Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
zit nu op m'n werk waar ik eigenlijk een databeest in elkaar moet zetten, maar er kwam even een klusje tussendoor, en das nóg leuker dan databeesten
alleen, ik ben er niet echt heel tevreden over

nu ja, ik heb nu het volgende maar er mist iets... het is imho nog veel te kaal. Ik zie echter ook niet echt dingen die ik verder nog toe zou kunnen voegen want anders wordt het wel érg druk met deze opvallende kleuren. wat betreft de contentpagina's, dat komt mss nog wel goed zodra ik de tekst heb, maar de voorpagina is nog echt ruk.
wellicht hebben jullie wat inspiratie over?

de voorpagina:

eerste contentpagina:

de wielrenner linksonderin wisselt steeds, evenals de kleur van de rand rechts en bovenin. wellicht dat ik deze nog wat aanpas op elke pagina. verder nog suggesties? btw die wielers aan de linkerzijkant wil met er erg graag inhebben dus die weghalen is niet echt een optie. verkleinen/vergroten/iets verplaatsen wel.
btw t komt dus verder gewoon op mat a4. (dit + 8mm afloop aan alle zijden)
tnx alvast
[edit]wtf! plaatjes doen het niet in IE en MOZ, omdat er fouten inzitten? dit heb ik nou echt nog nooit meegemaakt... photopaint opent ze verder zonder moeite?
nou ja, plaatjes komen dus nog

[edit2]sinds wanneer exporteert photopaint currupte jpg's

[edit3]met dank aan yoozer weer (ondertussen behoorlijk gare

[edit4]even nieuwe plaatjes gemaakt en kleine aanpassingen.
[ Voor 27% gewijzigd door Punksmurf op 28-05-2004 14:44 ]
met een hamer past alles
Kijk eens of ze CMYK of RGB zijn. CMYK wil nietPunksmurf schreef op 28 mei 2004 @ 10:03:
[edit]wtf! plaatjes doen het niet in IE en MOZ, omdat er fouten inzitten? dit heb ik nou echt nog nooit meegemaakt... photopaint opent ze verder zonder moeite?
teveel zooi, te weinig tijd
tnx! dat t zo simpel is zeg

over het font heb ik verder geen inspraak, helaas
met een hamer past alles
De kleur rood bijvoorbeeld is C0 M91 Y76 K6 en R240 G8 B46. Dit volgens Corel. Ga ik er vervolgens een pantone-tint bijzoeken, dan vind ik tint 186 die qua CMYK overeen komt. Echter bij diverse pantone-sets (matching coated/uncoated of process) kloppen de CMYK-waarden voor tint 186, maar de RBG waarden wisselen steeds en er is geen enkele die overeenkomt.
Hoe zit dit?

waarom wil ik dit weten: als ik die fietser links onderin wat lichter wil hebben omdat er bijvoorbeeld tekst overheen moet, zal ik dezelfde tint moeten gebruiken. Het lijkt mij het beste als ik dan kan aangeven 'pantone tint 186, 40% dekking' oid, anders krijg je een full-color verhaal en das niet de bedoeling.
edit: ik heb iig door de eps te hex-editten kunnen achterhalen welke pantone tinten er gebruikt zijn. waarom corel dit niet goed aangeeft weet ik niet, wellicht ligt het aan mijn onhandigheid in deze
[ Voor 14% gewijzigd door Punksmurf op 28-05-2004 14:47 ]
met een hamer past alles
Anoniem: 105830
> De paginaindeling is leuk, origineel, en intuitief. Ik vraag me af hoe andere pagina's eruit zullen zien en wat je allemaal op een pagina kunt doen. Wordt het een portfolio?
Het is inderdaad de bedoeling dat het een soort portfolio wordt waar ik renders en tekeningen in wil gaan zetten. Ik denk niet dat er meerdere pagina's komen omdat ik verder niet echt veel te vertellen heb
> Trebuchet voor alles is wat saai
Is zeker erg saai ja.. ik denk dat ik Trebuchet alleen voor de titels enzo ga gebruiken en gewoon Arial (ofzo) voor normale teksten.
@Hugo:
> beetje lomp van opzet & meer aandacht aan het uitwerken
Heh, dat lompe is een bekend probleem waar ik wel vaker last van heb
Ik zal proberen om het wat minder lomp te maken en het wat beter uit te werken.
Beide bedankt voor het commentaar en de tips
Kleine (Grotere) Update:

- Heb geprobeerd om het er wat minder blokkerig uit te laten zien
- Informatievlak iets beter ingedeeld
- Ik weet nog even niet goed wat ik moet doen met de thumbnails.. die rare vierkantjes van de vorige wip zagen er niet uit dus dat moet anders (?).
- Kleuren zijn iets minder dof (denk eraan dat bovenstaande een PNG afbeelding is waardoor je met IE niet de echte kleuren ziet)
Anoniem: 98270

beetje slordig nog maar is collage van diverse mensen die een foto van zichzelf op een forum hebben geplaatst...
met een hamer past alles
Anoniem: 69832
Leuk idee, maar inderdaad nog wel een beetje slordigAnoniem: 98270 schreef op 28 mei 2004 @ 16:14:
[afbeelding]
beetje slordig nog maar is collage van diverse mensen die een foto van zichzelf op een forum hebben geplaatst...
Waar heb je je nick vandaan? Wist je dat 'rafiki' in het Swahili en in het Arabisch het woord voor 'vriend' is?

een ode aan de kleur, en n resultaat van de verveling en de afkeer van mn examenstof waardoor ik andere activiteiten zoek. +/-20min. werk met 3 eigengemaakte foto's erin verwerkt. De torens komen van n foto van een kerk in Delft, de lantaarns van een brug in Parijs en de wolken van een onweersbui in Eijsden.
C&C welkom
maarja, dan ist geen ode aan de kleur meer
met een hamer past alles
Anoniem: 93647

deze Mediatop gemaakt:

naar aan leiding van dit Fok! topic over de toekomst van het internet
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93647 op 30-05-2004 10:41 ]

(de échte henk dus
[ Voor 53% gewijzigd door Punksmurf op 30-05-2004 11:56 ]
met een hamer past alles
Anoniem: 93647
dat kan wel kloppen, dat komt omdat ik de layer met GoT maar op 75% heb staan, en de achtergrond grijs/bruin isPunksmurf schreef op 30 mei 2004 @ 11:50:
je plaatje is wel dof:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Redesign voor een website die nu 4x niks is
Nog redelijk WIP, maar ben al aardig tevreden.
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 30-05-2004 15:09 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Anoniem: 93310
Dit bericht hierboven is alweer van een tijdje geleden, maar ik zat de forums een beetje rond te struinenPuCK schreef op 21 april 2004 @ 00:12:
Ben bezig met een zelfportret te vectoriseren in Illustrator, een programma waar ik nog amper thuis in ben.
[afbeelding]
Zowieso moet het haar nog 'shaden' en hier en daar kleine verbeteringen. Tips en commentaar welkom
Hoe kan ik deze dingen ook maken (dan vooral dat hij helemaal gesmooth en lekker strak lijkt)
Zijn er hier tutorials van te vinden voor Illustrator (Ik heb Illustrator 10.0, maar ik vind het vooral leuk om meer cell-shaded achtige dingen te maken, misschien zijn er betere progjes)?
Ik heb zelf net mijn eerste probeersel met Illustrator gemaakt
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 93310 op 31-05-2004 19:44 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 93310 op 31-05-2004 12:14 ]
ziet er erg leuk uit als je het mij vraagt! alleen... ik zou proberen het hele browserventster te gebruikenRobIII schreef op 30 mei 2004 @ 15:08:
[afbeelding]
[afbeelding]
Redesign voor een website die nu 4x niks is
Nog redelijk WIP, maar ben al aardig tevreden.
verder vraag ik me af wat die meneer en mevrouw rechtsbovenin met zonweringen te maken hebben, verder passen ze (vooral dankzij de tint) wel goed in de site. ze vallen niet echt op, wat ook ws de bedoeling is
met een hamer past alles
Ik moest voor onze doegroep de shirtjes ontwerpen, en ik ben van het originele ontwerp afgestapt, zoals dat hier eerder in dit topic staat. Ipv kleur op wit, nemen we nu een wit logo op een groene polo (dat is minder duur namelijk
Zo dus:

gemaakt met Photoshop, resolutie van originele logo en "kroonkurk silhouet" op de voorkant: 4000*4000.
Suggesties voor eventuele verbeteringen?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ja, trace die zooi even....MaximusTG schreef op 31 mei 2004 @ 11:30:
gemaakt met Photoshop, resolutie van originele logo en "kroonkurk silhouet" op de voorkant: 4000*4000.
4000 * 4000

dit is echt een schoolvoorbeeld van iets dat NIET in photoshop moet, maar in Illustrator! Verder ziet het er goed uit, alleen lijkt het alsof de letters van Royce iets groter zuhb dan Grolsch, kan ook gezichtsbedrog zijn. Zo niet: maak ze even gelijk van grootte
Anoniem: 25263
Ik vind het lettertype van de tekst onderaan op de ahterkant nogal lullig ......
Volgens mij staat daar beter een iets robuster lettertype.
Lagere maar bredere letters ...
Het komt nu nogal over als : "niet op letten, het is er achteraf rap bijgegooid"
Bedankt voor de kritiek, maar zo thuis in de grafische wereld ben ik niet echt, ik neem aan dat je met tracen bedoeld dat je het omzet in een vector-graphic?Mr_Kite schreef op 31 mei 2004 @ 12:33:
[...]
Ja, trace die zooi even....
4000 * 4000![]()
![]()
dit is echt een schoolvoorbeeld van iets dat NIET in photoshop moet, maar in Illustrator! Verder ziet het er goed uit, alleen lijkt het alsof de letters van Royce iets groter zijn dan Grolsch, kan ook gezichtsbedrog zijn. Zo niet: maak ze even gelijk van grootte
De letters van Royce zijn in grootte gelijk, alleen is het lettertype dat ik daarvoor als basis heb genomen niet helemaal gelijk aan het Grolsch lettertype, en om het helemaal gelijk te maken is (voor mij iig) niet te doen.
@S4MP:
je hebt gelijk, dit was ook maar even voor het idee, ik ga het vervangen voor iets dat op de letters hieronder lijkt:
(Arial vet, maar dan iets ingedrukt van boven?)

Edit:
zoiets dus:

het plaatje hierboven is intussen ook aangepast
[ Voor 10% gewijzigd door MaximusTG op 31-05-2004 13:11 ]
Anoniem: 25263
Ah, k dan...
@S4MP:
je hebt gelijk, dit was ook maar even voor het idee, ik ga het vervangen voor iets dat op de letters hieronder lijkt:
[afbeelding]
Dat gaat indd een stuk beter zijn denk ik
hm gebruiken ze daar geen eurostyle bold voor, alsk het goed zieMaximusTG schreef op 31 mei 2004 @ 12:55:
[...]
Bedankt voor de kritiek, maar zo thuis in de grafische wereld ben ik niet echt, ik neem aan dat je met tracen bedoeld dat je het omzet in een vector-graphic?
De letters van Royce zijn in grootte gelijk, alleen is het lettertype dat ik daarvoor als basis heb genomen niet helemaal gelijk aan het Grolsch lettertype, en om het helemaal gelijk te maken is (voor mij iig) niet te doen.
@S4MP:
[afbeelding]
Edit:
zoiets dus:
[afbeelding]
het plaatje hierboven is intussen ook aangepast
Als je idd direct was begonnen in vectoren, dan had je niet met je gum en brush hoeven poetsen aan die letters maar had je gewoon ankertjes kunnen verslepen en buigen, en je krijgt prachtige ronde letters hoor.Mr_Kite schreef op 31 mei 2004 @ 12:33:
[...]
Ja, trace die zooi even....
4000 * 4000![]()
![]()
dit is echt een schoolvoorbeeld van iets dat NIET in photoshop moet, maar in Illustrator! Verder ziet het er goed uit, alleen lijkt het alsof de letters van Royce iets groter zuhb dan Grolsch, kan ook gezichtsbedrog zijn. Zo niet: maak ze even gelijk van grootte
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
En over dat lettertype, dat is denk ik idd Eurostyle Bold, alleen is dat een font dat je moet kopen
Ik ga nog even op zoek naar een freeware kloon, maar anders ga ik gewoon deze zo laten.
nog enige suggesties voor dit splashscreen van photoshop?
Zet er twee vrouwen op met grotere voetballen?Smart Einstein schreef op 31 mei 2004 @ 14:57:
[...]
Als je dan toch met PS bezig bent, gebruik color matching eens. De lichtomstandigheden waaronder de originele plaatjes geschoten zijn zijn misschien wel verschillend, maar dat maakt 't er niet mooier op. Verder heb je de ballen misschien wel discreet neergezet, maar Froukje lijkt het slachtoffer van anorexia, en Aukje lijkt asymmetrisch omdat het tweede balletje stukken kleiner is (perspectief). Ook kun je bij het originele logo tenminste de tekst "Adobe" in het goede font gebruiken, dit lijkt nergens op.Smart Einstein schreef op 31 mei 2004 @ 14:57:
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat vrouwtje kijkt echt TE wazig... voor de rest ziet het er netjes uit.Anoniem: 69832 schreef op 01 juni 2004 @ 12:35:
/me strangeloop steekt zijn vinger op
Iemand nog commentaar/tips voor deze poster?
(zie deze post)
Misschien is het verstandig om een kleur toe te voegen die eruit springt.. rood bijvoorbeeld. op die manier kun je bepaalde elementen net iets duidelijker maken of onderscheiden van anderen. Daardoor zou ook het chaotische wellicht kunnen verdwijnen want op dat punt ben ik het eens met leokennis..Stoney187 schreef op 01 juni 2004 @ 00:59:
Een vernieuwd design in ontwikkeling voor onze counterstrike clan.
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door tec op 01-06-2004 12:42 ]

Dat lijkt op een bestaand logo. Ik kan alleen niet bedenken welke.alienfruit schreef op 02 juni 2004 @ 06:58:
Logo die ik een tijd geleden heb ontworpen:
[afbeelding]

Want ik heb dit helemaal met de hand zitten tekenen, zelf ben ik een vergelijkbaar logo niet tegen gekomen.
Anoniem: 28596
ik vinnem erg mooiAnoniem: 69832 schreef op 01 juni 2004 @ 12:35:
/me strangeloop steekt zijn vinger op
Iemand nog commentaar/tips voor deze poster?
(zie deze post)
kleurencombo goed, lettertypes goed, verdeling foto/tekst goed, erg coole foto
maar goed, genoeg lof, nu het gezeur, paar kleine dingetjes...
- waarom zit er een dropshadow achter NSL? die moet weg
- de tekst "voorstellingen om 20:30 & 21:30" staat te dicht onder elkaar...
- ook voor "toegang gratis" en "een nsl happening"
- het lijkt alsof je een link probeert te leggen tussen: "theater" en "voortellingen om 20:30 & 21:30" maar dit is niet zo, en dat is dus ook het geval voor die andere twee... het lijkt wel een soort tabel ofzo, ik weet niet wat je eraan moet doen, maar het stoort wel iets
- het logotje "design by huppeldepup" staat een beetje loos in een hoekje, ik zou m weglaten, alsie er echt op moet staan dan zou ik m wel daar laten staan
- "EMORCRATIE" heeft een soort glow achterzich... zou ik weglaten, het heeft al contrast genoeg met de foto daarachter...
- "www.nsleiden.nl" staat heel dicht op "presenteert" (bovenaan de poster)
- de afbeeldignen van die bloemetjes en dat zonnetje zijn een beetje pixelig... dit ga je goed zien als je m laat printen...
- er staat nog wat rommel boven "de dictatuur van het gevoel" dit is van de foto, ik zou het ffkes weggummen...
dat wast, het lijkt een grote lijst, maar het zijn kleine dingetjes
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 28596 op 02-06-2004 13:22 ]
Anoniem: 54936

Ik ben toegelaten!!
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 54936
bedankt! hier heb ik wat aan!Anoniem: 28596 schreef op 02 juni 2004 @ 13:14:
(lap waarrrrrrdevolle comments)
paar reacties:
- dropshadow: kwestie van smaak denk ik. Niet in evenwicht met het platte 'presenteert' inderdaad.
- Het tabelprobleem (de link die onwillekeurig gelegd wordt tussen 'theater' en 'voorstellingen blabla'). Groot gelijk. Ik heb niet lang gezocht naar een oplossing toen ik besloot de tekst daar te zetten, ik heb die lijn ernaast geplaatst en de kleur aangepast en toen vond ik het welletjes. Ik vind het ook nog steeds niet intuitief, het is een compromis.
- glow achter emocratie is echt nodig, het contrast met de foto valt erg tegen.
- pixeligheid: het origineel is A3-formaat op 300 dpi, dus dat zit wel goed.
- rommel van de foto boven 'dictatuur bla': goed punt
- Yep, logootje 'design by blabla' moet er op staan, en het is inderdaad de enige goede plek
Ik heb een paar van je suggesties doorgevoerd en nog een paar dingen veranderd:

Veranderingen: foto / tekst dictatuur omgegooid, volgens mij net iets beter: eerst de eyecatcher, dan de tekst. Intuitiever voor onze cultuur met links-naar-rechts-schrift.
Kleur van tekst onder 'emocratie' omgewisseld. 'Het happeningteam' was eerst te prominent en het blauw was net iets minder goed te lezen, dus ik heb de belangrijkere zaken (opbouw van de avond) het prominente geel gegeven en het minder belangrijke blauw gemaakt.
Foto opgepoetst, sommige regelafstanden aangepast.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69832 op 02-06-2004 22:50 ]
Anoniem: 18652
het logo van koningswerk communicatie te utrecht misschien? http://www.koningswerk.nlxzoticate schreef op 02 juni 2004 @ 09:55:
[...]
Dat lijkt op een bestaand logo. Ik kan alleen niet bedenken welke.
Fijne kleuren en lekker veel detail. De compositie is mooi. Wat is het voor japans teken op de achtergrond en in de knop onder de rabbit?
Commentaar:
- Ik vind het wel jammer dat de vier 'slierten' in het zwart en die in het donkeroranje erachter zo hetzelfde zijn (duplicaat > resized > gedraaid). Meer verschil daarin zou wel bij de stijl passen.
- En er is iets met de rabbit of zijn wenkbrauwen. Ik vind 'm zelf iets te veel geabstraheerd.
- Ik had eigenlijk niet van jou verwacht dat je een voor-gegrunged font zou gebruiken, je ziet het zo goed bij de es-sen en de bee-s...
Hier geen c&c gehad, maar raFiki (bekende irl) nog wel om zijn mening gevraagd, met zijn hulp nog wel iets van de voorkant weten te maken.
Zijn mening over logo en de eisen was btw: "dit krijgen wij op school dan met de opdracht om er iets fatsoenlijks mee te doen... een echte skill-test". Niet echt precies wattie zei, maar kwam erop neer
Ligt dus niet aan mij dat er weinig mee te doen is
Iig .. hij is nu final, maar ik zou toch graag nog wat c&c krijgen, zodat ik er van kan leren... over de binnenzijde ben ik zelf wel tevreden, maar de cover vind ik nog steeds niet veel

cover:

een pagina uit de binnenkant:

het geheel:
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
helaas zijn er met de combinatie van de steunkleuren maar 6 combinaties te maken van het fietsertje en de rand zonder ze dezelfde kleur te geven, dus de 7e pagina heeft een dubbel voorkomende combinatie. jammer, maar het zal waarschijnlijk toch niemand opvallen
aangezien het geheel toch full-color geprint gaat worden (het zou eerst gedrukt worden met de twee steunkleuren) is het geen probleem dat er full-color foto's inzitten. de oplage is namelijk zo'n 20-max50 stuks, beetje onzinnig om dat te laten drukken dan
edit: iets dat me nu al gelijk opvalt: de voettekst staat nog in arial

[ Voor 9% gewijzigd door Punksmurf op 03-06-2004 12:17 ]
met een hamer past alles
Ik begreep dat je aan de kleuren en aan het wanstaltige lettertype gebonden bent, je hebt er dus het beste van proberen te maken. Waarin je best goed geslaagd bent. Het is al met al wel een overzichtelijke folder geworden.
Commentaar:
- Dat van de dubbel voorkomende kleurcombinatie: dat geeft niet, dat ziet werkelijk geen mens, daar kun je zeker van zijn.
- De fietser is leuk, maar de drie gegroepeerde fietsers samen zien er erg rommelig uit. Zoals ze nu samen fietsen is misschien realistisch (één op kop, één juist aan het passeren), maar zo denken lezers niet. Lezers zien drie fietsertjes die een beetje rommelig bij elkaar staan, de één hoger dan de andere twee, en op onduidelijke afstanden van elkaar. Dat komt ook omdat het ontwerp verder heel erg 2D-georienteerd is, en een passerende fietser is eigenlijk 3D-achtig.
- Ik vind Arial helemaal niet erg hierbij. Jammer natuurlijk dat nu het font van voetnoten niet consistent is met het verder gebruikte font, maar ik zou Arial voor de rest van de tekst beter hebben gevonden. Het schreeffont dat je nu gebruikt hebt (een Garamond-achtige ofzo) voegt toe aan de onrust die het wanstaltige font-waaraan-je-gebonden-was al brengt. Een schreefloos font zou het wat strakker en rustiger gemaakt hebben denk ik.
- Ik vind de compositie van een pagina als geheel nogal onrustig, onder andere door de onregelmatige vormen van de tekstblokken en door de grootte van de steeds weer links opduikende drie fietsertjes. Die hadden best veel kleiner gekund wmb.
Das Base02 toch? Dat vind ik een van de moouste grungefonts, die zou ik juist zo houden. EVT als je 2 dezelfde letters hebt, de 1 wat "bij-grungen" oidAnoniem: 69832 schreef op 03 juni 2004 @ 12:02:
Mooi!
Fijne kleuren en lekker veel detail. De compositie is mooi. Wat is het voor japans teken op de achtergrond en in de knop onder de rabbit?
Commentaar:
- Ik vind het wel jammer dat de vier 'slierten' in het zwart en die in het donkeroranje erachter zo hetzelfde zijn (duplicaat > resized > gedraaid). Meer verschil daarin zou wel bij de stijl passen.
- En er is iets met de rabbit of zijn wenkbrauwen. Ik vind 'm zelf iets te veel geabstraheerd.
- Ik had eigenlijk niet van jou verwacht dat je een voor-gegrunged font zou gebruiken, je ziet het zo goed bij de es-sen en de bee-s...
leoaq.fm // Jeune Loop
tnxAnoniem: 69832 schreef op 03 juni 2004 @ 12:45:
OK.
Ik begreep dat je aan de kleuren en aan het wanstaltige lettertype gebonden bent, je hebt er dus het beste van proberen te maken. Waarin je best goed geslaagd bent. Het is al met al wel een overzichtelijke folder geworden.
ik vond het zelf niet zo'n probleem, al had het derde fietsertje wel dichterbij gemogen van mij (dus nog weer iets voor de 2e). maar ik snap je gedachtengang, daar is ook wel iets voor te zeggen. maar ik ben niet alleen aan dat walstantige (dat is idd het goede woordCommentaar:
- Dat van de dubbel voorkomende kleurcombinatie: dat geeft niet, dat ziet werkelijk geen mens, daar kun je zeker van zijn.
- De fietser is leuk, maar de drie gegroepeerde fietsers samen zien er erg rommelig uit. Zoals ze nu samen fietsen is misschien realistisch (één op kop, één juist aan het passeren), maar zo denken lezers niet. Lezers zien drie fietsertjes die een beetje rommelig bij elkaar staan, de één hoger dan de andere twee, en op onduidelijke afstanden van elkaar. Dat komt ook omdat het ontwerp verder heel erg 2D-georienteerd is, en een passerende fietser is eigenlijk 3D-achtig.

vooral omdat de tekst er niet netjes onder staat wordt het érg rommelig.. maarja
wat dat betreft had ik mijn ontwerp mss iets meer '3d' moeten maken? (twee kleurvakken over elkaar heen, ipv 1 kleur zoals de rand nu, of deze iets over het fietserje onderin laten vallen?)
het tekstfont is Centaur, k heb een lettertype met schreef gepickt dat er wel leuk uitzag. Ik koos voor een schreef omdat dat op papier wat beter leest. Het draagt idd wel bij aan de onrustigheid.- Ik vind Arial helemaal niet erg hierbij. Jammer natuurlijk dat nu het font van voetnoten niet consistent is met het verder gebruikte font, maar ik zou Arial voor de rest van de tekst beter hebben gevonden. Het schreeffont dat je nu gebruikt hebt (een Garamond-achtige ofzo) voegt toe aan de onrust die het wanstaltige font-waaraan-je-gebonden-was al brengt. Een schreefloos font zou het wat strakker en rustiger gemaakt hebben denk ik.
ze staan inderdaad wel een betje erg lomp in beeld, kleiner had idd wellicht beter geweest.- Ik vind de compositie van een pagina als geheel nogal onrustig, onder andere door de onregelmatige vormen van de tekstblokken en door de grootte van de steeds weer links opduikende drie fietsertjes. Die hadden best veel kleiner gekund wmb.
tnx voor je comments!
Vooral je commentaar over fontgebruik vind ik erg leerzaam.
met een hamer past alles
Ik vind het ook absoluut een mooi font en ik zou het ook zo houden, dat is het punt niet. Het gaat om die dezelfde letters, bij-grungen is een goede optie.leokennis schreef op 03 juni 2004 @ 12:52:
[...]
Das Base02 toch? Dat vind ik een van de moouste grungefonts, die zou ik juist zo houden. EVT als je 2 dezelfde letters hebt, de 1 wat "bij-grungen" oid
@sig: je was zeker bezig met je Aardrijkskunde-examen ofzo?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 69832 op 03-06-2004 13:26 ]
Was ja.....heerlijkAnoniem: 69832 schreef op 03 juni 2004 @ 13:24:
[...]
edit:
@sig: je was zeker bezig met je Aardrijkskunde-examen ofzo?![]()
leoaq.fm // Jeune Loop
[ Voor 18% gewijzigd door Punksmurf op 03-06-2004 15:10 ]
met een hamer past alles
het is een mooie spreuk
talen zijn best interessant eigenlijk... vooral dat soort onbekende talen, om dat te ontleden enzo. maar ik denk dat ik toch maar wel voor DMD ga volgend jaar
met een hamer past alles
Alleen...geluid op een website

Rather not...
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik had dit vorige keer al gevraagPuCK schreef op 21 april 2004 @ 00:12:
Ben bezig met een zelfportret te vectoriseren in Illustrator, een programma waar ik nog amper thuis in ben.
[afbeelding]
Zowieso moet het haar nog 'shaden' en hier en daar kleine verbeteringen. Tips en commentaar welkom
Dit bericht hierboven is alweer van een tijdje geleden, maar ik zat de forums een beetje rond te struinen
Hoe kan ik deze dingen ook maken (dan vooral dat hij helemaal gesmooth en lekker strak lijkt) van een foto van iets af.
Zijn er hier tutorials van te vinden voor Illustrator (Ik heb Illustrator 10.0, maar ik vind het vooral leuk om meer cell-shaded achtige dingen te maken, misschien zijn er betere progjes)?
Nah...op een muziekfestival geen geluid?
leoaq.fm // Jeune Loop
W www.kinderparadijsveghel.nl
De rest lijkt me goed
leoaq.fm // Jeune Loop
alleen imho jammer dat het 'het kinderparadijs veghel' is, vooral omdat je het op z'n kant hebt gezet in het logo
op de normale manier ervoor is ook niet alles, 'kinderparadijs veghel' zou imho dus een betere naam zijn (iig, voor wat betreft de vormgeving, maar imho klinkt het ook beter)
maar daar kan jij niks aan doen
met een hamer past alles

Nog niet helemaal goed ingekleurd
leoaq.fm // Jeune Loop
met een hamer past alles
Ik gebruik gewoon FF Meta als lettertype
Nou het bedrijf het "Het Kinderparadijs" maar omdat er mogelijke later meerdere locaties zijn moest Veghel er ook achter. Op dat moment kan je dus in de problemen komen om "Het Kinderparadijs Veghel" wel erg lang wordt (imho) zodoen dacht ik draai HET 90° vervolgens heb je dan een soort "kader" gecreeerd wat toch niet onzettent groot en lomp is en waar je onder rechtslijnend mooi de locatie naam kwijt kank vind m erg leuk alienfruit!
alleen imho jammer dat het 'het kinderparadijs veghel' is, vooral omdat je het op z'n kant hebt gezet in het logo
op de normale manier ervoor is ook niet alles, 'kinderparadijs veghel' zou imho dus een betere naam zijn (iig, voor wat betreft de vormgeving, maar imho klinkt het ook beter)
maar daar kan jij niks aan doen

Moet bekennen dat ik zelf nog niet zo super sterk ben in de Typografie (maar één semester gehad) maar ik heb inmiddels wat boeken over Typografie verzameld bij de Slegte
[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 04-06-2004 00:12 ]
Het geheel is gewoon 'simpelweg' overgetrokken in illustrator. Het is dus niet een kwestie van omzetten. Dat is wel mogelijk maar dan word het nooit zo smooth als in deze plaat. Begin met de basisvorm en kleuren, daarna extra schaduwen en highlight toevoegen.Anoniem: 93310 schreef op 03 juni 2004 @ 16:09:
[...]
Ik had dit vorige keer al gevraag
Dit bericht hierboven is alweer van een tijdje geleden, maar ik zat de forums een beetje rond te struinen
Hoe kan ik deze dingen ook maken (dan vooral dat hij helemaal gesmooth en lekker strak lijkt) van een foto van iets af.
Overigens is het gehele project te bekijken op: www.acidarts.net/ego/
Moet nog enkele dingen verbeteren (zoals teksten)
edit:
Oh en Nozz, ziet er weer prachtig uit
[ Voor 4% gewijzigd door Puck op 04-06-2004 00:56 ]
Arrived anxious, left bored
Ik vind dat je het nog leuk hebt opgelost hoor, door 'het' 90° graden te draaienalienfruit schreef op 04 juni 2004 @ 00:10:
Nou het bedrijf het "Het Kinderparadijs" maar omdat er mogelijke later meerdere locaties zijn moest Veghel er ook achter. Op dat moment kan je dus in de problemen komen om "Het Kinderparadijs Veghel" wel erg lang wordt (imho) zodoen dacht ik draai HET 90° vervolgens heb je dan een soort "kader" gecreeerd wat toch niet onzettent groot en lomp is en waar je onder rechtslijnend mooi de locatie naam kwijt kanIn iedergeval dat was het idee toendertijd
Moet bekennen dat ik zelf nog niet zo super sterk ben in de Typografie (maar één semester gehad) maar ik heb inmiddels wat boeken over Typografie verzameld bij de Slegte
sorry als dat niet helemaal duidelijk was...
ik snap wel dat dat erbij moet, zo heet die toko nou eenmaal
ennuh... mijn typografie is ook niet je-van-het hoor
met een hamer past alles

met een hamer past alles
iig... een plaatje zegt meer dan duizend woorden
dus dat lijkt me wel logisch...
met een hamer past alles
Kan welalienfruit schreef op 04 juni 2004 @ 01:53:
Leuke site die EgoTV maar als je een televisie gebruikt, waarom kan je dan niks doen met de potmeters/draaiknoppen. Vind ik zelf wel jammer.
IE:

WinXP:

FireFox:

Apple:

Opera:

(1 na laatste post
[ Voor 8% gewijzigd door sjaakaq op 04-06-2004 16:20 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Ik heb het in Photoshop gedaan. Die van FireFox:
laag 1 (onderste layer) het normale logo
laag 2 is blauw (alleen "boven het logo"), staat op "hue" en op 80% opacity.
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 51640

Ik heb hem getekend voor een hoorspel van me zusje (het is de voorkant van het cd hoesje). Mijn werkwijze was eerst met potlood een schets maken van beide figuren(aliens). En dan inscannen en met photoshop inkleuren. In photoshop is ook de achtergrond gemaakt. Ik ging voor een echt toony plaatje dus als iemand weet of ik er nog wat aan kan veranderen, ik hoor het graag.
PS. Ik zag later dat er ook een Handgetekend topique was dus misschien kan dat beter daar naar toe?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 51640 op 04-06-2004 20:51 . Reden: Handgetekend topique ]
In Photoshop, doodzonde, maar in Illustrator kan ik simpelweg nog té weinig...
Origineel:

Overtreksel met achtergrond enzo:

Transparante PNG:

Allen klikbaar!
C&C anyone?
leoaq.fm // Jeune Loop
kleuren van je IE icon, doen me beetje aan deze denken, misschien n idee om n hele icon serie te maken voor windows ?leokennis schreef op 04 juni 2004 @ 16:11:
Ik dacht: doe eens trendhoerig, maak "aqua" icons. Nou ja, een beetje aqua, maar wel hele simpele (ik vermoed dat iedereen dit wel kan). Oja, ziet er alleen goed uit in Opera/FireFox oid, niet in IE want....PNG's:
IE:
[afbeelding]
(1 na laatste post)

ohjah, ik heb sinds gister weer een Winamp skin klaar, gemaakt om bij een Windows Visual Style te gebruiken:
Winamp Skin:

Windows VS:

En Neowin topic over die windows skin:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=171656
[ Voor 29% gewijzigd door agoNITE op 06-06-2004 11:52 ]
Eerst wilde ik ze in die stijl maken...maar dat 3d kan alleen in Illustrator, en daar kan ik geen zak van...AgoNitE schreef op 06 juni 2004 @ 11:48:
[...]
kleuren van je IE icon, doen me beetje aan deze denken, misschien n idee om n hele icon serie te maken voor windows ?![]()
[afbeelding]
Maarre zeg me wáár ik icons voor moet maken en ik ga aan de slag, lekker oefenen
leoaq.fm // Jeune Loop
ik moet ene logo ontwerpen voor een toneel=> muziek woord en dans
de naam is x-Act (beetje commercieel) nu wil ik totaal geen logo maken voor een techno fuif ofzo
voor het moment heb ik dit (niet zelf gemaakt

hebben jullie ideëen; tip's ?
Hoe doe ik dit??? Bedankt
Omdat die 4 lijnen misschien geen inhoud hebbenAnoniem: 93310 schreef op 06 juni 2004 @ 13:14:
Ik gebruik Illustrator . Als ik een rondje of iets dergelijks maakt, is het niet zo moeilijk om de inhoud in te kleuren, maar als ik bijv. 4 lijnen trek en daar dan een groep van maak, wordt de inhoud niet gekleurd.
Hoe doe ik dit??? Bedankt
Gewoon een shape maken en daar de inhoud van kleuren en de stroke gebruiken als vervanging voor de lijnen...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Dat snap ik dat het zo werktHankey schreef op 06 juni 2004 @ 13:47:
[...]
Omdat die 4 lijnen misschien geen inhoud hebben
Gewoon een shape maken en daar de inhoud van kleuren en de stroke gebruiken als vervanging voor de lijnen...
Maar als ik nou aan het overtrekken ben of als ik gewoon met een paar lijnen een figuurtje in elkaar knutsel. Dan zou ik het fijn vinden als ik de inhoud ook kan kleuren.
Kan ik deze skin misschien ergens downloaden?AgoNitE schreef op 06 juni 2004 @ 11:48:
ohjah, ik heb sinds gister weer een Winamp skin klaar, gemaakt om bij een Windows Visual Style te gebruiken:
Winamp Skin:
[afbeelding]
In CorelDraw kan dat heel simpel met het commando 'Convert Outline to Curve'. In Illustrator-terminologie zou dat iets zijn als 'Convert stroke to compound object', dus misschien moet je in die richting zoeken.Anoniem: 93310 schreef op 06 juni 2004 @ 19:04:
[...]
Dat snap ik dat het zo werkt
Maar als ik nou aan het overtrekken ben of als ik gewoon met een paar lijnen een figuurtje in elkaar knutsel. Dan zou ik het fijn vinden als ik de inhoud ook kan kleuren.
(of gewoon Corel gebruiken natuurlijk

Clickable
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Tip 1 : resizen van plaatjes. Of je zorgt dat je .gif bestanden max. 600 pixels breed zijn, of je mikt er even een [img=600] in (die rescaled dit). Hier kan niemand echt veel mee, behalve zich er aan ergeren.Djeen schreef op 06 juni 2004 @ 12:37:
hallo, ik zit ietswat met een probleem.
ik moet ene logo ontwerpen voor een toneel=> muziek woord en dans
de naam is x-Act (beetje commercieel) nu wil ik totaal geen logo maken voor een techno fuif ofzo
voor het moment heb ik dit (niet zelf gemaakt)
[afbeelding]
[afbeelding]
hebben jullie ideëen; tip's ?
Tip 2 : Lettertypes. Beiden staan totaal niet in verhouding tot de X. Veel te klein en geen contrast. Probeer eens de 'act' door de X heen te halen, of maak de X juist heel dik en strak, en zet er 'act' overheen alsof 't snel erop gekwast is.
Tip 3 : Kleuren. Zijn dat ook de kleuren waarin ze het aangeleverd willen hebben? Moet 't als drukwerk op een shirt, of...?
Vectoren hebben 2 eigenschappen - fill en stroke. Bij Stroke heb je lijnkleur en lijndikte (nietbestaand kan ook), de Fill kan een gradient mesh, een gradient of een gewone statische kleur zijn (of nietbestaand). Je hebt dus niet zoals in Photoshop een soort Fill-emmer die zelf gaat kijken waar de edges zitten.Anoniem: 93310 schreef op 06 juni 2004 @ 19:04:
Dat snap ik dat het zo werkt
Als je 4 lijnen aan elkaar tekent en deze snijden elkaar, dan kun je met de Point Selection tool (wit pijltje) 2 punten selecteren, er op rechtsklikken en dan "Join" kiezen.
Het font incl. sterretjes en zelfgemaakte grunge is 100% goed (welk font is het?), alleen is het overtreksel iets te afgerond, waardoor het strakke effect van de sterren, het rood en de het font wat verloren gaan. Ook zou het mooi zijn als je bijv. een klein detail kon zien (bijv. zoals in de iPod reclames; helemaal zwart, maar wel schoenveters zien oid.mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 00:35:
Tja, ik begon me een beetje te vervelen en dus uit pure verveling ben ik (een beetje snel, dat wel) begonnen met het overtrekken van mij uit een foto, en daar wat dingetjes bovenop en achterop gegooid..
[afbeelding]
Clickable
leoaq.fm // Jeune Loop
Het is gewoon Impactleokennis schreef op 07 juni 2004 @ 09:51:
[...]
Het font incl. sterretjes en zelfgemaakte grunge is 100% goed (welk font is het?), alleen is het overtreksel iets te afgerond, waardoor het strakke effect van de sterren, het rood en de het font wat verloren gaan. Ook zou het mooi zijn als je bijv. een klein detail kon zien (bijv. zoals in de iPod reclames; helemaal zwart, maar wel schoenveters zien oid.
Schoenveters zie je normaliter niet bij mij omdat m'n broek er net overheen valt, maar dat hoekiger zal ik eens naar kijken..
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Dit topic is gesloten.