Hmm nog een beetje veel grijsleokennis schreef op 10 mei 2004 @ 15:45:
Wat vind men van deze toekomstige site?
[afbeelding]
Helemaal CSS!
Arrived anxious, left bored
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hmm nog een beetje veel grijsleokennis schreef op 10 mei 2004 @ 15:45:
Wat vind men van deze toekomstige site?
[afbeelding]
Helemaal CSS!
Arrived anxious, left bored
Anoniem: 69832
Deze vind ik geweldig. De verpixelde lettertypen passen erg goed in de stijl en het gevoel van de plaat. De compositie is erg goed en de kleuren zijn fijn.
leoaq.fm // Jeune Loop
Nog steeds erg grijs, en nog steeds te weinig spacing. Een tip: maak de rechterkolom smaller en de line-height groter om leesbaarheid te vergroten en de site ook voor mensen met een reso van 800x600 (of niet-fullscreen-surfers) toegankelijk te maken.leokennis schreef op 10 mei 2004 @ 16:32:
Zo istie nu, past mooi op 1 pagina in 1024x768:
(in FireFox en IE ziet ie er niet uit maar dat is later zorg)
[afbeelding]
-Die kleurenarmte zal opgeheven worden door plaatjes enz. maar dat is eenvoudig te veranderen.DiMension schreef op 10 mei 2004 @ 16:57:
[...]
Nog steeds erg grijs, en nog steeds te weinig spacing. Een tip: maak de rechterkolom smaller en de line-height groter om leesbaarheid te vergroten en de site ook voor mensen met een reso van 800x600 (of niet-fullscreen-surfers) toegankelijk te maken.
Persoonlijk vind ik scrollbalken in de pagina heel irritant, en gebruik ik liever de scrollbalken van de browser, ook al betekent dat dat de navigatie van het scherm verdwijnt.
leoaq.fm // Jeune Loop
Veel sites werken met een vaste breedte. En ook veel mensen surfen met een resolutie hoger dan 1024x768. Die hebben dus sowieso een wit vlak. Kijk naar ons eigen GoT of Tweakers.net. Een groot wit vlak ziet er niet per definitie slecht uit, en wie zegt dat het ueberhaupt een groot wit vlak hoeft te zijn? Dit is het 2d-topic, dus ik hoop dat je genoeg creativiteit in huis hebt om dat mooi op te lossenleokennis schreef op 10 mei 2004 @ 17:08:
-Met rechterkolom bedoel je war die "lorem ipsum" tekst instaat? Maar dan houd je een groot wit vlak over en dat ziet er niet uit toch
Het is uiteraard een kwestie van mening, maar het gebruik van frames (en dus ook iframes) is uit. Het is meestal niet erg om de navigatie van het scherm te laten verdwijnen. Het inkorten van de inhoud is vaak ook een goede oplossing (is meteen wat korter, bondiger en dus prettiger voor de bezoeker).-En dat punt met die scrollbalken begrijp ik ook...alleen werk ik met CSS en de enige manier om daarin fatsoenlijk te werken is met een iframe...dat dus z'n eigen scrollbars heeft...
1-hmmm dit inspireert me wel jaDiMension schreef op 10 mei 2004 @ 19:49:
[...]
Veel sites werken met een vaste breedte. En ook veel mensen surfen met een resolutie hoger dan 1024x768. Die hebben dus sowieso een wit vlak. Kijk naar ons eigen GoT of Tweakers.net. Een groot wit vlak ziet er niet per definitie slecht uit, en wie zegt dat het ueberhaupt een groot wit vlak hoeft te zijn? Dit is het 2d-topic, dus ik hoop dat je genoeg creativiteit in huis hebt om dat mooi op te lossen
[...]
Het is uiteraard een kwestie van mening, maar het gebruik van frames (en dus ook iframes) is uit. Het is meestal niet erg om de navigatie van het scherm te laten verdwijnen. Het inkorten van de inhoud is vaak ook een goede oplossing (is meteen wat korter, bondiger en dus prettiger voor de bezoeker).
leoaq.fm // Jeune Loop
Als je toegang hebt tot php (of asp) lijkt me dat allemaal niet zo'n probleem... kwestie van een template volgooienleokennis schreef op 10 mei 2004 @ 20:47:
[...]
1-hmmm dit inspireert me wel ja![]()
2-Tja...maar wat dan? Dan moet ik voor elke pagina een nieuw document maken, incl. navigatie en header enz. Dan is het:
a)lastig uit te breiden
b)veel meer datagebruik
Dus dat geht leider nicht.... Maar ik zal de inhoud eens smaller maken en er iets leuks van knutselen
[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 10-05-2004 21:36 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 54248
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54248 op 10-05-2004 22:27 ]
Bedankt
Template= droge layout, enkel opmaak. dmv includes kun je daar dan heel eenvoudig je content inzetten, en die kun je wijzigen met een string.
[ Voor 8% gewijzigd door Mr_Kite op 10-05-2004 23:23 ]
Ik vind hem afgezien van die (sorry dat ik het zeg) afgrijselijke mislukking op de mond (hij klopt voor geen kant) verder wel okay. Alleen vergt dus die overgang van vlees naar schedel nog wel wat werk, zoals de zijkant van de mond die er nog uitsteekt en de belichting, verder geen commentaarAnoniem: 54248 schreef op 10 mei 2004 @ 22:25:
zo even wat van mijn werk laten zien. Ik ben aan de slag gegaan met wat grunge effecten en dergelijke. En uiteindelijk is het onderstaande eruit gekomen. Gebruik hem nu als wallpaper.
[afbeelding]
Je mag er op klikken hoor![]()
Hoor graag wat meningen van jullie. Ben eigenlijk nog maar kort bezig met photoshop om het onder de knie te krijgen. En heb nog wel even te gaan voordat er meesterwerken uitkomen
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Anoniem: 54248
Bij het omzetten naar sepia tone zeg maar is er helaas wat detail weg gevallen. Voor de omzetting naar sepia was de blending wat beter van het hoofd en schedel.mattttt schreef op 11 mei 2004 @ 00:52:
[...]
Ik vind hem afgezien van die (sorry dat ik het zeg) afgrijselijke mislukking op de mond (hij klopt voor geen kant) verder wel okay. Alleen vergt dus die overgang van vlees naar schedel nog wel wat werk, zoals de zijkant van de mond die er nog uitsteekt en de belichting, verder geen commentaar
bedankt voor je positieve comentaar, ik zat idd te twijfelen over dat "patroon". Dat is btw een foto van het nationale nederlanden gebouw in rotterdam, recht van voren, zodat je het patroon van ramen in perspectief naar boven ziet gaan.Anoniem: 69832 schreef op 10 mei 2004 @ 16:32:
[...]
Deze vind ik geweldig. De verpixelde lettertypen passen erg goed in de stijl en het gevoel van de plaat. De compositie is erg goed en de kleuren zijn fijn.
Ik heb alleen een beetje last het patroon dat je vooral vooraan op de wegmarkering goed ziet: het verstoort het perspectief van de weg omdat het zelf een ander perspectief heeft. En het 'Larixk' in de rechteronderhoek verstoort de compositie een beetje, die zou ik minder laten contrasteren of ergens anders plaatsen (en wellicht kleiner).
Anoniem: 72220
Anoniem: 74288
Plaats de twee die je gebruikt heb ook, nu weten we niet wat origineel was en wat jij precies hebt gedaanAnoniem: 72220 schreef op 11 mei 2004 @ 08:06:
ik wil ook hard gaan beginnen aan foto bewerking en 2D werkjes...
ik zat op www.worth1000.com een zooi mooie plaatjes, allemaal bewerkten nou heb ik daar een plaatje van geplakt, een ander plaatje van internet gepakt en aan/in elkaar geplakt...
dit is het resultaat:
[afbeelding]
C&C welkom
Anoniem: 72220
Een leuk idee en best een nette uitwerking.Anoniem: 72220 schreef op 11 mei 2004 @ 08:06:
ik wil ook hard gaan beginnen aan foto bewerking en 2D werkjes...
ik zat op www.worth1000.com een zooi mooie plaatjes, allemaal bewerkten nou heb ik daar een plaatje van geplakt, een ander plaatje van internet gepakt en aan/in elkaar geplakt...
dit is het resultaat:
[afbeelding]
C&C welkom
DarkBlue is de expert daarin.Larixk schreef op 11 mei 2004 @ 07:49:
weet iemand trouwens hoe ik een poster het beste van een psd naar een a2 formaat op papier krijg? in full-color en met glans, met een oplage van 3 stuks.
Ja ik snap dat wel...maar hoe krijg ik dan de tekst precies op de juiste plaats, dus in een bepaalde DIV??Mr_Kite schreef op 10 mei 2004 @ 23:21:
[...]
Template= droge layout, enkel opmaak. dmv includes kun je daar dan heel eenvoudig je content inzetten, en die kun je wijzigen met een string.
Je krijgt dan bijv. "www.jouwsite.nl/index.php?links"
dan neemt hij (als je het op die manier hebt ingesteld) de index.php als layout en plaatst hij daar content in die je bij "links" wilt hebben. Dat is het globale idee. Superflexibel. Scrollbalken e.d. kun je dan altijd nog mooi met css doen. (maw, een iframe wordt met php + css helemaal overbodig)
leoaq.fm // Jeune Loop
inderdaad. Je kunt gewoon zelfs platte tekst inladen. Eigenlijk is het geheel niet anders dan hoe je het normaal zou doen, de indeling van de pagina in div's tekstvakken (evt. met scrollbalken) ook div's en de content laat je afhankelijk zijn van de meegeleverde string. Ik weet ook niet zeker waar je probleem ligt, is het php wat je niet begrijpt, of de layout mbv div's? Je doet namelijk niets meer dan een hele pagina opmaken met css en daar achteraf de content inzetten. In plaats van een hele lap tekst doe je dan een commando om die tekst daar te plaatsenleokennis schreef op 11 mei 2004 @ 11:45:
Ja ik snap dat wel...maar hoe krijg ik dan de tekst precies op de juiste plaats, dus in een bepaalde DIV??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php if($page == "links"){ include("links.php"); } elseif($page == "chocolade") { include("chocolade.php"); } else { include("home.php"); } ?> |
[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Kite op 11-05-2004 12:20 ]
Het gaat idd om de PHP code, maar als je dat van jouw gebruikt, hoe weet ie dan:Mr_Kite schreef op 11 mei 2004 @ 12:07:
[...]
inderdaad. Je kunt gewoon zelfs platte tekst inladen. Eigenlijk is het geheel niet anders dan hoe je het normaal zou doen, de indeling van de pagina in div's tekstvakken (evt. met scrollbalken) ook div's en de content laat je afhankelijk zijn van de meegeleverde string. Ik weet ook niet zeker waar je probleem ligt, is het php wat je niet begrijpt, of de layout mbv div's? Je doet namelijk niets meer dan een hele pagina opmaken met css en daar achteraf de content inzetten. In plaats van een hele lap tekst doe je dan een commando om die tekst daar te plaatsen
voorbeeld:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <?php if($page == "links"){ include("links.php"); } elseif($page == "chocolade") { include("chocolade.php"); } else { include("home.php"); } ?>
leoaq.fm // Jeune Loop
't wordt heel erg offtopic nu hoor, als je meer info wilt hebben na deze post moet je maar mailen... google is ook je grootste vriendleokennis schreef op 11 mei 2004 @ 14:07:
Het gaat idd om de PHP code, maar als je dat van jouw gebruikt, hoe weet ie dan:
1)op welke link je geklikt hebt?
2)waar de tekst moet komen te staan?
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 88702
Alleen klopt de layout in Firefox voor geen aars. Ook is de samenhang nu een beetje verloren gegaan (is die grote telefoon rechts nou een los plaatje of de achtergrond?).leokennis schreef op 11 mei 2004 @ 16:28:
DiMension: je gebeden zijn nu helemaal verhoord:
Die layout dat weet ik...maar dat is eenvoudig op te lossen hoop ik. Imn Opera, IE en FF ziet het er allemaal hetzelfde uit. In Opera het beste, namelijk zo:DiMension schreef op 11 mei 2004 @ 16:37:
[...]
Alleen klopt de layout in Firefox voor geen aars. Ook is de samenhang nu een beetje verloren gegaan (is die grote telefoon rechts nou een los plaatje of de achtergrond?).
't is ook nooit goed hè?![]()
Ach, je moet gewoon kritisch zijn op je ontwerpen en proberen te bekijken met de ogen van een leek die het voor het eerst ziet.
leoaq.fm // Jeune Loop
DiMension...je emailadres doet het niet echt helaas...(heb em hier ff 'verstopt')Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:
SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<>:
host mail.camelon.net [207.219.135.135]: 550 5.7.1 <>... Relaying denied
[ Voor 24% gewijzigd door sjaakaq op 11-05-2004 17:07 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Raad eens welke CD ik vandaag in Antwerpen zag liggen? Had em bijna uit eerbetoon gekocht...maar €10,- voor die klereherrieNozzman schreef op 08 januari 2004 @ 12:54:
Ontwerp voor een punkrock CD die 22 januari uitkomt:
[afbeelding]
voorkant
[afbeelding]
inlay
[afbeelding]
CD opdruk
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 28596
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 28596 op 15-05-2004 14:07 ]
Ik zal die shodow bij de letters weghalen. De foto is helemaal zelf gemaakt (met A60) verder heb ik eerst het oog een andere duidelijkere kleur gegeven (en die rode stipjes vind ik zelf nie storen, want een heel geel oog vind ik ook niet mooi). Wat bedoel je met reflectie? Als je met reflectie bedoelt die stipjes (wat sterretjes moeten voorstellen) bedoelt, dan heb ik dat gedaan om de richting van de haren te benadrukken, en anders vond ik hem maar saai.Anoniem: 28596 schreef op 15 mei 2004 @ 14:07:
edit:
reactie op darkdesign
Ik vind de letters op de afbeelding erg slecht... ze staan zomaar in het midden en dan in een lettertype dat totaal niet bij de afbeelding past. Daarnaast heb je er nog een aantal lelijke effecten overheengegooid ook. (motionblur + dropshadow KAN gewoon niet samen, wordt nooit mooi)
Als je de tekst weglaat wordt de afbeelding 100keer mooier. verder moet je oppassen dat je het contrast (of in ditgeval de hoeveelheid kleur) niet te hoog wil zetten... nu zie je in het oog allerlei rare kleuren die er niet in thuis horen (kijk naar de rode vlekjes)
Is het geheel van scratch gemaakt?
zo ja: erg leuk gedaan, maar let ietwat op dat oog ivbm kleur enzo, reflectie snap ik ook niet helemaal...
zo nee: dan is het een beetje goedkoop geklooi met blurfilters en kleurveranderingen, dingen die je eigenlijk snel weer af moet leren, want het is zonde van de foto.
Anoniem: 74288
In 1 woord. Vet.Anoniem: 74288 schreef op 15 mei 2004 @ 15:09:
Op een NL gamesite wordt een contest gehouden met als thema striphelden.
Dit is mijn inzending:
[afbeelding]
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Ziet er zeker gaaf uit. Hoe heb je dit gedaan?Anoniem: 74288 schreef op 15 mei 2004 @ 15:09:
Dit is mijn inzending:
[afbeelding]
Anoniem: 9542
misschien de stipjes vervangen door uitfadende kruisjes ofzo, zelfde kleur en stijl als die letters, dan past dat ook iets beter daarbij, alhoewel het dan misschien erg kazig wordtAnoniem: 28596 schreef op 15 mei 2004 @ 14:46:
Ik had het over de reflectie in het oog, ik zie er helemaal niets in, dat is op zicht niet zo erg, maar het ziet er in dit geval een beetje onlogisch uit, het lijkt wel of je de bovenkant van het oog vergeten bent te bewerken.
Verder vind ik die stipjes erg mooi, misschien moet je wel proberen iets meer variatie aan te brengen in die stipjes, nu zijn ze allemaal hetzelfde...
over de tekst... ik vind m nog steeds niet mooi, sorry, ik zou de tekst gewoon helemaal weg laten en deze -als hij er toch perse bij moet, in een kader zetten ofzo... een ander lettertype is ook aan te raden...
Je hebt een hele leuke mysterieuze sfeer gecreerd in je afbeelding, daar hoort geen vaag lomp nep-computer letterype bij, ik zou er eerder wat sierlijkt bij zoeken dan dit... Maar ik heb denkik toch liever helemaal geen tekst.
[ Voor 28% gewijzigd door Yoozer op 16-05-2004 12:53 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Jezus, dit ziet er wel erg vet uitAnoniem: 74288 schreef op 15 mei 2004 @ 15:09:
Dit is mijn inzending:
[afbeelding]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
met een hamer past alles
Anoniem: 99987
leuke vormen maar de kleuren vind ik niet goed passen. Probeer eens andere.Switch schreef op 16 mei 2004 @ 00:30:
Even voor de duidelijkheid: De verg en de zwarte letters komen oorspronkelijk van een foto, zo goed ben ik nou ook weer niet
Maar omdat hij schuin is gefotografeerd zeg maar, en ik de groen/gele strepen er later heb opgetekend (met de muis) staat die dingen te recht in tegenstelling tot de letters, daarom lijkt het er ook zo 'opgeplakt'
met een hamer past alles
De kleuren zijn op het randje maar kunnen wel denk ik. Is het geverfde oppervalk plat of zit er een hoek in? Doordat er een licht en een donker deel is lijkt het vlak in ieder geval niet 2D te zijn; en dat geeft het gevoel dat de lijnen er raar op liggen geplakt. Ik kan echt niet beslissen of het nou een plat vlak is of niet, en de lijnen helpen me al helemaal niet bij die beslissing (aan de ene kant suggereren ze het door hun buigingen, aan de andere kant niet doordat ze maar één kleur zijn en er geen schaduwtinten zijn). Dat is denk ik het probleem van de plaat.Switch schreef op 15 mei 2004 @ 21:23:
Ik post hier nauwelijks, ik lurk voornamelijk mee. Maar nu heb ik iets gemaakt waar ik wat feedback voor nodig heb. Namelijk dit:
[afbeelding]
Ik ben er best tevreden mee, maar hij mist nog iets en ik kan er niet echt m'n vinger op leggen. Iemand enige idee wat ik eraan kan toevoegen?
Leuke kleurcombinatie en lekker smoothe lijnen. De compositie is goed, ik heb alleen een klein probleempje met de gekleurde vlakken. Door de duidelijke vlakken wek je bij de lezer de suggestie van verschillende soorten informatie, maar ik geloof dat je de vlakken alleen decoratief gebruikt hier en niet om de lezer wegwijs te maken. Dat is een minpuntje.Anoniem: 99987 schreef op 16 mei 2004 @ 01:32:
Dit is mijn nieuw ontwerp voor een folder van 3 luiken. Als iemand tips of commentaar heeft over dit ontwerp mag het me vertellen.
[ Voor 11% gewijzigd door Spockz op 16-05-2004 10:21 ]
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
In Opera ziet ie er prima uit hoor!chris schreef op 16 mei 2004 @ 02:59:
een ontwerpje voor de css Zen Garden.
Het werkt eigenlijk alleen in Mozilla goed, in IE zal het nooit gaan werken, maar ik ga nog proberen om het in Opera aan de praat te krijgen.
leoaq.fm // Jeune Loop
met een hamer past alles
Anoniem: 35969
En als je 'm dan geimporteerd hebt in 3dsmax, wat wil je er dan mee doen ?Pic_Art schreef op 16 mei 2004 @ 10:17:
[afbeelding]
Deze moet ik voor iemand voller maken, dus de kleuren etc, moeten wat voller en dan moet er wat licht over vallen maar heb geen idee of dat wel lukt in PS, misschien te importeren in 3Ds Max?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 16-05-2004 11:36 ]
Welke versie gebruik je? Ik heb daar namelijk geen last van in Firefox of Opera. In IE gaat het niet helemaal vlekkeloos, maar het is nog wel leesbaarPic_Art schreef op 16 mei 2004 @ 10:17:
[afbeelding]
Daar loopt het een beetje samen met Firefox, in IE is dit ook. Misschien dat je er wat aan hebt?
Ik weet precies wat je bedoelt, dat is dus nog een "bug" waarvan ik nog niet precies weet hoe ik 'm ga oplossen, en überhaupt nog niet zeker weet of het op te lossen isPunksmurf schreef op 16 mei 2004 @ 08:26:
bij de linkjes rechtsbovenin, als je daarop staat wordt het tekstveld [ik doel dus op het stuk waar de tekst staat, en niet een <textarea> ofzo] wit; het lijkt me dat dat de bedoeling is. echter vlak voor je erop komt, switched de tekst kortstondig naar de tekst die hoort bij de eerste 'knop' links [er vanuitgaande dat er een andere tekst staat, bijv. van de 2e knop]. ook als je van die link afgaat, komt de tekst van de eerste knop terug, en niet de tekst die er stond.
dankjeik heb verder niet echt een idee hoe je dat kan verbeteren want van css snap ik geen ene holje design is imo erg mooi, en respect voor hoe je alles zo werkend krijgt!
btw ik gebruik moz1.6
leokennis schreef op 16 mei 2004 @ 10:49:
[...]
In Opera ziet ie er prima uit hoor!
Alleen dat font vind ik niet zo mooi....Times
1
2
3
| * { font-family: Garamond, Georgia; } |
[ Voor 16% gewijzigd door chris op 16-05-2004 14:54 ]
Illustrator. Je kunt veel makkelijker de vlakken overtrekken en met een gradient vullen, je bent (als je het goed doet) dan ook zeker van hele mooie strakke ronde lijnen. Later kun je dan e.v.t. met Photoshop een soort schets-achtig effect maken, da's daar dan weer makkelijker mee.Pic_Art schreef op 16 mei 2004 @ 10:17:
[afbeelding]
Deze moet ik voor iemand voller maken, dus de kleuren etc, moeten wat voller en dan moet er wat licht over vallen maar heb geen idee of dat wel lukt in PS, misschien te importeren in 3Ds Max?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 99987 op 16-05-2004 22:52 ]
Gebruik eens trebuchet ms oid, dat wordt ook niet heeel veel gebruikt maar is wel erg mooi!chris schreef op 16 mei 2004 @ 14:42:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 * { font-family: Garamond, Georgia; }
Tsja, het is allemaal nogal experimenteel, dus waarom niet meteen eens wat anders dan Verdana/Tahoma/Arial
Maar het is inderdaad wel meer een papier-font imho, dat bewijst dit wel weer
leoaq.fm // Jeune Loop
Vind het plaatje hier op het forum mooier dan dat op je site. Misschien toch een wat dunnere rand?Anoniem: 99987 schreef op 16 mei 2004 @ 19:02:
[afbeelding]
Wat vinden jullie van dit?
>http://www.priorhost.be/~geek3/desiiign/index.htm
De plaatje hier is juist hetzelfde als op de site.Pic_Art schreef op 16 mei 2004 @ 19:36:
[...]
Vind het plaatje hier op het forum mooier dan dat op je site. Misschien toch een wat dunnere rand?
euh hier niet hoor. Ik krijg op de site een plaatje met 3x een meisje in andere kleuren, en hier eentje met rozen.Anoniem: 99987 schreef op 16 mei 2004 @ 20:28:
[...]
De plaatje hier is juist hetzelfde als op de site.
Als je op het meisje klikt dan zal je mijn andere werken zien die online staan.Pic_Art schreef op 16 mei 2004 @ 22:52:
uh hier niet hoor. Ik krijg op de site een plaatje met 3x een meisje in andere kleuren, en hier eentje met rozen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 99987 op 16-05-2004 23:02 ]
De clown is leuk, maar de inkleuring is jammer (te doffe tinten voor een clown) en die schaduw is, hoewel een leuk layer-effect in PS, totaal niet op z'n plaats.geemfriek schreef op 16 mei 2004 @ 21:32:
Zelfgeschetste 'clown' en daarna ingekleurd enzo met PS
[afbeelding]
Hier isie dan
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 28596 op 17-05-2004 12:03 ]
Anoniem: 42323
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 42323 op 17-05-2004 18:51 ]
Hoe moet ik het dan inkleuren?? goeie tips/tutorials liggen?Anoniem: 69832 schreef op 16 mei 2004 @ 23:14:
[...]
De clown is leuk, maar de inkleuring is jammer (te doffe tinten voor een clown) en die schaduw is, hoewel een leuk layer-effect in PS, totaal niet op z'n plaats.
Een clown heeft primaire, felle, vrolijke kleuren nodig. Je hebt een nogal doffe blauw, oranje/geel en rood gebruikt.geemfriek schreef op 17 mei 2004 @ 16:39:
[...]
Hoe moet ik het dan inkleuren?? goeie tips/tutorials liggen?
Mvg
het is zo'n soort freak achtige clownAnoniem: 69832 schreef op 17 mei 2004 @ 16:53:
[...]
Een clown heeft primaire, felle, vrolijke kleuren nodig. Je hebt een nogal doffe blauw, oranje/geel en rood gebruikt.
En je tekening is leuk in 2d/cartoonstyle - dat schaduweffect doet erg af aan de eenvoud en kracht ervan. Inkleuren in cartoonstyle kan in PS, maar Illustrator zou makkelijker werken in dit geval (meer controle over lijnen, lijnstijlen, vlakken, en gradienten). Voor tutorials verwijs ik naar een Googlesearch als deze; ik heb ze niet liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door geemfriek op 17-05-2004 16:55 ]
Dan geef je 'm freakachtige kleuren. Je hebt nu doffe softe kleuren gebruikt die 'm duf en suf maken. Zowel niet circusclown-achtig als geemfreak-clown-achtiggeemfriek schreef op 17 mei 2004 @ 16:54:
het is zo'n soort freak achtige clownniet echt degene die je in het circus tegenkomt
Die is gratis, alsjeblieftedit: bedankt voor je mening btw
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69832 op 17-05-2004 16:57 ]
k vind m juist op je site wat mooier, maar eigenlijk vind ik het ook een beetje een vaag plaatje met zo'n half hoofdAnoniem: 99987 schreef op 16 mei 2004 @ 20:28:
[...]
De plaatje hier is juist hetzelfde als op de site.
met een hamer past alles
Georgia is weliswaar een serif, maar wel gemaakt met oog op beeldschermwerk, hoor. En tien keer mooier dan 'bloody' times, imho.Cascading Stylesheet:
1 2 3 * { font-family: Garamond, Georgia; }
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ik vind hem een beetje 'bulky'. Die hovers zijn ontzettend irritant, en ik vind dat de linker balk helemaal niet bij de rest van de layout past. Kleurstelling is wel lekker fris, maar let er wel even op dat de tekst leesbaar blijft.chris schreef op 16 mei 2004 @ 02:59:
een ontwerpje voor de css Zen Garden.
Het werkt eigenlijk alleen in Mozilla goed, in IE zal het nooit gaan werken, maar ik ga nog proberen om het in Opera aan de praat te krijgen.
1
2
3
| * { font-family: Garamond, Georgia, serif; } |
leoaq.fm // Jeune Loop
[ Voor 5% gewijzigd door Joenes op 20-05-2004 01:10 ]
Gezeik uit de elitaire marge:Joenes schreef op 20 mei 2004 @ 01:10:
Lo allemaal...
Eigelijk m'n eerste 2d piccy post.. kben meestal bezig met 3d... Tis een cover voor een cd hoesje in trance-style... De resolutie (verhouding voor cdhoesje) klopt niet... maar het gaat me nu om het design..Als iemand trouwens de juiste resolutie/verhouding weet dan hoor ik het graag.
[afbeelding]
*click*
C&C welcome
ps. De muziek die op de cd komt is van een maat van mij en voor degene die willen luisteren kunnen dat hier hier doen
edit: gemaakt met 3dsm6 en paintshop pro 8
Als je wil dat de tekst onderaan leesbaar is dan kan je hem best duidelijker maken want ik kan die niet lezen.Joenes schreef op 20 mei 2004 @ 01:10:
Lo allemaal...
Eigelijk m'n eerste 2d piccy post.. kben meestal bezig met 3d... Tis een cover voor een cd hoesje in trance-style... De resolutie (verhouding voor cdhoesje) klopt niet... maar het gaat me nu om het design..Als iemand trouwens de juiste resolutie/verhouding weet dan hoor ik het graag.
[afbeelding]
*click*
leoaq.fm // Jeune Loop
naast het commentaar van yoorzer:Joenes schreef op 20 mei 2004 @ 01:10:
Lo allemaal...
[afbeelding]
*click*
C&C welcome
ps. De muziek die op de cd komt is van een maat van mij en voor degene die willen luisteren kunnen dat hier hier doen
edit: gemaakt met 3dsm6 en paintshop pro 8
leoaq.fm // Jeune Loop
Ja maar dat wil nog niet zeggen dat het erg fout is om het te gebruikenleokennis schreef op 20 mei 2004 @ 14:19:
Hugo: die tekst valt waarschijnlijk onder het kpje 'papiervulling'. Is normaal bij trance CD's hoor; allemaal onzin erop in mini-fonts (lees: "interactive galaxy", "world wide interrogation", "warp speed tsunami", "unexpected lightflow" en dat soort onzin)
leoaq.fm // Jeune Loop
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Het spijt me maar vóórdat ik de tekst las dacht ik dat het een close-up van een rol page WC-papier wasDark Blue schreef op 22 mei 2004 @ 16:34:
[afbeelding]
Hier kwam ik vanochtend op. Er is nog een tweede, 'Throw the ball Jimmy' maar die heb ik nog niet gemaakt.
Idee: bedenk een uitspraak, verzin een lettertype wat er gewoon om smeekt daarvoor gebruikt te worden, start Illustrator, grom dat er toch nog wat aankleding bij moet, vernachel een foto van je handtasje in Photoshop en ram die erachter.
Het is niks, het betekent best veel - voor degene die er wat in wil zien... maar ach. Korte krabbels
leoaq.fm // Jeune Loop
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq