Het Half Life2 SRC only topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.198 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:30
Hier is hij dan op algemeene aanvraag van WHITE DUST

HET HALF LIFE2 SRC ONLY TOPIC

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/HL2loge_zw.jpg

VOORWOORD: Dit topic gaat alleen over de gelekte SRC van HALF LIFE 2

Dus geen vragen over het spel zelf maar puur over de SRC.
vragen als :

Wanneer komt hij nou ?
Of wat is beste voor half life 2 qua PC systeem?

Dat soort dingen worden HIER dus NIET meer gewaardeerd , en er wordt streng op toegezien ,en bestraft .

de reden is het vele verzieken van de andere HL2 TOPICs

Dus hier worden alleen maar echt goede vragen en antwoorden gegeven .
Indien ook RUIM uitgelegt of samen gevat .

OPENING TOPIC:

Na aanleiding van :

HET LEK

It is talk of the town! De broncode van Half-Life 2 is uitgelekt. Jaren werk en creatieve inspanning zijn door één goedgelukte hack in ieder steegje van het internet te vinden. Van de miljoen mensen die de code gedownload hebben, begrijpt ongeveer 0.1% wat mogelijkheden van de code zijn en dat maakt het risico alleen maar groter. Welke gevolgen heeft het uitlekken van deze code voor Valve als ontwikkelaar en vooral voor ons, gamers, wachtende op Half-Life 2?

Voor alle duidelijkheid, niemand kan het spel nog spelen, want het betreft hier enkel de programmeercode en niet de overige zaken als artwork, models en levels. Eerder lekten er ook al spellen uit, waaronder Doom III, Halo en Unreal 2, maar in deze gevallen was het een gecompileerde versie van het spel, welke gewoon speelbaar was, maar waarbij je niet de broncode kon bekijken. Hierdoor is het voor de meeste mensen absoluut niet interessant, maar toch is het lekken van de broncode een stuk erger dan wanneer er vroegtijdig een speelbare versie op het internet verschijnt.

Bijna iedereen is er nu van overtuigd dat de uitgelekte code van Half-Life 2 is

Het uitlekken van broncode is zo ongeveer het ergste wat een softwareontwikkelaar kan overkomen. Concurrenten kunnen direct bij de hart van het bedrijf komen en bepaalde dingen overnemen, waardoor het nemen van een licentie op de code overbodig lijkt te zijn geworden. Al het door de jaren heen geïnvesteerde geld is waardeloos geworden. Daarnaast zich er ook peperdure code van andere partijen in de broncode verwerkt. Een veel genoemd voorbeeld hiervan is de Havok Physics Engine, maar ook Miles Sound System staat in de broncode. Valve heeft dure licenties betaald voor deze code en mag me zo’n licentie de code zelf gebruiken, maar niet uit laten lekken aan derden. Dat is nu, enigszins door toedoen van Valve, wel gebeurd. De eigenaren van de code kunnen Valve aanklagen en miljoenen euro’s schadevergoedingen eisen.

De kans is klein dat grote bedrijven inbreuk zullen maken op de rechten van Valve en dingen uit de code direct over zullen gaan nemen. Wel zullen ze eventueel ideeën opdoen bij het doornemen van de code. Dit schaadt de concurrentiepositie van Valve in de game-wereld. De verkopen van de engine aan andere ontwikkelaars zullen wellicht niet direct afnemen, maar op de langere termijn zijn de gevolgen moeilijk te overzien. Ontwikkelaars zullen eigen engines maken met dezelfde features als die van Valve, maar deze veel goedkoper aan kunnen bieden omdat ze niet zo lang hebben moeten researchen naar de juiste oplossing van bepaalde problemen.

Veiligheid voor alles
Het grootste risico voor de spelers van Half-Life 2 in de toekomst zijn de mensen die misbruik willen maken van de code. Iedereen kan de code bekijken en op zoek gaan naar fouten. Geen enkele code is bugvrij, ook Half-Life 2 en Steam niet. De code bevat alle informatie over het auto-update systeem en de cheatpreventiemethodes die Valve heeft ingebouwd. Normaal gesproken moet men hier achter zien te komen via allerlei moeilijke omwegen, nu is een blik in de code voldoende. Fouten zijn nu direct zichtbaar en zodoende kunnen er betere en vooral moeilijker traceerbare cheats en exploits gemaakt worden en dit ook nog eens binnen een korter tijdsbestek. Dit zal Half-Life 2 in multiplayer direct bij de release gaan raken; zelfs voor de release van het spel kan men al beginnen aan het ontwikkelen van allerlei cheats.

Ook de veiligheid van de servers waarop Half-Life 1 draait kan in gevaar komen. Een deel van de gestolen code bestaat namelijk uit de Half-Life 1 broncode. Wereldwijd draaien er tienduizenden Half-Life servers. Eén succesvolle exploit kan miljoen euro’s schade veroorzaken en zelfs het Internet ontwrichten. De servers vertegenwoordigen samen genoeg bandbreedte om iedere site op het Internet plat te krijgen.

De vraag is natuurlijk hoe Valve hierop zal reageren. Het meest logische scenario is dat Half-Life 2 voor onbepaalde tijd gaat worden uitgesteld. De code moet grondig worden herzien: methodes om de echtheid van de code te controleren moeten worden herschreven. Zo kunnen Trojans via Steam op de computers van Half-Life 2 spelers belanden door simpelweg te faken dat er een nieuwe update van het spel uit is. Dit is het laatste wat Valve ziet gebeuren en dus is enig uitstel noodzakelijk. Fans zullen dus weer wat langer moeten wachten op Half-Life 2 en Team Fortress 2.

De mensen die het uitlekken “grappig” vinden of het beschouwen als “wraak” voor het uitstellen van Half-Life 2 beseffen niet welke schade gisteren is aangericht. Eén van de meest populaire gameontwikkelaars is gigantische schade toegebracht, waarvan de gevolgen momenteel nog niet te overzien zijn. Zullen Half-Life servers worden gehackt? Hoe veilig is Steam nog? Is de auto-update nog wel te vertrouwen? Allemaal reële vragen waarop nog geen antwoord is. Belangrijk is dat Valve zich nu gaat richten op damage control. Alert reageren op potentiële bugs en vooral de gebruikers goed gaat informeren wat er aan de hand is.

Het uitlekken van de sourcecode is een bijna unieke gebeurtenis (alleen Falcon 4.0 ging Half-Life 2 voor) en dat maakt het schatten van de gevolgen lastig. Wel is duidelijk dat game-ontwikkelaars meer aandacht moeten besteden aan de bescherming van hun software. Je kostbare code op een computer plaatsten welke rechtstreeks met het internet verbonden is, is natuurlijk erg onverstandig.

De kans dat we Half-Life 2 nog dit jaar gaan zien is met de diefstal heel klein geworden, zeker als we kijken wat te gevolgen kunnen zijn. Het antwoord op wat er nu gaat gebeuren kan echter alleen door Valve worden gegeven. Wordt zeker vervolgd.

BRON

http://www.gamer.nl/nieuws/19347

En na aan leiding van dit gebeuren start ik nu een topic:

Omdat ik al wat gelezen heb van dat SRC van HL 2

Wil ik jullie een paar dingen al niet onthouden ombetreft wat er op de CD van HL2 kom te staan .

even voor op ik ben geen programmeur , en heb geen verstand van de taal

Maar toch zijn er voor een leek al een hoop uit tehalen .

Zo staan er dingen in over :

1)Worldcraft:Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/splash7b.jpg

2)linux ondersteuning is ook aanwezig.
3)Zo wel dx8 en dx9 worden goed benut .
4)Er staat ook een Dir in van TF - TF 2 ( kan ook demo zijn )

voor de mensen die denken dat ik niet in het bezit ben van de SRC .
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/HL2.JPG

Hier bij wil ik het even laten voor wat betreft de opening .

Dus brand maar los .

MAAR LET WEL OP WAT JE SCHRIJFT , DEZE TOPIC WORDT BIJ MISBRUIK GESLOTEN

En gaat weer open als HL2 er pas is .

PS dit SRC is

== Copyright © 1996-2001, Valve LLC, All rights reserved. ==

hopelijk is dit een goede openingspost want na vele die er gesloten zijn wil ik hem nu wel lang open houden .

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-10-2003 21:37 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Even ontcapped ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:46

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb zelf ook de SRC, en ik ben bezig om die te compilen, dan moeten daar wel levels mee te maken zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

-ETz-Memphis Z schreef op 03 October 2003 @ 21:39:
Ik heb zelf ook de SRC, en ik ben bezig om die te compilen, dan moeten daar wel levels mee te maken zijn lijkt me...
Bedoel je dat jij een soort HL2 maakt, alleen dan zwaar versimpelt (graphics/textures etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:30
-ETz-Memphis Z schreef op 03 October 2003 @ 21:39:
Laat ik je er even opwijzen dat er geen textures in zitten of vele ontbreken :(

oeps Thunderbolt was me voor

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 03-10-2003 21:42 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blackhole schreef op 03 October 2003 @ 21:41:
[...]

Laat ik je er even opwijzen dat er geen textures in zitten of vele ontbreken :(
Ja, dat bedoel ik, of -ETz-Memphis Z die zelf maakt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 03-10-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
In welke taal zijn die sources eigenlijk geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
over de code:

dit is alleen van de engine, je kan hier niks mee als je van plan bent dit te compilen en te spelen. je hebt geen maps/models/wapeninfo/playerinfo etc. etc.

wat je wel kan zien zijn wat andere leuke dingen:
zo ondersteund hl2 nog steeds A3D, en naar alle waarschijnlijkheid (aangezien win2k/XP geen A3D drivers meer ondersteund) zitten er eigen drivers in! *hoop*

wat me verder opviel is dat de images van worldcraft erg oud zijn, en ik vraag me af of dit de goede worldcraft is, of een oudere versie.

verder zag ik in veel files redelijk oude copyright dates staan. opzich niet raar, aangezien ze al een x aantal jaar bezig zijn met programmeren, maar ik heb nog geen 2003 tegen gekomen :/

verder staan er files als 'build_hl1_rebuildall.bat' en 'build_hl1_game.bat' in de directory. dit verbaast me toch wel iets.
kan iemand dit misschien nader verklaren?
polaris schreef op 03 October 2003 @ 21:48:
Microsoft visual C++

wat ik me heel erg afvraag is hoe dit effect gaat hebben op de cheat-vrijheid van dit spel.
ergens vind ik het een ramp, omdat het nu natuurlijk ERG simpel wordt om een hack/aimbot te schrijven

een voordeel is natuurlijk wel, dat er nu misschien mensen zijn die het voor elkaar te krijgen hl2 ZONDER steam te draaien. Dit zou erg aantrekkelijk zijn vanwege de vele klachten die steam nu al binnen heeft gekregen.
er zijn zelfs geruchten dat hl2 uitgesteld is vanwege steam

[ Voor 37% gewijzigd door BasieP op 03-10-2003 21:55 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:19

ErA

[info]
polaris schreef op 03 October 2003 @ 21:48:
C++ d8 ik.

En nog even voor de handigheid een aantal sites die tevens uitgebreid ingaan op dit probleem:

http://www.planethalflife.com/
http://www.halflife2.net

en voor de liefhebbers van duits vond ik deze:
http://hl2.gamona.de/
[/info]

En zoals gezegd op bijvoorbeeld planethalflife is er nog een bijkomstig gevaar voor Valve. Hun maken gebruik van sommige stukken software die geschreven zijn door derde (Als in een andere Sofware bedrijf). Deze kunnen nu Valve aanklagen als er bijvoorbeeld vergelijkbare software op de markt komt die gebaseerd is op hun source code

[edit]
Kijk, ik zit met psies hetzelfde probleem als basie en mischien wel vele andere.
Waar o waar blijft het official statement van Valve
Er is wellis waar een Forum post op Halflife2.net maar then again. Dat kan ook nep of gehacked zijn. Verder zijn er miljoenen mensen bezig met het doorspitten van de code met heel veel verschillende uitkomsten. Veel zeggen dat het bullshit is etc.
Dus als iemand bewijs heeft voor het wel of niet graag in dit topic posten.

[ Voor 25% gewijzigd door ErA op 03-10-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat Valve zijn ontwikkel spullen, source code ook maar ergens op een systeem zet wat verbinding heeft met de buitenwereld. Als er src is gelekt dan zal dit op een andere manier gebeurt zijn... Source code verzamelen van dergelijke oudere spellen en verwijzingen erin plaatsen naar demos die publiek te zien zijn geweest is veel werk maar zeker niet onmogelijk in de tijd dat hiervoor beschikbaar was (sinds demo release en deze voor alsnog src lek)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27195

Ik zelf geloof nog steeds niet dat de source uitgelekt is, en snap niet waarom zoveel mensen het toch naief maar aanemen van anderen. Er was zoveel meer verzet tegen een veel logischere gebeurtenis als het uitstel van een spel.

Ik wacht ook op een reactie van Valve, hoewel die waarschijnlijk niet snel kan komen. Ik bedoel, hoe kun je zeggen dat dat de code is voor HL 2? Omdat er wat quake en HL1 dingen inzitten? En nu zijn er vast al 10 verschillende versies van de code aan het rondgaan, omdat iedereen maar ff wat eraan gaat verbeteren/toevoegen.
Anoniem: 74137 schreef op 03 oktober 2003 @ 21:42:
[...]

Ja, dat bedoel ik, of -ETz-Memphis Z die zelf maakt?
Ja, die gaat ff een paar duizend textures maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Anoniem: 27195 schreef op 03 oktober 2003 @ 21:54:
Ik zelf geloof nog steeds niet dat de source uitgelekt is, en snap niet waarom zoveel mensen het toch naief maar aanemen van anderen. Er was zoveel meer verzet tegen een veel logischere gebeurtenis als het uitstel van een spel.

Ik wacht ook op een reactie van Valve, hoewel die waarschijnlijk niet snel kan komen. Ik bedoel, hoe kun je zeggen dat dat de code is voor HL 2? Omdat er wat quake en HL1 dingen inzitten? En nu zijn er vast al 10 verschillende versies van de code aan het rondgaan, omdat iedereen maar ff wat eraan gaat verbeteren/toevoegen.
ik ben tot nu toe nog maar 2 verschillende versies van de source tegen gekomen, en 1 van die 2 versies komt aanzienlijk vaker voor dan de ander ;)

maar ik neem niet naief aan wat anderen zeggen, natuurlijk ben ik eerst ook gaan kijken, en heb zelf me conclusies genomen (zie verhaal hierboven)
ErAdiCToR schreef op 03 October 2003 @ 21:53:
Kijk, ik zit met psies hetzelfde probleem als basie en mischien wel vele andere.
Waar o waar blijft het official statement van Valve
Er is wellis waar een Forum post op Halflife2.net maar then again. Dat kan ook nep of gehacked zijn. Verder zijn er miljoenen mensen bezig met het doorspitten van de code met heel veel verschillende uitkomsten. Veel zeggen dat het bullshit is etc.
Dus als iemand bewijs heeft voor het wel of niet graag in dit topic posten.
ik zit idd ook te wachten op een officieel statement, maar als bedrijf is het natuurlijk ERG slecht voor je imago om zulk nieuws niet goed onderbouwt de wereld in te schoppen. dus waarschijnlijk morgen krijgen we een statement, maar dit duurt nog even vanwege voorbereiding (denk ik)

verder kom ik idd ERG veel rare dingen tegen in de code, waarvan ik soms vrolijk wordt, en soms een hele rare kop trek..

zoals dat A3D verhaal. opzich erg leuk als't er in zit, maar als ik logisch nadenk is het ERG onwaarschijnlijk, aangezien ze deze technologie niet mogen gebruiken (is van creative, die het opgekocht heeft)

verder kom ik redelijk veel erg oude dingen tegen. zo ook een rebuild note:
If you are on a dx8 card and want to force the dx7 path, do:

-dx 7

on the command line.
dan denk ik: Direct X 7?????? wtf dat is VET oud (en trek een rare kop)

nog een voorbeeld: ik zat de game menu's is te bekijken, en zie overal staan "Half-Life" maar nergens: "Half-Life 2"

owja:
en WTF, doet zoiets in de source?
Afbeeldingslocatie: http://backupteam.gamepoint.net/smartie/upload/lauraRGB.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door BasieP op 03-10-2003 22:17 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1545

Nog even wat...

in een ander topic in la :p zei helmet dat er om 24.00 onze tijd een persbericht van valve komt... nu heb ik heel wat sites afgelopen maar daar nergens iets over gevonden..

weet iemand anders daar meer van?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Wat voor gevolgen had het toen voor falcon 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Revision schreef op 03 October 2003 @ 22:02:
Ik heb een ander voorbeeld kunnen vinden op planethalflife.net:
Again, this is not the first time source code has leaked. Quake's source was leaked in a similar fashion in early 1997, after the game had been released. Considering Quake source code was later used in numerous games (including Half-Life), you would think this would have been a big deal. But it really wasn't and most people don't even remember the situation now. On the other hand, the Quake source code wasn't distributed nearly as widely as the HL2 source currently is.
@Basiep:

Ik kan ook niet geloven dat gerenomeerde sites waaronder zelfse www.gamespy.com posten dat het confirmed is.

Hier is de forumpost van planethalf.net gezet door "Gabe" (Als het hem echt is )

http://halflife2.homelan....ead.php?s=&threadid=10894

Ik wil een f*cking official statement en wel snel. Het lijkt wel een dikke joke van Valve zelf?

[ Voor 22% gewijzigd door ErA op 03-10-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Revision schreef op 03 October 2003 @ 22:02:
Falcon 4 is een superrealistische sim, het publiek is anders. Het publiek houdt van eerlijkheid en realisme. Meer de kick van het vliegen dan de kick van het winnen (en/of het cheaten). Simmers waren en zijn geen hax0rs.

De mensen die firstpersonshooters spelen zijn niet alleen groter in aantal, maar ook zitten hier meer scriptkiddies, pubertjes, verveelde rotjochies en nerds bij die net iets teveel kennis van programmeren hebben.

Ik heb het lekken van de code van F4.0 (1998?) niet meegekregen toen, maar kan wel beredeneren hoe dat is gegaan. Niet erg heftig dus. Daarnaast was het internet toen veel kleiner dan nu (ja, 5 jaar geleden, maar toch!).

Heb trouwens de hele zut als retail pakket gekocht voor 14 euro. Alleen was mijn joystick ook zo duur dus eerst even een fatsoenlijke stick kopen en dan gaan :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 13:33
Valve beschouwd forum posts als officieële statements. Het is de manier die ze kiezen voor hun fan communicatie. Nadelig is dat halflife2.net er nu elke avond uitligt omdat de site de traffic niet aan kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Een zogenaamd onderschept intern mailtje...

http://www.myg0t.com/ChrisNewcombe-PR.txt

pfff wat een onzin allemaal zeg...

Het lijkt wel of alles rondom halflife 2 een grap is.... Naar mijn mening is dit ook totaal de verkeerde strategie om je spel onder de aandacht te krijgen.
Ik persoonlijk vind het veel beter als totaal onverwacht een spel aangekondigt wordt, dat je een paar screenshots krijgt en daarmee klaar. En dan een maand later gewoon het spel uitbrengen. Als het goed is verkoopt het toch wel.

Over half-life 2 is nu al zoveel crap naar buiten gekomen dat het eigenlijk beetje irritant begint te worden, en je gewoon niet meer weet wat je wel en niet moet geloven.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59232

myg0t wordt toch beschouwd als 1 van de verdachten niet? althans toch door de community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Klopt. Ik heb hier en daar gelezen (halflife2.net fora) dat ze een reputatie hebben als het op dit soort geintjes aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Anoniem: 59232 schreef op 03 oktober 2003 @ 22:46:
myg0t wordt toch beschouwd als 1 van de verdachten niet? althans toch door de community?
ook allemaal conspiracy theory :).

Niemand weet precies wie "de schuldige" is.

ik blijf het een groot nepverhaal vinden

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-06 15:29
Anoniem: 59232 schreef op 03 October 2003 @ 22:46:
Mja omdat bijna iedereen myg0t kent en verder geen andere "game hack" groups, net als ik trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57202

Tja, als iemand hier wel toe de wil heeft is het wel die idioten van myg0t. Maar ik betwijfel toch een beetje of ze echt de know-how hebben om zoiets uit te voeren. Er zijn trouwens wel degelijk nof wel meer 'game-hack' groepen maar deze is veruit de beruchtste.

trouwens, ik kan de Halflife2.net forums op het moment op geen enkele manier meer binnenkomen. Geld dit ook voor iemand anders??

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 57202 op 03-10-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57202 schreef op 03 October 2003 @ 22:57:

trouwens, ik kan de Halflife2.net forums op het moment op geen enkele manier meer binnenkomen. Geld dit ook voor iemand anders??
:) yep.

al kom ik er soms even doorheen, maarja, dan moet je nog zien een topic te openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
seamus21 schreef op 03 October 2003 @ 21:53:
Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat Valve zijn ontwikkel spullen, source code ook maar ergens op een systeem zet wat verbinding heeft met de buitenwereld. Als er src is gelekt dan zal dit op een andere manier gebeurt zijn... Source code verzamelen van dergelijke oudere spellen en verwijzingen erin plaatsen naar demos die publiek te zien zijn geweest is veel werk maar zeker niet onmogelijk in de tijd dat hiervoor beschikbaar was (sinds demo release en deze voor alsnog src lek)
Denk jij dat elke developer twee systemen heeft? Een voor internet access en een voor development?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
De source lek is vooral jammer omdat het imho de community beschadigt. Valve weet wel dat de meeste fans van goede wil zijn maar na deze gebeurtenis wordt het toch veel moeilijker om iemand van buiten te geloven/vertrouwen. Ik bend an ook bang dat Valve nog meer gesloten wordt dan ze al zijn.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:21

Maxow

Hidden Sound System

Het lijk mij dat er meerdere systemen voor internet zijn en de systemen waar op wordt gedeveloped, niet in verbinding met internet staan. (Dat lijkt mij het meest logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

beany

Meeheheheheh

Daarnaast zich er ook peperdure code van andere partijen in de broncode verwerkt. Een veel genoemd voorbeeld hiervan is de Havok Physics Engine, maar ook Miles Sound System staat in de broncode
De soap wordt pas echt compleet op het moment dat blijkt dat Valve code van andere partijen gebruikt waar GEEN licentie gelden voor is betaald.....

Die forum post is wel erg leuk van Gabe, maar zegt mij geen ene ruk... Ik blijf het nog even afwachten.

Heeft er iemand al overigens een mailtje gestuurd naar dat helpgabe@valve.com (dacht ik) wat was geopend om de communite Valve te helpen met dit probleem? Werd de mail geaccepteerd of gebounced??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

seamus21 schreef op 03 October 2003 @ 21:53:
ik denk ook zoiets...toevallig zitten er geen textures bij...ik denk dat in de ontwikkelingsfase waar hl2 zich momenteel inbevindt je toch het hele game bijhande moet hebben om ALLES ff zwaar uit te testen

maar als het waar is wil ik ff op het volgende reageren:

die linux dir kan evengoed enkel code zijn voor een dedicated server..
ik denk niet dat valve zich op een relatief kleine gebruikers groep wil gooien, want dat zou betekenen dat ze het ook moeten supporten

verder denk ik dat de concurrentie hier niet zo heel veel met kan doen...ze kunnen er wel ideetjes uithalen, maar als valve ook nog maar IETS vermoed van illegaal gebruik van code zullen ze wel eens heel terecht de SCO-toer op willen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

@beany ; dat is helpvalve@valve.com volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154

Mooie volledige post blackhole.

Ik heb vanaf het begin de source in handen gehad, en ben met een paar man op het halflife2.net irc meteen begonnen met het filteren van de code op informatie. Dit onder supervisie van Munro; een van de oprichters van hl2.net.
Goed, hieruit volgt een txt file waar alle spoilers / wetenswaardigheden instaan. Deze is nog vol in ontwikkeling en zal als deze af is op hl2.net gepost worden. Nu kan ik deze wel uploaden en hier posten. Maar de vraag is of de mods / GoT bezoekers prijs stellen op deze info. Ik kan me goed voorstellen dat ze / jullie liever niet hebben dat al deze spoilers hier zo geplaatst worden (al is het in een txt die je moet downloaden). Gaarne uitsluitsel hierover.

Spijtig dat de hl2.net fora nu down zijn, er loopt een ernstig mooie draad over de consequenties van het vrij komen van de source. Voor diegene die er toch opkomen; kijk naar een draad over "the real deal on the source-code".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
Valve zal heus niet zo dom zijn om illegale code te gebruiken, het risico is gewoon te groot en daarbij is het 'not done'.

naar post hierboven; ^^ wellicht is het wel zo netjes om alle spoilers betreffende het verhaal etc niet te vertellen. Valve heeft het nu juist geheim gehouden omdat ze dachten dat hierdoor het spel plezier groter zou zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Grijns op 03-10-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Theunage ; zet het onder een dl link, spoil je niet aan de mensen die dat niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Laatst online: 31-12-2024
Onvoorstelbaar dat zoiets kan gebeuren. Ik vermoed dat CS er ook op korte termijn de nodige problemen van gaat ondervinden. Valve kan wel inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 34437 schreef op 03 October 2003 @ 23:26:
ik denk ook zoiets...toevallig zitten er geen textures bij...ik denk dat in de ontwikkelingsfase waar hl2 zich momenteel inbevindt je toch het hele game bijhande moet hebben om ALLES ff zwaar uit te testen
Misschien hebben ze twee systemen, een voor de code en een om de game op uit te testen, mogelijk met remote debugging.
Of de rest was te groot om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 12-06 19:25

bAdmuTs

mAzE

Rare is is dat er toch veel HL1 spul in voorkomt en alle datums zijn van een tijdje trug :?. Ik houd het op dit moment gewoon op een hoax want het is wel heel sterk allemaal. Mocht het toch echt zijn vind ik dit echt een kut streek.

Als het niet echt zou zijn zou valve dat dan niet al gemeld hebben :?

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bAdmuTs schreef op 03 oktober 2003 @ 23:35:
Rare is is dat er toch veel HL1 spul in voorkomt en alle datums zijn van een tijdje trug :?. Ik houd het op dit moment gewoon op een hoax want het is wel heel sterk allemaal. Mocht het toch echt zijn vind ik dit echt een kut streek.

Als het niet echt zou zijn zou valve dat dan niet al gemeld hebben :?
Geloof me ze is echt. Alle ai-scipts zijn aanwezig en nog veel meer. O.a de shader code..

Gabe Newell heeft hl2.net gemaild dat het echt is :'(

ps. ik w8 even met het posten van alle info tot ik een mod gesporken heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 80154 op 03-10-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48876

Info taken from mirc logs..

Source: I have a friend in myg0t. He stated that SX hacked valves boxes, my guess is he emailed gabe, got a reply, looked at the header and grabbed his IP from there. I guess gabe shouldnt be checking mail from work.
Source: He said that he took the source and a 1.3gb file that is the game.
Source: He leaked the source to a few myg0t'ers (toy and someone else) and they leaked it together on the net. Neither of them stole it, just leaked it outside of myg0t.
Source: Ive known myg0t for some time, and was friends with g0d, they have a few skilled people, probably good enough to pull this off.
Source: my friend also stated they would have released the game as well, and that SX is writing hacks for it first.
Source: The game might be leaked sometime next week, depending on whether or not SX gives it out.
Source: You cna use this info freely, but keep my name out of it. Call me AnonJr if you wish :-)
dhampireJames: alright
dhampireJames: thanks
Source: np
dhampireJames: i get all kinds of information all the time so i just write it im never entirely sure if its true or not
Source: im pretty sure this is true
Source: i deeply hate myg0t for what theyve done to CS
Source: normally i wouldnt care, but they should be taken care of...

Some say the game would be released next week, if in fact this is true... this guy will be contacting release groups for help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
OlafvdSpek schreef op 03 October 2003 @ 23:31:
[...]

Misschien hebben ze twee systemen, een voor de code en een om de game op uit te testen, mogelijk met remote debugging.
Of de rest was te groot om te downloaden.
Het is heel normaal om de resources gescheiden te houden... waarschijnlijk is de code zo uit visual sourcesafe gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmpf, beetje geluk volgende week HL2 dus, ergens wel een lichtpuntje want hij kan gelijk geport worden naar Dreamcast (ik méén het, UT2K3 draait ook al dankzij een vriend van me :)), geoptimaliseerd worden voor Nvidia, Linux etc ;). Hopelijk is SX nog een beetje lief en releasen ze het snel. Wel eerst even mijn UTP kabels uit mn bak trekken en firewall erna aanscherpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Het klinkt als mooie toekomstmuziek, maar dat is dus zwaar illegaal. Patches ed kan je vergeten, en het zou heel goed kunnen dat er een patch komt om ze te blocken van Steam. Het klinkt on-Valve, maar verwacht niet dat ze enig respect hebben voor mensen die iets met hun werk, zonder toestemming, doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsof 9/10 gamers zich daar nog wat van aantrekt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154 schreef op 03 October 2003 @ 23:28:

Ik heb vanaf het begin de source in handen gehad, en ben met een paar man op het halflife2.net irc meteen begonnen met het filteren van de code op informatie. Dit onder supervisie van Munro; een van de oprichters van hl2.net.
Goed, hieruit volgt een txt file waar alle spoilers / wetenswaardigheden instaan. Deze is nog vol in ontwikkeling en zal als deze af is op hl2.net gepost worden.
Ik heb even met een aantal mods overlegt en besloten de info te posten.

laat het duidelijk zijn dat niemand het op prijs stelt dat iemand de info die erin staat gewoon in een post gooit zodat bepaalde dingen verklapt worden voor mensen die dit allemaal nog niet willen weten!
NIET LEZEN DUS ALS JE GEEN SPOILERS WILT ZIEN!

Bij deze de voorlopige versie van de txt:
http://www.xs4all.nl/~bruyng/HL2/sourceinfo_3_10_2003.txt

Er is vast nog veel meer info uit de source te halen, we zijn pas dagje bezig, (met name het story gedeelte lijkt te ontbreken / is lastig te vinden) maar als er belangrijke updates volgen pas ik deze txt aan en laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154 schreef op 03 October 2003 @ 23:28:

Spijtig dat de hl2.net fora nu down zijn, er loopt een ernstig mooie draad over de consequenties van het vrij komen van de source. Voor diegene die er toch opkomen; kijk naar een draad over "the real deal on the source-code".
die draad heb ik duz heel de tijd gevolgd. maar nu kom ik er gewoon echt niet meer op.. is idd jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien uit sympathie :P

Maar mocht het zover komen, het zou me niet verbazen als Valve hetzelfde doet (of meer) als wat Blizzard al een paar keer gedaan heeft: projecten die ook maar iets met hun spellen te maken hadden opdoeken (bnetd - Battle.net server bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar de kracht van VALVe zit in de community/mods, zie je het al voor je ; DoD, CS enz allemaal opgedoekt omdat er een cheatclannetje zo lame is om Gabe te hacken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, zo bedoel ik het niet. Ik heb het over Linux/DC/wat dan ook ports :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dat gebeurd ook niet op grote schaal waarschijnlijk. Gewoon een paar nurts die hun HL2 versie optimaliseren voor hun bak. Een gast uit me klas was er al een beetje mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bron: www.counterstrike.nl
Ok, om even de allerlaatste hoop weg te spoelen. De gepubliceerde code is daadwerkelijk de Source code van Half-life 2.

Er was nogal wat twijfel omdat het statement te vaag zou zijn, er niks op de officiele website van Valve staat en er geen nieuwsbrieven zijn verstuurd met dit nieuws.

Door al deze vragen en geruchten, heb ik Gabe Newell persoonlijk gemailed met de vraag of het nou ECHT waar is:

Hello Gabe,
I'm Eswip from The Netherlands and I'm part of the www.counter-strike.nl crew.

I have got a question for you since I've read all about the leaked Source code. At first I didn't believe it, but now with a statement from you, it seems to be true. But I can't find a source were I can see your statement, so I still have got some hope that this is a fake. Plz reply to me because I think this is all way to strange. Plz help me out here.

Greets,

Eswip
En dit was wat het antwoord dat ik zonet in m'n mailbox kreeg:
Yes, it is true.
Een kort maar duidelijk antwoord.

Ik heb zelfs al vernomen dat de code van Half-life 2 compileable is, maar daarover misschien later meer.
Bron: Gabe Newell
toon volledige bericht
zoals Theunage als zei..
maar omdat veel sites zo goed als plat liggen kan je het hier zien....

dus tis geen hoax.!!!! denk ik.

-edit

mocht het uiteindelijk blijken wel een hoax te zijn dan is het de best uitgevoerde die ik ooit heb meegemaakt. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1545 op 04-10-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk is de source compilable? :) (correct me if I'm wrong :+).

En als Gabe nogsteeds onder hack control is is zn mailbox dat ook dus denk ik dat dit niet veel meer zegt dan die HL2.net forumpost :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja iedereen die de source heeft bekeken kan je vertellen dat het iig gedeeltelijk echt hl2-code betreft. Kijk enkel maar naar de ai-scripts, deze zullen ze nooit zomaar uit handen hebben gegeven.
Anoniem: 81642 schreef op 04 October 2003 @ 00:20:
Tuurlijk is de source compilable? :) (correct me if I'm wrong :+).

En als Gabe nogsteeds onder hack control is is zn mailbox dat ook dus denk ik dat dit niet veel meer zegt dan die HL2.net forumpost :(.
Tja als zijn mailbox gekaapt is kun je er ook vanuit gaan dat de sourcecode gecopieerd is. Hoe je het dan ook bekijkt; de source is valid.

Ik moet steeds denken aan wat John Carmack denkt nu hij de code onder ogen heeft. Waarschijnlijk erg dubbel gevoel...

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 80154 op 04-10-2003 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
Anoniem: 81642 schreef op 04 oktober 2003 @ 00:15:
Gewoon een paar nurts die hun HL2 versie optimaliseren voor hun bak. Een gast uit me klas was er al een beetje mee bezig.
Geloof je het zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja. (het is nogal een nerd, hij draait ook o.a. UT2K3/Worms3D Demo op zn Dreamcast. Zie niet in waarom hij nu niet bezig kan zijn met optimaliseren?

@Theunage ; Grr, het is laat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 11:55

pietje63

RTFM

je zet op je site dat je hem mailt -> dan krijg je vast 10 mailtjes terug dat het correct is; maar of die mails echt van hem komen...

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Weet je waar ik opeens aan denk. Ik weet het niet grappig:

Halflife2.sourceforge.net :-)

ik weet het niet grappig, maar ik zie het gewoon voor me dat halflife2 compeet public wordt. in de zin van 100 verschillende games etc. :-/ Dit komt nooit meer goed. Tenzij Valve overnieuw begint.

[ Voor 53% gewijzigd door ErA op 04-10-2003 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

Anoniem: 81642 schreef op 04 oktober 2003 @ 00:29:
[...]

Ja. (het is nogal een nerd, hij draait ook o.a. UT2K3/Worms3D Demo op zn Dreamcast. Zie niet in waarom hij nu niet bezig kan zijn met optimaliseren?

moest dat waar zijn dan zie ik niet in waarom hij nu niet zijn Ferrari aan het parkeren zou zijn naast het gebouw van Idsoftware of Valve ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
Anoniem: 81642 schreef op 04 October 2003 @ 00:29:
[...]

geloof me, als je serieus genomen wilt worden op dit forum is het aan te raden dit soort claims te bewijzen danwel niet te maken...

ut2k3 op dreamcast? .... :X

maar back on topic. Ik denk dat Gabe wel genoeg gereageerd heeft om te concluderen dat de source echt is, tis nu hopen dat de rest niet gelekt is. Als het wel zo is zou het wel verklaren waarom Gabe zo snel de hulp v/d community heeft ingeroepen.

[ Voor 22% gewijzigd door Grijns op 04-10-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Wat een raar gedoe allemaal. :/

Eerst HL2 uitgesteld dus waarschijnlijk rond de feestdagen. Grote ophef erover geweest

Daarna breekt er een 'myg0t' member (tenminste dat wordt gedacht) en download een paar dagen later de complete source code alleen maar via zo'n stomme outlook bug (Gabe is potverdikke vele jare programmeur geweest bij MS)

Daarna gaat er nog een valve medewerker in de fout en zit te verkondigen dat STEAM nog niet perfect is en dat het veel tijd gaat kosten... die log van die medewerker wordt ook nog onderschept door een hackertje...

Echt een slechte dag voor valve...

Als dit hele gedoe voor 100% waar is ben ik bang dat Valve aantal stukken code gaat herschrijven wat veel tijd in beslag gaat nemen, mischien HL2 in 2004?

|:(

Laat het nou net die vervelende myg0t members zijn met hun racistische en zieke opmerkingen :r

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 89184 op 04-10-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

Damian

Insane Obtrusion

Grijns schreef op 04 October 2003 @ 01:03:
[...]

geloof me, als je serieus genomen wilt worden op dit forum is het aan te raden dit soort claims te bewijzen danwel niet te maken...

laat die jongen dat nou lekker denken, wij weten wel beter, nu terug ontopic!!

Ik heb de source ook hier, en ff een beetje doorgespit.

Iemand al iets gecompileerd gezien ??

Ik heb Borland builder aan het werk gezet, maar komt niet veel zinnigs uit ;?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 12-06 11:30

cky

Anoniem: 80154 schreef op 03 October 2003 @ 23:55:
[...]

Ik heb even met een aantal mods overlegt en besloten de info te posten.

laat het duidelijk zijn dat niemand het op prijs stelt dat iemand de info die erin staat gewoon in een post gooit zodat bepaalde dingen verklapt worden voor mensen die dit allemaal nog niet willen weten!
NIET LEZEN DUS ALS JE GEEN SPOILERS WILT ZIEN!

Bij deze de voorlopige versie van de txt:
http://www.xs4all.nl/~bruyng/HL2/sourceinfo_3_10_2003.txt

Er is vast nog veel meer info uit de source te halen, we zijn pas dagje bezig, (met name het story gedeelte lijkt te ontbreken / is lastig te vinden) maar als er belangrijke updates volgen pas ik deze txt aan en laat ik het wel weten.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom deze quote? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
myg0t???????

Wat heb ik een h-e-k-e-l aan die mensen. Echt waar.
Ik heb al een paar run-ins gehad met die knakkers, zware cheaters waren het. Ze speelden Halflife niet omdat ze het leuk vonden, maar omdat ze met het cheaten mensen het leven zuur konden maken.
Echte losers. Leden maakten zichzelf van kant, ze konden niet eens met zichzelf leven.

Opgeruimd staat netjes, waardeloze hoopjes mens. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
OlafvdSpek schreef op 03 oktober 2003 @ 23:21:
[...]

Denk jij dat elke developer twee systemen heeft? Een voor internet access en een voor development?
Wel als het gaat om dit soort development...

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Stukje hoax-tracing van halfLife2.net:
Normally something like this wouldn't be considered news worthy, however we felt this specific situation called for a notice that was sure to grab attention.

There are hundreds of users on the HalfLife2.Net boards and elsewhere that are near convinced that Gabe Newell's posts on this board are as fake as the e-mail that mislead thousands of fans less than a week ago. Many are at the very least skeptical about Gabe's interaction on our boards, raising many questions and concerns about its authenticity.

Gabe has taken interest and posted on our forum previously, and quite honestly his relationship with this community is too often taken for granted. Unfortunately up until this point the staff here haven't been able to give anyone any solid reasons as to why we actually know that it's him. For peace of mind and to attempt to reassure those of you with doubts, we ran a traceroute on the IP that posted Gabe's call for help and as expected, it originated from Valve Software's offices in Seattle (the same details that appear in legitimate e-mail headers from Valve Software employees).

While we won't post the IPs or hostnames here publically for obvious reasons, if you're a member of the press and would like to see the traceroute for yourself, I have no problems with you taking the time to e-mail me.
Tja, wie is hier "member of the press", en dan nog: is zo'n trace iets waard... kan ook allemaal in elkaar geflanst zijn... maar het is weer een stukje van de puzzel erbij.

Er stond ook nog een stukje over ene Joolz, een notoire cheat-dingeser, die de actie "one step too far" vond.

Inmiddels kan ik de site nauwelijks meer bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 04-10-2003 03:31 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57202

De shack heeft intussen kennenlijk een mailtje van Gabe newell gekregen:
1) We've taken our network connection down to pretty much a minimum. We're still finding machines internally that have been compromised.

2) The suite of tools that the attacker was using included the modified version of RemotelyAnywhere (basically a Remote Desktop-style remote admin tool), Haxker Defender (a process, registry key and file hiding tool), the key logger, and various networking utilities that allowed them to transfer files (compressors, NetCat, and FTP). We also are pretty sure they were sniffing our network to gather passwords and other information. Haxker Defender includes a file system driver that allows an attacker to have stuff on your machine that is invisible, unless you do something like mount the drive under another OS that has NTFS support.

We have determined one way of detecting some infected machines, which is using a connection viewer to detect connections to anomalous hosts external to our network.

We still don't know their entry method.

3) In general, the community has been remarkably swift at tracking down the sources of the leak. What would be most helpful now are IP addresses of the people who were responsible for the intrusion or for the denial of service attacks.

4) Also, please continue to send in URLs of websites hosting the source code. We've been contacting people and asking them to take it down.

5) There's anecdotal evidence that other game developers have been targeted by whoever attacked us. This hasn't been confirmed. We've been providing other game developers with more detailed information about the exploits and evidence of infiltration.

6) We're running a little bit blind with our network shut down, but it seems like some of the press has picked up the story. I've been fielding calls from the mainstream non-games, non-technical press.all day. Hopefully they will get to report shortly what a mistake it is to piss off a whole bunch of gamers and get them hunting you around the Internet.

For any information related to this, please send it to helpvalve@valvesoftware.com, or you can always send to gaben@valvesoftware.com as well.
toon volledige bericht
In de de tussentijd schijnt halflife2.net problemen met zijn database te hebben. Ik de site nu weer wel bereiken maar alles dat ze hebben is een berichtje dat ze hun database aan het reorganiseren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Mijn visie op het geheel: Gabe Newell is een grote sukkel omdat hij verantwoordelijk is voor de lek. Als de geruchten over de hack van zijn workstation waar zijn tenminste. Als je de source code van zo'n spel op een computer die op het internet is aangesloten, en je niet in de gaten hebt dat iemand die code aan het stelen is, dan is er iets goed mis met je. Ik geef dus voor een groot deel de schuld aan Gabe. Dom.

En verder: Misschien is het verstandig om HL2 met 6 maanden uit te stellen. Vervolgens pas je de code zodanig aan dat alle cheats die men op de huidige code zal richten niet zullen werken met de nieuwe code. Kan je meteen ff op nieuwe DirectX 9 wachten met support voor de NV30 codepath, dan doet HL2 het ook meteen goed op nV kaarten. En verder sux het onwijs voor Valve dat de sound & grafix engine nu op het internet is. Lawsuit anyone ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

silentsnow schreef op 04 October 2003 @ 07:30:
Mijn visie op het geheel: Gabe Newell is een grote sukkel omdat hij verantwoordelijk is voor de lek. Als de geruchten over de hack van zijn workstation waar zijn tenminste. Als je de source code van zo'n spel op een computer die op het internet is aangesloten, en je niet in de gaten hebt dat iemand die code aan het stelen is, dan is er iets goed mis met je. Ik geef dus voor een groot deel de schuld aan Gabe. Dom.
Geloof in een rechtvaardige wereld noem ik dat. Hetzelfde als : "een vrouw is verkracht toen ze laat alleen op straat liep," met het antwoord: "Had ze maar niet alleen op straat moeten lopen, dan vraag je erom." Dat is natuurlijk Bshit, je hebt niet het recht om die vrouw te verkrachten noch de Source code van een maatschappij te jatten. Ik kan je verzekeren dat de deur niet wagenwijd openstond want dan had iedere gek die Source kunnen pakken.
Nee, dit is het werk geweest van uber-Hackers die helaas niks anders met hun tijd kunnen doen.

Ik steun Valve onvoorwaardelijk.
Je gaat er toch niet vanuit dat iedereen op jacht is naar de CODE van je project? Het is alleen ook bij Falcon 4.0 gebeurd (volgens gamer.nl), dit is in de wrange zin van het woord, uniek.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Ik heb ergens gevonden dat Worldcraft zonder fouten uit de source kan gecompiled worden.
Over die textures: Ik ben van plan simpele textures te gebruiken hoor :p

Nu moet ik gewoon iemand vinden die me wil meehelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een paar korte overwegingen:
• De vermeende post van GN op het HL2-forum getuigt van enorm amateurisme. Dat formatteren, niet passwords op het CVS wijzigen, de gemiddelde GoT-gebruiker zou het zo nog kunnen doen, maar, zoals iemand op IRC gisteren meldde: "De gemiddelde game developer is beter beveiligd dan het Pentagon." Hoogst onwaarschijnlijk dat er binnen 48 uur trouwens zoveel lekken aan het licht komen. Silentsnow zegt het al: als het waar is, is GN een ontzettend rund.
• Dat de post is getraceroute is hartstikke leuk maar het zegt niks: een IP kan je spoofen. Is enorm veel makkelijker dan de source van HL2 jatten :)
• Als GN de community zou willen toespreken zou 'ie 1 kanaal kiezen. Niet een onvolledige post op pagina 40 van een topic op HL2l en vervolgens een onvolledige mail naar de shack (url, trouwens?).
Bovendien zijn beide oncontroleerbare bronnen. Als GN echt de publiciteit had gezocht, had 'ie dat via de Valve-webstek gedaan.
• Bovendien is het publiek maken van een 'speciaal mailadres' het *allerlaatste* wat je moet doen. Wat voor hulp heeft 'ie nou helemaal nodig? Dat niemand die source verder verspreid? Daar hoeft 'ie geen mail over te krijgen. Ik zeg: dat mailadres is gepost om te zorgen dat ze bij Valve voorlopig niet kunnen mailen. Zulke hoaxes zijn bepaald courant ;) Trouwens, mensen die meer weten van deze 'rip' zullen doorgaans ook wel in staat zijn een mailadres op te duikelen :)
• (edit: nog vergeten:) Als die post op HL2.net waar is, is Gabe Newell de enige IT-prof ter wereld die z'n preview pane in Outlook aan heeft staan :D
• Alle, maar dan ook alle informatie is hearsay. Hierboven staat een mooie: iemand meldt dat 'ie op een ander forum heeft gelezen dat iemand een mailtje *zou* hebben gestuurd, en dat wordt hier als feit gepresenteerd. Dit is een klassiek symptoom van de urban myth.

Afbeeldingslocatie: http://rataplan.net/files/got/hlerror.gif

Dan de source zelf. Bij het uitpakken krijg je ondermeer een hele zooi batch-files, waarvan build_hl2_rebuildall.bat de aangewezen batch lijkt om het project te compileren. Nota bene: er staan zowel batches voor HL1 als voor HL2 in. Wat valt dan op: in sommige batches voor HL2 staan regels als
code:
1
%MSDEV% dlls/hl.dsp %CONFIG%"hl - Win32 Release HL2" %build_target%
en elders vind je
code:
1
%MSDEV% master/hlmaster.dsp %CONFIG%"HLMaster - Win32 Release" %1
Ik mag aannemen dat de naam van het pakket goed wordt meegegeven; en dat Valve HL en HL2 niet door elkaar gebruikt. ZEKER niet als de sources van HL en HL2 naast elkaar in de CVS staan. Ook wordt er in de source gebruik gemaakt van allerlei wildcards waar later blijkbaar automatisch codecommentaar (build dates enzo) voor in de plaats moet komen, maar dat gebeurt op een dermate rommelige manier dat ik alleen maar kan concluderen dat deze code letterlijk bijelkaar is geraapt. Als ze zo stom zijn dat ze de code hebben laten jatten is dit ook niet gek, maar toch.

Heel benieuwd ben ik naar de vraag of HL1 wél compileert, dat moet nog getest worden B) Als dat niet het geval is, is het natuurlijk helemaal duidelijk.

In het verlengde hiervan wil ik nog wel ff op Theunage c.s. reageren: leuk log, maar de bewijzen zijn op z'n best dunnetjes.
// Ignore if pissed at player

They have attitudes toward you!
...zegt natuurlijk niks over HL2 of niet; zoiets kan net zo goed in de source van HL1 - of die van Commander Keen - hebben gestaan. En hoe je uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
void VideoMode_GetCurrentRenderer( char *name, int namelen, int *windowed )
{
    Q_strncpy( name, videomode->GetName(), namelen );
    if ( windowed )
{

*windowed = videomode->IsWindowedMode() ? 1 : 0;
af kan leiden dat er een windowed mode is, is mij ook een raadsel. Het enige dat hier staat is dat het programma het kan detecteren als het in windowedmode draait, maar nergens is gezegd dat het daar niet vervolgens ogenblikkelijk fullscreen van maakt. De meeste zaken uit de lijst zijn op vergelijkbare wijze niet attribueerbaar aan HL2; op z'n minst wordt bijna nergens iets gezegd wat niet net zo goed voor HL1 kan gelden. Sorry dude :>

Verder verwijs ik nog maar eens naar ErAdiCToR in "Gerucht : Source code Half-Life 2 uitgel" . Dat is een codeanalyse waar ik er meer van wil zien :)

Tot slot: de code compileert niet, althans niet bij mij. Ik heb inmiddels twee pogingen à drie kwartier het stuk achter de rug, en 'behalve' een log van vijf meg dat *barst* van de errors, heeft dat niks behalve bovenstaand plaatje opgeleverd. Aangezien ik een vrij aparte config draai, zal ik later misschien nog even een schone install van VS6 proberen (maar daar moet ik zin in hebben); tot dusverre zeg ik: hoax.

Wel een goeie hoax :)

Ook ik zeg niet dat ik zekerheid omtrent het karakter van deze code heb. Maar alles bijeen is het onwaarschijnlijk dat het de feitelijke code betreft. Als het zo is, is het natuurlijk een ramp voor Valve en kan het spel de komende maanden *niet* uitkomen; security would be shot within hours. Wat erger is: iedereen kan z'n eigen HL2-server bouwen, dus gratis online gamen wordt een makkie.

Maar ik vermoed dat het een publiciteitsstunt is; en dat Valve zelf dit gerucht in de wereld heeft geholpen. Begindatum 9/11, en het komt toevallig twee dagen na de gehoopte releasedatum aan het licht. Allemaal nét te convenient.

Valve zal er zelf ook wel van hebben gebaald dat het 30 september niet heeft gehaald. Dit is natuurlijk een schitterende kluif voor iedereen die de afgelopen "ah, toe?" heeft gepost, het zorgt ervoor dat de aandacht niet verslapt. Verder is het ook een prachtige manier om het "when it's done" in een nieuw jasje te steken. Dat ze formeel én niet ontkennen én niet bevestigen is wat dat betreft een teken aan de wand.

Vooralsnog ga ik er dus van uit dat HL2 onder honderdduizenden kerstbomen zal liggen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 10:14 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat ik heel vreemd vind is dat er de vorige dag (1 oktober ) nog een interview is gepubliceerd op gamespot
ik weet alleen niet wanneer dat is opgenomen.

ik denk dat er iets goed mis is met valve (interne strubbelingen/ruzies?). en daarbij is het voor mij een groot vraagteken hoe deze slimme mensen die jaren bezig zijn met coden en debuggen, niet een veilige internet verbinding op kunnen zetten.
dat is net zoals een automonteur met jaren ervaring "vergeet" het stuur in de auto te monteren.

verder snap ik sommige dingen niet van de source. bijv. ik zie stukjes mysql (src_main\utils\vmpi\mysql) wat toch echt met een gpl header staat. en het is een beetje een zooitje.

alleen jammer dat het allemaal zo slecht is gedocumenteerd tussen de code :P

_als_ het daadwerkelijk code is van valve, zou ik als valve zijnde een oproep doen om mee te werken aan dit spel. bijv vertalingen naar spaans/chinees/nederlands ofzo.

over cheaten: meestal is het motto "wat niet weet wat niet deert" en ik ben van mening dat iedereen mag weten van een goede beveiliging hoe die werkt.

aan TS: zou het niet beter zijn om het plaatje "newsplash.bmp" (2002) te gebruiken ipv de oude van worldcraft (1997) :)

[ Voor 29% gewijzigd door PipoDeClown op 04-10-2003 10:44 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
-ETz-Memphis Z schreef op 04 October 2003 @ 10:02:
Ik heb ergens gevonden dat Worldcraft zonder fouten uit de source kan gecompiled worden.
Over die textures: Ik ben van plan simpele textures te gebruiken hoor :p

Nu moet ik gewoon iemand vinden die me wil meehelpen :)
Bevestigd! Met placeholders kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

C:\src_main\devtools\bin

---> hierin staan een hoop exe's. kan iemand me zeggen waarvoor die zijn? :p

Ze hebben een Dx-teken :p

C:\src_main\dlls\hl2_dll

---> en hierin lijken wel AI dingen te staan, al weet ik niet wat :9

[ Voor 30% gewijzigd door ETzPliskin op 04-10-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

-ETz-Memphis Z schreef op 04 October 2003 @ 10:44:

Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk zijn het container programs om directx-classes mee te testen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

-ETz-Memphis Z schreef op 04 oktober 2003 @ 10:44:

C:\src_main\dlls\hl2_dll

---> en hierin lijken wel AI dingen te staan, al weet ik niet wat :9
perl = tja voor test scripts oa.
masm = compiler (oudere versie btw)
ml = linker
wat testprogrammaatjes

probeer ze maar, kan geen kwaad bijv fxc.exe
code:
1
Microsoft (R) D3DX9 Shader Compiler 4.09.00.1085 PRIVATE INTERNAL

waarbij internal in het rood staat :P - zal wel van de sdk afkomen

[ Voor 20% gewijzigd door PipoDeClown op 04-10-2003 10:50 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Mocht het inderdaad het geval zijn kan ik niets anders zeggen dan: wat dom. Lijkt me toch dat je als developer weet dat er mensen zijn die je spullen willen hebben. Natuurlijk keur ik het gedrag van die 'hackers' niet goed, maar ook valve had niet zo naief moeten zijn...

Anyway, zal iig betekenen dat het spel veel later uit zal komen. Lijkt me niet dat het voor de singleplayer experience betekenis heeft dat de code vrij is. Echter is de hele multiplayer in een keer dood.

misschien een concurerend software bedrijf dat roet in het eten wil gooien...?

edit: En waarom staat er op de officiele site van valve nog niets te lezen hierover... je zou toch zeggen dat je bij zo een drama minstens een statement op je eigen site zet... (www.valvesoftware.com)

[ Voor 18% gewijzigd door kixor op 04-10-2003 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

BuildCmds= \
if exist ..\..\hl2.exe attrib -r ..\..\hl2.exe \
copy $(TargetPath) ..\..\hl2.exe \
if exist ..\..\tf2.exe attrib -r ..\..\tf2.exe \
copy $(TargetPath) ..\..\tf2.exe \
if exist $(TargetDir)\launcher_main.map copy $(TargetDir)\launcher_main.map ..\..\tf2.map \
if exist $(TargetDir)\launcher_main.map copy $(TargetDir)\launcher_main.map ..\..\hl2.map \
attrib -r ..\..\tf2.dat \
attrib -r ..\..\hl2.dat \
..\..\bin\newdat ..\..\tf2.exe \
..\..\bin\newdat ..\..\hl2.exe \

tf2.exe :D
hl2.exe :D

Ik wil die eruit krijgen :p kon ik maar iets van programmeren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Compile /launcher_main
Compile /launher
Als je compile /engine doet, dan krijg je 2 unresolved externals. Dan moet je ff die twee methods wegmarkeren en dan compilen.
Compile /engine
Compile filesystem/filesystem_stdio
Compile /gameui
Copy gameui.dll to ../hl2/bin/
Compile /materialsystem
Compile /shaderdx8
Compile /studiorender
Compile /tier0
Compile /vgui2
Compile /vguimatsurface
Compile /vphysics
Compile /vstdlib

met VC6.0 SP5.

[ Voor 15% gewijzigd door silentsnow op 04-10-2003 10:58 ]

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

C:\src_main\utils\qmap\currel

Hierin staan een paar .max files.

Spijtig genoeg heb ik 3dStudio niet geinstalleerd staan :p

Heeft iemand die al geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:34

Exirion

Gadgetfetisjist

PipoDeClown schreef op 04 October 2003 @ 10:47:
masm = compiler (oudere versie btw)
MASM is geen compiler maar een assembler.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58898

-ETz-Memphis Z schreef op 04 October 2003 @ 11:00:
C:\src_main\utils\qmap\currel

Hierin staan een paar .max files.

Spijtig genoeg heb ik 3dStudio niet geinstalleerd staan :p

Heeft iemand die al geopend?
vet ik ga zo efe kijken

//edit.

Het is niet zoveel bijzonders. Hij zijn voornamelijk tests. Zoals een kubus gevuld met platformen.

Het "mooiste" wat er tussen stond was dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jjm.evers/max.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 58898 op 04-10-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grijns schreef op 04 October 2003 @ 01:03:
[...]

Feit 1 ; er draait (linux en dus) WINE op.
Feit 2 ; er is een netwerk adapter voor (zodat je levels etc. via LAN kan inladen)
Feit 3 ; er zijn muis en toetsenboard voor

Waarom dit niet kan zie ik even niet in :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

silentsnow schreef op 04 October 2003 @ 10:57:
Als je compile /engine doet, dan krijg je 2 unresolved externals. Dan moet je ff die twee methods wegmarkeren en dan compilen.
Gaat dit over
code:
1
class __declspec(align(16)) Vector4DAligned : public Vector4D
en
code:
1
class __declspec(align(16)) VectorAligned : public Vector
? Zo ja: daar krijg ik "error C2485: 'align' : unrecognized extended attribute" ("The declaration attribute is not valid.") op; maar zonder gaat dit natuurlijk helemaal fout... Over welke methods heb jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
Anoniem: 81642 schreef op 04 October 2003 @ 11:37:
[...]

Feit 1 ; er draait (linux en dus) WINE op.
Feit 2 ; er is een netwerk adapter voor (zodat je levels etc. via LAN kan inladen)
Feit 3 ; er zijn muis en toetsenboard voor

Waarom dit niet kan zie ik even niet in :s.
We raken nu welliecht volledig offtopic maar is de Xbox op dit moment niet de meest krachtige console? Linux op een dreamcast betekend toch niet meteen een geweldige srong in cpu power?

Ut2k3 lijkt me niet een spel dat je wil spelen onder de 700Mhz celly en 128 mb meg... maar dat kan ik natuurlijk fout hebben.

feit is dat het porten van spellen zonder toestemming van de developper, zoals Valve in dit geval, niet een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie post
Niemand kan 100% zeker zeggen of de gelekte code (maybe gedeeltelijk) de Hl2 source-code van een maand terug is. Het blijft even wachten op uitsluitsel van Valve zelf.

We zijn gister een document of 20 tegengekomen die niet van de gangbare Valve-disclaimer zijn voorzien. In plaats daarvan staat er een ID-software-disclaimer. Maar het gekke is dat we in die documenten geen code kunnen vinden die specifiek en enkel door ID software is geschreven.

Zo staat dit o.a. boven de:
..\hl2_src\src_main\dlls\hl2_dll\weapon_manhack.cpp

vergelijk met deze:
..\hl2_src\src_main\dlls\hl2_dll\player_manhack.cpp

op z'n zachts gezegd vreemd.
Het lijkt er ook op dat het weapon_manhack.ccp een vrij oude en incomplete file is. Vreemd dat deze er nog zo tussen zit.

Gek blijft dat als het een hoax is hoe ze aan sommige info zijn gekomen. De namen van wapens, monsters, npc's die nog niet vrijgegeven waren. Misschien hebben ze alles verzonnen, maar dit acht ik toch vrij onwaarschijnlijk.

Laatste opmerking, lees dit docu eens:
..\hl2_src\src_main\common\vtuneapi.h

Ik mag hopen dat dit niet waar is want dan kan Valve weleens een schadeclaim aan zijn broek krijgen. We zijn er nog niet uit hoe het nu precies zit met die dev. tools. Of bijvoorbeeld de Microsoft programmatuur daarin aaanwezig wel zo gepubliceerd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grijns schreef op 04 oktober 2003 @ 12:06:
[...]

We raken nu welliecht volledig offtopic maar is de Xbox op dit moment niet de meest krachtige console? Linux op een dreamcast betekend toch niet meteen een geweldige srong in cpu power?

Ut2k3 lijkt me niet een spel dat je wil spelen onder de 700Mhz celly en 128 mb meg... maar dat kan ik natuurlijk fout hebben.

feit is dat het porten van spellen zonder toestemming van de developper, zoals Valve in dit geval, niet een goed idee is.
-laatste offtopic post-

Vreemdgenoeg draait UT2k3 online, 640*480, alles op medium erg goed. Zodra hij met bots te maken krijgt gaat ie laggen 8)7. Maar volgende keer niet zo ongelovig zijn heh, ik zou het niet posten zonder te wetend at het kan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.planethalflife.com/ vermeldt dat er waarschijnlijk nog meer is gejat dan de source code. Ook wordt er gewaarschuwd voor het downloaden van HL2 stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Rataplan schreef op 04 oktober 2003 @ 10:03:
Maar ik vermoed dat het een publiciteitsstunt is; en dat Valve zelf dit gerucht in de wereld heeft geholpen. Begindatum 9/11, en het komt toevallig twee dagen na de gehoopte releasedatum aan het licht. Allemaal nét te convenient.
Lijkt me toch niet zo'n hele goede publiciteitsstunt, aangezien je als developer jezelf wel in je hempje zet.

Je geeft hier praktisch toe dat je je eigen beveiliging niet op orde hebt, en je lijkt in de ogen van een hoop mensen incompetent bezig te zijn.

Zeker als ik hoor dat hier misschien ook nog wel 3rd party code inzit. Als 3rd party moet je dan wel op de hoogte van de hoax zijn, anders wordt je toch best angstig/pissing kan ik me zo voorstellen.

Just my 2 cents.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Hahaha
UPDATE: While there are numerous examples, two files in particular are circulating that claim to be builds of Half-Life 2, both are over a gig: one contains no HL2 content and is really just a front for a key-logging program, and the other contains gay porn. Don't be stupid, and don't download anything HL2 related that isn't official or from a reputable site. It's either illegal, fake, or filled with viruses, so no matter what, you lose.
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik heb gister de source bekeken, maar kon zo op het eerste gezicht weinig Dx9 spul terugvinden. Alle shader code was op Dx8 gericht. Ik vond verder dat er erg veel 'FIXME' meldingen in stonden (teveel naar mijn smaak) en de code niet echt oogde als een 'nieuwe' engine, meer als een 'extensie' van een bestaande engine: sommige code is C, dan weer C++ en de kwaliteit van de code verschilt dramatisch per file, de ene file bevat erg mooie code, de andere file ronduit prutswerk, zoals dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
for(int i=0;i<somevar;i++)
{
      int j;
      for(j=0;j<someothervar;j++)
      {
           //...
       }
}

Die 'int j' geeft aan dat het oude C code is die is gemigreerd, maar niet goed. Klinkt als nittpicking, maar zo zijn er veel voorbeelden te vinden die niet echt goed in elkaar steken. Ook veel stukken die uitgecommentarieerd zijn, ook niet best.

Maar het allerraarst vond ik dit: waarom is het VC++ 6.0 ? Ik begrijp daar geen moer van. VS.NET 2002 was voor C++ wellicht een kleine teleurstelling, VS.NET 2003 is dat zeker niet, met veel betere intellisense en veel betere compiler. Ik kan er geen reden voor verzinnen waarom ze NIET zijn geupgrade, tenslotte is VS.NET 2003 al een tijdje uit.

Ook het verhaal dat Gabe's computer via outlook is ge-entered zegt mij dat hij een oude Outlook versie heeft gebruikt (Outlook 2000 gooit alle .exe en script attachments al weg, dus hij gebruikt een nog oudere).

OF we zitten naar een oude versie te kijken van de code (en ik kan me echt niet voorstellen dat dit sourcecode is die een maand voor release zit, zoveel FIXME's en ronduit vage comments van programmers die maar wat gedaan hebben en in de comments vragen 'of dit wellicht niet anders moet'), OF Valve moet intern eens gaan nadenken of ze bepaalde zaken niet eens upgraden naar wat nieuwere versies. Tenslotte hoeven ze het om het geld niet te doen.

De source-tree vond ik zelf, maar dat is persoonlijk, niet zo goed georganiseerd. Het leek meer op een verzameling files van een buildserver waar nog een hoop oude troep op stond.

Ik denk niet dat het een hoax is, er zit zoveel code bij en veel code is echt van een niveau Carmack (die ook niet state-of-the-art C/C++ schrijft, maar qua functionaliteit wel erg goed is) : functioneel van een erg hoog niveau, dat ga je niet distribueren als hoax.

Ik denk wel dat niet zoveel mensen hier veel aan hebben, het kost IMHO zoveel tijd om alles precies te doorgronden, want het is slecht becommentarieerd en uiteraard zit er geen doc bij wat wat is, dus 'even' de code in je eigen rammelende 3D engine plakken zal niet gaan.

(edit) ik heb de source via een link in de /. thread gevonden. Ik doe verder geen 3D programming meer, dus heb de source verder weer verwijderd, was alleen nieuwsgierig of de programmeerkwaliteit van de HL1 render code was verbeterd (Valve heeft een aantal routines gereleased in de SDK, o.a. de model renderer). Dat lijkt er niet op, maar dat zegt niets over de functionaliteit die er in zit. Ik moet er niet aan denken deze sourcecode te moeten onderhouden...

[ Voor 10% gewijzigd door EfBe op 04-10-2003 12:42 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA

ErA

Juist, maar ik geloof dat hier inderdaad sprake is van een publiciteits stunt of iig een HOAx. De dingen die mij doen geloven dat het een HOAX is overtuigen me meer dan andersom. En kijk eens wat een game developer voor het eerst heeft bereikt:
HL2 Source Code Leak on MSNBC

Some of the bigger news outlets are picking up stories on the HL2 source code leak, here's an article on MSNBC entitled "Hacker spoils game for software firm." Here's a peek:
Though the theft stirred considerable buzz in the gaming community, and raised fears that the release of “Half Life 2” — originally slated for September — could be delayed beyond Christmas, observers said it was not expected to have a significant impact on the company.
Pachter, the gaming analyst, said that while other game developers could try to piggy-back on the “Half Life 2” code to create bootleg versions of the game, they probably would not be able to distribute their product.

“It’s a close community and it’s going to be difficult for someone to come out with a game and try to pretend they developed it themselves,” he said. “It would be like taking a copy of ‘Moby Dick’ and changing the names and saying you wrote it.”

UPDATE: The BBC has a similar article.:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/3162074.stm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 09:30

Mark Lor

...

builds ja, de source die ik heb is gerarred 32 mb en unrarred 160 mb

[ Voor 50% gewijzigd door Mark Lor op 04-10-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Anoniem: 80154 schreef op 04 oktober 2003 @ 12:07:
Gek blijft dat als het een hoax is hoe ze aan sommige info zijn gekomen. De namen van wapens, monsters, npc's die nog niet vrijgegeven waren. Misschien hebben ze alles verzonnen, maar dit acht ik toch vrij onwaarschijnlijk.
Als mijn conspiracy-theory ("Valve heeft zelf geleaked") zou kloppen, is dit natuurlijk niet zo vreemd. Met een ouwe source van ?HL1? en wat kreten van de marketingafdeling kan je natuurlijk best iets overtuigends bouwen. Is het een hoax van derden, dan weten we dat ook pas als het spel in de winkel ligt en je niet door een Ichtyosaurus verzopen kan worden; anders gezegd: d'r is geen vergelijkingsmateriaal, dus we weten niet wat echt HL2, omgewerkte HL1 of iets anders is.
Kramers schreef op 04 oktober 2003 @ 12:21:
Lijkt me toch niet zo'n hele goede publiciteitsstunt, aangezien je als developer jezelf wel in je hempje zet.

Je geeft hier praktisch toe dat je je eigen beveiliging niet op orde hebt, en je lijkt in de ogen van een hoop mensen incompetent bezig te zijn.
Als het een publiciteitsstunt zou zijn, berusten alle verhalen over keyloggers en virussen en weet ik wat ook op onwaarheid. Wel is het idd zo dat valve op die manier behoorlijk veel kwaad bloed zou zetten - ik zou het zelf niet leuk vinden om een dag lang door die source heen te ploegen om vervolgens te horen dat die Valve's manier is van betrokkenheid opwekken. In dat opzicht heb je gelijk en is het niet handig. *Als* het een project van Valve is, is er ook niks aan de hand met de third-party-software, want ze zullen heus niet zo dom zijn om ten behoeve van een geintje dit soort licensed material op straat te gooien.

Wat weer een nieuw vraagteken oplevert: als er wel 3rdparty spul op straat ligt, waarom horen we dan ook niks van de leveranciers dáárvan?
Anoniem: 74137 schreef op 04 October 2003 @ 12:19:
http://www.planethalflife.com/ vermeldt dat er waarschijnlijk nog meer is gejat dan de source code. Ook wordt er gewaarschuwd voor het downloaden van HL2 stuff.
D'r wordt bijgezegd dat het eerste unconfirmed is, dus dat gooien we voorlopig maar even op de stapel met geruchten. Wat betreft het downloaden: ze hebben het over gigabyte-grote bestanden met gay porn en keyloggers :) Die heb ik nog niet gezien, maar voor iedereen die de source probeert te analyseren is enige voorzichtigheid zeker aan te bevelen.

Interessanter vind ik dat ze hier claimen telefonisch contact met Valve gehad te hebben. Als het een complot is, dan toch wel een uitgebreid complot >:) Heeft iemand enig zicht op de betrouwbaarheid van planethalflife?

*gaat overige materiaal van Theunage lezen*

edit:
ErAdiCToR schreef op 04 oktober 2003 @ 12:37:
Juist, maar ik geloof dat hier inderdaad sprake is van een publiciteits stunt of iig een HOAx.
Dat BBC-artikel is weer op precies dezelfde halflife2.net-forumpost gebaseerd :D Dat ding heeft behoorlijk veel invloed _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 81642 is benieuwd hoeveel versies er rondzwerven

Mijn versie bestaat uit (uitgepakt en ongewijzigd) ;

src_main :

- 168.598.580 bytes.
- 7670 bestanden.
- 336 mappen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 04-10-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642 schreef op 04 October 2003 @ 12:48:
* Anoniem: 81642 is benieuwd hoeveel versies er rondzwerven

Mijn versie bestaat uit (uitgepakt en ongewijzigd) ;

src_main :

- 168.598.580 bytes.
- 7670 bestanden.
- 336 mappen.
168.601.652 bytes, 7671 bestanden, 336 mappen. Scheelt niet veel dus

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 04-10-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:06
Er zullen wel veel verschillende zijn, want ik heb
201.414.678 bytes 7671 bestanden 338 mappen :?

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dit wordt zo een opsomtopic mensen, niet doen ajb.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:57
een kleine vraag aan de gene die verstand hebben van source code..
hoe steekt het in elkaar?
dus in de zin van, zou jij dit ook doen of is het zo crap opgezet dat je neefje van 3 meer logische dingen uit een keyboard krijgt als hij erop drumt?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Rataplan schreef op 04 October 2003 @ 10:03:
Een paar korte overwegingen:
• De vermeende post van GN op het HL2-forum getuigt van enorm amateurisme. Dat formatteren, niet passwords op het CVS wijzigen, de gemiddelde GoT-gebruiker zou het zo nog kunnen doen, maar, zoals iemand op IRC gisteren meldde: "De gemiddelde game developer is beter beveiligd dan het Pentagon." Hoogst onwaarschijnlijk dat er binnen 48 uur trouwens zoveel lekken aan het licht komen. Silentsnow zegt het al: als het waar is, is GN een ontzettend rund.
Sterker: de beste man is jarenlang MS employee geweest. Nu doen ze daar veel aan software development en er is nooit 1 code bestand gelekt uit MS. Wel builds (via beta-testers) maar geen source. Ik begrijp werkelijk niet hoe je dan in je eigen bedrijf die dingen niet overneemt, tenslotte weet je dat hoe ze het bij MS geregeld hebben werkt en de reden waarom het werkt.
• Bovendien is het publiek maken van een 'speciaal mailadres' het *allerlaatste* wat je moet doen. Wat voor hulp heeft 'ie nou helemaal nodig? Dat niemand die source verder verspreid? Daar hoeft 'ie geen mail over te krijgen. Ik zeg: dat mailadres is gepost om te zorgen dat ze bij Valve voorlopig niet kunnen mailen. Zulke hoaxes zijn bepaald courant ;) Trouwens, mensen die meer weten van deze 'rip' zullen doorgaans ook wel in staat zijn een mailadres op te duikelen :)
Ik geloof niet dat dit een hoax is. De code is zo groot en bevat zoveel hoogwaardige technologie (kijk voor de aardigheid eens rond in de 'engine' folder. Dat liegt er niet om), als je een hoax zou willen starten (en waarom zou je dat doen), dan zou je toch niet dit soort hoogwaardige code naar buiten gooien?
• (edit: nog vergeten:) Als die post op HL2.net waar is, is Gabe Newell de enige IT-prof ter wereld die z'n preview pane in Outlook aan heeft staan :D
Nee, de enige software prof die een outlook versie gebruikt < outlook 2000. Die versie nl. gooit alle malicious attachments al weg zonder te vragen (erg handig).
• Alle, maar dan ook alle informatie is hearsay. Hierboven staat een mooie: iemand meldt dat 'ie op een ander forum heeft gelezen dat iemand een mailtje *zou* hebben gestuurd, en dat wordt hier als feit gepresenteerd. Dit is een klassiek symptoom van de urban myth.
[afbeelding]
Ik heb de source zelf gedownload en zelf bekeken. Die source is echt geen kattedrek en denk dat het bericht authentiek is en geen hoax. De complete 3D engine zit er in (maar nogmaals, ik kon geen Dx9 spul vinden), en ik verzeker je geen home-made frutselwerk, maar een met nieuwe technology: materials ipv platte textures en polies, een grote scenegraph etc.
Dan de source zelf. Bij het uitpakken krijg je ondermeer een hele zooi batch-files, waarvan build_hl2_rebuildall.bat de aangewezen batch lijkt om het project te compileren. Nota bene: er staan zowel batches voor HL1 als voor HL2 in. Wat valt dan op: in sommige batches voor HL2 staan regels als
code:
1
2
%MSDEV% dlls/hl.dsp %CONFIG%"hl - 
Win32 Release HL2" %build_target%
en elders vind je
code:
1
2
%MSDEV% master/hlmaster.dsp %CONFIG%"HLMaster - 
Win32 Release" %1
Ik mag aannemen dat de naam van het pakket goed wordt meegegeven; en dat Valve HL en HL2 niet door elkaar gebruikt. ZEKER niet als de sources van HL en HL2 naast elkaar in de CVS staan.
Ze gebruiken VC++ 6.0 en die build batches zijn erg handig want de complete source tree in 1 solution proppen wordt echt te veel. Ook denk ik dat ze mbv die batches snel van compiler kunnen switchen, bv voor de final naar de Intel VTune compiler (wat veel game developers doen)
Ook wordt er in de source gebruik gemaakt van allerlei wildcards waar later blijkbaar automatisch codecommentaar (build dates enzo) voor in de plaats moet komen, maar dat gebeurt op een dermate rommelige manier dat ik alleen maar kan concluderen dat deze code letterlijk bijelkaar is geraapt. Als ze zo stom zijn dat ze de code hebben laten jatten is dit ook niet gek, maar toch.
Ben ik met je eens. Ik denk ook dat dit een set code is van een buildbak, niet van een developer en al helemaal niet een get-latest van de sourcetree in VSS.
De meeste zaken uit de lijst zijn op vergelijkbare wijze niet attribueerbaar aan HL2; op z'n minst wordt bijna nergens iets gezegd wat niet net zo goed voor HL1 kan gelden. Sorry dude :>
HL1 is quake 1/2 gebaseerd. Dat is allemaal platte C code. Als je naar de renderer kijkt voor bone-based models en de quaternion code in die render code (download een HL1 modelviewer bv) zie je dat het C is. De 'engine' tree in de source die geript is is C++ voor het grootste deel. Dat is dus geen HL1. De scene graph is nieuw, het is dus niet de BSP renderer van carmack cs. (die is nl. C). Ze werken met materials, dit is erg ingrijpend voor de engine. HL1 werkte niet met materials maar met platte textures, de geometry was ook bsp based en gebaseerd op polies met een of 2 textures attached. Nu is alles material based zo te zien en als je de material code bekijkt, zit daar nogal wat rekenwerk in. Echt geen HL1 spul.
Tot slot: de code compileert niet, althans niet bij mij. Ik heb inmiddels twee pogingen à drie kwartier het stuk achter de rug, en 'behalve' een log van vijf meg dat *barst* van de errors, heeft dat niks behalve bovenstaand plaatje opgeleverd. Aangezien ik een vrij aparte config draai, zal ik later misschien nog even een schone install van VS6 proberen (maar daar moet ik zin in hebben); tot dusverre zeg ik: hoax.
Ik heb VC++ 2003 installed staan, dus hij compileert hier ook niet, maar dat het niet compileert en dan roepen 'hoax' is onzin natuurlijk. De code an sig is best compileerbaar, want alle onderdelen nodig voor een engine zijn IMHO wel aanwezig. Hoax zou zijn wanneer een open source engine in de source was geprakt en er veel flauwekul source files waren toegevoegd. Je kunt met 1 oogopslag zien dat dat niet het geval is.
Vooralsnog ga ik er dus van uit dat HL2 onder honderdduizenden kerstbomen zal liggen :+
Ik denk het niet. Ze hebben 2 keuzes: OF wat ze nu hebben fixen en binnen 2 weken releasen, OF een grote review van de codebase (zoeken naar trojans die geinsert zijn), veel fixwerk en daarna releasen. het 1e kost niet zoveel moeite nu en vereist een patchwerk kort na release, maar is risicovol, het 2e kost veel tijd en je wilt dan ook de tijd nemen, en dan zijn een paar maanden niets. Ik denk niet eerder dan maart volgend jaar.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EfBe schreef op 04 October 2003 @ 13:11:
[...]

Ik geloof niet dat dit een hoax is. De code is zo groot en bevat zoveel hoogwaardige technologie (kijk voor de aardigheid eens rond in de 'engine' folder. Dat liegt er niet om), als je een hoax zou willen starten (en waarom zou je dat doen), dan zou je toch niet dit soort hoogwaardige code naar buiten gooien?

[...]

Ik heb de source zelf gedownload en zelf bekeken. Die source is echt geen kattedrek en denk dat het bericht authentiek is en geen hoax. De complete 3D engine zit er in (maar nogmaals, ik kon geen Dx9 spul vinden), en ik verzeker je geen home-made frutselwerk, maar een met nieuwe technology: materials ipv platte textures en polies, een grote scenegraph etc.
Inderdaad de code ziet er bijzonder indrukwekkend uit. Persoonlijk vind ik de shaders echt waanzinnig. Daarin is ook 'dx9 spul' verwerkt zover ik kan zien.
kijk eens in ..\hl2_src\src_main\materialsystem\stdshaders\stdshader_dx9.dsp

Voor de mate waarin shaders gebruikt worden is deze file ook zeer de moeite:
..\src_main\materialsystem\stdshaders\teeth.cpp
[...]

Ben ik met je eens. Ik denk ook dat dit een set code is van een buildbak, niet van een developer en al helemaal niet een get-latest van de sourcetree in VSS.
Dit is heel goed mogelijk. Snugger. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

EfBe schreef op 04 oktober 2003 @ 13:11:
Nee, de enige software prof die een outlook versie gebruikt < outlook 2000. Die versie nl. gooit alle malicious attachments al weg zonder te vragen (erg handig).
Mijn Outlook XP kan gewoon .exe's en wat dies meer zij openen, hoor O-)
Ze gebruiken VC++ 6.0 en die build batches zijn erg handig want de complete source tree in 1 solution proppen wordt echt te veel.
Mijn punt was dat er schijnbare incongruenties in de batches zitten.
Tuurlijk zijn ze handig :) ik dacht alleen dat dit niet (allemaal) batches zijn die ze bij Valve zouden gebruiken voor de builds van HL2.
Nu is alles material based zo te zien en als je de material code bekijkt, zit daar nogal wat rekenwerk in. Echt geen HL1 spul.
Brr. Ik zal daar zo eens in rondsnuffelen, maar je geeft hier iig de eerste aanwijzingen die ik heb gelezen, dat het *geen* hoax zou zijn. Zoals ik eerder aangaf: zonder vergelijkingsmateriaal is het heel moeilijk oordelen, blijkbaar heb jij die kennis wel in huis :) thanks for sharing!
Ik heb VC++ 2003 installed staan, dus hij compileert hier ook niet, maar dat het niet compileert en dan roepen 'hoax' is onzin natuurlijk.
Me dunkt dat ik een waslijst aan argumenten presenteer. Dat ik alleen 'hoax' roep omdat 'ie niet compileert is niet het geval, dat zou idd ook niet zinnig zijn. Ik had er wellicht beter een aparte zin van kunnen maken :>

En als het geen hoax is moeten we idd andere kerstcadeautjes uitzoeken. De spanning...!

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 04-10-2003 13:27 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.