Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.279 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Joppe schreef op 19 oktober 2003 @ 09:53:
Ik heb een probleem met de installatie van Demon, nu kan het natuurlijk zijn dat m'n lijn nog niet actief is, maar de lijntest is al een week geleden
Ik heb namelijk twijfels of het allemaal goed is aangesloten

We hebben een ouderwetse hoofdaansluiting, zoeentje waar 5 kabeltjes in gestoken moeten worden, nml een rode, een blauwe, een kopere, een oranje en een witte. Type 3 noemt demon dit in de handleiding.

Nu heb ik 1 zo'n telefoonkabeltje doorgeknipt en de middelste 2 kabeltjes op de plek van de rode en de blauwe aangesloten, de rest is niet aangesloten.
Dat gaat dan vervolgens naar de splitter, en dan via het meegeleverde kabeltje naar het modem.
Telefoon werkt wel gewoon, alarminstallatie ook
Doe ik iets fout? :?
De rode en de blauwe knip je beide door.
De uiteindes die naar de weg toelopen sluit je aan op Line van je splitter.
De uiteindes die naar je telefoon(s) toelopen sluit je aan op Phone van je splitter.
De overgebleven aansluiting van je splitter (DSL) sluit je aan op je modem.
Zelf heb ik (bij die kennis van mij) gewoon 1 zo'n wit snoertje doorgeknipt en die aan de uiteinden gesoldeerd.
Van de witte kabeltjes gebruik je dus alleen de middelste 2 van de 4 draden. :)
mno schreef op 19 October 2003 @ 10:28:
Misschien is dit al in een van de vorige topics langs is gekomen maar ik ben benieuwd hoe het nu zit met die e-mailadressen bij demon. Moet je nou altijd werken met <vrij>@[usernaam].demon.nl of kun je ook 'normale' aliassen maken zoals <vrij>@demon.nl ?

Het eerste lijkt me nogal lastig omdat je dan dus altijd je usernaam bekend maakt en je mailbox openzet voor spam.
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten, of je gewoon een enkelvoudig email adres kan gebruiken: systeemnaam@demon.nl
Zodra ik aangesloten ben, ga ik dat gewoon zelf proberen. :)
carpin schreef op 19 oktober 2003 @ 10:43:
[...]

Ik ben zwaaar teleur gesteld, en ik wil ook minstens 512 hebben wat ook gegarandeerd word.

[afbeelding]
Normaal zou zijn een upload van rond de 80 Kilobytes per seconde.
Die 22 Kilobytes per seconde die jij hebt is vier keer teweinig. :/

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ener-G schreef op 19 October 2003 @ 11:07:
ik heb op 6 okt. demon aangevraagd, en gister mijn modem al gekregen, maar weet nog niet of het al gaat werken, vanmiddag ga ik iig het adsl modem installeren..
ik had eigenlijk de verwachting dat na aanvraag het nog zo'n 6 weken ging duren, als ik nu chello opzeg het nog loopt tot eind november :( maar als het nu meteen werkt ga ik morgen ff langs de chello shop mijn kabelmodem dumpen en abo opzeggen >:) (uit ervaring weet ik dat al je spullen langsbrengen daar de meeste indruk doet geven >:))
Das lekker snel gegaan :)
Welk abootje heb je genomen?
Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:06

mno

dolby schreef op 19 oktober 2003 @ 10:50:
Dat alles wat naar <vrij>@username.demon.nl gemailed wordt binnenkomt in je mailbox.
maw als iemands username bekend is kan je spam gaan ontvangen. (username is zichtbaar bij het meeste wat je online doet)
Denk dat dat is wat ie zegt :)
Precies, dat bedoelde ik ;)
Daarnaast vind ik het, net als Bor_de_Wollef, een lelijk e-mailadres. Voor anderen lijkt het me ook niet duidelijk.

Ik heb trouwens wel gelezen dat je je pop-box kan uitlezen via <vrij>@username (of iets dergelijks) waardoor je alleen de door jou gewenste aliassen ophaalt. Maar toch vind ik het een rare keuze van Demon om het e-mailadres zo op te bouwen.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
carpin schreef op 17 October 2003 @ 19:29:
Mijn aansluiting doet het ook, ik heb een 8192/1024 bbned verbinding zit 770 meter van de centrale en ik merk, dat ik maar een upload snelheid heb van 13 kbyte/sec hoe zou dat kunnen? ja en de download is ook niet zo als het wezen moet :(
hier wat gegevens.

windows 2000 sp4

gegevens centrale:

Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Gv-Ecp Den Haag-Escamp Hoogeveenlaan 111 2545TG DEN HAAG 7002 070 Den Haag-Zuid Gv

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 770 meter.

speedtest

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 433.8 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 417.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 25.0 ms

mijn modem:
vigor 2600 firmware 2.2.5

ADSL Status Mode State Up Speed Down Speed SNR Margin Loop Att.
G.DMT SHOWTIME 128000 8064000 12.5 19.0
Hey ff voor de duidelijk heid. Als het NIET aan je modem ligt, dan meteen een lijnmeting aanvragen bij demon. Heel waarschijnlijk is je DSLAM bij de centrale kapot waar jij op zit. Bij was dit ook zo. 1 Dag na de lijnmeting had ik een perfecte snelheid! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

oZy

Ik ben overgestapt van kpn adsl naar een 2048/1024 abbo.. lijntest is gedaan, zit nu in de laatste 3 weken.

Ik heb een Cisco 826 ADSL router, die wil ik dus ook graag blijven gebruiken. Hij staat nu nog ingesteld op de VPN procedure van KPN, wat moet er allemaal aangepast worden voor demon?

Wat ik uit voorgaande posts op kan maken is dus 'gewoon' inloggen met systeemnaam / internet password, dan krijg je via DHCP een IP toegewezen, bij je eerste http request kom je op de MAC registratie van Demon terecht en daarna moet alles goed werken.. right? Iemand nog een lijstje met modem/router instellingen?

PS. waar kan ik (nu al) terrug vinden of ik via bbned of babyxl ben/word aangesloten? Ik heb trouwens status "Geaccepteerd" sinds 10-10-2003 dus ik denk dat ik nu wel een gokje kan wagen..

[ Voor 15% gewijzigd door oZy op 19-10-2003 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Chiron

Moderator Discord
dolby schreef op 19 October 2003 @ 11:44:
[...]

Das lekker snel gegaan :)
Welk abootje heb je genomen?
Succes ermee
1024/512

en ik hoorde dat als je lijn nog niet geactiveerd is je al wel kan internetten mits je een dns server draait op je eigen bak :?

heb al een freebsd router staan, maar zijn er nog bepaalde instellingen die ik in moet voeren in de bind configfiles :?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 18 October 2003 @ 17:59:
probeer het eens in de standaard mode of het probleem dan weg is
'

Yup, teruggebouwd naar gewone modem, en dan werkt hij weer stabiel. Is de router functie nu gewoon zo brak dat het beter is om een losse router te kopen? Of zou er gewoon een instelling in de modem fout zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

oZy schreef op 19 oktober 2003 @ 12:54:
Ik ben overgestapt van kpn adsl naar een 2048/1024 abbo.. lijntest is gedaan, zit nu in de laatste 3 weken.

Ik heb een Cisco 826 ADSL router, die wil ik dus ook graag blijven gebruiken. Hij staat nu nog ingesteld op de VPN procedure van KPN, wat moet er allemaal aangepast worden voor demon?

Wat ik uit voorgaande posts op kan maken is dus 'gewoon' inloggen met systeemnaam / internet password, dan krijg je via DHCP een IP toegewezen, bij je eerste http request kom je op de MAC registratie van Demon terecht en daarna moet alles goed werken.. right? Iemand nog een lijstje met modem/router instellingen?

PS. waar kan ik (nu al) terrug vinden of ik via bbned of babyxl ben/word aangesloten? Ik heb trouwens status "Geaccepteerd" sinds 10-10-2003 dus ik denk dat ik nu wel een gokje kan wagen..
Je moet je router op "Static or dynamic IP-Dhcp client" instellen,
tenminste zo heet het bij mijn Draytek Vigor 2200E router (zonder ingebouwd modem).
In het geval van die kennis van mij, kreeg ik toen ik explorer op startte, www.demon.nl,
terwijl er www.startpagina.nl te lezen stond bij adres.
Maar in ieder geval dus NIET op die mac registratie pagina.
Toen heb ik zoeken geklikt en heb toen die pagina zelf opgevraagd.
Daarna klikken op "registreer mac adres" waarna je jouw systeemnaam/paswoord invoert.
Daarna krijg je binnen 15 minuten je vaste IP, waarna je ook andere pagina's kan bezoeken buiten www.demon.nl.
Je kan zien of je BBNed of BabyXL hebt, door simpelweg tracert uit te voeren naar bijvoorbeeld tweakers.net
Afhankelijk wat je langs ziet komen, zit je via BBNed of BabyXL.

Bij mij trouwens werkt HccNet/KPN nog steeds goed :(
Morgen maar weer even bellen dat KPN op moet zouten,
gezien anders BBNed/Demon dinsdag mijn aanvraag annuleert. :(
Ze zouden afgelopen vrijdag al weg zijn.

Maar aan de andere kant, als het wel goed gaat,
zou het kunnen zijn dat ik slechts 1 dag zonder Adsl zit.
Alleen begin ik nu wel zeer te twijfelen of het goed gaat zo.

[ Voor 6% gewijzigd door cjdijk op 19-10-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 13:20:
[...]
'

Yup, teruggebouwd naar gewone modem, en dan werkt hij weer stabiel. Is de router functie nu gewoon zo brak dat het beter is om een losse router te kopen? Of zou er gewoon een instelling in de modem fout zitten?
Je hoort van meer mensen die als ze de zyxel in router modus zetten problemen hebben, en anderen hebben totaal geen problemen.
Misschien ligt het aan de dslverbinding, bbned,tiscali, of firmware van modem?
Los routertje ben je idd van probleempje af, zo duur zijn die niet meer en meestal hebben ze meer instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Dit is interessant voor Demon Metro accounts met een 2e lijn via BabyXL.
> We zijn alweer bijna een jaar verder, en er is dus niks veranderd aan
> de oude Metro accounts.. Geeft mij alleen maar meer een tevreden
> gevoel dat ik vorig jaar december de juiste stap heb gezet door Metro
> in te ruilen voor het toen nieuwe Express.. Ik had de mazzel dat Metro
> op een aparte 2e lijn was geinstalleerd, en ik kon dus Express
> aanvragen op mijn 1e lijn.. Toen dat werkte in januari meteen Metro
> opgezegd, dus ook nooit zonder verbinding gezeten.. Ik adviseer mensen
> met dezelfde situatie (Metro op aparte lijn) gewoon hetzelfde te doen,
> want je kan anders dus wachten totdat je een ons weegt of er wat met
> de Metro accounts gaat gebeuren qua snelheid upgrades, met nadruk op
> of..

Bron: newsgroup demon.nl.support
Dus wachten op Demon tot ze de Metro accounts gaan upgraden kan nog wel een tijdje duren. Heb een maand of 2 geleden info gevraagd over overstap/upgrade Metro naar Express. De info die ik een week of 2 geleden kreeg was nog dezelfde, dus veel prioriteit ligt er niet bij de Metro accounts.

De overstap voor Metro accounts met een 2e lijn kan dus naadloos naar een Express account.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale?"

Kheb net demon besteld en de afstand is 1100 meter. Wat zegt dit? Is dit nou ver of dichtbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:28
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 15:05:
"Hoe bepaal ik de afstand naar de centrale?"

Kheb net demon besteld en de afstand is 1100 meter. Wat zegt dit? Is dit nou ver of dichtbij?
Kijk naar de startpost deze vraag is al duizend keer langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
heb me modem binnen, op zondag nog wel :)
me buren kwamen zojuist ff langs dat tpg gisteren bij hen een pakketje had afgegeven |:(
meteen modempje aangesloten maar ik denk dat de lijn bij mij nog niet opgeleverd is, alleen het power lampje en sys lampje branden namelijk ( heb hem nog niet aan me pc aangesloten btw )
klopt het trouwens dat de bijgeleverde kabel een cross kabel is ?
ik heb namelijk van beneden tot op zolder +_ 15meter gewone utp ( @home kabel aansluiting )
in dat geval zou ik ergens een utp tang en wat stekkertjes moeten regelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

taz3d_nl schreef op 19 October 2003 @ 15:37:
ik heb namelijk van beneden tot op zolder +_ 15meter gewone utp ( @home kabel aansluiting )
Goede vraag ik heb hier ook een utp kabel van chello van de meterkast naar mijn PC en krijg ergens deze week hopelijk mijn modem binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door dfr0st op 19-10-2003 15:49 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

taz3d_nl schreef op 19 oktober 2003 @ 15:37:
me buren kwamen zojuist ff langs dat tpg gisteren bij hen een pakketje had afgegeven |:(
meteen modempje aangesloten maar ik denk dat de lijn bij mij nog niet opgeleverd is, alleen het power lampje en sys lampje branden namelijk ( heb hem nog niet aan me pc aangesloten btw )
Gewoon je netwerkkabel erin pluggen, werkt meteen.

Heb je trouwens de splitter goed aangesloten? Als je er eentje hebt van YCL zitten de inkomende telefoonlijn en de lijn naar het modem aan dezelfde kant... veel mensen pluggen de inkomende lijn in de verkeerde kant... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
cjdijk schreef op 19 October 2003 @ 13:27:
In het geval van die kennis van mij, kreeg ik toen ik explorer op startte, www.demon.nl,
terwijl er www.startpagina.nl te lezen stond bij adres.
Maar in ieder geval dus NIET op die mac registratie pagina.
De webserver waar www.demon.nl op draait, heeft een rule in zijn config waarin staat dat alle requests komende vanaf een tijdelijk dsl ip-adres moeten worden geredirect naar de mac adres pagina. De nieuwste IP ranges stonden hier nog niet bij. Ze zijn n.a.v. jouw berichtje vanmorgen toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

taz3d_nl schreef op 19 October 2003 @ 15:37:
Als je geen pc aangesloten hebt, kan je ook al zien of je signaal hebt.
Het DSL ledje moet op een gegeven moment gaan knipperen,
en even later constant gaan branden.
Als ik jou was zou ik gewoon een koppelstukje gaan kopen.
Dan heb je geen tang nodig, kan je gewoon die rode kabel aan je bestaande kabel doen. :)
Overgens weet ik niet of de meegeleverde kabel straight of crossed is.

[ Voor 4% gewijzigd door cjdijk op 19-10-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
ik heb een YCL CPF126F rev.A splitter en ik heb hem aangesloten zoals op het plaatje hierboven.
het dsl lampje gaat niet aan, alleen power en sys.
maar ff voor de duidelijkheid, het maakt dus niet uit of je een cross of gewone utp aansluiting hebt
of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

taz3d_nl schreef op 19 October 2003 @ 16:05:
ik heb een YCL CPF126F rev.A splitter en ik heb hem aangesloten zoals op het plaatje hierboven.
het dsl lampje gaat niet aan, alleen power en sys.
maar ff voor de duidelijkheid, het maakt dus niet uit of je een cross of gewone utp aansluiting hebt
of wel ?
Maakt wel uit, maar voor te kijken of je signaal hebt, hoef je geen pc aan te sluiten.
Zelf had ik eerst alleen het modem aangesloten, geen netwerkkabel erin,
toen ging het Dsl ledje eerst knipperen daarna constant branden.
Jij hebt dus nog geen DSL geen signaal.
Tenminste als je je splitter e.d. goed hebt zitten.
Oele_ schreef op 19 oktober 2003 @ 15:59:
[...]

De webserver waar www.demon.nl op draait, heeft een rule in zijn config waarin staat dat alle requests komende vanaf een tijdelijk dsl ip-adres moeten worden geredirect naar de mac adres pagina. De nieuwste IP ranges stonden hier nog niet bij. Ze zijn n.a.v. jouw berichtje vanmorgen toegevoegd :)
Ok bedankt.
Mijn eigen datum begint nu dichtbij te komen.
Alleen zit die K**t KPN er nu nog steeds op,
ik heb al vanaf vrijdag zitten bellen. |:(
Dinsdag gaat de lijntest beginnen.

Vraag aan Oele:
Als ik het nu niet voor elkaar krijg KPN eraf te krijgen,
is er echt geen mogelijkheid alles 1 dag door te schuiven. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

dolby schreef op 19 October 2003 @ 10:50:
[...]

Dat alles wat naar <vrij>@username.demon.nl gemailed wordt binnenkomt in je mailbox.
maw als iemands username bekend is kan je spam gaan ontvangen. (username is zichtbaar bij het meeste wat je online doet)
Denk dat dat is wat ie zegt :)
Aha, ik snap 'm. Tsja, elke Demon-mailaccount werkt vanuit een catch-all principe. Het klopt dat alles wat naar een bepaald <willekeurig>@<user>.demon.nl account wordt gestuurd ook daadwerkelijk aankomt.

Heb je de pech dat je geen catch-all adres hebt ingesteld in je mailproggie (dus alleen als username je systeemnaam invullen) dan loop je nog kans ook dat je de spam niet opmerkt maar dat het ondertussen wel ruimte in beslag neemt.

Ik heb dan ook maar een catch-all adres ingesteld dat ik regelmatig controleer... (middels Mailwasher, dat wel :))

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2003 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 19 October 2003 @ 13:27:
[...]

Bij mij trouwens werkt HccNet/KPN nog steeds goed :(
Morgen maar weer even bellen dat KPN op moet zouten,
gezien anders BBNed/Demon dinsdag mijn aanvraag annuleert. :(
Ze zouden afgelopen vrijdag al weg zijn.

.
De brief van KPN zei toch 20oktober? tis nu de 19e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 19 October 2003 @ 16:18:
[...]

De brief van KPN zei toch 20oktober? tis nu de 19e
De email van HccNet zei 17 oktober.
De brief van KPN zei 20 oktober.
Maar eigenlijk had ik allang verwacht dat HccNet eraf zou zijn.
Dus vrees ik dat KPN ook te laat zal zijn. ;(
Maar als het meezit heb ik wel de kortst mogelijke periode zonder Adsl.

Dus als volgt:
14-10-2003 aanvraag Demon.
19-10-2003 laatste dag KPN Adsl.
20-10-2003 zonder Adsl.
21-10-2003 Test BBNed/Demon.
22-10-2003 Geaccepteerd.
22-10-2003 Alcatel modem KPN aangesloten en internet via Demon.
29-10-2003 Zyxel modem ontvangen.
12-11-2003 Lijn officieel opgeleverd.

Dagen zonder Adsl: 2. :P
Maar ja, ik denk dat dit niet meer lukt.
Ik ga ze wel aanklagen KPN als het niet lukt,
maar ik heb liever dat het gewoon goedgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Denk dat HCC je afsluit aan het einde van de maand met een batch.
Als KPN eraf is, is ook HCC meteen eraf.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
net modem geinstalleerd, was wel ff kloten want we hadden geen 'normale' telefoonsocket in de meterkast.. maar met wat gesoldeer en gepruts is het dan toch gelukt :)

nu nog wachten tot het DSL lampje gaat branden, iemand enig idee hoe lang zoiets kan duren? want ik wil m'n kabelmodem bij de upc shop dumpen >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dfr0st schreef op 19 oktober 2003 @ 16:37:
Denk dat HCC je afsluit aan het einde van de maand met een batch.
Als KPN eraf is, is ook HCC meteen eraf.
Mijn start datum en ook mijn afrekendatum is op de 18e van elke maand.
Dus ik heb op dit moment eigenlijk al 2 dagen gratis internet.
Maar dat interesseert me eigenlijk niet, liever nu direct KPN eraf,
zodat mijn aanvraag Demon niet foutloopt. :(
Maar ik houd jullie op de hoogte.
Zodra KPN eruit ligt, heb ik ook nog een Casema modem liggen,
van die kennis van mij, waar ik zaterdag Demon heb geinstalleerd.
Die zou het nog 2 weken moeten doen, anders wordt het 56k inbellen.
Of even met m'n laptop bij het restaurant gaan staan,
waar ze sinds 2 maanden draadloos internet hebben.
Mogelijkheden genoeg, dat is het probleem niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik begrijp het niet helemaal... ik moet een keuze opgeven:
Maak hier uw keuze:

Geen modem EUR 0,00 / Eenmalig (alleen aansluitkosten)
ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet* EUR 0,00 / Eenmalig (inclusief aansluitkosten)

als ik dus geen modem aankruis moet ik er zelf 1 aanschaffen ?...want ik lees dat die Copperjet veel beter is als ik het snelste abbonement neem...dus wil ik graag die hheb...

deze kan ik dus niet via demon krijgen ?...en hoe zit het met de kosten...als ik die ZyXEL neem hoef ik nix te betalen...neem ik een andere betaal ik de volle pond ?

zou iemand me dit een beetje kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 17:08:
ik begrijp het niet helemaal... ik moet een keuze opgeven:
Maak hier uw keuze:

Geen modem EUR 0,00 / Eenmalig (alleen aansluitkosten)
ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet* EUR 0,00 / Eenmalig (inclusief aansluitkosten)

als ik dus geen modem aankruis moet ik er zelf 1 aanschaffen ?...want ik lees dat die Copperjet veel beter is als ik het snelste abbonement neem...dus wil ik graag die hheb...

deze kan ik dus niet via demon krijgen ?...en hoe zit het met de kosten...als ik die ZyXEL neem hoef ik nix te betalen...neem ik een andere betaal ik de volle pond ?

zou iemand me dit een beetje kunnen toelichten?
idd, op dit moment is de zyxel gratis, dat de copperjet veel beter is, is onzin, hoogstens kan die een wat hogere upload aan.
Mijn advies: gebruik die gratis zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 01:54

Erikie

www.erikie.nl

Ener-G schreef op 19 October 2003 @ 16:46:
net modem geinstalleerd, was wel ff kloten want we hadden geen 'normale' telefoonsocket in de meterkast.. maar met wat gesoldeer en gepruts is het dan toch gelukt :)

nu nog wachten tot het DSL lampje gaat branden, iemand enig idee hoe lang zoiets kan duren? want ik wil m'n kabelmodem bij de upc shop dumpen >:)
ghehe, ik gcok en jij zitten met het zelfde probleem.. Ik ga nu nog max 2 weken voor m'n modem dsl lampje lopen kwijlen, en dan is het enkeltje upc voor m'n com21 modem :D wedstrijdje houden?! bij wie t eerst een lampje gaat branden krijgt een maand lang chello van mij :D (+ de kosten uiteraard >:))

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
cjdijk schreef op 19 October 2003 @ 16:51:
[...]
Zodra KPN eruit ligt, heb ik ook nog een Casema modem liggen,
van die kennis van mij, waar ik zaterdag Demon heb geinstalleerd.
Gaat niet werken, ik heb 3 jaar geleden ook Casema afgezegd en er lopen nu geen internet signalen meer door de kabel, enkel de televisie signalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Erikie schreef op 19 October 2003 @ 17:26:
[...]

ghehe, ik gcok en jij zitten met het zelfde probleem.. Ik ga nu nog max 2 weken voor m'n modem dsl lampje lopen kwijlen, en dan is het enkeltje upc voor m'n com21 modem :D wedstrijdje houden?! bij wie t eerst een lampje gaat branden krijgt een maand lang chello van mij :D (+ de kosten uiteraard >:))
LOL

jij zit dus ook vast tot eind november aan chello abo
als het goed is krijg je trouwens nog borg terug voor je kabelmodem.. daar kan ik die laatste maand nog mee financieren met het geld wat ik terug krijg
(want die lijers storten het dus niet terug, maar verrekenen het met je nota's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 19 October 2003 @ 14:38:
[...]

Je hoort van meer mensen die als ze de zyxel in router modus zetten problemen hebben, en anderen hebben totaal geen problemen.
Misschien ligt het aan de dslverbinding, bbned,tiscali, of firmware van modem?
Los routertje ben je idd van probleempje af, zo duur zijn die niet meer en meestal hebben ze meer instelmogelijkheden.
Ik zit bij bbned
Heb een 8mbit verbinding van demon trouwens
firmware heb ik gekeken en das gt3 de nieuwste die ook op de demon site staat, dus die kan ik niet upgraden.

Dan maar een routertje idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

The Conman schreef op 19 October 2003 @ 17:28:
[...]

Gaat niet werken, ik heb 3 jaar geleden ook Casema afgezegd en er lopen nu geen internet signalen meer door de kabel, enkel de televisie signalen
Ok, had al zo'n vermoeden, ga het nog wel even proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Ik heb net Demon 8192 _/-\o_ aangevraagd, wanneer werken de homepages en de e-mail?

Wanneer de ADSL-aansluiting is opgeleverd pas?
Ik kan al wel inloggen op Mijn DSL Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Klovan schreef op 19 October 2003 @ 18:06:
Ik heb net Demon 8192 _/-\o_ aangevraagd, wanneer werken de homepages en de e-mail?

Wanneer de ADSL-aansluiting is opgeleverd pas?
Ik kan al wel inloggen op Mijn DSL Express.
In principe zodra je status op geaccepteerd staat, voorbeeldje zie openingspost,
daar kan je zien wat er allemaal elkaar opvolgt, en in welke tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Op 24 september 8192/1024 besteld; 18 oktober opgeleverd en aangesloten. De snelheden zijn top: 818 kbyte/sec down sustained, up haal ik 85 kbyte/sec.

Op een externe newsserver die niet ver van de AMS-IX zit haal ik die max download van 818kbyte ook wel, hij heeft een ping van 19ms. Maar da's niet de Demon-server; die heeft overigens weer als voordeel dat hij een veel hogere retentie heeft. Ping naar news.demon.nl is 183ms.

Ik zit 1.7 km van de centrale over oud en dus 'degelijk' koper op het BBned netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 19-10-2003 18:47 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 16:59
hmm ik ben er dus ook mee bezig demon aan te schaffen... maar vraag me nog iets af. aangezien wij de kosten van een telefoonlijn niet meer wouden, hebben we deze af laten sluiten..
opnieuw aansluiten is mogelijk, dit kost 50 euro 1 malig. dan een Belbudget abbo erbij. (kan dit gelijk?) van ongeveer 10 euro per maand..

maar is het nou ook zo dat je de KPN aansluiting minimaal al een maand ofzo moet hebben? en hoe snel zou zoiets gerealiseerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Een maand lijkt me niet nodig. Als er nog een KPN-aansluiting in je huis zit, en ze dus niet hoeven graven, kun je morgen naar de primafoon en heb je overmorgen telefoon. En dan kun je -bij mijn weten- meteen daarna ADSL aanvragen.

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Even tussendoor, ik blijf het jammer vinden dat Demon zo onduidelijk doet over een iets specifiekere periode voor die upgrade; OK, ik weet precies wat eraan gaat komen, maar wanneer?! Is er eigenlijk al 1 iemand (op de normale manier) geswapped naar een snellere lijn?

Ik word al maanden g*il gemaakt met die vette 1024kbit upload maar er verandert maar niets.. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif
Of heb ik iets gemist?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, eindelijk heb ik dan ook adsl aansluiting :) ... na jaren te zijn uitgeljauwd door mijn vrienden kan ik nu toch opscheppen over mijn breedband lijntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Boeie schreef op 19 October 2003 @ 19:17:

maar is het nou ook zo dat je de KPN aansluiting minimaal al een maand ofzo moet hebben? en hoe snel zou zoiets gerealiseerd kunnen worden?
Nee hoor, dat is niet zo.
Ik ben sinds 31 december bij de KPN en heb demon ook op die dag aangevraagd.
Je kan zelf wel het optel sommetje maken denk ik?

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
PJK schreef op 19 October 2003 @ 18:45:Ik zit 1.7 km van de centrale over oud en dus 'degelijk' koper op het BBned netwerk.
Hmm kan iemand hier wat meer over vertellen? Want dat klinkt mij wel vrolijk in m'n oren aangezien ik hier 1337meter (Ja echt :P) van de centrale af zit op kabel die d'r al ik weet niet hoelang ligt. (Oude wijk naast het centrum.) :Y)

Iemand die weet hoelang het duurt voordat je een bevestigingsbrief van Planet/KPN krijgt nadat je het hebt opgezegd trouwens? 'k Heb nl. 9 oktober de opzegbrief de deur uitgedaan maar nog niks gehoord van allebei. Belletje naar Planet leerde mij dat ze het ding 14-10 verwerkt hadden maar meer wisten ze me daar ook niet te vertellen :/
Of kan'k gewoon zelf de KPN een brief sturen dat ze die hele KPN-ADSL zooi asap van m'n lijn of moeten knikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Thunder schreef op 19 oktober 2003 @ 20:12:
[...]

Hmm kan iemand hier wat meer over vertellen? Want dat klinkt mij wel vrolijk in m'n oren aangezien ik hier 1337meter (Ja echt :P) van de centrale af zit op kabel die d'r al ik weet niet hoelang ligt. (Oude wijk naast het centrum.) :Y)

Iemand die weet hoelang het duurt voordat je een bevestigingsbrief van Planet/KPN krijgt nadat je het hebt opgezegd trouwens? 'k Heb nl. 9 oktober de opzegbrief de deur uitgedaan maar nog niks gehoord van allebei. Belletje naar Planet leerde mij dat ze het ding 14-10 verwerkt hadden maar meer wisten ze me daar ook niet te vertellen :/
Of kan'k gewoon zelf de KPN een brief sturen dat ze die hele KPN-ADSL zooi asap van m'n lijn of moeten knikkeren?
In mijn geval kreeg ik een bevestiging direct bij opzeggen, dus 1.5 maand van te voren.
Van KPN kreeg ik 1 week van te voren een brief, vrij laat dus.
Maar het hangt af van je provider wanneer KPN bericht krijgt.
Alles moet vanuit je provider geregeld worden (in mijn gevak HccNet). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
maakt het iets uit als je een nummer melder hebt ?
moet je die voor de splitter hanger of na de splitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag mijn Alcatel Speedtouch aangesloten en met de hulp van wintervorst.com ingesteld. En wat denk je, het LineSync lampje ging na kort te hebben geknipperd continu branden. Super! Zeker als ik bedenk dat in "my dslexpress" mijn status nog op "bevestigd" staat. :*)

Maar... mijn PC (die direct aangesloten is op de modem) krijgt geen IP adres (dus ook geen tijdelijke..), in command prompt winipcfg /renew gedaan ('t is windows XP), op het modem zie ik het lichtje van LAN gaan branden en daarna het lichtje van de TX (dit doet ie een aantal keer), het lichtje van de RX gaat echter niet aan...

Het lijkt er dus op dat ik wel aangesloten ben, en al wel kan versturen maar niet kan ontvangen?:? Iemand een idee wat er aan de hand is? Wellicht toch ergens een kabeltje verkeerd zitten? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, na net een weekje Demon te hebben meteen een kans hun support te testen...
Bezig met het traceren van de route naar demon.nl [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

1 258 ms 78 ms 89 ms bbned-demon-nrp-12.router.nl.demon.net [82.161.4.1]
2 * 20 ms 19 ms ams3-core-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [213.222.28.126]
3 * * 21 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
Daarnaast is de newsserver momenteel ontoegankelijk (too many users from realm demon.nl), schijnt de laatste tijd vaker voor te komen.

Via Easynews in demon.nl.support gereageerd. Eens kijken of er medewerkers reageren en hoe snel... :)

(ha, @Home had geeneens een support groep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
taz3d_nl schreef op 19 October 2003 @ 21:22:
maakt het iets uit als je een nummer melder hebt ?
moet je die voor de splitter hanger of na de splitter ?
Na de splitter, voor je telefoon
wackojacco schreef op 19 October 2003 @ 21:46:
Ik heb vanmiddag mijn Alcatel Speedtouch aangesloten en met de hulp van wintervorst.com ingesteld. En wat denk je, het LineSync lampje ging na kort te hebben geknipperd continu branden. Super! Zeker als ik bedenk dat in "my dslexpress" mijn status nog op "bevestigd" staat. :*)

Maar... mijn PC (die direct aangesloten is op de modem) krijgt geen IP adres (dus ook geen tijdelijke..), in command prompt winipcfg /renew gedaan ('t is windows XP), op het modem zie ik het lichtje van LAN gaan branden en daarna het lichtje van de TX (dit doet ie een aantal keer), het lichtje van de RX gaat echter niet aan...

Het lijkt er dus op dat ik wel aangesloten ben, en al wel kan versturen maar niet kan ontvangen?:? Iemand een idee wat er aan de hand is? Wellicht toch ergens een kabeltje verkeerd zitten? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben?
Geduld hebben, niet iedereen kan al internetten, soms kan je na status "geaccepteerd" al internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:56

Arno

PF5A

Hmm, ben aan het spelen met die mailkick (batch smtp als ik me niet vergis), maar mail komt gewoon bij Demon in de mailbox te staan en wordt niet bezorgd op mijn mailserver thuis.

Ik heb gewoon via de service pagina dit ingesteld. Iemand een idee of ik wat vergeet ?
edit:
Na een tweede keer instellen werkt het wel :?

Zal wel :P

[ Voor 10% gewijzigd door Arno op 20-10-2003 00:50 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Oele_ schreef op 18 October 2003 @ 14:52:
[...]

Ik kan het inderdaad ook niet terugvinden in de voorwaarden, maar ik weet wel dat het op het moment de opzegfunctie op de servicepagina zo in elkaar zit dat het gewoon mogelijk is om na het jaarcontract, per maand op te zeggen. Hoe e.e.a. juridisch in elkaar zit daar heb ik werkelijk geen weet van. Ik zal het maandag eens navragen.
Ik heb het gevonden:
14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de Bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. (...)
Oftewel: na de minimumtermijn (een jaar), kan je per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

rally

Deyterra Consultancy

Oele_ schreef op 20 oktober 2003 @ 08:36:
[...]

Ik heb het gevonden:

[...]

Oftewel: na de minimumtermijn (een jaar), kan je per maand opzeggen.
Ben je daarna dan wel even naar de bijzondere voorwaarden doorgescrolled? Volgens mij niet ;) want dan had je namelijk de volgende bepaling gevonden :

8. Minimum termijn

8.1 De Minimumtermijn van de Overeenkomst bestaat uit de periode tussen het sluiten van de Overeenkomst en de Ingangsdatum van de Dienst plus de Contractsduur van 1 (één) jaar, te rekenen vanaf de Ingangsdatum van de Dienst.

Oftewl: 1 Jaar! Je kunt ook bij Demon dus maar per jaar opzeggen :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
rally schreef op 20 October 2003 @ 08:51:
[...]

Ben je daarna dan wel even naar de bijzondere voorwaarden doorgescrolled? Volgens mij niet ;) want dan had je namelijk de volgende bepaling gevonden :

8. Minimum termijn

8.1 De Minimumtermijn van de Overeenkomst bestaat uit de periode tussen het sluiten van de Overeenkomst en de Ingangsdatum van de Dienst plus de Contractsduur van 1 (één) jaar, te rekenen vanaf de Ingangsdatum van de Dienst.

Oftewl: 1 Jaar! Je kunt ook bij Demon dus maar per jaar opzeggen :(
Dat is niet waar! Zie de verwijzing naar artikel 14:
14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te stellen, wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur. 14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de Bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. Eindigt de Overeenkomst door opzegging midden in een lopende termijn, dan bent U voor het reeds verstreken deel van die termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd. Indien U de Overeenkomst opzegt maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de Dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet gedaan. 14.3 Naast uw en onze wettelijke bevoegdheden tot ontbinding van de Overeenkomst, hebben Wij het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden: (a) indien U enige verplichting, waaronder begrepen het bepaalde in artikel 5.3, niet, niet geheel of niet tijdig nakomt; (b) in geval van (aanvraag van) uw faillissement of indien een schuldsaneringsregeling als bedoeld in de Faillissementswet op U van toepassing is. Na ontbinding op bovengenoemde gronden zijn al onze vorderingen op U onmiddellijk en in het geheel opeisbaar.
Maw: je kunt ná de Miniumperiode van een jaar per MAAND opzeggen

Wel goed lezen, je zet mensen op het verkeerde been :(

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Nee dat ene jaar waar jij het over hebt is de "verplichte" 1 jaar waarin je hun dienst moet afnemen.
Er staat ook MINIMUM TERMIJN.
Daarna is het gewoon 30 dagen (1 maand ) opzegtermijn

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga eerdaags onze XS4ALL abbo opzeggen en dsl express van demon aanvragen (2048/1024) ik zit op 0,41m van mijn centrale af dit is dus vrij dichtbij en als ik het niet verkeerd heb is er nu dus een grotere kans dat ik mijn max upload kan halen als dat ik ver van de centrale zit toch? en werkt het ook in het voordeel van mijn ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wie van jullie gebruikt zijn adsl aansluiting om zelf bv websites te hosten?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 09:13:
ik ga eerdaags onze XS4ALL abbo opzeggen en dsl express van demon aanvragen (2048/1024) ik zit op 0,41m van mijn centrale af dit is dus vrij dichtbij en als ik het niet verkeerd heb is er nu dus een grotere kans dat ik mijn max upload kan halen als dat ik ver van de centrale zit toch? en werkt het ook in het voordeel van mijn ping?
Met alle respect. Maar 0,41m = 41cm = in de centrale!

Als het goed is heeft het ook voordelen voor je ping ja. Maar ik denk dat dat zo klein is, dat je dat niet zo snel zult merken omdat andere factoren daarop de overhand hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Bor_de_Wollef schreef op 20 oktober 2003 @ 09:20:
Wie van jullie gebruikt zijn adsl aansluiting om zelf bv websites te hosten?
Ik host 1 site. Mijn eigen site. Is toch niet druk bezocht dus kan het lijntje wel aan. En dat terwijl er ook flink gedownload word (donkeynetwork) en er een mailserver draait.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MR_VIPER schreef op 20 October 2003 @ 09:24:
[...]

Ik host 1 site. Mijn eigen site. Is toch niet druk bezocht dus kan het lijntje wel aan. En dat terwijl er ook flink gedownload word (donkeynetwork) en er een mailserver draait.
Dat wil dus gewoon goed (ook als je online nog wel eens een game speelt?) Is dat qa stroomverbruik niet heel duur trouwens? Ik neem aan dat je die pc 24x7 aan laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 09:13:
Woon je in de centrale ofzow :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Bor_de_Wollef schreef op 20 October 2003 @ 09:28:
[...]

Dat wil dus gewoon goed (ook als je online nog wel eens een game speelt?) Is dat qa stroomverbruik niet heel duur trouwens? Ik neem aan dat je die pc 24x7 aan laat staan?
Online games speel ik weinig maar gewoon internetten gaat gewoon goed. Daarnaast draait er continue irc msn icq clients. Ik heb server 24x7 aanstaan. Downloadpc 24x7. En gewone PC meestal 24x7 aanstaan. Dit allemaal over een 512.256 lijntje. Ga vanavond even kijken hoe het gamen gaat. Ik zit dermate ver van server dat ik "hopelijk" een upgrade ga krijgen maar ga er niet vanuit. Dus dit alles is te doen op 512/256 gamen is nog even een vraag of dat nu wel of niet goed gaat. Maar eerlijk gezegd hoor je mij niet klagen.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Bor_de_Wollef schreef op 20 October 2003 @ 09:28:
[...]

Ik heb hier meestal wel een paar pc's aan staan, ook 's nachts.
Voordeel is wel dat ik de centrale verwarming uit kan laten op mijn computerkamer.
Het is hier nu 21.3 graden, zelf zet ik wel altijd 's nachts al mijn monitoren helemaal uit.

Even een update, mijn internet doet het nog steeds perfect. :'(
Net maar weer even gebeld met KPN, even geklaagd dat alles goed werkt. :(

Voor de mensen die nu even denken wtf. 8)7
Morgen gaat BBNed/Demon een lijntest doen,
en als KPN er vandaag niet af is, wordt mijn aanvraag geannuleerd. :(
De KPN medewerker die ik net aan de lijn had, kon mij alleen vertellen
dat vandaag voor 23:59 mij signaal eraf gaat.
Vanmiddag maar weer bellen. :/

Ik houd jullie op de hoogte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 12:11

MikeWazowski

Look into my eye

Wokschotel schreef op 20 October 2003 @ 08:58:
Dat is niet waar! Zie de verwijzing naar artikel 14:
Maw: je kunt ná de Miniumperiode van een jaar per MAAND opzeggen
Wel goed lezen, je zet mensen op het verkeerde been :(
En dat is nou precies mijn probleem. Zoals je al eerder hebt gezien (in de vorige thread en aan het begin van deze) heb ik, na het debacle met Planet, even de voorwaarden van Demon gelezen en er staat dus NIET in dat je na je minimumtermijn van 1 jaar per maand kan opzeggen. Er staat dat de opzegtermijn 30 dagen is (in artikel 14.2), maar dat is deze ook bij Planet.... Dus is het nog steeds niet duidelijk vermeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MR_VIPER schreef op 20 October 2003 @ 09:55:
[...]

Online games speel ik weinig maar gewoon internetten gaat gewoon goed. Daarnaast draait er continue irc msn icq clients. Ik heb server 24x7 aanstaan. Downloadpc 24x7. En gewone PC meestal 24x7 aanstaan. Dit allemaal over een 512.256 lijntje. Ga vanavond even kijken hoe het gamen gaat. Ik zit dermate ver van server dat ik "hopelijk" een upgrade ga krijgen maar ga er niet vanuit. Dus dit alles is te doen op 512/256 gamen is nog even een vraag of dat nu wel of niet goed gaat. Maar eerlijk gezegd hoor je mij niet klagen.
Hmm, hoe hoog is jouw stroomrekening ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Die stroomrekening valt wel mee. Heb niet heel zware apparatuur staan op dit moment. Bij mijn ouders was de stroomrekening hoger >:)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
sweeper schreef op 20 October 2003 @ 10:06:
[...]

En dat is nou precies mijn probleem. Zoals je al eerder hebt gezien (in de vorige thread en aan het begin van deze) heb ik, na het debacle met Planet, even de voorwaarden van Demon gelezen en er staat dus NIET in dat je na je minimumtermijn van 1 jaar per maand kan opzeggen. Er staat dat de opzegtermijn 30 dagen is (in artikel 14.2), maar dat is deze ook bij Planet.... Dus is het nog steeds niet duidelijk vermeld....
Dat staat er WEL. Even wat AV's ontleden :P
1.2 Contractsduur: de duur van de Overeenkomst, gerekend vanaf de Ingangsdatum van de Dienst.

1.6 Minimumtermijn: de termijn waarvoor de Overeenkomst minimaal wordt aangegaan, bestaande uit de periode tussen het sluiten van de Overeenkomst en de Ingangsdatum van de Dienst plus de Contractsduur.
Helder lijkt me.

Uit de Bijzondere voorwaarden:
Je hebt dus minimaal 1 jaar een contract.
9. Opzeggen van uw Demon DSL Express account

9.1 In aanvulling op artikel 14 van de Algemene Voorwaarden Demon Internet kunt u uw Demon DSL Express account online opzeggen. Hiervoor gaat u naar de website (www.dslexpress.nl). Hier vindt u onder "Mijn DSL Express" de mogelijkheid om uw Demon DSL Express abonnement op te zeggen.
Nadere informatie over het opzeggen staat dus in Artikel 14. Laten we die dus eens erbij pakken.
14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te stellen, wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur.
Als je dus na een jaar wilt opzeggen moet dat dat minimaal 30 dagen voorafgaand aan het einde van het contract doen.
14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de Bijzondere voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn dertig (30) dagen. Eindigt de Overeenkomst door opzegging midden in een lopende termijn, dan bent U voor het reeds verstreken deel van die termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd. Indien U de Overeenkomst opzegt maar na de opzegtermijn van dertig (30) dagen toch gebruik maakt van de Dienst, wordt de opzegging beschouwd als niet gedaan.
Dus: na afloop van de Minimumperiode kun je opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen, oftewel je kunt je contract per maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over DEMON.
ik heb op 28/09/03 mijn aanvraag ingediend en op 17/10/03 mijn modem ontvangen. Deze aangesloten en ja hoor het werkt en hoe.

service pack bij microsoft gedl. heb het 5 keer gedaan omdat ik niet geloofde wat ik zag. een top gehaald van 908kb/s. gemiddeld zit ik op 825kb/s. ook uploaden naast deze dl gaat goed. gemiddeld 84kb/s met een top van 94kb/s naar een andere DEMON gebruiker. Iets wat me zowie zo opviel is dat uploaden naar chello gebruikers (was ik ook voormalig) maar met een schamele 30 kb/s gebeurd en zelfs ver zakt naar maar 5kb/s :'( naar andere providers geen probleem om die 84 kb/s te halen. Ik zit 1.5 Km van de centrale af in Amsterdam.

Alleen jammer dat je maar 3 lijntjes hebt bij de nieuwsgroepen, maar aan de andere kant ook wel weer goed anders zit je zo op de 3 a 400 gig per :P maand

Ondertussen is de lijn ook al officieel opgeleverd op 19/10/03. misschien omdat ik al 20 gig had gedl.

Zit alleen met een klein probleem als ik mijn router aansluit, dan gaat mijn dl naar beneden tot max 550 kb/s. Nu wil ik de router functie in de modem gaan gebruiken in combinatie met een switch. Mijn vraag in hier is of dit goede resultaten gaat opleveren. heeft iemand dit al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mlevd schreef op 20 oktober 2003 @ 09:31:
[...]

Woon je in de centrale ofzow :X
valt mee.. ik woon er ook 500 meter vanaf, denk dat ie km bedoelt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Chiron op 20-10-2003 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ener-G schreef op 20 October 2003 @ 11:15:
[...]

valt mee.. ik woon er ook 500 meter vanaf, denk dat ie km bedoelt :P
Was idd een typo denk ik, 192 meter volgens de meters check
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Email van Demon gekregen, 1024/8064 lijn opgeleverd.

Email terug gestuurd dat wat mij betreft, de lijn nog niet op gelevert is vanwege een belabberde upload van 23KB!!!! 770 meter van de centrale.
Nu afwachten wat er gaat gebeuren, kijken of Demon zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
carpin schreef op 20 October 2003 @ 11:42:
Email van Demon gekregen, 1024/8064 lijn opgeleverd.

Email terug gestuurd dat wat mij betreft, de lijn nog niet op gelevert is vanwege een belabberde upload van 23KB!!!! 770 meter van de centrale.
Nu afwachten wat er gaat gebeuren, kijken of Demon zo goed is.
Op welke snelheden traint je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Wokschotel schreef op 20 oktober 2003 @ 10:53:
Heel verhaal met allerlei AV items
Wokschotel, ik heb niets in te brengen tegen je verhaal als bovenstaand. Tot deze conclusies was ik ook gekomen, maar het bewijst mijn uiteindelijke vraag niet. Het geniepige (en daardoor ben ik toendertijd in het 1 jaar probleem met Planet getrapt - nu staat het daar duidelijker) is dat er nergens duidelijk staat dat de contractduur 1 maand is. Wel wordt vermeld dat de opzegtermijn 30 dagen is en dat de minimumduur 1 jaar is.
Uit artikel 8.1 "De Minimumtermijn van de Overeenkomst bestaat uit de periode tussen het sluiten van de Overeenkomst en de Ingangsdatum van de Dienst plus de Contractsduur van 1 (één) jaar, te rekenen vanaf de Ingangsdatum van de Dienst." zou je zelfs kunnen afleiden dat de Contractduur 1 jaar is....
Zoals gezegd zegt Demon in een antwoord op deze vraag via email zelf ook dat je per maand kan opzeggen na de minimumtermijn. Alleen kan ik hier blijkbaar geen rechten aan ontlenen (anders zou ik dat ook kunnen voor de toezegging dat ik nog dit jaar kan aanmelden en dat de aansluiting pas per 1 feb 2004 in gang gezet wordt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
Wokschotel schreef op 20 October 2003 @ 11:43:
[...]
Op welke snelheden traint je modem?
240000 zyxel 650r-31 modem

160000 Draytek Vigor 2600

[ Voor 3% gewijzigd door carpin op 20-10-2003 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 20 October 2003 @ 10:53:
[...]
Dat staat er WEL. Even wat AV's ontleden :P

blabla

14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te stellen, wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur.

--------------------------------------------------------------------------------

Als je dus na een jaar wilt opzeggen moet dat dat minimaal 30 dagen voorafgaand aan het einde van het contract doen.
De opzegtermijn bepaald nog niet in de verste verte hoelang je na de eerste contractsduur weer aan je abonnement vastzit, en als ik die AV's ontleed maak ik alleen maar op dat je er dus WEL weer een jaar aan vastzit:

wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur (= 1 JAAR) stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur (= 1 JAAR!).

Lijkt me duidelijk, toch???

Begin steeds meer buikpijn te krijgen van Demon. Het aanmelden gaat zo traag als stront, die briefwisseling wat in een ander topic ter sprake is gekomen is verre van professioneel, ook Demon probeert extra geld te slaan uit misselijkmakende voorwaardes die niet eens duidelijk zijn, het modem deugt van geen kanten (te veel mensen klagen over wegvallende verbinding, vooral in routermode) en fast-fx is nog eens goedkoper ook. Van mij mag m'n aanmelding mislukken!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 20:40

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb op dit moment een 2048/1024 lijn, terwijl ik tijdens de aanvraag aan heb gegeven dat ik voor een snellere lijn kies in plaats van een goedkoper abonnement. Ik heb begrepen dat ik tot december kan wachten. Maar het zou toch alleen een administratieve actie moeten zijn? Ik heb dus al de 1024 upload.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 12:19:
[...]

De opzegtermijn bepaald nog niet in de verste verte hoelang je na de eerste contractsduur weer aan je abonnement vastzit, en als ik die AV's ontleed maak ik alleen maar op dat je er dus WEL weer een jaar aan vastzit:

wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur (= 1 JAAR) stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur (= 1 JAAR!).

Begin steeds meer buikpijn te krijgen van Demon. Het aanmelden gaat zo traag als stront, die briefwisseling wat in een ander topic ter sprake is gekomen is verre van professioneel, ook Demon probeert extra geld te slaan uit misselijkmakende voorwaardes die niet eens duidelijk zijn, het modem deugt van geen kanten (te veel mensen klagen over wegvallende verbinding, vooral in routermode) en fast-fx is nog eens goedkoper ook. Van mij mag m'n aanmelding mislukken!
Wat mij betreft mag het idd. ook duidelijker.
Toen ik de eerste keer die voorwaarden van Planet las, leek het ook net per maand opzegbaar, maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Het lijkt of Demon net zo ondoorzichtig probeert te verbergen dat ze dezelfde voorwaarden als Planet hebben.
Dus aanpassen die voorwaarden, zodat het niet op verschillende manieren te lezen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 12:19:
[...]

Nee. Lees artikel 14.2 nog maar eens:
14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel
U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te
zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde
opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de Bijzondere
voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn
dertig (30) dagen. Eindigt de Overeenkomst door opzegging midden in
een lopende termijn, dan bent U voor het reeds verstreken deel van die
termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd.
En daar zei iemand in demon.nl.support het volgende over:
Oftewel, je betaald voor het gedeelte van het jaar dat je gebruikt
maakt van de dienst, en niet meer. Het is een beetje wollige taal
natuurlijk, maar het komt er op neer dat je na het eerste jaar per
maand kunt opzeggen.
Je hebt gelijk dat het er een beetje vaag staat (vooral die contractduur van 1 jaar is wat verwarrend) maar IMHO kun je toch echt per maand opzeggen ná de minimum-termijn.

Bovendien: in de vaak gestelde vragen staat het volgende:
Wat is de contractsduur?
Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.
Dat moet je zelf weten. Ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Over die contractduur: zie dus ook de Vaak Gestelde Vragen :)

https://services.nl.demon...q_ant3.html#contractsduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 12:19:
[...]

]Dit vond ik in de faq van demon

Wat is de contractsduur?
Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.

Ik heb op deze voorwaarden mijn abbo afgesloten, ik heb hierzelfs contact over gehad met de HD van Demon (ongeveer 6 weken geleden) Mochten de voorwaarden veranderd zijn dan is dit gebeurd zonder de abonnees hier van op de hoogte te brengen, want ik ben er bijna zeker van dat dit eerst ook in de voorwaarden stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik denk nu ineens erg negatief, maar theoretisch gezien staat daar niet dat je abonnement met telkens 1 maand verlengd wordt, alleen dat de opzegtermijn 1 maand is. Dat wil dus zeggen dat het mogelijk is dat het abonnement met 1 jaar weer verlengd wordt, en dat je dat (uiteraard) te allen tijde kunt opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Dus 1 maand vóór het einde van het tweede jaar opzeggen.

-edit- het zal waarschijnlijk wel niet zo zijn, maar het is dus zeker mogelijk!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Ook ik had het gelezen in de FAQ. Het maakt alleen niet uit wat er in de FAQ staat, want je stemt niet in met de FAQ maar met de Algemene Voorwaarden. Vanuit rechtswege heb je dan ook geen poot om op te staan als Demon zegt: de contractduur is bij nader inzien toch 1 jaar, want zo hebben we het bedoeld in de AV. Duidelijkheid is belangrijk!

* SWEEPER is een beetje achterdochtig geworden na het abbo bij Planet geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 14:48

oZy

Waar en wanneer zie je je track & trace nummer op de status pagina? Ik heb nu sinds 10-10-2003 "geaccepteerd" maar er staat verder niets over het versturen van een modem en/of een oplevering.

Ik heb nu nog geen idee of ik al kan internetten aangezien ik weinig cisco configs kan vinden voor mijn 826 router. Heb wel een lead gevonden in de newsgroups maar die moet ik nog even proberen vannavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dit topic al een paar weken aan het volgen en ga volgende week ook DSLexpress aanvragen. (als HCCNET maar wil meewerken)

Ik lees in de openingspost dat de Zyxel als router in te stellen is en heb ook al gelezen dat sommige mensen daarna problemen hadden met de stabiliteit.

Maar is portmapping nu ook mogelijk? zodat ik een webservertje kan draaien? Ik heb nu een getweakte speedtoch pro en dit werkt feilloos. ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 14:00:
Ik ben dit topic al een paar weken aan het volgen en ga volgende week ook DSLexpress aanvragen. (als HCCNET maar wil meewerken)

Ik lees in de openingspost dat de Zyxel als router in te stellen is en heb ook al gelezen dat sommige mensen daarna problemen hadden met de stabiliteit.

Maar is portmapping nu ook mogelijk? zodat ik een webservertje kan draaien? Ik heb nu een getweakte speedtoch pro en dit werkt feilloos. ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft!
Ik denk dat bij elke router portmapping mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Conman schreef op 20 October 2003 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat bij elke router portmapping mogelijk is?
ja is dat zo?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de routerfunctionaliteit van dit "modem" niet meer behelst dan het kunnen aansluiten van meerdere pc's? Standaard wordt hij namelijk in bridged modus geleverd, dus voor 1 pc.

Maar misschien zit ik er naast :) , in dit geval hoop ik het maar... ;)

Iemand een webservertje achter zijn in router modus functionerende Zyxel modem?

edit: mmh, toch niet goed genoeg gezocht denk ik: http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
Ik heb net gebeld met demon over de contractsduur. Je gaat een overeenkomst aan voor 1 jaar. Daarna wordt de overeenkomst per 30 dagen verlengd. In geval van jaarlijkse betaling wordt bij opzegging het resterende bedrag teruggestort.

Er werd enigzins toegegeven dat het niet duidelijk staat in de algemene voorwaarden.

Dus ik hoop dat het voor een ieder nu helemaal duidelijk is

[ Voor 3% gewijzigd door 4p0c op 20-10-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Dank je voor deze actie tastingw, deze bevestiging had ik ook eerder via email gekregen.

Met het gevaar dat ik als zeur bestempeld wordt ;) moet ik toch zeggen: de contractduur van 1 maand moeten ze duidelijk in de AV vermelden (want daar ga je mee akkoord) om het van rechtswege volledig dicht te timmeren voor beide partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op 20 October 2003 @ 09:20:
[...]

Met alle respect. Maar 0,41m = 41cm = in de centrale!

Als het goed is heeft het ook voordelen voor je ping ja. Maar ik denk dat dat zo klein is, dat je dat niet zo snel zult merken omdat andere factoren daarop de overhand hebben.
jaah denk dat ik de K voor de m vergeten ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt hij goed. Ik zit ongeveer 1km van de centrale en download stabiel op 821 kb en up met 80/88 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal je met de zyxel modem in router modus de totaal aangeboden snelheid in combinatie met een switch. (ff adem halen) of moet ik echt een nieuwe router gaan aanschaffen om mijn top speed te behouden (zie ook post eerder hierboven)

ik weet namelijk niet zeker wat mijn huidige router aan hoort te kunnen en kan er ook niets over vinden op de site. ik heb een edimax br1604+ meen ik (zit nu op mijn werk en kan het niet checken). is nog zo'n vierkante en niet die nieuwere goedkoper uitziende modellen (misschien zijn die wel beter).

ik wil weten of het kopen van een switch dan gerechtvaardigd is of dat ik een veel duurdere router moet aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 14:00:

Op zich gaat het wel goed HccNet opzeggen.
Alleen laten ze het erg laat horen aan KPN.
Pas Demon aanvragen zodra je een brief van KPN hebt.
Tenminste zo ging het bij mij.

---------------------------------------------------------------------------

Update.

Internet doet het niet meer sinds 14:00 vanmiddag. _/-\o_
Het ledje "Line Sync" blijft steeds knipperen, maar gaat niet constant branden. :)

Yes eindelijk verlost van KPN. >:)
Laat ze nu maar komen morgen van BBNed/Demon om de lijntest uit te voeren.
:*)

Ik houd jullie op de hoogte. ;)
Dit wordt de kortste zonder Adsl periode tot nu toe :D

[ Voor 55% gewijzigd door cjdijk op 20-10-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 15:01:
Bij mij werkt hij goed. Ik zit ongeveer 1km van de centrale en download stabiel op 821 kb en up met 80/88 dus...
Dat zijn mooie waardes Vinnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
cjdijk schreef op 20 oktober 2003 @ 15:07:
[...]

Update.

Het ledje "Line Sync" blijft steeds knipperen, maar gaat niet constant branden. :)

Mooi, koste je wel bloed zweet en tranen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

cjdijk schreef op 20 October 2003 @ 15:07:
[...]

Update.

Maar... dit bericht is toch echt van na 14:00 vanmiddag ;)

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

cjdijk schreef op 20 October 2003 @ 15:07:

[...]

Tenzij je lijntest weken gaat duren... is nog altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Wildfire schreef op 20 October 2003 @ 16:18:
[...]

Bij mij duurde de lijntest idd 3 weken...............en dat zijn lange weken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, je hebt de periode tussen het weghalen van KPN en de linecheck geminimaliseerd, alleen nu kom je in het grote proces terecht en dat is volgens mij volledig willekeurig, de ene keer duurt het lang de andere kort.

Ik zit nu na 28-9 ingediend te hebben en op 6-10 bevestigd te zijn al een tijdje te wachten. En dat terwijl bij mij het linesync lampje ondertussen netjes continu brand.. :/

Een aantal berichten hoger staat iemand die op dezelfde dag begonnen is en die heeft z'n modem al binnen en zit te internetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Heb 5 september demon dslexpress besteld (2048/512 account) en op 14 okt sloot ik de zyxel aan en had ineens adsl op m'n lijn. Ik hoefde niet naar de mac-page en dat vond ik al vreemd. Effe een ipconfig /all gedaan in dosboxje en wat zag ik: een ip adres van Xenosite (ook een BBNED-provider), beginnend met 62.212.134.xx.., DNS server: 62.212.128.11 of 12.

Ik dacht 8)7 wat krijg ik nu aan m'n laars? Was trouwens een 1024-lijntje.
E.e.a. doorgegeven aan Demon helpdesk en die zeiden, dat ze niets voor me konden doen: m'n lijn was officieel niet opgeleverd, toch probeerde ik hun duidelijk te maken dat er een grote fout is gemaakt in de administratie van hun of BBNED.

16 oktober werd m'n lijn officieel opgeleverd :?, maar met een foute provider en geheel niet wat ik besteld had! Weer aan de telefoon en e-mails gestuurd aan Demon; men ging er aan werken. Ticket-nummer (alweer) en mij werd meegedeeld dat BBNED niet in het weekend werkt, dus moet rekenen op 3 dagen afwachten en dan was nog niet zeker of ik dan wel online zou zijn :(

Vrijdag was het ipadres verdwenen, zonder email of excuus, geen internet meer.
Zondag is m'n lijn doodgeslagen |:(, gevolg geen dsl en sys meer op zyxel.

Als ik vraag wanneer ik wel online kan zijn, dan krijg ik geen uitsluitsel, sterker ik moet hun weer opbellen als het na dinsdag nog niet rond is.. :?

Ik vind de gang van zaken hoogst merkwaardig en begrijp dat men wel eens een blunder kan maken, maar als je "klantgericht" bent, dan zorg je toch gewoon dat de klant hier geen last van krijgt en de klant wat zekerheid geeft :|

In mijn functie, pak ik deze dingen gelijk op en hou nauw kontakt met de klant (de blunder was al erg genoeg), maar ik heb geen notie wat er nu gebeurd, ook niet na mijn nette e-mailtjes en telefoon naar de helpdesk.

Ik zal wel zien wat er gebeurd, maar leuk is anders!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 09:14
hij zal nu wel met z`n 56k lijntje zitten :D
* marteltor gaat nu maar eens bellen met kpn om isdn op te zeggen, om direct daarna upc kabel ook de deur uit te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Laatst online: 02-08 21:48
sniff sniff :'( IK WIL SNELHEIDSVERHOGING :'( sniff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn Zyxel modem aangesloten via splitter... zit momenteel nog via kabel... maar nou was mijn vraag... Wanneer zie je dat de lijn werkt? moet dan het oranje DSL ledje gaan branden... of is dat pas als de vraag naar verbinding er is... dus dat ik mijn modem op me pc heb aangesloten... (Hij is nog niet officieel opgelevert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Erikie schreef op 19 October 2003 @ 17:26:
[...]

net pleurde m'n chello er weer uit :(

dus ik naar beneden mijn kabelmodem checken, brandt het DSL lampje op mijn zyxel _/-\o_

net mac adres geregistreerd, en eigenlijk post ik dit al vanaf mn demon lijn 8)

morgen ga ik dat gare chello modem wegbrengen naar de upc shop en mijn chello abo opzeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ToriHino schreef op 20 October 2003 @ 15:50:
[...]

Maar... dit bericht is toch echt van na 14:00 vanmiddag ;)
Ik heb nog wel een 56k modempje liggen.
Wel meer als 1 trouwens.

Overgens had ik ook nog een Casema kabel internet modem geleend van iemand,
die over is gestapt naar Demon (die kennis die ik afgelopen zaterdag heb aangesloten).
Dat modem zou het in principe deze maand nog moeten doen, helaas niet bij mij.

Dus dan maar KPN direct internet.
Wildfire schreef op 20 October 2003 @ 16:18:
[...]

Zou kunnen, is niet aannemelijk, gezien die kennis van mij,
op precies dezelfde telefooncentrale zit als ik.
En bij hem duurde het precies 1 dag.
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 16:31:
[...]

Tja, je hebt de periode tussen het weghalen van KPN en de linecheck geminimaliseerd, alleen nu kom je in het grote proces terecht en dat is volgens mij volledig willekeurig, de ene keer duurt het lang de andere kort.

Ik zit nu na 28-9 ingediend te hebben en op 6-10 bevestigd te zijn al een tijdje te wachten. En dat terwijl bij mij het linesync lampje ondertussen netjes continu brand.. :/

Een aantal berichten hoger staat iemand die op dezelfde dag begonnen is en die heeft z'n modem al binnen en zit te internetten....
Even afwachten, ik houd jullie op de hoogte.
marteltor schreef op 20 October 2003 @ 16:38:
hij zal nu wel met z`n 56k lijntje zitten :D
* marteltor gaat nu maar eens bellen met kpn om isdn op te zeggen, om direct daarna upc kabel ook de deur uit te helpen.
Jep.
Morgen ga ik met mijn laptop even bij een restaurant staan,
waar ze draadloos internet hebben (heeft in de krant gestaan).
Maar het is de vraag of dat niet beveiligd is.
Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 17:38:
Ik heb net mijn Zyxel modem aangesloten via splitter... zit momenteel nog via kabel... maar nou was mijn vraag... Wanneer zie je dat de lijn werkt? moet dan het oranje DSL ledje gaan branden... of is dat pas als de vraag naar verbinding er is... dus dat ik mijn modem op me pc heb aangesloten... (Hij is nog niet officieel opgelevert)
Het Dsl ledje moet nadat die even is gaan knipperen constant gaan branden.
Mijn KPN Alcatel Adsl modem staat nu constant te knipperen.
Kijken wanneer hij weer constant gaat branden :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.