Ik heb het in Photoshop gedaan. Die van FireFox:
laag 1 (onderste layer) het normale logo
laag 2 is blauw (alleen "boven het logo"), staat op "hue" en op 80% opacity.
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 51640

Ik heb hem getekend voor een hoorspel van me zusje (het is de voorkant van het cd hoesje). Mijn werkwijze was eerst met potlood een schets maken van beide figuren(aliens). En dan inscannen en met photoshop inkleuren. In photoshop is ook de achtergrond gemaakt. Ik ging voor een echt toony plaatje dus als iemand weet of ik er nog wat aan kan veranderen, ik hoor het graag.
PS. Ik zag later dat er ook een Handgetekend topique was dus misschien kan dat beter daar naar toe?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 51640 op 04-06-2004 20:51 . Reden: Handgetekend topique ]
Anoniem: 69832
In Photoshop, doodzonde, maar in Illustrator kan ik simpelweg nog té weinig...
Origineel:

Overtreksel met achtergrond enzo:

Transparante PNG:

Allen klikbaar!
C&C anyone?
leoaq.fm // Jeune Loop
kleuren van je IE icon, doen me beetje aan deze denken, misschien n idee om n hele icon serie te maken voor windows ?leokennis schreef op 04 juni 2004 @ 16:11:
Ik dacht: doe eens trendhoerig, maak "aqua" icons. Nou ja, een beetje aqua, maar wel hele simpele (ik vermoed dat iedereen dit wel kan). Oja, ziet er alleen goed uit in Opera/FireFox oid, niet in IE want....PNG's:
IE:
[afbeelding]
(1 na laatste post)

ohjah, ik heb sinds gister weer een Winamp skin klaar, gemaakt om bij een Windows Visual Style te gebruiken:
Winamp Skin:

Windows VS:

En Neowin topic over die windows skin:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=171656
[ Voor 29% gewijzigd door agoNITE op 06-06-2004 11:52 ]
Eerst wilde ik ze in die stijl maken...maar dat 3d kan alleen in Illustrator, en daar kan ik geen zak van...AgoNitE schreef op 06 juni 2004 @ 11:48:
[...]
kleuren van je IE icon, doen me beetje aan deze denken, misschien n idee om n hele icon serie te maken voor windows ?![]()
[afbeelding]
Maarre zeg me wáár ik icons voor moet maken en ik ga aan de slag, lekker oefenen
leoaq.fm // Jeune Loop
ik moet ene logo ontwerpen voor een toneel=> muziek woord en dans
de naam is x-Act (beetje commercieel) nu wil ik totaal geen logo maken voor een techno fuif ofzo
voor het moment heb ik dit (niet zelf gemaakt

hebben jullie ideëen; tip's ?
Anoniem: 93310
Hoe doe ik dit??? Bedankt
Omdat die 4 lijnen misschien geen inhoud hebbenAnoniem: 93310 schreef op 06 juni 2004 @ 13:14:
Ik gebruik Illustrator . Als ik een rondje of iets dergelijks maakt, is het niet zo moeilijk om de inhoud in te kleuren, maar als ik bijv. 4 lijnen trek en daar dan een groep van maak, wordt de inhoud niet gekleurd.
Hoe doe ik dit??? Bedankt
Gewoon een shape maken en daar de inhoud van kleuren en de stroke gebruiken als vervanging voor de lijnen...
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Anoniem: 93310
Dat snap ik dat het zo werktHankey schreef op 06 juni 2004 @ 13:47:
[...]
Omdat die 4 lijnen misschien geen inhoud hebben
Gewoon een shape maken en daar de inhoud van kleuren en de stroke gebruiken als vervanging voor de lijnen...
Maar als ik nou aan het overtrekken ben of als ik gewoon met een paar lijnen een figuurtje in elkaar knutsel. Dan zou ik het fijn vinden als ik de inhoud ook kan kleuren.
Kan ik deze skin misschien ergens downloaden?AgoNitE schreef op 06 juni 2004 @ 11:48:
ohjah, ik heb sinds gister weer een Winamp skin klaar, gemaakt om bij een Windows Visual Style te gebruiken:
Winamp Skin:
[afbeelding]
Arrived anxious, left bored
Anoniem: 69832
In CorelDraw kan dat heel simpel met het commando 'Convert Outline to Curve'. In Illustrator-terminologie zou dat iets zijn als 'Convert stroke to compound object', dus misschien moet je in die richting zoeken.Anoniem: 93310 schreef op 06 juni 2004 @ 19:04:
[...]
Dat snap ik dat het zo werkt
Maar als ik nou aan het overtrekken ben of als ik gewoon met een paar lijnen een figuurtje in elkaar knutsel. Dan zou ik het fijn vinden als ik de inhoud ook kan kleuren.
(of gewoon Corel gebruiken natuurlijk

Clickable
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Tip 1 : resizen van plaatjes. Of je zorgt dat je .gif bestanden max. 600 pixels breed zijn, of je mikt er even een [img=600] in (die rescaled dit). Hier kan niemand echt veel mee, behalve zich er aan ergeren.Djeen schreef op 06 juni 2004 @ 12:37:
hallo, ik zit ietswat met een probleem.
ik moet ene logo ontwerpen voor een toneel=> muziek woord en dans
de naam is x-Act (beetje commercieel) nu wil ik totaal geen logo maken voor een techno fuif ofzo
voor het moment heb ik dit (niet zelf gemaakt)
[afbeelding]
[afbeelding]
hebben jullie ideëen; tip's ?
Tip 2 : Lettertypes. Beiden staan totaal niet in verhouding tot de X. Veel te klein en geen contrast. Probeer eens de 'act' door de X heen te halen, of maak de X juist heel dik en strak, en zet er 'act' overheen alsof 't snel erop gekwast is.
Tip 3 : Kleuren. Zijn dat ook de kleuren waarin ze het aangeleverd willen hebben? Moet 't als drukwerk op een shirt, of...?
teveel zooi, te weinig tijd
Vectoren hebben 2 eigenschappen - fill en stroke. Bij Stroke heb je lijnkleur en lijndikte (nietbestaand kan ook), de Fill kan een gradient mesh, een gradient of een gewone statische kleur zijn (of nietbestaand). Je hebt dus niet zoals in Photoshop een soort Fill-emmer die zelf gaat kijken waar de edges zitten.Anoniem: 93310 schreef op 06 juni 2004 @ 19:04:
Dat snap ik dat het zo werkt
Als je 4 lijnen aan elkaar tekent en deze snijden elkaar, dan kun je met de Point Selection tool (wit pijltje) 2 punten selecteren, er op rechtsklikken en dan "Join" kiezen.
teveel zooi, te weinig tijd
Het font incl. sterretjes en zelfgemaakte grunge is 100% goed (welk font is het?), alleen is het overtreksel iets te afgerond, waardoor het strakke effect van de sterren, het rood en de het font wat verloren gaan. Ook zou het mooi zijn als je bijv. een klein detail kon zien (bijv. zoals in de iPod reclames; helemaal zwart, maar wel schoenveters zien oid.mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 00:35:
Tja, ik begon me een beetje te vervelen en dus uit pure verveling ben ik (een beetje snel, dat wel) begonnen met het overtrekken van mij uit een foto, en daar wat dingetjes bovenop en achterop gegooid..
[afbeelding]
Clickable
leoaq.fm // Jeune Loop
Het is gewoon Impactleokennis schreef op 07 juni 2004 @ 09:51:
[...]
Het font incl. sterretjes en zelfgemaakte grunge is 100% goed (welk font is het?), alleen is het overtreksel iets te afgerond, waardoor het strakke effect van de sterren, het rood en de het font wat verloren gaan. Ook zou het mooi zijn als je bijv. een klein detail kon zien (bijv. zoals in de iPod reclames; helemaal zwart, maar wel schoenveters zien oid.
Schoenveters zie je normaliter niet bij mij omdat m'n broek er net overheen valt, maar dat hoekiger zal ik eens naar kijken..
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Dit topic is gesloten.