Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op 22 oktober 2003 @ 07:39:

Download gaat wel maximaal, upload mist 10 procent van het maximum.
Maar het is zowiso de vraag of die maximum snelheid op jouw adres haalbaar is.
En het zou ook goed kunnen dat er een nieuwe firmware gaat uitkomen die het wel kan.
Is dat alleen alleen als je 'm als router gebruikt? Oftewel: als je 'm alleen als modem gebruikt met aparte router erop, zou 'ie die 10% meer dan theoretisch wel moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 22 October 2003 @ 08:50:
[...]

geen enkel stukje UTP :?
Jawel, een meter of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 09:11:
[...]

Jawel, een meter of 2.
Nog wel een mooie rode :*) cross-link cable

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er geen drol van... ik wil mijn oude quicknet mail account nog even gebruiken (verloopt eind deze maand) maar kan om de 1 of andere reden opeens niet meer inloggen?!?! Kheb nu Demon 8192/1024... Hij zegt dat ik de pop3 server niet kan bereiken... Is dat omdat hij ziet dat ik nu Demon heb ofzow?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Omdat je op de pop3 server alleen via een quicknet verbinding kan inloggen, je zal het via de webmail moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webmail werkt inderdaad ook wel... Alleen ik baal ervan dat ik het niet gewoon op me pctje kan stouwen... :'(

Iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Speedy_Gonzalez schreef op 22 October 2003 @ 08:27:
Wie weet of er elke dag lijntesten uitgevoerd worden.
Of worden deze eens in de week ofzo gedaan voor een hele groep tegelijk.

Ik zit er op te wachten namelijk.
Volgens mij hangt het ook af, of er wel meer op jouw telefooncentrale aangesloten zijn.
Bij die kennis van mij duurde het maar 1 dag, en bij mij ook :) , we zitten op dezelfde telefooncentrale, zit een paar weken tussen onze aanvragen.
Dus als jij de eerste bent die op jouw telefooncentrale aangesloten wordt, duurt het langer, tenminste dat vermoed ik.
aardbeix15 schreef op 22 oktober 2003 @ 08:50:
[...]

geen enkel stukje UTP :?
2 witte korte telefoonkabeltjes.
1 langere telefoonkabeltje.
1 rode utp netwerkkabel.
Tenminste dat heb ik bij die kennis van mij uitgepakt. :)
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 08:53:
[...]

Is dat alleen alleen als je 'm als router gebruikt? Oftewel: als je 'm alleen als modem gebruikt met aparte router erop, zou 'ie die 10% meer dan theoretisch wel moeten halen?
Maakt geen verschil of je hem in bridge of in router modus zet.

Tussenstand: Line Sync knippert nog steeds.
Email systeemnaam@demon.nl werkt niet, maaktnietuit@systeemnaam.demon.nl wel.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 01:46:
Klopt het trouwens dat de ZyXEL Prestige 650R-31 modem die je standaard bij een analoge lijn krijgt niet echt goed zijn werk doet als router?

Ik hoor hier en daar dat de download dan niet echt aan zijn top komt.
Ik heb hem zelf ook als router werken en ik moet zeggen dat dat vooralsnog goed werkt. Haal nog steeds een dl van gem 825 kb/s en up 84 kb/s. ook als ik op meerdere pc's aan het dl ben zit dit gezamelijk nog steeds rond deze snelheid.
De router was overigens simpel in te stellen.

het enige wat me wel opviel toen ik naar mijn xbox aan het uploaden was, dat de dl ver naar beneden ging en soms helemaal stil viel. Maar goed dat doe ik toch niet zo vaak ( wel veel vaker dan voorheen met deze vette newsserver >:) )dus neem ik het voor lief.

en dit alles in combinatie met een simpele edimax switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
ik heb net mijn emaill gecheckt bij demon, hij doet het, maar nu al heel veel spam? dat gaat niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Misschien tijd voor een poll in de TS over de werking van de router functionaliteit van de Zyxel??

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cjdijk schreef op 22 October 2003 @ 10:33:
[...]

Tussenstand: Line Sync knippert nog steeds.
Email systeemnaam@demon.nl werkt niet, maaktnietuit@systeemnaam.demon.nl wel.
Staat in je dslexpress.nl al wie je dsl provider wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
dolby schreef op 22 October 2003 @ 11:28:
[...]

Waar zou ik dat kunnen vinden, ben er ook wel benieuwd naar.

Voor de lijncheck stond er ergens in een scherm van de status BabyXL, maar dat staat nu nergens meer. Ik ben overigens nog niet aangsloten, dus kan het niet via een traceroute bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:50
Is het zo dat je al online kunt zodra er staat dat de lijntest positief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzieJP
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 00:03

WizzieJP

AnYtHiNg iS gOoD . . .

Onzinnige post, ga jij de policy in de startpost eens lezen...

[ Voor 86% gewijzigd door Korakal op 22-10-2003 21:07 ]

I aMaZe MySeLf SoMeTiMeS, I'm AlWaYs tHiNkiNg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik zit nu vanaf 20 oktober op geaccepteerd en zit nu elke dag met m'n Speedtouch modem te checken of te lijn al opgeleverd is...
(technische check was in 1 dag gelukt)

Maar voordat het opgeleverd is heb ik een paar dingen die ik alvast goed wilt hebben.

1: Ik kreeg vandaag een bevestigingsbrief van KPN van dat zij van een ADSL-leverancier hadden vernomen dat ik adsl wilt hebben :? Stond nog een waslijst met procedures bij van wat ik moet doen als ik ga verhuizen en zo.
Nooit eerder gelezen van anderen dat zij dit ook kregen, jullie wel?

2: ik heb een linksys wifi/switch router BEFW11S4 (of zo). Deze wil ik natuurlijk nu echt als router gebruiken. Hiervoor had ik gewoon de speedtouch getweakt tot router.
Wat voor instellingen moet ik daarmee uitvoeren om het goed te laten werken?
Gateway of routermodus? (volgens de handleiding zal gateway gekozen moeten worden)
En welke instellingen moet ik doen voor het inloggen, port forward, fakeMAC adres, etc etc?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:30
taz3d_nl schreef op 19 oktober 2003 @ 15:37:
heb me modem binnen, op zondag nog wel :)
me buren kwamen zojuist ff langs dat tpg gisteren bij hen een pakketje had afgegeven |:(
meteen modempje aangesloten maar ik denk dat de lijn bij mij nog niet opgeleverd is, alleen het power lampje en sys lampje branden namelijk ( heb hem nog niet aan me pc aangesloten btw )
klopt het trouwens dat de bijgeleverde kabel een cross kabel is ?
ik heb namelijk van beneden tot op zolder +_ 15meter gewone utp ( @home kabel aansluiting )
in dat geval zou ik ergens een utp tang en wat stekkertjes moeten regelen :|
Mijn modem is vandaag afgeleverd! Het modem aangesloten en bij mij ook alleen het power en sys lampje branden. Dus het DSL lampje knippert/brand niet.. als je nog niet aangesloten bent is dat dan normaal? Of hoort het DSL lampje te knipperen als je nog niet aangesloten bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

athlonkmf schreef op 22 October 2003 @ 15:22:
1: Ik kreeg vandaag een bevestigingsbrief van KPN van dat zij van een ADSL-leverancier hadden vernomen dat ik adsl wilt hebben :? Stond nog een waslijst met procedures bij van wat ik moet doen als ik ga verhuizen en zo.
Nooit eerder gelezen van anderen dat zij dit ook kregen, jullie wel?
Ik kreeg deze brief ook gisteren. Slaat nergens op, het is een soort brief om je te beschermen tegen de niet KPN gasten waar je nu ineens een abo. bij af gaat nemen, oei je tel.lijn zou wel eens 2 min. down kunnen zijn :)

Gewoon nix van aantrekken :)

Ik heb ook een modem besteld echter ik sta dus wel al op 'Geaccepteerd' en ik heb deze KPN brief gehad, wanneer kan ik mijn Zyxel verwachten :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ik zat paar berichten hiervoor te lezen en zag dat je een "rode crosscable" bij je modem geleverd krijgt.
Dus modem <-> PC met een crosscable? (Alcatel gebruikt een straightcable).
Hoe moet ik het dan op de uplink van switch aansluiten als ik hem in de routermode zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

The Conman schreef op 22 October 2003 @ 15:45:
Ik zat paar berichten hiervoor te lezen en zag dat je een "rode crosscable" bij je modem geleverd krijgt.
Dus modem <-> PC met een crosscable? (Alcatel gebruikt een straightcable).
Hoe moet ik het dan op de uplink van switch aansluiten als ik hem in de routermode zet?
Straight doet het ook op de zyxel :) (Ik heb gewoon bridged naar computer met straight) Ik denk dat hij ook wel straight pakt naar je switch in routermode :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-10-2003 15:49 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Racemol schreef op 22 October 2003 @ 15:37:
Mijn modem is vandaag afgeleverd! Het modem aangesloten en bij mij ook alleen het power en sys lampje branden. Dus het DSL lampje knippert/brand niet.. als je nog niet aangesloten bent is dat dan normaal? Of hoort het DSL lampje te knipperen als je nog niet aangesloten bent?
Deze zou moeten knipperen. Weet je zeker dat je splitter goed aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Racemol schreef op 22 oktober 2003 @ 15:37:
[...]

Als je modem stroom geeft, gaat hij even knipperen waarschijnlijk, daarna (als je geen adsl sync heb) gaat hij UIT en NIET KNIPPEREN (zyxel modem).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 23:32

m0nk

16-09-2003 15.15

[...]

Kijk ff of je je splitter goed aangesloten hebt, had ik ook verkeerd gedaan nl..

nogmaals:

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.demon.nl/splitter.gif

Ik had de line in de phone gedaan en de phone in de line, werkte wel daarna, direct nadat ik mijn modem had ontvangen dan :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
mlevd schreef op 22 October 2003 @ 11:35:
[...]

Waar zou ik dat kunnen vinden, ben er ook wel benieuwd naar.

Voor de lijncheck stond er ergens in een scherm van de status BabyXL, maar dat staat nu nergens meer. Ik ben overigens nog niet aangsloten, dus kan het niet via een traceroute bekijken.
Staat (stond?) bij je ordernummer op mydslexpress pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
dolby schreef op 22 October 2003 @ 15:54:
[...]

Staat (stond?) bij je ordernummer op mydslexpress pagina
Daar heeft bij mij idd heel even (een dag ofzow) BabyXL bij gestaan, nu niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
Ik ben ietwat Noob op dit gebied, maar het is dus mogelijk om de zyxel als router in te stellen en er mijn 10mbit hub achter te hangen om zo internet te delen?

Ik heb ook nog een 10/100mbit edimax 6004 router (ding heeft het nooit gedaan met kabel :( ) deze kan ik er ook gewoon achter hangen als router, maar ik kan hem er ook achter hangen met de "uplink" knop om en dan de zyxel instellen als router om internet te delen?

Tevens wacht ik al vanaf 4-10 op de uitslag van het technisch onderzoek ... ik vrees dan ook dat de centrale vol zit, aangezien er nogal veel mensen zijn waarbij het testen maar een dag duurt :( , maar ze kunnen het natuurlijk ook gewoon druk hebben :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kreeg mijn modem 17 oktober binnen, alles aangesloten maar helaas geen brandend dsl lampje :'( . Het knippert ook niet ofzo, alleen de power en systeem ledjes blijven aan. Ook als ik de modem aanzet knippert de dsl ledje niet, alleen die van PPoE/ACT gaat 1 sec aan. Ik heb het ook direct aangesloten aan de telefoonlijn, dus zonder splitter, maar niks. Zou de modem defect zijn mischien ?
(op 13 oktober kreeg ik bericht dat ik binnen 3 weken mijn lijn zou worden opgeleverd, aanvraag van ADSL zelf was op 23 Sept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je net je modem toe gestuurd hebt gekregen... Gooi hem gewoon op de telefoonlijn... laat hem lekker aanstaan... en wachten tot je groene DSL lampie brand en gaan met die banaan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
cowgirl schreef op 22 October 2003 @ 15:48:
[...]

Deze zou moeten knipperen. Weet je zeker dat je splitter goed aangesloten is?
De splitter heb ik goed aangesloten.. D.w.z volgens het plaatje in de startpost.

Ik heb gewoon de standaard korte kabeltjes die erbij zaten gebruikt. Het enige dat ik nog niet gedaan heb is de LAN verbinding aangesloten, zou dat wat uit mogen maken?

Ik wil dus testen of mijn lijn al actief is. Nu knippert mijn DSL lampje niet, ook bij het aanzetten van het modem gaat hij niet even knipperen
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 16:18:
[...]

Ik kreeg mijn modem 17 oktober binnen, alles aangesloten maar helaas geen brandend dsl lampje :'( . Het knippert ook niet ofzo, alleen de power en systeem ledjes blijven aan. Ook als ik de modem aanzet knippert de dsl ledje niet, alleen die van PPoE/ACT gaat 1 sec aan. Ik heb het ook direct aangesloten aan de telefoonlijn, dus zonder splitter, maar niks. Zou de modem defect zijn mischien ?
(op 13 oktober kreeg ik bericht dat ik binnen 3 weken mijn lijn zou worden opgeleverd, aanvraag van ADSL zelf was op 23 Sept)
Ik heb dus precies hetzelfde probleem.. Zijn er meer mensen die dit hebben of zou er iets in de aansluiting/modem niet goed zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door Racemol op 22-10-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racemol... dat betekent dat je dus nog geen contact hebt... morgen of overmorgen gaat je DSL lampie waarschijnlijk branden en dan ga jij juichend door de kamer rennen...!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Racemol schreef op 22 October 2003 @ 16:24:
[...]

De splitter heb ik goed aangesloten.. D.w.z volgens het plaatje in de startpost.

Ik heb gewoon de standaard korte kabeltjes die erbij zaten gebruikt. Het enige dat ik nog niet gedaan heb is de LAN verbinding aangesloten, zou dat wat uit mogen maken?

Ik wil dus testen of mijn lijn al actief is. Nu knippert mijn DSL lampje niet, ook bij het aanzetten van het modem gaat hij niet even knipperen

[...]

Je moet nog even geduld hebben :'( ik heb het zelfde probleem. Sommigen kunnen gelijk internetten en sommigen zoals jij en ik moeten tot het einde wachten

[ Voor 9% gewijzigd door cgok op 22-10-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 16:26:
Racemol... dat betekent dat je dus nog geen contact hebt... morgen of overmorgen gaat je DSL lampie waarschijnlijk branden en dan ga jij juichend door de kamer rennen...!!!
ik wacht al een bijna een week op die dsl lampie. ik slaap er naast om niks te missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 16:26:
Ik had ergens hier gelezen dat als je nog geen contact had, je DSL lampje wel moest knipperen. Ook uit de reactie van cowgirl kon ik dat opmaken.

Gelukkig vertel jij me nu dat ik gewoon even geduld moet hebben.

En dat juichend door de kamer rennen zal wel mee vallen ;) Ik wou gewoon zeker weten of ik het niet verkeerd aanegsloten had en voor niks zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok:

ik moest ook 2 dagen wachten... en toen ging er een wereld voor me open... van 1mbit naar 8mbit is net zo'n groot verschil als dat je een fiets met een paperclip gaat vergeleiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij branden hij ook niet... en gister om 16:00 wel en toen deed hij het meteen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok schreef op 22 October 2003 @ 16:29:
[...]

ik wacht al een bijna een week op die dsl lampie. ik slaap er naast om niks te missen
Ik nader langzamerhand ook een week :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 16:30:
cgok:

ik moest ook 2 dagen wachten... en toen ging er een wereld voor me open... van 1mbit naar 8mbit is net zo'n groot verschil als dat je een fiets met een paperclip gaat vergeleiken
Merk je veel verschil met het www gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 16:30:
cgok:

En net zo groot als dat je vergelijken met vergeleiken gaat vergelijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej niet met www... ja ik naar google... krijg ik 1 of andere vage demon/google site... zoeken op demon en zoeken op google.... Maar de snelheid met ftp is vooral een vooruitgang... en ook lekker uploaden met 85kb/s

Bartjuh :D

Ja kan je je al voorstellen hoer groot dat versgil dan moet zijn :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb demon op 15-9 aangevraagd en wacht sinds 2-10 op de lijntest van demon. Heeft iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren want eind deze maand gaat op de chello modem het licht uit ;)
Heb het topic aardig doorgelezen maar zie dat de status erg verschilt per persoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Ik zit er hard over na te denken om over te stappen van KPN Adsl naar BBned.

Qua prijs vergelijking heb ik voor hetzelfde abbo geld ( +/- € 50) i.p.v. 1024 / 320 (als de upgrade door KPN is voltooid) 2048 / 1024.

Dat scheelt toch als je een game servertje wilt gaan draaien...

Alleen zie ik op tegen de tijd die het duurt dat het daadwerkelijk is overgezet en het weer werkt ( gaat uit van 1,5 tot 2 maanden).

Zeker omdat men hier (moeder / zusje / ik ) is verpest. Bedoel zal toch wel wennen wezen, als je niet meer onbeperkt kan chatte / mailen / internet bankieren / surfen, maar dit weer beperkt moet doen omdat je alleen nog maar kan inbellen..

Iemand hier ervaring mee ? Hoe lang heeft het ong. geduurd etc.

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 14:48

oZy

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 16:40:
Ik heb demon op 15-9 aangevraagd en wacht sinds 2-10 op de lijntest van demon. Heeft iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren want eind deze maand gaat op de chello modem het licht uit ;)
Heb het topic aardig doorgelezen maar zie dat de status erg verschilt per persoon :?
Dat verschilt nogal per geval ja. Ik denk dat ze een batch per wijkcentrale hanteren.. dus zodra iemand als eerste voor een centrale een aanvraag doet, wachten ze een week of er nog meer aanvragen komen voor die centrale, en dan gaan ze het uitvoeren. In dit geval is het dus gunstig als iemand een aantal dagen geleden ook aangevraagd heeft die op die centrale moet, dan heb jij geen week wachttijd.

Lijkt me dat ze niet 3x in een week naar een bepaalde centrale gaan.. maar ik kan er ook geheel naast zitten natuurlijk :Y)

Maar goed, er zijn mensen die binnen 2 weken online zijn, ik wacht nu precies een maand, en zo zullen er waarschijnlijk mensen zijn die nog langer wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20

rally

Deyterra Consultancy

oZy schreef op 22 oktober 2003 @ 16:50:
[...]
Lijkt me dat ze niet 3x in een week naar een bepaalde centrale gaan.. maar ik kan er ook geheel naast zitten natuurlijk :Y)
Ze gaan ook niet naar de wijkcentrale. Een vertegenwoordiger van BBNed vertelde me dat ze niet meer naar de centrales toe hoeven en dat alles op afstand wordt aangesloten en geconfigureert.
't Klonk in ieder geval wel logisch :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

rally schreef op 22 October 2003 @ 17:07:
Ze gaan ook niet naar de wijkcentrale. Een vertegenwoordiger van BBNed vertelde me dat ze niet meer naar de centrales toe hoeven en dat alles op afstand wordt aangesloten en geconfigureert.
't Klonk in ieder geval wel logisch :)
Oh das nieuw voor mij, en inderdaad lijkt dit mij ook veel logischer/makkelijker. De tijd van doorpatchen hebben we wel gehad lijkt me!

Maar dan vind ik het weer raar dat er zoveel tijd nodig is voor de linechecks.. das toch een simpel script wat ff checked of alles OK is en if so, de lijn activeert.

Het feit dat er zoveel tijd voor nodig is en de onregelmatigheid daarin duidt meestal aan dat er een handmatige handeling vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Katwijck1 schreef op 22 October 2003 @ 16:49:
Ik zit er hard over na te denken om over te stappen van KPN Adsl naar BBned.

Qua prijs vergelijking heb ik voor hetzelfde abbo geld ( +/- € 50) i.p.v. 1024 / 320 (als de upgrade door KPN is voltooid) 2048 / 1024.

Dat scheelt toch als je een game servertje wilt gaan draaien...

Alleen zie ik op tegen de tijd die het duurt dat het daadwerkelijk is overgezet en het weer werkt ( gaat uit van 1,5 tot 2 maanden).

Zeker omdat men hier (moeder / zusje / ik ) is verpest. Bedoel zal toch wel wennen wezen, als je niet meer onbeperkt kan chatte / mailen / internet bankieren / surfen, maar dit weer beperkt moet doen omdat je alleen nog maar kan inbellen..

Iemand hier ervaring mee ? Hoe lang heeft het ong. geduurd etc.
Lees het topic, er staat genoeg informatie over in :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Ik heb hem!! ik heb net de modem gereset en _/-\o_ _/-\o_ hij doet het _/-\o_ _/-\o_ . nu gaan we kijken of hij echt zo snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dolby schreef op 22 October 2003 @ 11:28:
[...]

Ik heb daar nog niet naar gekeken, ik weet nl toch al dat het BBNed is.
In mijn woonplaats is nl alleen KPN en BBNed beschikbaar,
BabyXL en Versatel zijn niet leverbaar hier. :)
cvs79 schreef op 22 October 2003 @ 15:19:
Is het zo dat je al online kunt zodra er staat dat de lijntest positief is?
Dat ga ik voor je uitzoeken. :)
Gisteren is mijn aansluiting overgegaan naar Geaccepteerd.
Vandaag staat mijn Alcatel Speedtouch Home nog te knipperen.
Zodra hij constant gaat branden (Line Sync) heb ik internet via Demon.
Mijn Zyxel modem krijg ik volgens Demon binnen 1 week opgestuurd,
maar ik denk allang voor die tijd on-line te zijn.
Ik houd jullie op de hoogte. :)

Tijdsduur zonder adsl: 52 uur.
Ftp werkt op dit moment al wel goed,
heb alvast wat op mijn homepageruimte gezet. :)

Email twijfel ik aan of dat nu al werkt.
Ik heb wel wat verstuurd (via Hotmail), en Outlook Express ingesteld voor Demon.
Alleen heb ik mijn test emailtje nog steeds niet ontvangen.
Zenden/ontvangen klikken geeft geen foutmelding. :?

Inbellen via 56k modem op Demon werkt ook niet.
Dat lijkt mij wel te moeten werken toch, als je Adsl hebt van Demon,
je hoeft toch niet ook nog eens een inbelaccount te nemen bij Demon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
cjdijk schreef op 22 oktober 2003 @ 18:27:
[...]

Inbellen via 56k modem op Demon werkt ook niet.
Dat lijkt mij wel te moeten werken toch, als je Adsl hebt van Demon,
je hoeft toch niet ook nog eens een inbelaccount te nemen bij Demon :?
Nope, zit er niet bij inbegrepen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat vandaag de bezorger van het doe het zelf pakket van Demon aan de deur, dus ik als een kind van 13 naar beneden rennen om het pakket in ontvangst te nemen.
Ben ik m'n sleutels kwijt en alle 3 de deuren zaten met de sleutel op slot !!!

Morgen maar ff naar het postkantoor :(

( bericht geuploaded met de volle 16KB/sec van Chello ) ;( ;( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
ff een vraagje
op mijn zyxel modem knipperd constant het 10mbit lampje, verbinding is gewoon goed maar in mijn linksys router is 10/100mbit
kan ik ergens veranderen dat dat hij op 100mbit gaat draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

taz3d_nl schreef op 22 oktober 2003 @ 21:08:
ff een vraagje
op mijn zyxel modem knipperd constant het 10mbit lampje, verbinding is gewoon goed maar in mijn linksys router is 10/100mbit
kan ik ergens veranderen dat dat hij op 100mbit gaat draaien ?
Waarom zou je dat willen :?
Ik wist niet dat Demon ook nog snellere abbo's dan 8192 kilobit had :P
Is nog altijd 20 procent minder dan het maximum van 10 megabit ethernet.
Je uitgaande verbindingen zullen best op 100megabit werken,
maar niet je inkomende internet verbinding.
dolby schreef op 22 October 2003 @ 18:37:
[...]

Nope, zit er niet bij inbegrepen. :|
Dat is wel minder. :/
Dus dat 56kb inbellen niet bij de prijs van Adsl zit inbegrepen.
Als ik met vakantie ben had ik het wel prettig gevonden met mijn laptop in te bellen op zo'n NIET 06760 nummer.
Gezien mijn GSM die nummers niet pakt. (sluit dan mijn laptop op mijn GSM aan).
Nu ben ik verplicht een bungalopark te kiezen met telefoonlijn. :'(
Ik had juist gelezen dat Demon ook gewone inbelnummers had, naast die 06760 nummers.
Misschien weet iemand anders daar iets op :?
Of misschien dat ik een ander pre-paid telefoon aanbieder moet kiezen waarmee je wel 06760 nummers kan bellen.
Ik bel ongeveer 20-30 euro per jaar mobiel, dus een GSM maand-abbo is geen optie. :)

[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 22-10-2003 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

cgok schreef op 22 October 2003 @ 10:53:
ik heb net mijn emaill gecheckt bij demon, hij doet het, maar nu al heel veel spam? dat gaat niet goed
Dat is wat ik heel vaak hoor over het demon e-mail systeem; enorm spamgevoelig. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Ontvangt iedereen veel spam op zijn / haar demon e-mail account?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:05:
Staat vandaag de bezorger van het doe het zelf pakket van Demon aan de deur, dus ik als een kind van 13 naar beneden rennen om het pakket in ontvangst te nemen.
Ben ik m'n sleutels kwijt en alle 3 de deuren zaten met de sleutel op slot !!!
IK was uit het raam geklommen, of even via de brievenbus gezegd of ze het bij de buren kunnen afleveren.

Mijn modem is op 21-10 verstuurd en door de week is hier niemand thuis dus een briefje opgehangen bij de brievenbus dat pakketten 2 huizen verder afgeleverd kunnen worden. Of doen postbodes dat niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:33
1 Oktober aangevraagd en vanmiddag de modem binnen gekregen. Zojuist alles aangesloten en wat denk je....het werkt :). Ga van @Home breedband (2500/128) naar Demon (2048/1024) en het is dus gewoon stukken sneller. Pagina's vliegen naar binnen, bij @Home was dit soms nogal stroperig.
Mochten er dus nog mensen zijn met @Home die twijfelen of ze wel of niet over moeten gaan dan raad ik dit ten zeerste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Bor_de_Wollef schreef op 22 October 2003 @ 21:32:
[...]

Dat is wat ik heel vaak hoor over het demon e-mail systeem; enorm spamgevoelig. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Ontvangt iedereen veel spam op zijn / haar demon e-mail account?
Ik zit nu zo'n anderhalve week bij Demon, tot nu toe nog geen spammailtjes ontvangen... (afkloppen!)

Maar het kan wel kloppen, alles naar <willekeurig>@<user>.demon.nl komt gewoon aan. Ik had liever gezien dat je zelf die <willekeurig> ergens via een webinterface zou kunnen aanmaken, zodat echt alleen die adressen bestaan die je zelf hebt aangemaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 22-10-2003 22:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Wildfire schreef op 22 October 2003 @ 22:42:
[...]

Ik zit nu zo'n anderhalve week bij Demon, tot nu toe nog geen spammailtjes ontvangen... (afkloppen!)

Maar het kan wel kloppen, alles naar <willekeurig>@<user>.demon.nl komt gewoon aan. Ik had liever gezien dat je zelf die <willekeurig> ergens via een webinterface zou kunnen aanmaken, zodat echt alleen die adressen bestaan die je zelf hebt aangemaakt.
Tot nu toe ook geen spam gehad, heb het nu ongeveer een half jaar. De gevoeligheid zou wel wat groter kunnen zijn door de vaste systeemnaam/ip. Immers als ze je systeemnaam hebben kunnen ze je al mailen, aangezien het niet uit maakt wat er voor de '@' staat.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 22-10-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
cjdijk schreef op 22 oktober 2003 @ 21:30:
[...]

Dat is wel minder. :/
Dus dat 56kb inbellen niet bij de prijs van Adsl zit inbegrepen.
Als ik met vakantie ben had ik het wel prettig gevonden met mijn laptop in te bellen op zo'n NIET 06760 nummer.
Gezien mijn GSM die nummers niet pakt. (sluit dan mijn laptop op mijn GSM aan).
Nu ben ik verplicht een bungalopark te kiezen met telefoonlijn. :'(
Ik had juist gelezen dat Demon ook gewone inbelnummers had, naast die 06760 nummers.
Misschien weet iemand anders daar iets op :?
Of misschien dat ik een ander pre-paid telefoon aanbieder moet kiezen waarmee je wel 06760 nummers kan bellen.
Ik bel ongeveer 20-30 euro per jaar mobiel, dus een GSM maand-abbo is geen optie. :)
offtopic:

Je kan gewoon inbellen bij een gratis ISP hoor, een aantal hebben ook een normaal inbelnr, wat dus vanuit het buitenland werkt:
http://www.jacco2.dds.nl/telecom/v110.html#Resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Effe een vraagje,

Morgen is de grote dag dat ik Demon aan ga vragen, mijn huidige abo loopt volgende week 29ste af.

Aan de mensen die Demon hebben aangevraagd, op welke tijdstip hebben jullie dit gedaan? Maakt het uit of ik het in de middag doe of 's avonds of misschien zometeen na 0:00? Dat ze per dag op een bepaalde tijd de aanvragen in 1x binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
The Conman schreef op 20 October 2003 @ 21:18:
[...]

Je moet ook niet naar speedtest resultaten kijken, wat zegt bestandje van een paar kb uploaden nou over je snelheid. M.a.w. deze resultaten verschillen met de daadwerkelijke snelheden
Met zoveel testen van zoveel verschillende mensen lijkt het me wel uit te maken.
En het verschil is ook weer niet zo klein :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfr0st schreef op 22 October 2003 @ 22:23:
Mijn modem is op 21-10 verstuurd en door de week is hier niemand thuis dus een briefje opgehangen bij de brievenbus dat pakketten 2 huizen verder afgeleverd kunnen worden. Of doen postbodes dat niet.
Volgens mij doen ze dat niet omdat je voor ontvangst moet tekenen aangezien het pakket al betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 23:29:
[...]

Volgens mij doen ze dat niet omdat je voor ontvangst moet tekenen aangezien het pakket al betaald is.
Bij mij hebben ze het pakket vandaag ook gewoon bij de buren afgegeven en ik had nog niet eens een briefje aan de deur hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Mensen mensen, lees even deze pagina een keer goed door :

http://www.demon.nl/support/email/pop3.html

Daar staat :

*Als u als gebruikersnaam alleen uw systeemnaam invult, wordt alle post opgehaald die verstuurd is naar uw account, ongeacht wat er voor het apestaartje stond. Het is natuurlijk mogelijk dat u alleen de post wilt ophalen die gericht is aan een specifieke gebruikersnaam. In dat geval vult u als gebruikersnaam in: postbus@systeemnaam . Daarmee zal alleen de post opgehaald worden die gericht is aan het adres postbus@systeemnaam.demon.nl en, als u een eigen domein heeft, aan postbus@domein.nl. In plaats van "postbus" kunt u uiteraard invullen wat u maar wilt.

Dat wil het volgende zeggen : stel, ik heb als systeemnaam voodoo.demon.nl
Als emailadres wil ik gebruiken : voodoo@voodoo.demon.nl (geen bestaan emailadres overigens, puur ter illustratie)

Als ik dan mijn Outlook 2000/XP/2003 profiel als account voodoo.demon.nl + wachtwoord opgeef krijg ik alle mail die er naar mijn systeemnaam wordt verstuurd, ongeacht wat er voor de @ staat.
Geef ik echter als account voodoo@voodoo + wachtwoord op, dan wordt alleen mail opgehaald die aan dat adres verstuurd is.

Zie ook deze pagina punt nr.4 voor een Outlook 2000 POP3 voorbeeld : http://www.demon.nl/support/email/outl2000.html

4. Als u achter "Accountnaam" uw systeemnaam invult, wordt alle e-mail opgehaald die verstuurd is aan uw account, ongeacht wat er voor het apestaartje staat. Wilt u alleen de e-mail ophalen die is verstuurd naar een bepaalde gebruikersnaam, vul dan in: gebruikersnaam@systeemnaam. Vul achter Wachtwoord uw POP3 wachtwoord in. Klik op "volgende".

Dat wil dus zeggen als je het op deze manier configureerd dat alleen mail wordt opgehaald van het adres dat jij wil gebruiken. Overige zooi blijft op de server van Demon staan en wordt na een bepaalde tijd aan de afzender terugverstuurd zonder dat je er last van hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
Ik heb net Demon 2048/1024 aangevraagd, kon gelijk inloggen bij My DSL Express. Maar bij status zie ik niet "er zal nu een afkoelperiode van 7 dagen...."? Iemand poste hier een statusbericht (wat ik nu dus niet ga doen) en daar stond het wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

dfr0st schreef op 22 oktober 2003 @ 22:23:
[...]

IK was uit het raam geklommen, of even via de brievenbus gezegd of ze het bij de buren kunnen afleveren.

Soms doen ze het wel, soms niet, kwestie van geluk hebben, en briefjes ophangen is ook goed. :)
DJSmiley schreef op 22 October 2003 @ 22:52:
[...]

offtopic:

Je kan gewoon inbellen bij een gratis ISP hoor, een aantal hebben ook een normaal inbelnr, wat dus vanuit het buitenland werkt:
http://www.jacco2.dds.nl/telecom/v110.html#Resultaten
Bedankt, ga ik even nakijken. >:)
(Het gaat dus om gratis ISP's met inbelnr's zonder 06760).
Ik zie dat het een bruikbaar overzicht is, dank u _/-\o_
The Conman schreef op 22 October 2003 @ 23:15:
Effe een vraagje,

Morgen is de grote dag dat ik Demon aan ga vragen, mijn huidige abo loopt volgende week 29ste af.

Aan de mensen die Demon hebben aangevraagd, op welke tijdstip hebben jullie dit gedaan? Maakt het uit of ik het in de middag doe of 's avonds of misschien zometeen na 0:00? Dat ze per dag op een bepaalde tijd de aanvragen in 1x binnenhalen.
Ik heb het nu twee keer 's avonds aangevraagd, rond 21:00, voor mezelf en voor een kennis van mij.

Aanvragen op woensdag 1-10-2003 om 21:00 's avonds
betekent dat ze donderdag ochtend 9-10-2003 de lijntest gaan beginnen. :)

Het onderstaande werkt volgens mij ook, zelf heb ik dat niet geprobeerd:
Aanvragen voor 8:00 's ochtends op donderdag 2-10-2003
dan gaan ze ook donderdag ochtend 9-10-2003 de lijntest beginnen. :)
The Conman schreef op 23 October 2003 @ 04:18:
Ik heb net Demon 2048/1024 aangevraagd, kon gelijk inloggen bij My DSL Express. Maar bij status zie ik niet "er zal nu een afkoelperiode van 7 dagen...."? Iemand poste hier een statusbericht (wat ik nu dus niet ga doen) en daar stond het wel op?
Ze hebben het nooit over afkoelperiode.
De excacte teksten kan je in de opningspost terugvinden. :)

Voor mij, op dit moment zonder Adsl tijd: 64 uur.
Status op Geaccepteerd: 22-10-2003
Weet iemand hoelang het duurt voordat je DSL ledje gaat branden,
zodra je status veranderd is naar Geaccepteerd, en je een emailtje
hebt ontvangen waarin staat dat je modem opgestuurd gaat worden.
Dus mensen die hun KPN modem toen alvast hadden aangesloten _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 23-10-2003 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Mijn verbinding is al sinds gisteravond down :( Er valt niets te pingen; DSL-lampje brandt wel. Als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik wel een IP-adres krijg.

[ Voor 56% gewijzigd door Wokschotel op 23-10-2003 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Wokschotel schreef op 23 October 2003 @ 08:22:
Mijn verbinding is al sinds gisteravond down :( Er valt niets te pingen; DSL-lampje brandt wel. Als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik wel een IP-adres krijg.
En mijn net opgeleverde 1024/8064 verbinding, was bij oplevering 224/8064 :(
is nu 160/2048 geworden.

EMAIL DIE IK VERZONDEN HEB OP 19-10-2003 NAAR CUSTOMER SERVICE, DAT WAT MIJ BETREFT, DE LIJN NOG NIET OPGELEVERT IS, OMDAT MIJN UPLOAD VEELS TE LAAG IS.
DAAR HEB IK NOG STEEDS GEEN ANDWOORD OP GEHAD!

ALS ZE HET GELD VAN MIJN REKENING HALEN BOEK IK HET WEER TERUG!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

carpin schreef op 23 October 2003 @ 08:42:
[...]

En mijn net opgeleverde 1024/8064 verbinding, was bij oplevering 224/8064 :(
is nu 160/2048 geworden.

EMAIL DIE IK VERZONDEN HEB OP 19-10-2003 NAAR CUSTOMER SERVICE, DAT WAT MIJ BETREFT, DE LIJN NOG NIET OPGELEVERT IS, OMDAT MIJN UPLOAD VEELS TE LAAG IS.

Schreeuwerd... :|

maare, terug laten boeken van geld kan helaas niet, dan moet je machtiging voor Demon laten intrekken bij de bank.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

carpin schreef op 23 oktober 2003 @ 08:42:

Mmmm, hoop je soms dat demon hier meeleest? Die kans is klein, hoewel je wel ooit een verdwaalde demon medewerk prive hier tegen kan komen. schreeuwen hier heeft dus weinig nut en dreigen nog minder.

Probeer het eens in de nieuwsgroep : demon.nl.support, maar nog beter bel de helpdesk even.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

VooDoo schreef op 23 October 2003 @ 00:24:

Daar staat :
...
Dat klopt op zich wel alleen blijft alle spam toch nog op de server binnenkomen (en het blijft daar staan omdat jij het er niet afhaald). Op zich geen oplossing dus wat mij betreft. De spam neemt nog steeds ruimte in op de server en die ruimte gaat weer van jouw available mail storage af.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Wallie schreef op 23 oktober 2003 @ 08:45:
[...]

Schreeuwerd... :|

maare, terug laten boeken van geld kan helaas niet, dan moet je machtiging voor Demon laten intrekken bij de bank.
Onzin, als Demon in jouw ogen onterrecht geld afboekt kan je dat ten alle tijde ik dacht binnen 2 weken weer terug laten boeken.
Maar of het in dit geval onterrecht is waag ik te betwijfelen, je neemt immers een dienst van ze af. Het kan ook niet zo zijn dat als de dienst op dit moment goed is maar over een jaar slecht je dan niet hoeft te betalen.

[ Voor 23% gewijzigd door mlevd op 23-10-2003 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

mlevd schreef op 23 oktober 2003 @ 09:00:
[...]

Onzin, als Demon in jouw ogen onterrecht geld afboekt kan je dat ten alle tijde ik dacht binnen 2 weken weer terug laten boeken.
Maar of het in dit geval onterrecht is waag ik te betwijfelen, je neemt immers een dienst van ze af. Het kan ook niet zo zijn dat als de dienst op dit moment goed is maar over een jaar slecht je dan niet hoeft te betalen.
Je kunt over het algemeen iets terugkrijgen.
Maar dat moet allemaal per email of telefoon achteraf.
Is mij ook wel eens gelukt om 3 maandtermijnen terugbetaald te krijgen bij HccNet.
Dus terugboeken van abbonnementsgeld is niet verstandig. :/

Hoeveel dagen duurt het voordat je vanaf het moment van Geaccepteerd,
met je KPN modem via Demon op internet kan, iemand met ervaring? :Y) >:) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Hmm ik ben online :) Heb alleen nog niet veel tijd gehad om met het modem (zyxel 650) te stoeien, maar ik kreeg alleen verbinding als ik een pc direct aansloot (met die cross cable) en deze op DHCP zette. In dit geval kun je (kon ik) het modem alleen niet configureren (kon 192.168.1.1 niet eens pingen..), ik moest dus een vast ip op de pc instellen (192.168.1.33) om dat te kunnen, maar dan kun je weer niet internetten.

Ik wil hem dus graag aansluiten op m'n switch, zolang ik dat ellendige cisco ding niet aan de praat heb :(. Maar dan moettie zeker in router mode? Ik las op de zyxel site dat je hem dan verplicht moet instellen als DHCP server, maar die heb ik al (win2003 domain), werktie in dit geval ook goed in relay mode?

Enfin.. ben er bijna.. snelheid was fantastisch (ben van KPN 768 naar Demon 2048 gegaan), had een 10mb file van ftp.mirror.nl met gemiddeld 242 kb/s!

De opleverings procedure is niet de snelste hier (zoals ik al eerder had aangegeven), ik heb de aanvraag verstuurd op 20-09-2003, kreeg gisteren (22-10-2003) het modem en kon gelijk online, nog niet officieel opgeleverd. Ik woon trouwens in Katwijk aan Zee voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
Bor_de_Wollef schreef op 22 oktober 2003 @ 21:32:
[...]

Voordat mijn demon was opgeleverd stond er al spam op. Ik vind dit toch erg wazig dat dit gebeurd zonder dat je je ook maar op het internet heb begeven met je demonaccount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Wokschotel schreef op 23 oktober 2003 @ 08:22:
Dat probleem had ik dus gisteravond ook... DSL-lampje brandt, maar internet ho maar :?

Vanochten nog eens geprobeerd, nog niets. Daarna google.nl maar eens geping'ed, dat leverde twee keer een timeout, maar daarna 2 maal een ping van ruim 300 ms 8)7

Daarna werkte internet via de browser ook weer, eerst nog moeizaam, maar na een paar minuten weer als vanouds...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
oZy schreef op 23 October 2003 @ 10:03:
Hmm ik ben online :) Heb alleen nog niet veel tijd gehad om met het modem (zyxel 650) te stoeien, maar ik kreeg alleen verbinding als ik een pc direct aansloot (met die cross cable) en deze op DHCP zette. In dit geval kun je (kon ik) het modem alleen niet configureren (kon 192.168.1.1 niet eens pingen..), ik moest dus een vast ip op de pc instellen (192.168.1.33) om dat te kunnen, maar dan kun je weer niet internetten.

Ik wil hem dus graag aansluiten op m'n switch, zolang ik dat ellendige cisco ding niet aan de praat heb :(. Maar dan moettie zeker in router mode? Ik las op de zyxel site dat je hem dan verplicht moet instellen als DHCP server, maar die heb ik al (win2003 domain), werktie in dit geval ook goed in relay mode?

Enfin.. ben er bijna.. snelheid was fantastisch (ben van KPN 768 naar Demon 2048 gegaan), had een 10mb file van ftp.mirror.nl met gemiddeld 242 kb/s!

De opleverings procedure is niet de snelste hier (zoals ik al eerder had aangegeven), ik heb de aanvraag verstuurd op 20-09-2003, kreeg gisteren (22-10-2003) het modem en kon gelijk online, nog niet officieel opgeleverd. Ik woon trouwens in Katwijk aan Zee voor de geïnteresseerden.
ik heb een straight utp kabel aan het modem hangen die vervolgens aan mijn router loopt, dit werkt gewoon,terwijl er toch eigenlijk een cross kabel aan moet zitten
vaag ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Bor_de_Wollef schreef op 23 October 2003 @ 08:50:
De spam neemt nog steeds ruimte in op de server en die ruimte gaat weer van jouw available mail storage af.
Wat niet uitmaakt omdat je geen beperking hebt op de grootte van je mailbox. En na 35 dagen wordt het gebounced.
tastingw schreef op 01 January 1970 @ 01:00:
Voordat mijn demon was opgeleverd stond er al spam op. Ik vind dit toch erg wazig dat dit gebeurd zonder dat je je ook maar op het internet heb begeven met je demonaccount
Ik heb daar geen last van, en ik heb mijn gebruikersnaam toch al een jaar of 7 (eerst SDU). Ondanks dat ik redelijk slordig ben met m'n emailadres, ik gebruik zelfs een echt adres in de nieuwsgroepen, kom ik niet verder dan een stuk of 10 spammails per week.

[ Voor 45% gewijzigd door cowgirl op 23-10-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op 23 October 2003 @ 10:03:

Ik wil hem dus graag aansluiten op m'n switch, zolang ik dat ellendige cisco ding niet aan de praat heb :(.
Om wat voor type cisco gaat het? Ik heb thuis een 1605R draaien icm de zyxel. En dat werkt perfect met mijn demon 2048/512. Helaas is de news server van demon nog steeds aan de brakke kant tijdens de middag en avonds uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurec
  • Laatst online: 08-08 14:07
Voor de Vigor users een klein tipje .. :)

Stap aub over op de de 2.5(H) firmware (.rst), deze werkt perfect met de DEMON/BBNED combo,

En om de upload speed nog een beetje te tweaken, kan je inloggen op de Vigor via telnet en activeer GlobeSpan dmv het "adsl dslam gspn" commando
Bij mij ging de snelheid omhoog van 80~85Kb/s => 95~115Kb/s :9

Oh en mocht dit toch een beetje instabiel blijken te zijn, met

"adsl dslam default" zet je het weer uit ..

Taurec

[ Voor 8% gewijzigd door Taurec op 23-10-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om onderstaande in de openingspost te zetten onder FUP? Dan is er iig meer duidelijkheid over in welke orde van grootte we moeten denken :)
U schreef:

> Op uw website zie ik het volgende staan: "Een andere reden dat wij
> niet werken met een vaste limiet is dat wij hiervoor extra servers zouden
> moeten inzetten om dit bij te houden. Uiteraard kost dit geld. Wij
> gebruiken dit geld echter liever om u beter en sneller Internet aan te
> bieden."
>
> Als jullie deze extra servers niet hebben, hoe kunnen jullie er dan achter
> komen of een gebruiker meer gebruikt dan het gemiddelde? Je moet het dan
> toch per gebruiker registreren?
>
> Wat is overigens het gemiddelde dataverkeer van uw abonnees? Dat is voor
> mij namelijk een mooie richtlijn om te bepalen of ik al dan niet voor
> Demon kies.

Eigenlijk kunnen wij geen eenduidig antwoord geven op uw vragen omdat wij simpelweg nog nooit een afnemer hebben gewezen op de Fair Use Policy. U kunt bij ons ongeveer 200Gb per maand aan datalimiet genereren.

Met vriendelijke groet,
Customer Service
Demon Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 10:24:
Om wat voor type cisco gaat het? Ik heb thuis een 1605R draaien icm de zyxel. En dat werkt perfect met mijn demon 2048/512. Helaas is de news server van demon nog steeds aan de brakke kant tijdens de middag en avonds uurtjes.
Heb je de zyxel dan als router ingesteld of gewoon in bridge mode laten staan? Ik heb hem ook aangesloten op de switch (1538M micro switch), en dan kan ik em prima pingen etc, maar er komt geen internet signaal uit, zelfde probleem had ik dus als ik em direct op pc aansloot en op de pc een vast ip instel. Kan de modem dan wel pingen/configgen maar krijg geen internet verbinding :?

PS. met 'ellendig cisco ding' bedoelde ik mijn Cisco 826 xDSL Router, die wil ik dus in plaats van de zyxel gaan gebruiken maar dan moet ik even een werkende config vinden voor bbned (aal5snap, maar dan wel een ip nr op eth0).

[ Voor 14% gewijzigd door oZy op 23-10-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 10:52:
Misschien een idee om onderstaande in de openingspost te zetten onder FUP? Dan is er iig meer duidelijkheid over in welke orde van grootte we moeten denken :)

[...]
Let op, ik voel nu al een stortvloed aan berichten komen hoe laag dat is, schande, blaat , blaat :|
"Hint: er zijn gebruikers die in een maand meer dan 300 GB 'nieuws' hebben
gedownload." en " Precies Nou ja, we weten dus in ieder geval precies wie er hoeveel
downloadt; sommige mensen zouden er goed aan doen iets rustiger aan te
doen. Wie de schoen past..."
aldus Niels Raijer van Demon in de Demon nieuwsgroep.
Geef Demon groot gelijk als men een mailtje naar deze grootverbruikers stuurt want dit is toch belachelijk hoeveel data men naar zich toe haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
dolby schreef op 23 oktober 2003 @ 11:08:
[...]

Let op, ik voel nu al een stortvloed aan berichten komen hoe laag dat is, schande, blaat , blaat :|
200 gb per maand LAAG :D
"Hint: er zijn gebruikers die in een maand meer dan 300 GB 'nieuws' hebben
gedownload." en " Precies Nou ja, we weten dus in ieder geval precies wie er hoeveel
downloadt; sommige mensen zouden er goed aan doen iets rustiger aan te
doen. Wie de schoen past..."
aldus Niels Raijer van Demon in de Demon nieuwsgroep.
Geef Demon groot gelijk als men een mailtje naar deze grootverbruikers stuurt want dit is toch belachelijk hoeveel data men naar zich toe haalt.
Precies. Opzouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp me niet verkeerd, ik hang geen waarde oordeel aan die 200GB (ook al vind ik het ruim voldoende, da's meer dan 6,5GB per dag!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

300 gig uit de nieuwsserver trekken... jeez.. da's wel heel erg... die downloaden meer films als ze kijken kunnen :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 11:14:
Begrijp me niet verkeerd, ik hang geen waarde oordeel aan die 200GB (ook al vind ik het ruim voldoende, da's meer dan 6,5GB per dag!).
Ik wel. 200 gb is volstrekt bespotttelijk met een adsl-lijntje. Te zot voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Kijk dat je 300GB dataverkeer kunt hebben zonder extra kosten is zeer mooi meegenomen. Stel dat je een keer met een video project bezig bent en je moet de hele tijd video heen en weer versturen. Dan kun je een maandje boven de 300GB uitkomen.
Maar het is gewoon ASO dat je dat elke maand zou doen, een request van Demon om dan het wat rustiger aan te doen is dan zeer redelijk. Vooral als je de download voornamelijk gebruikt om illigale shit binnen te halen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kut zooi mijn order is afgewezen :@
En wel om hele vage reden(en)
Uw order is afgewezen omdat het door u opgegeven telefoonnummer:

1. geen enkelvoudig analoog of enkelvoudig ISDN nummer is, of

2. is afgesloten, of

3. niet in gebruik is, of

4. over glasvezel loopt, of

5. niet tot het vaste net behoort, of

6. geen KPN lijn is.
Wat een vaag gedoe. De reden moet toch wel bekend zijn. Toch niet of of of of of of of of.....
Ik weet zeker dat ik aan al deze eisen voldoe op 1 na dan.
Dat glasvezel gedoe is wel erg raar.
Wat wordt daar nou precies mee bedoeld?? En telefoonlijn is toch een telefoonlijn.
en in de leveringsvoorwaarden staat niks over glasvezel of niet.
Ik woon in een wijk van 3 jaar oud dus je mag aannemen dat ze wel aan dingen zoals ADSL en dergelijke denken :S

Damn
ik ben erg teleurgesteld. Zit ik langer aan @home vast :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Riesjard schreef op 23 October 2003 @ 12:05:
Kut zooi mijn order is afgewezen :@
En wel om hele vage reden(en)
[knip]
Ik weet zeker dat ik aan al deze eisen voldoe op 1 na dan.
lijkt mij dat je hier zelf antwoord op je verbaastheid geeft. Ik zou toch maar eens de AV en Leveringsvoorwaarden volledig doorspitten, het lijkt me dat deze opties wel worden genoemd alvorens je een order plaatst.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
aardbeix15 schreef op 23 October 2003 @ 12:09:
[...]

lijkt mij dat je hier zelf antwoord op je verbaastheid geeft. Ik zou toch maar eens de AV en Leveringsvoorwaarden volledig doorspitten, het lijkt me dat deze opties wel worden genoemd alvorens je een order plaatst.
Ik bedoel hiermee dus
4. over glasvezel loopt, of
En zoals ik al zei heb ik de AV ook echt doorgesplit, daar staat dus niets over in. Maar omdat ik een een nieuwe wijk woon maag ik toch aannemen dat ik over lijnen beschik die ADSL mogelijk maken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 11-09 14:11
VooDoo schreef op 23 oktober 2003 @ 00:24:

Daar staat :

*Als u als gebruikersnaam alleen uw systeemnaam invult, wordt alle post opgehaald die verstuurd is naar uw account, ongeacht wat er voor het apestaartje stond. Het is natuurlijk mogelijk dat u alleen de post wilt ophalen die gericht is aan een specifieke gebruikersnaam. In dat geval vult u als gebruikersnaam in: postbus@systeemnaam . Daarmee zal alleen de post opgehaald worden die gericht is aan het adres postbus@systeemnaam.demon.nl en, als u een eigen domein heeft, aan postbus@domein.nl. In plaats van "postbus" kunt u uiteraard invullen wat u maar wilt.

Dat wil het volgende zeggen : stel, ik heb als systeemnaam voodoo.demon.nl
Als emailadres wil ik gebruiken : voodoo@voodoo.demon.nl (geen bestaan emailadres overigens, puur ter illustratie)

Als ik dan mijn Outlook 2000/XP/2003 profiel als account voodoo.demon.nl + wachtwoord opgeef krijg ik alle mail die er naar mijn systeemnaam wordt verstuurd, ongeacht wat er voor de @ staat.
Geef ik echter als account voodoo@voodoo + wachtwoord op, dan wordt alleen mail opgehaald die aan dat adres verstuurd is.

Zie ook deze pagina punt nr.4 voor een Outlook 2000 POP3 voorbeeld : http://www.demon.nl/support/email/outl2000.html

4. Als u achter "Accountnaam" uw systeemnaam invult, wordt alle e-mail opgehaald die verstuurd is aan uw account, ongeacht wat er voor het apestaartje staat. Wilt u alleen de e-mail ophalen die is verstuurd naar een bepaalde gebruikersnaam, vul dan in: gebruikersnaam@systeemnaam. Vul achter Wachtwoord uw POP3 wachtwoord in. Klik op "volgende".

Dat wil dus zeggen als je het op deze manier configureerd dat alleen mail wordt opgehaald van het adres dat jij wil gebruiken. Overige zooi blijft op de server van Demon staan en wordt na een bepaalde tijd aan de afzender terugverstuurd zonder dat je er last van hebt :)
Das beter! Ik dacht dus altijd dat als je 1 email krijgt (ongeacht aantal aliasen) en je wilt een andere email adres dan dat van je ouders (in mijn geval dan:)) dat dat niet kon. Maar dat kan dus wel! Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Riesjard schreef op 23 October 2003 @ 12:14:
[...]

Ik bedoel hiermee dus

[...]

En zoals ik al zei heb ik de AV ook echt doorgesplit, daar staat dus niets over in. Maar omdat ik een een nieuwe wijk woon maag ik toch aannemen dat ik over lijnen beschik die ADSL mogelijk maken :S
Of juist niet. Er zijn een paar plekken in nederland waar KPN zichzelf in de vingers snijd.

- Ze willen voldoende capaciteit, en het verder verglazen van het netwerk. Daarvoor leggen ze glasvezel tussen wijkcentrale en hoofdcentrale's. Leuk, en prima voor de toekomst....

- ADSL is een techniek over de KOPERkabel. Leuk, alleen als het koper maar totaan de wijkcentrale loopt, en vanaf daar glas is, kan daar nooit geen adsl overheen. Fijn, een nieuwbouwwijk, maar nieuwe technieken worden door nieuwe technieken tegengehouden ;)

Oa amersfoort en almere (geloof ik) kennen zulke problemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mijn pakketje is binnen, vanmiddag eerst maar even langs de uni en dan de zooi even installeren. Zit in ieder geval een duidelijke handleiding bij.
Nog even 2-3 weekjes wachten, totdat de lijn is opgeleverd en dan maar gaan met die banaan. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Zo, vandaag mijn modem binnen gekregen. :)
Aangesloten (ging erg makkelijk), en hij deed het meteen.
MAC adres registreren, 2 minuten wachten en voila, 8 mbit. :)

Ik haal 85 kb/sec upload en ongeveer 700 kb/sec download, dit is ook wel ongeveer de max niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tatsu schreef op 23 October 2003 @ 12:49:
Mijn pakketje is binnen, vanmiddag eerst maar even langs de uni en dan de zooi even installeren. Zit in ieder geval een duidelijke handleiding bij.
Nog even 2-3 weekjes wachten, totdat de lijn is opgeleverd en dan maar gaan met die banaan. :P
Jonguh?!?! Lees ff het forum door... Ik weet niet of je al wil internetten of echt een "HELE" maar dan ook "HELE" brave jongen wil zijn... en wachten op je oplevering :D :D :D

Als je niet wilt wachten... sluit de zooi dan lekker aan en kijk of het al werkt... zo niet werkt het wel binnen een week :D

Exodus:

Ja dat is ongeveer wel het gemiddelde... Sommige zijn sneller... sommige niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op 23 oktober 2003 @ 11:05:
[...]

Heb je de zyxel dan als router ingesteld of gewoon in bridge mode laten staan? Ik heb hem ook aangesloten op de switch (1538M micro switch), en dan kan ik em prima pingen etc, maar er komt geen internet signaal uit, zelfde probleem had ik dus als ik em direct op pc aansloot en op de pc een vast ip instel. Kan de modem dan wel pingen/configgen maar krijg geen internet verbinding :?

PS. met 'ellendig cisco ding' bedoelde ik mijn Cisco 826 xDSL Router, die wil ik dus in plaats van de zyxel gaan gebruiken maar dan moet ik even een werkende config vinden voor bbned (aal5snap, maar dan wel een ip nr op eth0).
Ik heb mijn zyxel modem gewoon als bridge laten zitten en daar achter mijn cisco 1605R aangesloten. Ik zal de situatie een beetje schetsen: isra -> splitter -> zyxel modem (bridge) -> cisco 1605R eth0 ->cisco 1605R eth1 -> switch cisco 2950 -> lan.

Ik weet zeker dat er nog bijv. config voor BBned icm een cisco 826 te vinden zijn via google. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik mijn Zeiksel modem ook tweaken voor BBned... dat zit ik me dus de heletijd al aftevragen...

LOL me @ work now... ondertussen lekker binnenhalen van me ftp met 76kb/s :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cgok schreef op 17 oktober 2003 @ 21:06:
[...]

Heb jij je modem ook vandaag binnen gehad? ik heb hem vandaag binnen gehad maar doet het nog niet. het ledje van dsl brand niet. heb ik weer pech :'(

Heb jij iets aan de instellingen gedaan ofzo
dit wilde ik ook graag weten als je dsl lampie niet brandt is het gewoon geduld hebben of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja cocopelli... geduld is een schone zaak jongen :D

Mischien nog wel ff in je modem checken via telnet... of iets (weet niet hoe het heet...) op 35 voor BBned staat of op 34 voor BabyXL staat... Staat in je handleiding... waarschijnlijk al goed ingesteld door demon hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 14:10:
Ja cocopelli... geduld is een schone zaak jongen :D

Mischien nog wel ff in je modem checken via telnet... of iets (weet niet hoe het heet...) op 35 voor BBned staat of op 34 voor BabyXL staat... Staat in je handleiding... waarschijnlijk al goed ingesteld door demon hoor...
ja idd heb ik gelezen maar wat is in godsnaam een telnet sessie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 14:56:
[...]

ja idd heb ik gelezen maar wat is in godsnaam een telnet sessie :)
• start > Run/Uitvoeren
• telnet *ip van router/modem*

Telnet Sessie is een sessie met telnet 8)7

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 13:57:
Kan ik mijn Zeiksel modem ook tweaken voor BBned... dat zit ik me dus de heletijd al aftevragen...

LOL me @ work now... ondertussen lekker binnenhalen van me ftp met 76kb/s :D
76kb/s ??? binnenhalen??

het zou een vette upload zijn maar een download van 76kb/s 8)7
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.