[Panasonic DMC-FZ10] 12x zoom, IS, 4MP

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.benl.ebay.be/w...8609&rd=1&ssPageName=WD2V

op deze link stond dat de accu op verschillende type past de fz1 past ook op fz10 denk ik
hopelijk ben je hiermee voortgeholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 00:36:
offtopic:
No Panicas, je hoeft niet altijd af te sluiten met je naam. ;)
Niet altijd? Wanneer dan wel FirePower of misschien ook niet? Begrijp dit niet. Tja, bij mij gewoon een kwestie van beleefdheid. LET WEL: bij mij! Ik ben ik en jij bent jij. Ik heb geen oordeel over wat een ander in deze doet. Mij stoort het dan ook niet, wanneer een ander zijn naam wel achterwege laat. No issue!

Om elk misverstand uit te sluiten: ik ben niet pissig hoor.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No Panicas: De GoT FAQ
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Ik snap dat je het doet om beleefd te zijn. Er zijn zelfs mensen die op GoT beginnen met:
Geachte users,

<tekst>

Hoogachtend,
<nieuwe gebruiker>
Dat is ook érg beleefd, maar het is gewoon niet nodig. ;) We gaan er standaard van uit dat iemand beleefd is. Aanhef en groeten zijn dus dubbelop. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Vandaag even de optie geprobeerd om een filmpje op te nemen met deze cam. Na een seconde of 300 oid zette de camera zichzelf opeens uit. :( Het filmpje dat ik aan t opnemen was, was verloren (bestandsgrootte 0). :?
Ik denk dat dit aan de powersaving optie heeft gelegen, maar ik moet t nog testen.
Dat zou wel vreemd zijn als dat zo was; dat Panasonic er niet aan gedacht heeft deze powersaving functie (dat ie na een x aantal minuten uitgaat als je niets doet) uit te schakelen als je aan t filmen bent. :X

Iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand een externe flitser voor de fz10 met een bereik van ongeveer 10 meter ? zoja dewelke , en is hij ook verkrijgbaar in het zilver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer, ik heb 'm eindelijk besteld - zilveren uitvoering (ze hadden beide - vanwege de reeds genoemde temperatuurverschillen tussen zwarte en reflecterende objecten toch maar zilver genomen). Hij is gepost volgens een mailtje dat ik vandaag kreeg, dus morgen moet hij er zijn.

Het goedkoopste was voor mij (zit in Zurich, Zwitserland) via tagespreis.ch -- dankzij de melding van snugger ben ik gelukkig niet voor Pixmania gegaan...
Zondagavond besteld (was opeens 25CHF = ~15 euro goedkoper dan zaterdag.. inclusief verzendkosten 871CHF = ~), maar met 'vorkasse' dwz je moet eerst geld overmaken - dat duurde nog even helaas. Ik vlieg vanavond naar Hamburg, dus mijn vrouw moet hem morgen of overmorgen maar bij de post ophalen, zij komt vrijdagavond ook naar Hamburg en zondag vliegen we weer naar huis.

Nou schijnt Hamburg een mooie stad te zijn, dus daar zou wel wat uit te halen moeten zijn...

Verder heb ik alvast een 256MB kaartje gehaald - stom, hier niet genoeg gelezen, dus net als sommige anderen een SanDisk Ultra II... Heb natuurlijk geen tijd gehad om rustig te winkelen, en hebben is hebben.
Als ik er problemen mee krijg dan laat ik het hier in elk geval weten.

Verder wil ik evt een of meer reserve batterijen kopen - diegenen die al besteld hebben (in de VS of zo), hoe zit dat met de douane in Nederland? Moet je extra verwerkingskosten betalen (zijn ze hier in Zwitserland handig mee, harddisk RMA naar Ierland, nog speciaal het formulier ingevuld zodat er voor de retourzending geen btw betaald hoefde te worden, verzekerde verzendkosten 27CHF, bij aflevering van de replacement drive moest ik toch nog 35CHF betalen - 'Zollverarbeitung' - totaal 62CHF=~40euro voor een 40GB hd .. rhaaaa)?
En btw/invoerheffing?

Vervolgens staat op mijn verlanglijstje:
-een camera tas --- hoe bevalt die vanguard lisboa 14Z? Is wel een stuk goedkoper dan die Lowepro TLZ mini, is die laatste het extra geld waard?
-een polarisatiefilter en evt een beschermfilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn digipower 9000 binnen gekregen. Past niet helemaal perfect op de FZ10. Steekt aan de actherkant namelijk een beetje uit en memorycard wisselen is dus niet mogelijk.

Maar ik hoef tenminste niet meer zorgen te maken dat ik zonder juice komt te zitten. Volgens de reviews zal de dps9k 7 uur aan stroom leveren, met autofocus aan, en dan heb ik er ook nog eens een batterybarnaccu erbij dat een half tot een uur extra stroom moet leveren ten opzichte van de normale (dus 3 ipv 2). Dan heb ik dus minstens voor 10 uur juice.

Ook is het nu veel makkelijker om de camera stabiel te houden.

De FZ10 met dps9k en de yoshida adapter passen makkelijk in mijn vanguard lisboa 14. Er is zelfs ruimte genoeg voor de originele lensadapter.
Toch vind ik de vanguard niet heelmaal perfect. De riemlus is namelijk niet echt stevig aan de tas bevestigd. Zeker met het gewicht van de FZ10 is dat wel heel makkelijk kapot te scheuren en snel weg te rennen. Ik ga dan ook van die campinghaken nemen en de hele tas aan m'n broek haken als ik op vakantie ben.

Nu nog een polarisatiefilter en een UV-filter met lenskapje.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 09-06-2004 19:41 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Wat betreft de Sandisk Ultra II: ik heb er twee van 512Mb :9. Daar kon ik goedkoper aankomen dan enig ander merk en dan is de keus al wat makkelijker. :)
Tot nu toe geen enkel probleem, ook niet in burst mode of snel foto's achter elkaar maken. 8)
De meeste problemen met memory kaarten worden veroorzaakt doordat men bijvoorbeeld de kaart te vroeg uit de camera haalt. 8)7 Eerst de camera helemaal uit en dan pas de kaart eruit scheelt al een hoop. En niet formatteren met je pc, maar alleen met behulp van de camera is ook zeker aan te bevelen.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF snel een foto die gemaakt is met mijn nieuwe FZ10 :9~
Foto is geschoten door mijn vrouw. :>

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/a.kocken/Foto/tn_zwaan.JPG

Voor het orgineel: [Zwaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:38:

[afbeelding]

Aii, flink wat CA (of PF, net wat je wil) op deze best leuke foto.. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe je dit het beste kan tegengaan. Wat me wel laatst opviel is dat wanneer je handmatig scherpstelt (wat ik steeds vaker doe) de CA via de zoeker kan zien als je niet echt goed scherpstelt... misschien dat hier wat meer valt te winnen. De bloemetjes zijn niet voor niets erg paars aan de bovenkant.

Veel plezier met je nieuwe camera in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:56:
[...]

Aii, flink wat CA (of PF, net wat je wil) op deze best leuke foto.. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe je dit het beste kan tegengaan. Wat me wel laatst opviel is dat wanneer je handmatig scherpstelt (wat ik steeds vaker doe) de CA via de zoeker kan zien als je niet echt goed scherpstelt... misschien dat hier wat meer valt te winnen. De bloemetjes zijn niet voor niets erg paars aan de bovenkant.

Veel plezier met je nieuwe camera in ieder geval!
Ach ja de vrouw is blij met de foto. :)
Was pas de derde foto van de vrouw.
Dus het zal nog wel beter worden.

Durf zelf nog geen foto's die ik zelf geschoten heb te posten... :X :?

Info:
Shutter: 1/100 sec.
Aperture:F/3/7
Focal length:72mm
ISO: 50
Metering:Spot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:05:
[...]

Ach ja de vrouw is blij met de foto. :)
Was pas de derde foto van de vrouw.
Dus het zal nog wel beter worden.

Durf zelf nog geen foto's die ik zelf geschoten heb te posten... :X :?

Info:
Shutter: 1/100 sec.
Aperture:F/3/7
Focal length:72mm
ISO: 50
Metering:Spot
hehe, die dingen had ik zelf ook al uit de exif data van je pic gehaald...
ik heb hier trouwens ook nog geen foto van mezelf gezet, omdat ze 1 afgekraakt kunnen worden door de puristen 2 ik nog altijd geen fatsoenlijke host-ruimte heb gevonden en 3 bang ben voor kritiek (zie ook punt 1 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote ipv edit.. 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong
  • Laatst online: 17-09-2021

Ajajong

Nobody is perfect, me either..

Kritiek kan ook helpen om je foto's te verbeteren, kijk maar eens naar de opmerkinhg over CA van Smiling Pitbull. (overigens zijn er in dit forum al veel vaker opmerkingen geplaatst die als opbouwende kritiek te zien zijn)
Veel mensen weten meer dan één, kun je dus van leren hoe je betere foto's moet maken!

Gisteren heb ik mijn imagetank Vosonic VP 300 opgehaald, wat mee gespeeld maar nog niet echt gebruikt. Lijkt goed.

Sometimes it rains, sometimes the sun shines.... I like the sunshine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smiling Pitbull: Gewoon je foto's posten! Kritiek zal altijd wel blijven. Pik gewoon wat tips mee en weer lekker verder schieten!

http://www.photobucket.com/ Je kan daar iets van 100 mb hosten. Geen ads en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 07:39:
Smiling Pitbull: Gewoon je foto's posten! Kritiek zal altijd wel blijven. Pik gewoon wat tips mee en weer lekker verder schieten!

http://www.photobucket.com/ Je kan daar iets van 100 mb hosten. Geen ads en gratis.
Dank je voor dat adres!

FF testen:
Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Klokkie_voor_web.jpg

Het werkt nog ook!
Foto is van mijn horloge, sluitertijd is 8 sec omdat ik wilde kijken of ik bewogen wijzers zou kunnen krijgen, zijn helaas wat onduidelijk...

Origineel

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/DOF_voor_web.jpg

Origineel

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er geinig uit pic met horloge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Gisteren heb ik ook de Panasonic DMC FZ10 gekocht, de zilveren uitvoering. Ik had al eeen videocamera in het silver, dus daar past ie mooi bij. Na het opladen vande accu was ik uiteraard nieuwsgierig naar wat het apparaat kan, nou dat viel me niet tegen. Dit zijn mijn eerste foto's met een "echte camera, ik had dan al de genoemde videocamera, maar die kan alleen autmatisch fotografeen op 1,33 Mpixel.

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v295/Ajajong/P1000009_resize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/1796/p1000009.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v295/Ajajong/P1000011_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v295/Ajajong/P1000013_resize.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Ajajong op 24-06-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Oeps, een volgende keer zal ik de foto's een stukkie kleiner maken....
Toch vind ik ze aardig voor een beginner als ik. Overigens ik heb de camera gekocht bij fotovideoshop in Meppel, ook daar moet je van te voren bestellen, toen ik gisteren belde of ze de camera hadden verstond de man van deze zaaak eerst niet wie ik was en had het over een levertijd van 2 à 3 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07-2012
Na lang aarzelen post ik hier toch maar: ik heb na lezing van alle reviews en dit gehele topic ook besloten de FZ10 aan te schaffen, maar hij blijkt inderdaad erg lastig leverbaar te zijn. Ik heb met alle winkels in de Pricewatch, plus nog een aantal die ik via Kieskeurig vond, contact gehad en overal hetzelfde verhaal: minstens twee weken levertijd. Aangezien ik binnenkort op vakantie ga, is dat voor mij helaas te lang. Nu heb ik me al min of meer neergelegd om 'm te bestellen na terugkomst, maar dit wilde ik toch nog geprobeerd hebben:
- weet iemand een winkel in Nederland waar deze camera leverbaar (op voorraad) is voor een prijs tot 600 euro? Misschien 'm gewoon zien liggen, of van horen zeggen?
- Is er iemand die een bepaalde winkel in het buitenland, die deze camera uit voorraad met korte levertijden kan leveren, uit eigen ervaring kan aanraden?

Nogmaals, ik heb alle Pricewatch winkels gebeld, evenals alle van Kieskeurig. Via Google en andere zoekmachines vond ik geen andere opties. Op e-bay wordt de camera vanuit Hong Kong veel aangeboden, maar hier sta ik huiverig tegenover.
Bij voorbaat dank voor een (gouden) tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Heb je ook op www.prijsindex.net gekeken? Foto Konijnenberg in den Ham?
Staat niet op het lijstje van Kieskeurig, dus? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ajajong schreef op 14 juni 2004 @ 07:33:
Heb je ook op www.prijsindex.net gekeken? Foto Konijnenberg in den Ham?
Staat niet op het lijstje van Kieskeurig, dus? :Y)
Staat wel in de pricewatch, maar alleen de zwarte versie en die kost bij Konijneberg €625.

De zilveren kost bij hen €575, maar die staat niet in de Pricewatch. :?

Strangestman, heb je ook bij Konijneberg geinformeerd of heb je hen overgeslagen omdat de prijs hoger was dan €600?

www.koopdigitaal.nl

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Probeer Foto Verhoeff (http://www.fotoverhoeff.nl) in Leusden eens. Daar heb ik de zilveren versie voor € 598,-- gekocht. Daarnaast nog een tasje en filter. Over prijs was te praten. Goede uitleg, men kent het fototoestel zelf ook goed. Daarbij bieden ze een verzekering aan. Gedurende drie jaar verzekerd tegen diefstal en verlies. Wellicht een tip voor als je op vakantie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Nog even een paar foto's, een (bijna) macro en een 36 x zoom van een luchtballon..

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v295/Ajajong/P1010007a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v295/Ajajong/P1010019a.jpg

Past zo beter... Ik moet nog een website inrichten, kan ik ook es een origineel laten zien.... Ik zou zeggen geef maar commentaar of .... schiet mij (die ballon?) maar lek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kon je niet ff opzij stappen of zo bij die ballon foto? Misschien wilde je met DOF spelen maar ik vind die takken echt storen/lelijk.

Macro foto: Met flits neem ik aan? Probeer het eens zonder! Krijg je mooiere foto's vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideface
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09-2021
Macro foto: Met flits neem ik aan? Probeer het eens zonder! Krijg je mooiere foto's vind ik.
ik denk niet dat dit met de flits is genomen, aangezien je de schaduw van de stamper (of hoe noemt dat ook al weer?) ziet op het rechtse bloemblaadje.

met de flits zou je inderdaad veel blekere kleuren krijgen, wat niet direct het toppunt is van schoonheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Sealwong: Helemaal gelijk, takken zijn storend, maar ik zag hem pas toen ie al bijna buiten bereik was, zonder takken had ik bij de buurman in de tuin moeten springen!
Macro is met avondzon zonder flits genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
Dank voor de reacties.
@Ajajong: ja, heb op prijsindex gekeken (sorry niet vermeld). Weinig verschil met andere index sites, en bovendien alle op Pixmania na 'uitgegrijsd'. En na verhaal in deze thread over Pixmania... enough said. Konijnenberg heb ik gebeld, werd uitermate vriendelijk te woord gestaan en wilden zelfs vrijblijvend (!) een camera opzij leggen... als die binnenkwam. Klassezaak waar ik omwille van de service nog wel wat meer zou hebben betaald, maar helaas.

@MartijnA3: zie boven :) Heb bij alle zaken geïnformeerd, met de gedachte 'wellicht valt over de prijs te praten'. Maar zover kwam het niet eens.

@kauffmann: dank voor die tip, die winkel had ik inderdaad nog niet gevonden. Ik ga ze vanmiddag gelijk bellen.

@andere lezers: ik zag een pagina of wat terug iemand die z'n FZ10 in Canada had besteld, helaas niet vermeld bij welke winkel. Verder nog mensen die 'm in het buitenland hebben gekocht (via internet dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne komt van progress (en die hebben hem uit canada).
Hij is daar nu 536,45 inc btw. maar niet op voorraad.
Ik geloof dat ze 1 keer in de week een nieuwe lading krijgen.
Dus misschien ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
Ik heb Progress zowel gemaild als gebeld, maar in beide gevallen kreeg ik 'standaard antwoorden', ofwel 'alle camera's die niet op voorraad zijn, hebben twee weken levertijd, kijk verder maar op de website, daar staat alles op'. M.a.w. heb weinig hoop dat ze 'm op tijd kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even heel kort, zodra ik tijd heb post ik een langer 'gebruikers-ervaring' bericht..

- nog niks op papier afgedrukt/laten afdrukken, alleen op 1600x1200 monitor bekeken, ziet er erg goed uit
- de zoom zorgt er echt voor dat je in sommige situaties foto's kunt maken waar je anders gewoon al zou weten: laat maar
- volledig inzoomen geeft inderdaad veel CA (maar ik kan daar mee leven denk ik)
- OIS kan slechts ten dele uithelpen
- in het donker focussen is echt niet te doen, ik regel denk ik een 4-led mini-zaklampje of zo (mijn oude minolta riva 140ex had een led-focus assist light ingebouwd) dat ik dan aan de draagriem oid hang
- voorlopig doet mijn SanDisk SD Ultra II kaartje het prima (nock on wood - fingers crossed enzo)
- bij gebrek aan beter heb ik een gewone schoudertas gebruikt die ik ooit bij een ray-ban bril heb gekregen, daar heb ik onderweg ook altijd mijn paspoort en vliegtickets e.d. in - werkt prima, maar geen padding; wat ik voorlopig doe is tegelijkertijd de draagriem van de camera om mijn nek, dan is de camera droog/beschut, maar toch grijpklaar
- ook al gekeken naar een echte draagtas (driehoeksvormig, 15-45euro), allemaal hebben ze weer iets dat me niet zint. Ik heb gezien: Lowepro TLZoom 10 en 20, Vanguard Bali (dacht ik) en nog een ander, en nog zo een paar...
De ene heeft plastic hang- en sluitwerk (clips voor de verbinding tussen draagriem en tas), de ander weer geen extra vakken, een derde weer klitteband (ik wil een sluiting 'clip' die je opent door aan weerszijden te knijpen), een ander weer een rits onder de klep die eventueel krassen zou kunnen maken op het display omdat er geen randje stof de rits bedekt als hij dicht is (wat een andere tas dan weer wel had)
- jemoet de adapter gebruiken als je de camera aan de computer hangt - anders werkt het niet (of ik doe wat verkeerd) -- jammer, heb de adapter niet bij me en ik wilde eea op mijn computer overzetten...

Wat ik wel echt vervelend vind, vooral ook omdat ik dat niet wist, is de preflash die ervoor zorgt dat bv kinderen de ogen dichtdoen of nog net wegkijken. Net 2 collega's op de foto gezet, beide zijn gevoelig, en ja hoor: beide ogen dicht. Schiet niet op, is er wat tegen te doen?
Ik heb al geprobeerd om geheel handmatig (diafragma en tijd alsmede zelfs de focus met de hand) in te stellen, maar hij blijft een preflash gebruiken.
Wie een goede tip heeft: graag!

(Oh ja, zag op de rekening die ik had gehad dat die 871CHF (dus incl verzendkosten) die ik betaald heb neerkomen op 558euro - ben ik toch goed afgeweest (en staat de euro daarbij vervelend hoog).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:29:- jemoet de adapter gebruiken als je de camera aan de computer hangt - anders werkt het niet (of ik doe wat verkeerd) -- jammer, heb de adapter niet bij me en ik wilde eea op mijn computer overzetten...
:? Bij mij niet hoor. Gewoon de camera in review mode en de usb erin en gaan met die banaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strangestman schreef op 13 juni 2004 @ 22:58:
Na lang aarzelen post ik hier toch maar: ik heb na lezing van alle reviews en dit gehele topic ook besloten de FZ10 aan te schaffen, maar hij blijkt inderdaad erg lastig leverbaar te zijn.
(...)
- weet iemand een winkel in Nederland waar deze camera leverbaar (op voorraad) is voor een prijs tot 600 euro? Misschien 'm gewoon zien liggen, of van horen zeggen?
(...)
Bij voorbaat dank voor een (gouden) tip!
Heb de FZ10 (Silver) twee weken geleden aangeschaft bij Kunnen Beeld en Geluid in Heeze (onder de rook van Eindhoven). Prijs: 598,- euro incl. 128mb SD. Levertijd via Panasonic Nederland bedroeg drie werkdagen. Prettige winkel.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn, je hebt gelijk, het gaat gewoon. Het beeld sprong niet om op het </\/> dubbele pijlbeeldje, dus ik dacht dat het niet ging. Kan ook aan mijn linuxmachine liggen hier. In elk geval ben ik nu de foto's aan het overpompen...
Oh ja, hij staat wel op P, niet op playback mode.. pruts er zo weer verder aan, wil eerst even alle foto's kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08-2004

DJEZ

Life can be great

Dag allemaal!

Ik heb me helemaal suf gezocht naar een goeie camera, ik loop al maanden te zoeken. Nu ben ik er bijna uit! Het wordt de C-770 óf de FZ10. Ik loop al dagen dit forum bij te houden en ik blijf onder de indruk van deze camera. Eigenlijk wil ik het liefste de FZ10 hebben, vanwege de mooie kleuren die de camera geeft.
Ik vind het daarom erg jammer dat er vaak wat purple fringing te zien is, zoals op de foto van lasko goed te zien is:
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:38:

[afbeelding]

Dat is jammer want voor de rest is het best een goeie foto (zeker als je hem net binnen hebt!).
Het is me niet duidelijk wanneer dit effect optreed. Ik weet natuurlijk dat het optreed bij scherpe licht overgangen, maar gebeurd dit ook bij lage zoom, of vrijwel alleen bij 12x zoom?
En kan ik de mate van zoom ook in de EXIF data achterhalen??

En is er wat te doen tegen de purple fringes?

Alvast hartstikke bedankt en ga vooral door met mooie foto's plaatsen, ik ben door jullie erg enthousiast geworden!!

Erwin

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJEZ schreef op 15 juni 2004 @ 00:49:
Dag allemaal!

Ik heb me helemaal suf gezocht naar een goeie camera, ik loop al maanden te zoeken. Nu ben ik er bijna uit! Het wordt de C-770 óf de FZ10. Ik loop al dagen dit forum bij te houden en ik blijf onder de indruk van deze camera. Eigenlijk wil ik het liefste de FZ10 hebben, vanwege de mooie kleuren die de camera geeft.
Ik vind het daarom erg jammer dat er vaak wat purple fringing te zien is, zoals op de foto van lasko goed te zien is:

[...]

Dat is jammer want voor de rest is het best een goeie foto (zeker als je hem net binnen hebt!).
Het is me niet duidelijk wanneer dit effect optreed. Ik weet natuurlijk dat het optreed bij scherpe licht overgangen, maar gebeurd dit ook bij lage zoom, of vrijwel alleen bij 12x zoom?
En kan ik de mate van zoom ook in de EXIF data achterhalen??

En is er wat te doen tegen de purple fringes?

Alvast hartstikke bedankt en ga vooral door met mooie foto's plaatsen, ik ben door jullie erg enthousiast geworden!!

Erwin
Ik denk dat je mee moet nemen dat de accu van de FZ-10 langer meegaat en dat de lens van de FZ-10 gestabiliseerd is.. dat zijn best flinke voordelen dunkt mij. Nadelen zijn er ook: slecht bij mindere lichtomstandigheden en naar mijn mening maakt de olympus scherpere foto`s.. maar dat vond ik niet opwegen tegen de voordelen.
PF treedt sneller op bij 12x zoom dan bij 1x zoom, maar valt best mee als je enigszins zorgvuldig schiet. (trouwens, je ziet verdomd weinig van PF als je de foto`s laat afdrukken maar goed).
Ander voordeeltje nog: FZ10 begint bij 35mm, olympus bij 38 (dacht ik).

edit:
je hoeft trouwens niet te groeten hoor hier

edit:
je kan de mate van zoom in de EXIF terugvinden ja

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto van Lasko heeft de volgende EXIF:

f/3.7
1/100s
Zoom: 72mm

Zoomspec: 6-72mm (35-420mm 35mm equivalent)

Deze foto is dus op maximale zoom genomen.

PF/CA zie je erger bij hele verre zoom, en groot diafragma (laag F getal.). Hoe minder je zoomt en hoe kleiner het diafragma (hoog F getal), hoe minder PF/CA. Vanaf een bepaald punt wide angle en/of vanaf een bepaald diafragma verdwijnt het helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 13:29:
Wat ik wel echt vervelend vind, vooral ook omdat ik dat niet wist, is de preflash die ervoor zorgt dat bv kinderen de ogen dichtdoen of nog net wegkijken. Net 2 collega's op de foto gezet, beide zijn gevoelig, en ja hoor: beide ogen dicht. Schiet niet op, is er wat tegen te doen?
Andere flitsmodus kiezen met pijltje naar rechts zodat ie niet pre flasht. En de handleiding lezen. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
Ja! Ze hadden er nog één op voorraad bij Foto Verhoeff in Leusden (kauffmann: mijn dank is groot! _/-\o_ ) en houden die voor me vast. Het is zelfs een zwarte, welke mijn voorkeur had. Kost 628, maar is wel Nederlands exemplaar met idem handleiding (?) en garantie. Vriendelijke werknemer aan de telefoon gehad, die wist waar hij het over had ("FZ10 is beste zoomcamera, enige bruikbare alternatief is de Canon S1 IS" :) ), al had hij een persoonlijke afkeer van oplaadbare AA's (maar goed, daarover zijn de meningen verdeeld ;) ). Hij waarschuwde me voor de exemplarische defecten waar dit toestel om bekend schijnt te staan. Daar heb ik al het een en ander over gelezen, maar hoeveel van de bezitters hier hebben hun camera moeten terugsturen ivm defecten? Wat voor defecten waren dat?

Ik heb een week om te testen voordat ik op vakantie ga, dus ben benieuwd waarop ik moet letten en of defecten zich snel openbaren of pas na enige tijd gebruik. Zal deze thread nog een keer doorspitten, maar reacties zijn welkom.

Heb er in ieder geval al 2x 256MB SimpleTech SD Pro kaartjes voor gekocht (ook via de aangeraden winkel in deze thread, MemoryPlus, zeer vlotte levering). Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Gefeliciteerd ! :) Heb zelf geen enkel defect gehad, heb op het dpreview forum idd wel een paar mensen voorbij zien komen die hun FZ10 hebben teruggestuurd. oa Iemand waarbij de flitser een barst vertoonde nadat deze was opengeklapt. :? :9 De FZ10 van een ander begon te ratelen bij het zoomen en wilde niet mee focussen op volle tele, maar voor de rest kan ik me niet herrinneren dat ik andere schokkende dingen gelezen heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strangestman
Dank! Na doorlezing van dit hele topic (phew) geen enkel 'kapotte FZ10 verhaal' tegengekomen, dus dat stemt hoopvol. Als ik 't goed samenvat zijn nuttige accessoires:
- Nikon 2939 eye cap
- Digipower DPS-9000 battery pack
- UV filter
Daarnaast nog tips?

Verder kennelijk een statiefje, een tas (nogal wiedes) en evt. een extra batterij, al presteert de meegeleverde heel behoorlijk. Dat is allemaal leuk voor na de vakantie. Eerst de cam halen (vrijdag pas :'( en op vakantie). Een erg nuttige thread, dit. Ook leuk om te lezen dat 't van tamelijk negatief aan het begin tot overwegend zeer positief verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strangestman schreef op 15 juni 2004 @ 18:47:
Dank! Na doorlezing van dit hele topic (phew) geen enkel 'kapotte FZ10 verhaal' tegengekomen, dus dat stemt hoopvol. Als ik 't goed samenvat zijn nuttige accessoires:
- Nikon 2939 eye cap
- Digipower DPS-9000 battery pack
- UV filter
Daarnaast nog tips?

Verder kennelijk een statiefje, een tas (nogal wiedes) en evt. een extra batterij, al presteert de meegeleverde heel behoorlijk. Dat is allemaal leuk voor na de vakantie. Eerst de cam halen (vrijdag pas :'( en op vakantie). Een erg nuttige thread, dit. Ook leuk om te lezen dat 't van tamelijk negatief aan het begin tot overwegend zeer positief verloopt.
Als je die digipower koopt zal je verder geen accu`s meer nodig hebben, schijnt een enorm beest te zijn, alleen niet zo mooi aan te sluiten + dat je cam nog wat minder mobiel wordt. Ik heb zelf een originele accu bijgekocht, kost best wat, maar dan weet ik wel zeker dattie goed is. Ook schijnt die digipower wat meer spanning af te geven dan eigenlijk hoort (link weet ik echt niet meer, was een of andere review waarbij iemand met een multimeter hem gecheckt had). Ik ben zelf nogal huiverig voor dat soort verhalen, maar goed.

Over dat kapotte FZ10-verhalen gedoe:

Is er hier nog iemand die soms heeft dat op volle zoom met stabilisatie op mode1 (continu) je dat kan horen werken?? Of hoort dat? Ik hoor dat dus, moet er wel flink stil voor zijn en met cam dicht bij hoofd, maar dan maakt hij een bepaalt geluid.. tis geen geratel ofzo, maar vind het zelf niet zo über klinken eigenlijk...

Ik hoop maar niet dat dat een (naderend) defect aanduidt :/ :|
Ik ben namelijk veel te blij met mijn toestel 8)

edit:
FirePower, bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Smiling Pittbull: Ik hoor zelf in mijn camera ook iets als het stil is, maar wat ik er over gelezen heb doet me niet in paniek raken, want de stabilisator van Panasonic werkt mechanisch. Ik heb ergens iets over een gyroscoop gelezen, dus een ronddraaiend schijfje, dat bewegingen kan detecteren. De sensor die er bij hoort stuurt een schakeling welke een lens iets versteld zodra er trillingen optreden. Dus als het niet meer is dan iets dat het midden houdt tussen een zacht geruis en gezoem (bij mij) dan zou ik me niet druk maken. Wil je zeker zijn dat het de stabilisator is, zet hem dan eens uit in het menu, dan moet de camera rustig zijn. Zal ik ook eens doen bij gelegenheid, ik vertel hier wel wat mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajajong schreef op 15 juni 2004 @ 20:42:
Smiling Pitbull: Ik hoor zelf in mijn camera ook iets als het stil is, maar wat ik er over gelezen heb doet me niet in paniek raken, want de stabilisator van Panasonic werkt mechanisch. Ik heb ergens iets over een gyroscoop gelezen, dus een ronddraaiend schijfje, dat bewegingen kan detecteren. De sensor die er bij hoort stuurt een schakeling welke een lens iets versteld zodra er trillingen optreden. Dus als het niet meer is dan iets dat het midden houdt tussen een zacht geruis en gezoem (bij mij) dan zou ik me niet druk maken. Wil je zeker zijn dat het de stabilisator is, zet hem dan eens uit in het menu, dan moet de camera rustig zijn. Zal ik ook eens doen bij gelegenheid, ik vertel hier wel wat mijn bevindingen zijn.
Hm, ik zet hem net nog ff aan om nog eens te luisteren en het is idd de stabilisator (dat dacht ik al).
Als ik hem goed stil houdt op 12x zoom (ja, dat kan) dan hoor ik alleen een heel licht heel zacht hoog sis/elektrisch geluidje... draai ik de cam nu (redelijk, meer dan dat je normaal zou doen als je een foto wil maken die onbewogen is, maar wel bv als je je te fotograferen object zoekt) dan hoor ik een soort zoem-achtig iets, is redelijk te horen. Het is het beste te beschrijven als een soort -woehoeek-hoek-......-hoeeee- klinkt beetje mechanisch, misschien idd de gyroscopen. Weet eerlijk gezegd niet zeker of de cam dit altijd al gedaan heeft, het viel me laatst ineens op.

Ik kan me voorstellen dat mensen zoiets hebben van: woek-hoek 8)7 die gast spoort niet... maar probeer jij maar eens te schrijven hoe iets klinkt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, ik maak net een fototje...

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/WAT_IS_DIT.jpg

Foto is gemaakt in een behóórlijk donkere kamer, 8 sec F/2.8 op ISO100

Wat is dat voor SHIT, die blauwe en rode stipjes? Ik kan me toch niet voorstellen (foto is een 600 pixels brede crop) dat er zóveel stuck pixels zijn toch? iemand misschien ook ff met dezelfde instellingen en een vergelijkbare opstelling proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hmm, geen last van, zalfde settings, iets lichtere kamer:
http://img30.imageshack.us/img30/69/P1020745-2.jpg

Ook in een nog donkerder kamer zag ik geen rare dingen. Je hebt je lens toch niet vies?
Heb trouwens ooit gehoord van een stukkie software dat meet hoeveel hot/dead pixels je cam heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op 15 juni 2004 @ 23:45:
Hmm, geen last van, zalfde settings, iets lichtere kamer:
http://img30.imageshack.us/img30/69/P1020745-2.jpg

Ook in een nog donkerder kamer zag ik geen rare dingen. Je hebt je lens toch niet vies?
Heb trouwens ooit gehoord van een stukkie software dat meet hoeveel hot/dead pixels je cam heeft.
Nee, lens is volledig schoon...

Vrees dat er nu dan toch een verhaal over een defecte FZ-10 is :'(

Het is ook godverdomme iedere keer raak als ik eens iets duurs koop, het is echt niet te filmen gewoon...mp3-speler = stuk, pc = stuk, camera = stuk etc 8)7 :r :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Laatst online: 08-07 12:12
Het zijn idd wel ERG veel dode pixels. Is het echt geen RGB ruis?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Maak dezelfde foto nog eens, maar nu met de lens cap er nog op?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op 16 juni 2004 @ 00:05:
Maak dezelfde foto nog eens, maar nu met de lens cap er nog op?
Dat idee was ik dus zelf ook al opgekomen.... met sluitertijd 1/20 niets te zien.. met sluitertijd 1 sec zie je al wat en met 8 seconden is het op de viewer van de cam al duidelijk te zien... probeer een pic te hosten, maar photobucket doet moeilijk

edit: je moet erop klikken voor fullsize om het goed te kunnen zien...
Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/bende.jpg

Dit is echt klote

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riegstar
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Riegstar

Wadapatja!

Maak nu dezelfde foto zonder lens-dopje?
Nee, zonder gekheid. Het blijft lastig om een foto te maken bij slecht verlichte ruimtes en dan ook nog eens uit de hand. Sluitertijd hoger -> langer vast houden zonder te bewegen.
Beweeg je wel: krijg je zo'n mooie veeg op je foto.

Bijna alle foto's van mijn vakantie zijn gelukt, op de foto's van de bul-uitreiking van m'n broertje na. (vanwege de belichting van de ruimte). Errug jammer was dat.

offtopic:
Heb zelf dit toestel al 2 maanden, en ja ik weet dat ik me vrij stil gehouden heb op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je eerste foto heeft inderdaad wazige vlekken, maar volgens Photoshop is de tweede foto bijna perfect zwart... hij geeft een héél dun lijntje aan in het histogram, helemaal aan de zwarte kant, en een paar hele kleine karteltjes. Ik zie zelf ook niks vreemds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 00:41:
Je eerste foto heeft inderdaad wazige vlekken, maar volgens Photoshop is de tweede foto bijna perfect zwart... hij geeft een héél dun lijntje aan in het histogram, helemaal aan de zwarte kant, en een paar hele kleine karteltjes. Ik zie zelf ook niks vreemds....
Niets vreemds ?!? als je dat plaatje aanklikt.. en je monitor staat niet bijzonder donker (wat jij toch goed moet hebben met die tutorial van je) dan zie je toch tientallen blauwe en rode stipjes... net zoals in het plaatje met die speaker iets hoger?? Je moet wel op 100% zoom kijken, anders zie je het niet nee

edit:
in het histogram kan het allemaal wel ok zijn, maar ik zie gewoon heel veel rotzooi, jij niet? Trouwens, die karteltjes zijn natuurlijk die puntjes, het zou echt helemaal zwart moeten zijn...

@Riegstar Die foto is gemaakt met statief, is niks-komma-nul bewogen aan B) ik geloof niet dat je mijn posts hebt begrepen... ik zie ook geen veeg, alleen wel allerlei gekleurde puntjes die er niet horen

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn monitor staat goed... maar de zoom in PS niet. (Ik had "Fit on screen" aangeklikt.)

Ik heb nog eens gekeken, op 100% en 200% zoom, en er zijn inderdaad erg veel blauwe stipjes te zien. Dat lijkt niet goed... ik ga eens een vergelijkende test doen met mijn F717, om te zien wat deze ervan maakt.

Edit: ik heb het net geprobeerd, in stappen van 5 seconden sluitertijd. Tot 15 seconden is er niks te zien. 15 seconden is méér dan genoeg om dode pixels te zien, die fel zouden moeten oplichten. Bij 20, 25 en 30 seconden is bij mij hetzelfde blauw te zien als bij jou. Ik denk dus dat het gewoon ruis is, veroorzaakt door lange sluitertijden. Niks om je druk over te maken volgens mij.

(De F717 staat bekend als een camera met ruisniveaus die redelijk ver onder het gemiddelde liggen. De ruis die veroorzaakt wordt door ISO800 is véle malen erger. ISO800 met 30 seconden sluitertijd is zelfs op mijn camera niet te doen.)

Hetgeen je ziet is dus, zoals ik al zei, verwaarloosbare ruis, die je niet gaat zien op foto's die worden afgedrukt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Wanneer het echt kapotte pixels zouden zijn, zou je ze ook moeten zien wanneer je overdag een foto maakt.
Persoonlijk denk ik dat het gewoon RGB ruis, te wijten aan je lange sluitertijd (donkerstroom?) of aan blooming. Volgens mij is de ruis ook erger in de donkere vlakken dan in de lichte vlakken. De foto van MartijnA3 is te licht, en kun je daarom niet als referentie gebruiken denk ik. Het hangt weer samen met de kwaliteit van je CCD sensor. En die kan weer verschillen per toestel, alleen zie je dat alleen in extreme gevallen, zoals nu.
Had je die foto gecropt, of digitaal ingezoomd? En, is het storend voor de gevallen waarin je je toestel gebruikt, of ben je je druk aan het maken om tekortkomingen aan je toestel in puur theoretische situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Smiling Pitbull: Ik denk inderdaad dat Dunbar gelijk heeft. Bovendien heb ik het met mijn eigen camera uitgeprobeerd, alleen met 8 sec en de monitor in de lichtste stand (helderheid en contrast maximaal en op de stand lightframe) (Philips monitor 107T4) kon ik kleurige puntjes zien zoals jij dat omschreef. Dit is een gevolg van "thermische ruis", in alle stoffen met temperaturen boven het absolute nulpunt bewegen de atomen en botsen tegen elkaar. Daarbij schieten er ook wel eens elektronen uit hun baan, deze lopen door de stof heen. Dit betekent minuscule stroompjes in alle richtingen, bij geluid is dit ruis. Bij beeld zie je dit terug als kleurige puntjes. Maak maar eens meerdere foto's op die manier, je zult zien dat de puntjes telkens op andere plekken zitten. Maak ook maar eens een foto op bijv 1/100, je zult zien dat het (bijna) afgelopen is met de puntjes, de stroompjes zijn er dan ook wel, maar waren veel korter in staat om de celletjes van je CCD sensor op te laden.

Ik heb het met mijn egen camera uitgeprobeerd, met hetzelfde (nou ja vrijwel) resultaat. Ook camera's van andere merken doen het, mijn 2 MPixel Olympus C150 doet het ook, bij veel kortere tijden (kan ik niet instellen, point en shoot cam)

Kijk eens op de site www.imaging-resource.com, daar staan bij sommige camera's ook foto's met lange sluitertijden, welke dan ook het en der gekleurde" pixels opleveren.

Ook bijv een Canon 1DS van € 8 a 10.000 heeft nog ruis. Dus wees gerust, niks aan de hand, technisch is de mensheid nog niet zover dat we thermische ruis helemaal kunnen uitbannen!!!!

Veel fotoplezier!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Smiling Pitbull schreef:
Hm, ik zet hem net nog ff aan om nog eens te luisteren en het is idd de stabilisator (dat dacht ik al).
Als ik hem goed stil houdt op 12x zoom (ja, dat kan) dan hoor ik alleen een heel licht heel zacht hoog sis/elektrisch geluidje... draai ik de cam nu (redelijk, meer dan dat je normaal zou doen als je een foto wil maken die onbewogen is, maar wel bv als je je te fotograferen object zoekt) dan hoor ik een soort zoem-achtig iets, is redelijk te horen. Het is het beste te beschrijven als een soort -woehoeek-hoek-......-hoeeee- klinkt beetje mechanisch, misschien idd de gyroscopen. Weet eerlijk gezegd niet zeker of de cam dit altijd al gedaan heeft, het viel me laatst ineens op.

Ik kan me voorstellen dat mensen zoiets hebben van: woek-hoek die gast spoort niet... maar probeer jij maar eens te schrijven hoe iets klinkt

Nou, dat kan ik ook niet, maar ik heb zelf ook dergelijke overigens zeer zachte geluiden in mijn cam, als de stabiliser uit staat hoor ik niks...., staat ie aan, dan hoor ik ook wat als het heel stil is. Is vast de mechaniek van de stabiliser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de vele reacties, maar ik voel me er nog niet goed bij.. Ik snap dat het ene toestel wat meer ruis kan genereren dat het andere (ook binnen één type blijkbaar), maar ik vind het verschil tussen de foto van mijn kamer en die van MartijnA3 toch wel ERG groot..

De laatste fullsize die ik postte was ook op iso50. Als ik er een maak op iso200 weet je niet wat je ziet, en ik vind dat ik als ik ´s avonds een foto maak bv op mijn kamer/op festival ik met iso100 en een sluitertijd van misschien 1 sec toch nog een redelijke foto mag maken. De foto die MartijnA3 postte bevatte ook redelijk wat uis, alleen is dat gewoon de rommelige ruis die ik ook ken, maar niet met die gekleurde vlekjes. (het zijn trouwens geen gekleurde pixels, het zijn vlekjes bestaande uit soms wel 10 pixels).

Nouja, ik heb een foto`tje gestuurd naar de shop waar ik de cam gehaald heb, ben benieuwd wat die ervan zeggen.

PS Overdag zie ik dus niets van die vlekken, omdat het pas zichtbaar is vanaf een sluitertijd van een seconde of meer.

EDIT: die plekken zitten dus WEL bij iedere foto op dezelfde plaats, daarom denk ik dat dit geen gewone ruis is! Het aantal en de felheid van de vlekken is afhankelijk sluitertijd en iso-waarde

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
Ik zou zeggen dat het probleem wordt veroorzaakt doordat sensors worden 'overbelicht' en dat gaat doorlekken naar de naburige sensors. De ene sensor is er gevoeliger voor dan de ander.

Dat zou verklaren waarom het altijd dezelfde plaats is ('zwakke' sensoren) en naarmate de sluitertijd langer is, het probleem zich als een vlek uitspreid.
Zelf heb ik lang lopen twijfelen over de FZ10 en tot slot besloten het niet te doen, vanwege de reviews die ik las. Een van die redenen was de ruis waar veel mensen over klaagden. 4Mp op een te kleine sensor.

Wat jij nu ziet, is idd een gevolg van die kleine sensor (immers, hoe dichter de sensoren op elkaar zitten, hoe eerder ze elkaar beïnvloeden). Je kunt altijd proberen garantie te krijgen, maar volgens mij ben je er achter gekomen waarom een 4 mp camera met een 38-420 mm 2,8 Leica lens slechts 600 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Die sensor opde FZ10 is standaard voor 4MP camera's hoor. Alle 4MP Olympus zoom camera's hebben dezelfde sensor grootte, als ook de Minolta Z2. Dus wat heb je voor keus? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

De enige keus die men heeft is wachten op een nieuw type sensor dat misschien nu in ontwikkeling is, dit blijft doorgaan. Of kies voor een veel duurder toestel als bijv de Canon digital rebel oid, Nikkon D70 enz. Deze hebben minder ruis.
Aan de andere kant: probeer maar eens zonder flitser met een gewone analoge fotocamera (en dat mag best een spiegel reflex zijn) een foto binnenshuis met lage verlichtingssterkte te maken, is ook niet alles.
De ontwikkelingen gaan door, dat weet ik maar al te goed, maar voorlopig ga ik wel genieten van de mogelijkheden die mijn Panasonic FZ10 me biedt. De onmogelijkheden zijn er ook, natuurlijk. Maar die zullen er altijd blijven. Ik vind persoonlijk dat het ding het leuk doet, accepteer de onvolkomenheden, heb voor deze cam gekozen omdat andere cams weer minder waren op veel andere gebieden.
Kijk bijv maar eens naaar de S5000 en S7000 van Fuji. (PF en veel te sterke compressie) Ook op de HP 945 valt wel het één en ander aan te merken. Ook de Olympus camera's hebben wel minpunten. De Canon IS heeft met 3,2 Mp ook vrij veel ruis en PF, ga zo maar door. Ik ga wel de grenzen van de cam verkennen, maar probeer te accepteren dat hij ze heeft. Overdag kan deze cam prachtfoto's maken, binnenshuis met flits wil het ook nog wel, zonder is het wat minder als de verlichting slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Athlonkmf: Hoe bevalt dat Amerikaanse powerpack DPS 9000 jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ

DJEZ

Life can be great

Nou allemaal,

Ik ben er eigenlijk wel uit; het moet de FZ10 worden
Ware het niet dat ik me nu nog zorgen maak om 1 ding: deze mooie camera is groot...

Toen ik begon met zoeken wilde ik een heel kleine camera hebben, maar ik loop al maanden te zoeken (ik heb hem in augustus nodig om een reportage te maken).
Steeds kwamen er eisen bij en gelukkig heb ik ook extra geld kunnen sparen om een betere camera te kopen. Naarmate je meer eisen krijgt, omdat je meer over fotografie leert, neemt het formaat van de camera ook toe. Is logisch zou Cruijff zeggen en dat zullen jullie allemaal ook zeggen.

Nu is het wel zo dat ik voor de bewuste reportage en ook wel in andere situaties de camera in een tasje aan mijn heup moet kunnen opbergen. Dit is echt een must voor me en toen ik de FZ2 zag leek me dat geen probleem. Nu ben ik er echter achter gekomen dat de FZ10 een stuk groter is dan de FZ2.

Op dit forum staat een foto van de camera op een CD hoesje, maar die is nét niet duidelijk genoeg. En dat ding krijg ik niet te zien IRL, bij geen enkele fotozaak in Den Haag of Leiden hebben ze mijn fel begeerde FZ10.

Kunnen jullie helpen?? Past deze camera in een heuptas die ik aan mijn riem vast kan maken??

[ Voor 4% gewijzigd door DJEZ op 18-06-2004 04:08 ]

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ajajong schreef op 16 juni 2004 @ 14:40:
Athlonkmf: Hoe bevalt dat Amerikaanse powerpack DPS 9000 jou?
Dat ding geeft echt urenlang stroom. Ik had na een week normaal nog genoeg stroom. Enige manier om het leeg te trekken was om de FZ10 te richten op m'n aquarium, C-AF aan en wachten maar.
Het lijkt erop dat er automatisch wordt geswitched naar accu als de juice eruit is.

Ik zal vandaag eens een dagje testen. Zowel mijn batterybarn accu als digipower zijn nu opgeladen.

De digipower zit goed in de hand en het maakt de camera veel stabieler omdat het gewicht helemaal in balans is. Alleen ziet het er wat minder goed uit omdat het zwart is (en ik heb een zilveren FZ10), het steekt een beetje uit en ik kan niet meer bij de flashcard

Trouwens. Iemand nog interesse voor een (bijna) ongebruikte originele pana-accu? Ikhad een keer opgeladen om te testen hoe lang die meegaat, maar ik had al snel de batterybarn accu, dus die originele gebruik ik denk ik niet meer. Zeker met digipower.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter verduidelijking hier een (webcam-) pic van mijn FZ10, LG5400, horloge, MX510 een cdtje, toetsenbord, A4tje en hand/arm

(dat mobieltje is vrij klein, ik heb vrij normale handen met lange vingers..)

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Picture_052.jpg

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Een heuptasje zou wel moeten kunnen, maar dan moet je wel een tasje vinden (of maken :Y) ) waar je cam precies inpast en dat redelijk strak om je middel zit, anders lijkt het geschud me niet ideaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Athlonkmf; Ik heb wel belangstelling voor je accu mits de prijs redelijk is, laat het maar even weten. Ik zit trouwens in Zwolle, als je dichtbij zit is de uitwisseling van geld en accu misschien makkelijker, kan natuurlijk ook wel per post.

DJEZ; Ik heb een Lowepro TLZ mini, deze kan je behalve met de standaard schouderband ook aan je riem bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Laatst online: 16-04 16:39
Snugger is nog steeds bezig de zwarte panasonic dmc fz 10 te bemachtigen.
Besteld bij Parts & Bytes {Leiden} inmiddels {wacht al 3 weken!}.

Net Pansonic aan de lijn gehad. Wat blijkt:

Het schijnt een fabel te zijn, dat de zwarte uitvoering waar dan ook leverbaar is, met levertijd van 2 á 3 weken! Zelfs augustus dit jaar durven ze niet met zekerheid te zeggen.

Het schijnt momenteel zelfs zo te zijn, dat de zilveren uitvoering niet leverbaar is.

Worden wij allen {die besteld hebben} aan het lijntje gehouden? Volgens Panasonic wel.

Weet iemand een adres waar hij wel af te halen is? {zwart of zilver}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Ik weet natuurlijk niet hoe snel ze nu de Panasonic kunnen leveren, maar bij www.fotovideoshop.nl in Meppel heb ik de zilveren uitvoering gekocht, deze was niet op voorraad, ik heb hem besteld en na een paar dagen kreeg ik een mail, dat ze hem hadden. Zaterdag jl heb ik hem opgehaald (kosten € 575,--) Bevalt goed tot nu toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
snugger schreef op 18 juni 2004 @ 12:52:
Worden wij allen {die besteld hebben} aan het lijntje gehouden? Volgens Panasonic wel.
Mijn oom werkt bij foto Konijneberg en zij importeren volgens mij niet via Panasonic Nederland. Van de Canon 300D bijvoorbeeld hebben zij er meer verhandeld dan Canon Nederland ze verspreid heeft in NL, dus ik zou daar ook ff informeren. Progress doet ook niet via Panasonic NL, dus misschien zijn zij ook nog een optie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij geeft Panasonic NL augustus als levertijd aan om mensen niet te veel teleur te stellen als het blijkt dat het toch langer duurt dan enkele weken... Er worden namelijk momenteel wel kleine hoeveelheden camera's aan winkels uitgeleverd... De mijne is vorige week binnengekomen (een zwarte, die echt van Panasonic NL komt en niet via het buitenland)...

Dus, met een beetje geluk heb je hem toch binnenkort in handen. Bij mij heeft het ongeveer een maand geduurt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Net einde van de test. In totaal heeft de digipower+batterybarn accu samen voor 8,5 uur stroom gezorgd. Er werd automatisch omgeschakeld naar accupower als de digipower zonder stroom zat.

In dit geval stond Continous AS, mode 2 IS en LCD aan. 8,5 uur, toch wel een goede werkdag lijkt me. Nu nog even checken hoe lang het duurt voordat die twee opgeladen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
IK HEB 'M, IK HEB 'M ...JIPPIEYAHEEEEE! :) :) :) :)

DE PANASONIC DMC FZ 10 ZWART UITVOERING _/-\o_

En waar? Wel, aléé,.. bij onze buren de Belgen, in Antwerpen! 8)7

Daar liggen er nog 14 {zwart} op voorraad {€599 toevallig in aanbieding}.
Mediamarkt Century Center
De Keyserlei B-2018
tel: 0032- 32241040

Daar gekocht, gewoon garantie en evt reperatie via mediamarkt Nederland. Wèl even stempel laten zetten op je garantiekaart!

_/-\o_

ps:
Ajajong -> fotovideoshop kan er ook niet aan komen

Martijn -> Konijenburg heeft samenwerkingverband met Panasonic Nederland. Net als digitalecamera.nu.

Zo nu ga ik 90 minuten wachten tot ie opgeladen is en dan eindelijk, eindelijk-->>>
shots maken!
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Ik weet dat ik zelf moet zoeken hier in topics,... |:( O-) :X
maar,..ik ben zo enthousiast en hoteldebotel dat ik hem eindelijk heb;

Daarom vraag:
hoe load ik pics op naar deze pagina?

Vergeef me, vergeef me, have mercy...plzzzz... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ

DJEZ

Life can be great

Djeeez,

Daar wordt ik nou vrolijk van, iemand anders die helemaal enthousiast is!

Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten.
Volgens mij moet je ze als volgt uploaden (uit de faq):

Tik zonder spatie na de eerste rechte haak: [ img] http://www.domain.ext/image.ext [/img]

Als je een klein beetje bekend bent met HTML moet het lukken. In plaats van http://www.domain.ext/image.ext moet het pad staan waar jouw foto gehost wordt. Je moet dus wel een plek hebben om je foto's te hosten.

Hier is het resultaat (Ik moest zelf ook even kijken hoe het ging, never done it before)(Ik denk dat het niet te groot mag zijn):

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/topb2.gif

[ Voor 107% gewijzigd door DJEZ op 18-06-2004 22:12 ]

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ

DJEZ

Life can be great

Dit werkt:

[ img] http://www.fotop.net/albums/tang/tang143/P1000525.thumb.jpg[/img]

Want dit is een klein formaat foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotop.net/albums/tang/tang143/P1000525.thumb.jpg

Dit niet:
[ img] http://www.fotop.net/griever/griever10/P1000478 [/img]

Want dit is een groot formaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.fotop.net/griever/griever10/P1000478

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
even kijken of het lukt:

http://img78.photobucket....ion=view&current=ieks.jpg [/img]

ps: deze is nog niet met de fz 10 gemaakt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bep De Bouwer op 18-06-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ

DJEZ

Life can be great

Nog beter, namelijk met link naar groot formaat:

[ img=w,h,1] url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding [/img]

Bijvoorbeeld:

[ img=100,140,1] http://www.fotop.net/albums/tang/tang143/P1000525.thumb.jpg http://www.fotop.net/tang/tang143/P1000525 [/img]

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotop.net/albums/tang/tang143/P1000525.thumb.jpg%20http://www.fotop.net/tang/tang143/P1000525

Vergeet de spatie niet weg te halen!
Ik krijg hetvolgende als ik op je link klik: This album is password protected

[ Voor 9% gewijzigd door DJEZ op 18-06-2004 22:22 ]

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ

DJEZ

Life can be great

Hihi, er is iemand niet blij met mijn actie, opeens is die foto er niet meer....

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
heb je de mijne al gezien dan? hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ

DJEZ

Life can be great

Nope, ik krijg een This album is password protected pagina te zien...

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
hmz..ik probeer even op andere manier. weet alleen niet goed wat je bedoelt, met spatie weglaten? :?

ik zie niet waar ik spatie kan weglaten namelijk...snorry..
*gaat topic zoeken waar in staat hoe foto's te uploaden* >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJEZ

DJEZ

Life can be great

Je moet de volgende regel intikken:
[ img] http://img78.photobucket....view&current=ieks.jpg [/img]
Maar dan zonder de spatie die voor "img]" staat.
(Ofwel tussen "[" en "img]" )
Je foto is óf te groot, óf niet aanwezig:
[img]http://img78.photobucket....view&current=ieks.jpg[/img]

Maar laten we dit off-topic onderwerp inderdaad maar laten rusten, want anders worden de andere posters stapelgek.

[ Voor 33% gewijzigd door DJEZ op 18-06-2004 22:42 ]

It's me, it's DJEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v294/footoo/huis%20serre%20en%20keuken/?action=view&current=Eeeeksssss.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Snugger:

Gefeliciteerd met je aankoop!

Als je hier een foto plaatsen wilt kan dat door in te loggen in bijv fotobucket en onderde gewenste foto te kijken. De regel die begint met [img] kun je kopieren naar het berichtendeel.

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v295/Ajajong/P1010053croppeda.jpg

Deze foto maakte ik gisteravond (even genoeg voetbal gezien), vond hem wel leuk. Een iets grotere versie is deze link: http://img78.photobucket....ajong/P1010053cropped.jpg

Athlonkmf: Best wel imposant die 8,5 uur! Ik ben wel benieuwd naar de laadtijd van het geheel! Overigens die 7,2 V die de powerpack levert sluit je aan op de externe ingang voor spanning van de cam? Die externe ingang is toch 8,4 V? Is klaarblijkelijk dus genoeg voor de camera. Als alles gaat zo ik van plan ben zit ik van 't zomer ook een paar weken in de states, haal ik daar ook zo'n powerpack, kan ik ook gebruiken voor mijn videocamera, die gebruikt ook 7,2 V.
Zat het juiste kabeltje bij de set die bij de powerpack geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Dank je Aja!
Ben helemaal happy :9 en druk bezig met handleiding lezen.

[img]src=http://img78.photobucket.com/albums/v294/footoo/huis%20serre%20en%20keuken/Eeeeksssss.jpg[/img]

Is deze gelukt? :/

Afbeeldingslocatie: http://i696.photobucket.com/albums/vv324/apessy/foto.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Bep De Bouwer op 30-09-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v294/footoo/huis%20serre%20en%20keuken/samson_krant_lezen.jpg

Onderstaande foto's {nog} niet met fz 10 hoor. Maar wilde even zeker weten, dat uploaden correct verliep. O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Bep De Bouwer op 19-06-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

snugger schreef op 19 juni 2004 @ 10:37:
[afbeelding]

Onderstaande foto's {nog} niet met fz 10 hoor. Maar wilde even zeker weten, dat uploaden correct verliep. O-)
Great.... Het lukt dus, is de bovenste van die afgedankte pop wel met de FZ10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Nee, maar deze wel. Uitzicht op aanbouw van De Delft.

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v294/footoo/huis%20serre%20en%20keuken/de_delft.jpg

Ajaj:
Net aan mijn afgedankte pop {Samson} jouw commentaar voorgelezen, zijn reactie:
diep beledigd al blazend weglopen....die komt nooit meer terug!
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Nou snugger, mijn excuses 8)7 bij deze aan je poppie Samson.... _/-\o_ _/-\o_ , maar dat plaatje van de aanbouw de Delft mag er wezen!

En tevreden? :*) :*) Mij bevalt die camera prima! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Yep, hij bevalt prima. Zit alleen nog te tobben met het meegeleverde geheugenkaartje. Vandaag in Rotterdam even kijken voor een grotere, wil alleen een Panasonickaartje hebben, iemand enig idee waar deze te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die panasonic geheugekaart kan je die niet in de mediamarkt krijgen of bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

snugger schreef op 20 juni 2004 @ 11:36:
Yep, hij bevalt prima. Zit alleen nog te tobben met het meegeleverde geheugenkaartje. Vandaag in Rotterdam even kijken voor een grotere, wil alleen een Panasonickaartje hebben, iemand enig idee waar deze te halen?
Het is een tijdje geleden op dit forum al eens gezegd: de Simple Tech 256 MB kaart heeft een snelheid van 10 MB! te koop bij www.memoryplus.nl voor 69 euro en een paar cent, komt nog 6 euro verzendkosten overheen, maar da's goedkoop voor zo'n kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Aja, net gekeken: ze hebben alleen 128mb, of 512 {€175} van simple tech daar. 8)7

Beginnerke: bij mediamarkt hebben ze alleen skan-zut {e.a} geen panasonic of simple tech..

[ Voor 37% gewijzigd door Bep De Bouwer op 20-06-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

[quote]snugger schreef op 20 juni 2004 @ 23:34:
Aja, net gekeken: ze hebben alleen 128mb, of 512 {€175} van simple tech daar. 8)7

Beter kijken, ik heb zojuist nog gekeken en ze staan er toch echt op, aan de linkerkant, vierde item van boven en links onder die 128 MB...... snugger he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Aja:

Beter gekeken 8)7 en idd....256mb ;)

Thanks voor je snuggere opmerking! _/-\o_

ps: heb zorgvuldig met hoog realistisch gehalte mijn naam gekozen hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Hierbij even een vraagje over de instellingen: welke instelling gebruiken jullie onder het menu "PICT. ADJ."? Daar kun je Contrast, Sharpness en Saturation instellen op resp. Low, Std. en High.
Volgens de handleiding krijg je met de Low instelling altijd de minste ruis, maar ik kan niet echt verschil ontdekken. :? Heeft iemand hier ervaring mee?

Overigens is die nederlandse handleiding wel erbarmelijk slecht vertaald zeg. Wanneer er in het engels over "noise" op een foto gesproken wordt, staat dat in het nederlands met "lawaai" vertaald. |:( In plaats van "ruis", of nog beter: "korreligheid". Dat laatste wordt bijvoorbeeld bij Nikon als vertaling gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Heb alleen sharpness op 'high' staan. Wat ik wel heb gelezen dat je bij portret fotografie sharpness het beste op 'soft' kan zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Ik heb color, sharpness en color allemaal op standaard laten staan, want ik ontdek bij foto's tot nu toe weinig verschil. Ik heb er nog niet veel mee geexperimenteerd, ik ben voorlopig vaak met handinstellingen aan het oefenen. (manual) Op die manier kun je foto's wat anders krijgen, door ze iets donkerder te maken zie je de wolkenstructuur in dde lucht beter enz. Voorlopig ben ik nog niet uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Vanavond zat ik wat met de camera te spelen, ik had hem op burstmode gezet. Het kaartje dat ik er in heb is een merkloos SD kaartje, het duurt ca 10 seconden voor de camera de volgende serie foto's kan maken. Ik wl een ander kaartje kopen, hoor goede geluiden over de Lexar 60 x kaart, sommigen werken ook graag met de Simple Tech kaart.

Waar ik nu nieuwsgierig naar ben is de tijd die men met diverse kaartjes moet wachten in de burstmode voordat men weer foto's kan maken. Wie wil dit eens meten? Het schijnt dat niet alle apperaten even snel met verschillende SD flashkaartjes kunnen omgaan!

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste