[Game project] Pumpkins (DHTML Lemmings(tm) revised)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 4.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

idd, viel me ook op. Wat evt ook mogelijk is is om (zoals je bijv in het menu ziet) alleen een deel van het ruimteschip in het level te zetten. Je kunt zelfs in verschillende levels verschillende stukken laten zien, voor de afwisseling :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
oefening baart kunst; dat pixelen gaat me steeds beter af :)

hier met animated luikje:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/crisp/pumpkins/brainstorm/spaceship_ss_ani_ex.gif

in elk geval in het 1e level wil ik dat 'ie aan komt vliegen, voor de rest mogen dat alternatieven zijn. Desnoods dat we een keer een teleporter als exit nemen en ze naar het volgende level teleporteren ofzo :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10 23:26
kweet niet of et mogenlijk is, maar je zou de pumpkins op het eind van een level een "trappetje" op kunnen laten lopen zodat ze in het volgende leveel een keer niet omlaag vallen, maar uit de grond omhoog komen ofzo

(dat id had ik altijd bij lemmings: ze springen door de exit en komen vervolgens in een gat en dan vallen ze tot het volgende level omlaag)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

crisp> Hmm, kan ie dan in het eerste level niet een keer zwaar groot in het level zitten? Dat je beetje een dramatic entry krijgt? :)

Trouwens, voor de rest zou ik dat schip eigenlijk niet gebruiken. Zeker met die beetje story driven variant is het niet logisch. Zet ze neer, pik ze weer op en zet ze neer? Is leuker om verbindingen tussen de levels te maken (zoals idd bijv die transporter, maar zo moeten wel meer dingen te verzinnen zijn). Af en toe kan dat schip natuurlijk wel, maar zeker niet na elk level.

[ Voor 60% gewijzigd door DarkX op 14-11-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-10 13:39
@crisp. lijkt t nou zo, of zit er een foutje in je animatie.

kick me if im wrong, maare :)
volgens mij is t eerste(of t laatste) frame de 'kale' versie van t ruimteschip..

en verder... ga zo door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
erazer33 schreef op 14 november 2003 @ 15:23:
@crisp. lijkt t nou zo, of zit er een foutje in je animatie.

kick me if im wrong, maare :)
volgens mij is t eerste(of t laatste) frame de 'kale' versie van t ruimteschip..

en verder... ga zo door _/-\o_
omdat je geen pumpkin ziet? in-game zijn dat losse animaties die erop geprojecteerd worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 14 november 2003 @ 14:00:
oefening baart kunst; dat pixelen gaat me steeds beter af :)
slecht gepaint hoor, ik zie pixels B)

[ontopic]
Als je het raampje nou eens iets vedder naar rechts zou zetten en dan aan de linker kant een half raampje(omdat hij ook een stuk uit het zicht is) zou maken, een ufo heeft altijd meerdere raampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:20
Ik vind 'm eerlijk gezegd wel leuk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erazer33
  • Laatst online: 23-10 13:39
@crisp... nee dat bedoelde ik niet...

t schip zelf... in t eerste of laatste frame.. dat is volgens mij het schip uit de post waarin je zegt dat t pixelen je al goed af gaaat...

maar maakt niet veel uit, aangezien je em maar 1 keer speelt, toch, t is niet een loop oid...

[edit: typo ]

[ Voor 4% gewijzigd door erazer33 op 14-11-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
erazer33 schreef op 14 november 2003 @ 21:02:
@crisp... nee dat bedoelde ik niet...

t schip zelf... in t eerste of laatste frame.. dat is volgens mij het schip uit de post waarin je zegt dat t pixelen je al goed af gaaat...

maar maakt niet veel uit, aangezien je em maar 1 keer speelt, toch, t is niet een loop oid...

[edit: typo ]
oh dat, ja; voor het voorbeeld heb ik er even een loop van gemaakt, in het echt gaat 'ie natuurlijk maar 1x open :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maarre, kan er ook i.p.v. een Lemmings-Solution ook een Pumpkin Solution komen? >:)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-10 09:55

evaarties

Powerball @ 12.582

AW_Bos schreef op 16 november 2003 @ 21:03:
Maarre, kan er ook i.p.v. een Lemmings-Solution ook een Pumpkin Solution komen? >:)
Lol, ik moet eerst:

Lemmings 3
Lemmings 3D
Lemmings Revolution

Nog afwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

En komt de Walktrough van lemmings 3D dan in java? >:)

Maarre, ik vroeg me af of er ook een levelcode generoar online staat. Wel een l33te texture generator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
in de download zit een mapje 'makelevel' waarin het PHP script zit om levelcode te genereren. Voor de rest zie bijvoorbeeld seed_level1_NOCODE.js in de level-map en cb0001.js in /levels/codebase hoe een level is opgebouwd (wijzigingen voorbehouden :P )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Wat kan ik vinden op die link? Mijn werkproxy laat mij niet toe hierheen te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Zoiets als dit maar dan heet het 'beanies' en het is in flash gemaakt, maar met dezelfde gameplay (ongeveer dan...)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Aha, ben benieuwd. Dan thuis maar even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, ik vind dat Flashspelletje niet echt lekker 'bewegen', de feel en gameplay is imo minder geslaagd dan die in crisp's engine. Ligt ook een beetje aan de eigenschappen van Flash denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Nou, ik heb het even gespeeld die Beanies.. echt ruk. Saai (zowat geen geluidseffecten -> iig wanneer je splat, en geen muziek). Daarnaast, diggen gaat traaaaaag en bashen, lukte niet eens.. moet je echt vaag voor klikken.

Laten we het maar bij pumpkins houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10 16:33
Waar kan ik eigenlijk Pumpkins spelen?

Die flash versie klopt voor ggeen **** en heeft geen sfeer... Ik vond de Lemmings van Crisp zoveel beter... :)

|>

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Simon schreef op 19 november 2003 @ 17:31:
Waar kan ik eigenlijk Pumpkins spelen?

Die flash versie klopt voor ggeen **** en heeft geen sfeer... Ik vond de Lemmings van Crisp zoveel beter... :)
Ja, die link naar die game zit ERGENS in deze topic ;-)

Ik moet het ook elke keer weer zoeken :(

Crisp, zet die link en mainscreen afbeelding is in je openingspost! (En vraag met kerstmis is een boekje 'Verkopen doe je zo' aan die vetzak in z'n rooje pak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mizitras op 20-11-2003 00:11 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mizitras :: Ik denk dat crisp ook wel ff zijn signature kan aanpassen, want dat is toch ook iets waar de meeste mensen kijken....

offtopic:
Ook de Lemmings mag naar mijn idee worden aangepast, worden namelijk meerdere mensen bekend met het fenomeen Pumpkins

Hoe staat het trouwens met de sprites. Uit bovenstaande reacties was toch wel duidelijk dat aan het één en ander nog wel wat mocht worden aangepast, doet DarkX daarvoor de coordinatie, of is het ieder voor zich. crips, wat heb jij nog allemaal op je ToDo list staan voor lemmings, want ik zie dat het menu nog verbeterd moet worden, layout/kleuren e.d. van de rest...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
ok, ok, ik heb de link naar de demo even in de openingspost gezet :) (hier staat 'ie dus: http://crew.tweakers.net/crisp/pumpkins/ )
tsja, zolang ik nog niet erg tevreden ben ergens mee maak ik er ook niet snel reclame voor. Ik was eigenlijk van plan eerst een versie 0.02 in elkaar te zetten alvorens een nieuw topic te openen, maar ondertussen ben ik ook druk met een ander project (genaamd 'zolder verbouwen vanwege toekomstige gezinsuitbreiding'), dus het gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen.
Wb de sprites missen we eigenlijk alleen de basher nog, de rest is er al of is niet zo moeilijk in elkaar te flansen. Ik heb van PhilX ook een midi mogen ontvangen waar ik best wel wat mee kan. Verder heb ik nog geluidjes nodig ter vervanging van de huidige geluidjes en daarna is het een kwestie van veel programmeerwerk en nieuwe levels maken :)

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

offtopic:
Allereest nog gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding en succes met de verbouwingen.

Mooi van die nieuwe midi, voor welke van de midi's heb je nog geen invulling gevonden?? Gaat PhilX die ook maken of hadden/hebben zich al andere vrijwilligers aangemeld? Had jij trouwens nog een lijst met 'things to do' (roadmap) voor release 0.0.2. e.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Ik weet nog wel wat midi's van PhilX (naam komt me bekend voor precies) te verkrijgen.

Ik heb niet naar 'effectjes' gezien omdat ik dacht dat de huidige wavjes en blipjes hét al waren die gebruikt gingen worden.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahha lauw man!! hulde aan Crisp _/-\o_ en de rest die er aan meegewerken. Alleen jammer dat da deuntje me al erg snel begon te irriteren >:) . Voor de rest puik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
ik heb nu a.s. vrijdag maar eens een dagje vrij genomen om eindelijk weer eens ongestoord iets aan Pumpkins te kunnen gaan doen, anders komt er dit jaar niets meer van...
DarkX was ook leuk bezig met midi'tjes; ondertussen zou ik het op prijs stellen als iemand de wavjes van alternatieven zou kunnen voorzien (mogen bestaande wavjes zijn zolang het maar copyless is) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ben nu bezig om een beetje een John Williams / Hans Zimmer achtig filmmuziek sfeertje in midi weer te geven, en heb eindelijk iets wat dat enigzins benaderd :) Maar een klein stukje, maar denk wel dat ik hiermee verder kan :)

http://members.home.nl/rschreurs/bla2.mid

Het klinkt best koel via SB live! waveset, windows FM synth is gelijk een stuk minder (heeft beetje moeite met die string ensembles ritmisch weer te geven), maar wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 20:46

MBV

Klinkt best wel stoer, die midi. Ik vind het trouwens wel op warcraft lijken, niks mis mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ach, het lijkt op vanalles. Star Wars en Metal Gear Solid 2 heb ik ook al gehoord :)

Maar dat vind ik allemaal goeie muziek, dus zit er niet zo mee :)

Warcraft had ik trouwens nog niet aan gedacht, maar het doet me zeker aan Warcraft ][ denken nu je het zegt :P

[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 26-11-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Update: http://members.home.nl/rschreurs/intro.mid

En dat was niet de edit knop :P Achja.

Woei!! Eerste beta versie is af, hij loopt nu en alles :) Vind em zelf niet eens zo slecht klinken voor mijn allereerste muzikale compositie :)

http://members.home.nl/rschreurs/pumpkins_theme_01.mid

Nu schoot me met het maken weer een ideetje te binnen, en hoewel het misschien wat doorslaat in professionaliteit zou het misschien wel koel zijn om het in meer of mindere maten te gebruiken :)

Als je naar een soundtrack luistert (mooi voorbeeld is die van The Rock van Hans Zimmer), hoor je vaak dat een stuk of 3/4 themaatjes constant in allerlei vormen en ritmes terugkomen, steeds in een andere sfeer. Nu zou het koel zijn om wat themaatjes te maken en dat andere die midis gaan maken dan elkaars themaas gebruiken in hun midjes, zodat je beetje datzelfde idee krijgt. Heb het zelf een beetje gepoog in mijn miditje, maar ik ben geen geweldige composer die pakkende melodietjes maakt. Deze zijn evt al over te nemen, maar als iemand anders nu met een stijlvolle midi komt (mag best een heel andere sfeer hebben natuurlijk) kan ik dat weer backwards implementeren :)

[ Voor 117% gewijzigd door DarkX op 27-11-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb het vermoeden dat je volumes niet helemaal kloppen voor standaard windows midi. Kan natuurlijk ook aan mijn smaak liggen :) Ik heb geen zin om mijn floppydrive te gebruiken, en in mijn Roland G-800 te proppen om te kijken of het daar wel wat is. Ik heb het trouwens wel vaker gemerkt dat onder windows het volume een beetje vaag wordt geregeld.

edit: Crisp, vandaag wel doorwerken hè? Je hebt niet voor niets een dagje vrij :P

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 28-11-2003 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, probleem is dat het onder Soundblaster Live! Synthesizer en Microsoft Midimapper best wel anders klinkt, maar omdat de meeste mensen inmiddels wel een redelijk highend geluidskaart hebben heb ik hem geoptimaliseerd naar SB Live!. Probeer eens in je midi instellingen te kijken of je device niet fout staat, zorg dat ie op je geluidskaart staat en niet op de de windows software synth.

Heb geen keyboard gebruikt dus daar ligt het niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
dingen als het volume en instellingen ga ik niet vanuit script regelen (als het ueberhaupt al mogelijk is) - ik respecteer gewoon de instellingen van de client op dat gebied. Ik zal er wel eea over in de Help/FAQ gaan zetten :)
DarkX: heb jij een idee hoe ik visueel die knopjes voor muziek en geluid aan/uit kan 'disablen'?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

crisp> zal er ff naar kijken, moet goed te doen zijn.

Ik denk trouwens dat hij de onderlinge volumes van de tracks in de mid bedoelt, niet het volume in de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Tijdje geleden alweer dat ik dit topic heb doorgekeken.
Net even gedaan en ik moet zeggen: _/-\o_

Je themesong is ook wel koel DX, maar ik kan er niks aan doen; ik blijf aan Warcraft 2 denken :)

[orc-mode]
Gabu?
[/orc mode]

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Tja, heb verschillende themesongs gebruikt als inspiratie, en WCII zat daar niet bij :)

Maar maakt mij weinig uit, WCII had stoere muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
DarkX schreef op 26 november 2003 @ 16:13:Als je naar een soundtrack luistert (mooi voorbeeld is die van The Rock van Hans Zimmer), hoor je vaak dat een stuk of 3/4 themaatjes constant in allerlei vormen en ritmes terugkomen, steeds in een andere sfeer.
Een meer actueel stuk thematische filmmuziek is wel die van the Lord of the Rings, dat zijn 3 hele CDs waar die themas door worden veranderd, gemengd, etc.

Ik wacht overigens nog steeds op een reactie van de mensen van Konqueror, die helaas niet echt veel interesse lijken te tonen in Pumpkins :(

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

LotR is wel iets actueler, maar iets minder relevant. Door de enorme omvang van de film bevat dat veel meer thema's, The Rock is als voorbeeld duidelijker omdat dat echt maar een stuk of 4 thema's bevat in verschillende vormen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
inderdaad is het terug laten komen van bepaalde thema's helemaal :9~
ik luister ook altijd graag naar de platen van Pink Floyd die dat dus allemaal wel hebben - van zo'n plaat luister je ook nooit 1 nummer, maar je zet 'm op en luistert 'm helemaal :)

Oh ja, ik ben dus nog niet ver gekomen vandaag; toch teveel andere dingen die rondom het huis nog gedaan moesten worden helaas...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

_o_ Pink Floyd _o_

Maar dat soort platen hebben het ook wel ja :) Iets recenter vind ik dat Dream Theater - Scenes From A Memory :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
DarkX schreef op 28 november 2003 @ 23:06:
_o_ Pink Floyd _o_

Maar dat soort platen hebben het ook wel ja :) Iets recenter vind ik dat Dream Theater - Scenes From A Memory :)
Dream Theater moet ik ook nog eens iets van gaan kopen. Ik heb wel een MP3 met een super uitvoering van Hey You door Dream Theater :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dan kan ik bovengenoemde album ten zeerste aanraden :) Mocht je nog 1 mp3tje willen downloaden om hun stijl te checken, dan zou ik hun 23 minuut nogiets lange nummer Change of Season willen aanbevelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 22:06
bezig met downl... ahum * zeekoe rent naar de cd-winkel :P
en idd, Pink Floyd _/-\o_ :)
Is Dream Theater net zo goed? Heb er nog ergens wat muziek van liggen geloof ik, misschien dat ik maar eens moet gaan luisteren..
Ik heb een keer een midje gevonden van The Thin Ice op een of andere polyfone ringtone site. Zal wel illegaal zijn ben ik bang...
Trouwens, er is iets mis in pumpkins. De ontploffingsroutine werkt niet goed. Alle pumpkins ontploffen tegelijk, zodat je geen mooie gaatjes + vuurwerk meer kan boren zoals in het oorspronkelijke spel, wat toch wel een van de belangrijkste bezigheden was. >:)
edit:
klinkt lekker...

[ Voor 16% gewijzigd door zeekoe op 01-12-2003 16:15 ]

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

[slightly off-topic]
In Super Mario World zitten ook pumpkins (als je de Special levels uitgespeeld hebt).
Afbeeldingslocatie: http://www.pastapappie.net/images/smw_pumpkins.gif
[/slightly off-topic]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er eigenlijk nog doorgewerkt aan dit project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 17:04:
Wordt er eigenlijk nog doorgewerkt aan dit project?
ja, alleen door persoonlijke omstandigheden, andere bezigheden en drukte op de zaak kan ik er helaas minder tijd aan besteden dan ik zou willen. Hopelijk als ik de demo v.02 eens in elkaar geschroefd krijg dat het weer wat meer gaat leven...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

DarkX schreef op 28 november 2003 @ 13:35:
Mja, probleem is dat het onder Soundblaster Live! Synthesizer en Microsoft Midimapper best wel anders klinkt, maar omdat de meeste mensen inmiddels wel een redelijk highend geluidskaart hebben heb ik hem geoptimaliseerd naar SB Live!. Probeer eens in je midi instellingen te kijken of je device niet fout staat, zorg dat ie op je geluidskaart staat en niet op de de windows software synth.

Heb geen keyboard gebruikt dus daar ligt het niet aan :)
No flame intended, maar hij klinkt nog wel een beetje kaaltjes hoor..
Misschien een idee om wat strijker/chorus partijtjes toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

heb je ook een ToDo Crisp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
AW_Bos schreef op 03 december 2003 @ 21:03:
heb je ook een ToDo Crisp?
eigenlijk vnl muziek en geluidjes. Ik wil na v.02 een soort storyline gaan opzetten aan de hand waarvan levels gemaakt kunnen gaan worden, maar op dit moment moet er nog veel geprogrammeerd worden aan v.02 om het alternatieve gameconcept te kunnen gaan benutten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

bRight schreef op 03 december 2003 @ 17:43:
[...]

No flame intended, maar hij klinkt nog wel een beetje kaaltjes hoor..
Misschien een idee om wat strijker/chorus partijtjes toe te voegen?
Bedoel je nog meer partijen over elkaar heen? Dit is eigenlijk al vrij veel m.i., midi vind het niet echt leuk als je teveel gaat doen :) Of bedoel je meer thema's achter elkaar?

Check trouwens wel ff of je midimapper of je geluidskaart als device gekozen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRight
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

bRight

digitaal

Zeg ik ben malle pietje niet! :)

Hoe je midi klinkt hangt trouwens erg af van je environmental settings, en welke soundfont combinatie je gebruikt.
Een 60 MB Hammersoundfont klinkt toch wat anders dan de standaard 2-8 MB van creative..
"Voor SB Live geoptimaliseerd" zegt dus helemaal niks :)

Maar over elkaar heen dus.
16 kanalen moet geen enkel probleem zijn, het is midi kom op zeg.

[ Voor 11% gewijzigd door bRight op 04-12-2003 13:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Kan wel, maar vind het zelf strontlelijk eigenlijk :) Hou helemaal niet van drukke midi's, gaat enorm rot klinken imo. Maar refereert natuurlijk naar standaard creative font. Bepaalde stukjes kunnen misschien niet IETS aangedikt worden, maar ik vind die midi's die zo 'vol' klinken erg lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

* Wolfboy kijkt bij z'n geluidskaart

hmm 48 hardwarematige kanalen en 976 7(8)7 softwarematige kanalen tegelijk
nog genoeg kanaaltje over dus :)

btw ik vind hem hier wat dof (en ook wat zacht) klinken
ik heb dan ook geen creative maar een terratec dmx xfire 1024 kaartje

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dudes HULDE aan jullie porject want er is sinds ene paar dagen een soort Sint achtige Lemmings en dat slaat echt nergens op die van jullie is echt veeeel beter ;) d:)b _/-\o_ B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
nero355 schreef op 06 december 2003 @ 23:16:
Dudes HULDE aan jullie porject want er is sinds ene paar dagen een soort Sint achtige Lemmings en dat slaat echt nergens op die van jullie is echt veeeel beter ;) d:)b _/-\o_ B)
Linkje?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Het zoontje van een kennis vroeg of ik wist hoe je het speelt nou ik snap er niks van :(

http://www.nuspelen.nl/sintlemmings.htm Echt raar.......... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-10 10:31

BaRF

bijna kerst

nero355 schreef op 07 december 2003 @ 00:17:
[...]

Het zoontje van een kennis vroeg of ik wist hoe je het speelt nou ik snap er niks van :(

http://www.nuspelen.nl/sintlemmings.htm Echt raar.......... :/
het is heel simpel hoor :P klik dan in het begin niet meteen op start maar bekijk de legenda alvast eens :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

BaRF schreef op 07 december 2003 @ 12:17:
[...]

het is heel simpel hoor :P klik dan in het begin niet meteen op start maar bekijk de legenda alvast eens :)
Ja OK ik heb de legenda niet eens bekeken, maar geef toe een echt goeie clone zou niet eens een legenda mogen hebben gewoon lekker net zo simpel als Lemmings zelf ;) dus die van Crisp & Co. :+ is veel beter gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik weet niet of iemand Neil Gaiman's Sandman cyclus kent, een van de weinige comics uit de superhero studios (DC in dit geval) die wel behoorlijk koel in elkaar zit. Morpheus/Dream of the Dreaming is wel iets stoerder dan Spandex pakje nummero x :)

Mgoed. Een van zijn droomcreaturen deed me beetje aan dit project denken :)

Meet Mervyn the Pumkin :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18703/full.gif

Meet your worst nightmare... a pumpkin with a gun! :P

[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 10-12-2003 18:30 ]

Verwijderd

DarkX schreef op 10 december 2003 @ 18:30:
Ik weet niet of iemand Neil Gaiman's Sandman cyclus kent, een van de weinige comics uit de superhero studios (DC in dit geval) die wel behoorlijk koel in elkaar zit. Morpheus/Dream of the Dreaming is wel iets stoerder dan Spandex pakje nummero x :)

Mgoed. Een van zijn droomcreaturen deed me beetje aan dit project denken :)

Meet Mervyn the Pumkin :)
[afbeelding]

Meet your worst nightmare... a pumpkin with a gun! :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Kill!.gif

• DarkX

DarkX

Ik?

Hehehe, ik weet dat die niet geschikt is, maar hij blijft wel erg vet _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Weet iemand waar je de oude prentjes kan vinden ?
Ik heb de source gedowd en alles werkt, maar zonder vb de levelprentjes is dat toch moeilijk spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Oude gfx zijn warez volgens BREIN, dus die mogen we hier niet verspreiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Da's wel lullig, warez dan nog, zo'n groot woord!
Word er nog gewerkt aan dit project ?
Ik wil ook wel helpen, ben vooral goed gwn in pixeldesign, .. en vd rest weet k zo'n beeke ..
Ma kzie hier al weken niks nieuws ..

[ Voor 67% gewijzigd door Tofu op 15-12-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Door persoonlijke omstandigheden kan crisp niet zoveel aandacht aan dit project geven als hij zou willen, en aangezien hij bedenker, coder en projectleider van het hele gebeuren is loopt de hele zaak vast als hij geen tijd heeft :)

Wanneer crisp weer tijd heeft zal alles vanzelf weer enigzins op gang komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
:Z ondertussen hou'k me wel verder bzg met dat DOS demootje dat ik ergens gvonden heb van de originele lemmens, kvraag me af of die kleuren echt zo zijn of het gwn aan mn pctje ligt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
wat met lemmings nog wel eens wil helpen is onder ms-dos opstarten.
Toen kreeg ik iig pas de plaatjes voor de tools (builder, blocker, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op 06 december 2003 @ 23:16:
hehe grappig hoor dit heeft een gozer uit mijn klas gemaakt in 6 weken tijd ... in opdracht van sint.nl ... ik vind het in deze korte tijd een knappe prestatie en kan niet vergeleken woden met een mega project als dit. btw toch leuk dat je die stuf hier ook weer tegenkomt ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
zo mega is dit project ook niet hoor, en DHTML lemmings heb ik in 2 maanden in mijn vrije tijd gemaakt ;)

anyhoe, binnenkort extra vrije dagen; eens kijken of ik wat verder kan komen met beta 2 :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2022
7 Dagen later :)

Nog maar een keer vragen. Maar wat hebben we nog nodig? Ik heb van het weekeind toch niet zo veel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
druk geweest met de GoT templates, wel nagedacht over een verbetering van de engine, maar dat zou betekenen dat ik zo'n beetje de gehele engine moet gaan herschrijven...
Misschien kan ik beter eerst de layout voor de level-selectie en de logica daarachter afmaken anders zijn we volgende maand nog geen steek verder...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Is er trouwens al een level creator gemaakt? Of is dit niet te doen Crisp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Paul.Muad.Dib schreef op 30 december 2003 @ 13:43:
Lijkt me lastig om te maken, en ik vraag me af wat de meerwaarde is tov een tekenpakket waar je ook met layers een level in elkaar kan zetten uit de verschillende componenten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Paul.Muad.Dib schreef op 30 december 2003 @ 13:43:
Is doenbaar vertrekkende van een versie die als game kan draaien op de pc.
Conversie naar gewone exe bedoel ik.
(Weet mijn initiële suggestie nog, ik denk er nog over na. Zou wel leuk zijn voor dan.Eerst zien wat het nu wordt hier)

Btw, ik dacht dat het hier storm was gelopen. Maar blijkbaar niet zovéél nieuws op korte tijd.

Die ene midi file heb je van me eens aangekregen, hé Crisp ?

Paar wav'jes voor effectjes kan ik nog wel bijeenzoeken, suggesties voor welke acties?
Nog midi's nodig voor in levels?

Ben nu bezig voor nog zwaar examens, maar het gaaat hier anders goed op mijn 'tempo' om te kunnen blijven volgen. :) Anders had ik al vele eerder afgehaakt, ook misschien om het hier te blivjen volgen, wat ik heel jammer zou vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen jullie er ook wat vijandelijke wezens in stoppen? Welk die lieve pumpkins opeten als ze te dicht in de buurt komen :)

Hieronder mijn inpressie van dergelijke wezens :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kempe433/overig/enemy.gif

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kempe433/overig/enemy_dinner.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:18:
Misschien kunnen jullie er ook wat vijandelijke wezens in stoppen? Welk die lieve pumpkins opeten als ze te dicht in de buurt komen :)

Hieronder mijn inpressie van dergelijke wezens :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Da's wel een leuke voor een trap :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komen er nog updates?
ik volg het project al vanaf het begin (vanaf de zijlijn) maar het is de laatste tijd zo rustig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 14:57:
komen er nog updates?
ik volg het project al vanaf het begin (vanaf de zijlijn) maar het is de laatste tijd zo rustig....
nog steeds druk met andere zaken (forum update enzo), dus er zit hier nog weinig schot in :/

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

foei foei foei! ;) En ik maar denken dat ik (na een maandje wachten) een nieuwe demo tegen zou komen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp wat is nou belangrijker? Een Forumpje of Pumpkins? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

hmzz straks raakt ie nog door de war. Krijg je een pumpkinlayout op GoT :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
Een Forumpje???? barbaar :P
is wel een vooruitgang btw, met die tekstvakjes direct geintegreerd boven en onder. (maar dit is vast niet de goeie plek om dat te posten :))
anyway, alweer wat vooruitgang met pumpkins? >:)

[ Voor 4% gewijzigd door zeekoe op 05-02-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
vooruitgang: 0,0
als het meezit kan ik binnenkort misschien wel een weekje vrij krijgen (de laatste keer dat ik buiten het weekend/feestdagen vrij was is inmiddels alweer 8 maanden geleden, mijn vrije tijd is dus erg schaars); als het tegenzit wordt het pas mei/juni voordat ik substantieel tijd hierin kan steken....

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
hmz... denk dat ik blij ben dat ik nog op school zit... :)
en geduld is een schone zaak zeggen ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

ENne is er al iets bekend over waneer het development weer verder gaat van Pumpkins?
En is het een idee dat wij Tweakers onze Crisp kunnen helpen met het bouwen van levels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
AW_Bos schreef op 14 april 2004 @ 14:40:
ENne is er al iets bekend over waneer het development weer verder gaat van Pumpkins?
En is het een idee dat wij Tweakers onze Crisp kunnen helpen met het bouwen van levels?
van mijn kant hoef je voorlopig niets te verwachten, ik heb er gewoonweg geen tijd voor op dit moment (ben je een weekje vrij wordt je alsnog de hele dag door gebeld :( )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 24-10 13:20

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb zojuist de demo even gespeeld en ik wilde je nog een tip geven.

Ik vind duidelijkheid is belangrijk ook in spellen. Ik zie die knoppen aan de onderkant. Ik snap niet echt wat ze betekenen (het is dat ik de originele lemmings ken, maar anders). Ik die knoppen nog duidelijker maken. Je kunt niet echt zien wat ze betekenen.

P.S. Ik weet niet of dit al eerder gezegd is hoor.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Rakkerzero schreef op 14 april 2004 @ 15:09:
Ik heb zojuist de demo even gespeeld en ik wilde je nog een tip geven.

Ik vind duidelijkheid is belangrijk ook in spellen. Ik zie die knoppen aan de onderkant. Ik snap niet echt wat ze betekenen (het is dat ik de originele lemmings ken, maar anders). Ik die knoppen nog duidelijker maken. Je kunt niet echt zien wat ze betekenen.

P.S. Ik weet niet of dit al eerder gezegd is hoor.
ja, weet ik; veel dingen zijn snel in elkaar geflanst voor de demo - daar moet nog veel aan gebeuren...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Een van de rede waarom deze vele malen onduidelijker zijn dan die van lemmings (die trouwens in de dosversie ook niet echt helder waren imo) is omdat de knoppen in deze versie nog statisch zijn en niet geanimeerd. Een andere is omdat de pumpkin sprites nog niet echt bekend overkomen. De rest is vooral tunen denk ik.

Maarja, het is een hele vroege alfa versie he :)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 14-04-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

En waarom maak je de resolutie van de objecten niet groter?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Omdat er bewust voor gekozen is om de resolutie van de originele lemmings aan te houden ivm het 'retro gevoel'.

Ow, ik heb trouwens wel wat geexperimenteerd met hogere resoluties, maar het heeft toch niet dat knullige zegmaar van lemmings wat lemmings zo charmant maakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11545/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11784/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12166/full.gif

[ Voor 62% gewijzigd door DarkX op 14-04-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nee inderdaad. Resolutie laag houden.

nog iets:
Je hebt die standaard moves/actions bij lemmings. Je zou ook zelf wat moves/actions kunnen verzinnen. wordt het spel al een gelijk stuk origineler.

[ Voor 62% gewijzigd door Zeror op 14-04-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Lees het topic anders ook even door, dit soort dingen zijn op zich al allemaal ter sprake gekomen, maar het zijn nogal nutteloze opmerkingen als de dev stil ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had niet echt veel zin om al die pagina's door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Laatst online: 24-10 23:54
Snel wipje: Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.savantas.nl/pumpkin1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.savantas.nl/pumpkin2.gif
Beetje geklooi met onverenigbare paden anders was afb 1 wat mooier geworden...
Hier het bronbestand (AI9, met font meegepakt)

Hmm, was reactie over logo... Kan nu niet meer vinden waar dat stond... :?

[ Voor 12% gewijzigd door Savantas op 14-04-2004 17:07 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
Hmmmm.... Just wanna ask als er nog wat gedaan wordt hiero? Zo ja. Wat kan ik doen :P Zo nee. Waarom niet ei*el! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje Crisp tha Man uitschelden? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
chronisch tijdgebrek...

en om verdere onnodige kicks te voorkomen zet ik dit topic maar even op slot; de sleutel bewaar ik in een gouden doosje hier naast de pc ;)

[ Voor 76% gewijzigd door crisp op 25-05-2004 23:15 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.