[Panasonic DMC-FZ10] 12x zoom, IS, 4MP

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 3.339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117308

Zilveren Panasonic Fz-10 wie wilt hem ?

prima camera maar ik ga toch voor een 300D

5 weken oud in prima staat
optioneel een 256 of 512 mb kaartje.

_/-\o_ http://www.tweakers.net/aanbod/product/88531/a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28844

Zo, nu mijn eerste foto; het is meteen een panorama foto, onder linux met de tools hugin en enblend gemaakt.

Ik moet erbij zeggen dat enblend niet heel hard nodig was, de cam had ik ingesteld op manual met gelijke settings voor elke foto, en de foto's leken echt nauwelijks last te hebben van vignetting.
Oh ja, de duif die het schouwspel van rechtsboven waarneemt is zwaar slachtoffer van CA/PF, net als enkele andere zaken. Soit, ik kan ermee leven.

Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/zrh_lindenhof_panorama_s.jpg

Een iets grotere versie (360KB) :
http://www.mandrake.tips...._lindenhof_panorama_m.jpg
en de grootste (2.3 MB) :
http://www.mandrake.tips....rh_lindenhof_panorama.jpg

De obligatoire zoomfoto, gemaakt in Hamburg (Ratshaus):
Zonder zoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1010028_s.jpg
Met 12x optisch:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1010029_s_thumb.jpg
12x optisch en 3x digitaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1010030_s_thumb.jpg

Een plaatje van mijn cameratas:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1030050_s_thumb.jpg
en van mijn hele set (minus mijn cam natuurlijk) (sorry, prutsfoto, had met de flitserinstelling lopen klooien)
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1030058_s_thumb.jpg
Wat wel aardig is, is dat je hier ziet dat je soms de zonnekap er echt af moet nemen.. ;)
Wat je hier ziet: de tas met 'regenjasje' eruit (linksboven), dan mijn statief met foudraal, geheugenkaartjes, mijn 'lenspen' met de dop eraf en de bostel in de aanslag, en rechts vooraan de ring van het objectief, de lensdop en

Verder heb ik zoals gezegd met dat polariser filter zitten spelen; wel grappig:

Zonder filter of wat dan ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1030060_s_thumb.jpg

Met filter zo gehouden/gedraaid dat er een maximum aan reflecties optreedt (duidelijk meer dan zonder filter) :
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1030061_s_thumb.jpg

En als laatste zodanig dat er bijna geen reflecties zijn; zonder flits zou de zwarte schaduw er ook niet zijn geweest en had het potje echt lijken te zweven:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1030062_s_thumb.jpg

Zo, volgende keer post ik wat meer, heb net bezoek gekregen...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 28844 op 02-07-2004 23:59 . Reden: url's gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09-2021

Ajajong

Nobody is perfect, me either..

[quote]Anoniem: 28844 schreef op 02 juli 2004 @ 19:52:
Zo, nu mijn eerste foto; het is meteen een panorama foto, onder linux met de tools hugin en enblend gemaakt.

Ik moet erbij zeggen dat enblend niet heel hard nodig was, de cam had ik ingesteld op manual met gelijke settings voor elke foto, en de foto's leken echt nauwelijks last te hebben van vignetting.
Oh ja, de duif die het schouwspel van rechtsboven waarneemt is zwaar slachtoffer van CA/PF, net als enkele andere zaken. Soit, ik kan ermee leven.
enz.

Nou, niet verkeerd! :P Ziet er goed uit! Overigens met welke diafragmainstelling/belichtingstijd heb je die panoramafoto gemaakt? Een kleiner diafragma geeft minder CA. Verder zal de duif zoveel dichter bij zijn dan de rest van het overigens prachtige panorama, dat ie niet helemaal in focus is. Da's natuurlijk ook een reden van CA. Overigens ik ben het met je eens dat het niet erg is, het valt op de 360kB amper op, alleen de 2,3 MB uitvoering laat het zien. _/-\o_

Sometimes it rains, sometimes the sun shines.... I like the sunshine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diafragma 1/8 en sluitertijd 1/350s, 7.5mm (35mm equivalent 45mm zoomfactor).
Dus kleiner gaat 'ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171

Anoniem: 28844 schreef op 02 juli 2004 @ 23:57:
Diafragma 1/8 en sluitertijd 1/350s, 7.5mm (35mm equivalent 45mm zoomfactor).
Dus kleiner gaat 'ie niet.
Mooie foto's voor al de panorama foto's ik schrik alleen van de ruis op de 2,3MB versie. Heeft dit te maken met je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Ik ben net wat bezig geweest met prutsen... wil namelijk proberen om video die ik al heb af te spelen op mijn FZ10.

Hiervoor dient het bestand in kwestie uiteraard omgezet te worden in een .mov bestand, dit kan met Adobe Premier 6 (en vast ook wel met andere programma`s).

Het probleem: mn FZ10 wil het bestand niet afspelen. Als ik een gelijkgenoemd jpg.tje meekopieer ziet de cam dat het een filmpje is (groen tekentje linksboven) maar spelen doet hij niet.

Oplossing: hoogstwaarschijnlijk heeft het te malen met de gebruikte compressie/video instellingen tijdens het converteren. Ik weet inmiddels dat de filmojes die uit je cam komen 320x240 zijn, 30.00 fps, 24bit pixel depth en dat audio 8000Hz 8bit mono is (best schraal eigenlijk). deze instellingen kan ik echter zo gauw niet vinden (resolutie natuurlijk wel, fps ook, audio ook).

Wie heeft dit ook al eens (met succes?) geprobeerd en zo ja: waar stel ik wat hoe in?

Lijkt me zwaar gaaf om in de trein een stukje matrix te kunnen zien/ een nieuwe muziekclip/ een stukkie pr0n :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171 schreef op 03 juli 2004 @ 12:20:
[...]

Mooie foto's voor al de panorama foto's ik schrik alleen van de ruis op de 2,3MB versie. Heeft dit te maken met je instellingen?
Bedoel je de lucht?
Ik heb alle instellingen 'normaal' (contrast, etcetc), 100 iso...
EXIF data:
File size : 1660183 bytes
File date : 2004:06:26 17:48:00
Camera make : Panasonic
Camera model : DMC-FZ10
Date/Time : 2004:06:26 17:48:00
Resolution : 2304 x 1728
Flash used : No
Focal length : 7.5mm
Exposure time: 0.0031 s (1/320)
Aperture : f/8.0
ISO equiv. : 100
Whitebalance : sunny
Metering Mode: matrix
Jpeg process : Baseline
Ik vind dat overigens niet om te schrikken, is het bij andere camera's dan zoveel minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117616

Ik heb de Panasonic DMC-FZ10 bij Progress in Hengelo besteld. Via hun website zag ik dat ze er nog voldoende op voorraad hadden. Voor de zekerheid toch maar even gebeld en ook die mevrouw bevestigde mij dat er nog voldoende waren.
Ik kon alleen maar via de website bestellen. Toen ik de camera dus besteld had. Kreeg ik bericht dat dat de order is gecontroleerd en in behandeling zijn. Een dag later na de bestelling keek ik weer op de website en daar stond ineens dat ze niet op voorraad zijn.
Nu vraag ik mij dus af is dit een manier van aan het lijntje houden van Progress of
dat ik aanstaande maandag/dinsdag gewoon te horen krijg dat ik hem op kan halen.
Mijn vraag is eigenlijk, Heeft iemand ervaring met Progress. En is dit voorval herkenbaar? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47906

Anoniem: 117616 schreef op 03 juli 2004 @ 19:45:
Ik heb de Panasonic DMC-FZ10 bij Progress in Hengelo besteld. Via hun website .................................
Mijn vraag is eigenlijk, Heeft iemand ervaring met Progress. En is dit voorval herkenbaar? ;(
Yep bij mij hetzelfde verhaal.. Wel voorraad en vervolgens geen voorraad.??? Kan toeval zijn maar ik weet het zo net niet.
Bij mij was het binnen een week opgelost (gelukkig) ;)
En ben super blij met de camera.

Ik heb bij de camera een Lowepro D-Res 40 AW tas gekocht. Was best fit volgens de lowepro matrix. De eerste indrukken zijn dat het een fijne tas is maar ik ben nog niet opstap geweest met de tas en camera.

Foto's volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het zal zeker een hele fijne camera zijn, maar ik vond dat ding waardeloos in de hand liggen. De 'greep' was erg klein. En ik kan nou niet echt zeggen dat ik megagrote handen heb. Gewoon gemiddeld. Meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pjlgt schreef op 04 juli 2004 @ 11:11:
Het zal zeker een hele fijne camera zijn, maar ik vond dat ding waardeloos in de hand liggen. De 'greep' was erg klein. En ik kan nou niet echt zeggen dat ik megagrote handen heb. Gewoon gemiddeld. Meer mensen die dit hebben?
Vond ik heel in het begin ook lastig, maar na een tijdje ben ik eraan gewend, en nu kan ik er prima mee overweg; ik vind de camera van mijn vrouw nu zelfs raar aanvoelen (minolta riva 140ex analoog compact), terwijl ik die grip oorspronkelijk veel beter vond.

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat vindt.

Ik merk nu dat als ik 'm in de hand meedraag (net niet in de aanslag, zeg maar) dat ik hem dan met 3 vingers rond/onder de scherpste rand van de grip draag (en de band om mijn nek natuurlijk); hoef ik hem niet echt 'stevig' vast te houden. En dat kan praktisch nooit met een grotere grip (die zijn daarvoor te afgerond).
Je ziet, waar een wil is is een weg, je kan overal mee leren leven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Anoniem: 117616 schreef op 03 juli 2004 @ 19:45:
Ik heb de Panasonic DMC-FZ10 bij Progress in Hengelo besteld. Via hun website zag ik dat ze er nog voldoende op voorraad hadden. Voor de zekerheid toch maar even gebeld en ook die mevrouw bevestigde mij dat er nog voldoende waren.
Ik kon alleen maar via de website bestellen. Toen ik de camera dus besteld had. Kreeg ik bericht dat dat de order is gecontroleerd en in behandeling zijn. Een dag later na de bestelling keek ik weer op de website en daar stond ineens dat ze niet op voorraad zijn.
Nu vraag ik mij dus af is dit een manier van aan het lijntje houden van Progress of
dat ik aanstaande maandag/dinsdag gewoon te horen krijg dat ik hem op kan halen.
Het schijnt wel veel vaker te gebeuren. Zie ook: http://www.tweakers.net/shopsurvey/107

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, die accu levensduur!

Ik ben gisteren de hele dag op pad geweest, met volgeladen accu, en ik moet zeggen, het valt me niet tegen.

Op Zuerifaescht geweest, 3daags feest hier in Zurich.

1 mem kaart 256MB helemaal vol, 1 met 104MB, en hij zegt nu 1/3 (is pas op het eind van 2/3e naar 1/3e gegaan) capaciteit over. In totaal ruim 180 foto's gemaakt en een stuk of 10 filmpjes, sommige meer dan een minuut (ok, meeste korter dan 10 sec). Ook heb ik e.e.a. ter plekke gereviewed en ook gedelete. Geen flitsfoto's gemaakt trouwens.

Ik heb mijn vorige week bestelde accu's (2 stuks) nog niet ontvangen, maar nu weet ik gewoon zeker dat mijn sd kaartjes vol zijn voordat de accu's leeg zijn... ;)

Hier nog een paar foto's, van mijn tripje naar Hamburg:
Het Rathaus in volle glorie:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1010042_s_thumb.jpg

Glas-in-lood in de Michaelskirche, dankzij OIS niet (al te) bewogen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1010044_s_thumb.jpg

Een probeerseltje met macro, nog niet zo gemakkelijk want het waaide een beetje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1010067_s_thumb.jpg

En kwa lijnenspel imo de mooiste van de eerste lading, de U-Bahn, die hier net boven de grond komt:
Afbeeldingslocatie: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/photos/p1010104_s_thumb.jpg

Oh ja, je kan op bovenstaande foto's klikken voor een 800 pixel brede versie, in dezelfde dir staan ze ook (voorlopig) nog als originele versie, hoogste res..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de camera gelukkig binnen en het is geweldig om alle functies uit te proberen. Helaas zit er geen Nederlandse handleiding bij. Weet iemand waar je die kunt bestellen?
IK heb al op www.panasonic.nl gekeken maar daar kon ik niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117616 schreef op 06 juli 2004 @ 21:13:
Ik heb de camera gelukkig binnen en het is geweldig om alle functies uit te proberen. Helaas zit er geen Nederlandse handleiding bij. Weet iemand waar je die kunt bestellen?
IK heb al op www.panasonic.nl gekeken maar daar kon ik niets vinden
Ik zou het bij de Engelse houden, ik heb zelf de Nederandse wel, maar de vertaling is om te janken.. (vb: `noise` (ruis op foto) vertalen ze als `lawaai`)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Daar kan ik me volledig bij aansluiten, bijv onscherpe opnamen door het bewegen van de camera komt volgens de nederlandse vertaling door het "schudden" van de camera. Eigenlijk zouden we allemaal een pagina moeten vertalen in echt Nederlands en dit resultaat aan Panasonic ter beschikking stellen. Hun Nederlands is vrij vertaald "Allerbelabberst Beroerd Nederlands (ABN)". Zo lust ik er nog wel een aantal, dus als je een beetje Engels kent pak dan eventueel een woordenboek, ben je beter af dan met de Nederlandse vertaling!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn vrouw had de cam meegenomen naar Hamburg destijds (ik was daar al, toen hij thuis was aangekomen), en de NL en D handleiding erbij gelaten (de overige handleidingen had ze thuisgelaten) -- en ik had dus de NL versie, vroeg me echt een tijdlang af waar ze het over hadden. Lawaai?? Dat je foto verstoort??
Toen maar in de Duitse versie gekeken, werd al een stuk duidelijker.
Maar goed, die is op andere plekken weer niet zo goed; dat krijg ik wel van mijn vrouw te horen als ze 'm een keer leest (moet toch ook met mijn cam kunnen fotograferen)...

Overigens, een groot voordeel van hier in Zwitserland dingen kopen: ik had er volgens mij alle Europese handleidingen bij: NL, D, Eng, Fr, It, Esp, Port, etcetc... Zal het thuis nog eens nagaan, maar het was zo'n stapel dat mijn vrouw het de moeite vond uit te zoeken wat meemoest.

Ik zat er ook over te denken om Panasonic een berichtje te sturen met correcties.. Wel raar, er werken in NL toch ook mensen bij Panasonic, gek dat ze daar geen gebruik van maken... Idem voor andere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118142

Ik heb een paar weken geleden een dmc fz10 gekocht bij Progress. nu woon ik in Enschede, dus ik ben er heen gereden na het online te hebben vastgelegd en dezelfde dag had ik um in huis dus :)

een Vanguard tasje op maat erbij, en een extra batterij via een Yahoo shop, €30,- en bij Gistron.nl een Sandisk 256 Mb, binnenkort gevolgd door nog een 256'er.

de zoom ROCKS!!!! wat een bereik!! ik vind het een heerlijk toestel. ik moet wel zeggen dat mijn ouwe Nikon Coolpix 990 gelijkmatiger belichtte, die foto's zijn wat zachter van toon, maar dat mag de pret niet drukken, dat ding had maar 3x zoom en zelfs met de originele 2x teleconverter was het bereik nog maar de helft van wat ik nu heb :)

ik heb em laatst meegehad naar Berlijn, het is niet echt een makkelijk portabel toestel als je met een zooi vrienden op stap bent, er hangt een aanzienlijke klomp camera aan de broekriem, maar het plaatjes maken is een feest.

ik ben voor de regionale krant nog wel eens op stap om foto's te maken, en met dit monster ben ik helemaal voorzien. van een portretje van een ondernemer voor zijn bedrijf of foto's van een groot buitenevenement; dit ding is helemaal af!

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wilde graag nog even schoppen om te horen of er nog iemand is die geprobeerd heeft zelf filmpjes/clips te converteren naar .mov, opdat ze afspeelbaar zijn in de cam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Ff een vraagje over pannen; ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd om een foto te pannen, allen niet de juiste wat het is nog steeds niet gelukt. |:(
De sitiuatie is als volgt: ik wil graag een foto pannen van een watertaxi aan de Maas. Die taxi's varen met een redelijke snelheid voorbij, op een redelijke afstand (min. 20 meter) de achtergrond is de kade aan de overkant of het water van de Maas. Is het überhaubt mogelijk om te pannen, welke instellingen moet ik gebruiken en welke capriolen moet ikzelf uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de camera nu een week in bezit. Tot nu toe bevalt ie me nog prima.
Wel valt me het volgende op. Wanneer ik een aantal foto's gemaakt heb en de camera staat nog aan, dan lijkt het net of ik de AF nog hoor scherpstellen. Of die dat ook daadwerkelijk doet is een tweede. Het geluid lijkt er wel op.
Heeft iemand ook deze ervaring? Is dit normaal bij deze camera?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7564

Anoniem: 117616 schreef op 13 juli 2004 @ 14:13:
Ik heb de camera nu een week in bezit. Tot nu toe bevalt ie me nog prima.
Wel valt me het volgende op. Wanneer ik een aantal foto's gemaakt heb en de camera staat nog aan, dan lijkt het net of ik de AF nog hoor scherpstellen. Of die dat ook daadwerkelijk doet is een tweede. Het geluid lijkt er wel op.
Heeft iemand ook deze ervaring? Is dit normaal bij deze camera?
:?
Waarschijnlijk is het de Image Stabilizer die je hoort. Zet deze maar eens uit en luister dan nog maar eens of je wat hoort. De Image Stabilizer maakt een licht hoorbaar gezoem en volgens mij is dat normaal bij deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk heb ik mijn zwarte camera opgehaald. :) Na lang zoeken, toch nog een kunnen vinden.
Ik heb hier tevens een UV filter 72 mm ter bescherming van mijn lens bij gekocht. Bij thuis komst zie ik dat deze alleen op mijn zonnekap past. :? Klopt dit? Houd dit dus in dat ik er ook nog een 72 mm lensdop bij moet kopen? Op de lens zelf zit geen schroefdraad, zover ik zie.
Wie geeft mij raad?
alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat klopt, je moet er inderdaad nog een 72mm kapje bij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28844 schreef op 13 juli 2004 @ 17:41:
Ja dat klopt, je moet er inderdaad nog een 72mm kapje bij halen.
Bedankt, vreemd dat er op de lens zelf geen mogelijkheid is gemaakt? Nu nog even wachten dat de batterij vol is en dan maar uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk is het de Image Stabilizer die je hoort. Zet deze maar eens uit en luister dan nog maar eens of je wat hoort. De Image Stabilizer maakt een licht hoorbaar gezoem en volgens mij is dat normaal bij deze camera.

Is het geluid van de Image Stabilizer voortdurend hoorbaar? Het geluid welke ik hoor is dat namelijk niet en lijkt op dat het zich wil scherpstellen. Het zijn twee zoemende tonen die je dan hoort en welke zich af en toe herhalen.
Het is niet geheel storend maar ik vroeg me af of dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Anoniem: 117616 schreef op 13 juli 2004 @ 19:17:

Is het geluid van de Image Stabilizer voortdurend hoorbaar? Het geluid welke ik hoor is dat namelijk niet en lijkt op dat het zich wil scherpstellen. Het zijn twee zoemende tonen die je dan hoort en welke zich af en toe herhalen.
Het is niet geheel storend maar ik vroeg me af of dit normaal is?
Heb je soms Continuous Autofocus aan staan? Je hebt dan C-AF linksboven in de zoeker / op het lcd-scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105207

B)
Op DPReview forum gezien:

http://catalog2.panasonic...0Cameras&ignoreRedirect=1

DMC-FZ15K
Lumix® 4 Megapixel Digital Camera with 12x Optical Zoom and MEGA Optical Image Stabilzer, Black

DMC-FZ20K
Lumix® 5 Megapixel Digital Camera with 12x Optical Zoom & MEGA Optical Image Stabilizer, Black :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje over jullie ervaring
Welke instellingen gebruiken jullie en waar hebben jullie de beste ervaring mee.
PICT.ADJ.
ISO SENSITIVITY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171 schreef op 16 juli 2004 @ 18:52:
Welke instellingen gebruiken jullie en waar hebben jullie de beste ervaring mee.
PICT.ADJ.
ISO SENSITIVITY
pict adj alles op std., middenstand dus en de sensitivity zoveel mogelijk op ISO 50, werkt als een tierelier. en niet vergeten: digitale zoom AAN!

ik had er een gloeiende hekel aan, maar bij deze camera is op 14x of 18x zoomen nauwelijks wat te zien aan het beeld, en bovendien bewerk ik alle foto's die ik maak toch altijd in Photoshop, ik ben niet zo'n puriteins ingesteld, daarom heb ik ook een digicam zodat ik kan manipuleren naar hartelust :)

hier een plaatje met 14x zoom gemaakt. in PS alleen de levels een beetje bijgewerkt en geschaald naar 800 pixels.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/blackhawk777/F-16%2014x%20zoom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snugger schreef op 11 juli 2004 @ 11:24:
Ff een vraagje over pannen; ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd om een foto te pannen, allen niet de juiste wat het is nog steeds niet gelukt. |:(
De sitiuatie is als volgt: ik wil graag een foto pannen van een watertaxi aan de Maas. Die taxi's varen met een redelijke snelheid voorbij, op een redelijke afstand (min. 20 meter) de achtergrond is de kade aan de overkant of het water van de Maas. Is het überhaubt mogelijk om te pannen, welke instellingen moet ik gebruiken en welke capriolen moet ikzelf uithalen?
ik gebruik gewoon de panning scenemode en dan maar gaan met die handel. deze is 12x zoom, high burst aan en hopen.... gewoon doorknallen, zit altijd wel een goeie bij :)

voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/blackhawk777/F-16%20landing.jpg

sukses!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog maar eentje, deze is met 18x zoom genomen. ik was vorige week weer eens een paar keer bij de Vliegbasis Twenthe voordat ie gesloten wordt en ik naar Friesland of Brabant moet om zulke plaatjenz te maken ;(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/blackhawk777/F-16%20take-off.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66171 schreef op 16 juli 2004 @ 18:52:
PICT.ADJ.
ISO SENSITIVITY
O-) Alles standaard iso op 50 EN DE SLUITERTIJD ZO LANG MOGENLIJK, een sluitertijd van b.v 160 geeft minder ruis dan b.v 1000 (het moet wel kunnen uiteraard)

MOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Tjeej

Mooie pics hoor! Wij hebbe de Canon Powershot S50. Maakt ook zeeer mooie pics :P Ma heeft 3x optische zoom. Maar de quali is uitmuntend!

Voorbeeld van pic: m'n kast: (zie m'n spekkieslink)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Dus een nieuwe 3, 4, en 5 megapixel camera's met 12x optisch

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119320

Anoniem: 26903 schreef op 19 november 2003 @ 07:47:
[...]

De c2100uz is de beste 2mp camera ever !, helaas heb ik ook een kaduke :-(
Als die nog te koop zou zijn geef ik er snel 500 euro voor.

Maar goed, nu wachten op fz10 of f828 (sony) of toch maar een 300d of a1 :?
De post mag dan wel een half jaar oud zijn, maar om toch even te reageren.... Als je een defecte C2100uz hebt.... heb je misschien de handleiding nog bewaard van deze camera? (en zo ja, kunnen we wat regelen?) Ik ben sinds ik dat ding heb al op zoek naar een nederlandse handleiding. Ik heb hem in de States gekocht en verdom het om 20 euro neer te leggen bij Olympus nederland voor een nieuwe handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ fz-20 preview @ dpreview _/-\o_

http://www.dpreview.com/n...2202panasonicfz20prev.asp

en nu maar hopen dar er een echte review komt.
Als hij duidelijk beter is dan de fz-10 dan zal ik hem als een van de eerste hebben ik ben zeer blij met de fz-10 alleen de kwaliteit (noise) laat nog een klein beetje te wensen over.

MOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 117308 schreef op 25 juli 2004 @ 21:11:
_/-\o_ fz-20 preview @ dpreview _/-\o_

http://www.dpreview.com/n...2202panasonicfz20prev.asp

en nu maar hopen dar er een echte review komt.
Als hij duidelijk beter is dan de fz-10 dan zal ik hem als een van de eerste hebben ik ben zeer blij met de fz-10 alleen de kwaliteit (noise) laat nog een klein beetje te wensen over.

MOD.
Op dezelfde CCD maat heeft men nu nog meer pixels gepropt, dus de ruis zal niet minder zijn..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 25 juli 2004 @ 22:03:
[...]

Op dezelfde CCD maat heeft men nu nog meer pixels gepropt, dus de ruis zal niet minder zijn..........
hier een aantal sample foto's op de japanse site http://panasonic.co.jp/pa.../gallery/models/fz20.html

ik vind de kwalitiet niet overweldigend, wat me wel opvalt is dat er een hoop foto zijn op iso 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 05-06 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

:S:S Aaaaaaah, wat een shit qualiteit!!!

Jeej.. Dan vind ik dat de Canon S50 die wij dus hebbe, veeel betere pics maakt!!!
Nej, die cam zouk nie wille hebbe, geef mij ma de S50 :P

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 00:36
Een camera afkraken op 8 sample foto's.....jaja. De eerste sample foto's van de FZ10 waren ook niet je van het, dus....

Maar goed, 5MP op dezelfde sensor als m'n FZ10 heeft? Zal mij benieuwen, denk niet dat dat een goede keus was van Panasonic.

[ Voor 5% gewijzigd door MartijnA3 op 26-07-2004 16:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]MartijnA3 schreef op 26 juli 2004 @ 16:27:
Een camera afkraken op 8 sample foto's.....jaja. De eerste sample foto's van de FZ10 waren ook niet je van het, dus....

Toch heeft NeFoRcE helemaal gelijk de fz10 is een geweldige camera maar heeft alleen meer last van ruis in met name de groothoekstand dan b.v een Canon S-50 ik heb al zeer veel camera's gehad en gezien en honderden foto's vergeleken: de ruis is wat de panasonic weerhoud van een TOP camera te zijn.

voor closeups e.d is deze camera superb. !!

ik probeer zelf de belichting zo lang mogenlijk te houden , en zet de camera op iso 50 en haal er de pix nog wel eens door een ruisfilter.

voor de rest absoluut geen klachten over deze camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik weet wat de beperkingen zijn van de FZ10, ik heb 'm zelf ook. Ik gebruik Neatimage om de ruis te verwijderen, het resultaat kun je zien in de link in m'n sig.

Maar om te roepen dat de nieuwe FZ20 bagger foto's maakt na het zien van een paar samples en dan gaan vergelijken met een 3x zoom (pffft !) compact camera, vind ik op z'n zachtst gezegd nogal onzinnig, maar goed. :)

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnA3 op 26-07-2004 23:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

IMHO is de CCD van de FZ20 te klein om een 5MPix camera te kunnen zijn. De ruis zal hoger zijn dan die van 5MPix camera's met een 2/3" CCD, en zelfs van de camera's met een 2/3" inch CCD is op ISO800 de ruis niet te harden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Anoniem: 41851 schreef op 27 juli 2004 @ 01:37:
IMHO is de CCD van de FZ20 te klein om een 5MPix camera te kunnen zijn. De ruis zal hoger zijn dan die van 5MPix camera's met een 2/3" CCD, en zelfs van de camera's met een 2/3" inch CCD is op ISO800 de ruis niet te harden.
Da's misschien nu nog waar, maar ik denk alleen maar even aan de geschiedenis van de cassetterecorder. De eerste cassetterecorders konden bij lange na niet op tegen de bandrecorders, kwa ruis. De band was smal, de snelheid laag, kortom vele problemen die overwonnen moesten worden. Die tapes zijn doorontwikkeld, de cassetterecorders van tegenwoordig hebben een heel redelijke kwaliteit, vele malen beter dan de cassetterecorders van het eerste uur. Kijk ook eens naar de videocamera, die is in staat om ca 18 GB op een tape op te nemen in goede kwaliteit.

Ik denk dat het met de sensoren voor camera's ook ongeveer zo gaat, die worden kleiner maar ook steeds beter. Als ik de plaatjes van de eerste videocamera's zie (analoog) en deze vergelijk met de huidige camera's is dat ook een wereld van verschil. Hier is de sensor ook kleiner geworden, het eerste ding dat ik had had een 1/3" sensor, de tweede zit op de helft daarvan met veel meer pixels (1,33 miljoen tegen 470.000)

Dit gaan we ook bij fotocamera's zien denk ik, ten dele is het al aan de gang. De CMOS sensor had oorspronkelijk veel meer ruis dan de CCD sensor, toch kom je hem tegenwoordig tegen in kwaliteitscamera's (dure CANON bijv.) _/-\o_

Ik ben dan ook niet zo pessimistisch en wacht lekker af, voorlopig ga ik nog een heleboel mooie (en soms ook minder mooie) plaatjes schieten met mijn FZ10. Die bevalt me voorlopig uitstekend, maar dat er over een paar jaar iets op de markt is dat me dan doet watertanden :9 staat voor mij als een paal boven water!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117031

Vanochtend m'n FZ10 binnen gekregen en na het opladen van de accu gelijk een lading foto's geschoten. Nu had ik geen al te hoge verwachtingen van dit toestel , het is tenslotte geen Canon 300D, maar mijn bek viel open toen ik een aantal plaatjes bekeek. Dit is gewoon veel waar voor je geld. De foto's hebben een analoge uitstraling, vind ik. Ik gebruik een 21 inch trinitron als monitor op 1600 x 1200 en moet zeggen dat het gewoon genieten is om de foto's te bekijken. Er is wat ruis te zien maar wanneer ik het vergelijk met een aantal ingescande foto's van mijn oud Canon dan valt dat in het niet. Ik heb in het avondzonnetje wat macro's geschoten van bloemen, gewoon los uit de hand (1 hand !) en geen centje pijn. Scherpe foto's met veel warmte en diepte. Wat ik echter een misser vind is de bijgeleverde software. De programma's van Arcsoft vind ik niet bij zo'n toestel passen. Ik kan de programma's niet eens beeldvullend krijgen.... Ik had graag wat foto's geplaatst maar weet niet hoe ik dat hier in dit forum geplaatst krijg...... 8)7 De FAQ is daar niet erg duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Ik weet niet veel van html achtigen, maar wel hoe je foto's moet plaasten

gewoon [ img ] http:// troallala.nl / foto.jpg [/ img] allemaal zonder spaties. Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
Anoniem: 117031 schreef op 29 juli 2004 @ 22:00:
De FAQ is daar niet erg duidelijk over.
Onder aan elke faq-pagina met als titel "En hier nog een opsomming van de UBB tags beschikbaar in React."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447 schreef op 29 juli 2004 @ 22:47:
Ik weet niet veel van html achtigen, maar wel hoe je foto's moet plaasten

gewoon [ img ] http:// troallala.nl / foto.jpg
allemaal zonder spaties. Veel succes ermee![/quote]

Begrijp ik nou dat ik de foto moet linken via een andere site ? Waarom kan dat niet rechtstreeks ? Ik heb geen site waar ik mijn foto's heb staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Omdat je foto eerst op internet moet staan voordat anderen 'm kunnen zien. :) Ga anders naar http://www.imageshack.us/index.php , klik op 'bladeren', zoek je foto op en klik dan op 'host it'. Als het gelukt is verschijnt er een url waar de img tags al voor en achter staan, deze regel hoef je alleen maar te kopieëren en hier te plakken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O.K. jongens, bedankt voor de tips. Hopelijk werken de links en hier de foto's. Let op : de bloemen zijn zonder statief en met 1 hand gefotografeerd, anders kon ik er niet bij 8)7

de eerste :
Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/6097/bloem1.th.jpg

de tweede :
Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/5030/bloem2.th.jpg

de derde :
Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/2807/bloem3.th.jpg

tja, en dan geef je je toestel even aan je vrouw en begin je haar uit te leggen hoe een en ander werkt en dan krijg je dit :
Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/899/portret.th.jpg

Deze plaatjes heb ik door photosoep alleen laten bewerken voor het web, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 117031 schreef op 30 juli 2004 @ 13:03:
O.K. jongens, bedankt voor de tips. Hopelijk werken de links en hier de foto's. Let op : de bloemen zijn zonder statief en met 1 hand gefotografeerd, anders kon ik er niet bij 8)7

Ik vind er veel te veel noise :( inzitten en de scherpte diepte is ook niet optimaal

onderstaande zijn van mijn fz10 op iso 50 F8 (alles onbewerkt)

de eerste :
[afbeelding]

de tweede :
[afbeelding]

MOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik heb ook niet gezegd dat het topfoto's waren.....Maar ik heb dan ook niets aan het toestel ingesteld en hem alles zelf laten regelen. Logisch dat dan de scherptediepte niet optimaal is. Probeer zelf maar eens voorover hangend met 1 hand een macro te maken op 5 cm afstand. Zegt toch wel iets over het toestel en niet over de maker, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117031 schreef op 30 juli 2004 @ 13:57:
. Probeer zelf maar eens voorover hangend met 1 hand een macro te maken op 5 cm afstand. Zegt toch wel iets over het toestel en niet over de maker, lijkt me.
Voor de gene die graag macro's maken :

de "sweetspot" van de lens ligt op 2,5 x maal zoom en niet op 3 x maal zoom zoals is te lezen in de fz10 faq http://www.users.bigpond.com/vkelim/DMCFZ10/node39.html

Je kunt dan je object dan benaderen tot op 1 cm je hebt dan meestal wel manualfocus nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Anoniem: 117308 schreef op 30 juli 2004 @ 15:50:
[...]

Voor de gene die graag macro's maken :

de "sweetspot" van de lens ligt op 2,5 x maal zoom en niet op 3 x maal zoom zoals is te lezen in de fz10 faq http://www.users.bigpond.com/vkelim/DMCFZ10/node39.html

Je kunt dan je object dan benaderen tot op 1 cm je hebt dan meestal wel manualfocus nodig !
Wat betekent "sweetspot"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Waarschijnlijk het punt waar ie het best scherp stelt in Macro modus...

Deze afgelopen weekend gemaakt in portrait mode:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/cats/tijger4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/cats/beer2.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120143

Hi DJEZ,
Waar in Antwerpen kon je deze Panasonic FZ-10 kopen?
Hier rond Sint-Niklaas(stad) in Belgie niet makkelijk
Dank bij voorbaat
Tuaseler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gekocht waar in antwerpen aub?
reactie ook op koch@tijd.com mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120143 schreef op 03 augustus 2004 @ 19:14:
gekocht waar in antwerpen aub?
reactie ook op koch@tijd.com mogelijk
test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Enige tijd geleden was deze camera te koop bij de Mediamarkt in Antwerpen. Of ze hem nu op voren hebben weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

[quote]MartijnA3 schreef op 03 augustus 2004 @ 13:31:

Ik was er ook mee aan het experimenteren, met de macrostand, kon dit bijtje leuk nemen...

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/3205/crop.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

[quote]MartijnA3 schreef op 03 augustus 2004 @ 13:31:

Deze afgelopen weekend gemaakt in portrait mode:

Oh ja, ook de groeten van Moorke, de kat van mijn broer....
Leuke foto's van die jonge katten!
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/3697/Moorke.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

First of all tuaseler en Ajajong: de knop met het potloodje rechts boven je reactie heet de edit knop, dan hoef je niet steeds een nieuwe post te maken :P

Second of all:
Deze foto's bevatten toch redelijk wat ruis vind ik. En de snorharen van de kat zijn roze :)
Is het normaal dat de foto's zoveel ruis bevatten, of komt dit door een hogere iso waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik zal eens een full size foto plaatsen, onbewerkt, zo uit de camera. ISO50, F2.8, 1/4, zonder flits dus:

Afbeeldingslocatie: http://img65.imageshack.us/img65/6953/P1030160.th.jpg

Weinig ruis naar wij dachten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 04-08-2004 08:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14842

MartijnA3 schreef op 04 augustus 2004 @ 08:48:
Ik zal eens een full size foto plaatsen, onbewerkt, zo uit de camera. ISO50, F2.8, 1/4, zonder flits dus:

[afbeelding]

Weinig ruis naar wij dachten. :)
Da's inderdaad niet veel.
Het schijnt dus nogal te verschillen per foto.

Deze foto word zelfs met Neat Image niet echt beter (lees: weinig ruis).

Pff, het blijft lastig; zo eentje of een Dimage Z3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Anoniem: 14842 schreef op 04 augustus 2004 @ 10:12:
[...]

Da's inderdaad niet veel.
Het schijnt dus nogal te verschillen per foto.
Ligt ook aan de instellingen hè. Ajajong maakte zijn foto's in de standaard P-mode en met ISO100, te zien aan de EXIF data. Buiten overdag maak ik zowieso nooit foto's op ISO100, altijd 50. Meestal stel ik zelf het diafragma en de sluitertijd in want ik ben niet echt onder de indruk van de P-mode van deze camera. Buiten tenminste, binnen met flits heb ik niet veel problemen.

De volgende 4 zijn gemaakt op ISO100 met flits, de eerste 2 in portait mode en de laatste 2 in P-mode. Full size heb ik hier niet bij de hand, maar er was geen ruis te zien. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/cats/tijger5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/cats/tijger6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/cats/beer4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.klimstra/cats/samen5.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luiden,

ruis of geen ruis, dit machientje maakt gewoon goede foto's. de stabiele zoom is superieur, digitaal kun je zelfs nog een aardig eind gaan, (14-18x) zonder al teveel afbraak, alleen daarom is ie voor mij al helemaal af. en dat voor dat geld!

als je op 50 of 100 ISO werkt is er nix aan het handje en als je een afdruk op een meter afstand bekijkt, ook al is ie 20x30 of groter dan zie je nix meer van eventuele ruis, dan kijk je naar de totaalplaat. ik heb a4 afdrukken gemaakt van oude Sony Mavica floppen camera foto's (640x480, jawel), en op een goede kijkafstand heb je een mooie plaat. Als je je neus op het papier drukt is er altijd wel wat ruis of pixelatie te zien, maar who cares, wie kijkt er nou zo naar een foto?

als je de digi-versie gewoon vol op het scherm bekijkt is er vaak ook nix aan de hand. als je elke foto 100% op je scherm opblaast en naar artefacten en ruis gaat zoeken, zul je altijd wel wat tegenkomen.

deze camera is gewoon top, en als je nergens last van wil hebben haal je een 6 of 8-megapixel camera, betaal je 2 tot 3 keer zoveel en heb je nooit meer last van ruis of je gaat gewoon analoog, toch?

later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

[quote]Anoniem: 118142 schreef op 04 augustus 2004 @ 12:06:
Luiden,

ruis of geen ruis, dit machientje maakt gewoon goede foto's. de stabiele zoom is superieur, digitaal kun je zelfs nog een aardig eind gaan, (14-18x) zonder al teveel afbraak, alleen daarom is ie voor mij al helemaal af. en dat voor dat geld!

Helemaal mee eens.

Ook even reageren op Mecallie:
De ruis vind ik best wel meevallen, inderdaad trad er behoorlijk wat PF op in de snorharen van de kat. Wat mij persoonlijk daaraan opvie was dat de PF niet in de hoeken zat, maar vooral bij de snorharen, en niet bij de oogharen. Zou wel eens met het focuspunt van doen kunnen hebben.

Martijn: De foto's van de katjes zien er prachtig uit. Ik zal toch es wat vaker de moeite nemen om handmatig in te stellen. Ook de ISO op 50 zetten bij daglicht scheelt nog weer wat. Weer wat geleerd!!!!

Allen: De komende weken ben ik op vakantie, dus reacties komen niet of onregelmatig. (Camera gaat mee, laat nog wel wat zien als ik terug ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[stabilistatie test van verschillende lenzen] FZ-10 ROCKS

de "werkbare" sluitertijd van de fz-10 is zelf beter dan de dure Nikon en Canon objectieven !

Hier's the story

http://www.popphoto.com/a...P0804_antishake_chart.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 22:18
K, misschien niet helemaal op zijn plek maar ik kon geen toepasselijker topic vinden...

Panasonic heeft de FZ20 aangekondigd (zoals je waarschijnlijk al weet) en er stonden al wat sample images op de Panasonic-site. Nu zijn er echter ook enkele samples die niet van Panasonic komen:

http://pc.watch.impress.c...04/0811/date005a.htm#fz20
(japans)

Ziet er goed uit imho, hoewel de condities voor de foto's wel optimaal waren. De FZ20 was echter een productiemodel, dus het definitieve model wordt misschien nog verbeterd.

[quote]Morrar schreef op 11 augustus 2004 @ 00:28:
K, misschien niet helemaal op zijn plek maar ik kon geen toepasselijker topic )

Ziet er goed uit imho, hoewel de condities voor de foto's wel optimaal waren.

Dit was de eerste serie waar veel mensen niet blij mee waren vanwege de zeer slechte kwaliteit

_/-\o_ inmiddels is er een andere serie die de fz20 liefhebber weer positief kan stemmen..

hier de foto's
http://pc.watch.impress.c...04/0811/date005b.htm#fz20

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben net terug van vakantie met de FZ10 en de digipower batterypack.
Die combinatie is echt ZWAAR als je een hele dag mee moet gaan rondsjouwen, maar het gebruiksgemak is het meer dan waard.
Ik doe gewoon in de ochtend de camera aan en laat het de hele dag aanzitten. Als het in mijn tas ga, dan gaat de LCD uit. De camera is dan ook direct klaar voor gebruik (OIS2 blijft "opgeladen").
Werkte perfect.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Ajajong

Ajajong

athlonkmf schreef op 12 augustus 2004 @ 22:14:
Die combinatie is echt ZWAAR als je een hele dag mee moet gaan rondsjouwen, maar het gebruiksgemak is het meer dan waard.
Ik doe gewoon in de ochtend de camera aan en laat het de hele dag aanzitten. Als het in mijn tas ga, dan gaat de LCD uit. De camera is dan ook direct klaar voor gebruik (OIS2 blijft "opgeladen").
Werkte perfect.
Mooi! Ik heb ongeveer dezelfde ervaring, heb nog niet de dps9000 gekocht, ben ik wel van plan. Met uitschakelen heb ik tot nu toe genoeg aan de standaard accu. Mijn eerste week Los Angeles zit er bijna op, als alles goed gaat gaan we rondreizen, dan met er meer gedragen worden. Ik vind het fantastisch hier!

• kmf
  • Niet online
Ajajong schreef op 12 augustus 2004 @ 22:47:
[...]

Mooi! Ik heb ongeveer dezelfde ervaring, heb nog niet de dps9000 gekocht, ben ik wel van plan. Met uitschakelen heb ik tot nu toe genoeg aan de standaard accu. Mijn eerste week Los Angeles zit er bijna op, als alles goed gaat gaan we rondreizen, dan met er meer gedragen worden. Ik vind het fantastisch hier!
IDD, ik had gemerkt dat, als de LCD uit is, de standaard accu ook goed is voor een halve dag constant-aan rondwandelen. De dps geeft je wel de zekerheid om voor een paar dagen dat te doen :)

ook wel lekker om rustig je foto's te kunnen reviewen zonder zorgen voor stroom

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 12-08-2004 23:02 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Ajajong

Ajajong

athlonkmf schreef op 12 augustus 2004 @ 23:02:
[...]

IDD, ik had gemerkt dat, als de LCD uit is, de standaard accu ook goed is voor een halve dag constant-aan rondwandelen. De dps geeft je wel de zekerheid om voor een paar dagen dat te doen :)

ook wel lekker om rustig je foto's te kunnen reviewen zonder zorgen voor stroom
Er komen binnenkort nog wat foto's van Amerika op je site? Of hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Helaas ben ik alweer terug........ Door omstandigheden die we zelf niet in de hand hadden moesten we onze reis afbreken. :'( De grote oceaan (Pacific was wel mooi!

Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/8605/P1020393a.th.jpg

Deze opname heb ik met tegenlicht en alles met handinstelling gemaakt!

Afbeeldingslocatie: http://img28.exs.cx/img28/3471/P1020346a.th.jpg

Hollywood.....

[ Voor 19% gewijzigd door Ajajong op 20-08-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ajajong schreef op 12 augustus 2004 @ 23:49:
[...]

Er komen binnenkort nog wat foto's van Amerika op je site? Of hier?
Ik heb de laatste tijd wat dingen aan m'n kop, maar hier zijn een paar foto's die ik tijdens een concert had gemaakt in Hong Kong (niet amerika)

In het begin had ik flink moeite om alles te volgen, manual mode was absoluut niet meer te doen, maar naarmate de concert duurde leerde ik steeds meer hoe ik het beste foto's kan maken. Gewoon auto toch het beste, wel met spot mode en burst aan :)

Zo ver zat ik:
Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1010439.JPG

foto's in het begin:
Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1010598.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1010664.JPG

foto's aan het eind:

Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1020075.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1020079.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1020040.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1010999.JPG

Afbeeldingslocatie: http://kmfstudio.com/photo/albums/Hong%20Kong/HK%202004/Sammi%20Cheng%20concert/thumb_P1020050.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 21-08-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

[quote]athlonkmf schreef op 20 augustus 2004 @ 21:38:
[...]

Ik heb de laatste tijd wat dingen aan m'n kop, maar hier zijn een paar foto's die ik tijdens een concert had gemaakt in Hong Kong (niet amerika)

In het begin had ik flink moeite om alles te volgen, manual mode was absoluut niet meer te doen, maar naarmate de concert duurde leerde ik steeds meer hoe ik het beste foto's kan maken. Gewoon auto toch het beste, wel met spot mode en burst aan :)

Zo ver zat ik:

Ja, al op de kleine pics kun je de verbetering zien, maar als ik deze thumbnails aanklik krijg ik een errormelding.....
Ik dacht dat je overigens naar de States was, nou Hong Kong is ook wel mooi.... Hoop ik ook nog eens naar toe te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woabow
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
Ben nog niet zo lang terug van vakantie en nu zit ik de specs van de FZ20 na te lezen. Nu ben ik zeer tevreden met mijn FZ10 maar het kan natuurlijk altijd beter. Iemand al ervaring met dit toestel?

Met name de hogere snelheid spreekt me aan, als ik een foto mis met de FZ10 is het meestal een snel genomen foto waarbij de AF net niet genoeg tijd heeft. Ik weet natuulijk niet of de persberichten die van alles beloven ook in de praktijk waar blijken te zijn. Zaken als tiff formaat zit ik niet op te wachten, gebruik zelfs standaard de JPG met hoge compressie. Ik kan het verschil niet zien onder normale omstandigheden.

Ik denk dat ik m'n half jaar oude FZ10 maar probeer te verkopen, iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Anoniem: 89521 schreef op 25 juli 2004 @ 22:03:
[...]

Zomaar een vraag die bij mij opkwam: wat voor invloed zal het op ruis hebben als je de camera op mínder pixels instelt? 3MP is voldoende voor een foto van normaal formaat. Zou de ruis dan ook verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

*kick*

@Woabow:
Zeg, als je 'm nog wilt verkopen weet ik misschien iemand die 'm wil hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door kauffmann op 30-08-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94275

Ja, ik heb nog wel interesse in een FZ-10 als iemand hem kwijt wil. Zoek er alleen één op erg korte termijn 8)7 (as. weekend op vakantie). Of misschien toch maar wachten op de FZ-20? :Z

Trouwens op de site Pixmania staat ie nu ook in de lijst, zou leverbaar zijn vanaf 16/9. Maar hoe betrouwbaar is die datum? Of het is wellicht een lokkertje voor hun website.

Hier zijn nog wat meer samples van de FZ-20 in vergelijking tot 2 Canons (van Steves Forum):

http://www.stevesforums.c....php?id=33693&forum_id=23

Zien er toch wel goed uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Anoniem: 94275 schreef op 30 augustus 2004 @ 22:59:
Trouwens op de site Pixmania staat ie nu ook in de lijst, zou leverbaar zijn vanaf 16/9. Maar hoe betrouwbaar is die datum? Of het is wellicht een lokkertje voor hun website.
Zie mijn posting in het FZ3 topic.
Ach, ik herhaal 'm hier wel even: :+

Heb eventjes gemailed naar Panasonic om te vragen of de FZ15 gaat echt niet gaat komen hier. Zie mail hieronder. Jammer, jammer, jammmer :'(
Geachte heer Kauffmann,

Helaas gaan wij de DMC-FZ15 niet voeren in Nederland, De DMC-FZ20 wordt begin Oktober in Nederland verwacht.
Wij hebben ook opgemerkt dat de handleiding niet goed vertaald is, helaas hebben wij dit niet in eigen hand, echter is hier melding van gemaakt.
Hopelijk zijn in het vervolg de handleidingen van betere kwaliteit.

Met vriendelijke groet,

Menion Heutink
assistant info-centre
Haagtechno bv

www.panasonic.nl

De informatie opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken en de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren.

The information contained in this message may be confidential and is intended to be exclusively for the addressee. Should you receive this message unintentionally, please do not use the contents herein and notify the sender immediately by return e-mail.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: -----------------------
Verzonden: maandag 30 augustus 2004 7:58
Aan: Einfo-centre
Onderwerp: Vraag/opmerking via www.panasonic.nl: Lumix DMC-FZ15 / DMC-FZ20

Bedrijfsnaam: -
Telefoonnummer: -

---------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Graag zou ik vernemen of het klopt dat de DMC-FZ15 helemaal niet naar Europa gaat komen. De reden dat ik geïnteresseerd ben in de FZ15 is dat ik vermoed dat 4 Megapixel op dezelfde CCD grootte als de FZ20 wellicht (nog) minder ruis op zal leveren. In ieder geval zie ik dat de laagste ISO gevoeligheid van de FZ15 lager is (64) dan de FZ20 (80). En de extra featuers als de hot-shoe en de opname van bewegende beelden op de FZ20 heb ik niet nodig.
Tevens ben ik benieuwd wanneer de FZ20 (en eventueel dus de FZ15) beschikbaar gaat komen in Nederland.
Als laatste wil ik opmerken dat ik momenteel in bezit ben van de FZ10 (hulde, prachtige camera!) en dat ik me iets verbaasd heb over de vertaling in de handleiding. "Noise" wordt bijvoorbeeld vertaald met "lawaai" in plaats van "ruis". En er wordt beweerd dat het verkleinen van een lensopening een zachtere achtergrond geeft. Dat laatste is natuurlijk onjuist. Enige doorlezen leert dan wel hoe het bedoeld wordt, maar toch... Wellicht dat er aan de nederlands vertaling van de handleiding van de FZ20 (en hopelijk ook FZ15) meer aandacht geschonken kan worden?

Met vriendelijke groet,
Arend-Jan Kauffmann.
.
Uiteraard ook even naar geheugenkaart.be gemailed of hun echt wel die FZ15 gaan leveren. Moet nog antwoord terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

heb antwoord gepost van geheugenkaart.be in FZ3 topic. Herhalen hier mag niet want dat is dubbelpost.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kauffmann schreef op 25 augustus 2004 @ 07:13:
[...]

Zomaar een vraag die bij mij opkwam: wat voor invloed zal het op ruis hebben als je de camera op mínder pixels instelt? 3MP is voldoende voor een foto van normaal formaat. Zou de ruis dan ook verminderen?
Ik ben ook even wat aan het experimenteren geweest met de pict size maar zie niet echt veel verschil wat betreft ruis.
Ik zou graag ook wat ervaringen van andere hier over horen (lezen) welke picture size jullie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Afbeeldingslocatie: http://img38.exs.cx/img38/9749/P1050063.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120135

zo funk, die is netjes! gecropt? of origineel? 12x zoom neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Alleen gecropped. :) 1/100, F5.6, ISO50, 12x zoom idd. De lucht was erg helder.

iRacing Profiel

• Ajajong

Ajajong

MartijnA3 schreef op 31 augustus 2004 @ 23:47:
Alleen gecropped. :) 1/100, F5.6, ISO50, 12x zoom idd. De lucht was erg helder.
He, heeft niemand meer wat nieuws over deze prachtige cam! Sinds 31 augusus zie ik is er niets meer bijgekomen over de FZ10. Overigens waar worden posts gemaakt over de aangekondigde nieuwelingen FZ3, FZ15 en FZ20?

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Ajajong schreef op 15 september 2004 @ 07:39:
[...]

He, heeft niemand meer wat nieuws over deze prachtige cam! Sinds 31 augusus zie ik is er niets meer bijgekomen over de FZ10. Overigens waar worden posts gemaakt over de aangekondigde nieuwelingen FZ3, FZ15 en FZ20?
Eehm, gewoon, hier op GoT: Panasonic FZ3 O-)

Ennuh, iedereen is zeker erg druk met zijn FZ10... :)
Het nieuwigheidje is er natuurlijk ook wel wat af, het wachten is op de FZ20. :P

Anoniem: 105400

Ik heb de FZ10 vorige week gekocht bij NC The Store (prima zaak!). Ik kan er weinig nieuws over vertellen, maar voor de geïnteresseerden: ik heb een extra accu gekocht bij Foto Konijnenberg voor 39 euro (+ 11,50 verzendkosten). De accu is van het merk Lenmar en werkt volgens mij uitstekend. Verder heb ik er een mooie tas (a 19,99) bij gekocht bij Mediamarkt van het merk Vanguard. De camera past er precies in, alsof de tas er voor gemaakt is. Extra accu, geheugenkaart en metalen ring kunnen er allemaal in.

Over de camera zelf ben ik erg tevreden. Ik ervaar wel de bekende problemen, zoals moeilijk focussen in slecht verlichte kamers en enige PF bij foto's met veel zoom. Aan het moeilijk focussen kan meestal wel wat gedaan worden (handmatig focussen via de focusring bijvoorbeeld). Verder vind ik die 12x zoom echt geweldig! Moet de camera nog even wat beter leren kennen. Mensen die nog wat foto's willen zien, u zegt het maar...

Even een kleine update over mijn situatie:
ik heb een laptop gekocht (2e hands) met als bedoeling evt op reis mijn foto's te kunnen overzetten. Toch maar een grotere 60GB hd erin, want 6GB houdt niet over.

Toen maar een externe behuizing gezocht voor die oude 6GB hd, en wat vond ik? Een usb2 removable storage compliant behuizing MET ingebouwde batterij en USB-On-The-Go. Voor 110CHF, rond 70euro.
Link: http://www.sarotech.com/cgi/main_eng.cgi?cmd=cutiedx_e

Ten opzichte van gewone externe 2,5inch behuizingen net zo klein (kan een mm of wat dikker zijn, vanwege de batterij), 1 knop en 1 ledjes meer, en met mijn kaartlezer kan ik direct de sd kaart kopieren. Nog een keer geeft een tweede folder met dezelfde inhoud. Het werkt met usb-on-the-go, hetgeen met usb 1.1 ("full speed" in marketing termen) oftewel 12Mbit/s werkt.
(Op de website schrijven ze wel stoer 480Mb/s, maar niet dat dat alleen als slave device is,...)

Ik moet erbij zeggen dat de FZ10 blijkbaar het usb removable storage protocol slecht implementeert, ik gaf eerst de schuld aan Linux (op mijn pc), maar met dit ding moet ik ook mijn kaartenlezer gebruiken, direct vanaf de cam gaat niet, ook al staat die op removable storage ingesteld (ik kan hem met dezelfde stand onder linux met wat gepruts wel benaderen..). Deze drive doet het overigens perfect met Linux.

Dus nu heb ik 6GB extra opslag, naast die 2x256MB SD kaartjes.

Blijft het probleem dat je eigenlijk graag wilt kunnen controleren of je foto's er goed op staan voordat je je kaartje wist, dus ik zal op reis alsnog wel een internet shop in willen... Of ik moet een pda vinden waarop ik die foto's kan viewen...

Terug over die laptop, tov de USB-OTG hd is het geen keuze om uit te maken welk van de 2 lekker thuis achterblijft als ik op reis ga... Die laptop is gewoon teveel extra bagage..

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

athlonkmf schreef op 12 augustus 2004 @ 22:14:
Werkte perfect.
Ik heb nu ook een FZ10 black, maar nu ben ik dus op zoek naar die digipower batterypack. Nu heb ik wel winkels in het buitenland gevonden, maar die leveren niet in het buitenland.
Misschien staat het al in dit topic, en heb ik er overheen gelezen. In dat geval, mijn excuses.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

edit:
Ik heb net ritzcamera gevonden, daar is hij, inclusief verschepen naar nederland en invoerbelasting, € 88.09.
Als jullie een goedkopere weten, dan wordt dat op prijs gesteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Mammoth op 23-09-2004 13:40 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

Zijn er meer mensen die twijfelen over de lichtsterkheid van dat ding?

Ik heb de mijne inmiddels een aardig tijdje (halfjaar?) en ik vraag met af of je met andere digicams als je binnen een foto maakt zonder flits ook zo snel aan sluitertijden van 1/4 - 1/10 sec zit op ISO 100?

Kan nou niet echt zeggen dat ik mn kamer nu donker vind.. mn cam wel!

@kauffman: koop gewoon dat ding, dan zijn er op GoT twee Arend-Jan`s met een FZ10

EDIT:
@athlonkmf wat voor sluitertijd had jij bij die concert-foto`s (krijg een 404 als ik erop klik)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 23-09-2004 15:49 ]

• kauffmann

kauffmann

Dutch Power Chicken

Anoniem: 83626 schreef op 23 september 2004 @ 15:47:
Zijn er meer mensen die twijfelen over de lichtsterkheid van dat ding?

Ik heb de mijne inmiddels een aardig tijdje (halfjaar?) en ik vraag met af of je met andere digicams als je binnen een foto maakt zonder flits ook zo snel aan sluitertijden van 1/4 - 1/10 sec zit op ISO 100?

Kan nou niet echt zeggen dat ik mn kamer nu donker vind.. mn cam wel!

@kauffman: koop gewoon dat ding, dan zijn er op GoT twee Arend-Jan`s met een FZ10

EDIT:
@athlonkmf wat voor sluitertijd had jij bij die concert-foto`s (krijg een 404 als ik erop klik)
Hé meneer AJ! Naamgenoten kom je niet zo vaak tegen :)
Ik heb die FZ10 van mij pas verkocht... dus er waren tijdelijk wel twee Arend-Jan's met een FZ10... :+

Ennuh, die lichtsterkte, dat begrijp ik niet helemaal. Ik heb foto's gemaakt tijdens nachtelijke uren met ISO 100 en sluitertijd 1/60. Aperture f 2.8. Zien er keurig strak uit. Welke sluitergrootte gebruikt die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124272

Wie heeft ervaring met het fixeren van de Nikon eyecap met een of ander kleefmiddel dat niet de camera (FZ10) aantast?
Was dat ajajong? Ik kan het niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 83626 schreef op 23 september 2004 @ 15:47:
Zijn er meer mensen die twijfelen over de lichtsterkheidte van dat ding?

ja

Je verkijkt je een beetje op het effect van een lichtsterke lens, veel meer dan een stop is het niet......

Het menselijk oog heeft een veel groter aanpssingsvermogen dan een CCD

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 24-09-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Anoniem: 124272 schreef op 24 september 2004 @ 14:19:
Wie heeft ervaring met het fixeren van de Nikon eyecap met een of ander kleefmiddel dat niet de camera (FZ10) aantast?
Was dat ajajong? Ik kan het niet meer terugvinden.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, ik heb de eyecup van Nikon niet. Alleen heb ik een poosje geleden opgemerkt dat er in de kantoorboekhandel een soort putty te verkrijgen is waarmee je posters op de muur kunt plakken. Is een kauwgumachtige substantie, plakt wel, maar is eenvoudig weer te verwijderen. Ik gaf dit door dacht ik aan Smiling Pittbull, hij zou het proberen, heb er daarna niets meer over gehoord. Als je dit uitprobeert: laat eens horen of het werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajajong

Ajajong

Zojuist de review op dcresource gelezen over de FZ20.
Mooie camera, kan wel meer dingen als de FZ 10, maar de ruis is erger dan bij de FZ10. Ok, ik heb geen AF lampje, ook kan ik geen TIFF files aanmaken, maar als ik de ruis van de FZ 20 bekijk.... Jammer. De FZ3 vind ik voorlopig de beste van de nieuwe cams, wat de Fz 15 doet moet nog blijken.
Ik houd het voorlopig nog bij mijn FZ 10, ben ik tot nu toe heel tevreden over.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste