[2d] post je 2d stuff maar weer - part 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Uhm, leuk intro plaatje voor iets misschien, maar dat is toch geen logo? Tenminste, ik vind dat een logo eenvoudig en herkenbaar moet zijn, en geen fullcolour 3d plaatje :) Probeer dit maar als briefhoofd te gebruiken :P

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Toch niet in AutoCAD gemaakt eh? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Herkenbaar genoeg??

Niemand die dit heeft! :P :P :P

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/1haha1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ghihi, volgens mij heb ik dat logo in je icon nog ooit getekend voor je :)

En ik vind dit niet echt herkenbaar. Vlekjevlekjevlekje... tja het ene vlekje is het andere niet, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
:D Censuur :D

[ Voor 89% gewijzigd door HyperTrophy op 06-01-2004 12:40 . Reden: niet echt gepast! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier stond iets wat niet positief is op mijn werk... :(

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Mss handig als DreamCathers zijn reply ff aanpast nu kunnen we nog steeds allemaal meegenieten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

HyperTrophy schreef op 05 januari 2004 @ 19:24:
ben ff voor iemand bezig om een logo te fixen.

onderwerp : surfen op het web

hints en tips welkom

let op, tis nog maar een WIPje!!!

[afbeelding]
(dit hieronder is al dunnetjes gezegd hierboven. Je hoeft het niet nog een keer te lezen :P )
Wat is voor jou een 'logo'? Ik moet je teleurstellen dat het geen wat je nu gemaakt hebt zeker leuk is maar voor een logo wat nog een aantal jaren mee moet, misschien nog ooit gedrukt moet worden, weet ik veel, is het _not done_.
Het spijt me als ik daarmee je droom in de war schop.
Het is een foto, een foto die met Photoshop is bewerkt en die veel te gedetailleerd en moeilijk is. Het is een beeld, en verre van een beeldmerk.
Vertel me please dat dit geen logo is maar bijv. de header van een site, (en dan nog, dit ís op een kleine resolutie bijna een hele site) want een logo is niet een foto met wat strakke elementen: het zijn alleen maar (strakke) elementen - en dat strakke zet ik tussen haakjes omdat je het niet direct over de puur abstracte boeg hoeft te gooien maar je moet wat 'globaler' werken.

Een paar dingen die geen vereisten zijn maar wel iets om over te denken:
- gebruik weinig kleuren, hooguit 4, wil ik bijna zeggen.
tegenhanger: het scouting logo, vrij bekend
- let erop dat de kleuren óf juist heel contrasterend zijn, of juist dicht in tint bij elkaar liggen. Vloekende kleuren zijn sterk af te raden ;)
- Hou je vormen strak: leer met alleen vectoren te werken en niet met pixelafbeeldingen. Vectoren zijn eindeloos schaalbaar, pixelafbeeldingen niet.
Dus als jij de vraag krijgt dit ontwerp van jou op een fikse vlag te zetten, krijg je misschien het figuurtje op het surfbord strak, maar de zee erachter wordt één grote korrelige pixeltroep, en of je een vlag alleen van afstand bekijkt doet er dus even niet toe ;)
- houd eenheid in je vormen, dus geen hoekige en ronde vormen door elkaar... hoewel dit best kan eigk, maargoed, zorg dat het bij elkaar past en niet elkaar afstoot.
tegenhanger: omroep logo van TV, blauw vierkant en rode cirkel. wat zou daar het idee bij zijn geweest? veelzijdigheid?
- ik raad je af de zee in vormpjes na te maken. Dat ziet er dikwijls uit als een kindertekening en in dat geval kun je het beter weglaten dan zeggen dat je het allicht geprobeerd hebt, mijns inziens.
Edit: ow je hebt het nog geprobeerd ook 8)7 nou bij deze dan...
- Als je er tekst in moet verwerken, probeer het lettertype aan te passen aan de stijl van de afbeelding. De tekst moet opvallen, maar wel bij de plaat passen in de zin van: gebruik de zelfde kleuren, zijn de vormen rond, dan ook de lettervormen bijpassend etc..
zelf zou ik zeggen, neem een font dat nét iets verschilt van het doorgaanse. Ik weet niet of iedereen die een logo ziet zo'n zesde zintuig heeft maar ik krijg altijd een prikkel van originaliteit als ik zie dat een lettervorm nét niet te herkennen is als 'oh god weer dat standaard Windows font'.
- denk om je doelgroep. Flitsende mensen, flitsend logo. Wil je liever een vertrouwelijk karakter, pas het dan daarop aan. Ik ga geen voorbeelden geven want dat is helemaal persoonlijke smaak en inleg, maargoed, naar mijn mening zijn mensen sneller tevreden met iets in de stijl van wat ze vaker zien, dan dat je ze iets met een compleet eigen draai toeschuift en zegt 'kijk da's nou kunst' terwijl het meer bij jouw smaak dan bij de wil van de ander ligt.

Ik zal hieronder wel weer een berg kritiek over me heen krijgen van de mensen die het ongetwijfeld beter weten dan mij ik (zei mevrouw spellingmuts), so be it. :)
(ik kan me ook iets herinneren dat er al op deze post gereageerd was, bij deze presenteer ik u allen dan mijn mening!)

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 09-01-2004 14:59 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
kritiek@db: het is beter dan ik, niet beter dan mij :P

ben het met je eens, 100%

ow enne toevoeging: geen clipart gebruiken als logo, en dan al helemaaaaaal niet standaard clipart uit word 8)7 (zoals ik wel eens gezien had)

oh.. en niet dat ik een logo-guro ben ofzo :/ maar dan heb ik nog wel een mening :+

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan laat ik ook wat van me keuren.. Ik lees al een tijd mee op dit forum maar heb nooit enige kennis / vakkundigheid genoeg om ook daadwerkelijk iets toe te voegen :) Hopelijk lukt me dat hiermee wel:

http://www.speedfreax.dem...lio/flyer_club_caviar.gif

Opdracht was om een flyer te maken voor het producers-duo club caviar. Niet officieel hoor (nog), maar gewoon om aan hun te laten zien wat ik kan. Is het het opsturen waard? Comments zijn zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 07:40:
Opdracht was om een flyer te maken voor het producers-duo club caviar. Niet officieel hoor (nog), maar gewoon om aan hun te laten zien wat ik kan. Is het het opsturen waard? Comments zijn zeer welkom!
Ziet er op zich niet gek uit.

Alleen jammer dat je Verdana (en alleen Verdana) gebruikt. Het is nogal uitgemolken als font sowieso, maar het probleem is vooral dat het qua stijl niet past op een flyer voor een producersduo in dit genre muziek. Je zou wat strakkere fonts kunnen proberen. Verdana is te log.

Compositie is best goed (foto's goed verwerkt, achtergrond leuk gedaan), maar het kleurgebruik komt nogal oldstyle op me over. Clubcaviar komt niet op me over als trendy, fris en hot als ik deze flyer ziet. Probeer eens wat helderdere, meer contrasterende kleuren.

De tekst onderaan is door gebrek aan contrast met de achtergrond niet overal even goed te lezen (op de linkse z'n broek bijvoorbeeld). Probeer ook eens de tekst uit te vullen, dat maakt het wat strakker. En zoals gezegd: Verdana is fout.

"Serious but party-styled club music" zou ik op een flyer niet tussen aanhalingstekens zetten, behalve als het een citaat zou zijn uit de media ofzo (maar dan zou je de bron erbij zetten). Het zal wel geen citaat zijn, maar een soort typering. Het zou leuk zijn om die typering dan meer te integreren in het ontwerp. Hij hangt er nu maar wat bij, hoewel op een strategische plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 11:08:
[...]

Ziet er op zich niet gek uit.

Alleen jammer dat je Verdana (en alleen Verdana) gebruikt. Het is nogal uitgemolken als font sowieso, maar het probleem is vooral dat het qua stijl niet past op een flyer voor een producersduo in dit genre muziek. Je zou wat strakkere fonts kunnen proberen. Verdana is te log.

Compositie is best goed (foto's goed verwerkt, achtergrond leuk gedaan), maar het kleurgebruik komt nogal oldstyle op me over. Clubcaviar komt niet op me over als trendy, fris en hot als ik deze flyer ziet. Probeer eens wat helderdere, meer contrasterende kleuren.

De tekst onderaan is door gebrek aan contrast met de achtergrond niet overal even goed te lezen (op de linkse z'n broek bijvoorbeeld). Probeer ook eens de tekst uit te vullen, dat maakt het wat strakker. En zoals gezegd: Verdana is fout.

"Serious but party-styled club music" zou ik op een flyer niet tussen aanhalingstekens zetten, behalve als het een citaat zou zijn uit de media ofzo (maar dan zou je de bron erbij zetten). Het zal wel geen citaat zijn, maar een soort typering. Het zou leuk zijn om die typering dan meer te integreren in het ontwerp. Hij hangt er nu maar wat bij, hoewel op een strategische plaats.
Hier heb ik wat aan! Toppie, tenminste fatsoenlijk commentaar, beter dan het gemiddelde forum ;) Maar goed, genoeg geslijm, ik ga meteen ff klussen!

Valt me trouwens nog mee dat je niets zei over de standaard texture in "club caviar" >:)

edit: die quote komt trouwens wel uit de media, van de website van hun platenlabel. Het kleurgebruik is trouwens voorgevloeid uit de kleuren die bij het platenlabel horen, daar gebruiken ze blauw, paars en zwart. Maar fellere kleuren is een goed idee :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan me helpen?

Als ik dit icoon wil bewerken met zoals op keltische sierraden van die kronkel versiersels zitten e.d. welke opties in psp 8 kan ik dan het beste gebruiken? Pen tool geeft niet echt diepte gevoel erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:54:
Valt me trouwens nog mee dat je niets zei over de standaard texture in "club caviar" >:)
Viel me wel op, maar ik dacht, laat ik wachten tot je het in een ander font hebt gegoten.
edit: die quote komt trouwens wel uit de media, van de website van hun platenlabel.
Nja, maar ik bedoelde uit een recensie ofzo. Dit is dus een soort reclamezin - ik zou daarom de aanhalingstekens weghalen en er iets leuks mee doen in je ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Ontwerp voor een punkrock CD die 22 januari uitkomt:

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/FP_voorkant.gif
voorkant

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/FP_achterkant.gif
inlay

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/FP_cd.gif
CD opdruk

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nieuwe variant op punk-o-rama? :)

Maar leuke stijl, combi van modern en retro, I like :P Enige commentaar wat ik er zo snel op kan hebben is dat je penguin dusdanig gestyleerd is dat ik zonder de titel niet had geraden dat het een penguin was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

idd, de pinguin moet een snavel hebben! Staat ook weer wat leuker contrasterend enzow

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ja! Dat isset! Viel me niet op wat er nu 'niet pinguin' aan was :)

Deze is nog gestyleerder (ff geleend van CS2 inzendingen), maar door snavel net herkenbaarder:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/cartoon/zonnebrillen/CS2_prinsesje.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

DarkX schreef op 08 januari 2004 @ 13:02:
Nieuwe variant op punk-o-rama? :)

Maar leuke stijl, combi van modern en retro, I like :P Enige commentaar wat ik er zo snel op kan hebben is dat je penguin dusdanig gestyleerd is dat ik zonder de titel niet had geraden dat het een penguin was.
Ja, klopt, tis ook een beetje een gekke penguin. Ik had ooit al het logo gemaakt en ben daarna het symbool in een omgeving gaan zetten. Dit is het oorspronkelijke logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/15.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ah. Nah het probleem is dus (vind ik dan) dat het zonder logo niet echt werkt omdat je de tekst Pinguin nodig hebt om te zien dat het een pinguin is :) Zo kan het ook een pandabeer zijn of een barbrapappa ofzo :P Of zo'n russisch pupke. Mgoe, het is een detail natuurlijk. Geheel is gewoon koel :)

Hij lijkt trouwens echt veel op barbapappa :)

Afbeeldingslocatie: http://www.traumer.co.jp/20011029/barbapapa-bs1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DarkX op 08-01-2004 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsesje
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

prinsesje

Quack

(overleden)
Heej, mijn pinguin... :)

Nozzmans pinguin is toch wel herkenbaar? Die ronde buik maakt 'm misschien wat dubieus, maar zonder oren kan het ook weing anders zijn. Mooi hoesje verder, erg hip, vind alleen de vlammen op de voorkant een beetje vaag?

Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 18:51
Zal dan ook maar eens wat showen.
Vindt het zelf wel aardig gelukt ben aleen nog niet blij over de text kleur.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/jordan2000/logo.png

laat maar eens weten wat jullie er van vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Kijk het is natuurlijk al een vreemde penguin want hij heeft twee blasters waar rood vuur uitkomt ;) Dus het is meer een vrije interpretatie van een penguin dan dat het een penguin is. Zo'n snavel had er echt niet uitgezien bij dat symbool. Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hebben pinguins geen blasters dan :?

* DarkX ziet weer een illusie instorten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm toch wil ik je vragen of je even dat hoesje met een pin guin mét snavel zou willen maken want volgens mij is dat namelijk echt veel mooier. En zoniet dan mag je me er de grond mee instampen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/beek.gif

zo, overtuigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
k vind m eigenlijk met snavel ook wel ontzettend stoer :9 *likes :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm met snavel ziet ie er iig stoerder uit, ik weet niet of dat de bedoeling is.

Alleen heeft ie ene eendensnavel en geen (spitse) pinguinsnavel.

Nou ja, jij maakt het ding dus kies zelf!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
lijkt me opzich wel dattie er stoer uit moet zien maar ja ik ben nozzman niet ;)
idd wel een beetje vage snavel voor een pinguin, maar, then again, wat is er normaal aan deze pinguin? :P

hoe loopt deze pinguin eigenlijk? of heeftie een jetpack op zijn rug? :9

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

straalaandrijving :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Straalaandrijving ja. En hij vliegt achteruit.

Maar die snavel ziet er toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zoals ik al zei... ik vinnum eigenlijk wel stoer :X
en apart, maar dat wassie toch al! (niet nega)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ogen zijn anders, dat maakt hem stoer. Ik vond oO wel leuk eik, dat maakt hem a bit crazy. :9

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is volgens mij ook meer een eendensnavel, of vergis ik me nou :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
...zoals leokennis al heel doeltreffend opmerkte :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Blijkbaar niet doeltreffend genoeg :) Ik zie trouwens wel nog een nadeel aan die snavel, nu kan ie niet meer 3 kleuren gedrukt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb vandaag nog een nieuwe look voor mijn website zitten soepen. Ik heb er nog veel werk aan maar het is wel leuk om te doen. Ik ben nu tot hier: Afbeeldingslocatie: http://www.sanitarium.nl/layout.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Sanity11 op 08-01-2004 19:15 ]

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Het ziet er iig erg professioneel en 'vol' uit, niet met van die zwakke plekken.

Wel zorgen dat de tekst op een rustige (lees: egale) achtergrond staat. Niets irritanter dan lezen met een plaatje als achtergrond IMHO

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
DarkX schreef op 08 januari 2004 @ 17:56:
Blijkbaar niet doeltreffend genoeg :) Ik zie trouwens wel nog een nadeel aan die snavel, nu kan ie niet meer 3 kleuren gedrukt worden :)
jawel, maar niet in 2

of zeg ik nu iets doms?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Punksmurf schreef op 08 januari 2004 @ 19:35:
[...]

jawel, maar niet in 2

of zeg ik nu iets doms?
Niet in 3. Zwart, blauw, rood. +geel is 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ah, ik had het alleen over de pinguin... vandaar (zwart + rood + geel)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ah, jij laat voor het gemak de rest van het hoesje weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
neej, maar het ging hier in de snaveldiscussie imho over het logo (de pinguin met blasters, vuur en de tekst 'flaming penguin') en niet over het hoesje, dat hiervoor eigenlijk alleen ter illustratie diende

maar we kunnen het nu weer over hetzelfde hebben :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ah, mij ging het dus net om het hoesje, omdat DAT net de pinguin die minder duidelijk was is :) Ivm ontbreken van de tekst direct hierbij. Arghz. Boeie. Slowchat. Head hurts. * DarkX gaat even wat caffeine drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Nozzman, hebben we die Pinguin niet eerder voorbij zien komen?? :? (Als dat zo is, moet je 'm zoiezo natuurlijk niet veranderen)

Ziet er erg mooi uit, lekkere stijl!

En nee, die snavel is idd errug fout :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
leokennis schreef op 08 januari 2004 @ 19:34:
Het ziet er iig erg professioneel en 'vol' uit, niet met van die zwakke plekken.

Wel zorgen dat de tekst op een rustige (lees: egale) achtergrond staat. Niets irritanter dan lezen met een plaatje als achtergrond IMHO
Dat kan idd erg irritant zijn. Ik weet nog niet helemaal hoe ik dat op wil lossen. Misschien dat ik een letter met een totaal andere (niet storende) kleur pak zodat het contrast erg hoog word. Om daar nu een helemaal zwarte plek van te maken lijkt me namelijk ook niet mooi, iemand suggesties?

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
mss wat vervagen en contrast verlagen, dat je nog wel ziet dat het erbij hoort, maar dat er maar een paar heel licht contrasterende tinten in je achtergrond staan, zodat dat niet stoort

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Punksmurf schreef op 08 januari 2004 @ 23:29:
mss wat vervagen en contrast verlagen, dat je nog wel ziet dat het erbij hoort, maar dat er maar een paar heel licht contrasterende tinten in je achtergrond staan, zodat dat niet stoort
Ik zal het eens proberen als ik er weer zin in heb ;) Het probleem met dit soort dingen is dat iedereen er anders tegenaan kijkt. De 1 zal zeggen dat ik het zo moet laten en de ander dat het anders moet om het duidelijker te maken. Dat is altijd moeilijk.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
zo contrasteert ie imho nog teveel, zeker rechtsonderin
t is moeilijk een keuze te maken tussen herkenbaarheid van je tekst en herkenbaarheid van je achtergrond... ik denk dat je voor je tekst moet kiezen...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Punksmurf schreef op 09 januari 2004 @ 00:01:
zo contrasteert ie imho nog teveel, zeker rechtsonderin
t is moeilijk een keuze te maken tussen herkenbaarheid van je tekst en herkenbaarheid van je achtergrond... ik denk dat je voor je tekst moet kiezen...
Dat ga ik maar doen denk ik. En idd, die haast witte plek rechtsonderin kan ik beter veranderen, tks voor de tip.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Zo, ik heb nog wat veranderingen gemaakt en ik denk dat de tekst zo goed leesbaar is, dank jullie voor de tips. Afbeeldingslocatie: http://www.sanitarium.nl/layout2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Sanity11 op 09-01-2004 14:24 ]

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Sanity11 schreef op 09 januari 2004 @ 14:21:
Zo, ik heb nog wat veranderingen gemaakt en ik denk dat de tekst zo goed leesbaar is, dank jullie voor de tips. [afbeelding]
Ziet er inderdaad goed uit, maar ik moet echt heel veel moeite doen om die knoppen te lezen bovenin.

Als je die letters ook wat lichter maakt wordt ie nog beter :P

Ik vind je logo trouwens ook niet echt leesbaar (ook te donker). Wordt dit trouwens de originele grootte?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmmm. Best goed, maar je hebt wat weinig lef imo. :) Je probeert alles te goed in nuances bij elkaar te laten passen, waardoor alles erg donker en onleesbaar wordt. Durf dingen meer op te laten vallen, gebruik een beetje meer contrast, als je het goed doet ziet het er gewoon beter uit. Je logo moet beter opvallen, net als je knoppen bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Senzuboon schreef op 09 januari 2004 @ 14:39:
[...]

Ziet er inderdaad goed uit, maar ik moet echt heel veel moeite doen om die knoppen te lezen bovenin.

Als je die letters ook wat lichter maakt wordt ie nog beter :P

Ik vind je logo trouwens ook niet echt leesbaar (ook te donker). Wordt dit trouwens de originele grootte?
Dit word natuurlijk niet die orginele grote ;) de orginele grote word 1024 * 768
Het logo is dan ook een stuk beter te lezen en ik vind het mooi om dat wat donkerder te hebben om een bepaalde sfeer te maken.
Over die knoppen heb je opzich wel gelijk, die zal ik lichter maken.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ja, ik snap wel wat je wilt bereiken, heb dat wel meer mensen zien doen. Maar als je bepaalde details wat meer contrast meegeeft en niet ALLES diepdonker laat komt vaak de sfeer iets beter naar voren. Experimenteer er gewoon eens mee, als je het niks vind gooi je het weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
DarkX schreef op 09 januari 2004 @ 14:42:
Hmmm. Best goed, maar je hebt wat weinig lef imo. :) Je probeert alles te goed in nuances bij elkaar te laten passen, waardoor alles erg donker en onleesbaar wordt. Durf dingen meer op te laten vallen, gebruik een beetje meer contrast, als je het goed doet ziet het er gewoon beter uit. Je logo moet beter opvallen, net als je knoppen bovenin.
Hmmm . ik ben wel van mening dat het 1 geheel moet blijven. Ik vind dat het een dynamisch geheel moet blijven zonder dat de aandacht teveel op bepaalde dingen gevestigd word behalve als ik dat wil. En dat kan ik nu vrij gemakkelijk realiseren in andere gedeeltes van de website.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
DarkX schreef op 09 januari 2004 @ 14:58:
Ja, ik snap wel wat je wilt bereiken, heb dat wel meer mensen zien doen. Maar als je bepaalde details wat meer contrast meegeeft en niet ALLES diepdonker laat komt vaak de sfeer iets beter naar voren. Experimenteer er gewoon eens mee, als je het niks vind gooi je het weer weg :)
Tks . . had ik niet gelezen voor mijn vorige post, ik ga even het 1 en ander proberen. :)

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

de radiator, met die streep naar achter?
lol, waarom heb ik het vaker dat ik alleen maar de 1ste page zie?

Maar was dus voor ergens post 90 die auto.

[ Voor 59% gewijzigd door Spockz op 09-01-2004 15:16 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik heb je zin een paar keer gelezen, maar wat bedoel je nou? Ow, vandaar :) Denk al :P

[ Voor 18% gewijzigd door DarkX op 09-01-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Zo, ik heb aan de hand van jullie tips nog wat aanpassingen gemaakt, ik denk dat het nou idd wat beter is geworden Afbeeldingslocatie: http://www.sanitarium.nl/layout3.jpg

Ik heb het contrast van het logo en de bloemen sterk verhoogd.
En ik heb de letters van het menu ook lichter gemaakt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sanity11 op 09-01-2004 15:35 ]

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonno
  • Laatst online: 26-08 09:07
Dit ziet er heel netjes uit.
alleen de tekst is nog een beetje moeilijk leesbaar bovenin, waar je logo nog wat doorheen straalt, misschien dat dat wel wegvalt in een 1024*768 versie, omdat dan de letters ook wat groter worden, maar nu vind ik het niet rustig om te lezen als er veel tekst staat.

Maar het design op zich is supergaaf, die sfeer staat me zeker wel aan, vandaar dat ik hiermee probeer te helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
BarmyArmy schreef op 09 januari 2004 @ 15:50:
Dit ziet er heel netjes uit.
alleen de tekst is nog een beetje moeilijk leesbaar bovenin, waar je logo nog wat doorheen straalt, misschien dat dat wel wegvalt in een 1024*768 versie, omdat dan de letters ook wat groter worden, maar nu vind ik het niet rustig om te lezen als er veel tekst staat.

Maar het design op zich is supergaaf, die sfeer staat me zeker wel aan, vandaar dat ik hiermee probeer te helpen :P
Tks voor de tip. Ik vind het fijn als mensen me daarmee proberen te helpen. Als ik zelf uren bezig ben met zoiets dan zie ik het zelf allemaal niet meer zo goed.
Maar ik denk dat het goed te lezen is als hij op 1024 x 768 is.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Hijs voortaan online full size http://www.sanitarium.nl

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Mooi maar:
1)Je hebt 1000 pixels zwart links van je site (?)
2)Helaas past ie net niet helamaal op een 1024*768 scherm
3)De tekst is niet te selecteren (omdat 't een plaatje is dus), wel logisch, maar voor veel mensen irriterend.

Maar t ziet er goed uit!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
leokennis schreef op 09 januari 2004 @ 23:26:
Mooi maar:
1)Je hebt 1000 pixels zwart links van je site (?)
2)Helaas past ie net niet helamaal op een 1024*768 scherm
3)De tekst is niet te selecteren (omdat 't een plaatje is dus), wel logisch, maar voor veel mensen irriterend.

Maar t ziet er goed uit!
Hmmm . die 1000 zwarte pixels snap ik niet zo goed, en dat ie niet past ook niet eigelijk, het plaatie is namelijk echt 1024 x 768, misschien iemand een idee waarom dat is. En hij is nog niet klikbaar omdat het nog helemaal niet klaar is, staat ook in de tekst. Ik hoop em zo snel mogelijk klaar te hebben zodat alles werkt. Ik heb het namlijk nodig voor sollicitaties en dergelijken. :)

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 18:55
Sanity11 schreef op 10 januari 2004 @ 00:41:
[...]

Hmmm . die 1000 zwarte pixels snap ik niet zo goed, en dat ie niet past ook niet eigelijk, het plaatie is namelijk echt 1024 x 768, misschien iemand een idee waarom dat is. En hij is nog niet klikbaar omdat het nog helemaal niet klaar is, staat ook in de tekst. Ik hoop em zo snel mogelijk klaar te hebben zodat alles werkt. Ik heb het namlijk nodig voor sollicitaties en dergelijken. :)
komt omdat op een resolutie van 1024*768 je browsable stuk zowiezo minder is dan 1024 breed, scrollbar neemt al aardig wat in

verticaal is precies 600 pixels in IE zonder vage hotbars oid bovenaan

verder dan nog ff een margin van 0px instellen met css oid en dan heb je ook dat zwarte randje niet meer, magoed das iets voor een ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Laatst online: 11-09 02:08
:O :Z :z

Afbeeldingslocatie: http://www.matttt.nl/emo/killyourself.png

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

matttt: SCHITTEREND! Alleen die letters zou ik niet egaal grijs doen maar met..ehm...iets. Ddat grijs is nogal saai.
Hmmm . die 1000 zwarte pixels snap ik niet zo goed, en dat ie niet past ook niet eigelijk, het plaatie is namelijk echt 1024 x 768, misschien iemand een idee waarom dat is. En hij is nog niet klikbaar omdat het nog helemaal niet klaar is, staat ook in de tekst. Ik hoop em zo snel mogelijk klaar te hebben zodat alles werkt. Ik heb het namlijk nodig voor sollicitaties en dergelijke
Die 1000 pixels:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/BW84312ZBJ/picserver.gif
(klikbaar), het kan aan opera liggen maar dat lijkt me niet (?)

En idd, 1024*768 plaatje past niet hè, balken vanb je browser nemen ook plaats in enz.

En met niet klikbaar beodel ik: stel, er staat een heel mooi stuk tekst op je site, en dat wil ik plakken in word en in een ander, lekker gothisch lettertype zetten, hoe doe ik dit? Niet, want het is geen tekst, maar een plaatje van tekst. Das jammer, alhoewel wel begrijpelijk, maar als je bijv. een iframe oid maakt daar zou het denk ik wel kunnen...

[ Voor 4% gewijzigd door sjaakaq op 10-01-2004 10:41 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
leokennis schreef op 10 januari 2004 @ 10:41:
matttt: SCHITTEREND! Alleen die letters zou ik niet egaal grijs doen maar met..ehm...iets. Ddat grijs is nogal saai.

[...]

Die 1000 pixels:
[afbeelding]
(klikbaar), het kan aan opera liggen maar dat lijkt me niet (?)

En idd, 1024*768 plaatje past niet hè, balken vanb je browser nemen ook plaats in enz.

En met niet klikbaar beodel ik: stel, er staat een heel mooi stuk tekst op je site, en dat wil ik plakken in word en in een ander, lekker gothisch lettertype zetten, hoe doe ik dit? Niet, want het is geen tekst, maar een plaatje van tekst. Das jammer, alhoewel wel begrijpelijk, maar als je bijv. een iframe oid maakt daar zou het denk ik wel kunnen...
Hmm . . das wel waar ja, dat ga ik allemaal nog veranderen. Ik heb dat eigelijk snel online gezet omdat ik graag wou zien hoe het er allemaal uit zou zien en of het allemaal wel goed zou passen. Ik moet dus nog duidelijk het 1 en ander veranderen zoals de groote. Bedankt voor de tips allemaal. Kan ik heel veel mee!

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik weet niet waar ik deze vraag kwijt moet, vandaar dat ik t maar in 2d en in 3d
heb gepost :

Hoeveel Euro's mag ik van iemand vragen als ik voor hem een Bouwaanvraagtekening maak van een te vervangen garage.

gebouwtje staat los van woning

is ongeveer 8 x 3.5 m

komt een punt dakje op

(tja need i say more?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op 10 januari 2004 @ 12:55:
Ik weet niet waar ik deze vraag kwijt moet, vandaar dat ik t maar in 2d en in 3d
heb gepost :

Hoeveel Euro's mag ik van iemand vragen als ik voor hem een Bouwaanvraagtekening maak van een te vervangen garage.
Waar zou je jezelf eerlijk en lekker bij voelen?
Het hangt er bij zo'n opdracht heel erg af van wat je relatie is tot de persoon waarvoor je het doet. Wat denk je zelf? Hoeveel uur denk je ermee bezig te zijn? Wat voor uurloon zou je willen verdienen? Hoe ben je aan de opdracht gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij moet zonder snavel :) Dit lijkt nergens op...

Verder erg leuk gedaan, al voel ik me niet echt op me gemak bij die kleurencombinatie, maar dat zal ook wel de bedoeling kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sanity11 schreef op 10 januari 2004 @ 00:41:
[...]

Klein introductietje webdesign :)

als je ontwerpt voor 1024 * 768 wil dat niet zeggen dat je daadwerkelijk die grootte ter beschikken hebt in een browser. Er gaat vanalles vanaf, denk aan de adresbalk, de back forward/home e.d. knoppen. het file/edit/view.. e.d. menu, de titlebar, de statusbalk... allemaal moeten ze er vanaf.... zo blijft er heel wat minder over verticaal dan 768 pixels... in de breedte valt het meestal wel mee en gaat alleen de scrollbalk eraf en soms nog een kadertje van de browser...

en om helemaal te gaan zeuren: er zijn nog genoeg mensen die in 800*600 zitten te browsen... hierdoor is het verstandig dat je website binnen 780px breedte toch wel past. de hoogte hang af of je een verticale scrollbalk wilt, zo niet, dan zou je het met 437 px hoogte moeten doen om alle mensen de de std IE instellingen hebben op 800600...

verder vind ik het lettertype van sanitarium erg mooi :)
de rest ietwat minder, ik houd dan ook totaal niet van die sfeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
leokennis schreef op 10 januari 2004 @ 10:41:
Mja nu je het zegt, heb je wel gelijk wat dat grijze betreft, maar dat geeft ook een beetje het lege gevoel wat ik rond die tijd had (was al 22 uur wakker 8) )

Aangezien de server waarop hij staat verhuist is en ik nog geen ip adres heb doorgekregen, staat hij ook op hier http://www.deviantart.com/view/4622129/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Universe Creation - Niet al te origineel, maar dis dan ook mn 1ste plaat en ik leun dus nog op bep. technieken die nog "Standaard" zijn ..hopelijk gaat dat veranderen en krijg ik hier beetje handigheid in!

Klik op plaatje voor 1280 hi-res versie! (worth it)
Afbeeldingslocatie: http://majic.gamepoint.net/space2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door majic op 10-01-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

zo! mooi! helemaal met photoshop gedaan of hulp v.e. 3d pakket?

Alleen die lensflare-'ster' is iets te fel vind ik.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Afbeeldingslocatie: http://www.matttt.nl/emo/killyou.jpg

clickable

was op dreef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Lensflare is idd erg fel. Een beetje overkill en te duidelijk als zgn. effectje aanwezig.

mattt: Same style, different pic. Kijk de vorige vond ik mooi en origineel maar deze vind ik nou afgezaagd omdat je dat idee al een keer tot uitwerking hebt gebracht en dit is, pardon dat zeg, een slap aftreksel hiervan met een slightly veranderde tekst en een dito plaatje en effectje.

Zelf ga ik altijd in grafische ideeën meer voor Hit 'n Run, je klatscht het op papier/Photoshop en dat ga ik niet nog eens uitmelken.

Overigens vind ik 'Murder is sweet' hier niet bij passen maar ik kom wel op een geniaal idee over een soort Alice in Wonderland, die door allemaal vrolijk dansende aanhuppelende snoepjes vermoord wordt of dat dr hoofd wordt afgechopt tijdens het eten van een zuurtje.
Lekker roze en vrolijk enzo en lekker fout 'té lief om moord te lijken'. Whatever ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
leokennis schreef op 10 januari 2004 @ 21:53:
zo! mooi! helemaal met photoshop gedaan of hulp v.e. 3d pakket?

Alleen die lensflare-'ster' is iets te fel vind ik.
100% photoshop, en geen filters of plugins gebruikt behalve de standaard photoshop rommel / brushes enz.

M'n 2de poging :

Afbeeldingslocatie: http://majic.gamepoint.net/space4_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
:D majic hier! ;)

Mooi spul, ziet er goed uit.
Netjes afgewerkt, leuke details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Dark Blue schreef op 10 januari 2004 @ 23:51:mattt: Same style, different pic. Kijk de vorige vond ik mooi en origineel maar deze vind ik nou afgezaagd omdat je dat idee al een keer tot uitwerking hebt gebracht en dit is, pardon dat zeg, een slap aftreksel hiervan met een slightly veranderde tekst en een dito plaatje en effectje.

Zelf ga ik altijd in grafische ideeën meer voor Hit 'n Run, je klatscht het op papier/Photoshop en dat ga ik niet nog eens uitmelken.

Overigens vind ik 'Murder is sweet' hier niet bij passen maar ik kom wel op een geniaal idee over een soort Alice in Wonderland, die door allemaal vrolijk dansende aanhuppelende snoepjes vermoord wordt of dat dr hoofd wordt afgechopt tijdens het eten van een zuurtje.
Lekker roze en vrolijk enzo en lekker fout 'té lief om moord te lijken'. Whatever ;)
Ik begrijp je redenatie op zich helemaal, dat het een beetje een herhaling wordt. Maar (er is een maar ja ;)), het uiteindelijke doel is dat dit in een soort van verhaal lijn komt, waar deze bewerkingen in worden gebruikt. Het gaat dus uiteindelijk om 1 persoon (die ik heb uitgebeeld met dat gasmasker) die door verschillende fases gaat.

Dat Hit 'n Run is trouwens ook precies wat ik zelf doe, door eerst het idee op papier uit te werken gaat m'n inspiratie gewoon compleet verloren.

[ Voor 7% gewijzigd door bakakaizoku op 11-01-2004 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

majic, hoe maak je dan bijv. dat reliëf op die blauwe planeet?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
willem169 schreef op 11 januari 2004 @ 02:26:
:D majic hier! ;)

Mooi spul, ziet er goed uit.
Netjes afgewerkt, leuke details.
Hehe hee willem! Thanks :) Is nog maar beetje experimenteren...zoveel te ontdekken en te leren aan deze techniek ...maar k' heb alweer grote plannen haha. Moet nog leren hoe ik explosies, vuur en "cracks" in steen kan tekenen en dan kan ik wat meer post apocalyptische stuff tekenen . Als je nog resource websites weet, graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
leokennis schreef op 11 januari 2004 @ 13:18:
majic, hoe maak je dan bijv. dat reliëf op die blauwe planeet?
K' heb een foto van de maan gedownload van de NASA website (2d foto, gestitched), daar een interessante regio uitgecropped (was ongv. 700 * 400 pixels oid) en die als brush geset, en daarna dus met screen gebrushed en dat verder bewerkt (3d-look geven, curves er overheen, bijwerken met de hand, schaduw versterken yada yada)

leuk detail : diezelfde brush op andere setting gebruikt om de nebula mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 22:51

Creesch

bla bla!

Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/dark_weather2.jpg

net naar buiten geweest om wat foto's te maken en nu dit inelkaar gezet om weer te geven watvoor gevoel ik krijg van dit weer...ben er niet echt tevreden(groen is te groen, overgang tussen verschillende foto's kan ook beter...) over maar mijn motivatie was een beetje op :)

verrek nu schijnt de zon opeens :)

[ Voor 14% gewijzigd door Creesch op 11-01-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hee die foto van die rails is vet? Heb je et origineel nog? Wil ik wel hebben!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
En nog maar 1 ...vandaag een fatsoenlijke zon gemaakt, stevigere nebula's en een flink verhitte planeet met verdampende atmosfeer :)
Afbeeldingslocatie: http://majic.gamepoint.net/heatingatmosphere.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Erg goed majic _/-\o_

Ziet er echt heel realistisch uit! Ik ben toch echt wel benieuwd welke technieken je precies hebt gebruikt? Kan je geen tutorial schrijven :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

idd...ook de 'groepen sterren' zien er ERG vet uit!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik heb ook al veel gestoeid met het maken van planeten e.d. in Photoshop.
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0SAC*AoIWd0iVjj5!!0wI7TiNnVeyqj4FS0QIYOkSS!elMUVh0Fxv8mPWrWZB8Dn8SMV1fXYIL3FXqW2knu7N0fTKo6q!Y2*WobVpSISGTx8vAAAArXIYAg/planeet.jpg?dc=4675455149142142560

zoals je ziet nog lang niet zo goed als de planeten van Majic maar ik vond em best aardig gelukt al zeg ik het zelf.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Majic: vooral deze laatste is erg mooi, respect!

Hoe zou je het vinden om een korte tutorial te schrijven over het maken van deze graphics?

[ Voor 6% gewijzigd door Booster op 11-01-2004 21:44 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 22:51

Creesch

bla bla!

leokennis schreef op 11 januari 2004 @ 16:41:
hee die foto van die rails is vet? Heb je et origineel nog? Wil ik wel hebben!
moet je maar ff richting dieren komen om daar een foto te maken :P

ik zal 'm straks weer even van m'n camera halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Thanks allemaal voor de positieve reacties!

Wat betreft tutorial - dat wordt lastig, dit is de 3de "plaat" die ik maak met het oog op nabootsing van universums / planeten, en ik weet zelf voor de helft niet wat ik doe - lees : heel veel op gevoel werken en gewoon "ok dit ziet er uit zoals ik wil" momenten. Een bepaalde sfeer. Veel van die plaat is bijv. handmatig gewoon erasen/groeperen/kleuren/clonen/brushen ..... en dat gaat op gevoel! Als ik over een tijdje beetje de routine te pakken krijg wil ik er best een tutorial voor maken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 31-08 09:33
majic schreef op 11 januari 2004 @ 18:09:
En nog maar 1 ...vandaag een fatsoenlijke zon gemaakt, stevigere nebula's en een flink verhitte planeet met verdampende atmosfeer :)
[afbeelding]
Nou, die vind ik wel gewoon gruwelijk mooi zeg. Die is dus bij deze mijn background. De definitieve versie had ik graag op 1280 pixels breed. ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die aan Majic vroegen of hij een tutorial kon schrijven, als je deze 2 tutorials volgt kan je ook een hele coole space scene maken. Die laatste van majic vindt ik trouwens wel gaaf.

Tutorial voor nebula/starfield:
http://gallery.artofgregm.../making_a_star_field.html

Tutorial voor planet:

Hoop dat jullie er wat aan hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 00:12:
Voor degene die aan Majic vroegen of hij een tutorial kon schrijven, als je deze 2 tutorials volgt kan je ook een hele coole space scene maken. Die laatste van majic vindt ik trouwens wel gaaf.

Tutorial voor planet:

Hehe dat wou ik ook al gaan schrijven. Dit zijn de Tutorials die Majic heeft gevolgd. Echt een goede kunstenaar die Greg Martin! Daar kan je echt goede starfields vinden! En ook hele goede tutorials, zowel voor de planeeten als voor de sterren. Je moet wel thuis zijn in P.S. Ik heb er zelf ook 1 geprobeerd maar ik vind het nu een beetje te afgezaagd om em hier nog neer te zetten :)

(btw, mooi gedaan hoor, die laatste dan. Enne, als je dat geleerd hebt van iemand anders kan je dat beter zeggen als iemand om een tutorial vraagt, je zie dat er altijd mensen zijn die weten waar je het vandaan hebt ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Sanity11 op 12-01-2004 00:48 ]

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 00:12:

Tutorial voor planet:

Da's waar ik wat inspiratie voor mn eerste "universe" vadaan haalde - sterren tutorial spaarde dusdanig veel tijd uit (normaal was je een uur bezig met alleen mooie sterren te maken) . Die man maakt inderdaad fantastische werken, en ik hoop op dat niveau ontwerpen te kunnen maken (lees : copieeren;-) over een tijdje...maar zover is t nog laaaang niet ...en misschien wel nooit.

De techniek van t starfeeld is leuk voor een "general background" maar dan moet je nog bergen dingen doen om t er beetje pips uit te laten zien (Zie verschil tussen #1 , #2 en #3 van mn fotos - #3 is allemaal experimentele techniekjes, #1 alleen maar van zn tutorial + beetje proberen)

Als 't om de basis technieken gaat (lees : planeetjes, starfields) dan is deze misschien ook wel leuk voor jullie :

Maken van planeten met water/land :
http://www.gkane.de/tutorials/ps_planets.html

Net bezig geweest om eens een "asteroid" te maken (dood stuk steen)

Afbeeldingslocatie: http://www.majic.nl/asteroid_test.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door majic op 12-01-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Header voor een site van een rijschool...

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/sites/ummenthum/img/belfeld4_jpg.jpg

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
laat ik dan ook maar ff een header posten. tis het eerste wat ik hier post en ben er zelf niet echt tevreden over dus comments welcome

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/d.boomgaardt/header1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door rewind. op 15-01-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik dan ook maar eens een header posten. Is al wat ouder. Het logo heb ik ook ontworpen.

Klikbaar, zo verkleind ziet 'ie er wel heel erg vern*kt uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.navigators.nl/nsl/Header%201.jpg

offtopic:
Met het ontwerp van de site waar 'ie vanaf komt heb ik overigens niets te maken en daar wil ik me ook van distantiëren - ik mocht alleen de header maken...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.