panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Verwijderd
[img]h
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 18:18 ]
Ik vind hem wel wat hebben, maar nr 1 blijft mijn favoriet. De vogel vind ik wel mooier: mooi contrast tussen voor- en achterkant
Ik kwam nog een paar vogels tussen m'n vakantie foto's tegen. Volgens mij zijn het een soort mussen, deze vogels zie je in Noorwegen echt overal.

[ Voor 51% gewijzigd door DrOetker op 30-04-2009 12:59 . Reden: Foto's verplaatst; dus post aangepast ;) ]
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"
Nu je het zegt van die middelste, ik zat zeker te slapen tijdens het posten. De sluitertijd is ook maar 1/160 op 300 mm dat is net ff te weinig. Iets wat ik regelmatig vergeet omdat ik veel met 70mm en minder schiet.
"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Pentax K3
Daar heb je gelijk in. Het ging mij eigenlijk meer om het beeld van de betonnen pier met de aalscholvers daarop. Daarom hierbij de referentie: de stuwdam bij Wintrich aan de Moezel.Toff schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:03:
@huisfotograaf: Je foto komt niet helemaal uit de verf imo. Je hinkt een beetje op twee gedachten? Enerzijds die stuwdam, waar ik best wat meer van gezien zou willen hebben, anderzijds de aalsgolvers, die op deze afstand, ondanks je flinke telezoon, toch wat nietig lijken tegen deze megastructuur. Kwa kleur vallen ze oook nog eens weg tegen het water (?) en die ene lijkt wel heel vreemd op de kop van die andere op de paal te zitten (hij vliegt waarschijnlijk). Het mooiste zijn eigenlijk nog de poepstrepen... Probleem is, dat jij weet hoe ver weg die beestjes zaten en hoe groots de omgeving was, maar dat ik daar als kijker naar je foto niets van terugzie, bij gebrek aan referentie.
Sigma 10-20mm, f/8, 1/350.

Pentax K3
Verwijderd
op Antarctica waar ik op vakantie ben geweest.
http://www.antarctica-rbak.nl/Rock%20hopper%20pinguin.php
Het is een gier, maar precies welke soort weet ik even niet. Het kan een zwarte gier zijn, kijk hier even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gieren_van_de_Nieuwe_WereldCorona Extra schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:28:
Vorige week in Bonampak (Mexico) deze vogel op de foto gezet, weet iemand wat voor soort dit is?
(klik voor orgineel +/- 2.5MB)
[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb even bij de collega's van Birdpix.nl gekeken, en daar is niks te vinden van condors in Mexico. Ik heb vaagweg het idee dat dit misschien een 'jonkie' is van een Californische condor-stel die naar het zuid-oosten (Mexico dus) is getrokken. Echter ligt Bonampak helemaal in het zuiden van Mexico in Chiapas: nog een behoorlijk end vliegen!
Nu zie ik in de eerste foto dat de onderkant/zijkanten van z'n/haar vleugels wel wat lichter zijn, dus misschien is het toch een Andescondor. Lastig
En als je goed kijkt zie je dat de vleugels ook lichter zijn aan het uiteinde.
En dit was 100% zeker een gier.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Wel een aardig idee, om een voerplek zo in te richten dat je er gemakkelijk foto's van kan maken. Bij mij lukt het niet echt, om ongezien vanuit het huis foto's te maken en ik ben niet voldoende gepassioneerd om uren in een schuilhut in de kou te gaan zitten voor een foto. Misschien moet ik maar weer eens een parkietje kopen.
Hehehe ja met de FZ5 valt toch een hoop handmatig in te stellen, maar op een gegeven moment houdt het opMBV schreef op zondag 04 november 2007 @ 12:51:
Mooie plaatIk zou zelf de DOF iets kleiner maken, maar met een FZ5 zal dat wat lastig zijn
Dat zeg ik!
rofl, al een tijdje hier niet geweest, maar zag bij het uploaden dat mn foto's nog steeds bekeken wordenRemy schreef op donderdag 01 november 2007 @ 19:15:
Hmm heel apart: condors komen niet in Mexico voor, alleen in Peru en Chili (en een paar in Californië). In dit geval bv de Andescondor. Maar deze vogel van Corona Extra is een buitenbeentje: voor een gier is hij te groot en te donker.
Ik heb even bij de collega's van Birdpix.nl gekeken, en daar is niks te vinden van condors in Mexico. Ik heb vaagweg het idee dat dit misschien een 'jonkie' is van een Californische condor-stel die naar het zuid-oosten (Mexico dus) is getrokken. Echter ligt Bonampak helemaal in het zuiden van Mexico in Chiapas: nog een behoorlijk end vliegen!
Nu zie ik in de eerste foto dat de onderkant/zijkanten van z'n/haar vleugels wel wat lichter zijn, dus misschien is het toch een Andescondor. Lastig
zou deze vogel tot de arend-familie kunnen behoren? Heb wat brakke foto's gemaakt van de zeearend die in het gebied tussen almere & lelystad leeft, en als je naar de zweefhouding kijkt lijkt dit wel veel op deze vogel. Zal de foto even linken, maar hijs wel brak, dus alleen ter vergelijking

(grote versie)
http://hanskwakkel.fotopic.net/p48953319.html
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Mijn kritiek:AJ1815 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:38:
Wat vinden jullie hier van. Het is een crop van een dwarse opname, maar vond de compo zo leuker. Ik zat te twijfelen of de kleuren van het beessie nog meer over de top konden in Lightroom, dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden...
[afbeelding]
- De houding van de vogel maakt de foto nogal oninteressant. Je ziet z'n kont. Het valt nog mee dat 'ie opzij kijkt, anders had je hem hier neem ik aan niet gepost.
- De rietstengel groeit zo uit het kopje van de vogel en dat ziet er raar uit.
- Helaas is de voorgrond onrustig vanwege de andere stengels.
- Als je het omhoog stekende donkere takje aan de linkerkant wegkloont zou dat nog een redelijk grote verbetering opleveren. Dan wordt de aandacht veel minder naar de linkerkant getrokken.
- Je crop is uit balans. M.a.w.: te krap aan de rechterkant. Iets meer ruimte geven. Een 2:3 verhouding is natuurlijk ook niet verplicht hè. Even dat slotje uit klikken bij de crop tool.
[ Voor 25% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-03-2008 20:46 ]
Verwijderd
Het is net alsof lege ruimte niet meer mag... Denk eens wat creatiever dan gelijk adviseren alle lege ruimte weg te croppen.Aham brahmasmi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:42:
[...]
Mijn kritiek:
- Je crop is uit balans. M.a.w.: te krap aan de rechterkant. Iets meer ruimte geven. Een 2:3 verhouding is natuurlijk ook niet verplicht hè. Even dat slotje uit klikken bij de crop tool.Of anders i.i.g. de crop naar rechts verplaatsen.
In de onderstaande bewerking is de foto wat "saaier" gemaakt. Dit zal de hersenen aan het werk zetten om informatie bij proberen te verzinnen, aan te vullen. Daarnaast is de vogel verplaatst naar de andere kant zodat het onderwerp direct opvalt. Ga je verder dan kom je alleen nog maar loze ruimte tegen. De vogel kijkt juist de richting op die niet op de foto staat. Dat geeft een tegenstrijdig gevoel aan de foto. En dat maakt je foto weer interessant
Oftewel, maak je foto complexer en niet simpeler door informatie weg te halen.
http://www.xs4all.nl/~ver...4459583_7d0a588fc4_e0.png
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 00:34 ]
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 01:48 ]
Zoals je zelf al zegt: de foto wordt interessanter door informatie weg te halen. Ik zeg helemaal niet dat lege ruimte niet mag (ik zei "de crop 'iets' naar rechts, niet "alle lege ruimte wegcroppen"). In dit geval brengt het m.i. echter het zwaartepunt van de foto teveel naar de rand, wat de compositie in disharmonie brengt. De lege ruimte hangt er maar bij terwijl de aandacht tegen de rand van de foto 'gepropt' wordt.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:43:
[...]
Het is net alsof lege ruimte niet meer mag... Denk eens wat creatiever dan gelijk adviseren alle lege ruimte weg te croppen.
In de onderstaande bewerking is de foto wat "saaier" gemaakt. Dit zal de hersenen aan het werk zetten om informatie bij proberen te verzinnen, aan te vullen. Daarnaast is de vogel verplaatst naar de andere kant zodat het onderwerp direct opvalt. Ga je verder dan kom je alleen nog maar loze ruimte tegen. De vogel kijkt juist de richting op die niet op de foto staat. Dat geeft een tegenstrijdig gevoel aan de foto. En dat maakt je foto weer interessant.
Oftewel, maak je foto complexer en niet simpeler door informatie weg te halen.
[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 13-03-2008 15:20 ]
Verwijderd
Oh, moet ik ook nog de verschillen tussen kleur- en beeldinformatie gaan uitleggen...toch maar niet.Aham brahmasmi schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:18:
[...]
Zoals je zelf al zegt: de foto wordt interessanter door informatie weg te halen. Ik zeg helemaal niet dat lege ruimte niet mag (ik zei "de crop 'iets' naar rechts, niet "alle lege ruimte wegcroppen"). In dit geval brengt het m.i. echter het zwaartepunt van de foto teveel naar de rand, wat de compositie in disharmonie brengt. De lege ruimte hangt er maar bij terwijl de aandacht tegen de rand van de foto 'gepropt' wordt.
Je hoeft het nut van croppen niet uit te gaan leggen. Het is gewoon net zoiets als van een mislukte kleurenfoto een Z/W variant maken als laatste redmiddel.
Laat ik het gewoon zo zeggen: "Gebruik het beste wat je kunt bedenken (hoe standaard ook)". Ik leg de lat ergens anders.
Je kan me misschien nog overtuigen door je geniale crop capaciteiten te tonen
Zou ik willen croppen dan gaat er in mijn crop het gedeelte aan de onderkant (tot vlak onder het takje) eraf
Verder houd ik de discussie liever inhoudelijk en mijn kritiek was toch inhoudelijk genoeg. Misschien wel wat ongezouten ja, vooral mijn laatste punt. Ik probeerde om kort maar krachtig te zijn wat ik bij mijn laatste punt wat overdreven heb. Excuus.
Verwijderd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2008 01:55 ]

Lijkt veel beter in het groot: http://z-tox.deviantart.com/art/Swan-lake-81708856 (1x op foto klikken word hij groter)
De foto is wel bewerkt, dat staat in de artist comments als je klikt op de link (in het Engels, mocht iemand het interessant vinden).
Waarom zou een zwaan trouwens niet onder de categorie vogels vallen?
Is waarschijnlijk slordig layermask ja, mijn lens heeft (zover ik weet, en gemerkt heb na +/- 1000 foto's) niet tot zeer weinig last van CA.Aham brahmasmi schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:58:
Mooi! Ik zie wel een soort halo om de vogel. Zelfs de thumbnail heeft een blauw randje wat op CA lijkt, maar het zal wel een wat slordige layer mask zijn ofzo (zonder feather?). Ik vind het wit wel erg burnt out/overbelicht.
Waarom zou een zwaan trouwens niet onder de categorie vogels vallen?
En waarom zwanen niet onder de categorie vogels zouden vallen, tja ik weet niet ik vond een zwaan nogal anders dan een kraai bijvoorbeeld

De overbelichting zit um in de nabewerking. In de originele foto is de zwaan niet overbelicht. Helaas had ik op de nabewerking weinig invloed een vriendin heeft het voor mij gedaan, desondanks ben ik er wel tevree meeRogier.V schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:09:
Bij zulke helemaal witte of helemaal zwarte vogels is het soms moeilijk om overal genoeg detail in te houden, maar zoals Aham zegt is het zo wel érg overbelicht (het lichaam in ieder geval).
Misschien dat jij bij "vogels" eerder aan zangvogels denkt. Een kraai valt onder de categorie zangvogels en een zwaan natuurlijk niet.
Hmm, ik denk zelf dat je een buizerd te pakken hebt maar helemaal zeker ben ik er niet van. Volgens mij is de vleugel van een zeearend wat breder en rechter.kwakke01 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:22:
[...]
zou deze vogel tot de arend-familie kunnen behoren? Heb wat brakke foto's gemaakt van de zeearend die in het gebied tussen almere & lelystad leeft, en als je naar de zweefhouding kijkt lijkt dit wel veel op deze vogel. Zal de foto even linken, maar hijs wel brak, dus alleen ter vergelijking
[afbeelding]
(grote versie)
http://hanskwakkel.fotopic.net/p48953319.html

Mooi, dat is een "Vorkstaartscharrelaar".Aristos schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:37:
Ik ben normaal gesproken niet zo een vogelfotograaf, maar deze vond ik toch wel erg mooi. Gemaakt in Tanzania....
[afbeelding]
Doe ik een jonge (Artis) nijlgans:

Het enige kuiken dat nog over is van het nest van 12.... de reigers zullen dus wel aardig gesmuld hebben

[ Voor 4% gewijzigd door ajhaverkamp op 10-04-2008 18:12 ]
This footer is intentionally left blank
En volgens mij hetzelfde beestje als ik in Tanzania heb gefotografeerd... AJ1815 in "[verzamel] Vogels"Aristos schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:37:
Ik ben normaal gesproken niet zo een vogelfotograaf, maar deze vond ik toch wel erg mooi. Gemaakt in Tanzania....
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door AJ1815 op 10-04-2008 18:17 ]
Cruel Nature..ajhaverkamp schreef op donderdag 10 april 2008 @ 18:07:
[...]
Het enige kuiken dat nog over is van het nest van 12.... de reigers zullen dus wel aardig gesmuld hebben.

Wél een mooie foto.
Verwijderd

Verwijderd
Sinds kort abbonee van diergaarde Blijdorp.
Deze vogel liep in het vogelverblijf waar je zelf in kan, wat echt heel nice is.
Kon alleen de naam van de vogel nergens vinden >_>.
De vogel heet dus 'Kluut'

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 19:08 . Reden: Kluut dus ja. ]
KluutVerwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:41:
Ik vind hem wel heel erg mislukt moet ik zeggen.
Sinds kort abbonee van diergaarde Blijdorp.
Deze vogel liep in het vogelverblijf waar je zelf in kan, wat echt heel nice is.
Kon alleen de naam van de vogel nergens vinden >_>.
[afbeelding]

For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
vraagje: hoe weten jullie welke vogels je voor je lens hebt? ervaring of zoeken jullie dat ergens op.
ik weet dat er ergens een soort database is, maar ik heb werkelijk geen flauw benul van al die namen dus dan wordt zoeken wel lastig. iemand tips?
Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019
Verwijderd
Eerder stadsratten, de duiven..

Duiven zijn makkelijk te fotograferen maar musjes.. oh wat heb ik daar een hekel aan,
zeker met m'n standaard kitlens. Ik heb laatst 2 foto's geschoten en je zag ze niet
eens wegvliegen, ze stonden er gewoon helemaal niet op, om over de zwaluw nog maar te zwijgen
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 01:02 ]
Vogelvisie vind ik wel aardig. In Nederland kom je nou ook niet zo veel verschillende vogels tegen. De twintig meest algemene in jouw buurt ken je toch al wel. Er zijn nogal wat kleine zangvogeltjes maar voor je die succesvol vastgelegd hebt ken je ze ook wel, die snelle ratten zet je imho niet makkelijk op de foto.Spikey schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:45:
vraagje: hoe weten jullie welke vogels je voor je lens hebt? ervaring of zoeken jullie dat ergens op.
ik weet dat er ergens een soort database is, maar ik heb werkelijk geen flauw benul van al die namen dus dan wordt zoeken wel lastig. iemand tips?
Via de familienamen (het latijn) kom je op dat soort databasesites vaak best een eind als je eenmaal iets gevonden hebt dat een beetje lijkt. Luisteren helpt trouwens ook vaak, zeker de zangvogels heb je dan vaak al herkend voor je ze voor je lens hebt.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Even de veren laten drogen:
[ Voor 41% gewijzigd door EXX op 01-05-2008 13:01 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 18:42 ]
dank voor deze mooie site. heb ondertussen de foto's kunnen identificeren! maak de toekomst ook makkelijker.BeF-Bacchus schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:32:
Vogelvisie vind ik wel aardig. In Nederland kom je nou ook niet zo veel verschillende vogels tegen. De twintig meest algemene in jouw buurt ken je toch al wel. Er zijn nogal wat kleine zangvogeltjes maar voor je die succesvol vastgelegd hebt ken je ze ook wel, die snelle ratten zet je imho niet makkelijk op de foto.
Via de familienamen (het latijn) kom je op dat soort databasesites vaak best een eind als je eenmaal iets gevonden hebt dat een beetje lijkt. Luisteren helpt trouwens ook vaak, zeker de zangvogels heb je dan vaak al herkend voor je ze voor je lens hebt.
Burger's Zoo geweest?EXX schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:49:
Fraaie foto, alleen jammer dat ie er net niet helemaal op staat.
Even de veren laten drogen:
[afbeelding]
Ik afgelopen Woensdag, daar kwam ineens iets aanvliegen om ook te gaan zitten drogen
Moet nodig Photoshop gaan installeren.

Helaas geen sterkere zoomlens, maar daar kan een cropje wel bij helpen
(al vind ik zelf de compositie met het gebladerte zo ook best te pruimen)
[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 04-05-2008 15:53 ]
Jammer dat ze van de kijker wegvliegen, maar hoe krijg je zoveel spikkels in het blauw, @ f/8? Tijd voor sensorcleaning lijkt me.johnnyv.nl schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:52:
Wandelingetje door de Ooijpolder, veel geschoten, maar wou deze even posten:
[afbeelding]
Helaas geen sterkere zoomlens, maar daar kan een cropje wel bij helpen![]()
(al vind ik zelf de compositie met het gebladerte zo ook best te pruimen)
Hrm, valt me nu ook pas op (m'n laptop thuis is zo vies dat het niet was opgevallenToff schreef op zondag 04 mei 2008 @ 19:29:
[...]
Jammer dat ze van de kijker wegvliegen, maar hoe krijg je zoveel spikkels in het blauw, @ f/8? Tijd voor sensorcleaning lijkt me.
Heb hem alleen pas een maand ofzo en dan al sensorcleanen? Zal eens kijken of de lens zelf niet vuil is.
meningen, suggesties en/of kritiek zijn altijd welkom
op foto's vind ik vogels op een of andere manier interessanter dan in het echt

[ Voor 34% gewijzigd door airliner op 07-05-2008 15:53 . Reden: laatste 3 foto's verwijderd, gaas verpest idd de foto's ;) ]
Het is goed mogelijk dat de sensor van je camera bij levering al vies was (en dat het je niet eerder opviel op je foto's). Was ook zo bij mijn nieuwe 40D; ik moest meteen in de buidel tasten voor schoonmaakspul.johnnyv.nl schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:13:
[...]
Hrm, valt me nu ook pas op (m'n laptop thuis is zo vies dat het niet was opgevallen)
Heb hem alleen pas een maand ofzo en dan al sensorcleanen? Zal eens kijken of de lens zelf niet vuil is.
Ik heb dezelfde ervaring met m'n 40DAham brahmasmi schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:32:
[...]
Het is goed mogelijk dat de sensor van je camera bij levering al vies was (en dat het je niet eerder opviel op je foto's). Was ook zo bij mijn nieuwe 40D; ik moest meteen in de buidel tasten voor schoonmaakspul.
Verwijderd
De dure blazen echt hard.
Werkte prima bij mijn D70.

vond dit moment wel erg schattig. moeder pimpelmees bewaakt het nest en vader pimpelmees brengt het eten naar huis
[ Voor 4% gewijzigd door Spikey op 07-05-2008 11:28 . Reden: dit zijn inderdaad pimpelmezen, bedankt Toff :) ]
@ Dutchvince: No offence, maar je bent AFAIK de eerste en enige met het advies van "perslucht". Ik heb vroeger (heel) dure spuitbussen gebruikt, met een metalen sproeikop, die op verwisselbare flessen geschroefd kon worden (merk: Dust-off), nog van voor de "ontdekking" van de ozonlaag, maar zelfs die waren niet "schoon" (wel sterk) en zeer koud.
@ Spikey: Dit zijn pimpelmezen volgens mij (blauw/paars kopje, waar koolmezen een zwart "petje" dragen). Zijn ook iets kleiner en minder algemeen dan hun brutale familieleden.
Verwijderd
@Airliner:De lijnen zijn eigenlijk zo sterk aanwezig dat ze voor mij een mooie foto verpesten.
@Spikey: Opzich wel leuk, zou veel meer gecropped hebben een een beetje verder bewerken zou veel goeds doen.
Ben pas even (met al dat lekkere weer) naar Hoek van Holland geweest:

Klik voor meer foto's van die dag.

Had de foto reeds eerder gepost in het testcase-topic. Binnenkort probeer ik nog wat opnamen te maken van die Halsbandparkiet.

Een Groenhelm Toerako, in Diergaarde Blijdorp
Voor grotere versie: http://www.hdtvworld.nl/vogel.jpg
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik ga hem steeds mooier vinden, vooral door de rustige achtergrond en de wetenschap dat het beestje zomaar kwam aanvliegen. Alleen lijkt de onderkant iets overbelicht, oftewel: iets "tegenhouden" daar zou de aandacht meer op de kop kunnen vestigen?
@ Hellbeast:
Een grotere tegenstelling met de foto van Ericr is haast niet denkbaar. Ondanks de dierentuin (alle tijd voor dus) een rommelige foto, een compositie die mij iig niet aanspreekt, vreemde afsnijding van de vogel en ook nog eens te donker / flets. Op het oog na lijkt hij ook nog eens onscherp, al is dat op dit formaat moeilijk te zien. Bekijk de foto's van bijvoorbeeld ajhaverkamp eens, dan zie je wat je in een dierentuin kan bereiken.
@ ajhaverkamp:
Sorry Arjan, jouw foto's zijn zo constant van kwaliteit, dat het niet meer opvalt (vooral sinds je die 300mm gebruikt, kwijl). Vandaar dat je te weinig commentaar krijgt waarschijnlijk, ook van mij (er moet tenslotte wel iets te verbeteren zijn).

Een pinguin zat lekker te genieten van de late middag zon.
Ik denk een eik, met daarop een vink (Fringilla coelebs).Wijnands schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:45:
Erg nette aasgier. Bij die pinguin hierboven zit ik wel even te zoeken naar 't oog. Lekker zonnige plaat.
Iemand enig idee wat dit is?
[afbeelding]
This footer is intentionally left blank
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Mijn camera gaf volgens mij geen overbelichtingswaarschuwing, ook al is zo'n indicator natuurlijk ook niet alleszeggend.Toff schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:31:
@ Ericr:
Ik ga hem steeds mooier vinden, vooral door de rustige achtergrond en de wetenschap dat het beestje zomaar kwam aanvliegen. Alleen lijkt de onderkant iets overbelicht, oftewel: iets "tegenhouden" daar zou de aandacht meer op de kop kunnen vestigen?
Het beestje wordt overigens wel gelokt door de pinda's die mijn moeder op haar balkon heeft opgehangen maar ik was zelf ook verbaasd hoe rustig die halsbandparkiet bleef zitten toen ik me begaf op het balkon.
Je camera meet op een paar punten ("pattern") en bepaalt op basis daarvan een bruikbare sluitertijd ("aperture priority"). Als geheel valt je belichting dan binnen de normen. Stel, je fotografeert een witte postzegel op een zwart vel A0-papier. Je camera zal dan, op basis van "overwegend zwart" een heel lange sluitertijd kiezen als "correcte" belichting, waardoor het zwart op de foto grijs wordt en de postzegel volkomen uitgebeten wit. Met wat fotobewerking is er gewoon (nog) meer uit je foto te halen, is mijn idee.Ericr schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:09:
Mijn camera gaf volgens mij geen overbelichtingswaarschuwing, ook al is zo'n indicator natuurlijk ook niet alleszeggend.
@Wijnands: Een halsbandparkiet zou ik geen "klein grut" meer noemen. Meer maatje ekster, vlaamse gaai ofzo.
Excuses, ik verwar 'm met de grasparkiet blijkbaar.Toff schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:52:
[...]
@Wijnands: Een halsbandparkiet zou ik geen "klein grut" meer noemen. Meer maatje ekster, vlaamse gaai ofzo.

oi :P

Helaas was het licht al zodanig afgenomen dat de foto's niet bijster scherp zijn geworden, maar voordat ik er met goed licht ben teruggeweest wil ik jullie de shots van zojuist niet onthouden. Aangezien ze niet briljant zijn maar even als linkje:
http://foto.orion84.nl/spechten/
Genomen met D40 + 70-300VR @ 300mm f/5.6 - 1/40 en 1/60e - ISO800. Daar zit nog wel wat ruimte voor verbetering dus. Met daglicht moet dat wel naar ISO400 of 200 kunnen en een wat kortere sluitertijd. Misschien zelfs nog het diafragma wat knijpen, want op f/5.6 en 300mm is de lens niet op z'n scherpst
Hopelijk is het jong nog niet geroofd tegen de tijd dat ik terug kan gaan. Hij zit er zo maar tamelijk onbeschermd bij natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 24-05-2008 21:32 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

[ Voor 13% gewijzigd door ikmattie op 25-05-2008 11:56 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Woon jij toevallig in Amsterdam? Ik heb hier soms 4 parkieten tegelijk die van de pinda's etenEricr schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:09:
[...]
Mijn camera gaf volgens mij geen overbelichtingswaarschuwing, ook al is zo'n indicator natuurlijk ook niet alleszeggend.
Het beestje wordt overigens wel gelokt door de pinda's die mijn moeder op haar balkon heeft opgehangen maar ik was zelf ook verbaasd hoe rustig die halsbandparkiet bleef zitten toen ik me begaf op het balkon.
Verwijderd

Het licht was niet super dus de fotos zullen niet bepaald uitblinken maar ik wou ze toch even laten zien omdat ik ze zelf wel mooi vond.
Geschoten met een Canon Eos 400D metTamron AF 55-200mm F/4-5.6 lens
Twee eenden die net een landing maakten in het water:

Grotere foto: http://www.flickr.com/photos/16445892@N03/2521463853/
Een zilver reiger die net buiten het bereik van mijn lens zat, maar toch proberen te foto te maken en ietswat onscherp toch een redelijke foto vond ik zo zelf.

Grotere foto: http://www.flickr.com/photos/16445892@N03/2521531339/
Graag wat commentaar zou ook handig zijn

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Gisteren terug geweest, maar helaas, geen spechten meer te bekennen in de buurt van de boom, wel een boel veertjes onderaan de stam, wat weinig goeds kan betekenen. Nog twee andere nesten gevonden. Dit keer wel gewoon gaten in een boom, maar helaas, de jongen lieten zich niet zien en de ouders bleven uit de buurt zo lang ik in de buurt was.Orion84 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:30:[..]
Hopelijk is het jong nog niet geroofd tegen de tijd dat ik terug kan gaan. Hij zit er zo maar tamelijk onbeschermd bij natuurlijk.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 26% gewijzigd door DrOetker op 30-04-2009 13:01 . Reden: Foto's verplaatst; dus post aangepast ;) ]
Camera: Canon Powershot A75, onbewerkt.
[ Voor 18% gewijzigd door T-8one op 31-05-2008 14:53 . Reden: ff tumbnail van gemaakt. ]
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
@T-8one, ik vind de foto er een beetje raar uit zien, alsof de vogel er in is geplakt. Ik neem aan de vogel net in de schaduw zat en dat ziet er dan apart uit als de rest zonnig is. Ik denk dat de foto mooier was geweest als je minder had ingezoomt. Oke, aan de andere kant had je dan niet zo mooi zat stukje brood in z'n snavel in beeld gehad.
Ik vind hem ook al wat kunstmatig lijken, en was eigenlijk op zoek naar de oorzaak, de schaduw zou inderdaad de schuldige kunnen zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:45:
@kopje thee, geweldig die verfrommelde koolmees!
@T-8one, ik vind de foto er een beetje raar uit zien, alsof de vogel er in is geplakt. Ik neem aan de vogel net in de schaduw zat en dat ziet er dan apart uit als de rest zonnig is. Ik denk dat de foto mooier was geweest als je minder had ingezoomt. Oke, aan de andere kant had je dan niet zo mooi zat stukje brood in z'n snavel in beeld gehad.
bedankt voor de feedback.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Pasgeboren baby meerkoetjes.

Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen