Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.281 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://services.nl.demon.net/images/dslexpress/logo.jpg

Deel 5 alweer, geopend met toestemming van Cutebritney :> Met dank aan
Jeroen210 voor de originele openingspost!

Deel 2 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Deel 3 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 3

En deel 4 is hier te vinden:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4

Wegens het vaak moeten ingrijpen in de vorige draad, wil ik graag nogmaals benadrukken: :? Wat is DSL Express :?
DSL Express is het ADSL-produkt voor consumenten van Demon Internet. Demon staat bekend als 1 van de betere Internet Service Providers (ISP's) in Nederland en bestaat al sinds langere tijd. DSL Express is een zeer scherp geprijsd aanbod waarmee Demon een vergelijking met de concurrentie zeer goed kan doorstaan.

:? Waar vind ik meer informatie over DSL Express? :?
Uiteraard op de site van Demon DSL Express. Demon heeft zelf ook een FAQ samengesteld over DSL Expres. In deze FAQ staan alle kenmerken van het product.

:? Welke overboeking hanteert Demon :?
Demon hanteert een overboeking van 1:25. Demon zegt hierover het volgende:

"De werkelijk beschikbare hoeveelheid bandbreedte die beschikbaar is
voor alle gebruikers is minder dan het totaal dat aan alle gebruikers
aangeboden wordt. Het niveau van dit delen wordt aangeduid als de
overboekingsfactor of ratio. Demon DSL Express heeft bijvoorbeeld een
overboekingsratio van 25:1"

Oftewel: de minimale beschikbare snelheid is 1/25 van het afgenomen abbo. In de praktijk zul je van de overboeking weinig tot niets werken en haal je gewoon de snelheid van je abonnement.

:? Dit snap ik niet :?

In een newsgroup stond een mooie analogie met een tuinslang:

"Er is één tuinslang voor al het water van 25 huizen. De slang is precies
dik genoeg om continu water naar één huis te pompen. Maar omdat niet
iedereen de kraan de hele dag vol open heeft staan, worden er wel 25
huizen op dezelfde slang gezet. Dus als ze allemaal de kraan laten lopen
en lopen en lopen, dan komt er niet meer zoveel water uit.

Om te voorkomen dat een enkeling al het water opmaakt, is er een FUP.
Als iedereen zich aan die FUP houdt is er in principe genoeg water voor iedereen beschikbaar. Zodra mensen echter excessief veel water gaan gebruiken kan het voorkomen dat de capaciteit van de slang onvoldoende is voor iedereen - er kan dan niet meer water doorheen.

MAAR: als jij nu persé meer water uit jouw aansluiting wilt, kun je
vragen of je op een slang met minder aansluitingen kan komen (dus 1:10
overbooked bv). Dan kun je meer water uit je kraan halen. Of helemaal
alleen op een slang (1:1). Voor dit soort producten betaal je echter ook de prijzen die daarbij horen."

:? Hoe lang duurt het dan voordat ik kan internetten :?
Dat is verschilend, bij somige 2 weken bij andere kan dit ook 5 weken zijn. Wacht rustig op het mailtje van demon,dat je lijn is opgeleverd. Hou er rekening mee dat gezien het enorme aantal aanvragen van de laatste tijd de wachttijden iets kunnen oplopen. Voordat je wordt aangesloten doorloop je de volgende stappen:

Dit voorbeeld is puur indicatief!

30-09-2003 Ingediend.
Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van
ontvangst gestuurd
naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL
partner.

08-10-2003 Verzonden. (1 week later)
De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens
gaan controleren.

08-10-2003 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd
door de DSL partner.
Er zal nu een technisch onderzoek plaatsvinden om te bepalen of DSL
daadwerkelijk mogelijk is op uw adres.

09-10-2003 Geaccepteerd. (1 dag tot 3 weken later)
Het technisch onderzoek is uitgevoerd en DSL is mogelijk op uw adres.
De lijn zal naar verwachting binnen drie weken worden opgeleverd.
Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de oplevering naar u worden
toegestuurd.

In de praktijk blijkt het niet nodig de 3 weken af te wachten,
direct als het modem is ontvangen, zal internet meestal werken bij
aansluiten. De lijntest duurt in het ene geval 1 dag, terwijl het bij een ander 3 weken kan duren.

:? Met wie werkt Demon samen :?
Demon werkt samen met BBNed en BabyXL. Beide netwerken zijn vergelijkbaar wat snelheid betreft; snelheidsverhogingen zullen voor beide netwerken gelden. Het maakt dus voor de snelheid niet uit of je via BBned of BabyXL bent aangesloten In de praktijk is BabyXL zelfs nog iets sneller vanwege het compenseren van de overhead.Daarnaast heeft BabyXL een over het algemeen een lagere ping. Overigens, je kan niet zelf kiezen voor BabyXL of BBned, dat doet Demon voor je. In gebieden waar BBned of BabyXL niet leveren bestaat de mogelijkheid om een Demon-verbinding via KPN Bitstream te krijgen. Gezien de prijsstelling is dit de meeste particuliere klanten echter geen optie.

Voor de oude Demon Metro-klanten geldt dat zij later de mogelijkheid krijgen om te migreren naar het DSLexpres platform.

:? Wordt de (upload)snelheid verhoogd :?
Ja, de upload snelheid van de 2 en 8 mbit abonnementen van BBned, worden verhoogd naar 1 mbit. Er staat inmiddels een planning online.

De downloadsnelheden zullen volgens een bericht van BBned ook worden verhoogd. Zie daarvoor bovenstaande link. Prettig is dat je meer value for money zult krijgen: voor bestaande klanten (aansluitdatum tot 18-09-2003) gaat het huidige 512/256-abo naar 1024/512, 2048/512 gaat naar 2048-8192/1024 en het 2-8 mbit abonnement wordt in prijs verlaagd :) De nieuwe abonnementsvormen en snelheden (die beide tevens gelden voor mensen die na 18-09-2003 zijn/worden aangesloten) even op een rijtje gezet:

512/25619,95
1024/51239,-
2048/102455,-
2048-8192/1024 65,-

:? Welke snelheden kan ik halen :?
Hou er rekening mee dat de downloadsnelheden van het 2-8 mbit abonnement afhankelijk zijn van de afstand van je huis tot de telefooncentrale. Het is dus niet gegarandeerd dat je de 8 mbit haalt. Hetzelfde geldt voor de 1024 kbit/s upload. Onderstaande tabel laat zien welke snelheden in theorie mogelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Wil je weten wat voor snelheid andere mensen in jouw buurt halen, kijk dan bij je eigen postcode

:? Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale? :?
Heel simpel: door hier je postcode en huisnummer in te vullen. De uitkomst geeft een goede indicatie van de lijnlengte naar de centrale. Houd er wel rekening mee dat lijnlengte wel iets maar niet alles zegt over de maximaal te behalen snelheid. Zaken als de lijnkwaliteit spelen ook een belangrijke rol.

:? Hanteert Demon een datalimiet? :?
Demon hanteert een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat er geen vaste datalimiet is gesteld op de hoeveelheid data die je, als Demon DSL gebruiker, mag downloaden. Dit houdt ook in dat Demon Internet kan ingrijpen als een gebruiker regelmatig significant meer download dan het gemiddelde voor het betreffende DSL account.

:? Waarom moet ik m'n IP via DHCP instellen?
Omdat de routering op basis van DHCP requests wordt opgezet. Stel je het IPnr handmatig in, dan stuur je geen DHCP requests en valt na een 30-tal minuten de verbinding weg. Dat je verplicht bent met DHCP te werken betekent overigens niet dat je een dynamisch IPnr hebt: je krijgt een statisch IPnr.

:? Kan ik mijn oude ADSL-modem blijven gebruiken :?
De meeste ADSL-modems zoals de Alcatel Speedtouch zijn zonder enig probleem bruikbaar bij Demon. Het Alcatel modem moet omgezet worden naar Bridge, zie
http://www.wintervorst.com/ Daarna is hij in bridge stand te bereiken met lokaal ip 10.0.0.138. Het password is te achterhalen met de bekende tweak tools.

Drivers voor de Copperjet 800, het E-tech modem versie 1/2 voor PC en E-tech versie 2 voor Mac zijn te vinden op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

Alle door BBNed goedgekeurde modems vind je op http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix.xls
Officieel is het zo dat als je geen goedgekeurd modem/router hebt je in geval van problemen ook geen support krijgt van BBNed (en Demon), daarnaast is het zo dat je bij een netwerk upgrade van BBNed het risico loopt dat je ineens problemen krijgt met je verbinding.

:? Is er nieuwere firmware voor mijn Copperjet 810 modem beschikbaar? :?
Alles wat je over dat modem wilde weten (en meer) staat op deze pagina: http://home.hccnet.nl/spe...-cistron-copperjet810.htm

:? Hoe kan ik onder Linux het Copperjet 810 modem configureren? :?
http://www.cistron.nl/node.php?id=201

:? Kan mijn modem uberhaupt wel 1024kbps upload aan? :?
De Copperjet 810 haalt 960kbps, de Zyxel 650R gaat tot 864kbps. Het is sowieso maar de vraag of je die hoge upload gaat halen, ook al heb je een modem dat die snelheid aan kan. Dat is niet alleen afhankelijk van het modem, maar ook van de afstand tot de centrale, de kwaliteit van de kabels en of je een analoge (officieel tot 864kbps) of ISDN lijn (officieel tot 640kbps) hebt. Demon garandeert niet dat je 1024kbps haalt, enkel 512kbps is gegarandeerd.

:? In heb gehoord dat de combinatie van ISDN met een oude NT1 en Demon niet altijd even goed werkt :?
Dat klopt. Op de volgende URL is een fotoserie te vinden hoe je de boel kan aansluiten zodat het goed werkt: http://www.renekok.com/demoninstall/

:? Hoe lang duurt een overstap van een KPN ADSL-provider :?
Dat kan lang duren omdat er nog geen goede migratieprocedure tussen de verschillende ADSL-providers bestaat. Het belangrijkste is dat je lijn vrij MOET zijn als kort na aanvraag van DSL Expres als de lijn gechecked wordt. Met andere woorden: eerst moet je oude ADSL abonnement beëindigd zijn en moet je opzegging administratief verwerkt zijn. Hou bij het opzeggen van je oude abonnement rekening met de geldende opzegtermijn! Een voorbeeld:

BBNed/BabyXL accepteert een aanvraag pas als de telefoonlijn vrij is van ADSL, maw zodra MXStream is afgesloten. Demon hanteert een (verplichte) wachtperiode
van 7 dagen tussen ADSLaanvraag en het doorsturen van de aanvraag naar
BBNed, dus *als* je lijn echt op 1/12 gesloopt wordt zou je een week
daarvoor kunnen aanvragen (zeg, 25/11), waarna je 3 tot 6 weken moet wachten
op je aansluiting. De overstap zal dus altijd gepaard gaan met wat downtime.

:? Waar vind ik nieuwe firmwares voor mijn Zyxel-modem :?
Er staat Demon-specifieke firmware op http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? Hoe kom ik in mijn Zyxel-modem :?
zorg dat je computer een vast ip heeft, zoals 192.168.1.33
en typ dan in je browser "192.168.1.1" in en druk op enter,
voer als username: "admin" in
en pass: "1234"

:? Hoe kan ik de lijngegevens uit mijn Zyxel-modem uitlezen :?
Ga via je browser naar http://192.168.1.1 en inloggen (standaard admin
met wachtwoord 1234). Dan maintenance en diagnostic. Daar dan DSL line
kiezen en dan de knoppen Upstream Noise Margin voor de upload kant en
Downstrem Noise Margin voor de download kant.

:? Kan ik meerdere PC's op het Zyxel-modem aansluiten? :?
Dat kan als je het modem in router-modus zet en er een switch op aansluit. De switch is nodig omdat het Zyxel-modem maar 1 lan-poort heeft. Het Zyxel-modem wordt door Demon standaard in bridge-mode geleverd, waardoor je bijvoorbeeld makkelijk een router op het modem kan aansluiten. Het omschakelen tussen bridge en router-mode kun je doen via het menu van het modem dat op bovenstaande wijze bereikbaar is.

:? Hoe lang mag de kabel zijn :?
Probeer de kabel tussen de splitter en het modem zo kort mogelijk te houden, vanuit het modem naar de PC mag de utp 100m zijn.

:? Ik heb alles net aangesloten en m'n verbinding doet het niet :?
Het kan zijn dat je de aansluitingen op de splitter verkeerd hebt aangesloten. Aan de ene kant gaat je KPN-lijn erin en je DSL-eruit; aan de andere kant gaat je telefoon eruit. Zie onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

:? Nieuwsserver van Demon :?
De newsserver die Demon gebruikt is die van Supernews Deze beschikt over meer dan 140 Tb (ja, da's ruim 140.000 Gb :9 ) opslagcapaciteit en heeft alle (binary)groepen die je je maar kunt wensen. De snelheid is gelimiteerd tot 3 threads van 512 kbit/sec.

:? Hoe zit het nu eigenlijk met het herkennen van het mac adres bij demon :?
Alleen nieuwe MAC adressen zul je moeten aanmelden. In tegenstelling tot veel andere providers kun je dus meerdere MAC adressen aanmelden bij Demon. Eenmaal aangemeld gaat het ompluggen direct goed.

:? Wanneer is het zinvol om de firmware te updaten :?
Demon zegt hierover het volgende:

Recentelijk heeft u van ons een ZyXEL modem ontvangen. In sommige gevallen bleek dat modem geen stabiele verbinding te hebben of de verbinding niet vast te kunnen houden. Een mogelijke oplossing voor dit probleem is het updaten van de firmware (systeemsoftware) van de modem. Middels deze handleiding en het nieuwe firmware bestand kunt u uw ZyXEL voorzien van de meest recente firmware. Het bestand is speciaal aangepast voor Demon en het BaByXL/bbned netwerk.

:? Waar kan ik nieuwe firmware vinden:?
Er staat Demon-specifieke firmware op
http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

:? ZyXEL Prestige 650R analoog firmware updaten :?
updaten via http://192.168.1.1 (web dus)
als ip moet je ff 192.168.1.33 instellen
en als gateway 192.168.1.1
username: admin
Wachtwoord: 1234

en dan kan je via de webinterface je firmware updaten.

Jeroen210, Wokschotel en andere tweakers zijn nergens voor aansprakelijk, en dit is dus op eigen risco :o

:? ZyXEL Prestige 650R-33 ISDN modem firmware updaten :?
a) Klik op "Start" en kies "Uitvoeren".
b) Tik nu "command" gevolgd door Enter.
c) Ga nu naar de directory waar het .bin bestand
van de firmware staat (als u zoals eerder aangeraden
het bestand in c:\ hebt gezet dan moet u hier
intikken: "cd c:\" gevolgd door Enter.
d) Tik nu in (zonder de " ): ftp 192.168.1.1 gevolgd door Enter.
e) Vervolgens krijgt u als het goed is gegaan een inlog
scherm te zien dat vraagt om een "user" danwel
"gebruikersnaam". Hier tikt u in "root" en drukt
op Enter.
f) Tik bij de vraag naar het wachtwoord "1234" in en
druk op Enter.
g) Tik nu het volgende commando:
"put binfilename.bin ras"
Waar binfilename.bin de bestandsnaam van de gedownloade firmware is.

Als de file klaar is met uploaden (dit kan een paar minuten duren) dan zie je in het nog openstaande scherm dat de file correct is, en gaat de modem rebooten met de nieuwe firmware.

(met dank aan crusader)

:? Waar vind ik meer informatie over Demon :?

De newsgroup demon.nl.support is een prima plek om ervaringen van Demon-gebruikers te lezen en eventueel zelf vragen te stellen. Ook daar geldt: lees eerst even mee en zoek met Google! Groups of je vraag misschien al beantwoord is.

:? Mijn password voor de systeemnaam kan geen uitroepteken bevatten :?
Dat klopt, maar dit geldt niet voor het mailpassword.

"Dit was een bug in het ordersysteem die is verholpen.
Er kunnen weer naar hartelust rare tekens in wachtwoorden gebruikt worden"

Aldus een Demon-medewerker :)

:? Ik mis iets :?
mail naar wokschotel@xs4all.nl en ik pas dit openingbericht aan :)

:*) Met dank aan: Jeroen210, Crusader, cjdijk, Cowgirl, Lordaeron :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Wokschotel op 04-11-2003 19:31 . Reden: HTML enabled ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das weer een nieuwe thread, zojuist is bekend geworden dat KPN ADSL weer de upstream omhoog gooit

Upstreamsnelheid Lite, Basic en Fast ADSL omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
ik heb vandaag mijn modem gekregen en aangesloten. De power en sys ledjes branden. Kan ik nu al internetten of krijg ik een brief van demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok schreef op 17 October 2003 @ 16:52:
ik heb vandaag mijn modem gekregen en aangesloten. De power en sys ledjes branden. Kan ik nu al internetten of krijg ik een brief van demon?
Nu weet ik niet hoe die modem in elkaar steekt, maar als er een Sync lampje op zit (zou je de handleiding voor kunnen raadplegen) dan heb je wel een lijn.

Ik zou het gewoon proberen, de meesten hier als ze de modem krijgen kunnen ze direct online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
cgok schreef op 17 October 2003 @ 16:52:
Die brief van demon krijg je binnen 3 weken zeggen ze dacht ik bij de brief die je bij je modem heb gekregen.

In de meeste gevallen kan je gewoon internetten, er zijn zelfs mensen die direct 1 dag na de lijntest (dus status op geaccepteerd) al gelijk kan internetten.

Probeer gewoon aan te sluiten en naar een willekeurige site te gaan, kijken of je dan op de registratie pagina komt van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
het is me niet gelukt. Dus nog heel even wachten jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
vandaag mn modem gehad, en kan direct het internet op :)
voor degene die het moge interesseren, het ging imo vrij vlot:

na een week bedenktijd is de aanvraag op 08-10-2003 verwerkt. Op 09-10-2003 was het technisch onderzoek voltooid en vandaag dus het modem ontvangen. MAW: ik ben binnen 10 dagen aangesloten :) Netjes Demon!

weet iemand waarom ik de FTP server niet op kan? Ik krijg deze melding:

~ Connecting...
~ Connected to ftp.demon.nl, waiting for response...
< 530- Sorry, u heeft geen reverse DNS. Wij kunnen u geen toegang verlenen.
< 530-
< 530- Sorry, but since you lack reverse DNS, we are not letting you in.
< 530 System not available.
~ Could not login to ftp.demon.nl

Reverse DNS??? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Lowroad op 17-10-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
nog een vraagje: uit de hoofd telefoon uitgang komen er 5 kabels. ik heb er maar 2 aangesloten. nl de rode en de groene. Moet ik de andere 2 kabels ook aansluiten? (de telefoon werkt wel) Doe ik hier iets fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Shaodar schreef op 17 October 2003 @ 17:23:
weet iemand waarom ik de FTP server niet op kan? Ik krijg deze melding:

~ Connecting...
~ Connected to ftp.demon.nl, waiting for response...
< 530- Sorry, u heeft geen reverse DNS. Wij kunnen u geen toegang verlenen.
< 530-
< 530- Sorry, but since you lack reverse DNS, we are not letting you in.
< 530 System not available.
~ Could not login to ftp.demon.nl

Reverse DNS??? :?
Als je je voor het eerst aanmeldt op de mac adres-pagina, kijkt het systeem achter welke NRP (apparaat van bbned) je zit aangesloten. Aan de hand daarvan wordt bepaald welk IP-adres je krijgt. Omdat pas op dat moment bekend wordt welk IP adres je krijgt, kon er daarvoor nog geen DNS opgezet worden voor jouw account. Dit gebeurt dus pas na aanmelding op de mac adres pagina. De ftp-server probeert je reverse DNS record op te zoeken, dat wil zeggen dat hij probeert op te vragen welke hostname (<systeemnaam>.demon.nl) bij je IP-adres hoort. Dit lukt op dit moment niet. Kwestie van even (een paar uurtjes) wachten, tot de reverse DNS voor je account juist staat ingesteld. Dan moet het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Laatst online: 01-05 12:02
ach, op die manier, thanks :)

merkwaardig was trouwens wel, dat ik ook zonder dat MAC adres te registeren zo al op het internet kon. Dat hoort toch niet? (toch maar wel geregistreerd trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
cgok schreef op 17 October 2003 @ 17:35:
nog een vraagje: uit de hoofd telefoon uitgang komen er 5 kabels. ik heb er maar 2 aangesloten. nl de rode en de groene. Moet ik de andere 2 kabels ook aansluiten? (de telefoon werkt wel) Doe ik hier iets fout
Nederlandse telefoon bestaat ook maar uit 2 kabels... groene en rode... dus is goed zo, hebben wij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Shaodar schreef op 17 October 2003 @ 17:40:
ach, op die manier, thanks :)

merkwaardig was trouwens wel, dat ik ook zonder dat MAC adres te registeren zo al op het internet kon. Dat hoort toch niet? (toch maar wel geregistreerd trouwens)
Er werd vandaag wat onderhoud aan het mac-adres-pagina-gebeuren gedaan. Daardoor kon je inderdaad met een tijdelijk ip adres gewoon het internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
moet de dsl ledje op de zyxel ook branden? bij mij brand alleen maar pwr,sys, 100 lan ledjes,. Ik heb van alles geprobeerd maar geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
ja het dsl ledje moet branden, niet knipperen of andere rare dingen die je zou kunnen bedenken.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem is binnen, alles lijkt goed te gaan. Mac adres is nu opgestuurd, dus hopen dat ik binnen 15 minuten online kan :)

Ik kon wel al meteen met demon site connecten, is dat een goed teken, dat de lijn al opgeleverd is? of zegt dat niet zo veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de modem? Ik wacht vanaf 13/10 op dat ding, ik heb nog geen Track&Trace nummer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Iemand al meer info over wat er met de oude DSL Metro klanten gaat gebeuren?
Ik zit al een paar jaar bij Demon Internet en ik betaal 45 EUR voor 768 / 128.

:/

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
Die newsserver dan demon, is dat nu 512kbit per thread of 512kbit in totaal? Beetje onduidelijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

RooT schreef op 17 October 2003 @ 18:59:
Die newsserver dan demon, is dat nu 512kbit per thread of 512kbit in totaal? Beetje onduidelijk.. :)
Wat ik je met zekerkeid kan vertellen is dat je 3 threads hebt. Ik zat rond de 170 kB/s met 3 threads. Dus ongeveer 512kbit per thread.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 19:08
OMX2000 schreef op 17 October 2003 @ 19:07:
[...]

Wat ik je met zekerkeid kan vertellen is dat je 3 threads hebt. Ik zat rond de 170 kB/s met 3 threads. Dus ongeveer 512kbit per thread.
O dat is al wat beter, schiet het tenminste nog een beetje op.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Mijn aansluiting doet het ook, ik heb een 8192/1024 bbned verbinding zit 770 meter van de centrale en ik merk, dat ik maar een upload snelheid heb van 13 kbyte/sec hoe zou dat kunnen? ja en de download is ook niet zo als het wezen moet :(
hier wat gegevens.

windows 2000 sp4

gegevens centrale:

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Gv-Ecp Den Haag-Escamp Hoogeveenlaan 111 2545TG DEN HAAG 7002 070 Den Haag-Zuid Gv

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 770 meter.

speedtest

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 433.8 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 417.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 25.0 ms

mijn modem:
vigor 2600 firmware 2.2.5

ADSL Status Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
G.DMT SHOWTIME 128000 8064000 12.5 19.0

[ Voor 3% gewijzigd door carpin op 17-10-2003 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpin schreef op 17 oktober 2003 @ 19:29:

Knip

mijn modem:

Zo te zien synct jou Vigor 2600 niet optimaal

Up = 128000
Down = 8064000

Die down is goed maar up is maar 128Kbit (volgens mij). :?

Misschien moet je je firmware even upgraden naar 2.3.6 of 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 13:40
Ik ben een beetje nieuw met newsservers maar met demon kan je dus in totaal maar max met 1.5 mbit downloaden van de demon newserver.
maar kan ik er dan nog wel een andere newsserver bij nemen ?
Want als 1.5 mbit het limiet is neem ik er wel een betaalde newsserver bij ALS dit dus zou kunnen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door sbmuc op 17-10-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:36
Is in de openingspost een Poll met daarin de vraag hoe snel de verbinding daadwerkelijk is van de mensen die een 2-8mb abbo hebben geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Hertog_Martin schreef op 17 oktober 2003 @ 20:16:
Is in de openingspost een Poll met daarin de vraag hoe snel de verbinding daadwerkelijk is van de mensen die een 2-8mb abbo hebben geen goed idee?
Het is wel een aardig idee, maar ik denk dat je een beter beeld krijgt door eens bij Speedtest.nl te kijken naar de 8 Mbit verbinding resultaten van Demon, daar hebben al veel meer mensen hun snelheden verwerkt: Speedtest.nl - Demon DSL Express 8192/1024 Results :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

carpin schreef op 17 October 2003 @ 19:29:
Mijn aansluiting doet het ook, ik heb een 8192/1024 bbned verbinding zit 770 meter van de centrale en ik merk, dat ik maar een upload snelheid heb van 13 kbyte/sec hoe zou dat kunnen? ja en de download is ook niet zo als het wezen moet :(
hier wat gegevens.

windows 2000 sp4

gegevens centrale:

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Gv-Ecp Den Haag-Escamp Hoogeveenlaan 111 2545TG DEN HAAG 7002 070 Den Haag-Zuid Gv

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 770 meter.

speedtest

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 433.8 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 417.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 25.0 ms

mijn modem:

Je upload is idd. veel te laag.
Zit je splitter wel goed, of is je kabel naar je modem veel te lang.
Je moet firmware 2.2.5 c for Holland hebben:
http://www.draytek.nl/router/2600isp.php?at=bbned

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sbmuc schreef op 17 October 2003 @ 19:49:
Ik ben een beetje nieuw met newsservers maar met demon kan je dus in totaal maar max met 1.5 mbit downloaden van de demon newserver.
Want als 1.5 mbit het limiet is neem ik er wel een betaalde newsserver bij ALS dit dus zou kunnen. :)
Yep, is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sbmuc schreef op 17 October 2003 @ 19:49:
Ja dat kan. Heb van de week ook Demon (8/1) aangevraagd, maar ik hou (voorlopig iig) m'n XS4ALL standaardabonnementje erbij. Dan kun je maximaal 3x 64 (Demon) + 3x 50 (XS4ALL) = 342 Kbyte/s downloaden met 6 threads. En ik denk dat je met die combinatie over de retentie in *alle* groepen niets te klagen hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
Update

met firmware 2.3.6
G.DMT SHOWTIME 160000 8064000 6.5 14.5

en met 2.5h

G.DMT SHOWTIME 128000 8064000 7.0 14.5

en via telnet commando adsl dslam gspn

G.DMT SHOWTIME 128000 8064000 13.0 14.5

met 2.3.6 was mijn upload snelheid hoger
maar mijn vraag is zou dat aan de telefoonkabel kunnen liggen of in de centrale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 18:38:
Modem is binnen, alles lijkt goed te gaan. Mac adres is nu opgestuurd, dus hopen dat ik binnen 15 minuten online kan :)

Ik kon wel al meteen met demon site connecten, is dat een goed teken, dat de lijn al opgeleverd is? of zegt dat niet zo veel?
Heb jij je modem ook vandaag binnen gehad? ik heb hem vandaag binnen gehad maar doet het nog niet. het ledje van dsl brand niet. heb ik weer pech :'(

Heb jij iets aan de instellingen gedaan ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Misschien wel handig om in het openingsbericht van dit topic te zetten:

ADSL Splitter - merk YCL, type CPF126F:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

Met complete, uitgebreide specs op http://www.ycl.com.tw/catalogue/CPF/CPF126F.PDF

Aangezien toch aardig wat mensen de splitter fout aansluiten... (deed ik dus ook... pas daarna keek ik nog eens naar de handleiding :))

[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 17-10-2003 22:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47

Crusader

Arc Nature

Wildfire schreef op 17 October 2003 @ 21:06:
Misschien wel handig om in het openingsbericht van dit topic te zetten:

[afbeelding]

Aangezien toch aardig wat mensen de splitter fout aansluiten... (deed ik dus ook... pas daarna keek ik nog eens naar de handleiding :))
Op zich een prachtig idee, maar ik las in de demon.support nieuwsgroep dat er af en toe verschillende splitters worden uitgeleverd, die juist níet zo aangesloten dient te worden.
Dan zou het handiger zijn om er even een digicam pic van te maken van de splitter die je hebt met de juiste aansluitingen erbij aangeduid.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
MaRc0 schreef op 17 oktober 2003 @ 20:22:
[...]
Het is wel een aardig idee, maar ik denk dat je een beter beeld krijgt door eens bij Speedtest.nl te kijken naar de 8 Mbit verbinding resultaten van Demon, daar hebben al veel meer mensen hun snelheden verwerkt: Speedtest.nl - Demon DSL Express 8192/1024 Results :)
ah dat is de informatie die ik wou :)

Ik zie dat haast niemand boven de 850kb/s uitkomt..

Gemiddeldes liggen ongeveer op 600KBps/60KBps

Maarja ik had met chello ook dat ik van sites met snelle server hogere snelheden haalde dan met speedtest

vooral als ik van microsoft ofzo download

[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 17-10-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpin schreef op 17 October 2003 @ 20:45:
Update

met firmware 2.3.6
G.DMT SHOWTIME 160000 8064000 6.5 14.5

en met 2.5h

G.DMT SHOWTIME 128000 8064000 7.0 14.5

en via telnet commando adsl dslam gspn

G.DMT SHOWTIME 128000 8064000 13.0 14.5

met 2.3.6 was mijn upload snelheid hoger
maar mijn vraag is zou dat aan de telefoonkabel kunnen liggen of in de centrale?
Heel vreemde zaak, zou volgens mij niets met de afstand tussen jou en de centrale moeten zijn omdat je download wel max is en je upload op een heel raar getal 128Kbit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
oke alles goed na gekeken, splitter direct op de ptt kabel, korter kan niet :)

kabel ptt---------------line
de telefoon--------phone
modem-------------adsl

deze keer het zyxel modem wat ik van demon heb gekregen, aangesloten en dit zijn mijn resultaten:

speedtest
download 723.3 KByte/sec
upload 22.9 KByte/sec
556.0 Conn/min
23.0 ms

met het zyxel modem haal ik wel betere resultaten maar mijn upload is belabert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
carpin schreef op 17 oktober 2003 @ 21:49:
oke alles goed na gekeken, splitter direct op de ptt kabel, korter kan niet :)

kabel ptt---------------line
de telefoon--------phone
modem-------------adsl

deze keer het zyxel modem wat ik van demon heb gekregen, aangesloten en dit zijn mijn resultaten:

speedtest
download 723.3 KByte/sec
upload 22.9 KByte/sec
556.0 Conn/min
23.0 ms

met het zyxel modem haal ik wel betere resultaten maar mijn upload is belabert :)
ik zie je dat w2k draait,klinkt afgezaagt, maar heb je tcp/ip stack al eens opnieuw installed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Crusader schreef op 17 October 2003 @ 21:13:
[...]

Op zich een prachtig idee, maar ik las in de demon.support nieuwsgroep dat er af en toe verschillende splitters worden uitgeleverd, die juist níet zo aangesloten dient te worden.
Dan zou het handiger zijn om er even een digicam pic van te maken van de splitter die je hebt met de juiste aansluitingen erbij aangeduid.
Ik heb m'n pic aangepast, nu heb ik merk en typenummer erbij gezet. Ook nog even de namen voor de aansluitingen zoals ze op de splitter zelf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
dolby schreef op 17 October 2003 @ 21:54:
[...]

ik zie je dat w2k draait,klinkt afgezaagt, maar heb je tcp/ip stack al eens opnieuw installed?
???? wat is dat? tcp/ip stack ?
komt bekend voor, maar waar kan ik dat vinden ?

En mijn zyxel modem upload sync is 224 kbps :(

http://www.carpin.demon.nl/zyxel.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door carpin op 17-10-2003 22:49 . Reden: zit te kloten met een plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb nu het 2048/512 abbo van demon zit nu met stiekem een beetje op mijn abbo upgrade . Maar vraag me af of ze dus door gaan met de 2048 snelheid of deze wordt overgezet naar de 8192 of hoe zit dat? :?

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MICHIEL123 schreef op 17 October 2003 @ 22:30:
Heb nu het 2048/512 abbo van demon zit nu met stiekem een beetje op mijn abbo upgrade . Maar vraag me af of ze dus door gaan met de 2048 snelheid of deze wordt overgezet naar de 8192 of hoe zit dat? :?
Als je als bestaand Demon-abonnee een 2048/512 abbo had, krijg je dus na de upgrade een 8192/1024 abbo. Staat ook gewoon te lezen op de Demon-site.

--edit--
Weet je wat ik zo prachtig vind aan ADSL behalve m'n supersnelle upload? De pings zijn lekker stabiel. Als je bij @Home een server ging pingen, schoot die als een jojo op en neer. Bv. 41ms, 20ms, 38ms, 54ms. Bij Demon is het nu heerlijk... erg vaak gewoon 4x dezelfde tijd, soms hooguit met 1 of 2ms afwijking... de verbinding is qua latency dus ook gewoon veel stabieler... :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 17-10-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

Demon.. goeie service man.. ik heb op 04-10-2003 m'n 1024/8192 aangevraagd, 12 okt verzonden naar de dls partner, 14 okt technisch onderzoek dat het mogelijk is.. verzenddatum moden : 17-10-2003 met een link naar tpg.. errrug fijn :) ! maaaar, ik had laatst een pdfje gevonden van chello opzeg brief.. die moe'k nu maar invullen maar kan hem niet meer vinden op got.. of ben ik nou heeel erg scheef?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
carpin schreef op 17 October 2003 @ 22:18:
[...]

Ik geloof onder netwerk setup, protocollen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpin schreef op 17 oktober 2003 @ 22:18:
[...]

Damn die line sync is wel erg beroerd ja, op dit moment is de sync hier met een Vigor 2600:

DS maximum Rate : 11200000 bps US maximum Rate : 1056000 bps

Misschien een de lijn proberen in te korten tussen de modem/router en de splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

carpin schreef op 17 oktober 2003 @ 22:18:
[...]

dat is zwaar kl*te, wat je zou kunnen proberen. is of het inkorten van kabels (is al gezegd maar toch) en eventuele nieuwe stekkertjes aan de kabels zetten (zodat je niet met geoxideerd koperdraad zit enzo)

ik heb een 2Mbit abbo bij demon en krijg gewoon met het zyxel modem het volgende
code:
1
2
3
4
    Ethernet:                                    WAN:
      Status: 100M/Full Duplex Tx Pkts: 4919124    Line Status: Up
      Collisions: 0            Rx Pkts: 3569199    Upstream Speed:   864 kbps
    CPU Load =    4.09%                            Downstream Speed:  2048 kbps

maar ik heb wel alle bedrading eerst goed nagekeken of het niet ergens gaar was.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eX0duS schreef op 17 October 2003 @ 18:52:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op de modem? Ik wacht vanaf 13/10 op dat ding, ik heb nog geen Track&Trace nummer gehad.
28/9 besteld, 2 dagen geleden kwam mail dat hij opgestuurd was, en vandaag aangekomen, omgebouwd naar een router, en zit nu highspeed online :)

Toppie, binnen 3 weken internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. ik heb de andere 4 topics ook een beetje gevolgd maar 1 ding ben ik nog niet achter.
Hoe kan ik zien hoever ik van 'de' centrale af woon?
(heb ook demon , 2mbit/0,5mbit :( wacht op die 8mbit/1 :( )

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus net me 8MBIT verbinding, en heb nu al een paar keer gehad, dat eventjes (10-20 sec) het internet plat ligt.
Direct daarna gaat hij meteen weer door. Ik had al eerder gelezen, van mensen waarbij het om de paar dagen uitviel, en dat ze de modem moesten resetten, das hierdus niet het geval.

Heeft iemand dezelfde problemen gehad? Ik heb nog geen firmware update gedaan, en zal ik binnenkort eventjes doen.

De lijn is dus officieel nog niet opgeleverd, dus misschien kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 01:05:
hmm.. ik heb de andere 4 topics ook een beetje gevolgd maar 1 ding ben ik nog niet achter.

thx
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Staat ook in de openingspost. En ongeveer 3473x in de andere 4 topics.

Ok, dat laatste overdrijf ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb je html ff leven ingeblazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Erikie schreef op 17 October 2003 @ 22:59:
! maaaar, ik had laatst een pdfje gevonden van chello opzeg brief.. die moe'k nu maar invullen maar kan hem niet meer vinden op got.. of ben ik nou heeel erg scheef?
http://www.upc.nl/pdf//Opzegformulier.pdf

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 01:05:

thx
In de openingspost staat een link waar je je postcode kan invoeren, vervolgens zie je hoever je van de centrale af zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
mlevd schreef op 18 oktober 2003 @ 01:19:
[...]

In de openingspost staat een link waar je je postcode kan invoeren, vervolgens zie je hoever je van de centrale af zit.
ik zit ongeveer 700 meter van de centrale, en heb echt alles zo kort mogelijk gemaakt zelfs de draadjes in de aansluitdoos netjes met contact spray schoon gemaakt de bedrading helemaal gevolgd naar beneden :) zitten geen lassen meer tussen en toch maar een upload van 23kb max en een download tussen de 500 en 723kb.
de vigor 2600 presteerde nog minder (dat had ik helemaal niet verwacht!!) 13 kb up en 400-500kb download, ik weet het niet meer:(
had dit eigenlijk niet verwacht, ik geloof dat technische onderzoek van ze ook niet, anders had dit nooit gekund.
vind het jammer van die upload snelheid, ik verzend vaak mijn digitale foto bestanden naar de hema :(

zo zie je maar, afstand centrale vertelt je niks over de lijn kwaliteit
bij wie moet je nu wezen?
bbned?
kpn?
demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Demon = teh 1337 _/-\o_

Vandaag modem binnengekregen, aangesloten, lijn was al actief :)
Snelheid getest (verbindingen die voor mij belangrijk zijn, Speedtest.nl is een grap)

Down:
1 thread = 600KB/s
2 threads = 900KB/s piek, 830KB/s gem.

Up :
1 thread = 85KB/s

Bij Speedtest.nl haalde ik down nog geen 400KB/s en up 75KB/s.
Never mind speedtest.nl, ik weet wel welke snelheden belangrijk zijn ipv een website waar iedereen zich blind op aan het staren is onderhand.

[ Voor 3% gewijzigd door VooDoo|IA op 18-10-2003 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

carpin schreef op 18 oktober 2003 @ 02:49:
[...]

ik zit ongeveer 700 meter van de centrale, en heb echt alles zo kort mogelijk gemaakt zelfs de draadjes in de aansluitdoos netjes met contact spray schoon gemaakt de bedrading helemaal gevolgd naar beneden :) zitten geen lassen meer tussen en toch maar een upload van 23kb max en een download tussen de 500 en 723kb.
de vigor 2600 presteerde nog minder (dat had ik helemaal niet verwacht!!) 13 kb up en 400-500kb download, ik weet het niet meer:(
had dit eigenlijk niet verwacht, ik geloof dat technische onderzoek van ze ook niet, anders had dit nooit gekund.
vind het jammer van die upload snelheid, ik verzend vaak mijn digitale foto bestanden naar de hema :(

zo zie je maar, afstand centrale vertelt je niks over de lijn kwaliteit
bij wie moet je nu wezen?
bbned?
kpn?
demon?
Zet anders even om te proberen je pc en modem/router vlak bij je splitter.
Dan weet je zeker of het een probleem buiten jouw huis is of aan je kabel ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik ben overtuigd :)

Alleen jammere is is dat het 15 euro duurder is dan chello. Is geld zeker wel meer dan waard... maar hoe overtuig ik mijn moeder om over te stappen naar adsl en dan 15 euro meer te betalen :)

Wil wel zelf meebetalen maar moet ik eerst werk vinden, anders is 15 euro namelijk 75% van mn inkomsten per maand :o

[ Voor 11% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-10-2003 05:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
kunt toch ook een abo van 19euro nemen? of van 39euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 01:07:
Ik heb dus net me 8MBIT verbinding, en heb nu al een paar keer gehad, dat eventjes (10-20 sec) het internet plat ligt.
Direct daarna gaat hij meteen weer door. Ik had al eerder gelezen, van mensen waarbij het om de paar dagen uitviel, en dat ze de modem moesten resetten, das hierdus niet het geval.

Heeft iemand dezelfde problemen gehad? Ik heb nog geen firmware update gedaan, en zal ik binnenkort eventjes doen.

De lijn is dus officieel nog niet opgeleverd, dus misschien kan het daar aan liggen?
firmware is het, ik had hetzelfde...

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
cjdijk schreef op 18 October 2003 @ 04:12:
[...]

Zet anders even om te proberen je pc en modem/router vlak bij je splitter.
Dan weet je zeker of het een probleem buiten jouw huis is of aan je kabel ligt. :)
Mijn bekabeling is goed, en heb de ppt kabel gevolgd tot de kabel de grond in ging.
Kwam geen las tegen
Dit zijn de resultaten van mijn modem zyxel 650r-31 die het beter doet dan een draytek vigor 2600 modem waar ik van stond te kijken, mijn verwachting was, dat de vigor 2600, het beter zou doen, maar met verschillende firmware, kwam ik tussen de 13-16kb upload!!
Het is jammer dat ik geen copperjet 810 heb, dan was de test compleet geweest.

zyxel firmware gt3

up
relative capacity occupation: 109%
noise margin upstream: 4.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 16.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 02 44 65 65 43 20 22 23 33 44 56 66 00
tone 32- 63: 00 00 00 45 66 77 88 89 99 aa aa aa aa bb bb bb
tone 64- 95: 0b bb bb bb bb bb bb bb bb bc cc bb cc c2 cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc bc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: ba ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99
tone 224-255: 99 99 98 88 88 88 87 77 76 54 30 00 00 00 00 00

Mijn upstream is nu 224kb upstream= (109%). Dit betekent dat ik theoretisch 224/109*100 = 205 kbit kan halen

down
relative capacity occupation: 79%
noise margin downstream: 14.0 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 19.5 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 02 44 65 65 43 20 22 23 33 44 56 66 00
tone 32- 63: 00 00 00 45 66 77 88 89 99 aa aa aa aa bb bb bb
tone 64- 95: 0b bb bb bb bb bb bb bb bb bc cc bb cc c2 cc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc bc cc cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: ba ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99
tone 224-255: 99 99 98 88 88 88 87 77 76 54 30 00 00 00 00 00

Mijn downstream is nu 8064kb downstream= (79%). Dit betekent dat ik theoretisch 8064/79*100 = 10207 kbit kan halen

700 meter van de centrale
win2000, asus a7v333, amd xp2100, mem corsair 512, nic intel pro 1000mt, norton antivirus en firewall uit

Download 775.1 KByte/sec
Upload 22.4 KByte/sec
Connection 447.0 Conn/min
Ping test Nederland 23.0 ms

[ Voor 13% gewijzigd door carpin op 18-10-2003 10:45 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Hertog_Martin schreef op 18 October 2003 @ 05:43:
Alleen jammere is is dat het 15 euro duurder is dan chello.
Chello 1500 / 128 50,-
Demon 2000 / 1024 55,-

Dan zou ik eerst overstappen op de 55 abo, dat moet je toch wel kunnen overhalen. Voor maar 5 euro meer je download 1.33x zo snel en je upload 8x zo snel.
Vooral op die upload doorgaan, super handig als ik projecten voor school moet versturen IPV 60min duurt het dan maar 7.5 min.

Succes

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[edit] ik las niet goed :)

Anyway. kep vorige week ook demon dsl 8192/1024 aangevraagd. Ben dus razend benieuwd hoe snel het gaat, de verwerking. Het technisch onderzoek gaat nu plaatsvinden

byebye @home.. bedankt voor de trage upload

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 12:11

MikeWazowski

Look into my eye

Mijn vraag uit de vorige topic staat nog open:
Jah, het is in vergelijking met andere aanbieders is de contractduur van 1 jaar bij Planet onredelijk. Ikzelf ben zo stom geweest om daar mee akkoord te gaan, doordat ik te lui was om de voorwaarden te lezen. Daar zal ik dus ook nooit meer intrappen. Zo heb ik de Demon voorwaarden gelezen, maar weet je dat het daar niet duidelijk instaat?
"1.2 Contractsduur: de duur van de Overeenkomst, gerekend vanaf de Ingangsdatum van de Dienst." Das dus een jaar, want dat is de minimumtermijn.
"14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te stellen, wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur"
Deze 2 combinerend zou je dus kunnen zeggen dat je contract ook telkens met een jaar verlengd kan worden. Nergens staat dat de contractduur (na de minimumtermijn) 30 dagen is. Artikel 14.2 geeft ook niet echt verduidelijke info, buiten dat de opzegtermijn 30 dagen is.....

Je zou kunnen zeggen dat ik kan verwijzen naar een email met nummer waarin gezegd is dat er na de minimumperiode per maand opgezegd kan worden. Maar zo zou ik ook kunnen verwijzen naar mijn email met nummer dat ik gewoon eind december kan inschrijven en dat pas op 1 februari Demon in actie komt ... en dat blijkt dus volgens Oele niet zo te zijn.
Oele?

[ Voor 15% gewijzigd door MikeWazowski op 18-10-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
hmmm mijn modem is op 15 oktober opgestuurd en volgens track en trace bevindt het pakketje zich sinds gisteren in het sorteer centrum van tpg te zwolle
levert tpg niet op zaterdag ?
ik dacht dat ze hun leveringen ook wel eens uitbesteden aan tnt die op zaterdag meestal wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen is allemaal zo tevreden over het snel realiseren van hun aansluiting. Nou het kan ook anders hoor! Ik wacht sinds 2-10 op een technisch onderzoek dat dus nog steeds niet afgerond is, kan gebeuren, snap ik helemaal, maar dat notabene mijn buurman het 8 dagen later aanvraagt en daar de lijncheck bijna direct naar de 7 dagen 'bedenktijd' al werd afgerond en het modem binnen 3 weken te verwachten is, slaat mijn inziens nergens op. We hebben, beide ISDN, zelfde abbo aangevraagd en uiteraard zitten we op dezelfde centrale. Maargoed, volgens Demon is het normaal dat het bij de één 'iets' langer duurt dan bij de ander (dat 'iets' is inmiddels meer dan twee weken!). Geweldig Demon! _/-\o_

ps. het gaat hierbij niet om mijn status, of omdat ik zolang moet wachten, daar kom ik wel overheen, maar dat twee identieke situaties/aanvragen (alleen een verschil van 2 in huisnummer) zoveel verschilt, komt erg onprofessioneel over op mij.

@taz3d_nl
Als ze vandaag het pakketje bij je aan zouden bieden zou er de status 'Zending wordt afgeleverd' bij moeten staan. Als hij nog 'in het sorteerproces' zit (is idd in Zwolle) kun je het waarschijnlijk wel vergeten... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:56

Arno

PF5A

Ik ben dus net 30 minuten over naar Demon en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. Ik zit qua upload en download aan de limiet van het ZyXEL modem. De DSL was ruim 2 weken voor planning opgeleverd.

* Arno tevreden :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

rally

Deyterra Consultancy

carpin schreef op 18 October 2003 @ 10:09:
[...]
Mijn downstream is nu 8064kb downstream= (79%). Dit betekent dat ik theoretisch 8064/79*100 = 10207 kbit kan halen

Download 775.1 KByte/sec
Upload 22.4 KByte/sec
Connection 447.0 Conn/min
Ping test Nederland 23.0 ms
Ik denk dat je nu toch wel een rekenfoutje maakt. Zeker als je bedenkt dat het theoretisch maximum 8192Kb is down en 864 up.
Wat ik niet begrijp dat je (als ik je SpeedTest resultaat zo zie) dat je maar 224 upstream trained. Dat zou MINIMAAL 512 moeten zijn bij dat abbonnement. Als je zo dicht bij de centrale woont zou het zelfs nog rond de 864 moeten zijn.
Ben je zelf niet een beetje ontevreden over die upload?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Mijn internet werkt nog steeds perfect :( :X :/ |:(

Gisteren zou HccNet eraf zijn, en maandag KPN, dinsdag gaat BBNed testen.
Zul je net zien dat mijn aanvraag geannuleerd wordt vanwege KPN nog op de lijn aanwezig. ;(

Gelukkig heeft die kennis van mij gisteren zijn modem ontvangen,
heb ik vanochtend even aangesloten, en ik mag zijn oude Casema modem nog even gebruiken,
die moet over 2 weken pas terug, dus dan heb ik in ieder geval nog even internet zonder 56k modem.
Moet het nog wel even testen, maar 2 jaar geleden heb ik dat ook gehad, dus zal wel werken verwacht ik.
Maar nu KPN Adsl internet het nog doet, vrees ik wel dat het misschien net iets te krap is aangevraagd.
Ik houd jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
sweeper schreef op 18 October 2003 @ 13:26:
Jah, het is in vergelijking met andere aanbieders is de contractduur van 1 jaar bij Planet onredelijk. Ikzelf ben zo stom geweest om daar mee akkoord te gaan, doordat ik te lui was om de voorwaarden te lezen. Daar zal ik dus ook nooit meer intrappen. Zo heb ik de Demon voorwaarden gelezen, maar weet je dat het daar niet duidelijk instaat?
"1.2 Contractsduur: de duur van de Overeenkomst, gerekend vanaf de Ingangsdatum van de Dienst." Das dus een jaar, want dat is de minimumtermijn.
"14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te stellen, wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur"
Deze 2 combinerend zou je dus kunnen zeggen dat je contract ook telkens met een jaar verlengd kan worden. Nergens staat dat de contractduur (na de minimumtermijn) 30 dagen is. Artikel 14.2 geeft ook niet echt verduidelijke info, buiten dat de opzegtermijn 30 dagen is.....
Ik kan het inderdaad ook niet terugvinden in de voorwaarden, maar ik weet wel dat het op het moment de opzegfunctie op de servicepagina zo in elkaar zit dat het gewoon mogelijk is om na het jaarcontract, per maand op te zeggen. Hoe e.e.a. juridisch in elkaar zit daar heb ik werkelijk geen weet van. Ik zal het maandag eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ga is kijken hoe dat zit met aansluitngen > We hebben nu upc telefonie , en ik wil eigenlijk voor internet naar Demon, maar dan hebben we dus een KPN aansluiting nodig :S
Of is dat inmiddels veranderd, op de site van Demon staat nl van wel, ik zag hierboven ergens dat dat weer niet zo was :s
Toch is even informeren enzo :D Of kijken of ik mijn ouders over kan halen om terug te gaan naar KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dog4life schreef op 18 October 2003 @ 15:21:
Ik ga is kijken hoe dat zit met aansluitngen > We hebben nu upc telefonie , en ik wil eigenlijk voor internet naar Demon, maar dan hebben we dus een KPN aansluiting nodig :S
Of is dat inmiddels veranderd, op de site van Demon staat nl van wel, ik zag hierboven ergens dat dat weer niet zo was :s
Toch is even informeren enzo :D Of kijken of ik mijn ouders over kan halen om terug te gaan naar KPN :)
Dat is idd. veranderd, je bent nu verplicht een werkende KPN telefoonlijn te hebben.
Vandaar ook dat die migratie service van SpeedXS er niet meer is.
Het is dus niet mogelijk na aansluiten BBNed/Demon je KPN abbo met een jaar te beeindigen.
Als je het wel doet, moet BBNed extra kosten maken die aan jou doorberekend worden.
Kan je voordeliger een KPN belbudget abbo nemen en behouden. :)

Even wat anders trouwens.
Toen ik vanochtend het modem aansloot bij die kennis van mij,
kwam ik op de hoofdpagina van Demon, maar niet op de mac adres registratie pagina.
Waarschijnlijk heb je dat probleem niet als je die meegeleverde cdroms installeert,
maar daar heb ik altijd zo'n hekel aan vanwege die extra troep die meeginstalleerd wordt.
Want wat je ook intikt, www.hotmail.com, je ziet altijd www.demon.nl :D
Op een gegeven moment ben ik gewoon gaan zoeken op Demon via het zoek knopje,
en kon ik het mac adres van die pc laten detecteren op deze pagina:
http://www.demon.nl/support/services/macadres.html
Misschien wel handig als je dat van te voren weet.
Hoef je alleen nog maar knopje "registreer mac adres" te klikken,
en je systeemnaam met paswoord in te voeren.
Daarna krijg je na 15 minuten een vast IP en kan je overal heen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door cjdijk op 18-10-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Traag schreef op 18 October 2003 @ 14:08:
Ik ben dus net 30 minuten over naar Demon en ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben. Ik zit qua upload en download aan de limiet van het ZyXEL modem. De DSL was ruim 2 weken voor planning opgeleverd.

* cgok tevreden :Y)
Toen jij je modem voor het aansloot kreeg je gelijk internet verbinding. Wat ik ook doe het lukt mij niet om verbinding te krijgen. Het dsl lichtje wil niet branden, dus ik denk dat ik nog niet mag internetten van demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

cgok schreef op 18 October 2003 @ 16:00:
[...]

Toen jij je modem voor het aansloot kreeg je gelijk internet verbinding. Wat ik ook doe het lukt mij niet om verbinding te krijgen. Het dsl lichtje wil niet branden, dus ik denk dat ik nog niet mag internetten van demon
Mijn bevinding (bij die kennis van mij, direct bij ontvangst modem):
Power gaat direct aan.
Daarna gaat sys aan.
Daarna gaat Dsl knipperen
Daarna gaat Dsl constant aan.
En je hebt internet verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dudes ik heb het hier : nero355 in "Demon Customer Care weet het beter" ook even gevraagd maar weet iemand er meer over hier :? Lijkt me best zonde als ik opeens ga verhuizen of ooit nog ofzo ;)

THNX!!! :) * nero355 wacht tot begin November om Planet op te zeggen als dat maar goed gaat :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen drie weken wordt, volgens de service-pagina van Demon, de DSL-verbinding bij mijn vriendin opgeleverd. Uit de ervaringen die ik hier lees, blijkt dat het modem zomaar binnen één of twee weken al geleverd wordt en dat de verbinding dan meteen werkt, zonder opleveringsbevestiging van Demon.

Daarom wil ik me alvast goed voorbereiden op de installatie, maar daarbij loop ik nog tegen één vraagteken. Zo zie ik in de topicstart iets over dat je MAC-adressen moet opgeven. Maar wat wordt daar precies mee bedoelt? Wie moet welk MAC-adres hebben en waarom? Ikzelf heb gewoon XS4ALL Basic ADSL via KPNADSL, maar heb nog nooit iets met een MAC-adres hoeven doen heb daarom ook géén idee waar het nu om draait.

Wie kan me het wel en wee uitleggen omtrent de MAC-adressen in deze situatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
mac adres is soort id van je netwerk kaart het hele gebeuren gaat automatisch zodra je een web browser opstart, je komt automatisch bij de betreffende pagina van Demon, wijst zich vanzelf, is eenmalig iets :) daarna "herkend" Demon je.

Voor meer info zie http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

[ Voor 16% gewijzigd door dolby op 18-10-2003 17:01 . Reden: linkje erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Dolby :). Wist wel wat een MAC-adres was hoor, alleen begreep ik niet wat Demon er precies mee wilde. Thanks! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
nero355 schreef op 18 oktober 2003 @ 16:33:
Dudes ik heb het hier : nero355 in "Demon Customer Care weet het beter" ook even gevraagd maar weet iemand er meer over hier :? Lijkt me best zonde als ik opeens ga verhuizen of ooit nog ofzo ;)

THNX!!! :) * nero355 wacht tot begin November om Planet op te zeggen als dat maar goed gaat :+
gewoon even lezen:

van dslexpress.nl:
Wat is de contractsduur?
Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Waslijn schreef op 18 October 2003 @ 17:30:
[...]
gewoon even lezen:

van dslexpress.nl:
[...]
Ja maar dat is opzeggen dat is wat anders ;) Ik heb het over verhuizen!!! :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb me zyxel 650 modem omgebouwd als router.

Nou heb ik dat om het half uur ongeveer het internet er 10 sec uit ligt.

Nou werd me verteld om een firmware update te doen. En zie ik dat op de site de nieuwste, versie GT.3 is. En nou heb ik in de modem de system status gecheckt, en die gaf ook aan dat versie GT.3 al geinstalleerd is.

Heeft iemand een nieuwere versie gebruikt, die niet op de demon site staat? of heeft iedereen er gewoon versie GT.3 opnieuw over heen geknald?

Heeft het nut om opnieuw GT.3 eroverheen te knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 17:51:
Hey ik heb me zyxel 650 modem omgebouwd als router.

Nou heb ik dat om het half uur ongeveer het internet er 10 sec uit ligt.
Probleem heb je niet als modem niet als router werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

nero355 schreef op 18 October 2003 @ 17:41:
[...]

Verhuizen kan in het eerste jaar niet volgens de voorwaarden. Doe je dat wel dan moet je het hele termijn ineens voldoen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 18 October 2003 @ 17:53:
[...]

Probleem heb je niet als modem niet als router werkt?
Geen idee, heb hem direct omgebouwd, maar lijkt me als er een router stand in zit, dat dat gewoon moet werken.
Want heb meerdere pc's in huis, en wil geen server hoeven te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
probeer het eens in de standaard mode of het probleem dan weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bor_de_Wollef schreef op 18 October 2003 @ 17:55:
[...]

Verhuizen kan in het eerste jaar niet volgens de voorwaarden. Doe je dat wel dan moet je het hele termijn ineens voldoen.
Ehh.......gozer ik had al een keer gepost op de vorige pagina (bij mij pagina 3 ;) ) en daar vroeg ik "Wat geldt na het 1e jaar :? " hoe zijn dan de voorwaarden enz.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

jeeu.. ik heb vandaag m'n modem ontvangen.. jammer alleen dat t nog niet werkt.. afwachten op dat mailtje dan maar!!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

nero355 schreef op 18 October 2003 @ 18:45:
[...]

Ehh.......gozer ik had al een keer gepost op de vorige pagina (bij mij pagina 3 ;) ) en daar vroeg ik "Wat geldt na het 1e jaar :? " hoe zijn dan de voorwaarden enz.... ;)
Ehh.. gozer. De voorwaarden kun je zelf toch ook lezen op de demon website? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 18-10-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

cgok schreef op 18 October 2003 @ 16:00:
[...]

heej, ik heb hetzelfde probleem als jij. maar ik denk gewoon dat we pech hebben en dat we op de mail moeten wachten.. welk district woon jij? (* Erikie rotterdam)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Bor_de_Wollef schreef op 18 October 2003 @ 18:57:
[...]
Ehh.. gozer. De voorwaarden kun je zelf toch ook lezen op de demon website? ;)
Nog een poging : Heeft er iemand hier ervaring met verhuizen van zijn DSL verbinding van Demon :? <= Daar gaat het me nu effe om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Uit de TS zag ik dat je de modem op een switch kan gooien, Is een hub ook al voldoende?!

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Laatst online: 23:33
Een hub gaat ook wel werken ja, alleen kun je voor die 30 pleuro beter een switchje halen Die zijn wat beter t.o.v. collisions en die wil je niet hebben tijdens het gamen :P

offtopic:
Heb gisteren wanadoo opgezegt en op 1 december zou de lijn schoon moetten zijn, nu maar afwachten

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm net 2x er vanaf gegooid, stroom van het modem af en er weer in dan werkt hij weer :?
soms heb ik er weken geen last van en dan word ik er zomaar weer afgegooid zoals net, meer mensen die hier last van hebben, en ja ik heb de nieuwste filmware... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Erikie schreef op 18 October 2003 @ 19:16:
[...]

heej, ik heb hetzelfde probleem als jij. maar ik denk gewoon dat we pech hebben en dat we op de mail moeten wachten.. welk district woon jij? (* Erikie rotterdam)
ik woon in almere. nu moet ik nog een paar dagen met chello doorbrengen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:23
Ik heb een probleem met de installatie van Demon, nu kan het natuurlijk zijn dat m'n lijn nog niet actief is, maar de lijntest is al een week geleden
Ik heb namelijk twijfels of het allemaal goed is aangesloten

We hebben een ouderwetse hoofdaansluiting, zoeentje waar 5 kabeltjes in gestoken moeten worden, nml een rode, een blauwe, een kopere, een oranje en een witte. Type 3 noemt demon dit in de handleiding.

Nu heb ik 1 zo'n telefoonkabeltje doorgeknipt en de middelste 2 kabeltjes op de plek van de rode en de blauwe aangesloten, de rest is niet aangesloten.
Dat gaat dan vervolgens naar de splitter, en dan via het meegeleverde kabeltje naar het modem.
Telefoon werkt wel gewoon, alarminstallatie ook
Doe ik iets fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

nero355 schreef op 18 oktober 2003 @ 17:41:
[...]

Ook dan geld: Gewoon even lezen. Het is zeer makkelijk te vinden. 2 klikken na www.dslexpress.nl
Voor verhuizing van een DSL aansluiting gelden bepaalde voorwaarden. Als u van plan bent binnen een jaar te verhuizen kunt u beter nog geen DSL Express aanvragen.

* Verhuizen van uw aansluiting is technisch niet mogelijk. In feite is er dan ook geen sprake van verhuizing, maar van een nieuwe aansluiting.
* Binnen de eerste 12 maanden van het contract bent u verplicht de abonnementskosten van de bestaande aansluiting door te betalen.
* Op uw nieuwe adres gaat u een nieuw contract aan met een looptijd van ten minste 12 maanden.
* In alle gevallen dient u opnieuw verhuis/opstartkosten te betalen voor de aansluiting op de nieuwe locatie.
* In beginsel zal uw nieuwe aansluiting door dezelfde DSL partner gerealiseerd worden. Indien op uw nieuwe locatie alleen door een van Demon's andere partners geleverd kan worden is het mogelijk dat u een ander type modem ontvangt voor de nieuwe aansluiting.
* De telefoonlijn op uw nieuwe adres moet reeds aangesloten zijn voordat u een order kunt plaatsen.
nero355 schreef op 18 oktober 2003 @ 19:31:
Nog een poging : Heeft er iemand hier ervaring met verhuizen van zijn DSL verbinding van Demon :? <= Daar gaat het me nu effe om :)
Dus iedereen en niemand heeft die ervaring. Je krijgt namelijk gewoon een nieuwe aansluiting op je nieuwe adres en mag de oude op het oude adres ook gewoon doorbetalen. Verhuizen is dus niet mogelijk. Je kunt wel 2 aansluitingen krijgen. 1 op je oude adres en 1 op je nieuw adres. Dus probeer om de aansluiting (met telefoonnummer dan) gewoon door te verkopen aan de nieuwe bewoner... (als dat kan)

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberpope op 19-10-2003 10:10 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

mno

Misschien is dit al in een van de vorige topics langs is gekomen maar ik ben benieuwd hoe het nu zit met die e-mailadressen bij demon. Moet je nou altijd werken met <vrij>@[usernaam].demon.nl of kun je ook 'normale' aliassen maken zoals <vrij>@demon.nl ?

Het eerste lijkt me nogal lastig omdat je dan dus altijd je usernaam bekend maakt en je mailbox openzet voor spam.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mno schreef op 19 October 2003 @ 10:28:
Misschien is dit al in een van de vorige topics langs is gekomen maar ik ben benieuwd hoe het nu zit met die e-mailadressen bij demon. Moet je nou altijd werken met <vrij>@[usernaam].demon.nl of kun je ook 'normale' aliassen maken zoals <vrij>@demon.nl ?

Het eerste lijkt me nogal lastig omdat je dan dus altijd je usernaam bekend maakt en je mailbox openzet voor spam.
Volgens mij is alleen de eerste optie <vrij>@usernaam.demon.nl mogelijk. Ik vind het zelf ook een enorm lelijk en onhandig mailadres. Nu heb ik usernaam@home.nl en zou liever usernaam@demon.nl dan de eerste optie krijgen. Misschien kun je contact opnemen met demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
rally schreef op 18 October 2003 @ 14:19:
[...]

Ik denk dat je nu toch wel een rekenfoutje maakt. Zeker als je bedenkt dat het theoretisch maximum 8192Kb is down en 864 up.
Wat ik niet begrijp dat je (als ik je SpeedTest resultaat zo zie) dat je maar 224 upstream trained. Dat zou MINIMAAL 512 moeten zijn bij dat abbonnement. Als je zo dicht bij de centrale woont zou het zelfs nog rond de 864 moeten zijn.
Ben je zelf niet een beetje ontevreden over die upload?
Ik ben zwaaar teleur gesteld, en ik wil ook minstens 512 hebben wat ook gegarandeerd word.

Afbeeldingslocatie: http://www.danasoft.com/sig-dut.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door carpin op 19-10-2003 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mno schreef op 19 oktober 2003 @ 10:28:

Je krijg <vrij>@usernaam.demon.nl

Hoezo je mailbox openzetten voor spam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Wildfire schreef op 19 oktober 2003 @ 10:43:
[...]

Je krijg <vrij>@usernaam.demon.nl

Hoezo je mailbox openzetten voor spam?
Dat alles wat naar <vrij>@username.demon.nl gemailed wordt binnenkomt in je mailbox.
maw als iemands username bekend is kan je spam gaan ontvangen. (username is zichtbaar bij het meeste wat je online doet)
Denk dat dat is wat ie zegt :)

[ Voor 16% gewijzigd door dolby op 19-10-2003 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Kan er iemand iets vertellen die van Chello naar Demon ging overstappen. Dus hoe het verliep? Hoelang de opzegging van Chello duurde? en de termijn dat demon is opgeleverd?
Ik wil het liefst een zo kort mogelijk verschil tussen de opzegging van Chello en de oplevering van Demon. Want ik wil niet eerst wachten totdat Chello daadwerkelijk is opgeheven zodat ik daarna pas demon ga aanvragen..Dubbele Internetkosten wil ik ook liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
ik heb op 6 okt. demon aangevraagd, en gister mijn modem al gekregen, maar weet nog niet of het al gaat werken, vanmiddag ga ik iig het adsl modem installeren..
ik had eigenlijk de verwachting dat na aanvraag het nog zo'n 6 weken ging duren, als ik nu chello opzeg het nog loopt tot eind november :( maar als het nu meteen werkt ga ik morgen ff langs de chello shop mijn kabelmodem dumpen en abo opzeggen >:) (uit ervaring weet ik dat al je spullen langsbrengen daar de meeste indruk doet geven >:))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.