Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
teksten zijn aangeleverd, maar ik zal er eens naar kijken, thanx for the feedbackVerwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 09:41:
Zwahiel, op de eerste pagina staat wel een hele lap tekst, ik zou deze beter onderverdelen in alinea's met een duidelijkere kop. Er is geen hond op internet te vinden die op jou site zo'n lap tekst gaat doorlezen.
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
800x600 kan de @#$% krijgen?zwahiel schreef op 15 januari 2004 @ 02:06:
Mijn header hoort bij deze site voor de nieuwsgierige (neej geen sitecheck!!!)
www.wielgoesonline.net/sites/ummenthum/
euhm nog even wel ja... het wordt nog omgezet zodat 800*600 ook goed in beeld gebracht wordt, (leinere knoppen en header) maar nog even niet... Opdrachtgever hoefde dat niet...
Het is alleen de vraag ode opdrachtgevere dat zomaar kan bepalen. Jij moet daar advies in uitbrengen. De rijscholenbranche lijkt me niet de meest high-end doelgroep die er is, dus 800x600 is echt een must.zwahiel schreef op 15 januari 2004 @ 10:55:
[...]
euhm nog even wel ja... het wordt nog omgezet zodat 800*600 ook goed in beeld gebracht wordt, (leinere knoppen en header) maar nog even niet... Opdrachtgever hoefde dat niet...
Natuurlijk is hij degene die erover na moet denken voor welke doelgroep de website beschikbaar is en wat voor materiaal deze doelgroep gebruikt om de website te bezichtigen. Maar als ontwerper kan hij zeker wel een ontwerp maken voor 1024 resoluties. of het slim is en of zijn opdrachtgever het toestaat is een 2e.Nozzman schreef op 15 januari 2004 @ 11:28:
Het is alleen de vraag ode opdrachtgevere dat zomaar kan bepalen. Jij moet daar advies in uitbrengen. De rijscholenbranche lijkt me niet de meest high-end doelgroep die er is, dus 800x600 is echt een must.
Ik zag een reclame op tv over 't voedingscentrum(.nl) die website is tot mijn verbazing ook niet voor 800x600 resoluties gemaakt en al helemaal niet modem vriendelijk. viel me op, beetje een slippertje van 't design bureau denk ik
de opdracht:
maak een kunststukje waar deze foto in zit:

mijn voorlopige resultaat

het was erg moeilijk om het meisje in te passen, maar ben er nu vrij tevreden mee
in vorige versies kreeg je alleen meer het idee dat die auto net weg reedt (kerel hing er nog uit), dat mis ik ook een beetje
maar om die kerel nou terug te zetten... dat past weer niet zo bij de sfeer
Onwijs vette plaat! Zou alleen die teskt er niet in zetten. Het staat wel mooi, maar het voegt niks toe. Laat het aan de kijker overKarp schreef op 16 januari 2004 @ 23:54:
[afbeelding]
het was erg moeilijk om het meisje in te passen, maar ben er nu vrij tevreden mee
in vorige versies kreeg je alleen meer het idee dat die auto net weg reedt (kerel hing er nog uit), dat mis ik ook een beetje
vette plaat, maar ik zou even wat op de verhoudingen lettenKarp schreef op 16 januari 2004 @ 23:54:
Een foto-bewerk-contestje op een ander forum
de opdracht:
maak een kunststukje waar deze foto in zit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook als je rekening houdt met perspectief (ze zitten ook nauwelijks verder van elkaar), is de auto best wel een slagje te klein, probeer dat ineengedoken meisje er maar eens in te denken, dan moet ze nog verder ineen, en dan sturen

oh nee! nozzman maakt een taalfout.. of typefout..Nozzman schreef op 17 januari 2004 @ 00:30:
[...]
Onwijs vette plaat! Zou alleen die teskt er niet in zetten. Het staat wel mooi, maar het voegt niks toe. Laat het aan de kijker over
anyhoe, bedankt beide, ik had niet gedacht dat ik hier nog eens zulke positieve reakties zou ontvangen
Helaas zijn ze er op het desbetreffende forum iets minder enthousiast over, maar ja, smaken verschillen.
Op zich stoort de grootte van het meisje mij niet zo, er mag wel een beetje meer nadruk op haar liggen dan realistisch is. En over die tekst...
Het was duidelijker toen er nog een kerel in die auto zat. Er was ook een duidelijker verband tussen plaat en en tekst/tekstpositie op dat moment.
They left me sloeg toen nog duidelijk op die auto+kerel. Dus inderdaad, het is wat overbodig nu. Ik twijfel of ik die kerel (eventueel minder vrolijk zwaaiend) terugzet of de tekst weghaal, en de gedachte erachter dus iets anders maak (gedumpt met een kapotte auto).
Wow! Jij wordt echt met elke poging beter!!!majic schreef op 11 januari 2004 @ 18:09:
En nog maar 1 ...vandaag een fatsoenlijke zon gemaakt, stevigere nebula's en een flink verhitte planeet met verdampende atmosfeer
[afbeelding]
edit: ach daar haal je je inspiratie vandaan. vandaar.
[ Voor 7% gewijzigd door inquestos op 17-01-2004 19:16 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
(offtopic maar ik kan niet anders dan het hier te vragen, je email werkt blijkbaar niet meer, welk font gebruik je onderin die afbeelding?
wat staat er in godsnaam op dat bord? beifeld ofzo? het is niet echt leesbaar en leidt erg af van de tekst waar het om gaat
met een hamer past alles

Nog heel erg WIP, maar dit is alvast de bovenkant van het design voor een festival. Het geheel wordt een soort afgodspaneel, met daarin verwerkt navigatie en contentblokken....euhm...ik post binnenkort het vervolg wel
Er staat Belfeld op... Waar de rijschool gevestigd is. En het is een shot uit de losse hand wat ik toevallig geschoten had terwijl ik 80 reed...Punksmurf schreef op 18 januari 2004 @ 15:03:
[...]
wat staat er in godsnaam op dat bord? beifeld ofzo? het is niet echt leesbaar en leidt erg af van de tekst waar het om gaat
Vond het wel wat hebben om er tussen te zetten, zoals het uitgekomen is is het de header geworden. Juist omdat ik het totaal iets anders vond!
maar smaken verschillen
met een hamer past alles
Verwijderd

en dezelfde plaat op wallpaperformaat wallpaper
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe je het beeld hebt gemaakt. Vanuit een voorbeeld? Of gewoon hardc0re pixelen?
Arrived anxious, left bored
Ik denk voor een aantal delen idd hardcore pixelen, maar dat lichaam... ik ken die arm ergens van, ik heb dat beeld eerder gezien maar ik weet niet waar. Het is die hand, gehuld in die moderne handschoen, net op het punt dat ik denk het ding te herkennen brengt die me in verwarringPuCK schreef op 21 januari 2004 @ 00:31:
Ziet er erg goed uit Nozz! Zelfde festival als vorig jaar waar jij toen ook het design voor de website voor hebt gedaan toch?
Ik ben toch wel erg benieuwd hoe je het beeld hebt gemaakt. Vanuit een voorbeeld? Of gewoon hardc0re pixelen?
ah, het is... het is... help me out here. Hij heeft geloof ik in mijn latijn boek gestaan. David stond er geloof ik in andere pose bij nml...
En die dropshadow onder die kolom... ook gepixeld?
Verder nette uitwerking, de knoppen zijn ook duidelijk helder leesbaar
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Het lichaam is een bestaand beeld, waarbij ik de vlechten heb doorgetrokken als een soort kabels.
De ornamenten links en rechts (bij Atlantis en 2004) komen van een Rohan-helm uit LOTR
De stenen elementen zijn handmatig afgebrokkeld
De pixeldingen zijn helemaal zelf gefriemeld
De nis waar het beeld op staat is gegoogled
De rest is gewoon zweet en pixelwerk
Dit festival geeft ons ieder jaar 100% vrijheid om los te gaan, dus voor de afwisseling heerlijk om te doen
Ow ja, het gezicht is geïnspireerd op de Larkie-werkwijze. Het geheel wordt uiteindelijk in Flash helemaal geanimeerd. Maar hoe...
[ Voor 12% gewijzigd door Nozzman op 21-01-2004 12:20 ]
Vooral majic z'n schitterende scenes vind ik prachtig...
Hier dus m'n allereerste photoshop probeerseltje:

ik vind alleen dat je wel érg veel sterren hebt, iets drastischer met die gum dus
ook zijn de verhoudingen een beetje weg, al zijn die zowiezo moeilijk met space scenes lijkt me
met een hamer past alles
Verwijderd
Ik had onder het genot van een fles wijn het lumineuze idee om achteraf handmatig anti-aliasing toe te passen op mijn 3D renders. Het idee was (is) om eerst je gewone plaatje te renderen. Daarna een toon materiaal gebruiken, welke de lijnen aan kan geven die meestal AA nodig hebben. Nu heb ik dus het gewone plaatje en een plaatje met witte lijnen op een zwarte achtergrond.
Goed, photoshop, selectie gemaakt van de witte lijnen, selectie over kleurenrender, blur. Mwa, werkt aardig maar kan beter.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk om een mask te gebruiken voor een filter zoals blur? Of hoe zouden jullie zoiets aanpakken?
Het zou n.l. ideaal zijn om een geblurde versie van de toonrender te gebruiken voor de mask van de filters.
Is het nog duidelijk?
edit: overigens, die bevel van die zon oid ziet er niet uit.. probeer wat subtieler te shaden
edit2: niet stiekum je plaatje wijzigen als ik m'n post edit!
euh, de randen van de overgang sterren -> niet sterren zijn heel scherp en zien er niet meer natuurlijk uit..
ik bedoel het nooit om te zeiken ofzo, ik probeer altijd alleen maar tips te geven die - naar mijn mening - helpen. ik zeg niet dat jullie mij een zeikerd vinden, en dat kan ik me voorstellen. zo is het alleen dus nooit niet bedoeld. ik zie hier ook veel werk dat ik echt fan-tas-tisch vind, maar ik vind het zo weinig toevoegen om te gaan roepen 'wauw wat ontzettend mooi', want als iedereen dat doet, krijg je alleen maar topics met die kreten. opzich wel leuk voor de tekenaar, maar het helpt hem (haar) bar weinig. daarom leg ik de nadruk op punten die naar mijn mening verbeterd kunnen worden.
[ Voor 26% gewijzigd door Punksmurf op 21-01-2004 23:02 ]
met een hamer past alles
'k Heb het ietwat veranderd (was een foutje op de zon)...Punksmurf schreef op 21 januari 2004 @ 22:57:
k ben wel een zeikerd he...maar zo is t juist wel weer erg weing.. wat is trouwens die groenige circel?
edit: overigens, die bevel van die zon oid ziet er niet uit.. probeer wat subtieler te shadenmet het handje is vaak 100x mooier dan een stom filter (en ook 100x zoveel werk, maar daar moet je niet om kniezen voor een mooi resultaat
)
ik bedoel het nooit om te zeiken ofzo, ik probeer altijd alleen maar tips te geven die - naar mijn mening - helpen. ik zeg niet dat jullie mij een zeikerd vinden, en dat kan ik me voorstellen. zo is het alleen dus nooit niet bedoeld. ik zie hier ook veel werk dat ik echt fan-tas-tisch vind, maar ik vind het zo weinig toevoegen om te gaan roepen 'wauw wat ontzettend mooi', want als iedereen dat doet, krijg je alleen maar topics met die kreten. opzich wel leuk voor de tekenaar, maar het helpt hem (haar) bar weinig. daarom leg ik de nadruk op punten die naar mijn mening verbeterd kunnen worden.
Natuurlijk moet je kritiek geven, en daarbij: het is maar m'n eerste werkje, heb dr hoop en al anderhalf uur aangezeten (daarbij moest ik heel photoshop nog eerst verkennen enz), dus 't kan ook moeilijk perfect zijn
- maak een layer met noise aan, monochromatic
- maak een layer aan met difference clouds, en zet die op burn iets dergelijks.. iig dat de witte delen de sterren laten oplichten, en de zwarte ze ook helemaal maskeren.
Je kunt hiervoor ook twee cloud layers gebruiken, en er gewoon eentje spiegelen of een kwartslag kantelen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
hehe, neej, natuurlijk niet en dat beweer ik ook niet! k vin het dan nog netjes zeker als je het pakket echt helemaal niet kenttweak_master schreef op 21 januari 2004 @ 23:02:
[...]
'k Heb het ietwat veranderd (was een foutje op de zon)...
Natuurlijk moet je kritiek geven, en daarbij: het is maar m'n eerste werkje, heb dr hoop en al anderhalf uur aangezeten (daarbij moest ik heel photoshop nog eerst verkennen enz), dus 't kan ook moeilijk perfect zijn
ik kan er iig geen kant mee op, maar ik ben dan ook corel gewend
met een hamer past alles

2.

[ Voor 17% gewijzigd door Vinzzz243 op 22-01-2004 01:18 ]
Vandaag kwam ik hier eens kijken op onze andere pc (met tft-scherm)...Dark Blue schreef op 21 januari 2004 @ 23:03:
Ik weet niet hoe jij die sterrengroepen maakt, maar is het niet handig om het zo te doen:
- maak een layer met noise aan, monochromatic
- maak een layer aan met difference clouds, en zet die op burn iets dergelijks.. iig dat de witte delen de sterren laten oplichten, en de zwarte ze ook helemaal maskeren.
Je kunt hiervoor ook twee cloud layers gebruiken, en er gewoon eentje spiegelen of een kwartslag kantelen.
En 'k schaamde mij bijna voor die 2e foto (ook direct aangepast, maar nog niet goed)... Die slechte sterrengroepjes mochten er helemaal niet zijn!
Raar maar waar: op m'n (iewat oudere) 17"-CRT scherm was daar bijna niets van te zien...
Misschien toch maar sparen voor een andere monitor

[ Voor 4% gewijzigd door tweak_master op 22-01-2004 10:53 ]
klopt, moet me inhoudenleokennis schreef op 22 januari 2004 @ 10:01:
Die onderste is vet alleen nu hopen dat ze er niet té ranzig uit komt te zien; 't origineel lijkt me opzich al een mooie foto!
orgineel (wat verkleind offcourse)

leoaq.fm // Jeune Loop
hahaleokennis schreef op 22 januari 2004 @ 14:12:
is het een bekende van je? Zoja dan zou ik ook maar oppassen voor evt. reacties

Als we toch met headers beginnen.....
Deze is voor mijn nieuw project CascadingLounge.tk
Een stock foto gebruikt.....van stock.xchng geloof ik.
http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...
Verwijderd

wat vinden jullie ervan?
(iemand misschien nog opmerkingen over m'n vorige post? plaatje)
verkeerde topic. wel 2d. geen photosoep

[ Voor 14% gewijzigd door Banshax op 26-01-2004 19:02 ]
Verwijderd
Ik vind deze gaver dan je "innocent child". Die vond ik nogal luguber en weerzinwekkend. Het lettertype van 'innocent child' past daar trouwens helemaal niet bij, je zou één over ander roestig Gothisch font moeten gebruiken ofzo.Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:45:
(WIP) zo ik heb weer fijn lopen knippen en plakken met als voorlopig resultaat:
[afbeelding]
wat vinden jullie ervan?
(iemand misschien nog opmerkingen over m'n vorige post? plaatje)
'Hoofd2' vind ik veel meer een kunstwerk. Mooie, redelijk ingetogen compositie, goed bijpassende tinten, ziet er erg interessant uit. Een afgodsbeeld voor kannibalen, daar lijkt het op.
Verwijderd
Mee eens, ik vind het een goede keuze. Het leidt niet af, zeker niet als het de vestigingsplaats van de rijschool is. Ik kende de plaats Belfeld niet, misschien las ik er daarom eerder Betteld in - de boel is behoorlijk geblurred (mag ook wel). Het is een goed object om in je header te hebben.zwahiel schreef op 19 januari 2004 @ 20:27:
Er staat Belfeld op... Waar de rijschool gevestigd is. En het is een shot uit de losse hand wat ik toevallig geschoten had terwijl ik 80 reed...
Vond het wel wat hebben om er tussen te zetten, zoals het uitgekomen is is het de header geworden. Juist omdat ik het totaal iets anders vond!
Heeft je username 'zwahiel' iets met de taal Swahili te maken?
Voorkant:

Achterkant:

De binnenkant moet ik nog maken.
Wat vinden jullie ervan?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
op zich leuk achtergrond plaatje, maar mag van mij wat meer contrast in..Oogst schreef op 27 januari 2004 @ 23:18:
Ik ben bezig met een hoesje voor een nieuwe demo van mijn band Distance. Ik heb hem gebaseerd op een pastelkrijttekening die ik van de zomer heb gemaakt.
Voorkant:
[afbeelding]
Achterkant:
[afbeelding]
De binnenkant moet ik nog maken.
Wat vinden jullie ervan?
tekst op de voorkant.. uhmm ja
zit er iets van een gedachte achter het lettertype of de kleurkeuze?
want het steekt nogal hard af zo... probeer eens een kleur te kiezen die bij het plaatje past. En dan, eventueel zonder randje, met iets minder dan 100% opacity of kies misschien een bijpassende blendmode.
de achterkant is daarom al iets beter, door je opacity.
Maar uhmm.. verder.. het vormt toch niet echt 1 geheel. Probeer eens het onderste en bovenste blok de zelfde breedte te geven, en dan tekst en plaatje boven elkaar uitlijnen?
en geef eventueel het plaatje een dun randje 100% zwart, zodat het duidelijk op zichzelf staat.

bracht nogal verwarring op. De V vorm zou een T moeten voorstellen, en menig persoon kon dat er niet in terug vinden. Ik vind het nog steeds een mooi logo, maar het was dus aan vernieuwing toe. Gister ff een ruwe schets van hoe het logo er uit komt te zien.
De W en de T staan voor mijn voor- en achter naam!!
Ik vond WiTe wel leuk, omdat ik er dan een achterliggende ged8e bij kan bedenken. maar dat komt nog!

comments van harte welkom

Nu nog een beetje kleuren tunen. En dan maar animeren! Nog tips, opmerkingen?
Verwijderd
Er mag wel iets kleur in, een accentje hier en daar of anders het gehaal wat meer kleur geven.
verder vind ik de stijl erg mooi en vrijwel alles past min of meer wel bij elkaar, behalve de witte lijnen links naast "Atlantis" en rechts naast "2004", dat lijkt meer op grafitti dan op de soort gotische stijl die jij verder hebt gebruikt.
Het lettertype van het submenu vind ik niet bij het geheel passen.
Ik weet niet of het een site wordt of niet, maar als de content pas begint onder het kopje cabaret dan vind ik dat wel erg laag. En als dit get geval is dan snap ik het nut niet echt van de ruimte boven het kopje cabaret.
hieronder vongen een aantal mierenneuk opmerkinkjes....
Ik zei dat het geheel min of meer wel bij elkaar past, maar een aantal dingetjes vind ik een beetje storend...
-de vieze arts and crafts patroontjes die je hebt gebruikt achter de hoofdmenuitems en achter het submenu (die bloempatroontjes)
-het geloopte patroon achter het hoofdstandbeeld, boven "atlantis 2004" loopt me iets te vaak, het ziet er nep uit ten opzichte van het standbeeld dat wel echt steen lijkt te zijn.
-het kader om het submenu lijkt wel gepixeld, dit in tegenstelling tot het kader rondom het vlak onder het submenu (dat lichte) ik vind het geantialiazde rondom het lichte vlak veel mooier.
-de achtergrond van het lichte vlak doet me denken aan warcraft... iets dat hier totaal niets mee te maken heeft..
-het kan aan mijn monitor liggen hoor (ik bekijk nu van tft) maar het lijkt wel of je een hele lading verdwaalde pixels rondom je kader hebt zitten en dan met name in het gebied aan de rechterkant waar je afbeelding het dichtst bij de rand van het plaatje zit. Ook boven de "julius caesar takjes" zit een vrij opvallende verdwaalde pixel...
verder vind ik dat je wel een hele semiere footer hebt gebruikt... daar mag wel iets meer grafisch gebeuren staan...
ehm dat was het wel
edit: ook om het standbeeld staan een hele hoop verdwaalde pixels, misschien toch je brightness wat hoger zetten
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:47 ]
Dat met die kleuren klopt, ik wil er zelf dus nog wat meer kleur in aanbrengen. Misschien iets van mossel of schimmelgroei tegen het geheel.
Verwijderd
[edit] zie plaatje eX0dus
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 16:39 ]
Jammer! Ik vond je vorige logo hardstikke smaakvol. Prima. Geweldig. Ik vind dit gewoon rotzooi. Kleine en grote letters door elkaar, scheef neergezet, geen verhouding, dan ook nog eens ongeinspireerde basic 13-in-het-dozijn lettertypen.
teveel zooi, te weinig tijd
Mischien ben ik wel vervelend, maar ik hoop dat je toestemming hebt om die middenste afbeelding (de helm van een ork, met de bergen als achtergrond) te gebruiken. Dit is namelijk overduidelijk een John Howe (deze om precies te zijn), en de legal terms op zijn website zijn vrij duidelijk over wat je met die tekeningen mag doen.Nozzman schreef op 30 januari 2004 @ 12:41:
WIP 3:
[afbeelding]
Nu nog een beetje kleuren tunen. En dan maar animeren! Nog tips, opmerkingen?
Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post
tanx voor je bewondering voor mn oude logo. zoals ik al zei : die "T" wordt te vaak voor een "V" aangezien, maar daarentegen past ie wel bij die "W". Dus wanneer ik een oplossing heb daarvoor, houd ik m. Maar dat is me tot dusver nog niet gelukt. Daarom ben ik sindsdien al druk aan t schetsen en doen.Yoozer schreef op 31 januari 2004 @ 17:29:
@ HyperTrophy
Jammer! Ik vond je vorige logo hardstikke smaakvol. Prima. Geweldig. Ik vind dit gewoon rotzooi. Kleine en grote letters door elkaar, scheef neergezet, geen verhouding, dan ook nog eens ongeinspireerde basic 13-in-het-dozijn lettertypen.
Let dus wel dit is maar een ruwe opzet, maar de toon is gezet zegmaar. Dus dingetjes zoals lettertype en verhoudingen staan zowieso op losse schroeven!!!
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
The infamous Project KVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:32:
Achja...lang niet meer wat geplaatst enzo
4 posters van een of ander project...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb ze zien hangen
[link removed... zoop beetje veel bandwidth]
beetje groot 4000+pixels breed ... sorry daarvoor
tevens ben ik bezig met mijn portfolio site: C&C welkom:
http://www.eh79.com
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 14-02-2004 19:48 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
heb je voor die zon een andere lensflare gebruikt als de standaard lensflares?majic schreef op 11 januari 2004 @ 18:09:
En nog maar 1 ...vandaag een fatsoenlijke zon gemaakt, stevigere nebula's en een flink verhitte planeet met verdampende atmosfeer
[afbeelding]
andromeda ofzo?
hmm hoe bedoel je precies?Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 14:35:
Je kan ook hele mooie, niet symetrische lichtbundels maken met de smudgetool...
ow en dit topic is niet echt "alive & kicking" he?
Verwijderd
Twee delen van een serie promotieposters voor activiteiten van NSL (een studentenvereniging in Leiden). Eén van de doelen was consistentie in de posters & flyers van NSL.
Reacties/commentaar graag!
Verwijderd
topic heeft hartritmestoornissen
Als je geen nieuwe creatie te posten hebt kun je op z'n minst de geposte creaties aanbidden of afkraken, of iets daar tussenin.
Ik ontvang bijvoorbeeld graag wat feedback!
/me strangeloop past hartmassage toe om topic weer tot leven te wekken
Sluik-evangelisatieVerwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 02:26:
Topic lijkt inderdaad een beetje dood. Laat ik eens wat posten (voorjaar van vorig jaar).
[afbeelding]
[afbeelding]
Twee delen van een serie promotieposters voor activiteiten van NSL (een studentenvereniging in Leiden). Eén van de doelen was consistentie in de posters & flyers van NSL.
Reacties/commentaar graag!
Serieus: Afgezien van de rare tekst: de brandende braambos, en het feit dat het woordje over wel wat hoger had mogen staan, of eigenlijk staat alle tekst in een onlogische volgorde, ondanks dat, is het een mooie poster, die niet te druk is, en toch veel info kwijt kan - waar het immers om gaat.
lijkt wel een Paulus-zin
Verwijderd
1:

(ik weet het, een beetje veel vage pixels in de foto, ben soms wat aan het stoeien met mn cam
2:

Een close-up van de foto op de eerste....
Verwijderd
Heb maar even een wallpapertje gepakt, gemaakt vlak na het zien van Matrix ReLoaded en een system-crash
Origineel is 1600x1200 en is maar even een speeltje...
http://picserver.student....B9AS288R62/picserver.jpeg
-men neme een screen uit superbike 2000
-men healing-brushed alle onzin eruit (stand, optiescherm enz.)
-men filterd-->artistic-->cutout
-men hale lelijke vlekjes eruit
-men motion blurt wat in een gefeatherde selectie
en dan krijg je dit:

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 06-02-2004 13:21 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Ik zie vaker werk van jou dat heel erg neigt richting vector-art, maar dat met relatief veel moeite toch in een bitmap-omgeving gemaakt is. Je zou echt eens naar Adobe Illustrator moeten kijken, of naar CorelDraw (er is net een nieuwe versie van CorelDraw Graphics Suite uit, versie 12, op www.corel.com is een trial te downloaden).leokennis schreef op 06 februari 2004 @ 13:21:
OK weer es een simpel werkje:
-men neme een screen uit superbike 2000
-men healing-brushed alle onzin eruit (stand, optiescherm enz.)
-men filterd-->artistic-->cutout
-men hale lelijke vlekjes eruit
-men motion blurt wat in een gefeatherde selectie
en dan krijg je dit:
[afbeelding]
Deze afbeelding als geheel ziet er niet helemaal flitsend uit, en dat komt vooral doordat randen niet smooth zijn. Bij de wielen valt dat erg op, bijvoorbeeld. Die moeten gewoon perfect gekromd zijn, ipv met bobbeltjes en uitschieters. Irritant om te corrigeren door te pixelneuken; zou simpel zijn om gewoon even aan de nodes te slepen als je 'm als vector had.
Ik heb 'm met CorelTrace snel even om proberen te zetten naar vectors, en dan kun je dat doen:
Ik heb er, behalve wat knopen deleten, nog niks aan gedaan; maar in vectorformaat ziet 'ie er bijna precies hetzelfde uit als in bitmapformaat. Met als grote voordeel dus dat de zaak wordt gezien als bewerkbare en versleepbare lijnen en vlakken ipv (voor dit soort afbeeldingen) weerbarstige pixels.
Kortom: leokennis: go vector!
De moeite waard om te proberen.
Verwijderd
Juist cool die vage pixels op de achtergrond. Lekker scherpe foto verder, en goed kleurgebruik. De tekst met www.phunky.nl is net te lezen, wat daarboven staat niet meer (als dat al de bedoeling was).Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 08:46:
Twee splashes voor de site van een stel vrienden.
1:
[afbeelding]
(ik weet het, een beetje veel vage pixels in de foto, ben soms wat aan het stoeien met mn cam)
In context (als splash) is 'ie waarschijnlijk wel goed, als 'ie zo alleen staat is er weinig over te zeggen.
Verwijderd
Inderdaad soort Paulus-zin, maar wat je bedoelt is duidelijk.Serieus: Afgezien van de rare tekst: de brandende braambos, en het feit dat het woordje over wel wat hoger had mogen staan, of eigenlijk staat alle tekst in een onlogische volgorde, ondanks dat, is het een mooie poster, die niet te druk is, en toch veel info kwijt kan - waar het immers om gaat.
lijkt wel een Paulus-zin![]()
Je hebt gelijk, het lijkt alsof De Brandende Braambos (whoever that may be) gaat spreken over Gods Heiligheid.
Tja..die vierkante wielen ligt meer aan superbike 2000 (vrij vierkant spelKortom: leokennis: go vector!
De moeite waard om te proberen.
maar idd, ik heb 1x met illustrator gewerkt-->
Maar dat was bij een reclamebedrijf waar ik op bezoek was via een kennis.
Helaas kost illustrator erg veel en ben ik niet echt rijk en ken ik ook jniemand van wie ik em kan 'lenen' (hint knipoog hahahah
Totdat ik het vind blijft cutout m'n grootste vriend
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
CorelDraw gebruik ik heel veel. Is wat mij betreft praktisch gelijkwaardig aan Illustrator, alleen niet op gebied van kleurbeheer (dat heeft Adobe in het algemeen beter voor elkaar dan Corel). Wat User Interface betreft is Corel duidelijk beter (vind ik - intuitiever, grafischer dan het vanouds wat spartaanser aandoende Adobe; maar aan elke UI is te wennen). Het belangrijkste voordeel is de prijs: drie keer zo goedkoop als Illustrator.leokennis schreef op 06 februari 2004 @ 16:44:
[...]
Tja..die vierkante wielen ligt meer aan superbike 2000 (vrij vierkant spel)
maar idd, ik heb 1x met illustrator gewerkt-->
Maar dat was bij een reclamebedrijf waar ik op bezoek was via een kennis.
Helaas kost illustrator erg veel en ben ik niet echt rijk en ken ik ook jniemand van wie ik em kan 'lenen' (hint knipoog hahahah)
Totdat ik het vind blijft cutout m'n grootste vriend
Toch maar op zoek naar illustrator...
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd

(*klik* voor grotere versie)
Toelichting:
Het gaat hier om de voorkant van een boek, en wel een brievenroman, tussen de hoofdpersonen uit 'Zoeken naar Eileen W. / Searching for Eileen' en 'High Fidelity'. Die boeken spelen zich af rond 1990 ongeveer, dus heb ik het ook maar zoveel mogelijk in die stijl gehouden, dwz, geen moderne stijlen, strakke letters etc. In High Fidelity runt de hoofdpersoon een platenzaak, dus leek me dit er ook wel bij passen.
Het enige probleem is dat ik eigenlijk ook nog iets uit 'Zoeken naar Eileen W.' in de voorkant wilde stoppen, maar dat wilde niet echt lukken. De hoofdpersoon uit dat boek runt een boekenzaak, maar bruikbare plaatjes van boeken zijn bijna niet te vinden met Google, en een plaatje van een boekenkast viel ook niet echt netjes te integreren. Iemand suggesties?
Owja, hoe het gemaakt is:
Op google zoeken naar 'letters', 'vinyl' en 'records', plaatje van high fidelity erbij, wat tekst op een blaadje kalken met een donkergroene stift, beetje met transparantie kloten en voila
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 02:38 ]
-Weer eerst een screenshotje
-Eers gemotionblurred en bij de 'angle' mar de hellingshoek van het hekje aangehouden
-Toen een gele layer erboven geplakt met een opacity van ongeveer 8% zodat de screen wat natuurlijker gekleurd lijkt
-Layermask over de 'motorlaag', een mooi randje selecteren met de lasso tool.
-Die selection 20 featheren
-En wit kleuren
-Dan nog een layermask over de gele laag en een blurry brush selecteren met een grootte van 25 en opacity op 20% en wat random over de layer heen rossen
En dit is t resultaat:

leoaq.fm // Jeune Loop
Maar helaas..de screen is al weg..
leoaq.fm // Jeune Loop
ermm, bij zo'n foto is als hij goed genomen wordt de achtergrond blurry en de motor scherp of andersomleokennis schreef op 07 februari 2004 @ 16:53:
Tja het moest nu gewoon, op een voorbijrazende motor lijken die is gefotografeerd en die dus dik geblurred is.
Maar helaas..de screen is al weg..
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
De moter lijkt te zweven[message=199395 50,noline]leokennis schreef op 07 februari 2004 @ 12:47[/message]:
OK de volgende (klikbare) in de reeks superbike 2000
-Weer eerst een screenshotje
-Eers gemotionblurred en bij de 'angle' mar de hellingshoek van het hekje aangehouden
-Toen een gele layer erboven geplakt met een opacity van ongeveer 8% zodat de screen wat natuurlijker gekleurd lijkt
-Layermask over de 'motorlaag', een mooi randje selecteren met de lasso tool.
-Die selection 20 featheren
-En wit kleuren
-Dan nog een layermask over de gele laag en een blurry brush selecteren met een grootte van 25 en opacity op 20% en wat random over de layer heen rossen
En dit is t resultaat:
[afbeelding]
leoaq.fm // Jeune Loop

voor valentijns dag gemaakt, voor 2 hele goede vriendinnen
op fotopapier afgedrukt en op de bus gegooid (wonen geen van 2en hier)
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
leoaq.fm // Jeune Loop

Hij is hier op gebaseerd (en op mijn iPod offcourse):

Nog iets wat echt niet klopt? (BTW let niet op de kleur van de pijltjes, die is echt grijs en niet zwart)
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Oordopjes ook? (wel moeilijk)leokennis schreef op 09 februari 2004 @ 21:40:
OK ik heb in Photoshop mijn iPod geprobeerd na te tekenen (alleen de voorkant nog maar, achterkant enz. komt nog)
De verhoudingen zijn allemaal OK natuurlijk. In het voorbeeld zijn de schaduwen iets geprononceerder dan in je uitwerking; en de glans op de linkerbovenhoek heb je geloof ik ook nog niet gedaan.Nog iets wat echt niet klopt? (BTW let niet op de kleur van de pijltjes, die is echt grijs en niet zwart)
Verder mooi!
Edit:
opgelost:
heb een zwarte layer erboven gezet om alles net een tikkie donkerder te maken (opacity 5%), daarna met de polygonal lasso tool links een reepje geselecteerd en die layer boven de zwarte zetten, en die layer wit gekleurd-->klaar!.
Verder nog de schaduw op de 'vorm' wat duidelijker gemaakt, de middelste ronde knop (van het touchweel) pillow emboss gedaan ipv. inner bevel, klein zwarte randje om het scherm en de pixel-pattern op het schermpje wat transparanter gemaakt.

En niemand die t ziet
En van de oordopjes ga ik een aparte PSD proberen ta maken (eerst achter, onder, boven en zijkanten
[ Voor 106% gewijzigd door sjaakaq op 09-02-2004 22:10 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
(Klikken:)
Dit is dus helemaal met Photoshop nagemaakt van plaatjes en mijn iPod, geen gecopy-paste oid. Behalve de logootjes op de achterkant.
leoaq.fm // Jeune Loop
leoaq.fm // Jeune Loop
Erg mooi idd :D!Sanity11 schreef op 12 februari 2004 @ 17:58:
Hallo, ik heb nog iets gemaakt met P.S 7.0
[afbeelding]
Maar wat ik mij dan altijd afvraag: Wat zijn plaatjes van je fotocamera of internet, en wat heb je er mee gedaan (dus eigenlijk: Wat is de "bron" waar je mee begon voordat je er zelf mee had gesoept)... Zodat ik goed kan zien wat nu eigenlijk zelf word gedaan en wat uit een plaatje komt..
Wil je die dus ook posten (of mailen)?
Hoi, dit is gemaakt uit een aantal foto's die ik vorige week gemaakt had. Ik vond géén 1 van de foto's mooi dus ben ik ze bijelkaar gaan stoppen. On nu precies te gaan beschrijven wat ik gedaan heb is erg moeilijk maar ik zal het proberen.wdekreij schreef op 12 februari 2004 @ 20:52:
[...]
Erg mooi idd :D!
Maar wat ik mij dan altijd afvraag: Wat zijn plaatjes van je fotocamera of internet, en wat heb je er mee gedaan (dus eigenlijk: Wat is de "bron" waar je mee begon voordat je er zelf mee had gesoept)... Zodat ik goed kan zien wat nu eigenlijk zelf word gedaan en wat uit een plaatje komt..
Wil je die dus ook posten (of mailen)?
De rand met bomen is van 1 foto, die waas die over de sterren ligt zijn wolken die ik deels weer uit een andere foto heb gehaald. Die plassen met water zijn in werkelijkheid maar erg klein en ik heb daarin een reflectie van de wolken en sterren gemaakt. Die sterren zijn niet van een foto maar pure PS effecten. Het plaatje bestaat uit ongeveer 20 lagen waarvan ik er enkele heb gemerged om het makkelijker te maken voor mezelf, maar dat doe ik alleen als ik zeker weet dat ik aan dat deel van het plaatje niks meer wil veranderen. Die foto's ga ik nu niet plaatsen want dan moet ik ze op de server zetten en sommigen opnieuw inscannen, heb ik nou geen zin in snappie
edit: ik bedacht net dat ik je de psd wel wou toesturen maar die is 53mb groot, maar ja, laat maar weten of je em wilt hebben, dan krijg je een beter idee van hoe zo'n foto in elkaar steekt.
[ Voor 20% gewijzigd door Sanity11 op 12-02-2004 22:36 ]
www.diovisuals.co,
Dit topic is gesloten.