[Ervaringen] Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Computerland hebben ze nu de nieuwste laptop van Jewel binnen.
Het is een:

- Mobile AMD ATHLON XP 2500+
- 256MB DDR (dacht 333 Mhz maar kan ook 400Mhz zijn)
- 40 GB Hdd 4200rpm
- 15 Inch Xga (jammer dat het geen SXGA of UXGA is) 1024x768
- Mobility Radeon M10 (9600 :9~ ) met 64 MB dedicated DDR sdram
- Combodrive DVD: 8x CDR: 24x CDRW: 16x CD-rom: 24x
- MP3 Speler ook als klep dicht is (bij deze uitschakelbaar met een knopje onderop
de laptop zodat hij niet in de tas aangaat en je accu leegtrekt
- 1 jaar carry-in-garantie

Dit voor een prijs van € 1300,=

Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/special/2775-fp.jpg

Ik ga hem van de week halen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 14:47
jammer dat er vaak alleen zo`n luide fan in zit...
laat ff weten hoe hij bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
ziet er mooi uit..
en schiet wel ff een paar mooie pics he.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker dat het geen ati m9 is?
De ati m9 is toch de ati 9000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:12
Ja, dat weet hij zeker want 't is zo :)

(althans het staat in de dealerinfo die ik heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 14:30:
Bij Computerland hebben ze nu de nieuwste laptop van Jewel binnen.
Mooi dingetje (heb 'm gezien). Als ik jou was zou ik nog wel wat meer geheugen kopen (512 is waarschijnlijk zo'n 65 extra), wellicht een grotere harde schijf (zo'n 90 euro voor een 60Gb) en een WLAN dinges (80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Deze zit ik ook te overwegen als ik niet aan een Lidl laptop kan komen. Bij Alternate hebben ze em trouwens ook, maar dan met 512MB voor dezelfde prijs. Zie hier voor complete specs. Hij heeft inderdaad DDR333, en de chipset is een SiS 645 als ik het me goed herinner.

Hij heeft inderdaad een M10, als er een M9 in zou zitten is het gewoon een 2780 :)
Is het nou trouwens zeker dat het hetzelfde model als de 2780 (AMD + M9) is? Bij Alternate hebben ze namelijk een andere foto:

Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.nl/prodpic/200x200/p/pncj12.jpg

en bij nog een andere zaak stond er een foto van een 1460 (P4 + M9) bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/products/saffier-1450-small.jpg

Ik bel Jewel anders wel even zometeen, iemand nog meer vragen?

---

Ik heb gebelt, het is qua barebone hetzelfde model als de 2780, maar dan met een ander mobo en een andere videochip.

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 30-09-2003 12:51 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gezien hij ziet er uit als op de foto die ik heb gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

*schop*

Iemand deze al in huis? Ik ga em zeer waarschijnlijk morgen bij ComputerPirates bestellen (Computerland heeft ze volgende week oid pas, en zijn nog duurder ook) met 512MB DDR en een 60GB 5400 rpm schijfje erin, komt dan op ongeveer €1365.

Vanmiddag bij Computerland even met een 2775 staan klooien om te kijken hoe hij aanvoelt, dat lijkt wel redelijk ok te zijn. De standaardgarantie van Jewel is trouwens sinds kort uitgebreid naar 2 jaar Carry-In ipv 1 jaar :)

Als ik de mijne binnenheb zal ik in ieder geval even een reviewtje in elkaar kloppen, incl accutests, benchmarks en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

je bent vast gewaarschuwd voor de enorme hitte die dat ding genereert
bestel maar meteen een handpalmkoeler erbij :)

* heuveltje heeft de 2780 :)

[ Voor 10% gewijzigd door heuveltje op 06-10-2003 21:46 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Wat is er nou zo mooi aan dat ding :?.

Wie koopt er nou een laptop voor de videokaart, met 1024 pixels nota bene }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 06 October 2003 @ 19:35:

De standaardgarantie van Jewel is trouwens sinds kort uitgebreid naar 2 jaar Carry-In ipv 1 jaar :)
Als ik op de site van jewel kijk zie ik anders helaas staan dat ze 1 jaar carry-in garantie geven.

Waar heb jij de info vandaan want zou mij wel erg goed uitkomen, heb namelijk net een jewel notebook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

heuveltje schreef op 06 October 2003 @ 21:46:
je bent vast gewaarschuwd voor de enorme hitte die dat ding genereert
bestel maar meteen een handpalmkoeler erbij :)

* heuveltje heeft de 2780 :)
Hm, de 2780 van een kennis waar ik een dagje mee gewerkt heb om te installen en dergelijke viel best mee qua hitte... Of vind ik iets gewoon niet snel heet? :P

Hoeveel accuduur trekt de jouwe ongeveer? Ik hoor hier nogal verschillende verhalen over... ATI's verhaal over PowerPlay klink wel erg veelbelovend in ieder geval, maar meer dan 2.5 uur moet ik niet verwachten denk ik :)

Config: het design vind ik inderdaad niet supermooi, maar in ieder geval beter dan een standaard donkergrijze baksteen :)

Ik wou vooral iets hebben dat goed snel is, kwil em vooral als portable workstation gebruiken, incl. taken als beeldwerking, 3dmodelling en gaming, vooral voor die laatste 2 is een M10 erg welkom. Accuduur is daarom van minder belang, omdat ik (behalve in de trein e.d.) toch meestal wel netspanning in de buurt zal hebben. De XP-M is in ieder geval nog een beetje mobile en kan zichzelf terugklokken, in tegenstelling tot een desktop P4 die fulltime stroom vreet. Een Centrino met vergelijkbare specs had ideaal geweest, maar die zijn erg lastig te krijgen en vallen buiten mn budget.

Het XGA scherm is inderdaad erg jammer, maar vergelijkbare specs met een SXGA+ scherm vallen ook buiten mn budget (Promedion D410U zou netaan kunnen misschien, maar die heeft een desktop P4 en is pas vanaf november leverbaar), en ik heb überhaupt nog geen XP-Ms met een highres scherm gezien, of ik moet iets gemist hebben :)

Maar, hij is nog niet bestelt, dus als iemand me er vanaf wilt praten, doe je best :)

MeTaFa: Jewel schiet nog altijd niet op met zn site updaten, de 2785 staat er ook nog steeds niet op. Ik heb dit van verschillende retailers vandaan, en het staat ook op de Computerland Notebookprijslijst van gisteren, welke gewoon een Jewel dealerlijst is met een andere kop en andere prijzen :)
2 jaar carry-in (standaard)
:)

Welke heb je bestelt?

[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 06-10-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die 2 jaar garantie is wel erg relax, van de week nog maar ff goed op de prijslijst kijken dan maar. Ik heb trouwens de jewel 8070 besteld, en dit omdat ik een SXGA scherm wil in combinatie met een goede videokaart (ATI M9) en erg lange accuduur. :)

Vooral door de accuduur vond ik de 2785 afvallen, mijn ervaring met de 2780 is namelijk dat die maar 1.5 uur maximaal mee gaat en dit zal denk ik met de 2785 alleen nog maar minder zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
De notebook die bij Alternate staat, is dus ABSOLUUT niet de correcte afbeelding.
Het plaatje van de TS geeft het juiste model weer. Exact gelijk aan de Alpha/Jewel 2780 en de Jewel 2775, waarbij die laatste een P4 model is. Zowel de 2780 als de 2785 zijn AMD 2500+ modellen, en het grootste verschil tussen de 2785 en 2780 is inderdaad de videokaart(M10=Radeon9600 in de 2785, M9=Radeon9000 in de 2780), voor de rest zijn de specs exact hetzelfde.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De 8070 is ook een erg leuk ding inderdaad :)

Qua accuduur ben ik eigenlijk wel tevreden als ie het een redelijke treinreis (of wardriving sessie :+ ) uithoud, ik ga em toch vooral als desknote gebruiken denk ik.

BredeP: klopt, geen idee wat dat ding bij Alternate is, iig geen 2785 :)

Er zit trouwens nog een verschil tussen de 80 en 85, de 2780 heeft namelijk een mobo met daarop een VIA KT333 chipset, en de 2785 een SiS 650 (als ik het me goed herinner, in ieder geval een SiS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 23:44:
Ik heb trouwens de jewel 8070 besteld, en dit omdat ik een SXGA scherm wil in combinatie met een goede videokaart (ATI M9) en erg lange accuduur. :)
Ook ik heb naar de 8070 zitten kijken, maar heel binnenkort komt er van Jewel een nieuwe Centrino uit met M10 (zie ook het Pentium-M/Centrino topic). Ik weet niet op welke termijn je je notebook nodig hebt, anders is het misschien het overwegen waard om je bestelling te annuleren en nog even af te wachten... Die nieuwe Centrino zou namelijk ook nog eens veel goedkoper moeten zijn dan de Jade 8070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Inderdaad, Jewel kondigde afgelopen week aan dat er twee nieuwe notebooks aan het assortiment worden toegevoegd. De Brilliant 2774 (gelijk aan de 2775 maar met XGA ipv SXGA+) en de Topaz 9500 (Centrino en een stuk goedkoper dan 8070).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van die nieuwe centrino is idd heel erg intressant, behalve als die in dezelfde soort behuizing zit als de 9300 en de 9400, want dat voelt gewoon erg crap aan.

Ik denk dat ik van de week maar eens naar jewel ga bellen want die nieuwe notebooks stonden nog niet op de laatste dealer lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Een Centrino bak met een M10 erin lijkt me erg interessant, maar ik kan me toch niet voorstellen dat deze veel goedkoper word dan de (best dure) 8070.... Of de Centrino prijzen moeten opeens wel heel erg omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat die dan gebaseerd word op een model van een andere fabrikant, de 8070 is namelijk een Compal CL50. Als die echt een stuk goedkoper is zal het denk ik een model van dezelfde fabrikant als de 2780 zijn, een wat minder solide behuizing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Chakotay schreef op 07 October 2003 @ 10:41:
Een Centrino bak met een M10 erin lijkt me erg interessant, maar ik kan me toch niet voorstellen dat deze veel goedkoper word dan de (best dure) 8070.... Of de Centrino prijzen moeten opeens wel heel erg omlaag gaan.
zie frontpage nieuws van gisteren.... prijsverlaging zit er aan te komen ....
:Y)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

MeTaFa: de 2780 is een Uniwill N251C2, en ik heb bij Uniwill hiervoor nog geen opvolger gezien met een M10 erin, dus ik vraag me af wat voor model het dan eigenlijk is... Kheb Jewel er al over gemailt, maar van hun nog geen reply erover gehad.

FongWan: dat zijn verlagingen van 18 tot 30%... Opzich netjes, maar alleen daardoor zie ik de prijzen niet zover omlaag gaan dattie met betere specs ver onder de prijs van de huidige 8070 kan komen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

*schop again*

Ik heb em binnen :)

Ben er nu een OS op aan het gooien (helpt meestal wel), kzal later dit weekend een review in elkaar kloppen en hier neergooien :) Het toetsenbord en touchpad voelen in ieder geval goed aan, notebook zit ook stevig in elkaar, op een heel klein beetje speling bij een stukje kunstof linksvoor na. Wel jammer dat de FN helemaal linksonder zit ipv de ctrl, maar dat went vanzelf wel denk ik :)

More to come later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Goed, hier dus een reviewtje:

Specs + Foto, het notebook is origineel een Uniwill N251C2 met een wat geupdate moederbord.

Degene waar ik nu op typ is gelevert met een 2500+, 2x 256MB DDR, en een 60GB 5400 RPM HD, voor de prijs van €1365. Vers uit de doos is hij zoals de meeste Jewel notebooks erg kaal, een doos met handvat met daarin het notebook netjes ingepakt in schuimplastic, met daarbij een 2e doos met adapter, netsnoer, telefoonkabel, drivers, PowerDVD, Easy CD Creator (iew) en een handleiding in redelijk wat talen (DE, EN, FR, IT, ES, PT, NL). Ik heb de handleiding alleen even snel doorgekeken om te kijken welke talen er allemaal instaan, maar het ziet er wel ok uit.

Zoals ik in de post hierboven al zei voelt hij over het algemeen stevig aan, geen krakende scharnieren en dergelijke. Alleen de bovenrand van het scherm heeft een klein beetje speling, en het plastic in 1 hoek kan ook een heel klein beetje bewegen, maar verder niets storends.

XP Pro installeren gaf geen probleem, ging nergens over klagen en herkende de hardware goed genoeg om de drivers makkelijk te kunnen installeren. Zelf even wat verse VIA Hyperions gedownload, deze liepen 1 versie achter. Catalysts waren wel up to date, al ga ik nog wel even een versie van 3.8 vinden die mobiles snapt :) Na alle drivers en meuk te hebben geinstalleert boot hij erg snel, ongeveer een halve minuut gok ik.

Na de accu (tijdens het installeren) opgeladen te hebben ben ik er in de huiskamer zonder netspanning eraan een beetje 'normaal' mee gaan werken (internetten, spul installeren, divxje kijken, enz), dit hield hij met de nog niet ingewerkte accu ongeveer 2.5 uur uit, met de PowerPlay (ATI powersave spul) op optimal battery, en PowerNow die zelf een beetje zn gang gaat (nog geen instelling voor gevonden).

Vervolgens een paar simpele benches gedaan met standaardinstellingen, nog niet getweakt (3dmark2001 & 03, HDTach), dit zijn de resultaten:

3Dmark 2001SE: 8650
3Dmark03: 2560
HD Tach (read): 30MB/s average sustained, 78MB/s burst & 16.8 ms accestime

Straks zal ik ook Sandra er nog wel even op loslaten, en roep maar als iemand nog iets anders wilt zien :) (BatteryMark heb ik nog niet gevonden en MobileMark is niet gratis)

Het toetsenbord en touchpad voelen goed aan en werken ok, al moet ik wel opletten dat ik tijdens het typen niet met mn duim het touchpad aanraak, aangezien dat meteen als klik gezien word en ik dan mn focus kwijt ben. Dit licht echter niet aan het notebook, maar komt omdat ik nog niet veel met touchpads gewerkt heb :P

Het scherm is erg mooi helder en goed scherp, de inkijkhoek is vooral horizontaal in orde, verticaal wat minder. Dode pixels heb ik gelukkig nog niet gevonden.

De onboard speakertjes stellen zoals verwacht niet veel voor, de audio uitgang is wel ok, met mn Sennheiser eraan klinkt deze erg helder, in tegenstelling tot wat ik over de 2780 gehoord heb. Deze schijnt heel weinig volume uit de uitgang te kunnen persen.

Over het algemeen in mn eerste indruk goed, als mensen nog specifieke dingen willen weten, roep gerust :)

Edit:

Ik bedenk me opeens dat de CPU maar op max. 1533 MHz draait, met een FSB van 133. een 2500+ hoor voor zover ik weet toch echt op 1833 te draaien, met een FSB van 166... Even de leverancier mailen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 12-10-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Interessant :)

Zou je eens kunnen laten weten welke drivers je allemaal hebt geinstalleerd? Met mijn Targa Visionary XP10 heb ik precies het zelfde notebook, dus ik ben wel benieuwd.

Overigens heeft mijn Targa een 2500+ AMD, die inderdaad op 1833 MHz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier draait ie nu ook wel op 1833, 14x133 volgens WCPUID... Krom :)

Drivers:

VIA Hyperion 4.49
ATI Catalyst 3.7 (zaten erbij)
Audio: Realtek 5.10.0.5210 (ook van CD)

Verder standaard XP spul.

De Targa Visionairy XP heeft trouwens voor zover ik weet een VIA KT400a, veel sneller geheugen (PC3200 ipv PC2100, en een ander mobo. Of is dat alleen bij de XP 2, van de Lidl vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Ik kan niet vinden welk moederbord is gebruikt. Sandra geeft alleen het productnummer van Uniwill (N251C2) weer.

Je kan overigens ATI Catalyst 3.8 downloaden. Hoewel deze niet geschikt is voor ATI Mobility kan je 'm mbv deze tool geschikt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Thanks.

Ik had al wel de D-Force Mobilemod gevonden, maar die werkt alleen maar tot de 9000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Net dingetje, hoop em snel irl te zien ;)

Maar je hebt je multiplier nu wel op 14x (=1833mhz) lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jup, draait nu al een tijdje op 14x. Kheb de logica die PowerNow gebruikt nog niet helemaal door geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chakotay zou je misschien wat plaatjes kunnen schieten van je aanwinst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Was ik al van plan, maar mn ouders hebben de digicam meegenomen vandaag... Als ik em weer terug heb zal ik wel even wat foto's maken, ook van de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 14:48
Op welke snelheden (core/mem) loopt die Radeon M10? 300/300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ga maybe ook die lap kopen maar ben benieuwd naar W-lan. Ik ben best noob kwa dit maar zoals ik begrijp kan je gewoon een kaartje stoppen en die in die pcmia stoppen ofzo. Maar ik wil niet dat de kaart uitsteekt, gaat dit lukken denk je met die laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Je kan bij deze laptop ook een Wireless LAN card laten inbouwen voor 89 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Best vreemd trouwens dat jouw amd zijn multiplier opschroeft. De mijne voert zijn fsb op bij zware load. (althans dat zegt cpuZ--> Mp is constant 6.5 ofzo en loop daarmee op zijn laagste freq op 864 mhz (133x6.5) en op zijn max (ja de ultieme vaagheid) op (282x6.5 :/)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

PCMCIA WLAN kaarten steken standaard altijd uit, zo ook bij deze laptop. De mini-pci WLAN die Jewel standaard levert wil je niet trouwens... 89 euro is veel te veel voor het simpele noname 11Mbit kaartje met brakke support dat je ervoor krijgt :)

Volgens 3Dmark03 draait mn M10 op 338 core en 230 mem, met PowerPlay op max performance. Ik heb er nog geen tweaktooltjes overheen gehaalt om te kijken of ie harder kan :)

CPU-Z snapt de boel hier niet lijkt het. Het uiteindelijke aantal MHz klopt wel, maar hij denkt dat de MP altijd 6.5 is, met een idioot hoge FSB (>300) WPCUID snapt het wel, daar zie je netjes de MP varieren tussen 6.5 en 14.

Foto's komen er binnenkort eindelijk aan, ik moet nog steeds de digicam even terugclaimen, met een volle accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooh dat is jammer dat het uitsteekt, en indd vind ik 89 euro te duur maar als die dan niet uitsteekt :) kan ik trouwens ergens informatie over die kaart vinden aangezien ik een .1 nodig heb ipv alleen .11 ofzo. 2de punt, je zei dat hij op computerland.nl stond ?? ik zag hem namelijk echt niet. Ben ik zo scheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De complete laptop of alleen het WLAN kaartje op computerland.nl? Ze zijn daar zoals gewoonlijk weer gruwelijk traag met updaten, de laptop staat er nog steeds niet op.

Wat bedoel je met .1? De standaarden voor WLAN beginnen allemaal met 802.11, op het moment zijn 802.11a, 802.11b en 802.11g in gebruik. a is 54Mbit en niet echt meer te krijgen, b is 11Mbit en zie je op het moment het meest, g is 54Mbit, backwards compatible met b en hard aan het groeien. Het mini-pci kaartje dat Jewel standaard levert is een noname 802.11b kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Chakotay schreef op 15 October 2003 @ 13:47:
De complete laptop of alleen het WLAN kaartje op computerland.nl? Ze zijn daar zoals gewoonlijk weer gruwelijk traag met updaten, de laptop staat er nog steeds niet op.

Wat bedoel je met .1? De standaarden voor WLAN beginnen allemaal met 802.11, op het moment zijn 802.11a, 802.11b en 802.11g in gebruik. a is 54Mbit en niet echt meer te krijgen, b is 11Mbit en zie je op het moment het meest, g is 54Mbit, backwards compatible met b en hard aan het groeien. Het mini-pci kaartje dat Jewel standaard levert is een noname 802.11b kaartje.
Waar heb je die laptop nou gekocht?

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Chakotay schreef op 15 October 2003 @ 13:47:

Kan dr wel een ander merk 802.11g mini-pci kaartje in, of zit je vast aan die dure noname Jewel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel is dat:

Waarschuwing: lees eerst het hele topic voordat je besluit overhaast een WLAN kaartje te kopen en de bon weg te gooien. Het kan zijn dat de fabrikant nog geen 802.1x in de drivers heeft ingebouwd.
Vraag bij aankoop of je het mag ruilen als 802.1x niet wordt ondersteund of vraag de garantie dat 802.1x wordt ondersteund. (van een ander forum)

Wat dat dan ook mag zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
IkBenAlles schreef op 15 October 2003 @ 13:53:
[...]

Waar heb je die laptop nou gekocht?
Ik zie bij targa.de dat lidl op 22-10 de xp2 met athlon xp 2600+ krijgt, zou je daar niet op wachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Bas! op 15-10-2003 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Hangt ervan af of je sneller geheugen (ddr400 vs ddr266) en je al die xtra's belangrijk vindt (4in1 Card Reader, PCMCIA Compact Flash PC-Card Adapter, Wireless LAN PC-Card-Adapter, 5.1 geluids uitgang). Aan de andere kant is die xp2 iets zwaarder en dikker en kost waarschijnlijk 200 eur meer (denk ik).

Chakotay, heb je last van ghosting bij 3dmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Mooi dingetje weer. Als ie naar Nederland komt zal ie wel weer zo'n 1499 gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
Helaas, weer een XGA-scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb em zelf bij <a href="http://www.computerpirates.nl">ComputerPirates vandaan.

Hyperbird: het is gewoon een mini-pci slot, daar kan je alles wat aan dat formaat voldoet induwen. Er zit bij mij echter standaard geen antenne in, en een mini-pci WLAN kaartje heeft een nogal brakke verbinding zonder antenne :)

Soledion: in 3dmark valt de ghosting mee, maar ik heb vanmiddag Max Payne 2 even geprobeert, in de introdingen daarvan leek wel redelijk wat ghosting te zitten... Al kan dat ook bij het spel horen, ik had niet de tijd om echt uitgebreid te kijken. Zometeen na mn werk even wat beter kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 13-09 16:51
Wat kun je zeggen over de batterijduur van deze laptop?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb deze laptop, alleen dan het model ervoor. Met een 2400+ (Mobile Barton :P) (zelfde mobo en chipset) 512MB en een M9. Verder precies hetzelfde.

De lawaaige fan valt mee. Bij het opstarten vol gas en om de 5 a 10 min 5 sec ff blazen. Maar ik vind het niet hinderlijk.

Prestaties zijn erg goed. En het Powernow werkt ook goed. Bij 100% CPU gebruik dan gaat de snelheid echt omhoog.

Mobile AMD's draaien lager in snelheid dan hun desktop broertjes.

TFT is erg OK, ik had liever een scherm met hogere res gehad, maargoed.
Combo drive werkt goed en TV-Out ook. USB iets te weinig (2 Stuks) naar mijn mening, maar daar heb je hubs voor! En ze zitten onder elkaar, ook niet echt handig. Printerpoort, PS2, Modem en LAN.

Installeren van iets als Windows gaat perfect. Mandrake 8.2 Linux lukte niet op onverklaarbare redenen.

De schijf is bloedsnel!

Ik heb hem met 512 en volgens mij worden ze altijd met zoveel geheugen geleverd.

Met mn M9 had ik 8000 3DMarks of ziets. Zal eens even de Catalysts gemod erop gooien en kijken wat dat doet!

Verder zijn de baaterijtijden lekker, maar niet helemaal top. Na 2 uur Word is het gebeurt. Na 1,75 uur met Winamp erbij. En Quake 3 is binnen minder dan een uur gedaan! Met standby en af en toe gebruik 2,5 uur.

Verder erg goeie laptop.

Behuizing is stevig!
Overigens is het dezelfde behuizing als een Jewel idd, maar Computerland verkoopt het onder het merk Alpha! Ik zie het als een Jewel Alpha :D

LIDL zn laptop van deze of vorige week heeft dezelfde behuizing overigens. Je ziet hem op meer laptops. Bijv ook op de Dixons Sky 2717 o.i.d.

Superlaptopje voor dit geld! Koper dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Knakker schreef op 17 October 2003 @ 02:03:
Wat kun je zeggen over de batterijduur van deze laptop?
Ik ben nu een complete rundown onder normaal gebruik (beetje internetten e.d.) aan het doen, so far 1 uur en 6 minuten draaiend op battery, met 66% accu left. :)

BTW, alpha is gewoon Jewel, maar dan met een ander stickertje er op :)

Ok, rundown is klaar, precies 3 uur nu, met nog 3% accu over :) Best netjes nog vind ik zelf, gezien de specs :)

[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 17-10-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Force
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Chakotay schreef op 12 oktober 2003 @ 14:02:
Thanks.

Ik had al wel de D-Force Mobilemod gevonden, maar die werkt alleen maar tot de 9000 :)
Ik heb een ATI mobility Radeon 9600 64MB ddr en de Mobilemod werkt hier
inderdaad niet voor. :(
Bestaat er een manier om toch de Catalyst 3.8 drivers geschikt te maken
voor mijn 9600?
Of is het tot nu toe alleen mogelijk de nieuwste Omega drivers te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op 17 oktober 2003 @ 12:22:
[...]

Ik ben nu een complete rundown onder normaal gebruik (beetje internetten e.d.) aan het doen, so far 1 uur en 6 minuten draaiend op battery, met 66% accu left. :)

BTW, alpha is gewoon Jewel, maar dan met een ander stickertje er op :)

Ok, rundown is klaar, precies 3 uur nu, met nog 3% accu over :) Best netjes nog vind ik zelf, gezien de specs :)
Wat haal je als je "accu vol" selecteert? Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Iemand ergens wat info over die M10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook van plan binnenkort een laptop te gaan kopen en ben me nu een beetje aan t orienteren. Het moet een desktop-vervanger worden waar ik ook een beetje lekker spellen op kan spelen (kben niet al te veeleisend wat dat betreft, maar de spellen van deze tijd en de komende 1 a 2 jaar moeten wel redelijk speelbaar kunnen draaien) Mijn budget is echter niet al te groot. Op zich zou ik me wel een laptop van 2000 euro kunnen veroorloven maar dan moet ik me wel redelijk diep in de schulden steken en ik denk niet dat dat het waard is.
Nu had ik dus deze jewel (2785) op t oog maar ik had nog een paar vraagjes hierover:

- Ik heb er geen problemen mee dat er een desktop cpu in zit, zoals ik al aangaf wordt het een desktop-vervanger en overal waar ik m gebruik heb ik toegang tot een stopcontact.
Mijn enigste probleem is echter dat ik bang ben dat ie te heet wordt als je zware applicaties draait (spellen) en daardoor automatisch sterk in snelheid af moet nemen. Dit is eigenlijk meer een vraag voor desktop-cpu's in t algemeen maar ik heb een aantal keer gelezen dat er daardoor niet fatsoenlijk op te spelen valt. Is dit onzin, of meot ik hier echt voor uitkijken.

- Verder vroeg ik me af hoe de m10 zich verhoudt tot de m10-p qua snelheid. Zoals gezegd kan ik eventueel geld lenen om een laptop met m10-p te kopen (promedion D410U/D500P, ongeveer 2000euro), maar is dit het wel waard? De p versie heeft 128 mb tov 64 mb, betekent dit een groot verschil in snelheid?

- Ik weet dat een laptop moeilijk is om te upgraden, maar is het niet eenvoudig om alleen een videokaart te vervangen? En hoe zit het met ectra geheugen? Is dit makkelijk om bij te plaatsen?

Pfff dat is toch een behoorlijke lap text geworden, ik hoop dat iemand de moeite neemt om t door te lezen en een zinnig antwoord te posten :)

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme opmerking, maar notebook als desktop-vervanger is een soort tegenstelling, want een notebook hoort juist geen desktop vervanger te zijn. Als je een desktop pc zoekt, koop dan een desktop. Meer voor minder. ;)

Voor mij geldt: desktop is desktop, notebook is notebook.

Heeft iemand met deze laptop trouwens al de batterijduur getest met powerschema "accu vol"? Hoe lang gaat het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 20:32:
Misschien een domme opmerking, maar notebook als desktop-vervanger is een soort tegenstelling, want een notebook hoort juist geen desktop vervanger te zijn. Als je een desktop pc zoekt, koop dan een desktop. Meer voor minder. ;)

Voor mij geldt: desktop is desktop, notebook is notebook.

Heeft iemand met deze laptop trouwens al de batterijduur getest met powerschema "accu vol"? Hoe lang gaat het mee?
Ik ben op zoek naar een laptop die qua snelheid redelijk goed te vergelijken is met een desktop. Zo beter? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm misshien schrikt mijn lap text een beetje af....hier de twee vragen die k echt ff wil weten:

- Is een 64 mb videkaart (ati-10) echt not done, of zal je er nog wel ff mee vooruit kunnen? (ik ben dus niet al te veeleisend qua graphics, als het maar enigzins speelbaar is.)

- Heeft deze laptop (jewel 2785) bij het draaien van zware applicaties (spellen oid) na verloop van tijd een enorme afname van snelheid (doordat ie te heet wordt)?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 22:29:
- Is een 64 mb videkaart (ati-10) echt not done, of zal je er nog wel ff mee vooruit kunnen? (ik ben dus niet al te veeleisend qua graphics, als het maar enigzins speelbaar is.)

- Heeft deze laptop (jewel 2785) bij het draaien van zware applicaties (spellen oid) na verloop van tijd een enorme afname van snelheid (doordat ie te heet wordt)?
Mijn Targa is qua componenten prima met de Jewel 2785 te vergelijken, ze worden ook beide door Uniwill gemaakt. Ik ben erg tevreden over mijn Targa en merk geen vertragingen tijdens games en als ik filmpjes in elkaar zet. Wat betreft de grafische kaart: Ik denk dat 64 Mb meer dan voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 22:29:
hmmm misshien schrikt mijn lap text een beetje af....hier de twee vragen die k echt ff wil weten:

- Mijn medestudent heeft een Fujitsu Siemens laptop met de ATI M9 en met die GPU is het goed spelletjes (ook de recente) spelen op de max res van 1024x768 (het scherm gaat niet hoger). Die GPU haalt in 3dmark 2001se 7000+ punten terwijl een onboard videokaartje max 2000 punten scoort. Dus ik durf wel te concluderen dat met een M9 of M10 je kwa spelletjes best een tijdje vooruit kan.

- Een laptop zou erg slecht ontworpen zijn als hij bij stevig gebruik oververhit raakt en daardoor moet terugklokken. Anders gezegt als een laptop dit probleem zou hebben dan zou ik hem gelijk terugbrengen naar de leverancier en mijn geld terug willen, ik betaal voor bepaalde features dan mag ik er vanuit gaan dat deze onder normale omstandigheden naar behoren werken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hier eindelijk wat foto's :)

Sorry voor de brakke kwaliteit, de digicam lijkt geen zin te hebben vandaag... Morgen bij daglicht nog eens proberen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~asz00205/marco/2785/2785-8.jpg

De AMD die hierin zit is overigens wel een mobile (AMD Mobile Athlon XP-M), deze draait op een lagere Vcore dan z'n desktop-broertje, en kan daarnaast zijn snelheid en Vcore nog verder verlagen als er geen vraag naar snelheid is. Als er wel power nodig is gaat ie gewoon op hoge snelheid draaien, zonder oververhit te raken. Echt heet heb ik em nooit gezien, ook niet onder 100% belasting. Hetzelfde geld voor de M10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Laatst online: 13-09 16:51
Hoe zit het met herrie van deze laptop als ie in maximaal power-saving mode staat?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Ik ga morgen ook even naar rotterdam toe.
Dan ga ik ook even kijken naar deze laptop.
Ik heb deze draad even gelezen en ik merk dat het wel een aardig laptopje is voor dat geld.
Ik heb nog nooit eerder een laptop gehad, dus dit zal nog wel even wennen zijn denk.

Ik zit wel nog met bepaalde vragen:

1: Kan je gewoon makkelijk later zelf weer een nieuwere of betere videokaart erin stoppen....of moet je gewoon weer een nieuwe laptop kopen ???

2: Kan je ook je CPU en DDR geheugen later makkelijk vernieuwen of vervangen of upgraden ???

3: Ik lees iets over ghosting in spellen ?? wat houd dit in.

4: Zien de DVD film's er goed uit op deze laptop ??

5: Ik zag ook dat mensen het hebben over XGA, SXGA, UXGA beeldschermen ??
Wat zit er voor verschil tussen.

Voor de rest lijkt me dit wel een oke dingetje.
Alvast bedankt voor je info.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Knakker schreef op 28 October 2003 @ 15:34:
Hoe zit het met herrie van deze laptop als ie in maximaal power-saving mode staat?
Toen ik in de winkel was en 3d mark 03 runde, hoorde ik geen lawaai. Ik denk dat hij op maximale power-saving bijna fluisterstil is.
danplo schreef op 29 October 2003 @ 16:24:
Ik zit wel nog met bepaalde vragen:

1: Kan je gewoon makkelijk later zelf weer een nieuwere of betere videokaart erin stoppen....of moet je gewoon weer een nieuwe laptop kopen ???
Je moet dan weer een nieuwe laptop kopen.
2: Kan je ook je CPU en DDR geheugen later makkelijk vernieuwen of vervangen of upgraden ???
Je kan het geheugen makkelijk upgraden, maar het de laptop ondersteund alleen maar ddr266.
CPU is ook te vervangen, maar daar heb je niets aan want er zullen amper snellere mobiele athlons uitkomen en ik weet niet of die dan ondersteund zullen worden. En ik weet ook niet hoe het dan met de garantie zit.
3: Ik lees iets over ghosting in spellen ?? wat houd dit in.
Dat het scherm traag van kleur verandert en je allemaal strepen ziet enzo.
4: Zien de DVD film's er goed uit op deze laptop ??
Geen idee. Het scherm is wel van goede kwaliteit ook al is het maar XGA.

[ Voor 6% gewijzigd door SoLeDiOn op 29-10-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Erg bedankt voor je uitleg.
Ik ben nu helemaal klaar om deze laptop te kopen.
Al zie ik toch wel eens op andere pagina's van bedrijven dat deze laptop serie ook in de uitvoering SXGA is.
Klopt dit dan wel of is dit ook echt zo.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Edit:

Ik bedenk me opeens dat de CPU maar op max. 1533 MHz draait, met een FSB van 133. een 2500+ hoor voor zover ik weet toch echt op 1833 te draaien, met een FSB van 166... Even de leverancier mailen
Ik lees dat je later in deze topic schrijft dat je nu wel gewoon weer op 1833 draait.
Zijn deze score's van hierboven het zelfde.
Want ik verwacht dat je dan weer wat meer puntjes heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Al zie ik toch wel eens op andere pagina's van bedrijven dat deze laptop serie ook in de uitvoering SXGA is.
Officiël worden ze zo niet verkocht, maar het is wel mogelijk.

Ik heb deze laptop ook gekocht. Ik heb expres XGA genomen, omdat ik 1024x786 de perfecte resolutie voor een 15" TFT scherm vind. Maar dit is puur een mening.
Want ik verwacht dat je dan weer wat meer puntjes heb gehaald.
3d mark is niet zo afhankelijk van je CPU en het zal dus niet zoveel uitgemaakt hebben. In de winkel had ik bij 3dmark03 2633 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Wat ik wel heel jammer vind is dat er maar usb 1.1 op zit... Voor bijvoorbeeld een mp3 hdd spelertje duurt het wel lang om alles over te zetten. Ik wil een nieuwe laptop kopen als desktop vervanger en dan wil ik toch wle usb 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Er zit wel USB 2.0 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

YT-Croc schreef op 29 October 2003 @ 18:47:
Wat ik wel heel jammer vind is dat er maar usb 1.1 op zit... Voor bijvoorbeeld een mp3 hdd spelertje duurt het wel lang om alles over te zetten. Ik wil een nieuwe laptop kopen als desktop vervanger en dan wil ik toch wle usb 2
Kijk anders even op deze pagina van computerland.
Staat gewoon dat het wel USB 2.0 heeft
http://www.computer-land....&prodid=4031&back=listall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
danplo schreef op 29 October 2003 @ 18:59:
[...]

Kijk anders even op deze pagina van computerland.
Staat gewoon dat het wel USB 2.0 heeft
http://www.computer-land....&prodid=4031&back=listall
ok sorry, dan heb ik verkeerd gekeken. Het enige wat mij nog een beetje tegen houdt is dat het een XGA scherm is, nu heb ik hier zelf geen ervaring mee. Maar ik vraag me af of het echt veel slechter is dan een gewoon tft scherm. Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

xga is gewoon de resolutie ;) het is dus een tft scherm met een xga resolutie, dat is 1024*786. Een sxga is 1280*1024 en een sxga+ is 1400*1050, enz, enz. Daar zijn iig zat lijstjes van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Sick Nick schreef op 29 October 2003 @ 19:52:
xga is gewoon de resolutie ;) het is dus een tft scherm met een xga resolutie, dat is 1024*786. Een sxga is 1280*1024 en een sxga+ is 1400*1050, enz, enz. Daar zijn iig zat lijstjes van te vinden.
Ik had het idee om hem af en toe ook als desktop te gebruiken, maar met mijn 21 inch monitor met 1024*768 kan ik dat wel vergeten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je kan je externe monitor uiteraard wel hoger zetten, die xga resolutie heeft betrekking op het tft scherm. Je losse monitor kan je gewoon instellen zoals je wilt, de M10 ondersteund zo ongeveer elke resolutie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Sick Nick schreef op 29 October 2003 @ 19:54:
Je kan je externe monitor uiteraard wel hoger zetten, die xga resolutie heeft betrekking op het tft scherm. Je losse monitor kan je gewoon instellen zoals je wilt, de M10 ondersteund zo ongeveer elke resolutie wel.
maar je hebt toch altijd in windows dan dat je het balkje niet verder dan 1024*768 kan zetten?

ok tnx voor je antwoorden, nu nog heel ff doorsparen. Het wordt denk ik begin volgend jaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Y0ur1 op 29-10-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bij de primaire monitor niet nee omdat dat je tft scherm is, bij de secundaire monitor (je externe monitor) kan je die dus wel omhoog slingeren :)
Bij mijn Radeon M6 kan dat al tot 2048 * 1536 ofzo dus lijkt met dat een M10 het ook moet kunnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Sick Nick op 29-10-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Heb ik dat weer.
Kom ik net terug van de stad heb ik bij computerland een Jewel notebook 2785 gekocht.
Daar stond er eentje met bijna alles het zelfde als alle andere 2785 alleen dan met een dvd brander erin.
Ik dacht nou netjes kopen die hap...
Er stond ook op dat het een ATI M10 9600 64mb erin had zitten.
En dit alles voor 1499 euro.
Zet ik net even windows eropnieuw op kom ik erachter dat er een ATI Mobiel 9000 64MB in zit ????
Dit was niet wat er op die systeem spec stond.
Ik ga morgen gelijk even naar computerland bellen, want dit is iets waar ik nu juist naar op zoek was eentje met een M10 kaartje erin.
Kan dit veranderd worden door hun denken jullie ???
Dat ik deze notebook kan houden alleen dat ze een videokaart veranderen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
danplo schreef op 30 oktober 2003 @ 20:05:
Heb ik dat weer.
Kom ik net terug van de stad heb ik bij computerland een Jewel notebook 2785 gekocht.
Daar stond er eentje met bijna alles het zelfde als alle andere 2785 alleen dan met een dvd brander erin.
Zet ik net even windows eropnieuw op kom ik erachter dat er een ATI Mobiel 9000 64MB in zit ????
Ik ga morgen gelijk even naar computerland bellen, want dit is iets waar ik nu juist naar op zoek was eentje met een M10 kaartje erin.
Denk niet dat ze de videokaart er uit kunnen halen, dat wordt omwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

YT-Croc schreef op 30 oktober 2003 @ 22:07:
[...]

Denk niet dat ze de videokaart er uit kunnen halen, dat wordt omwisselen...
Ja dat denk ik ook ja.
hopenlijk hebben ze een andere op vooraad. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als t goed is kan ik mijn Jewel Brilliant 2785 dalijk op gaan halen :D

Nou vroeg ik me af welke drivers ik nog moet installeren nadat ik win xp erop heb gezet. Of zijn de win xp drivers up to date?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Wat ik me ook nog afvraag is hoe die mp3 speler precies werkt. Kan iemand mij dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
YT-Croc schreef op 31 oktober 2003 @ 13:56:
Wat ik me ook nog afvraag is hoe die mp3 speler precies werkt. Kan iemand mij dat vertellen?
Deze werkt via de Windows Media Player. Je plaatst gewoon alle MP3's in de c:\mp3 directory en vervolgens kan je met de PC aan of uit de MP3-speler starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

danplo schreef op 30 oktober 2003 @ 20:05:
Heb ik dat weer.
Even een update van hierboven.
Ik heb vandaag gebeld naar computerland en het was geen probleem om even die laptop wat ik nu heb om te gaan ruilen.
Ze gaan een nieuwe bestellen en zetten alleen even mijn harde schijf en DVD brander over.
Hopenlijk duurd het niet al te lang...tot die tijd maar even met deze vermaken.
Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 13:20:
Als t goed is kan ik mijn Jewel Brilliant 2785 dalijk op gaan halen :D

Nou vroeg ik me af welke drivers ik nog moet installeren nadat ik win xp erop heb gezet. Of zijn de win xp drivers up to date?

bvd
Je krijg er een cdrom bij met alles erop.
Dit zijn het volgende:

4in1 drivers
VGA drivers
Audi drivers
Lan drivers
Modem drivers
USB 2.0 drivers
Power now drivers.

Qkey utility
MP3 Player utility
Super DJ Utility
Timmy schreef op 31 oktober 2003 @ 14:58:
[...]

Deze werkt via de Windows Media Player. Je plaatst gewoon alle MP3's in de c:\mp3 directory en vervolgens kan je met de PC aan of uit de MP3-speler starten.
Ik moet alleen zeggen dat ik het geluid maar erg zacht vind.
Ik heb alles op het hoogste staan, maar dan nog hoor ik hem nog haast niet.
Vind ik wel een min puntje....dit zelfs ook met koptelefoon.
Ik zal binnen kort even die nieuwe geluidskaart drivers proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door danplo op 31-10-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
Het geluid is inderdaad niet echt hard te noemen maar volgens mij goed hoorbaar. Heb je het volume in Media Player ook voluit gezet? En natuurlijk de volume schuif naast het LCD-display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Chakotay schreef op 12 oktober 2003 @ 10:18:

Vervolgens een paar simpele benches gedaan met standaardinstellingen, nog niet getweakt (3dmark2001 & 03, HDTach), dit zijn de resultaten:

HD Tach (read): 30MB/s average sustained, 78MB/s burst & 16.8 ms accestime
Heb even voor de gein ook een benchmark gedraaid.
Dit met mijn verkeerde laptop met de M9 9000 64MB.
Score van 3Dmark2001SE was 7150
Dit is toch een verschil van dik 1500 puntjes. :9~
Ben ik even blij dat ik zag dat er een verkeerde videokaart erin zat.
Timmy schreef op 31 oktober 2003 @ 18:11:
Het geluid is inderdaad niet echt hard te noemen maar volgens mij goed hoorbaar. Heb je het volume in Media Player ook voluit gezet? En natuurlijk de volume schuif naast het LCD-display?
Heb mediaplayer schuif op voluit gezet.
En ook van die mp3 speler.
Heb alleen geen geluids schuif aan de zijkant van lcd display.
Misschien als ik deze laptop gaat ruilen dat het er dan wel op zit.
Houd het dan wel even in de gaten.

[ Voor 31% gewijzigd door danplo op 31-10-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woot, ben om dit moment erg tevreden over de laptop, met als eenigts minpuntje dat IR aan de voorant zit. En heb ik ff moeite om hem met kleur aante sluiten op de tv, zal wel wat fout doen (tips welkom).

maar al met al een top lappie.
Ik heb hem gekocht bij computerpirates en die waren heel vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 00:16
Ik ga dit laptopje maandag ook kopen/bestellen. Ik weet alleen niet of ik die wlan moet laten inbouwen of dat ik beter een pcmcia kaartje kan aanschaffen.

En als het beter is om een pcmcia kaartje te nemen, welk merk moet ik dan absoluut niet nemen. Die van computerland staat geen merk bij, weet iemand welk merk dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals in dit forum al ergens staat is de geen die ingebouwd wordt merkloos ofzo en ik persoonlijk vind 89 euro best veel. ik ga voor een pcmia welke weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

TeringJantje schreef op 31 oktober 2003 @ 21:16:
Ik ga dit laptopje maandag ook kopen/bestellen. Ik weet alleen niet of ik die wlan moet laten inbouwen of dat ik beter een pcmcia kaartje kan aanschaffen.

En als het beter is om een pcmcia kaartje te nemen, welk merk moet ik dan absoluut niet nemen. Die van computerland staat geen merk bij, weet iemand welk merk dit is?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik wil dadelijk deze laptop op mijn desktop pc aansluiten.
Maar ik zou het liefst draadloos willen.
Dus welk merk is goed en niet al te gek duur.
En wat moet je dan allemaal aanschaffen, want ik heb kabelfoon USB Terayon modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook niet de pcmcia kaart erbij genomen, 80 euro is mij iets teveel.

Zelf heb ik gewoon een pcmcia kaartje van Linksys gekocht (49,-) met DSL accesspoint / router (77,-), dit is tenminste van een goed merk en goed getest. Dan kan ik lekker draadloos internetten, binnenkort krijg ik alles binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik denk dat ik toch maar voor de Alpha 2780 ga, deze heeft een mobiele Athlon, M9 videokaart en een 5400 rpm hd. Dan neem die die M9 wel voor lief, maar dan heb ik wel een mobiele athlon die langer mee gaat kwa batterij. En je krijgt er een mobile disk bij, maar wat dat is :?

http://www.computer-land....&prodid=3585&back=listall

[ Voor 25% gewijzigd door Y0ur1 op 02-11-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YT-Croc schreef op 02 november 2003 @ 14:28:
Ik denk dat ik toch maar voor de Alpha 2780 ga, deze heeft een mobiele Athlon, M9 videokaart en een 5400 rpm hd. Dan neem die die M9 wel voor lief, maar dan heb ik wel een mobiele athlon die langer mee gaat kwa batterij. En je krijgt er een mobile disk bij, maar wat dat is :?

http://www.computer-land....&prodid=3585&back=listall
De 2785 heeft ook een mobile AMD processor hoor, en een goede M10 videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:40:
[...]

De 2785 heeft ook een mobile AMD processor hoor, en een goede M10 videokaart.
Waarom staat het er dan bij die 2780 wel expleciet bij en bij de 2783 niet dat is toch wel stom dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
mooi laptopje alleen vraag ik me wel eens af wat is nauw de responce tijd van de schermen van een laptop.
zit daar ook nog verschil in, net als met een tft scherm
je kan wel leuk een ati er in hebben maar als hij een 40 respons time heeft hang je nog.

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 03:09
Er was toch ook een foto geplaatst ergens van dit notebook met een pcmia-wlan kaartje erin?
Kent iemand die foto?
Ik zit namelijk zo sterk te twijfelen tussen de p4 versie van deze laptop of de jade 8070 centrino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 14:20:
Ik heb ook niet de pcmcia kaart erbij genomen, 80 euro is mij iets teveel.

Zelf heb ik gewoon een pcmcia kaartje van Linksys gekocht (49,-) met DSL accesspoint / router (77,-), dit is tenminste van een goed merk en goed getest. Dan kan ik lekker draadloos internetten, binnenkort krijg ik alles binnen!
Ja ik ga ook alles van Linksys kopen.
Dit alles met een 54mbit verbinding.
Prijs is best hoog maar goed voor 250 euro ga ik het toch maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd toch dat andere zaken em eerder hebben dan Computerland. Jewel en Computerland is namelijk van dezelfde eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 23:52:
Vreemd toch dat andere zaken em eerder hebben dan Computerland. Jewel en Computerland is namelijk van dezelfde eigenaar.
Hoezo??
Deze Jewel is gewoon te verkrijgen bij Computerland.
Ik heb hem ook gewoon daar vandaan.
Alleen de verkeerde maar kan het deze week omruilen gelukkig.
Dus waar je het nu over heb weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
THxZ0NE schreef op 02 november 2003 @ 20:06:
Er was toch ook een foto geplaatst ergens van dit notebook met een pcmia-wlan kaartje erin?
Kent iemand die foto?
Ik zit namelijk zo sterk te twijfelen tussen de p4 versie van deze laptop of de jade 8070 centrino.
Eh, ik zal je wel helemaal verkeerd begrijpen, maar ik stel de vraag toch maar: ga je je keuze tussen een P4-notebook en een Centrino baseren op hoe het notebook eruit ziet met een PCMCIA-kaartje erin? :?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste