^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld
ik zie hier een splash screen ontstaan!LiToKi schreef op 10 oktober 2003 @ 00:32:
Ik zie meer mensen hier die uit tijdverdrijf/verveling/lol wat maakte en dacht ach;
[afbeelding]
In mekare geflanst. Voor als je ooit nog eens box-art nodig hebt![]()
echt mooi wrek Litoki!
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
grmblgrmbl... kan jouw zusje nou echt beter googelen dan mijniwreG schreef op 08 October 2003 @ 20:00:
ugh kijk is wat me zusje liet zien: [knip] komt me errug bekent voor
<hr>
crisp: ik weet dat daar een oude versie staat, die hebben ze gedownload nog voor het gedoe met Brein - ik heb ze verteld dat het op eigen risico is dat ze 'm hosten en dat ik er niets mee te maken heb verder.
Desalniettemin zie ik de link hier liever niet om verdere problemen te voorkomen
Is er trouwens geen enkele manier om nu pumpkins o.i.d. te spelen?
Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2
ik ben druk bezig met het opzetten van een rudimentair level - er komen alleen elke keer weer dingen tussendoor (mijn vrouw ligt al 2 weken ziek op bed, dus ik heb helaas ook andere dingen aan m'n hoofd)zeekoe schreef op 11 October 2003 @ 16:38:
[...]
grmblgrmbl... kan jouw zusje nou echt beter googelen dan mij
![]()
![]()
Intentionally left blank
//EDIT//
What he said
[ Voor 9% gewijzigd door DarkX op 11-10-2003 16:42 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
kwam van een spelletjes site waar ze veel op speelt enzozeekoe schreef op 11 oktober 2003 @ 16:38:
[...]
grmblgrmbl... kan jouw zusje nou echt beter googelen dan mij
![]()
![]()
Had trouwens niet gewonnen, hij was te licht

[ Voor 3% gewijzigd door zeekoe op 12-10-2003 21:24 . Reden: img tags ]
Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2
heeft er nog iemand naar muziek gekeken? ik heb midi-mogelijkheden hier, maar heb helaas de software er niet voor...
Intentionally left blank
Welk genre?
teveel zooi, te weinig tijd
Niks flash, da's een belediging voor DHTML...Yoozer schreef op 13 oktober 2003 @ 02:06:
MIDI, bah, bah, bah.. gewoon een leuk Flash-playertje op de achtergrond. Balans maken tussen langere gevarieerdere muziekjes op lo-fi level of high-quality-niet-gek-makende-loopjes.
Welk genre?
[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 13-10-2003 08:48 ]
Intentionally left blank
Een beetje poppie/rock denkniwreG schreef op 13 October 2003 @ 09:46:
LOL maar wat voor midi moet het worden dan? een beetje haloween achtig?
Intentionally left blank
Verwijderd
The Entertainer is zeker wel heel erg afgezaagd?
Een beetje de Fraggle Rock style om even iets concreets te roepenVerwijderd schreef op 13 October 2003 @ 09:55:
[...]
The Entertainer is zeker wel heel erg afgezaagd?Ben even in mijn midi's aan het kijken, maar is lastig om de goede stijl te vinden. Zoals ik al zei heb ik ook wel zin om zelf wat te maken, maar ook dan moet je weten wat voor soort. Ach, ik zoek even vrolijk verder
Intentionally left blank
Verwijderd
Concreet is wel duidelijk jacrisp schreef op 13 oktober 2003 @ 09:58:
Een beetje de Fraggle Rock style om even iets concreets te roepen
Jack the Pumpkin King - Nightmare Beofre Chirstmas
Apples, Peaches, Pumpkin Pie - Jay The Techniques
Pumpkin and honey bunny - Pulp Fiction
ik weet echter niet of dat soort dingen copyrighted zijn?
Intentionally left blank
Of een zodanig slechte kwaliteit dat ie niet echt meer te vergelijken valt, dan mag je het hele liedje gewoon gebruiken.evaarties schreef op 13 October 2003 @ 10:54:
maximaal 30 seconden is toch copyright vrij?
Dus ga wat kloten met een programma waardoor het of erg brak klinkt of er wat minder op lijkt en dan kunnen ze niet echt moeilijk gaan doen
The devil is in the details.
tsja, brakke zut zitten we niet op te wachten natuurlijkMaRc0 schreef op 13 October 2003 @ 10:55:
[...]
Of een zodanig slechte kwaliteit dat ie niet echt meer te vergelijken valt, dan mag je het hele liedje gewoon gebruiken.
Dus ga wat kloten met een programma waardoor het of erg brak klinkt of er wat minder op lijkt en dan kunnen ze niet echt moeilijk gaan doen
uiteraard heeft de maker van de midi zelf copyright - probleem is dat vaak de maker niet te achterhalen valt bij midi's die op het internet aangeboden worden.
Of de originele artiest van zo'n nummer nog enige vorm van copyright heeft weet ik echter niet; zit er copyright op een melodie - of is alleen de complete originele uitvoering copyrighted???
Intentionally left blank
Verwijderd
Zover ik weet heeft de maker van de midi file ook copyright op zijn werk, de betaalde midifiles mogen immers ook niet zomaar over het internet verspreid worden. Daarnaast heeft óók de orignele artiest nog eens copyright op zijn nummer, het zit dus een beetje lastigcrisp schreef op 13 October 2003 @ 11:01:
tsja, brakke zut zitten we niet op te wachten natuurlijk
uiteraard heeft de maker van de midi zelf copyright - probleem is dat vaak de maker niet te achterhalen valt bij midi's die op het internet aangeboden worden.
Of de originele artiest van zo'n nummer nog enige vorm van copyright heeft weet ik echter niet; zit er copyright op een melodie - of is alleen de complete originele uitvoering copyrighted???
Ik weet niet zeker of ik met die copyright goed zit, iemand die daar meer over weet?
Zie ook:
The Midi War (Google Cache)
Midi auteursrechten pagina
[Legal] MIDI & copyright issues
Midi Tipz
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 11:14 ]
Je hebt de componist van de melodie, de tekstschrijver en de uitvoerder. Die kunnen één en dezelfde persoon zijn, maar ook meerdere. Ieder heeft zijn eigen auteursrecht. Buma regelt de auteursrechten van de componist en de tekstdichter. De sena beschermd de uitvoerende artiest. (www.sena.nl)crisp schreef op 13 October 2003 @ 11:01:
[...]
Ok, dat is nu uit mijn systeem. Nu even een vraagje. Hoever zijn we qua alles? Grafisch? Muziek? Programmering?
Ik zag al een aantal sprites hier rond huppelen, maar kan er misschien een opsomming komen van wat we tot nu toe hebben? (Op een site of hier.) Ik wil namelijk ook graag meedoen hiermee. Heb wat sprite ervaring (ook al is dat 5 jaar geleden ofzow...)
Graag wil ik weten welke sprites we al hebben zodat ik weet wat ik wel of niet moet maken.
Nog een vraagje over de 16 kleuren. Het gaat om plaatjes van 16 kleuren, maar zonder een vast palet? Dus ik mag zelf weten welke 16 kleuren in het plaatje zit?
De volgende sprites hebben we reeds:Paul.Muad.Dib schreef op 13 October 2003 @ 11:24:
Ok, dit moet er even uit... Pumpkins rocks!
Ok, dat is nu uit mijn systeem. Nu even een vraagje. Hoever zijn we qua alles? Grafisch? Muziek? Programmering?
Ik zag al een aantal sprites hier rond huppelen, maar kan er misschien een opsomming komen van wat we tot nu toe hebben? (Op een site of hier.) Ik wil namelijk ook graag meedoen hiermee. Heb wat sprite ervaring (ook al is dat 5 jaar geleden ofzow...)
Graag wil ik weten welke sprites we al hebben zodat ik weet wat ik wel of niet moet maken.
-walker
-faller
-floater
-digger
-miner
-exploder
-climber
-blocker
-home
-splut
de volgende moeten we nog hebben:
-drown
-builder
-basher
-frie
verder hebben we nog geluidjes nodig (wav) en muziek dus - in ieder geval een main tune
Dan zijn ook nog de keuze-knopjes voor het speelveld van belang, en natuurlijk de hele menu-interface.
Op zich zijn we dus wel redelijk op weg en kunnen we voorzichtig aan aan levels gaan denken.
geen vast pallet, het idee is om voor de hele achtergrond van een level max 16 kleuren te gebruiken voor de arcade-look.Nog een vraagje over de 16 kleuren. Het gaat om plaatjes van 16 kleuren, maar zonder een vast palet? Dus ik mag zelf weten welke 16 kleuren in het plaatje zit?
Intentionally left blank
Drown = als ze in het water vallen?crisp schreef op 13 October 2003 @ 11:42:
[...]
de volgende moeten we nog hebben:
-drown
-builder
-basher
-frie
Builder = voor bruggen bouwen?
Basher = rechtvooruit graven?
Frie = in de fik???
Hoe staat het met level art? Moet daar ook nog wat voor gemaakt worden?
Today's subliminal thought is:
exactely!Paul.Muad.Dib schreef op 13 October 2003 @ 11:56:
[...]
Drown = als ze in het water vallen?
Builder = voor bruggen bouwen?
Basher = rechtvooruit graven?
Frie = in de fik???
zeker, naast gewone 'wereld'-elementen (rotsen, water, muren, zand etc) moeten er ook 'speciale' elementen komen (liefst ook geanimeerd) zoals exits, vallen etcetera.Hoe staat het met level art? Moet daar ook nog wat voor gemaakt worden?
Intentionally left blank
Verwijderd

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 12:56 ]
Nog suggesties voor vallen?
- Flamepits
- Spikes
- Pumpkin eating monkeys
- ???
- guillotinePaul.Muad.Dib schreef op 13 October 2003 @ 13:44:
Okay, ik ga vanavond even ermee spelen... Even kijken wat ik kan maken.
Nog suggesties voor vallen?
- Flamepits
- Spikes
- Pumpkin eating monkeys
- ???
- smasher (smashing pumpkins
denk ook eens aan 'handige' elementen:
- lift
- teleporter
Intentionally left blank
MIDI's maken is btw best makkelijk; zelfs met magix music maker kan het volgens mij...
Voo het (iets) professionelere werk: fruity loops
leoaq.fm // Jeune Loop
Zat er in lemmings ook niet iets van een laser waardoor lemmings afgemaakt konden worden... Verder kun je ook aan gevaarlijke voorwerpen denken:crisp schreef op 13 October 2003 @ 13:50:
[...]
- guillotine
- smasher (smashing pumpkins)
denk ook eens aan 'handige' elementen:
- lift
- teleporter
- ventilator (chopchopchop
- loslopende grasmaaier
Nou zouden dit soort dingen misschien vooral in thema-levels passen, maar toch...
Over handige elementen: zou het ook haalbaar zijn om een soort trampoline/katapult ding te maken, zodat lemmings op een leuke manier hoger kunnen komen?
Verder geweldig project dit
EDIT:
qua muziek zou ik "Papa's got a brand new pigbag" geweldig vinden, je weet wel, dat muziekje van de unox reclame met de pinguin van een paar jaar terug.
Zal wel een copyright op zitten ben ik bang, maar tis wel zo'n heerlijk catchy tunetje
[ Voor 15% gewijzigd door DocB op 13-10-2003 14:09 ]
Verwijderd
nee, dan moeten ze in rook opgaanniwreG schreef op 13 October 2003 @ 14:55:
mmm frie wil ik wel proberen te maken moeten ze dan ook lopen?
Intentionally left blank
(Schreeuwen ze dan trouwens ook?!

allemaal mogelijk - ook schreeuwen (als je daar een leuk wavje voor hebt)Paul.Muad.Dib schreef op 13 October 2003 @ 15:04:
Ik denk dat ze nog maar een klein stukje lopen voordat ze volledig verbrand zijn. (4 á 5 stappen...) En dan nog een beetje na smeulen.
(Schreeuwen ze dan trouwens ook?!)
Intentionally left blank
Wat moeten we hier nou van denken?!niwreG schreef op 13 oktober 2003 @ 15:51:
wavje valt wel te maken*pakt microfoon en neemt zijn zusje neemt een naald
*
Intentionally left blank
Verwijderd
Nee
[ontopic]
Waarom moet Pumpkins bloed btw /me rood zijn en niet orange? Pompoenensap is orange en niet rood.
Handig je eigen topic kunnen modden.crisp schreef op 13 oktober 2003 @ 16:58:
<span style="color:blue">kunnen we het een beetje ontopic houden please?</span>
[ontopic]
Hierbij wil ik het maken van een teleporter (poging tot) claimen.
[/ontopic]
[ Voor 23% gewijzigd door evaarties op 13-10-2003 17:24 ]
en hier is mijn mislukte sprite:

hoe zetten jullie dat om in een bewegend gif plaatje?
(de vorige keer heb ik mijn zus ff gevraagd (die doet een grafische opleiding ofzo
btw. Je kan zo'n pumpkin eigenlijk twee dingen laten doen: exploderen, of echt hevig laten bloeden. Dat laatste idee vind ik zeer goed, en Dark-phoenix heeft dat ook voortreffelijk gedaan
edit:
ehm, niwreG/Gerwin. Volgensmij zag ik het je eerder doen: Ik weet niet of het je is opgevallen, maar alle figuurtjes zijn hier zo weergeven dat 2 bij 2 pixels precies één "blokje" vormt. Wat jij nou doet is gewoon hier geen aandacht aan besteden, en gewoon doorpixelen met het figuur van Darkx. Eerst dus ff rescalen, en dan pas pixelen
[ Voor 27% gewijzigd door inquestos op 13-10-2003 17:47 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Intentionally left blank
Hier ff een snelle poging tot een gefrie-de lemming

[ Voor 72% gewijzigd door niwreG op 13-10-2003 18:52 . Reden: het licht ging aan in mijn hersens ]

16 x 16*8 == 16 x 128
+
-
0
*
Waarbij
+ bovenkant (16x16)
- pumpkin omhoog straal (16x16)
0 beginplaats pumpkin (16x16)
* onderkant transporter (16x16)
Voor speciale elementen zijn er qua afmetingen geen beperkingenevaarties schreef op 13 October 2003 @ 19:09:
Die transporter.. kan ik deze 32 hoog maken? Of is het verplicht 16. Dit heb ik namelijk in gedachten:
+
-
0
*
Waarbij
+ bovenkant (16x16)
- pumpkin omhoog straal (16x16)
0 beginplaats pumpkin (16x16)
* onderkant transporter (16x16)
Intentionally left blank
dacht ik tenminste (shoot me if i'm wrong)
@DarkX leuk plaatje die frying pumpkin maar kan je mayb ietsje meer kleurtje geven?
ziet er nu een klein beetje nep uit helaas
als ik het zo zie dan heb je de 16 kleuren nog niet bereikt (iig oranje in het vuurtje erbij doen)
kijk hier eventjes
happy tree friends halloween episode net uit
misschien nog een goede inspiratiebron
[ Voor 23% gewijzigd door Wolfboy op 13-10-2003 19:43 ]

Moet nog een ondergrond bij komen.
ej coolevaarties schreef op 13 October 2003 @ 20:35:
De transporteer animatie: [afbeelding].
Intentionally left blank
Verwijderd
begint er al leuk uit te zien!evaarties schreef op 13 October 2003 @ 20:35:
De transporteer animatie: [afbeelding].
[offtopic]I love you
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 20:57 ]
- Midi-files.
- Achtergrond figuurtjes/tekeningetjes. (niet veel kleuren, grijswaarden misschien goed om de focus op het spel in de voorgrond te behouden?)
- Namen voor levels bedenken. Daar trommel ik nog wel wat volk voor op en zo maken we wel wat namen met die andere. Wat een Palmpje al niet op een avond zou kunnen opleveren.
- Is al voorgesteld geweest. Level Editor...dus als die mens nog hulp kan gebruiken (naargelang welke taal hij dat wil maken, of ontwerpen) wil ik wel helpen. (Het testen op zich lijkt me ook goed, dat kan ik op vele verschillende systemen doen overigens.) En nadien wat levels zelf maken?
Ander voorstel wat los van de internetversie ligt:
- een executable Pumpkins spel maken symmetrisch met die webversie ???
(De graphics kunnen geport worden naar andere formaten, de soundfiles kunnen via midi-soundlibraries naar wave-golven worden omgezet en dan in een opensource format worden geïmplementeerd (hoor ik daar iema&nd OGG Voribs roepen?)
PS:
Dit is een schitterend project idee van je ! Maar wat ik van eerdere zaken kon zien en jammer ook eens ondervonden heb:
- Zoek een paar mensen die je voor het 'algemeen beheer' kan inschakelen. Dat je sommige zaken uit handen kunt geven. Leg aan dez emensen één keer zéér duidelijk en in het groots uit wat je wilt dat zei van de 'grafische' of 'muzikale' afdeling fabriceren, en vraag naar reporten hoe de mensen het doen. Dat bij mailings naar de mensen die meehelpen of hun werk maar niet inleveren, dat zij dit voor hun rekening nemen. Tevens het onderling bijhouden van hoever teamX zit tov teamZ. Op schema ? Of niet...Moet er meer volk worden gevonden of een wijziging worden doorgevoerd hier of daar.
Ik heb zoiets al eerder gezegd met andere verwoording, en dat kwam naar voren of ik mijzelf als 'ideale' kandidaat wou stellen daarvoor. Dit wil ik dus NIET zo laten uitschijnen. want ik weet dat ook als zou je dit aan een rechtere en linkere hand (en) wat toevertrouwen, dat is nog steeds véél werk, tijd en verantwoordelijkheid dat zij moeten dragen.
Ben benieuwd wat het gaat worden.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Tnx en love you 2.Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 20:48:
[...]
begint er al leuk uit te zien!
[offtopic]I love you[/offtopic]
Weer ontopic:
Ophalen:

Terugzetten:

Mogelijkheden: het zwart transparant maken. Geen lemming laten zien in deze animatie, maar de animatie over een lemming heen projectoren. Op deze manier maakt het niet uit hoe de lemming op het platform terecht komt (je laat gewoon het laatst getoonde animatie van bijvoorbeeld het lopen staan en projecteerd deze animatie eroverheen).
sweet!evaarties schreef op 13 October 2003 @ 21:12:
[...]
Ophalen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Terugzetten:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mogelijkheden: het zwart transparant maken. Geen lemming laten zien in deze animatie, maar de animatie over een lemming heen projectoren. Op deze manier maakt het niet uit hoe de lemming op het platform terecht komt (je laat gewoon het laatst getoonde animatie van bijvoorbeeld het lopen staan en projecteerd deze animatie eroverheen).
normaal hide ik de echte lemming en zet ik inderdaad de animatie aan
je hebt inderdaad gelijk - ik wil deze week sowieso even een lijst maken van mensen die mee willen werken met een grove taakverdeling.
Ik denk dat DarkX wel de geschikte persoon is om als 'teamleiijder' op het grafisch gebied te fungeren, ik zal me vnl bezighouden met het DHTML-werk en het inbouwen van levels, muziek, geluid en graphics alsmede andere randzaken.
Muziek wil ik dan best wel aan jou overlaten.
Spin-offs zoals een level-editor en een executable versie is meer iets voor later denk.
[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 13-10-2003 21:33 ]
Intentionally left blank
Nice, bedenk me allen nu, dat je bij mijn animatie halverwege de lemming of aan of uit moet zetten. Moeten we maar eens een fix voor bedenken.crisp schreef op 13 October 2003 @ 21:27:
[...]
sweet!
normaal hide ik de echte lemming en zet ik inderdaad de animatie aan
da's geen punt; ik zet er een timer opevaarties schreef op 13 October 2003 @ 21:33:
[...]
Nice, bedenk me allen nu, dat je bij mijn animatie halverwege de lemming of aan of uit moet zetten. Moeten we maar eens een fix voor bedenken.
Intentionally left blank

Ik heb trouwens wel een idee voor een level: de styx. Dus de rivier naar de (griekse) hel. Maak ik er nog een vuurspugende 3-koppige hond (cerberus) als bonus bij ook

hier nog een haunted house waar ik m'n exit op wilde basseren:
Ah, hij's bruutDarkX schreef op 13 October 2003 @ 18:19:
jup, ofja, de breedte van een spite is natuurlijk 16 * aantal frames
Hier ff een snelle poging tot een gefrie-de lemmingZo'n atoomontploffing vind ik toch beetje overdreven, moet wel een verschil zitten tussen explode en frie
[afbeelding]
Misschien nog een kleur oranje, en een kleur grijs erbij, maar meer ook echt niet
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ophalen (lemming verwijderen op frame 7):

Terugzetten (lemming plaatsen op frame 5) :

Meteen alle sprites:

Het platform:

@ Hierboven, leuke pillar! En die exit ziet er echt super uit!
[ Voor 4% gewijzigd door evaarties op 13-10-2003 22:02 ]
Inquestos> Styx leidde naar de griekse onderwereld, maar dat is niet hetzelfde als de griekse hel
crisp> ik zie dat ik onder een team moet lijden?
I know, maar de hel komt (wellicht) eigenlijk beter uitDarkX schreef op 13 October 2003 @ 23:22:
W00t, beamen is bruut! Edoch zou het misschien nog koeler zijn als je wat eh.. glittertjes erbij doet zegmaar. Star Trek Original Series stijl zegmaarEn dat een pumpkin als een wit/glitterig ding verschijnt ipv bats in 1 keer. Maar kijk zelf hoeveel je in zo'n sprite kwijtkunt, het zijn ideeen
Inquestos> Styx leidde naar de griekse onderwereld, maar dat is niet hetzelfde als de griekse helTartarus, een onderdeel, is beter vergelijkbaar met hel, want het Elysium oid (de griekse hemel) is ook onderdeel van Hades
Maar wel erg chille pilaartjes.
crisp> ik zie dat ik onder een team moet lijden?![]()
Ik zal deze week weer wat actiever worden hierzo, heb zowel de Pumkins als de Cartoon Seq. beetje verwaarloosd
@evaarties: ziet er leuk uit hoor, maar zou je die ene sprite niet apart kunnen maken, en niet simpel om draaien. Mag trouwens ook wat minder "massief" als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik wist trouwens niet dat er ook een teleport-functie inkwam? Beetje vreemd, speel je sommige levels zo uit (als je de beschikking krijgt over een x aantal functies waarmee je het hele spel moet uitspelen). Of die zou je zo'n functie dan tijdelijk moeten blokkeren.
och, als het nodig is zal terug transporteren ook niet zo lastig zijn. Uiteraard kan transporteren ook nadelig uitpakken; dan sta je ineens ergens in een lava-veld ofzoDarkX schreef op 14 oktober 2003 @ 00:07:
inquestos> ik denk dat je het anders moet zienVolgens mij kun je alleen transporten van platform A naar platform B, of dat lijkt me iig de enige werkbare mogelijkheid
Intentionally left blank
Maargoed, gaat misschien wat ver om die helemaal te kopieeren...
Ik was gisteren helaas verhinderd om wat te kunnen futselen, ik zal dus vanavond wat proberen.
En voor achtergronden. Voor "Hades" kan je rotsstuctuur maken. Voor buiten een sterverlichte hemel. Zijn maar een paar ideetjes.
Kwam in mij op...crisp schreef op 08 October 2003 @ 21:39:
[...]
Ik verzin het net, de uitwerking moet ik nog over nadenken
In ieder geval wil ik het dus zo maken dat je in het begin van een thema dus 50 pumpkins hebt en een vast aantal skills - elke pumpkin die je verliest en elke skill die je verbruikt heb je niet meer in het volgende level binnen dat thema.
Je kan wel een level opnieuw spelen binnen een thema, maar dan moet je alle volgende levels ook weer opnieuw spelen - een foute keuze in het begin kan er dus voor zorgen dat je het thema niet uit kan spelen (uiteraard zijn de eerste levels wel makkelijker dan de volgende).
Na elk thema wil ik een verhaaltje waarna je verder kan met het volgende thema, weer met 50 pumpkins in het begin - geen gedoe meer met code's (hoewel ik ws wel een cheat-optie in zal bouwen)
Misschien is het opbouwen van bonuspunten (adh van de rest-tijd bijvoorbeeld) ook een optie, en dat je tussen de levels door met die punten extra skills kan kopen
In Cannon Fodder (ook erg verslavend
Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]
[ Voor 10% gewijzigd door GigaDave56 op 14-10-2003 13:40 . Reden: Zinsbouw ]
Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]
Verwijderd
dus me plaatjes zijn 2 X te groot?DarkX schreef op 14 October 2003 @ 14:16:
niwreG> jup, gewoon elk frame is 16 bij 16, en je zet gewoon al je frames naast elkaarZorg ook dat je mannetjes steeds op dezelfde plek in het frame staan, niet dat ze gaan verspringen oid
Da's wel handig, ben nl ook bezig met een nieuwe WinAmp 2.91 skin. Daarin wil ik chrome + goud verwerken, dan zijn voorbeelden wel prettig. (Wip op verzoekniwreG schreef op 14 October 2003 @ 14:25:
moet je hier is kijken: http://www.siteformat.com/webgraphics/sets/
Als je pixels nu 2x2 zijn, dan hoef je je plaatje alleen te verkleinen naar 16x16. Anders moet je even opnieuw tekenen.
Crisp gebruikt toch 16x16 plaatjes en vergroot deze in zijn source?DarkX schreef op 14 October 2003 @ 14:32:
Jup, je moet ze op 16x16 maken, en dan vergroten naar 32 bij 32
[ Voor 45% gewijzigd door evaarties op 14-10-2003 14:34 ]
evaartje> nee hoor, heb de source hier liggen, die roept de plaatjes gewoon 1:1 aan. En ik zie zo dat ie geen 2x2 pixels gebruikt
Voor chrome in een winamp skin heb je weinig aan die textures hoor, dat zijn gewoon gradients. Ga anders eens wat kutte met layer blending modes.

[ Voor 86% gewijzigd door DarkX op 14-10-2003 14:47 ]
Ik denk dat je die rechterfiguur bedoelt. Ik heb op google gezocht, maar het enige resultaat wat ik krijg is dit:Paul.Muad.Dib schreef op 14 October 2003 @ 11:49:
Ziet er goed uit Inquestos... Maareehhh. Wat doet die Charmander (Vuur Pokémon voor de leken) op die rechter pilaar?
En voor achtergronden. Voor "Hades" kan je rotsstuctuur maken. Voor buiten een sterverlichte hemel. Zijn maar een paar ideetjes.

Niet echt een gelijkenis moet ik zeggen. Vuur zie ik trouwens ook nergens (bij mijn figuurtje dan...)
Ik weet nog niet zeker of ik Hades ga maken, maar ik denk dat je een sterverlichte hemel zoiezo wel kan vergeten. Wordt veel te onduidelijk of het nou bij de achtergrond hoort of niet. Maan heb ik al gemaakt (zie zoveel pagina's terug)
@DocB: er komen toch ook vallen in. Alleen niet dezelfde als in Lemmings. * inquestos heeft trouwens wel een ideetje voor een val
@Dark-Phoenix: erg leuk gedaan hoor
edit: ja, zo is ie wel goed, alleen hebben we volgensmij geen gun-pumpkin
[ Voor 25% gewijzigd door inquestos op 14-10-2003 15:20 ]
Dit topic is gesloten.