[2d] post je 2d stuff maar weer - part 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.159 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:54

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Post in dit topic al je zelfgemaakte 2 dimensionale meuk!
Van Paint tot Photoshop, van vector tot pixel...

De voorgaande topics:
part 1, part 2, part 3, part 4, part 5

Voor handgetekende of wacom-zuut hebben we een apart topic:
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 5

Houd het een beetje overzichtelijk, ga niet teveel offtopic please :)
Veel plezier!!

[ Voor 10% gewijzigd door Pelle op 15-10-2003 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

GODVER!!! :'(
Ik had net een post van ong. 2 kantjes geschreven, eigen werk ingevoegd en na wat Bekijken submit ik m... 'user not allowed' :'(

* Dark Blue is het gesloten-topic-victim vanavond :'( (ik ga in de trein ff een potje janken)
mn gephotoshopde dingetjes krijgen jullie strax wel te zien :'(

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Germ Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pet.gif

Ik moet ook maar weer eens wat meer gaan produceren ipv me met domme aliens cq pompoenen bezighouden :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
i like your pompoen avatar :*)

*vindt DB zielig :/

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Afbeeldingslocatie: http://www.nethsoft.nl/others/2d/Nyx.jpg

Die had ik even gemaakt voor een andere thread hier. Maar ik heb een vraagje: heeft iemand misschien tips voor het spelen met vectoren? En weet iemand goede tutorials om comics te maken met vectoren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11750

Afbeeldingslocatie: http://www.in-casu.nl/picz/beautydarker.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 11750 op 10-10-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dark Blue schreef op 10 October 2003 @ 18:07:
GODVER!!! :'(
Ik had net een post van ong. 2 kantjes geschreven, eigen werk ingevoegd en na wat Bekijken submit ik m... 'user not allowed' :'(

* Dark Blue is het gesloten-topic-victim vanavond :'( (ik ga in de trein ff een potje janken)
mn gephotoshopde dingetjes krijgen jullie strax wel te zien :'(
Had ik net ook verdorie! :(

Topic op slot...en een reply van 5 min weg...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
:9~ heb je die ook in een hogere reso? 1600 als het kan? en zou je m dan willen mailen? :D

mooie plaat _/-\o_

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Daar ben ik weer!!!
Na wat privézaken omtrent een treinreis en ReseTTim heb ik nu zijn computer in beslag genomen en ga ik jullie onthullen wat voor brouwsels ik vandaag in de inspiratievolle uurtjes na mijn tweede rijles heb gemaakt.

Ten eerste:
http://www.stylite.nl/my/portfolio/2003/orientalwikkel.jpg

Dit is een wikkel voor om een Pringles bus. Ik heb m dus precies op 23x22,5 gemaakt, 300dpi. Helaas was acrobat vanmiddag niet zo lief tijdens het printen en maakte hij er een scale to fit print van, dus heb ik hem nog te groot :P
Ja, ik heb de chinese muur en een Japanse geisha door elkaar gebruikt... en dan weer een chinees teken waarvan ik niet zou weten wat het voorstelt :X

Ten tweede:
de omslag voor mijn nieuwe schetskladblok. Ik houd er op het moment 2 dummies en een kladblokje op na... 8)7 maar dat kladblokje heeft een hele saaie voorkant met GALLERY erop en wat andere wannabe-design tekentjes... dus ik wilde die vervangen.
En dat is deze geworden:
http://www.stylite.nl/my/portfolio/2003/kladblokomslag.jpg
Ik had totaal geen flauw idee wat ik er op wilde, als het maar 'classy' en heel erg fout en oud was. Dus, de Amerikaanse jaren '30 stijl heb ik getracht enigszins ietsiepietsie na te bootsen :X ... ach, wat weet ik ervan... met een uitspraak in de trant van 'How about a nice cup of shut the fuck up' een lieve melding dat de inhoud van dit kladblokje alleen maar nutteloos spul bevat. Enjoy!
De 'DB' in het midden is juist daar geplaatst omdat het omslagje een overlap heeft, en ik wil zelf kiezen hoe ik m eromheen vouw en ik wil niet afhankelijk zijn van een precies in de hoek geplaatst naampje.

Comments welkom :) ...de proefjes zijn er al uit, maandag worden ze geprint.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Blue op 18-12-2003 18:35 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

AuC schreef op 10 October 2003 @ 19:27:
[afbeelding]

Die had ik even gemaakt voor een andere thread hier. Maar ik heb een vraagje: heeft iemand misschien tips voor het spelen met vectoren? En weet iemand goede tutorials om comics te maken met vectoren? :)
Kijk eens naar Penny Arcade - tenminste, de 'schets'-versies. Je tekent eerst met de hand, scant dan in, en gaat dan retracen. Gelijk met vectors beginnen (en zeker als je er nog niet echt super in bent) is te lastig.

Je opent je artwork in Illustrator, zet 't op 50% opacity, en lockt de layer. Dan begin je op de nieuwe layer te tekenen (en het is aan te bevelen dat je dat ook 'transparent' doet, dan zie je of je 't goed doet).

Je kunt het beste nog even vermijden de Pen Tool te gebruiken. Die is 'wobbelig' en vrijwel waardeloos zonder Wacom - je zit dan zo met de muis te pielen dus dat wordt 'n zooitje.

Gebruik basisvormen zoals een cirkel en verplaats een dragpoint met Point tool. Ga dan met de Bezier-handles rotzooien totdat je vorm overeen komt. Gouden regel in Illustrator - gebruik zo weinig mogelijk dragpoints (als redelijkerwijs mogelijk is), dan ziet je vorm er het beste uit!

Nog een tip : je kunt ook met alleen strokes tekenen. Voor de vingers lijkt me dat wel een goed idee, je zit dan mooi met een constante dikte (stroke width), en je hebt een goede fijnafstelling. Als je de dikke stroke goed hebt geplaatst selecteer je het deel en doet Object > Create Outlines. Vervolgens is 't een gewoon object geworden en kun je 'm een stroke geven. Dit doe ik als ik met de lijndikte wil morrelen - die create outlines maakt 't een gevuld vlak, en dan een beetje met de dragpoints spelen - klaar :).

Oh ja - gebruik voor schaduwdelen geen aparte objecten maar layers met een transparantie.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Sorry, helemaal vergeten om bij mijn post te zetten: ik werk met photoshop.

[ Voor 81% gewijzigd door AuC op 11-10-2003 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

...dan mag 't nogal duidelijk zijn wat je nu gaat doen :). Photoshop's vector opties zijn niet op de Illustrator-manier te gebruiken en slechts een lapmiddeltje (al zijn er wel dingen mee uit te halen die Illustrator niet kan doen) in vergelijking met het 'echte' werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Joehoei!
Illustrator is voor mij altijd al een achtergebleven pakket van Adobe geweest, ik had er minder kennis van dan de gemiddelde holbewoner, maar nu ben ik mezelf er dan op aan het storten. Nouja, laten we zeggen, ik heb mezelf voor de lol eens gedwongen iets met vectoren over te gaan trekken wat ik normaliter met de fake-vectortjes van Paint Shop Pro zou doen. En tadaaaa:
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/moraalridder-vector.gif
8) :Y) (van deze )
Die lans moet anders bovenaan (dat waren mn eerste lijntjes) en zn ogen moeten wat minder alsof hij net 3 weken stof heeft gehapt, ... maar het begint toch al ergens op te lijken?
Ohja, onder aan de kont van het paard moet nog een staartje komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44042

Hij doet me meer aan een ridder denken dan een holbewoner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Anoniem: 44042 schreef op 13 oktober 2003 @ 21:39:
Hij doet me meer aan een ridder denken dan een holbewoner :)
Dan moet je beter lezen :Y)
Ik werk zelf dagelijks met Adobe flavours als Photoshop en InDesign, en Illustrator gebruik ik alleen voor het editten of automatisch tracen van bestaande logo's. Natuurlijk moet ik dat spul ook wel beheersen als aanstormend dtp'er / ontwerper... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
aanstormend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11750

Punksmurf schreef op 10 October 2003 @ 23:50:
[...]

:9~ heb je die ook in een hogere reso? 1600 als het kan? en zou je m dan willen mailen? :D

mooie plaat _/-\o_
http://www.natalieportman...ovies/swep2/23.jpg_hi.jpg
staat ie in 2012 x 1988, maar beware: ik heb 'm zeer grondig herbelicht, geleveled, gesaturate en gecolorized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
You don't have permission to access /images/movies/swep2/23.jpg_hi.jpg on this server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

Spatie erachter zetten en 't mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
:? triest.... :P
Hoe kom je daar achter?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://switch.sytes.net/catseye.jpg

Niet zó origineel, wou een beetje kloten.. En toen ik een pic zag van een kat wou ik wel eens iets proberen met een kleur er uit laten 'spatten'. De kleur groen in het oog is dat geworden :P. Vindt het zelf niet zo geslaagd. Weet iemand hier nog goede technieken voor? (Ik heb het plaatje zelf de brightness lager gezet, nog een layer heb ik hem geblurred (movement) en toen oog uitknipt met lasso tool en met color Balance groen, maar niet ál te groen te krijgen. Niet de beste techniek denk ik).

[ Voor 5% gewijzigd door Switch op 08-12-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739

Switch schreef op 14 October 2003 @ 13:14:
[afbeelding]

Niet zó origineel, wou een beetje kloten.. En toen ik een pic zag van een kat wou ik wel eens iets proberen met een kleur er uit laten 'spatten'. De kleur groen in het oog is dat geworden :P. Vindt het zelf niet zo geslaagd. Weet iemand hier nog goede technieken voor? (Ik heb het plaatje zelf de brightness lager gezet, nog een layer heb ik hem geblurred (movement) en toen oog uitknipt met lasso tool en met color Balance groen, maar niet ál te groen te krijgen. Niet de beste techniek denk ik).
best leuk ;p alleen zou ik dat andere oog ook zo groen maken en die blauwe :? gloed van zijn rug af halen

[ Voor 4% gewijzigd door Roelant op 06-01-2004 19:18 . Reden: linkje edit op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Nu je het zegt.. Dat blauwig iets :P Raar, weet niet wat het is. Zat volgens mij al op de orignele foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

het effect wordt ook minder doordat de kat niet in de camera, maar naar de fotograaf kijkt, hierdoor wordt je niet aangekeken als je dit plaatje bekijkt.
Uit ervaring weet ik dat het een verschrikkelijk irritant werk is om een kat in de lens proberen te laten kijken

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vanavond komen er hopelijk foto's van de Pringlebus en van het kladblokje! :)
(dit wordt hopelijk geen Suffie-belofte) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

willem169 schreef op 14 October 2003 @ 00:41:
:? triest.... :P
Hoe kom je daar achter?...
Een hele hoop "zogenaamd beveiligd tegen deeplinking" servers vallen voor dat truukje. Als je de filenaam weghaalt mag je trouwens gewoon in de hele map browsen... da's pas triest :P (en hoogstwaarschijnlijk ook de oorzaak. Misschien weten ze het bij P&W?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ja, het zijn filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94861

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/mgfa.jpg
mijn vriendin (in het echt is ze veel mooier hoor ;) )
geweldig issie niet, maar ik vond em wel mooi geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Geinig :) Misschien iets meer shading in o.a. de haren, en mogelijk in het gezicht/de armen e.d. Bepaalde lijnen van de haren enzo mogen ook wat vloeiender, misschien (als je illustrator oid gebruikt) wat minder anchors gebruiken (altijd zo min mogelijk!) met wat langere handles. Zit er trouwens geen vreemde deuk in haar bovenarm?

Heb je een origineel btw?

En welkom op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja idd.. het haar is niet goed (moet gekamt worden zeg maar :) meerder lagen etc), en daar bij die ringen en ook het haar teveel punten. keb et origineel niet hier helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
kick :P

Wipje van een promo wallpaper voor mn site:

Afbeeldingslocatie: http://www.newskin.nl/meuk/promo_wip.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door equationunequal op 16-10-2003 00:10 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hankey schreef op 16 October 2003 @ 00:09:

[afbeelding]
Leuk leuk. vooral die achtergrond... het zal zeker wel een clouds met een artistic filter zijn uit Photoshop (schop me if not) maar het heeft hier het idee van een roestige plaat, maar dan wel in de zelfde vectorstijl als de rest van de boel.

Nais. En nu over de rest van het ding. Want hij is wel lief maar wat ís het nou. New Skin. Zegt mij dat wat? Misschien. Misschien verzorg jij schoonheidsbehandelingen, totale metamorfoses of makeovers van sites en layouts...of misschien moet ik het op het psychologische vlak zoeken, maar wat heeft New Skin met deze cirkeltjes en boogjes te maken? Ik ben erg nieuwsgierig.
Is het een herhalend proces? Kan ik de rondgaande stipjes opvatten als mensen die rondgaan in de cirkel en telkens hetzelfde beleven? Telkens een nieuwe skin?

Now shoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Dark Blue schreef op 16 oktober 2003 @ 00:48:
[...]

Leuk leuk. vooral die achtergrond... het zal zeker wel een clouds met een artistic filter zijn uit Photoshop (schop me if not) maar het heeft hier het idee van een roestige plaat, maar dan wel in de zelfde vectorstijl als de rest van de boel.

Nais. En nu over de rest van het ding. Want hij is wel lief maar wat ís het nou. New Skin. Zegt mij dat wat? Misschien. Misschien verzorg jij schoonheidsbehandelingen, totale metamorfoses of makeovers van sites en layouts...of misschien moet ik het op het psychologische vlak zoeken, maar wat heeft New Skin met deze cirkeltjes en boogjes te maken? Ik ben erg nieuwsgierig.
Is het een herhalend proces? Kan ik de rondgaande stipjes opvatten als mensen die rondgaan in de cirkel en telkens hetzelfde beleven? Telkens een nieuwe skin?

heheh probeer er nou niet zo diepzinnig over na te denken joh :P

Denk persoonlijk dat het gewoon een promoplaatje is voor zn site... dus het moet er leuk uit zien om mensen naar zn site te krijgen...

Edit:
Hmm, na een second look zie ik er een soort van rotonde in, waarop de autootjes maar rondjes blijven rijden... ;) das vast ook symbolisch op te vatten

[ Voor 8% gewijzigd door DocB op 16-10-2003 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DocB schreef op 16 October 2003 @ 01:16:
[...]

heheh probeer er nou niet zo diepzinnig over na te denken joh :P

Denk persoonlijk dat het gewoon een promoplaatje is voor zn site... dus het moet er leuk uit zien om mensen naar zn site te krijgen...

Edit:
Hmm, na een second look zie ik er een soort van rotonde in, waarop de autootjes maar rondjes blijven rijden... ;) das vast ook symbolisch op te vatten
ja dat was ook het eerste wat ik erin zag, een rotonde :) maar dat symbolische gezeik allemaal gaat mij iets te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
Dark Blue schreef op 16 October 2003 @ 00:48:
[...]

*Schopt Dark Blue :P*

Achtergrond is een combinatie van ingescanned gekreukt papier en ingescanned papier met koffievlekken :)

Het is eigenlijk gewoon een betekenisloos ding dat er mooi uit moet zien zodat ik daluk een leuke wallpaper heb voor op mn laptop enzo. Dat middelste ding is mijn logo en dat herhaalt zich zeg maar door de rest van het plaatje. De streepjes in het midden stellen iets als data op een cd'tje voor (weet het: is niet erg goed gelukt :P)...

Anyways, over de naam NewSkin:

Incubus - Newskin

At first I see an open wound
Infected and disastrous
It breathes chaotic catastrophe
It cries to be renewed
(Please Renew Me!)
Its tears are the color of anger
They dry to form a scab
To the touch, its stiff and resilient
Underneath, the new skin breathes
As outwardly cliche as it may seem
Yes, something under the surface says
C'est la vie
It is a circle, there is a plan
Dead skin will atrophy itself to start again
Look closely at the open wound
See past what covers the surface
Underneath chaotic catastrophe
Creation takes stage

Its all been saved
With exception for the right parts
When will we be new skin?
Its all been seen with exception for what could be
When will we be new skin?

Fallacious cognitions
Spewed from televisions
Do mold our decisions
So stop and take a look
And you'll see what I see now

Zo ben ik aan die naam gekomen (check mn site) :)

Anyways thnx for the comments :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 10:46

Puck

W32.Deadcode.A

Dat is ook waar ik aan dacht toen ik die plaat zag! Incubus :P

Trouwens leuk gedaan die achtergrond door papier te scannen :D

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
fk u, dit zijn echt niet allemaal dezelfde filters man, djeez laat jij dan eerst iets zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:11

Ibex

^^ met stom.

darkdesign schreef op 16 October 2003 @ 17:57:
[...]

fk u, dit zijn echt niet allemaal dezelfde filters man, djeez laat jij dan eerst iets zien
Nja, maak jezelf ff niet druk zeg... voor iemad bedreven in photoshop zijn het mss idd "maar" filtertjes, maar voor iemand die niet met photoshop kan werken maakt dit niet zoveel uit hoor! Ikzelf pruts ook af en toe met filtereffectjes en dit zijn men resultaten: http://users.pandora.be/ibex/photoshop/ geef toe, zo schitterend zijn ze ook niet hé :)
Laat je in ieder geval niet opwinden voor iemand die het niet zo spectaculair vind... Ik zie ook enkele filters in je tekeningen, mor ik vind ze in ieder geval ZEER mooi :) die komen in men mapje met desktopachtergronden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ibex op 16-10-2003 18:42 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 16:41
mn eerste serieuze poging tot photoshop/backgrounds :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12343/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12344/thumb.jpg

tips welkom, afkraken mag ook, de hemel in prijzen liever niet :P zo goed ben ik niet

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Wow mike, het is geweldig! :P

Ja euh. Wat heb je precies gedaan eigenlijk :? Ik neem aan dat de plaatjes niet van jezelf zijn, als het wel zo is wil ik je toch de hemel inprijzen :)

If not, dan is het natuurlijk niet zo bijzonder, plaatje tekst tekst klaar. Maar dan kan ik er uiteindelijk weinig aan afkraken, want de opmaak an sich is wel lekker rustig zo, hoewel ik het lettertype niet erg vind uitblinken in leesbaarheid.

Uhm, even zoeken leert dat Machine Phase een comic is, en dat dat lettertype erbij hoort. Tja, dan heb ik helemaal weinig te zeggen over je backgrounds. Knap geknipt en geplakt? :) No offence, het ziet er best netjes uit, maar het is nu niet echt veel werk :) Maar liever dit op mijn background dan random ondoordacht honderd filters over elkaar gooien en dat neerzetten :)

[ Voor 31% gewijzigd door DarkX op 17-10-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Animated gifje:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/win.gif

(geen id hoe je em op 1x afspelen zet dus zal wel geheugen vreten...)

Echt geweldig istie niet, maar ja, dat krijg je met imageready....
hijs ook in 5 min. gemaakt, en dat zie je ook..

EDIT: Hmm hij loopt niet echt OK, maar 1/4 van de animatie wordt gespeeld ofzo...

[ Voor 15% gewijzigd door sjaakaq op 17-10-2003 13:36 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Anoniem: 94861 schreef op 14 October 2003 @ 20:13:
[afbeelding]
mijn vriendin (in het echt is ze veel mooier hoor ;) )
geweldig issie niet, maar ik vond em wel mooi geworden :)
Kijk, hier ben ik al een tijdje naar opzoek. Ik probeer hetzelfde te doen met allerlei foto's. Ik heb al begrepen dat het "Tracen" heet. Hoe ga je precies te werk? Ik kan me voorstellen datje een wacom hebt oid en daarop de foto overtekent met je pen? In Illustrator.

Ik weeet wel dat er in flash een optie zit "Trace Bitmap" maar dat zal je wel niet gedaan hebben ;) Weet je hier misschien tutorials voor? BEn zee benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Officieel hoort dat wel zo geloof ik, dat het met illustrator moet. Ik heb het met de pentool in photoshop gedaan.
ik heb de foto gepakt, en dan van achter naar voren in lagen overgetrokken. Eerst het lichaam, dan de kleren, dan het gezicht, haar erachter. Het is trouwens heel handig om al je layers metteen al goed namen te geven anders word je echt gek. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/3.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/5.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/7.jpg
Bij de ogen heb ik 1 wit vlak gemaakt, dan de wimpers zwart, groen vd ogen, pupil, stipje. Dat was niet zo moeilijk allemaal. Voor de fill color pakte je gewoon een kleur uit wat je aan het overtrekken bent.

Maar nogmaals, deze is niet echt super ofzo haha, was gewoon om een keertje om te proberen. Pentool ruled wel in ieder geval! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 94861 op 17-10-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/360final.jpg
(klikbaar)

gewoon met selectietools van photoshop gedaan....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

darkdesign schreef op 16 October 2003 @ 17:57:
[...]

Zoek maar op phusion.nl en je vindt genoeg werk van mij :P
Als je niet tegen kritiek kan moet je er ook niet om vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door prototype op 17-10-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

leokennis schreef op 17 October 2003 @ 16:59:
[afbeelding]
(klikbaar)

gewoon met selectietools van photoshop gedaan....
Ik mis eigenlijk nog een wiel...? :X
Trouwens wel een bijzondere achtergrond, hoe kwam je daar zo op? Ik vind het niet echt bij een strakke auto passen.

Ik vind de auto qua straklijnigheid maar zo-zo. Met de pentool *D (alom geprezen hierboven) kan het al stukken beter.

Overigens kan ik vrolijk melden dat ik in deze post:
[rml]Dark Blue in "[ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 6"[/rml]
Mezelf leerde om in Illustrator met de pentool te werken...
...prompt donderdagochtend komt bij mij de wens te binnen schieten dat ik op mijn sinterklaas/kerstposter (jaja nu al) wel als tekstvak een mooi krullerig 'verlanglijstje' wil. Dus... Heidi startte Illu op en had binnen een half uur een mooi vergeeld opgekruld velletje papier voor zich staan, compleet bestaand uit twee objecten en beide opgevuld met passende gradient.
Ik mag het niet mee naar huis nemen, maar ik ga nog een foto maken waar ik met de poster bij een winkel op sta :P (mijn eerste bekendheid in dit dorp gaat geheid op een kiekje) dus dan kunnen jullie het alsnog zien :)
Wat een hoop geblaat weer voor een beetje Illustratorwerk waar sommige W&Gbezoekers hiero hun hand nog niet voor omdraaien... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik mis eigenlijk nog een wiel...?
Nee! op dat plaatje waarvan ik em heb 'overgetrokken' zie je iig ook geen wiel, en tjah, een foto=de waarheid dus..

BTW, de pentool ben ik vrij slecht in. Dit is met het polygoon-lasso ding gedaan.

En de achtergrond? Tja, had nog een leuk patroontje liggen en dacht: gebruiken dan maar...
het zijn eigenlijk doorzichtige pixelart-'blokjes' met een gradiënt erachter...

(BTW: wel erop klikken hè, zo op 600 breed is ie veel te korrelig, en de achtergrond is niks...)

[ Voor 14% gewijzigd door sjaakaq op 17-10-2003 17:37 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Klikken aub:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/reuzeland.jpg

Tja het idee en de uitvoering is heel simpel, maar het effect wel mooi:
1-men neme een afbeelding, in dit geval van een reuzenrad in beweging (dus met blur effect)
2-Image-->mode-->grayscale
3-Contrast op 100, brightness uitkiezen zodat je nog wel kan zien wat het is

Men heeft nu een zwart-wit plaatje

Men hale al het wit weg, en men heeft nu een deel zwart en een deel transparant

4-Image-->mode-->RGB
5-Men neme een ander plaatje, in dit geval een schilderij van een landschap
6-Men zette deze op een layer ACHTER de 'zwarte layer'
7-Men spele wat met de opacity van de zwarte layer
7.5-Men zette er eventueel een semi-filosofische tekst bij
8-Klaar!

Comments anyone?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Hankey schreef op 16 October 2003 @ 00:09:

[afbeelding]
Dit is wel een gigantisch stoer ding, met name de achtergrond vind ik van erg grote klasse, wat is dat en hoe heb je dit effect bereikt :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ey, ik vind het zeker wel wat !! Precies wat ik zelf ook ooit wilde maken, maar me alleen met Bryce lukte.
Jij zegt dat je het met Photoshop hebt gedaan? Kan je van 1 (bijv. wallpaper3) zeggen hoe je dat precies gedaan hebt?
Thxn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
leokennis schreef op 17 oktober 2003 @ 23:05:
Klikken aub:
[afbeelding]

[knip uitleg]

Comments anyone?
zeker wel een tof effect ik zie alleen in jouw plaatje de link tussen landschap en reuzenrad niet zo... t is wel een speciaal effect, het doet me ergens aan denken maar ik weet inet precies wat.. komt mss ook door de vorm die je koos, met die ster en die 2 grote balken zo

lekker vaag weer ;)
en iedereen denkt.. ach, laat die punksmurf maar lullen :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Niet online
Punksmurf schreef op 18 October 2003 @ 14:19:
lekker vaag weer ;)
en iedereen denkt.. ach, laat die punksmurf maar lullen :P
Jij zegt het ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 17 October 2003 @ 23:05:
Klikken aub:
[afbeelding]

1-men neme een afbeelding, in dit geval van een reuzenrad in beweging (dus met blur effect)
2-Image-->mode-->grayscale
3-Contrast op 100, brightness uitkiezen zodat je nog wel kan zien wat het is

Men heeft nu een zwart-wit plaatje

Men hale al het wit weg, en men heeft nu een deel zwart en een deel transparant

4-Image-->mode-->RGB
5-Men neme een ander plaatje, in dit geval een schilderij van een landschap
6-Men zette deze op een layer ACHTER de 'zwarte layer'
7-Men spele wat met de opacity van de zwarte layer
7.5-Men zette er eventueel een semi-filosofische tekst bij
8-Klaar!

Comments anyone?
dit doet mij echt ontzettend aan rusland denken.. Communisme... Vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• augurk
  • Laatst online: 06-11-2023

augurk

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~borkus/got/mixed.jpg

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

zeker wel een tof effect ik zie alleen in jouw plaatje de link tussen landschap en reuzenrad niet zo... t is wel een speciaal effect, het doet me ergens aan denken maar ik weet inet precies wat.. komt mss ook door de vorm die je koos, met die ster en die 2 grote balken zo
Tja, dat zijn eigenlijk 2 heel randome plaatjes. 1e is via zo'n site die via google random pics zoekt (dat reuzenrad), en die 2e had ik nog voor school op men HD staan.

En dat communisme...waarschijnlijk door die ster ofzo??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
communisme! dat was het wel idd! tnx :)
ik denk dat het idd komt door die vette ster en die dus die dikke balken, dat soort strakke, vette dingen zie je in die propaganda terug

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Augurk> Hmmm. Mja.

Beter dan vrij veel first try's, edoch niet enorm indrukwekkend. Een regel in het algemeen: probeer het rustig en niet de regenboogig te houden. Hou een zekere lijn in de onderdelen van je afbeelding.

Tip specifiek voor gebinnen: effecten proberen door chaotisch filtertjes te tryen is een leuke manier om je programma wat beter onder de knie te krijgen, en ik raad het je ten zeerste aan om te tryen wat al je functies doen in zoveel mogelijk combi's. Maar als je een plaat wilt maken met een idee (wat je hier doet; ik neem aan dat het over dj-en gaat :)) dan loont het je om een iets duidelijk plan van de sfeer op te stellen. Welke kleuren wil ik gebruiken (liever niet echt meer dan 3 + tinten van die kleuren)? Welke vormen komen erin? Wat is het gevoel, hoe beeld ik dat het beste uit? Wat zijn de belangrijkste elementen, welke zijn optioneel? Hoe berijk ik dat beeld wat ik hiermee opbouw?

Zoals muziek een pakkend ritme, harmonieuze klanken, passende instrumenten en een pakkende melodie nodig heeft, zo moet ook je afbeelding op het eerste gezicht 'kloppen'. Hier zijn wat minder duidelijke basislijnen voor als voor muziek, maar het gevoel kan net zo snel door net fout verstoord worden. Dus denk goed na over wat je wilt maken, zeker met dit soort semiabstracte afbeeldingen moet je je idee duidelijk, strak en helder overbrengen.

So far for my 2 cents :) Dit is voor de duidelijkheid geen rant, maar een poging om je tot een goede manier van denken te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 18 October 2003 @ 23:23:
[...]

Tja, dat zijn eigenlijk 2 heel randome plaatjes. 1e is via zo'n site die via google random pics zoekt (dat reuzenrad), ...
ja? welke site is dat dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
stefanvverk schreef op 17 October 2003 @ 23:22:
[...]

Ey, ik vind het zeker wel wat !! Precies wat ik zelf ook ooit wilde maken, maar me alleen met Bryce lukte.
Jij zegt dat je het met Photoshop hebt gedaan? Kan je van 1 (bijv. wallpaper3) zeggen hoe je dat precies gedaan hebt?
Thxn !
je moet met heel veel layers werken, er zitte wallys bij die ongeveer 25 tot 30 layers hebben en 30 mb groot zijn (.psd file), je moet ook met verschillende effecten werken, die stippen van verschillende groote kun je diepte mee krijgen, soort cosmisch effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind die hand zeker mooi gedaan, hoewel dat natuurlijk alleen een invert en een adjust hue is... maar hij komt er mooi uit. Ik hou wel van veel kleurtjes in mooie verlopen. Iets wat ik minder vind is hoe je die rand er net onder, met rood en groen, hebt opgelost. Het ziet er nogal getekend uit. Misschien zou je dat beter weg kunnen halen, en met de smudge tool wat smeersels van boven naar onder maken... geeft misschien een natuurlijker verloop. De smudge tool zit ook in je menuutje, onder de gum geloof ik.

En misschien kun je de schuifjes van de apparatuur aan de rechterkant nog wat meer contrast geven... je ziet de korreligheid er vanaf vallen. Maar verder geen gek begin voor je eerste photoshopsel.

Zelf heb ik ook weer wat gemaakt, anders was deze egoïstische dame niet in dit topic langsgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/eenhoorns_wip.jpg
Het is een tekening die officieel van Lena Furberg is, zweedse tekenares die vooral paardenstrips deed. Ik heb er veel van haar kunnen bewaren, en ze zijn ideaal om te vectoriseren :D

hoeveel Tweakers denken nu 'omfg, de volgende Tweakster die hier paarden invoert...8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GTO pic
nog niet klaar, als ik verder wil kan ik die voorbumper wel opnieuw gaan maken :/
maar toch :) ik vind het er altijd wel leuk uitzien

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 94861 op 20-10-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanvverk
  • Niet online
darkdesign schreef op 19 October 2003 @ 16:29:
[...]

je moet met heel veel layers werken, er zitte wallys bij die ongeveer 25 tot 30 layers hebben en 30 mb groot zijn (.psd file), je moet ook met verschillende effecten werken, die stippen van verschillende groote kun je diepte mee krijgen, soort cosmisch effect
Ja daar kunnen we wat mee.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ira, waarmee heb je dat gedaan?

Hijs zeker vet alleen:
1-iets meer shading op het bodywork
2-de achtergrond (maar dat zul je zelf ook wel zien, dat daar op dat wit nog wat hoort:P)

Als ie af is: posten! Heb ik een nieuwe achtergrond

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Auto staat ook iets scheef ten opzichte van de achtergrond. Perspectief klopt niet ofzo. Verder super de super! BEn altijd benieuwd hoe mensen zoiets maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

datie scheef leek te staan (bij die andere) komt waarschijnlijk omdat ik die lijntjes daarachter even snel zelf had getekent.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/gto2.jpg
wallpaper
wallpaper2

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 94861 op 20-10-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
Goed gelukt !, de 'goat' is een van m'n favo amerikanen, dus dit gaat er altijd goed in :P

Misschien kan je er nog extra shading/highlight lagen bij doen, dat geeft altijd wat extra diepte [dat hoeven geen grote stukken te zijn, maar een kleine glans of schaduw help altijd, bijvoorveeld in de wielkasten, op het chroom ed.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51002

Dit is een WIP van mij. Weet effe niet wat ik er verder nog bij moet zetten. Dus ga ik wachten op inspiratie. Suggesties zijn altijd welkom.

(KLIK VOOR 1024x768)

Afbeeldingslocatie: http://www.jasonx.org/pics/Skullhead_small.jpg

Ciao

Jason X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Laatst online: 20-08-2024
Goed gesoept, maar die textuur achter de text aan de linkerkant doet een beetje goedkoop aan, want het is zo'n standaard filtertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind het niet echt... eruit springend.
Je begint leuk met dat dialoogje maar het heeft eigenlijk geen uitwerking op de rest van de plaat. Jammer dat je de linkeronderhoek totaal niet benut.

Dat doodshoofd springt er uit, helaas met een oh-zo-standaard bevel en vergemikte dropshadow, maar so be it. Helaas doet de eveneens zwevende pijl het hele effect weer teniet.
De tekst 'using arrows is so 1983' klinkt heel classy maar slaat als een tang op een varken. en kijkende naar dat vind ik de verdere omgeving ook niet zo bij 1983 passen, de technieken die ze toen ws. hebben gehad en wat er toen leefde. Ik leefde toen iig nog niet, dus ik kan daarover weinig zeggen maar warmgekleurd kippengaas met zgn. bloedvlekken die iets meer weg hebben van de stickers die je in de jaren '80 / '90 nog wel eens op Panda's en Alto's tegenkwam. (auto's bedoel ik dan...).

Nee ik vind het niet echt bij elkaar passen, of een bepaalde bedoeling hebben. Maar dit is dan ook al de tweede post die ik op 'bedoeling van de plaat' laat neerkomen, als jullie gewoon geen zin hebben in een 'hoe en waarom' vragenrondje... doe ik dat niet...
Kijk maar naar die plaat van mij hierboven, jaren '30 stijl zoals ik het noem maar niemand vraagt me wáárom ik het nou zo heb gekozen.

Ik vind het jammer dat feedback in deze thread niet veel verder gaat dan 'ik herken een filter' en met als standaardreactie 'nee het was geen filter dit doe ik zelf heel 1337 maar zeg niet hoe' of 'ja was het ook maar dit was toch alleen maar voor de lol gemaakt'.
Doet me eraan denken dat ik in het Digifoto forum nooit feedback geef,... en er hier juist op hamer...maar ik vind het gewoon zo jammer. Ik vind het 2d topic leuk om te discussiëren over waarom er iets gemaakt wordt en wat anderen vinden dat ik er aan zou kunnen veranderen... omdat zij er een andere visie op hebben of misschien meer van de stijl afweten dan ikzelf.
Ik heb het hier lang niet over iedereen, maar het is leuk als er wat discussie op gang komt, niet alleen over het 'hoe' maar ook over het 'waarom' en 'waarvoor'.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 20-10-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://members.home.nl/fatmike/spitfire.jpg
the usual :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 94861 op 21-10-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Dude die is mooi... Zou wel zonde zijn als je hem niet verder uit zou werken... met wat shading en schaduwen zou hij IMO veel beter uit de verf komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 20 October 2003 @ 22:25:
[...]
Maar dit is dan ook al de tweede post die ik op 'bedoeling van de plaat' laat neerkomen, als jullie gewoon geen zin hebben in een 'hoe en waarom' vragenrondje... doe ik dat niet...
Kijk maar naar die plaat van mij hierboven, jaren '30 stijl zoals ik het noem maar niemand vraagt me wáárom ik het nou zo heb gekozen.

Ik vind het jammer dat feedback in deze thread niet veel verder gaat dan 'ik herken een filter' en met als standaardreactie 'nee het was geen filter dit doe ik zelf heel 1337 maar zeg niet hoe' of 'ja was het ook maar dit was toch alleen maar voor de lol gemaakt'.
[...]
Dark,

Het is helemaal niet zo gek wat je zegt hoor. De gedachte die achter creaties zit, verklaart meestal een hoop, of geeft de kijker een richting aan waarin het moet worden gezien.
Dit gaat natuurlijk niet voor alles op, aangezien men met “wat aanklooien” ook tot leuke resultaten kan komen.

Op DeviantArt.com wordt je wel gevraagd om een uitleg zodra je iets submit, alsmede een uitleg hoe en waarmee je het gemaakt hebt.

Mijn “creatie” behoorde even in de categorie “Aanklooien” vandaar dat het nog geen geheel is. Inspiratie was even op. Overigens heb ik nu wel een idee, alleen moet ik de juiste tutorial even vinden.
Maar om even in te gaan op jouw wens: ik wilde eerste op de achtergrond een plaat van zware industrie. Beetje een Industrial Strength sfeertje. Alleen bedacht ik toen dat industrie in combinatie met het doodshoofd er moralistisch/idealistisch kon gaan uitzien. Dat wil ik niet, ben geen Greenpeace-activist. Dus dat idee liet ik varen en ging toen een beetje aanklooien.
Nu heb ik, zoals gezegd, wel een idee. Alleen zoek ik een tutorial. Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, en ik ga ook zeker zelf zoeken, maar mocht iemand een tut weten te liggen voor een box (audio), dan hoor ik het graag. Deze wil ik in de doodskop plaatsen.

Greetz

Jason X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/spitfire2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Laatst online: 13-02 05:48
Ik had ruzie met mn kleuren (illustrator) :( dus had ik het maar zo gelaten:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/niekverw2/images/Untitled-1S.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 01:04
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=425018

ik zit nu vast op der lippen (en borsten)

is er niet ergens een tutorial hoe de lippen te maken met ps? want ik krijg er steeds zulu lippen uit en dat is niet de bedoeling :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
El_Hefe schreef op 21 October 2003 @ 15:24:
Ik had ruzie met mn kleuren (illustrator) :( dus had ik het maar zo gelaten:

[afbeelding]
waar heb je kleur voor nodig dan? dit is gewoon een strakke plaat! alleen kan je mss nog wat aan zijn ogen doen?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

mattttt> Waarom doe je dat in ps? Zoiets maak je toch in illustrator :?

En de enige tip die ik je kan geven is gewoon goed kijken naar je photoreferences eigenlijk. Lippen zijn ook moeilijk, maar -om een cliche te begruiken- oefening baart kunst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
ik had het in photoshop gedaan omdat ik dan de kleuren met de pipet kon selecteren, volgende keer ga ik wel weer met illustrator aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2021

Mobie

Little Idiot

Anoniem: 94861 schreef op 20 October 2003 @ 15:53:
datie scheef leek te staan (bij die andere) komt waarschijnlijk omdat ik die lijntjes daarachter even snel zelf had getekent.

[afbeelding]
wallpaper
wallpaper2
Erg goed gelukt 8) Heb die tweede met witte streep nu als achtergrond.. je had misschien wel die lettertjes links nog iets beter zichtbaar kunnen maken.. maar toch bedankt! :)

Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Beeeeh. Echt fftjes leeg momenteel. Heb een een soothing plaatje gemaakt om wat te doen te hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12652/full.jpg

Okay, het is slecht afgewerkte crap, maar het gaf me tijdens het maken wel wat ideetjes over wat ik kan gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool hefe!
wat is het voordeel van illustrator dan DarkX? ik heb het nog nooit gebruikt, altijd in PS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nou, ligt eraan wat je wilt doen. Plaatjes bewerken doe je uiteraard in photoshop, maar voor vectorbewerkingen is photoshop neit echt bedoeld. Illustrator werkt daar gewoon beter en vloeiender mee, en heeft meer bewerkingsmogelijkheden voor vectoren. Try it, ik geloof toch niet dat je Photoshop gekocht hebt, dus zoveel meer kost illu niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX: ik vind die witte bloempjes in het midden een beetje overbelicht. Misschien is het leuk om aan de linkerkant nog iets te plaatsen? 'De' boom waaronder het allemaal groeit? (gewoon in je fantasie) ... om een beetje afstand te nemen, en het wat werkelijkheid te geven waar dit nou allemaal te vinden is?

Overigens, als je niet met de plaat verder gaat, ook goed... je zei al dat dit een soort tijdsverdrijf was.

* Dark Blue is op het moment bezig kaartjes te maken. Ik heb de laptop van de zaak mee naar huis en zit nu lieve bloemenkaartjes te maken voor aan bloemstukken... op verzoek van klant, van knaloranje rouwkaartjes tot lavendelblauwe kerstkaartjes. Kan het nog gekker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ghehe, idd. Heb em ook alleen als een 600 bij 360 jpegje opgeslagen, dus wijzigingen worden lastig :) Bloemen zijn trouwens ook gewoon hedra blaadjes, het zijn maar 3 foto's.

Misschien dat ik er wel mee verder ga, maar dan van scratch. De selecties waren allemaal erg lelijk, dus vond het niet de moeite dit te bewaren, was erg rough gemaakt allemaal :)

Mijn oom maakt ook kaarten met z'n digicam, hij heeft laatst ook wat foto's van mij overgenomen. Verkoopt inmiddels een hondertal kaarten per week aan vrienden/kennisen e.d., best koel :)

[ Voor 22% gewijzigd door DarkX op 21-10-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31231

mattttt schreef op 21 oktober 2003 @ 15:58:
[afbeelding]

ik zit nu vast op der lippen (en borsten)

is er niet ergens een tutorial hoe de lippen te maken met ps? want ik krijg er steeds zulu lippen uit en dat is niet de bedoeling :)
hmm erg netjes tot nu toe alleen d'r benen vind ik een beetje raar, net of je geen zin meer had en ze er maar ff ondergeplakt hebt :P Ze ogen zo iezo een beetje vreemd en sluiten ook niet helemaal mooi aan op d'r broekje.
Volgesn mij is het erg de moeite waard hier nog es naar te kijken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Anoniem: 31231 schreef op 21 October 2003 @ 23:38:
[...]

hmm erg netjes tot nu toe alleen d'r benen vind ik een beetje raar, net of je geen zin meer had en ze er maar ff ondergeplakt hebt :P Ze ogen zo iezo een beetje vreemd en sluiten ook niet helemaal mooi aan op d'r broekje.
Volgesn mij is het erg de moeite waard hier nog es naar te kijken O+
danke, ik heb die benen er maar uit geknipt omdat ik er geen zin meer had, de'r mond is er ook wel redelijk uitgekomen

Afbeeldingslocatie: http://www.party-animals.nl/raver.jpg

origineel

Afbeeldingslocatie: http://cheesypoof.matttt.nl/origineel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
Misschien zou je pic wat sexier maken als je die arm duidelijker maakt (lees: donkerder), zo dat je ziet dat ze met d'r hand in d'r mond zit te veugelen :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sealy
  • Laatst online: 07-06 14:57

sealy

bastards...

Anoniem: 51002 schreef op 21 October 2003 @ 08:11:
[...KNIP...]

Ik dit hier mag vragen, en ik ga ook zeker zelf zoeken, maar mocht iemand een tut weten te liggen voor een box (audio), dan hoor ik het graag. Deze wil ik in de doodskop plaatsen.

Greetz

Jason X
even gegoogeled met "speaker tutorial photoshop", and this is what showed up
B)

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sealy schreef op 22 October 2003 @ 19:26:
[...]

even gegoogeled met "speaker tutorial photoshop", and this is what showed up
B)
_/-\o_ Muchos gracias!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fatmike/hotrod.jpg
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72427

Sorry voor 't formaat ;)
Illustratorgepruts!

Afbeeldingslocatie: http://p-chez.endoria.net/crea/strat-cirkel.jpg

en was nu nog bezig met:

Afbeeldingslocatie: http://p-chez.endoria.net/crea/gibsonlespaul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ira en P-chez: allemaal erreg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72427 schreef op 24 oktober 2003 @ 00:22:
Sorry voor 't formaat ;)
Illustratorgepruts!

[afbeelding]

en was nu nog bezig met:

[afbeelding]
zoo !! errug errug mooi ! en super netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ira, ideetje:

maak een tutorial over hoe je die auto's maakt!

1-Kunnen wij het ook
2-Word je beroemd mee :P

[ Voor 4% gewijzigd door sjaakaq op 24-10-2003 10:34 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Geloof em niet! Zo heb ik ook ooit een tutorial gemaakt, en kan nogsteeds over straat zonder dat iemand me herkend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Laatst online: 13-02 05:48
leokennis schreef op 24 October 2003 @ 10:34:
Ira, ideetje:

maak een tutorial over hoe je die auto's maakt!

1-Kunnen wij het ook
2-Word je beroemd mee :P
het is gewoon een kwestie van overtrekken en je layers op transparant zetten zodat je het orginele plaatje nog ziet.

wel mooi die gitaren!, en die vlammen op de auto zijn ook goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El_Hefe schreef op 24 October 2003 @ 13:58:
[...]

het is gewoon een kwestie van overtrekken en je layers op transparant zetten zodat je het orginele plaatje nog ziet.

wel mooi die gitaren!, en die vlammen op de auto zijn ook goed gelukt.
nee zo doe ik dat niet eigenlijk
dr zit alleen nog wel een gruwelijk dikke fout in .... wie ziet hem? echt te dom :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.