Mijn kauw is met onbekende bestemming vertrokken.
@scirocco: #1 is (weer) prachtig. #2: is het jammer dat je de schaduwkant van de vogel hebt.
@imagine: Toch een heel aardige plaat van een lasitge vogel.
@casgas: #2 gaat nog wel, lekker scherp maar donker en, vind ik, te krap van kader. Van #1 snap ik niet waarom je die plaatst.
@scirocco: Mooi ligt op de foto. De bloem.. hmmm.. past niet echt bij mijn beeld van deze vogel.
@mekkieboek: Kleuren zijn mooi, scherpte ook. Pose is slecht.
@prulleman: Wat mij betreft heeft deze nog iets bewerking nodig. Halve stop lichter, iets meer contrast en je hebt een stuk interessantere plaat dnek ik,.
@scirocco: Ah, eindelijk 's een andere vogel.

Achtergrond geeft context, mag ik wel. Tikkie donker vind ik.
@casgas: Sorry maar dit vind ik niet gelukt. Ook deze plaat is zeker een stop onderbelicht en, voor zover ik hier kan zien, is de scherpte ook niet super.
@Galois: Dit zijn het soort foto's wat ik beschow als bewijsmateriaal. Je hebt voldoende om te kunnen aantonen welke vogel je gespot hebt maar dat is het ook wel. Wel netjes gdat je de vogel nog enigszins in focus hebt maar verder, 1/320 is zwaar onvoldoende voor dit soort vogels in vlucht.
@Bram_a: 14 foto's in een keer vind ik veel te veel, kies er 2 of 3 uit ajb.
Ik had een collega mee tijdens m'n lunch wandeling en lette, door ons geklets, niet goed op m;n instellingen. Cam stond nog in A ipv S mode en dat helpt niet bij vogels. Desondanks...

Als foto zelf voldoet deze niet aan mijn eigen maatstaven. Enige reden dat 'ie niet de bittenbak in is gegaan is dat deze gedrag laat zien wat ik maar heel zelden voor de lens krijgt. Vader specht stopt een net uitgevlogen jong nog wat lekkers toe.
Deze twijfel ik of 'ie weg moet. Een net uitgevlogen pimpelmees.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++