[Game project] Pumpkins (DHTML Lemmings(tm) revised)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 4.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Woudloper schreef op 10 november 2003 @ 13:14:
Hmm, weet niet of het nou te veel weinig kleuren waren, maar als ik even de menu suggesties naar elkaar leg, dan komt deze:

[afbeelding]

er beter uit als je het mij vraagt (de kleuren e.d. lopen veel beter in elkaar over). Dat gerasterde vind ik persoonlijk niet zo heel fantastisch... Verder moeten denk ik ook nog de loaderbalk van een nieuwe kleurstelling worden voorzien, nu lijkt deze nog erg op lemmings of op een lolliestok, maar ja...
ik vond die ook wel heel mooi ja. Het probleem met het ingame-menu is eigenlijk dat 'ie qua kleurstelling erg grauw overkomt vergeleken met de voorplaat.
Dat Kwok en Nyx bovenin de game-menu selectie staan is meesterlijk. Leuk gedaan!!
Die had ik er met een doel alvast ingezet; zolas je weet wil ik het hele concept van 1 level 1 goal gaan omgooien naar episode-based waar je begint met een vast aantal pumpkins, en moet proberen de hele episode daarmee uit te spelen. Gedurende de levels kan je extra skills vergaren of credits waar je tussen de levels door ook skills voor kan 'kopen' of pumpkins kan 'repareren'. Daar heb ik dus een extra console voor nodig, en ik vond dat plaatje van Kwok en Nyx daar eigenlijk wel bij passen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

crisp> Maar het commentaar dat het redelijk grauw moet zijn omdat de aandacht op het gamescherm moet liggen is ook wel iets voor te zeggen. Zoals ik zeg: ga er nog wel ff naar kijken. Je moet nl ook opletten dat de pumpkins nog wel helder moeten blijven op de knopondergrond :)

Er is trouwens nog een update van dat menu geweest?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/14837/full.gif

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Die update heb ik dan volledig gemist... :o

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

DarkX :: Wat houdt die ruis op het/de gras/lucht in. Is dat om het 1 en ander smooth in elkaar over te laten lopen??? Die eerdere versie uit de post hierboven loopt het gras/lucht netter in elkaar over als je het mij vraagt...

offtopic:
crisp, je moet je signature nog ff aanpassen en ook de lemmings-pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Da's een dither effect, da's kei retro :) Plus je hebt minder kleuren nodig :)

Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik zal nog eens wat rommelen hier en daar, maar je krijgt toch nooit iedereen tevreden wat dat betrefd. Vind het zelf wel styly, zeker in het logo ziet het er wel stoer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:59
DarkX schreef op 10 november 2003 @ 14:07:
Da's een dither effect, da's kei retro :) Plus je hebt minder kleuren nodig :)

Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik zal nog eens wat rommelen hier en daar, maar je krijgt toch nooit iedereen tevreden wat dat betrefd. Vind het zelf wel styly, zeker in het logo ziet het er wel stoer uit :)
Alleen het pootje van dat ruimtegeval is nog niet zo mooi (geen schaduw) daardoor lijkt ziet het er wat gek uit :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 20:53

BetuweKees

Flipje uit Tiel

helemal goed, mooi dat de demo eindelijk af is.
net even zitten spelen, werkt prima onder win98 in FB 20031026, MOZ 1.6a en OP 7.11. IE heb ik niet getest, want geen 6.0 bij de hand, en dan zou het toch al niet werken zei je eerder al..
enige wat me opviel is dat in OP het luikje niet opengaat (er komen dus pumpkins uit een gesloten luikje) en dat er daarnaast bij een dubbelklik een menuutje te voorschijn komt; misschien idee om dit voor OP uit te schakelen?
verder helemaal strak, verheug me al op de volledige versie _/-\o_

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Persoonlijk vind ik de pumpkins een beetje tegenvallen. Of misschien zijn de lemmings gewoon geniaal, dat kan ook.
Ik begrijp dat het moeilijk is in zo weinig pixels toch iets herkenbaars te produceren, maar het onderscheid tussen de types in de keuzebalk vind ik persoonlijk niet duidelijk. Van de in-game animaties vind ik de loper en de bouwer nog wel leuk, maar de rest mag wat mij betreft nog wel bijgeschaafd worden.

Waarom is er eigenlijk niet gekozen voor een bende gekloonde nyxjes of kwokjes? Met "echte" ledematen kan je meer kanten op om e.e.a. te verbeelden lijkt mij.

Verder thumbs up voor het werk wat er in gestoken is.

Today's subliminal thought is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
Het werkt hier redelijk in Galeon (ietwat traag, maar dat ligt eerder aan de PC ;)). Wat totaal helemaal NIET werkt is de nieuwe betaversie van Konqueror (Rudi: KDE 3.2 beta 1):
Ik krijg netjes het introschermp te zien, maar het 'info'scherm van het eerste level is leeg op de startlink&wat tekst na. En als je de level start is het al helemaal triest: ik zie de kader, de ontplof en snellerknop, en verder he-le-maal niks.
Als het echt wel hoort te werken, en je ook die beta draaien hebt zou ik eens een aardige bugreport sturen, als je geluk hebt kunnen ze er wat aan doen voor KDE 3.2 final is.

PS: nogmaals _o_ voor het fixen van die Quickreply in Konqueror :*

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Bart Coppens schreef op 10 november 2003 @ 15:46:
Het werkt hier redelijk in Galeon (ietwat traag, maar dat ligt eerder aan de PC ;)). Wat totaal helemaal NIET werkt is de nieuwe betaversie van Konqueror (Rudi: KDE 3.2 beta 1):
Ik krijg netjes het introschermp te zien, maar het 'info'scherm van het eerste level is leeg op de startlink&wat tekst na. En als je de level start is het al helemaal triest: ik zie de kader, de ontplof en snellerknop, en verder he-le-maal niks.
Als het echt wel hoort te werken, en je ook die beta draaien hebt zou ik eens een aardige bugreport sturen, als je geluk hebt kunnen ze er wat aan doen voor KDE 3.2 final is.

PS: nogmaals _o_ voor het fixen van die Quickreply in Konqueror :*
Dan hebben ze aardig wat stuk gemaakt in Konqueror want in een eerdere versie komt 'ie wel een stuk verder - ik zal eens kijken welke versie ik thuis draai en wat er daar precies niet werkt (hopelijk kom ik er dan ook achter waarom).
Ik heb me wb Lemmings nooit zo gericht op Konqueror, echter nu Safari steeds meer gebruikt gaat worden (gebaseerd op Konqueror) heb ik speciaal daarvoor een slackware install met KDE3.1 op m'n oude bak gezet :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Annie schreef op 10 november 2003 @ 15:22:
Persoonlijk vind ik de pumpkins een beetje tegenvallen. Of misschien zijn de lemmings gewoon geniaal, dat kan ook.
Ik begrijp dat het moeilijk is in zo weinig pixels toch iets herkenbaars te produceren, maar het onderscheid tussen de types in de keuzebalk vind ik persoonlijk niet duidelijk. Van de in-game animaties vind ik de loper en de bouwer nog wel leuk, maar de rest mag wat mij betreft nog wel bijgeschaafd worden.

Waarom is er eigenlijk niet gekozen voor een bende gekloonde nyxjes of kwokjes? Met "echte" ledematen kan je meer kanten op om e.e.a. te verbeelden lijkt mij.

Verder thumbs up voor het werk wat er in gestoken is.
Tja, ook hier geld best wel dat er keuzes op gebied van smaak gemaakt zijn. Het gebrek aan ledematen is juist wel vrij bewust gemaakt, niet omdat het niet kon maar omdat het wel een humoristisch elemen was. De keuzes op de keuzebalk zijn idd nog niet zo duidelijk, maar die zijn er snel ingezet ivm de alpha release. Moet wel nog beter kunnen imo.

Wel typisch dat je de bouwer het leukste vind, terwijl daar net het meeste gezeur en gediscussier over is :) Dikke kans dat die nog veranderd :)

En nyxjes en kwokjes... tja. Het is toch Crisp's project, en niet die van de Cartoon Sequence. Ze zijn nu wel enigzins verbonden, maar de keuze voor Pompoenen was gemaakt voordat er gekozen werd voor een brug naar de sequence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardaap
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-12-2024
OMG!!! Hij is coool!!!

Lang leve de pumpkins!!!

I'm a LAMER and i'm proud 2 be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
DarkX schreef op 10 november 2003 @ 15:53:
[...]
Wel typisch dat je de bouwer het leukste vind, terwijl daar net het meeste gezeur en gediscussier over is :) Dikke kans dat die nog veranderd :)
[...]
Ik heb die gisteren even snel in elkaar geflanst samengesteld uit de pitjes-spuger en het springen op de volgende tree. Om binnen het aantal frames te blijven (hij moet echt niet langer duren) heb ik 'm 2 pitjes tegelijk laten spugen. De 'confused' animatie (na 12 treden) ben ik zelf niet tevreden over - ook die was even snel gemaakt gisteren net als de climbtop die ik toch wel aardig vind :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nja, ik vind die bouwer er toch maar vaag uitzien, mag best nog naar gekeken worden imo. Confused evt ook wel ja. Je climbtop is wel stoer trouwens :)

Over builder: ik vin het wazig dat ie als ie spuugt dat pootje zo vaag naar achteren houdt. En dat jumpje blijf ik beetje vreemd vinden, hoewel mijn oplossing helemaal niet werkte. Denk toch dat we nog ff moeten proberen om een stap idee te maken. Dubbele pitjes is wel een goed idee, ik had een veel te korte tree :)

Maar de overige lopen best aardig imo :)

[ Voor 54% gewijzigd door DarkX op 10-11-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-10 11:55

killercow

eth0

crisp schreef op 10 november 2003 @ 10:52:

was dat de laatste publieke lemmings versie? Ik zal eens een compare doen, misschien kan ik wat vinden. Vooralsnog werkte het bij mij wel prima in Moz 1.4 op slackware 9.1 / P3-500.
Ja, volgens mij wel, er zaten toe al een x aantal levels in, konquer zal ik vanavond ff proberen.
reactie op de kleuren in het menu:
Meer contrast graag, de kleuren zijn oke, maar ik kan niet goed lezen wat een bepaalde button nu voor skill is. (was beetje onduidenlijk wat ik bedoelde denk?)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ja ik zou voor die lettertjes onderin de highlight lichtgroen pakken, en niet dit wazige oranje. Is denk ik stukke beter leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Ik zie net pas dat ie al werkt!
Hij's super, nu nog meer levels gaan maken.

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadaemon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09-2022
Hey... Dat is mijn level ;)

Ik zie nu trouwens dat het via meerdere wegen uit te spelen is. (Had eigenlijk ook een basher in moeten zitten :)) Levels bouwen is nog niet zo makkelijk...

Great work all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Net getest in Konqueror 3.1.3 (KDE 3.1.3) en het probleem is als volgt:

de layer met de blauwe rand is eigenlijk 600 pixels breed, maar wordt geclipped door de layer met de rode rand. Echter als je in konqueror rechts van de rode layer gaat staan, dan triggered 'ie toch de mouseover die erop staat omdat je dan over de blauwe layer heengaat (het hidden deel eigenlijk) - dat is dus unexpected behaviour, en is zeer lastig te ondervangen eigenlijk.
Verder lijkt Konqueror niet op de key-events te reageren, en doet de scrollbar het niet helemaal ok (gedeeltelijk wel), maar dat zijn triviale dingen. Ook de regexp implementatie lijkt behoorlijk sloom te zijn.

Als pumpkins het in Konqueror 3.2 helemaal niet meer doet moeten ze zich eens behoorlijk achter de oren krabben, want dan hebben ze meer stuk gemaakt dan verbeterd lijkt me.

[ Voor 38% gewijzigd door crisp op 10-11-2003 22:09 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
Crisp: 2 screenshots om te laten zien wat ik bedoel:
http://www.bartcoppens.be/pumpkinks1.png
http://www.bartcoppens.be/pumpkinks2.png
Konqueror heeft volgens wat ik zie 2 grote bugs nog atm, maar geen van beiden die iets met dit te maken zouden kunnen hebben. Mischien toch een reportje sturen/uitzoeken wat er foutloopt? Want het lijkt wel dat er op veel sites wat verbeterd is (eerste indruk, niet echt objectief helaas).

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Bart Coppens schreef op 10 november 2003 @ 23:15:
Crisp: 2 screenshots om te laten zien wat ik bedoel:
http://www.bartcoppens.be/pumpkinks1.png
http://www.bartcoppens.be/pumpkinks2.png
Konqueror heeft volgens wat ik zie 2 grote bugs nog atm, maar geen van beiden die iets met dit te maken zouden kunnen hebben. Mischien toch een reportje sturen/uitzoeken wat er foutloopt? Want het lijkt wel dat er op veel sites wat verbeterd is (eerste indruk, niet echt objectief helaas).
Duidelijk positionerings-bugs; ik gebruik een echte CSS layout (geen tabellen dus) met floats en absoluut gepostioneerde elementen binnen containers. Ik zou zeggen: stuur ze een linkje naar Pumpkins, dan hebben ze voorlopig genoeg testmateriaal om al die bugs er uit te halen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
Oke, bug gesubmit. Ik denk niet dat ze er (in ieder geval binnen korte termijn) wat aan gaan doen, maar nu weten ze er in ieder geval van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Bart Coppens schreef op 11 november 2003 @ 01:01:
Oke, bug gesubmit. Ik denk niet dat ze er (in ieder geval binnen korte termijn) wat aan gaan doen, maar nu weten ze er in ieder geval van :)
Heb je een linkje, kan 'm zo snel niet terugvinden in de buglist.

Ik vond wel deze die denk ik ook van toepassing is op de renderproblemen in 3.2: [REGRESSION] HTML/CSS2 render bug

wb het selecteren van de pumpkins heb ik een leuke workaround uitgedacht, vanavond eens proberen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

Wauw dit is echt gaaf en het leukste is dat hij het hier ook op fast forward mode het snel doet (450MHZ :P ) en bij lemmings liep hier dan de hele PC vast echt klasse

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-10 10:31

BaRF

bijna kerst

_o_ @ wonderbaarlijkheid!

En meesterlijk dat freggels deuntje :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
crisp schreef op 11 november 2003 @ 10:45:

[...]

Heb je een linkje, kan 'm zo snel niet terugvinden in de buglist.

Ik vond wel deze die denk ik ook van toepassing is op de renderproblemen in 3.2: [REGRESSION] HTML/CSS2 render bug

wb het selecteren van de pumpkins heb ik een leuke workaround uitgedacht, vanavond eens proberen :)
Alsjeblieft: http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=67841 Achteraf gezien had ik het mischien opvallender kunnen maken door de titel wat duidelijker te maken bedenk ik nu :X (maar 't was al laat :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Bart Coppens schreef op 11 november 2003 @ 14:50:
[...]

Alsjeblieft: http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=67841 Achteraf gezien had ik het mischien opvallender kunnen maken door de titel wat duidelijker te maken bedenk ik nu :X (maar 't was al laat :+)
Bedankt, ik zal daar vanavond wat verder over uitweiden in dat bugreport, eventueel met wat voorbeelden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Ja ik heb hier ie 6.0 zonder SP en helaasch...ik heb hetzelfde probleem waarmee gamer.nl een tijdje geleden kampte:

lang laden, niks laten zien en daarna vastlopen. Dit heb ik ook off-line...

edit:na 15 minuutjes wachten ;) staat ie er toch (offline versie)

C&C:
-het menu is onduidelijk, je moet echt gaan mouse-overen om te zien wát een builder, climber enz. is
-in dat oefenlevel moet je alles te snel doen; terwijl je de 3e pumpkin een climber maakt moet je de eerste als weer een zwever maken enz.
-ik hoor geen muziek....

[ Voor 52% gewijzigd door sjaakaq op 11-11-2003 15:34 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xillius
  • Laatst online: 23-01-2022
leokennis schreef op 11 november 2003 @ 15:27:

-in dat oefenlevel moet je alles te snel doen; terwijl je de 3e pumpkin een climber maakt moet je de eerste als weer een zwever maken enz.
Daarom hoef je maar 10% te redden....
in Lemmings kon je ook niet altijd 100% redden hoor, als je meer wil redden pleur je een blokker links van de deur waar ze uitkomen, laat 1 het parcour netjes maken, de rest geef je zweven en klimmen en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-10 09:55

evaarties

Powerball @ 12.582

En anders kan je ook pauze doen, de skill toewijzen, en weer verder gaan. (Kan dat in jouw versie Crisp?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
evaarties schreef op 11 november 2003 @ 16:26:
En anders kan je ook pauze doen, de skill toewijzen, en weer verder gaan. (Kan dat in jouw versie Crisp?)
nee dat kan niet, je kan wel tijdens pause een skill kiezen, maar niet toewijzen

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xillius schreef op 11 november 2003 @ 16:05:
[...]

Daarom hoef je maar 10% te redden....
in Lemmings kon je ook niet altijd 100% redden hoor, als je meer wil redden pleur je een blokker links van de deur waar ze uitkomen, laat 1 het parcour netjes maken, de rest geef je zweven en klimmen en dan ben je klaar.
Ik heb in dit testlevel 90% kunnen redden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

ikke 40% maar ik heb helemaal geen floater of climber gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Nog een bugje gevonden: je kan een climber een builder maken. Dit zou niet mogen dacht ik. Je krijgt dan ook gekke taferelen.

Weet niet of hij wel een basher enzo mag worden, dacht het niet. Dus tijdens climben mag de pumpkin alleen floater worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(ff snel) m`n eerste test level

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/lvl01elout.gif

als mensen er nog graphic-props bij willen gooien, aanpassen etc.
ga gerust je gang..

m`n verzameling totnutoe;
http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/

btw..crisp & pumpkin-crew.. te gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

ik ga ook een level bouwen het zit er niet moeilijk uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij wil hier geen skills toewijzen (mozilla 1.02/5.0 redhat 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 21:52:
hij wil hier geen skills toewijzen (mozilla 1.02/5.0 redhat 8)
dat is een te oude versie om me druk om te gaan maken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 15:52
zou het niet een idee zijn om ipv dat poortje waar de pumpkins uitvallen een ruimteschip te gebruiken.. zoals ook al in het hoofd menu staat?
is misschien ook wel droog en geeft toch ff iets meer originaliteit mee aan het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Syndicate schreef op 12 november 2003 @ 01:17:
zou het niet een idee zijn om ipv dat poortje waar de pumpkins uitvallen een ruimteschip te gebruiken.. zoals ook al in het hoofd menu staat?
is misschien ook wel droog en geeft toch ff iets meer originaliteit mee aan het spel
daar was ik mee bezig ja; er staat er 1 in dit topic maar die is eigenlijk net iets te groot...

deze dus van Paul.Muad.Dib:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/hj.goed/pumpkins/SpaceShip.gif

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 12-11-2003 08:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG

niwreG

^heeft dat geschreven->

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/allesvoorco/plaatjes/ruimteschip.jpg
zal wel weer fout zijn :) en er ging iets fout bij de compressie en dat kreeg ik niet terug gedraaid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:22
Kunnen de pumpkins niet met een laserbeam worden gedownzapt (vanuit spaceship) o.i.d.?

[ Voor 13% gewijzigd door wisselwerking op 12-11-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanavond ook beginnen aan een level... zijn de thema's voor de levels nu al dusdanig uitgewerkt dat er een vast thema inzit?

bv tuin, ijswereld, ...

En kunnen alle eisen waaraan de level moet voldoen nog eens bijeen worden gezet (max size 1280 * 320, ... )

Dat is misschien nuttig als men dit snel kan terugvinden voor mensen die zich wel willen bezig houden met het ontwikkelen van een Pumpkins level :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

leokennis schreef op 11 november 2003 @ 15:27:
C&C:
-het menu is onduidelijk, je moet echt gaan mouse-overen om te zien wát een builder, climber enz. is
Is volgens mij al eerder gezegd, maar dat menu is ook redelijk snel gemaakt voor de alpha release. De iconen komen beetje random uit de sprites, uiteindelijk worden dat van die geanimeerde iconen die wel iets meer custom worden denk ik, dus moet stuk duidelijker kunnen.
Dat is jou fout. Als je links een blokkertje neerzet kun je rustig 1 gastje laten climben, over dat blok halen (hij kan daar vallen zonder te pletter te slaan), een brug bouwen en die gaten graven, waarna je rustig de andere kan laten klimmen.
-ik hoor geen muziek....
Ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 14:46
ik wel, maar het is heel zacht, je moet je geluid echt hard zetten ervoor.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Als je naar je geluidsvolumepaneelding gaat (dubbelklikken op dat speakertje in je taskbar) dan moet je je midischuifje wat omhoog gooien :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42

MBV

Ik ben met mozilla onder Windows XP bezig. Ik kom wat probleempjes tegen:
- een climber stopt voor een obstakel met bouwen, loopt terug omdat hij niet verder kan, en de volgende loopt over het obstakel heen. Moet ook, omdat dat ding 3 pixels hoger is.
- voor alle pompoenen reken je met het midden. dat kan irri zijn met de blockers, en dat is wat ervoor zorgt dat je miner door de muur gaat voor er een hap uit genomen wordt.
- de tijd loopt te langzaam
- de scollbalk werkt irritant. het blokje slepen en links en rechts werken netjes, alleen klopt er geen hout meer van als je links of rechts van het blokje klikt.
- het muziekje gaat weg tijdens het laden van het level. :'( als ik na het level terugga naar het menu zijn music en sound grijs.
- ik moet morgenochtend 7:00 opstaan :Z

• dadaemon
- ik moet morgenochtend 7:00 opstaan
7:00 uur, dat is niks :)

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

DarkX schreef op 12 november 2003 @ 16:23:
Als je naar je geluidsvolumepaneelding gaat (dubbelklikken op dat speakertje in je taskbar) dan moet je je midischuifje wat omhoog gooien :)
LOL, ik had hier niet eens gedacht. Stond m'n synthesizer op mute |:(

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
MBV schreef op 13 november 2003 @ 00:37:
Ik ben met mozilla onder Windows XP bezig. Ik kom wat probleempjes tegen:
- een climber stopt voor een obstakel met bouwen, loopt terug omdat hij niet verder kan, en de volgende loopt over het obstakel heen. Moet ook, omdat dat ding 3 pixels hoger is.
- voor alle pompoenen reken je met het midden. dat kan irri zijn met de blockers, en dat is wat ervoor zorgt dat je miner door de muur gaat voor er een hap uit genomen wordt.
dat zijn dingen die in de originele lemmings ook zo zijn, technisch is dat gedaan omdat je in het grid dan maar 1 punt hoeft af te vragen ongeacht de richting van je lemming/pumpkin wat de performance ten goede komt.
- de tijd loopt te langzaam
wat is tijd in de pumpkin wereld? ;)
- de scollbalk werkt irritant. het blokje slepen en links en rechts werken netjes, alleen klopt er geen hout meer van als je links of rechts van het blokje klikt.
zal ik eens naar kijken, het zou toch gewoon moeten werken...
- het muziekje gaat weg tijdens het laden van het level. :'( als ik na het level terugga naar het menu zijn music en sound grijs.
technisch gezien is het niet mogelijk het volgende muziekje alvast te laden terwijl een ander muziekje nog speelt.

En nogmaals - check het versienummer, het is bij lange na nog geen final ;)

Intentionally left blank

• dadaemon
Mijn ruimte schip is ongeveer dezelfde maat als in het menu toch? (Zelfde verhouding met de Pumpkins.)

Maar goed... Ik zal dit weekeind even kijken of ik wat aan het Pumpkin gebeuren kan doen. (Animatie basher bijvoorbeeld...)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Paul.Muad.Dib schreef op 13 november 2003 @ 18:19:
Mijn ruimte schip is ongeveer dezelfde maat als in het menu toch? (Zelfde verhouding met de Pumpkins.)

Maar goed... Ik zal dit weekeind even kijken of ik wat aan het Pumpkin gebeuren kan doen. (Animatie basher bijvoorbeeld...)
ja, maar voor in het level is 'ie veel te groot; verkleint op 40% is 'ie bruikbaarder. Ik ben morgen vrij en ga ik wel kijken of ik er wat van kan maken :)

Intentionally left blank

• MBV

MBV

crisp schreef op 13 november 2003 @ 09:06:
technisch gezien is het niet mogelijk het volgende muziekje alvast te laden terwijl een ander muziekje nog speelt.

En nogmaals - check het versienummer, het is bij lange na nog geen final ;)
Dat muziekje wordt dus helemaal niet meer geladen. Als ik, nadat ik een level heb gespeeld, op de officiële manier terugkeer naar het menu zijn de knopjes voor sound en music disabled, grijs.

En Ik val je echt niet aan hierop, maar als je het niet hoort van iemand, zal je het nooit weten, toch? ;)

verder was ik in mijn vorige post iets vergeten neer te zetten: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

De post daarvoor had ik de tip gegeven om een nieuw topic te openen zodra je een werkende demo hebt, om mensen te trekken voor het maken van levels. Zoals ik toe ook al zei, kan ik eigenlijk geen 10 min missen, dus ga ik snel weer aan wat achterstallig werk verder :X

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
ik denk dat er dan nog ergens een verkeerde filename wordt meegegeven bij het terugkeren naar het mainmenu voor de muziek. Morgen ben ik vrij en ga ik nog wat dingetjes aanpassen en een nieuw topic openen met de stand van zaken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
zo, spaceship verkleint, en er kan nog net een pumpkin uitvallen :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/crisp/pumpkins/brainstorm/spaceship_ss_ex.gif

nu nog dat luikje animeren...

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 14-11-2003 13:10 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Die is netjes gerised... Ik zie dat je Kwok en Nyx (in verhouding tot het ruimteschip) groter zijn geworden.. Is er nog wel zoveel ruimte voor zoveel Pumpkins in het ruimteschip :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

idd, viel me ook op. Wat evt ook mogelijk is is om (zoals je bijv in het menu ziet) alleen een deel van het ruimteschip in het level te zetten. Je kunt zelfs in verschillende levels verschillende stukken laten zien, voor de afwisseling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
oefening baart kunst; dat pixelen gaat me steeds beter af :)

hier met animated luikje:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/crisp/pumpkins/brainstorm/spaceship_ss_ani_ex.gif

in elk geval in het 1e level wil ik dat 'ie aan komt vliegen, voor de rest mogen dat alternatieven zijn. Desnoods dat we een keer een teleporter als exit nemen en ze naar het volgende level teleporteren ofzo :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 14:46
kweet niet of et mogenlijk is, maar je zou de pumpkins op het eind van een level een "trappetje" op kunnen laten lopen zodat ze in het volgende leveel een keer niet omlaag vallen, maar uit de grond omhoog komen ofzo

(dat id had ik altijd bij lemmings: ze springen door de exit en komen vervolgens in een gat en dan vallen ze tot het volgende level omlaag)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

crisp> Hmm, kan ie dan in het eerste level niet een keer zwaar groot in het level zitten? Dat je beetje een dramatic entry krijgt? :)

Trouwens, voor de rest zou ik dat schip eigenlijk niet gebruiken. Zeker met die beetje story driven variant is het niet logisch. Zet ze neer, pik ze weer op en zet ze neer? Is leuker om verbindingen tussen de levels te maken (zoals idd bijv die transporter, maar zo moeten wel meer dingen te verzinnen zijn). Af en toe kan dat schip natuurlijk wel, maar zeker niet na elk level.

[ Voor 60% gewijzigd door DarkX op 14-11-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-10 13:39
@crisp. lijkt t nou zo, of zit er een foutje in je animatie.

kick me if im wrong, maare :)
volgens mij is t eerste(of t laatste) frame de 'kale' versie van t ruimteschip..

en verder... ga zo door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
erazer33 schreef op 14 november 2003 @ 15:23:
@crisp. lijkt t nou zo, of zit er een foutje in je animatie.

kick me if im wrong, maare :)
volgens mij is t eerste(of t laatste) frame de 'kale' versie van t ruimteschip..

en verder... ga zo door _/-\o_
omdat je geen pumpkin ziet? in-game zijn dat losse animaties die erop geprojecteerd worden :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op 14 november 2003 @ 14:00:
oefening baart kunst; dat pixelen gaat me steeds beter af :)
slecht gepaint hoor, ik zie pixels B)

[ontopic]
Als je het raampje nou eens iets vedder naar rechts zou zetten en dan aan de linker kant een half raampje(omdat hij ook een stuk uit het zicht is) zou maken, een ufo heeft altijd meerdere raampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:22
Ik vind 'm eerlijk gezegd wel leuk zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-10 13:39
@crisp... nee dat bedoelde ik niet...

t schip zelf... in t eerste of laatste frame.. dat is volgens mij het schip uit de post waarin je zegt dat t pixelen je al goed af gaaat...

maar maakt niet veel uit, aangezien je em maar 1 keer speelt, toch, t is niet een loop oid...

[edit: typo ]

[ Voor 4% gewijzigd door erazer33 op 14-11-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
erazer33 schreef op 14 november 2003 @ 21:02:
@crisp... nee dat bedoelde ik niet...

t schip zelf... in t eerste of laatste frame.. dat is volgens mij het schip uit de post waarin je zegt dat t pixelen je al goed af gaaat...

maar maakt niet veel uit, aangezien je em maar 1 keer speelt, toch, t is niet een loop oid...

[edit: typo ]
oh dat, ja; voor het voorbeeld heb ik er even een loop van gemaakt, in het echt gaat 'ie natuurlijk maar 1x open :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Maarre, kan er ook i.p.v. een Lemmings-Solution ook een Pumpkin Solution komen? >:)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

AW_Bos schreef op 16 november 2003 @ 21:03:
Maarre, kan er ook i.p.v. een Lemmings-Solution ook een Pumpkin Solution komen? >:)
Lol, ik moet eerst:

Lemmings 3
Lemmings 3D
Lemmings Revolution

Nog afwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En komt de Walktrough van lemmings 3D dan in java? >:)

Maarre, ik vroeg me af of er ook een levelcode generoar online staat. Wel een l33te texture generator!

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
in de download zit een mapje 'makelevel' waarin het PHP script zit om levelcode te genereren. Voor de rest zie bijvoorbeeld seed_level1_NOCODE.js in de level-map en cb0001.js in /levels/codebase hoe een level is opgebouwd (wijzigingen voorbehouden :P )

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Wat kan ik vinden op die link? Mijn werkproxy laat mij niet toe hierheen te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Zoiets als dit maar dan heet het 'beanies' en het is in flash gemaakt, maar met dezelfde gameplay (ongeveer dan...)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Aha, ben benieuwd. Dan thuis maar even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Hmm, ik vind dat Flashspelletje niet echt lekker 'bewegen', de feel en gameplay is imo minder geslaagd dan die in crisp's engine. Ligt ook een beetje aan de eigenschappen van Flash denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Nou, ik heb het even gespeeld die Beanies.. echt ruk. Saai (zowat geen geluidseffecten -> iig wanneer je splat, en geen muziek). Daarnaast, diggen gaat traaaaaag en bashen, lukte niet eens.. moet je echt vaag voor klikken.

Laten we het maar bij pumpkins houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12:59
Waar kan ik eigenlijk Pumpkins spelen?

Die flash versie klopt voor ggeen **** en heeft geen sfeer... Ik vond de Lemmings van Crisp zoveel beter... :)

|>

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Simon schreef op 19 november 2003 @ 17:31:
Waar kan ik eigenlijk Pumpkins spelen?

Die flash versie klopt voor ggeen **** en heeft geen sfeer... Ik vond de Lemmings van Crisp zoveel beter... :)
Ja, die link naar die game zit ERGENS in deze topic ;-)

Ik moet het ook elke keer weer zoeken :(

Crisp, zet die link en mainscreen afbeelding is in je openingspost! (En vraag met kerstmis is een boekje 'Verkopen doe je zo' aan die vetzak in z'n rooje pak ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mizitras op 20-11-2003 00:11 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mizitras :: Ik denk dat crisp ook wel ff zijn signature kan aanpassen, want dat is toch ook iets waar de meeste mensen kijken....

offtopic:
Ook de Lemmings mag naar mijn idee worden aangepast, worden namelijk meerdere mensen bekend met het fenomeen Pumpkins

Hoe staat het trouwens met de sprites. Uit bovenstaande reacties was toch wel duidelijk dat aan het één en ander nog wel wat mocht worden aangepast, doet DarkX daarvoor de coordinatie, of is het ieder voor zich. crips, wat heb jij nog allemaal op je ToDo list staan voor lemmings, want ik zie dat het menu nog verbeterd moet worden, layout/kleuren e.d. van de rest...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
ok, ok, ik heb de link naar de demo even in de openingspost gezet :) (hier staat 'ie dus: http://crew.tweakers.net/crisp/pumpkins/ )
tsja, zolang ik nog niet erg tevreden ben ergens mee maak ik er ook niet snel reclame voor. Ik was eigenlijk van plan eerst een versie 0.02 in elkaar te zetten alvorens een nieuw topic te openen, maar ondertussen ben ik ook druk met een ander project (genaamd 'zolder verbouwen vanwege toekomstige gezinsuitbreiding'), dus het gaat allemaal niet zo snel als ik zou willen.
Wb de sprites missen we eigenlijk alleen de basher nog, de rest is er al of is niet zo moeilijk in elkaar te flansen. Ik heb van PhilX ook een midi mogen ontvangen waar ik best wel wat mee kan. Verder heb ik nog geluidjes nodig ter vervanging van de huidige geluidjes en daarna is het een kwestie van veel programmeerwerk en nieuwe levels maken :)

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

offtopic:
Allereest nog gefeliciteerd met de toekomstige gezinsuitbreiding en succes met de verbouwingen.

Mooi van die nieuwe midi, voor welke van de midi's heb je nog geen invulling gevonden?? Gaat PhilX die ook maken of hadden/hebben zich al andere vrijwilligers aangemeld? Had jij trouwens nog een lijst met 'things to do' (roadmap) voor release 0.0.2. e.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet nog wel wat midi's van PhilX (naam komt me bekend voor precies) te verkrijgen.

Ik heb niet naar 'effectjes' gezien omdat ik dacht dat de huidige wavjes en blipjes hét al waren die gebruikt gingen worden.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahha lauw man!! hulde aan Crisp _/-\o_ en de rest die er aan meegewerken. Alleen jammer dat da deuntje me al erg snel begon te irriteren >:) . Voor de rest puik werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
ik heb nu a.s. vrijdag maar eens een dagje vrij genomen om eindelijk weer eens ongestoord iets aan Pumpkins te kunnen gaan doen, anders komt er dit jaar niets meer van...
DarkX was ook leuk bezig met midi'tjes; ondertussen zou ik het op prijs stellen als iemand de wavjes van alternatieven zou kunnen voorzien (mogen bestaande wavjes zijn zolang het maar copyless is) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ben nu bezig om een beetje een John Williams / Hans Zimmer achtig filmmuziek sfeertje in midi weer te geven, en heb eindelijk iets wat dat enigzins benaderd :) Maar een klein stukje, maar denk wel dat ik hiermee verder kan :)

http://members.home.nl/rschreurs/bla2.mid

Het klinkt best koel via SB live! waveset, windows FM synth is gelijk een stuk minder (heeft beetje moeite met die string ensembles ritmisch weer te geven), maar wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Klinkt best wel stoer, die midi. Ik vind het trouwens wel op warcraft lijken, niks mis mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ach, het lijkt op vanalles. Star Wars en Metal Gear Solid 2 heb ik ook al gehoord :)

Maar dat vind ik allemaal goeie muziek, dus zit er niet zo mee :)

Warcraft had ik trouwens nog niet aan gedacht, maar het doet me zeker aan Warcraft ][ denken nu je het zegt :P

[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 26-11-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Update: http://members.home.nl/rschreurs/intro.mid

En dat was niet de edit knop :P Achja.

Woei!! Eerste beta versie is af, hij loopt nu en alles :) Vind em zelf niet eens zo slecht klinken voor mijn allereerste muzikale compositie :)

http://members.home.nl/rschreurs/pumpkins_theme_01.mid

Nu schoot me met het maken weer een ideetje te binnen, en hoewel het misschien wat doorslaat in professionaliteit zou het misschien wel koel zijn om het in meer of mindere maten te gebruiken :)

Als je naar een soundtrack luistert (mooi voorbeeld is die van The Rock van Hans Zimmer), hoor je vaak dat een stuk of 3/4 themaatjes constant in allerlei vormen en ritmes terugkomen, steeds in een andere sfeer. Nu zou het koel zijn om wat themaatjes te maken en dat andere die midis gaan maken dan elkaars themaas gebruiken in hun midjes, zodat je beetje datzelfde idee krijgt. Heb het zelf een beetje gepoog in mijn miditje, maar ik ben geen geweldige composer die pakkende melodietjes maakt. Deze zijn evt al over te nemen, maar als iemand anders nu met een stijlvolle midi komt (mag best een heel andere sfeer hebben natuurlijk) kan ik dat weer backwards implementeren :)

[ Voor 117% gewijzigd door DarkX op 27-11-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb het vermoeden dat je volumes niet helemaal kloppen voor standaard windows midi. Kan natuurlijk ook aan mijn smaak liggen :) Ik heb geen zin om mijn floppydrive te gebruiken, en in mijn Roland G-800 te proppen om te kijken of het daar wel wat is. Ik heb het trouwens wel vaker gemerkt dat onder windows het volume een beetje vaag wordt geregeld.

edit: Crisp, vandaag wel doorwerken hè? Je hebt niet voor niets een dagje vrij :P

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 28-11-2003 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, probleem is dat het onder Soundblaster Live! Synthesizer en Microsoft Midimapper best wel anders klinkt, maar omdat de meeste mensen inmiddels wel een redelijk highend geluidskaart hebben heb ik hem geoptimaliseerd naar SB Live!. Probeer eens in je midi instellingen te kijken of je device niet fout staat, zorg dat ie op je geluidskaart staat en niet op de de windows software synth.

Heb geen keyboard gebruikt dus daar ligt het niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
dingen als het volume en instellingen ga ik niet vanuit script regelen (als het ueberhaupt al mogelijk is) - ik respecteer gewoon de instellingen van de client op dat gebied. Ik zal er wel eea over in de Help/FAQ gaan zetten :)
DarkX: heb jij een idee hoe ik visueel die knopjes voor muziek en geluid aan/uit kan 'disablen'?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

crisp> zal er ff naar kijken, moet goed te doen zijn.

Ik denk trouwens dat hij de onderlinge volumes van de tracks in de mid bedoelt, niet het volume in de game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Tijdje geleden alweer dat ik dit topic heb doorgekeken.
Net even gedaan en ik moet zeggen: _/-\o_

Je themesong is ook wel koel DX, maar ik kan er niks aan doen; ik blijf aan Warcraft 2 denken :)

[orc-mode]
Gabu?
[/orc mode]

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Tja, heb verschillende themesongs gebruikt als inspiratie, en WCII zat daar niet bij :)

Maar maakt mij weinig uit, WCII had stoere muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
DarkX schreef op 26 november 2003 @ 16:13:Als je naar een soundtrack luistert (mooi voorbeeld is die van The Rock van Hans Zimmer), hoor je vaak dat een stuk of 3/4 themaatjes constant in allerlei vormen en ritmes terugkomen, steeds in een andere sfeer.
Een meer actueel stuk thematische filmmuziek is wel die van the Lord of the Rings, dat zijn 3 hele CDs waar die themas door worden veranderd, gemengd, etc.

Ik wacht overigens nog steeds op een reactie van de mensen van Konqueror, die helaas niet echt veel interesse lijken te tonen in Pumpkins :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

LotR is wel iets actueler, maar iets minder relevant. Door de enorme omvang van de film bevat dat veel meer thema's, The Rock is als voorbeeld duidelijker omdat dat echt maar een stuk of 4 thema's bevat in verschillende vormen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
inderdaad is het terug laten komen van bepaalde thema's helemaal :9~
ik luister ook altijd graag naar de platen van Pink Floyd die dat dus allemaal wel hebben - van zo'n plaat luister je ook nooit 1 nummer, maar je zet 'm op en luistert 'm helemaal :)

Oh ja, ik ben dus nog niet ver gekomen vandaag; toch teveel andere dingen die rondom het huis nog gedaan moesten worden helaas...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

_o_ Pink Floyd _o_

Maar dat soort platen hebben het ook wel ja :) Iets recenter vind ik dat Dream Theater - Scenes From A Memory :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
DarkX schreef op 28 november 2003 @ 23:06:
_o_ Pink Floyd _o_

Maar dat soort platen hebben het ook wel ja :) Iets recenter vind ik dat Dream Theater - Scenes From A Memory :)
Dream Theater moet ik ook nog eens iets van gaan kopen. Ik heb wel een MP3 met een super uitvoering van Hey You door Dream Theater :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Dan kan ik bovengenoemde album ten zeerste aanraden :) Mocht je nog 1 mp3tje willen downloaden om hun stijl te checken, dan zou ik hun 23 minuut nogiets lange nummer Change of Season willen aanbevelen :)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.