Toon posts:

Bandbreedte per computer aanwijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is zo: 2 computers, 1 adsl modem, 1 router.

Nu wil ik dat computer 2 minder bandbreedte krijgt dan computer 1 (de mijne dus }) ).

Bestaat er een programma waardoor je de bandbreedte per computer kan instellen zodat mijn computer dus 75 % van de beschikbare bandbreedte krijgt en computer 2 maar 25 %?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:17:
Bestaat er een programma waardoor je de bandbreedte per computer kan instellen zodat mijn computer dus 75 % van de beschikbare bandbreedte krijgt en computer 2 maar 25 %?
Dat kan wel met een Linux router ertussen ipv je huidige router, twee netwerkkaartjes voor je PC's en een netwerkkaartje voor naar de ADSL modem. Een traffic shaper oid kan prima de bandbreedte per netwerkkaart bepalen. Kun je meteen een regel neerzetten die ervoor zorgt dat je upload je download niet zo naar beneden haalt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm daar heb ik dus geen zin in :P
In de beide computers zit al netwerkkaart. Ik heb adsl modem en daarna router van draytek op de 1e computer draait WinXP de 2e Win98. Heb dus geen zin om linux te installen :)

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan misschien wel in de software van je router geregeld worden, geen id wat voor een je hebt maar ze zijn er die het kunnen

• NeverSeen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07-2024

NeverSeen

Press any key to continue.....

search.... dit is al zovaak voorbij gekomen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb draytek 2200E met 2.1a (firewire)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Bandbreedte limiet op thuisnetwerk

Search 1 & Search 2

zoeken op "bandbreedte beperken"

Er zijn namelijk al heel veel van deze topics langs geweest.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Neem inderdaad eens een kijkje in de search :)

Dit is vaker langsgekomen :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.