LA-384 schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:24:
[...]
Ah 600mm (ff eq) maximaal. Mooie foto's komen er uit die camera. Zijn ze ook nog uit de hand geschoten? (het is serieuze interesse, zowel voor mezelf om te weten welke gear ik nodig heb, alsook voor m'n vader, als mogelijk interessante optie, mocht hij zich ook aan fotografie wagen, vogelliefhebber is hij al).
Die zijn inderdaad uit de hand geschoten, voorheen (2 jaar geleden) gebruikten we een
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ300 Zwart, maar het verschil is echt groot en je hoeft echt niet veel te doen om zo'n dergelijke foto's te bekomen. Mijn moeder is mede hierdoor sindsdien fanatiek beginnen foto's trekken als hobby (100k+). De perfecte koop voor haar. Het is basically de beste point&click camera die je kan krijgen. Zowel ver als dichtbij zijn we steeds impressed wat er vaak uitkomt zonder zelf allerlei standen in te moeten stellen. Slim apparaat.
Vogels gaan doorgaans het beste met een continuous/burst shot waarbij die veel foto's op korte tijd neemt (langzaamste of middelste stand gebruik ik het meest). Dan zit er praktisch altijd wel een tussen die echt scherp is.
Het is geen goedkoop toestel, maar als je 1 toestel wil voor al je noden zonder de stap naar aparte lenzen te nemen, ken ik geen betere camera. (Super handig voor op reis in de bergen enzo, panorama'tje, vogel die plots dicht op de railing zit, portret foto, vlinder die voorbij komt

)
edit: staat na 2 jaar nog altijd 150 euro duurder in de pricewatch dan waar ik hem voor gekocht had destijds bij een deal op amazon.
[
Voor 4% gewijzigd door
SmokingCrop op 05-09-2021 19:50
]