Fujitsu PIII-1.2 notebook, € 599,- bij de Kijkshop

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.739 views sinds 30-01-2008

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024
Fax: 0418-515985

EDIT: overigens wist kijkshop al HEEL ERG GOED dat het enorm druk zou worden op de website en wist ook dat ze veel = enkele duizenden laptops moesten hebben, wegens grote interesse --> http://www.thuiswinkel.or...brief/artikel.asp?id=1442

inspiron 1100 prijs = weer veranderd --> 275 euro nu,.... (waarschijnlijk vanwege probleem met dubbele verzendkosten... als ze er nou eens 100 euro afhalen, wordt het nog interessant...)

[ Voor 116% gewijzigd door MellyVille1 op 31-10-2003 09:57 ]

Verwijderd

Ik vind het ook erg raar dat er iemand op het trosradar forum zei dat hij naar de Kijkshop heeft gebeld toen de site eruit lag en dat ze hem toen telefonisch gereserveerd hebben!!! Dit is toch raar! Ik had ook gebeld, maar er pakte niemand op!

• M55
  • Niet online

M55

Inderdaad, de koop zou alleen mogelijk zijn via internet,
dus ook hierin hebben ze het weer verkeerd gedaan...

word lang lijstje :)

• MellyVille1
word zeker lang lijstje, en ik ben van mening dat voor het weekend gaat beginnen er serieus gefaxt moet worden naar kijkshop die bovendien met een beter aanbieding moet komen zo onderhand... ik heb niks tegen de inspiron 1100 als ze hem goedkoper maken...

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb ik dus ook - mijn brief is in ieder geval gefaxt!

Verwijderd

Hey jongens klopt het dat als je nog steeds niets binnen hebt en zelfs nog niets hebt gehoord, de kans dat je de juiste laptop alsnog krijgt, heel klein is?? :?
Ik heb wel direct betaald met Rabo Direct Betalen, dus mijn betaling hadden ze als een van de eerste binnen hoor :'(
Bah wat een shitzooi is het ook :(

Verwijderd

Als je nu nog geen laptop hebt hoef je er volgens mij ook niet meer op te rekenen. Die hebben ze volgens mij allemaal al verstuurd! :(

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 12:10:
Als je nu nog geen laptop hebt hoef je er volgens mij ook niet meer op te rekenen. Die hebben ze volgens mij allemaal al verstuurd! :(
dan maar hopen dat de postbode hier erg traag is :)

jammer genoeg heb ik geen fax (die werkt)

[ Voor 8% gewijzigd door M55 op 31-10-2003 12:16 ]

Verwijderd

We moeten trouwens ook eens proberen of ze in een uitzending van Radar hier even aandacht aan kunnen besteden!!! Zo snel mogelijk!!!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
No offence 2 you people,

Maar ik vind het allemaal wel wat overdreven hiero. (ja klopt ik heb geen laptop besteld :Y) ). Ik bedoel kijkshop heeft zeker een aantal fouten gemaakt, en hierdoor zal hun beeld naar de consument zeker aangetast zijn in negatieve vorm. Maar ze hebben bij het opmerken van het probleem direct gezorgd voor een alternatief, of je geld terug en 20 euro cadeaubon, wat al netjes is want sommige zaken hebben een op=op aktie en dan is het dikke vette pech geld terug that's it. Of een alternatieve laptop, en dat die niet voor dezelfde prijs kan snapt iedereen hier wel, de andere was een ouder model wat niet eens meer gemaakt wordt, dus die kunnen ze natuurlijk nooit meer krijgen.

Ik vind de oplossing die ze geboden hebben niet slecht. Ja dat het alternatief niks is vergeleken met de aanbieding, tja niks aan te doen, dan je geld terug en 20 euro cadeaubon.

Over het feit dat iedereen zich genaaid voelt en dat Kijkshop het zeker zwaar verkeerd aangepakt heeft is geen twijfel mogelijk. Op=op is leuk, maar maak dan geen orderbevestiging, want zo denken mensen dat ze de spullen ook echt krijgen. Dat is gewoon pure misleiding.

• M55
  • Niet online

M55

Viper_74 schreef op 31 oktober 2003 @ 12:40:
No offence 2 you people,

Maar ik vind het allemaal wel wat overdreven hiero. (ja klopt ik heb geen laptop besteld :Y) ). Ik bedoel kijkshop heeft zeker een aantal fouten gemaakt, en hierdoor zal hun beeld naar de consument zeker aangetast zijn in negatieve vorm. Maar ze hebben bij het opmerken van het probleem direct gezorgd voor een alternatief, of je geld terug en 20 euro cadeaubon, wat al netjes is want sommige zaken hebben een op=op aktie en dan is het dikke vette pech geld
OP=OP oke, maar geld dus niet als je een koopovereenkomst hebt, dus een koopbevestiging en ook aan de betaling hebt voldaan.
terug that's it. Of een alternatieve laptop, en dat die niet voor dezelfde prijs kan snapt iedereen hier wel, de andere was een ouder model wat niet eens meer gemaakt wordt, dus die kunnen ze natuurlijk nooit meer krijgen.

Ik vind de oplossing die ze geboden hebben niet slecht. Ja dat het alternatief niks is vergeleken met de aanbieding, tja niks aan te doen, dan je geld terug en 20 euro cadeaubon.
Ze moeten een redelijk alternatief bieden, voor de zelfde prijs dat is logisch (en dus niet iets wat 50% duurder is) zie ook de voorwaarden van thuiswinkel.org waar ze bij zijn aangesloten, staat in een van de messages hierboven wel gequote
Over het feit dat iedereen zich genaaid voelt en dat Kijkshop het zeker zwaar verkeerd aangepakt heeft is geen twijfel mogelijk. Op=op is leuk, maar maak dan geen orderbevestiging, want zo denken mensen dat ze de spullen ook echt krijgen. Dat is gewoon pure misleiding.
Ze hebben er recht op, dus is het niet verwonderlijk dat ze het verwachten

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je een bevestiging krijgt van de bestelling is virtueel de koopovereenkomst gesloten. Op dat moment heeft de verkoper de plicht om het product te vrijwaren (dat niemand anders beroep kan doen op het bezit en er geen verborgen gebreken zijn) en te leveren aan de koper. Dat is een plicht, daar kan je dan niet onderuit. Zo heb ik 't voorgeschoteld gekregen met Economie.

Dan kunnen ze er wel leuk OP=OP bij zetten, maar volgens mij breekt dat nog niet de wet die hierboven omschreven staat. Als je er een koopovereenkomst is gesloten heb je recht op het product. Ook kunnen ze zoveel in de algemene voorwaarden zetten, maar de A.V. staat niet boven de wet.

Oh, het is waar dat als je de laptop binnenkrijgt, en hij bevalt je niet, je 7 dagen bedenktijd hebt over het Internet. Die wet is in 2001 van start gegaan ter aanvulling van de Corportagewet.

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-12 15:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Viper_74 schreef op 31 oktober 2003 @ 12:40:
No offence 2 you people,

Maar ik vind het allemaal wel wat overdreven hiero. (ja klopt ik heb geen laptop besteld :Y) ). Ik bedoel kijkshop heeft zeker een aantal fouten gemaakt, en hierdoor zal hun beeld naar de consument zeker aangetast zijn in negatieve vorm. Maar ze hebben bij het opmerken van het probleem direct gezorgd voor een alternatief, of je geld terug en 20 euro cadeaubon, wat al netjes is want sommige zaken hebben een op=op aktie en dan is het dikke vette pech geld terug that's it. Of een alternatieve laptop, en dat die niet voor dezelfde prijs kan snapt iedereen hier wel, de andere was een ouder model wat niet eens meer gemaakt wordt, dus die kunnen ze natuurlijk nooit meer krijgen.

Ik vind het helemaal niet overdreven 8)7

Ten eerste zijn de meeste (zo niet iedereen) op deze actie ingegaan omdat de prijs gewoon erg laag is. Veel mensen zitten gewoon NIET te wachten op een prijsverhoging van bijna 50%, of omdat ze niet kunnen betalen, of omdat ze het er niet voor over hebben.

Daarnaast heb je nog het juridische aspect, als consument heb je nou eenmaal recht op een bepaalde 'behandeling'. Als een bedrijf hier niet aan voldoet, en dat moet in dit geval nog blijken, vind ik het allerminst overdreven om hier wat aan te doen.

[edit]
Overigens heb ik een mod gevraagt om een appart topic hierover te mogen openen, om het centraal te houden (zoals eerder voorgesteld) en omdat het steeds minder OH related is.

Daarnaast heb ik deze kwestie ook voorgelegt aan thuiswinkel.org en een aantal juridische hulp instanties.

[ Voor 10% gewijzigd door PaPa op 31-10-2003 13:03 ]

• MellyVille1
viper74. raar he dat alleen de mensen die er geen besteld hebben het overdreven vinden... niet dus...

tis gwoon een superaanbieding waar iedereen het geld voor over heeft en vol verwachting op zat te rekenen.. als het dan allemaal zo loopt is het heel erg vervelend...

het lijkt trouwens wel ofdat je medelijden met kijkshop hebt, want ze kunnen er wel degelijk iets aan doen... en natuurlijk was het op=op, wat inhoud dat als ze door de voorraad heen zijn het niet meer te bestellen is, echter daar zijn ze de mist in gegaan, hun fout dus... tis toch ook niet zo dat je in een gewone winkel waar een op=op product ligt af kunt rekenen voor het product ofwel dan, dan is het er gewoon niet en kun je het ook niet bestellen. maar bij kijkshop was het er nog gewoon wel. dus beetje begrip hiervoor...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:14

FlyEragon

Alien Monkeys

Is er iemand nog gebeld door de callcenter??

Ik zou vandaag gebeld worden maar nog steeds nix gehoord.......

• M55
  • Niet online

M55

doen ze 'avonds

• hemiparo
  • Niet online
heb nog even contact gehad maar volgens mij zijn er maar 2 opties: De Dell of geld terug. En de Dell voor de meerprijs die er nu staat...

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:30
hemiparo schreef op 31 oktober 2003 @ 16:50:
heb nog even contact gehad maar volgens mij zijn er maar 2 opties: De Dell of geld terug. En de Dell voor de meerprijs die er nu staat...
Uiteraard, maar dit was toch al duidelijk?
En sja veel succes met de juridische afhandelingen allemaal :P
Dat zal toch niet opschieten schat ik.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, maar grappige hobby. Even verkenning of het nog wat oplevert (b.v. i.p.v een kadobon, die 20 euro in cash).

Ach het houdt je van de straat.

P.s. mijn fax is ook weg.......

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 31-10-2003 16:57 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ohja, we moeten met z'n allen even op de site van Tros Radar een koude douche (o graden) aan de kijkshop uitdelen. Misschien komt die dan meer in de belangstelling!!

• M55
  • Niet online

M55

gedaan, en zal vanavond wel telefoontje krijgen

blijkbaar zijn er al mensen die van hun nieuwe laptop af willen:

http://www.marktplaats.nl...ks/101234.htm?av=a&rv=100

http://www.marktplaats.nl...ks/100308.htm?av=a&rv=100
;)

[ Voor 89% gewijzigd door M55 op 31-10-2003 17:53 ]

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
M55 schreef op 31 oktober 2003 @ 17:36:
gedaan, en zal vanavond wel telefoontje krijgen

blijkbaar zijn er al mensen die van hun nieuwe laptop af willen:

http://www.marktplaats.nl...ks/101234.htm?av=a&rv=100

http://www.marktplaats.nl...ks/100308.htm?av=a&rv=100
;)
Ik wist niet dat er in die "lichtere" Fujitsu een cdbrander zat...
Hij weet wel van prijzen zeg, wat een afzetter (mits ie via de Kijkshop is gekocht).

En die 7500 heeft op marktplaats ineens 10GB minder opslag...

Afijn, het kan toeval zijn.

• zorrander
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb net de Kijkshop aan de lijn gehad.

Ik had een wat onervaren beller die mij wist te vertellen dat er nog weinig mensen accoord gegaan waren met 1 van de 2 alternatieven.

Op dat moment moet de kijkshop zelf met ons contact opnemen. Dus ik raad mensen aan om niet akkoord te gaan en af te wachten op de volgende reactie van de kijkshop.

• M55
  • Niet online

M55

tot hoe laat bellen ze?

ben nog steeds niet gebeld

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ben net gebeld en maar geld terug gevraagd,
aangezien er geen andere actie-aanbiedingen meer komen.
Alleen maar veel duurdere *alternatiefen*.
Kijkshop ZuIgT, je kan er alleen maar kijken, nix kopen.

• MellyVille1
beters dat er nog maar weinig mensen een keuze hebben gemaakt... moeten we ook zeker niet doen, we hebben gewoon recht op een d7500 of een alternatief product dat qua kwaliteit en prijs minstens gelijk is --> bij die dell inspiron is dat niet het geval... dus we staan zeker in ons recht, en blijf posten hier en bij radar!!! (is dat andere topic op GoT al gestart of nogniet?)

[ Voor 20% gewijzigd door MellyVille1 op 31-10-2003 22:14 ]

• M55
  • Niet online

M55

Ik heb dus net een brief gekregen met de nieuwe 'aanbieding'
en een kadobon zat er al bij.. :(

• MellyVille1
jah ik heb idd de kadobon ook ontvangen met de brief...

wat een stelletje kutzakken, want nu maken ze er nog steeds keiveel winst op...

ik vind dat ze, om deze fout te kunnen herstellen, een prijs moeten regelen die voor ons acceptabel is waarbij de kijkshop geen winst/verlies maakt, aangezien zij de fout zelf hebben gemaakt en zelf moeten herstellen.... bovendien zijn ze VERPLICHT een product aan te bieden met een lagere prijs... nu vragen ze ineens nog de helft van het geld erbij.... als ze die Dell nu eens voor 750 euro aanbieden worden de verhalen al anders... die 150 euro is het waard..

Verwijderd

Nou ik ben benieuwd of ik straks ook een brief op de mat heb liggen!!

En trouwens, blijf die kijkshop een koude douche geven bij Radar!! Ze staan al op 8 graden!! Dit kan kouder!!!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je kan maar 1x stemmen bij radar (of je moet een anoproxy gaan gebruiken, ze controleren op ip nummer). Ik denk dat iedereen hier al gestemd heeft. en ook ik had de brief met bon op de deurmat :(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• M55
  • Niet online

M55

MellyVille1 schreef op 01 november 2003 @ 12:32:

ik vind dat ze, om deze fout te kunnen herstellen, een prijs moeten regelen die voor ons acceptabel is waarbij de kijkshop geen winst/verlies maakt, aangezien zij de fout zelf hebben gemaakt en zelf moeten herstellen.... bovendien zijn ze VERPLICHT een product aan te bieden met een lagere prijs... nu vragen ze ineens nog de helft van het geld erbij.... als ze die Dell nu eens voor 750 euro aanbieden worden de verhalen al anders... die 150 euro is het waard..
Ja sorry hoor, maar ik ben niet van plan om 150 euro meer te betalen....en dat hoeft ook niet!

trouwens iedereen moet maandag maar ff bellen naar Radar

In de brief staat dat die DELL een
4aken00Mhz Processor Side Bus
heeft
wat is 4aken00Hz ? :+

[ Voor 12% gewijzigd door M55 op 01-11-2003 13:25 ]

• Thefirstikke
  • Niet online
Dat vraag ik me ook af van 'Processor Side Bus' :P

• M55
  • Niet online

M55

Ik weet niet of dit al vermeld is,

maar goed volgens dit persbericht
Op www.kijkshop.nl is sinds vorige week een vooraankondiging geplaatst omtrent de Grote Lunch Uitverkoop, vanwege de duizenden reacties die de advertentie in de folder van Kijkshop.nl reeds opleverde.
wisten ze dus al dat de belangstelling groot was...

dus de melding in de brief:
De belangstelling voor dit artikel overtrof al onze verwachtingen
is een leugen

sorry, ik zie dat het al eerder was gemeld

[ Voor 5% gewijzigd door M55 op 01-11-2003 14:11 . Reden: beetje dubbel ]

Verwijderd

Over die koude douche op Radar: Volgens mijn berekening (33 reacties, 163 punten), is de temperatuur nu 5,9 graden en niet 8 zoals zij aangeven. Er is echter bovenaan iemand die klaagt maar (ik denk per ongeluk) 40 graden geeft 8)7 . Als hij dat nou niet had gedaan, was de temperaruur nog maar 3,7 graden!!! Wel jammer :(

• zorrander
En de douche is gezakt naar 7. Nog even en ze staan op de voorpagina

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmm, laatste reactie in de douche is 40 graden... Ergo de voorpagina (met minder dan 3 graden) gaat je niet lukken (zonder vals spelen via een proxyserver)

Verwijderd

Nou ik heb volgens mij al 4 keer op de koude douche gestemd! Het lukt gewoon steeds weer opnieuw!

• MellyVille1
dan internet je waarschijnlijk niet via een vast ip... en als het je steeds opnieuw lukt, blijf dan maar ff doorgaan :P

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:31

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 16:46:
Nou ik heb volgens mij al 4 keer op de koude douche gestemd! Het lukt gewoon steeds weer opnieuw!
Ondanks dat ik niet heb geprobeerd een laptop te bemachtigen, heb ik dit topic zeer intensief in de gaten gehouden en ook maar op 1 grade koude douche gestemd :P .

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• zorrander
En de kijkshop staat bij de douche op de voorpagina, nu maar hopen dat het ook aandacht krijgt.

Verwijderd

Wie heeft dit dan gezegd op de site van Radar bij de douche:

"snelle oplossing notebook geboden" (met 40 graden erbij)

Verwijderd

Trouwens, nog een oplossing om te zorgen dat de Kijkshop straks bovenaan staat bij de koude douche:
Stem ook even op de bedrijven die er nu nog boven staan, maar dan met 40 graden!! :P

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Helaas jongens in kassa zitten we al niet :)

• MellyVille1
hebben jullie dit verhaal ook gelezen...

Douchetemperatuur: 20 graden

"Aan TROS Radar Warme douche! De Kijkshop is op 27 oktober begonnen met een actie op internet: de grote lunch uitverkoop tussen 12.00 en 14.00 uur. Men startte meteen met een leuke aanbieding: een laptop voor € 599,- Op die dag heb ik de laptop besteld. Het ging met moeite, want sommige pagina’s waren niet goed te laden. Maar, de aanhouder wint, dus uiteindelijk lukte het me om de laptop te bestellen. Meteen geld gestort en afwachten maar. Op 1 november lag er een brief van de Kijkshop op de deurmat. ‘Excuses .... de actie had veel meer respons opgeleverd dan verwacht .... systeem viel uit ... bestellingen en betalingen konden doorlopen terwijl het artikel uitverkocht was’. Men doet een alternatief bod, helaas stukken duurder, maar toch. En wat helemaal ‘warme douche waardig’ is: om de teleurstelling te verzachten, hebben gedupeerde klanten zoals ik een waardebon van € 20,- ontvangen. Ontzettend aardig. Met vriendelijke groet, Paula Graafsma"

nou nou nou nou nou, wat geweldig een waardebon van 20 euro... die we vervolgens weer bij kijkshop in kunnen leveren... ga je een product kopen van bijv. 100 euro, maken ze er normaal 50 euro winst op, en dan nu 30 dus nog een kut aanbieding... bovendien had je dat product van 100 euro anders misschien niet eens gekocht, dus eigenlijk is het weer een lokkertje! :(

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ach sommige mensen zijn snel tevreden... Wat kun je er aan doen.

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Je hoeft toch niet perse iets duurders te kopen dan 20euro?

Geef gewoon precies die 20 uit zou ik zeggen.

• MellyVille1
precies dat doe ik ook, maar een product van 20 euro kost hun ook maar maximaal 10 euro, dus ze geven iedereen eigenlijk maar 10 euro... of nog niet eens, dat ze dan contant 20 euro geven, want die hebben ze dalijk wel verdiend, met die 6 miljoen extra op de bankrekening voor 2 weken...

Verwijderd

Wie hebben er nu eigenlijk al een brief gestuurd naar de Kijkshop??
Ik ben ook van plan om vandaag een soort ingebrekestelling naar de Kijkshop te sturen en ze daarin een redelijke termijn voor alsnog nakoming te bieden! Ik weet niet of dit helpt maar je kunt het altijd proberen!

• Baltar
  • Laatst online: 19-10 11:17
Die Paula Graafsema lijkt mij iemand van Kijkshop zelf

Verwijderd

Nu heeft er weer iemand een warme douche gestemd op kijkshop! Volgens mij zijn dat alleen mensen die er werken of die die laptop toch al niet zo graag wouden! Anders kan ik me niet voorstellen dat je blij wordt van zo'n kadobon i.p.v. een laptop!

• M55
  • Niet online

M55

Ik heb een e-mail gestuurd naar kjkshop.

• MellyVille1
ik heb ze vrijdagmiddag ook al gemaild, maar nog geen reactie mogen ontvangen, overigens ook gistermiddag proberen te bellen, echter werken ze natuurlijk weer niet op zaterdag...

• M55
  • Niet online

M55

Ik neem ik elk geval aan, dat het wel op TV bij Radar morgen komt... :)

Verwijderd

Ik heb nog een mail naar Radar gestuurd. Voor gratis juridisch advies kon je een mail sturen naar de Ombudsman. Dat heb ik dan ook maar meteen gedaan! :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

M55 schreef op 02 november 2003 @ 20:05:
Ik neem ik elk geval aan, dat het wel op TV bij Radar morgen komt... :)
Nou ik zou er maar niet op rekenen. Veel mensen vinden dat ze met de 20 euro een zeer goed gebaar gemaakt hebben.

• hemiparo
  • Niet online
Cyberpope schreef op 02 november 2003 @ 20:50:
[...]
Veel mensen vinden dat ze met de 20 euro een zeer goed gebaar gemaakt hebben.
Wat op zich misschien ook wel is... alleen ik (en met mij vele!) willen zo graag een leuke laptop voor een leuke prijs (€ 599,00 dus)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja, wil er ook een van 599. Maar dat zal er echt niet inzitten. Los van wat je denk, kost die 20 euro ze weldegelijk geld,Niet de volle 20 euro, maar toch zeker 10. Dit z'n 1000x (gok speciaal laag) is toch weer 10.000 euro. Ook het inschakelen van een call-center en de rompslomp er omheen kost bakken met geld.

Stel dat ze er nu nog een 1000 over hebben die hun poot proberen stijf te houden. Die zouden ze dan een gelijkwaardige laptop moeten aanbieden voor hetzelfde geld. Verkopers weten ook wel dat ze omhoog zitten. Ergo een laptop voor een inkoop lager als 800 euro zal ze niet snel gaan lukken. Dus kost het ze 200 euro per laptop om die 1000 tevreden te krijgen. Dat is 1000 x 200 = 200.000 euro. Da is een klap geld. Helemaal als het er nog meer mensen zijn dan de 1000 die ik noem. En ik gok toch wel in die richting, want voor 100 mensen ga je geen call-center inschakelen.

Heb trouwens contact gehad met zowel mijn rechtsbijstand (ja, ook voor dit soort zaken) als een andere jurist. Op zich heeft de advocatensite van Sapje en wekkel gelijk. Maar zoals altijd geld ook in dit geval redelijkheid en bilkheid. Tenzij iemand echt de kwade opzet van de kijkshop zou kunnen bewijzen (ergo directienotulen, waarin ze dit bekokstoven) is de kans dat je voor een rechter gaat winnen zeer klein. De winkel beroept zich op overmacht en doen toch moeite om een alternatief aan te bieden (en reken maar dat ze dan kunnen bewijzen dat ze de dell voor inkoopprijs aanbieden, zelfs als het niet zo zou zijn) en geven geld terug met een kadobon.

Tja, wat is dan redelijk? Ook ik ga tot het uiterste (dus zolang het me geen geld kost), maar vrees dat ik ook gewoon mijn geld terug ga krijgen.

jammer, jammer, jammer. Maar ach, ik houdt weer 750 euro in mijn zak (laptop + draadloos routertje).

• hemiparo
  • Niet online
same here... het enige wat te proberen is een langere adem te hebben dan de Kijkshop (dus: zo lang mogelijk zeuren en vragen om een betere oplossing in de hoop dat ze toegeven om er van af te zijn - het is nooit goed voor een bedrijf als iets niet afgehandeld kan worden!)

Ik bekijk de zaak dan ook een beetje dubbel: aan de ene kant wil ik gewoon een goede laptop omdat ik vind dat ik er 'recht' op heb omdat er een bepaalde verwachting gegeven is... en aan de andere kant: dit is gewoon een geval van overmacht en totaal verkeerd ingeschat. Die fout hebben ze helemaal niet slecht opgelost... in ieder geval meer dan zou moeten (een briefje met helaas is er niks meer te leveren, verkeerd ingeschat en volgende keer beter zou al genoeg zijn namelijk)

Maar wie weet komt Kijkshop morgen met een andere oplossing?

Verwijderd

Ja idd, ik heb het zelfde gevoel. Maar je blijft een beetje balen dat jij niet uitgekozen bent en anderen wel. Ik vraag me trouwens nog steeds af op welke manier ze de notebook uitgedeeld hebben. Is echt random gegaan volgens mij!
Ik zou deze alternatieve notebook trouwens wel willen hebben, maar ik zou hooguit 150 euro bijbetalen, maar ik weet niet of je dat voor elkaar kunt krijgen bij de Kijkshop!

• MellyVille1
idd. hooguit 150 euro bijbetalen is oke... dan heb je nog steeds een mooie aanbieding te pakken... echter de kijkshop maakte zon mooie korting voor ons (van 1499 voor 599) is 900 euro... dat zullen ze niet meer waar kunnen maken bij die dell laptop :9 (dan zouden ze 550 euro terug moeten geven, dan heeft iedereen een nieuwe laptop voor 50 euri :P) neej das onzin, maar die dell voor 750 euro is oke!

• M55
  • Niet online

M55

iedereen moet niet zo moeilijk doen, als je de voorwaarden leest van thuiswinkel.org dat lijkt me duidelijk dat ze iets voor dezelfde prijs moeten leveren.

Medelijden met kijkshop is echt niet nodig. Als er zo veel mensen teleurgesteld zijn (duizenden?) dan kunne ze echt wel een grote inkoop doen.. lijkt me stug dat geen fabrikant ff duizend of meer laptops wil leveren met hoge korting

iets bijbetalen zou altijd kunnen (50-100 euro is wel max vind ik), maar dan moet het wel een laptop met hogere specs zijn

[ Voor 15% gewijzigd door M55 op 03-11-2003 09:38 ]

Verwijderd

Ja ok, misschien als je met een hele grote groep mensen die notebook wil hebben kunnen ze misschien korting regelen, maar hoe gaan we dat regelen dan?

Verwijderd

Ohoh, misschien een reden om geen Dell Inspiron te kopen:

Hallo,

Graag wil ik hier de vraag eens stellen of er meer mensen zijn die problemen hebben met hun Dell INSPIRON laptop. Ik heb de laptop een paar jaar en nu is er een scheur ontstaan in de klep aan de rechterkant bij de scharnier. De scheur wordt steeds erger en ik durf de klep eigenlijk al niet meer dicht te doen.

Ik vind dit een ontwerpfout, omdat de klep simpelweg veel te zwaar
open gaat. Ik kan de klep niet openen zonder dat de rest van de
laptop mee naar boven komt. Ik ga er vanuit dat de scheur door hierdoor veroorzaakte overbelasting kapot gegaan is.

Een collega van me heeft ook een INSPIRON en bij hem begint het probleem nu ook te ontstaan. Hij heeft het geluk dat het nu nog maar
een haarscheur betreft, maar langzaamaan wordt ook die stseeds erger.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? Stuur mij dan een mailtje, zodat ik eventuele andere gevallen kan verzamelen. Bij Dell zelf stuit ik continu op een harde muur, dus ik denk dat ik op een andere manier te werk moet gaan.

• Baltar
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 18:05:
Trouwens, nog een oplossing om te zorgen dat de Kijkshop straks bovenaan staat bij de koude douche:
Stem ook even op de bedrijven die er nu nog boven staan, maar dan met 40 graden!! :P
Hier heb ik nu zo'n hekel aan. Je eigen zaak ten koste van de problemen van anderen bovenaan krijgen. Als je je met dit soort dingen bezig houdt ben je geen haar beter dan de vermeende onrechtvaardigheid waarvan wij Kijkshop beschuldigen. Het doel rechtvaardigt niet de middelen.

• hemiparo
  • Niet online
Ik ben het met Baltar eens dat dit geen oplossing is. De vraag is dan nog steeds: wat wel?

Op welke manier kunnen alle individuen een blok vormen tegen Kijkshop?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Kreeg net een berichtje van Kassa, die ik gemaild had
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben contact opgenomen met Kijkshop en Kassa vindt dat ze de situatie voldoende hebben opgelost. Wij zien er verder geen aanleiding in om hier aandacht aan te besteden in ons programma.

U krijgt als het goed is een brief van de Kijkshop waarin gemeld wordt dat de Kijkshop meer dan tienduizend bezoekers binnen enkele minuten op hun site heeft gehad op

27 oktober om 12.00u. Hier was de server van KPN niet op berekend en ook de front- en backoffice functionaliteiten van de Kijkshop niet. Het gevolg was dat online bestellingen en betalingen gewoon konden worden uitgevoerd terwijl de aanbieding van de laptop op dat moment al uitverkocht was en dit niet waarneembaar was. De laptop is niet meer te bestellen en dus niet meer leverbaar.

In de brief staat verder de aanbieding voor een duurder type of de mogelijkheid om aan te geven dat je het gestorte geld terug wenst te ontvangen. Als pleister op de wond zendt Kijkshop bij de brief een waardebon van EUR 20,00 die u in hun winkels kan besteden.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa.
Ergo ga er dus maar aan denken om mijn geld maar retour te krijgen.

Verwijderd

hemiparo schreef op 03 november 2003 @ 11:48:
Ik ben het met Baltar eens dat dit geen oplossing is. De vraag is dan nog steeds: wat wel?

Op welke manier kunnen alle individuen een blok vormen tegen Kijkshop?
Nou ik denk dat je gezien die mail van Kassa hierboven geen schijn van kans maakt. Dus heeft het waarschijnlijk toch geen zin meer om er nog meer tijd en energie in te steken!
Ohja en Baltar: wat een overdreven reactie zeg!!

• PaPa

PaPa

Ik heb het hele verhaal voorgelegd aan www.recht-raad.nl en kreeg de volgende reactie;
U heeft gelijk. Voor eventuele rechtsbijstand kunt u en de andere
gedupeerden bij ons kantoor terecht.

• hemiparo
  • Niet online
en tegen welke kosten? Ik heb in ieder geval een melding gedaan bij de overkoepeldende organisatie (en de Kijkshop beantwoord deze klacht zelf :|) dus wacht denk ik maar even af...

• PaPa

PaPa

hemiparo schreef op 03 november 2003 @ 13:50:
en tegen welke kosten? Ik heb in ieder geval een melding gedaan bij de overkoepeldende organisatie (en de Kijkshop beantwoord deze klacht zelf :|) dus wacht denk ik maar even af...
Ik heb ze terug gemaild met de vraag of ze eventueel met ons aan de slag willen op no-cure no-pay basis.

Afhankelijk van het aantal gedupeerden die hierin meegaan, kan dan bijv. een percentage van het totale aankoopbedrag vooraf worden afgesproken. Zodat dit dan de kosten dekt wanneer de zaak wordt gewonnen.

• MellyVille1
oke PaPa.. rielekst... zo komt het allemaal nog wel goed, en Baltar, pff idd heb je gelijk, maar daar heeft nu ff niemand tijd voor :9... geintje...

• Baltar
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 12:16:
[...]

Nou ik denk dat je gezien die mail van Kassa hierboven geen schijn van kans maakt. Dus heeft het waarschijnlijk toch geen zin meer om er nog meer tijd en energie in te steken!
De toon had inderdaad wel wat luchtiger gekund!

• PaPa

PaPa

MellyVille1 schreef op 03 november 2003 @ 14:52:
oke PaPa.. rielekst... zo komt het allemaal nog wel goed, en Baltar, pff idd heb je gelijk, maar daar heeft nu ff niemand tijd voor :9... geintje...
Ja we zullen zien wat eruit komt .. we houden iig hoop ;)
Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 12:16:
[...]

Ik wil hier toch nog ff op reageren;

Die lui van Kassa maken TV en doen geen rechtspraak.
Als bij voorbaat al niet direct duidelijk is wie er gelijk heeft, zullen ze het waarschijnlijk niet zo interssant vinden. En daarnaast heeft het ook niet echt een hoog 'juicy' gehalte. Wat natuurlijk ook meespeelt, het blijft TV, en TV moet 'interessant' blijven om naar te kijken ...

Verwijderd

PaPa schreef op 03 november 2003 @ 15:49:
Ik wil hier toch nog ff op reageren;

Die lui van Kassa maken TV en doen geen rechtspraak.
Als bij voorbaat al niet direct duidelijk is wie er gelijk heeft, zullen ze het waarschijnlijk niet zo interssant vinden. En daarnaast heeft het ook niet echt een hoog 'juicy' gehalte. Wat natuurlijk ook meespeelt, het blijft TV, en TV moet 'interessant' blijven om naar te kijken ...
Ja daar heb je ook gelijk aan. Maar het wordt misschien wel een lastige kwestie. Ik vind ook nog steeds dat ze een gelijkere laptop aan moeten bieden voor dezelfde prijs of een betere natuurlijk :P Dus ze moeten eigenlijk gewoon de prijs van de Dell omlaag halen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 16:42 ]

• M55
  • Niet online

M55

Snap ik echt niet van kassa,

maar dan gaat Radar met de TV primeur komen toch :D ?

en we staan nog steeds in ons recht, dus nog geen reden van
opgave nu..... beetje doorzettingsvermogen is ook wel handig

[ Voor 67% gewijzigd door M55 op 03-11-2003 17:18 ]

• hemiparo
  • Niet online
misschien makkelijk om dan ff een persoon als 'Big Contact' te gebruiken? En dat diegene de gegevens van de benadeelden krijgt?

• M55
  • Niet online

M55

goed idee :)

Verwijderd

Ik ben vanavond nogmaals gebeld door callcenter SNT in opdracht van de Kijkshop. Die mevrouw vertelde mij dat de notebook uitverkocht was (ach goh, je meent het!) en ze vroeg of ik al betaald had. Ook vertelde ze mij weer van die alternatieven. Maar ik ben hier ook al over gebeld.... vreemd dat ze nog een keer bellen! :?

• hemiparo
  • Niet online
aandringen?

Ik ben trouwens nog helemaal niet gebeld... misschien omdat ik de vervanger van de Fujitsu nog gekregen heb?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Jullie laten wel weten als we in radar zitten he! ik ben er vananvond niet.

Dus gewoon geld terug.... Helaas!

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberpope op 03-11-2003 20:28 ]

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 19:42:
Ik ben vanavond nogmaals gebeld door callcenter SNT in opdracht van de Kijkshop. Die mevrouw vertelde mij dat de notebook uitverkocht was (ach goh, je meent het!) en ze vroeg of ik al betaald had. Ook vertelde ze mij weer van die alternatieven. Maar ik ben hier ook al over gebeld.... vreemd dat ze nog een keer bellen! :?
ik ben net ook gebeld, terwijl ik de brief al had gekregen

trouwens net in radar werd het genoemd! (niet veel informatie, maar goed)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:31

Royz

Kleurenblind!!

M55 schreef op 03 november 2003 @ 20:30:
[...]
trouwens net in radar werd het genoemd! (niet veel informatie, maar goed)
Ja, helemaal in het begin, met het telefoon team :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ja, maar dat ging alleen over geld terug krijgen.... pffft. Dus dat is dus echt de enige optie.

Verwijderd

Dit staat er op de site van Radar:

Nieuws
Laptop Kijkshop: geld terug [03-11-2003]
In deze discussie op het forum en via de Radarlijn kwamen de afgelopen week veel klachten binnen over een laptop-actie van de Kijkshop.

Vorige week maandag konden bezoekers van de website tussen 12 en 14 uur tegen een goede prijs een laptop kopen. Maar er ging flink wat mis wegens de grote belangstelling. Volgens een e-mail van de Kijkshop bestelden veel mensen de laptop, terwijl deze al uitverkocht was. Een technisch probleem.

Oplossing?
Maar omdat veel van deze klanten inmiddels wel al betaald hebben, kwam de Kijkshop ze ‘tegemoet’. Ze konden een andere laptop kopen die 250 euro duurder was. Ze kregen ook deze keuze om een andere laptop te kiezen, met minder goede systeemeisen.

Geld terug
De redactie van Radar heeft vanmiddag contact opgenomen met Kijkshop. Bij de Kijkshop is men geschrokken van het grote aantal klachten en is inmiddels besloten om mensen die wel betaald hebben, maar niet de orginele laptop hebben ontvangen, hun geld terug te geven.

Als u dit is overkomen, kunt u contact opnemen met de Kijkshop:

0800-9800

Goh, ze zijn geschrokken van het aantal klachten!!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ergo er wordt niet geregeld voor de mensen die wel betaald hebben, maar niets hebben gekregen. Alleen geld terug.....

• MellyVille1
en nu? hebben we nu gewoon weer met z'n allen niks?

• PaPa

PaPa

hemiparo schreef op 03 november 2003 @ 17:27:
misschien makkelijk om dan ff een persoon als 'Big Contact' te gebruiken? En dat diegene de gegevens van de benadeelden krijgt?
Bij deze :)

Iedereen die aan deze actie van Kijkshop heeft meegedaan, en GEEN notebook heeft ontvangen, kan een mailtje sturen naar:

/me kijkshopactie@hotmail.com

Een empty mailtje is voorlopig voldoende, zodat ik je mailadres heb.
Als je niet-Got-mensen kent die mee willen doen, laat ze ook ff mailen.

Dan hebben we in ieder geval een centraal punt van waaruit we verder kunnen werken. Uiteraard is je mailadres in goede handen en zullen eventuele verdere stappen in overleg gebeuren :)

(Alle aanvullende info is ook welkom, maar is misschien handiger om hier te posten.)

[edit]
mensen die hebben gepost op forum van Radar of andere fora, kunnen daar misschien ook even bovenstaand bericht c.q. mailadres posten.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd :P

[edit 2]
Tot nu toe 5 aanmeldingen op bovenstaand mailadres ...
we can do better than that! :P

[ Voor 19% gewijzigd door PaPa op 04-11-2003 00:50 ]

• THxZ0NE
Wie heeft zijn geld eigenlijk al terug?

Verwijderd

Ik heb al gemaild! Ben benieuwd op hoeveel we komen! Moeten we eigenlijk ook even op het radar forum zetten!

Verwijderd

Nu staat het trouwens ook op de Frontpage van Radar... misschien dat er nu meer mensen op het forum komen!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mijn geld is nog niet afschreven. Dat gebeurd bij een creditcard pas veel later :)

• M55
  • Niet online

M55

k heb gemaild

Verwijderd

Bah, wat een irritante berichten op het forum van Radar van mensen die die notebook wel hebben gekregen:

Het is mij wel gelukt een laptop te bemachtigen.Het was erg druk op de lijn ,maar aanhouder wint.
De volgende dag werd voor 12 uur de laptop netjes afgeleverd.
Dus geen klachten en werkt uitstekend Ben erg mee in mijn sas.

Alsof wij het niet zijn blijven proberen om hem te bestellen. Hij is gewoon een van de gelukkigen die er random uitgehaald zijn!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
MellyVille1 schreef op 01 november 2003 @ 12:32:

ik zal je wat vertellen ze maken geen stuiver winst op die laptops, die leggen hier al zowat anderhalf jaar in het magazijn en waren gewoon aan de straatstenen niet kwijt te raken dus hadden ze die dingen voor een habbekrat weggedaan, het zijn er rond de 200 stuks, een mazzeltje voor de 200 gelukkigen die er een hebben.

ik vind dat ze het wel netjes hebben opgelost met een brief en een E20 kadobon

Verwijderd

xabre16v schreef op 04 november 2003 @ 16:12:
[...]

ik zal je wat vertellen ze maken geen stuiver winst op die laptops, die leggen hier al zowat anderhalf jaar in het magazijn en waren gewoon aan de straatstenen niet kwijt te raken dus hadden ze die dingen voor een habbekrat weggedaan, het zijn er rond de 200 stuks, een mazzeltje voor de 200 gelukkigen die er een hebben.

ik vind dat ze het wel netjes hebben opgelost met een brief en een E20 kadobon
Huh? Hebben ze die Dell's van jouw gekocht?? En hoezo zijn die dingen niet aan de straatstenen kwijt te raken dan?

• THxZ0NE
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:27:
[...]

Huh? Hebben ze die Dell's van jouw gekocht?? En hoezo zijn die dingen niet aan de straatstenen kwijt te raken dan?
Dit zal wel over de Fujitsu's gaan.
Ik vond dat het wel lullig was maar dat de Kijkshop het uiteindelijk netjes heeft opgelost.
Jullie zeiken behoorlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door THxZ0NE op 04-11-2003 16:34 ]

• M55
  • Niet online

M55

THxZ0NE schreef op 04 november 2003 @ 16:31:
[...]

Dit zal wel over de Fujitsu's gaan.
Ik vind dat het wel lullig was en dat de Kijkshop het uiteindelijk netjes heeft opgelost.
Jullie zeiken behoorlijk.
Zoals al eerder gemeld, staat op de site van thuiswinkel.org dat ze een alternatief van het zelfde geld&kwaliteit moeten leveren.

Dus vind ik dat ik dus daar recht op heb. :)

[ Voor 36% gewijzigd door M55 op 04-11-2003 18:09 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
D'r recht op?!?! OP=OP jezus. Jullie zeiken idd echt. Denk je nou echt dat je altijd voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten?

Begin dan een rechtzaak, ik denk dat je dat wel ga winnen! :Z
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:27:
[...]

Dell's van mij gekocht :? Ik zei net in mijn vorige post dat die dingen al anderhalf jaar in het magazijn leggen en destijds verkocht werden voor 1499,- en een beetje tweaker weet dat hardware minder waard wordt naarmate het ouder is. Omdat Kijkshop nou eenmaal niet echt een winkel is waaraan je denkt bij computerspul bleven die dingen maar liggen, toen hebben ze dus dit bedacht om in een keer van die dingen af te komen om en verlies te beperken. Zoals ik al zei, een mazzeltje voor de gelukkige :)

[ Voor 94% gewijzigd door xabre16v op 04-11-2003 17:04 ]

• hemiparo
  • Niet online
M55 schreef op 04 november 2003 @ 16:35:
[...]
Hoe zo, "jullie zeiken behoorlijk" ik wil gewoon mijn recht halen... GVDR, ik heb er gewoon recht op
Beetje overdreven allemaal. Ok, ook ik wil graag een laptop voor de oude prijs en ook ik doe mee aan de aktie van Papa maar als ik aan de andere kant kijk heeft Kijkshop het helemaal zo slecht niet afgehandeld...
Rechtzaak kun je denk ik wel vergeten... zo sterk zullen we echt niet staan.

(we zijn dus compleet afhankelijk van de goodwill van Kijkshop)

• THxZ0NE
hemiparo schreef op 04 november 2003 @ 17:26:
[...]
(we zijn dus compleet afhankelijk van de goodwill van Kijkshop)
En de kijkshop was in een goede wil.
Wat willen jullie dan?
€200 euro korting op een notebook en dat de Kijkshop die kosten voor 200 man ofzo dekt?
Dat is toch helemaal niet realistisch man.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.