Heb je nog een vast plaatje nodig voor de slicer? Nu is het gewoon een slicer die uit de grond komt.
had je een soort van monsterlijk apparaat in gedachten dan?evaarties schreef op 17 October 2003 @ 14:49:
Heb je nog een vast plaatje nodig voor de slicer? Nu is het gewoon een slicer die uit de grond komt.
Intentionally left blank
Ja, misschien iets van ondervak metal en dan links en rechts een soort van poortje..
Evaarties, als de slicer ook ingeprogrammeerd kan worden dan hebben we natuurlijk ook een "wacht" plaatje nodig. Zelfde geld voor elke andere val. Ik zal dit eerste level zonder vallen maken. Ik maak er ook twee versies van. Een met, en een zonder teleport.
Crisp, ok. Dan maak ik wel een level zonder dat makelevel. Moet background (stenen, pilaren, grond) nog appart van de foreground (water).
PS:
Voor de duidelijkheid, dit zijn de "moves".
- Climber, klimt muren op. (Sprites zijn er.)
- Faller, val naar beneden met een paraplu. (Sprites zijn er.)
- Boem! Explodeerd. (Sprites zijn er niet?)
- Stopper, stopt mede lemmings/pumpkins. (Sprites zijn er.)
- Builder, bouwt bruggen. (Sprites zijn er niet!)
- Basher, graaft rechtdoor muren heen. (Sprites zijn er niet!)
- Digger, graaft recht naar beneden. (Sprites zijn er.)
- Miner, graaft schuin naar beneden. (Sprites zijn er niet?)
Als dit ze allemaal zijn dan maak ik mijn level daarop...
PS2:
Een level hoeft toch niet vlak te zijn? Het mag toch uit losse pixels bestaan? Hoe hoog kunnen de lemmings trouwens klimmen? (Hierbij bedoel ik hoeveel pixels ze omhoog kunnen lopen.) Dit moet ik weten zodat ik ook schuine gedeeltes kan maken.
PS3:
Lemmings vallen uit een deur. Welke kant gaan ze dan op? Of is dit in te stellen in het level?
Crisp, ok. Dan maak ik wel een level zonder dat makelevel. Moet background (stenen, pilaren, grond) nog appart van de foreground (water).
PS:
PS2:
Een level hoeft toch niet vlak te zijn? Het mag toch uit losse pixels bestaan? Hoe hoog kunnen de lemmings trouwens klimmen? (Hierbij bedoel ik hoeveel pixels ze omhoog kunnen lopen.) Dit moet ik weten zodat ik ook schuine gedeeltes kan maken.
PS3:
Lemmings vallen uit een deur. Welke kant gaan ze dan op? Of is dit in te stellen in het level?
[ Voor 8% gewijzigd door dadaemon op 17-10-2003 15:19 . Reden: Weer die I van Evaarties! ]
Metalen ondergrond lijkt me iedergeval nodig. Hierdoor kan de val ook nooit zijn ondergrond kwijtraken omdat het metaal niet kapot gegraven kan worden. (Toch?)evaarties schreef op 17 October 2003 @ 14:55:
Ja, misschien iets van ondervak metal en dan links en rechts een soort van poortje..
Als je mijn ster voor de achtergrond gebruikt, dan zal deze ws niet als echte achtergrond gemaakt kunnen worden. Het is immers ook een animatie.
@Paul.Muad.Dib:
Ja metaal kan niet kapot. Dat platform van de transporter is in principe ook van metaal. Ik probeer voor 17:30 vandaag een wachtplaat voor de slicer af te hebben (zit nu nog op werk).
O ja, de builder maakt trappen. Pas in Lemmings2 kunnen bruggen worden gemaakt.
@iedereen:
Mijn naam is met een 'i' en niet een 'j'
@Paul.Muad.Dib:
Ja metaal kan niet kapot. Dat platform van de transporter is in principe ook van metaal. Ik probeer voor 17:30 vandaag een wachtplaat voor de slicer af te hebben (zit nu nog op werk).
O ja, de builder maakt trappen. Pas in Lemmings2 kunnen bruggen worden gemaakt.
@iedereen:
Mijn naam is met een 'i' en niet een 'j'
[ Voor 28% gewijzigd door evaarties op 17-10-2003 15:15 ]
water is inderdaad foreground - het mooist is ook als daar een tileable animatie van is (ik kan echter natuurlijk wel tijdelijk het water uit lemmings gebruiken).Paul.Muad.Dib schreef op 17 October 2003 @ 15:06:
builder en basher ontbreken nog, de rest is er alPS:
een lemming/pumpkin kan een 'opstap' van 6 (12 pixels dus) nog nemen, als het gemeten vanaf de voeten hoger is gaat hij of klimmen, of draait zich om.PS2:
ze gaan altijd naar rechts, maar op zich kan dat wel gewijzigd worden als het nodig is (instelbaar maken op level-niveau of ingang-niveau - meerdere ingangen zijn nl ook mogelijk)PS3:
een val kan nooit kapot, zelfs als het niet zichtbaar metaal isPaul.Muad.Dib schreef op 17 October 2003 @ 15:07:
[...]
Metalen ondergrond lijkt me iedergeval nodig. Hierdoor kan de val ook nooit zijn ondergrond kwijtraken omdat het metaal niet kapot gegraven kan worden. (Toch?)
Intentionally left blank
Waar is de exploder dan? Ik heb alleen een sprite gezien waarbij het petje opbrand, maar niet de explosie die erop volgt.
De explosie is een DHTML vuurwerk effect en daarom geen spriteevaarties schreef op 17 October 2003 @ 15:22:
Waar is de exploder dan? Ik heb alleen een sprite gezien waarbij het petje opbrand, maar niet de explosie die erop volgt.
Intentionally left blank
Ok... Ik zal mijn level aanpassen voor pumpkins die naar rechts beginnen te lopen. (Aanpassing is dat ik het level omdraai
)
Een val kan nooit kapot, ok. Maar om een val in de lucht te zien zweven is denk ik niet zo'n mooi gezicht.
De opstap van 6 is de 1x1 pixel manier. En 12 bij de 2x2 pixel manier.
PS: Sorry Evaarties voor de 2de keer een J...
Builder voor trappen... Hahhaha... Ik heb daar een goed idee voor... Misschien vanavond af
Een val kan nooit kapot, ok. Maar om een val in de lucht te zien zweven is denk ik niet zo'n mooi gezicht.
De opstap van 6 is de 1x1 pixel manier. En 12 bij de 2x2 pixel manier.
code:
Dit werkt dus?1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #6# #5# #4# #3# #2# #1# ##6# ##5# ##4# ##3# ##2# ##1# ####### |
PS: Sorry Evaarties voor de 2de keer een J...
Builder voor trappen... Hahhaha... Ik heb daar een goed idee voor... Misschien vanavond af
[ Voor 16% gewijzigd door dadaemon op 17-10-2003 15:30 ]
daarom heeft een val meestal ook een soort 'bodem'Paul.Muad.Dib schreef op 17 October 2003 @ 15:28:
Ok... Ik zal mijn level aanpassen voor pumpkins die naar rechts beginnen te lopen. (Aanpassing is dat ik het level omdraai)
jep, een pumpkin kan daar overheen lopenDe opstap van 6 is de 1x1 pixel manier. En 12 bij de 2x2 pixel manier.
code:Dit werkt dus?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 #6# #5# #4# #3# #2# #1# ##6# ##5# ##4# ##3# ##2# ##1# #######
Intentionally left blank
In Lemmings kunnen vallen ook zweven, soms best handig om een val te omzeilen: je graaft er half onderdoor.Paul.Muad.Dib schreef op 17 oktober 2003 @ 15:28:
Ok... Ik zal mijn level aanpassen voor pumpkins die naar rechts beginnen te lopen. (Aanpassing is dat ik het level omdraai)
*knip*
Wat betreft de builder, maken we de trappen dezelfde schuinte als in Lemmings? Of Kan Paul.Muad.Dib z'n eigen gang gaan?
Ik denk wel dat we dezelfde schuinte aan moeten houden, dat was gewoon goed afgemeten op de hoogte van de levels.evaarties schreef op 17 oktober 2003 @ 15:43:
[...]
Wat betreft de builder, maken we de trappen dezelfde schuinte als in Lemmings? Of Kan Paul.Muad.Dib z'n eigen gang gaan?
Intentionally left blank
@Crisp, als je de sliced sprite al hebt verwerkt, je moet hem even opnieuw downloaden (zat foutje in) -> klik
Ik had 'm nog niet verwerkt.evaarties schreef op 17 oktober 2003 @ 17:21:
@Crisp, als je de sliced sprite al hebt verwerkt, je moet hem even opnieuw downloaden (zat foutje in) -> klik
Traps implementeer ik trouwens als ani-gifs; het lemming-object verwijder ik waarna ik de ani laat afspelen. Ik kan het wel als sprite implementeren, maar dat is relatief gezien zwaarder, en bij veel traps is het geanimeerde deel ook groter dan 32x32 pixels. Nadeel van ani-gifjes is wel dat bij een 100% PCU bezetting ze vaak niet of slechts zeer langzaam afspelen.
Intentionally left blank
Ik ben bezig met een level. Hier alvast wat level "bouwstenen". (Ik pleur ze gewoon op het veld
)
Ik heb alleen nog een rechte muur nodig in deze stijl. (Kan geen rots zijn omdat rots nooit recht is. Een pilaar of blokken? Kan iemand mij daarbij helpen?)
Hier de plaatjes:
Ik heb alleen nog een rechte muur nodig in deze stijl. (Kan geen rots zijn omdat rots nooit recht is. Een pilaar of blokken? Kan iemand mij daarbij helpen?)
Hier de plaatjes:

check de blokken hier: [rml]Cybernetic Dreams in "[ Game project] Pumpkins (DHTML Lemmings("[/rml]
ik denk dat je daar wel wat aan hebt
ik denk dat je daar wel wat aan hebt
Intentionally left blank
Zijn zeer mooie blokken. Maar passen niet in de donkere grot thema...
maak je ze wat donkerder
Intentionally left blank
Hier is dan het platform voor de sliced animatie... de animatie wordt geplaats in het vierkante vak waar een soort van halve cirkel zit (hier moet als het ware het mes door heen gaan, zie voorbeeld).

Maat is 48x48x, pixel is 1x1.
Een voorbeeld:

@crisp, het zijn eigenlijk 3x3 vakken van 16x16 pixels. Dus het middelste vak is voor de animatie.
@anderen, als het beter is, kan ik ook de 'verouderingsstreepjes' weglaten op het metaal. Let me know.

Maat is 48x48x, pixel is 1x1.
Een voorbeeld:

@crisp, het zijn eigenlijk 3x3 vakken van 16x16 pixels. Dus het middelste vak is voor de animatie.
@anderen, als het beter is, kan ik ook de 'verouderingsstreepjes' weglaten op het metaal. Let me know.
daar wil je niet teveel pumpkins doorheen laten lopen
Intentionally left blank
Het begin van het level, je begint rechts boven. (Dit is trouwens het meest rechtse op het level.) Dus je moet beginnen met een stopper neer te zetten... (Dit word een level waar maar 2 pumpkins zijn waarbij 1 er moet overleven.)

Ik zal trouwens kijken of ik mijn bouw blokken meer aan elkaar kan laten koppelen.

Ik zal trouwens kijken of ik mijn bouw blokken meer aan elkaar kan laten koppelen.
[ Voor 13% gewijzigd door dadaemon op 17-10-2003 23:08 ]
oeh nice ik ga ook is een poging ondernemen voor een level. wat moet er allemaal in gezet worden?
^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld
Effe een paar bedenksels over die slicer.
1. Misschien moet je voor de animatie van die slicer een aantal verschillende animaties maken (waar de code random eentje uit kiest) om wat meer variatie in het spel te krijgen. Dit geld natuurlijk ook voor de andere animaties. Het hoeft natuurlijk niet helemaal anders te zijn, maar het hoeft maar een paar pixels of bewegingen te schelen.
Voor de slicer zou je bijvoorbeeld ook een animatie kunnen maken waar de pumpkin in 2 delen uit elkaar valt.
2. Misschien zo'n slicer als in Prince of Persia (twee metalen bladen die uit de grond en het plafond komen. Ook zouden de vallen met de pinnen uit dit zelfde spel ook gebruikt kunnen worden. Als de pumpkins doorlopen kunnen ze in het water vallen, maar zouden ook in zo'n put met punten kunnen vallen. Lekker bloederig
1. Misschien moet je voor de animatie van die slicer een aantal verschillende animaties maken (waar de code random eentje uit kiest) om wat meer variatie in het spel te krijgen. Dit geld natuurlijk ook voor de andere animaties. Het hoeft natuurlijk niet helemaal anders te zijn, maar het hoeft maar een paar pixels of bewegingen te schelen.
Voor de slicer zou je bijvoorbeeld ook een animatie kunnen maken waar de pumpkin in 2 delen uit elkaar valt.
2. Misschien zo'n slicer als in Prince of Persia (twee metalen bladen die uit de grond en het plafond komen. Ook zouden de vallen met de pinnen uit dit zelfde spel ook gebruikt kunnen worden. Als de pumpkins doorlopen kunnen ze in het water vallen, maar zouden ook in zo'n put met punten kunnen vallen. Lekker bloederig
pompoenen vol met bloed? Ik zie het al voor me
pompoensap
Komt er ook een XMAS versie uit van Pumpkins?
Was met lemmings ook
Lijkt me wel gaaf.. vind dit iig wel al heel erg gaaf gemaakt! Ga zo door...
Was met lemmings ook
Lijkt me wel gaaf.. vind dit iig wel al heel erg gaaf gemaakt! Ga zo door...
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Ik ben bezig een level te maken waar je alle skills nodig hebt. Als je een level wilt maken maakt het weinig uit wat je erin wilt stoppen. Bekijk anders de velden van lemmings zelf, misschien brengt het je op iedeeën?! (Mij iedergeval wel.)niwreG schreef op 17 oktober 2003 @ 23:43:
oeh nice ik ga ook is een poging ondernemen voor een level. wat moet er allemaal in gezet worden?
okee maar je maakt dus zeg maar een achtergrond en zegt waar ze moeten graven en dergelijke?
@Crisp: Ik wil me graag toeleggen op de miner animatie, heb jij de originele sprite van de lemmings hiervoor?
miner:

edit: miner hebben we dus al, we missen nog de basher en de builder
basher:

builder:

edit: miner hebben we dus al, we missen nog de basher en de builder
basher:

builder:

[ Voor 68% gewijzigd door crisp op 18-10-2003 11:34 ]
Intentionally left blank
Vond het idee van niwreG om te laten graven met z'n hoofd wel leuk 
Er is hier toch wel iemand die dat kan maken?
Er is hier toch wel iemand die dat kan maken?
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
crisp> en climbtop, en confused.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
oh jaDarkX schreef op 18 oktober 2003 @ 12:30:
crisp> en climbtop, en confused.
climbtop:

confused:

ik ben bezig om de levelcode-generator aan te passen. sofar so good - ik heb nu meer mogelijkheden voor 'triggers' (25 ipv 9), en de compressed levelcode is bijna de helft kleiner. Nu nog kijken of de performance voor het verwerken nog acceptabel is (hopelijk beter zelfs) en nadenken hoe ik het blocker-probleem nu ga oplossen (technisch verhaal)...
edit: nieuwe decompressor:
compressie met 40% verbeterd
decompressie is 5% sneller
decompressie code is 15% kleiner, begrijpelijker en werkt ook in IE5.0
\o/
[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 18-10-2003 17:50 ]
Intentionally left blank
Morgen ga ik de hele dag pixelen mensen. Ik zal eerst proberen een basher en builder te maken. Daarna zal ik het level verder bouwen.
Climbtop is als ie van climber naar lopen gaat?
En confused? Wanneer word dat gebruikt?
climbtop is inderdaad als 'ie van climber naar walker gaat - hij maakt dan een soort van 'salto' in lemmingsPaul.Muad.Dib schreef op 18 oktober 2003 @ 22:33:
Morgen ga ik de hele dag pixelen mensen. Ik zal eerst proberen een basher en builder te maken. Daarna zal ik het level verder bouwen.
confused is als 'ie 12 blocks heeft gebouwd als builder, en voordat 'ie weer gaat lopen - dat geeft je dus tijd om 'm weer aan te klikken om verder te bouwen
Intentionally left blank
ik dacht toch allsie opgeblazen word? (vlak ervoor)
nee, da's de explode animatie - de feitelijke explosie volgt daarna, maar da's geen spriteM1lamb3r schreef op 18 October 2003 @ 22:36:
ik dacht toch allsie opgeblazen word? (vlak ervoor)
Intentionally left blank
Verwijderd
voor een explosie stopt ie zijn oren dicht, vanwege het geluid van de knal 
Maarre, wat is er verder nog nodig qua pixelwerk (behalve de pumpkin sprites) ?
Ik wacht nog even op DarkX voor de setup van de buttons, en voor de rest hebben we in-game elementen nodig zoals exitsVerwijderd schreef op 18 October 2003 @ 23:05:
voor een explosie stopt ie zijn oren dicht, vanwege het geluid van de knal
Intentionally left blank
Explosie is dus al gedekt, laten we daar voorlopig niet mee verder gaan. Niet dat mijn sprites niet verbeterd kunnen worden, maar laten we eerst werken na een werkende alpha en daarna aan de verbeteringen 
Ik zal trachten morgen de opzet af te hebben, dat gaat nu niet meer lukken. Ik ben sinds vrijdagochtend 10:00h wakker, en ik beb niet echt een photoshop held meer momenteel
Ik zal trachten morgen de opzet af te hebben, dat gaat nu niet meer lukken. Ik ben sinds vrijdagochtend 10:00h wakker, en ik beb niet echt een photoshop held meer momenteel
* crisp heeft de hele dag aan de kernel-code gewerkt en heeft ook slaap nodig om tot een oplossing te komen voor bepaalde technische problemenDarkX schreef op 18 October 2003 @ 23:39:
Explosie is dus al gedekt, laten we daar voorlopig niet mee verder gaan. Niet dat mijn sprites niet verbeterd kunnen worden, maar laten we eerst werken na een werkende alpha en daarna aan de verbeteringen
Intentionally left blank
2de post in deze topic:
Hey Crisp, alles vlot zowat zie ik
- Is er reeds een website met de huidige stand van zaken buiten dit forum? (graphics, downloads, beta-versies, probeersel die het nooit haalden, muziekjes, schetsen, originele lemmings, ....)
Anders zou ik zo zeggen, "I'm on it" (Copyrights Westwood studios)
- Ik had een 3D pompoen eens gemaakt, was véél te laat na Halloween af. Zal deze anders terug eens maken voor de gein...
- Hebben de Pumpkins ook een 'naam' ? Zoals Jack (o lantern) of Smashed, Mashed, ... ?
- Is er een storyline voor Pumpkins ?
(Zal wel niet 'zoveel' zijn, straight to the point, maar wil het wel anders doen 
- Goed als ik een e-mail adres geef waar eventuele mid's naartoe kunnen gestuurd worden ook van anderen? Ahv level (thema's) kan er dan een meer geschikte mid worden voor gekozen.
- Geluid effekten van de game. Welk formaat wordt dit ? OGG Vorbis ? MP3 ? De in-game music, die blijft MIDI ?
- Is er reeds een website met de huidige stand van zaken buiten dit forum? (graphics, downloads, beta-versies, probeersel die het nooit haalden, muziekjes, schetsen, originele lemmings, ....)
- Ik had een 3D pompoen eens gemaakt, was véél te laat na Halloween af. Zal deze anders terug eens maken voor de gein...
- Hebben de Pumpkins ook een 'naam' ? Zoals Jack (o lantern) of Smashed, Mashed, ... ?
- Is er een storyline voor Pumpkins ?
- Goed als ik een e-mail adres geef waar eventuele mid's naartoe kunnen gestuurd worden ook van anderen? Ahv level (thema's) kan er dan een meer geschikte mid worden voor gekozen.
- Geluid effekten van de game. Welk formaat wordt dit ? OGG Vorbis ? MP3 ? De in-game music, die blijft MIDI ?
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Ik was bezig met een site waar alle grafics op staan. Ik zal daar vandaag een flinke update op gooien.Mizitras schreef op 19 oktober 2003 @ 02:07:
Pumpkins?- Hebben de Pumpkins ook een 'naam' ? Zoals Jack (o lantern) of Smashed, Mashed, ... ?
D'r is een storyline, maar daarvoor moet je bij Crisp zijn of die nog doorgaat of niet.- Is er een storyline voor Pumpkins ?(Zal wel niet 'zoveel' zijn, straight to the point, maar wil het wel anders doen
Ik heb geen antwoorden voor de rest van je vragen...
@Crips: Hoe implementeer je de animaties van de pumpkins in het spel? Als sprites of gifs?
[ Voor 9% gewijzigd door dadaemon op 19-10-2003 09:20 ]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/18946945
[mierenneukmodus]tis een kwoekieloekiemobiel
(erg late reactie...)[/mierenneukmodus]
[mierenneukmodus]tis een kwoekieloekiemobiel
Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2
Ik kom voorlopig niet toe aan het maken van de basher / builder sprite.. dus als je je geroepen voelt.
Wordt al aan gewerktMizitras schreef op 19 October 2003 @ 02:07:
2de post in deze topic:
Ik ga geen 50 pumpkins een naam geven hoor- Hebben de Pumpkins ook een 'naam' ? Zoals Jack (o lantern) of Smashed, Mashed, ... ?
[rml]crisp in "[ Game project] Pumpkins (DHTML Lemmings("[/rml]- Is er een storyline voor Pumpkins ?(Zal wel niet 'zoveel' zijn, straight to the point, maar wil het wel anders doen
ik denk dat die beter op de site erbij kunnen, en anders kan ik ze hier wel op de crewserver zetten.- Goed als ik een e-mail adres geef waar eventuele mid's naartoe kunnen gestuurd worden ook van anderen? Ahv level (thema's) kan er dan een meer geschikte mid worden voor gekozen.
ingame is midi, geluidseffecten wav- Geluid effekten van de game. Welk formaat wordt dit ? OGG Vorbis ? MP3 ? De in-game music, die blijft MIDI ?
Intentionally left blank
Verwijderd
Watvoor geluid heb je als ze ontploffen?
Een boem/prop(lemmings) of een skratch(denk aan pompoen die kapot valt)?
Een boem/prop(lemmings) of een skratch(denk aan pompoen die kapot valt)?
Okay, mijn nieuwe lijst met huidige animaties en wereld bouw stenen.
(Mis ik iets? Meld het mij dan... Kan je een betere pagina maken, of heb je een betere idee, laat het me maar weten.)
Link naar de lijst...
Ik ga nu beginnen aan de basher en de rest...
(Mis ik iets? Meld het mij dan... Kan je een betere pagina maken, of heb je een betere idee, laat het me maar weten.)
Link naar de lijst...
Ik ga nu beginnen aan de basher en de rest...
[ Voor 2% gewijzigd door dadaemon op 19-10-2003 19:00 . Reden: Link klopte niet... ]
Voor de lijst: je hebt het Danger in metaal geplaats bij wereldbouwstenen extra. Deze hoort echter bij de slicer.. Verder ziet het er top uit!
ik heb met het lemmings spel dit probleem:

mijn browser: Mozilla Firebird 0.61
is/word dit gefixed in het pumpkins spel, want hierdoor kan je sommige levels moeilijk uitspelen omdat de helft van de lemmings die je zit fake is

is/word dit gefixed in het pumpkins spel, want hierdoor kan je sommige levels moeilijk uitspelen omdat de helft van de lemmings die je zit fake is
@Crips & die gozer met z'n Dune icoontje:
Kan je dan een 'concrete' taak uitdelen ? Of met iemand waar ik contact mee moet opnemen om daar samen nog mee aan iets te werken/afwerken ?
And something else, I'm lost on the midi-thing to do. (m'n 1ste vd 2 posts hier)
Topic wordt wel érg groot voor ook andere om volledig door te nemen :-/
Kan je dan een 'concrete' taak uitdelen ? Of met iemand waar ik contact mee moet opnemen om daar samen nog mee aan iets te werken/afwerken ?
And something else, I'm lost on the midi-thing to do. (m'n 1ste vd 2 posts hier)
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
* Falcon gaat eens aan de sounds beginnen
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
dat was een browser-bug in Mozilla / Firebird (linux only) die in een van de laatste nightlies gefixed moet zijn (bug 216977) - de huidige versie lemmings / pumpkins heeft daar ook een workaround voor.Gotiniens schreef op 20 October 2003 @ 00:55:
ik heb met het lemmings spel dit probleem:
[afbeelding]
Ik zal binnenkort even een overzichtje makenMizitras schreef op 20 October 2003 @ 02:11:
@Crips & die gozer met z'n Dune icoontje:
Intentionally left blank
In het begin stond er een link naar een werkende lemmings. Is die van de server afgehaald, en vervolgens weggemod, of ben ik ineens kippig geworden? Helaas heb ik zelf geen tijd om hieraan te helpen, maar een strak project. Ik wordt betatester
MBV :: Klopt, maar deze heeft crisp weggehaalt ivm 'Stichting Brein' e.d. Verder kan je het beste gewoon ff wachten totdat crisp een testversie van een eerste level voor Pumpkins heeft gemaakt, dan kan je zien waar het 1 en ander toe gaat leiden...
Nou, ik zie dat er een opsomming moet komen van alle lopende en gedane zaken. Als ik vanavond een uurtje vrij kan maken zal ik even een opsomming maken.
@Mizitras: Wat wil je doen? Alles wat nog open is kan je nog doen. Zeg maar wat je wilt doen.
@Mizitras: Wat wil je doen? Alles wat nog open is kan je nog doen. Zeg maar wat je wilt doen.

Ik dacht aan zoiets voor de knoppen
Gewoon recht kan natuurlijk ook, maar beetje vorm erin leek me wel aardig. Eerste doet iets meer hitech aan, tweede meer pumpkinachtig.
[ Voor 27% gewijzigd door DarkX op 20-10-2003 14:06 ]
mmm ik heb een idee ik zal ff wat proberen in paint
Ok ff wachten tot de nieuwe firebird in gentoo zit dancrisp schreef op 20 October 2003 @ 08:31:
[...]
dat was een browser-bug in Mozilla / Firebird (linux only) die in een van de laatste nightlies gefixed moet zijn (bug 216977) - de huidige versie lemmings / pumpkins heeft daar ook een workaround voor.
[...]
/me Gotiniens wordt waarschijnlijk pumpkins verslaafd
Verwijderd
cool project... alleen jammer dat ik niet zon ster ben in DHTML... Is er een taal die er veel op lijkt ofzo? Want er zijn wel diverse talen die ik wel ken... Ik zou wel willen helpen in de avond uurtjes... Design is iig niet echt mijn gebied
mmm het lukt niet (alweer) mijn idee: een knop in de vorm van een pompoen
DHTML is gewoon een verzamelnaam voor de combinatie van javascript/css/html. Als je die los kent is dat dus dhtml. Echt vergelijkbaar met iets anders is het dus ook niet
Gerwin> Mja, dat idee had ik ook, maar de pompoen is niet zo geschikt hiervoor. De knoppen zijn langwerpig, en pompoenen niet
Ook zouden de lijntjes door de knop heen het menu erg onrustig en onduidelijk maken. Persoonlijk ben ik in een GUI altijd voor eenvoud en duidelijkheid
ow okee ik ga me ook is over geluid buigen
Welk muziekformaat moeten jullie trouwens hebben voor de engine?.. Old school times? .. Zoals *.mod *.mid *.str ?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
*.mid voor de muziek iig.
midi muziek en wave geluidseffectenThe Real Falcon schreef op 20 oktober 2003 @ 18:04:
Welk muziekformaat moeten jullie trouwens hebben voor de engine?.. Old school times? .. Zoals *.mod *.mid *.str ?
Fraggle Rock sfeer 
Uiteindelijk kan het van alles wat zijn, Halloween/Tubular bells achtig voor creepy levels, een relaxt bluesy nummertje voor de wat rustigere levels, Fraggles achtig voor de maffere levels enz.
Uiteindelijk kan het van alles wat zijn, Halloween/Tubular bells achtig voor creepy levels, een relaxt bluesy nummertje voor de wat rustigere levels, Fraggles achtig voor de maffere levels enz.
Zelfs een heel erg kinderlijk deuntje mag wel zoals 'altijd is kortjakje ziek' - de originele lemmings had bv de can-canDarkX schreef op 20 oktober 2003 @ 19:29:
Fraggle Rock sfeer
Intentionally left blank
Zijn er trouwens goede freeware midi proggels
Want ik heb nu anvil, en daar klopt geen reet van. Heb wat dingetjes op mijn gitaar die ik wil vertalen naar midi, vandaar 
Maar ik heb nu dat ie wanneer ik twee achtste noten heb, een halve noot en weer twee achtste dat ie dan een 32e pauze toevoegt om de maat af te maken
En dat bij een 4/4 maatvoering.
Maar ik heb nu dat ie wanneer ik twee achtste noten heb, een halve noot en weer twee achtste dat ie dan een 32e pauze toevoegt om de maat af te maken
hmm ja dat is een beetje een probleem life naar computer muziek, daar kun je niet echt muziek mee maken, alleen maar precies mee in de maat spelen. Je kan wel anderen programa's gebruiken maar daar zul je waarschijnlijk de zelfde problemen mee hebben
[ Voor 6% gewijzigd door breadje op 20-10-2003 22:11 ]
Eh. Dit is gewoon een bug, ik hoop niet dat alle midi's bugs hebben
Verwijderd
gebruik fruityloops! als je het dan opgenomen hebt, kun je het automatisch laten sizen zodat het in het grid past
fruityboobs roelt ook om je gitaar te stemmen
fruityboobs roelt ook om je gitaar te stemmen
wat je ook kan kiezen zijn al die nummers die je nu in mental theo bounce cd's hoort
en die dan gebruiken om je happy nummers te maken
en die dan gebruiken om je happy nummers te maken
AapopfietS> Doet dat ook mid's dan? Dacht dat ie meer met samples en shit werkte 
akira> geen happy hardcore
akira> geen happy hardcore

Verwijderd
op http://www.modarchive.com staat 10.97GB aan mods, dus mischien zit daar wel wat tussen om te mixxen/gebruiken? 
hmm, check deze; Voltronic Revolution
Catchy Tune
hmm, check deze; Voltronic Revolution
Catchy Tune
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 14:43 ]
wow als ik dat hoor krijg ik gelijk weer zin in fast tracker II
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Mja, maar het moeten mids zijn
is dat niet om te zetten ofzo ( * crisp weet niets over midi eigenlijk
)

Intentionally left blank
Hmm, lijkt me lastig. Mid spreekt de general midi bank van je geluidskaart aan, terwijl mod's samples bevatten die ze gebruiken. Best wel heel andere opzet.
2Midi (geen idee of het wat is)
oogjes open, snaveltjes dicht
Ik heb dat net geprobeerd, maar het leest niet elke mod goed, en ik krijg het absoluut niet om naar midi
|>
Verwijderd
Wat worden de systeem eisen van Pumpkins?
Krijgt een ouder systeempje er nog problemen mee? Ik heb geen idee hoe een oude systeem met een hele meut DHTML om gaat.
offtopic:
Full screen flash-animaties en semitransparantjes zijn een ramp
tsja, wat is een ouder systeempje? Flash en semi-transparante zut gebruik ik niet, alles is puur DHTMLVerwijderd schreef op 21 October 2003 @ 16:20:
Wat worden de systeem eisen van Pumpkins?Krijgt een ouder systeempje er nog problemen mee? Ik heb geen idee hoe een oude systeem met een hele meut DHTML om gaat.
offtopic:
De laatste versie lemmings draaide bij mij op een 350Mhz systeem tot 20 lemmings nog aardig (maar zeker niet vloeiend), daarna begon het wel behoorlijk in te kakken.
Ik ben nog steeds bezig de engine verder te optimalizeren; mijn verwachting is dat pumpkins met een 'vol' veld (50 pumpkins) op een 1Ghz systeem nog vloeiend zal draaien.
Intentionally left blank
Dat hoop ik dan maar... anders zit ik voor nop al weken dit topic te volgen...crisp schreef op 21 October 2003 @ 16:25:
[...]
tsja, wat is een ouder systeempje? Flash en semi-transparante zut gebruik ik niet, alles is puur DHTML
De laatste versie lemmings draaide bij mij op een 350Mhz systeem tot 20 lemmings nog aardig (maar zeker niet vloeiend), daarna begon het wel behoorlijk in te kakken.
Ik ben nog steeds bezig de engine verder te optimalizeren; mijn verwachting is dat pumpkins met een 'vol' veld (50 pumpkins) op een 1Ghz systeem nog vloeiend zal draaien.

In times of war the law falls silent
Dat is het hem juist, ik vraag wat ik KAN/MAG doen zonder hier maar wat te roepen en proberen etc.Paul.Muad.Dib schreef op 20 October 2003 @ 12:59:
Nou, ik zie dat er een opsomming moet komen van alle lopende en gedane zaken. Als ik vanavond een uurtje vrij kan maken zal ik even een opsomming maken.
Zomaar iets knutselen dat anderen beter kunnen of een eenmalig iets is nogal nutteloos. Dus wil een beetje weten wat nog open staat, nog kan, nog mag, nog gewijzigd kan worden, nog verandert kan worden desnoods, iets van betatesting, of al is het hier iets op GOT aan het topic doen. (Alhoewel status van de game in de openingspost misschien via EDIT altijd up-to-date kan gehouden worden).
You name it, maar het is zoals je eerste zin. Dat er wat duidelijkheid wordt geschapen er over in het topic.
@Crisp: Die huidige pumpkins komt precies met 'redelijk' zware systeemvereisten. Is die code to porten naar een andere taal voor desnoods een offline-gebruik. (Als exe bv.) Dat het ook nog vlotjes loopt op 300 à 500Mhz systemen ?
Mogen er ook eens coders naar kijken; of gaan we dit kunstwerkje alleen als totaal mogen aanschouwen ;-) Ben nieuwsgierig
De laatste versie lemmings was best nog wel speelbaar op m'n 350Mhz machientje op m'n werk - behalve als er echt 100 lemmings rondliepen. Zelfs nu zie ik nog mogelijkheden om de performance verder op te schroeven. De laatste versie die nog publiekelijk beschikbaar was (voor het gedoe met brein) is alles behalve een maatstaf wb de snelheidSkimmer schreef op 21 oktober 2003 @ 22:27:
[...]
Dat hoop ik dan maar... anders zit ik voor nop al weken dit topic te volgen...
Intentionally left blank
Sorry, vanavond pas tijd om het een en ander te doen.
@Crisp:Zal de source vrij gegeven worden? (Dat is wat Mizitras wilt weten.)
De source is javascript wat een geinterpreteerde taal is. Daar ik ook geen obfuscatie gebruik is de source dus automatisch altijd beschikbaarPaul.Muad.Dib schreef op 22 October 2003 @ 06:13:
Sorry, vanavond pas tijd om het een en ander te doen.
De engine van lemmings is ook GPL'ed en is ook te downloaden van m'n site ( http://www.xs4all.nl/~crisp/lemmings/lemmings.zip ) - als iemand het wil porten kan en mag dat dus
Intentionally left blank
Wat mist er nou uit dit pakketje? Om duidelijke redenen is dit geen speelbare versie... (of ik doe iets fout, en moet het gewoon op een andere pc draaien)crisp schreef op 22 oktober 2003 @ 08:39:
[...]
De source is javascript wat een geinterpreteerde taal is. Daar ik ook geen obfuscatie gebruik is de source dus automatisch altijd beschikbaar
De engine van lemmings is ook GPL'ed en is ook te downloaden van m'n site ( http://www.xs4all.nl/~crisp/lemmings/lemmings.zip ) - als iemand het wil porten kan en mag dat dus

Nevermind, ik zie het al... de graphics van de lemmings... Niet onbelangrijk...
[ Voor 9% gewijzigd door Skimmer op 22-10-2003 09:32 . Reden: Source bekeken. ]
In times of war the law falls silent
Tja, daarom staat het spel ook niet meer op het internet. Vanwege copyright stuff...
Maar daarentegen zijn wij nu wel lekker bezig met z'n allen om die engine toch ergens voor te gebruiken! (Pumpkins!!!)
Maar daarentegen zijn wij nu wel lekker bezig met z'n allen om die engine toch ergens voor te gebruiken! (Pumpkins!!!)

Nog ff een vraagje aan de grafische personen die zich actief houden in dit topic. crisp, heeft in een tweetal eerdere meldingen gedaan over de nog missende Pumpkins, zie:
Basher :

Builder :

Climbtop :

Confused :

* Woudloper vroeg zich af wie/wat op zich had genomen en of er al een paar van de bovenstaande af waren? Wellicht dat ik tijdens het lurken wat gemist hebt...
Basher :

Builder :

Climbtop :

Confused :

* Woudloper vroeg zich af wie/wat op zich had genomen en of er al een paar van de bovenstaande af waren? Wellicht dat ik tijdens het lurken wat gemist hebt...
D'r zijn nog geen animaties voor die Pumpkins. Als je ze wilt maken doe je best zou ik zeggen. Ik ben er ook mee bezig, maar ik kom er niet echt goed uit, en mijn tijd is beperkt.
Als je het maakt laat dan het resultaat hier zien. Ik pik 'm dan op en zal 'm in de lijst toevoegen.
Als je het maakt laat dan het resultaat hier zien. Ik pik 'm dan op en zal 'm in de lijst toevoegen.
Op knip staat bij behendigheid jouw spel Crisp. Ik weet niet of je dat wilt, heb ut ook maar gevonden op school ....
[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 22-10-2003 21:41 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dit topic is gesloten.