[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste
Acties:
  • 275.947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Wijnands schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:02:
[...]

Zeg dan tegen mij dat ik meer mm nodig heb, luistert m'n vrouw misschien mee. ;)
Komtie:

Hee eeehh Wijnands.....ben jij niet toe aan een 600VR ? 8)
K hoor t wel als het zo ver is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Wijnands schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:52:
(knip)
@Galois: Dit zijn het soort foto's wat ik beschow als bewijsmateriaal. Je hebt voldoende om te kunnen aantonen welke vogel je gespot hebt maar dat is het ook wel. Wel netjes gdat je de vogel nog enigszins in focus hebt maar verder, 1/320 is zwaar onvoldoende voor dit soort vogels in vlucht.
(knip)
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind het moment wel erg mooi. Zo net met zijn snavel in het water, leuke weerspiegeling.

Maar inderdaad 1/320 is te lang inderdaad. Diafragma staat al helemaal open, ISO is al vrij hoog (1600).

Dus ik kon denk ik niet veel anders. Toch?

Wat had ik kunnen doen om deze foto toch beter te krijgen? Meer licht was er gewoonweg niet.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Opgeven. Soms is het niet anders. Overkomt mij ook wel hoor, ik zie wat moois, werp een vlugge blik op de meter (of op m'n hand, daar kan ik ook aardig van schatten) en kom tot de conclusie dat foto's echt niet gaan lukken. Dan ga ik gewoon genieten van wat ik zie.

Dit soort omstandigheden wil je een D3S

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Wijnands schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 20:49:
Opgeven. Soms is het niet anders. Overkomt mij ook wel hoor, ik zie wat moois, werp een vlugge blik op de meter (of op m'n hand, daar kan ik ook aardig van schatten) en kom tot de conclusie dat foto's echt niet gaan lukken. Dan ga ik gewoon genieten van wat ik zie.

Dit soort omstandigheden wil je een D3S
Of 1DmkIV :)

Ben het helemaal met je eens, soms kan het gewoon niet.
Laatst zag ik een uil vliegen toen de zon net onder was. De lucht was nog redelijk opgelicht, maar het was eigenlijk gewoon donker en mn sluitertijden waren veel te lang, zelfs op iso1600.
Ik heb mn camera in mn tas gedaan en ben de uil verder gaan opzoeken. Toen zag ik hem heel dichtbij jagen en telkens het hoge gras in duiken waarna hij het open veld verliet. Na nog 5 minuten gewacht te hebben dacht ik dat hij weg was, maar toen ik mij omdraaide naar mijn fiets kwam hij opeens op 5 meter boven me vliegen. Hij vloog heel rustig en keek me strak in de ogen aan, terwijl hij over me heen vloog bleef zn kop mij volgen om goed te kunnen zien wat ik deed/was. Geweldig om dat oogcontact te hebben met zo'n prachtige vogel.
Heb wel een foto maar @ ISO 1600, veel gecropt. Ik kan niet goed zien welk soort het uil het nou was en ik ben ook niet heel erg bekend met uilen.
Mooi moment, geen (fatsoenlijke) foto's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En we moeten soms niet vergeten om van dat soort momenten te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-11-2017

Tyno

Wegenbouwer

Met het pinksterweekend was ik een van de Nederlandse vakantie parken (Parc Sandur, Emmen), daar zijn de vogels zo mak als een lammetje (dat ze bijna uit je hand eten). Dus heb ik eens zitten oefenen, met het onderstaande resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4694420750_1e489e7b98.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4694420934_21a316380d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4049/4694421196_b4971d65ba.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4693786973_53ac703307.jpg

Ik hoop in de toekomst mij wat vaker te gaan bezig houden met vogelspotten, dus waarschijnlijk dat ik dan ook meer werk zal plaatsen.

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Tyno: Je foto's lijken een klein beetje aan de donkere kant.
Ik kwam laatst in een park een zwaan tegen die zonder enige aanleiding nogal agressief werd en keihard op me af kwam lopen/vliegen (foto's zijn niet gecropt):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jJk4pom1XIgV6ZL3uigu4iPZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jJB67cmL8Xqh0a8BjnuM3h23/full.jpg

Bleek moeder met de kleinen in het volgende vijvertje te zwemmen, wat het gedrag achteraf verklaarde, maar ik werd er totaal door verrast. Gelukkig kwam hij niet echt de kant op, maar het scheelde weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Waarom post je zo'n vreselijk onscherpe foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Het spijt me dat ik geen reacties geef op foto's. Ik ben hier zeer slecht in en ben niet zo heel goed in fotografie. Alles wat ik zou vinden zou je wss niks aan hebben.

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/2746/dsc53921.png

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Toff schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 02:11:
[...]

Ja, die ganzenkop staat er netjes op, maar verder? Was het in een dierentuin, is de gans opgezet? Zonder context ontbreekt bij mij het wow-gevoel.
Achter in het park, zodra je er aan komt komen er ook meteen 20 ganzen jouw kant op die met ze alle op 1m afstand van je gaan staan en je omsingelen, daarna lopen ze weer verder en kan je rustig foto's maken, Deze was gemaakt op een meter of 4, maar het was eigenlijk meer om te laten zien wat de 400mm 5.6L kan..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Mijn "winst" voor vanavond, allemaal geschoten met de 400mm, verder alleen beetje bijgesneden en dergelijke..

Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/dieren/futen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/dieren/meerkoet.jpg

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

Jammer dat die eerste te dichtbij scherp is (en scheef), verder is het een erg mooie foto. De 2e vind ik niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Casgas, waarom heb jij je cam op matrix staan bij die futen? Ik had echt wel meer verwacht eigenlijk van de combi 7d + 400mm f5.6L
Tyno schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:08:
Met het pinksterweekend was ik een van de Nederlandse vakantie parken (Parc Sandur, Emmen), daar zijn de vogels zo mak als een lammetje (dat ze bijna uit je hand eten). Dus heb ik eens zitten oefenen, met het onderstaande resultaat:
De zwaan vind ik mooi, fijn licht op de kop, wel erg jammer dat de rechterkant van het frame zo druk is. De mus in het gras, apart, zo krijg je niet vaak op de foto en de vogel kleurt leuk bij het gras.
Danny96 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:42:
Het spijt me dat ik geen reacties geef op foto's. Ik ben hier zeer slecht in en ben niet zo heel goed in fotografie. Alles wat ik zou vinden zou je wss niks aan hebben.

[afbeelding]
Dus? Post en run? Best een leuk musje, beetje dichtgelopen en de rand van de plaat is erg irritant.

[ Voor 91% gewijzigd door Wijnands op 15-06-2010 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Wijnands schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 07:36:
Casgas, waarom heb jij je cam op matrix staan bij die futen? Ik had echt wel meer verwacht eigenlijk van de combi 7d + 400mm f5.6L
Wat bedoel je precies? Ik heb alleen het middelste AF punt geselecteerd gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Metering Mode = pattern / multi-segment (5)

Op mijn D300 is dat echt de manier om een vogel niet los te laten staan van de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Toff schreef op zondag 13 juni 2010 @ 16:28:
Ik kwam laatst in een park een zwaan tegen die zonder enige aanleiding nogal agressief werd en keihard op me af kwam lopen/vliegen (foto's zijn niet gecropt):

[afbeelding]
Mooi licht en prachtige reflectie, maar ik vind dat er zowel links als boven (boven de kop) te weinig ruimte is. Ik had ook graag iets meer van de reflectie in beeld gezien. Maar als deze met een prime genomen is dan moet je met je voeten gaan 'zoomen' en dan kan natuurlijk niet altijd (of niet snel genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ Aham brahmasmi: Je hebt helemaal gelijk. Ik liep er toevallig (te dicht) langs met 300mm + 1.4x, op zoek naar kleinere vogeltjes en werd meteen aangevallen. Het ging me meer om het verhaal, in tegenstelling tot dat van die lieve beestjes van Tyno. Hij bleef nijdig kijken:

zwaan
(klikbaar)

Kwa reflectie zat het hoge onkruid in de weg, dan had ik een hoger standpunt moeten kiezen en naar omlaag moeten schieten (minder mooi imo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Tyno: Erg lekker scherpe platen. Ik vind 3 de beste, de anderen doen me minder, hoewel technisch heel goed. Je had mooi licht die dag.
@Toff: Die eerste is netjes, prima scherp ook. Wel iets te veel saturatie (blauw en oranje), compo is ook iets te centraal. De 2e is indd heel onscherp. Wel mooi moment, maar de scherpte is jammer.
@Danny96: Leuk hoe hij om zich heen kijkt, maar de bloemen in de bokeh vind ik niet zo fijn kijken.
@CasGas: de eerste zag ik ook al op birdpix, helaas wat minder scherp. De 2e kijkt niet zo prettig door de compo en afleidende takken. Ik denk dat je met je 7D en 400L wel kwalitatief betere foto's kan maken, gebruik je een statief? Ben benieuwd naar meer van jou combo.
@Toff: Ik had iets meer ruimte rechts gelegd ipv links, maar hij is mooi. Verder weet ik niet zo goed wat ik er over kan zeggen. Is niet zoveel mis mee, maar ook niet heel bijzonder.

hmm 2 'snapshots' van een paartje (gevangen) mandarijneenden.
snapshots, omdat ik de omgeving eigenlijk TE storend vind. Lager standpunt was ook beter geweest, maar kon niet daar. Maar ik vond het wel leuke portretten die misschien iets toevoegen aan dit verzamel topic.

wooow, deze heeft funky kleuren 8)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4062/4703870865_72ee04c899_m.jpg

Mooi teder vrouwtje:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4053/4703872085_f07bc13ac4_m.jpg

Edit door ZaPPZion
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/4705903300_4d26b56dee.jpg

Edit door ZaPPZion
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1302/4705903134_173fe60e7c.jpg

Dus als iemand goed is in het wegshoppen van dingen, leef je uit! :*)
Bij 1 dat ene rechtsonder en bij 2 de witte bubbeltjes :'(

Thanks ZaPPZion!

[ Voor 15% gewijzigd door Scirocco op 16-06-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Scirocco schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:39:
@Toff: Die eerste is netjes, prima scherp ook. Wel iets te veel saturatie (blauw en oranje), compo is ook iets te centraal. De 2e is indd heel onscherp. Wel mooi moment, maar de scherpte is jammer.
Niks aan saturatie gedaan, komt zo uit de camera (op neutral). Ook niks aan compo gedaan, het beest vulde gewoon de hele sensor... en later meer. De onscherpte van de tweede zal wel komen omdat ik zo zat te beven. Ik wil jou nog wel eens rustig zien afdrukken, als zo'n monster op je afkomt, terwijl je op je knieën aan de waterkant zit. ;) Ik heb nog twee shots van nog dichterbij, maar die zien er echt niet uit.
@Toff: Ik had iets meer ruimte rechts gelegd ipv links, maar hij is mooi. Verder weet ik niet zo goed wat ik er over kan zeggen. Is niet zoveel mis mee, maar ook niet heel bijzonder.
Ik heb er juist een klein stukje rechts van afgehaald, omdat hij naar links kijkt en omdat hij anders zo centraal stond. Niet heel bijzonder, maar wel scherp, als goedmakertje voor Grumpy Wijnands.
hmm 2 'snapshots' van een paartje (gevangen) mandarijneenden.
Hoe kom je daar nou aan, heb je een eendenkooi? Wel erg krap, maar nette headshots idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Toff schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:21:
[...]

Ik wil jou nog wel eens rustig zien afdrukken, als zo'n monster op je afkomt, terwijl je op je knieën aan de waterkant zit. ;) Ik heb nog twee shots van nog dichterbij, maar die zien er echt niet uit.

Hoe kom je daar nou aan, heb je een eendenkooi? Wel erg krap, maar nette headshots idd.
Ik heb sindskort een statief, dus dat moet wel lukken nu :9
Maar volgens mij is de sluitertijd gewoon te lang bij de 2e, want hij is nergens scherp.

Nee iemand met een sloot in de voortuin heeft allerlei exotische eenden gekocht die gekortwiekt zijn en dus niet kunnen weg vliegen. Daarnaast staat er natuurlijk een hekje omheen.
Net als koikarper houders, maar dan met eenden ;)

Ik snap je punt over de compo, maar toch zou ik het hier niet doen.
Wel als de kop zelf naar links stond zoals hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Scirocco schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:37:
[...]

Ik heb sindskort een statief, dus dat moet wel lukken nu :9
Maar volgens mij is de sluitertijd gewoon te lang bij de 2e, want hij is nergens scherp.
1/500" @ 420mm is een prima sluitertijd, met een monopod, als je onderwerp stil blijft zitten, maar dat deed ie dus niet en de AF liet het ook een beetje afweten, denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

@CasGas: de eerste zag ik ook al op birdpix, helaas wat minder scherp. De 2e kijkt niet zo prettig door de compo en afleidende takken. Ik denk dat je met je 7D en 400L wel kwalitatief betere foto's kan maken, gebruik je een statief? Ben benieuwd naar meer van jou combo.
Ik schiet veel met monopod en statief, die meerkoet was met statief (vandaar ook 1/160), de futen waren uit de hand, maar wel met 1/1000.

Ik snap dan even niet goed wat ik fout doe, misschien moet ik nog wat meer oefenen met de 400mm?
wooow, deze heeft funky kleuren 8)
[afbeelding]
Dat zijn echt mooie kleuren, inderdaad jammer dat dat deel rechts onderin erg afleid.
Mooi teder vrouwtje:
[afbeelding]
Denk dat er weinig aan te shoppen valt, anders ben je de reflectie in het water denk ik ook kwijt en dat voegt juist wel iets toe aan de foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Toff schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 01:14:
[...]

1/500" @ 420mm is een prima sluitertijd, met een monopod, als je onderwerp stil blijft zitten, maar dat deed ie dus niet en de AF liet het ook een beetje afweten, denk ik ...
1/500 is duidelijk niet voldoende, zeker niet als iets snel op je af komt vliegen.
Een paar pagina's terug staan er 2 fotos van mij van 2 futen die zich even uitrekken/uitschudden en daar is de kop bewogen terwijl ik 1/1000 gebruikte.
Als je onderwerp stil blijft zitten kan 1/500 wel genoeg zijn, maar een snelle draai van het kopje kan al bewogen zijn. Vogels kijken namelijk vaak om zich heen en die kop draait heel snel.
CasGas schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 08:45:
[...]

Ik schiet veel met monopod en statief, die meerkoet was met statief (vandaar ook 1/160), de futen waren uit de hand, maar wel met 1/1000.

Ik snap dan even niet goed wat ik fout doe, misschien moet ik nog wat meer oefenen met de 400mm?

[...]

Dat zijn echt mooie kleuren, inderdaad jammer dat dat deel rechts onderin erg afleid.

[...]

Denk dat er weinig aan te shoppen valt, anders ben je de reflectie in het water denk ik ook kwijt en dat voegt juist wel iets toe aan de foto..
Ik denk indd gewoon oefenen, in het begin kreeg ik ook niks fatsoenlijks uit mn sigma 400. Lijkt vreemd dat je moet wennen aan een langere lens (en nieuw onderwerp), maar vooral sluitertijd en stabilisatie is erg belangrijk. Daarna komen pas de manieren om dichtbij je onderwerp te komen etc.

Een tip die ik wel kan geven: 1/1000 op 400+mm uit de hand lijkt snel zat. En als je dan je foto's ziet lijkt het ook snel zat geweest te zijn, maar de foto's lijken gewoon onscherp (ipv bewogen).
Kijk maar naar je eerste foto van die futen, die lijkt niet bewogen, maar ik weet zeker dat hij scherp was geweest vanaf statief.
Hoewel je soms wel een goed scherpe foto op 1/1000 zal maken is de truc toch echt om je lens goed te stabiliseren. Een rijstzak helpt al goed, maar een statief is nog beter. Dan ga je pas genieten van de scherpte.
Maar het 'venijnige' zit hem dus in het feit dat je foto's niet bewogen lijken, maar dat ze vanaf statief wel degelijk scherper zullen zijn. (moet je wel een goed statief hebben, want op 400mm zie je alsnog al snel trillingen)
Trouwens als je heel veel uit de hand schiet gaat dat ook steeds beter, ik kan nu ook langere sluitertijden uit de hand schieten dan als in het begin. Dus indd gewoon een kwestie van oefenen.

PS. bovenstaande foto's van mij zijn genomen op 1/250 en 1/100, maar die zaten dan ook helemaal stil en genomen vanaf statief.

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 16-06-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Dus als iemand goed is in het wegshoppen van dingen, leef je uit! :*)
Ik heb foto 2 bewerkt, de schuim plekjes zijn er uit :)

Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/6804/eendje.th.jpg

EDIT: nu ook foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/6273/anderevogel.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door ZaPPZion op 16-06-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijkt veel rustiger en onderwerp komt zo meer tot zijn recht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Woow, ziet er veel beter uit! Bedankt ZaPPZion! Ik zal ze even in mn post zetten met de credits naar jou ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Geen probleem, graag gedaan. Was niet heel veel werk ;) Het water was mooi egaal qua kleur dus het was niet heel moeilijk om met de cloner tool de plekken weg te shoppen. Die andere is nog veel simpeler geweest, even een selectie om het probleem gebied, gaussian blur van ongeveer 6-7 pixels, en voila, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Grr...
ik moet meer refreshen.. :|
Nouja..mijn pogingen:
http://i50.tinypic.com/54apsz.jpg

http://i46.tinypic.com/k4xdhz.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-06-2010 11:42 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Jij ook bedankt Guttegutte, zien er lekker clean uit zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Vanavond was het druk, ik wou de tips van Scirocco gaan opvolgen, maar toen bleef geen enkele vogel normaal stil zitten, bijna een stil zittende buizerd te pakken, maar op het laatste moment zag hij me toch en ging er snel vandoor, toch nog wel wat kunnen schieten vanavond:

Klikken is groter..

De kuifeend:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/4706618549_7b65284f89_b_d.jpg

Wulp:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4057/4706615689_9ae3e5e134_b_d.jpg

Buizerd:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4017/4707254970_3112c55f7e_b_d.jpg

En nog een keer dezelfde:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4707252128_d9bd602e42_b_d.jpg

Naar mijn idee wel geslaagd, maar nog zitten er aardig wat onscherpe bij met 1/1600 |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toff schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:21:

. Niet heel bijzonder, maar wel scherp, als goedmakertje voor Grumpy Wijnands.
Zal ik voortaan op z'n amerikaans reageren? "Mooie foto!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Ik vind die laatste erg gaaf CasGas, jammer dat hij erg centraal staat, maar omdat deze vogel het helemaal goed maakt toch een geslaagde foto.
Wijnands schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 07:36:
[...]

Volgens mij praten die Engels :P :X

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
CasGas schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 22:07:
Vanavond was het druk, ik wou de tips van Scirocco gaan opvolgen, maar toen bleef geen enkele vogel normaal stil zitten, bijna een stil zittende buizerd te pakken, maar op het laatste moment zag hij me toch en ging er snel vandoor, toch nog wel wat kunnen schieten vanavond:

Klikken is groter..

De kuifeend:

[afbeelding]

Wulp:

[afbeelding]

Buizerd:

[afbeelding]

En nog een keer dezelfde:

[afbeelding]

Naar mijn idee wel geslaagd, maar nog zitten er aardig wat onscherpe bij met 1/1600 |:( |:(
Vogels geven je nooit de garantie te blijven zitten bij een bepaalde manier van benaderen :*)
Tja dat is ook gewoon oefenen en kijken wat in dat gebied en bij die soort het beste werkt. Bij mij ging het in het begin ook vaak fout. |:( Bij de rietzangers bij ons lukt het wel zo en dat kan op andere plekken weer anders zijn.
Maar het is helaas een illusie om elke vogel die je ziet beeldvullend in de zoeker te krijgen met maar 400mm :-( Ik had het ook graag anders gezien, maar het is niet anders
Ik zie dat het toch nog goed gelukt is, vooral de kuifeend vind ik erg mooi.
De wulp is niet helemaal scherp, maar wel mooi licht daar!
Jammer dat ze allemaal van je weg vliegen, vooral de buizerd komt nu minder 'sprekend' over. Wel heel gaaf dat je een buizerd hebt kunnen fotograferen, ik heb ze hier nog niet gezien.
Maar het zijn nette platen, vooral de kuifeend zoals ik al zei. Mooie achtergrond, leuk die waterdruppels op het witte deel en volgens mij ook gewoon goed scherp.

@Wijnands: Komt er nog eens een AWD-meeting? k wil wel eens naar een ander gebied en de AWD schijnt erg vogelrijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 heeft dat in Het grote natuurfotografie topic ook al eens voorgesteld. Lijkt me wel leuk om met een klein groepje wildlife fans ergens een voor mij onbekend gebied in te duiken. Of juist wat mensen "rond te leiden" in een gebied dat ik dan weer wat beter ken, al heb ik niet de illusie dat ik in de gebieden waar ik de weg weet ook echt veel verstand heb van de plaatselijke fauna :P

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 17-06-2010 12:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Scirocco schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:48:
[...]

Vogels geven je nooit de garantie te blijven zitten bij een bepaalde manier van benaderen :*)
Tja dat is ook gewoon oefenen en kijken wat in dat gebied en bij die soort het beste werkt. Bij mij ging het in het begin ook vaak fout. |:( Bij de rietzangers bij ons lukt het wel zo en dat kan op andere plekken weer anders zijn.
Maar het is helaas een illusie om elke vogel die je ziet beeldvullend in de zoeker te krijgen met maar 400mm :-( Ik had het ook graag anders gezien, maar het is niet anders
Ik zie dat het toch nog goed gelukt is, vooral de kuifeend vind ik erg mooi.
De wulp is niet helemaal scherp, maar wel mooi licht daar!
Jammer dat ze allemaal van je weg vliegen, vooral de buizerd komt nu minder 'sprekend' over. Wel heel gaaf dat je een buizerd hebt kunnen fotograferen, ik heb ze hier nog niet gezien.
Maar het zijn nette platen, vooral de kuifeend zoals ik al zei. Mooie achtergrond, leuk die waterdruppels op het witte deel en volgens mij ook gewoon goed scherp.

@Wijnands: Komt er nog eens een AWD-meeting? k wil wel eens naar een ander gebied en de AWD schijnt erg vogelrijk te zijn.
Die buizerd kwam ik tegen toen ik aan het rond rijden was (ik kom er bijna elke dag wel 1 of 2 tegen als ik naar het werk ga, maar als ik rond rij om te fotograferen kom ik ze natuurlijk weer niet tegen) en zat op een elektriciteit mast. Ik kwam van de zijkant aanlopen zodat die mij niet zag, daarna 1 stap naar de zijkant in zijn "line of sight" en hij ging er meteen vandoor.. echt jammer, had em graag zittend op die mast gefotografeerd, maar ik wacht rustig af, komt vanzelf wel een keer goed :)

Die Wulp kwam ik tegen waarvan ik dus eerst dacht dat het een Buizerd was, dus ik laat in alle haast mijn statief op de grond pleuren om snel die foto te maken, want hij kwam opeens over de bomen, helaas allemaal net te laat dus..

Maar ik wou eerst investeren in een extender, maar ik ga toch maar eerst voor een nieuwe kop voor mijn statief. Die Wimberley's zijn echt te duur voor mij op dit moment, dus ik ga eerst maar eens kijken naar de Manfrotto 393, die komt er overal nog wel goed uit en is nog te betalen en is inclusief lens plate. Bijna alle andere merken zijn sowieso 100 euro duurder, als je er ook nog een lens plate bij moet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Mooi man, laat die buizerd foto´s maar komen als het gelukt is!

Ja die manfrotto is nagenoeg gelijk aan de wimberley heb ik het idee. Dat hoor ik ook van andere fotografen in filmpjes oid. Het is allemaal de gimball techonology en heet daarom ook een Gimball-head/hoofd.
Werkt echt briljant volgens mij. Op youtube staan genoeg filmpjes van gimbalheads, kijk maar eens.
Op een balhoofd kan de lens naar beneden vallen als hij niet goed vast staat, bij gimbalheads balanceerd het geheel gewoon.
Hier een filmpje van een (hobby)wildlife fotograaf die iets verteld over zijn manfrotto 393:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=XCMfaazzvgA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Scirocco schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 13:01:
Mooi man, laat die buizerd foto´s maar komen als het gelukt is!

Ja die manfrotto is nagenoeg gelijk aan de wimberley heb ik het idee. Dat hoor ik ook van andere fotografen in filmpjes oid. Het is allemaal de gimball techonology en heet daarom ook een Gimball-head/hoofd.
Werkt echt briljant volgens mij. Op youtube staan genoeg filmpjes van gimbalheads, kijk maar eens.
Op een balhoofd kan de lens naar beneden vallen als hij niet goed vast staat, bij gimbalheads balanceerd het geheel gewoon.
Hier een filmpje van een (hobby)wildlife fotograaf die iets verteld over zijn manfrotto 393:

[video]
Die had ik inderdaad al gezien, ook het filmpje wat hij gebruikt op zijn Kajak ziet er erg tof uit (ik zou het in ieder geval niet doen, zeker niet met een 500 F4L IS lens :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ja hij heeft mooie filmpjes.
hahah nee met een 500/4 zou ik het ook niet durven 8)7 Toch leuk om te zien dat iemand het wel gewoon doet :9
Hier en hier 2 gasten die samen alligators gaan fotograferen vanuit hun kanootje 8)7
Ook met duizenden euros/dollars aan gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Orion84 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 12:00:
* Orion84 heeft dat in Het grote natuurfotografie topic ook al eens voorgesteld. Lijkt me wel leuk om met een klein groepje wildlife fans ergens een voor mij onbekend gebied in te duiken. Of juist wat mensen "rond te leiden" in een gebied dat ik dan weer wat beter ken, al heb ik niet de illusie dat ik in de gebieden waar ik de weg weet ook echt veel verstand heb van de plaatselijke fauna :P
Wel een leuk idee. Ik heb een bootje liggen in Hellevoetsluis, dus Tiengemeten is goed te doen om een excursietje te organiseren. Alleen met gear houd het met een man of 5 wel een eind op om erheen te varen :| Ik zou het al leuk vinden om eens wat praktijk tips te krijgen van de mensen die hier mooie platen droppen, maar miss is dat niet helemaal te bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Scirocco schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:48:

Vanwege persoonlijke problemen trek ik dat momenteel echt niet. Wat ik wel trek is 1 a 2 man mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je nog een beetje serieus aan foto's maken toe wilt komen werkt dat waarschijnlijk sowieso ook het beste. Misschien is het een idee om in het natuurfotografie topic in de TS of zo een lijstje met gebieden te plaatsen waar tweakers bekend mee zijn? Of dat iedereen die wat kan bijdragen een post plaatst met info over een of meer gebieden waar je thuis bent en dan in de startpost een lijstje met linkjes naar dergelijke posts?

Als iemand dan eens een ander gebied wil gaan verkennen kan ie dat doen aan de hand van die info, of evt. contact opnemen met de betreffende tweaker om meer te weten te komen of om wat af te spreken om samen op pad te gaan?

[ Voor 71% gewijzigd door Orion84 op 17-06-2010 16:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's best een heel aardig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Zoals ik zeg, ik kan vervoer voor ong. 5 man regelen naar Tiengemeten. Ik weet dat daar mooie beessies te schieten zijn. Voor de liefhebber. Echter ben ik geen kenner van het gebied met bijbehorende Flora en Fauna. En ben ik ook nog beginner fotograaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Tiengemeten is, in deze tidj van 't jaar, vrij druk. Verder is het mooi maar vreselijk open. MEt minder dan 400mm kom je niet heel ver.

Doe anders een minimeet oproep in FG, dan heb je zo een groep bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb pas net een paar dagen een lange lens (de afgelopen 2 jaar was 100mm mijn langste lens), maar dit plaatje vond ik wel fijn gelukt voor een eerste poging...

400mm @ 5.6, ISO 400
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4032/4702215579_dc9f8f26a5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik vind hem ook erg mooi!
Fijne zachte plaat met mooie kleuren. En natuurlijk een leuk klein gansje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Wijnands schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 07:36:
Het was slechts een knipoog naar je eigen opmerking elders: Wijnands in "FGS feedback topic"
Overigens is niet reageren ook een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Da's ook waar.

@SndBastard.: Iets donker, tikje krap maar ja, 't blijft een pluizig kuiken he. Goede hoogte van de plaat trouwens, ooghoogte.
Als je die tokina lang genoeg hebt om een mening te vormen ben ik wel benieuwd naar een review.

Ik wandel zo vaak langs dit soort scenes, merels die voedsel zoeken, en omdat het zo normaal is sla ik ze eigenlijk altijd over. Deze keer toch 's de plaat genomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4704357766_88045b16dd.jpg

Dit was haastwerk, vandaar ook de schaduwkant. Heb 'm eigenlijk alleen gehouden vanwege de combinatie.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4703723217_7bca907cbe.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door Wijnands op 17-06-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Vandaag trouwens ook maar meteen de Manfrotto besteld, ik zie al bij de track en trace dat die in ieder geval op de bus is gegaan, hopelijk is die morgen ook binnen want voor zondag staat een middagje oievaar spotting op het programma :)
Wijnands schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:08:
Da's ook waar.

@SndBastard.: Iets donker, tikje krap maar ja, 't blijft een pluizig kuiken he. Goede hoogte van de plaat trouwens, ooghoogte.
Als je die tokina lang genoeg hebt om een mening te vormen ben ik wel benieuwd naar een review.

Ik wandel zo vaak langs dit soort scenes, merels die voedsel zoeken, en omdat het zo normaal is sla ik ze eigenlijk altijd over. Deze keer toch 's de plaat genomen.

[afbeelding]

Dit was haastwerk, vandaar ook de schaduwkant. Heb 'm eigenlijk alleen gehouden vanwege de combinatie.
[afbeelding]
Ik vind die merel eigenlijk niet zoveel aan, beetje teveel details overal dus niet echt een fijne plaat om naar te kijken..

Die met de ooievaar vind ik dan wel weer mooi, leuke combo maar als je die in de licht kan had kunnen nemen was die er wel mooier uitgekomen..

[ Voor 10% gewijzigd door CasGas op 17-06-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Wijnands schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 21:08:
Da's ook waar.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben het eens met casgas over je foto's ,de tweede vind ik ook de beste door de combinatie van de 2 dieren. Wat mij wel opvalt (vooral bij die vd merel) is de hoeveelheid ruis. Ik wist niet dat de D300 zoveel ruis had op iso 500? Ik heb zelfs de indruk dat mijn 450D het beter doet op die iso...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

SndBastard schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 19:03:
Ik heb pas net een paar dagen een lange lens (de afgelopen 2 jaar was 100mm mijn langste lens), maar dit plaatje vond ik wel fijn gelukt voor een eerste poging...

400mm @ 5.6, ISO 400
[afbeelding]
De Canon 400mm L f/5.6?
(er staat nog geen 400mm in je sig namelijk ;) )

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Gutteguttegut schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:33:
[...]
De Canon 400mm L f/5.6?
(er staat nog geen 400mm in je sig namelijk ;) )
Een 80-400 volgens Flickr.com. Een tokina als ik Wijnands mag geloven.

@Wijnands: Ik vind je bijna vierkante crops eigenlijk al niet prettig kijken, maar dat is persoonlijk.
De merel vind ik ook niet super, meer tele zou helpen. Nu is er zoals iemand al zei, te veel detail.
De ooievaar is leuk, maar de combo met het schaap vind ik niet direct mooi. Licht is wel mooi vind ik.
Lager standpunt en de ooievaar meer geisoleerd zou beter zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Inderdaad de Tokina 80-400 AF D (de "nieuwste" variant). Ik had hem in een ander topic aangekondigd, en was in de war met hier ;)
Die dingen zijn 2e hands toch wel zodanig veel goedkoper dan elke andere optie rond die focal length dat ik hem graag wilde proberen voor ik te veel geld uit zou geven aan iets anders. Dat, en hij is lekker compact en weegt maar net over de 1 kg. 't Is verre van de beste optie, maar een zeer bruikbare 400mm voor ca. €275 vond ik toch een mooie deal. Het alternatief was ofwel een canon 70-300, wachten op de nieuwe 70-300 van tamron of een sigma 150-500. Daarna kom je al meteen in de L categorie van 1000-1300 euries, dat werd me toch net iets teveel. Eerst maar eens kijken hoe dit bevalt :)

[ Voor 30% gewijzigd door TweakMDS op 18-06-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

-

[ Voor 100% gewijzigd door MBV op 18-06-2010 09:08 . Reden: wtf? Verkeerde topic... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ga mijn workflow 's goed tegen 't licht houden, ik ben er ook niet tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ CasGas:De wulp vind ik het mooist, maar de uitsnede vind ik minder. Ik denk dat een "landschap" meer vaart in de foto brengt. Nu voelt het net of hij tegen een ruit vliegt. De buizerd is idd jammer dat hij "wegvliegt". Verder lijkt hij me erg licht. Mijn buizerds waren een stuk donkerder iig.

@ SndBasterd: Liev en lekker zacht van kleur. Er zit nog wel een vreemd wit "krasje" aan de rechterkant.

@ Wijnands: De merel is, zoals door anderen reeds werd opgemerkt, aan de drukke kant. Een merel is bovendien zo "gewoon", dat het niet mee zal vallen om er een bijzondere foto van te maken. Wel een uitdaging... De combifoto is een leuk idee, maar door het haastwerk komt het niet uit de verf, denk ik. Waarschijnlijk zou het prettiger kijken, wanneer beide dieren in de foto zouden kijken, ipv eruit. Geen idee of je die kans ooit krijgt, in mijn omgeving zie ik zelden ooievaars van zo dichtbij. Het "bijna vierkante" formaat vind ik ook niet super, hoewel ik voor portetten etc. vaak op 4:5 uitkom. De combifoto zou misschien beter worden door het "roze" stukje van de bovenkant te knippen (dus wel een randje gras laten staan), omdat de kleur nogal de aandacht trekt. Wordt het formaat ook wat kijkbaarder, misschien. Het gras is nogal onrustig trouwens, op groter formaat.

Maar weer eens een rietgors:

rietgors
(klikbaar)

Ik twijfel of ik die donkere spriet rechtsboven en dat sprietje net boven de staart ga wegklonen. Het wordt bij mij snel onnatuurlijk, als ik ga prutsen.
edit: Toch maar wat gekloond en n.a.v. commentaar hieronder de kleur wat minder blauw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
@Toff, dat is denk ik een pluisje / veertje (dat beest was heftig in de grond aan het pikken), was me ook al opgevallen, maar ik ben nog niet aan een reprocess / reupload toe gekomen ^^

Mooi vogeltje trouwens, ik zie dat soort tegenlichtfoto's eigenlijk wel graag. Op een of andere manier geeft dat me toch een groter gevoel van diepte. De voorkant is wel wat aan de donkere kant hier, daardoor wordt het witte gedeelte zo donkergrijs...

[ Voor 40% gewijzigd door TweakMDS op 18-06-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Toff schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:08:
@ CasGas:De wulp vind ik het mooist, maar de uitsnede vind ik minder. Ik denk dat een "landschap" meer vaart in de foto brengt. Nu voelt het net of hij tegen een ruit vliegt. De buizerd is idd jammer dat hij "wegvliegt". Verder lijkt hij me erg licht. Mijn buizerds waren een stuk donkerder iig.
De buizerd klopt wel qua kleur, had al gezocht en het blijkt dat ze van heel licht naar heel donker kunnen variëren. Helaas kwam de wulp "opeens' over vliegen, kon ik niet echt op anticiperen en helaas ook bijna recht over bij mij heen dus het landschap werd wat lastiger om erbij te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
CasGas schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 14:25:
Helaas kwam de wulp "opeens' over vliegen, kon ik niet echt op anticiperen en helaas ook bijna recht over bij mij heen dus het landschap werd wat lastiger om erbij te nemen :)
Ik bedoelde eigenlijk (vandaar de aanhalingstekens) het horizontale formaat, itt de portretstand die je nu gebruikt lijkt te hebben. Aangezien de achtergrond nogal egaal blauw lijkt, kan je die eenvoudig groter maken waarschijnlijk. Ik vermoed dat dit prettiger kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

@ Wijnands: De merel is mij een beetje verstopt in het gras, vind de foto niet zo heel erg geslaagd. De ooievaar en het schaap vind ik wel een leuke situatie, ondanks het licht toch een leuke foto.

@Toff Leuke compositie, alleen het hoofdje valt een beetje donker weg, (maar dat zou ook aan m'n scherm kunnen liggen)
Toff schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:08:
[...]
@ Wijnands: De merel is, zoals door anderen reeds werd opgemerkt, aan de drukke kant. Een merel is bovendien zo "gewoon", dat het niet mee zal vallen om er een bijzondere foto van te maken. Wel een uitdaging...
[...]
Dan ga ik even een poging wagen :P
Kwam deze vanochtend tegen in de voortuin, net toen ik wat foto's wou gaan schieten. Het beestje was heel rustig (misschien van de net gepasseerde regenbui) dus ik kon er heel dichtbij komen en alle tijd nemen om foto's te schieten. Was ook wel nodig want ik gebruikte een Panagor 135/2.8 met M42 vatting op een Olympus E-520, en moest dus met live-view aan de slag om te focussen.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/21lvolc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2lo6qmu.jpg

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Arm1n schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:48:
@Toff Leuke compositie, alleen het hoofdje valt een beetje donker weg, (maar dat zou ook aan m'n scherm kunnen liggen)
Dan ga ik even een poging wagen :P
[afbeelding]
Een zwart oogje in een zwart kopje, dat is wel lastig ja. Geprobeerd om er meer licht in te krijgen, maar dan wordt het zo ruizig grijs, brrr.
Jouw eerste merel is heel mooi, maar je speelt wel vals, want dit is een ei nog bijna. ;) Die zijn echt ongelooflijk oenig. Ooit landde er eentje op m'n hoofd, maar toen had ik geen camera bij de hand. Jammer dat je de ruimte links van de onderste foto niet bij de bovenste hebt, dan was het bijna perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Afgelopen vrijdag is mijn Manfrotto 393 ook binnen gekomen, voor de geïnteresseerde:

CasGas in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mantsjoerijse kraanvogel kuiken in Blijdorp:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4065/4717508716_ca4c4823b5.jpg

Meerkoet kuikens in Artis:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/4715196876_80bb1f4968.jpg

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Toff schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:03:
[...]

Een zwart oogje in een zwart kopje, dat is wel lastig ja. Geprobeerd om er meer licht in te krijgen, maar dan wordt het zo ruizig grijs, brrr.
Daar heb je wel gelijk in, is ook lastig om iets beters van te maken
Jouw eerste merel is heel mooi, maar je speelt wel vals, want dit is een ei nog bijna. ;) Die zijn echt ongelooflijk oenig. Ooit landde er eentje op m'n hoofd, maar toen had ik geen camera bij de hand. Jammer dat je de ruimte links van de onderste foto niet bij de bovenste hebt, dan was het bijna perfect.
Je hebt gelijk, ik heb ook een foto met meer ruimte links, maar daar vond ik het vogeltje net iets minder leuk opstaan. De volgende keer zal ik beter m'n best doen en zorgen dat alles klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Toff: Mooi in beeld gekregen, wel jammer dat het licht net verkeerd viel waardoor er erg veel detail verloren gaat in de schaduw. Hij mag ook scherper van mij. Misschien iets verscherpen en witbalans iets omhoog gooien.
@Arm1n: 2 leuke platen. De eerste mag wel iets meer ruimte links hebben. De groene achtergrond is wel erg fijn. Scherpte is ook goed, hoewel de eerste niet op de kop is scherpgesteld. Het scherpte veld ligt iets voor de kop, maar de kop zit nog net half in het scherpte gebied.
@ajhaverkamp: 1: jammer van het harde (tl?) licht en drukke achtergrond. Wel een leuke kleine.
2. Te hoog standpunt, maar wel grappig gezicht.
Scherpte en kleuren zijn wel helemaal ok.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Scirocco schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:04:
@Toff: Mooi in beeld gekregen, wel jammer dat het licht net verkeerd viel waardoor er erg veel detail verloren gaat in de schaduw. Hij mag ook scherper van mij. Misschien iets verscherpen en witbalans iets omhoog gooien.
Het licht viel precies goed, met net een randje om het vogeltje. Mag van mij best een beeje detail in het zwarte kopje kosten. Op full size valt ook dat nog wel mee eigenlijk. Scherper, ja, zou mooi zijn, maar ik ga dat niet kunstmatig doen, dat ziet er niet uit. Wat bedoel je met "witbalans its omhoog gooien"? Wit is wit toch? Het lichte stukje in z'n kraag is exact 255,255,255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

bij 255,255,255 kan je niet meer zien of het wit is of niet: dat is overbelicht, dus zit er geen kleur meer in. Je moet altijd naar een iets donkerder plekje kijken. Ik vind de voorgrond in de schaduw wat blauwig, hij zou van mij iets warmer mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Toff schreef op maandag 21 juni 2010 @ 13:47:
[...]

Het licht viel precies goed, met net een randje om het vogeltje. Mag van mij best een beeje detail in het zwarte kopje kosten. Op full size valt ook dat nog wel mee eigenlijk. Scherper, ja, zou mooi zijn, maar ik ga dat niet kunstmatig doen, dat ziet er niet uit. Wat bedoel je met "witbalans its omhoog gooien"? Wit is wit toch? Het lichte stukje in z'n kraag is exact 255,255,255.
Die waardes maken me eigenlijk helemaal 0,0 uit. :)
Ik vind de foto gewoon te blauw dus ik zou de foto iets warmer maken.

Over het licht:
Ja een licht randje kan indd mooi zijn, maar hier vind ik het gewoon wat minder. Vogels met zo'n donkere kop hebben gewoon wat licht in het gezicht nodig vind ik. Daar hoeven we het niet op eens te zijn, ieder zn mening uiteraard.

EDIT: toch maar een plaatje..

Kleine karekiet in een mooie omgeving, het rietblad is erg jammer, maar ik kan helaas niet toveren/met de vogel afspreken waar hij moet zitten :-(

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1429/4720411155_c17dfe3c79.jpg
Dit is een horizontale crop van een verticale foto. Ik heb de foto ook nog gewoon verticaal. Hij staat hier, welke crop vinden jullie beter?

[ Voor 25% gewijzigd door Scirocco op 21-06-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
MBV schreef op maandag 21 juni 2010 @ 14:24:
bij 255,255,255 kan je niet meer zien of het wit is of niet: dat is overbelicht, dus zit er geen kleur meer in. Je moet altijd naar een iets donkerder plekje kijken.
Iets nauwkeuriger gezegd: je moet kijken naar een stukje wat neutraal grijs hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n

Arm1n

Zeven over half twee

Scirocco schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:03:
[...]

EDIT: toch maar een plaatje..

Kleine karekiet in een mooie omgeving, het rietblad is erg jammer, maar ik kan helaas niet toveren/met de vogel afspreken waar hij moet zitten :-(

[afbeelding]
Dit is een horizontale crop van een verticale foto. Ik heb de foto ook nog gewoon verticaal. Hij staat hier, welke crop vinden jullie beter?
De horizontale, in de verticale uitsnede lijkt de vogel te centraal te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Scirocco schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:03:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/545/karekiettoveren.th.jpg

Ik kan wel een klein beetje toveren :)

EDIT: Ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik de vrijheid genomen heb het plaatje te photoshoppen? (ik had ff weer wat oefening nodig :))

[ Voor 13% gewijzigd door ZaPPZion op 21-06-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Arm1n schreef op maandag 21 juni 2010 @ 18:42:
[...]

De horizontale, in de verticale uitsnede lijkt de vogel te centraal te staan.
Dankje, dat dacht ik ook.

@ZaPPZion: woooooooot, hoe de *^%$ is dat mogelijk?? Ziet er heel goed uit!
Damn, misschien toch maar PS ergens vandaan halen en mezelf verplichten dit te leren.
Super vet :9
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Was maar 10 minuutjes werk hoor :) Zitten wel een paar slordige dingen in, maar ziet er inderdaad wel beter uit. Alles is gedaan met de cloner, maar wel van alle kanten gesampled en natuurlijk niet altijd op 100% opacity gewerkt, wel op de grote vlakken, maar de randen heb ik wat geblend door met 20-30% opacity te werken. Het is het zeker waard om PS eens een keer goed te leren, zo kun je dit soort mooie foto's met een schoonheidsfoutje of onverwachte fout toch nog erg gaaf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Aham brahmasmi schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:07:
Iets nauwkeuriger gezegd: je moet kijken naar een stukje wat neutraal grijs hoort te zijn.
Kijk, daar heb ik wat aan! Wel vreemd, dat m'n automatische referentiepunt door PSP altijd op een punt wordt gelegd dat zo dicht mogelijk bij 255,255,255 ligt. Kleur wat aangepast en de foto doet het avondlicht meer recht zo inderdaad. Een mens is nooit te oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:21

DMN

Mijn eerste post hier in het fotografie gedeelte op GoT. Sinds een week of 2 heb ik een 450D + Tamron 18-200, mijn eerste dslr. Ik ben dus nog druk aan het experimenteren met alle instellingen en zodoende kwam ik tijdens het oefenen onderstaand tafereel tegen. M.b.t. de technische kant van het verhaal zal er ongetwijfeld e.e.a. op aan te merken zijn, maar het moment vond ik toch leuk genoeg om het hier te delen.
Met het oog op de regels zal ik ook wat schrijven over andere foto's, maar als beginner weet ik nog niet echt zinnig commentaar te geven. Hier dan toch een poging.

@Scirocco; jammer idd van dat rietblad, maar ondanks dat toch een mooi plaatje. Ik vind zelf ook de horizontale versie beter. Wat ik me steeds afvraag tijdens het bekijken van de foto's in het vogel-topic: hoe ver staan jullie van het onderwerp vandaan? Ik zie veel 400mm lenzen en als ik dan de foto's zie, schat ik in dat de afstand max. een meter of 10-15 is?

Hier dan dus mijn eerste foto van een jonge mus met honger:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/whapOetiwOtuez4DoASKlwvk/full.jpg

Omdat de foto 's avonds bij redelijk weinig licht gemaakt is, is de sluitertijd misschien wat aan de korte lange kant om het helemaal scherp te krijgen. Ze bewegen toch vrij snel, die mussen.

[ Voor 7% gewijzigd door DMN op 22-06-2010 08:13 ]

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
gpXtreme schreef op maandag 21 juni 2010 @ 22:01:

Omdat de foto 's avonds bij redelijk weinig licht gemaakt is, is de sluitertijd misschien wat aan de korte lange kant om het helemaal scherp te krijgen. Ze bewegen toch vrij snel, die mussen.
Leuk moment inderdaad, maar voor verbetering vatbaar. Kwa lengte zit je met 200mm aan de korte kant, maar het kán wel. Deze (helaas een minder mooi moment als dat van jou) maakte ik, plat liggend, ook op 200mm:

mus
(klikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@toff: Kopje is wel erg dichtgelopen.
@Arm1n: Waarschijnlijk is deze zo rustig geweest omdat 'ie echt net het nest uit kwam. Dit is echt een hele jonge vogel denk ik. Klein lijken ze wat pluizig maar fullsize zijn ze keurig gefocust. Netjes!
@ajhaverkamp: Die eerste, leuk om al de langere pootjes te zien. De 2e is een leuk voorbeeld dat je vuistregels als "Schiet vogels op ooghoogte" ook best kan breken.
@Scirocco: Ik vind de verticale net wat beter, op de een of andere manier stoort die spriet minder.
@gpXtreme: Leuk gedrag, prima compositie maar 1/250 is inderdaad wel heel optimistisch.
@toff: Jammer van de schaduw net op het oog maar verder keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
@Scirocco: Blaadje is zonde, maar foto is verder prima. Ik vind de verticale/originele beter. Dan stoort het blaadje me ook iets minder. Welke ISO waarde is dit bij geschoten als ik vragen mag?
@gpXtreme: Leuk moment. Jammer van de scherpte. Heb je uit de hand geschoten? Om vogels uit de hand te schieten raad ik je aan minimaal 1/focal length x cropfactor aan te houden OF statief met draadontspanner te gebruiken. Deze gisteren geplaatst 400mm op 1/15s.
@Toff: Stanpunt maakt de foto goed. Had wat mij betreft iets meer dof mogen hebben.

Super topic blijft dit trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Joor schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:07:
@Scirocco: Blaadje is zonde, maar foto is verder prima. Ik vind de verticale/originele beter. Dan stoort het blaadje me ook iets minder. Welke ISO waarde is dit bij geschoten als ik vragen mag?

Super topic blijft dit trouwens!
Ja dat snap ik ook wel, misschien kan ik de beeldverhouding iets veranderen zodat hij wat minder krap lijkt. Het is namelijk toch een crop dus heb nog wel wat ruimte dacht ik.
EXIF:
Camera: Canon EOS 1000D
Exposure: 0.01 sec (1/100)
Aperture: f/5.6
Focal Length: 400 mm
ISO Speed: 400
Exposure Bias: -2/3 EV

Onderbelicht omdat mn lens in sommige situaties dan wat flets kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

@Scirocco: Blaadje is zonde inderdaad, verder een hele mooie plaat.
@gpXtreme: lijkt inderdaad niet helemaal scherp :-( het korstje van het brood is ook nogal storend vind ik zelf.
@Toff: Mooie foto!

Ik was bezig voor een school opdracht, moest foto's maken voor een merkboek. Was dus op locatie bij een bedrijf dat een loswal heeft, ik keek naar beneden en zag deze twee (jongens?) stoeien, was echt geniaal om te zien, duurde ook zeker 10 minuten. Echt lachwekkend, als de ene zijn kop omlaag deed, deed de ander hem na, om elkaar maar telkens in de ogen te kijken.

Op grote afstand moeten nemen helaas.

Afbeeldingslocatie: http://i822.photobucket.com/albums/zz150/Xtobolic/fasantklein.jpg

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@gpXtreme mooi moment, jammer dat hij niet scherp is!
@wavemaster100 de foto's lijken met erg mooi en een keer wat anders.. heb je ook een grotere versie zodat we ze wat beter kunnen zien?

2 van mij (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1237/4725023196_c36d83c07e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1256/4725021268_583645a011.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Aapie op 22-06-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ze doen het niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Nu wel :D ff kader omheen gemaakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Joor schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:07:
@Toff: Stanpunt maakt de foto goed. Had wat mij betreft iets meer dof mogen hebben.
Van mij ook, al vind ik zo'n uit de wolligheid stekend kopje toch ook wel weer lekker bij zo'n jonkie, maar je kunt natuurwetten niet zomaar wijzigen. Op 2 meter afstand heb je met 200mm @ f/8 nu eenmaal slechts 2 cm scherptediepte. http://dofmaster.com/doftable.html

@ wavemaster100: Mooi, zo'n (fazant)hanengevecht! Beetje groter zou fijn zijn idd.

Eentje van mij uit de oude doos, voor de merelcontest:

merel
(klikbaar)

[ Voor 17% gewijzigd door Toff op 23-06-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Weer even bezig geweest, ik probeer onderhand wat rustiger te schieten en wat meer te denken aan de compositie en dergelijke..

Een roodborstje met een kers vast op zijn snavel, kan wel eens lastig worden..

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4018/4718016051_d28e44b877_b_d.jpg

Een zwarte mees: (alhoewel ik het niet helemaal zeker weet :))

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1104/4726842763_f3b6bb6245_b_d.jpg

Een ooievaar die lekker rustig door het maisveld aan het lopen was opzoek naar voedsel, ik vond de lijnen rond het hoofd en borst hier er erg mooi uitkomen:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1023/4727517624_df170bae2a_b_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Joosthaarman:
1. Leuk moment en goed dat je de reflectie hebt meegepakt, maar ik mis toch echt wat ruimte aan de rechter kant. De verzadiging vind ik ook iets te veel, het groen is nogal fel.
2. Ik vind het een erg smalle uitsnede. Maar ook hier vind ik het groen niet zo mooi.

@Toff:
Jammer dat er zo weinig kleur in de plaat zit. Ook erg krap gekaderd.
Wel een leuk merel jong met mooie lichtinval.

@CasGas:
1. Mooi die roodborst en kers! Jammer dat hij zo donker is/dat er geen zonlicht is.
2. Het is een Witte kwikstaart die erg mooi op het prikkeldraad zit. Mooie achtergrond ook.
Als je een moment later had gepakt keek hij misschien naar de andere kant en viel het licht mooier op zijn kop. Maar toch een fraaie plaat.
3. Goede plaat, maar niet zo'n sprekende foto op de een of andere manier.

Je hebt ze in iedergeval goed dichtbij gekregen! Ga jij met de auto door de polders en dan vanuit de auto fotograferen of loop jij door een natuurgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Sick Nick

Drop the top!

Iets meer beweging van mijn kant uit, het is dan niet echt in de natuur maar bij een vogelshow (beekse bergen) maar toch :P

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2i73h1i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/10nglc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/11vobae.jpg

M'n eerste keer vogels op de plaat zetten, viel me niks tegen. Uiteraard goed geholpen door de techniek, ik vrees dat iedereen met een compact camera daar geen enkel bruikbaar scherp plaatje heeft kunnen maken. Deze zijn zelfs op 100% nog scherp :9 Neemt niet weg dat grofweg de helft nog steeds de prullenbak in kon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6racer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Een paar shotjes op Texel. Ecomare

een eigenwijze meeuw
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOXBXWFH-D.jpg

tweelingen
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-REIGM4WH-D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:10
@Cascas Ik vind de plaat met de ooievaar lekker wegkijken, fijne kleuren en fijn licht (en natuurlijk mooie vogel;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ a6racer: Ik vind beide foto's erg leuk. Mooie lichte kleuren ook

@ Sick Nick: Ik vind het jammer van de achtergrond bij foto 3. Nummer 2 vind ik echt leuk, ondanks dat de vogel er niet helemaal op staat

@ Cascas: Je foto met de ooievaar is leuk! Ik vind het echter dat de helderheid wat hoger kan, oftewel het witte minder grijs maken

@ Toff: lekker veel detail te zien!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 14:49

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Toff: Mooie foto. De merel staat er goed op in het zonnetje. Alleen de achtergrond vind ik niet zo mooi, is wat onrustig.

@Casgas: alledrie mooie foto's, vind vooral die van het roodborstje erg mooi. Had alleen wel iets lichter gemogen.

@sicknick: Leuke actiefoto's. Jammer dat de tweede niet helemaal erop staat en zo'n overheersend witte lucht heeft.

@A6Racer: De tweede is leuk, jammer dat hij zo krap afgesneden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
@Sick Nick: Vind de eerste de beste. Achtergrond is niet zo fraai. De derde had ik anders gecropped. Minder "niets" links.
@a6racer: De eerste heb ik eerder gezien. De tweede is erg krap, maar desondanks een mooie plaat. Ecomare is niet zo fotogeniek als je zou verwachten wat mij betreft.

Een merel die net een worm/rups dinges heeft genipt|
Afbeeldingslocatie: http://83.161.13.21/joor/IMG_1767-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Bij ons op het werk zit een nestje merels in het fietsenhok. O+

Ik durf er alleen niet goed een foto van te maken.

[ Voor 30% gewijzigd door mace op 25-06-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 14:49

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Joor: toffe grauwe foto, mooi! Enige jammere is dat onscherpe takje voor het lijf van het vogeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Joor schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 00:05:
@Sick Nick: Vind de eerste de beste. Achtergrond is niet zo fraai. De derde had ik anders gecropped. Minder "niets" links.
@a6racer: De eerste heb ik eerder gezien. De tweede is erg krap, maar desondanks een mooie plaat. Ecomare is niet zo fotogeniek als je zou verwachten wat mij betreft.

Een merel die net een worm/rups dinges heeft genipt|
[afbeelding]
Ik vind hem zelf nog mooier als je die twee takjes eruit zou shoppen,
Maar ik vind het echt een schitterende plaat, zoals gezegd, lekker grauw.
Mijn voorbeeld,
http://i822.photobucket.c...150/Xtobolic/gotvogel.jpg

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

http://94.100.120.146/728...400/728939400_6_4qsr.jpeg

Mijn 2 schatjes! O+ Conjo en Overlord

Geschoten met een Nokia N97...

Ik heb je foto even veranderd in een linkje. Het is een grappig kiekje, maar de standaard ligt hier hoger dan kiekjes :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 12:15 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
wavemaster100: Die takjes waren me niet eens opgevallen als je (wavemaster100) ze niet had omcirkelt.

Joor: Vind het één van de betere foto's van een vogel die ik hier langs heb zien komen, vooral omdat het geen standaard omgeving/achtergrond is. Vogelfoto's zijn bijna altijd stilzittende vogels op een paal met niks zichtbaar op de voor- en achtergrond, is leuk natuurlijk, maar deze is vele malen interessanter om te zien (en ook goede compositie) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 25-06-2010 14:23 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

@ Joor

Lurk hier al een poosje en al heel wat vogels gezien maar dit is de eerste waar ik lang naar heb gekeken en hem ontzettend goed vond. mooi grauw, maar niet overdreven, die onscherpe takjes op de voorgrond geven het serieus diepte.

Erg mooie foto dus wat mij betreft. niks meer aan doen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:13

Milo.

klik

Sick Nick,
Leuke momenten, jammer dat de tweede er niet helemaal op staat, verder vind ik ze wat kleurloos overkomen, misschien wat met je saturatie spelen?
a6racer,
De eerste is inderdaad leuk, misschien kan je de 'horizon' nog recht zetten?
Joor,
Ja erg leuk zo.
Techno Overlord,
Hmm wel saai eigenlijk.. dit komt meer over als een show-je-huisdier foto, er moeten toch wel spannendere dingen voorvallen met de twee gekleurde veugels.

Voor jullie vogelliefhebbende tweakers.. volgensmij is was het een mees achtig iets..
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1120/4733827598_403c7079ca.jpg
de kleuren waren lastig door het té groene gras en de erg lage zon + zwarte kat..

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Milo. schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:16:
Voor jullie vogelliefhebbende tweakers.. volgensmij is was het een mees achtig iets..
[afbeelding]
de kleuren waren lastig door het té groene gras en de erg lage zon + zwarte kat..
Haha, je hebt wel lef. ;) Wereldfoto, toch.
Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)