Toon posts:

Downloadsnelheid onder WinXP beperken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds vrijdag hebben wij ADSL (Ja, we wonen in the middle of nowhere waar tot voor kort geen ADSL mogelijk was). Zoals de meesten mensen zullen doen die net breedband hebben, ben ik ook flink aan het downloaden geslagen :7
Dit vind mijn pa niet erg leuk. Doordat ik zoveel download is zijn inet traag. Ik mag nu alleen `savonds en `snachts volop downen. Overdag wil ik dat ook, maar dan moet er wel iets gelimiteerd worden.
Daarom wil ik op mijn eigen pc waarop winxp draait een progje draaien die mijn downstream en upstream limiteerd. Dat ik die bijvoorbeeld kan instellen op maximaal 50% van de bandbreedte, of op een vast aantal KB`s. Dit programmaatje moet ook weer makkelijk uit te schakelen zijn (met 1 klik op dr muis :)), zodat ik `savonds weer volop kan downen.

Ja, ik heb de search gebruikt, maar kon niets relevants vinden |:(

Kan iemand me aan een goed programmaatje helpen? Het liefst eentje zonder ingewikkelde opties die ik toch niet nodig heb.

bvd,

JanWillem

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:28
Ja, ik heb de search gebruikt, maar kon niets relevants vinden |:(
De GoT search is niet de enige die je kan proberen hoor, Google is er ook nog ;)

Bijvoorbeeld met [google=Download limiter] krijg ik heel wat resultaten met programma's om je download/upload te limiteren. De eerste link doet het bijvoorbeeld al goed.

Wat ik trouwens een erg mooi topic vond over download limiters is deze: [rml][ Windows 2000] Traffic Shaping[/rml], staat een berg programma's in met een korte uitleg erachter.

The devil is in the details.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Je kan een oude PC als router gebruiken en daar BSD op gooien ofzo, of een of andere Linux distro. Er zijn zelfs programma's als Freesco die vanaf een diskette kunnen draaien, maar met Freesco kan je volgens mij een individuele verbinding niet cappen. Maar er zijn genoeg alternatieven.

Wat je kunt proberen is dit:

http://www.xcat-industries.nl/software.php?cat=2

Is site van een tweaker alhier, vol met handige programmaatjes. "Capper" zou je kunnen proberen. Krijg je een SOCKS4 proxy op je eigen PC en dan moet je (whatever voor programma je gebruikt) daarop laten connecten. Daarin kan je namelijk limieten instellen.

Ik heb het getest met eMule maar het werkte niet (of althans, ik wist niet wat ik bij proxy moest instellen als adres om op te connecten, localhost en 127.0.0.1 werkten allebei niet).

Maar ook hier zijn er alternatieven, een blik op tucows of download.com kan helpen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 11:59
gewoon bandwith controller, ideaal programa, kan je gewoon per lijn alles beperken, van nul tot alles. vind het een erg prettig programma

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:02

sjaak

un giorno credi

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 17:31
www.bandwidthcontroller.com

heb ik toen destijds op mijn stage gebruikt voor een project, werkt perfect!!!

edit:

spuit 11 !!!

[ Voor 14% gewijzigd door MadMod op 18-09-2003 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.topshareware.c...ntroler-transfer-8244.htm

Die gebruik ik nu en het werkt precies zoals ik wil!! Bedankt! We hebben overigens al een router, maar ik heb geen verstand van dat soort dingen enzo, dus als het makkelijk kan, waarom dan moeilijk doen? ;)

Maar het is dus gelukt, perfect progje dat DU Super Controller!!!
Pagina: 1