Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
inquestos> Volgens mij is het geimplementeerd
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Intentionally left blank
woorden schieten te kort...crisp schreef op 07 October 2003 @ 22:45:
even een ingame avi: http://crew.tweakers.net/crisp/pumpkins/brainstorm/float.avi (1850KB)
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Die standbeelden en die maan lijken me zeker bruikbaar voor in een levelinquestos schreef op 07 oktober 2003 @ 21:35:
* inquestos heeft zich eens nuttig gemaakt deze middag
[afbeelding]
[...]
Kritiek is meer dan welkom
heel mooi gedaan!
Intentionally left blank

maargoed. Deze discussie kan je denk ik nog wel heel lang doorzetten
@crisp: leuk, maar welke codec gebruik je, want ik krijg een foutmelding?
btw. Geen Kritiek ???
edit: thx crisp
[ Voor 4% gewijzigd door inquestos op 07-10-2003 22:55 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik ben toch voor de simpelere versie van DarkX, sorry...inquestos schreef op 07 October 2003 @ 22:54:
@Darkx: Ojah? Kijk en vergelijk:
[afbeelding]
eeehhh, Intel Indeo 5.11 geloof ik - met andere codecs krijg ik artifacts@crisp: leuk, maar welke codec gebruik je, want ik krijg een foutmelding?
Nee, die standbeelden enzo zijn echt supermooi, heel geschikt voor een helloween level.btw. Geen Kritiek ???
* crisp gaat kijken of hij iets van een exit kan maken
Intentionally left blank
Jah? Wijs mij de ogen en oren van die lemmings dan aaninquestos schreef op 07 October 2003 @ 22:54:
@Darkx: Ojah? Kijk en vergelijk:
[afbeelding]
@crisp: leuk, maar welke codec gebruik je, want ik krijg een foutmelding?
btw. Geen Kritiek ???
edit: thx crisp
mgoe, laat discussie maar hangen
Je standbeelden zijn wel vet, ben ik met crisp eens. Kunnen die iets lowresser? Ze zijn nu wel erg overweldigend ingame

Dat had ik intussen wel begrepen, maar daar gaat het mij niet om.Ik ben toch voor de simpelere versie van DarkX, sorry...
Uhm... Maar dat menu, moet dat er dan niet eerst komen??Nee, die standbeelden enzo zijn echt supermooi, heel geschikt voor een halloween level.
gaat kijken of hij iets van een exit kan maken
edit:
@Darkx: nogmaals, ze zijn eigenlijk niet gemaakt voor de game zelf. Ik heb wel geprobeerd ze low-resser te maken, maar dat zag er niet echt uit. Dat standbeeld links is zoiezo eigenlijk al het minimum. Anders ga je echt detail verliezen, en hou je nog maar een hoopje rood over. Het kan natuurlijk wel gebruikt worden voor de game zelf. Van mij part op een hoge zuil
[ Voor 35% gewijzigd door inquestos op 07-10-2003 23:29 ]
maar dan zonder antialiased aanDarkX schreef op 07 oktober 2003 @ 23:11:
[...]
Jah? Wijs mij de ogen en oren van die lemmings dan aanenige gezichtskenmerk is een neus, enige bij mij zijn de ogen
mgoe, laat discussie maar hangen
Je standbeelden zijn wel vet, ben ik met crisp eens. Kunnen die iets lowresser? Ze zijn nu wel erg overweldigend ingame
[afbeelding]
Verwijderd
riders on the storm; wat stormde het vandaag.
hier een eerste deur. (deze looped maar een keer..shift reload dus)

sequence;

en de rest van vandaag, oa. wat eerste textures.
http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/
Intentionally left blank
Ik ben bang dat ik ook geen creatief wonder ben (en er ook de tijd niet voor heb), maar allereerst even complimenten voor crisp en iedereen die hem helpt.Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 23:40:
Ok helloween is het eerste thema dat zeker door gaat.. [/url]
Als ik aan pompoenen denk, dan denk ik behalve aan halloween (waar je dus al mee bezig bent) ook aan een fruitstal met allemaal grote pompoenen op elkaar gestapeld. Daar moet ook wel een level mee te maken zijn.
Misschien ook een level met een koelkast waar ze uit moeten ontsnappen (heel mooi horizontaal onder te verdelen). Ander idee is de akker/boerderij waar ze vandaan komen.
Ik weet niet of je een thema/rode draad door je levels wilt maken? Misschien heel losjes de levensloop van je pompoen-mannetjes vanaf het moment dat ze gezaaid werden en uit de grond komen zetten (level op zich) en de wereld gaan ontdekken? Daarbij kom je dus over het erf, door de keuken, naar het dorp (in halloween tijd)
* T.T. is niet zo creatief, maar wel veel fantasie
[ Voor 23% gewijzigd door T.T. op 08-10-2003 00:02 ]
@crisp: door tijdtekort heb ik vanavond (bijna) niet aan het script kunnen werken, ik verwacht dat ik morgen wel eventjes een filemanagement scriptje kan schrijven die ook kan uploaden en van de grotere plaatjes (boven de 100x100px) automatisch een thumbnailtje maakt
Als ik namelijk zoek bij Google Images zoek hebben eigenlijk alle pumpkins een driehoekige neus (net zoals de ogen, maar dan omgekeerd).
[ Voor 14% gewijzigd door Woudloper op 08-10-2003 10:05 ]
^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld
? Ik dacht toch echt dat crisp hier een beetje de leiding had?Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 23:40:
Ok helloween is het eerste thema dat zeker door gaat.. dus probs/textures welcome.
riders on the storm; wat stormde het vandaag.
hier een eerste deur. (deze looped maar een keer..shift reload dus)
[afbeelding]
sequence;
[afbeelding]
en de rest van vandaag, oa. wat eerste textures.
http://www.xs4all.nl/~elout/pumptex/
Met die deur die je daar hebt gemaakt wil je eenbeetje de indruk wekken dat het 3d is. Je hebt denk ik gewoon een plaatje van de opening getekend. En vervolgens lijntjes getrokken voor de opening. Simpel en snel, dat wel, maar het resultaat is er ook een beetje naar...
Over die textures: heb je die (zelf) hier speciaal voor gemaakt? Ze zien er zeker niet slecht uit
* inquestos wist trouwens niet dat die opening zo in elkaar zat.
[ Voor 1% gewijzigd door inquestos op 08-10-2003 16:33 . Reden: edit: sorry Darkx, moest NIET zijn natuurlijk ]

Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "plaatje van de opening getekend"?
Ik vind trouwens dat we niet klakkeloos de lemming luikjes moeten natekenen. De suggestie van T.T. om iets meer verhaal in Pumpkins te leggen vind ik een goeie, maar dan moeten we wel nadenken hoe we het misschien iets thematischer kunnen maken. Dit luikje lijkt wel ERG op het lemming luikje, met iets minder texturing op het luikje. No offence, netjes gedaan, maar misschien dat iemand een beter/origineler idee heeft?
Skat! Skat! Skat!
Huh? Lees m'n bovenstaande post nog eens. Ik was het juist met alles eens wat jij al had gezegd. Ook die verhaallijn vond ik wel leuk, maar aangezien crisp had gezegd dat het niet te gedetailleerd mocht worden, en alles toch wel weer gerecycled moet worden, weet ik niet of crisp het er zo mee eens is. Puik plan verderDarkX schreef op 08 October 2003 @ 16:08:
* DarkX zegt niks meer tegen inquestos, die is het in alles met me oneens [afbeelding]
Maar ik snap niet helemaal wat je bedoelt met "plaatje van de opening getekend"?
Ik vind trouwens dat we niet klakkeloos de lemming luikjes moeten natekenen. De suggestie van T.T. om iets meer verhaal in Pumpkins te leggen vind ik een goeie, maar dan moeten we wel nadenken hoe we het misschien iets thematischer kunnen maken. Dit luikje lijkt wel ERG op het lemming luikje, met iets minder texturing op het luikje. No offence, netjes gedaan, maar misschien dat iemand een beter/origineler idee heeft?
Of was je het soms met mij oneens??
Maar waar zegt crips dat het verhaal niet te uitgebreid mag worden
[ Voor 31% gewijzigd door DarkX op 08-10-2003 16:26 ]
en in principe sta ik open voor alle ideëen; hoe meer we af kunnen wijken van het originele concept en zo een uniek spel neerzetten hoe liever, ik ben prima in staat om te beoordelen of het ook technisch haalbaar is
Intentionally left blank
Maar dan ben ik persoonlijk VOOR invoeren van een storyline en afwijkende graphic elementen
Nee, het verhaal zal misschien wel uitgebreid mogen zijn, maar de levels moesten niet te veel detail hebben geloof ik. Moest een beetje in de Lemmings stijl blijven
En wat ik met die opening bedoelde:de uitwerking van die thema's (de levels dus eigenlijk) zou ik zeker niet veel ingewikkelder maken dan de originele levels, keep-it-simple zou ik zeggen.

Edit:
Volgensmij zijn we het overal met elkaar eens, behalve dan over dat poppetje
[ Voor 8% gewijzigd door inquestos op 08-10-2003 16:35 ]
Trouwens, als er een verhaal komt, moet er eigenlijk ook een antagonist zijn, anders kun je bijna geen fatsoenlijk verhaal schrijven

[ Voor 9% gewijzigd door DarkX op 08-10-2003 16:36 ]
drop ze uit een ufoDarkX schreef op 08 October 2003 @ 16:36:
[...]Ook moet er een reden inkomen WAAROM onze pompoenen gemuteerd zijn. Alien intervention? [afbeelding]
Intentionally left blank
Volgens mij kan dat prima: de levensloop en belevenissen van de pumpkins. Dat gaat toch ook zo bij de smurfen en de freggles (om het klein te houdenDarkX schreef op 08 oktober 2003 @ 16:36:
Trouwens, als er een verhaal komt, moet er eigenlijk ook een antagonist zijn, anders kun je bijna geen fatsoenlijk verhaal schrijven
Hoewel... bij de smurfen en freggles heb je natuurlijk gargamel resp. die grote monsters om ze bezig te houden. Bij lemmings echter is helemaal geen verhaal dacht ik en dat is toch een erg leuk spel. Het is immers geen adventure, maar gewoon een behendigheids/puzzel-spel denk ik.
Haha, ik zou het niet te moeilijk maken hoor. Dan krijg je al snel dat het een standaard verhaal is denk ik. Bovendien ben je dan beperkter in je level-ontwerp?Iemand een idee? Ook moet er een reden inkomen WAAROM onze pompoenen gemuteerd zijn. Alien intervention? [afbeelding]
* T.T. denkt dat het sowieso leuk wordt om te spelen als de levels maar uitdagend zijn. De verhaallijn is toch ondergeschikt denk ik.
Bovendien heb ik helemaal geen ervaring met het maken van spelletjes of verhaaltjes, dus als je denkt dat het beter is, moet je het vooral doen
[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 08-10-2003 16:44 ]
En koele introotjes / verhaaltjes kan een meerwaarde geven aan een spel
Ben ik het helemaal mee eens.DarkX schreef op 08 October 2003 @ 16:49:
En koele introotjes / verhaaltjes kan een meerwaarde geven aan een spelDat lemmings het niet had is geen argument om het niet te doen imo.
Ah, wist niet dat je dat een antagonist ook als idee kon worden toegevoegd. Ik dacht dat je gelijk een nieuwe Gargamel wilde toevoegen (wat dus weer een berg extra programmeer-werk zou meebrengen)Het spel hoeft niet te veranderen an sich, alleen de level graphics moeten iets themaatischer zijn. De antagonist hoeft geen actief gevecht op te leveren, aangezien pumpkins op de vlucht zijn (dat zijn lemmings nl ook altijd), ze hoeven alleen maar te ontsnappen binnen de tijd.
Wat je nu beschrijft was ook mijn bedoeling. Om in het thema te blijven van de pumpkins: misschien willen ze wel ontsnappen aan de boze boer die ze wil verkopen op de markt
* T.T. moet denken aan Chicken Run, briljante humor als die kippen proberen te ontsnappen aan de pastij-machine
[ Voor 29% gewijzigd door T.T. op 08-10-2003 16:55 ]
Standaard verklaringen (meestal zijn er meerdere tegelijk in werking):
Aliens did it!
Radioactief afval
Kosmische straling
Vallende ster ofzo
Magie
Genetische manipulatie
Crazy Scientist / science gone wrong
Divine Intervention
Ik blijf bij de boer-oplossing: de boer heeft een formule gekocht om zijn pompoenen "iets speciaals" te geven. (of kocht hij speciale zaadjes?) Hij dacht natuurlijk aan mega grote pompoenen, maar dan...DarkX schreef op 08 October 2003 @ 16:56:
* DarkX wilt toch een verklaring voor wandelende pompoenen
Standaard verklaringen (meestal zijn er meerdere tegelijk in werking):
Aliens did it!
Radioactief afval
Kosmische straling
Vallende ster ofzo
Magie
Genetische manipulatie
Crazy Scientist / science gone wrong
Divine Intervention
Haha ehmm de akker van de boer ligt in de buurt van een geheime basis van de overheid, waar geëxperimenteerd wordt met genetisch gemodificeerde gewassen. Dan op één avond met halloween komen kinderen langs de poort om snoepjes te vragen. De beveiliging vindt het eigenlijk maar niets, maar vraagt toch om snoepjes aan de geleerden die binnen zitten. Die komen de snoepjes brengen, maar laten per ongeluk de deur open staan. Dan vliegt een zwarte raaf door de deuropening naar binnen en eet een berg van die gemodificeerde zaadjes op. Vervolgens wordt die raaf midden in de lucht (het stormt immersDarkX schreef op 08 oktober 2003 @ 17:06:
Mja, maar je koopt niet zomaar superzaadjes, vind het beetje lamMag wel wat epischer, zeker met het helloween thema erbij
beter?
Anders mag iemand anders het proberen hoor, hier zit al mn fantasie op dit moment wel in
[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 08-10-2003 17:23 ]

zijn pumpkins dan toch evil? of zit er meer achter? een masterbrein wellicht?
Intentionally left blank
Ik denk dat we daarvoor deel2 moeten kopen, maar die is uitgesteld tot 2005crisp schreef op 08 October 2003 @ 17:25:
en hoe leg je die dooie lemming uit?
[afbeelding]
Nee, die madscientist voeren in plaats van snoepjes, zaadjes aan die kinders, waardoor zij worden gemodificeert in pumpkinsT.T. schreef op 08 oktober 2003 @ 17:17:
[...]
Haha ehmm de akker van de boer ligt in de buurt van een geheime basis van de overheid, waar geëxperimenteerd wordt met genetisch gemodificeerde gewassen. Dan op één avond met halloween komen kinderen langs de poort om snoepjes te vragen. De beveiliging vindt het eigenlijk maar niets, maar vraagt toch om snoepjes aan de geleerden die binnen zitten. Die komen de snoepjes brengen, maar laten per ongeluk de deur open staan. Dan vliegt een zwarte raaf door de deuropening naar binnen en eet een berg van die gemodificeerde zaadjes op. Vervolgens wordt die raaf midden in de lucht (het stormt immers) getroffen door een bliksenstraal en poept van schrik die zaadjes uit over de akker. Daar groeien de zaadjes vervolgens uit tot de wereldberoemde pumpkins
beter?
Anders mag iemand anders het proberen hoor, hier zit al mn fantasie op dit moment wel in
maar ehm crisp: ik heb van jou eigenlijk weinig gehoort: uitgebreide verhaallijn + levels, of wil je het eenvoudig en simpel houden?
Was ook mijn eerst gedachte, maar dat vond ik teveel voor de hand liggeninquestos schreef op 08 October 2003 @ 17:29:
Nee, die madscientist voeren in plaats van snoepjes, zaadjes aan die kinders, waardoor zij worden gemodificeert in pumpkins
Als het kinderen zijn, dan willen ze misschien juist terugkeren naar de geheime basis om daar een drankje te halen om weer terug te veranderen? Dat sluit natuurlijk wel een vervolg uit, misschien niet zo'n goed idee dus

[ Voor 27% gewijzigd door T.T. op 08-10-2003 17:33 ]
crisp schreef op 08 October 2003 @ 17:25:
[afbeelding]
gave service van Dusty: http://www.curlio.com/tweakers/index.php
Het lijkt me inderdaad verstandig dat Crisp even duidelijk maakt wat hij er van vind. Mij lijkt het dat het een goede meerwaarde en originaliteit biedt ten opzichte van andere games. Wat mij wat minder lijkt zijn de standaard dingen als zaadjes eten
Intentionally left blank
omg. Dit project wordt dus echt niks he. Onze almachtige leider is schizo, hoe kan de rest dan nog iets worden
[ Voor 31% gewijzigd door DarkX op 08-10-2003 17:51 ]
Dat lijkt me ook leuk hoor, maar ik blijf van mening dat niet het verhaal, maar de levels het belangrijkste zullen zijn. Met beide uitgangspunten kun je een leuk spel maken denk ik, het hangt alleen af van de uitwerking.djluc schreef op 08 October 2003 @ 17:36:
Een ufo met die poppetjes die DarkX gemaakt heeft lijk me veel leuker om in het verhaal te verwerken. Danm wordt het nog meer aan GOT verbonden door het striptopic wat er loopt. Dat wil je toch zo graag Crisp
Als iemand een duidelijke story-lijn maakt (indien van toepassing crisp

Het gaat uiteraard om de combinatie, het één sluit het ander niet uit. Het is gewoon van belang dat er, na de innerlijke discussie van Crisp, een duidelijke richting uitgestippeld wordt zodat iedereen weet wat het te creeëren doel is van het spel. Dit kan dus een simpele game zijn maar ook een game die heel erg aan het verhaal hangt. Dat is echt de beslissing van Crisp lijkt mij.T.T. schreef op 08 October 2003 @ 17:53:
[...]
Dat lijkt me ook leuk hoor, maar ik blijf van mening dat niet het verhaal, maar de levels het belangrijkste zullen zijn. Met beide uitgangspunten kun je een leuk spel maken denk ik, het hangt alleen af van de uitwerking.
Ik had zelf een idee voor het woord PUMPKINS in hoofdletters, oranje, waarbij de M van PUMPKINS dus zo 'bol' staat, dat het de vorm van een pompoen aan gaat nemen. Het idee van 'lijm de bovenkant en onderkant poten van de M vast, bind aan elke poot een elastiek en sleur m naar buiten'. Een soort elips krijg je dan. Je zou er nog een groene pluim bovenop kunnen maken.
Ik wilde het gisteren in elkaar zetten, maar het lukte me niet
Kan iemand die goed is in Illustrator misschien zoiets creeëren?
(foei Heidi je hoort goed te zijn in Illustrator... helaesch, ik ben het niet...)
Is dit een maak-wat-voor-mij request? Nee
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Waarom kan je btw niet meewerken
[ Voor 15% gewijzigd door DarkX op 08-10-2003 19:27 ]
tada hier issie

ik had geen photosoep tot mijn beschikking
[ Voor 57% gewijzigd door niwreG op 08-10-2003 20:29 . Reden: plaatje toegevoegd ]
crisp: ik weet dat daar een oude versie staat, die hebben ze gedownload nog voor het gedoe met Brein - ik heb ze verteld dat het op eigen risico is dat ze 'm hosten en dat ik er niets mee te maken heb verder.
Desalniettemin zie ik de link hier liever niet om verdere problemen te voorkomen
[ Voor 73% gewijzigd door crisp op 08-10-2003 21:15 ]
Nyx en Kwok ontvangen een distress signal op de quircks frequenty van hun wakkie-wakkie-mobiel; het blijkt afkomstig te zijn van de planeet sphrinks waar ze ooit in een van hun verre reizen wel eens geweest zijn en waar ze bevriend zijn geraakt met de inwoners, lemmings genaamd. Het signaal was echter erg zwak, het enig dat ze konden ontcijferen door de ruis was iets dat klonk als 'Brein'.
Avontuurlijk ingesteld als onze vrienden zijn besluiten ze weer op reis te gaan, dus gaan ze naar Nexus labs om de Nexus 5000 weer te leasen.
Aangekomen op sphrinks is de schrik groot als ze geen teken van leven meer vinden, bij nader onderzoek vinden ze sporen van strijd en lemmings die de strijd blijkbaar niet overleefd hebben. Ook blijkt de ooit zo vriendelijke omgeving niet zo vriendelijk meer te zijn; overal liggen gevaren op de loer, en ze hebben het gevoel in de gaten gehouden te worden.
Ze besluiten dan ook niet zelf verder op onderzoek te gaan, maar een nieuw soort robots in te zetten die ze van afstand kunnen besturen. Het leuke van deze robots is dat je ze kunt vermommen zodat ze niet opvallen.
De vraag is echter; welke vermomming past het best? Aangezien ze besluiten eerst op het platteland te gaan zoeken, en het herfst is leek een pompoen-vermomming hun het best. Het aantal robots dat Nyx en Kwok ter beschikking hebben is echter maar beperkt; het is dus zaak zoveel mogelijk robots te sparen in de zoektocht naar het 'kwaad'. Ze droppen 50 robots in het platteland, in de hoop daarmee de oorzaak te vinden. Vanuit hun Nexus 5000 proberen ze hun 'pumpkins' door het vijandige landschap te loodsen op zoek naar het kwaad.
Thema 1: platteland
Thema 2: de stad
Thema 3: ondergronds
Thema 4: cyberspace
je begint dus met 50 pumpkins, wat je overhoudt aan het einde van een level gaat door naar het volgende level, daarmee moet je elk thema (10 levels) afronden. Pas in cyberspace vinden ze het 'Brein'. Door die in het laatste level ten gronde te richten bevrijden ze de gevangen genomen lemmings.
Is dit wat?
Intentionally left blank
Cyberspace vind ik trouwens een beetje vaag, misschien beter een lab oid van maken
*applaus*
Skat! Skat! Skat!
DarkX: Cyberspace is gewoon high-tech: laboratorium, ruimteschepen, star-trek, computers (wie weet is er wel een sadist die ze door een computer heen laat vreten; over de videokaart lootst en moet laten uitkijken voor de fannetjes
Zijn er ook bewegende onderdelen in de wereld, of staat alles stil? Moeten de afmetingen van de pumpkins steeds hetzelfde zijn, want dan moet op de afmetingen van de levels gelet worden zodat alles in proportie blijft)
En bewegende onderdelen
Ja, maar ik bedoel: als de pumpkins in het ene level 2 cm zouden zijn (in "werkelijkheid"), moeten ze dan in het volgende level ook zo groot zijn? Moeten ze dus steeds in de wereld passen, of kan je de wereld helemaal uit proporties halen (lijkt me wel?)DarkX schreef op 08 October 2003 @ 20:34:
Nah, ik neem aan dat elk level dezelfde pumpkin sprites gebruikt, en sprites zijn niet schaalbaar, dus ze blijven evengroot
vb. als ze in het ene level zo groot zijn als een euro-munt, dan kunnen ze in het volgende level eigenlijk niet door de gootsteen. Maarja, wie let daarop?
En bewegende onderdelenIk denk dat er net als in lemmings slicers enzo in zullen zitten
[ Voor 36% gewijzigd door T.T. op 08-10-2003 20:39 ]
Ik krijg steeds een associatie met pompoenen en koetsen (zo-eentje met paarden ervoor). Van dat sprookje... assepoester.. ja.
Leuke animatie van een pompoen die veranderd in een koets en andersom.. - ploef -

Punt 1: ik zie niet helemaal wat ie doet? Punt 2: Hij heeft helemaal geen handjes!niwreG schreef op 08 October 2003 @ 19:32:
ik ga is lekker painten en proberen een hakkend pumpkin ding te maken
tada hier issie: [afbeelding]
ik had geen photosoep tot mijn beschikkingdus dit is met paint gedaan
euh jah klopt ik heb idd die sprite gekopieerd 2 lijntjes er aan gekalkt
Ik verzin het net, de uitwerking moet ik nog over nadenkenWoudloper schreef op 08 oktober 2003 @ 21:28:
crisp :: Dat is een super script zoals je dat nu beschrijft!! Komt dit dan als een soort van tekstuele beschrijving bij het spel? Of had je daar een ander idee voor?
In ieder geval wil ik het dus zo maken dat je in het begin van een thema dus 50 pumpkins hebt en een vast aantal skills - elke pumpkin die je verliest en elke skill die je verbruikt heb je niet meer in het volgende level binnen dat thema.
Je kan wel een level opnieuw spelen binnen een thema, maar dan moet je alle volgende levels ook weer opnieuw spelen - een foute keuze in het begin kan er dus voor zorgen dat je het thema niet uit kan spelen (uiteraard zijn de eerste levels wel makkelijker dan de volgende).
Na elk thema wil ik een verhaaltje waarna je verder kan met het volgende thema, weer met 50 pumpkins in het begin - geen gedoe meer met code's (hoewel ik ws wel een cheat-optie in zal bouwen
Misschien is het opbouwen van bonuspunten (adh van de rest-tijd bijvoorbeeld) ook een optie, en dat je tussen de levels door met die punten extra skills kan kopen
Pumpkins laten droppen uit een luikje van de Nexus 5000 lijkt me wel gaaf eigenlijk, en dat je dan Nyx en Kwok achter het raampje ziet zitten
[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 08-10-2003 21:50 ]
Intentionally left blank
Ik doe niet mee omdat ik in het pixelen te slecht ben, ik wil meteen resultaat zien... en dat kan met zo'n pixellevel niet...
En daarnaast, ik wil geen verplichtingen hebben tot het maken van iets. Crisp wil een goed team hebben waarop hij kan rekenen en die er de tijd voor hebben, en dat heb ik niet. Dus ik laat het aan jullie over
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Intentionally left blank
Verwijderd
Idee is leuk, maar daarmee maak je het je wel moeilijker bij het designen van de levels vermoed ik. Zeker in de hogere moeilijkheidsgraad zijn bij lemmings het aantal lemmings en skills vaak nauw op elkaar afgestemd. En in deze variant moet je rekening houden met verschillende hoeveelheden skills en/of pumpkins. Bij lemmings is elke level los van de rest en zijn heb je dus meer vrijheid.crisp schreef op 08 October 2003 @ 21:39:
In ieder geval wil ik het dus zo maken dat je in het begin van een thema dus 50 pumpkins hebt en een vast aantal skills - elke pumpkin die je verliest en elke skill die je verbruikt heb je niet meer in het volgende level binnen dat thema.
...enz.
* Annie was een ontzettende lemming fan dus hoe het ook wordt, ik ga aan pumpkins nog heel wat vrije tijd verspillen
Today's subliminal thought is:
Ik denk dat dat wel meevalt, misschien maak je het zelfs eigenlijk wel makkelijker - zeker als je ook nog eens aan het begin van een level skills kan bijkopen. De truuk is dan natuurlijk dat je vooraf goed moet kiezen - daar moet je in je levels op in zien te spelen.Annie schreef op 08 October 2003 @ 23:35:
[...]
Idee is leuk, maar daarmee maak je het je wel moeilijker bij het designen van de levels vermoed ik. Zeker in de hogere moeilijkheidsgraad zijn bij lemmings het aantal lemmings en skills vaak nauw op elkaar afgestemd. En in deze variant moet je rekening houden met verschillende hoeveelheden skills en/of pumpkins. Bij lemmings is elke level los van de rest en zijn heb je dus meer vrijheid.
* Annie was een ontzettende lemming fan dus hoe het ook wordt, ik ga aan pumpkins nog heel wat vrije tijd verspillen
Intentionally left blank
Speciaal voor crisp omdat ie em zo leuk vind

[ Voor 95% gewijzigd door crisp op 09-10-2003 00:37 . Reden: wijzigings percentage was CPU percentage bij sommigen :P ]
Als je maar niet al te ver afdwaalt van het beproefde concept van Lemmings. Een verhaal en thema's zie ik echt als een aanvulling. Maak het echter niet tè moeilijk: lemmings was simpel van opzet en dat werkte goedcrisp schreef op 09 October 2003 @ 00:16:
Ik denk dat dat wel meevalt, misschien maak je het zelfs eigenlijk wel makkelijker - zeker als je ook nog eens aan het begin van een level skills kan bijkopen. De truuk is dan natuurlijk dat je vooraf goed moet kiezen - daar moet je in je levels op in zien te spelen.
ohja, ik zal nu mn mond weer houden
[ Voor 18% gewijzigd door T.T. op 09-10-2003 00:34 ]
Ik weet trouwens niet of je die Nyx en Kwok erin moet betrekken. Wordt zo een beetje geforceerd.....
Hier ben ik nog over aan het nadenken, T.T. heeft ook wel gelijk dat je niet te ver van het concept moet gaan afwijken. Aan de andere kant kan dit misschien zelfs wel weer leuker zijn - who knows?inquestos schreef op 09 October 2003 @ 00:33:
Ik denk dat je het gewoon zo wilt doen, indien je echt zo'n afvalgame wilt maken, dat als je een level hebt uitgespeeld bijgehouden wordt wat er af is gegaan. Dus dat er bijvoorbeeld 5 lemmings dood zijn ofzo. Als dat op het einde te weinig blijkt te zijn, kun je dat gewoon verbeteren. Heb je iig niet het probleem dat je al die levels opnieuw moet uitspelen.
Mischien meer op een subtiele manier (als een knipoog zeg maar) en het verhaal an sich wat oppervlakkiger houden kan ook - ook hier ga ik nog verder over nadenkenIk weet trouwens niet of je die Nyx en Kwok erin moet betrekken. Wordt zo een beetje geforceerd.....
Intentionally left blank
Verwijderd
.. knip
quote:cel-ed schreef op 07 October 2003 @ 23:40:
Ok helloween is het eerste thema dat zeker door gaat..
knip..
? Ik dacht toch echt dat crisp hier een beetje de leiding had?
>> !! altijd, maar dit was crisp z`n eerste idee.
>>Met die deur die je daar hebt gemaakt wil je eenbeetje de indruk wekken dat het 3d is. Je hebt denk ik gewoon een plaatje van de opening getekend. En vervolgens lijntjes getrokken voor de opening. Simpel en snel, dat wel, maar het resultaat is er ook een beetje naar...
Sorry die deur heb ik opnieuw in 3D-max gemaakt, gewoon.. omdat deze graphics ook nodig zijn voor de game, verder was het een kl**te werk om het een beetje eruit te laten zien. En alle kl*te de aliased pixels eruit zagen, als je het beter kan/en het kan beter, graag.......
ga je gang.
Het is meer een eerste opzetje, waarmee iedereen! aan de slag kan. en deze graphics zijn dus 100% orgineel dus niet gegapt.
Over die textures: heb je die (zelf) hier speciaal voor gemaakt?
> Jah deze zijn 100% van mezelf.. als je ze wil gebruiken/mixen ga je gang.
>Ik weet niet of ze allemaal even bruikbaar zijn.
dan gebruik je ze niet! simpel
Ik ga ff een avondje stappen, en zie 5 extra pages met veel gelul, ga niet lullen maar doen, zoals darkX, en ook inquestos die graphics; maantje en twee devils, daar zitten we op te wachten!
We zitten nog steeds in de aanmeld-fase waarbij er lustig op los gebrainstormed wordt - niks mis mee imho. Op dit moment worden er zelfs hele concrete dingen al geopperd en begint er naar mijn idee al een lijn in te komen.Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 02:47:
[...]
Ik ga ff een avondje stappen, en zie 5 extra pages met veel gelul, ga niet lullen maar doen, zoals darkX, en ook inquestos die graphics; maantje en twee devils, daar zitten we op te wachten!
Het lijkt een hoop geouwehoer, maar dat valt best mee - ik heb er toch wel waardevolle dingen uit kunnen halen.
Tuurlijk hebben we een hoop graphics nodig, en straks met 40 levels weet ik zeker dat we de meeste ook wel kunnen gebruiken. Bedenk echter wel dat we nog bezig zijn met concept-art en nog niet met concrete levels - daar is het imho nog iets te vroeg voor...
Intentionally left blank
Verwijderd
heb helaas geen tijd zelf iets te maken, dus geef ik maar commentaarDarkX schreef op 08 October 2003 @ 18:21:
Sprites tot noch toe, op climber na heb ik ze ingame gezien en ze zien er daar koeler uit als zo stilstaand moet ik zeggen :):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Wie zegt dat Nyx en Kwok uberhaupt terug komen op hun planeet?DarkX schreef op 08 October 2003 @ 23:09:
BaRF>Misschien als Nyx en Kwok terugkomen op hun thuisplaneet dat we dit spel kunnen beschrijven in de strip
Verwijderd

had even nix te doen dus deze met paint gemaakt. hoop dat je hem leuk vind?
trouwens mijn eerste animatie gif ooit
-edit- kleine verbetering
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 13:54 ]
Verwijderd
grass

grass - uphill

druif

woei! die zijn echt super-bruikbaar! toppie!Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:25:
sorry dat ik gisteren een beetje pissed reageerde.. goedmakertje.. bosje bloemen..
grass
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
grass - uphill
[afbeelding] [afbeelding]
druif
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Intentionally left blank
Misschien is het meer iets voor crisp, maar toch. Hoe moet ik ze in de code plaatsen om ze ook ingame te zien, wellicht via een soortement van testlevel?[...] op climber na heb ik ze ingame gezien en ze zien er daar koeler uit als zo stilstaand [...]
Ik zal vanavond wel even een testlevel in elkaar flansen waar je ze in actie kan bekijken - vooralsnog heb ik gewoon de sprites in een copy van m'n lemmings-code gezet en hier en daar wat kleine dingen in de animatie-code gewijzigd.Woudloper schreef op 09 October 2003 @ 16:18:
DarkX :: Nog even reageren op jouw eerdere posting met alle afbeeldingen. Je schrijft daar namelijk:
[...]
Misschien is het meer iets voor crisp, maar toch. Hoe moet ik ze in de code plaatsen om ze ook ingame te zien, wellicht via een soortement van testlevel?
Intentionally left blank
Verwijderd

Geknipt uit deze texture (deze is niet *2 vergroot)

Note;
Ik heb ooit rond 98/99 een 'noisy' seamless texture generator geschreven, die ik dus ook gebruik.
http://www.xs4all.nl/~elout/texl/
(Hoewel deze texture generator ooit voor 3D/quake2/256*256 textures waren bedoeld)
Maar toch, je kan wel 'cleane' baksteentjes maken, maar als je er een laagje noise overheen gooit, en lekker mixed/transparant maakt. En het dan weer in 4-16 kleuren omzet ziet het er lekker uit.
In mekare geflanst. Voor als je ooit nog eens box-art nodig hebt
crisp: kom op met de beslissing, ik wil dat eerste level proberen
Ik zal na het fixxen en bouwen van de computers op de wachtkamer eens gaan beginnen.
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
een gieter die om de paar sec wat water laat vallen waar een pumpkin uit groeit
crisp
LiToKi gaaf plaatje maar ik de bedoeling was maar 8bit low res
* Wolfboy denkt dat ie ook maar is een pumpkins avatar moet gaan nemen
Verwijderd

Om iets te kunnen laten zien moet ik ook nog snel even wat dummy knopjes maken zonder lemmings enzo, en wat andere geluidjes en muziekjes op gaan zoeken - kortom iets teveel werk voor een avondje...
gelukkig is het bijna weekend \o/
Intentionally left blank
Heh, vast wel, anders kon het spel niet bestaan... of uhm. you cant change the future manVerwijderd schreef op 09 October 2003 @ 10:05:
[...]
Wie zegt dat Nyx en Kwok uberhaupt terug komen op hun planeet?
Ik wil best meewerken, ik moet alleen nog even uitvogelen als wat
(installatie/setup ontwerper, graphics, hmz.. moet nog wat bedenken ?
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
mwa, nifty features zoals skins e.d. zie ik het nut niet van in; het moet er gewoon uitzien zoals wij het bedoelt hebben. Daarbij wil ik gewoon eerst een werkend geheel hebben.Nibble schreef op 10 October 2003 @ 12:23:
Crisp, is het een idee, om verschillende "themes/skins" te maken, zodat je de standaard pumpkins zelf kunt "skinnen" en deze pumpkin-skin uit het menu kunt kiezen, of misschien per in-game thema ? (leuk voor community idee).
Ik wil best meewerken, ik moet alleen nog even uitvogelen als wat
(installatie/setup ontwerper, graphics, hmz.. moet nog wat bedenken ?)
installatie/setup is niet van toepassing - het is een webbased game, zipje uitpakken, index.html in je browser laden en spelen
Intentionally left blank
Beetje late reactie op het verhaal-gebeuren (flauwe bui-alert)crisp schreef op 08 October 2003 @ 17:25:
[plaatje]
We zien onze CS2-helden zitten, op weg naar/van een nieuw avontuur.
Kwok zet koffie, schiet uit en stoot Nyx voor z'n kop, waarop de koffiemok van z'n kop afschiet, bovenop een release-switch.
D'r dondert een enorme buitenaardse (trofee van het laatste avontuur(?)) pumpkin uit de lucht (cq. Nexus 5000), plet die lemming (splut!) ding ligt daar eventjes. *ploep* *ploep* groeien pootjes uit, doet z'n oogjes open en begint spontaan lemming-size pumpkins te poepen (off to take over the world! (meteen de Brein-hint
[doorratel-mode]
de lemming-size pumpkins beginnen meteen als een stel zombies te wandelen. Hele colonne lang. De camera zwenkt wat en je ziet een oneindig lange rij pumpkins langs een pad tegen de onder gaande zon in de wijde wereld in trekken. (voeg hier uw lucky-luke-muziekje in)
And the story begins!
[/doorratel-mode]
[ Voor 17% gewijzigd door chemmie op 10-10-2003 21:01 ]
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
Dit topic is gesloten.