[Ervaringen] Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.577 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
danplo schreef op 02 november 2003 @ 23:46:
Ja ik ga ook alles van Linksys kopen.
Dit alles met een 54mbit verbinding.
Prijs is best hoog maar goed voor 250 euro ga ik het toch maar eens proberen.
Heb ik ook, bevalt prima. Enige nadeel is wat mij betreft dat 't spul (nog?) niet samenwerkt met Linux. Alhoewel daar sinds kort ook min of meer een oplossing voor is.

Ik heb trouwens de indruk dat de prijs van het ding behoorlijk in een vrije val is geraakt. Bij Hardware Concurrent, waar ik o.a. de router heb gekocht, is de prijs in een week of 4 al gedaald van rond de 150 euro naar (nu) 114 euro... En in de pricewatch kunt je 'm zelfs nog 2 euro goedkoper krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

PatMan schreef op 03 november 2003 @ 09:55:
[...]

Heb ik ook, bevalt prima. Enige nadeel is wat mij betreft dat 't spul (nog?) niet samenwerkt met Linux. Alhoewel daar sinds kort ook min of meer een oplossing voor is.

Ik heb trouwens de indruk dat de prijs van het ding behoorlijk in een vrije val is geraakt. Bij Hardware Concurrent, waar ik o.a. de router heb gekocht, is de prijs in een week of 4 al gedaald van rond de 150 euro naar (nu) 114 euro... En in de pricewatch kunt je 'm zelfs nog 2 euro goedkoper krijgen ;)
Ik heb nu net alles besteld van Linksys.

WLAN 54Mbps - PCI Kaart WMP54G
WLAN 54Mbps - PCMCIA Kaart WPC54G
WLAN 54Mbps - Router 4 Ports WRT54G

Dit zal binnen nu en 2 dagen gebracht worden.
Hopenlijk heb ik dan ook mijn laptop kunnen omruilen.
Dan kan ik ermee aan de slag.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:33
PatMan schreef op 03 november 2003 @ 09:45:
[...]

Eh, ik zal je wel helemaal verkeerd begrijpen, maar ik stel de vraag toch maar: ga je je keuze tussen een P4-notebook en een Centrino baseren op hoe het notebook eruit ziet met een PCMCIA-kaartje erin? :?
Haha, zo komt het misschien bij je over maar dat bedoel ik dus niet.
Ik vind het een moeilijke keuze om tussen deze 2 te kiezen, ik wil wel lekker wat accutijd maarja van de andere kant is die p4 wel lekkur snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik ben net gebeld gelukkig door computerland dat mijn nieuwe laptop klaar ligt.
Morgen even mijn verkeerde laptop omruilen.
Toch wel netjes allemaal daarzo.
Donderdag gehaald en kwam ik er achter dat het de verkeerde laptop was die ze hadden gegeven.
En nu al op maandag is de goede klaar om gehaald te worden.
Service is om goed te noemen.
Alleen even dvd brander en HD omwisselen en ik ben dan eindelijk een trotse eigenaar van deze 2785 laptop. :9~ :9~

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwittema
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben ook van plan om een 2785 te kopen en heb nog een aantal vraagjes:

- hoe stil is hij nou als je alleen maar een beetje aan het tikken ben of aan het surfen?

- hoe warm wordt hij en hoeveel herrie maakt hij bij intensief gebruik (3d games)?

- in de winkel van computerland heb ik dit notebook op een schermresolutie van 1400x1050 kunnen zetten. Klopt dit of stond er misschien een verkeerd bordje bij?

- hoe lang gaat die accu mee (met niet intensief gebruik, dus *niet* tijdens 3d spelletje)?

- heeft iemand ervaring met het draaien van linux op deze laptop? Wat werkt er wel en wat niet? (tvout, geluid, 3d)

Hopelijk kunnen de mensen hier antwoord geven op deze vragen,

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

jwittema schreef op 04 november 2003 @ 11:38:
Ik ben ook van plan om een 2785 te kopen en heb nog een aantal vraagjes:

- hoe stil is hij nou als je alleen maar een beetje aan het tikken ben of aan het surfen?

- hoe warm wordt hij en hoeveel herrie maakt hij bij intensief gebruik (3d games)?

- in de winkel van computerland heb ik dit notebook op een schermresolutie van 1400x1050 kunnen zetten. Klopt dit of stond er misschien een verkeerd bordje bij?

- hoe lang gaat die accu mee (met niet intensief gebruik, dus *niet* tijdens 3d spelletje)?

- heeft iemand ervaring met het draaien van linux op deze laptop? Wat werkt er wel en wat niet? (tvout, geluid, 3d)

Hopelijk kunnen de mensen hier antwoord geven op deze vragen,

alvast bedankt!
Ik ga dadelijk mijn laptop omruilen voor deze goede.
Dan zal ik het eens testen en melden aan je.
Wordt vervolgt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik hem mijn 2785 inmiddels ook binnen, ik heb alleen een paar vraagjes.

- Ik heb nu een paar keer gehad dat ie ineens hangt in het menu van een spel (oa fifa 2004 en altijd bij lo-mac als ik in t optie menu kom).
Ik moet m dan uitzetten en weer opnieuw opstarten. Ik heb de drivers geinstalleerd die op de cd stonden, want ik heb (nog) geen toegang tot internet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Kheb t nou al een tijdje niet meer gehad eigenlijk, maar ik vroeg t me toch af.

- Hoe kan je makkelijk de temperatuur van je CPU zien? in de bios, of is hier een apart progje voor te downloaden?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik heb deze laptop ook besteld met een 60gb 5400 schijfje en 512 ddr en dan een wireless .G pcmcia kaartje erin.
Overmorgen hoop ik hem binnen te hebben.
De voordelen waarom ik deze nam waren dat hij een goede vga heeft en in het totaal de prijs gewoon zoveel malen aantrekkelijker was.
En wat betreft de processor zou het verschil niet veel uitmaken met een 1.3M of 1.4M, alleen de accu blijft nadelig maar dit neem ik dan voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik krijg mijn videokaart driver niet op mijn laptop.
Hij geeft de volgende fout aan.

INF error
Video driver not found

Setup was unable to complete the installation.
try to setup your display adapter with a standaard vga driver before running setup.

Weet niet wat te doen nu.
Zijn misschien de verkeerde drivers erbij gedaan.
Heeft iemand voor mij die driver ??
Heb hier windows xp op staan.
Graag even mailtje naar darthvader@kabelfoon.nl
dan kan ik dit even proberen.
Want als ik in die bestanden bekijkt zijn het nog steeds de drivers voor de M9 9000.
A.U.B. hulp gevraagt voor deze goede drivers voor m10 9600
Alvast bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door danplo op 04-11-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik kreeg net een mailtje van iemand die mij wel wil helpen deze VGA M10 9600 drivers te geven.
Ik wil terug reageren, maar die adres waar ik naar terug mail is niet goed.
Zou die persoon graag die drivers kunnen posten naar me op darthvader@kabelfoon.nl
Alvast heeeel erg bedankt. !!!!!

Dit staat er als terug stuur adres.
".bovenk11.ie.studenten.hva"@.SYNTAX-ERROR

??? :?

Als het goed is kan kabelfoon 20 mb opslaan in mijn mail box....alvast bedankt.
Of het moet via FTP gaan ofzo iets maak niet uit....
Geef anders even een mailtje met het goede adres erin beschreven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Nee ik moet echt die van de cdrom hebben.
Want deze drivers zijn voor desktop videokaarten.
En niet voor mobiel kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
ai, las ik net ook idd.
En Omega drivers?

http://www.driverheaven.net/downloads/index4.htm bijv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Tanxs voor het mee denken. _/-\o_
Maar ik ga het volgende eens proberen wat iemand al eens eerder in deze topic heeft gezegt.
Timmy schreef op 12 oktober 2003 @ 13:57:
Ik kan niet vinden welk moederbord is gebruikt. Sandra geeft alleen het productnummer van Uniwill (N251C2) weer.

Je kan overigens ATI Catalyst 3.8 downloaden. Hoewel deze niet geschikt is voor ATI Mobility kan je 'm mbv deze tool geschikt maken.
Denk dat dit wel moet werken.
Ik zal zo vervolg info geven..ben nu even dit aan het downloaden en aan het testen.
Ik bel morgen gelijk even computerland dat ik nu wel de goede laptop heb alleen het verkeerde cdrom. :(
Wordt er nu wel een klein beetje moe van moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 14:48
Als je tiep/surft/mp3'tjes luistert maakt ie amper of geen geluid, af en toe gaat ie ff loeien, maar das maar voor een paar seconden. Als je gamet is het een ander verhaal. Erg veel geluid, naja me desktop systeem maakt nog meer lawaai...

De linkeronderhoek van de laptop wordt wel erg warm, dus dat is waar je met hand op rust bij het gamen (als je met wasd speelt)

De accu gaat 2,5 uur mee.
Ik heb nu een paar keer gehad dat ie ineens hangt in het menu van een spel (oa fifa 2004 en altijd bij lo-mac als ik in t optie menu kom).
Ik ook... bij Neverwinter Nights (met laatste patches)
Bij mij is windows af en toe ook moeilijk traag. WinXP SP1 deed 5 min over opstarten. Nu W2K SP4 erop, lijkt te werken, maar af en toe...

Weet hier iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik zit nog steeds met het zelfde probleem.
Ook met die truucje lukt het niet.
Wil er iemand mij even die VGA M10 drivers uploaden naar mijn mailbox.
darthvader@kabelfoon.nl
Want ik heb denk ik de verkeerde driver cdrom erbij gehad.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Tanxs voor je tip.
Het is me toch na veel pijn en moeite gelukt die normale drivers te instaleren.
Dan met dat tooltje de drivers veranderen zodat hij er nu wel op gaat.
Maar goed wat een gedoe zeg.
Ik ga morgen gelijk even bellen om toch even die goede cdrom te krijgen.
Maar goed nu is alles goed en draaid lekker.
Heb even voor de gein een benchmark 2001SE gedraaid.

Met die laptop waar die M9 9000 in zat haalde ik 7150 puntjes
Met deze goede laptop waar M10 9600 inzit haal ik 9031 puntjes
Zit een verschil van bijna 2000 puntjes in.
Ben nu meer dan tevreden.
Tanxs aan iedereen die me wilde helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah :P heb ik hem net op inet gezet omdat ik hem niet in je mail box kreeg (waarschijnlijk mij kant)

Mocht je nog intresse hebben:

Vga driver hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:44:
Bah :P heb ik hem net op inet gezet omdat ik hem niet in je mail box kreeg (waarschijnlijk mij kant)

Mocht je nog intresse hebben:

Vga driver hier
Oke tanxs Yodar.
Voor je moeite.
Zal deze er ook nog even bij downloaden.
Dan is je moeite niet voor niks geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwittema
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je tiep/surft/mp3'tjes luistert maakt ie amper of geen geluid, af en toe gaat ie ff loeien, maar das maar voor een paar seconden. Als je gamet is het een ander verhaal. Erg veel geluid, naja me desktop systeem maakt nog meer lawaai...
Dat klinkt aardig...
De linkeronderhoek van de laptop wordt wel erg warm, dus dat is waar je met hand op rust bij het gamen (als je met wasd speelt)
Ik neem aan dat hij niet zo warm wordt als je niet zit te gamen...
De accu gaat 2,5 uur mee.
Ook niet slecht.

Maar hoe zit het nou met de schermresolutie??? Is het nou 1400x1050 of 1024x768? In de winkel van computerland heb ik met een notebook bekeken die ik toch echt op een resolutie van 1400x1050 heb kunnen zetten. Hij zag er uit zoals op het plaatje in het begin van deze thread en er stond een bordje bij met Brilliant 2785. Maar als ik hier kijk staat daar toch echt 1024x768.

En heeft er al iemand geprobeerd linux op te installeren???

PS Kan je hem misschien nog handmatig onderklokken (in de bios) om het stiller/koeler te houden wanneer je toch niet zo veel mhz-en nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de p4 versie heeft een resolutie van 1400x1050.
Ik heb vanmiddag ook de 2785 besteld, alleen dan met een 5400 rpm schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 17:26:
de p4 versie heeft een resolutie van 1400x1050.
Ik heb vanmiddag ook de 2785 besteld, alleen dan met een 5400 rpm schijfje.
huh waar staat die p4 versie dan?
want anders ga ik deze misschien halen ipv de jade 8070

8)7 doh, ik zie 't al... tis een gewone p4 en geen M, bovendien zit in de P4 versie weer de M9. arf

ik wil dus een P4-M met M10 chip, is dat nou zoveel gevraagd :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 00:16
Ik heb m maandag bij computerland besteld en daar kon ik die mini-pci voor wlan erin laten bouwen voor €59 ipv €89. Misschien dat het dan voor sommige toch interessant is om het in te laten bouwen. De "antenne" loopt namelijk door de randen van het scherm en dan lijkt me dat het bereik toch groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeringJantje schreef op 05 november 2003 @ 18:00:
Ik heb m maandag bij computerland besteld en daar kon ik die mini-pci voor wlan erin laten bouwen voor €59 ipv €89. Misschien dat het dan voor sommige toch interessant is om het in te laten bouwen. De "antenne" loopt namelijk door de randen van het scherm en dan lijkt me dat het bereik toch groter is.
zou ik zo'n mini pci wlan kaartje ook los kunnen kopen? ik denk het toch wel want dan doe ik dat later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
voor de mensen die deze laptop al hebben:
Welk OS gebruiken jullie en hoe lang duurt het voor de laptop opgestart is?

Na een verse installatie van Windows XP Professional met de eerste service pack zie ik pas na 5 minuten me startknop en na nog eens 2 minuten reageert het systeem pas vlot.

En na een verse installatie van Windows 2000 Professional duurt het ook zo'n kleine 4 minuten voordat ik me startknop zie...

Zal ik terug gaan naar de winkel? Want hij doet het wel, maar niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

SoLeDiOn schreef op 05 november 2003 @ 20:32:
voor de mensen die deze laptop al hebben:
Welk OS gebruiken jullie en hoe lang duurt het voor de laptop opgestart is?

Na een verse installatie van Windows XP Professional met de eerste service pack zie ik pas na 5 minuten me startknop en na nog eens 2 minuten reageert het systeem pas vlot.

En na een verse installatie van Windows 2000 Professional duurt het ook zo'n kleine 4 minuten voordat ik me startknop zie...

Zal ik terug gaan naar de winkel? Want hij doet het wel, maar niet echt normaal.
Dan is er misschien iets niet goed ingesteld.
Ik heb even mijn stopwatch erbij gezet en ik doe er zo'n 35 sec over met Windows XP Pro de Start knop te zien.
En dan nog zo'n 10 sec om dan normaal en goed alles te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check deze link anders even, de nieuwe mobilemod ondersteund nu ook de m10

http://www.rage3d.com/boa...1632c11&threadid=33717450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 18:25:
[...]

zou ik zo'n mini pci wlan kaartje ook los kunnen kopen? ik denk het toch wel want dan doe ik dat later wel.
Nee, worden over het algemeen niet los geleverd.
Jewel wil om problemen te voorkomen alleen zelf die dingen in bouwen, of door personeel van Computerland laten inbouwen, in verband met de garantie.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Grrr. Ik heb mijn laptop afgelopen maandag besteld bij Computerland. Toen zei die verkoper, dat de laptop er waarschijnlijk woensdag zou zijn. Inmiddels is het vrijdag en nu is er ie er nog niet. Om moedeloos van te worden. Duurt het bij iedereen zo lang of ben ik de enige.

2 maanden geleden had ik ook al hetzelfde met een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
TeringJantje schreef op 07 november 2003 @ 17:04:
Grrr. Ik heb mijn laptop afgelopen maandag besteld bij Computerland. Toen zei die verkoper, dat de laptop er waarschijnlijk woensdag zou zijn. Inmiddels is het vrijdag en nu is er ie er nog niet. Om moedeloos van te worden. Duurt het bij iedereen zo lang of ben ik de enige.

PFF
Nee je bent gvd :( niet de enigste!
Ik heb precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Ik ga dus naar computerland met me kapotte laptop, zet de verkoper dat ding aan en doet ie het gewoon, daarna doet hij dat nog eens 3x. Dus ik weer naar huis. En na een half uur begint het weer.

Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt. En het lijkt me sterk dat het aan de instellingen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij www.computerpirates.com gekocht en heb geen enkele problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze laptop nu een week en ik moet zeggen dat ik er er tevreden over ben! Nou heb ik echter nog een paar vraagjes omdat ik absoluut o.o ervaring heb met laptops:

- Kan ik de adapter er gewoon uithalen en indoen terwijl de laptop aanstaat?
- Als ik de laptop een tijdje niet gebruik is het dan beter om hem uit te zetten, of de stand-by modus te gebruiken?
- Kan ik de laptop gewoon in mijn tas doen terwijl ie nog warm is, als ie dus net is uitgezet?
- Ik haal bij 3dmark2001SE 8944 benchmarks terwijl ik hier mensen zien met een score van ruim boven de 9000. Ligt dit aan de drivers (kgebruik gewoon de drivers van de cd), of heb ik gewoon pech en is ie ietsjes langzamer. Als het aan de drivers ligt, welke zou ik dan moet gebruiken?

Ik weet het, het zijn erg domme vragen, maar in het boekje kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden, en ik heb geen zin om iets consequent fout te doen waardoor de levensduur van mijn laptop aanzienlijk daalt...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
-Plep- schreef op 10 november 2003 @ 17:53:

- Kan ik de adapter er gewoon uithalen en indoen terwijl de laptop aanstaat?
Dat kan ja

- Als ik de laptop een tijdje niet gebruik is het dan beter om hem uit te zetten, of de stand-by modus te gebruiken?
Maakt niet zoveel uit, meestal start de standby optie sneller op, dus kies wat je het fijnst vind.

- Kan ik de laptop gewoon in mijn tas doen terwijl ie nog warm is, als ie dus net is uitgezet?
Als hij niet te heet is wel, anders even laten afkoelen want in de tas kan hij de warmte minder snel kwijt.

- Ik haal bij 3dmark2001SE 8944 benchmarks terwijl ik hier mensen zien met een score van ruim boven de 9000. Ligt dit aan de drivers (kgebruik gewoon de drivers van de cd), of heb ik gewoon pech en is ie ietsjes langzamer. Als het aan de drivers ligt, welke zou ik dan moet gebruiken?
Je moet je niet te veel hechten aan een paar punten, of zet overige programma's uit zoals je virusscanner e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door THxZ0NE op 10-11-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Deze laptop is slecht leverbaar, waarschijnlijk komt hij volgende week pas binnen (ik wacht DAN al 2 weken) maarja een alternatief voor deze prijs met deze specs is er niet, dus dan maar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 17:53:
Hallo,

Ik heb deze 9031 puntjes gehaald met de laatste nieuwe drivers van ATI.
Versie was 3.8 en deze gepatcht met een programma'tje die in deze topic te vinden is.
Het scheeld bijna 100 puntjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik zit met het volgende probleem.
Misschien hier iemand die mij kan helpen.
Dit probleem is op de 2785 laptop van Jewel.

Ik heb zinds een paar dagen alles van Linksys gekocht.
Dit is een:
WLAN 54Mbps - Router 4 Ports WRT54G
WLAN 54Mbps - PCMCIA Kaart WPC54G
WLAN 54Mbps - PCI Kaart WMP54G

Nu heb ik alles eens aangesloten en mijn pc werkt gewoon erg goed op die reuter.
Maar ik zit alleen met het probleem dat mijn laptop waar deze PCMCIA Kaart inzit dat deze niet werkt.
Ik heb hem een keerte werkend gehad, maar kreeg toen dat blauwe scherm in windows xp.
Toen de laptop weer opnieuw opstarten was mijn verbinding weg.
En krijg ik een vraagteken in de optie systeem onder mijn PCMCIA Kaart.
Als ik ook gewoon weer de drivers eraf en erop zet dan nog gaat het niet.
En soms neemt hij niet eens de drivers aan om het te update.
Ik krijg ook een melding dat er een fout is onder een code 10.
Wat kan ik nu doen, want ik heb ook na 2 keer windows erop nieuw opzetten nog steeds het zelfde probleem.
En slaat hij ook steeds op het blauwe scherm van windows xp.
Heb zelfs de laatste nieuwe drivers van de Linksys pagina gehaald.
Waar kan dit aan liggen want ik kom er niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08

MaDLiVe

.-Observer-.

De mensen met deze laptop: Hebben jullie ook allemaal de gl2422MP wireless lan adapter? Ik vind dit ding namelijk zoooo slecht :P Echt de ontvangst is vaak ver te zoeken. Zonder de bijgeleverde software werkt het heel slecht. Nu heb ik net mijn laptop opengemaakt en de locatie van het mini pci kaartje gevonden. Tijd om deze te gaan vervangen dus. (het liefst door een iets veelzijdiger kaartje. Weten jullie locaties in Nederland waar je deze mini kaartjes kan vinden? Zou het gaan werken denken jullie?

Boven op het kaartje zitten 2 cabels geplugged, een witte en zwarte. Ik neem aan dat dit de antenne cabels zijn? Iemand suggesties voor mijn kleine project.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
De meeste mensen nemen denk ik wanneer ze wireless nemen een pcmcia kaartje, iig in deze laptop.
Omdat er al eerder reply's waren dat het ingebouwde kaartje slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de search functie, er is al iemand die dit heeft gedaan enzo.

Maar is er al iemand die de omega drivers heeft geinstaleerd enzo ? mij lukte het niet helemaal enzo. Moet gewoon kunnen toch ?

Verwijderd

Ik heb een oplossing gevonden voor de irritante piep als je je muis beweegt, je moet namelijk het geluid van je modem en je pc speakers mute'en.

Ik heb op moment een een probleem met unrealtournament, sins ik de powernow driver heb geinstalleert draait ut 2 keer te snel (niet echt te spelen en online is het dan erg schokkerig)

Verwijderd

ok ik nu weet ook hoe dat komt, als ut start dan detecteerd hij de cpu speed maar de cpu heeft dan nog geen 100% load dus dan draait hij nog op 862 mhz, dan gaat hij fullscreen en dan schiet hij naar 1866 mhz en dan is ut helemaal in de war

oplossing: start dpc ff voor je ut start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:27:
Gebruik de search functie, er is al iemand die dit heeft gedaan enzo.
Gevonden :D Topdraad.
Nieuw item voor de HCC een pci wlan card 54mbit. Deze laptops hebben dus even voor alle duidelijkheid ook gewoon antennes door het scherm lopen en knoop aansluitingen (niet gesoldeerd gelukkig).

Omega drivers heb ik niet geprobeerd. De gewone ATI drivers (c3.9) moest ik modden en toen handmatig installeren. De installer vond dat er geen geldige ATI hardware in mijn laptop zat.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indd dat heb ik ook als er andere drivers probeer, maar wat zeg je nu ? zitten die atena's in elke 2785 standaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 23:02:
ok ik nu weet ook hoe dat komt, als ut start dan detecteerd hij de cpu speed maar de cpu heeft dan nog geen 100% load dus dan draait hij nog op 862 mhz, dan gaat hij fullscreen en dan schiet hij naar 1866 mhz en dan is ut helemaal in de war

oplossing: start dpc ff voor je ut start :)
en dit heb ik inmiddels ook opgelost door achter de snelkoppeling -cpuspeed=1833 te zetten dus:

c:\unrealtournament\system\unrealtournament.exe -cpuspeed=1833

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
TeringJantje schreef op 07 november 2003 @ 17:04:

Heb je hem nu al of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
THxZ0NE schreef op 14 november 2003 @ 18:22:
[...]

Heb je hem nu al of niet?
Nope, hij komt eind deze week (vandaag dus) of begin volgende week bij computerland in Eindhoven binnen. Dat zal dus pas volgende week worden.

Vind het wel slechte service van Computerland. Ze wisten afgelopen maandag dat ze bij Jewel op waren, maar bellen ho maar. Ik heb woensdag zelf maar weer gebeld. Denk dat dit het laatste is wat ik koop bij Computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende link gevonden om de catalyst drivers geschikt te maken voor de ati m10:

http://www.driverheaven.net/patje/
Welcome dear DriverHeaven members.

This page will tell you all about the DH Mod tool V1.4.

This program moddifies certain files from the catalyst set so you can install the latest catalyst set on your laptop.

Supported cards:

- Mobility 9600
Zijn dit op het moment de beste drivers voor deze laptop?

Verder ben ik nog op zoek naar een programma waarmee ik de cpu-temperatuur kan bekijken. Speedfan en MBM heb ik al geprobeerd, maar ze werken niet...kan iemand me hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
TeringJantje schreef op 14 november 2003 @ 18:43:
[...]

Nope, hij komt eind deze week (vandaag dus) of begin volgende week bij computerland in Eindhoven binnen. Dat zal dus pas volgende week worden.

Vind het wel slechte service van Computerland. Ze wisten afgelopen maandag dat ze bij Jewel op waren, maar bellen ho maar. Ik heb woensdag zelf maar weer gebeld. Denk dat dit het laatste is wat ik koop bij Computerland.
Tja, ik werk zelf bij een computerwinkel (waar ik hem dus ook via besteld heb) en mij werd door jewel precies hetzelfde verteld. Afwachten dus hoe kut het ook is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 16:32:
indd dat heb ik ook als er andere drivers probeer, maar wat zeg je nu ? zitten die atena's in elke 2785 standaard ?
Volgens mij wel. Alleen de mini pci wlancard zit er niet in.

Enneh catalyst 3.9 kun je ook installeren. Patchen met patje en zonodig handmatig upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik heb toch wel wat problemen met sommige spellen.
Hij slaat gewoon af en toe gewoon helemaal vast in spellen.
Dan kan ik niks anders doen dan de laptop helemaal uitzetten en weer aanzetten.
Dit gebeurd vaak als ik met mijn muis bezig bent in een spel.
Ik heb een spel command & conquer generals nou het opstarten gaat rap maar wanneer ik in die opstart menu bent en ik beweeg maar even mijn muis dan slaat hij al vast.
Kan niet eens in het spel zelfs dus.
En ook een spel gunmetal dan ben ik even net 2 minuten aan het spelen en dan hoppa slaat hij weer helemaal vast.
Wordt er gek van.
Waar kan dit aan liggen.
Want ik krijg nog niet eens de kans om in de settings te komen van C&C Generals ofzo.
Heb al een paar keer een nieuwe windows install gedaan, maar dit help niet ...blijft maar het geval.
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 13:45:
Ik had precies hetzelfde probleem en de oplossing is eigenlijk simpel... in je display preferences moet je onder troubleshooting je hardware acceleration 1 tikje naar links zetten ipv full. Dit zet namelijk de hardware mouse cursor uit.

Had hetzelfde probleem trouwens ook bij Age Of Mythology.
Na dit hebben gelezen is het probleem verholpen gelukkig.
Dus voor de mensen die hier ook last van hebben dan even dit proberen en het zal wel goed werken.
Ik ben weer een blij mens. :) :)
Weer een probleem minder.

[ Voor 29% gewijzigd door danplo op 15-11-2003 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbele post ?? hoe delete je ?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 12:08 . Reden: BHOEEEEEE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 14 november 2003 @ 21:30:
[...]

Volgens mij wel. Alleen de mini pci wlancard zit er niet in.

Enneh catalyst 3.9 kun je ook installeren. Patchen met patje en zonodig handmatig upgraden.
Aah ok cool :) en dat over die catas driver had ik geprobeerd maar nog niet gelukt maar komt wel.

Ik had indd ook last met generals en ook met transport tycoon 3, fijn dat ik nu de oplossing weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me niet om de catalyst 3.9 drivers aan de praat te krijgen. Ik doe precies zoals op deze site staat:
http://www.driverheaven.net/patje/

Ik krijg alleen nadat ik de mod heb gebruikt dezelfde foutmelding als ervoor:
"Er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidige hardware- en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereste hardware of software heeft."

Ik heb echter gelezen dat al een aantal mensen de catalyst 3.9 drivers al aan de praat hebben gekregen op de 2785.
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet de driver ook handmatig via apperaatbeheer installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

In aanvulling tot de opmerking hierboven:

En de WDM+controll panell los installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 20:16:
je moet de driver ook handmatig via apperaatbeheer installeren. :)
Klopt wat je zegt.
En voor de mensen die bechmark geil zijn.
Het scheeld bij mij een dikke 100 puntjes extra met 3Dmark2001SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
TeringJantje

Welke hdd neem jij in die laptop?
Ik heb net gebeld, ze verwachten hem vandaag binnen (jewel)
Ik wil er een 60/5400 schijf in hebben, maar ze zeiden dat deze hdd niet comatible is en of ik nog wilde wachten op de nieuwe lading, liever niet dus..best wel fokked
Als het nog veel langer duurt annuleer ik hem, alhoewel is er voor deze prijs haast geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar, ik heb gewoon naar computland in apeldoorn gebeld en er 1 met een 40 gb 5400 rpm hdd besteld paar dagen later hadden ze hem binnen en kon ik hem op halen, niks geen problemen. ik heb ook nog 24 euro korting gekregen en 25 cd's op spindel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Ik heb m nog niet. Maar ik heb gewoon de standaard versie van Computerland besteld. Dat is met 512mb geheugen. De rest gewoon standaard 40 gig schijf.

Ik heb vanmiddag maar weer gebeld waar dat ie blijft. Toen vertelde ze mij dat het weer 5 dagen gaat duren. Hij kon geen alternatief aanbieden anders hadden ze dat wel gedaan. Dus er zit niets anders op dan te wachten.

Over de service van Computerland ben ik al helemaal niet te spreken. Ik moet elke keer zelf bellen terwijl ze mijn huisnummer en mijn mobielnummer hebben. Het is toch een kleine moeite om even te bellen als je iets van de leverancier te horen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Als ik hem donderdag of woensdag niet heb annuleer ik hem denk ik.
Ik ga geen 3 weken wachten op zoiets, zat concurrentie hoor.
Alleen is het moeilijk om iets in dezelfde prijsklasse te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
THxZ0NE schreef op 17 november 2003 @ 16:28:
Als ik hem donderdag of woensdag niet heb annuleer ik hem denk ik.
Ik ga geen 3 weken wachten op zoiets, zat concurrentie hoor.
Alleen is het moeilijk om iets in dezelfde prijsklasse te vinden.
Dan is er ook geen concurrentie voor dit systeem.
Gelukkig heb ik m niet zo heel hard nodig, maar langer dan die 5 dagen moet het echt niet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
Ik heb mijn Jewel (geen 2785, maar een 8070) besteld bij The Notebook Express. Daar had ik 'm binnen 2 dagen in huis, en een stuk goedkoper dan waar Computerland 'm voor kon leveren... Misschien een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet levert www.computerpirates.com de 2785 het goedkoopst. En leveren binnen een week ( bij mij dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Computerland belt pas wanneer hij binnen is en niet wanneer ze wat meer weten denk ik zo.
Ik heb de laptop ook niet alle minuut nodig, maar dit vind ik wel ERRUG lang duren, de prijs blijft immers hetzelfde terwijl dat er wel weer wat nieuws uitkomt of de prijzen omlaag gaan :)
Ik zie wel, de jade 8070 is gelijk veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Toen ik m bestelde was Computerland het goedkoopst.
Maar het probleem ligt niet bij Computerland, maar bij Jewel. Daar zijn ze namelijk op, waardoor ze niet aan Computerland geleverd kunnen worden.

Wat Computerland zelf betreft, die mogen wel laten weten dat er leveringsproblemen zijn. Vind ik namelijk een stukje service en op die manier krijg je minder snel ontevreden klanten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Klopt
Nou ja ik wacht af, als je slim bent bel je computerland ook niet maar Jewel, of deed je dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Erg vreemd da jullie zo lang moeten wachten.
Ik had zoals hier in deze draad verteld een verkeerde meegekregen en deze moest geruild worden.
Ik heb hier met een weekend er tussen en dit tel ik niet mee...zo'n 3 werk dagen gewacht.
Ik heb het bij computerland in rotterdam gekocht.
En bij mij is de service wel goed.
Ze belde me gewoon op en ik heb een verkeerde cdrom erbij gekregen en ook hierover belde ze me op dat het klaar ligt voor me.
Dus het zal wel een beetje verschillen van plaats denk ik.
Ik moet zeggen dat ik verder na dit alles meer dan tevreden bent over deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dat deze laptop een kwartiertje aan staat wordt het beeld onleesbaar.
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/SCF0004.jpg
weet iemand wat dit kan zijn, of kom ik dit beesje terug aan het sturen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 16:07:
het is iets wat niet goed is denk ik :P En denk dat het ook zo niet 123 op te lossen is. Mail/bel je winkel even wat je moet doen zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 16:07:
Je zou bijna zeggen dat de videochip of eht geheugen te heet wordt. Mooi mee terug gaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Nou zeg, ik had er genoeg van aangezien Jewel zei dat het nog MINSTENS 1 week ging duren vanwege het feit dat ze de behuizingen niet voorradig hadden.
Ik heb hem dus geannuleerd en een Acer Aspire 2100 wlci met widescreen besteld.
Je betaald wel wat meer maar je hebt wel gelijk centrino enzo en een ati radeon 9200 kaart erin.
Succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

zo ik nou deze laptop halen (jewel 2785 met 60 gb 5200rpm) of gewoon ff wachten op de hcc dagen want ik denk namelijk dat daar wel eens een leuke aanbieding kan plaats vinden voor laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
De prijs van deze laptop is al vrij scherp en ik denk dat deze prijs iig niet veel lager word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Freedom_Fighter schreef op 21 november 2003 @ 14:27:
zo ik nou deze laptop halen (jewel 2785 met 60 gb 5200rpm) of gewoon ff wachten op de hcc dagen want ik denk namelijk dat daar wel eens een leuke aanbieding kan plaats vinden voor laptops.
Nahh lijkt mij niet, ik weet wat de inkoopprijs is van deze laptop en ik kan je vertellen dat er een hele kleine marge op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

Hmm oke misschien ga ik hem toch halen maar hoe zit het met de refreshrate van het scherm van de laptop (ghosting)?? heeft iemand hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de catalyst 3.9 drivers voor met Patje's mod geinstalleerd, maar ik kreeg tijdens de installatie de melding dat de driver niet aan de winxp logo test voldoet. Is dit normaal en kan het geen kwaad of moet ik ze er weer zo snel mogelijk vanaf gooien???

bvd

ps Kheb absoluut geen last van ghosting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

ik heb deze laptop toch uiteindelijk gehaald maar ik heb een vraagje en dacht het wel in deze topic kan. Ik heb hem gehaald met 512 mb ddr (2x256) maar volgens sisoft draait het op 133 mhz (133x2=266 mhz) klopt dit wel? want het hoorde toch 333 mhz te zijn? of kan ik later er nieuwe geheugen bij doen die wel 333 mhz ondersteund. Ik heb ook een 60 GB hardeschijf maar als ik het vervolgen partities aanmaak met de cd van win xp tijdens de setup dan blijkt ineens dat ik in totaal 55,8 GB heb????? waar is de rest want 4,2 GB is best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat je 55 gb ipv 60 heeft te maken licht waarschijnlijk aan het feit dat hdd bedrijven 1000 bit als 1 kb zien en dat je computer 1024 bit als 1 kb ziet ofzo.

en is er al iemand die zelf een wifi kaartje heeft ingebouwd in deze lap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag op de hcc een linksys 55 mbit wlan pci kaartje gehaald voor 55 euro en heb uit het metalen bakje van het pci kaartje een mini pci kaartje getoverd :)

<< bron : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/805793 >>

Ik had vorige week al een antenne door de laptop heen gelegt, dus die hoefde ik alleen nog maar ff vast te solderen. Tot nu doet alles prima :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 18:36:
Ik heb vanmiddag op de hcc een linksys 55 mbit wlan pci kaartje gehaald voor 55 euro en heb uit het metalen bakje van het pci kaartje een mini pci kaartje getoverd :)

Ik had vorige week al een antenne door de laptop heen gelegt, dus die hoefde ik alleen nog maar ff vast te solderen. Tot nu doet alles prima :)
Nou ik heb hier een Linksys 54G Wireless PCMCIA kaartje liggen, maar deze krijg ik na 1 dag doen niet meer goed op deze laptop.
Krijg elke keer een Code 10 error en na het telang in hebben zitten krijg ik een mooi blauw error scherm van Windows XP te zien.
Kan het met geen mogenlijkheid meer aan de praat krijgen.
Heb dat Wireless kaartje terug gestuurd, maar die zaak zegt dat hij prima werkt.
Ik baal er als een stekker van.
Weet iemand een oplossing voor me.
Heb al de laatste drivers gedownload van hun site enzov.
Niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wil deze laptop op mijn tv aansluiten, maar op de site van jewel staat het volgende :
U kunt uw notebook alleen op een TV met een S-VHS aansluiting (zie illustratie) aansluiten.
Sluit de TV-out van de notebook aan op de S-VHS aansluiting van de TV.
Zet de TV op het S-VHS kanaal
Activeer de TV-out via de software (zie ook de volgende vraag)
Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/faqtvout/svhs.gif
Nou vroeg ik me af of je perse een tv met een s-video aansluiting moet hebben, of werkt het ook op een scart-aansluiting met een s-video naar scart kabel?
zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/IMS_Docs/99/997F953EC44A0CB3E10000000A010251.JPG

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 18:36:

Yo,

heb je ook de 2785 of zelfde behuizing variant en zouw je dan kunnen uitleggen hoe je die antenna maakt ? voldoen 2 draadjes ofzo ? en die mini pci slot waar zit hij pcies ? is dat het slotje naast je geheugen bank en. zouw cool zijn als je foto's maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danplo schreef op 01 december 2003 @ 01:54:
[...]

Nou ik heb hier een Linksys 54G Wireless PCMCIA kaartje liggen, maar deze krijg ik na 1 dag doen niet meer goed op deze laptop.
Krijg elke keer een Code 10 error en na het telang in hebben zitten krijg ik een mooi blauw error scherm van Windows XP te zien.
Kan het met geen mogenlijkheid meer aan de praat krijgen.
Heb dat Wireless kaartje terug gestuurd, maar die zaak zegt dat hij prima werkt.
Ik baal er als een stekker van.
Weet iemand een oplossing voor me.
Heb al de laatste drivers gedownload van hun site enzov.
Niks helpt.
Ik heb daar gelukkig nog geen last van gehad.

yodar ik zal ff wat plaatjes schieten met me webcam. en wat uitleg erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok cool thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kleine mini pci kaartje dat je ziet (pic 1)heb ik uit een gewoone pci kaart gesloopt. Toen heb ik dus die antenne eruit gesloopt en een gewoon koperen kabel gepakt (draadje uit en utp kabel) en die door de behuizing gelegt (pic 3)
De rooie lijn is dus het draadje dar door de behuizing gaat. De echte foto was te wazig om dit goed te zien, sorry voor dat.

{pic.1}
Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.16/data/1.jpg

{pic.2}
Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.16/data/2.jpg

{pic.3}
Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.16/data/3.jpg

op pic 1 zie je trouwens dat er gewoon pc2100 geheugen in zit, hoort dit geen pc2700 te zijn? (Het gaat hier over een 2785)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Nee, in deze laptop kan alleen maar pc2100 aan. pc2700 modules plaatsen heeft dus niet zoveel zin. Naja dit werd mij dus verteld door de verkopers. Maar als je op die uniwill website kijkt staat dat die laptop het wel aankan. Deze laptop wordt iig met pc2100 modules geleverd.

[ Voor 48% gewijzigd door SoLeDiOn op 01-12-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Erg leuk gedaan, alleen het stukje kabel wat boven de proc. koeler zit,
wordt dat niet te heet? Smeltingsgevaar?? En hoeveel bereik heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok verry cool, ik ga dat dus ook maar doen, die draadjes lopen gewoon door je laptop en niet door je monitor ofzo ?

btw waar heb jij dat kaartje gehaald ?
en plek waar draadjes moeten kan je afleiden van de antenna die er voorheen opzat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De antenne zit inderdaad op het ding vann de cpu maar die word over het alegemeen niet warmer dan 50 hooguit 60 graden dus dat moet geen probleem zijn. De antenne loopt niet door de monitor en ik heb ze inderdaad gewoon de de aansluitingen van de vorige antenne gesoldeert. Berijk heb ik nog niet kunnen testen want ik had bij de aankoop op de hcc nog niet genoeg geld om er een accespoint bij te halen :) Ik heb er dit kaartje voor gebruikt http://www.tweakers.net/pricewatch/64421

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=520

Afbeeldingslocatie: http://www.linksys.com/products/image180/wmp54g_v2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Ik heb me laptop terug. En ze hebben me hardeschijf vervangen: een Travelstar 5K80 60gb in plaats van Travelstar DK23FB 60 gb. Ik ben blij, want volgens mij heb ik 2000 mb meer :) en al mijn problemen zijn zoals het lijkt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Vreemd dat er geen pc2700 geheugen inzit. Het gaat toch om een barton cpu met een fsb van 166= effectief 333 (heeft dus pc 2700 nodig). Dit is iig het geval bij mijn targa notebook.
Het wlan verhaal heb ik nog niet geprobeerd wegens een tekort aan geld. G33RT weet je toevallig of een 54mbit card meer verbruikt dan een 11mbit card.

Beetje vreemd verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Freedom_Fighter schreef op 30 november 2003 @ 13:00:
ik heb deze laptop toch uiteindelijk gehaald maar ik heb een vraagje en dacht het wel in deze topic kan. Ik heb hem gehaald met 512 mb ddr (2x256) maar volgens sisoft draait het op 133 mhz (133x2=266 mhz) klopt dit wel? want het hoorde toch 333 mhz te zijn? of kan ik later er nieuwe geheugen bij doen die wel 333 mhz ondersteund. Ik heb ook een 60 GB hardeschijf maar als ik het vervolgen partities aanmaak met de cd van win xp tijdens de setup dan blijkt ineens dat ik in totaal 55,8 GB heb????? waar is de rest want 4,2 GB is best veel.
Heb je de laptop met OS besteld?
zo ja, dan ben een paar gieg kwijt aan een hidden partitie met daarin een recovery van je systeem.
Zou het te maken hebben met dat 1 gieg gezien wordt als 1000MB ipv 1024, zou je op 58 gieg komen (wat waarschijnlijk klopt met je Bios).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb overigens de laptop ook besteld en al in mijn bezig gehad (voor 4 dagen...)

Ik heb 2 weken moeten wachten voordat hij binnen kwam (erg populair model), en ben die avond gelijk aan het installeren geslagen.
Eerst alles de snelle manier geïnstalleerd, zonder tussendoor rebooten van win2k...
FOUT!!!!!!
de volgende dag kon ik alles opnieuw installeren... |:( 3d mark 2003 startte niet meer en zo...

Alles opnieuw, nu wel met na elke driver install reboot. Als een trein!!! 3d mark 01 ruim 8800 punten!!! :9~

's avonds ben ik NFS6, HP2 aan het spelen, ineens beeld vernaggeld, vergelijkbaar als met het beeld van FreekWillem, maar dan erger.
Gevoelt hoe warm hij was, gereset en opnieuw geboot. Ik dacht dat het een probleem de koeling was, van hij lag op dat moment op mijn bed. Het apparaat werkte weer :)

Zondag, vlak voor het eten zet ik er een ander spel op, en start het op. Niks aan de hand nog. Ik ga eten, kom ik terug, weer het hele beeld vernaggeld... :|
Ik weer resetten... Direct in de bios al dezelfde storing... Laptop uitgezet en af laten koelen, want het leek op een te hete video chip... maakte niks uit... mijn laptop was na 3 dagen al kapot... :'(

's maandags direct weg gebracht, en hopelijk komt hij vandaag al weer terug (anders zaterdag)....
Kortom een klote begin met een (waarschijnlijk) pracht apparaat...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met deze laptopm nog geen 1 vastloper gehad en ik hem hem nu een kleine 3 weken, blijkbaar zit bij sommigen de koeling van de videokaart niet helemaal goed. Bij mijm word hij bij spellen bij me linkerpols erg warm, eigelijk wel een goed teken want dan weet ik dat de warmte goed word afgezet aan de heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Hallo allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op een soortgelijke laptop namelijk de Sky Mobile AMD 2500+ A3731.
Weet iemand trouwens iets over de garantievoorwaarden van deze Sky laptop ten behoeve van het TFT scherm. Ik dacht dat deze precies hetzelfde was als Jewel (dus grens van 2 pixels) maar op de site van Sky kan ik dat nergens vinden.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrrr ik zoek die Linksys WLAN 54Mbps PCI Kaart, iemand een idee waar hij in de buurt van amsterdam te halen is ? omdat ik wil zien in winkel of minipci mogelijk is enzo. de gebruikelijke winkels die ik bezoek hebben hem niet, weten julie 1tje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter

Freedom_Fighter

deepbass909 schreef op 04 december 2003 @ 12:47:
[...]

Heb je de laptop met OS besteld?
zo ja, dan ben een paar gieg kwijt aan een hidden partitie met daarin een recovery van je systeem.
Zou het te maken hebben met dat 1 gieg gezien wordt als 1000MB ipv 1024, zou je op 58 gieg komen (wat waarschijnlijk klopt met je Bios).
Nee ik heb de laptop zonder OS besteld. Ik vind het opzich al raar dat ik 4 gig kwijt ben (best veel) Ik heb de 3 partities aangemaakt met de win xp pro cd tijdens de setup en 20+9,99+25.8=55,79 GB met 8 mb waar van geen partie kan maken en de formaat is NTFS.
Nog een vraagie, ondersteund deze laptop (via kt333 chipset) wel 2700 ddr ram??
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste