Goed, hier dus een reviewtje:
Specs + Foto, het notebook is origineel een Uniwill N251C2 met een wat geupdate moederbord.
Degene waar ik nu op typ is gelevert met een 2500+, 2x 256MB DDR, en een 60GB 5400 RPM HD, voor de prijs van €1365. Vers uit de doos is hij zoals de meeste Jewel notebooks erg kaal, een doos met handvat met daarin het notebook netjes ingepakt in schuimplastic, met daarbij een 2e doos met adapter, netsnoer, telefoonkabel, drivers, PowerDVD, Easy CD Creator (iew) en een handleiding in redelijk wat talen (DE, EN, FR, IT, ES, PT, NL). Ik heb de handleiding alleen even snel doorgekeken om te kijken welke talen er allemaal instaan, maar het ziet er wel ok uit.
Zoals ik in de post hierboven al zei voelt hij over het algemeen stevig aan, geen krakende scharnieren en dergelijke. Alleen de bovenrand van het scherm heeft een klein beetje speling, en het plastic in 1 hoek kan ook een heel klein beetje bewegen, maar verder niets storends.
XP Pro installeren gaf geen probleem, ging nergens over klagen en herkende de hardware goed genoeg om de drivers makkelijk te kunnen installeren. Zelf even wat verse VIA Hyperions gedownload, deze liepen 1 versie achter. Catalysts waren wel up to date, al ga ik nog wel even een versie van 3.8 vinden die mobiles snapt

Na alle drivers en meuk te hebben geinstalleert boot hij erg snel, ongeveer een halve minuut gok ik.
Na de accu (tijdens het installeren) opgeladen te hebben ben ik er in de huiskamer zonder netspanning eraan een beetje 'normaal' mee gaan werken (internetten, spul installeren, divxje kijken, enz), dit hield hij met de nog niet ingewerkte accu ongeveer 2.5 uur uit, met de PowerPlay (ATI powersave spul) op optimal battery, en PowerNow die zelf een beetje zn gang gaat (nog geen instelling voor gevonden).
Vervolgens een paar simpele benches gedaan met standaardinstellingen, nog niet getweakt (3dmark2001 & 03, HDTach), dit zijn de resultaten:
3Dmark 2001SE: 8650
3Dmark03: 2560
HD Tach (read): 30MB/s average sustained, 78MB/s burst & 16.8 ms accestime
Straks zal ik ook Sandra er nog wel even op loslaten, en roep maar als iemand nog iets anders wilt zien

(BatteryMark heb ik nog niet gevonden en MobileMark is niet gratis)
Het toetsenbord en touchpad voelen goed aan en werken ok, al moet ik wel opletten dat ik tijdens het typen niet met mn duim het touchpad aanraak, aangezien dat meteen als klik gezien word en ik dan mn focus kwijt ben. Dit licht echter niet aan het notebook, maar komt omdat ik nog niet veel met touchpads gewerkt heb
Het scherm is erg mooi helder en goed scherp, de inkijkhoek is vooral horizontaal in orde, verticaal wat minder. Dode pixels heb ik gelukkig nog niet gevonden.
De onboard speakertjes stellen zoals verwacht niet veel voor, de audio uitgang is wel ok, met mn Sennheiser eraan klinkt deze erg helder, in tegenstelling tot wat ik over de 2780 gehoord heb. Deze schijnt heel weinig volume uit de uitgang te kunnen persen.
Over het algemeen in mn eerste indruk goed, als mensen nog specifieke dingen willen weten, roep gerust
Edit:
Ik bedenk me opeens dat de CPU maar op max. 1533 MHz draait, met een FSB van 133. een 2500+ hoor voor zover ik weet toch echt op 1833 te draaien, met een FSB van 166... Even de leverancier mailen
[
Voor 4% gewijzigd door
Chakotay op 12-10-2003 10:26
]