[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste
Acties:
  • 276.229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Erg leuke foto ajhaverkamp!

Deze week voor het eerst een ijsvogeltje gezien en kunnen fotograferen.

Ik heb deze gezien bij een vogelkijkhut in Twente waar ik foto's ging maken van een paar aalscholvers, wat eenden, meeuwen en een heleboel kieviten.

Onder andere deze daar gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c5d5b9f5f5d9/4c5d5b9f5ee0d-2b.JPG

Helaas heb ik maar één foto kunnen maken de ijsvogel (misschien heeft hij maar 5 seconden op deze tak gezeten).
Ik heb dus echt geluk gehad dat deze best wel aardig gelukt is.
De camera stond aan en al ingesteld voor het fotograferen van de vogels die er zaten. Ik hoefde dus alleen maar scherp te stellen en te schieten.
Dit is dus echt mijn eerste en voorlopig ook nog de laatste ijsvogel foto die ik gefotografeerd hebt.

Ik heb de foto wel een stuk lichter gemaakt op de computer. Het was een donkere foto doordat het een erg grauwe bewolkte dag was.
Misschien dat ik nog een beter resultaat kan bereiken als ik de vanuit de RAW ga bewerken. Maar daar moet ik me nog wel een beetje in verdiepen...

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c5d5bbdab9a5/4c5d5bbdaadf0-3b.JPG

Alle 2 met de Olympus e520 en de Sigma 50-500mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@spike_wolf: Schaduwkant van een uil is niet flatterend. De toekan is bepaald niet onaardig, die tak naar links leid wel af zeg@ De wouw is heel jammer dat je 'm net niet wijd genoeg had.
@ajhaverkamp: Hee. die heb ik echt lang niet gezien. Blijven mooie beesten. Denk dat je zelf al wel ziet wat het zwakke punt in de compositie is.
@spike_wolf: De gier springt er echt uit.
@ajhaverkamp: Kijk, dit zijn jouw soort foto's, heerlijk! Mooie vogels ook, hoop ze nog 's oin het wild te zien.
@Gimpy: Jongejonge, wat ben jij aan het doen? Mooie vogels, mooie kansen en dit ziet er uit als goedkope ansichtkaarten. Veel te donker, dichtgelopen, rare kleuren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@ Gimpy:
Je foto's hebben zeker potentie, maar de kwaliteit vernietigd alles. Te donker, te weinig kleur, witbalans mag ietsje warmer. Ook lijkt er een lichte halo om de vogels te zien.
Wel lekker veel mm's op een Olympus. Maargoed, je kan ook amper croppen met zo'n E520 omdat die hele grove ruiskorrels heeft. (ook snel veel ruis). Althans dat is mijn ervaring met de E520...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Wijnands schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:53:
@Gimpy: Jongejonge, wat ben jij aan het doen? Mooie vogels, mooie kansen en dit ziet er uit als goedkope ansichtkaarten. Veel te donker, dichtgelopen, rare kleuren.
Scirocco schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:13:
@ Gimpy:
Je foto's hebben zeker potentie, maar de kwaliteit vernietigd alles. Te donker, te weinig kleur, witbalans mag ietsje warmer. Ook lijkt er een lichte halo om de vogels te zien.
In ieder geval bedankt voor de reacties!

Ik weet dat de kleuren van de foto's niet echt spetterend zijn. Het was een dag met totaal geen zon...hele dikke bewolking.

Hmm en misschien ligt het ook wel wat aan het beeldscherm van m'n laptop die ik gebruik. Krijg van meer het commentaar dat ze wel erg donker zijn en een beetje typische kleuren hebben, terwijl dat hier nog wel meevalt eigenlijk.

Kzal eens kijken of ik hier dmv de RAW's nog wat aan kan verbeteren.
Wel lekker veel mm's op een Olympus. Maargoed, je kan ook amper croppen met zo'n E520 omdat die hele grove ruiskorrels heeft. (ook snel veel ruis). Althans dat is mijn ervaring met de E520...
Ja dat klopt wel. En een ander nadeel is dat het dynamisch bereik niet zo groot is.
Maarja tis m'n eerste DSLR, zou graag eens upgraden naar de e30 of de opvolger die in september gepresenteerd word op PhotoKina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik denk dat als scirocco of mij 's op een raw loslaat je echt staat te kijken. Wat ik echt zie is dat het op zich best heel aardige foto's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Mooie foto's komen hier voorbij, aangezien ik nog een leek ben wat betreft vogel/dieren fotografie kijk ik nog een beetje de kat uit de boom. Toch ben ik stiekem wel benieuwd wat men van deze onderstaande foto vindt die ik afgelopen vrijdag in Geneva heb gemaakt :) .
Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/793/06082010img7821.jpg

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Persoonlijk zou ik linksonder een hoek afknippen, dan ben je van die onscherpe voorgrond af en staat meteen je onderwerp wat minder midden in de foto.

Bovendien zou ik als ik jou was wat minder jpeg compressie toepassen, de foto barst van de artifacts.

Afgezien daarvan vind ik het wel een leuke plaat zo met die twee vogeltjes die over het randje zitten te kijken en de felblauwe kleur in de achtergrond bevalt me ook wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gisteren heb ik de Sigma 150-500mm Ca F/5.0-6.3 DG OS HSM aangeschaft, en hier 1 van de eerste resultaten. Moet zeggen dat ik er erg blij mee ben :D

Qua bewerking heb ik niets aan de foto gedaan, behalve de witbalans aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4143/4881096589_9cbbba5552_z.jpg

@Richard: Jammer dat de vogeltjes met de rug naar ons toezitten. Ook vind ik de voorgrond niet zo geslaagd.

@Gimpy: als de kwaliteit van de foto's beter was geweest waren het leuke foto's geweest, maar nu vind ik ze eigenlijk niet prettig kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Wijnands schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:51:
Ik denk dat als scirocco of mij 's op een raw loslaat je echt staat te kijken. Wat ik echt zie is dat het op zich best heel aardige foto's zijn.
Dat lijkt me gaaf!
Hoe kunnen we dat regelen?

edit: download link:
De liefhebbers kunnen hier de RAW van het ijsvogeltje downloaden: http://dl.dropbox.com/u/9308127/P8026818.ORF
Origineel is wat kleuren betreft erg slecht!
Kben benieuwd wat jullie met de RAW kunnen. (ik ben er helemaal niet thuis in)

[ Voor 29% gewijzigd door leendertv op 11-08-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@gimpy: Ik heb een poging gedaan, het is nog niet perfect, maar ik vind persoonlijk dat het er al een stuk beter uitziet als jouw versie. Ik ben er zeker van dat anderen er nog wel meer uit kunnen halen :)

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/6919/p8026818.jpg

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik heb ook even gekeken wat ik kan doen, maar je kan er nooit een top plaat van maken.
Hij is al niet scherp en dan is hij ook nog erg onderbelicht. Daarnaast blijft het jammer dat hij van je weg kijkt en met de rug naar je toe staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@freddyronny: Zo lijkt het net een waterverfschilderij ;)

nog eentje van mij, een scholekstertje:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4093/4882405329_954fe3a8a4_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bedoelde ik Marcl, als je boven de vogel kijkt lijkt het net alsof er allemaal vlekjes zitten. Weet jij wat dit precies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

breinonline

Are you afraid to be known?

marceltuit schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:57:

[afbeelding]
Die van jou is geen waterverfschilderij maar weer wat te ver verscherpt. Jammer, het is verder een aardige foto.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
marceltuit schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:57:

[afbeelding]
Een waterverfschilderij? :D Je hebt wel gelijk, maar de originele foto is VEEL te donker waardoor ik veel heb moeten oplichten. Met een olympus e520 op iso400 en dan nog eens opgelicht in ps, dat schreeuwde gewoon om wat ruisonderdrukking ;)
Hier dezelfde bewerking maar dan zonder ruisreductie :)

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/6919/p8026818.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door LaurentS op 11-08-2010 21:43 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@Richard!: Orion84 heeft 't al goed verwoord.
@marceltuit: Wat mij betreft mag 'ie iets contrast hebben nog maar als ik dit zo zie, erg netjes, lijkt me een fijne aanschaf. Goede pose ook van de reiger.
@gimpy, hier kom ik op terug, heb net m'n photoshop machine uit gezet.
@marceltuit: Hee, en zo laat nog in het jaar? Leuk die vuile snavel. Witbalans is iets koel vind ik.

Ik ben inmiddels aardig aan het opschieten met m'n vakantie foto's. Deze platen zijn technisch niet echt geweldig, het was half 6 en super bewolkt. Ik had de camera op 1/2000 en auto iso welke schommelde tussen de 900 en 1600. Desondanks wil ik ze toch tonen omdat het gedrag is wat je nauwelijks met het blote oog kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4882734913_00a76cacb9_z.jpg
DSC_9588 by j_wijnands, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4077/4883346396_f238771917_z.jpg
DSC_9608 by j_wijnands, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4883342816_0341cd5f11_z.jpg
DSC_9593 by j_wijnands, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Wijnands schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 22:38:
Desondanks wil ik ze toch tonen omdat het gedrag is wat je nauwelijks met het blote oog kan zien.
Allereerst: ik vind de sfeer wel heel gaaf eigenlijk, hoe gek het ook klinkt bij een vogelfoto.
Kon je ze niet iets meer croppen?

Maar dit gedrag kan je heel goed met het blote oog zien toch? Ze zijn zelfs helemaal niet schuw als ze de kleine voeden.
Ik heb een paar maanden terug ook een familie boerenzwaluwen gezien aan de overkant van een slootje. Ik ben aan de oever gaan zitten en kon een hele hoop foto´s schieten. Ze hadden nergens last van.
Dit soort foto´s komen op vogel sites regelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik had nog meer kunnen croppen maar dan was het helemaal een ruisboel geworden.

Ja, dit komt vaak voor maar het gaat zo vreselijk snel dat je het eigenlijk niet goed ziet. Heb jij dit ook geschoten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Wijnands schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:09:Ja, dit komt vaak voor maar het gaat zo vreselijk snel dat je het eigenlijk niet goed ziet. Heb jij dit ook geschoten dan?
Ik wel ooit, @85mm: [testcase] Jonge Boerenzwaluwen
Ik zou best nog wel eens de kans willen hebben met wat meer tele...
Croppen lijkt me sowieso niet echt een goede optie hier, omdat je dan met stukjes antenne blijft zitten. Jammer dat de achtergrond haast dezelfde "kleur" heeft als de beestjes. Het lijkt haast wel z/w zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Oh, daar zitten ook een paar goeie tussen, #3 en #9

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@D-magic: ja, dat is gewoon ruis ;) Is in deze foto extra aanwezig doordat ik ISO 1600 gebruikt heb, en dat levert aardig wat ruis op in mijn camera. Daarnaast heb ik deze foto een stukje gecropt om een andere vogel die erook op stond eraf te snijden.

@breinonline: dat heb ik idd wel een beetje gedaan, waar zie je dat in vredesnaam aan :o

@wijnands: dank voor je reacties. Wat betreft witbalans van de scholekster: daar had ik zelf ook moeite mee. Automatische instellingen in lightroom leverde weinig moois op. Shade en cloudy werd de plaat knettergeel van, echt raar. En met de autostand zag het er nog het meest naturel uit. zelf met de schuifjes aan de gang van de witbalans word bij mij sowieso nooit een succes.

Over jou zwaluwen: geweldig! Leuk actiemoment, is weer eens wat anders als de 'standaard' portretten.

• Scirocco
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:13:
Dit bedoelde ik Marcl, als je boven de vogel kijkt lijkt het net alsof er allemaal vlekjes zitten. Weet jij wat dit precies is?
marceltuit schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:37:
@D-magic: ja, dat is gewoon ruis ;) Is in deze foto extra aanwezig doordat ik ISO 1600 gebruikt heb, en dat levert aardig wat ruis op in mijn camera. Daarnaast heb ik deze foto een stukje gecropt om een andere vogel die erook op stond eraf te snijden.
Nee hij bedoelt de drukke bokeh waar veel bolletjes in zitten. Ruis zijn die hele kleine spikkeltjes ter grote van een paar pixels.
Dat komt gewoon omdat die drukke achtergrond veel te dicht bij is en daardoor nog te weinig buiten de DoF is. Als de achtergrond veel verder weg is krijg je pas een zachte achtergrond. Of je moet een 500/4 IS USM hebben, dan is de bokeh op f4 nog iets beter. Maar de achtergrond word pas mooi als hij verder weg is.

Wat de foto van de scholekster dus veel beter had gemaakt is als het standpunt veel lager was. Ten eerste kijkt het fijner en ten tweede heb je dan waarschijnlijk een andere achtergrond die ook veel verder weg ligt. (zoals een rij bomen, een paar struiken, etc.) Dan heb je een foto die meer aanspreekt door het lage stanpunt en je hebt veel mooiere bokeh.

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Bij de bewuste foto had ik niet zozeer op mijn standpunt gelet. Ik was gewoon ff wat rond gaan fietsen met de lens, en de foto is dus ook staand genomen. komt daar nog eens bij dat de grond waar ik stond hoger was dan waar de scholeksters liepen, en dan heb je idd dat de achtergrond van de grond zo dichtbij is ;)

• Scirocco
Is ook niet erg hoor, ik gebruikte het alleen even om mn uitleg voor Dmagic te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Richard! Op zich best wel leuk, vooral door de pose van de twee vogels. Ik zou wel nog iets meer croppen om de lelijke voorgrond weg te werken.

@marceltuit: 1ste foto: Die vind ik goed, mooi scherp, goed gedaan. Het enige dat ik erop kan aanmerken is dat de vogel te weinig loskomt van de achtergrond, beter dus een foto maken als er veel afstand tussen de vogel en de achtergrond is :) De 2de foto: Idd een beetje te veel verscherpt en iets te donker. De compo kan ook iets beter, ik zou wat croppen, waarom zo'n grote ruimte laten vanboven? :)

@wijnands: Zeer leuk moment vind ik. Ik heb het ooit wel eens gezien, maar had toen mijn fototoestel niet mee. Bovendien heb ik wel de indruk dat zwaluwen vrij zeldzaam in België (en Nederland?). Ik heb er veel meer gezien op mijn vakantie in de Haute-Savoie (Frankrijk).

Mijn foto heb gemaakt in het stadje Evian in Frankrijk. Deze twee futen zaten in de jachthaven :)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4080/4875813718_97fc56abd2_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
@gimpy: Zoals eerder al gezegd is het jammer dat je een ijsvogel er zo mooi op hebt staan en dat dan de kleuren zo slecht tot zijn recht komen.

@Richard. Ik vind de compo op zich best leuk en een leuk moment, alleen de achtergrond is een beetje jammer. De vogels vallen hierdoor weg. Kon je niet een stapje of wat naar links doen? Zodat ze in het blauwe vallen?

@Marceltuit: De Reiger vind ik het witte water best storend, de houding van de reiger vind ik ook niet echt spectaculair itt Wijnands. Met zo'n zoomlens moet je toch in staat zijn wat langer te wachten voor een mooier moment? ;)
De scholekster vind ik wel een mooie foto!

@Wijnands: De bovenste van jou vind ik erg geslaagd! Ook de tweede is erg mooi. Waarom heb je de derde erbij gezet? Het 2e vogeltje van links doet afbreuk aan de foto omdat ie wegkijkt. Klinkt als mierenn**k*n maar er moet een reden zijn die ik niet zie?

@freddyronny: De futen zijn mooi gelukt. Alleen een weinig spannende compositie omdat je de voorste fuut recht vanachteren hebt. Ook zijn ze in recht in het midden. Een paar stappen naar links, was dat niet beter geweest? Zodat je iets meer ziet van de voorste fuut maar nog wel de blik hebt van degene die op je toe komt zwemmen?

Nou dit was een kritische blik van een niet zo ervaren fotograaf, maar gewoon mijn mening. Voel je dus niet te veel aangevallen, ik wil alleen iedereen helpen kritisch te blijven op zichzelf. Doe dat dus ook bij mij ;-)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4134/4891246084_8ef80915fa.jpg

Ik vind de foto op zich erg mooi, ik baal er alleen van dat de kop niet ragscherp is. Iemand een idee hoe ik dat kan verbeteren? De foto is door het hek genomen btw, waardoor ik denk dat de autofocus wat roet in het eten heeft gegooid. Ik heb nl. wel netjes het focuspunt op zijn oog gezet, het lijkt er echter net voor scherp te zijn (meer de boomstam die wat scheef staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@freddyronny:
Altijd leuk om dat zo te zien. Een lager standpunt was mooier geweest denk ik en de zon was ook wel erg fel helaas. De centrale compo mag ook iets anders van mij.

@leeke: ik vind m niet zo fijn kijken, donker en verder weet ik niet echt wat ik er van vind. Maar hij kijkt gewoon niet fijn.

2 platen van mij.
Ik vind ze niet super, maar wel het posten waard..

Blauwe reiger
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4100/4891279582_3e6c1d7111_z.jpg

Een jonge Putter die word gevoerd door 1 van de ouders. Helaas te weinig mm's en moest al veel croppen.
Toch vind ik dit een leuke foto van de Putter's in hun natuurlijke leefgebied.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4890691129_b3ae756be9_z.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Scirocco op 14-08-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49

Don Quijote

El Magnifico

Ben niet bepaald een bekwaam vogel fotograaf, maar evengoed wil ik hier wel twee foto's delen. Beide toevallig geschoten tijdens mijn zomervakantie in Australië.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4140/4891017881_bc3281bb49_z.jpg
Een doodnormale meeuw

En

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4098/4891017191_54513a52ab_z.jpg
Geen idee wat het zijn, het lijkt wel wat op een parkiet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@freddyronny: Die tip van de achtergrond bij de reiger had ik al meer gehoord, die ga ik zeker proberen toe te passen.

Over jou foto: Erg leuk, lijkt goed scherp en goed op kleur. enige minpuntje vind ik het standpunt. mooier zou zijn geweest als de futen allebei wat meer van opzij te zien zouden zijn geweest.

@leeke1984: Wat betreft het water, dat zijn reflecties van de lucht. Wachten op een andere houding van de reiger heb ik ook gedaan, heb best lang bij hem gestaan. maar op een gegeven moment kwam er een scheurbrommert voorbij met nogal wat takkeherrie en daar schrok hij van want hij was gelijk weg ;)

over je papegaai: jammer dat de vogel erg aan de donkere kant is, met daaronder die hele lichte boomstam. de onscherpte van de kop waar je het over hebt valt mij niet op.

@scirocco: wat betreft je reiger, mooie foto! Enige minpuntje vind ik dat de onder- en bovenkant vrij krap op de vleugels zitten.

Over je putters: leuke plaat waarin je ze in de omgeving ziet, vind ik altijd wel leuk om te zien. alleen jammer van de storende voorgrondsonscherpte.

@ravnoss: Jammer dat je meeuw er ook blauw uitziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Afgelopen week een dag op London Heathrow wezen vliegtuigspotten. En heel opvallend, net als op schiphol, stikt het er van de vogels (het lijkt wel of de vogels de vliegvelden opzoeken).

Maar ik stond daar op de spottersplek toen er een klein roodborstje bijna op mijn lens ging zitten. Dus toen heb ik die ook maar "gespot".

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4141/4890943079_01dc8a4c01.jpg

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@leeke1984: Bedankt voor je commentaar. Jammer genoeg was het niet echt mogelijk om een andere compositie te hebben, de futen zaten vrij ver van mij (zo'n 20-25 meter schat ik), dus een paar stapjes naar links of naar rechts hadden niet zo veel uitgehaald denk ik. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, de compositie was interessanter geweest als ze beiden wat meer in beeld waren ;)
Over jouw foto: Ik vind de bewerking wat te extreem, er is te veel contrast en het beeld is wat te donker over het algemeen. Ook staat de papegaai wat te dicht tegen de rand.

@Scirroco: Leuke foto van die blauwe reiger, best wel scherp en het kopje zit net in de zon :) Bij de putters heb je idd te weinig mm's, of je stond te ver. Op zich is het wel een leuk moment.

Hier is een tweede poging waar je maar één fuut ziet :)

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/3747/img6205y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
@ iedereen: Bedankt voor de feedback Zonder dat ik me wil verdedigen, ik ben het met jullie eens dat ie erg donker is. Ik moet zeggen dat hij zo goed als recht uit de camera komt, zonder bewerking op wat croppen na vanwege al die donkere stukken. Deze foto is nl. binnen genomen in 1 van die hallen in Blijdorp, er stond een gele lamp op wat het blauw erg accentueert, maar de rest natuurlijk niet zo verlicht. Ik heb gekeken of ik hem met wat bewerking lichter kon maken, maar dit deed voor mij af aan de mooie blauwe kleur. In ieder geval zal ik het volgende keer eens proberen met een wat hogere ISO om wat meer licht te krijgen.

@Scirocco: Mooi foto van de reiger. Heerlijk scherp, ik probeer ook wel eens vogels in de vlucht te krijgen, maar ben toch altijd te langzaam, waardoor onscherpte ontstaat. Hulde! Op de Putters geef je zelf al het commentaar. Daar sluit ik me bij aan ;)

@ravnoss: De meeuw is op zich mooi, ik vind de vignetting alleen niet zo mooi. Maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik. De 'parkieten' lijken me gewoon ara's, gezien de kleuren en de stompe voorkanten?

@Tyno: Mooie foto. Ik vind alleen de achtergrond alleen wat druk. Dat is wel jammer.

@freddyronny: Qua foto vind ik deze veel mooier dan de vorige, maarja het moment is dan weer minder spannend ;)

Nog eentje van mij dan uit Zuid Afrika. Naam van het vogeltje ken ik niet, misschien kunnen wat spotters hem hier aan mij vertellen ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4892903739_201da016e1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo te zien is dat een Giant Kingfisher, oftewel Afrikaanse reuzenijsvogel :)

Het is overduidelijk herkenbaar als een ijsvogel (kingfisher in het Engels), en met een beetje zoeken op "South africa kingfisher" kwam ik op deze soort uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 15-08-2010 13:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ravnoss schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:34:
[afbeelding]
Geen idee wat het zijn, het lijkt wel wat op een parkiet :).
Lori parkiet

Dit is de patatduif in z'n natuurlijke leefomgeving:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4893288877_36218596f1_d.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door ajhaverkamp op 15-08-2010 16:55 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een ander idee dan wat ik normaalgesproken heb bij "duif op tafel". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

@ leeke1984: Wat een leuke vogel, was die lastig te fotograveren? Ik hoop em ook tegen te komen over een maandje!

@ AJHaverkamp: Jup, je was met net voor met de "lori". Die beesten zitten met bosjes in de boom, herrie schoppen en met de bloesem rotzooien. Leuke patatduif, at hij ook nog wat van je soep? Wat een kleine maar toereikende DOF, wederom mijn complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

djunicron schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:06:
@ AJHaverkamp: Jup, je was met net voor met de "lori". Die beesten zitten met bosjes in de boom, herrie schoppen en met de bloesem rotzooien. Leuke patatduif, at hij ook nog wat van je soep? Wat een kleine maar toereikende DOF, wederom mijn complimenten!
Dit was mijn rommel niet :) Geschoten op 400 mm, tafeltje verderop. Ik ruim wel altijd netjes mijn troep op als ik klaar ben met eten. Juist omdat de vogels anders alles over de vlakte gooien. Ze noemen deze duiven niet voor niks "vliegende ratten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
@Wijnands: Wat een mooi moment. Vooral de eerste (en laatste) vind ik goed. En tsja, ik denk ook dat ze het meer van de documentaire waarde moeten hebben. Boeiend.
@freddyronny: Een lager standpunt was denk ik mooier geweest en wat mij betreft mag er rechts wel een stukje af. Wel duidelijk dat het water bij de buren altijd blauwer is.
@leeke1984: Goede compositie. Achtergrond is wat minder, maar dat is vaak inherent aan de dierentuin helaas.
@scirocco: -Reiger: De mindere van de twee vind ik. -Putters: Ik vind de onscherpte op de voorgrond wel wat toevoegen eigenlijk. Het onderwerp is hierdoor extra vanzelfsprekend. Vind het een goede plaat!
@Ravnoss: De meeuw is wel erg blauw, maar prima scherp. En een doodnormale meeuw inderdaad :p De parkieten vind ik wel grappig, maar erg klein.
@Tyno: Goede spot. Ik mis alleen het ringnummer...
@freddyronny: Zelfde verhaal voor wat betreft het standpunt. Het water heeft rechts een lelijke rimpeling.
@leeke1984: Weer een goede compo. Was dit ook in een dierentuin? De achtergrond maakt het weer net wat minder. De garnaal is een leuk detail.
@ajhaverkamp: Welke saus vinden ze het lekkerst?

Een jonge rietzanger (denk ik) tijdens de zondagmorgen wandeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~solidus0/IMG_4185-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
djunicron schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:06:
@ leeke1984: Wat een leuke vogel, was die lastig te fotograveren? Ik hoop em ook tegen te komen over een maandje!
De kunst is hem te zien ;) Hij bleef echter rustig op zijn spot zitten. Wij zaten hier zelf op een boot, waarmee we door de wetlands voeren. Als je vogelspotter bent is dit het paradijs. Ik ben dit niet, maar beleef wel plezier in vogels fotograferen ;)
Joor schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 14:42:

@leeke1984: Weer een goede compo. Was dit ook in een dierentuin? De achtergrond maakt het weer net wat minder. De garnaal is een leuk detail.
Zoals bij de foto staat: Nog eentje van mij dan uit Zuid Afrika. Dit was niet in de dierentuin, maar gewoon in het wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 20-09 10:55
@Joos, vind er een beetje teveel ruimte omheen zitten

Mijn eerste poging om een vogel vast te leggen:
Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o6/110022558844/DSC_3702.jpg?t=1281974123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je mist toch echt een stuk scherpte, dit is de zelfde vogel (Europese bijeneter, Blijdorp):
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4076/4805317884_02719c0dde_z_d.jpg
Mijn nabewerkingen stellen niet veel voor, dus het verschil zit zeker (deels) in het glas en een beetje in de persoon achter de camera. Ik gebruik een Canon 100-400 en heb hier een invulflits gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
freddyronny schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 21:38:
[...]

Een waterverfschilderij? :D Je hebt wel gelijk, maar de originele foto is VEEL te donker waardoor ik veel heb moeten oplichten. Met een olympus e520 op iso400 en dan nog eens opgelicht in ps, dat schreeuwde gewoon om wat ruisonderdrukking ;)
Hier dezelfde bewerking maar dan zonder ruisreductie :)

[afbeelding]
Deze vind ik inderdaad al stukken beter dan mijn versie.
Maarja de foto zelf is niet zo goed dat je er een hele goede plaat van kan maken.
Ik ga me maar eens wat verdiepen in programma's voor het bewerken van de RAW bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivorijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 11:17
Van het weekend gemaakt in Urk:

Afbeeldingslocatie: http://www.photoaddict.nl/forum/IMG_2792.jpg

Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Geinige foto Ivorijn! Jammer dat de rechter niet ook een beetje scherper is en donker is aan zijn voorkant.

Hierbij weer eentje van mij, een jonge fuut volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4122/4929336081_983b8d167d_z.jpg
Klikbaar

[ Voor 11% gewijzigd door Polariteit op 26-08-2010 19:21 ]

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:46
@Andy: Mooie pose maar helaas niet scherp.
@ajhaverkamp: Mooie scherpe foto. Waarschijnlijk was de vogel nog beter uit de verf gekomen als de achtergrond een andere kleur zou hebben dan zijn buik.
@Ivorijn: Mooie onscherpe achtergrond. De linker mus komt goed uit maar helaas is de rechter mus alweer wat onscherp.
@Marceltuit: Leuk shot, al zat het weer zo te zien niet erg mee.

Wat foto's van mijn kant na een dagje Apenheul vorige maand.

Ara
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4080/4812974111_c673e1eee1_z.jpg

Koereiger
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4812979949_0ba3528378_z.jpg

Blauwkeel-Guan
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4099/4813605226_5e6e170b13_z.jpg

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Thy: klopt, het was een beetje grijs en grauw en regende zelfs ;)

Over jou foto's: de eerste vind ik eigenlijk gelijk de beste. De tweede vind ik namelijk de rug te fel belicht, en de derde vind ik weer aan de donkere kant.

Hierbij weer 1 van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4147/4949227042_24dd5e2e0c_z.jpg

klikbaar voor iets grotere versie.

Wat ik jammer vind aan mijn foto is dat dat verrekte kreng maar zo bleef zitten, met zijn rug deels naar mij toegekeerd. Wel ben ik best tevreden over de timing, jammer dat ik voor het mooie iets te ver weg zat en zijn kop/snavel niet beter in beeld kon krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Laatste tijd weinig gefotografeerd en op GoT geweest, maar het werd weer eens tijd dacht ik.

@Ravnoss:
De eerste vind ik wel netjes, maar het blauw is veel te gesatureerd. Ik had ook wat meer ruimte aan de rechterkant gegeven aangezien hij daarheen kijkt.
De tweede spreekt mij niet zo aan qua uitsnede.
@Tyno: jammer van de drukke achtergrond en dat de roodborst boven je zat, maar verder wel een prima plaat.
@freddyronny: Ik vind het een beetje een saaie foto. Lager standpunt, mooiere omgeving en misschien een ander moment zou de plaat al beter maken.
@leeke1984: Vet om zo'n reuzenijsvogel te zien en fotograferen! Hij staat er goed op met die vis. De achtergrond is alleen niet helemaal super.
@ajhaverkamp: Ik vind dat de foto te veel contrast heeft. Wel weer leuk om zon brutale duif te zien
@Joor: Geen jonge rietzanger in iedergeval, misschien een jonge kleine karekiet of misschien een jonge BOSrietzanger. De witbalans mag wel iets warmer en je had helaas te weinig mm's, maar wel een leuke plaat
@andy: je mist indd heel wat scherpte.
@ajhaverkamp, in iedergeval goed scherp, maar wel een beetje flets door de flits. Het standpunt van onder vind ik ook minder.
@ivorijn: Ik had de compo meer gericht op de linker huismus dmv de rechter eraf te croppen en links meer ruimte te geven in de richting waar ze heen kijkt.
@marceltuit: Mooie plaat! Ik vind hem wel een beetje te donker, maar verder is hij goed. Ook goed scherp.
@Thy..: Ik vind ze qua compositie niet zo mooi. Bij de 2e was het licht wel erg fel, ook jammer.

2 platen van mij dan maar, klikken = groot

Meerkoet. Ik vind het licht en de groene omgeving mooi in deze foto. Ook het rode oog komt door de lichtinval goed naar voren.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4126/4989292015_d35b09e9e0_z.jpg

Ook hier vind ik het licht wel fijn.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4088/4989913786_ff2a38066b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 21:08

neevedr

Dat was ik niet!

@Thy...: Jouw Koerijger krijgt iets te veel zonlicht op zijn kop en rug. De details vallen daar weg.
@Scirocco: Je uitsnede vind ik wat raar. Het beestje is nu half doorgesneden.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4101/4891333613_49560e9277_z.jpg
Koereiger (Bubulcus Ibis) @Apenheul

[ Voor 2% gewijzigd door neevedr op 14-09-2010 15:10 . Reden: Een ij is geen ei, twee... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Doe ik ook mee, koereiger in de Apenheul (kiekje uit 2009):
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2473/3689610108_019ae619cf.jpg
2009-07-04-09h47m59.IMG_2757l by A.J. Haverkamp, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door ajhaverkamp op 14-09-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
neevedr schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:31:

@Scirocco: Je uitsnede vind ik wat raar. Het beestje is nu half doorgesneden.
Dat is ook juist de bedoeling, het zijn meer portretten dan registratie´s oid.
En het lichaam is niet afgehakt, maar bewust niet aanwezig in de compositie ;)

Ik vind jou foto erg donker en somber. Ook jammer dat ie een beetje van je wegkijkt, weinig contact met de reiger. Wel goed scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Is het een zilverplevier of goudplevier?

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c8fb22f35d02/4c8fb22f35535-P9047151klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c8fb1dc788ad/4c8fb1dc784c7-P9047141klein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Scirocco: Hoe bedoel je donker? Hier ziet hij er goed belicht uit hoor... als ik hem nog lichter ga maken dan wordt hij zelfs te fel licht :(

Over jou platen: allebei erg mooi! Vooral de meerkoet vind ik erg geslaagd, aangezien het mij nog niet gelukt is ze mooi belicht op de plaat te krijgen. Die zijn meestal te donker bij mij, zodat je de haren niet ziet zeg maar :( Wel vind ik het groen een beetje flets ogen. Je eend is ook leuk, maar wat minder speciaal. Ook vind ik de bovenkant van de kop een beetje gek kijken, alsof hij getekend is.

@neevdr: Ben het met scirocco eens, je foto is erg donker. ook is hij verder niet al te spannend. Jammer dat hij zo weinig ruimte heeft rechts, hij lijkt de verte in te staren, maar ik zie alleen maar een rand van de foto ;)

@ajhaverkamp: mooi moment! Lijkt het nou maar zo of heeft die voorste een roze glans?

Van mij ff een tweetal meeuwen in de avondzon, een jong en een oud exemplaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4107/4990731548_3b10cc1dc8_z.jpg
Young herring gull by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4108/4975128456_04bdce08e8_z.jpg
Zilvermeeuw / Herring Gull / Larus argentatus by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@marceltuit:
Foto 1 vind ik wat compositie betreft niet zo mooi.

Van mij had je bij foto 2 wel wat lager mogen richten (de kop van de vogel komt dan wat hoger). En dan had je gelijk ook de hele vogel erop gehad! Kleuren vind ik wel erg mooi! Jammer van die poten...

[ Voor 13% gewijzigd door leendertv op 14-09-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
marceltuit schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:39:
@Scirocco: Hoe bedoel je donker? Hier ziet hij er goed belicht uit hoor... als ik hem nog lichter ga maken dan wordt hij zelfs te fel licht :(

Over jou platen: allebei erg mooi! Vooral de meerkoet vind ik erg geslaagd, aangezien het mij nog niet gelukt is ze mooi belicht op de plaat te krijgen. Die zijn meestal te donker bij mij, zodat je de haren niet ziet zeg maar :( Wel vind ik het groen een beetje flets ogen. Je eend is ook leuk, maar wat minder speciaal. Ook vind ik de bovenkant van de kop een beetje gek kijken, alsof hij getekend is.
Ik had het over de fuut van je ;)
Thanks voor je commentaar. ohja..vogels hebben veren, geen haren :*)

Jou foto's:
1. Mooi licht en lekker scherp, maar het hoge standpunt vind ik niet zo fijn kijken. Ook vind ik hem onder wat krap gekaderd.
2. jammer dat de poten zijn afgehakt. Als je hem iets lager had geframed, stonden de poten er goed op en had je ook niet te veel ruimte boven t hoofd.

@gimpy: Ik weet het ook niet zeker, maar op BP staat hij als zilverplevier zag ik. Leuke platen.

Nog maar eens een plaatje van mij. Ik vond de sfeer wel fijn.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4146/5041010791_8f2edaf51c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ohja..vogels hebben veren, geen haren
:+
1. Mooi licht en lekker scherp, maar het hoge standpunt vind ik niet zo fijn kijken. Ook vind ik hem onder wat krap gekaderd.
Bij deze foto wilde ik eigenlijk express niet de hele vogel erop hebben en meer alleen zijn kop. In hoeverre vind jij hem te krap van onderen dan? of bedoelde je juist dat je het lijf en poten mist :P

Over jou zwaan: nice, alleen de bokeh lijkt een soort van krans om het hoofd van de zwaan te leggen. Dit ziet er best gek uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
marceltuit schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:02:
[...]

:+

[...]

Bij deze foto wilde ik eigenlijk express niet de hele vogel erop hebben en meer alleen zijn kop. In hoeverre vind jij hem te krap van onderen dan? of bedoelde je juist dat je het lijf en poten mist :P

Over jou zwaan: nice, alleen de bokeh lijkt een soort van krans om het hoofd van de zwaan te leggen. Dit ziet er best gek uit :P
Snap ik, ik bedoelde dat het portret van mij wel iets meer ruimte onder de kop en minder ruimte boven de kop hebben.

over die krans:
hahah ja ik zie het ook opeens, ziet er wel vaag uit :9 Verder vond ik de rommelige bokeh juist wel goed passen bij de plaat.

PS. wat is het stil hier *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

hehe moet zeggen dat hij alleen vlak om het hoofd van de zwaan echt storend is, de rest niet echt. valt ie ook niet echt op :P

effe wat aan de stilte doen, hopelijk is het wat. Wel moeilijk in de volle zon, helaas een paar uitgebeten plekjes :(

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4086/5055102812_46e33b3a5b_z.jpgUnknown species by Marcel Tuit, on Flickr

Mocht iemand trouwens de naam weten van deze soort, dan hoor ik het graag 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 05-10-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die schuin kijkende vogel is wel grappig :D Ik zou die eruit croppen en de rest weglaten !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

marceltuit schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:33:
[afbeelding]Unknown species by Marcel Tuit, on Flickr

Mocht iemand trouwens de naam weten van deze soort, dan hoor ik het graag 8)
Dat is een hele kluit kluten:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2687/4414824174_eca23618ea_z.jpg2010-03-07-14h31m36.272P4125l by A.J. Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zo die is lekker rustig vergeleken met die andere foto zeg :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@nero355: ja vond ik, had al geprobeerd om daar een crop van te maken maar daar was ik niet geheel tevreden over, over de kwaliteit ervan.

@ajhaverkamp: Mooie foto! Die naam zocht ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Marceltuit: Drukke plaat vind ik het. Hij kijkt minder prettig. Neem eens een lager standpunt en het lijkt me ook mooier om een minder groot onderwerp te nemen. Dus misschien 1 of 2 kluten ipv zo'n hele groep. Nu weet ik niet waar ik moet kijken.
@ajhaverkamp: Jammer dat hij net weg kijkt van het licht waardoor het oog niet helemaal oplicht, maar wel een erg mooie, scherpe en rustige plaat.

Nog wat platen van mij van de laatste tijd.

'kijk wat ik gevonden heb!'
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4104/5062768708_3017604537_z.jpg

Nog een spreeuw
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4090/5062768274_a8b5d2d443_z.jpg

Torenvalk met vers gevangen muis in het mistige hollands landschap. Ik vond het wel een fijn sfeertje
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4152/5062156847_489e9ffeb2_z.jpg

Buizerd. Ik vond het licht wel mooi vallen.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4154/5062158069_caed5dcc33_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je 2e foto fantastisch, erg mooie kleuren, rustig beeld, veel detail.

mooi gekaderd ook naar mijn smaak.

Je eerste foto vind ik minder kwa compositie, maar als je hem cropt tot enkel de spreeuw met het eten in de snavel zal hij denk ik beter uit komen.
Tov. de achtergrond kan de vogel zelf ook wel iets meer contrast gebruiken, maar dat is smaak afhankelijk. Op de 2e foto is dit niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Mooie spreeuwen foto's! De eerste kan inderdaad wel wat meer contrast gebruiken.

De derde foto is ook erg leuk. Mooi zo in het mistige Hollandse landschap. De vogel had misschien iets hoger in het beeld gemogen.

Bij de 4de foto heb ik niet echt een gevoel bij.Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.

Ik heb zelf nog een foto van een meerkoet gemaakt vandaag. Wat een felle zon, daardoor super snelle sluitertijden!

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cb0ae64b9014/4cb0ae64b8848-PA097264tweakers.JPG

Olympus E520 + Sigma 50-500

500mm
F7,1
1/800sec
ISO400

Een beetje gecropt, dus de compositie zou nog wat aangepast kunnen worden.

Nummer 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cb0dbd85f4ee/4cb0dbd85ed22-PA097262tweakers.JPG

Precies dezelfde exif gegevens

[ Voor 10% gewijzigd door leendertv op 09-10-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Scirocco: je eerste spreeuwenplaat is erg leuk. De 'actie' is een leuk extraatje. De tweede is wat saai na de eerste foto. Je derde foto met die valk is ook erg tof, alleen hier vind ik het erg lijken alsof de vogel erop geplakt is. Laatste is erg mooi!

@gimpy: jammer dat de scherpte niet helemaal op de kop ligt in allebei de platen. mooie reflecties!

Hierbij ooievaartje van mijn kant, helaas wel in keihard licht :(

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4083/5071874685_63715cca3a_z.jpgEuropean white stork / Ooievaar / Ciconia Ciconia by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:42:
Vind je 2e foto fantastisch, erg mooie kleuren, rustig beeld, veel detail.

mooi gekaderd ook naar mijn smaak.

Je eerste foto vind ik minder kwa compositie, maar als je hem cropt tot enkel de spreeuw met het eten in de snavel zal hij denk ik beter uit komen.
Tov. de achtergrond kan de vogel zelf ook wel iets meer contrast gebruiken, maar dat is smaak afhankelijk. Op de 2e foto is dit niet nodig.
Thanks! :)

De eerste foto is al een crop en helaas is een crop met alleen de linker spreeuw niet heel mooi meer.

@Gimpy: Ze zijn heel netjes qua licht en omgeving, maar ze lijken niet helemaal scherp en een lager standpunt zou de foto's beter maken. Verder helemaal goed :)

@marceltuit:
Leuk portret, hoewel ik denk dat hij (kwalitatief) beter was met een minder grote crop.
Hard licht + licht onderwerp + donkere achtergrond = no go. Het contrast is dan gewoon te groot en met spot meting op je onderwerp word de achtergrond helemaal zwart.
Maar die combi werkt in 9 van de 10 gevallen heel slecht heb ik gemerkt. Zoek een achtergrond met dezelfde soort belichting, dan heb je heel weinig tot geen last van het harde licht.

Ik had gister ook heel hard licht, maar ik kon er goed mee overweg. In deze plaat vind ik het zelfs mooier.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4068/5074896352_bcb75e77be_z.jpgPortrait by freek.wijffels, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Hele mooie foto Scirocco!
Ik zag hem net ook al op Birdpix!
Maar deze lijkt scherper...
Scirocco schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:00:
[...]
@Gimpy: Ze zijn heel netjes qua light en omgeving, maar ze lijken niet helemaal scherp en een lager standpunt zou de foto's beter maken. Verder helemaal goed :)
Ja helaas, ik zie het: niet helemaal scherp...nog maar eens proberen dan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door leendertv op 12-10-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als mensen gaan roepen dat het topic dood is, zal ik maar weer eens wat gaan posten:

Kauw in Dierenpark Amersfoort
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4131/5065416544_ac15c497ac_z.jpg
2010-10-09-11h50m16.272P6550 by A.J. Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 18:14

YSK

@ Scirocco, erg fijne bokeh zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Scirocco: dank voor je tip. Ga ik zeker op letten :D

Over je foto: is niet te zien dat je last had van hard licht, als je zegt dat je hem in het avondzonnetje hebt genomen geloof ik het gelijk. heerlijke kleuren! Wat had je hier trouwens voor achtergrond? ik vind het wel heel erg effen bruin ;)

@ajhaverkamp: Leuke plaat, alleen dat glimmende bij zijn kop vind ik wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
marceltuit schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 06:58:
@Scirocco: dank voor je tip. Ga ik zeker op letten :D

Over je foto: is niet te zien dat je last had van hard licht, als je zegt dat je hem in het avondzonnetje hebt genomen geloof ik het gelijk. heerlijke kleuren! Wat had je hier trouwens voor achtergrond? ik vind het wel heel erg effen bruin ;)

@ajhaverkamp: Leuke plaat, alleen dat glimmende bij zijn kop vind ik wat minder.
Hij is genomen bij de pier van hoek van holland tussen de grote rotsblokken en het voetpad in. Daar heb je wat kleinere stenen en daar ligt altijd een klein stukje ondiep water waar de vogels zich onder andere in wassen en waar ze wormpjes uit het zand trekken.
De vogel zat aan de rand van dat watertje en dat water fungeerde als achtergrond.
hier en hier 2 andere onbewerkte saaie, niet intressante, niet voor dit topic bedoelde foto's die een indruk geven hoe de situatie was.
Het water waar de foto genomen is lag helemaal stil, vandaar die fijne achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
Hier ééntje van mijn zijde. Een simpel musje.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/5030560803_02e8d64b98_z.jpg
Sparrow / Mus by LinkinTED, on Flickr

Foto is niet gecropped, hij staat er niet helemaal op. Maar imo is dat niet storend. Nu ligt de nadruk echt op de kop.

@AJHaverkamp: mooie compositie, zwart steekt lekker af tegen de achtergrond.
@scirocco: mooie closeup. Zo geschoten of gecropped? Gave bokeh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@LinkinTED: Zo geschoten en toen gecropt ;9 Het is niet gelukt om dichterbij te komen en ik zag dat de foto scherp genoeg was voor deze crop dus toen maar gedaan.

Als je de nadruk op de kop wil leggen zou ik hem ook daar naar croppen. Ik zou wat van onder en links croppen. En dan misschien nog wat van rechts. Kan volgens mij makkelijk, hij is best scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@ajhaverkamp: Mooie foto van dat kauwtje! Ik van dat altijd hele leuke vogeltjes als je ze samen ziet, erg sociaal en heel hun leven met hetzelfde vrouwtje.

Ik heb vandaag een hele boel foto's gemaakt van drieteenstrandlopertjes bij de Brouwersdam.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cb9dfc9726b8/4cb9dfc9722d2-PA167343t.JPG
Olympus e520 + Bigma

500mm
F9
1/640sec
ISO400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:32
Koperwiek
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_soXqQlsGZ2Y/TLsSnUaLm2I/AAAAAAAAAN8/IvjQ4kVJr6U/17-10-10-8.jpg
Deze mooi geschoten vanmiddag...
Ook nog wat ander spul geschoten zoals:
Boomklever, Keep, Vink, Appelvink.

Wat mij wel opvalt is dat vaak mijn vogels gewoon niet ragscherp zijn!
Heel iritant mooie omgeving goed zonnig weer, vogel op mooie plaats, en dan gewoon niet ragscherp.
Setup: Eos 450D Met 70-300mm 1:4-5.6 IS USM
Vaak op progamma P, met autofocus - all servo/oneshot - 1 spot
Dit omdat snelheid wel redelijk geboden is bij de meeste vogeltjes!

Iemand tips of zit ik gewoon tegen lens max aan ?

[ Voor 61% gewijzigd door Practics op 17-10-2010 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Practics schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:17:
Wat mij wel opvalt is dat vaak mijn vogels gewoon niet ragscherp zijn!
De vogels zijn wel scherp, maar je foto's niet. :)
Neem als voorbeeld deze Koperwiek. Foto gemaakt met 1/250 sec. op 280mm. Dat is sowieso op het randje, kwa "gouden regel" 1/focale lengte (in dit geval 280*1.6 = 1/450), maar bovendien zitten kleine vogeltjes vrijwel nooit stil. Hun hartje slaat als een bezetene bijvoorbeeld en zo'n takje beweegt ook nogal snel een beetje. Een snellere sluitertijd zou dus kunnen helpen, maar dan zou je diafragma open moeten en dat lukt weer niet met je huidige objectief, want je schiet al "vol open". Rest slechts op de gevoelingheid te verhogen, maar dan krijg je weer ruis... Makkelijk is het niet, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@LinkinTed: Simpel musje misschien, maar hij staat er wel mooi op. kopje vind ik mooi scherp! Alleen jammer dat de rechterkant zo donker is.

@gimpy: Heerlijke foto! Vooral de pose vind ik mooi :)

@Practics: Ik had in eerste instantie het zelfde probleem als jij. Maar gaandeweg kwam ik erachter dat de regel die Toff hiervoor beschrijft toch wel erg belangrijk is. Snelle sluitertijd dus!

In eerste instantie probeer ik het aan te pakken door het diafragma groter te zetten. Geeft dat niet genoeg resultaat, dan verhoog ik de ISO. Hiermee loop je echter weer tegen het ruisprobleem aan, dus dan probeer ik wel nog 1/3 of 2/3 over te belichten om ruis wat minder erg te maken. Alleen dan zit je weet met het probleem: je sluitertijd wordt weer langer.

Al met al ben ik er inmiddels wel achter dat het een kwestie is van compromissen en van veel oefenen, heel veel oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
In het begin ben ik ook wel eens bezig geweest met overbelichten, "expose to the right" etc. Maar dat helpt uiteindelijk niet.

Zoals Marcel al aangeeft wordt dan je sluitertijd weer langer, maar dat wil je niet. Dus ga je dan je ISO omhoog gooien, maar dan krijg je meer ruis. Dat heft elkaar op, dus je kunt dan net zo goed normaal belichten.

De 70-300 is op zich best een goede lens, maar op 100% crop uiteraard niet zo haarscherp als een L lens. Het kan dus zijn dat je gewoon op de limiet van de lens zit. Was je voorbeeld beeldvullend op heb je flink gesneden?

Om te testen zou ik kijken naar takjes op dezelfde afstand als de vogels. Inderdaad bewegen kleine vogeltjes nogal veel, dus 1/250 is ook het absolute minimum wat ik dan zelf gebruik. Dat wil dan alsnog wel eens mis gaan, maar takjes zouden dan haarscherp moeten zijn.
Maak evt gewoon test fotos van takken zonder dat er vogels in zitten.

Als die takjes al niet scherp zijn dan is het waarschijnlijk de limiet van de lens of van de focus waar je probleem ligt.
Of het een AF probleem is kun je dan uitproberen door met Liveview te focusen. (hetzij contrast AF als je camera dat kan, hetzij handmatig) Zijn de takken dan wel haarscherp dan is het een focus issue.
De kans is ook best groot dat de AF sensor op een takje in de buurt heeft scherpgesteld ipv het vogeltje. Met mijn 400D gebeurde dat sneller dan met mijn 50D heb ik gemerkt.
En anders heb je nog de kans dat je lens wat frontfocus of backfocus heeft.

Ga ook rustig eens met ISO1600 wat test shots maken. Uiteraard heb je dan last van ruis, maar je kunt dan wel vaststellen of je scherpte probleem iets met de sluitertijd te maken heeft of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
mjtdevries schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:18:
In het begin ben ik ook wel eens bezig geweest met overbelichten, "expose to the right" etc. Maar dat helpt uiteindelijk niet.

Zoals Marcel al aangeeft wordt dan je sluitertijd weer langer, maar dat wil je niet. Dus ga je dan je ISO omhoog gooien, maar dan krijg je meer ruis. Dat heft elkaar op, dus je kunt dan net zo goed normaal belichten.

De 70-300 is op zich best een goede lens, maar op 100% crop uiteraard niet zo haarscherp als een L lens. Het kan dus zijn dat je gewoon op de limiet van de lens zit. Was je voorbeeld beeldvullend op heb je flink gesneden?

Om te testen zou ik kijken naar takjes op dezelfde afstand als de vogels. Inderdaad bewegen kleine vogeltjes nogal veel, dus 1/250 is ook het absolute minimum wat ik dan zelf gebruik. Dat wil dan alsnog wel eens mis gaan, maar takjes zouden dan haarscherp moeten zijn.
Maak evt gewoon test fotos van takken zonder dat er vogels in zitten.

Als die takjes al niet scherp zijn dan is het waarschijnlijk de limiet van de lens of van de focus waar je probleem ligt.
Of het een AF probleem is kun je dan uitproberen door met Liveview te focusen. (hetzij contrast AF als je camera dat kan, hetzij handmatig) Zijn de takken dan wel haarscherp dan is het een focus issue.
De kans is ook best groot dat de AF sensor op een takje in de buurt heeft scherpgesteld ipv het vogeltje. Met mijn 400D gebeurde dat sneller dan met mijn 50D heb ik gemerkt.
En anders heb je nog de kans dat je lens wat frontfocus of backfocus heeft.

Ga ook rustig eens met ISO1600 wat test shots maken. Uiteraard heb je dan last van ruis, maar je kunt dan wel vaststellen of je scherpte probleem iets met de sluitertijd te maken heeft of niet.
Heb inderdaad met licht gespeeld vandaag, veel uitgebeten vlakken teveel instellen om echt lekker vogels zo weg te schieten.. (zie hier resultaat 1-1 geconverteerd naar JPEG http://picasaweb.google.nl/thasims2/Test#)
Denk inderdaad dat focus er nog wel eens naast wil zitten... Maar handmatig focussen is ook lastig..

Maar op 15 meter afstand zoals mijn laatst geposte foto hier moet die vogel toch gewoon scherp op de foto kunnen ? Met mijn lens :| ? Ik ga zeker nog verder spelen :D en tips zijn natuurlijk altijd welkom!
Zie link naar piccasa webalbum voor de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als ik die koeien zie, zou ik de vogels maar even uit mijn hoofd zetten... Heb je soms een goedkoop filter voor je lens zitten? Heb je een zonnekap gebruikt? Dramatische resultaten, waar geen nabewerking (?) tegenop kan, vrees ik. Die lens staat toch beter aangeschreven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Toff schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:46:
Als ik die koeien zie, zou ik de vogels maar even uit mijn hoofd zetten... Heb je soms een goedkoop filter voor je lens zitten? Heb je een zonnekap gebruikt? Dramatische resultaten, waar geen nabewerking (?) tegenop kan, vrees ik. Die lens staat toch beter aangeschreven volgens mij.
Idd dat dacht ik dus ook en zeker de laatste tijd baal ik er giga van!
Koeien zijn wel op afstand maar hij had het daar gewoon moeten doen goed ;)
Nee filter had ik er al afgesloopt, zat wel zonnekap op die mee gelevert word bij die lens die flexibele!
Ik heb heel wat gespeeld met instellingen, maar krijg er niet uit wat er denk ik van mag verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Meegeleverde zonnekap? flexibel?

Wat voor 70-300 lens hebben we het dan over?
Canon levert alleen zonnekappen mee bij L lenzen (wat deze niet is) en dat zijn geen flexibele.

Op afstand lijkt die lens niet lekker te functioneren. Hoewel er bij die koeien ook wel de nodige frontfocus en backfocus meespeelt.
Bij het gras lijkt ie best wel scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
mjtdevries schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:38:
Meegeleverde zonnekap? flexibel?

Wat voor 70-300 lens hebben we het dan over?
Canon levert alleen zonnekappen mee bij L lenzen (wat deze niet is) en dat zijn geen flexibele.

Op afstand lijkt die lens niet lekker te functioneren. Hoewel er bij die koeien ook wel de nodige frontfocus en backfocus meespeelt.
Bij het gras lijkt ie best wel scherp.
pricewatch: Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Dat is hem helemaal.. Ja op zich moet er nog garantie op de lens zitten...
Maar moet ik dit wel kunnen bewijzen dat de lens niet helemaal honderd is (Bijna jaar naar aankoop)...
Hij is gekocht in kit vorm dus met 2 jaar garantie..

Mijn pa heeft hem gekocht ik heb hem overgenomen.. Maar waarschijnlijk gaat het dus om deze Accessoires
"Tot de accessoires behoren een zonnekap (ET-65B) en een zachte lenskoker (LP1222)."

[ Voor 10% gewijzigd door Practics op 18-10-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Leuke discussie hierboven. Je moet bij vogelfotografie wel je lens goed leren kennen, in het begin kan het tegen vallen.

Vandaag weer eens een dagje Hoek van Holland gedaan en daar kwam ik deze Paarse Strandloper tegen.
Je moet m eigenlijk op groot formaat zien om te zien hoe scherp hij is. (Dus klikken)
Hij is niet gecropt en staat in 10MP op flickr.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4145/5097599342_695d3ae5d6_z.jpg
Ruis zoveel mogelijk verwijderd, maar in deze situatie kon ik er weinig meer uit persen.
Uit de hand geschoten, erg moeilijk bij zo'n vogeltje die druk om zich heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Prachtige foto scirocco! Hoe klein was de afstand wel niet?
Is Hoek van Holland fijn om foto's te maken? Ga je dan naar de pier?
Ik wil er ook weleens gaan kijken. Ik ben nu al twee keer naar de Brouwersdam geweest, is dat een beetje vergelijkbaar wat mogelijkheden betreft?

Deze steenloper heb ik zaterdag gefotografeerd bij de Brouwersdam:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cbe0e98e1508/4cbe0e98e0d3c-PA167457t.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door leendertv op 19-10-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
gimpy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:29:
Prachtige foto scirocco! Hoe klein was de afstand wel niet?
Is Hoek van Holland fijn om foto's te maken? Ga je dan naar de pier?
Ik wil er ook weleens gaan kijken. Ik ben nu al twee keer naar de Brouwersdam geweest, is dat een beetje vergelijkbaar wat mogelijkheden betreft?
Thanks. Was heel dichtbij, erg leuke ervaring!
Ja het is een hele goede lokatie. Ik loop inderdaad de pier af en als ik wat gevogelte zie klim/loop ik over de stenen voor een lager standpunt en om dichterbij te komen.
Brouwersdam schijnt ook erg mooi te zijn, maar ik ben er nog nooit geweest dus ik zou geen vergelijking van kunnen geven.

EDIT: over je foto:
Mooie plaat, ik zou iets minder contrast doen denk ik.
Met welke apparatuur schiet je trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Scirocco op 19-10-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Vandaag weer oppad, mocht af en toe de 7d met 400mm 4.0L van mijn pa lenen..
En ja hoor :) het was raak een klapekster

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_soXqQlsGZ2Y/TL4dwG48s3I/AAAAAAAAATg/jA9gn4C85ZI/1644698.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Practics op 20-10-2010 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Erg mooi scirocco, en op original size erg mooi hoe vooral rond het oog de details superscherp zijn. mooi!

@gimpy: Op zich fijne foto, maar dat onscherpe stukje op de voorgrond zou ik er persoonlijk even afgesneden hebben. Ook heb ik het idee dat de scherpte meer op de steen ligt dan op de vogel?

@practics: Jammer dat het vogeltje zo klein is, ik moest er bijna naar zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
@Scirocco:
Ik gebruik nu een Olympus e520 met de Sigma 50-500.
Bedankt voor de tips, ik ga zeker een keer bij die pier bij Hoek van Holland kijken.

@practics:Gaaf een klapekster! De foto is niet zo goed, maar een erg mooie waarneming.

@marceltuit: Ik heb al een beetje gesneden, dus ik wil er eigenlijk niet veel meer afhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Scirocco schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:50:
Vandaag weer eens een dagje Hoek van Holland gedaan en daar kwam ik deze Paarse Strandloper tegen.
Je moet m eigenlijk op groot formaat zien om te zien hoe scherp hij is. (Dus klikken)
Die is inderdaad zeer scherp. En het is duidelijk dat je ook geen focus problemen hebt. Met die kleine scherptediepte kun je mooi zien hoe perfect de focus op het oog ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
mjtdevries schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

Die is inderdaad zeer scherp. En het is duidelijk dat je ook geen focus problemen hebt. Met die kleine scherptediepte kun je mooi zien hoe perfect de focus op het oog ligt. :)
Klopt :) Maar daar heb ik eigenlijk nooit aan getwijfeld bij deze lens. Blijkbaar heb ik geluk bij sigma :9

@Gimpy: ah een E520, niet te veel croppen dus. Maar je hebt wel lekker veel mm's dan, dus hoeft waarschijnlijk ook niet.

@practics: Als deze toevallig was genomen met een 7D en 400/4L zal dit wel een 300%crop zijn? Als ik eerlijk ben ziet de foto er erg slecht uit. Maar zoals gimpy al zegt, wel een mooie waarneming.

Dan nog maar een fotootje van gister.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1438/5099182502_e1c2b39de0_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Had voor een dag een 400mm te leen. Toen maar even wat foto's gemaakt in de tuin.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4086/5087435070_d41012f756_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4088/5086838903_e8e7e83383_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4089/5086890269_1d7b9a762d_z.jpg

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Scirocco schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:37:

@practics: Als deze toevallig was genomen met een 7D en 400/4L zal dit wel een 300%crop zijn? Als ik eerlijk ben ziet de foto er erg slecht uit. Maar zoals gimpy al zegt, wel een mooie waarneming.
Dat klopt inderdaad, maar hij leek mij leuk hier voor in het verzamel topic omdat het geen vogel is die je elke dag tegen komt.. (denk dat afstand ons en de vogel toch ruim 200m was) En echt dichterbij kwamen we niet want hij vloog zo weg. Vandaag nieuwe poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
gimpy schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:19:
@marceltuit: Ik heb al een beetje gesneden, dus ik wil er eigenlijk niet veel meer afhalen ;)
Ik heb toch een andere compositie geprobeerd. Dan komt er ongeveer zoiets uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4cbec9107cb71/4cbec9107bfbd-PA167457t2.JPG

Vinden jullie dat beter? Of niet zo sterk?
Scirocco schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:37:
[...]
@Gimpy: ah een E520, niet te veel croppen dus. Maar je hebt wel lekker veel mm's dan, dus hoeft waarschijnlijk ook niet.

Dan nog maar een fotootje van gister.
Hij heeft wel 10mp, dus bij goede foto's kun je best wel wat croppen. Wat betreft ruis, dynamisch bereik en scherpte presteert de e520 niet zo heel goed (toestel koste ook maar zo'n 350 euro). Kzou graag de E30 willen aanschaffen. De E5 ligt over een paar weken ook in de winkel. De testen die ik op internet gelezen heb zijn veel belovend, zeker vergelijkbaar met de 7D. Dus ik denk dat ik nog een jaartje wacht op de E5.

Weer een prachtige foto Scirocco !

[ Voor 3% gewijzigd door leendertv op 20-10-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Stuk beter wat mij betreft Gimpy!

@Scirocco: ook heel erg mooi, vooral dat zachte licht vind ik mooi! Avondzonnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:40

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

@Sephone: Vooral die tweede vind ik erg mooi. Goede compo en DoF.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
marceltuit schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:03:
Stuk beter wat mij betreft Gimpy!

@Scirocco: ook heel erg mooi, vooral dat zachte licht vind ik mooi! Avondzonnetje?
Nee hoor, geen avond zonnetje. Precies hetgeen wat ik vorige keer vertelde. Hard licht. Dus wat doe je?
Een achtergrond vinden met dezelfde belichting (en liefst nog kleur, is mooier). Dan merk je niks van dat harde licht. De foto is volgens mij rond 4 uur gemaakt en toen stond de zon nog recht boven ons.
ohja, en de witbalans een tikje warmer gezet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 20-10-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic, ik kan nog veel leren van alles wat ik hier lees!

Hier eentje van mij, met de Canon 70-300 in Bali, wel wat jammer van dat ene takje dat ervoor zit....

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/7165612/photo%27s/zthumbnails/Vogel_tn.jpg

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/1897/vugellls.jpg
Met 450D, het was rustig kwa vogels maar deze wou graag op de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@scirocco: tnx, helemaal helder ;)

@jodela: je fotolink doet het niet...

@practics: Mooi hoe het vogeltje zo verscholen zit. Enige minpuntje zit wat bij betreft in dat onscherpe blaadje/takje rechtsboven het vogeltje. dat is nogal storend aanwezig. Verder vind ik het een leuke foto!
Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)