[Ervaringen] Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Happy2000 schreef op 19 februari 2004 @ 18:53:
Hoi

Even over de accu van deze laptop's hoelang gaat die van jullie mee ?????
Mijn accu gaat bijna 2 uur mee op een paar minuten na, ik meende dat dit in het begin langer was maar weet het niet meer zeker dacht 2.5 uur.
Gebruik hier wel de prowernow van amd en win2000.

Onder narmale omstandigheden, beetje internet enzo, geen zware dingen zoals spelletjes.
We hoeven hier op het forum geen hoi te zeggen! Hoe lang de accu mee gaat kun je hier in verschillende posts lezen! Succes met zoeken!

Iemand nog een reactie op mijn defecte accu? Lees twee posts hierboven!

Verwijderd

Zit eraan te denken dit notebook aan te schaffen. Ik zit echter met de volgende keuze: mini pci Wlan of PCMCIA? / 11Mbps of 54 Mbps?.

+ Ik wil m'n desktop op zolder parkeren en geen kabel trekken dus ook Wireless. Wat moet ik afgezien van een Wlan pci voor de desktop nog meer aanschaffen? Ze moeten uiteraard afzonderlijk van elkaar het internet op kunnen. Ik ben wel e.e.a. tegengekomen over wireless accesspoints en wireless routers. Maar wat nu precies het verschil is en wat ik het beste kan kopen is me niet echt duidelijk. 8)7

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Happy2000 schreef op 19 februari 2004 @ 18:53:
Hoi

Even over de accu van deze laptop's hoelang gaat die van jullie mee ?????
Mijn accu gaat bijna 2 uur mee op een paar minuten na, ik meende dat dit in het begin langer was maar weet het niet meer zeker dacht 2.5 uur.
Gebruik hier wel de prowernow van amd en win2000.

Onder narmale omstandigheden, beetje internet enzo, geen zware dingen zoals spelletjes.
Met of zonder wifi? Die tijd die je noemt maak ik ook ~vol.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 21:22:
Zit eraan te denken dit notebook aan te schaffen. Ik zit echter met de volgende keuze: mini pci Wlan of PCMCIA? / 11Mbps of 54 Mbps?.

+ Ik wil m'n desktop op zolder parkeren en geen kabel trekken dus ook Wireless. Wat moet ik afgezien van een Wlan pci voor de desktop nog meer aanschaffen? Ze moeten uiteraard afzonderlijk van elkaar het internet op kunnen. Ik ben wel e.e.a. tegengekomen over wireless accesspoints en wireless routers. Maar wat nu precies het verschil is en wat ik het beste kan kopen is me niet echt duidelijk. 8)7
Een router met een wireless xspoint erin. Linksys biedt ze o.a. aan. Ik ben nog steeds op zoek naar een pci kaartje (54mbit) met een minipci card die ik eruit kan slopen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter een losse PMCIA (?) kaart kopen....ik heb in verschillende threats gehoord hier dat de ingebouwde van Jewel geen bal waard zijn....

De man in de winkel zei het ook al..... :-)

Heb zelf gister een PMCIA (54 MBps) kaart erin gezet van Asus en ik heb goeie ontvangst overal in huis!!! Alleen krijg ik die WEP sleutel niet aan maar dat ga ik vandaag ff uitvisse.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MaDLiVe schreef op 19 februari 2004 @ 23:05:
[...]

Met of zonder wifi? Die tijd die je noemt maak ik ook ~vol.
Met wifi pcmciakaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 08:17:
Je kan beter een losse PMCIA (?) kaart kopen....ik heb in verschillende threats gehoord hier dat de ingebouwde van Jewel geen bal waard zijn....

De man in de winkel zei het ook al..... :-)

Heb zelf gister een PMCIA (54 MBps) kaart erin gezet van Asus en ik heb goeie ontvangst overal in huis!!! Alleen krijg ik die WEP sleutel niet aan maar dat ga ik vandaag ff uitvisse.....
Dat geloof ik best maar ik wil eigenlijk liever geen uitstekende delen :+

Iemand ervaring met de Intel PRO/wireless netwerk 802,11b/g die in een Centrino gebakken zit? Ik denk er nu hard na over een Asus M6000N

ASUS M6000N-Combo 2 jaar garantie
Artikel Artikelomschrijving
Systeem- Intel Centrino mobiele technologie
achitectuur - Intel Pentium M-processor 1,40 GHz
- Intel PRO/wireless netwerk 802,11b/g
- Intel 855PM chipset
Cache 1024 Kb
Geheugen 512 MB DDR-SDRAM
Harddisk 40 GB
Optische drive DVD/CD-RW Combo
Beeldscherm 15,4" SXGA+ (16:10 Widescreen)
Videoprocessor ATI 9600PRO 64MB AGP
Modem ingebouwde 56kbps V.90
Keyboard VS international layout
PCMCIA sloten 1x type II/I
Floppy Disk optioneel extern
Geluid AC'97 compliant audio chip
Batterij Lithium-ion
Interface i.Link IEEE1394, 2x USB 2.0, Microphone,
VGA, Headphone, 4-in 1 Cardreader
RJ-11 (10/100 Mbit Ethernet), Portbar III support
Extern Draagtas
Garantie 2 jaar (1 jaar pick-up & return, 1 jaar aanbreng)
Gewicht 2,6kg

385147 Asus M6000N-Combo 1599.00 Incl.BTW

Kost tikkie meer en 40GB vind ik genoeg, Ik denk dat vooral de langere gebruikstijd van de accu de doorslag gaat geven. En zo'n breedbeeld lijkt me erg cool. Ben alleen een beetje bang voor de levertijd, ze zatten nu zonder en hadden zelfs de demo`s verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:05
Wat is de hoogste resolutie van die sxga widescreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op 20 februari 2004 @ 23:43:
Wat is de hoogste resolutie van die sxga widescreen?
Tis een wsxga+ dus ik denk 1680x1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks van...die XP 2500+, op welke snelheid hoort ie nu werkelijk te lopen!

Als ik die programma;s bekijk zeggen ze allemaal dat hij nu 1866 Mhz gaat maar volgens mij moet een XP2500 veel meer zijn, of zit ik ernaast???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 21:59:
Ik snap er niks van...die XP 2500+, op welke snelheid hoort ie nu werkelijk te lopen!

Als ik die programma;s bekijk zeggen ze allemaal dat hij nu 1866 Mhz gaat maar volgens mij moet een XP2500 veel meer zijn, of zit ik ernaast???
code:
1
2
Model Name     PR Rating     Actual MHz
Athlon XP      2500+         1833 MHz
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43
Stinger666 schreef op 19 februari 2004 @ 16:19:
IK HEB OOK NIEUWS!

Ik heb deze laptop alleen dan met 2400+ verder zelfde specs.

Ik heb hem in September vorig jaar gekocht. 5,5 maand oud dus.

En nu > Een defecte accu! :( ;(

Gaat niet langer dan 15 min mee! Ik gebruik hem i.c.m. een WiFi kaart en ik weet dat dat stroom zuigt, maar dit slaat echt alles. Hij valt ook regelmatig uit tijdens het opstarten en wil niet opstarten als de accuspanning onder 10% zit.

Ik heb al naar Computerland gemaild. De garantie op de accu is 3 maanden (Kut met een dikke K dus...) Ik heb gewoon 1 jaar garantie, want als er iets defect is, is dat binnen een jaar is mijn ervaring. (Even niet gezien dat de accu garantie slechts 3 maanden is :X , waar ik dus nu 2 maanden overheen zit)

De Accu heeft geen extreme condities gehad en is gewoon opgeladen toen de accu leeg was. Heeft wel eens een week aan de spanning gehangen, maar dat was omdat tie een week aan stond.

Ik hoop op een oplossing. Nieuwe accu kost 140 Euro :r
Volgens kunnen ze wel zeggen dat je 3 maanden garantie hebt. Maar bij een verwachte levensduur van een accu, is 1 jaar garantie niet zo gek.

Volgens mij heb je daar als consument gewoon recht op. Anders even dreigen met consumentenbond.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Eén van de zaken die de nieuwe Europese wetgeving regelt is dat als er iets kapot gaat binnen ZES maanden, je als klant niet aan hoeft te tonen dat het jouw schuld is. Tenzij Computerland aan kan tonen dat je die accu zelf hebt gesloopt (b.v. uit het raam hebt laten vallen), dienen ze hem te vervangen / repareren. Ook al geven zij slechts drie maanden garagntie, ze staan nog steeds niet boven de wet.

Verder merkte ik al in Computertotaal dat Computerland zich vaker aan dit soort zaken probeert te onttrekken: zo had iemand een Asus moederbord gekocht: zit drie jaar garantie op, maar Computerland gaf slechts één jaar. In het tweede jaar was het moederbord kapot gegaan: Computerland wilde het wel opsturen naar Asus, maar de klant moest dan wel 25 Euro betalen. De HCC heeft via bemiddeling geregeld dat dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik heb deze laptop ook aangeschaft, en het valt me op dat het systeem aangeeft dat er 2 netwerkkaarten inzitten.

- VIA Compatable Fast Ethernet Adapter
- 1394-netwerkkaart

Waar dient die laatste voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Het valt me ook op dat de audio van deze laptop wel heel erg zacht is, zeker in vergelijking met mijn vorige laptop. Ik heb de audiodrivers van de bijgeleverde cd-rom gebruikt. Weet iemand waar ik de nieuwste drivers kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cinner schreef op 27 februari 2004 @ 18:42:
Ik heb deze laptop ook aangeschaft, en het valt me op dat het systeem aangeeft dat er 2 netwerkkaarten inzitten.

- VIA Compatable Fast Ethernet Adapter
- 1394-netwerkkaart

Waar dient die laatste voor?
1394 is IEEE 1394, oftewel firewire. Je kunt het voor een netwerkje gebruiken, maar het is ook bruikbaar als alternatief voor USB (het is zeg maar de USB-verbinding van de MAC :P)
mhr-zip schreef op 25 februari 2004 @ 14:22:
[...]

Volgens kunnen ze wel zeggen dat je 3 maanden garantie hebt. Maar bij een verwachte levensduur van een accu, is 1 jaar garantie niet zo gek.

Volgens mij heb je daar als consument gewoon recht op. Anders even dreigen met consumentenbond.
Daar kun je prima mee dreigen, maar alle fabrikanten doen en de verwachte levensduur van een accu is beduidend minder dan van een laptop. Om je een voorbeeldje te geven: Ik zit zelf te kijken voor een Dell laptop en sommige accu's kunnen maar 300-400 laad/ontlaad cycli aan. Stel dat je je laptop de hele dag door gebruikt op de accu en dus 2 keer moet opladen, dan zit je na een half jaar al aan die waarden. Gebruik je je accu ook nog 's slecht door halverwege op te gaan laden en nooit volledig te ontladen, dan gaat de levensduur verder omlaag.

Garantie op accu's is bijna altijd maar 3 maanden, of je nu een Asus, Toshiba, Dell of Jewel koopt :)

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 27-02-2004 19:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Bedankt voor je uitleg Grrrrrene! Heb je ook een idee over die audiodrivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruk, post ik een nieuwe topic. Dit draadje is ook veel te lang.

Vraag: Iemand ervaring met de Jewel Saffier 1520?

Radeon 9600 met 128mb, 4xUSB (en 512MB, 40gb 5400rpm, Leuke deal bij Notebook Express.) lijkt wel wat. Kan iemand er meer over zeggen? Behalve dat de resolutie 'maar' 1024x768 is en een ietwat retro design(lekker belangrijk).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net dus iets heel vaags met mijn 2785+

ik start hem op, toen ik in wilde loggen hoorde ik de harde schijf zo 'tik tik tik tik' toen zat de pc vast....

opnieuw opgestart....toen startte die niet door...naar de bios gegaan,.....kon geen harde schijf vinden!!! (ZWETEN!!!) Daarna nog een keer geprobeerd en toen ging het ineens 'tik tik shiew tik tik swiuw' en jah hoor daar was ie weer.....

Heel vaag! moet ik me zorgen maken...???...hij loopt nu alweer een half uurke gewoon normaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:56:
Ik had net dus iets heel vaags met mijn 2785+

ik start hem op, toen ik in wilde loggen hoorde ik de harde schijf zo 'tik tik tik tik' toen zat de pc vast....

opnieuw opgestart....toen startte die niet door...naar de bios gegaan,.....kon geen harde schijf vinden!!! (ZWETEN!!!) Daarna nog een keer geprobeerd en toen ging het ineens 'tik tik shiew tik tik swiuw' en jah hoor daar was ie weer.....

Heel vaag! moet ik me zorgen maken...???...hij loopt nu alweer een half uurke gewoon normaal.....
Dat lijkt me een teken van een defecte harde schijf! Een vriend van mij heeft dat ook gehad bij een andere laptop, en hij heeft de HD laten vervangen met een nieuwe, want dat tikken valt onder de garantie, is is dus een teken van een defecte HD :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op 02 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Dat lijkt me een teken van een defecte harde schijf! Een vriend van mij heeft dat ook gehad bij een andere laptop, en hij heeft de HD laten vervangen met een nieuwe, want dat tikken valt onder de garantie, is is dus een teken van een defecte HD :'(
jah hij werkt nu nog steeds perfect....al heel de avond......ik kijk het nog wel ff aan....(ik houd wel voor de zekerheid mijn back ups meer up to date!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 21:35:
[...]

jah hij werkt nu nog steeds perfect....al heel de avond......ik kijk het nog wel ff aan....(ik houd wel voor de zekerheid mijn back ups meer up to date!
Zeker doen!! Die van mij heeft hetzelfde gehad.

Was in windows aan het typen in word. Von dhet tijd voor een spelletje ut2k4. Toen bleef de laptop hangen. Hard klikken etc. Verder had ik dezelfde verschijnselen als jij. Die van mij is terug gegaan. Ik gebruik de laptop voor mijn studie en ik moet er 100% op kunnen bouwen bij normale omstandigheden.

(die van mij kwam van de lidl btw die heeft dus 3 jaar onsite. Heb tevens de afspraaks gemaakt dat dit de laatste keer is dat ie terug gaat. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Waarom is het geluid van deze laptop toch zo slecht! :'( Hij scoort zeer goed op de meeste fronten, maar ze hebben toch echt bezuinigd op het geluid lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
MaDLiVe schreef op 02 maart 2004 @ 22:16:
[...]

Zeker doen!! Die van mij heeft hetzelfde gehad.
Ik hoop dat je niet bedoelt dat je ook een Jewel Briliant 2785 met problemen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Cinner schreef op 02 maart 2004 @ 22:20:
[...]

Ik hoop dat je niet bedoelt dat je ook een Jewel Briliant 2785 met problemen hebt...
what's in a name :)

Ander merk zelfde backbone (zelfde geld voor de hdd, cdrw etc.)

Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
Ik ben ook van plan om deze te kopen. Maar ik wil nog eventjes wat weten voordat ik tot aanschaf overga.

1- is het mogelijk om makkelijk de accu te vervangen door een ander? ik neem hem namelijk mee in de trein naar school, dus hij moet best lang aanstaan (uurtje of 4 cker) dus ik neem dan een 2e accu erbij, maar is het makkelijk om deze te verwisselen?

2- hoelang moet de accu ongeveer opladen? natuurlijk niet heel erg belangrijk, maar tochhandig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Mikey NL schreef op 04 maart 2004 @ 09:46:
Ik ben ook van plan om deze te kopen. Maar ik wil nog eventjes wat weten voordat ik tot aanschaf overga.

1- is het mogelijk om makkelijk de accu te vervangen door een ander? ik neem hem namelijk mee in de trein naar school, dus hij moet best lang aanstaan (uurtje of 4 cker) dus ik neem dan een 2e accu erbij, maar is het makkelijk om deze te verwisselen?

2- hoelang moet de accu ongeveer opladen? natuurlijk niet heel erg belangrijk, maar tochhandig om te weten.
Het is heel eenvoudig om de accu te verwisselen, je kunt hem er zo uit trekken. Ik heb echter nog niet gechecked hoe lang het duurt om hem op te laden, maar volgens mij duurt het best lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik heb trouwens net als een andere bezoeker van deze topic een harde schijf van 55.8 GB ipv de 60 GB die beloofd wordt. Ik heb geen partities, alleen windows XP geïnstalleerd. Heeft iedereen met de 60 GB 5400 toeren HD dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Cinner schreef op 05 maart 2004 @ 18:11:
Ik heb trouwens net als een andere bezoeker van deze topic een harde schijf van 55.8 GB ipv de 60 GB die beloofd wordt. Ik heb geen partities, alleen windows XP geïnstalleerd. Heeft iedereen met de 60 GB 5400 toeren HD dit probleem?
Dit is geen probleem. Het is een bekende marketing truuk van HD leveranciers.

1 GB is niet hetzelfde als 1.000.000.000 B. Het is namelijk 2^30= 1.073.741.824
(net zoals een KB gelijk is aan 2^10 = 1.024 en niet gelijk aan 1.000)

Om de werkelijk aantal B's te berekenen krijg je:

60.000.000/1.073.741.824 = 55,8793544769287109375.

Afgerond: 55.88 GB en dan klopt het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Bedankt voor je uitleg mmedia.

Ik heb wederom een opmerking:

Wanneer ik gewoon de C schijf open, en ik klik 1x op een bestand, dan 'bevriest' de HD en gaat hij een x aantal seconden laden, voordat ik weer verder kan met navigeren op de HD (60 GB 5400 toeren -> type TOSHIBA MK6022GAX). Hebben jullie dit ook? Heeft de HD een hoge accesstijd? Ik vind dit best irritant...

[ Voor 6% gewijzigd door Cinner op 05-03-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scaling vraag:

Ik hoop dat deze topic niet onderhand is uitgedoofd, 'kheb een vraag voor mensen met een 2785+, dus met een 1400x1050 scherm.

Hoe is de beeldkwaliteit in games bij een kleinere resolutie?

Ik heb het scherm bekeken bij Computerland en ik vind hem voor applicaties schitterend, maar voor games/simulators moet ie terug kunnen naar 1024x768 (wat er in de desktop niet uit ziet, vond ik). Games stonden er helaas niet op bij computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel dagelijks op mijn 2785+ C&C Generals ZH & UT2004

Ziet er op 1024 zeer goed uit! Geen enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 21:56:
Ik speel dagelijks op mijn 2785+ C&C Generals ZH & UT2004

Ziet er op 1024 zeer goed uit! Geen enkel probleem!
Ziet er zeker goed uit, klinkt alleen bagger! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op 07 maart 2004 @ 22:29:
[...]

Ziet er zeker goed uit, klinkt alleen bagger! ;)
Ik hoop dat je de speakers bedoelt. Ik game met koptelefoon. Tenzij ik m'n omgeving wil irriteren, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik bedoel inderdaad het geluid van de speakers, maar met koptelefoon klinkt het ook wat 'droog' allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een notebook vind ik het geluid zeer acceptabel!!!!

Met de hoofdtelefoon gaat ie gewoon hard hoor! ik weet was het is heb ooit zo'n Philips discman gehad wat klote zeg als die dingen niet hard kenne!!! Ik heb er met deze notebook gelukkig geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ja weet je wat het is, ik ben verwend denk ik, mijn vorige laptop had gewoon veel beter geluid, zowel via de speakers als koptelefoon. Het volume van de Jewelspeakers is veel te zacht, en de geluidskwaliteit via de speakers kan ook beter weet ik dus uit ervaring (het volume via de koptelefoon is idd geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ken iemand die deze 2785 heeft maar hij heeft altijd last van rare graphics bij het opstarten van spellen en ik geloof ook soms in een spel. Is dit inmiddels al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg geluld, kopen zegt Kraaf!
Heb dus vandaag(gisteren) de 2785+ besteld, 512MB en 5400RPM 40GB bij de Notebook express. Zou em over 2 dagen kunnen afhalen...

YOur1: Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, maar ik zal kijken of het verholpen is. Inmiddels. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 01:11:
Genoeg geluld, kopen zegt Kraaf!
Heb dus vandaag(gisteren) de 2785+ besteld, 512MB en 5400RPM 40GB bij de Notebook express. Zou em over 2 dagen kunnen afhalen...

YOur1: Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, maar ik zal kijken of het verholpen is. Inmiddels. :+
2 dagen zeiden ze tegen mij ook! Werden er dus 5 !!!

Maar ik ben er zeeeer blij mee!!! Lekker beesje! Zeker aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Maar nogmaals, hebben jullie totaal geen last van rare graphics? (vreemde strepen, lijntjes etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Geen last van vreemde graphics. Welicht kun je een andere videodriver installeren, mits het probleem bij alle applicaties of spellen voorkomt. Anders kun je hem maar beter terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Y0ur1 schreef op 10 maart 2004 @ 19:27:
Maar nogmaals, hebben jullie totaal geen last van rare graphics? (vreemde strepen, lijntjes etc.)
De catalist drivers updaten. vanaf 3.8 moet alles goed gaan :) Ook directX bijwerken. Met c&c: generals wou hij nog wel eens flippen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog een paar uurtjes Generals Zero Hour gespeeld.....hij wordt lekker warm....graphics zijn allemaal toppie....alleen ik zie mijn muisaanwijzer niet als ik ie stil staat.....zeer irri...maar jah.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woehoe, vorige week een 2785 bij Alternate besteld. Vandaag binnen gekregen. Echt een super mooi dingetje. Ik dacht alleen eerst dat het scherm wel super wazig was, bleek echter dat de resolutie van 1024x768 niet goed was. Kennelijk hebben ze me een scherm met 1400x1050 (SXGA?) gegeven. Nu lijkt het allemaal superscherp. Wel even 512 MB erin laten zetten, 256 is toch echt te weinig.

Ik vraag me alleen af of het ook mogelijk is om de nieuwste catalyst drivers erop te zetten? Of lukt dat alleen met de Omega drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de catalist drivers modden naar een mobile versie maar dan werkt je powerplay alleen niet meer, dat scheelt aardig als je op accu werkt. Ik zelf gebruik de drivers van de asus m6000, die werken hier prima (waren de nieuwste mobile drivers die ik kon vinden).

http://www.asus.com.tw/su...name=VGA_XP_2K_031212.zip

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2004 @ 19:08:
[...]

2 dagen zeiden ze tegen mij ook! Werden er dus 5 !!!

Maar ik ben er zeeeer blij mee!!! Lekker beesje! Zeker aan te raden!
Hij had em gisteren al, das dus 1 dag. Vandaag opgehaald, heb terplekke het scherm en de rest ff kunnen checken. Ben er nog niet uit hoe die BIOS flash util werkt (F82744), heeft iemand die meegeleverde file gebruikt om de bios te flashen?

Eerst maar eens XPpro drop zetten.

Bios date is trouwens 8-7-2003

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand btw informatie over de bios en of die uptedaten valt. van de 2785 natuurlijk.

ik vind die jewel site eerlijk gezegt maar een zooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk de boel draaien zoals ik wil. Cat4.2 erop, en PowerNow draaiend. Powernow heb ik werkend gekregen door de tip van Mmedia en het programma Speedswitch.

Nu wil ik echter met mijn }:O gaan draaien maar nu zag ik tot mijn grote verbazing dat de processor zich behoorlijk terug klokt wanneer ik op accu draai, terwijl ik speedswitch op maximum performance heb staan. Als ik mn }:O weer uitzet dan loopt de snelheid weer op. Is dit te voorkomen op 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 22:03:
Je kan de catalist drivers modden naar een mobile versie maar dan werkt je powerplay alleen niet meer, dat scheelt aardig als je op accu werkt. Ik zelf gebruik de drivers van de asus m6000, die werken hier prima (waren de nieuwste mobile drivers die ik kon vinden).

http://www.asus.com.tw/su...name=VGA_XP_2K_031212.zip
Het beste is gewoon om de omega catalyst te gebruiken. Powerplay werkt dan ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerplay werkt dus alleen met de gemodde Omega drivers en niet met de gemodde Catalyst drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Cinner schreef op 09 maart 2004 @ 22:31:
Ja weet je wat het is, ik ben verwend denk ik, mijn vorige laptop had gewoon veel beter geluid, zowel via de speakers als koptelefoon. Het volume van de Jewelspeakers is veel te zacht, en de geluidskwaliteit via de speakers kan ook beter weet ik dus uit ervaring (het volume via de koptelefoon is idd geen probleem).
Je moet met de Equalizer van je geluiddrivers het geluid tunen. Zet op alles 6dB omhoog en je gaat 4 keer zo hard. Er kan aardig wat geluid uit komen hoor! Verwacht geen super hifi.

OVER MIJN ACCU

Ik heb een mailtje gehad van ene Arno van Computerland die factuurgegevens wou. (Jippie, na twee weken antwoord op mn klaagmail) en die heb ik nu al een week opgestuurd, maar nog niks terug....

Zal volgende keer een mailen met de woorden Consumentenbond en Shopsurvey en Tweakers.net,....kijken of ze dan gaan reageren. >:) }) Ik koop g*&^@#domme een dure laptop bij ze en verwacht wel dat stukje service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pak em beed een maand geleden een jewel brilliant 2780 aangeschaft bij alternate. Nu zat ik daarnet lekker te werken op dat ding, en in een flits valt hij uit, en hij is nu gewoon niet meer aan te krijgen. Is de voeding kapot of iets anders? ik kan ook niet zien of hij nog oplaad (aan het knipperende lampje), want de accu was vol :(. Wat kan de oorzaak zijn en is er nog een mogelijkheid dat hij weer gaat werken?

zie ook laptop geeft totaal geen reactie meer

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:
Ik heb mijn 2785 een week, tot nu toe super. Kraakhelder scherm, retesnel en die autonome mp3/CD speler is handiger dan ik dacht. De installatie met de bijgeleverde CD ging vloeiend, alleen die BIOS flash die erbij staat is volgens mij incompleet. Niet nodig gehad, want alles draait voorlopig perfekt. Het grootste deel van de tijd is ie muisstil, af en toe slaat de fan aan, zonder dat het lawaaierig wordt. Vind ik.

Wat me wel opviel is dat na intensief gamen er terug in de desktop in sommige foto's (bv background) kleine groepjes flikkerende groene pixels te zien zijn, als je goed oplet. Dit verdwijnt na een paar minuten vanzelf. Het is zoals gezegd lastig te zien (laat staan hinderlijk) en er is geen screenshot van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios !!! post is op dit forum die files ? als ik op jewel site ga w8ten dan hebben mijn kleinkinder er mogelijk nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 00:47:
Bios !!! post is op dit forum die files ? als ik op jewel site ga w8ten dan hebben mijn kleinkinder er mogelijk nog wat aan :)
Ik weet niet of je een specifieke reden hebt om te flashen. Zo ja, ergens in dit draadje heeft iemand al een link gepost naar de bios files van Targa (visionary XP10, zelfde laptop). Of je kijkt ff op hun site, vorige week stond het er nog. Ik weet niet of dat nieuwer is dan wat je er zelf op hebt staan, maar het is de versie die Targa nu meeleverd bij nieuwe XP10's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Sinds een uurtje of 6 ben ik dus ook in het bezit van een Jewel Brilliant 2785+ notebook. Eerste indruk: hij zit stevig in elkaar, flinke 120 Watt voeding erbij. Prima (maar niet zo mobiel natuurlijk).

Hij is stil - stiller dan mijn oude 1GHz laptop die af en toe klinkt als een fohn en dan weer heel stil is. De jewel ventilator loopt zo'n beetje continue op een laag pitje door en zet er af en toe een tandje bij. Wel wordt hij wat warm precies linksonder waar je je hand laat rusten.

Het geluid is inderdaad zoals eerder gezegd niet echt indrukwekkend, iets minder dan mijn oude laptop, maar die overstuurt het geluid makkelijk en dat doet de Jewel niet. Ook via een koptelefoon is het redelijk, niet echt hifi maar meer mag je niet verwachten denk ik. mp3 speler kreeg ik meteen aan de gang, gewoon wat spul in c:\mp3 gooien, notebook hibernaten, knopje aan onderkant goed en speler aanzetten aan de voorkant. Leuk gadget! Ik wel het idee alsof de halve laptop wordt opgestart inclusief ventilator, harde schijf en CD-rom dus ik vraag me af hoe lang je accu meegaat op deze mp3 stand..

Het scherm ziet er haarscherp uit. Toen ik het zag vroeg ik me meteen af waarom het zo scherp was, ik ben 1024/768 gewend en dacht dit ook te krijgen (volgens de Jewel website en in de winkel) maar het is een 1400 x 1050 geworden! Wel een beetje dunne lettertjes en lijntjes. Heb ik dit wel nodig eigenlijk?... Maar helaas heb ik een paar groene pixels precies aan de bovenrand die altijd aan blijven :'( . Nu heb je tegenwoordig 30 dagen pixelgarantie dus ik denk dat hij toch nog een terug gaat binnen die periode :).

Ik heb de interne wifi optie genomen en dat kreeg ik niet direkt aan de praat (Win XP pro met of zonder sp1a). De WLAN monitor zegt steeds "no card found". Dat klopt want de driver die bijgeleverd is op de Utility Disk wil niet installeren. Als je de driver wilt installeren (device manager->update->specific location->..." dan pikt windows het gewoon niet: "The hardware was not installed because the wizard cannot find the necessary software".

Nu hoorde ik in de winkel dat Jewel aan het overgaan is van 11 mbit naar 55 mbit wireless en dat ik een .11g 55 MBit kaartje zou krijgen. De drivers op de utility CD zijn echter al heel oud, de setup denkt dat er bij mij een GL2422MP inzit. Maar hoe kom ik te weten wat er in zit? Hummm ... inderdaad ik ga het klepje maar eens openschroeven..

--schroefschroef-- :9

Er zit een WL352BW adapter in!! Even googelen en dan kom je op http://www.uniwill.com/UserDownload/N243S/N243S2.htm en daar staat de download bij. Met slechts een enkele w-lan.exe setup worden nu drivers en utilities geinstalleerd. "Device is working properly". M'n netwerk ziet hij echter niet :( . Bij de properties van het device staat gewoon "Wireless LAN 802.11b Network Adapter" dus gewoon 11 Mbit/s. Niks .11g dus. (Dat wordt weer mopperen in de shop survey) .. Er staat ook: "manufacturer: Broadcom". Rebooten helpt ook al niet.

Dan mijn oude el-cheapo Sweex WiFi kaartje maar eens geinstalleerd. Dat werkt prima, 82% signal strength enzo. Na wat prutsen met instelling op mijn router (SSID/WEP/MAC adres etc.. wel goedzetten natuurlijk |:( ) kom ik er achter dat je de wifi op de notebook aan moet zetten met een klein knopje, die rechter van de vier bovenaan.. het LEDje doet het niet goed, dus je ziet nauwelijks of hij aan of uit staat. Vraag me af of dat de bedoeling is. Hebben anderen dat ook?

Nog een klein puntje van ergenis, de "Fn" toets hebben ze links van de "Ctrl" toets gezet. Bij mijn oude laptop, en ook op de meeste toetsenborden is dat volgens mij andersom. Ik zit steeds verkeerd met mijn vinger. Ook met gamen is dat niet handig. Waarom doen ze dat nu weer?

Maar goed, leuke laptop, hij mag blijven! En nu die mobile 9600 eens gaan uitproberen .. want daar hadden we hem natuurlijk ook een beetje voor gekocht :9

EDIT (12 uur later) - vanmorgen twee echt dode subpixels. Notebook ligt weer in de winkel en gaat maandag terug naar Jewel. Kan wel weer even duren... :|

[ Voor 4% gewijzigd door RwinG op 20-03-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RwinG schreef op 20 maart 2004 @ 02:32:
En nu die mobile 9600 eens gaan uitproberen .. want daar hadden we hem natuurlijk ook een beetje voor gekocht :9
Zou je even een klein rijtje willen maken met spellen die er goed / soepel op draaien? FarCry, ut2k3/4 etc . Ik overweeg deze latop namelijk ook vanwege de 9600 :). Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik heb al uitvoerig gegamed op de laptop, en zal bij deze even een rijtje van de nieuwste games opstellen en hoe ze werken op deze laptop:

Splinter Cell: Pandorra Tomorrow demo - met alle grafische opties op zijn hoogst, 1024x768 draait hij redelijk. In de junglemissie krijgt de laptop het wat moeilijker, soepel is anders, maar het blijft speelbaar.

Far Cry: 2-level demo - Far Cry draait prima als je de grafische instellingen op 'high' zet, resolutie 1024x768. Het spel ziet er prachtig uit, mooiste game tot nu toe, en is goed speelbaar. Wanneer de grafische opties op 'highest' staan, krijgt hij het wat moeilijker, maar het is nog steeds speelbaar. De framerate gaat er wel duidelijk op achteruit.

UT 2004 demo - perfect, draait soepel met alle grafische opties op zijn hoogst.

Painkiller demo - draait zoals het zou moeten, alle grafische instellingen op z'n hoogst, coole game!

Battlefield 1942 - draait soepel, maar stottert soms omdat de harde schijf/ramgeheugen het niet altijd kan bijhouden (hd 5400 rpm, 512 mb ram). Voor Desert Combat geld hetzelfde (resolutie 1400x1050 btw).

Battlefield: Vietnam - met de grafische instellingen op 'high' (1024x768) draait deze game beter dan Battlefield 1942, terwijl het een veel mooie game is dan zijn voorganger! Geweldige game btw, zeer verslavend.

Doom III beta versie (vraag niet hoe ik er aan kom ;)) draait zeker niet slecht, goed speelbaar! Ik verwacht dat als Doom III eindelijk in de winkel ligt, hij nog beter zal draaien als deze beta versie. Wat een graphics! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig, bedankt voor je reactie :)
Het wordt dus waarschijnlijk deze laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat knopje voor de WIFi is bij mij idd ook heel erg zwak.....als je er recht bovenop kijkt zie je gewoon niet of hij aan of uit staat.....

Heeft het nog zin om dat knopje aan te zetten als je een Wireless PCMIA kaartje in hebt zitten?

Sinds een tijdje komt er bij mij trouwens constant een pop-up scherm van command.com omhoog en verdwijnt steeds heel vlug....echt zwaaaar irri!!!!

mar jah dat hoort misschien wel thuis in Windows forum hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 20:45
Heeft het nog zin om dat knopje aan te zetten als je een Wireless PCMIA kaartje in hebt zitten?
Jij hebt dat externe 54 Mbit Asus kaartje er in zitten lees ik boven. Dan heeft het zin om de interne module uit te zetten: scheelt accu duur.

Je kunt je notebook ook openschroeven en dan die interne mini-PCI module er helemaal uit halen.. misschien krijg je er nog wat voor .. (wel oppassen met garantie?)

In de korte tijd dat ik het vannacht heb mogen uitproberen had ik met mijn interne module trouwens een redelijke ontvangst, net zo goed als met mijn externe PCMCIA kaartje. Dat was door 1 vloer heen van gewapend beton. Als jouw interne wifi niet zo goed werkt als je externe zou je aanspraak op garantie kunnen maken. Misschien hebben ze de antenne niet goed ingebouwd ofzo! O ja er is nog een verschil, bij mij zit er waarschijnlijk een nieuwer kaartje in - de WL352BW zoals ik boven schreef. Misschien is die beter dan die van jou.

[ Voor 11% gewijzigd door RwinG op 20-03-2004 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik heb er geen WiFi in laten zetten! Ik heb gewoon een Asus PCMIA kaart ingezet! Heb perfect ontvangst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom PowerNow de processor terug klokt zodra ik op netstroom draai en speedswitch XP op Maximum performance heb staan. Dit terugklokken gebeurd eigenlijk direct zodra de processor op 100% belasting draait.

IPV 1866Mhz gaat ie dan terug naar 1666MHz. Dit zou toch niet mogen gebeuren? Of is er een instelling van Speedswitch XP die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 2785 nu zo'n drie maanden en sinds 1 week doet mijn beeldscherm heel raar. Je ziet sommige pixels groen kleuren (zoals bij dooie pixels) maar dan bewegen ze en zit het over het hele beeld, lijkt op soort van sneeuw/ruis. Ik weet niet precies wat het is, misschien de videokaart.

Heb inmiddels wel contact gehad met jewel, eerst via mail maar daar reageren ze niet echt op (al eerder geprobeerd). Toen maar gebeld en zij vermoeden dat het wel aan het scherm ligt. Maar goed het valt allemaal binnen de garantie dus dat is het belangrijkste, het zou ook in 1 weekje gerepareerd moeten kunnen worden.

Nou is dit natuurlijk allemaal heel vervelend maar toch vroeg ik mij af, stel dat het scherm vervangen zou moeten worden zou het dan technisch mogelijk zijn om een scherm van de 2785+ variant erop te zetten (SXGA - 1400 x 1050)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. groene pixels, dat heb ik dus ook :|
Maar dan meestal als de machine warm is, na een paar uurtjes spelen bv..
Zou het niet aan die ATI kunnen liggen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 12:15:Nou is dit natuurlijk allemaal heel vervelend maar toch vroeg ik mij af, stel dat het scherm vervangen zou moeten worden zou het dan technisch mogelijk zijn om een scherm van de 2785+ variant erop te zetten (SXGA - 1400 x 1050)?
Volgens mij is Jewel helemaal afgestapt van de XGA schermen bij de Briliant 2785, ik zou verwachten dat je een nieuw sxga+ scherm krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:33:
Hmm.. groene pixels, dat heb ik dus ook :|
Maar dan meestal als de machine warm is, na een paar uurtjes spelen bv..
Zou het niet aan die ATI kunnen liggen ??
Me2, zie mijn post van Tuesday 16 March 2004 19:13. Gaat vanzelf weer weg. Vraag: Wordt het bij jou/jullie erger? Als dat het vooruitzicht is, ga ik ook maar eens met Jewel bellen. Heb de mijne een week of twee.

Edit: Het lijkt mij ook meer een videokaart probleem dan iets met het scherm. Gebeurd alleen bij lang gamen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik heb nog geen problemen gehad, behalve met sommige spellen die wat vaker moeten laden tijdens het spelen dan me lief is. Volgens mij is 512 mb ram te weinig voor de nieuwste games...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 2785+ terug gebracht naar Computerland.

HDD is kapot.....schijt er de hele tijd mee uit enzo....IBM 60 GB 5400rpm

Ben beniewd hoe lang het duurt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_Emperor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:05
Stinger666 schreef op 14 maart 2004 @ 15:22:
[...]

Je moet met de Equalizer van je geluiddrivers het geluid tunen. Zet op alles 6dB omhoog en je gaat 4 keer zo hard. Er kan aardig wat geluid uit komen hoor! Verwacht geen super hifi.

OVER MIJN ACCU

Ik heb een mailtje gehad van ene Arno van Computerland die factuurgegevens wou. (Jippie, na twee weken antwoord op mn klaagmail) en die heb ik nu al een week opgestuurd, maar nog niks terug....

Zal volgende keer een mailen met de woorden Consumentenbond en Shopsurvey en Tweakers.net,....kijken of ze dan gaan reageren. >:) }) Ik koop g*&^@#domme een dure laptop bij ze en verwacht wel dat stukje service.
De accu van mijn Alpha (Jewel) is ook kaport gegaan, hij deed op het laatst maar een halve minuut op de accu. Nu heb ik ook het probleem dat ze me een nieuwe accu van 150 euro willen laten betalen, waar ik het niet mee eens ben.

Nu vroeg ik me af hoe het bij jou is afgelopen, heb je nog wat kunnen regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn notebook al na 6 dagen terug.....nieuwe HDD en moederbord zit erin. Gister weer alles geinstallleeerd en het werkt weer perfect!

TOTAT ik hem vanmorgen weer aanzet.....hij begint wel te zoemen maar verder doet ie helemaal niks meer! HIER BAAL IK DUS ECHT VAN!!!

Het is een 2785+.....ik heb al in de boekjes gekeken en een hoop geprobeerd maar ik kom er niet achter wat het is.

Dalijk maar even terug naar de winkel..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Heeft iemand voor mij het adres van Jewel waarnaar ik de garantiekaart moet sturen?

Heb namelijk de garantiekaart uitgeknipt en de rest weggegooid. Daar stond waarschijnlijk het adres op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewel NoteBook garantiebewijs:

Tradeland B.V.
Weerenweg 12b
1161 AH Zwanenburg

De garantiekaart gefrankeerd versturen samen met een kopie van het aankoopbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een schopje omhoog

Ik heb twee weken geleden m'n machine ter reparatie weg gebracht, dit ivm de groene pixels.
Niks gehoord, dus ik denk, ik bel ff. Wat blijkt, ik krijg een prijsopgave thuisgestuurd die ik moet tekenen, zodat hun de LCD kunnen vervangen. LCD vervangen?? Oké waarom dan wel ?? volgens de dame die ik aan de lijn kreeg, zou er een gat, in de LCD zitten?!?
Moet dan wel een heel klein gaatje geweest zijn, want ik heb het niet gezien.
Mischien willen diegene, die dit probleem ook hebben ff hun scherm checken, want mij lijkt het heel sterk dat er een gat in m'n scherm heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik kan je verzekeren dat er bij mij echt geen gat in het LCD zit. Enige gat dat erin zit is die van de microfoon. Klein gaatje boven het LCD. Maar die zullen ze vast niet bedoelen. Lijkt erop alsof er iets kapot is gegaan bij het versturen. Heb je hem wel goed ingepakt bij versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het apperaat zelf gebracht, en ik kan je verzekeren dat er bij het afgeven geen gat in het scherm zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn notebook gister teruggekregen.....ze hebben er nu een 3e moederbord ingezet.....hopelijk houdt ie het nu wel langer vol....

Voor de rest is ie weer zoals vanouds....super fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik weer met mijn pech Jewel! Ik begin er wel steeds meer ziek van te worden zeg!!! Hij is nu in 3 maanden tijd al 2 keer terug naar Jewel gemoeten en nu heb ik hem een week terug en heb ik weer het volgende; de accu laad gewoon helemaal niet op.....hij zat nog op 76% ongeveer toen ik hem terugkreeg. Nu werk ik veel met de adapter dus duurde het lang maar op een gegeven moment viel het me op dat er niks bij kwam. Hij zat gister op 4% en nu na een hele nacht nog steeds!!! Dit kan toch niet goed zijn!!!! De stekker is gewoon goed want als ik hem erin plug zegt is '(bezig met oplade'n)' en als ik hem eruit trek wordt het scherm donkerer. het heeft dus volgens mij niets met de adapter te maken.

Op de site van Jewel staat dat ze maar 3 mnd garantie geven op accu's maar ik denk toch echt dat ze dit ding weer slordig gemaakt hebben en iets zijn vergeten aan te sluiten ofzo.....

Kan het dat een accu ineens kapot is? Na 3 mnd en 2 weken? Heeft iemand dit probleem ook weleens gehad...??

Straks maar weer is naar Computerland lopen :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn ervaringen, niets anders dan super!
De laptop is snel, stabiel en mooi. Ik had alleen wel de pech dat in de eerste weken mijn videochip dood ging... (vlekjes, verstrooingen, onwerkbaar). Na een half jaar nog steeds een perfect scherm, alleen jammer dat de toetsen indrukken op het scherm achterlaten...

Alleen wil bij mij de ingebouwde mp3 speler niet echt werken (denk dat ik software probleempje ermee heb), en mijn cd-rw/dvd combo wil maar geen RW's schrijven...
Ik gebruik Maxell's en philips-en, 74 min en 80 min, en alleen breken het brandproces af na ongeveer 25%... CD-r's branden gaat wel goed.

Zijn er meer die dit probleem hebben??? of is het iets van mijn brander???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
deepbass909 schreef op 19 mei 2004 @ 14:44:
Mijn ervaringen, niets anders dan super!
De laptop is snel, stabiel en mooi. Ik had alleen wel de pech dat in de eerste weken mijn videochip dood ging... (vlekjes, verstrooingen, onwerkbaar). Na een half jaar nog steeds een perfect scherm, alleen jammer dat de toetsen indrukken op het scherm achterlaten...

Alleen wil bij mij de ingebouwde mp3 speler niet echt werken (denk dat ik software probleempje ermee heb), en mijn cd-rw/dvd combo wil maar geen RW's schrijven...
Ik gebruik Maxell's en philips-en, 74 min en 80 min, en alleen breken het brandproces af na ongeveer 25%... CD-r's branden gaat wel goed.

Zijn er meer die dit probleem hebben??? of is het iets van mijn brander???
Mijne brandt wel gewoon RW's gelukkig.

Ik had eerst problemen met mijn harde schijf, die af en toe erg sloom was, maar nadat ik onlangs Windows opnieuw heb geïnstalleerd, werkt hij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Helaas, ook mijn Jewel moet nu worden gerepareerd, want de harde schijf lijkt kapot te zijn. Hier zijn de symptomen:

- tikgeluiden uit de HD
- blauwe schermen
- veel HD-activiteit zonder dat ik iets doe
- windows start niet of zeer langzaam
- Windows logboek geeft fout op de HD aan: Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
- formatteren en windows opnieuw installeren helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben sinds 2 dagen ook in het bezit van een 2785+ met een radeon m10 & sxga scherm. Echt een mooi dingetje.

Ik had er alleen geen driver cd bijzitten (computerland gaat em nasturen zeggen ze...).

Wat is nu het probleem?

*ik krijg geen vga drivers voor mn kaartje geinstalleerd. Heb alle tips hier in dit topic al geprobeerd, maar lukt niet... elke keer dezelfde INF-fout. :'(

*Daarnaast krijg ik bij een driver de melding dat ik moet proberen om de weergave-adapter in te stellen met een standaard vga-stuurprogramma, alvorens ik de setup ga uitvoeren.. nou, ik heb gekeken.. geen idee hoe ik dit in XP voor elkaar moet krijgen.. werkt blijkbaar weer anders als onder 2000. Ik heb onder xp helemaal geen adaptertype.. er staat NIETS :? Zijn denk ik de gevolgen van een eerdere mislukte modded catalyst installatie

Iemand nog tips?? ik wordt zo onderhand al aardig gaar.

ohja, computerland was bij mij ook een dikke week telaat met leveren, schijnt zo ongeveer standaard te zijn daaro :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Omega catalist drivers voor me 2785.

http://www.tweakers.net/meuktracker/6466

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het geinstalleerd... doet het, ALLEEN:
de max. res van deze laptop is toch 1400x1050?? Ik kan max. 1024x768 full. 1400x1050 lukt ook wel, maar ( :? hoe heet dit) ik kan het beeld scrollen met de muis (beeld is groter dan zichtbaar).

Wat is er fout nu dan? hoe verander ik dit? Of heb ik ook een specifieke driver voor mn scherm nodig??

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Als die Omega dirvers niet werken zou ik ze deïnstalleren en Patje's Mod Tool gebruiken zodat je de nieuwste Catalyst drivers van Ati kan installeren. Je kunt deze tool hier downloaden. Als je het programmaatje opstart kun je de nodige instructies nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 14:29:
Wat is nu het probleem?

*ik krijg geen vga drivers voor mn kaartje geinstalleerd. Heb alle tips hier in dit topic al geprobeerd, maar lukt niet... elke keer dezelfde INF-fout. :'(

*Daarnaast krijg ik bij een driver de melding dat ik moet proberen om de weergave-adapter in te stellen met een standaard vga-stuurprogramma, alvorens ik de setup ga uitvoeren.. nou, ik heb gekeken.. geen idee hoe ik dit in XP voor elkaar moet krijgen.. werkt blijkbaar weer anders als onder 2000. Ik heb onder xp helemaal geen adaptertype.. er staat NIETS :? Zijn denk ik de gevolgen van een eerdere mislukte modded catalyst installatie
Same problem here :(. Op de site van jewel kan ik trouwens geen download link vinden voor de drivers van de 2785.

[ Voor 9% gewijzigd door mmedia op 03-07-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
mmedia schreef op 03 juli 2004 @ 12:24:
[...]

Same problem here :(. Op de site van jewel kan ik trouwens geen download link vinden voor de drivers van de 2785.
Klopt ja, Jewel vindt het kennelijk niet nodig om haar klanten van nieuwe drivers te voorzien, goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, heb nog niet de res die ik wil... maar daarnaast is me nog iets opgevallen

Wanneer ik de laptop op externe speakers aansluit via de mic-uitgang krijg ik 'storing' te horen over de boxen.. een geluid van een aantal opeenvolgende piepjes met telkens een ongeveer evenlang durende tussenpoze...

wie heeft hier ook last van gehad en zou dit een softwarematig probleem zijn of is het iets ergers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2004 @ 13:13:
Naja, heb nog niet de res die ik wil... maar daarnaast is me nog iets opgevallen

Wanneer ik de laptop op externe speakers aansluit via de mic-uitgang krijg ik 'storing' te horen over de boxen.. een geluid van een aantal opeenvolgende piepjes met telkens een ongeveer evenlang durende tussenpoze...

wie heeft hier ook last van gehad en zou dit een softwarematig probleem zijn of is het iets ergers??
lees het topic nog eens helemaal door, dat piepje is al eens eerder voor gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die hoor ik ook wel eens. Stuk of 3 a 4 piepjes achter elkaar, in ongeveer 1 seconde, dan paar seconden nix, en dan begint het weer van voor af aan. Dit heeft overigens niets met de audio-uit te maken. Als je gewoon de laptop aan laat staan en vervolgens de volumeknop helemaal open draait, dan hoor je het al. Als je het volume terugdraait gaan de piepjes ook weg.
Tis niet erg storend, maar wel jammer. Kan wel eens een interne storing zijn van een trage bus, zoals de SM-bus. Ik denk dan ook dat het een ontwerp-fout is, die niet zomaar op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 22:44
Die piepjes, dat komt van je IR-poort. Als je die uitzet (in apparaatbeheer) dan zijn die piepjes weg.

Als je scherm alleen 1024x768 goed weergeeft dan heb je waarschijnlijk een 2785 ipv een 2785+...

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esmit schreef op 19 juli 2004 @ 21:50:
Die piepjes, dat komt van je IR-poort. Als je die uitzet (in apparaatbeheer) dan zijn die piepjes weg.
Hee das wel het proberen waard. Moment, zal es ff testen.

- Edit -

Jep, je hebt inderdaad gelijk. Het was de IR-poort. Na uitschakelen hoor ik helemaal niets meer. Toch zou dit eigenlijk niet mogen gebeuren. Maar ja, IR gebruik ik toch nooit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komen ook een aantal piepjes van de cd, phono, pc speaker ingang op je geluidskaart. die kan je zo via windows volume controle muten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Is er ook iemand die een programma weet voor een deze laptops (bij voorkeur een Xp10) die de batterij capaciteit kan uitlezen, dat standaard windows %ding heb je niet zoveel aan.
De laptop valt binnen 3 min namelijk uit. gaat dan van 100% naar 0% batterij. Laptop is dus een nog niet zo heel oude Targa Vis Xp10 (xp2500+ m10).

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 00:16
Ik gebruik speedswitchxp. Daarmee kun je de energieschema's instellen en die geeft ook aan hoevol of hoelang de accu te gebruiken is. Maar als ie van 100% naar 0% en dan weer 100% schiet en dan uitvalt lijkt me dat er iets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

deze laptop is sinds januari de standaard binnen het bedrijf waar ik werk. Heel veel gezeik met de voeding tot op heden. 5 van de 20 laptops had hier dus last van! Behalve de luide fan en het feit dat hij verrekte heet wordt; prima laptop.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 00:16
Het lijkt erop dat ik nu ook problemen krijg met mijn laptop. Als ik het scherm openklap en het staat in een bepaalde positie, zeg maar de normale postitie voor als je gewoon aan tafel zit, dan begint af en toe het scherm te knipperen en valt uit. Ik denk dat de backlight uitvalt, want als ik goed kijk dan zie ik vaag nog wat beeld.
Ik heb het vermoeden dat de kabel die de backlight van stroom voorziet klem komt te zitten of dat ie dan niet meer goed contact maakt. Als ik namelijk het scherm wat op en neer doe of dicht doe, dan is daarna weer alles goed.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeringJantje schreef op 18 augustus 2004 @ 22:02:
Het lijkt erop dat ik nu ook problemen krijg met mijn laptop. Als ik het scherm openklap en het staat in een bepaalde positie, zeg maar de normale postitie voor als je gewoon aan tafel zit, dan begint af en toe het scherm te knipperen en valt uit. Ik denk dat de backlight uitvalt, want als ik goed kijk dan zie ik vaag nog wat beeld.
Ik heb het vermoeden dat de kabel die de backlight van stroom voorziet klem komt te zitten of dat ie dan niet meer goed contact maakt. Als ik namelijk het scherm wat op en neer doe of dicht doe, dan is daarna weer alles goed.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met deze laptop. Heel erg irritant. Als je nog langer wacht krijg je zelfs een soort van ruis/sneeuw in beeld. Ik heb de laptop ter reparatie gebracht en het bleek dat de kabel niet goed vastzat en ook stuk was. Dit is natuurlijk kosteloos gemaakt.

Verder was ik niet tevreden over deze laptop, mijn touchpad deed soms raar, spontane vastlopers in Winxp. Verder vond ik dat de laptop ook heel erg warm werd, wat op een gegeven moment echt storend is.
Bij de reparatie is er een geheel nieuw moederbord in gezet en ook een nieuw touchpad.

Als ik jou was zou ik dus even contact opnemen met Jewel (020-4071047); ik had eerst een afspraak gemaakt en heb hem toen langsgebracht in amsterdam.

Ik heb de laptop voor mijn studie in Zweden gebruikt en kon er dus ook niet mee terug. Op mijn 3 mailtjes naar de 'technische dienst' werd niet gereageerd, en ook werd de site nooit ge-update met nieuwe drivers etc.

Ik heb mijn laptop na de reparatie gelijk verkocht en voor mij persoonlijk dus geen Jewel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 12:40:
FF een schopje omhoog

Ik heb twee weken geleden m'n machine ter reparatie weg gebracht, dit ivm de groene pixels.
Niks gehoord, dus ik denk, ik bel ff. Wat blijkt, ik krijg een prijsopgave thuisgestuurd die ik moet tekenen, zodat hun de LCD kunnen vervangen. LCD vervangen?? Oké waarom dan wel ?? volgens de dame die ik aan de lijn kreeg, zou er een gat, in de LCD zitten?!?
Moet dan wel een heel klein gaatje geweest zijn, want ik heb het niet gezien.
Mischien willen diegene, die dit probleem ook hebben ff hun scherm checken, want mij lijkt het heel sterk dat er een gat in m'n scherm heeft gezeten.
Jesus dit is schrikken! Ik was op zoek naar een oplossing voor mn probleem met deze laptop (niet de eerste)

Ik heb gekocht 2x512MB SO-DIMM PC2700, let op PC2700. Dit werkt dus niet. Blauwe schermen, dus ik bellen met TD van Jewel. Krijg ik Mohammed aan de telefoon die zegt:

Jah, meneer werkt niet met PC2700. Alleen met PC2100. Dus kan ik het weer gaan omruilen!

PC2700 werkt dus NIET bij gebruik van 2 modules!

NU HET ALLERBELANGRIJKSTE WAT MIJ DEED SCHRIKKEN.

Lees ik de reactie die ik heb gequote! Nu is mijn beeldscherm een tijdje terug ook gerapareerd vanwege dode pixels en groene vlekken e.d.

Ik denk hupsakee, mooi garantie, maar niks van waar. Krijg ik via Computerland (Rotterdam :r ) te horen dat Jewel beweert dat er gaatjes in mn scherm zitten. Nu wordt het helemaal mooi. Ik moet er 100 nog wat euri voor betalen! Maar dit is gewoon bullshit. Ik wist het gewoon! Nu ik dit lees weet ik dat ze de boel lopen te vernaaien en gewoon iedereen laten betalen voor een nieuw scherm onder het motto er zitten gaatjes in! Hoe kan ik in hemelsnaam gaatjes in mn scherm hebben. Door dat rotte design van hun plakt de stof op je toetsen aan je scherm jah en dat zullen hun zeker zien. Maar gaatjes. Mafkezen! }) Hier wordt ik echt giftig van! Hoe krijgen ze het verzonnen!

Ik krijg sterk het idee om er dan toch een rechtzaak van te maken en die 'vervelende' mensen van Jewel eens te hebben. Maar hoe sterk sta ik hier!

Wat kan ik hier doen en staan we sterk? Die gasten hier die het ook hadden hebben geen openbaar mailadres?

[ Voor 4% gewijzigd door Stinger666 op 07-10-2004 17:31 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste