[Ervaringen] Jewel Brilliant 2785 met Radeon M10

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Freedom_Fighter, dat is wel raar dan... Je krijgt altijd wat minder, maar jij bent bijna 10% kwijt...

grmbl... gister was mijn laptop nog niet klaar, en volgens computerland werd dat wel dinsdag op z'n vroegst, terwijl mij gezegt wat dat hij donderdag (gister) en anders wel zaterdag klaar zou zijn... Morgen maar weer bellen dus of hij er al is....

Weet iemand hoe het zit met pixel garantie? die heb ik afgesloten, maar geldt alleen voor de eerste week na aanschaf... Aangezien hij al na 3 dagen kapot ging, heb ik het scherm nog niet echt kunnen checken... Wat nou als ik nu (na 1,5 week, waarvan de laptop een week in reparatie is geweest) als nog een dode pixel vind? Ik ben van mening dat ik als nog recht heb op garantie namelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 05-12-2003 11:56 . Reden: bijna iemand beledigd met het verkeerd schrijven van zijn naam... :+ ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Ik heb nog even op de Jewel site gekeken en zij hanteren een grens van 2 pixels. Over de 30 dagen pixelvrij garantie kan ik echter niets vinden. Toch is een 2 pixel grens lager vergeleken met die van Sky.
Ik heb inmiddels een mailtje van Sky ontvangen en die zegt dit:

LS,

Wij hanteren de europeese richtlijn van klasse 2 schermen.
Dit houd in dat wanneer er 5 pixels of meer defect zijn of 3 dicht bij elkaar (15mm) een defect is.

Geen pixel vrij garantie helaas.

Standbyservice

Dus helaas hanteren zij een 5 pixel grens of 3 als ze dichtbij elkaar zitten

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

grmbl, nog geen laptop... :(

begin er flink van te balen... eerst 2 weken wachten voordat hij binnen is... vervolgens 3 dagen werken en nu al weer een week in reparatie :(

Die pixel garantie moet je appart afsluiten. Dan heb je 1 week (van de datum van aankoop) om eventuele dode pixels te vinden. Daarbij geldt een tolerantie van 0. Dus elke kapotte (sub-)pixel betekend vervanging van het scherm.
Deze garantie kost 29,- Euro, en heb ik dus afgesloten.
Maar doordat het ding al na 3 dagen kapot ging, heb ik nog niet op dode pixels kunnen checken. Ik heb dus (in mijn ogen) nog recht op minimaal 4 dagen garantie. Ik zal het maandag (als ik dan eindelijk mijn laptop op kan halen...) weten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog gelukkige eigenaar van een 2785!

Heb 'haar' afgelopen vrijdag gekocht bij Computerland den haag met 40gb (5400) en ben er erg tevreden mee tot nu toe.
Spellen en dvd's gaan ook hardstikke goed ermee, alleen gaat de accu toch sneller leeg dan ik had gedacht wanneer je een bv een dvd'tje kijkt...voor de rest werkt alles perfect, ze is bloedsnel! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je wel de powernow driver en speedswitchxp geinstalleert dan? dan zou de accu een goeie 2 tot 2.5 (hooguit 3) uur meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 11:54:
heb je wel de powernow driver en speedswitchxp geinstalleert dan? dan zou de accu een goeie 2 tot 2.5 (hooguit 3) uur meegaan.
Wel de powernow driver maar niet het prog speedswitchxp. Dit ga ik eens even proberen...thnxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

whahoe, ik heb hem weer!!!

En hij werkt als een zonnetje...

1 probleempje alleen met win2k... ik wil een aantal spellen spelen, maar die willen niet draaien onder win2k... maar onder win98 krijg ik de video drijver niet geïnstalleerd....

is de Radeon 9600 wel te gebruiken met win98????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het is gelukt, de radeon werkt nu ook onder win98.

De oplossing was even bruut als simpel...
Gewoon de catalist 3.9 drivers downloaden, starten, fout negeren (setup wordt afgesloten) en dan met de hand de driver voor de gewone 9600 installeren (forceren).
laptop start opnieuw op, en tadaaa, 32bits kleuren, 1024x768, Powerplay ondersteuning...

Ik ga nog even 3dmark draaien, kijken of hij echt goed werkt, maar het ziet er hoopval uit!

• deepbass909

deepbass909

Er is een nieuwe BIOS uit voor het notebook, versie 2.5A.
Deze staat niet bij Jewel, maar bij Targa, de eigenlijke fabrikant van het apparaat.

Hier kan je de nieuwe BIOS downloaden. De hele update is in het duits, maar de BIOS zelf is gewoon engels.
Ik heb het gister gedaan, en mijn 2785 werkt perfect!

Ik heb ook 3dmark onder win98se gedraait, en haalde 8300 punten (onder win2k 9000). Maar ik geloof dat ik het energiebeheer onder win98 iets extremer heb staan.

Nog even een vraagje. Bij het opstarten meldt de BIOS dat de harddisk SMART capable is maar dat het is uitgeschakeld. Hoe kan ik het inschakelen? In de BIOS is er namelijk niks over SMART terug te vinde....

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

deepbass909 schreef op 11 december 2003 @ 10:07:
Nog even een vraagje. Bij het opstarten meldt de BIOS dat de harddisk SMART capable is maar dat het is uitgeschakeld. Hoe kan ik het inschakelen? In de BIOS is er namelijk niks over SMART terug te vinde....
Volgens mij betekend dit dat je Bios niet goed is geflasht.
Of de bios klopt niet met wat je in je laptop heb zitten.
Ik wacht nog wel even met die update als ik dit zo lees.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• danplo
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Probeer het volgende eventjes.
Hier een quote uit een andere topic.
Check je bios: zorg dat de de hdd installingen op auto staan: ook de dma instellingen kan je het best op auto zetten. De bios zorgt dan dat je hdd's optimaal ingeteld worden.. DMA 5 a 6 waarschijnlijk, je kan ze vinden in advanced/advanced chipset config..
Ik wacht nu nog wel even met die update.
Eerst even kijken of jij het wel oke krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door danplo op 11-12-2003 13:18 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Verwijderd

deepbass909 schreef op 11 december 2003 @ 10:07:
Dat heb ik ook, wel dom dat ze dat niet gewoon aan hebbe gezet.

• deepbass909

deepbass909

Het komt niet door de BIOS update, had het ook al met de originele BIOS. Ik hoopte eigenlijk dat de BIOS update het zou fixen...
Ik vind die BIOS trouwens wel erg kaal vergeleken met wat ik gewent ben van de normale pc's...

Verwijderd

dat is normaal voor laptops, ik vind het eigelijk nog aardig uitgebreid voor een laptop.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 16:36:
dat is normaal voor laptops, ik vind het eigelijk nog aardig uitgebreid voor een laptop.
Hoezo uitgebreid voor een laptop. Dude, je kan er geen drol instellen :P

Smart staat gewoon standaard uit idd. Beetje goedkoop (moeilijker mankementen aan de hdd te detecteren).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Het enige probleem wat ik op het moment nog heb is dat de hdd soms erg sloom is.

Ik heb in de boot.ini van xp /sos toegevoed. dan krijg je dus dit

"multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /sos"

Dan zie je bij het booten alle bestanden langs komen.

Nou als ik dus gewoon koud start (dus de laptop langer dan 5 min. uit gehad) dan vliegen alle bestanden binnen 1 sec. over het scherm, zoals het dus hoort. Meestal (dus niet altijd) als ik reboot dan duurt het wel 3 sec. of langer voor de bestanden er langs zijn en dan duurt het booten een kleine 3 a 4 min. ipv. de normale 30 sec. tot 1 min. Maar ook als ik de laptop eerst uit zet en dan weer aanzet (dus een koujde start faken) dan doet hij het. En als ik dan in windows kom (na een sloome boot) dan lijkt alles normaal, maar als je sommige (altijd de zelfde apps) start dan gaat het hdd ledje voor 5 sec. branden en da start hij de applicatie pas, maar de hdd zelf lees in die 5 sec. niet. Ook als ik na een sloome boot iets via het netwerk ga copyeren dan gaat hij ff met 8 mb/s en dan weer 30 sec. helemaal niks maar ondertussen brand het hdd ledje constant. :S

ik word er echt helemaal gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 14:48
Het enige wat je kan doen is die laptop terugsturen. Dan krijg je een nieuwe (lees: andere en iets grotere ;) )harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik al teveel meem geprutst om nog garantie te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Jewel/Alpha 2780 bij computerland voor 1299 eur kopen. Het enige wat denk ik problematisch is aan deze laptop is de AMDprocessor in de laptop. Zal deze te heet worden, als ik hem te lang aanhou? Ik wil hem net zoals mijn pc gewoon de nacht aan kunnen laten staan, maar is dit wel mogelijk met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hitte van de processor is geen enkel probleem bij deze laptop, zelfs niet in games en dus op 1866 mhz. De videokaart word daarintegen wel enorm heet maar ook niet gevaarlijk of storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

die hitte is mijn video chip fataal geworden... die heeft het al na 3 dagen begeven. Maar ik denk dat de koeling niet goed zat, want nu heb ik er totaal geen problemen meer mee.

ff ander vraagje.
Weet iemand of de dvd/cd-writer regio vrij te maken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op de een of andere manier blijft mijn fan constant loeien. Best vervelend. Morgen maar ff kijken of er stof tussen zit (lijkt mij onlogisch).

Misschien komt het door speedswitch?

Nog een vraag omtrend de r9600 modded drivers (3.9bijv) klopt het dat powerplay niet meer werkt ? Het is nog wel aanwezig maar het staat nooit 'aan'.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Powerplay heeft nog nooit gewerkt. Dat tabblad is alleen maar schijn, toch?

Mortally, misschien kan je vragen of als jij je hd opstuurt dat Jewel die andere HD opstuurt?

[ Voor 44% gewijzigd door SoLeDiOn op 14-12-2003 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 14 december 2003 @ 13:26:
Op de een of andere manier blijft mijn fan constant loeien. Best vervelend. Morgen maar ff kijken of er stof tussen zit (lijkt mij onlogisch).

Misschien komt het door speedswitch?

Nog een vraag omtrend de r9600 modded drivers (3.9bijv) klopt het dat powerplay niet meer werkt ? Het is nog wel aanwezig maar het staat nooit 'aan'.
heb je de powernow drivers wel geinstalleert? anders heeft speedswitch xp totaal geen zin. De powerplay werkt hier wel prima met de orginale drivers van de cd. Die paar 3dmark punten maken me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb mijn drive regio vrij gekregen.
Ik heb daarvoor de firmware gebruikt die op deze site staat.

Let wel op als je gaat flashen. Omdat de laptop geen floppydrive heeft, moet je de cd-image file gebruiken. Deze werkt zonder problemen, alleen plaatst hij de backup file in een ramdrive. Voordat je je laptop reset, moet je deze dus even naar een hdd kopieëren (moet je natuurlijk wel een fat32 partitie beschikbaar hebben).
De file heet firmware.org.
Na de flash is de drive rpc1, wat dus inhoud dat de drive zelf geen regio code meer heeft. Je moet natuurlijk je powerdvd oid wel nog regio vrij maken (wat mij nog niet echt wil lukken...)

Weet er trouwens iemand of er hardware monitoring software is voor deze laptop? Motherboard monitor en speedfan detecteren namelijk niks, alleen de smart sensors van de hdd. Ik wil heel graag de temperaturen van mijn video chip en processor in de gaten kunnen houden na mijn defect vorige week.

[ Voor 18% gewijzigd door deepbass909 op 15-12-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Weet iemand hoe ik het keyboard van deze laptop kan openen? Ik heb hem namelijk sinds 2 dagen en het ding is perfect alleen komt aan de rechterkant het toetsenbord een beetje naar boven, ik denk dat ze met het erin zetten van de grotere harddisk het toetsenbord niet helemaal op z'n plek terug gezet hebben. Ik heb geen zin om weer helemaal naar Eindhoven (80 km) te rijden voor iets wat ik volgens mij ook zelf kan, moet dus alleen weten hoe ik erbij kom! :)

Heb 'm trouwens met 60 Gb 5400 rpm HD voor € 1309,- bij Computerland
Echt geen geld als je ziet wat dat ding allemaal kan, vooral die Ati M10 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

er zitten 3 kleine klemmetjes boven het keyboard, boven, tussen de 'esc' en F1, boven F8 en boven 'Num Lock'. Op die plekken moet je het keyboard aandrukken, en als het goed is klikt het keyboard dan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ik heb zelf nog een vraagje/opmerking.
Ik vind de output van de vga aansluiting ronduit slecht. Met Powerstrip heb ik de verversingsfrequentie op weten te krikken, zodat ik niet meer naar een strobo van 60Hz zit te kijken, maar ik vind het beeld nogal onscherp.
Ik gebruik een Iiyama Vision Master Pro 400, die met een GeForce 2 GTS aanzienlijk scherper is (om nog maar te zwijgen met een Matrox kaart...)
Ben ik de enige die dit is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de Alpha/Jewel 2780 te gaan halen van computerland. Alleen is deze met een radeon M9 videokaart en een harddisk van 40GB met 4200 RPM. Voor de rest geloof ik helemaal hetzelfde als de jewel billiant 2785. Ik ben van plan om er vooral wat office dingen mee te doen, downloaden, films bekijken en af en toe een spelletje te spelen. Wat ik mij afvraag is:

-wanneer kan de laptop oververhit worden? Gebeurt dat met mijn gebruik ook?
-Is het nodig om een harddisk van 5400RMP te kopen?
-werkt dat powernow-gedoe echt, waardoor de batterij ongeveer 2,5 tot 3 uur mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-wanneer kan de laptop oververhit worden? Gebeurt dat met mijn gebruik ook?
-Is het nodig om een harddisk van 5400RMP te kopen?
-werkt dat powernow-gedoe echt, waardoor de batterij ongeveer 2,5 tot 3 uur mee kan?

De cpu zal niet zosnel oververhit raken (de cpu kan ook lucht aan de bovenkant aanzuigen), de videokaart daarintegen word wel erg heet en als je de laptop dan op een deken ofzo zet dan zou dat misschien problemen op kunnen leveren (nog geen last van gehad).

Ik zou er zeker een wat snellere hdd in zetten, laptop hdd's zijn al niet snel dus elke rpm zal je merken

Dat powernow werkt echt prima, samen met Speedswitchxp (ff goed instellen) haal je makkelijk 2.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Alpha/Jewel2780 besteld met een 5400toeren harddisk van 40GB. Maar ik heb er geen pixelgarantie bij genomen, die kostte weer 25euro extra. Bij 1of 2 pixels mag je hem terugbrengen en krijg je er een gloednieuwe voor terug, maar vanaf 3 pixels krijg je fabrieksgarantie. Moet ik die pixelgarantie er toch nog bijnemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb het wel genomen (mijn pa stond erop, die betaalde namelijk), maar ik heb geen dode pixels, en volgens mij is de kans op inmiddels ook wel heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
Welke merk+type hard disk zit er eigenlijk in de Jewel 2785? Ik heb 'm vandaag gekregen en helaas is het geheugen brak. Nu wordt dit morgen vervangen, maar dan wil ik eigenlijk meteen in de winkel de HD en het geheugen testen... voor de HD heb je meestal merk specifieke test disks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf heb de 40 gb 5400 rpm versie, dan krijg je dus deze:

hitachi dk23fb-40

http://www.hgst.com/hdd/support/dk23fb/dk23fb.htm

hij heeft trouwens 8 mb cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

mmedia schreef op 23 december 2003 @ 17:59:
Welke merk+type hard disk zit er eigenlijk in de Jewel 2785? Ik heb 'm vandaag gekregen en helaas is het geheugen brak. Nu wordt dit morgen vervangen, maar dan wil ik eigenlijk meteen in de winkel de HD en het geheugen testen... voor de HD heb je meestal merk specifieke test disks...
Er zit standaard een toshiba 60GB in. Exact type nummer MK6021GAS
4200RPM helaas. Dat merk je soms echt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 09:57:
ikzelf heb de 40 gb 5400 rpm versie, dan krijg je dus deze:
hitachi dk23fb-40
http://www.hgst.com/hdd/support/dk23fb/dk23fb.htm
Vreemd... ikzelf heb ook een 40GB 5400 rpm, maar heb deze in mijn laptop zitten:
Travelstar 5K80. Zal ze zo eens met elkaar vergelijken....

Op de site van jewel is er helaas nog geen driver support te vinden voor de 2785:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MaDLiVe, helaas zit er een Toshiba 40GB 4200 rpm in, en geen 60 gieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

Animal_X

Rodin

Ik heb er een paar week terug eentje voor een vriend van me besteld. Helaas 1 rode pixel in het midden van het scherm... :(

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik wil deze laptop ook gaan kopen bij computerland,

nu vind ik dode of kapotte pixels niet om aan te zien zoals velen.

Kan je niet gewoon vragen aan degene door wie je geholpen word of je hem even mag testen voordat je afrekend?

heeft ieamand hier ervaring mee?

actuele prijs jewel 2785 €1249,- bij computerland http://www.computer-land....&prodid=4031&back=listall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

deepbass909 schreef op 24 december 2003 @ 17:49:
MaDLiVe, helaas zit er een Toshiba 40GB 4200 rpm in, en geen 60 gieg.
Ja ik heb em dus met 60GB de 60 in het serie nummer wordt dan 40 :P

Omtrend de drivers van de m10. Die je erbij krijgt zijn op de 3.6 gebasseerd dacht ik en het verschil merk je dan echt wel (3.6/3.7 tov 3.9/3.10 in games en compatability issues met games). Ik vraag me af hoeveel powerplay nou echt zal schelen. Je kan altijd nog voor de omega drivers gaan. Die gebruik ik nu werken een stuk fijner.

Nog een vraagje dan maar. Wie weet waarmee ik mijn memory kan testen? (het liefst in een andere omgeving dan windows want die testen acht ik onbetrouwbaar). Memtest86 gaat nooit op een usb stick willen dus die valt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
MaDLiVe schreef op 31 december 2003 @ 13:54:
[...]Nog een vraagje dan maar. Wie weet waarmee ik mijn memory kan testen? (het liefst in een andere omgeving dan windows want die testen acht ik onbetrouwbaar). Memtest86 gaat nooit op een usb stick willen dus die valt af.
Je kunt op de site van memtest86 een bootable cdrom-iso downloaden. Ff burnen met je favoriete burnprog en off you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLeDiOn
Heeft iemand deze laptop met speedswitch xp op een lagere frequentie kunnen laten draaien? Want het lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb speedswitch zo ingesteld Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.16/data/speedswitchconfig.JPG

je moet natuurlijk wel de powernow drivers installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Ben opzoek gegaan naar wat winkels waar deze prachtige laptop tekoop is, nu las ik bij alternate onder omschrijving dat deze laptop beschikt over SXGA!?
Mij is niet bekend dat deze laptop in SXGA uitvoering leverbaar is!?

Weet iemand hier meer van of is dit gewoon een fout op de website van alternate?

Brilliant 2785
(met combodrive) AMD Athlon XP PR2500+ 512 MB DDR-SDRAM 15" SXGA TFT 40 GB EUR 1.259,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, jongens, jongens. Computerland kan alles regelen voor zover het bij Jewel mogelijk is, Jewel en Computerland hebben namelijk dezelfde eigenaar!
Maakt u zich dus niet druk, slecht voor het hart.

8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
De Brilliant 2785 is niet in SXGA uitvoering leverbaar.

Vrijdag komt een nieuwe dealersprijslijst uit, misschien dan wel...

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Onder nieuws op de jewel site (htttp://www.jewelnotebooks.nl) word de
Saffier 1520 genoemd met een 128MB ATI M10 kaart! :9~

De videokaart is al heel erg aantrekkelijk,
maar weet iemand wat meer over de inhoud?

Kan misschien interresant worden i.p.v een brilliant 2785.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:04
De nieuwe Jewel modellen:

Saffier 1510
Leverbaar vanaf +/-20 januari a.s.
Het instap AMD notebook. Beschikt over de gebruikelijke aansluitingen zoals Firewire, LAN, TV-out, USB 2.0, Phone jack in en uit.

Saffier 1520
Leverbaar vanaf +/- 6 januari a.s.
Als Saffier 1510, maar dan met ATI M10 Radeon 9600 met 128MB dedicated video memory, wat erg goed is voor de spelers onder uw klanten.

Brilliant 2785 (nieuwe uitvoering)
Dit model is nieuw omdat er nu een 15" SXGA+ scherm in zit i.p.v. de XGA.

Diamond 2000
Leverbaar vanaf +/- 12 januari a.s.
Een geheel nieuw Pentium model met een Breedbeeld scherm, die aangedreven wordt door een ATI M10 Radeon 9600 met 128MB dedicated video memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
De PCMCIA adapter in de 2785 is dat alleen een 16bit (oude PCMCIA versie) of ondersteunt deze ook Cardbus (32bit)?

/edit: antwoord zelf gevond: ook cardbus!. Het is een O2Micro CardBus Controllers OZ6912 en hier nog wat info.
FEATURES - Single Slot Solution (OZ6912)

ACPI-PCI Bus Power Management Interface Specification Rev 1.1 compliant
Supports OnNow LAN wakeup, OnNow Ring Indicate, PCI CLKRUN#, PME#, and CardBus CCLKRUN#
Compliant with the 33Mhz PCI Specification V2.2, and 2000 PC Card Standard 7.1
Yenta™ PCI to PCMCIA CardBus Bridge register compatible
ExCA (Exchangeable Card Architecture) compatible registers mappable in memory and I/O space
Intel® 82365SL PCIC Register Compatible
Supports PCMCIA_ATA Specification
Supports 5V/3.3V PC Cards and 3.3V CardBus cards
Supports single PC Card or CardBus slot with hot insertion and removal
Supports multiple FIFOs for PCI/CardBus data transfer
Supports Direct Memory Access for PC/PCI and PCI/Way on PC Card socket
Programmable interrupt protocol: PCI, PCI+ISA, PCI/Way, or PC/PCI interrupt signaling modes
Parallel or serial interface for socket power control including devices from O2Micro (OZ2211 or OZ2206), Micrel and TI
Subsystem Vendor ID support, with auto lock bit
LED Activity Pins
Supports D3cold state PME# wakeup; 3.3Vaux Power; Zoomed Video; and Zoomed Video buffer enable pins
144-pin LQFP and Mini-BGA packages
bron

[ Voor 115% gewijzigd door mmedia op 05-01-2004 20:40 . Reden: antwoord gevonden! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ze al te koop gezien of meer info over deze laptops?
Timmy schreef op 02 januari 2004 @ 19:27:
De nieuwe Jewel modellen:

Saffier 1510
Leverbaar vanaf +/-20 januari a.s.
Het instap AMD notebook. Beschikt over de gebruikelijke aansluitingen zoals Firewire, LAN, TV-out, USB 2.0, Phone jack in en uit.

Saffier 1520
Als Saffier 1510, maar dan met ATI M10 Radeon 9600 met 128MB dedicated video memory, wat erg goed is voor de spelers onder uw klanten.

Brilliant 2785 (nieuwe uitvoering)
Dit model is nieuw omdat er nu een 15" SXGA+ scherm in zit i.p.v. de XGA.

Diamond 2000
Leverbaar vanaf +/- 12 januari a.s.
Een geheel nieuw Pentium model met een Breedbeeld scherm, die aangedreven wordt door een ATI M10 Radeon 9600 met 128MB dedicated video memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Ik heb een mailtje gestuurd naar jewel met wat vragen en heb de volgende info kunnen krijgen,

De jewel 2785 met SXGA komt in de maand februarie uit (beperkte oplage)
En de safier 1520 komt binnen afzienbare tijd op de markt maar beschikt over een XGA scherm.
Zelf ben ik erg geintresseerd in de safier 1520 aangezien deze over een ATI M10 128MB beschikt :9~

Wie wat meer weet over deze laptop post het hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
SoLeDiOn schreef op 31 december 2003 @ 17:40:
Heeft iemand deze laptop met speedswitch xp op een lagere frequentie kunnen laten draaien? Want het lukt me niet.
Ik heb al van meerder mensen gelezen dat een lagere frequentie bewerkstelligen niet lukt! Zelf ook even getest en idd bij mij gebeurde er ook niks. Hij bleef constant op 1866Mhz (of iets in die buurt).

In deze thread lees ik verscheidene malen dat je de PowerNow! drivers moet installeren. Alleen bij WindowsXP zou dit helemaal niet nodig moeten zijn, tenminste als je SP1 hebt. In SP1 zitten deze drivers namelijk al ingebakken en zo het automatisch moeten werken. Ik zelf heb hier ook WinXP+SP1 maar helaas, het werkt dus niet automatisch. Toen kwam ik deze support page tegen van MS.

Het komt er op neer dat je de AMD Mobile Processor 2500+ driver even update en daarna een DWORD value toevoegen aan het registry. Het gekke is dat MS er vanuit gaat dat er een bepaalde registrykey al aanwezig is:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\AmdK7\Parameters
Ik moest deze key echter nog aanmaken en daarna kon ik hier pas de
On the Edit menu, point to New, click Dword Value, and then add the following registry value:

Value name: HackFlags
Radix: Hexadecimal
Value data: 1
stap doen. Daarna opnieuw opstarten en jawel :) het werkt! Voor de zekerheid ook nog even AMD Powernow! Dashboard geinstalleerd en je ziet heel mooi de CPU speed fluctueren!

Mijn vraag voor degene met WinXP die deze truuk helemaal niet hebben hoeven uitvoeren, kunnen jullie eens kijken of jullie de bovenstaande registrykey wel gewoon hebben? Zoals gezegd bij mij ontbrak deze gewoon na WinXP+SP1 install :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Laatst online: 12:59
Ik ben van plan deze laptop binnenkort aan te schaffen, nu had ik nog twee vraagjes:
- kan je er voor kiezen het beeldscherm uit te schakelen als je het scherm dichtklapt,
- worden er programma's bij de combo-drive geleverd (DVD speler en brandprogramma)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de notebook dichtklapt dan gaat het scherm binnen een min. vanzelf uit.
en ja er zit power dvd en easycdcreator bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
ik heb iets raars met mijn Jewel 2785. Op willekeurige momenten hoor ik opeens een hoog tikkend geluid (moeilijk te omschrijven...). Wanneer ik op de MP3 knop op de voorkant druk dan verdwijnt het geluid meteen! Deze "truuk" werkt alleen met de MP3 knop, iemand enig idee wat het probleem kan zijn (en oplossing..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Ik heb maandag deze laptop aangeschaft, en hij bevalt me tot nu toe HEEL erg goed..... Helaas zitten er bij mij wel 2 dode pixels in, maar helaas... net geen garantie.....

Maargoed, om even to the point te komen, die MP3-speler die aan de voorkant zit, hoe werkt dat ding precies? Ik heb inmiddels al een map C:\MP3 en daarin staan een 10-tal mp3's.... hoe krijg ik het voor elkaar dat hij die mp3's afspeelt? als de laptop nu uit staat en/of in standby stand staat, en ik op de knop "mp3" druk (aan de voorzijde), dan gebeurt er helemaal niks... :|

MP3Player heb ik ook geinstalleerd, maar dat helpt niks....

Dus graag een oplossing voor dit (luxe") probleem :P

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik loop ook steeds te klooien met het mp3 knopje. De handleiding is er ook niet al te duidelijk over. Ik geloof dat je eerst met MP3DJ een playlist moet maken. Deze wordt in de root van je C-partitie opgeslagen, en vanaf dat moment moet de speler werken...
Echter. Het lukt mij niet om de speler aan de gang te krijgen onder window (2000). Als de laptop uit is, doet hij het wel, staat hij aan, dan reageerd hij niet meer op de knopjes. Wat doe ik fout (ik heb uiteraard alle software netjes geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
deepbass909 schreef op 21 januari 2004 @ 16:21:
Echter. Het lukt mij niet om de speler aan de gang te krijgen onder window (2000). Als de laptop uit is, doet hij het wel, staat hij aan, dan reageerd hij niet meer op de knopjes. Wat doe ik fout (ik heb uiteraard alle software netjes geïnstalleerd)
Aan de onderkant van je laptop kan je de MP3 speler aan/uit zetten met een switch. Misschien dat dit je probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ja, heb ik al geprobeerd, en hij staat op mp3. Ook over dit knopje is trouwens niks in de handleiding te vinden, en ook het functioneren is mij nog erg onduidelijk. Het ene moment werkt de speler inderdaad niet meer na omzetten van het knopje, een ander moment blijft hij vrolijk doorspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Het knopje stond bij mij dus vrolijk op uit, maar als ik nu dus de laptop alsnog uitzet en probeer af te spelen, dan start de mp3-speler echt niet op :(

Als de laptop aan staat dan kan ik het scherm mbv die MP3-player wel aanzetten, maar reageren, ho maar!

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je moet het knopje een paar seconden indrukken als de laptop uit staat, ik heb hier de sky versie en dit werkt perfect als de laptop uitstaat.
Als de laptop alleen op de battery staat duurt het nog langer voor hij aan gaat.

En inderdaad gewoon mp3's in de map c:\mp3 gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als de laptop uitstaat, moet ik het knopje 4 sec. indrukken, zoals in de handleiding staat. Maar volgens de handleiding moet hij ook in windows kunnen starten als je het knopje 2 sec. indrukt, maar wat ik ook probeer, onder windows werkt het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:18
Weet iemand wat de maximale resolutie van het beeldscherm van de vernieuwe Brilliant 2785 wordt?

Ik wou eerst de oude versie aanschaffen, maar de max. resolutie van 1024*768 is te laag voor mij, als designer. Deze nieuwe Brilliant lijkt me echt de perfecte laptop voor mijn behoeften, maar ik hoop dat de prijs van deze nieuwe versie niet de lucht in schiet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Cinner schreef op 21 januari 2004 @ 20:04:
Weet iemand wat de maximale resolutie van het beeldscherm van de vernieuwe Brilliant 2785 wordt?

Ik wou eerst de oude versie aanschaffen, maar de max. resolutie van 1024*768 is te laag voor mij, als designer. Deze nieuwe Brilliant lijkt me echt de perfecte laptop voor mijn behoeften, maar ik hoop dat de prijs van deze nieuwe versie niet de lucht in schiet!
Dat is een SXGA+, 1400x1050. Kan em je verkopen voor 1249 euro incl BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Je kunt hem verkopen? Werk je in een winkel of ben je niet tevreden met je aankoop? Ik ben wel van plan om er een aan te schaffen met een grotere HD dan normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Cinner schreef op 22 januari 2004 @ 01:52:
Je kunt hem verkopen? Werk je in een winkel of ben je niet tevreden met je aankoop? Ik ben wel van plan om er een aan te schaffen met een grotere HD dan normaal...
Ik 'ben' een winkel in de zin dat ik doe aan verkoop van hardware (gewoon legaal, via BV met BTW-factuur enzo :)). Normaal verkoop ik niet online maar doe ik alleen aan directe verkoop (om zo persoonlijke service te bieden), maar het mooie van Jewel is dat zij alle garantie-afhandelingen direct op zich nemen (en dat heel goed doen!).

Uiteraard zijn alle opties mogelijk, maar daarvoor moet je mailen (zie profiel).

[ Voor 30% gewijzigd door Knakker op 22-01-2004 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Knakker schreef op 22 januari 2004 @ 00:40:

Dat is een SXGA+, 1400x1050. Kan em je verkopen voor 1249 euro incl BTW :)
Heb je ervaring met deze vernieuwde 2785? Waarom kun jij hem al aanbieden en de bekende online dealers niet?

Kun je iets vertellen over het beeldscherm, dus is hij bv geschikt voor games, geen ghosting effect?

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Cinner schreef op 22 januari 2004 @ 14:53:
[...]

Heb je ervaring met deze vernieuwde 2785? Waarom kun jij hem al aanbieden en de bekende online dealers niet?

Kun je iets vertellen over het beeldscherm, dus is hij bv geschikt voor games, geen ghosting effect?

Alvast bedankt voor de info!
De nieuwe prijslijst waarop ie vermeldt staat is gister binnengekomen :). Ik verwacht dat anderen met een week hem wel online hebben.

Ik heb nog geen 2785 verkocht (alleen wat Jade 8070s en Topaz 9500s); maar ik denk dat je ervanuit kunt gaan dat het beeldscherm dezelfde is als in de Jade 8070 (die ikzelf ook heb). Daarop heb ik totaal geen last van ghosting (speel héél af en toe eens Counter-Strike); het scherm is haarscherp en is heel helder.

Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is Jewel echt een fantastisch merk. Hun service is fantastisch en hun producten zijn - althans de notebooks die ik heb gezien - van hele degelijke kwaliteit. Dat is ook de reden dat ik die dingen verkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Knakker op 22-01-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Momenteel heb ik een Toshiba Satellite Pro 4600. Opvallend aan het beeldscherm van die laptop is dat de maximale resolutie, 1024*768, er goed uitziet, maar een resolutie lager, namelijk 800*600 ziet er niet uit! Het beeld wordt dan vrij 'korrelig', echt lelijk. Nu weet ik dat dit niet aan mijn exemplaar ligt, alle Satellite 4600's hebben dat.

Is dit bij andere laptopbeeldschermen ook het geval, bij de 2785 bv? Het is voor mij niet de bedoeling dat als ik mijn 1400*1050 beelscherm eens op een lagere resolutie instel, lelijk beeld heb...

[ Voor 3% gewijzigd door Cinner op 22-01-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Alle lcd's worden lelijk op een resolutie lager dan bedoeld. Dit komt omdat hij moet gaan interpoleren, en dat kan zo'n scherm gewoon niet goed. Vandaar dat je met een lcd vast zit aan zijn ideaal resolutie. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
deepbass909 schreef op 22 januari 2004 @ 17:19:
Alle lcd's worden lelijk op een resolutie lager dan bedoeld. Dit komt omdat hij moet gaan interpoleren, en dat kan zo'n scherm gewoon niet goed. Vandaar dat je met een lcd vast zit aan zijn ideaal resolutie. Helaas.
Dat is heel jammer. Is de ideale resolutie altijd de hoogste resolutie die het beelscherm aankan? Dus een sxga beeldscherm ziet er alleen goed uit op 1400*1050?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik wilde deze laptop kopen:
Acer - Aspire 1454LMib / LX.A1305.024
Processor: AMD Athlon™ XP 2500+
System Memory: 512MB DDR-333 SDRAM, upgradeable to max. 2048MB
Storage: 60GB HDD + 4-in-1 card reader supporting Secure Digital, SmartMedia, MultiMediaCard and Memory Stick formats
Storage Devices: DVD+/-RW Drive
Display: 15.0 inch XGA TFT LCD with 1024 × 768 pixels resolution, 16.7 million colours
Graphics: ATI MOBILITY RADEON 9200 with 64MB VRAM
Audio: Audio system with two speakers
Networking: Integrated V.92 56 Kbps modem, 10/100 Mbps Fast Ethernet, Acer InviLink™ IEEE 802.11g
Communication: Bluetooth™
I/O Ports: S-video-out, IEEE 1394 port, 4 x USB 2.0 ports, Infrared (FIR) port........
Software: BIOS User and Administrator passwords, Acer Launch Manager, Acer System Recovery CD, Norton AntiVirus™, Adobe® Acrobat® Reader®, CyberLink® PowerDVD®, NTI® CD Maker™
Operating System: Microsoft® Windows® XP Home Edition
Dimensions: 330mm (W) x 272mm (D) x 31mm (H) / Weight: 2.93kg

wat vinden jullie hiervan?
Kan je der ook goed spelletjes op spelen?
Hij is €1260 bij pcsnel.nl

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Flipm0de schreef op 22 januari 2004 @ 18:23:
ik wilde deze laptop kopen:
Acer - Aspire 1454LMib / LX.A1305.024
Processor: AMD Athlon™ XP 2500+
System Memory: 512MB DDR-333 SDRAM, upgradeable to max. 2048MB
Storage: 60GB HDD + 4-in-1 card reader supporting Secure Digital, SmartMedia, MultiMediaCard and Memory Stick formats
Storage Devices: DVD+/-RW Drive
Display: 15.0 inch XGA TFT LCD with 1024 × 768 pixels resolution, 16.7 million colours
Graphics: ATI MOBILITY RADEON 9200 with 64MB VRAM
Audio: Audio system with two speakers
Networking: Integrated V.92 56 Kbps modem, 10/100 Mbps Fast Ethernet, Acer InviLink™ IEEE 802.11g
Communication: Bluetooth™
I/O Ports: S-video-out, IEEE 1394 port, 4 x USB 2.0 ports, Infrared (FIR) port........
Software: BIOS User and Administrator passwords, Acer Launch Manager, Acer System Recovery CD, Norton AntiVirus™, Adobe® Acrobat® Reader®, CyberLink® PowerDVD®, NTI® CD Maker™
Operating System: Microsoft® Windows® XP Home Edition
Dimensions: 330mm (W) x 272mm (D) x 31mm (H) / Weight: 2.93kg

wat vinden jullie hiervan?
Kan je der ook goed spelletjes op spelen?
Hij is €1260 bij pcsnel.nl
Ziet eruit als een prima laptopje, op beeldscherm en de videokaart na. Als je met beeldbewerkingprogramma's aan de slag gaat is 1024x768 echt te klein, en de videokaart zal zeker huidige games redelijk goed afspelen, maar de Ati M10 (radeon 9600) zal waarschijnlijk een stuk beter zijn voor games van nu en de nabije toekomst. Deze videokaart zit in de Jewel Briliant 2785, maar die laptop heeft standaard minder extraatjes als de laptop die je beschreew, zoals een dvd-writer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vergeet trouwens die 16,7 miljoen kleuren. Een tft is nooit 24 bit, maar bijna altijd 18bit. Dit zijn nog steeds veel kleuren, maar kleurgradatische zijn niet vloeiend meer.
Trouwens je ideaal resolutie van een tft is ook tevens de max resolutie van je tft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
deepbass909 schreef op 22 januari 2004 @ 19:41:
Vergeet trouwens die 16,7 miljoen kleuren. Een tft is nooit 24 bit, maar bijna altijd 18bit. Dit zijn nog steeds veel kleuren, maar kleurgradatische zijn niet vloeiend meer.
Trouwens je ideaal resolutie van een tft is ook tevens de max resolutie van je tft
Ziet 1024x768 op een sxga beeldscherm erg lelijk uit, of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Cinner schreef op 22 januari 2004 @ 20:01:
[...]

Ziet 1024x768 op een sxga beeldscherm erg lelijk uit, of valt dat wel mee?
Ik moet zeggen dat ik het 'wel mee vind vallen' - het beeld ziet er nog aardig uit in1024x768 - maar een TFT is en blijft gemaakt voor één vaste resolutie; in het geval van de 2785 is dat dus 1400x1050. Dat is gewoon een enorm verschil.

Maak maar eens een screenshot van je desktop in 1024x768, open die in PSP of Photoshop en resize dat naar 1600x1200. Zet vervolgens je monitor op die resolutie en bekijk je screenshot full-screen. Dan krijg je een beetje een idee.

Ik dacht eerst ook dat ik 1400x1050 véél te klein zou vinden voor gewoon werk, maar dat valt echt reuze mee. En bovendien kan je altijd nog het lettertype vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 00:16
Weet iemand hoe het nu zit met SMART voor de HDD? Als de laptop opstart staat er SMART capable but disabled, maar als ik met speedfan kijk kan ie wel allerlei gegevens over de HDD vinden. Dan geeft ie gewoon die balkjes van fitness en performance.
Zou SMART dan toch aan staan?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pverwegen/images/smart.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door TeringJantje op 26-01-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
niemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

De bios doet niets met de smart capabele hdd. Dus voert ook geen check uit op brakke mechanismes. De bios is dus smart-reading disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
MaDLiVe schreef op 27 januari 2004 @ 23:49:
[...]

De bios doet niets met de smart capabele hdd. Dus voert ook geen check uit op brakke mechanismes. De bios is dus smart-reading disabled.
Dus alleen de bios doet niks met smart maar windows en zo wel.
Weer wat geleerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe het met de voorraad zit bij de winkels met deze laptop?

Wil hem morgen namelijk gaan halen bij Computerland Eindhoven

Maar dan de + versie en met 512 Mb DDR & 60Gb HDD

Zijn er bekende leveringsproblemen met deze laptop of kan ik met een gerust hart gaan slapen en morgen een juweeltje rijker zijn?!?!?!

• Cinner
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 21:25:
Weet iemand toevallig hoe het met de voorraad zit bij de winkels met deze laptop?

Wil hem morgen namelijk gaan halen bij Computerland Eindhoven

Maar dan de + versie en met 512 Mb DDR & 60Gb HDD

Zijn er bekende leveringsproblemen met deze laptop of kan ik met een gerust hart gaan slapen en morgen een juweeltje rijker zijn?!?!?!
Ik vraag me ook af of iemand deze vernieuwde 2785 al gehaald heeft?

• p2bds
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 18:04
Ja, ik heb nu anderhalve week de SXGA+, met 512MB PC2700 CAS2 Apacer geheugen BTW.
Hoewel ik niet direct een perfect exemplaar had, ben ik wel netjes geholpen met een nieuwe door Computerland Eindhoven
Bevalt prima! :*)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Na lange tijd in V&B gaat deze topic naar een nieuw tehuis :P

Move VB->CSL

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Wat was er de eerste keer niet goed aan dan??

ik ga over een uurtje naar Computerland Eindhoven hopelijk hebben ze er nog staan!!

• p2bds
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 18:04
2 constant-lit pixels

Verwijderd

Heb hem NET besteld bij Computerland Eindhoven

2785+
512 DDR
60Gb HDD(5400 rpm)

1398 pleuries

Hij zei dat íe waarschijnlijk maandag klaar is!

Jullie horen nog van mij wat ik er van vind!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:24:

1398 pleuries
Is hij standaard duurder dan de oude variant dan? De oude versie is een stuk voordeliger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik nie.....hij kostte zonder de upgrades 1299,-.

niet duur al zeg ik het zelf...... M10 videokaart SXGA scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Welke upgrades had je gekocht? Ik denk een iets grotere HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op 14 februari 2004 @ 16:45:
Welke upgrades had je gekocht? Ik denk een iets grotere HD?
1299

60 Gb ipv 40 Gb = + 99,-

wordt dus 1398 totaal......+ 2 euro fooi wordt dus 1400,- :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Mijn lcd begint kuren te vertonen. De backlight wilt niet altijd even scherp branden. Soms flikkerd ie echt hevig. Lekkere reperatie service trouwens bij de targa (zelfde laptop) helpdesk. Ze hebben een tijd gelee mijn hdd vervangen maar kennelijk niet klemgeschroefd. Kwam gister thuis en toen zag de laptop geen bootable disk. Ik schrok al. Bijna een hoop belangrijke data kwijt. Gelukkig bleek de hdd alleen los te zitten.

Even kijken wanneer ik hem terug kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 17:24:

2785+
512 DDR
60Gb HDD(5400 rpm)

1398 pleuries

Hij zei dat íe waarschijnlijk maandag klaar is!

Jullie horen nog van mij wat ik er van vind!!!
Heb je hem al? Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem vanmiddag opgehaald!

Ziet er allemaal zeer netjes uit.....ik ga NU windows XP Prof NL erop zetten en dan kijken hoe het SXGA scherm is en de algemene dingen....

Hij doet degelijk aan en is zeker stil!

Er zou een Ati M10 inzitten.....de boekjes spreken van een M9 maar ik ga er vanuit dat het een M10 is.....dalijk met WIndows erop ff kijken.....

Verwijderd

Het is inderdaad een M10(9600) :-)

Windows Xp loopt zeer vlot, opstarten doet ie in 50 sec.
De speakers vind ik best te doen voor een laptop!

3DMark2001 = 8951 :9~

PLUSPUNTEN

- Prijs
- GPU
- Doet degelijk aan
- Stil

MINPUNTEN

- Constante kleine tikjes vanuit de HDD(nee niet das leesgevroem)

Al met al ben ik zeer tevreden met dit beesje!!! 8)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 09:38:
Het is inderdaad een M10(9600) :-)

Windows Xp loopt zeer vlot, opstarten doet ie in 50 sec.
De speakers vind ik best te doen voor een laptop!

PLUSPUNTEN

- Prijs
- GPU
- Doet degelijk aan
- Stil

MINPUNTEN

Die tikjes zijn niet van de HDD, zet je IR eens uit en kijk dan of ze nog steeds aanwezig zijn.

Mijn laptop is :( Zat gister in windows (beetje chatten enzo). Toen besloot ik ut2k4 te gaan spelen. Begon te hdd toch te klikken. Omdat die van mij bij de lidl vandaan kwam moest ik dus bellen met een lijn die niet met tmobile te bereiken is. Ik heb geen vaste telefoon dus nu wachten op hun mailtjes.

• Cinner
Wil je 3DMark2003 eens proberen? Ik wil wel eens weten hoe de laptapt met de nieuwe generatie games om kan gaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Cinner op 19-02-2004 13:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 09:38:

MINPUNTEN

mute je pc speaker, mic, cd speler, phone line en je tv ingang eens met volume regeling van windows. ;)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
IK HEB OOK NIEUWS!

Ik heb deze laptop alleen dan met 2400+ verder zelfde specs.

Ik heb hem in September vorig jaar gekocht. 5,5 maand oud dus.

En nu > Een defecte accu! :( ;(

Gaat niet langer dan 15 min mee! Ik gebruik hem i.c.m. een WiFi kaart en ik weet dat dat stroom zuigt, maar dit slaat echt alles. Hij valt ook regelmatig uit tijdens het opstarten en wil niet opstarten als de accuspanning onder 10% zit.

Ik heb al naar Computerland gemaild. De garantie op de accu is 3 maanden (Kut met een dikke K dus...) Ik heb gewoon 1 jaar garantie, want als er iets defect is, is dat binnen een jaar is mijn ervaring. (Even niet gezien dat de accu garantie slechts 3 maanden is :X , waar ik dus nu 2 maanden overheen zit)

De Accu heeft geen extreme condities gehad en is gewoon opgeladen toen de accu leeg was. Heeft wel eens een week aan de spanning gehangen, maar dat was omdat tie een week aan stond.

Ik hoop op een oplossing. Nieuwe accu kost 140 Euro :r

[ Voor 12% gewijzigd door Stinger666 op 19-02-2004 16:20 ]

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoi

Even over de accu van deze laptop's hoelang gaat die van jullie mee ?????
Mijn accu gaat bijna 2 uur mee op een paar minuten na, ik meende dat dit in het begin langer was maar weet het niet meer zeker dacht 2.5 uur.
Gebruik hier wel de prowernow van amd en win2000.

Onder narmale omstandigheden, beetje internet enzo, geen zware dingen zoals spelletjes.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste