Het Half Life2 SRC only topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
FLeSH schreef op 04 October 2003 @ 19:02:
[...]

Kijk dat mooie ip'tje is onderin staan :P
en laat ie met JLP lullen over msn :+ ik krijg al een idee wie het ongeveer is..

maargoed die source dir pic is niet zo vernieuwend

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
En nu blijft de vraag: ‘‘Wat doet Valve’’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:33

ErA

[dubbelpost]

[ Voor 94% gewijzigd door ErA op 04-10-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
tum|mut nofi hoor maa waarom loopt de texture door achter de window? (eerste screen)
En waarom is de naam van dat window half life?? en niet half life 2?

verder wil ik zeggen dat mocht dit echt zijn dat ik echt baal, en dat ik zou zeggen dat ze gewoon sp moeten releasen volgens schema en gewoon mp opnieuw moeten bouwen ofzo (als dat mogenlijk is)

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 04-10-2003 19:15 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Geef me 10 minuten en ik zal je laten zien hoe dat moet. Ik kan dan wel niet programmeren maar wel een beetje soepz0ren :D. BRB

[hier komt een plaatje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Tum|mut schreef op 04 October 2003 @ 19:03:
Menu (zonder textures):
[afbeelding]
Console (zonder textures/fonts):
[afbeelding]
Cube level (simpel hol blokje):
[afbeelding]
tja sominge stukken in die muur vind ik er mooi uit zien... anderen denk ik van dat kan je ook met de HL1 engine maken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, misschien is dit alles weer een schreeuw om aandacht. Ik vind het zowiezo vaag dat het allemaal zo gemakkelijk is gegaan. ALs je het mij vraagt is het gewoon een of het andere publiciteitsstunt, want alles alles is zo geheimzinnig en onduidelijk.

Maar goed, de tijd zal het weten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23

Jumpiefox

Hoi ?

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 18:57:
[...]

Die is idd fake, de progress balk moet al verder zijn dan de helft.
Nee hoor, der staat 56% REMAINING dus er is maar 44% gedownload :P
(vast een file met pr0n ofzo)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
M1lamb3r schreef op 04 oktober 2003 @ 19:14:
tum|mut nofi hoor maa waarom loopt de texture door achter de window? (eerste screen)
En waarom is de naam van dat window half life?? en niet half life 2?
als je goed kijkt, zie je het logootje van HL2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Alpha-xp schreef op 04 October 2003 @ 19:21:
[...]

Nee hoor, der staat 56% REMAINING dus er is maar 44% gedownload :P
(vast een file met pr0n ofzo)
idd 56% remaining (600mb) staat er en er is al 786 mb getransfered

@ boven mij

maar waarom zetten ze er dan niet half life 2 neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een vraagje:

Nu is het een "ramp" dat de source van Half Life 2 uitgelekt is :/
Maar waarom was/is dit geen "ramp" bij Doom 3 8)7 (ik bedoel die beta/demo)

Iemand die dit kan uitleggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
niels de source bevat alle code van hl2 (mocht hij echt zijn) hiervan uit kunnen cheaters gewoon makkelijk cheats maken voor MP, omdat alle bugs makkenlijk gevonden kunenn wordewn en daarom heen geschreven kunnen worden.

de demo van D3 was gewoon een programma, en dit is zegmaar de inhoud (wat normaal niet "leesbaar" is) van het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
omdat dit de source code is en iedereen een kijkje kan nemen "achter" het spel en bij een demo kun je het alleen spelen niet kijken hoe de boel achter het spel in elkaar zit

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de source is precies te zien hoe iets geprogrammeerd is (programmeertaal)
In een gecompiled product moet uiterst veel (tijdverspillende) reverse engineering + trial and error uitgevoerd worden.

Voor mensen met programmeerkennis is dit peace of cake om bijvoorbeeld tsjah, alles aan te passen aan het spel wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Naar aanleiding van enkele pics is hier mijn argument om te zeggen dat pics altijd dikke crap zijn en nix aantonen. Men heeft namelijk zoiets als photoshop.....

"Kijk jongens, ik heb de UT models en Maps maar meteen geport naar HL2 en heb het hele zooitje aan de praat gekregen...... "

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rutgertje/DikkePhotosoepNatuurlijk.jpg

Moet je natuurlijk wel heeeeeel naief zijn om die plaatjes te geloven. MEn kan alles, file names renamen. Mooie icoontjes maken. bla bla bla.

Let wel, mijn soep kunsten zijn niet heel hoogwaardig en het plaatje klopt ook niet helemaal exact maar mijn punt is gemaakt denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door ErA op 04-10-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

niels88:
Die van doom3, was een (pre-) alpha, daarnaast komt doom3 pas later uit.
HL2 zou binnenkort uitkomen, (kerst oid, ook onzeker) dus dat geeft meer "impact" dan het bij doom3 zou doen... maar zullen we nu stoppen met dit gepraat en posten van screens dat je hol2 op je desktop hebt staan... en weer een beetje meer ontopic praten zoals in het begin over de code?

offtopic:
dm-morpheus ownt :)

[ Voor 11% gewijzigd door RoadKill21 op 04-10-2003 19:31 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
ErAdiCToR schreef op 04 October 2003 @ 19:15:
[...]

Geef me 10 minuten en ik zal je laten zien hoe dat moet. Ik kan dan wel niet programmeren maar wel een beetje soepz0ren :D. BRB

[hier komt een plaatje]
Zo'n plaatje kun je idd soepen, maar denk niet dat dit een soep is, ik heb al meerdere vergelijkbare screens gezien, en als je zoiets in elkaar soept, dan zorg je wel dat er hl2 boven staat ipv 1 imho.

Ik las trouwens dat er idd een beta "mee getsolen" is met de source, en dat die binnenkort ook verspreidt zou zijn, weet niet wat daar van waar zal zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Dat weet ik toch ook niet.. :P
1.2 gb voor HL2 zou het dan zijn.. erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
  • Laatst online: 25-03 09:11
Het zal me echt niet boeien dat jullie mij niet geloven. Als ik dingen wil faken dan zou ik dus wel Half-Life 2 neerzetten en niet Half-Life. De reden dat de texture doorloopt is omdat ik paint op de achtergrond had lopen met het vorige screenshot, net zoals er bij jou plaatje op de achtergrond nfo's en films staan. Op het 3de plaatje zie je bijvoorbeeld als achtergrond de console van het 2de plaatje. De textures op de muur is gewoon een texture uit hl1 omdat zoals je weet er geen recourses zijn in deze leak, logisch dus dat het hetzelfde eruit ziet.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
maar goed, mocht hij echt zjin (ik geloof je vooreven) heb jij dan deze zelf gecomplide uit de source of heb jij de "beta" gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt wel spannend allemaal zo; een echte Cyber-Thriller!
Welles/nietes, real/fake blah blah blah
Er zijn bijna netzoveel pro als contra argumenten te vinden over de hele issue, en dan nog de complot theorieen............

Wel verwarrend allemaal....
Maar ook spannend.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

offtopic:
FF lol:
[19:36:55] <[FF]Dark> http://members.home.nl/ru...kePhotosoepNatuurlijk.jpg <-- I used ut2k3 models for HL2 and it works now :D

Is dat iemand op got want sjees strax komt @home aan de deur kloppen wegens bandwidht gebruik rofl. ( Dit was #halflife2 op q.net)

Vind het wel een eer overigens :x

OMG: [19:38:15] <mo|3D> <[FF]Dark> pictures do say nothing ... maybe it's good photoshop work ...

goed photoshope werk. MOI :D

[ Voor 19% gewijzigd door ErA op 04-10-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
Ik heb hem zelf gecompileerd (visual studio 6, sp5 & processor pack) en daarna een aantal textures uit HL1 gebruikt omdat hij anders meteen crashed. Met de nieuwe level editor een simpel level gemaakt en die vervolgens geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ErAdiCToR schreef op 04 October 2003 @ 19:28:
Naar aanleiding van enkele pics is hier mijn argument om te zeggen dat pics altijd dikke crap zijn en nix aantonen. Men heeft namelijk zoiets als photoshop.....

"Kijk jongens, ik heb de UT models en Maps maar meteen geport naar HL2 en heb het hele zooitje aan de praat gekregen...... "

[afbeelding]

Moet je natuurlijk wel heeeeeel naief zijn om die plaatjes te geloven. MEn kan alles, file names renamen. Mooie icoontjes maken. bla bla bla.

Let wel, mijn soep kunsten zijn niet heel hoogwaardig en het plaatje klopt ook niet helemaal exact maar mijn punt is gemaakt denk ik
Halo, HL2 heeft een revolutionaire enige hoor, dat kan natuurlijk veel realistischer :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d.hagenaars/hl2.jpg

let mara niet op de jpeg compressie, daardoor ziet het er nogal belabberd uit, de 32bit textures en AA moet je er maar ff zelf bijdenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Laatst online: 30-08 16:35
Afbeeldingslocatie: http://medlem.spray.se/chimaira2000/pics/hl2%20beta%20real.jpg

deze is echt fun

http://www.fanta.dk/showm...44-4A45-BEF3-B2BAD51C15A5

[ Voor 41% gewijzigd door I_am_akira op 04-10-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tum|mut schreef op 04 October 2003 @ 19:03:
Menu (zonder textures):
[afbeelding]
Console (zonder textures/fonts):
[afbeelding]
Cube level (simpel hol blokje):
[afbeelding]
ik nodig je van harte uit me die shit te mailen... ik kan dit namelijk ook met GTKRadiant/ValveHammer en PhotoShop :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

ErAdiCToR schreef op 04 October 2003 @ 19:39:
offtopic:
FF lol:
[19:36:55] <[FF]Dark> http://members.home.nl/ru...kePhotosoepNatuurlijk.jpg <-- I used ut2k3 models for HL2 and it works now :D

Is dat iemand op got want sjees strax komt @home aan de deur kloppen wegens bandwidht gebruik rofl. ( Dit was #halflife2 op q.net)

Vind het wel een eer overigens :x

OMG: [19:38:15] <mo|3D> <[FF]Dark> pictures do say nothing ... maybe it's good photoshop work ...

goed photoshope werk. MOI :D
Da was ik... En ik werd helemaal dood ge PMed hoe ik het toch voor elkaar gekregen had :D (btw sorry dat ik je geen credits had gegeven maar zo kwam het geloofwardiger over :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
Afijn, nu we toch bezig zijn.

Tis nu toch gewoon afwachten op arrestaties/meer leaks/meer info van valve....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Fakes zul je altijd houden... maar als iemand op korte termijn met een screen komt, dan is het wel erg knap om het én mooi en realistisch te laten zijn, én het op korte termijn klaar te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel jammer is maar tegelijkertijd mooi, is dat het geheim van de smid qua algoritmes naar buiten komt. :) Concurrenten weten met deze source echt wel raad hoor :) Het hoeft totaal niet te compileren, maar de snellere stukjes code zijn natuurlijk mooi bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeRCT13 schreef op 04 October 2003 @ 18:25:
offtopic:
Dat XP thema is 1337 :9 :+

Ik vraag me af waarom de schijfletter is weggekrast?
Mischien wel omdat het op d:\ staat, en in de console c:\ en dat die daarom de schijfletter weggekrast heeft, anders valt hij sneller door de mand. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Rest nog steeds de reactie van Valve..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
dat zou dus ook zwaar balen zijn voor valve, ze de concurenten kunnen nu gewoon kijken hoe het werkt zonder daarvoor licentie kosten te moeten betalen.

om het af te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Je zou bijna gaan denken dat het een concurrent was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog zo'n filmpje.
http://www.fanta.dk/showm...B8-4EBD-AD0B-0ED2C0FC637F

Het zijn er wel veel imho :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:/ mensen, laten we nou ook niet nog eens in deze topic ZWAAR offtopic gaan en tijdd odende theekransjes over items die al 110002324 keer de revue gepasseerd zijn. Of fanta verhaaltjes posten die eigenlijk in HK thuis horen.

Het mooie aan deze leak is wel dat mensen die een eventuele MOD willen uitbrengen wel al een beetje wat meer opdoen van de engine (mits de source klopt).

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 04-10-2003 20:34 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Het meest overtuigende plaatje vind ik nog steeds dat ene 'ingame' plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://gtwy.hl2arena.com/images/maybe.jpg

Ookal is ie niet helemaal idenktiek, ik vind 'm wel vrij mooi nagemaakt. Er is goed gekeken naar details, al klopt de motorkap niet helemaal, aangezien er nog een rode kap bij de linkerkar hoort.

Om aan te tonen dat het linkerplaatje echt fake is had iemand een aantal punten op het plaatje behandeld die volgens hem niet zouden kloppen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fakes.jpg

Al vind ik een aantal punten een beetje mierenneuken, de schaduw klopt inderdaad niet, aangezien de zon anders van twee punten zou moeten schijnen en dat de textures rechtstreeks uit Ravenshield komen is natuurlijk ook een beetje verdacht :P

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 04-10-2003 20:48 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Homedisc schreef op 04 oktober 2003 @ 20:33:
:/ mensen, laten we nou ook niet nog eens in deze topic ZWAAR offtopic gaan en tijdd odende theekransjes over items die al 110002324 keer de revue gepasseerd zijn. Of fanta verhaaltjes posten die eigenlijk in HK thuis horen.

Het mooie aan deze leak is wel dat mensen die een eventuele MOD willen uitbrengen wel al een beetje wat meer opdoen van de engine (mits de source klopt).
en dat mooie zal dus nooit opwegen tegen het 'lelijke' :{ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necreo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2021

que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kappen nou met die fanta's plz. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 21:05:
:( Inderdaad, dadelijk is dit topic ook dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
Dus? Komt er nog iemand aandraven met screens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 21:05:
Ik zou hetzelfde zeggen, maar met een andere smiley: :( Please keep this ontopic.
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 18:00:
Is dit een echte screenshot denken jullie?

[afbeelding]
Zeker weten dat dat screenshot echt is. Ik heb hier dezelfde bestanden als output van een paar mislukte compilepogingen :) Mind you: het plaatje in deze post is de foutmelding die ik krijg als ik die bewuste hl2.exe start ;) Het plaatje is dus echt, maar geen bewijs van werkende software :P
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 18:01:
Is het niet leuk om een FAQ/tutorial op te stellen waarin uitgelegd wordt hoe je kan compilen, een map maken en die draaien? Moet wel lukken met de kennis van o.a. Rataplan.
Even los van de vraag of ik er in ga slagen deze code te compilen: (1) dat is geen kennis die je 'eventjes' in een faq zet en (2) ik ga onder geen beding mensen helpen om hier een spelletje uit te trekken.

Nofi: het feit dat je niet weet hoe ingewikkeld dat precies is, werpt toch een nieuw licht op je eerdere posts over het hacken van consoles; ik denk dat iedereen die een beetje van de hoed en de rand weet, jou veel wijs kan maken over meer of minder geslaagde hacks.
Booster schreef op 04 October 2003 @ 17:15:
Sorry, het is offtopic, maar dit is gewoon niet waar. Ik heb hier thuis gewoon complete MS source liggen.
'Nooit' is een te groot woord, maar de MS'ers die ik ken laten zich zulke geintjes niet gebeuren; en EfBe heeft imo een goed punt. Al moet ik ook zeggen dat het de eerste keer niet zou zijn dat ik zeven cijfers aan source onbeveiligd aan het internet zie hangen. Kort en goed: het kan goed dat de code van het bedrijfsnetwerk van Valve is gejat, maar de constatering dat iemand bij Valve een flinke fuckup op z'n geweten heeft en daarop HEEL HARD afgerekend gaat worden is in dat geval ook aan de orde >:)
BasieP schreef op 04 oktober 2003 @ 18:58:
even over die screenshot van halflife dedicated server

first of all:
waarom heeft ie 't icon van hl 1???
Dat is hetzelfde verhaal als bij de build batches uit mijn eerdere post. HL1 en 2 worden door elkaar genoemd. Even het het dilemma dat we hebben:

Als de programmeurs van Valve zo stom zijn om de code te laten jatten, is het juist waarschijnlijker dat wij 'm er 'te slordig' vinden uitzien :D
second: waarom is't een dos box? ze hebben een mooie nieuwe gemaakt voor hl1, waarom zouden ze weer terug gaan naar een dosbox voor hl2?
Omdat code een container nodig heeft; en voor hetzelfde geld hangt de functionaliteit in de final releaseversie in een swf'je. Is zo gebouwd en zegt he-le-maal niks.
dan de file size. hij is 152kb terwijl mijn hlds.exe voor hl1 al meer dan 300kb is.
Kan aan van alles liggen, bijvoorbeeld het verplaatsen van bepaalde stukken code naar dll's (of naar een Steamapp). Zegt dus ook niks.

De screenie van Jap is weer een screenie van de directory die je krijgt als je de source uitpakt dus die kan je gewoon van het internet plukken :z Het plaatje van MaRcO vind ik er niet overtuigend uitzien, dat zou idd best gesoept kunnen zijn.

Wat de posts van The_Dud3 (textured wall), dark4ever (server draaien) en Tum|mut betreft: stoer, vooral die van Tum|mut zien eruit zoals ik verwacht dat het programma in deze fase eruit ziet. Tum|mut verdient het dan ook niet om met dat cynische photoshopgebral afgeserveerd te worden. Keep it going, dude.

Op basis van wat ik hier heb gezien, is het waarschijnlijker dat het *wel echte screenies* zijn dan niet (en nee, wat men daarvan denkt interesseert mij niet en niemand niet) - maar tegelijkertijd zegt dit nog steeds he-le-maal niks over welke source we hier beet hebben; want er is geen werkende versie van HL2 en die gaat hier niet uitrollen ook, als je het mij vraagt. Er is alleen een stuk software dat iets onduidelijks doet.

• De ENIGE manier waarop we echt zekerheid kunnen krijgen dat dit de HL2-source is, is door een formeel statement van Valve.

Lijkt wel een beetje op dat releasedatum-verhaal :D

• Dat deze source geheel of gedeeltelijk uit de koker van Valve komt, lijkt mij, vooral gegeven het werk van EfBe en Theunage inzake DX9, de shaders, de material code, enzovoorts, steeds waarschijnlijker.
Prachtig _/-\o_

Ik had net ook weer een leuke:
Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/hlerr2.png
En nee, dat is geen soep.

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 21:43 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Laatst online: 20:23

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

http://www.eweek.com/article2/0,4149,1307532,00.asp

mmm ....

[ Voor 58% gewijzigd door Slayer op 04-10-2003 21:53 ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, valve laat wel meer lekken, ik had de steam beta ook een uur of 2 voor de officiele release. Gevolg; ik was een van de weinigen die cs 1.6 en steam al draaiend had (en dus tig mails van "fake, is fotosoep" e.d. kreeg als ik een screenie stuurde naar anderen).
Aan de ene kant kan je zeggen "wat maakt die 2 uur nu uit",
aan de andere kant, die 2 uur had ook 2 dagen kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:35

-db-

Hoi

Ik heb de source gecompiled en eer paar effectjes toegevoegd. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/HL2-fake(max&ps).jpg
Is gemaakt met 3dsmax en photoshop.

Sorry, beetje onzinnig, maar ik wilde eens zien hoe snel ik een fake gemaakt had waar je ook nog echt nieuwe effecten in terugzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever

Dark4ever

Huh?

-db- schreef op 04 October 2003 @ 22:06:
Ik heb de source gecompiled en eer paar effectjes toegevoegd. :+
[afbeelding]
Is gemaakt met 3dsmax en photoshop.

Sorry, beetje onzinnig, maar ik wilde eens zien hoe snel ik een fake gemaakt had waar je ook nog echt nieuwe effecten in terugzag.
Kan je niet iets maken wat heeel erg veel op het echt lijkt... met op de achtergrond die source van HL2 tezien ofzo.. en dan overal op IRC posten kijken hoe geloofwaardig het is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me dus af in hoeverre er uitstel gaat komen bij de release van HL2. Op zich zou je kunnen bekijken of het product een code review moet gaan krijgen. Het is de vraag of dat niet gekkenwerk is met 5 jaar aan code (waarvan wellicht een groot gedeelte aan onderzoek, testen en uitprobeer werk van de programmeurs).

Aan de andere kant zal het ook op de markt moeten komen. Er zit al een hoop kapitaal in het product. Is nog meer investering acceptabel voor de publisher :?

En dan is er nog de financiele nasleep. Welke ontwikkelaar wilt straks nog de engine van valve kopen en niet kiezen voor bijv. far cry engine, of doom 3 engine, of of of..

De echte cijfers worden pas over langere termijn bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Rei schreef op 04 October 2003 @ 22:35:
Zou het mogelijk zijn dat Valve Microsoft een proces gaat aandoen voor hun bugs in Internet Explorer.

Een OS moet imho foutloos zijn. Dat applicaties dat niet 100% zijn kan ik nog aannemen, maar een OS! Trouwens, hetgeen de fabrikant van een OS maakt moet bugvrij zijn.
Beeld je eens in wat dat geeft met die TCPA die Microsoft ons wil opleggen... als daar ook al van die lelijke bugs in zitten, zou het nog erger kunnen zijn dat hetgeen Valve nu overkomen is. Denk aan banken, overheidsinstellingen, energiebeheer,...
Valve heeft geen poot om op te staan. Het is namelijk de schuld van Valve dat de code op het internet is. Daar kan je niemand anders de schuld van geven. Valve had (betere) voorzorgsmaatregelen moeten nemen. De source code van half life 2 op een computer met i-net is zoiezo niet verstandig. Dan kan je wachten op hackers als je het mij vraagt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Rei schreef op 04 October 2003 @ 22:35:
Zou het mogelijk zijn dat Valve Microsoft een proces gaat aandoen voor hun bugs in Internet Explorer.

Een OS moet imho foutloos zijn. Dat applicaties dat niet 100% zijn kan ik nog aannemen, maar een OS! Trouwens, hetgeen de fabrikant van een OS maakt moet bugvrij zijn.
Beeld je eens in wat dat geeft met die TCPA die Microsoft ons wil opleggen... als daar ook al van die lelijke bugs in zitten, zou het nog erger kunnen zijn dat hetgeen Valve nu overkomen is. Denk aan banken, overheidsinstellingen, energiebeheer,...
:z
een OS foutloos?... 8)7

Maargoed wat je zegt is natuurlijk onzin, een rechtzaak omdat Valve in de fout gaat :?
Stel je voor: ik heb een 100% foutloze winxp (jaaaa die bestaat :P ), ik ben bezig met Tombraider deelte 7 aka Tombraider: ph34r my uber 1337 tight arse Croft in tha disco, iemand wil heel graag dat spel en gaat op mij proberen in te hacken. Tadaa omdat IK geen goede beveiliging heb aangebracht klaag ik microsoft aan.
Logica? nee, moraal van het verhaal :? HOU HET GVD EENS ONTOPIC OVER DE SOURCE!!!!!!!!!!! IPV OFFTOPIC GEZEVER! :( je zit niks voor niks in de topic:
Het Half Life2 SRC only topic.
Anders ga je maar een topic als deze: [Lieve Mona] Waarom kan ik niet ontopic reageren
Rei schreef op 04 October 2003 @ 22:54:
[...]

Wat zit je toch te muilen man. Je zit zelf te zeiken op een zaterdag avond.
Dit heel topic is zever en er kan gerust een slot op. Gewoon een herhaling van wat er te lezen valt op halfife2.net, planethalflife.com, hl2arena.com,... en een hoop nutteloze screenshots en hier en daar iemand die zijn photoshop skillz toont.

Zet er gewoon een slot op ffs.
Als je niet normaal kan gedragen en een discussie kan voeren blijf dan gewoon weg uit deze topic. Je hoeft niet perse te reageren in een topic als je het niet zint, post dan ook geen onzin.

ONTOPIC! stelletje %(^&(&^

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 04-10-2003 22:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Goh, hier heb ik je niet over gehoord, KnucklesX.

Imo is de verantwoordelijkheid voor vermeende diefstal wel degelijk iets dat in dit topic thuishoort; niet alleen de analyse van code - dan had er allang een slot op gezeten.

Zelf denk ik dat Valve tzt wel met modder zal gaan gooien, maar idd weinig kans maakt. Zeker als mocht blijken dat die 'social engineering hack' op waarheid berust, dan is natuurlijk aangetoond dat ze onzorgvuldig zijn geweest. IM/IRC vertrouwen is natuurlijk het laatste wat je kan doen als je zo'n duur project wilt beschermen.

Kan iemand trouwens even vertellen waarom Valve structureel zo idioot weinig van zich laat horen? Is dat imagebuilding of geloven ze echt dat je met 1 forumpost de hele wereld kan bereiken (wat waar is, alleen gelooft niemand die post :))? Ik krijg de indruk dat ze weigeren om anders dan via het internet te communiceren. Leuk, maar praktisch is in dit geval anders...

[ Voor 21% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 22:59 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
KnucklesX schreef op 04 October 2003 @ 22:50:
[...]

Heb je soms niks beter te doen dan een beetje de imho dude te zijn hier op een zaterdag avond. Beetje bl44ten over OS terwijl er toch duidelijk vermeld staat dat deze topic over de ''gelekte source code'' van Half-Life 2 gaat.
Als je je nou zo druk maakt over een ''buggy'' OS ga die Microsofties dan lekker e-mailen. Niemand hier zit te wachten op dat zinloze gezeik over aanklaagprocedures. :O
kuist uw taal jongeheer!

aan flamen hebben we al helemaal niks.

en het is idd, een beetje offtopic, en ik wil er dan ook alleen kort op reageren:
als valve alle windows updates had, en een goede firewall, zouden ze dit niet hebben gehad

verder is MS niet zo stom om te claimen dat hun software foutloos is, en kan dus idd niet aansprakelijk worden gesteld.
owja: IE is GEEN OS, en mag ook geen deel meer uitmaken van het OS 'windows' wegens juridische redenen ;)

ontopic: ik heb ratteplan's post is gelezen, en moet zeggen dat ik het ook redelijk curieus vind dat er zoveel rare dingen met die code zijn.

zoals ik al eerder genoemt heb:
A3D
de hardware technologie is in handen van creative
er zit volgens de code A3D in
er zijn voor win2k en hoger geen A3D drivers die werken

VALVe heeft dus
OF gehackte drivers gemaakt voor windows2000 en windowsXP
OF ze ondersteunen het alleen maar voor windows98, wat ik trouwens erg stom vind om dan in te bouwen, aangezien het aantal win98 gebruikers hard achteruit gaat
OF ze hebben met creative samen gewerkt, wat ik stom zou vinden van creative, aangezien ze niet voor niks die technologie hebben gekocht
Rataplan schreef op 04 October 2003 @ 22:59:
Kan iemand trouwens even vertellen waarom Valve structureel zo idioot weinig van zich laat horen? Is dat imagebuilding of geloven ze echt dat je met 1 forumpost de hele wereld kan bereiken (wat waar is, alleen gelooft niemand die post :))? Ik krijg de indruk dat ze weigeren om anders dan via het internet te communiceren. Leuk, maar praktisch is in dit geval anders...
ik heb gehoord dat valve nu erg aan't reorganiseren is, en hun beveiling aanscherpt
hierdoor zitten ze dus met schone installs te werken, en kan ik me voorstellen dat gabe dus ook even geen pc/werkplek/internet heeft

@KnucklesX:
ik, en velen met mij vinden het erg fijn dat je leuk anderen bestraft en comentaar geeft op hun posts, maar doe dit 1x en duidelijk zonder geflame, want jij hebt nou ook al 2x een nutteloze post op een nutteloze post gemaakt, en zo kunnen we doorgaan todat een zeur-zatte mod er de botte bijl in zet..
dan zou jij dus 1 van de personen zijn die het verpest heeft hoewel je 't zo goed bedoelde.. zou dus zonde zijn

ow en voordat je dat denkt: ik heb absoluut voor Rei of zijn standpunt

[ Voor 38% gewijzigd door BasieP op 04-10-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rei schreef op 04 October 2003 @ 22:54:
[...]

Wat zit je toch te muilen man. Je zit zelf te zeiken op een zaterdag avond.
Dit heel topic is zever en er kan gerust een slot op. Gewoon een herhaling van wat er te lezen valt op halfife2.net, planethalflife.com, hl2arena.com,... en een hoop nutteloze screenshots en hier en daar iemand die zijn photoshop skillz toont.

Zet er gewoon een slot op ffs.
Als je het nu allemaal zo nutteloos vindt ga dan ergens anders lopen zaniken.
Dit was dus al je 2e nutteloze OFF TOPIC post :+
Maar goed, er zijn dus mensen die ( ook al is het allemaal bekend ) wel ontopic willen discuseren over bepaalde wetenswaardigheden i.v.m het HL 2 Source code verhaaltje, dus als jij vindt dat het allemaal nutteloss is stop dan met de boel verzieken, dank u.

Maar idd mr. Rataplan , zal misschien toch wel iets met deze discussie te maken hebben :)
Het spijt me Rei _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Rei schreef op 04 oktober 2003 @ 22:35:
Lul niet zo ongelooflijk slap :) Geen enkel stuk software is foutloos en de complexiteit van een OS is groter dan de complexiteit van vrijwel alle applicaties die erop draaien. Hoe wil jij een OS foutloos maken? Een simpel feit: foutloze software bestaat in het geheel niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
Misschien beter om dit inderdaad niet hier te posten.

[ Voor 90% gewijzigd door Tom-Eric op 04-10-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Thanks for the edit.

[ Voor 74% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 04 October 2003 @ 23:03:
[...]

Lul niet zo ongelooflijk slap :) Geen enkel stuk software is foutloos en de complexiteit van een OS is groter dan de complexiteit van vrijwel alle applicaties die erop draaien. Hoe wil jij een OS foutloos maken? Een simpel feit: foutloze software bestaat in het geheel niet.
En als oud mod ga jij nu door waar iedereen vriendelijk vraagt om er over op te houden. Laat het ajb bij HL2 blijven, het blijft een lekker spannend verhaal. En al helemaal totdat Valve openlijk er voor uit komt, ipv via een forum :)

Ik zie een mooie tijd tegemoet van de "gesharede" sourcecode in concurrerende producten :) En bovendien is het hoe lullig het ook klinkt mooi leer materiaal. Je krijgt niet vaak de kans (nooit...) om top notch sourcecode van een state of the art 3d engine te zien :)

Hoe lullig het ook is, het is allemaal wel super interessant en opent weer nieuwe mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rataplan ; ik heb weinig tot geen programmeer kennis, maar mijn ogen werken wel. Als ik iemand in dm_antalus zie rondrennen met een shield terwijl hij dubbele salto's maakt op een Dreamcast controller weet ik dat UT2K3 draait. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
Afbeeldingslocatie: http://rlspuker.com/screens/newlevel1.png
Hier zie je wat displacement maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zitten jullie nou allemaal op Rei in te bashen, hij zegt even iets over een os en heel GoT staat op zijn kop, en 1 keer is wel genoeg hoor, hij weet het nu wel.

En Dildo heeft gelijk, me buurman is ook z'n freak, en heeft ook ut2k3 op zijn dreamcast draaien, morgen post ik wel even screenshots, hij slaap nu al.

Trouwens meer games van nu heeft hij er op draaien.

@BasieP : Jaja, oke je hebt gelijk, maar over die dreamcast zag ik nu pas.
en wat moet ik dan, als iemand gewoon gelijk heeft.

/edit

Heb het even terug gelezen, maar Dildo werd niet serieus genomen, er waren zelfs mensen die hem een andere forum voorstelden, omdat hij niet meer serieus genomen zal worden met die uitspraak, ik denk dat die mensen beter een ander forum op kennen zoeken.
Want ze doen allemaal heel intressant, maar dat ut2k3 op een dreamcast kan wten ze niet, wie moet wie dan serieus nemen. 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er best cool uit Tum|mut
hebie dat zelf gemaakt met die source code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:25:
@Rataplan ; ik heb weinig tot geen programmeer kennis, maar mijn ogen werken wel. Als ik iemand in dm_antalus zie rondrennen met een shield terwijl hij dubbele salto's maakt op een Dreamcast controller weet ik dat UT2K3 draait. :)
mja leuk, zullen we ook hierover maar ophouden?
ga gezellig een mail conversatie houden (hoewel ik me afvraag of rateplan dat wel wil) ofzo, en ga verder over die source

@rateplan: ik denk niet dat het kwaad kan dat we elkaar hier wat tips geven.

@Tum|mut: keep up the good work, zo krijgen we nog wat nuttige posts in dit forum.

@loebas: fijn dat jij er dan ook nog een post aan toevoegt :/

ik weer:
weet iemand al iets meer over de aanwezige features van de engine?
ik heb gehoord dat worldcraft te compilen is, maar hoe ziet wc er nu uit? screens?
en nee niet uit dat filmpje

hoe makkelijk is het mappen nu geworden? (Tum|mut?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tum|mut ; kan je een filmpje maken met een GoT plaatje als engine achtergrond? Dat zou het ultieme bewijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:32:
Dat ziet er best cool uit Tum|mut
hebie dat zelf gemaakt met die source code?
Half ja, de levels heeft iemand anders gedaan, ik ben zelf bezig met zoveel mogelijk van de source te compileren met vs.net en enige aanpassingen te doen. Zo zit ik nu met het probleem dat bij de physics demo hij geluid probeert af te spelen voor het vallen en dan crashed hl2.
Afbeeldingslocatie: http://rlspuker.com/screens/physics1.png
al die objecten vallen samen met je naar beneden, maar na 3 seconde crashed hl dus.

[ Voor 19% gewijzigd door Tom-Eric op 04-10-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:34:
Tum|mut ; kan je een filmpje maken met een GoT plaatje als engine achtergrond? Dat zou het ultieme bewijs zijn.
dat zou ook te faken zijn (niet dat ik je niet geloof tum|mut)

maar hij zou bijv. in een ander spel een leveltje kunnen maken, screenshot maken, border er omheen maken, etc.
en dan posten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
Ik zal fraps eens downloaden en een filmpje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja lijkt me best leuk om te zien. Voor mij is al die source code taal maar abracadabra :)
Ben best benieuwd hoe het eruit ziet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
http://halflifesource.com...hread.php?s=&threadid=286
http://66.132.145.232:8000/listen.pls <-- gaat over hl2

[ Voor 39% gewijzigd door BasieP op 04-10-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bassiep ; thx voor de link. Filmpjes zijn moeilijk te faken IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
hmm, van Fraps is er alleen maar een demo en welke toets ik ook gebruik, hij filmt niks en laat ook geen fps zien :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:49:
@bassiep ; thx voor de link. Filmpjes zijn moeilijk te faken IMHO.
Ligt er aan of ie er volgende week pas mee komt ofzo :+

Voor filmpjes van desktop enzow probeer Snagit: http://www.techsmith.com/products/snagit/default.asp

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op #hl2-source zeiden ze dat je VC++6 SP 4/5 en processor pack nodig had, die 2e kan ik niet vinden op microsoft.com :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Laatst online: 19-08 16:50
In de client.cpp (iig ik heb het geloof ik daar gezien), daar moet je de precache methodes aanpassen.

[ Voor 73% gewijzigd door Scare360 op 05-10-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
paulgielens schreef op 04 oktober 2003 @ 23:56:
[...]

In de client.cpp (iig ik heb het geloof ik daar gezien), daar moet je de precache methodes aanpassen.
zou je misschien mijn post kunnen weg editen, ik weet niet of dit soort dingen gewenst zijn, daarom heb ik het ook maar weggehaald.

[edit]
Heb even een filmpje gemaakt, ben hem nu aan het encoden. Hij is 12 meg groot, dus verwacht dat hij over een half uurtje wel te downloaden is.

[ Voor 18% gewijzigd door Tom-Eric op 05-10-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

hier is al een ander filmpje:

http://www.uploadit.org/files/041003-hl2.wmv

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Ik wacht met spanning af

Wat ik van de code heb gezien trek ik zelf de conclusie: Gedeeltelijk echt..

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
dat kan dus ook daadwerkelijk ALLES zijn :X

niet dat ik het niet wil geloven ofzo hoor en 't is leuk dat er eindelijk een filmpje is, maar dit bewijst dus absoluut niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

Ik zie een zwart window in dat filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Gast, is dat serieus? :X Dat kan echt net zo goed QI zijn met de texture die je nu overal ziet, zijnde van HL2 :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

BasieP schreef op 05 oktober 2003 @ 00:09:
[...]

dat kan dus ook daadwerkelijk ALLES zijn :X

niet dat ik het niet wil geloven ofzo hoor en 't is leuk dat er eindelijk een filmpje is, maar dit bewijst dus absoluut niks
nee weet t, maar zag het toevallig in irc channel, dus ik d8, post het ff hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje donker? Zet je contrast even voluit in WMP9. Maar er is niet veel te zien, geen naam van window ofzo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
Ik ben mijn filmpje nu aan het uploaden, 12mb groot, laat zien hoe ik hl2 opstart en een paar maps speel (let niet op de fps, dat komt door dat capture programma). Het duurt nog 12 minuten voordat de upload compleet is, en ik heb liever niet dat mensen dit ergens anders laten zien (heb dus al door dat mijn plaatjes op redelijk wat irc kanalen komen, en dat vind ik iets minder, host ze dan zelf).
Als het filmpje klaar is plaats ik de link wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Eigenlijk zou Gabe de nuttige meeltjes die hij krijgt op het helpvalve mail adres op een speciale site moeten posten zodat iedereen up to date blijft over de ontdekkingen over de mogelijke hacker, en nog beter kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Tum|mut schreef op 05 October 2003 @ 00:17:
Ik ben mijn filmpje nu aan het uploaden, 12mb groot, laat zien hoe ik hl2 opstart en een paar maps speel (let niet op de fps, dat komt door dat capture programma). Het duurt nog 12 minuten voordat de upload compleet is, en ik heb liever niet dat mensen dit ergens anders laten zien (heb dus al door dat mijn plaatjes op redelijk wat irc kanalen komen, en dat vind ik iets minder, host ze dan zelf).
Als het filmpje klaar is plaats ik de link wel.
Jep klopt, ik zie al de screenshots uit dit topic in #hl2-source langskomen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Odin schreef op 05 October 2003 @ 00:18:
Eigenlijk zou Gabe de nuttige meeltjes die hij krijgt op het helpvalve mail adres op een speciale site moeten posten zodat iedereen up to date blijft over de ontdekkingen over de mogelijke hacker, en nog beter kunnen helpen.
helaas geeft valve/gabe helemaal GEEN info meer over whatever

weet iemand hoe laat het daar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Zo'n 6 uur vroeger dan hier? (Give or take a few hours :P )
//Ligt er aan waar in Amerika ze zitten :)

[ Voor 31% gewijzigd door Okyah op 05-10-2003 00:23 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De discussie gaat tot nu toe heel redelijk (tot mijn genoegen, moet ik zeggen). Maar om het echt een discussie te houden wil ik jullie toch verzoeken het ontopic te houden: geen 'Valve heeft geen security' plaatjes of 'Kijk mij DM-Morpheus spelen in een gefotosoept plaatje'. Er zijn ook al een aantal offtopic reacties verwijderd, laten we het daarbij houden.

Over mensen die hem werkend krijgen: Weet je zeker dat je de informatie over hoe je het werkend krijgt wilt verspreiden (als dat het plan is)? Ik denk niet dat je daar Valve en de toekomst van Half-Life 2 geen plezier mee doet. Het is natuurlijk leuk om wat nieuwe dingen te zien, maar dat hoeft toch niet iedereen te kunnen? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 00:22:
Over mensen die hem werkend krijgen: Weet je zeker dat je de informatie over hoe je het werkend krijgt wilt verspreiden (als dat het plan is)? Ik denk niet dat je daar Valve en de toekomst van Half-Life 2 geen plezier mee doet. Het is natuurlijk leuk om wat nieuwe dingen te zien, maar dat hoeft toch niet iedereen te kunnen? :)
Volgens mij is niemand dit van plan. Er wordt enkel gevraagd om plaatjes/filmpjes, maar we hoeven niet hier te horen hoe we het zelf aan de praat kunnen krijgen. Ik denk idd dat dat de hele situatie niet zou verbeteren ofzo..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat valve nog steeds niks van zich laat horen..
geen persbericht helemaal niks.

ze houden het wel spannend. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hem werkend krijgen zal denk weinig kwaad kunnen, vertellen waar je exploits in kunt bouwen in de source om te cheaten lijkt me iets vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 05 October 2003 @ 00:24:
[...]

Volgens mij is niemand dit van plan. Er wordt enkel gevraagd om plaatjes/filmpjes, maar we hoeven niet hier te horen hoe we het zelf aan de praat kunnen krijgen. Ik denk idd dat dat de hele situatie niet zou verbeteren ofzo..
aan de andere kant zijn er op dit moment zo VEEL mensen bezig om die source enigzins aan de praat te krijgen...

denk maar niet het geheim blijft als het eenmaal een beetje werkt..

je kan die source echt overal downloaden en er word op vele forums, irc kanalen enz openlijk over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Op wired.com zeggen ze dat het nog redelijk mee valt met de schade voor Valve.
Ze zeggen dat er meer nodig is dan alleen goede source code, zoals o.a. een goed verhaal.

Ook maken ze nog een goed punt: in de industrie switchen mensen vaak van baan, en dan nemen ze goede technieken enz mee van het bedrijf.
Maar het blijft natuurlijk vervelend

Bron: Wired.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Eric
filmpje en laat dit aub op dit forum of host het ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 00:24:
Vreemd dat valve nog steeds niks van zich laat horen..
geen persbericht helemaal niks.

ze houden het wel spannend. :p
Hopelijk komen ze niet met een vervelend bericht , zo als:

Door wat er is gebeurd zien wij genood zaakt HL2 helemaal van de baan te schuiven .

want dat zou natuurlijk ook nog kunnen gebeuren ..
IK zeg maar: Geen nieuws is beter dan slecht nieuws

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tum|mut schreef op 05 oktober 2003 @ 00:32:
Bedankt voor het filmpje, zo wordt idd veel dingen een stuk duidelijker :)
Top! :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tum|mut schreef op 05 oktober 2003 @ 00:32:
goed gelukt filmpje...

nice job... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 23:54:
Op #hl2-source zeiden ze dat je VC++6 SP 4/5 en processor pack nodig had, die 2e kan ik niet vinden op microsoft.com :?.
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
http://msdn.microsoft.com.../tools/ppack/default.aspx

[ Voor 13% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-10-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16
Tum|mut schreef op 05 October 2003 @ 00:32:
Moet zeggen als ik zo naar die textures kijk , dan is dit zeker geen Q1 of HL1 .

want die zien er niet zo scherp uit .

let maar eens op als je dicht bij komt met die Cam .
dan zie je geen blokken zo als bij Q1 wel het geval is.

Maar dit is maar 1 textures, dus het zeg nog niet veel maar toch .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackhole schreef op 05 October 2003 @ 00:34:
[...]

Hopelijk komen ze niet met een vervelend bericht , zo als:

Door wat er is gebeurd zien wij genood zaakt HL2 helemaal van de baan te schuiven .

want dat zou natuurlijk ook nog kunnen gebeuren ..
IK zeg maar: Geen nieuws is beter dan slecht nieuws
Als ze HL2 van de baan schuiven hoop ik iig dat alle resources wel op inet gereleased worden zodat we hem iig nog kunnen spelen.

@Tum|mut ; NICE! Wat volgt? :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.