in het onderwijs, maar ook voor de rest van Nederland. Het lijkt wel alsof Apple zich alleen op Amerika concentreert. Ik bedoel, Microsoft gooit ons ook dood met Windows 2003 televisiespotjes, waarom doet Apple dat niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Bigs op 05-12-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Bigs schreef op 05 december 2003 @ 16:30:
De Z3 is 7 jaar leverbaar geweest hoor :) en in die tijd zijn er geloof ik 3 keer kleine wijzigingen doorgebracht.

Ik ben het wel met je eens dat Apple meer reclame moet maken. Niet alleen in het onderwijs, maar ook voor de rest van Nederland. Het lijkt wel alsof Apple zich alleen op Amerika concentreert. Ik bedoel, Microsoft gooit ons ook dood met Windows 2003 televisiespotjes, waarom doet Apple dat niet?
nog ff over de z3, er zijn wel meer weiziging geweest andere handvaten enzo, enz. van die kleinde dinkies ;)

maar klopt, apple heeft van die leuke TV spots, maar je moet ze downloaden :+ ze moeten gewoon op TV!!! in Nederland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Apple heeft ook wel eens van dij kleine veranderingen hoor: er zijn bijvoorbeeld iBook 800 (12 duim met transparant-witte behuizing) die metalen klemmetjes hebben om de SO-DIMM te fixeren en exemplaren die plastic klemmetjes hebben. Ook op pc gebied hebben mainboards vaak diverse revisies, of zijn er eens witte, dan zwarte pci sloten. Zoiets kun je dan misschien beter vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

begintmeta schreef op 05 december 2003 @ 17:25:
offtopic:
Apple heeft ook wel eens van dij kleine veranderingen hoor: er zijn bijvoorbeeld iBook 800 (12 duim met transparant-witte behuizing) die metalen klemmetjes hebben om de SO-DIMM te fixeren en exemplaren die plastic klemmetjes hebben. Ook op pc gebied hebben mainboards vaak diverse revisies, of zijn er eens witte, dan zwarte pci sloten. Zoiets kun je dan misschien beter vergelijken?
offtopic:
Klopt, maar waarom halen ze oude modellen er uit zoals de Cube, als ze die in een soort van budget serie hadden gezet, maakten ze er nog winst op EN ze hadden geen productie kosten meer :) gewoon extra winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Qorne schreef op 05 december 2003 @ 21:14:
[...]

offtopic:
Klopt, maar waarom halen ze oude modellen er uit zoals de Cube, als ze die in een soort van budget serie hadden gezet, maakten ze er nog winst op EN ze hadden geen productie kosten meer :) gewoon extra winst!
Misschien wilt Apple het bij de "elite" groep houden ofzo :P
Het moet tenslotten speciaal blijven!

[ Voor 3% gewijzigd door O.D.Smolik op 06-12-2003 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

O.D.Smolik schreef op 06 december 2003 @ 00:44:
[...]

Misschien wilt Apple het bij de "elite" groep houden ofzo :P
Het moet tenslotten speciaal blijven!
misschien ja, maar omdat er niet zoveel mensen zijn die bij de "elite" groep horen... en dus de "elite" prijzen niet kunnen betalen.
Zo wordt apple nooit groot :(

[lol mode]
:+ misschien moeten ze ook maar een Console gaan maken :+ is die qua design in iedergeval goed)
[/lol mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik weet niet of het zo goed is als Apple veel groter wordt (met een marktaandeel van 30 á 40 ongeveer)... Ik heb liever dat Apple klein wordt want anders val je niet meer op met je Apple :) Showing off is ook een beroep :)

Neh, serieus, de mystique (??) rondt Apple vindt ik leuk, het beleid van Steve Jobs vindt ik interessant, Apple is heel intregerend... ik weet niet of Apple dat blijft houden wanneer Apple veel groter wordt... +/- 10% is best, dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Even tussendoor. Je kan dus nog wel degelijk een oude PowerMac MD G4 kopen! Kijk maar bij de AppleStore en dan een beetje onderaan. Valt niet echt op nee, maar ze zijn er nog wel.
Ook was de iMac nog een aardig tijdje te koop naast de 'nieuwe' iMac zoals hij toen werd genoemd. De iMac hebben ze daarna omgezet naar de eMac, origineel alleen voor de het onderwijs, vandaar de 'e', maar werd zoveel naar gevraagd door consumenten dat hij later ook via de gewone Store werd verkocht.

En ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat Apple nu de laatste jaren, nog vooral naamsbekendheid eigenlijk, behoorlijk aan het groeien is. Maar als je een grote en goede naam hebt dan overwegen mensen eerder om iets te kopen. Iets wat Apple dus nu doet dmv de AppleStore's in Amerika en Japan. Hier in Nederland wordt dat gedaan dmv de AppleCentre's op een wat kleiner niveau.

En daarbij is de userbase van Apple al zo groot dat het denk ik niet veel uitmaakt of ze nu 20 miljoen gebruikers hebben of 200 miljoen. ;)

offtopic:
De Cube verkocht trouwens zo slecht dat Apple er eigenlijk geen winst op maakte en heeft daarom de Cube lijn afgeschaft. Het was een nogal dure computer om te ontwikkelen en om er verdere versies van te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sage op 06-12-2003 15:05 ]

kleurbleur.nl

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.