De rode en de blauwe knip je beide door.Joppe schreef op 19 oktober 2003 @ 09:53:
Ik heb een probleem met de installatie van Demon, nu kan het natuurlijk zijn dat m'n lijn nog niet actief is, maar de lijntest is al een week geleden
Ik heb namelijk twijfels of het allemaal goed is aangesloten
We hebben een ouderwetse hoofdaansluiting, zoeentje waar 5 kabeltjes in gestoken moeten worden, nml een rode, een blauwe, een kopere, een oranje en een witte. Type 3 noemt demon dit in de handleiding.
Nu heb ik 1 zo'n telefoonkabeltje doorgeknipt en de middelste 2 kabeltjes op de plek van de rode en de blauwe aangesloten, de rest is niet aangesloten.
Dat gaat dan vervolgens naar de splitter, en dan via het meegeleverde kabeltje naar het modem.
Telefoon werkt wel gewoon, alarminstallatie ook
Doe ik iets fout?
De uiteindes die naar de weg toelopen sluit je aan op Line van je splitter.
De uiteindes die naar je telefoon(s) toelopen sluit je aan op Phone van je splitter.
De overgebleven aansluiting van je splitter (DSL) sluit je aan op je modem.
Zelf heb ik (bij die kennis van mij) gewoon 1 zo'n wit snoertje doorgeknipt en die aan de uiteinden gesoldeerd.
Van de witte kabeltjes gebruik je dus alleen de middelste 2 van de 4 draden.
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten, of je gewoon een enkelvoudig email adres kan gebruiken: systeemnaam@demon.nlmno schreef op 19 October 2003 @ 10:28:
Misschien is dit al in een van de vorige topics langs is gekomen maar ik ben benieuwd hoe het nu zit met die e-mailadressen bij demon. Moet je nou altijd werken met <vrij>@[usernaam].demon.nl of kun je ook 'normale' aliassen maken zoals <vrij>@demon.nl ?
Het eerste lijkt me nogal lastig omdat je dan dus altijd je usernaam bekend maakt en je mailbox openzet voor spam.
Zodra ik aangesloten ben, ga ik dat gewoon zelf proberen.
Normaal zou zijn een upload van rond de 80 Kilobytes per seconde.carpin schreef op 19 oktober 2003 @ 10:43:
[...]
Ik ben zwaaar teleur gesteld, en ik wil ook minstens 512 hebben wat ook gegarandeerd word.
[afbeelding]
Die 22 Kilobytes per seconde die jij hebt is vier keer teweinig.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB