[Game project] Pumpkins (DHTML Lemmings(tm) revised)

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 4.308 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't lijkt wel een complete rip ?:O, welcome to my entry of the knip :S

[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 22-10-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

die had ik een aantal pagina's terug al gezcht maar die is weg gemodderd

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 21:10:
't lijkt wel een complete rip ?:O, welcome to my entry of the ... :S

Dat is geen rip; ze hebben gewoon de volledige source gedownload toen het nog online stond - de sourcecode is GPL en mogen ze dus gebruiken, de plaatjes is hun eigen risico - daar heb ik m'n handen vanaf getrokken (daarom verwijder ik ook de links)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 22-10-2003 21:46 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pumpkin_confused.gif

is zoiets goed? of was het de bedoeling dat ze geen armen/handen krijgen? jullie veranderen hem maar als ie niet helemaal goed is. :)

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hij is sowieso fout, je hebt een 32 bij 32 plaatje gemaakt, ipv een 16 bij 16 plaatje geschaald naar 32 bij 32 :)

Daarbij, volgens mij wou crisp 'm onthand houden :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

nah. geeft niet. was maar een probeersel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nou, let er in het vervolg op dat de sprites 16x16 pixels zijn, die vergroot worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Het idee van inzakken is wel leuk.. misschien dat je hem wat verder kan laten zakken.. en dan z'n ogen 1 voor 1 dicht doen.. met dan zo'n cartoon lijntje boven z'n hooft (kronkelend verticaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, maar dan is het net of ie bewusteloos geslagen wordt, terwijl het idee juist is "Goh, ik heb geen steentjes meer om een brug te bouwen, wat nu? Naja, dan ga ik maar weer lopen". Jou versie zou meer zijn "omg, d'r is net een aambeeld op mijn hoofd gevallen, moet ik nu wel of niet omvallen?" :)

offtopic:
Fraggles zijn 1337 8)

[ Voor 11% gewijzigd door DarkX op 22-10-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ja heb je wel gelijk in..

offtopic:
Cool he fraggles, vind zondagochtend alleen te vroeg om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Bij confused, kan het ook dat die pumpkin zich naar de camera draait, 1 a 2 keer springt om aandacht te trekken en vervolgens doorloopt?

builder: evt voetjes in de grond en plant schuin omhoog laten groeien - het is tenslotten een plantaardig wezentje :)

confused komt alleen na build, toch?
dan kun je de pumpkin aan de top van de groeiende plant mee laten slepen, en dan als confused weer op de plant klimmen.

Verder _/-\o_ voor crisp, ik zie uit naar de volledige game!

[ Voor 8% gewijzigd door -Sander1981- op 23-10-2003 10:12 ]

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Paul.Muad.Dib :: Nee, ik beperk mij liever tot het lurken aangezien mijn grafische skills niet van dien aard zijn dat ik in staat zou zijn om mooie sprites te maken, ik beperk mij wel tot het geven van commentaar :P

Het idee van -Sander1981- hierboven is wel grappig om een groeiende plant te maken, echter weet ik niet of dit bouwtechnisch (code) mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Groeiende plant is zeker mogelijk, ik zit niet vast aan de vorm of kleur van het 'blokje' - dat mag best een stuk stengel zijn waar elke keer een stukje aan vast gemaakt wordt in diagonale richting :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

crisp::
Groeiende plant is zeker mogelijk, ik zit niet vast aan de vorm of kleur van het 'blokje' - [...]
Dat is mooi al zeg ik hetzelf... Gaaf hoor...

Nog ff een andere vraag. Vorig weekeind had iemand (geloof ik: Paul.) gemeld dat hij met een level aan de gang zou gaan. Is deze inmiddels af en is er toevallig al een preview van beschikbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik was degene die bezig was met een level ja. Helaas heb ik erg weinig tijd de laatste paar dagen. Volgende week heb ik een week vrij en zal ik een hoop tijd aan m'n computer en ps2 besteden :)

Vanavond ook tijd vrij, dus ik ga weer verder met level/pumpkins en samenvatting. Dus wie weet gooi ik vanavond wat online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Okay, lijstje wat gedaan is en wat nog moet. (Crisp, als er iets niet klopt zeg het maar of edit maar!)
  • Verhaal
  • Lemmings/Pumpkins
  • Levels
  • Muziek/Geluid
  • GUI (Het uiterlijk van Pumpkins)

Verhaal (100%)
Nyx en Kwok ontvangen een distress signal op de quircks frequenty van hun wakkie-wakkie-mobiel; het blijkt afkomstig te zijn van de planeet sphrinks waar ze ooit in een van hun verre reizen wel eens geweest zijn en waar ze bevriend zijn geraakt met de inwoners, lemmings genaamd. Het signaal was echter erg zwak, het enig dat ze konden ontcijferen door de ruis was iets dat klonk als 'Brein'.
Avontuurlijk ingesteld als onze vrienden zijn besluiten ze weer op reis te gaan, dus gaan ze naar Nexus labs om de Nexus 5000 weer te leasen.
Aangekomen op sphrinks is de schrik groot als ze geen teken van leven meer vinden, bij nader onderzoek vinden ze sporen van strijd en lemmings die de strijd blijkbaar niet overleefd hebben. Ook blijkt de ooit zo vriendelijke omgeving niet zo vriendelijk meer te zijn; overal liggen gevaren op de loer, en ze hebben het gevoel in de gaten gehouden te worden.
Ze besluiten dan ook niet zelf verder op onderzoek te gaan, maar een nieuw soort robots in te zetten die ze van afstand kunnen besturen. Het leuke van deze robots is dat je ze kunt vermommen zodat ze niet opvallen.
De vraag is echter; welke vermomming past het best? Aangezien ze besluiten eerst op het platteland te gaan zoeken, en het herfst is leek een pompoen-vermomming hun het best. Het aantal robots dat Nyx en Kwok ter beschikking hebben is echter maar beperkt; het is dus zaak zoveel mogelijk robots te sparen in de zoektocht naar het 'kwaad'. Ze droppen 50 robots in het platteland, in de hoop daarmee de oorzaak te vinden. Vanuit hun Nexus 5000 proberen ze hun 'Pumpkins' door het vijandige landschap te loodsen op zoek naar het kwaad.

Lemmings/Pumpkins (75%)
Ik heb een simpel paginatje gemaakt met daar alle Pumpkins die tot nu gemaakt zijn en nog nodig zijn. Alle Pumpkins worden in 16x16 pixels gemaakt en opgeschaald naar 32x32. Dit om de "old school" look aan te houden.

Kijk hier om te zien wat we al hebben.

Levels (0%)
D'r word gewerkt aan een level editor. Maar eigenlijk zijn levels gewoon plaatjes. Ik (Paul.Muad.Dib) ben bezig met een test level waarbij alle vaardigheden van de Pumpkins nodig zijn. We hebben nog wel levels nodig.

Als je een level maakt let dan op de volgende dingen
  • Groote is max. 1600x160
  • Gebruik voor alle elementen (rots, boom) maar 16 kleuren. (Voor de "old school" look.) Dit betekent niet dat je in zijn totaliteit maar 16 kleuren mag gebruiken!
Als er een betere uitleg nodig is om levels te maken laat het dan weten.

Muziek/Geluid (0%)
Dit is het enige wat nog helemaal niet gedaan is. Dus alle hulp is welkom!

GUI (Het uiterlijk van Pumpkins) (25%)
D'r word gewerkt aan een soort template voor het menu van Pumpkins. D'r moeten nog ingame knoppen komen voor de commando's van de Pumpkins.

Meer weet ik niet te melden. Opmerkingen zijn welkom.

[ Voor 2% gewijzigd door dadaemon op 23-10-2003 20:38 . Reden: Link klopte niet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Builder?
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.goed/pumpkins/Animations/pumpkin_builder.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

D'r zitten nogal wat glitches in, of lijkt dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

eet hij nu de grond op?

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is het misschien een beter idee om hem te laten kotsen ofzo?
elke keer een klein hoopje oid?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Was maar een ideetje hoor :)
Er groeit trouwens wat uit zijn mond... En d'r zaten een hele hoop glitches in ja. Heb ik hopelijk er nu uit gehaald.

Test level completed
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.goed/pumpkins/Levels/Level000.gif
Dit level speel je met 2 pumpkins. Van rechts naar links.
  • Zet blocker neer zodat de tweede pumpkin niet rechts naar beneden valt.
  • Bash je weg met de tweede pumpkin door de stalagmiet
  • Climb omhoog bij de stalen wand
  • Build een "brug" over het gat
  • Fly naar beneden bij de duik rots
  • Loop door....
  • Mine vlak voor het einde naar beneden zodat je beneden uitkomt
  • Loop door naar boven...
  • Dig bij het einde naar beneden en ga naar het einde
(Ik zie dat ik twee dingen moet wijzigen. Bij de miner moet de muur hoger zodat hij niet door kan lopen. Zelfde geld voor de digger.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er uit als een pittig level :>. Wel goed om eens al je skils op uit te testen... Jammer dat de level solution er al bij staat ;)...

Nou nog wachten tot er 'pumpkins' in rondwandelen, klimmen, graven en vallen :)

Als ik een idee had hoe de laatste paar sprites van de pumpkins moesten had ik meegeholpen, maar het is nogal lastig aangezien ze geen armen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn this is sooo sweet!

kheb me eindelijk eens aankunne melde..aangezien ik alleen nog maar een hotmail adres had..maar i volg dit topic al van het begin! zo geweldig!
ik hoop echt dat het slaagt! ;) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Hulde Paul.Muad.Dib! _o_

Inderdaad zeer bruikbaar - ook wel in een later stadium denk ik als moeilijk level waarbij je dan gewoon zoveel mogelijk pumpkins moet redden :)

Dit is dus inderdaad precies wat ongeveer de bedoeling is wb de levels :)

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 24-10-2003 11:10 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 24 oktober 2003 @ 11:10:

[..]
Inderdaad zeer bruikbaar - ook wel in een later stadium denk ik als moeilijk level waarbij je dan gewoon zoveel mogelijk pumpkins moet redden :)

Dit is dus inderdaad precies wat ongeveer de bedoeling is wb de levels :)
ok maar nu is de achtergrond compleet zwart. wat word daar verder mee gedaan?
ligt dat aan het level/thema of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
iceT: In Lemmings zijn de achtergronden ook gewoon zwart. Maar we kunnen er een achtergrond kleurtje/muur maken, maar dat was teveel werk :P

Ik zal vanavond de laatste handelingen doen aan het level en 'm weer neerzetten. (Ik zal ook bekijken of er wat aan de achtergrond kan worden gedaan.

Zijn er nog op of aanmerkingen? (PS: Wat vonden jullie van de opsomming?)

[ Voor 12% gewijzigd door dadaemon op 24-10-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok..jah kspeelde lemmings toen ik egt nog heel klein was maar ben dat allemaal vergete :)

zwart is wel ok opzicht. maar misschien een kleur waar de pumkins beter op "afstoten"?

zomaar een idtje hoor :)

en word vanavond/morge level speelbaar voor ons? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Backgrounds worden ook nogal lastig, aangezien er dan bij graven zwarte vlekken overheen komen. Of je moet weer met een aparte background oid werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
DarkX schreef op 24 October 2003 @ 13:04:
Backgrounds worden ook nogal lastig, aangezien er dan bij graven zwarte vlekken overheen komen. Of je moet weer met een aparte background oid werken...

Een andere achtergrondkleur kan wel, maar het moet wel in alle levels hetzelfde zijn.
Met wat meer logica in de code zijn meerdere achtergrondkleuren ook wel mogelijk, maar de vraag is of dat noodzakelijk is?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 24 oktober 2003 @ 13:10:

[...]

Een andere achtergrondkleur kan wel, maar het moet wel in alle levels hetzelfde zijn.
Met wat meer logica in de code zijn meerdere achtergrondkleuren ook wel mogelijk, maar de vraag is of dat noodzakelijk is?
Het zou wel mooi zijn als er een achtergrondplaatje gebruikt kan worden, dan kan je b.v. als je op het platteland zit een _platteland_ achtergrond neerzetten, dan heb je per theme een background.
Ik hoop dat dit er wel in kan en vooral niet teveel werk kost om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Ik zal geen volledige achtergrond maken maar meer stukjes rots dat je ziet zeg maar. Ach, bekijk het van het weekeind maar wat ik bedoel met achtergrond. ;)

@Crips: Hoe word water ingeregeld? D'r moeten nog animaties komen toch? Maar hoe werkt water in het spel? Hoe regel ik dat in mijn level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

crisp schreef op 24 October 2003 @ 13:10:

[...]

Nee okay, dan is zwart het relaxte. Het ging erom of een fullscreen background mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 13:29:
[...]

Het zou wel mooi zijn als er een achtergrondplaatje gebruikt kan worden, dan kan je b.v. als je op het platteland zit een _platteland_ achtergrond neerzetten, dan heb je per theme een background.
Ik hoop dat dit er wel in kan en vooral niet teveel werk kost om te maken.

Om technische redenen kan een achtergrond alleen egaal zijn.
Paul.Muad.Dib schreef op 24 October 2003 @ 13:32:
Ik zal geen volledige achtergrond maken maar meer stukjes rots dat je ziet zeg maar. Ach, bekijk het van het weekeind maar wat ik bedoel met achtergrond. ;)

@Crips: Hoe word water ingeregeld? D'r moeten nog animaties komen toch? Maar hoe werkt water in het spel? Hoe regel ik dat in mijn level?

Water is een animatie (een tileable animated gif) die ik in de levelcode bovenop de rest positioneer. In je ontwerp hoef je daarvoor dus niets te doen, alleen even aangeven dat je daar en daar water wilt hebben.
We hebben echter nog geen (animated) water-texture (maar ik kan tijdelijk wel die uit lemmings lenen)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

@Paul.Muad.Dib: Ziet er goed uit het level :D... heb je de vallen en de achtergrond ster er ook al in verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
evaarties: De achtergrond ster heb ik er nog niet in verwerkt, dit omdat dit een grot level is ;) Hmmmm... Weet trouwens al iets om de ster erin te verwerken...
Ik weet niet of een val al in te regelen valt in Pumpkins.

Crisp: Kunnen vallen ingeregeld worden? ;)
Crisp, hoe kan ik het beste animaties (zoals de ster) in een level inregelen? Moet ik de meest linker boven positie opgeven voor de animatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Paul.Muad.Dib schreef op 24 October 2003 @ 14:24:
evaarties: De achtergrond ster heb ik er nog niet in verwerkt, dit omdat dit een grot level is ;) Hmmmm... Weet trouwens al iets om de ster erin te verwerken...
Ik weet niet of een val al in te regelen valt in Pumpkins.
Crisp: Kunnen vallen ingeregeld worden? ;)
een val zoals de slizer kan je rustig inregelen hoor, komt wel goed :)
Crisp, hoe kan ik het beste animaties (zoals de ster) in een level inregelen? Moet ik de meest linker boven positie opgeven voor de animatie?

Eigenlijk hetzelfde als de val: geef aan waar ze qua coordinaten moeten komen (idd links-boven positie in pixels), of maak 2 versies: 1tje met alleen de basis achtergrond (vaste elementen zoals je voorbeeld screenie), en 1tje met alles erop en eraan zodat ik zelf kan zien waar de extra elementen moeten komen te staan :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:27

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

crisp schreef op 24 October 2003 @ 13:51:
Water is een animatie (een tileable animated gif) die ik in de levelcode bovenop de rest positioneer. In je ontwerp hoef je daarvoor dus niets te doen, alleen even aangeven dat je daar en daar water wilt hebben.
We hebben echter nog geen (animated) water-texture (maar ik kan tijdelijk wel die uit lemmings lenen)
Ik zou het wel bruut vinden als het water een soort van groene moeras soep zou worden. Ik kan er zelf voor geen meter tekenen maar een moerassoep lijkt me wel cool 8)

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DPC_Scorpion schreef op 24 October 2003 @ 15:18:
[...]

Ik zou het wel bruut vinden als het water een soort van groene moeras soep zou worden. Ik kan er zelf voor geen meter tekenen maar een moerassoep lijkt me wel cool 8)
misschien moet dat moerrasachtige juist komen zodra de eerste pump'kin erinvalt.
vanaf zijn plons versprijd de giftige stoffen uit zijn hoofd door het water :) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
_DPC_Scorpion schreef op 24 oktober 2003 @ 15:18:
[...]

lemmings had o.a. moeras-soep, water, ijswater, vuur en lava.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En de bekende muren waar je vanaf 1 richting door kan graven?

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 24-10-2003 20:23 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP

WJP

Shibby

pumpkin news
:P

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschien een idee om de bekende klapdeurtjes waar de Pumpkins uit gaan komen te vervangen door een UFO met zulke zelfde deurtjes. Lijkt me leet :D

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Volgens mij was dat al de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even snel; wat candy stuff - beetje afgekeken van lvl 9 - fun
de plaatjes zijn *2 gescaled
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/candy01.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/candy02.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/candy03.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/candy04.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/candy05.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/candy06.gif Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/candy07.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
1) Ideetje om de midi's te verzamelen door ze naar mij te laten mailen en dan zal ik ze uploaden naar een pagina ???
2) Level ontwerpen zijn 16-kleuren, die worden dan ook op iemand z'n webstek geplaatst onder elkaar ? -> Hier allemaal plaatsen is 'plaatsinnemend' en sommige tweakers/surfers zitten met dial-up (niet-adsl).
3) Levelnames worden gekozen door de ontwerper van het level zelf?

Dark Maul; hierboven (of wast de andere pagina hier juist voor) stonden nog 'Candy' bouwstenen. Misschien dat je die bouwstenen op jou wegpagina kan toevoegen ?

Crisp; Ja, over dat GPL-ding. Ik zou het spel wel graag in exe vorm zien voor het offline te kunnen spelen. (Misschien voor op meerder OS'n zo speelbaar(der)). Tevens op tragere systemen miss. Enkel een ideetje.
Weet niet hoeveel werk dit is en hoe lang of hoe simpel of moeilijk het porten is/zal zijn. Maar als het mag ? Als je je sourcecode (wat eig. toch al is zoals je zei) toch volldig vrij zou geven, ja dan doe ik het ook ;-)
Hoeveel lijnen code sit je nu al btw? :D (Ontmoedig me niet hé ;-)

Misschien vanavond nog m'n webstek zoeken en met bouwblokjes spelen :)

Cheers,

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

2) Level ontwerpen zijn 16-kleuren, die worden dan ook op iemand z'n webstek geplaatst onder elkaar ? -> Hier allemaal plaatsen is 'plaatsinnemend' en sommige tweakers/surfers zitten met dial-up (niet-adsl).
Script heb ik geschreven maar nog niet naar Crisp gestuurd :X 8)7
Ja
Crisp; Ja, over dat GPL-ding. Ik zou het spel wel graag in exe vorm zien voor het offline te kunnen spelen. (Misschien voor op meerder OS'n zo speelbaar(der)).
Originele lemmings in exe vorm, deze kan je gewoon onder elk os spelen vanuit een zip file (of tar/rar iets anders)
Tevens op tragere systemen miss. Enkel een ideetje.
Het is dhtml, geen programma en ik denk niet dat de code veel sneller kan (wat noem je traag btw?)
Download de source dan kan je het zien *D

@Crisp, ik heb dat script eigenlijk al eventjes af (week)
maar vergeet elke keer om het te sturen, moet ik het mailen of via irc/icq sturen?
srry heb het heeeel erg druk (gehad)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mizitras schreef op 25 October 2003 @ 21:34:

Crisp; Ja, over dat GPL-ding. Ik zou het spel wel graag in exe vorm zien voor het offline te kunnen spelen. (Misschien voor op meerder OS'n zo speelbaar(der)). Tevens op tragere systemen miss. Enkel een ideetje.
Tja, het is puur jscript, en dat is niet te compilen. Mocht je een exe willen, dan moet je met de resources (sprites e.d.) het spel volledig opnieuw gaan nacoden in een compilertaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Mizitras schreef op 25 October 2003 @ 21:34:
1) Ideetje om de midi's te verzamelen door ze naar mij te laten mailen en dan zal ik ze uploaden naar een pagina ???
1) prima; het mogen best bestaande midi's zijn, zolang het maar public domain is - als je de maker weet te achterhalen des te beter, dan kunnen we daarvoor ook de credits geven
2) als het menu en alles klaar is zal ik levels zsm inbouwen; een overzicht zou echter wel handig zijn. 16-kleuren gifjes zijn echter niet zo heel groot, menig topic in het foto-forum bevat grotere plaatjes ;) (40 lemmings-levels waren 472KB)
3) lijkt me wel dat de maker z'n eigen level van een mooie naam mag voorzien :)
Dark Maul; hierboven (of wast de andere pagina hier juist voor) stonden nog 'Candy' bouwstenen. Misschien dat je die bouwstenen op jou wegpagina kan toevoegen ?
ook heel bruikbaar weer die bouwstenen, ik jat er alvast 1 voor de progress indicator :)
Weet niet hoeveel werk dit is en hoe lang of hoe simpel of moeilijk het porten is/zal zijn. Maar als het mag ? Als je je sourcecode (wat eig. toch al is zoals je zei) toch volldig vrij zou geven, ja dan doe ik het ook ;-)
porten mag altijd; het is echter de bedoeling dat het gehele spel straks ook gewoon als download beschikbaar wordt gesteld in een zipje zodat mensen het offline kunnen spelen, en het is crossbrowser dus al speelbaar op meerdere OSsen
valt mee, zo'n 5 tot 6 duizend lijnen :)
Misschien vanavond nog m'n webstek zoeken en met bouwblokjes spelen :)
Cheers,
\o/

* crisp zit al uren te prutsen op het ruimteschip en de geanimeerde laad-deur....
het gaat allemaal vrij moeizaam, maar langzaam maar zeker begint er wel vorm in te komen...

@Wolfboy: mail maar, is wel zo makkelijk (DCC en andere filetransfer methoden komen niet door mijn firewall en ik ben te lui om daar NAT-entries voor te maken)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 25-10-2003 22:00 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
verveelde me net nogal :P
dus ik d8 laat ik ook ff gaan pixel klooien
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/excyle/Pixelneuken/Pixelneuk.png
'k ben er niet zo heel goed in dus zie maar of jullie er wat aan hebben, if not, yust trash it

leek me handiger om de delen in 1 stuk te posten dus ALS je ze gebruikt moet je ze zelf maar ff slicen (heb wel een pixel space tussen de blokken gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 20:30:
even snel; wat candy stuff - beetje afgekeken van lvl 9 - fun
de plaatjes zijn *2 gescaled
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Hmmm... Ik zie dat je gescaled heb. Het enige wat fout daaraan is dat het niet goed gescaled is.

1 Pixel is nu namelijk gewoon 1 pixel. 1 Pixel moet juist 4 pixels worden (2x2). Snap je wat ik bedoel?

Ik heb trouwens een site gemaakt waar animaties en bouwstenen op staan. Ik zal kijken of ik 'm beter kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
@Wolfboy:
Originele lemmings in exe vorm, deze kan je gewoon onder elk os spelen vanuit een zip file (of tar/rar iets anders)
Té gek. Allleen die ORIGINELE lemmings zijn niet degeen waar ik een exe van zou willen zien. Ikb edoelde de pumpkins van deze game.
@Crisp, ik heb dat script eigenlijk al eventjes af (week)
maar vergeet elke keer om het te sturen, moet ik het mailen of via irc/icq sturen?
srry heb het heeeel erg druk (gehad)
Zeg hem dan nog eens om die link (inclusief) ook in de openingspost te steken. Herinner hem daar nog eens aan ;)

@darkX & Crisp:
DarkX: Tja, het is puur jscript, en dat is niet te compilen. Mocht je een exe willen, dan moet je met de resources (sprites e.d.) het spel volledig opnieuw gaan nacoden in een compilertaal.
Crisp: porten mag altijd; het is echter de bedoeling dat het gehele spel straks ook gewoon als download beschikbaar wordt gesteld in een zipje zodat mensen het offline kunnen spelen, en het is crossbrowser dus al speelbaar op meerdere OSsen
Zoals DarkX suggereerd en het ook niet veel anders zal/zou kunnen: nacoden in en compilertaal. (Had ik ook C voor in gedachten hoor).
Ietsje meer tegen crisp: Ja browsers; maar ik had het over een exe (gecompileerd) programmabestand.
1) prima; het mogen best bestaande midi's zijn, zolang het maar public domain is - als je de maker weet te achterhalen des te beter, dan kunnen we daarvoor ook de credits geven
Yep. Alleen hoe verzamelen we die? Anders geef ik in me volgende post e-mail adres voor midi files op te krijgen. Dan upload ik die wel naar pagina.

Iets anders.
Stel dat er x-aantal levels worden geupload. Ipv van te zeggen:
"Slechts die en die mogen dienen, die andere zijn té lelijk/groot/klein/spuuglelijk/vies, etc..."
Misschien kunnen die anderen OOK nog steeds blijven staan op die webstek als GIF'je geupload dankzij script van Wolfboy ;) en dan moet men maar zelf kiezen of men ook één van die levels wilt. (Geen idee of het zo eventjes kan).
Maar m"n punt is:
- Dat er een vaste selectie wordt gemaakt aan levels van "Die doen mee"
- Dat de overige brouwsels toch blijven staan; zodat men ze eventueel zelf kunnen 'integreren' in het spel.

Realiseerbaar ? Met wat goede wil en een nagenoeg 'gratis' hostdienst van een paar meg lijkt het me wel te kunnen.

Goed idee ? Ja, da wee ik nie :) Zeg et is ?

- Over de graphics:
16-kleuren. Paletbased ? Want ik zie dat er anders nogal wat mogelijkheden zijn met slechts '16' kleuren.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
- Over de graphics:
16-kleuren. Paletbased ? Want ik zie dat er anders nogal wat mogelijkheden zijn met slechts '16' kleuren.
Niet paletbased. Voor zover ik weet mogen alleen de bouwstenen en de pumpkins uit 16 kleuren bestaan. Het level kan uit meer kleuren bestaan (dacht ik.) Zolang je je bouwstenen per stuk maar op 16 kleuren houd.

/edit
PS: De Pumpkins Pile Up pagina is geupdate. (Je moet wel helaas wachten totdat alle plaatjes geladen zijn voordat je op een categorie kan klikken, sorry, ik zal kijken of ik er wat aan kan doen.)

/edit2
Test level is aangepast tot een "je moet het zo doen anders win je niet" level.
Level000.gif
Ik wou eigenlijk aan de linkerkant de achtergrond zo maken dat je de uitgang van de grot zag met een paar sterren in de hemel. Maar ik kreeg het niet voor mekaar. En ik ga ook maar even slapen nu (3:27)...

[ Voor 55% gewijzigd door dadaemon op 26-10-2003 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:18

sjaakaq

It might get loud

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zat ook gelijk aan dit topic te denken toen ik die zag staan :P

Maar dit spel is helemaal in DHTML en daardoor denk ik ook een stuk kleiner dan die 10,8 MB van Pingus. Verder vinden mensen pompoenen misschien leuker dan pinguins ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:10
zeker de linux haters :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Met Pingus zijn ze al jaren en jaren bezig; erg veel schot zit daar niet in moet ik zeggen....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
idd ik heb et net gespeeld en je moet de levels zelf maken anders staat de oplossing erbij :s (ze hebben alleen tutorial island gemaakt en daar staan de oplossingen dus bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik heb zelf ook het idee dat Pingus te snel speelt (net ook gedownload dus), alsof ze zijn vergeten MoSlow aan te zetten.

Vind hem ook niet de sfeer hebben als in Lemmings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 18:18

sjaakaq

It might get loud

idd, te mooie graphics en veels te snel.....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPV porten kun je mischien ook wel een DHTML interpreter schrijven :z
zal toch wel sneller zijn als het gespecialiseerd is in dhtml en je niet van die geintegreerde office en media zooi hebt?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 16:23:
IPV porten kun je mischien ook wel een DHTML interpreter schrijven :z
zal toch wel sneller zijn als het gespecialiseerd is in dhtml en je niet van die geintegreerde office en media zooi hebt?
MS Internet explorer? Netscape Navigator?

Ik weet het niet hoor, maar je kan gewoon in je browser DHTML gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mizitras schreef op 26 October 2003 @ 02:20:
@darkX & Crisp:

Zoals DarkX suggereerd en het ook niet veel anders zal/zou kunnen: nacoden in en compilertaal. (Had ik ook C voor in gedachten hoor).
Ietsje meer tegen crisp: Ja browsers; maar ik had het over een exe (gecompileerd) programmabestand.
Nou, niemand houdt je tegen om Pumpkins na te coden in een compilertaal, het is volledig GPL dus overnemen is vrij eenvoudig, maar het klinkt nu half dat je een gecompilede versie verwacht van crisp? Super respect voor die gast dat hij een complex programma als dit in dhtml zonder extensies weet te vertalen eigenlijk. * DarkX snapt je vraag niet helemaal waarschijnlijk. :)

Owja, vraagje aan AapopfietS. Wat is geintegreerde office media zooi :? Niet om vervelend te zijn ofzo, maar wtf is het gewoon?

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 26-10-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:51
Paul.Muad.Dib: Je level ziet er erg mooi uit: maar je hebt ergens niet aangedacht: voor elk ventje een fly en climb selecteren is niet te doen, en je zit als elk level zo wordt, zo door je flyers en climbers heen.... Je moet dan al snel enorme hoeveelheden toekennen aan twee van die functies.

Meestal zijn die functies ook alleen voor de eerste of tweede pumpkin bedoelt. In dit geval is het gelukkig niet nodig dat je het zo doet (dig, graaf, en bouw een brug, en je hebt slechts 1 climber ipv. 50 climbers en 50 flyers nodig)....

edit: nee, zo moet het: mine, na de eerste stalagmiet, en ga vrijwel direct daarna bashen, onder die metalen plaat door... daarna word het lastig, want je moet bij een schuine want builden. Als je aan de rotswand aankomt weer bashen. Om te voorkomen dat ze zodadelijk kapot vallen, even diggen, en vervolgens weer door bashen. Tot slot weer builden over het gat heen, en je spaart 50 climbers en 50 flyers tegen, 1 miner, 3 bashers, 1 digger en 2 builders uit. Tel uit je winst :)

Maar goed, tis dat je het weet :)

[ Voor 32% gewijzigd door inquestos op 26-10-2003 22:29 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

inquestos> Maar als je erbij neemt dat Paul's opgave was om een alphalevel te maken waarin elke functie gebruikt wordt is het geen slechte poging ;) Ik ben het met je eens om niet alle levels er zo uit te laten zien, maar voor de alpha vind ik het een erg goeie eerste poging :P

Nee, dit is niet om jou aan te vallen of of paul gruwelijk op een voetstuk te zetten, maar ik wil ff zijn level in het juiste perspectief plaaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
DarkX schreef op 26 oktober 2003 @ 22:30:
inquestos> Maar als je erbij neemt dat Paul's opgave was om een alphalevel te maken waarin elke functie gebruikt wordt is het geen slechte poging ;) Ik ben het met je eens om niet alle levels er zo uit te laten zien, maar voor de alpha vind ik het een erg goeie eerste poging :P

Nee, dit is niet om jou aan te vallen of of paul gruwelijk op een voetstuk te zetten, maar ik wil ff zijn level in het juiste perspectief plaaten :)
Ik wil alleen maar even zeggen dat je natuurlijk niet voor elke pumpkin een functie moet selecteren. Daarmee zou het tactisch worden om in level één enkele pumpkins te laten sneuvelen zodat je functies uitspaart. Voor een test/demo-level is het goed natuurlijk, maar echt handig voor in het spel, nee, tenzij je het op mijn manier speelt :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

inquestos schreef op 26 October 2003 @ 22:23:
Paul.Muad.Dib: Je level ziet er erg mooi uit: maar je hebt ergens niet aangedacht: voor elk ventje een fly en climb selecteren is niet te doen, en je zit als elk level zo wordt, zo door je flyers en climbers heen.... Je moet dan al snel enorme hoeveelheden toekennen aan twee van die functies.

Meestal zijn die functies ook alleen voor de eerste of tweede pumpkin bedoelt. In dit geval is het gelukkig niet nodig dat je het zo doet (dig, graaf, en bouw een brug, en je hebt slechts 1 climber ipv. 50 climbers en 50 flyers nodig)....

edit: nee, zo moet het: mine, na de eerste stalagmiet, en ga vrijwel direct daarna bashen, onder die metalen plaat door... daarna word het lastig, want je moet bij een schuine want builden. Als je aan de rotswand aankomt weer bashen. Om te voorkomen dat ze zodadelijk kapot vallen, even diggen, en vervolgens weer door bashen. Tot slot weer builden over het gat heen, en je spaart 50 climbers en 50 flyers tegen, 1 miner, 3 bashers, 1 digger en 2 builders uit. Tel uit je winst :)

Maar goed, tis dat je het weet :)
In het testlevel krijg je ook slechts 2 lemmings, dus dat valt wel mee met vaak toewijzen van fly en climb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
inquestos: een floater en een climber behouden deze skills tot het einde van het level ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Twas de bedoeling het level maar met 2 Pumpkins te spelen waarbij 50% (dus 1) het zou overleven en waarbij je van elke skill maar 1 krijgt. Beetje saai, ik weet het. Maar het was maar een ideetje...

Als iemand anders een beter level idee heeft waarbij alle skills nodig zijn, ik vind het best. :)

PS: Level 21 van Lemmings - Mayhem:
Turn the release rate to about 90 and turn every lemming into a floater. Turn one lemming into a climber and mine down above the hole in the wall. Build to the exit. Bash through the wall to free the lemmings.

Moet je dus ook alle Lemmings in een Floater maken ;)

[ Voor 35% gewijzigd door dadaemon op 27-10-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
crisp schreef op 26 October 2003 @ 22:36:
inquestos: een floater en een climber behouden deze skills tot het einde van het level ;)
Ja, en?? :? Spreek ik dat tegen ofzo ???? :?

btw.: ik weet niet of het zo hoort, maar als je de grond onder een blocker "wegmined", gaat ie lopen of blaast ie zich zelf op :P Kan handig zijn, omdat ie het dan zou kunnen overleven, maar ja, of het de bedoeling is :)

edit:
Paul.Muad.Dib schreef op 27 October 2003 @ 00:03:
Twas de bedoeling het level maar met 2 Pumpkins te spelen waarbij 50% (dus 1) het zou overleven en waarbij je van elke skill maar 1 krijgt. Beetje saai, ik weet het. Maar het was maar een ideetje...

Als iemand anders een beter level idee heeft waarbij alle skills nodig zijn, ik vind het best. :)
Ah, dus een soort tutorial voor in het spel zelf zou het ook kunnen worden :) Van elke skill 1, en dan kijken hoe ver je komt :)

[ Voor 39% gewijzigd door inquestos op 27-10-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
inquestos schreef op 27 October 2003 @ 00:13:
[...]

Ja, en?? :? Spreek ik dat tegen ofzo ???? :?

btw.: ik weet niet of het zo hoort, maar als je de grond onder een blocker "wegmined", gaat ie lopen of blaast ie zich zelf op :P Kan handig zijn, omdat ie het dan zou kunnen overleven, maar ja, of het de bedoeling is :)
dat is in het origineel ook zo :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Oooookay... Hier is dan wel (hopelijk) een goed level. Probeer dit level uit te spelen met.

- 1 Basher
- 1 Blocker
- 1 Builder
- 1 Climber
- 1 Digger
- 1 Flyer
- 1 Miner

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.goed/pumpkins/Levels/Level000b.gif

Succes! ;)
PS: Crisp, wat moet er nu nog allemaal gebeuren voordat een Alpha gemaakt kan worden?

[ Voor 14% gewijzigd door dadaemon op 27-10-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Paul.Muad.Dib schreef op 27 October 2003 @ 14:20:
Oooookay... Hier is dan wel (hopelijk) een goed level. Probeer dit level uit te spelen met.

- 1 Basher
- 1 Blocker
- 1 Builder
- 1 Climber
- 1 Digger
- 1 Flyer
- 1 Miner

[afbeelding]

Succes! ;)
nice :)
PS: Crisp, wat moet er nu nog allemaal gebeuren voordat een Alpha gemaakt kan worden?
ik moet nog wat knopjes maken voor de interface, een paar leuke midi's zoeken en geluidjes. Verder missen er dus nog een paar sprites.

Op zich valt dat dus nog wel mee; om het hele nieuwe spelconcept in te bouwen is echter nog heel wat programmeerwerk vereist, en ik worstel nog met een klein technisch probleempje mbt blockers. Dat zijn echter geen dingen die een alfa in de weg staan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Paul.Muad.Dib schreef op 27 October 2003 @ 14:20:

- 1 Basher
- 1 Blocker
- 1 Builder
- 1 Climber
- 1 Digger
- 1 Flyer
- 1 Miner

[afbeelding]

Succes! ;)
Hij was al goed hoor :) Dus eigenlijk is het: Hier is weer een goed level :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Tja, mijn vorige was maar op 2 Pumpkins gericht. Dit level kan je met bijvoorbeeld 50 Pumpkins doen... Ik zal trouwens ffe kijken of ik nog wat sprites kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend mooi gemaakt.. _/-\o_ Hier zit zeker een berg tijd in...

tis maar een ideetje.. maar misschien is t mogelijk om een skill in te bouwen waardoor een pumpkin voor een x aantal seconden sneller, of juist langzamer gaat t.o.v. de andere pumpkins..

worden er nog nieuwe dingen toegevoegd die de pumpkins moeten kunnen?

O ja.. en de levels van paul vind ik persoonlijk wel leuk gedaan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardaap
  • Laatst online: 13-12-2024
Heej,

Cool topic is dit! ( ik volg et al een poosje). Ik heb ook ff een builder geprobeerd te maken. Pumpking kotst bloed, en dat stolt terstond :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~jjacob/build_r_ani16.gif

Comments are welcome....

I'm a LAMER and i'm proud 2 be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Baardaap, ik zie een rood kruisje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Laatst online: 04-09 12:16

zeekoe

zeekoe

ik zie niet eens een kruisje :)

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeekoe schreef op 27 October 2003 @ 17:10:
ik zie niet eens een kruisje :)
ik ook niej..hij heb gewoon nix gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

Hij doet het inderdaad wel nu....

Mooie sprite alleen 1 druppel is te weinig denk ik

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
hou het ontopic aub; als Baardaap weer langs dit topic fietst ziet hij het vanzelf wel...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Sorry, maar hij doet het gewoon hoor. Leuk trouwens, alleen zijn er toch wel wat punten waar ie op verbetert moet worden:

* echt lopen
* wat mooiere overgang, het lijkt een beetje te stotteren.
* wat meer "emotie", dus echt flink kotsen ofzo, beetje overdreven

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

pik anders het lopen van die andere buildpumpkin.. ziet er verder wel top uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb bijna nog nooit gereplied in dit topic, simpelweg omdat ik daar de kennis niet voor heb (Graphics of coden), maar ik heb wel een ideetje voor een animatie/feature :).

Zoals ongeveer alle Lemming games moet handmatig elk ventje aanklikken als hij naar beneden valt, zodat hij z'n parachute/whatever opent :P. Nu dacht ik: Is het niet mogelijk om maar 2 pumpkins aan te klikken en dat die dan samen zo'n groot net spannen waarom de rest terugbounced. Zo'n ding wat bijv. ook gebruikt wordt bij de brandweer.

Net uur gezocht naae pic @ Google, kan echt werkelijk niks vinden. Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Blijken nog wat muziekjes nodig te zijn.
Is niet veel op eerdere suggestie gereageerd.; dus doe ik het nu zelf wel eve, :p

Oproepje
- Zit je wel eens te spelen met Fruitige Loops (nu FL Studio als je je Imesh nog moet opzetten :p ) of met Sierra, Anvil Studio of je bent gewoon akelig goed lijkt je met je keyboard/synth. Stuur je loopjes/muziekjes/bliepjes dan maar door (in midi-formaat (*.MID) naar "e-mailadres terug verwijdert".

Dan komen ze tenminste toch al toe.

Vervolg:
- Ik upload ze naar een webstek.
en/of
- Mail ze naar Crisp
en...
stuur je nog een bedankje ook :D

PS: Geen midi-files van +100KB aub. Houdt het wat realistisch. En aub ook niet 'furelise.mid' uit je Windows directory. (Dus ook geen rips van copyrighted mid's hé!)

[ Voor 6% gewijzigd door Mizitras op 14-11-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil nogal eens mijn vrije tijd verpatsen aan fruityboobs, maar ik weet alleen niet goed hoe ik een bepaald sfeertje in een riff moet krijgen, alles klinkt veel te vrolijk of afgezaagd (C D A B )

verder weer ik ook niet of ik nou n compleet nummer met intro en outro en alles erop en eraan moet maken of gewoon wat leuke riffjes moet sturen?

oh, en geintegreerde office media zooi is dat internet explorer tegenwoordig alles geintegreerd heeft; office documenten worden gewoon in IE geopend (en dan loopt ie ook meteen vast maarja, dat zijn we gewend) en allerlei narigheid. wat ik dus bedoel is als je een dhtml interpreter schrijft die dus alleen voor dhtml is en niet voor multimedia of flash of bijvoorbeeld overhead als plugin support heeft, nee, gewoon pure dhtml interpreter, dan is t al n stuk minder resourcevretend denk ik. maarja, als je dan toch bezig bent, dan kun je idd ook gewoon naar C oid porten, maar moet je dan niet een eigen animated GIF viewer schrijven? of is daar weer een wrapper voor :)

tot zover mijn pseudotechnische lap tekst

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
tja aap, daar kun je dan toch ook gewoon een andere browser voor gebruiken? dat heeft toch nix met pumpkins te maken?

Das een probleem van IE daarvoor moet je gaan klagen bij MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
M1lamb3r schreef op 27 October 2003 @ 21:47:
tja aap, daar kun je dan toch ook gewoon een andere browser voor gebruiken? dat heeft toch nix met pumpkins te maken?

Das een probleem van IE daarvoor moet je gaan klagen bij MS
Browser-implementaties van ECMA-script (javascript in de volksmond) zijn meestal niet de snelste. Er hangt natuurlijk ook nogal wat omheen, en mede doordat voor allerlei technieken er ook backwards-compatibility zut bijzit zijn de render-engines behoorlijk lomp eigenlijk. Flash (actionscript is ook ECMA) heeft daar bijvoorbeeld veel minder last van, en is daarmee ook efficienter en dus sneller.
Als je nu een renderengine zou maken die puur alleen de laatste standaarden ondersteund en geen deprecated en propriety ondersteuning biedt dan heb je een lean mean DHTML machine die waarschijnlijk ook behoorlijk beter performed. Het jammere is dan alleen dat veel sites er dan niet meer uitzien :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp, het is misschien een beetje laat.... en misschien een rare vraag... maar komt er van pumpkins ook nog een henkie-mod ???? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Switch schreef op 27 October 2003 @ 20:33:
Ik heb bijna nog nooit gereplied in dit topic, simpelweg omdat ik daar de kennis niet voor heb (Graphics of coden), maar ik heb wel een ideetje voor een animatie/feature :).

Zoals ongeveer alle Lemming games moet handmatig elk ventje aanklikken als hij naar beneden valt, zodat hij z'n parachute/whatever opent :P. Nu dacht ik: Is het niet mogelijk om maar 2 pumpkins aan te klikken en dat die dan samen zo'n groot net spannen waarom de rest terugbounced. Zo'n ding wat bijv. ook gebruikt wordt bij de brandweer.

Net uur gezocht naae pic @ Google, kan echt werkelijk niks vinden. Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk
Oe.. dat lijkt me wel een leuke skill... Maar dan doen met 1 pumpkin (2 goed bij mekaar krijgen is niet te doen).

Meteen idee voor animatie:

Lemming zet eerst paaltje in de grond.. loopt opzij met vangnet in zijn hand. De ene kant zit aan het paaltje vast, de andere houdt hij zelf beet.

-> Ik offer me op om hem te maken als Crisp het een leuke skill vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan wel een level heel moeilijk maken, 1 dit 1 dat.
Maar je ziet in de orginele lemmings ook vaak terugkomen, dat het zelfde level af en toe terugkomt. met meer/andere restricties.

Zoals het orginele level 1 waar je eerst puur moet diggen,
en later exposive 'pumps' nodig hebt; om dit level op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardaap
Update builder (met aanpassingen naar commentaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.hzeeland.nl/~jjacob/build_r16.gif

BTW: hij loopt niet, hij springt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Baardaap schreef op 28 oktober 2003 @ 09:48:
Update builder (met aanpassingen naar commentaar):

[afbeelding]

BTW: hij loopt niet, hij springt
* crisp likes :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

@Crisp: is het ok om de nieuw skill 'plaats een vangnet' toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
evaarties schreef op 28 oktober 2003 @ 10:27:
@Crisp: is het ok om de nieuw skill 'plaats een vangnet' toe te voegen?
is technisch wel mogelijk denk, maar lijkt me lastig om dat in een 16x16 sprite te vatten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het liefste deze knip waarom ineens allemaal pompoenen er van maken.
Zowieso goed werk en lof naar de maker !

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 28-10-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ de maker ervan staat een post boven jou :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

crisp schreef op 28 October 2003 @ 10:34:
[...]

is technisch wel mogelijk denk, maar lijkt me lastig om dat in een 16x16 sprite te vatten...
Ik ga mijn best doen.. misschien dat ik het paaltje neerzet, dan de pumpkin laat lopen net zover dat de paaltje buiten de 16x16 staat. Paaltje hoeft in mijn idee immers niet te bewegen.

Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardaap
Als je het topic ff doorleest weet je waarom er pompoenen van worden gemaakt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

'k zou ook de link weghalen naar die dhtml lemmings, is niet gewenst vanwege copyright kwesties ed.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.