[Panasonic DMC-FZ10] 12x zoom, IS, 4MP

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.388 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Lache Bekkie, gefeliciteerd! Met zilver heb je ook een prachtige prijs. Toch? Goede keus man. Ik hoop dat je heel veel plezier van je digicam gaat beleven.

Vandaag kreeg ik de rubber eyecup (ook wel oogschelp) uit Florida - USA binnen per post. Hij ging daar 10 mei door de douane en vandaag (16 mei) via airmail binnen. Niet verkeerd! Kostte me via PayPal nog geen € 9!
Meteen FF uitgeprobeerd. De oogschelp past goed. Maar je moet wel goed opletten dat je hem niet verliest.
Naar ik goed begrijp heb jij ook een Nikon (productnr. 2939?) oogschelp aangeschaft. Wat was jij nou kwijt?

Overigens staat ons schatje model in het blad Focus (mei 2004 - nr. 5 - bladz. 39). De waardering van de jury is een 8 en baby krijgt het predikaat ZEER GOED mee!
Enkele belangwekkende opmerkingen zijn:
- Het Leica-objectief levert een uitstekende scherpte maar er zijn af en toe sporen van chromatische aberratie (CA en vaak ook purple fringing = PF genoemd) te zien en de opnamen zien er gemiddeld zeer goed uit.
- Bij zeer weinig licht duurt het scherpstellen relatief lang, er is geen scherpstelhulplampje.
- Met behulp van de stabilisatie lukt het ons om met 1/60 en de zoom op 420 mm uit de hand te fotograferen met 90% scherpe opnames als resultaat!

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ No Panicas

Bedankt! Maarre, als ik het goed begrijp schuif je dus dat ding over de standaard viewfinder heen? Ik heb hem gewoon bij Talens besteld, bij me om de hoek (idd nummer 2939). Ze zeiden dattie zo'n 15 euro zou kosten, nu hoorde ik dat het 21 euro kost... 15 Euro wil ik hem morgen nog voor ophalen, maar meer niet...

Heb jij baat bij dat ding?

PF heb ik dus alleen nog maar last van gehad als ik tegen het zonlicht in fotografeerde, en ruis daar hebben we ook nog wel wat programma's voor (die je trouwens als je niet boven iso 100 niet nodig hebt).

Morgen ermee naar het strand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 00:44:

Morgen ermee naar het strand!
Dan kan je wel wat met die 12x zoom >:) >:) :P

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 19:02:
Ik heb de zilveren versie dus, ziet er prima uit, misschien dat ik hem zelfs toch wel mooier vind dan de zwarte :P Lens lijkt zilver nóg groter })
(...)
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met Hema én Kruidvat en dat soort goedkope zaken? M.a.w. bij welke goedkope tent kan ik het beste mijn foto's laten afdrukken?
(...)
Ik heb sinds gisteren ook de zilveren FZ10. Ik was bang dat ik er spijt van zou krijgen omdat ik allereerst ook de zwarte wilde, maar deze bevalt inderdaad erg goed. Lens komt er inderdaad mooi uit! :9
Ik heb wel eens foto's afgedrukt bij de Hema. Echter nog niet van deze camera. Nog geen klachten over de kwaliteit.

Heeft iemand ervaring met dat DPOF systeem? Volgens mij heeft dat nou niet veel meerwaarde als je je foto's eerst op je PCtje zet toch?

Welke zaken ondersteunen dat DPOF systeem? Wil het natuurlijk wel een keer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb afgelopen donderdag de Nikon eyecup binnen uit Florida. Was 8,70 EURO kwijt. Vandaag nog wat pics gemaakt en met de felle zon was een eyecup errug handig :) Aanrader!

Iemand nog tips hoe je hem goed kan vastzetten? Was hem bijna kwijtgeraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 23:20:
Vastplakken aan de behuizing of aan hetgeen waar je hem overheen schuift, met 2-componentenlijm of secondenlijm?

Dan krijg je hem er echt niet meer af...

(Maar, misschien wil je het niet zo rigoreus. Dan heb ik geen andere opties meer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb afgelopen donderdag de Nikon eyecup binnen uit Florida. Was 8,70 EURO kwijt. Vandaag nog wat pics gemaakt en met de felle zon was een eyecup errug handig :) Aanrader!

Heb je deze bij Precision Photo gekocht in de VS? Zo nee, waar dan wel.

Iets anders. Heeft iemand een tip voor een goeie camera tas?
Ik heb zelf de Samsonite DV-Duo op dit moment, maar ik ben bang dat de camera hier niet meer inpast zodra ik de UV-filter er constant op heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, bij Precision Photo gekocht. Ik kan de Lowepro Nova (Mini) AW serie aanraden. Zelf heb ik de Mini AW maar ik ben bang dat ie te klein is als ik een wide-angle converter ga halen.

A.s woensdag 8 dagen Italie! Ik hoop mooie pics te kunnen maken. Ik neem in totaal 1 Gb aan SD/MMC mem mee en 3 batterijen. Zodra ikterug ben zal ik wel wat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 14:13:
[...]
Iets anders. Heeft iemand een tip voor een goeie camera tas?
Ik heb een Lowepro TLZ mini (TopLoaderZoom), hier past hij met zonnekap, uvfilter en lenscap precies in, de alu ring en standaard lenscap passen in een zakje in het deksel.

Zit ook een vakje aan de voorkant waar mijn ministatiefje, een SD-kaart en extra accu inzitten. 8)

Kosten: 40 euro 8)7 maar dan heb je wel een échte tas.

Edit: denk trouwens dat zo`n wide-angle converter er niet meer op past...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:25:
[...]
Ik heb een Lowepro TLZ mini (TopLoaderZoom), hier past hij met zonnekap, uvfilter en lenscap precies in, de alu ring en standaard lenscap passen in een zakje in het deksel.
Die heb ik ook, past goed incl. zonnekap.
enige nadeel is dat de rits van het zakje in de deksel tegen je lcd scherm aan komt :(

edit : Bever zwerfsport

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:15:
[...]

Die heb ik ook, past goed incl. zonnekap.
enige nadeel is dat de rits van het zakje in de deksel tegen je lcd scherm aan komt :(
Hm zelf nog niet eens gezien...
TIP: draai je cam een halve slag :Y) , zit ie wel iets vreemd als je hem eruit wil pakken, maar dan raakt ie hem niet aan. Vraag me trouwens af of die rits iets kwalijks veroorzaakt bij dat scherm, heb hem altijd zo gehad dat hij er tegen aan kwam, maar zie hier niets van op mijn scherm...

edit: betere tip: doe (zoals ik ook doe) de alu ring en de originele lenscap in dat deksel-zakje, hierdoor staat dat zakje iets bol en raakt de rits het schermpje niet.
(disclaimer: of in ieder geval lijkt hij hem dan niet te raken...)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Nog een keer mijn tas, weet nu welk type het is van Vanguard: de "Trewell-17"
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/6087/bag1.jpg

Zonnekap zit erin zoals je ziet, camera kan er naast, rechtop, met de lens naar de voorkant van de tas gericht. Nadeel is dat de camera er niet in past met de zonnekap erop gemonteerd.

Gekocht bij foto/video Boom in Almelo voor €38

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnA3 op 18-05-2004 13:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 16:43
Kunnen jullie gelijk ook ff posten waar je de tassen gekocht hebt? (edit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze camera bijna gekocht maar ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik heb nu een Fuji S7000 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertjeB:

Wat gaf de doorslag dat je voor de S7000 hebt gekozen?? Zelf heb ik de S7000 ook nog overwogen, maar ja die lens he van de FZ10 :P....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 14:56:
Ik had deze camera bijna gekocht maar ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik heb nu een Fuji S7000 gekocht.
Maar dat is een onderbouwt statement 8)7 , baal nu wel dat ik dat niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 14:56:
Onderbouw deze uitspraak ajb. Zo heeft hij totaal geen toegevoegde waarde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzat ook hierover te mijmeren en kom op het volgende idee:
- wikkel zwarte (smalle) tape om het rechthoekige huis van de zoeker
- plak dan met een goede lijm (niet morsen of knoeien) de rubber oogschelp op de tape.

Ideetje _/-\o_ ?

Hans

No Panicas, you're a way ahead with Panasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Ok, ikke dan ook maar eventjes reageren... :7

Heb hier al een hele tijd diverse topics gevolgd over o.a. FZ10 en Z2 en veel reviews gelezen. Uiteindelijk is de knoop doorgehakt en ik heb de zilveren versie van de FZ10 gekocht bij Foto Verhoeff in Leusden inclusief een uv-filter en LowePro tasje. Goeie zaak overigens!

Waarom de zilveren?
Omdat diverse mensen (onafhankelijk van elkaar, maar allemaal wel semi-prof fotograafjes) mij erop wezen dat een zwarte camera in de zon (denk aan vakantie, Zuid-Frankrijk voor mij :Y)) veel sneller warm wordt. En dat komt de elektronica natuurlijk niet ten goede.

Waarom niet op internet maar gewoon in de winkel kopen?
Omdat de prijs er meeviel, slechts enkele tientjes duurder en je krijgt advies. Je hebt de camera vooraf in handen en je weet dus zeker dat je een werkende krijgt. En je hoeft geen verzendkosten te betalen. Enz... En over de set-prijs viel nog te praten ook.

En last but not least: bij Foto Verhoeff kun je een verzekering afsluiten voor de nieuwwaarde van je camera. Drie jaar dekking voor € 58,--. Diefstal, beschadiging enzovoort 8). Misschien aanradertje?

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Hier mijn uitleg waarom ik voor een Fuji S7000 heb gekozen. Ik heb de Panasonic en de Fuji getest en ik vond de Panasonic erg log in de hand liggen. Tevens vind ik (maar dat is mijn mening) de Fuji scherper. De Panasonic gaf te veel ruis en de bekende "rode oogjes" kwam er behoorlijk slecht uit de test. Maar het hangt er ook van af waar je de camera voor gebruikt. Ik ben fan van macrofoto's en dan is de Fuji een topper met een macro van 1cm. En ook iets wat ik belangrijk vind/vond is dat het de Fuji geen accu heeft maar gewoon oplaadbatterijen. Maar de 12x zoom van de Panasonic is wel erg cool. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

En dat strookt met wat de verkoper bij Foto Verhoeff zei. De fotos van een Fuji camera zijn wat feller. Dat is een kwestie van smaak en je houd er van of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Laatst online: 03-09 16:43
Ik krijg mn Panasonic DMC-FZ10 black vrijdag of maandag van Progress. :9

Heb al een extra batterij laten komen uit de Vreemde Staten. Li-ion, 7.2V. 680mAh. Linkje #5

Heb ook een Scandisk Secure Digital Ultra II 256 MB aangeschaft. Linkje

Ik ga nog een tas kopen. Zit te denken aan:
Lowepro Edit120 (16.5 * 8 * 13.5), of de
Lowepro Nova Micro (12.5 * 9 * 15), of de
Lowepro Topload Zoom1 (16.5 * 11.5 * 19.5), of de
Lowepro Topload Zoom Mini (15 * 10 * 16.5).
Ik denk dat ik de laatste ga kopen, omdat deze zo mooi klein is en omdat de Edit 120 nog niet leverbaar is, geloof ik.

Dan nog een klein (tafel)statiefje (TIPS?, URL?),
en een UV-filter en een polifilter (TIPS?, URL?).

Jullie tips en ervaringen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrBuggyB schreef op 20 mei 2004 @ 10:42:
Ik krijg mn Panasonic DMC-FZ10 black vrijdag of maandag van Progress. :9

Heb al een extra batterij laten komen uit de Vreemde Staten. Li-ion, 7.2V. 680mAh. Linkje #5

Heb ook een Scandisk Secure Digital Ultra II 256 MB aangeschaft. Linkje

Ik ga nog een tas kopen. Zit te denken aan:
Lowepro Edit120 (16.5 * 8 * 13.5), of de
Lowepro Nova Micro (12.5 * 9 * 15), of de
Lowepro Topload Zoom1 (16.5 * 11.5 * 19.5), of de
Lowepro Topload Zoom Mini (15 * 10 * 16.5).
Ik denk dat ik de laatste ga kopen, omdat deze zo mooi klein is en omdat de Edit 120 nog niet leverbaar is, geloof ik.

Dan nog een klein (tafel)statiefje (TIPS?, URL?),
en een UV-filter en een polifilter (TIPS?, URL?).

Jullie tips en ervaringen zijn welkom!
Edit: godver type ik een hele lap tekst, gaat er iets fout, kan ik weer opnieuw beginnen :(

Goed, ik zei dus dat ik hoop voor je dat je geen problemen krijgt met dat SanDisc kaartje van je, je zou niet de enige zijn namelijk die daar gezeur mee heeft..

Ik weet niet of dat Edit120-tasje groot genoeg is, in mijn TLZ mini past mijn FZ10 maar net (met de zonnekap erop).

Klein statiefje en UV-filter heb ik bij de fotoboer om de hoek (Talens) gehaald, statiefje van Hama (zilverkleurig, pootjes opzij draaien en uitschuifbaar, 12 euro) en uv-filter van Luxon (ik ga echt geen 50 euro uitgeven voor een B&W ofzo 8)7 )

Dat staiefje heeft trouwens zo'n kop die met een kogelscharnier vastzit op de poten, als je de kop helemaal opzij draait, kan ie net in het voorzakje van mijn tasje :*) )
linkje:
Statiefje
(tweede van boven)

Veel plezier met je cam alvast! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ik weer 's 't net door te spitten, kom ik (op zoek naar meer info over de FZ10) dit linkje tegen, http://www.seedwiki.com/p...e&wikiid=4025&wpid=135166
Leuke vergelijkende info over de FZ1 en de FZ2.
Lees ik daartussen ook nog het volgende:

Finally, there are rumours about an upcoming DMC-FZ3 camera from Panasonic.
Leaked information suggests that the FZ3 will be a 3MP camera with an auto-focus assis light, manual mode (similar to the FZ10), Improved Venus Engine LSI, Multilanguage OSD and slightly smaller body dimensions with a better grip.

Aaargh 8)7 , ik wordt niet goed!

Weet iemand hier al meer van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong
  • Laatst online: 17-09-2021

Ajajong

Nobody is perfect, me either..

Toevallig zat ik op een Hongaarse site, en daar hadden ze het ook over geruchten dat er binnenkort een dmc-fz3 en een dmc-fz4 uit zou komen. Hoe of wat zeiden ze daar ook niet, zodat ikzelf voorlopig denk dat de wens de vader van de gedachte is.

Sinds enige tijd lees ik deze berichten over de FZ10, deze camera lijkt me zeer interessant, en ook al komt er snel een FZ3, dan is dat vermoedelijk een 3 Mpixel, toch weer minder daan de FZ10. Natuurlijk zullen daar wel weer nieuwe snufjes op zitten, maar dat blijftvoorlopig nog wel even. Ik denk dat een FZ10 best wel een paar jaar een leuke camera is om mee te werken. Natuurlijk gaat de ontwikkeling door, maar da's maar goed ook, anders konden we nu nog niet eens fotograferen met platen!

Ik denk dat ik binnenkort deze FZ10 eens in een winkel ga bekijken en hem dan koop, wat jullie er van hebben laten zien aan foto's staat mij best wel aan!!!

Sometimes it rains, sometimes the sun shines.... I like the sunshine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen over het volgende:

ik zit net te spelen met mijn cam, binnen, handmatige settings.

Kamer is niet echt donker, maar met f2.8 en 1/50 zie ik niet veel meer door mij EVF en doet de AF het niet best... zet ik de cam echter op P (auto-stand) dan schiet de helderheid van mijn schermpje omhoog, en doet de AF het ineens 10x beter.

Nu dacht ik, ja ok, zeker een sluitertijd van 1/2.5 ofzo (dan is in A/S/M mode het scherm ook nog heel duidelijk), maar als je dan de shutter half indrukt, dan zie ik dat ie ook met 1/50 ofzo in de weer gaat...

Tis niet echt een probleem, maar waarom zie ik in P-stand nog wel wat door mijn EVF bij f2.8 en 1/50 sec sluitertijd, maar in A/S/M stand niet?

edit: aha, als de flitser `aan` staat, dan rekent hij dat in P-mode mee in de helderheid van het schermpje, in A/S/M niet :( das toch wel jammer.
Er MOEST natuurlijk ook wel een piepklein nadeeltje te vinden zijn aan de cam he, anders klopt het niet :Y) :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Mooi om 'es een negatief verhaal te horen (jaja ;)). Op veel sites lees je inderdaad dat de FZ10 niet geniaal is qua fotografie indoors en bij donkerdere omstandigheden maar dat had ik hier nog niet terug gevonden. Zo komen we tenminste op een reeel oordeel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper schreef op 21 mei 2004 @ 21:19:
Mooi om 'es een negatief verhaal te horen (jaja ;)). Op veel sites lees je inderdaad dat de FZ10 niet geniaal is qua fotografie indoors en bij donkerdere omstandigheden maar dat had ik hier nog niet terug gevonden. Zo komen we tenminste op een reeel oordeel ;)
Haha, negatief hahahaha, ik heb die cam nu een week en neem hem nog net niet mee naar bed :+ Is echt een superding! Maar idd, in handmatige modus is het schermpje niet echt handig indoors/`savonds... tsja als dat alles is...

Voordat anderen beginnen: ruis en PF kan je eventueel ook over zeuren, ik heb daar zelf echt heel weinig last van, maar misschien ligt dat aan mij :?
Zolang je iso50 of iso100 gebruikt en je gaat enigszins voorzichtig om met de belichting zal je niet snel `rotte` foto`s krijgen :+
En mocht je dan in je oneindige wijsheid een pic hebben geschoten met ruis en/of PF, dan hebben we NeatImage / Photoshop / woteffer 8)

Ik blijf erbij: zolang je je cam niet in je borstzakje hoeft te stoppen is de FZ10 een geniale camera waar je een hoop mee kan voor een redelijke prijs.

edit: hehe, ik lijk wel zo`n telsell-dude: `Mike, tis fantaaaastisch!!!`

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jasper schreef op 21 mei 2004 @ 21:19:
Op veel sites lees je inderdaad dat de FZ10 niet geniaal is qua fotografie indoors en bij donkerdere omstandigheden maar dat had ik hier nog niet terug gevonden.
Beter lezen zou ik zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Ik probeer hem niet af te kraken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennuh, wat gaat Jaspertje dan kopen voor het geld waarvoor een FZ10 tegenwoordig te koop is? Enkele honderden URRI meer neerleggen is niet zo moeilijk hoor!

Maar volgens mij heeft Jasper nothing en blijft hij zoeken net zolang de perfecte digicam voor ongeveer € 250 op de markt komt. Dus blijft hij zoeken.......

Ondertussen hebben wij fun met de Panasonic-gun. Niet waar guys?

Zit trouwens wel met die eyecap te sodemieteren. Inderdaad hij sodemietert er gauw vanaf. Toch maar plakken o.i.d.

Heeft een van jullie al een TCON17? Ik heb wel de stepdownadapter van Ryuji Yoshida. Nu de TCON 17 nog. Wel afgelopen weekend een circulare polarisatiefilter voor weinig op de kop getikt. Grappig, even bij de vijver voor de deur zonder camera uitgeprobeerd. Op de adapter geschroefd, kijken naar zwemmende vogels met tegenlicht. Draaien en bijna weg waar de glinsteringen op het water. Ook kon ik dieper het water in kijken.
Gistermiddag (Hemelvaartsdag) met de motor en camera weggeweest en het filter uitgeprobeerd. Mwah, kan nou niet direct spectaculaire verschillen merken. Ga maar eens een proefopstelling maken en kijken of dat grote verschillen oplevert.

Tis mooi geweest voor vandaag. Over en sluiten (de luiken dan)

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luiken nog effe open dan maar. Zit nog na te denken over die rubber eyecap (BTW ik dacht dat het eyecup was, maar op de Nikonverpaking staat toch echt Rubber eyecap).

Soms zitten er in tijdschriften en maandbladen reklamemateriaal met een soort kleefputty bevestigd. Deze putty wordt ook gebruikt om creditcards, lidmaatschapskaarten of klantenkaarten op aanbiedingsbrieven te plakken. Het voordeel van dit spul is dat je het voorzichtig van de ondergrond kunt verwijderen.

Weet een van jullie hoe deze "plak" putty heet en waar je dit spul kunt verkrijgen?

Graag hoor ik van jullie.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Er bestaat ook een edit knop hoor:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
Ennuh dit al eens gelezen:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je per se zoiets wilt, kun je daar je signature voor gebruiken.
En Jasper bedoelt het vast niet lullig ofzo hoor. Hij is gewoon verbaast dat er wat negatiefs over de FZ10 is, en dat vind hij blijkbaar fijn of een opluchting ofzo. Waarom weet ik ook niet. Maar jij begint dan meteen weer zo uit de hoogte te praten ("Jaspertje") dat lijkt mij niet echt op z'n plaats.
Dit is tenslotte een discussie topic, laten we dan ook gewoon met elkaar discussiëren en elkaar niet de grond in stampen als je het niet met een ander eens bent.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowizdah!

Maarruh, wat de FZ10 betreft waar ik naar op zoek ben/was, zie dat de FZ2 in Duitsland 299 Euro moet kosten.
Iemand die me kan vertellen wat het echte verschil tussen die twee is en waarom ik de FZ10 zou moeten kopen?

BTW, kreeg een mailtje van Panasonic en ze wisten niets van een eventuele FZ3 maar ze konden me wel vertellen dat er in september weer nieuwe modellen op de markt komen en dat daar wellicht ook de FZ3 tussen zou kunnen zitten...
(nou, daar heb je wat aan...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 03:13:
...
Iemand die me kan vertellen wat het echte verschil tussen die twee is en waarom ik de FZ10 zou moeten kopen?
...
Als we nou toch opvoedend bezig zijn... wel eens gehoord van zelf onderzoek doen op internet? :X

Lees de eerste pagina van deze topic eens. Daar wordt de FZ2 al genoemd. :)

En wat dacht je van: http://www2.vergelijk.nl/...ergelijk_361=361&x=30&y=9 (Nederlands) of: http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp (Engels)
En zo zijn er nog veel meer sites die deze service bieden. Beetje zelfredzaam zijn hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Jasper _/-\o_ , soms ben ik wat onbesuisd. Wat ik wilde zeggen is dat (bijna) elke digicam z'n zwakke kanten heeft en dat van de FZ10 is duidelijk z'n functioneren onder slechte lichtomstandigheden. Dat komt dan ook in reviews en diverse fora naar voren. Het kan een scheef beeld van een camera geven om in fora (is dat de meervoud van forum :? ?) bepaalde zwakke kanten van een camera steeds te belichten (laten we in fotografietermen blijven). Maar ik heb reeds eerder betoogd dat je het totale beeld moet zien te krijgen en dat afzetten tegen de in mijn ogen toch wel scherpe prijs van de camera.
Je ziet in fora soms terugkerende "klachten" over ruis of over CA. Die klachten ontaarden in MIJN beleving weleens in gemekker! Nou ik heb voor de aanschaf heel wat over de FZ10 in bladen en op het internet gelezen. Ik was dus (ook) van de zwakke kanten van de camera op de hoogte. Een bewuste aanschaf van mij en nog geen moment spijt!
Had ik al verteld dat de camera in het mei-nummer van Focus (toonaangevend blad voor de fotografie) met een "zeer goed" (totaal oordeel een 8,0) beoordeeld werd. Ook de Konica Minolta A2 werd beoordeeld (predikaat "super" en cijfer 8,5). Mag ik even op het prijsverschil wijzen en dat de laatste digicam een 8 MegPixel camera is? Bij de A2 kwam ook het fenomeen ruis om de hoek kijken! Wel viel op dat bij de A2 in het geheel geen CA te bespeuren was.
In hezelfde Focus-nummer stond een reportage (met beeld) over een Russische fotografe die al een tijdje furore maakt met haar Minolta Z1. Toch ook geen TIG-megapixel camera! Hiermee wil ik zeggen, het is de fotograaf die bepaalt of een goede en mooie foto gemaakt wordt. En ik,........ moet nog heel veel leren!

Zo! En Jasper, snap je wat ik bedoel en heb je hier wat aan bij het maken van een afweging? Probeer eerst goed voor jezelf op een rijtje te zetten wat je wilt gaan doen (macro, portretten, modellen (?), sport, etc.). Voor veel binnenshuis fotografie: zou ik dan niet direct de FZ10 nemen, hoewel met een externe flitser je een heel eind komt!

Zijn we weer OK?

Hans

PS Hoe zit het waarde lezers van dit forum? Wie helpt mij met het "putty"-vraagstuk of snappen jullie niet wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 00:13:
Heeft een van jullie al een TCON17? Ik heb wel de stepdownadapter van Ryuji Yoshida. Nu de TCON 17 nog.
Als ik ooit een teleconverter zou kopen voor de FZ10 zou het een Canon TL-55 worden. Ben absoluut niet onder de indruk van de TCON-17.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:33

Wokker

De avond wokkel

Wat is precis het probleem bij deze SanDisc kaartjes ik was ook van plan er een aan te schaffen. Welke kan ik dan beter aanschaffen voor mijn Panasonic DMC-fz10
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:10:
[...]

Edit: godver type ik een hele lap tekst, gaat er iets fout, kan ik weer opnieuw beginnen :(

Goed, ik zei dus dat ik hoop voor je dat je geen problemen krijgt met dat SanDisc kaartje van je, je zou niet de enige zijn namelijk die daar gezeur mee heeft..

Ik weet niet of dat Edit120-tasje groot genoeg is, in mijn TLZ mini past mijn FZ10 maar net (met de zonnekap erop).

Klein statiefje en UV-filter heb ik bij de fotoboer om de hoek (Talens) gehaald, statiefje van Hama (zilverkleurig, pootjes opzij draaien en uitschuifbaar, 12 euro) en uv-filter van Luxon (ik ga echt geen 50 euro uitgeven voor een B&W ofzo 8)7 )

Dat staiefje heeft trouwens zo'n kop die met een kogelscharnier vastzit op de poten, als je de kop helemaal opzij draait, kan ie net in het voorzakje van mijn tasje :*) )
linkje:
Statiefje
(tweede van boven)

Veel plezier met je cam alvast! :)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Nos Panicas, wat dat puttyspul van jou betreft: Zou je misschien eens gaan kijken in een kantoorboekhandel? Daar hebben ze een soort "putty" waarmee je posters op de muur kunt kleven. Ik neem tenminste aan dat het om die eyecup gaat, moet ook weer los kunnen? Dan is dit spul ideaal, het plakt redelijk vast en is toch te verwijderen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokker schreef op 22 mei 2004 @ 16:05:
Wat is precis het probleem bij deze SanDisc kaartjes ik was ook van plan er een aan te schaffen. Welke kan ik dan beter aanschaffen voor mijn Panasonic DMC-fz10

[...]
UTFS, man! Ik heb er eerlijk gezegd niet uitgebreid naar gezocht toen ik op zoek was naar zo'n kaartje, maar heb het maar gemeden.. Heb nu Dane Elec XS SD 256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even wat over accesoires:

Tot nu toe heb ik qua accesoires speciaal voor de FZ10:

256MB panasonic SD-kaart voor zo'n 70 euro gekregen vanuit Hong Kong (samen met mijn FZ10). Deze werkt vele malen sneller dan de 128MB SD-kaart dat ik nog had gekocht voor mijn MP3-speler. Daarnaast heb ik nog een 64MB en een 16MB kaartje 8)7

batterybarn Power2000 accu (800Mah tegenover de 680 standaardaccu) voor 44 dollar. Geen idee of het ook echt langer meegaat, want ik heb het nog niet leeg kunnen trekken :D

Afbeeldingslocatie: http://img34.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/power2000.jpg

Vanguard Lisboa 14Z cameratas: waar de FZ10 perfect in past met de zoomhood op. En biedt ook volop plaats voor extra accu's, geheugenkaartjes, en de metalen ring, etc. Gehaald bij de mediamarkt voor 15 euro.
Afbeeldingslocatie: http://img34.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/digiopack1.jpg

Ik heb de neckstrap tijdelijk vervangen met m'n canon ixus' handstrap. Dat vind ik toch prettiger werken. Ik koop later nog wel een mooiere handstrap.

Wat ik ga halen:

In een opwelling gisternacht om mijn paypal-account een beetje op te maken heb ik viavia maar de dps-9000 batterypack http://www.ritzcamera.com...ctId=9621132&cmCat=SEARCH

Afbeeldingslocatie: http://www.bugeyedigital.com/product_main/miz-dps9000_pi.jpg

toch maar besteld via een vriend in amerika en ook de Yoshida 55Silver adapter http://www3.coara.or.jp/~shingu_t/engulish/e_top.htm

Ik heb namelijk niet zo'n zin om tijdens mijn komende vakantie de (grote) zonnekap mee te zeulen tesamen met een polarisatiefilter (die ik op vakantie koop). DIe van yoshida is metaal en dus hoef ik niet bang te zijn dat het krasjes krijgt. In tegenstelling tot de premeraal http://www.b-300.com/index.html hoewel de premeraal wel flink goedkoper is....

Ik was ook geinteresseerd in de raynox http://www.raynox.co.jp/english/digital/fz10/index.htm maar kon nergens goed vinden hoe ik dat nou moet bestellen.

Ik ben echter niet echt geinteresseerd in een teleconverter. 12x zoom lijkt genoeg voor nu en het is al vrij moeilijk in (hand)gebruik. Wel wil ik misschien een (relatief) goedkope wide-convertor kopen tijdens mijn vakantie. (hoewel een teleconverter wel cool uitziet. Wat een kanon http://forums.dpreview.co...orum=1033&message=7467100)

In Hong Kong ga ik waarschijnlijk ook nog een externe flitser kopen voor de FZ10, alleen heb ikd aar nog geen goede kandidaat voor gevonden.

VOor de mensen die iets meer willen leren over de FZ10. http://www.users.bigpond.com/vkelim/photography.html

[ Voor 41% gewijzigd door kmf op 22-05-2004 19:54 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajajong schreef op 22 mei 2004 @ 17:58:
Nos Panicas, wat dat puttyspul van jou betreft: Zou je misschien eens gaan kijken in een kantoorboekhandel? Daar hebben ze een soort "putty" waarmee je posters op de muur kunt kleven. Ik neem tenminste aan dat het om die eyecup gaat, moet ook weer los kunnen? Dan is dit spul ideaal, het plakt redelijk vast en is toch te verwijderen!!!!
Daar ga ik achteraan! Bedankt voor de tip.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Hoho, je hoeft je zeker niet te verontschuldigen :) Ik bedoelde het namelijk helemaal niet negatief dat jij mogelijke negatieve punten aan een camera aanhaalt!
Soms is iedereen in een dergelijke thread als deze erg positief omdat ze zelf de camera hebben gekocht. Hell, dat zou ik ook zijn als ik hem zou hebben :) Voor buitenstaanders die nog een keuze moeten maken komt dat soms anders over. Als je denkt een juiste keuze gemaakt te hebben, kan je door postings in een forum enorm positief ergens over worden. Vandaar dat ik het alleen maar aanmoedig dat mensen alle kanten van een bepaald product belichten :)

Zelfs ben ik ook idd nog steeds aan het twijfelen tussen meerdere cams ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig Jasper! Jij (degeen tot wie ik mij richtte) vind dat ik me niet hoef te verontschuldigen en McFlipp (die meent het voor jou te moeten opnemen - wel aardig van die Schotten!) vind dat ik niet zo uit de hoogte moet doen. Hij heeft in die zin een punt dat je mijn commentaar zo zou kunnen opvatten, maar wat ik niet zo bedoelde. Kunnen we het nog volgen?

OK, het is goed zo! Maarruh...., had je wat aan mijn betoog (gehele plaatje camera - sterke/zwakke punten in relatie tot de prijs)? En, wat gaat het dan worden?

Nog eens gebundeld over de FZ10

STERKE kanten:
prachtige Leica lens
ongekende en ongeevenaarde OPTISCHE zoom
35 - 420 mm: gehele bereik f 2.8
beeldstabilisatie
hot shoe voor een externe flitser
4 MegPixels (voldoende voor A4)
genoeg instelmogelijkheden
SD-card als opslagmedium
duurzame Li-ion accu
zonnekap voor de lens wordt meegeleverd
start snel op
beeld zoeker (van geen info t/m histogram en grid (gulden snede indeling - 1/3 verdeling)
good looks - ziet er goed uit ("Meneer, bent u fotograaf?") en je hebt wat in je poten
de kostprijs!

ZWAKKE kanten:
4 MegPixels (te weinig voor grotere afdrukken dan A4)
magere performance onder slechte lichtomstandigheden (ruis, AF, onduidelijke zoeker)
zoeker klein (er zijn camera's met een grotere EVF en met een hogere resolutie)
bij sterke lichtcontrasten kans op CA (diafragma geheel op bijna geheel geopend)
LCD-scherm niet kantelbaar (zou makkelijk zijn bij opnamen laag bij de grond of boven het hoofd)

KORTOM: koop hem nou maar! Dan kun je ook weer rustig slapen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
de zwakke punten zijn altijd interessanter als je een camera wilt kopen dus:

-Het is een zeer groot camera
-De camera is niet geheel in balans (de lens is zwaarder dan de body) waardoor het stilhouden niet altijd goed gaat
-De IS heeft tijd nodig om op te warmen in mode2
-Ergonomie valt tegen: De handgreep is niet groot genoeg, de sluiterknop zit op een minder lekkere plek.
-Menu kan beter (ipv 2 superlange menu's heb ik liever 4 kortere)
-De tripodmount zit niet gecentreerd op de lens.
-F2.8 bij 420mm betekent sterke kans op CA

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 23-05-2004 02:45 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zaterdag alvast een B+W UV filter 72mm en een HäHnel HL-002 680mAh accu gekocht. Om dat ik nog geen camera heb (Komt als het goed is einde van de maand) kan ik de accu nog niet uit proberen nu zie ik dat deze accu 7,4V in plaats van 7,2 bij de originele Panasonic is dit een probleem. Is er iemand die ervaring heeft met deze accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Opslagcapaciteit vergroten.

Beste mensen, ik kom heel veel tegen op dit forum, maar als het gaat om het vergroten van de opslagcapaciteit van foto's denk ik dat iedereen er een SD kaartje bij koopt of zoiets. Enige tijd geleden kwam ik op de site van Vosonic, en zag daar de VP300, een kaartlezer met een 2,5" harde schijf, evt zelf te plaatsen.

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ajajong schreef op 23 mei 2004 @ 14:00:
Opslagcapaciteit vergroten.

Beste mensen, ik kom heel veel tegen op dit forum, maar als het gaat om het vergroten van de opslagcapaciteit van foto's denk ik dat iedereen er een SD kaartje bij koopt of zoiets. Enige tijd geleden kwam ik op de site van Vosonic, en zag daar de VP300, een kaartlezer met een 2,5" harde schijf, evt zelf te plaatsen.

Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n apparaat?
er zijn wel meerdere keuzes als het gaat om externe foto-opslag. Je kan bv ook naar de [rml][ MP3-speler/Image-Tank]Archos Gmini 220 mini review[/rml] kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie onderstaande stukje van dpreview:

"An interesting story on DigiTimes suggests that Panasonic will be releasing an OEM'd 6-megapixel digital camera with MPEG4 support later this year. This camera is being sourced from Ability Enterprise, a leading digital camera manufacturer in Taiwan, who already has Casio is its main Japanese client. Expect lots of 6 megapixel camera releases by the end of the year from Panasonic and others."

Wellicht ook een opvolger van de FZ-10?

Hieronder de link naar DigiTimes:

http://www.digitimes.com/...04/05/21&pages=PR&seq=200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Nog een keertje een demonstratie van de 12x optische zoom:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/fz10/zoom1x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/fz10/zoom12x.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf ben erg aan het twijfelen tussen de Panasonic FZ10 en de Konica Minolta Z2. Als ik alle ervaringen van iedereen lees moet de Panasonic een erg goede camera zijn. Ik twijfel alleen aan het formaat. Is deze camera niet erg groot als je hem ook mee op vakantie wil nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 14:13:
Ikzelf ben erg aan het twijfelen tussen de Panasonic FZ10 en de Konica Minolta Z2. Als ik alle ervaringen van iedereen lees moet de Panasonic een erg goede camera zijn. Ik twijfel alleen aan het formaat. Is deze camera niet erg groot als je hem ook mee op vakantie wil nemen?
Tja.. wat is groot? Ik ga deze zomer op vakantie en ik neem hem zeker mee in ieder geval.

Ik redeneer het zo, hoe groot (of klein) de camera ook is, als ie niet in mijn broekzak past moet ik het aan m'n riem hangen of in een rugzak doen. En dan maakt de grootte al heel wat minder uit.
Als ik het aan m'n riem hangt dan is het wel belangrijk dat de tas niet al te groot is (de tas die ik nu heb is ook vrij fors, kan het als een armleuning gebruiken.. 8)7 ).
Als het in een rugzak moet, dan maak het formaat echt helemaal niks meer uit.

Enige wat telt is het gewicht. Maar voor een beetje man van meer dan 70kg is 2-300 gram verschil verwaarloosbaar lijkt mij.

Oh, en persoonlijk vind ik VOORAL voor vakantie de FZ10 zeer geschikt vanwege zijn IS. Een bewogen foto krijg je nooit meer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Na heel veel gelezen en gezien te hebben van het kunnen van de fz10 heb ik er een besteld. Ik heb hem nog niet eens IRL gezien :P

Voor mij was het iets grotere formaat juist een voordeel. Mijn schoonouders hebben een A70 en die vind ik gewoon te klein. Aan het andere uiterste hebben we de Digital Rebel van mijn vader. Ik heb die Rebel een dag meegenomen naar de apenheul en ik werd gek van het verwisselen van de lensen. De een was de 18-55 en de ander 90-200. Het was vrij zonnig die dag en heb op maximale zoom van 320mm (De Rebel heeft een vergrotingsfactor van 1.6) nog hele scherpe foto's kunnen maken uit de hand. Dus 420mm met IS moet zeker gaan lukken.

Hier drie voorbeelden (ISO 100 1/200 t/m 1/320) Ze zijn zo uit de camera, alleen verkleint in PS.:
klik
klik
klik

[ Voor 14% gewijzigd door Chilly_Willy op 26-05-2004 23:11 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Chilly_Willy schreef op 25 mei 2004 @ 18:13:
Na heel veel gelezen en gezien te hebben van het kunnen van de fz10 heb ik er een besteld. Ik heb hem nog niet eens IRL gezien :P

Voor mij was het iets grotere formaat juist een voordeel. Mijn schoonouders hebben een A70 en die vind ik gewoon te klein. Aan het andere uiterste hebben we de Digital Rebel van mijn vader. Ik heb die Rebel een dag meegenomen naar de apenheul en ik werd gek van het verwisselen van de lensen. De een was de 18-55 en de ander 90-200. Het was vrij zonnig die dag en heb op maximale zoom van 320mm (De Rebel heeft een vergrotingsfactor van 1.6) nog hele scherpe foto's kunnen maken uit de hand. Dus 420mm met IS moet zeker gaan lukken.

Hier drie voorbeelden (ISO 100 1/200 t/m 1/320) Ze zijn zo uit de camera, alleen verkleint in PS.:
klik
klik
klik
Ik had ook met de digital rebel gespeeld met een (omgerekend) 70-420mm lens.
Deze is groter dan de FZ10.
Ik kreeg ook wel scherpe foto's, maar voor de zekerheid is de burstmode wel zo handig.

Ik moet zeggen dat de 300D wel stabieler in de hand is te houden door de ronde vormen en grote handvat, dus verkijk je daar niet op. Ook is het gewicht beter verdeeld. (bij de FZ10 is de lens veel zwaarder dan de body)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Panasonic ook een intern geheugen heeft en hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Neem aan dat je geheugen voor opslag bedoeld? Nee, geen intern geheugen. Standaard wordt er een 16Mb SD-kaartje meegeleverd.

[ Voor 23% gewijzigd door MartijnA3 op 26-05-2004 12:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 mei 2004 @ 11:30:
Weet iemand of de Panasonic ook een intern geheugen heeft en hoeveel.
De panasonic heeft een buffer voor 5 foto's op max kwaliteit, zo'n 10MB schat ik dus.

Het heeft geen ingebouwd flashgeheugen waar je de foto's op kan bewaren als je dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
athlonkmf schreef op 25 mei 2004 @ 21:00:
[...]

Ik had ook met de digital rebel gespeeld met een (omgerekend) 70-420mm lens.
Deze is groter dan de FZ10.
Ik kreeg ook wel scherpe foto's, maar voor de zekerheid is de burstmode wel zo handig.

Ik moet zeggen dat de 300D wel stabieler in de hand is te houden door de ronde vormen en grote handvat, dus verkijk je daar niet op. Ook is het gewicht beter verdeeld. (bij de FZ10 is de lens veel zwaarder dan de body)
Heb ook liever een 300D, maar die is met lens 2x zo duur als een FZ10. Ik ben toch gewent om de camera in mijn linkerhand te "dragen" onder de lens. Rechthand is voor het clicken :P

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlonkmf schreef op 26 mei 2004 @ 12:37:
[...]

De panasonic heeft een buffer voor 5 foto's op max kwaliteit, zo'n 10MB schat ik dus.

Het heeft geen ingebouwd flashgeheugen waar je de foto's op kan bewaren als je dat bedoeld.
Ja bedankt dit wilde ik even weten dit in verband met de aanschaf van de flash kaartjes die hoeven dan volgens mij niet super snel te zijn. Ik vraag me dan af of ik Ultra II moet aan schaffen of heeft dit toch nog voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Hoe sneller je kaartje is, hoe sneller de buffer weer leeg is, hoe sneller je opnieuw plaatjes kunt schieten. Dus ja, een snel kaartje heeft zeker voordelen, maar een sandisk Ultra II wil nog wel eens problemen geven. Beter kun je kijken naar een SimpleTech 256Mb ProX High Speed kaartje

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnA3 schreef op 27 mei 2004 @ 20:02:
Hoe sneller je kaartje is, hoe sneller de buffer weer leeg is, hoe sneller je opnieuw plaatjes kunt schieten. Dus ja, een snel kaartje heeft zeker voordelen, maar een sandisk Ultra II wil nog wel eens problemen geven. Beter kun je kijken naar een SimpleTech 256Mb ProX High Speed kaartje
Waar zijn deze te koop in ons kikkerlandje Heb via google niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 21:57:
[...]

Waar zijn deze te koop in ons kikkerlandje Heb via google niks gevonden.
Kijk eens op: http://www.memoryplus.nl/

Tot mijn vreugde stel ik vast dat in een paar weken tijd de SimpleTech Prox 256 Mb flink in prijs gedaald is! Nu EUR 66,49 (was een week of drie geleden nog EUR 89).

Als je toch gaat grasduinen op de site van MemPlus, kijk even op het tabblad FAQ. Daar worden in een drietal (verschillende) testen de prestaties van SimpleTech SD-cards afgezet tegen o.a. SanDisk Ultra II. Ik hoef niet uit te leggen wie de winnaar is, toch?

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 19:42:
[...]

Ja bedankt dit wilde ik even weten dit in verband met de aanschaf van de flash kaartjes die hoeven dan volgens mij niet super snel te zijn. Ik vraag me dan af of ik Ultra II moet aan schaffen of heeft dit toch nog voordelen.
zelfs met die buffer is een snelle kaart gewenst. ALs je vaak burstmode gebruikt (zoalsik) dan heb je een snelle kaartje nodig. De cam begint bij burstmode pas met wegschrijven als ie 5 pics heeft genomen. Wil je daarna weer een nieuwe set nemen, moet je wachten tot ie een paar heeft weggeschreven.

Een snel kaartje (256+MB panasonic) schrijft het weg in 2 secondes tegenover bijna 10 secondes van een traag kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:22:
[...]

Kijk eens op: http://www.memoryplus.nl/

Tot mijn vreugde stel ik vast dat in een paar weken tijd de SimpleTech Prox 256 Mb flink in prijs gedaald is! Nu EUR 66,49 (was een week of drie geleden nog EUR 89).

Als je toch gaat grasduinen op de site van MemPlus, kijk even op het tabblad FAQ. Daar worden in een drietal (verschillende) testen de prestaties van SimpleTech SD-cards afgezet tegen o.a. SanDisk Ultra II. Ik hoef niet uit te leggen wie de winnaar is, toch?

Hans
Bedankt ik heb er meteen een besteld nu de camera nog, ga daar zo even over bellen met Panasonic of die nu al geleverd word.
Grt Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gebeld met Panasonic. Helaas zijn de plannen voor de zwarte uitvoering weer gewijzigd :( Was het eerst eind augustus toen begin mei, eind mei nu weer begin augustus zou mijn bestelde camera ooit nog geleverd worden.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Vandaag is mijn zilveren yoshida-adapter 1055s (dus 55mm voor de FZ10 silver) binnen gekomen. Ik had het vorige week zaterdag besteld. Ging nog heel rap, als je bedenkt dat het vanuit Japan werd opgestuurd.
Kost een vermogen, maar dan heb je ook wel wat, (een metalen tube dat me doet denken aan een rioolhulpstuk)

Hier zijn wat foto's die snel gemaakt zijn. Ik heb nog geen filter ervoor. Ik koop wel een mooie met een filterkap als ik op vakantie ben over anderhalve maand.

Afbeeldingslocatie: http://dsample.kmfstudio.com/albums/Panasonic/PanasonicFZ10/Adapter/normal_Topview_yoshida.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dsample.kmfstudio.com/albums/Panasonic/PanasonicFZ10/Adapter/normal_Topview_panasonic.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dsample.kmfstudio.com/albums/Panasonic/PanasonicFZ10/Adapter/normal_right_yoshida.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dsample.kmfstudio.com/albums/Panasonic/PanasonicFZ10/Adapter/normal_right_panasonic.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dsample.kmfstudio.com/albums/Panasonic/PanasonicFZ10/Adapter/normal_left_yoshida.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dsample.kmfstudio.com/albums/Panasonic/PanasonicFZ10/Adapter/normal_left_panasonic.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dsample.kmfstudio.com/albums/Panasonic/PanasonicFZ10/Adapter/normal_adapt_sidebyside.JPG

Voor zover ik kan zien pas de adapter echt tot op de milimeter op de FZ10 en pas er maar net een filter op.. Van donkere randen zal je dus geen last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ben terug uit Italy. Heb wat pics online gezet. http://kickme.to/masterwong

In totaal 950 mb aan pics en vidclips geschoten. 4x 256 mb was wel nodig :P
Mijn ervaring met de camera: Zoom is _/-\o_ ook in donkere ruimtes zoals kerken en zo kon ik best goed foto's maken zonder flits. Ik mis alleen wat breedhoek. Vooral voor de gebouwen en zo was dat wel handig geweest. Maar eens kijken voor een converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Mooie foto's, Sealwong, Italie is een mooi land, maar ook de FZ 10 mag er wezen. Echter, na jou opmerking over te weinig breed schoot me de volgende vraag te binnen: Kent de FZ10 ook een panorama functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Geen Panorama functie. Uiteraard kan je wel zelf een serie foto's maken en via software een panorama foto maken. Gebruik wel een statief zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik heb de camera besteld, alleen er is een levertijd van anderhalve week :/..

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 00:53:

Mijn ervaring met de camera: Zoom is _/-\o_ ook in donkere ruimtes zoals kerken en zo kon ik best goed foto's maken zonder flits. Ik mis alleen wat breedhoek. Vooral voor de gebouwen en zo was dat wel handig geweest. Maar eens kijken voor een converter.
Wat een prachtige foto's komen er toch uit dit apparaat (wel rekening ermee gehouden dat ze resized zijn, maar toch)

Waarom moesten er ze nu zo een knoet van een lens opzetten :( Anders had ik hem al tig keer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideface
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09-2021
die lens heeft natuurlijk ook wel iets met de kwaliteit van de foto's te maken ;)

'voor wat hoort wat'

[ Voor 62% gewijzigd door sideface op 29-05-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 00:53:

Ik moest even enorm hard lachen om een foto van je. Ik heb in 2002 bijna dezelfde geschoten :)

Jouw foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/hywong/Italy/slides/P1010510.jpg

Mijn foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.parse.nl/~jasper/fotos/italy.jpg

Of is het nou net niet hetzelfde gebouw?

[ Voor 4% gewijzigd door Jasper op 29-05-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een kasteel in Milaan. Geen idee hoe ie heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Waarom hebben jullie geen fototje genomen waar de "DOF" andersom is ?! Ik had namelijk de plantjes dof gehouden en het kasteel scherp gedaan ?! Is misschien iets minder origineel, das waar :)

I know dat de lens een sterk punt is voor de mooie pix, maar minder geschikt als je een kleiner apparaat voor ogen had. Ook een heel klein minpuntje is dattie nog geen kantebaar lcd-tje heeft (geeft imho een grote meerwaarde aan een cam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:27:
Het is een kasteel in Milaan. Geen idee hoe ie heet :)
Dan is het niet dezelfde :) Mijn foto is genomen in San Marino.
Blizard schreef op 29 mei 2004 @ 12:40:
Ook een heel klein minpuntje is dattie nog geen kantebaar lcd-tje heeft (geeft imho een grote meerwaarde aan een cam!)
I agree! Daarom twijfel ik ook tussen de FZ10 en de MinoltaKonica A1.

[ Voor 40% gewijzigd door Jasper op 29-05-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bal0n schreef op 29 mei 2004 @ 09:29:
Ik heb de camera besteld, alleen er is een levertijd van anderhalve week :/..
Welke heb je bestelt de zwarte of de zilveren. Zo als ik hier boven schreef komt de zwarte pas in augustus. Dan ben ik dus net op vakantie en zou ik het nog met mijn oude Olympus moeten doen. Ik tweifel of ik niet alsnog een zilveren zal nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Zoals ik al eerder zei, hebben een aantal profi's de opmerking gemaakt dat een zilveren waarschijnlijk veel minder last heeft van hitte dan de zwarte. Scheelt toch wel op vakantie in een warm land, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 14:25:
[...]

Welke heb je bestelt de zwarte of de zilveren. Zo als ik hier boven schreef komt de zwarte pas in augustus. Dan ben ik dus net op vakantie en zou ik het nog met mijn oude Olympus moeten doen. Ik tweifel of ik niet alsnog een zilveren zal nemen.
De zwarte, maar als blijkt dat hij pas in augustus weer geleverd wordt, dan bestel ik de zilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Ik heb mijn FZ10 (zwart) sinds vrijdag, en mijn 256mb simpletech ProX en Vanguard Polo 21 sinds gisteren. De tas was maar € 15 bij de Makro, maar zal elders ook niet duur zijn. Mijn FZ10 komt bij progress vandaan en het is er een camera uit Canada, dus als je niet wilt wachten kan je hem daar halen.

Hier is de tas:
Afbeeldingslocatie: http://foto.e-cyfrowe.pl/new/zdjecia/1194.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sosecal.com.br/bind/produtos/imagens/297511.jpg

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

Vandaag niet ontvangen, ik hoop dus dat hij morgen binnen komt..

* DrSnuggles gebruikt deze posts tevens als een kickje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:29

FXR1340

WTSHTF

Vandaag bij toeval de zwarte uitvoering aangeschaft. Zo op het 1e gezicht een topper. Moet nog wat experimenteren en instellen, is mijn eerste digi foto camera.
Die 12x zoom is echt super.

Tot nu toe zeer tevreden over deze camera.

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het blad F+D Fotografie (Juni 2004) is de FZ10 gereviewed. Ze waren zeer lovend over de camera. De enige minpuntjes (meer wishlist) zijn:
* iets meer Megapixels zou prettig zijn
* iets meer groothoek
* Tiff/Raw mogelijkheid
* Grotere meegeleverde memkaart ipv 16 mb

Voor de rest zijn ze erg enthousiast! Score is "Zeer Goed".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de mediamarkt is hij de goedkoopste
en ge kunt hem daar is teste
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

[Verwijderde gebruiker]
Wat kost hij daar dan? Welke Mediamarkt in welke plaats? In Zwolle bij mij in de omgeving is ook een Mediamarkt, ben ik al wezen kijken, maar daar hadden ze hem niet. Volgens de verkoper zou hij daar ook niet komen, volgens mij leek hij Panasonic een vies woord te vinden! In mijn regio zit Konijnenberg met een kleine 600 euro voor de zilveren editie scherp in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen woensdag nog naar MM Rotterdam Centrum geweest. Ze hebben alleen de zilveren versie voor 645.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajajong schreef op 04 juni 2004 @ 08:01:
[Verwijderde gebruiker]
Wat kost hij daar dan? Welke Mediamarkt in welke plaats? In Zwolle bij mij in de omgeving is ook een Mediamarkt, ben ik al wezen kijken, maar daar hadden ze hem niet. Volgens de verkoper zou hij daar ook niet komen, volgens mij leek hij Panasonic een vies woord te vinden! In mijn regio zit Konijnenberg met een kleine 600 euro voor de zilveren editie scherp in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Belgie kost hij evenveel als in Nederland, maar ik heb ontdekt dat ge via internet dit ook kunt bestellen in one-line winkels en hij is daar het goedkoopste ! maar ja! wat als er iets aankomt ? hier heb je zo'n adres misshien kan ik zo iemand er mee helpen http://www.nomatica.com/i...ment=photo/dimagez1NL.htm :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Ik heb de panasonic DMC FZ10 -ZWART- besteld bij:
PIXMANIA.com

NOOIT, IK HERHAAL,...NÓÓÓÓÓÓOÍT DOEN BIJ PIXMANIA !
Fout van mijn leven.. :'(

Er staat overal op hun website aangegeven dat de panasonic dmc fz10 in het zwart, op voorraad is :D
Tot twee maal toe gebeld met de klantenservice van Pixmania, om ècht zeker te zijn, alvorens tot bestellen over te gaan. En tot 2 maal toe werd bevestigd, "ja de panasonic in zwarte uitvoering is er ècht op voorraad' :D :D :D

Aangezien het een verjaardagscadeau is en ik zeker wilde zijn, dacht ik dus: oh yes..hebben die camera op tijd voor de verjaardag en bestellen! :)

Zodra ik mijn bestelling had gedaan verscheen het bericht per mail:
NIET OP VOORRAAD, NIET LEVERBAAR

Direct tiepte ik driftig een driftige mail naar de klantenservice van Pixmania :( }) :(

Een kein kwartier later werd ik door iemand opgebeld. En helaas, de website is niet up to date, en de mensen die de telefoon bij de klantenservice beantwoorden ook niet 8)7 ...
Er had mij nooit gezegd mogen worden dat de camera op voorraad was. En nee,..voor die verjaardag moest ik maar een ander cadeautje gaan kopen..

2 dagen verder, 2 mails ontvangen, waarin de datum van wèl leveren inmiddels al opgeschoven is na 17 juni 2004...

Pixmania Sucks!!!!
WEEST GEWAARSCHUWD ALLEN!
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom Pixmania (is toch Frans?) en niet een Nederlands bedrijf zoals Progress? Ik wilde persé zaken met een Nederlands bedrijf doen en Progress bestaat al een tijdje en biedt de camera tegen een mooie prijs aan.

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn,

Mooie (kleurrijke) pixies van de Big Birds op DPreview. Gaaf man _/-\o_ ! Volgens mij ben je een "snelle leerling" met de FZ10. Dat wil ik even kwijt.
Ik reed een maandje terug met m'n motor over de nieuwe snelweg Rottepolderplein (Haarlem Zuid) - Schiphol langs de (ook) nieuwe vijfde landingsbaan van Schiphol en vroeg me af wat de leukste plek is om te "spotten" en dan vooral "hoe kom ik daar?". Of sta je op een andere plek te schieten? Heb jij suggesties?
Wel stel ik vast dat je in die omgeving ontzettend snel last hebt van atmosferische vertroebeling in de vorm van nevel (damp) en wellicht uitlaatgassen (die blijven hangen bij weinig wind) van de vliegtuigen

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
No Panicas, je hoeft niet altijd af te sluiten met je naam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand zeggen wat de beste geheugenkaart is voor de lumix fz10 van panasonic ? ik maak redelijk verre reizen en ik denk aan 1 grote geheugekaart i.p.v.2kleine .Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

ko9

* ko9 zit nu een maand in Kenia uitgerust met:
Pana FZ10 + Lowepro TLZ mini + Haze UV filter
1x pana 256mb SD en 1x pana 128mb SD
1x X-drive 30GB

Nou, ik had me geen betere uitrusting kunnen bedenken, alles werkt tot nu toe perfect en heb zo'n 5 gb volgeschoten aan pics en filmpies. Verder heb ik enkele foto's bekeken in internetcafe's hier en kwaliteit ben ik erg tevreden over. Vooral panasonic 256mb kaartje is relax snel (vooral bij brust/lange sluitertijd/filmpies). Verder natuurlijk het idee dat je je absoluut niet in hoeft te houden aangezien je een 30gb harde schijf bij je hebt :P
nog 2 maanden en een heleboel foto's te gaan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 23:06:
Waarom Pixmania (is toch Frans?) en niet een Nederlands bedrijf zoals Progress? Ik wilde persé zaken met een Nederlands bedrijf doen en Progress bestaat al een tijdje en biedt de camera tegen een mooie prijs aan.

Hans
Hi Hans,

Omdat het een verjaardagscadeau was/is. Levertijd belangrijke factor dus.

Gebeld met Progress en:
-werd erg chagerijnig en onbeschoft te woord gestaan. Dit gaf mij het gevoel, 'als je al zo behandelt wordt, voor je uberhaupt overgegaan bent tot bestellen?!?!' Laat staan als er daadwerkelijk iets mis zou zijn?...
-de camera kon daar pas augustus worden geleverd

Vandaar dus niet gekozen voor Progress... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXR1340
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 19:29

FXR1340

WTSHTF

Ik heb de zwarte uitvoering van de week aangeschaft bij fotovideoshop in Meppel. Had geen bestelling geplaatst. De zwarte was toevallig net binnen gekomen. Nederlandse handleiding is er bij geleverd. Op de site staat dat de zwarte uitvoering moeilijk leverbaar is, maar ik zou gewoon ff bellen. De zilveren is wel op voorraad.
Toestel is iets duurder dan bij Progress, namelijk 575 euro.
www.fotovideoshop.nl

Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook een trotse bezitter van een fz-10. :P Echt een top camera. _/-\o_

Maar ik ben aan het zoeken naar een extra accu en dacht hem al te gaan bestellen in amerika.

Tot ik dit tegen kwam bij fotovideostore.nl

Hama DP 021 Akku 7,2V/700mAh Panasonic 47021

Vervolgens gaan kijken op de HAMA site.

[url=http://http://www.hama.de/hama/shop.jsp?sid=FAECD91B6653C71A8F6B56679433E5B0]HAMA Accu FZ1[/url]

Heeft er iemand ervaring met deze accu? Of met andere hama accu's? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Past een FZ1 accu in een FZ10?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste