@Rubencs (lanceerlocatie): Ik begrijp dat je dat woord erop wou hebben, maar nu kijkt de buizerd tegen de rand aan, was beter geweest als hij de andere kant op keek of op de andere kant van het paaltje zat. Ook is hij wat te donker en niet heel scherp, maar dat ligt hoogstwss meer aan het licht en wat croppen dan aan jou.
@scirocco: Ik vind de bokeh wel mooi zo, je ziet nog dat het rietstengels maar toch stoort het niet te veel meer.
Zo veel foto's? Ik dacht dat je tentamens had?

3 heeft mijn voorkeur tegenover 1 en 2, je weet dat ik graag actie zie he

4 Leuk hoe die zijn nekje zo strekt

Ook mooie bokeh.
5 typisch beeld, goed in beeld gebracht maar iets te krap onderaan vind ik, het lijkt alsof je een deel van de reflectie hebt afgesneden.
6 Prima vluchtshot, niet veel op aan te merken.
@leendertv: Mooie plaat, ik vind de kleuren en het contrast er ietsje over, maar wel een mooie plaat voor de rest. Een iets lager standpunt was nog beter geweest.
@marceltuit: Mooi hoe de omgeving zo donker is, maar deze strandloper toch mooi belicht is door een laat/vroeg zonnetje.
De Flamingo's van de Camargue zijn niet zo gekleurd als deze in de dierentuin. Zie de foto onderaan mijn post. De vogel met de vleugels open is een jonge vogel, de linkse is een volwassen vogel. De volwassenen zijn wit met een zachtroze, de jongeren hebben een grijzere kop en nek.
@scirocco: En nog eens naar het strand? Examens/tentamens zullen een stuk gemakkelijker zijn in Nederland dan in België blijkbaar

1 Mooi vluchtshot, op ooghoogte en mooie licht.
2 Moet marceltuit volgen, ik denk dat er hier een mooie reflectie zat, die goed scherp was. Die had ik er graag bijgezien, in een andere compositie uiteraard, wat verder van de vogel af. Zo is het ook mooi ntrlk, maar mag een tikkeltje lichter, hij oogt wat grijzig terwijl het toch een witte vogel is.
SlagerBlom schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:27:
[...]
Wat mij betreft laten je foto''s zien dat niet de apparatuur de foto maakt, maar de fotograaf. Technisch ver beneden de maat. Misschien ben je nog maar net begonnen met fotograferen? Zeker als je vogels fotografeert zou ik je een goed statief plus swinghead aanraden. Dan krijg je ze wel ragscherp.
Ik vind een dergelijke uitspraak erg onrespectvol tegenover Rubencs. Zelfs als je dat vindt, zeg je dat niet. Speel op de bal, niet op de man. Dus als je de foto niet goed vind, zeg dat en onderbouw je mening. Zeg niet dat Rubencs een slechte fotograaf is, dat is gewoon beledigend. Als je de thread eens doorneemt, zul je zien dat Rubencs wel degelijk al verschillende keren mooie foto's heeft geplaatst. Een goed statief en swinghead had hier de foto niet beter gemaakt, het gaat vooral om de belichting, de scherpte valt nog mee, voor zover ik kan zien op klein formaat. Daarnaast vraagt het gebruik van een statief en swinghead heel wat training voor bif (bird in flight), uit de hand is gemakkelijker en mits een snelle sluitertijd, die je sowieso nodig hebt voor het bevriezen van de beweging, kan je prima scherpe foto's uit de hand maken.
Na zo'n uitspraak ben ik erg benieuwd naar jouw foto's, want ik kan ze precies nergens terugvinden?

Doet mij denken aan de uitspraak 'De beste stuurlui staan aan wal.'
Nog een foto'tje van mij, dat ik hier al eens gepost heb denk ik, maar opnieuw bewerkt heb.
Flamingo's by
LaurentSt, on Flickr
[
Voor 9% gewijzigd door
LaurentS op 04-01-2013 15:20
]