Alcatel Speed Touch 510 router vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 11:00
Ik heb sinds januari ADSL en heb daarmee de standaard ethernet router van KPN namelijk de Thomson Alcatel Speed Touch 510 4-port router. Werkt perfect en het is ook lekker vlot met me 1,5 Mbit :) .

Tot dat ik het geluid van de familie pc beneden fixde, mij broertje zit namelijk nu constant met kazaa te downloaden met 50 downloads tegelijk :( . Met gevolg dat ik soms voor geen meter kan internetten/Counter-striken.

Nu wil ik dus een limiet op de bandbreedte hebben op de pc van beneden, hoe maakt mij eigenlijk niet uit als het maar permanent is en niet te veranderen is op de pc beneden. Het liefst heb ik natuurlijk vanaf de router maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken omdat de router zo beperkt is, een proggie om de bandbreedte via de ethernet kaart te regelen vind ik ook best (wordt toch niet gebruikt als netwerk alleen voor het internet).

Heeft iemand een goede oplossing voor mij?

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-04 11:00
Arg stupid me, had alleen gezocht op het modem en zag daar niets :)

Maar nu het topic er toch staat, welk programma raden jullie me aan. Het enige wat telt is dat hij ongemerkt de bandbreedte dichtknijpt bij alle programma's.

[ Voor 7% gewijzigd door Renbro op 14-10-2003 17:37 ]

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
ik gebruik NetLimiter, die moet je op elke client installeren en dan kan je zo de downloadsnelheid beperken. Alleen dat is niet ongemerkt.
Wil je het echt niet zichtbaar hebben, misschien zijn er wel tooltjes waarmee je NetLimiter uit je tray als weghalen, en als achtergrond te draaien.
Of met de dure manier, een Cisco router kopen, daarmee kan je in de router zelf de snelheid beperken voor elk client apart.

[ Voor 59% gewijzigd door The Conman op 14-10-2003 20:53 ]