Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.280 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:33
Hoe lang is bij jullie de tijd geweest tussen het ontvangen van de mail dat ADSL werkelijk mogelijk is en het ontvangen van de modem ? Ik heb vorige week vrijdag (10-10 dus) een mail ontvangen dat ADSL mogelijk was en dat ik binnen 1 week een modem zou ontvangen. Ik zie echter nog steeds geen Track & Trace nummer op mijn status pagina en heb deze ook nog niet ontvangen per mail.

[ Voor 3% gewijzigd door Mark op 20-10-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
ik heb op 6 oktober adsl abo aangevraagd bij demon, afgelopen zaterdag modem binnen gehad en ik ben nu net een uurtje aan het internetten ermee :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
oZy schreef op 20 oktober 2003 @ 13:53:
Waar en wanneer zie je je track & trace nummer op de status pagina? Ik heb nu sinds 10-10-2003 "geaccepteerd" maar er staat verder niets over het versturen van een modem en/of een oplevering.
Het track&trace-nummer verschijnt als je modem is ingepakt & klaar ligt om door TPG opgehaald te worden. Dit gebeurt ergens tussen 'status geaccepteerd' en oplevering. Het duurt de ene keer wat langer dan de andere keer, door drukte, bezetting, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

Heeeej! ik lag te pitten vanmiddag, en droomde dat het lampje brandde..! SHIT EN HET BRANDT EN IK internet... WOEI! (4 okt aangevraagd)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikie schreef op 20 October 2003 @ 18:59:
Heeeej! ik lag te pitten vanmiddag, en droomde dat het lampje brandde..!
Lol, dat is de ware spirit _/-\o_ ;)

/me is trouwens blij.

Vorige week Demon 8/1 aangevraagd, en vandaag bericht dat de lijntest is geaccepteerd _/-\o_

Zou het mogelijk zijn dat ik deze week nog via Demon kan internetten? :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Nog steeds geen modem, 13-10 kreeg ik bericht dat ze modem vóór oplevering naar me toe zouden sturen. Ok dat kan dus net zo goed over 3 weken zijn, maar iedereen krijgt hem al veel eerder, en ik heb nog niks gehad, ook geen t&t nummer. :(

Hmm er zijn er dus meerdere die met smart op hum modem wachten. :p

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 20-10-2003 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

zeg, ik ben net gelijk gaan ftp-en naar m'n eigen webspace.. Die was echter helemaal leeg.. geen index.html of wat dan ook. Ik er een index.html geplaatst, maar t doet ut niet echt.

moeten ze dit gewoon nog inrichten of???

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even geprobeerd om te ftp-en naar m'n homepage, maar ik krijg de mededeling: 'Can't change dotted root'. Zou ik gewoon te vroeg zijn, of heb ik een ander probleem? :D
Wel via Casema geprobeerd te connecten, kan dat ook of moet je altijd via Demon ingelogd zijn?

Edit: Al gelukt, RTFM REC |:(

sorry

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

hehe.. me too :) het is niet http://naam.demon.nl maar http://WWW.naam.demon.nl

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het FTP-adres is homepages.demon.nl, niet ftp.demon.nl, dat deed ik fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
me dsl werkt :)
01-10-03 aangevraagd, 18-10-modem binnen, vandaag werkt het ;)
heb nog geen bericht dat het officieel is opgeleverd btw
en ik moet zeggen het gaat echt supersnel, download ruim boven de 850 kb en upload +_ 65 kb
mijn afstand tot de centrale is 1325 meter

heeft het nut dat ik de firmware upgrade van het zyxel modem of heeft demon altijd de laaste firmware er al in zitten ?

[ Voor 10% gewijzigd door taz3d_nl op 20-10-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
de upload komt bij het 2048 abo niet hoger dan hoog in de 50 a laag in de 60 kbyte/sec, terwijl het 8192 abo 70 kbyte/sec upload haalt (bij speedtest). Beiden hebben toch 1024 kbit upload en worden toch met dezelfde modem geleverd :?

[ Voor 57% gewijzigd door marteltor op 20-10-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

bij mij zweeft de upload tussen 60 en 80 kb/s.. alleen als iemand download van m'n webserver, gaat dat niet harder dan 30 / 40 kb/s.. wel vreemd.. Is er een programmatje wat per thread je netwerkverkeer in de gaten houdt? (nee, geen Netstatlive, want die zegt dat ik 512.7KB upload heb ?)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

marteltor schreef op 20 October 2003 @ 21:11:
de upload komt bij het 2048 abo niet hoger dan hoog in de 50 a laag in de 60 kbyte/sec, terwijl het 8192 abo 70 kbyte/sec upload haalt (bij speedtest). Beiden hebben toch 1024 kbit upload en worden toch met dezelfde modem geleverd :?
Vergeet niet dat die speedtests door diverse mensen worden uitgevoerd die allemaal op een andere afstand van de centrales zitten. Bij ADSL bepalen de afstand tot de centrale en de kwaliteit van de telefoonlijn welke snelheden worden gehaald, en dat verschilt dus per persoon.

In deze situatie zal het zo zijn dat diegenen met een 2048/1024 verbinding waarschijnlijk wat verder van hun centrale zitten dan diegenen met een 8192/1024 verbinding.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Je moet ook niet naar speedtest resultaten kijken, wat zegt bestandje van een paar kb uploaden nou over je snelheid. M.a.w. deze resultaten verschillen met de daadwerkelijke snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Erikie schreef op 20 oktober 2003 @ 21:16:
bij mij zweeft de upload tussen 60 en 80 kb/s.. alleen als iemand download van m'n webserver, gaat dat niet harder dan 30 / 40 kb/s.. wel vreemd.. Is er een programmatje wat per thread je netwerkverkeer in de gaten houdt? (nee, geen Netstatlive, want die zegt dat ik 512.7KB upload heb ?)
Da's een hele goede! Dat viel mij dus ook op. Als ik download vanuit mijn werk dan haal ik 30-40 kB/s, vind ik nogal opvallend ja. Speedtest geeft een upload van 70-80 kB aan.

trouwens ook maar ff getest, maar mijn upload naar een ftp site was een stabiele 83 kB/s (een zip bestand van 4 MB).

[ Voor 11% gewijzigd door OMX2000 op 20-10-2003 21:23 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

taz3d_nl schreef op 20 oktober 2003 @ 20:59:
me dsl werkt :)
01-10-03 aangevraagd, 18-10-modem binnen, vandaag werkt het ;)
AHHHHH ik wordt gek hier!!! 25-09-2003 Ingediend. en 13-10-2003 Geaccepteerd. Modem moet nog verstuurd worden. Terwijl ik weet dat ik sinds 17-10 op ADSL kan want toen heeft het alarm 10 min geflipt omdat er geen KPN signaal was. IK wil ook DEMON!

Ben benieuwd of de snelheid van aanlsuiten te maken heeft met de plek waar iemand woont. Ik woon in brabant, veldhoven. Misschien kunnen we dan beter in kaart brengen hoe snel Demon internet geleverd wordt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Laatst online: 23-08 23:39
Ener-G schreef op 20 oktober 2003 @ 17:49:
[...]

net pleurde m'n chello er weer uit :(

dus ik naar beneden mijn kabelmodem checken, brandt het DSL lampje op mijn zyxel _/-\o_

net mac adres geregistreerd, en eigenlijk post ik dit al vanaf mn demon lijn 8)

morgen ga ik dat gare chello modem wegbrengen naar de upc shop en mijn chello abo opzeggen >:)
mazzelpik. ik slaap naast mijn modem om niks te missen als straks de dsl lichtje gaat branden. Upc heb ik tot eind november.

[ Voor 4% gewijzigd door cgok op 20-10-2003 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

he cgok! jij hebt echt pech! maarja.. hoelang moet je nog max wachten?! 2 weken?! zometeen wacht je voor niks en heb je je kabels wel goed aangesloten?!

ener-g > heb jij een url voor overzichten chello shops?!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Erikie schreef op 20 October 2003 @ 22:49:
he cgok! jij hebt echt pech! maarja.. hoelang moet je nog max wachten?! 2 weken?! zometeen wacht je voor niks en heb je je kabels wel goed aangesloten?!

ener-g > heb jij een url voor overzichten chello shops?!
Kijk hier maar eens, daar staan de UPC Service centers.

[ Voor 3% gewijzigd door Lizard op 20-10-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
cgok schreef op 20 October 2003 @ 22:34:
[...]

mazzelpik. ik slaap naast mijn modem om niks te missen als straks de dsl lichtje gaat branden. Upc heb ik tot eind november.
ja same here, maar die laatste maand november wordt hopelijk verrekend met de borg van mijn kabelmodem

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 20 October 2003 @ 18:15:
ik heb op 6 oktober adsl abo aangevraagd bij demon, afgelopen zaterdag modem binnen gehad en ik ben nu net een uurtje aan het internetten ermee :)
Heb je bij de oplevering gelijk de dubbele snelheid gekregen ?
Of wacht je nog steeds op de gezamelijke verhoging ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ik heb 1024/512 besteld en 1024/512 gekregen :)

die verhoging voor bestaande klanten kan je al aanvragen tegen betaling van een aantal euro administratiekosten volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Sjongejonge waar slaat dit nou weer op?! op speedtest haal ik MET firewall aan 692/63 kB/sec. en firewall uit 780/84kB/sec.. btw, heb norton firewall.. toch maar naar een ander zoeken? of hebben die het zelfde prob? 20k op 80kb is toch effe 25 % winst op m'n upload..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ondertusen heb ik mijn Alcatel Speedtouch Home (Analoog) en mijn router (Draytek Vigor 2200E) ingesteld in BBNed modus.
Op dit moment staat mijn aanvraag op "Verzonden/Bevestigd".
Het "Line Sync" ledje knippert nog steeds.
De line test gaat vandaag beginnen.
Tijd zonder Adsl: 20-10-2003 14:00 t/m nu. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft ook deze probleem met Demon via babyxl? demon supernews erg traag soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 07:56:
Wie heeft ook deze probleem met Demon via babyxl? demon supernews erg traag soms
Ik las dat meerdere mensen hier problemen mee hebben sinds de laatste dagen. Niet specifiek BaByXL maar ook users met BBned.

De meeste krijgen een error: 505 RealM DemonNL.

Volgens niels uit de nieuwsgroepen komt het wel in orde.

is dit niet gewoon een capaciteits probleem? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 08:15:
[...]

Ik las dat meerdere mensen hier problemen mee hebben sinds de laatste dagen. Niet specifiek BaByXL maar ook users met BBned.

De meeste krijgen een error: 505 RealM DemonNL.

Volgens niels uit de nieuwsgroepen komt het wel in orde.

is dit niet gewoon een capaciteits probleem? :/
Volgens Jim Segrave van Demon zijn er gebruikers die max aantal van 3 connecties non-stop open hebben staan sinds 10dagen.
Dus hoe wil je het noemen? capaciteitsprobleem? misbruik wat sommige gebruikers doen?
Ik persoonlijk vind het laatste,maar goed, schijnbaar zijn er mensen die niet zo denken.
Demon zal wel wat gaan ondernemen omdat de "gewone" gebruiker nu last heeft van deze situatie.
Kan je wel zeggen: laat Demon meer inkopen, maar dat gaat natuurlijk niet eeuwig goed met deze lage abo tarieven.
Misschien een harde limiet zoals bijv XS4ALL en Cistron hebben is een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
heb zelf een linksys befsr41 router, zijn daar ook bepaalde instellingen voor om de snelheid verder omhoog te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:17
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 20:09:
[...]

En het FTP-adres is homepages.demon.nl, niet ftp.demon.nl, dat deed ik fout ;)
Da's een typische fout, die ex-xs4all abonnees maken. Me too ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 21:10

Cansu

Cirus the Virus

Ik heb 1024/512 besteld maar kreeg 512/256 en moet wachten op de upgrade. Kan ik prima mee leven ff. Maar ik had de modem al na 1 week na bericht dat ie verstuurd werd en het zou na 3 weken werken, maar gelijk aangesloten (3 dagen gewacht weekend ;)) en het werkte gelijk :)

Viva la Netherlands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Erikie schreef op 20 oktober 2003 @ 22:49:
maximaal tot 31 oktober. Dan moet hij werken. Volgens mij moet hij werken, want de telefoon na de splitter doet het. ik had dus telefonie van upc en die hadden bij het installeren een grote puinhoop gemaakt van de hoofdkabels. Ze komen 3 nov hun apparaten halen, ga ik gelijk vragen of ze het in de oude toestand willen terug brengen en eind november ga ik de modem inleveren. ik heb trouwens 2 modems. ik kreeg een nieuwe modem, maar de ouwe hebben ze niet meegenomen

[ Voor 11% gewijzigd door cgok op 21-10-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

oZy

pff.. zit bij mij ook niet erg mee.. 24-09-2003 ingediend, nog steeds geen t&t nummer :|

heeft iemand al een cisco modem/router gebruikt met bbned? met de 'kpn config' komt er in ieder geval weinig uit dat lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
oZy schreef op 21 oktober 2003 @ 09:25:
pff.. zit bij mij ook niet erg mee.. 24-09-2003 ingediend, nog steeds geen t&t nummer :|

heeft iemand al een cisco modem/router gebruikt met bbned? met de 'kpn config' komt er in ieder geval weinig uit dat lijntje.
Is op zich niets bijzonders hoor, ik heb mijn aanvraag de 20ste ingediend en heb gisteren het track en trace nummer gekregen. Zal wel druk zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen1975
  • Laatst online: 01-09 12:57
Heb sinds een week of twee een Demon-aansluiting...afgelopen weekend was de news-server gewoonweg perfect, een constante 100+ kb/s. Sinds maandag schommelt de snelheid tussen de 35 kb en 75 kb.

Ik lees net dat er meer mensen dit probleem hebben ! is dit een capaciteitsprobleem ?

[ Voor 17% gewijzigd door Harmen1975 op 21-10-2003 09:42 ]

If you don't succeed at first, redefine succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb een losse router (edimax..), kan ik die aan het modem hangen zoals nu, of moet ik hiervoor nog weer extra dingen configgen? Komt er gewoon etternet uit die zyxel?
ik ben een overstap aan het overwegen, en dan wil ik niet eerst nog 3 dagen ploeteren met mijn router om eea werkend te krijgen (kpn: 5 minuten..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

pjottum schreef op 21 October 2003 @ 09:46:
ik heb een losse router (edimax..), kan ik die aan het modem hangen zoals nu, of moet ik hiervoor nog weer extra dingen configgen? Komt er gewoon etternet uit die zyxel?
ik ben een overstap aan het overwegen, en dan wil ik niet eerst nog 3 dagen ploeteren met mijn router om eea werkend te krijgen (kpn: 5 minuten..)
tuurlijk kan dat, het maakt jouw router niet uit wat voor modem je gebruikt, als er maar een werkende internet aansluiting op zit. (en ja, het is een ethernet modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Harmen1975 schreef op 21 October 2003 @ 09:40:
Heb sinds een week of twee een Demon-aansluiting...afgelopen weekend was de news-server gewoonweg perfect, een constante 100+ kb/s. Sinds maandag schommelt de snelheid tussen de 35 kb en 75 kb.

Ik lees net dat er meer mensen dit probleem hebben ! is dit een capaciteitsprobleem ?
Ik had anders gisteren en vannacht gewoon drie streams lopen met een gezamelijke snelheid van gem. 180 KB/s. Soms piekt ie zelfs over de 200 (volgens GrabIt dan, volgens mij is het max. maar 192 KB/s :? )...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
ToriHino schreef op 21 October 2003 @ 10:14:
[...]

Ik had anders gisteren en vannacht gewoon drie streams lopen met een gezamelijke snelheid van gem. 180 KB/s. Soms piekt ie zelfs over de 200 (volgens GrabIt dan, volgens mij is het max. maar 192 KB/s :? )...
Door dit soort gedrag krijg je dus dat gezeik met die 502's :/

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen1975
  • Laatst online: 01-09 12:57
ToriHino schreef op 21 October 2003 @ 10:14:
[...]

Alleen in dit forum lees ik al een aantal klachten over (mis?)bruik van de newsserver....begrijp me niet verkeerd, persoonlijk vind ik dat demon gewoon meer bandbreedte moet inkopen....

Waarschijnlijk gaan we dan naar een beperking van de bandbreedte....maximaal xxx KB/s per gebruiker.....

If you don't succeed at first, redefine succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

Wokschotel schreef op 21 October 2003 @ 10:15:
[...]
Jij wilt dus zeggen dat als ik iets download ik niet 3 streams mag gebruiken (wat al een beperking is op de 8 Mbit verbinding) ? Het is dus echt niet zo dat ik dag in dag uit continue full-speed aan het downloaden ben!

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

3 threads idd... niet erg.. kan je je de tijd die aan het wachten bent goed gebruiken om te bf'en op internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

Wokschotel schreef op 21 oktober 2003 @ 10:15:
[...]
Wat een onzin, da's bij andere providers toch ook niet? Mogen we straks ook niet allemaal tegelijk browsen, of je mail programma iedere minuut op nieuwe mail laten checken...?

Als Demon ervoor kiest hun nieuwsserver capaciteit in te kopen zorgen ze maar dat ze dat goed regelen. Ze hebben een naam hoog te houden :).

[ Voor 19% gewijzigd door Wallie op 21-10-2003 10:35 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Vergeet ook niet dat de bestaande 2 Mbit abbo's nog een 512 upload hebben. Alleen de recent aangesloten of geupgrade abbo's hebben 1024 upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

door de omstandigheden bij mij thuis ben ik van plan na de splitter iets van 5 meter telefoonkabel aan te sluiten en dan pas het modem. Dit moet toch wel kunnen :?

Verder.. is dit splitter een beetje tegen een dearpost/muur aan te werken, ik heb namelijk maar weinig ruimte in die omgeving. Er komt geen (externe) voeding bij kijken :?

ik sta sinds 17-10 op 'Geaccepteerd' en hoop dus 1 dezer dagen mijn modem tegemoet te zien komen :)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Wallie schreef op 21 October 2003 @ 10:34:
[...]

Wat een onzin, da's bij andere providers toch ook niet? Mogen we straks ook niet allemaal tegelijk browsen, of je mail programma iedere minuut op nieuwe mail laten checken...?
Elke minuut ? :D Da's volstrekt belachelijk. Verdiep je eens in de techniek van een mailserver.
Als Demon ervoor kiest hun nieuwsserver capaciteit in te kopen zorgen ze maar dat ze dat goed regelen. Ze hebben een naam hoog te houden :).
Dat zal best, maar Usenet is niet gemaakt voor binaries. Wat mij betreft installeert Demon een goede text-only server en moet je voor de binary-server extra betalen. D'r zijn de laatste tijd veel mensen bijgekomen die blijkbaar Demon alleen zien als 1 grote bron van binaries. Dat is erg vervelend voor de gewone gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino

ToriHino

Eg wel!

Wokschotel schreef op 21 oktober 2003 @ 10:49:
[...]
Elke minuut ? :D Da's volstrekt belachelijk. Verdiep je eens in de techniek van een mailserver.

[...]
Dat zal best, maar Usenet is niet gemaakt voor binaries. Wat mij betreft installeert Demon een goede text-only server en moet je voor de binary-server extra betalen. D'r zijn de laatste tijd veel mensen bijgekomen die blijkbaar Demon alleen zien als 1 grote bron van binaries. Dat is erg vervelend voor de gewone gebruikers.
Ik vind anders dat er met die max. 3 threads al een flinke beperking op het gebruik van Usenet zit (Don't get me wrong, voor mij is het voldoende, kan ik prima mee leven). Maar als ik dan af en toe die 3 threads gebruik ben ik meteen geen 'gewone' gebruiker meer :?

Het zal allemaal best vervelend zijn voor die 'gewone' gebruiker, maar als Demon de capaciteit niet heeft, moeten ze het ook niet aanbieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

rally

Deyterra Consultancy

Wokschotel schreef op 21 October 2003 @ 10:49:
[...]
Demon bied bepaalde diensten aan. Toch vreemd als je daar niet maximaal gebruik van kunt maken. Mag ik straks geen e-mailtjes meer ontvangen groter als 150Mb? Uploaden naar maximaal 2 FTP servers?

Wellicht is Usenet oorspronkelijk niet gemaakt voor binaries, maar daar wordt het heden ten dage wel voor gebruikt. Kijk eens naar het aantal bedrijven die diensten aanbieden voor het downloaden van nieuwsservers.
Demon is op dit moment betaalbaar en ik ben met je eens dat om het betaalbaar te houden dat er geen "rotte appels" tussen moeten zitten en 24/7 maximaal downloaden van de nieuwsserver.
Wel zou je extra geld kunnen vragen voor mensen die buitenproportioneel downloaden. Dat gebeurd nu ook. SuperNews rekent $ 11,-- per maand voor 10GB downloaden. Dat lijkt me een aardig bedrag om te berekenen aan gebruikers met grote data behoefte.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
dolby schreef op 21 October 2003 @ 08:30:
[...]

Volgens Jim Segrave van Demon zijn er gebruikers die max aantal van 3 connecties non-stop open hebben staan sinds 10dagen.
Dus hoe wil je het noemen? capaciteitsprobleem? misbruik wat sommige gebruikers doen?
Ik persoonlijk vind het laatste,maar goed, schijnbaar zijn er mensen die niet zo denken.
Demon zal wel wat gaan ondernemen omdat de "gewone" gebruiker nu last heeft van deze situatie.
Kan je wel zeggen: laat Demon meer inkopen, maar dat gaat natuurlijk niet eeuwig goed met deze lage abo tarieven.
Misschien een harde limiet zoals bijv XS4ALL en Cistron hebben is een betere oplossing.
Sommige schijnen het een sport te vinden, wie download de meeste GIGS in 1 maand.
Gewoon aanpaken die mensen, die onder de mom Faire Use terabytes aan het downloaden zijn.
Vraag me nog steeds af wat ze met die giga download aan het doen zijn?
Videotheek beginnen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
rally schreef op 21 oktober 2003 @ 11:07:
[...]

Demon bied bepaalde diensten aan. Toch vreemd als je daar niet maximaal gebruik van kunt maken. Mag ik straks geen e-mailtjes meer ontvangen groter als 150Mb? Uploaden naar maximaal 2 FTP servers?
Gebruik is wat anders dan misbruik. EN wat die mailtjes betreft: mailtjes groter dan 150 mb?????? WTF?
Wellicht is Usenet oorspronkelijk niet gemaakt voor binaries, maar daar wordt het heden ten dage wel voor gebruikt. Kijk eens naar het aantal bedrijven die diensten aanbieden voor het downloaden van nieuwsservers.
Precies, en als je daar gebruik van wilt maken moet je er maar voor betalen. Usenet gaat kapot aan de gigantische binaries-load. Die pay-newsservers zijn ideaal omdat het allemaal wordt gecentraliseerd zodat die binaries-zooi niet meer verspreid hoeft te worden over de hele wereld op een afschrikwekkend inefficiente manier.
Demon is op dit moment betaalbaar en ik ben met je eens dat om het betaalbaar te houden dat er geen "rotte appels" tussen moeten zitten en 24/7 maximaal downloaden van de nieuwsserver.
Wel zou je extra geld kunnen vragen voor mensen die buitenproportioneel downloaden. Dat gebeurd nu ook. SuperNews rekent $ 11,-- per maand voor 10GB downloaden. Dat lijkt me een aardig bedrag om te berekenen aan gebruikers met grote data behoefte.
Precies. Wie excessief gebruik wil maken van newsservers betaalt daar ook maar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
ToriHino schreef op 21 oktober 2003 @ 11:03:
[...]

Ik vind anders dat er met die max. 3 threads al een flinke beperking op het gebruik van Usenet zit (Don't get me wrong, voor mij is het voldoende, kan ik prima mee leven). Maar als ik dan af en toe die 3 threads gebruik ben ik meteen geen 'gewone' gebruiker meer :?
Nee, het gaat me vooral om de continue leechers. Maargoed, er is nog altijd een FUP dus als Demon écht wil kunnen ze die mensen best aanpakken.
Het zal allemaal best vervelend zijn voor die 'gewone' gebruiker, maar als Demon de capaciteit niet heeft, moeten ze het ook niet aanbieden....
Tja, de capaciteit was en is voldoende, alleen is er gewoon een technische grens aan het aantal leechers. Daar kun je bijna nooit capaciteit genoeg voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 21:05
Even een vraag ... op 3 november is mijn KPN telefoonlijn gereed, en per 1 december heb ik mijn @Home opgezegd.

Als ik op 3 november ADSL aanvraag, heb ik dan in de regel op 1 december een werkende internetverbinding? Of moet ik, voordat mijn telefoonlijn werkt, ADSL alvast aanvragen; en hoelang na aanvraag duurt het dan voordat ze je telefoonlijn checken?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Laatst online: 03-09 17:27
Leuk joh, ik lees al de verhalen van iedereen hier over de snelheid van het aansluitgen van Demon ADSL.

Mijn status: Ordernummer 14509: Aanvraag.

10-09-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
29-09-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
29-09-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

Ik denk, mmm, laat ik maar eens bellen met die gasten.
Wat blijkt, VOLLE WIJKCENTRALE (Babyxl), verwachte oplevering: 24 NOVEMBER !

Dus 10-09 aangevraagd, 24-11 verwachte oplevering. Ik wil nieteens weten
hoeveel weken dat zijn.

Leuk joh als je sjello eind deze maand afloopt en ook zo aardig van ze om dat niet ff te melden.

Dus mensen, als er meer zijn die lang wachten en er gebeurt maar niks op je status pagina.

Geef ze eens een rinkel.

Greetz

In de openingspost staat duidelijk dat statusberichten niet gewenst zijn en een OW opleveren. Check dus je mail.

[ Voor 8% gewijzigd door intoxicated op 21-10-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 21 October 2003 @ 08:30:
[...]

Ok dat bericht van Jim Segrave kende ik nog niet. 10 dagen is absurd lang ja, maar een dag of 2 vind ik wel moeten kunnen. en dan weer een onderbreking.

Wat bedoel je met harde limiet bij xs4all, ik heb nu basic adsl via xs4all en ik kan gewoon 3 connecties open houden zolang ik wil B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Ik ben het helemaal eens dat extreme leechers anders maar wat extra moeten betalen voor hun gebruik van de nieuwsserver, maargoed. Ik gebruik de nieuwsserver zelf ook met de nodige regelmaat.. gaat maar met 512/256 momenteel dus 1 draadje max. Ik vind het voorlopig wel snel zat.. Mocht mijn gebruik van de nieuwsserver teveel zijn dan vind ik het niet echt erg iets extra te moeten lappen ofzo.

bedenk echter wel dat niet al hun gebruikers de nieuwsserver gebruiken he.. En ik neem aan dat ze toch zoveel capaciteit inkopen dat iedereen erop zou moeten kunnen..

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

rally

Deyterra Consultancy

Het "probleem" zit hem bij Demon dat ze de newsserver extern hebben ingekocht. Het verkeer van en naar de newsserver beinvloed de externe bandbreedte gigantisch.
Bij XS4All draait de newsserver lokaal, dus maakt het veel minder uit hoeveel data er vanaf wordt gehaald. De Peering wordt er dus niet door beinvloed.

Het voordeel voor Demon is dus dat ze over een megagrote Newsserver kunnen beschikken, maar niet over "oneindige" bandbreedte om er van te downloaden.
Bij XS4All is het dus precies omgekeerd: Intern voldoende capaciteit, maar doordat de server van XS4All is, is deze beperkter van omvang
Enne... beperkter is nog steeds iets van 20TB hoor (uit een ander topic gehaald), dus zou nog steeds voldoende moeten zijn.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 11:38:
[...]

Ok dat bericht van Jim Segrave kende ik nog niet. 10 dagen is absurd lang ja, maar een dag of 2 vind ik wel moeten kunnen. en dan weer een onderbreking.

Wat bedoel je met harde limiet bij xs4all, ik heb nu basic adsl via xs4all en ik kan gewoon 3 connecties open houden zolang ik wil B)
Power adsl bij XS4ALL heeft een 150GB limiet.
http://www.xs4all.nl/adsl/specificaties_power.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier een hoop mensen die het hebben over een track 'n' trace number die ze hebben gekregen om te achterhalen waar hun modem zich ergens bevindt. Mijn vraag: wanneer, maar vooral hoe, hebben jullie die gekregen? post? mail? service pagina? Bestaat er iets van een indicatie over de tijd tussen het ontvangen van zo'n nummer en de daadwerkelijke aflevering? Of is dat erg onvoorspelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb datzelfde probleem, en heb net ook gebeld, bij mij is de verwachte opleveringsdatum 10 november :( Maar ja, beter dan nog een tijd in ontwetendheid zitten...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Laatst online: 07-09 19:59
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 12:40:
Ik zie hier een hoop mensen die het hebben over een track 'n' trace number die ze hebben gekregen om te achterhalen waar hun modem zich ergens bevindt. Mijn vraag: wanneer, maar vooral hoe, hebben jullie die gekregen? post? mail? service pagina? Bestaat er iets van een indicatie over de tijd tussen het ontvangen van zo'n nummer en de daadwerkelijke aflevering? Of is dat erg onvoorspelbaar?
Ik heb mijn track-and-trace nummer gisteren gekregen via de service pagina (4 dagen na de bevestiging dat de lijncheck positief was).

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
UPDATE 1024/8064 verbinding opgeleverd 19-10-2003

Ik heb met support gebeld, en er zal nu worden gekeken naar mijn lage upload snelheid door BBNED

Moest een bestand van de FTP server van Demon down en uploaden.
Download was 715kb, Upload was 22.7KB.
Support gaf toe dat de upload snelheid te weinig was.
Lijn zal worden gemeten door BBned binnen 5 werkdagen.

word vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Muyz schreef op 21 October 2003 @ 13:49:
[...]

Ik heb mijn track-and-trace nummer gisteren gekregen via de service pagina (4 dagen na de bevestiging dat de lijncheck positief was).
Hmm hoe kan dat nou? En "wij" maar wachten op ons modem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
eX0duS schreef op 21 October 2003 @ 15:16:
[...]

Dat is anders de normale gang van zaken hoor, eerst lijncheck, dan bevestiging van lijncheck en dan je modem opgestuurd krijgen vergezeld van de melding op de statuspagina met een track&trace nummer.

Alleen heb ik toevallig gisteren mijn nummer gekregen, maar dat nummer is nog altijd niet bekend op de track&trace pagina :(

[ Voor 17% gewijzigd door mlevd op 21-10-2003 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Bij mij was het modem al 2 dagen binnen en stond op de track&trace pagina dat het modem nog steeds in het sorteer centrum in Zwolle lag.

Omdat in Nederland over het algemeen alle pakketten binnen 1 of 2 dagen bezorgd worden is zo'n track&trace functie ook niet echt interessant.

Je kunt er toch niet voor zorgen dat het modem sneller binnen is door elke 5 minuten de track&trace pagina te checken. Heb geduld, het scheelt je heel wat stress O-)

[ Voor 3% gewijzigd door styno op 21-10-2003 15:49 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 21 oktober 2003 @ 10:49:

Misschien niet ontwikkels voor bins, maar een van de redenen waarom IK voor demon heb gekozen is de goede news server. INC BIN server....ALs ze het aanbieden, moeten ze het leveren, simpel...(oh en dat doet het 99% van de tijd ook hoor)

Misschien wel een idee om voor de txtgroups gewoon een eigen server te regelen, zodat txtgroups gen last hebben van de bins

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Styno schreef op 21 October 2003 @ 15:48:
Bij mij was het modem al 2 dagen binnen en stond op de track&trace pagina dat het modem nog steeds in het sorteer centrum in Zwolle lag.

Omdat in Nederland over het algemeen alle pakketten binnen 1 of 2 dagen bezorgd worden is zo'n track&trace functie ook niet echt interessant.

Je kunt er toch niet voor zorgen dat het modem sneller binnen is door elke 5 minuten de track&trace pagina te checken. Heb geduld, het scheelt je heel wat stress O-)
dat had ik dus ook
nu trouwens ook nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoezo is dat inkopen van extra plaats op die newsserver een probleem dan eigenlijk?
Toen ze minder klanten hadden hadden ze minder nodig, nu ze d'r meer hebben moeten ze meer inkopen, lijkt mij vrij logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Voor zover ik begrepen heb uit de nieuwsgroepen (news:demon.nl.support) gebeurd dat ook, alleen gaat er wat tijd overheen voor de bestelling uitgevoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Styno schreef op 21 oktober 2003 @ 15:48:

Eindelijk iemand die het begrijpt. Zo denk ik er ook over. :)
rally schreef op 21 October 2003 @ 11:47:
Het "probleem" zit hem bij Demon dat ze de newsserver extern hebben ingekocht. Het verkeer van en naar de newsserver beinvloed de externe bandbreedte gigantisch.
Bij XS4All draait de newsserver lokaal, dus maakt het veel minder uit hoeveel data er vanaf wordt gehaald. De Peering wordt er dus niet door beinvloed.

Het voordeel voor Demon is dus dat ze over een megagrote Newsserver kunnen beschikken, maar niet over "oneindige" bandbreedte om er van te downloaden.
Bij XS4All is het dus precies omgekeerd: Intern voldoende capaciteit, maar doordat de server van XS4All is, is deze beperkter van omvang
Enne... beperkter is nog steeds iets van 20TB hoor (uit een ander topic gehaald), dus zou nog steeds voldoende moeten zijn.
Dit is al eens vaker voorgekomen, vind je het gek met al die aanmeldingen.
Is een tijdelijke probleem, Demon gaat vanzelf meer capaciteit inkopen.
Overgens hebben ze bij Xs4All vooral de dvd-r nieuwsgroepen ingeperkt,
daardoor kunnen ze af met een zevende van het aantal TeraBytes.

Ik vind trouwens dat het moet kunnen dat je de maximale capaciteit gebruikt.
Is ook al vaker gevraagd aan Demon, met als antwoord dat het toegestaan is.

----------------------------------------------------------------------

Update voor mijn aanvraag:
Line Sync knippert nog.
Demon staat op Verzonden/Bevestigd.
Lijntest is bezig op dit moment.
Tijdsduur zonder Adsl 27 uur.
Al wel vast KPN modem en Draytek router in BBNed stand ingesteld. :)

[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 21-10-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
eX0duS schreef op 21 October 2003 @ 15:16:
[...]

Ik heb het modem ook nog niet binnen, terwijl vorige week mijn lijn was goedgekeurd (nog niet opgeleverd) en er stond dat ik binnen 1 week mijn modem ontvang, nou de week is nu al om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8192/1024 aangevraagd... en nu begint het ongeduldig wachten :P

In de openingspost staat duidelijk dat statusberichten niet gewenst zijn en een OW opleveren. Check dus je mail.

[ Voor 64% gewijzigd door intoxicated op 21-10-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej :D :D

Dubbel fout: In de openingspost staat duidelijk dat statusberichten niet gewenst zijn en een OW opleveren. Verder is het opsommen van je up- en downloadsnelheden niet gewenst, zie ook de I&T Policy. Check dus je mail.

[ Voor 87% gewijzigd door Korakal op 21-10-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hmmm waarom gaat het bij sommige zo vlug en bij mij niet... Dat is best frustrerend. :p

/edit

HO wat staat er nu op mijn status pagina. _/-\o_ _/-\o_

Modem verzonden... t&t nummer... Nog niet bekend, maar ok vandaag verzonden.

Alles komt goed. :)

Nu nog van dat kolere Chello afkomen. :(

[ Voor 56% gewijzigd door eX0duS op 21-10-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cansu schreef op 21 October 2003 @ 08:56:
Ik heb 1024/512 besteld maar kreeg 512/256 en moet wachten op de upgrade. Kan ik prima mee leven ff. Maar ik had de modem al na 1 week na bericht dat ie verstuurd werd en het zou na 3 weken werken, maar gelijk aangesloten (3 dagen gewacht weekend ;)) en het werkte gelijk :)
Wanneer heb je trouwens besteld ?
Mij is verteld dat mensen ná 18 sep besteld zijn, gelijk de nieuwe snelheid krijgt bij oplevering. Anderen moeten wachten op de verdubbeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 18:50:
[...]

Wanneer heb je trouwens besteld ?
Mij is verteld dat mensen ná 18 sep besteld zijn, gelijk de nieuwe snelheid krijgt bij oplevering. Anderen moeten wachten op de verdubbeling!
Klopt. Dat stond (staat?) ook op de Demon-site vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

cowgirl schreef op 21 oktober 2003 @ 16:45:
Voor zover ik begrepen heb uit de nieuwsgroepen (news:demon.nl.support) gebeurd dat ook, alleen gaat er wat tijd overheen voor de bestelling uitgevoerd is.
Niels van Demon zei dat hij binnen een paar minuten via een webinterface bij Supernews zo een stapel extra connecties kon regelen, maar dat hij dat niet zou doen. Hij wou een structurele oplossing vinden.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:11
Biertje; hoeveel meter zit je van de centrale af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Biertje; welk pakket heb je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
eX0duS schreef op 21 October 2003 @ 18:43:
Hmmm waarom gaat het bij sommige zo vlug en bij mij niet... Dat is best frustrerend. :p

/edit

HO wat staat er nu op mijn status pagina. _/-\o_ _/-\o_

Modem verzonden... t&t nummer... Nog niet bekend, maar ok vandaag verzonden.

Alles komt goed. :)

Nu nog van dat kolere Chello afkomen. :(
Toevallig bij mij dus ook vandaag verzonden, toenstrax stond het er nog niet op :? naja, bij mij wel t&t nummer bekend, maar bij tgp is het nog onbekend..

ochja zolang ik het modem deze week nog maar krijg, hopen dat de lijn al opgeleverd is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:11:
[...]

Klopt. Dat stond (staat?) ook op de Demon-site vermeld.
Ik vraag mij af hoeveel mensen gelijk de juiste snelheid opgeleverd hebben gekregen! Ikke in ieder geval niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:32:
[...]

Ik vraag mij af hoeveel mensen gelijk de juiste snelheid opgeleverd hebben gekregen! Ikke in ieder geval niet!
Wat en wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag m'n modem mogen ontvangen (lijn was al opgeleverd).
Modem aangesloten Macadres doorgestuurd en internet werkt. Alleen ik kom niet in bij de instellingen van de ZyXEL komen. Het invullen van 192.168.1.1 geeft een error. Iemand een idee hoe ik er wel in kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 21:56:
Modem aangesloten Macadres doorgestuurd en internet werkt. Alleen ik kom niet in bij de instellingen van de ZyXEL komen. Het invullen van 192.168.1.1 geeft een error. Iemand een idee hoe ik er wel in kan komen?
Wat voor error krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 21 October 2003 @ 21:50:
[...]

Wat en wanneer heb je besteld?
1024/512 besteld op 13/9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:59:
[...]

1024/512 besteld op 13/9.
En wat heb je dan gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redleg
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:56:
Heb je pc bij het configgen van die zyxel wel op een vast ip (bijv 192.168.1.22) gezet? Dit moet nl wel, anders kan je de router niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit 1,6km van me centrale...
en heb 8192/1024 abo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 21:56:
je doet het toch wel via telnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Misschien een gekke vraag die al beantwoord is, maar het wordt mij niet helemaal duidelijk.

Hoe lang moet je minimaal wachten totdat je lijn officieel is opgeleverd en je dus gaat betalen. En wat is het max wat er nu gehanteerd wordt?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok schreef op 21 October 2003 @ 23:55:
[...]

je doet het toch wel via telnet?
Yeps,
krijg de melding: "Poort 39 de verbinding is mislukt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

volgens mij zit GoT zometeen massaal bij demon ipv tweakDSL :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zit er eigenlijk in dat doe het zelfpakket van Demon naast de modem en splitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 00:19:
[...]

Yeps,
krijg de melding: "Poort 39 de verbinding is mislukt"
Telnet zit op poort 21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 00:43:
Wat zit er eigenlijk in dat doe het zelfpakket van Demon naast de modem en splitter ?
Dit zit er verder nog bij:
  • telefooncontactdoos
  • telefoonstekker
  • 2 telefoonkabels
  • Snelstart handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het trouwens dat de ZyXEL Prestige 650R-31 modem die je standaard bij een analoge lijn krijgt niet echt goed zijn werk doet als router?

Ik hoor hier en daar dat de download dan niet echt aan zijn top komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is kennelijk een erg populair topic.
Ik heb Demon inmiddels een paar jaar en weinig klachten. Ik had geloof ik 512/128 voor 45E
en nu 768/128 voor hetzelfde bedrag.
Ik ben wel benieuwd of en wanner ik ook een upgrade krijg.
1024/512 zou wel aardig zijn, niet dat ik dat nodig heb maar goed.

Na vele jaren een ontevreden klant van UPC, is Demon voor mij een verademing geweest.
Maar er zijn inmiddels toch heel veel goede concurrerende aanbieders??? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Erikie schreef op 22 oktober 2003 @ 00:28:
volgens mij zit GoT zometeen massaal bij demon ipv tweakDSL :)
Zou best kunnen, al zijn er ook veel die gewoon tweakDSL kiezen omdat ze tweakers willen steunen.
Ik bedoel, combineer dan Demon-internet en een betaald account bij tweakers.net
Dan heb je tenminste wel een goede betrouwbare provider (nofi), ze bestaan gewoon veel langer.
En ondersteun je toch tweakers.net met een betaald abbo.
Is net zo, dat je tegenwoordig via de postbank een electriciteits abbo kan kiezen,
zegt helemaal niets over dat electriciteits bedrijf.
Maar veel mensen doen het toch omdat ze denken dat ze dan een electriciteits maatschappij hebben van de Postbank 8)7
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 01:46:
Klopt het trouwens dat de ZyXEL Prestige 650R-31 modem die je standaard bij een analoge lijn krijgt niet echt goed zijn werk doet als router?

Ik hoor hier en daar dat de download dan niet echt aan zijn top komt.
Download gaat wel maximaal, upload mist 10 procent van het maximum.
Maar het is zowiso de vraag of die maximum snelheid op jouw adres haalbaar is.
En het zou ook goed kunnen dat er een nieuwe firmware gaat uitkomen die het wel kan.
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 02:08:
Dit is kennelijk een erg populair topic.
Ik heb Demon inmiddels een paar jaar en weinig klachten. Ik had geloof ik 512/128 voor 45E
en nu 768/128 voor hetzelfde bedrag.
Ik ben wel benieuwd of en wanner ik ook een upgrade krijg.
1024/512 zou wel aardig zijn, niet dat ik dat nodig heb maar goed.

Na vele jaren een ontevreden klant van UPC, is Demon voor mij een verademing geweest.
Maar er zijn inmiddels toch heel veel goede concurrerende aanbieders??? Of niet?
Volgens mij moet je wel zelf aktie ondernemen (weet het niet zeker)
om van jouw abbo naar Demon Dsl-Express over te stappen.
Ik ben even de naam kwijt van jouw abbo, maar ik ben het wel ergens tegengekomen in dit topic.

------------------------------------------------------------------------

Update: je had onderhand wel kunnen weten dat dit not-done is!
Ik houd jullie op de hoogte. :)
doe maar niet dus...

P.S. ik weet niet meer wie het hier ook al weer zei,
maar toch ondanks dat alles nu goed is verlopen bij mij, tot zover,
zou ik een ander toch aanraden meer speling te nemen,
scheelt wel heel veel stress, maar zoals je ziet het kan wel goedgaan. :7

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 22-10-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg gister m'n modem binnen en kon direct internetten (terwijl er in de brief stond) dat het nog zo'n drie weken zou duren.....

me love Demon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 19:38

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Wie weet of er elke dag lijntesten uitgevoerd worden.
Of worden deze eens in de week ofzo gedaan voor een hele groep tegelijk.

Ik zit er op te wachten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Lizard schreef op 22 October 2003 @ 01:35:
[...]
Dit zit er verder nog bij:
  • telefooncontactdoos
  • telefoonstekker
  • 2 telefoonkabels
  • Snelstart handleiding
geen enkel stukje UTP :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.