Inderdaad! Ik zat toevallig net ook het topic van de weekopdracht door te lezen, maar deze vind ik geschikter voor het thema dan degene die je al geplaatst hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:20:
De tweede van onder is cool: take off!

Vanavond geschoten met m'n 300D met Sigma 70-300 (niet van mij).
@Firecow: aahhhh, ziekelijk scherpe platen! Petje af!
[ Voor 17% gewijzigd door LoneGunman op 28-04-2006 23:26 ]
Verwijderd
#1: Honger!!!
(nee dat is niet een van de ouders daar rechts in beeld)
#2 Nog maar wat slapen.....
#3 Na het dutje: nog steeds HONGER!!
Alles met 7d en Sigma 70-300 APO geschoten.
Leuk dat het vogeltopic een schopje heeft gekregen dan ik ook maar:
Canadeese Plevier:

[ Voor 3% gewijzigd door Barrycade op 26-07-2007 12:25 . Reden: plaatje weer werkend ]
Hij is een beetje krap gecropt, je mist het puntje van het snaveltje en je ogen willen eigenlijk nog wel een stukje naar rechts kijken. Je ziet dat mams daar zit (denk ik tenminste) en het zou mooi zijn als je de moeder ook ziet, zodat je weet waarom het kind zijn bekkie open heeft.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:29:
Foto van een merel jong.
Ik ben pas 2,5 maand bezig met fotograferen. Dus het is geen top foto. En ik doe ook niet aan na bewerking, simpel omdat ik dat niet kan/snap.
[afbeelding]
Op de een of andere manier vind ik hem toch niet echt mooi.
Commentaar aub.
Verder is het wel een mooie scherpe foto met een fijn contrast. Netjes gedaan nog
Verwijderd
PrachtigVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:22:
Laat ik hier ook eens wat vogeltjes posten
Vandaagse musjes:
[..]
Hé Schanulleke.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:22:
Laat ik hier ook eens wat vogeltjes posten
Vandaagse musjes:
Bigma power in het vogeltopic
Mooie platen, vooral die laatste.

Foto gemaakt in afrika met mijn EOS350D en 75-300mm Verdere instellingen weet ik zo ff niet meer. Die moet ik even van de orginele opzoeken. klik voor grotere versie.
Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120
Verwijderd
Hey Djengizz! Hier zit jij dusdjengizz schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 06:56:
[...]
Hé Schanulleke.
Bigma power in het vogeltopic.
Mooie platen, vooral die laatste.
Bigma is de bomb
Wat voor Klauwier (Shrike) is dat?GreenGolf3 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:34:
[afbeelding]
Foto gemaakt in afrika met mijn EOS350D en 75-300mm Verdere instellingen weet ik zo ff niet meer. Die moet ik even van de orginele opzoeken. klik voor grotere versie.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Als ik me niet vergis een Grauwe Klawier.
Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Deze kwam ik enkele weken geleden tegen in Disneyland Parijs tijdens een boottochtje op de Mark Twain. In eerste instantie stond de reiger aan de kant, maar toen we dichterbij kwamen besloot ie toch maar een eindje te gaan vliegen.
Jammer dat ie niet helemaal scherp is.

Insanus sum
@Abu: "al" 26? Ik ben "iets" ouder, maar ik heb er nog nooit een zo dichtbij gezien en al helemaal niet met een fototoestel paraat! Compo is ook nog niet zo slecht hoor. Mogelijk kan je iets winnen door het stukje onder de tak die dwars door het beeld loopt weg te croppen? Ik ben wel benioeuwd wat dit voor een uil is trouwens. Mijn beperkte vogelliteratuur geeft geen uitsluitsel. Geen "oren" en oranje/rode ogen? Iemand enig idee?
Verwijderd
26 en je eerste uil is echt niet gek hoor! Je moet behoorlijk je best doen om een uil te schoren, of je moet een beetje geluk hebben of weten (via vogelaars) waar ze precies zitten!
Ah nou ok, ik had ook veel geluk, hij zat bij mijn ouders in de tuin. Daar woon ik vlak bij, dus ze belde me om te vertellen dat hij er zat, toen ben ik als een g(e)ek er heen gefietst met mijn cam natuurlijk! Soort uil weet ik helaas ook niet. Lukt me ook niet om te vinden. Ze lijken allemaal nietToff schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:19:
@Abu: "al" 26? Ik ben "iets" ouder, maar ik heb er nog nooit een zo dichtbij gezien en al helemaal niet met een fototoestel paraat! Compo is ook nog niet zo slecht hoor. Mogelijk kan je iets winnen door het stukje onder de tak die dwars door het beeld loopt weg te croppen? Ik ben wel benioeuwd wat dit voor een uil is trouwens. Mijn beperkte vogelliteratuur geeft geen uitsluitsel. Geen "oren" en oranje/rode ogen? Iemand enig idee?
Insanus sum
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 14:28 . Reden: zij -> zei ]
Mooi, zijn we daar ook weer uit! Geef het door aan mijn ouders. Dankjewel!Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:10:
Heb even mn schoonvader de foto gemaild, die is een behoorlijk fanatieke vogelaar en die zij inderdaad dat het een ransuil was!
Insanus sum
Verwijderd
ja daar zat ik ook naar te kijken, maar ik zag ook enkele foto's op internet waarbij zijn "oortjes" iets naar achteren lagen, wat hier dus misschien ook het geval kan zijnToff schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:00:
Nouja, de foto wordt er niet minder van, maar mijn "Wat vliegt daar?" meldt bij de ransuil toch echt "lange oorpluimen" en "zelden overdag te zien". Ook is op alle foto's van ransuilen via Google wel iets van oren te zien, maar misschien zitten ze wel net achter de blaadjes of is het beest in de rui.
En vooral King is leuk en indrukwekkend.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
En die zeearend is ruig om te zien
[ Voor 28% gewijzigd door Silent Thunder op 28-08-2006 01:33 ]
vind hem niet bijzonder scherp eigenlijk?, beetje centrale compositie enzo...Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:59:
Hier een wenkbrauw Albatros
![]()
http://rbak.demon.nl/wenkbrauw.php
zelf ook nog even een vogeltje: behoort tot de: Ploceus cucculatus

sorry voor de 800pixels
[ Voor 32% gewijzigd door Nomad op 09-01-2007 20:06 ]
Verwijderd

Goudfazant van mijn stiefmoeder

Grauwe ganzen

Putter
kijk dat is kwaliteit
Mooi hoor, mooie kleuren, scherpte, verzadiging en bokeh ,...had ik al gezegd dat ze mooi waren
Verwijderd
Vandaag naar Stonehenge Wildlife geweest. Wil deze twee foto's even met jullie delen

Vind vooral de nijgans wel okè
en nog steeds vreemd een halsbandparkiet in Nederland in het wild
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Ja bedankt, ik vond dat zelf eigenlijk ook , maar ik weet nog niet zo goed hoe het moet in photoshop, ben dr druk mee bezich.littlejoannes schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:12:
@renbull: ik mis wat scherpte en contrast in je foto's ze kunnen mischien mooier worden door ze even door een fotobewerkings progje te halen.:)
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

(klik voor wallpaperformaat)

[ Voor 7% gewijzigd door FLuKee op 26-01-2007 22:04 . Reden: link naar groot formaat 2e foto geplaatst ]

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...
Nijlganzen zijn leuke onderwerpen trouwens.

Maar renkoekoeks ook trouwens, die in Blijdorp poseren graag:

(dit alles met de 70-300g trouwens)
[ Voor 6% gewijzigd door Wijnands op 29-01-2007 21:11 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
1 puntje, bij die laatste gaat mijn aandacht naar de kont van het beestje. Na een poosje kijken kwam ik erachter dat het beestje een heel mooi koppie heeft.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Met een D70 en nikon's 80-400Wijnands schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:10:
Flukee, waar schiet jij die roodborstjes mee man??
Dubbelzinnige vraag...Wijnands schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:10:
Flukee, waar schiet jij die roodborstjes mee man??
@ozkilator: mooie kleurtjes.
www.flickr.com/photos/thierrymarysaelWijnands schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:35:
Dat verklaart een hoop. Enige kans op een link naar je flickr album? Stond niet in je profiel.
Ik ben absoluut nog niet lang bezig met vogels, dus verwacht niet al te veel. 'k Heb er wel veel kleinere beestjes
Wel mooi om te zien overigens, ik had nog nooit een roodborstje van zo dichtbij gezien
[ Voor 21% gewijzigd door Rudedadude op 09-02-2007 19:03 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Dat is uiteraard geen toevalRudedadude schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:02:
Die mees en die roodborstje lijken allemaal op dezelfde tak/stam oid te zitten. Is dat toeval, of heb je een bepaalde opstelling oid waar die vogels graag komen zitten?
Wel mooi om te zien overigens, ik had nog nooit een roodborstje van zo dichtbij gezien
Het gaat erom je voederplaats een beetje als studio-omgeving in te richten. Dat stuk hout dat ik gebruik komt eigenlijk uit een aquarium, en staat aan de voet van een vijgenboom (die in een grote "bloembak" zit). Door m'n statief hoger of lager te plaatsen krijg ik een bruin/oranje of groene achtergrond. Ik strooi wat voedsel rond dat blok en hang nog wat lekkers aan de takken van de vijgenboom. Ik zou wel nog wat echte takjes in de buurt moeten timmeren, die mis ik wel voor sommige vogelsoorten.
Hét probleem dat ik nu heb is dat mijn "schuiltentje".. nogal amateuristisch gemaakt is: een stoel, statief+fototoestel met een donker doek over met een paar piepgaatjes. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het komt te dreigend over, behalve voor de iets stoutmoedigere soorten zoals de roodborstjes, merels en pimpelmezen (al blijven die laatste echt niet lang zitten). Wanneer ik de voederplaats van binnenshuis bekijk, zie ik ook spreeuwen, groenlingen, staartmezen, koolmezen, heggemussen, vinkjes. Er is dus nog veel werk aan de winkel
Toch wel gaaf, zat vandaag met mijn vriendin je post historie eens te bekijken om zo je foto's te zien. Impressive, maar idd altijd hetzelfde stammetje, dat viel ons uiteraard ook op. Mooi stammetje, dat wel. dat je er zoveel werk aan voorbereiding voor had gedaan wist ik niet, met het doek over je heen enzo, maar het resultaat is erg mooi.FLuKee schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:25:
[...]
Dat is uiteraard geen toeval
Het gaat erom je voederplaats een beetje als studio-omgeving in te richten. Dat stuk hout dat ik gebruik komt eigenlijk uit een aquarium, en staat aan de voet van een vijgenboom (die in een grote "bloembak" zit). Door m'n statief hoger of lager te plaatsen krijg ik een bruin/oranje of groene achtergrond. Ik strooi wat voedsel rond dat blok en hang nog wat lekkers aan de takken van de vijgenboom. Ik zou wel nog wat echte takjes in de buurt moeten timmeren, die mis ik wel voor sommige vogelsoorten.
Hét probleem dat ik nu heb is dat mijn "schuiltentje".. nogal amateuristisch gemaakt is: een stoel, statief+fototoestel met een donker doek over met een paar piepgaatjes. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar het komt te dreigend over, behalve voor de iets stoutmoedigere soorten zoals de roodborstjes, merels en pimpelmezen (al blijven die laatste echt niet lang zitten). Wanneer ik de voederplaats van binnenshuis bekijk, zie ik ook spreeuwen, groenlingen, staartmezen, koolmezen, heggemussen, vinkjes. Er is dus nog veel werk aan de winkel

[edit] images resized.
[ Voor 132% gewijzigd door The Source op 11-02-2007 01:39 ]
Zitten leuke foto's tussen
Je thumbs vind ik te klein en de full version te groot. Waarom zet je ze niet gewoon als 600px neer? Je foto's zijn het waard. Krijg je zoiets: plaatje
[ Voor 10% gewijzigd door Toff op 11-02-2007 23:31 . Reden: netjes opgelost ]
Verwijderd
Zou je wat foto's van je 'vogel studio' kunnen maken? Ben ik wel benieuwd naar. Bij voorbaat dank!FLuKee schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 23:25:
[...]
Dat is uiteraard geen toeval
'k Heb er snel twee gemaakt, ik zal ze achter een linkje zetten: hier zie je de voederplaats getrokken op 80mm vanuit de schuiltent, en hier zie je een overzichtsfoto, met wat omgeving.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:09:
[...]
Zou je wat foto's van je 'vogel studio' kunnen maken? Ben ik wel benieuwd naar. Bij voorbaat dank!
En nog een roodborstje, ze poseren toch zo graag.

Verwijderd
Dankje. Mooie foto weerFLuKee schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:54:
[...]
'k Heb er snel twee gemaakt, ik zal ze achter een linkje zetten: hier zie je de voederplaats getrokken op 80mm vanuit de schuiltent, en hier zie je een overzichtsfoto, met wat omgeving.
[afbeelding]
Ondanks dat zaten er toch een paar leuke tussen:

Nou nog 's loterij genoeg winnen voor een goede telezoom.
Oja, nog bedankt voor de uitleg van het geheelFLuKee schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:54:
[...]
'k Heb er snel twee gemaakt, ik zal ze achter een linkje zetten: hier zie je de voederplaats getrokken op 80mm vanuit de schuiltent, en hier zie je een overzichtsfoto, met wat omgeving.
[afbeelding]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Verwijderd
Zou je ook nog een foto van het 'hutje' van waaruit je de fotos maakt willen maken?FLuKee schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:54:
[...]
[afbeelding]
Wat ik wel lekker vind: kleurstelling en bokeh.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Jammer dat het zwart van zijn koppie en vleugels nogal dichtgelopen is. Ietsje oplichten zou geen kwaad kunnen, denk ik
Goh, het staat er nu even niet, maar 't is te belachelijk om er een foto van te trekken. Je neemt gewoon een statief + camera, een stoel, gooi er een donker doek over en maak het vast met wasknijpers zodat niet te veel wappert in de wind. Evt. een flitser op je camera zetten zodat je wat meer ruimte hebt voor je hoofd.Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:07:
[...]
Zou je ook nog een foto van het 'hutje' van waaruit je de fotos maakt willen maken?
voorbeeldje van 1 van hen: http://www.birdpix.nl/alb...php?pic_id=90094&recent=1
lol, moet je er zelf dan niet achteraan rennen met je tele-lens? Schiet wat moois, je hebt er vast wel een beetje tijd voor (anders maak je het maar), we willen dat beestje natuurlijk op jouw foto ziensapphire schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:01:
Voor de echte liefhebbers, schijnbaar zit hier in de vijver tegenover mijn huis een zeldzame Rood keel duiker. Er komen dagelijks mannen van uit heel nederland emt dikke tele lenzen (liepen er vandaag 2 met een D200 en Nikon 500mm + 1,4x teleconverter) om dat beest vast te leggen .
voorbeeldje van 1 van hen: http://www.birdpix.nl/alb...php?pic_id=90094&recent=1
Verwijderd
Mooie foto, vooral de omgeving, heeft een beetje dezelfde kleur als het roodborstje zelf. Erg mooi!The Cheese schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:02:
Na al dat roodborstjesgeweld van FLuKee zou ik zowat niet meer durven, maar ik was zelf wel tevreden over deze:
[afbeelding]

wel minder mooi helaas, zo klein.
This too shall pass
Bericht hierboven
Als je in RAW geschoten hebt, dan moet met een goed bewerkingsprogramma nog wel wat info uit de highlighten te krijgen zijn. Een beetje spelen met de curves.Karlok[JY-616] schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:45:
1tje van mij.
Lastig plaatje, vind sommige delen wel was overbelicht, iemand ideetje om het te corrigeren.
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

niet dat ik heel veel toe te voegen heb though.

weet iemand wat voor vogel dit is?
This too shall pass

Los daarvan lijkt hij niet echt scherp, alleen de snavel en het pootje zijn echt scherp. Iets meer diafragma gebruiken dus
op dat moment had ik het filter nog niet aangeschafd en zal inderdaad meer diafragma moeten gebruiken dat is iets wat me vaker opvalt dat ik maar 1 klein gedeelte scherp stelMBV schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:06:
Zo te zien moet je je hama uv-filter er vanaf halen, of je stond achter glas. Koop dan een echt uv-filter, op een lens van een paar honderd euro maakt dat tientje ook niet meer uitDat zie ik o.a. aan het gele vlekje midden op de foto, en ik denk onderaan ook wat reflecties te zien.
Los daarvan lijkt hij niet echt scherp, alleen de snavel en het pootje zijn echt scherp. Iets meer diafragma gebruiken dus
Dan was het gewoon zon in je lensVassie18 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 09:16:
[...]
op dat moment had ik het filter nog niet aangeschafd en zal inderdaad meer diafragma moeten gebruiken dat is iets wat me vaker opvalt dat ik maar 1 klein gedeelte scherp stel
tja, dan had je de exif erbij moeten laten. Sorry
[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 06-07-2007 16:04 ]
Wel grappig want alle minpunten die je opnoemt had ik nog niet, had op moment van schieten alleen de D80 + 18-135mm hij was niet volledig ingezoomt alleen ja het diafragma valt me op is nog minpunt tijdens het schieten van foto'sMBV schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:48:
[...]
Dan was het gewoon zon in je lensOok iets om op te letten. Maar ik schat in dat je de papegaai, die vrij dichtbij zat, op 300mm hebt geschoten. Hoe langer je lens, hoe minder scherptediepte, en hoe dichterbij, hoe minder scherptediepte. Als je dan ook het minimale diafragma pakt: 1+1+1 = heel weinig scherptediepte
Je hebt toch een VR lens, dan heb je ineens veel meer speelruimte qua licht lijkt me
(Nikon D80/18-135mm)

Klik voor groter.
Geen rare foto, maar het neerkijken perspectief vind ik gewoon erg jammer, samen met dat je eigenlijk wat teveel naar zijn rug kijkt.Toff schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 01:13:
Vandaag een stukje op de fiets van de gebaande paden gegaan. In hetzelfde gebied wandel ik regelmatig. Nu viel me op dat de dieren minder snel op de vlucht gaan, wanneer ik ze op de fiets benader. Kan zijn omdat ze gewend zijn dat fietsers meestal doorrijden, of misschien omdat je minder beweegt op de fiets? Iig kreeg ik de kans om deze fazant te schieten. Ik vind de paarse kleur op zijn borst/buik wel mooi en het opgetilde pootje heeft ook wel wat:
[afbeelding]
Klik voor groter.
Hier in de buurt in het park rennen ook een paar fazanten rond, ze zijn niet makkelijk om te fotograferen idd
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen