[Verzamel] Vogels

Pagina: 1 ... 24 ... 48 Laatste
Acties:
  • 276.047 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://home.orion84.nl/pu...gen/20110905-DSC_1132.jpg
Zoiets dichtbij genoeg? Dat was een steppekiekendief vorig jaar: Orion84 in "[verzamel] Vogels"

Het is een landbouw/weide gebied met de nodige wegen er doorheen. Met wat geduld moet je ze wel op fotografeerbare afstand kunnen zien. Het is dan een kwestie van spotten en daarna afwachten of ie jouw kant uit komt. Geen gegarandeerd makkelijke shots dus, maar de weilanden zijn ook niet zo groot dat ze altijd alleen op grote afstand zitten.

Zie ook mijn eerdere post met linkje naar de locatie:
Orion84 in "[verzamel] Vogels"

Voor mij zit een deel van de lol ook in het spotten en herkennen, niet enkel in het maken van mooie foto's. Ik wil best een keer een paar tweakers daar rondleiden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 23-04-2012 19:39 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:11
Oeh! en in welke omgeving is daar? Zou dat wel een keer tof vinden maar ben wel drukjes de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Buizerds zie ik in Noord-Holland ook met grote regelmaat, maar ook af en toe een bruine kiekendief. Ik meen dat je ook even onder Hoorn langs het IJsselmeer ook met enige regelmaat een blauwe kiekendief kunt vinden (ze houden meen ik van watergebieden).

Sperwers zijn meen ik minder gecharmeerd van open landschappen, en ik heb er wel eens eentje door de duinen bij Schoorl zien vliegen.

Een rode wouw heb ik een aantal maal gezien, maar dan meer in het oosten van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bart.O schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:31:
Oeh! en in welke omgeving is daar? Zou dat wel een keer tof vinden maar ben wel drukjes de laatste tijd.
Dat zeg ik, zie: Orion84 in "[verzamel] Vogels" :)

Gebied is een mooie mix met een paar kleine plassen met rietkragen voor de watervogels en rietgors, blauwborst etc. en een zandwal met oeverzwaluwen en weidegebied met volop prooidieren voor allerhande roofvogels. Aantallen zijn soms echt idioot. Heb er een keer gestaan dat er op een rij weipalen elke paal zo'n beetje een torenvalk of buizerd zat (10+ torenvalken binnen een straal van een paar honderd meter). Hier en daar ook nog wat kleine plukjes bos.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
Dat klinkt als een goddelijk (divers) stukje om lekker doorheen te banjeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
douPel schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:41:
Dat klinkt als een goddelijk (divers) stukje om lekker doorheen te banjeren 8)
Precies wat ik dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
dubbelpost :X |:(

[ Voor 92% gewijzigd door Scirocco op 24-04-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Na het zien van al die gave foto's hier ben ik vanmiddag ook eens een stukje gaan wandelen met de camera. Helaas is deze niet van mij (wel in ongelimiteerde bruikleen :P), en zit er alleen de sigma 18-200 bij. Die lens is nogal soft en mist natuurlijk telebereik om vogels in vlucht goed erop te krijgen. Gelukkig was een merel aardig genoeg om even te poseren :) Misschien niet de interessantste vogel van het topic, maar voor een eerste vogeljacht vind ik het zelf best een leuke plaat geworden.
Waar ik nog wat over twijfel is of ik de boom niet recht moet zetten. Van de ene kant wordt de plaat er wat strakker van, van de andere kant kijkt de merel dan ineens best schuin omhoog.
Klikbaar voor 20001545, ik wist nieteens dat Photobucket automatisch resizet :Xpx.

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Wormaap/Baby%20steps%20dSLR/IMG_1407-Edit-2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 26-04-2012 17:15 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 21-08 13:05
Wormaap schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:05:
Waar ik nog wat over twijfel is of ik de boom niet recht moet zetten. Van de ene kant wordt de plaat er wat strakker van, van de andere kant kijkt de merel dan ineens best schuin omhoog.
De meest realistische situatie is wanneer de zwaartekracht in het midden van het beeld recht naar beneden wijst.
Een merel die scheeft zit ziet er gek uit, maar een boom groeit wel vaker scheef dus dat is geen probleem. Prima plaatje zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
Havik heeft wel degelijk gele ogen hoor. Hier een plaatje van een kop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z6qqsgn54YX1LaBy3oZsOw16/full.jpg

Het verschil in grootte is overigens echt enorm tussen een havik en een sperwer. Havik is denk ik gauw 3 - 4x zo zwaar als een sperwer. Havikken pakken overigens graag postduiven, maar ook vogels van dezelfde grootte zoals kauwen, eksters, etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Morrar op 26-04-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ Wormaap: Een "zwarte" vogel tegen een lichte achtergrond is altijd lastig, maar misschien kan je het groen wat donkerder maken, zonder de merel aan te tasten? Bomen staan vaker scheef, dus dat maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bedankt voor het commentaar :) De boom laat ik dan lekker scheef, dan blijft de merel zelf er inderdaad natuurlijker op staan.

De achtergrond heb ik nog eens naar gekeken, en die knalt inderdaad wel erg hard. Terwijl de vogel natuurlijk het onderwerp is. Ik heb het geel en het groen een stukje gedesatureerd, het oog van de merel met de adjustment brush in Lightroom lokaal weer z'n saturatie teruggegeven en de highlights en whites iets opgetrokken om te compenseren voor het verlies aan overall licht in de foto. Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit of het feit dat de merel nu beter van de achtergrond afspringt opweegt tegen het verlies van 'zomers gevoel' met deze kleuren. In ieder geval heb ik eens naar m'n foto gekeken op en manier die ik nog niet eerder had gehad (ik ben heel goed in het negeren van de achtergrond van m'n foto's :+ )

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Wormaap/Baby%20steps%20dSLR/IMG_1407-Edit-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:38

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuke plaat Wormaap. Ik vind de eerst geposte versie mooier dan de tweede. De eerste is niet zo ' fel'

Verder best een leuke foto, dat je zo dichtbij kon komen :)

@morrar: mooi portret. zelf gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 27-04-2012 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Scirocco schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:20:
[...]

Dus wanneer is die tweakers vogelmeeting? haha :P
Met ^ :)

Hopelijk kan ik een keertje wel. :>

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik zal eens kijken of ik dit weekend iets van een voorstel/datumprikker kan fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Morrar: dan heb je niet goed gelezen. Ik zei namelijk dat jonge haviken gele ogen hebben en naarmate ze ouder worden, verkleuren ze steeds donkerder naar oranje/rood. Je ziet op jou foto ook het bruin/witte verenkleed itt het donker grijs/witte verenkleed van een adult.
Jouw foto vertoont overduidelijk een juveniele havik die inderdaad gele ogen heeft. Kijk nog eens naar de fotos die ik linkte. Daar zie je een portret van een adulte havik met rode ogen.

@orion: top! Als t nodig is wil k wel helpen bij t opzetten. En k ben er uiteraard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Lijkt me leuk Orion! Ik zal ook proberen van de partij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:04
Klopt Scirocco dit is inderdaad een < 1kj beest, ik had je post te snel gelezen en je verhaal klopt helemaal. Excuus daarvoor. Wat ik bedoelde te illustreren is dat een havik ook gele ogen kan hebben en niet alleen oranje / rode ogen :) Een adult:

Havik adult

@marceltuit: Dit is inderdaad een foto die ik zelf heb gemaakt. Overigens heb ik helaas maar weinig goede foto's van havikken in t wild (alleen twee van een juveniel met slecht licht). Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik tegenwoordig niet heel veel meer met vogels / vogelfotografie doe...

Havik juveniel

Havik juveniel

[ Voor 65% gewijzigd door Morrar op 27-04-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Lijkt mij ook leuk om eens mee te doen. Het probleem wordt waarschijnlijk wel het naar daar geraken vanuit België (ik heb als student geen auto)...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als je met de trein in de buurt kan komen is er vast wel wat te regelen.

Edit: ik zie trouwens op waarneming.nl dat de oeverzwaluwen ook weer gearriveerd zijn :)

[ Voor 38% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Orion84 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:
Als je met de trein in de buurt kan komen is er vast wel wat te regelen.

Edit: ik zie trouwens op waarneming.nl dat de oeverzwaluwen ook weer gearriveerd zijn :)
Ik heb net even gekeken, ik kan vanaf 8.40 in het station van 's Hertogenbosch staan, vroeger gaat niet (tenzij ik de trein de avond ervoor pak, maar dat vind ik er wat over).

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Daar kan ik je prima oppikken, dus houdt die gedachte vast. Als ik morgen weer thuis ben uit Londen dan open ik wel even een apart topic of DM thread (wil de groep niet al te groot maken) voor de verdere uitwerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
Orion84 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:52:
Daar kan ik je prima oppikken, dus houdt die gedachte vast. Als ik morgen weer thuis ben uit Londen dan open ik wel even een apart topic of DM thread (wil de groep niet al te groot maken) voor de verdere uitwerking :)
Doe ook graag mee.
Vandaag nog wat gevogeld in blijdorp.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/IMG_4097.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuk, k wacht even af :)

Ook van mij maar weer eens een plaatje. Gisteren een flinke stortbui, en dat levert grappige vogeltjes op:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7271/7118932025_42825360f8_z.jpg
Bad hairday by Marcel Tuit, on Flickr

@Ruben: mooie scherpe plaat. Gaaf zo met die schuin aflopende grashelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

@Rubencs:
Mooi plaat. Dat de foto schuin is, maakt het weer eens wat anders :)
Tikje scherpe overgang in de DoF: met een iets grotere scherptediepte (f8?) had misschien net iets meer pootjes door de nu blurry grasprieten gekomen. Maar dat is mierenneuken, ik vind het een topplaat.
Schiet je die 500mm uit de hand?

edit: Ik ga binnenkort met een 480mm (equivalent) naar Blijdorp, door jouw foto heb ik er nu extra zin in :)

@marceltuit:
Wat een leuke foto. Mooi moment, met de natte veren en dat de vogel net "boos" opzij kijkt. Mooi scherp! Als ik heel goed kijk, misschien een pietsie ruis?
Kan het aan mij liggen dat ik op Flickr geen Exif-info van die foto zie?

[ Voor 13% gewijzigd door Twhomp op 27-04-2012 20:51 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ligt aan jou ja, want er zit gewoon EXIF-info bij: http://www.flickr.com/photos/marceltuit/7118932025/meta/ ;)

ISO 1000, dus qua ruis zou het mee moeten vallen. Ik zie ook weinig ruis eigenlijk, zelfs op de grotere versie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ach, stom, daar had ik moeten klikken.

Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de zwarte borst van de vogel, dan zie ik een spikkelpatroon. En dat patroon zit op de hele foto. Wat is dat dan?
Het zal toch niet aan mijn scherm of ogen liggen? :D

@Hahn:
Ja okee, het is wel turen en turen. Maar ik moet toch ergens over zeuren? Ik kan moeilijk zeggen "Hey man, perfecte foto!". Dat is net zoiets als zeggen dat je trouwdag "de gelukkigste dag van je leven is" :D

[ Voor 29% gewijzigd door Twhomp op 27-04-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Er zit wel wat ruis in, maar om dat wat jij zegt te zien moet ik echt met m'n hoofd dichterbij gaan zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties :-)

Kan idd wel kloppen dat er wat ruis zichtbaar is in de vogel. Ik heb ruis selectief verwijderd op de achtergrond, en niet op de vogel. Daarnaast heb ik de vogel selectief verscherpt, dus dan zie je de ruis wat beter. Vond het zelf niet storend, dus heb er verder niks aan gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Twhomp schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:12:
@Rubencs:
Nou ik wordt er helemaal tureluurs van ;)
Maar wat voor vogel is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Een spreeuw, mooie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ja die spreew is erg mooi met die natte kop :)
Maar ik bedoelde eigenlijk de plaat van Rubencs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ploink schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:37:
[...]

Nou ik wordt er helemaal tureluurs van ;)
Maar wat voor vogel is het?
Volgens mij zeg je het zelf al: een tureluur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vind vooral de kleuren leuk die naar boven zijn gekomen : Heel veel vogels die wij als zwart zien zijn eigenlijk heel erg kleurrijk :)

Wat betreft ruis : Boven ISO 800 bij een 7D is de hoeveelheid ruis erg afhankelijk van je belichting en hoe scherp de foto is. Valt weinig aan te doen behalve flitsen of gewoon een betere camera kopen.
Daarom flits ik er lekker op los indien mogelijk :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Alleen bij vogels heb je vaak niks aan je interne flitsertje, die zitten vaak iets te ver weg ;)
Ik vind vooral de kleuren leuk die naar boven zijn gekomen : Heel veel vogels die wij als zwart zien zijn eigenlijk heel erg kleurrijk
klopt helemaal. Zie ook bijvoorbeeld eksters of aalscholvers (zoals op deze foto: http://www.flickr.com/pho...6854440124/in/photostream)

En omdat ik de spreeuwen zo mooi vond:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7279/7121562001_61f0c6ce0d_z.jpg
Another Starling by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

marceltuit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:00:
Alleen bij vogels heb je vaak niks aan je interne flitsertje, die zitten vaak iets te ver weg ;)
Met een 580EXII is het een en ander mogelijk binnen bepaalde grenzen ;)

Maar ehh... die foto heeft de achtergrond die je vorige foto nodig heeft : Misschien wat in elkaar soepen ?? :D

Echt gaaf !! Knallende kleuren zijn soms wel lekker !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
Ik zat toevallig van de week wat te spelen met een flitser en 150-500 in de tuin om te kijken hoe dat ging, ook in combinatie met hoge burst. Maar met hoge burst kreeg ik maar 1 flits voor de eerste foto, moet het boekje nog eens verder lezen :p Ik had het idee dat de flitser maar tot een meter of 6 iets toevoegd (het was wel zonnig)? Gebruik een 430EXII.
Zijn er meer mensen die een flitser gebruiken voor vogels? Schrikken ze niet weg?

Mocht er nog een plekje zijn voor de vogelexcursie zou ik graag meegaan! Lijkt me erg leerzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Er zijn wel natuurfotogafen die een flitser gebruiken, maar dan met een of andere metalen apparaat ervoor om de flits verder te laten komen. Zal eens een plaatje opzoeken.

Zo'n ding dus: http://www.fotografie.nl/...ht-in-de-natuurfotografie

[ Voor 20% gewijzigd door Polariteit op 29-04-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Op zich wel goeie tips op die site. Alleen een beetje jammer hoe ze de omnibounce met flitser op 45 graden noemen als een soort makkelijk wondermiddel, zonder in te gaan op hoe dat nu eigenlijk werkt en of het buiten wel nut heeft.

Maar goed, als je snel door je batterijen heen wilt zijn is het wel een ideaal hulpmiddel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:32
Het lijkt op een soort van fresnel lens (zoals in vuurtorens gebruikt wordt), die het licht afkomstig van de flitser recht naar voren richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

@marceltuit: wat een leuke foto van een spreeuw!

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

@guapper: Als je het een keertje wilt proberen: een pringles-bus werkt ook best aardig, zeker als je nog ergens een oude fresnel-lens hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Het is idd gewoon een fresnel lens. Het noemt een 'better beamer'. De zelf geknutselde versies waar je de bovenkanten toe maakt en bekleedt met aluminiumfolie werken nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat zit er aan de binnenkant van een pringles-bus? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Pringles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Marceltuit: Leuke plaat! Voor mij wel net op het randje van teveel contrast en kleur, maar het gaat net :)

Vandaag even door wat polders gereden rond zoetermeer. Nog redelijk wat gezien, maar niet veel kunnen fotograferen. Totdat ik op de weg naar huis opeens deze ooievaar tegen kwam aan de over kant van de sloot, op een dijkje.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7036/7124995673_3630f8affa_z.jpg
Op groot formaat kijkt hij beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Scirocco op 29-04-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
Twhomp schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:12:
@Rubencs:
Tikje scherpe overgang in de DoF: met een iets grotere scherptediepte (f8?) had misschien net iets meer pootjes door de nu blurry grasprieten gekomen. Maar dat is mierenneuken, ik vind het een topplaat.
Schiet je die 500mm uit de hand?

edit: Ik ga binnenkort met een 480mm (equivalent) naar Blijdorp, door jouw foto heb ik er nu extra zin in :)
Meer mm is altijd beter, ook bij de vogels in Blijdorp, echter de scherpstelafstand word lastig.
Ik heb nu 4,5 meter wat het moeilijker maakt.
Je kan een punt hebben met F8, maar dan had ik richting 1600 moeten gaan. En dat zit nog niet in mijn systeem. :)

Trouwens wanneer ga je naar Blijdorp?

@Scirocco,
Ooievaar is een prima foto, al is het wit volgens mij overbelicht.

@marceltuit, van de twee spreeuwen in vind ik de tweede de beste. Komt volgens mij omdat je er dichter op zit. Zou bij nummer 2 alleen niet weten of ik niet nog dichter had gecropt, al geeft het hek wel wat context.
Dus denk dat dit het beste was. :)

Kennen jullie deze trouwens: http://www.digitalbirdphotography.com/windows/cover.html

Vond deze wel geinig.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/vogels/IMG_3999.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik heb gisteren (vind ik zelf) wel een mooie plaat geshoten van een zwaan.
Echter zwom er net op dat moment een eend achter de kop langs die ik zelf erg storend vind.
Erg jammer vind ik zelf omdat ik deze foto graag wil perfectioneren.
Nu weet ik dat je met photoshop aardig wat kunstjes kan uithalen alleen ik heb zelf alleen lightroom en heb tevens geen idee hoe je dit met photoshop (netjes) kan doen.
Is hier iemand die deze vaardigheid wel bezit en voor mij wil kijken of hem dit lukt?

Hier de link met de (bijna) volledige foto
http://img577.imageshack.us/img577/4229/img8394u.jpg

Ik ben heel benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: http://img534.imageshack.us/img534/4232/img8394y.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door melly op 30-04-2012 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Rubencs schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:16:
[...]
@Scirocco,
Ooievaar is een prima foto, al is het wit volgens mij overbelicht.
Lightroom zegt dat de foto niet overbelicht is en op mijn beeldscherm lijkt dat ook niet het geval. :)

Grappige foto van die steltkluut (?) De achtergrond ziet er door de golfjes heel vreemd uit. Verder vind ik hem een beetje kleurloos.

@melly: leuke plaat inderdaad, maar ik zou me niet druk maken over die eend.
De volgende keer ga je door je knieen voor een lager standpunt en probeer je een op een plek te staan waar de zwaan wat meer naar jou gericht staat. Dit hoge standpunt doet me meer denken aan een snapshot namelijk.
Wel een mooi moment gekozen, maar de volgende keer een iets beter standpunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Agree wat betreft snapshot...eigenlijk was ik ook verrast door dit.
Ik stond mijn kids te fotograferen achter mij toen ik kabaal hoorde en nog net 3 shots hiervan kon maken.
Al kan hij absoluut op zat punten beter, toch vind ik het persoonlijk een mooi plaatje en zou ik erg graag die eend verwijderd willen zien :X
Dus als iemand dit ziet zitten..graag d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@wormaap: Hij lijkt mij een beetje groenig en een aardig stuk gecropt? Er is alleszins niet zo veel detail meer in de vogel zelf, maar dat ligt mss aan de lens. Je bent wel lekker dichtbij geraakt blijkbaar.

@Morrar: Een mooi portret, niet in het 'wild' gemaakt neem ik aan? Anders veel respect dat je zo dichtbij geraakt bent. Indien dit niet het geval is, nog steeds een mooie detailrijke foto met een aangename achtergrond.

@Rubencs: Ik ben niet zo aan het scheve in de foto, geen mij maar een recht exemplaar :) Een iets grotere dof zodat de staart scherp was geweest, was een beetje beter geweest.

@Marceltuit: Ik heb liever de versie zonder plank voor de eerste foto, wel mooie vogel vind ik. De tweede vind ik persoonlijk veel mooier. Erg veel detail in de pluimen, heel mooie kleuren en goed scherp. Van mij mag de plank er wel nog af vanboven.

@scirroco: Het wit is toch erg op het randje op mijn scherm (gecalibreerd IPS). Ik zie weinig detail in de witte pluimen, vooral op de rug van de ooievaar. Voor de rest vind ik het een mooie foto, goed scherp, mooie kleuren dankzij het groene gras en de bloemen, en een mooie achtergrond.

@Rubencs: Idd een grappige foto :) Hij lijkt mij wel nog ietsje te donker, het wit is meer grijzig dan wit op mij scherm.

@melly: Het is een mooie pose van de vogel en er is veel detail in de kop en de nek. De vleugels en de staart zijn jammer genoeg overbelicht. Daarnaast kun je beter de volgende keer een iets lager standpunt innemen, zodat je op ooghoogte zit met de vogel en iets meer naar rechts zodat je niet zo tegen zijn rug aankijkt :)

1Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7259/7127606883_a15a4e2f6d_z.jpg
Canada Goose by LaurentSt, on Flickr

2Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7189/7127606807_4b935dc9af_z.jpg
Canada Goose by LaurentSt, on Flickr

3Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7132/7127606925_bbd6860378_z.jpg
Common Coot by LaurentSt, on Flickr

4Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7123/7127606993_70839c3464_z.jpg
Tufted Duck by LaurentSt, on Flickr

[ Voor 27% gewijzigd door LaurentS op 30-04-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
Heb sinds een week een Canon 1000d van een collega over genomen, want was toch niet helemaal tevreden over de kwaliteit van mn compacte. Dit is een nestje van een Mees bij ons in de achtertuin.
Heb ook nog geprobeerd om de vogels uit mijn vaders voliere er goed op te krijgen, maar ik kan niet dichtbij genoeg komen, en heb nu alleen nog de 18-55mm kit lens :p
Afbeeldingslocatie: http://i904.photobucket.com/albums/ac250/royvandenberg/2012-04-30/IMG_3469.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Roy23 schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:17:
Heb sinds een week een Canon 1000d van een collega over genomen, want was toch niet helemaal tevreden over de kwaliteit van mn compacte. Dit is een nestje van een Mees bij ons in de achtertuin.
Heb ook nog geprobeerd om de vogels uit mijn vaders voliere er goed op te krijgen, maar ik kan niet dichtbij genoeg komen, en heb nu alleen nog de 18-55mm kit lens :p
[afbeelding]
Mss dat het in Nederland anders is, maar in België is nestfotografie verboden. Als je zo dicht bij dat nest zi (zeker met 55mm als max...) bestaat de kans dat je het nest verstoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
LaurentS schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:30:
[...]

Mss dat het in Nederland anders is, maar in België is nestfotografie verboden. Als je zo dicht bij dat nest zi (zeker met 55mm als max...) bestaat de kans dat je het nest verstoort.
Oh, dat wist ik niet, ik zie in elk geval nog steeds vogels het nest in gaan om de jongen te voeren, dus de schade valt mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik weet niet of het wettelijk verboden is in nederland, maar op bijvoorbeeld birdpix.nl worden nestfoto's in iedergeval niet toegelaten.

Het heeft ook zo zn grenzen. Een nestkastje open trekken zou ik niet doen, in iedergeval niet als moeders of vaders op het nest zit. Maar een zwanen nest die je met een 400mm lens maakt op 15meter afstand moet prima kunnen.

@ LaurentS: Mooie houding bij dat eerste portret! Hij/zij kijkt je goed aan. Achtergrond is wat minder, maar de bokeh is prima.
De meerkoet is ook wel geslaagd, de rimpelingen in het water maken een mooi patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ploink schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:55:
[...]

Dat is een Brandgans ;) (Barnacle Goose)
Klopt, nu dat je het zegt, zie ik het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@scirocco: Ik geef mijn platen juist bewust wat contrast en kleur, houd ik van :)

Ik vind je ooievaar ook wat aan de felwitte kant. Verder wel gaaf. Lekkere achtergrond.

@Rubencs: die link die ken ik, heb ik volgens mij ook al eens ergens in dit topic gepost ;)

Die vogel van je is wel gaaf. Mooi moment!

@melly: moment is mooi. Standpunt vind ik het grootste minpunt aan je foto.

@laurents: tnx. De tweede foto was ook van iets dichterbij genomen, daarom is hij iets meer detailrijk..

Mooie reeks plaats jij zeg, vooral de eerste is erg mooi. Heb alleen het gevoel dat hij een ietsiepietsie scheef is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
LaurentS schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:11:
@wormaap: Hij lijkt mij een beetje groenig en een aardig stuk gecropt? Er is alleszins niet zo veel detail meer in de vogel zelf, maar dat ligt mss aan de lens. Je bent wel lekker dichtbij geraakt blijkbaar.
De sigma 18-200 is gewoon nogal soft. Er is nl. helemaal niets gecropt aan die foto :X Met unsharpmask heb ik wat scherpte teruggekregen, maar meer detail erbijverzinnen gaat niet lukken vrees ik :| Vond je alleen de eerste versie te groen, of de tweede ook nog?
Lekkere platen, vooral de eerste vind ik goed! :) Enige dat ik daaraan een béétje jammer vind (da's mierenneuken hoor) is dat wat meer ruimte links fijn was geweest, zodat je de blik van de vogel kan volgen. Alleen zou dat ineens enorm veel ruimte moeten zijn omdat de richting waarin'ie kijkt vrijwel haaks op de foto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Inspirerende foto's weer hier!

@ marceltuit: Spreeuwen zijn inderdaad mooi en interessant. Ik verbaas me altijd over de veelheid aan geluiden die ze kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mcSJ4UKwBX1UXHpKWIdNNcRs/full.jpg

@ Scirocco: Ooievaar staat er netjes op. Ook bij mij lijkt hij iets aan de lichte kant

@ Rubencs: Wat een evil look... Weet je ook de soort?

# Roy23: Waar is dit nest in gemaakt? Lijkt wel een emmer ofzo?

Nog eentje van mij. Ik noem het een "Nietis", omdat het volgens mij geen Fitis is (ik mis de lichte wenkbrauwstreep). Wie het weet mag het (heel graag) zeggen:

nietis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Met de kids naar de kinderboerderij geweest.
Daar achter het gaas hadden ze een punkeend :)
Vond het wel een lollig beest..

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/7790/naamloos5527.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@toff: klopt idd van dat geluid van spreeuwen. Vooral als ze met miljoenen over je hoofd vliegen tijdens de najaarstrek :P

Jou spreeuw staat er ook mooi statig op. Kleuren komen ook mooi uit.

Is je 'nietus' geen tjiftjaf? Leuke foto ook, alleen jammer van die wazige tak voor zijn/haar staart.

@melly: Lollige kop idd. Vind hem verder wel wat krap gekaderd. Overigens mag jij ook reageren op andere foto's hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
marceltuit schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 06:44:

@melly: Lollige kop idd. Vind hem verder wel wat krap gekaderd. Overigens mag jij ook reageren op andere foto's hoor ;)
Je hebt gelijk wat betreft het reageren
Maar dit komt meer omdat ik het gevoel heb dat ik als beginner nog weinig recht van oordelen heb.
Tevens heb ik ook nog niet het inzicht wat beter kan in een foto en kom ik vaak niet verder dan "erg mooie foto" en dit lijkt mij ook wat afgezaagt en weinig toevoegen.
Zal dan toch proberen mijn bescheiden mening te geven ;)

@Marceltuit:Mooie kleuren en de spreeuw vind ik erg mooi doortekent.
Wat mij betreft is die balk boven juist erg leuk qua afkadering.
Ik zelf hou wel van kleur en contrast dus wat mij betreft niets teveel.

@Scirroco:Erg mooie plaat vind ik.
Misschien mis ik wat detail in het wit ,mooie kleuren en de ooievaar vind ik prettig afsteken ten op zichte van de achtergrond.
Ben eigenlijk wel benieuwd met welke settings en materiaal deze foto genomen is.

@Rubensc:Idd grappig maar door het gebrek aan kleur wat somber/grauw.
wel erg scherp volgens mij.

@Laurents:Stuk voor stuk mooie platen.
Ben wat jaloers dat jij die watervogels wel zo mooi krijgt.
Ik fotografeer ze bijna dagelijks en qua compositie en belichting wil het maar niet lukken.

@Toff:Vooral de foto met de spreeuw vind ik mooi.
Kleurrijk en sprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Maar dit komt meer omdat ik het gevoel heb dat ik als beginner nog weinig recht van oordelen heb.
Tevens heb ik ook nog niet het inzicht wat beter kan in een foto en kom ik vaak niet verder dan "erg mooie foto" en dit lijkt mij ook wat afgezaagt en weinig toevoegen.
Eigenlijk is dit gewoon kul ;) je moet dan gewoon opschrijven waarom je een foto niet mooi vindt. En ik neem aan dat je dat wel weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
marceltuit schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:52:
[...]
Eigenlijk is dit gewoon kul ;) je moet dan gewoon opschrijven waarom je een foto niet mooi vindt. En ik neem aan dat je dat wel weet ;)
Moet melly wel gelijk geven, heb er ook moeite mee om wat te vinden bij de foto's hier in de fora.
Kom meestal niet verder dan overbelicht of wat dichter er op.
Voor de rest mis je de omgeving/situatie waar de foto is gemaakt dus je kan soms ook geen commentaar geven over de positie.
Vind van het commentaar wat ik lever meestal dat de fotograaf het waarschijnlijk ook al weet.

Bij je eigen foto's vind ik het makkelijker.
Ben nogal een happy clicker, dus heb al snel meerdere foto's van 1 fotomogelijkheid.
Echter wat nog bij mij er in moet is dat ik die foto's dan maak met verschillende instellingen.
Toch wil ik altijd proberen om er maar 1 max 2 over te houden. Lukt wel maar soms kom je dan om de futaliteiten van afkeuring. Bijvoorbeeld 1 haartje zit bij foto A beter (scherper) dan bij foto B, voor de rest zijn ze gelijk, dan gaat foto B weg. Wat redenen zijn die je alleen bij werkelijke grote weergave ziet, en niet zal zien bij evt geprinte versies.

Zo'n lap tekst, moet vanavond een foto bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
marceltuit schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 06:44:
Is je 'nietus' geen tjiftjaf? Leuke foto ook, alleen jammer van die wazige tak voor zijn/haar staart.
Dacht ik eerst ook, maar die hebben in de regel donkere poten, las ik. Bovednie heeft de tjiftjaf ook een licht "wenkbrouw". Zelf vind ik het blaadje voor de snavel storender dan het takje voor de staart, maar je hebt het helaas niet altijd voor het kiezen.
Heb het beestje geen geluid horen maken, dus dat helpt ook niet. Omgeving kreupelhout en water/riet. Als er daar meer zitten, dan komt een betere foto vanzelf binnenkort.
Binnenkort hopelijk ook meer succes met deze (nu door een vuile ruit gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8KIl6GAWGhrToPIk3KviK0JP/full.jpg

@melly:
Vooral de snavel had iets meer ruimte mogen hebben, maar het is een grappig beest en een aardige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Wederom een zwaan (blijf het imposante beesten vinden)
Helaas kon ik niet van uit een lager punt schieten en dan was tevens de weerspiegeling ook niet voledig geweest denk ik.
Wat nabewerkt in Lightroom.

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/8631/20120501img0170.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@melly: opzich best een fraaie plaat, maar de bewerking is wat mij betreft een tikkie over the top :P
Verder kan het denk ik geen kwaad om bij het opslaan wat minder jpeg compressie toe te passen. 200KB voor een foto van 1000 pixels breed is tamelijk weinig en volgens mij veroorzaakt dat nogal wat lelijke effecten in het gerimpelde water?

@LaurentS: Toffe plaat die eerste brandgans, ik wist niet dat het in België al weer herfst was :)

Voor de liefhebbers wat bewegend beeld van een kolonie oeverzwaluwen: YouTube: Oeverzwaluwen - Riparia riparia
Binnenkort eens een nieuwe poging wagen met mooier licht en eventueel met de fieldscope als lens, zodat ik nog een stukje dichterbij kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Bedankt voor de tip..eigenlijk liet ik Imageschack zelf de foto resizen.
Misschien idd beter om het zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

melly schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:41:
Bedankt voor de tip..eigenlijk liet ik Imageschack zelf de foto resizen.
Misschien idd beter om het zelf te doen.
Dat lijkt me een goed plan, imageshack is sowieso niet bepaald de meest briljante imagehost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
hmmm..ok.
Welke raad jij mij dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik gebruik zelf meestal het fotoalbum hier op Tweakers.net, mijn eigen site of m'n servertje thuis, maar tegenwoordig ook steeds meer via Flickr. Die eerste en die laatste kan ik je van harte aanraden, die middelste twee opties kan jij weinig mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Nu weet ik het weer :)
Ik gebruikte eerst ook Flickr maar die had geen 100% crop optie.
Omdat ik een poos terug 100% crop wilde plaatsen kwam ik op Imageshack uit..maar voor dit formaat is idd Flickr weer prima.
Bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door melly op 01-05-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: spreeuwen blijven fantastisch. In de winter mooier dan in de zomer, maar deze knalt er wel lekker uit.

@Scirocco: lekkere kleuren! Ooievaar en groen!

@LaurentS: die eerste vind ik de mooiste uit de serie. De houding en lichtval zijn mooi!

@Toff: zou toch voor een Fitus gaan, Lichtval kan het streepje moeilijk zichtbaar maken...

@melly: kan de kleuren wel waarderen. Compositie kan idd beter, maar heb je niet altijd voor het zeggen :)

En nog wat plaatjes van mijn kant. Zaterdag en zondag er lekker op uit geweest. Eindelijk mijn eerste blauwborst gescoort en kunnen platen (kwaliteit te slecht om te posten) en op Zouweboezem de Zwarte Stern weer gespot. Altijd leuk!

#1 Huismus - juveniel (achtertuin)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8010/6980439422_e2e3c06357_z.jpg

#2 Rietzanger (Zouweboezem)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7197/7126498325_157bedc807_z.jpg

#3 Tjiftjaf (Zouweboezem)
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7058/6980401334_aec0bfc86c_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ha mooi dat de zwarte sternen er weer zijn bij zouwe boezem; wilde daar binnenkort ook weer eens heen :)

Leuke platen, vooral die tjiftjaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit: zondagavond heb ik er 1 vluchtig voorbij zien komen, gisterenavond waren er 5 nadrukkelijk de hele tijd aanwezig. Als het weer een beetje ok is ga ik er vanavond weer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Orion84 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:31:
@LaurentS: Toffe plaat die eerste brandgans, ik wist niet dat het in België al weer herfst was :)
In België is het weer in de war, het is vergeten dat het de bedoeling is dat de zon schijnt in de lente en dat het gras groen moet zijn ;) Alle gekheid op een stokje, de foto is genomen op 11 maart 2012, deze bladeren lagen nog op dat grasveldje en door het namiddagzonnetje (17.16u) kregen de bladeren terug een oranje kleur.

@toff: Mooie eerste plaat, veel detail in de pluimen. De tweede vind ik een stuk minder, niet heel erg scherp, wat overbelicht en storende objecten voor de vogel (onscherpe tak, blaadjes...)

@melly: Het is niet erg als je niet verder komt dan positieve commentaar, dat hoor ik wel graag, ook al kan ik over mijn eigen foto's zelf heel wat negatieve punten opnoemen (storende achtergrond bij de eerste, overbelichte achtergrond bij de tweede en iets te hoog standpunt bij de laatste) :p
Over jouw foto, goed het wit onder controle en grappig zicht. Een iets lager standpunt (op ooghoogte) en iets minder krappe kadering was nog beter geweest :) Over je tweede foto, dat is niets voor mij, ik ben eerder voor de natuurlijke look bij dierenfoto's, bij architectuur of landschappen durf ik wel eens wat extremer te gaan bewerken, maar hier vind ik het niet passen, heb jij al ooit die kleur van water gezien? Je had de foto ook iets eerder genomen moeten hebben, wanneer de gans recht voor je was, want nu trek je deze een beetje langs achter.

@sooterd: Ik mis in alle foto's wat scherpte. Mss de lens wat afstoppen en/of een statief gebruiken? De rietzanger vind ik de mooiste, goed geplaat in zijn habitat met zachte bokeh en kleuren. De tjiftjaf is ook best wel leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
melly schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:59:
Met de kids naar de kinderboerderij geweest.
Daar achter het gaas hadden ze een punkeend :)
Vond het wel een lollig beest..

[afbeelding]
Dat zit precies op de plek waar de woerd haar beetpakt tijdens de paring... Ik vrees dat deze eend slachtoffer is van een groepsverkrachting of ander seksueel misbruik, dat gebeurt bij park eenden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@LaurentS: maak gebruik van een statief, maar krijg op de een of andere manier de foto's vaak net niet helemaal scherp. Twijfel wel eens of de lens helemaal ok is, maar zal ongetwijfeld aan mijn skills liggen :) Wat bedoel je met de lens wat afstoppen? Juist een groter diafragma zodat de DOF kleiner wordt?

Die Tjiftjaf vind ik overigens best scherp, zei het dat ik per ongeluk m'n ISO nog op 400 had staan. Dat had daar makkelijk met 200 afgekund. Maar daar wordtie niet veel scherper door volgens mij?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:28:
@LaurentS: maak gebruik van een statief, maar krijg op de een of andere manier de foto's vaak net niet helemaal scherp. Twijfel wel eens of de lens helemaal ok is, maar zal ongetwijfeld aan mijn skills liggen :) Wat bedoel je met de lens wat afstoppen? Juist een groter diafragma zodat de DOF kleiner wordt?

Die Tjiftjaf vind ik overigens best scherp, zei het dat ik per ongeluk m'n ISO nog op 400 had staan. Dat had daar makkelijk met 200 afgekund. Maar daar wordtie niet veel scherper door volgens mij?
Ik bedoel idd een groter diafragma getal, dus f/8 bvb, dan zijn deze lenzen meestal wat scherper, maar dat is dus eigenlijk een kleiner diafragma :)
De Tjiftjaf is idd nog redelijk scherp in vgl met de andere twee. De eerste is de ergste vind ik, er zit zo'n 'halo' rond de vogel, precies of de focus niet helemaal juist zit? Ik zou dat toch eens uittesten of hij geen last heeft van front- of backfocus adhv de batterijtest. (http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=191235) focussen op de middelste en kijken of deze idd de scherpste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afgelopen zaterdag even een uurtje door de polder gecrost, moet zeggen dat ik erg veel mazzel had. Heb uitgebreid een grutto, visdief en tureluur op de foto kunnen zetten. Bij deze een van de tureluur:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7264/7148145971_e889e63365_z.jpg
Tureluur / Common redshank / Tringa totanus by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De witbalans lijkt een beetje groenig op dit scherm, verder wel een aardige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Erg leuke plaat, maar wat is er met het detail in het hout gebeurd? Volgens mij een clarity-slider oid iets te ver doorgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tnx :)

@mbv: ik heb geen last van groene witbalans (op gecalibreerd scherm, en op 1 ongecalibreerd scherm en op 2 telefoons zie ik het ook niet). staat jou scherm wel goed?

@goku: je hebt helemaal gelijk, ik heb voor het ontruisen per ongeluk alles geselecteerd behalve de vogel. stom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zei al: lijkt. En nee, dit scherm op mijn werk is absoluut niet gecalibreerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@marceltuit: De onderbuik is een beetje groenig wss door de reflectie van het gras. De rest is wel in orde qua kleur (ook gecalibreerd ips scherm). Ik vind het een mooie foto, maar wel iets te veel verscherpt naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Hierbij 3 foto's gisteren. 2 van een Nijlgans en eentje van een kleintje van een Brandgans, geen idee hoe je dat noemt in het Nederlands? Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5339/7160219900_d967d2758b_z.jpg
Gosling drinking by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7083/7160065240_6d130c07e0_z.jpg
Egyptian Goose by LaurentSt, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7224/7160065562_ec8c4c173d_z.jpg
Egyptian Goose stretching the wings by LaurentSt, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
LaurentS schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:40:
Hierbij 3 foto's gisteren. 2 van een Nijlgans en eentje van een kleintje van een Brandgans, geen idee hoe je dat noemt in het Nederlands? Iemand een idee?
Een jong van gevogelte noemen wij in Noord Holland een pulletje (iig van watervogels, van landvogels twijfel ik nu ineens, omdat het van kippen bijvoorbeeld dan weer kuikentjes heet 8)7 ) . Maar hier in Wageningen hebben mensen me weleens vragend aangekeken waar ik het in vredesnaam over had als ik pulletje zei :X

[ Voor 4% gewijzigd door douPel op 08-05-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

douPel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:39:
[...]
Een jong van gevogelte noemen wij in Noord Holland een pulletje (iig van watervogels, van landvogels twijfel ik nu ineens, omdat het van kippen bijvoorbeeld dan weer kuikentjes heet 8)7 ) . Maar hier in Wageningen hebben mensen me weleens vragend aangekeken waar ik het in vredesnaam over had als ik pulletje zei :X
Pulletjes idd :Y

Mijn vriendin keek me raar aan (en plaag ik sindsdien ermee) toen ik eens "Pulletjes!!! O+ O+ O+ " riep toen ik ze zag drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
In Zuid-Holland worden jonge eendjes "pijltjes" genoemd, wat verwant lijkt aan "pulletjes'.
Geen idee of dezelfde benaming ook voor ganzenjongen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

In Groningen noemen we het "avondeten" :+

Laurents, wees iets voorzichtiger met je sharpening, het lijkt iets te verscherpt op dit scherm (mijn thuis scherm, niet werk scherm)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toff schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:08:
In Zuid-Holland worden jonge eendjes "pijltjes" genoemd, wat verwant lijkt aan "pulletjes'.
Geen idee of dezelfde benaming ook voor ganzenjongen geldt.
zal dan wel in een bepaald deel zijn, want ik woon al 30 jaar in zuid-holland en heb nog nooit van pijltjes gehoord. Pulletjes ken ik dan weer wel ;)

Verder leuke platen laurents, vooral die derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Nomad: de verkleinde versie van flickr is indd verscherpt en meestal een stuk minder mooi. Maar de 1024 varianten zijn niet teveel verscherpt toch? Ik vond ze juist heel goed scherp.

@LaurentS: Erg nette platen! Die sigma kan soms toch heel goed zijn :) Mooie kleuren en bij 3 een mooi moment vastgelegd. Verder ook best herkenbaar, ik heb eens bijna identieke foto's gemaakt van een nog kleiner brandgansje.
marceltuit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:08:
[...]

zal dan wel in een bepaald deel zijn, want ik woon al 30 jaar in zuid-holland en heb nog nooit van pijltjes gehoord. Pulletjes ken ik dan weer wel ;)

Verder leuke platen laurents, vooral die derde.
Same here

Ik weet niet precies wanneer je het kuikens of pulletjes noemt, maar kleine kivieten, tureluurs, scholeksters etc worden volgens mij ook pulletjes genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

* Orion84 had echt nog nooit van die term "pulletjes" gehoord :D

Ik noem het meestal gewoon kuikens (of jongen), al heeft mijn broertje er ooit toen we nog maar net konden lopen van proberen te overtuigen dat de juiste term "donsjes" is (hilarisch stukje home-video uit het Hi8 tijdperk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Nomad schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 00:15:
In Groningen noemen we het "avondeten" :+

Laurents, wees iets voorzichtiger met je sharpening, het lijkt iets te verscherpt op dit scherm (mijn thuis scherm, niet werk scherm)
Vind je dat ook als je doorklikt naar de grotere versie (1024px)? Flickr gooit namelijk nog wat verscherping over de kleine versie...

@allemaal: Bedankt, het noemt blijkbaar idd pulletjes, nog nooit van gehoord :p

@scirroco: Ja idd, de Sigma kan heel goed presteren als je hem in de juiste omstandigheden zet, goed licht op het onderwerp en beeldvullend genoeg en hij presteert prima :) De lens is trouwens ondertussen verkocht, de koper moet hem wel nog komen ophalen. De Sigma 120-300 ga ik eind juni kopen, nu heb ik toch geen tijd meer ivm papers, blok en examens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
nice. doe je daar een 1.4 of 2.0 extender bij LaurentS? Ik meen me toen dat topic te herinneren dat ook met een 2.0 extender de 120-300 nog (zeer) goed presteerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
douPel schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:09:
nice. doe je daar een 1.4 of 2.0 extender bij LaurentS? Ik meen me toen dat topic te herinneren dat ook met een 2.0 extender de 120-300 nog (zeer) goed presteerde?
De 1.4 converter heb ik al (Kenko 1.4x Pro 300 DG) en er komt nog een Sigma 2.0 teleconverter ook bij, maar dat wordt wss eerder tegen september wegens budgetaire overwegingen (student :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

ga je dan stapelen? of wordt de kwaliteit dan echt te slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
marceltuit schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:48:
ga je dan stapelen? of wordt de kwaliteit dan echt te slecht?
Ik zal dat zeker wel eens proberen, maar ik betwijfel of er dan nog veel kwaliteit overblijft. Een uitstekende 300 f2.8 en 420 f4 en goede 600mm f8 vind ik al heel aangenaam :) Mss eens stapelen voor de maan te fotograferen oid, maar voor vogels denk ik niet dat ik dat ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Wordt 300mm f/2.8 gelijk 600mm f/8 met een x2.0 teleconverter? Ik zou f/5.6 denken?

Pagina: 1 ... 24 ... 48 Laatste

Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen :)