Toon posts:

YAMADA DVX-6000

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.798 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peerke007
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2020
De la van mijn Yamada gaat niet meer open.

Er zit nog een cd in. Hij heeft het een paar weken goed gedaan, nu gaat de la onmogelijk meer open. Heeft iemand dit ook, een vriend van me, die samen met mij zo'n ding heeft gekocht een week of drie geleden heeft het nl. ook.

Als iemand me kan helpen?!

P

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
ik heb hem opengeschroeft en eruit gehaald, de warranty sticker was al gescheurd bij mij. je kan hem ook met de lade naar beneden vasthouden en dan flink schudden en de hele tijd eject drukken, hielp bij sommige mensen, en dat die vaszit, komt omdat iemand de dvd/cd er fout in doet, dat had mijn kleine broertje bij mij thuis gedaan :X ...

Gallery

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online

Domino

Wen ADA moon??

Stekker eruit, eject knop indrukken en houden. Stekker er weer in.

Werkte bij mij.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

Anoniem: 77642

Peerke007 schreef op 29 januari 2004 @ 23:19:
De la van mijn Yamada gaat niet meer open.

Er zit nog een cd in. Hij heeft het een paar weken goed gedaan, nu gaat de la onmogelijk meer open. Heeft iemand dit ook, een vriend van me, die samen met mij zo'n ding heeft gekocht een week of drie geleden heeft het nl. ook.

Als iemand me kan helpen?!

P
Ik heb 1 x op de bovenkant geramt en sprong weer los >:)

Nooit meer problemen gehad.

• Peerke007
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-12-2020
Dank voor de vele tips echter NoGo.

Aardig geramd, op z'n kop gehouden, aan en uit met de ejectknop.

Eynstein geeft als tip om op het internet te zoeken naar een oplossing, lekker is dat. Ik denk dat ik ze beide terug ga sturen. :'(

Mocht er nog andere slimme ideeen zijn dan houd ik me aanbevolen.

• BiG-GuY
openschroeven, dan kan je zeker zien waar die zit, bij lag die volledig uit drive op een leeg stuk in de yamada :P...

Gallery

Anoniem: 104458

Hey ik had een vraag eerst kon ik gewoo nsub selecteren en hij deed het maar nu, ik had driver geupdate en wat aan setting bij subs gedaan volgens mij en nu als ik subs wil selecteren krijg ik zo een hand te zien dat het niet kan iemand een idee hoe ik dat kan oplossen??

alvast bedankt

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geselecteerd met de angle knop?
Naar welke firmware ben je eigenlijk overgestapt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Anoniem: 104458

zo het is opgelost was toch de angle hehe >:)

[Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 104458 op 31-01-2004 00:27]

Anoniem: 104601

Heeft er iemand een idee van de prijs van de DVX6000 in Belgie? In de winkel hier bij mij in de buurt bedraagt de prijs 149,00EUR. Ik heb op een aantal Nederlandse of Duitse sites prijzen gezien van 115,00EUR. Dit verschil vind ik nogal groot. Daarom mijn vraag: In welke winkel(-keten) in Belgie kan je de goedkoopste prijs vinden?

Anoniem: 24537

is er al iets bekend over wanneer de nieuwe firmware gaat komen en wat de specificaties hiervan zijn?

Anoniem: 57341

Hoi allemaal,

Ik heb de yamada 6000 al een week, en het werkt perfect.

Alleen als ik meerdere divx films met sub op een dvd-rw zet , dan pakt ie de sub niet meer, terwijl als ik het op een cdr zet , hij het wel weer doet.

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen ??

Anoniem: 81951

In de nieuwe firmware kan je in het navigatiescherm de te gebruiken subtitle-file selecteren met de angle-toets. Als je vervolgens een divx afspeelt zal hij de geselecteerde subtitle gebruiken.
Bij de oude firmware werkt dit niet.

Ja, ik heb de laatste firmware, en ik wis dat je met de angle toets de sub moet selecteren.

Maar dat luk dus niet al;s ik de films op een dvd-rw zet.
Dan krijg ik nl een hekje als ik de angle knop indrukt.

Het is heel erg vaag.

Anoniem: 77642

Anoniem: 57341 schreef op 02 februari 2004 @ 16:06:
Ja, ik heb de laatste firmware, en ik wis dat je met de angle toets de sub moet selecteren.

Maar dat luk dus niet al;s ik de films op een dvd-rw zet.
Dan krijg ik nl een hekje als ik de angle knop indrukt.

Het is heel erg vaag.
Zorg ervoor dat de sub een srt file is.
Subtitle en film moeten de zelfde naam hebben.

Als je dan de srt selecteert met de angle knop geeft hij een melding, zodra dan de film word afgespeeld krijg je een gele ondertiteling.

Ja,

Het frappante is dus :

Als ik precies dezelfde film op cdrw zet, en ik speel hem af dan pakt ie de sub wel.
Maar als ik precies dezelfde film met dezelfde file ( avi en srt ) op een dvdrw laat afspelen dan pakt ie de sub niet.

Het verschil is alleen dat er op de dvdr meerdere films erop staat die ieder een eigen map heeft.
Ik heb alle films op cdrw laten afspelen eerst5, en ze doen het allemaal perfect met ondertiteling !
Maar zodra ik die films op 1 dvdrw zet ( voor mij is het dus makkelijk, dan hoef ik niet steeds te switchen van cd, en ik heb hem daarvoor ook gekocht ),
dan leest ie de sub ( .srt ) niet meer.

Heeft er iemand het al eens geprobeerd ?

Thnx

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 18:19

AlbertTCB

swing it baby

For what it's worth:

Ik heb na veel lezen, veel zoeken en veel twijfel toch besloten de Yamada 6000 te bestellen. Als leek ging ik eerst natuurlijk voor de Kiss, maar na meer gelezen te hebben blijkt die voor 't extra geld niets meer te bieden.

Jammer alleen dat deze (de Yamada) ook met gele subtitles zit (na een firmware update). Zijn die lui bij Yamada soms kleurenblind? In welk land hebben ze gele subtitles? Subtitles moeten wit zijn met een zwart randje... easy...

Hopelijk passen ze dat nog aan. In de toekomst wil ik toch graag een divx player die nieuwe technieken als Qpel aankunnen. De Elta 8883 en de Medion MD7475 (100 euro) hebben dit wél, maar voorlopig nog geen subtitles. Én ze worden niet in Nederland verkocht wat ruilen (bij problemen) een stuk moeilijker maakt.

In ieder geval iedereen bedankt voor de bijdrage in deze thread. Ik zal natuurlijk m'n bevindingen ook hier posten :D

I'm just taking care of business

Anoniem: 70787

Ik hoop ook dat er snel weer nieuwe firmware uitkomt, want dit is niks :(

De helft van de tijd zijn de subs niet te lezen

Anoniem: 104696

Is het moeilijk installeren dan?
Anoniem: 81951 schreef op 02 februari 2004 @ 14:10:
In de nieuwe firmware kan je in het navigatiescherm de te gebruiken subtitle-file selecteren met de angle-toets. Als je vervolgens een divx afspeelt zal hij de geselecteerde subtitle gebruiken.
Bij de oude firmware werkt dit niet.

Anoniem: 104696

heeft iemand een duidelijke handleiding om de firmware te installeren. Mijn yamada 6000 draait nl als een trein, aleen geen subs( srt), ook niet met angle toets. Ben nl bang dat ik hem verkloot als ik het fout doe :)

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 19:25
Anoniem: 57341 schreef op 02 februari 2004 @ 16:27:
Maar zodra ik die films op 1 dvdrw zet ( voor mij is het dus makkelijk, dan hoef ik niet steeds te switchen van cd, en ik heb hem daarvoor ook gekocht ),
dan leest ie de sub ( .srt ) niet meer.
Je zegt ook dat je het in mappen op de dvd zet. Helpt het als je deze mappen korte simpele namen geeft? Ik zou namelijk kunnen voorstellen dat de mappen net als de subs niet een te lange naam mogen hebben.

En voor koekenbroek:
Hier staat naast de firmware ook een pdf document met enige documentatie. Maar zo moeilijk is het niet, als je maar weet hoe je iso's moet branden. Daarna kun je hem gewoon in de speler stoppen en dan gaat het allemaal automatisch.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 09:42

WieMie

WieMie Actief

Mijn speler speelt nu helemaal geen DVD-R meer af... Eerst af-en-toe nog wel, nu helemaal niet meer. DVD+R geen problemen.

Anoniem: 104833

Ik heb de yamada vorige week gekocht en loop aan tegen het volgende probleem:
alles doet het goed behalve gedownloade films van internet (avi).
de film begint 5 seconden en breekt dan af.
Heeft iemand enig idee of ik iets fout doe (soort bestand, kopieeren o.i.d.)?
Zou hiermee geholpen zijn.....

• cool_zero
Anoniem: 104833 schreef op 03 februari 2004 @ 17:37:
Als dit bij alle divx-films niet werkt en je hebt verschillende en meerdere geprobeerd, dan kan het natuurlijk zijn dat je yamada niet helemaal in orde is.

[Voor 29% gewijzigd door cool_zero op 03-02-2004 17:53]

• Anoniem: 104846
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 104601 schreef op 01 februari 2004 @ 18:39:
Heeft er iemand een idee van de prijs van de DVX6000 in Belgie? In de winkel hier bij mij in de buurt bedraagt de prijs 149,00EUR. Ik heb op een aantal Nederlandse of Duitse sites prijzen gezien van 115,00EUR. Dit verschil vind ik nogal groot. Daarom mijn vraag: In welke winkel(-keten) in Belgie kan je de goedkoopste prijs vinden?
Bij ons momenteel in promo prijs als je dit vermedlt bij je beselling aan 135 euro en je kan hem online bestellen. Bij de opmerkingen vermelden afspraak Peter

http://divx.hsware.be

ook andere toestellen beschikbaar ...

krijgen deze week nieuwe lading binnen...

• Anoniem: 104846
  • Niet online
Anoniem: 104833 schreef op 03 februari 2004 @ 17:37:
Ik heb de yamada vorige week gekocht en loop aan tegen het volgende probleem:
de film begint 5 seconden en breekt dan af.
Heeft iemand enig idee of ik iets fout doe (soort bestand, kopieeren o.i.d.)?
Zou hiermee geholpen zijn.....
installeer eens de nieuwste firmware staat op onze site ..

http://divx.hsware.be

onder sectie firmware als dit niet helpt is er inderdaad iets mis met je toestel en doe je best beroep op je garantie ..

Anoniem: 90241

ik las bij de nieuwe fw update vd philips 737 dat de zoom functie verbetert is. Aangezien beide voor zover ik weet een ESS Vibratto chipset hebben, vraag ik mij af wanneer de zoom functie bij de 6000 verbetert wordt. De 2x zoom die er nu opzit slaat nergens op, is veel te veel. Dit zou of traploos of 1,25x, 1,5x en 2x oid moeten zijn.

Anoniem: 94933

Ik heb een DVX 6000 maar per ongeluk is de firmware cd erin geraakt en toen mn zusje 'erase' zag heeft ze hem snel uitgezet... nu reageert ie nergens op, wat kan ik nu doen?

het belangrijkste is dat ik de cd eruit kan halen omdat ik anders nooit mn geld terug krijg als ik hem terug struur, de eject werkt nu helemaal niet meer...

• cool_zero
Da's niet zo mooi. Hoe je die cd eruit kan halen staat hierboven(niet zo ver) al een keer beantwoord. Zie je trouwens helemaal niets meer?

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
eXhale schreef op 23 september 2003 @ 09:05:
Deze zit rond de 90 euro inkoopprijs :9
Iemand ervaringen met deze speler?
bij welke distibuteur in Nederland kun je deze krijgen..?

• cool_zero
Ik keek net toevallig in het topic van de philips dvd737. (Dit apparaat heeft dezelfde chipset als de yamada) In dit topic kwam een tool naar voren die ook best nuttig is voor de yamada gebruikers. Met deze tool kun je in een oogopslag zien of je divx/xvid film toevallig QPEL of GMC gebruikt. Dan weet je voordat je hem op cd brandt of de avi-file gaat werken. De tool staat hier:
http://www.yamadaaa.de/ftp/avicheck.zip

• The Dolf
  • Niet online
Daar hebben we het programma GSpot al voor.

Gezocht!
Router

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

The Dolf schreef op 05 februari 2004 @ 22:44:
Daar hebben we het programma GSpot al voor.
Huh? Gspot geeft toch geen QPEL of GMC informatie weer? B)

Anoniem: 103969

" Met deze tool kun je in een oogopslag zien of je divx/xvid film toevallig QPEL of GMC gebruikt. Dan weet je voordat je hem op cd brandt of de avi-file gaat werken. De tool staat hier:"

Zijn QPEL / GMC nieuwe technieken die binnenkort in alle DIVX bestanden zitten, zodat onze Yamada waardeloos is geworden omdat ie dat niet afspeelt?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 103969 op 06-02-2004 11:00]

• cool_zero
Anoniem: 103969 schreef op 06 februari 2004 @ 10:33:
Zijn QPEL / GMC nieuwe technieken die binnenkort in alle DIVX bestanden zitten, zodat onze Yamada waardeloos is geworden omdat ie dat niet afspeelt?
Het zijn wel nieuwe technieken die voor verbetering zorgen, maar of ze in de toekomst veel gebruikt worden is afwachten. Met portable mp3spelers heb je net zoiets gehad. Veel van de mp3 spelers konden geen variable bitrate mp3's afspelen. Vbr mp3's zijn in principe beter, maar worden tegenwoordig nog steeds niet vaak gebruikt dus je kunt nog steeds goed uit de voeten met die mp3spelers.

De volgende generatie divx-spelers ondersteund het al wel, maar die hadden nog wat andere problemen. Voor meer info hierover moet je even in dit topic kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847239

Anoniem: 104710

Ik heb na alle bevindingen van jullie op dit forum ook een yamada 6000 speler aangeschaft en ben hier echt zeer tevreden over.

Enige wat ik nog wel wilde weten is hoe je bij het spelen van mp3's een programma kan afspelen. Het programma maken gaat (hoewel het niet echt gebruikersvriendelijk is maar toch..) maar ik kan het dan niet afspelen. enter drukken zorgt alleen voor nog een liedje selecteren voor het programma en de play knop intoetsen werkt niet (krijg een handje in beeld) Ik heb de firmware update van december...

Er zou nu toch allang nieuwe firmware moeten zijn?

Wordt een beetje gek van de niet te lezen ondertiteling...

Of komt het niet om de maand?

• cool_zero
Anoniem: 104710 schreef op 06 februari 2004 @ 15:44:
Enige wat ik nog wel wilde weten is hoe je bij het spelen van mp3's een programma kan afspelen. Het programma maken gaat (hoewel het niet echt gebruikersvriendelijk is maar toch..) maar ik kan het dan niet afspelen. enter drukken zorgt alleen voor nog een liedje selecteren voor het programma en de play knop intoetsen werkt niet (krijg een handje in beeld) Ik heb de firmware update van december...
Bij mij werkt het ook niet met mp3 cd's, en met cd's met video erop. De enter knop doet niet wat die behoort te doen. Door even verder te testen kwam ik er wel achter dat het bij gewone audio cd's wel goed werkt. Daar kun je dus met de program toest en en daarna de nummers het programma maken en daarna met de enter toets het programma beginnen te spelen. Daar heb je de clear toets ook weer nodig om het programma te wissen.

En wanneer de nieuwe firmware weer komt is afwachten, maar als dat om de maand zou zijn dan zou dat pas aankomende week of de week erop zijn.

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 03-07-2017
Ik ben bezig de serie 'the 10th Kingdom' te downloaden die in de nieuwsgroepen ab.movies en a.b.x wordt gepost, een geweldige aanrader qua kwaliteit in DIVX-format.
:*)
Nu krijg ik wanneer ik het afspeel op de DVX6000 het geluidsspoor met 1 à 2 seconden vertraging te horen, een tergende afknapper! :( :(
Hebben anderen dezelfde/vergelijkbare ervaring en valt hier wat aan te doen...

[Voor 4% gewijzigd door Isaak Asimov op 07-02-2004 14:40]

• cool_zero
Dat eerste over 10th kindom had je niet hoeven te vermelden. Om te kijken waar nou het probleem ligt is het misschien handig om van de films die dit probleem hebben even de info te verzamelen. Met avicheck(staat een stukje hierboven) kunnen we deze info snel tonen. Dan kunnen we misschien zien wat de overeenkomsten zijn. Ik heb het tot nu toe nog maar bij een film gehad, maar die was ook niet echt goed ge-encoded, want zelfs mijn pc deed daar moeilijk mee. De info daarvan is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Total Streams:  2
Running Time:  1:32:21
Index Chunk:  Yes
Interleaved:  Yes
Max Bytes Per Sec:  0
AUDIO: 0 - MP3 (0x55)
     Average Bitrate Per Sec:  116 kb/s
     Samples Rate:  48000 Hz
     Channels:  2
     Bits Per Sample:  0
     Variable Bitrate:  Yes  (32, 80, 128)
VIDEO:  XVID
     B-VOP: Yes
     S(GMC)-VOP: No
     QuarterPixel: No
     Frame Size:  512 x 384
     Frames Rate:  25.000
     Color Depth:  12
     Total Frames:  138548

Elapsed Time  00:00

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 03-07-2017
Attn cool_zero, ik kreeg volgende analyse:

File: H:\WUTemp\KINGDOM3\3 Xth Kingdom.avi
Total Streams: 2
Running Time: 0:50:42
Index Chunk: Yes
Interleaved: Yes
Max Bytes Per Sec: 0
AUDIO: 0 - AC3 (0x2000)
Average Bitrate Per Sec: 192 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 2
Bits Per Sample: 0
VIDEO: XVID
B-VOP: No
Frame Size: 704 x 528
Frames Rate: 25.000
Color Depth: 12
Total Frames: 76063

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 19:46
Weet er iemand of er al een nieuwe firmware update voor de YAMADA 6000 komt?

[Voor 7% gewijzigd door B___MAN op 08-02-2004 12:52]

• cool_zero
Wat me opvalt uit de gegevens van mij en Isaak Asimov van de slechte films en gegevens die ik heb van goede films is dat het volgens mij niet in de instellingen van het geluid zit. Er zijn namelijk films die met dezelfde of hogere geluidsinstellingen het wel goed doen.

Wat me wel opvalt is dat alle bestanden die problemen opleveren niet 'standaard' beeldinstellingen hebben. Zo worden er bij mij b-vop gebruikt en is de resolutie bij Isaak Asimov erg groot (gemmideld is de resolutie kleiner als de 704 x 528 pixels van deze 10th kindom versie). Deze opties zouden ervoor kunnen zorgen dat de chip het relatief zwaar krijgt waardoor je misschien het zelfde effect krijgt op te trage computers: het geluid gaat achter lopen.

[Voor 4% gewijzigd door cool_zero op 08-02-2004 16:34]

Anoniem: 81951

Een paar suggesties voor het verbeteren van de subtitles in de volgende firmware:
• Kleur van de ondertitels kunnen kiezen
• Ondertitels mogen best wat breder over het beeld
• Streepjes (als een andere persoon iets zegt) op volgende regel (oftewel houden aan de layout!!).
• Ondersteuning voor <i>deze ondertitel is cursief</i>-constructies

Dit zouden de ondertitels een stuk leesbaarder maken :Y)

Anoniem: 105438

Krypt schreef op 16 december 2003 @ 23:53:
Yup; was al bekend :Y) maar thnx anyway :>

Waar ik wel van baal is dat ie SVCD Mpegs niet direct kan afspelen (unauthored) omdat ie PBC niet aanzet; weet iemand toevallig of je dat handmatig kunt aanzetten.. nu krijg ik van die strepen en groene blokjes..
...Is het je al gelukt om SVCD's te branden op DVD en deze af te spelen? Ik heb dezelfde problemen die jij eerder aangaf (op dvd doen aparte .mpg bestanden het niet, brand ik de svcd op een cd dan doet ie het wel)

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03-2021
Zijn aardig bij Yamada, heb gevraagd of er al informatie beschikbaar was over de nieuwe firmware. Op zich een hele nette en beleefde vraag.

Echter het antwoord :

Dear Mr. --------,
please understand that we we have something else to do then offering
information about things not done yet. If there is something new
you'll find it at www.yamada.de

:p
Yamada.... bedankt voor de verheldering :p lol

In antwoord op het ultieme bevredigde antwoord van Yamada:

---------------------------------
Is this the way a company provide his customers information?
I don't think that's the way. If you are not willing to send 'normal' replies
on normal questions then please close the support account.

I think my next product will definitely another brand where support
replies in normal ways.

Although it disappointed me because Yamada DVX-6000 isn't a bad product at all
-----------------------------------

Ben benieuwd wat ik daar op krijg :p

Ik sluit dit topic nu omdat ik een goed antwoord terug gekregen heb.
vandaar dat ik dat nu niet post.
maar er is een richtlijn voor de firmware.. let op!! richtlijn!!! 3 maart. (hierbij is niet gesproken over welk jaar het dan gaat :p)

[Voor 58% gewijzigd door Lunoah op 10-02-2004 14:59]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:11
Schattige email :)
Zo ga je natuurlijk niet om met je klanten..

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
verkeerde topic :P... sorry

[Voor 82% gewijzigd door Reignman op 10-02-2004 14:23]

Noah schreef op 10 februari 2004 @ 14:00:
Ik sluit dit topic nu omdat ik een goed antwoord terug gekregen heb.
vandaar dat ik dat nu niet post.
maar er is een richtlijn voor de firmware.. let op!! richtlijn!!! 3 maart. (hierbij is niet gesproken over welk jaar het dan gaat :p)
Wat een service dat antwoord, pfff.

Hopelijk zijn in de nieuwe firmware de verbeteringen doorgevoerd waaraan (denk ik) iedereen zich ergert! Ik wacht af!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 12:32

Bergie

Lekker belangrijk...

jij krijgt tenminste antwoord, ik heb er ook al eens een mailtje heengestuurd maar nooit meer iets van weer gehoord

Yamaha MT-09

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:55
Anoniem: 105438 schreef op 09 februari 2004 @ 16:12:
[...]

...Is het je al gelukt om SVCD's te branden op DVD en deze af te spelen? Ik heb dezelfde problemen die jij eerder aangaf (op dvd doen aparte .mpg bestanden het niet, brand ik de svcd op een cd dan doet ie het wel)
Niet meer geprobeerd eigenlijk; download geen SVCDs meer; maar als jij het "probleem" hebt dan zal ik het ook wel hebben... PDC gaat gewoon niet aan; en dan decode ie fout... misschien dat het met de volgende firmware verholpen is..

Pvouput live

• B___MAN
Nou, het staat in mijn agenda... (ook bij 2005 :*))

Anoniem: 105644

Ik heb sinds een paar week ook een yamada dvx-6000 en hij werkt perfect, hij speelt alles af!
Maar ik heb toch een klein probleempje... als ik een dvd -r in de speler stop speelt hij wel af, maar zo af en toe dan hapert het beeld even... dan blijft het even stil staan en gaat dan weer verder.

Wie weet waar dat aan kan liggen? Ligt het aan de speler of aan het merk dvd -r?

Mocht het aan de speler liggen, wat kan ik hieraan doen?
Mocht het aan het merk dvd -r liggen, welk merk speelt de speler zonder problemen af?

Anoniem: 102639

dit is wel een super dingetje. heb ook sinds kort en hij speelt alles af.
paar minpuntjes: - soms pakt ie het ondertitelingsbestand niet en heb je geen subs
- blijkbaar kan je niet meerdere divx bestanden op een cd afspelen omdat bij mij het geluid dan niet meer synchroon loopt :'(

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Wat zijn eigenlijk de verbeteringen tussen de firmware (met de witte ondertiteling) en de nieuwste firmware (december 2003 met de gele ondertiteling)?

Het viel me trouwens ook op dat .sub bestanden het niet doen bij de standaard firmware (met de witte subs)?

Anoniem: 105650

mentalmadnizz

waar koop jij die spelers dan ?

Anoniem: 105729

Ik heb die speler vorige week gekocht en heb best wel een irritant probleem:

Elke keer als ik een dvdtje (originele dvd, diverse verschillende geprobeerd) er in stop moet ie een eeuwigheid zoeken, tenslotte hoor ik iets van 'kgggggggggggg' en zegt ie [no disc]. Als ik eject en opnieuw laat lezen vind ie hem wel....

Dit gebeurt elke keer als ik hem aan zet - lijkt wel een diesel die eerst moet warm worden.....

Iemand met hetzelfde probleem en een oplossing?!?!

• WieMie
  • Laatst online: 24-09 09:42

WieMie

WieMie Actief

Anoniem: 105729 schreef op 12 februari 2004 @ 12:12:

Elke keer als ik een dvdtje (originele dvd, diverse verschillende geprobeerd) er in stop moet ie een eeuwigheid zoeken, tenslotte hoor ik iets van 'kgggggggggggg' en zegt ie [no disc]. Als ik eject en opnieuw laat lezen vind ie hem wel....

Dit gebeurt elke keer als ik hem aan zet - lijkt wel een diesel die eerst moet warm worden.....

Zelfde probleem, geen oplossing. Bij mij gebeurt dit alleen bij sommige DVD's, goedkope DVD-R's, Disney DVDs en DVD's van LOTR. Anderen doen het gewoon goed. Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met het niet goed kunnen lezen van deze DVD's, misschien niet goed geperst/gebrand.

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Anoniem: 105729 schreef op 12 februari 2004 @ 12:12:

Ik meen dat dat iets te maken heeft met de regio. Hij staat standaard op regiovrij, terwijl een aantal DVD's (zoals de Disney's) een regiocode willen weten van de DVD speler.

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 09:20

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

mr. TCB schreef op 12 februari 2004 @ 12:56:
[...]

Ik meen dat dat iets te maken heeft met de regio. Hij staat standaard op regiovrij, terwijl een aantal DVD's (zoals de Disney's) een regiocode willen weten van de DVD speler.
Ik denk het niet, want mijn huidige speler is ook regiovrij en die speelt LOTR en Disney films gewoon zonder problemen.

Ik heb ook een Yamada besteld, ik zou graag willen weten wat voor DVD-RW of DVD+RW jullie gebruiken om Divx en Xvid te afspelen? Als het kan post ook DVD-/+RW die op 4 speed gebrand en afgespeeld kan worden.

En is het echt nodig om de subtitle bestanden zelfde naam te geven? Sinds de laatste update je moet ze van te vooren kiezen dus verschillende namen zou geen probleem moeten leveren, want ik wil 2 subtitles te gelijk gebruiken voor de films, zoals Engels en Nederlands, heeft iemand dit geprobeerd? want ik zag paar mensen hierover iets zeiden maar ik heb niemand gezien die het geprobeerd heb.

En last but not least :P heeft iemand ook toevallig deze speller in combinatie met een NEC ND2500 brander in gebruik? Als er iemand is die deze combinatie heeft, werken met ND2500 gebrande DVD's goed? en welke snelheid gebruik je om te branden?

Nou... dit moet genoeg zijn voor vandag :+

[Voor 7% gewijzigd door Reptile-X op 14-02-2004 06:21. Reden: Na nog een keer lezen van gehele topic een vraag verwijderd...]

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-08 08:45
mr. TCB schreef op 12 februari 2004 @ 10:09:
Wat zijn eigenlijk de verbeteringen tussen de firmware (met de witte ondertiteling) en de nieuwste firmware (december 2003 met de gele ondertiteling)?

Het viel me trouwens ook op dat .sub bestanden het niet doen bij de standaard firmware (met de witte subs)?
als je de text file leest die bij de firmware staat dan zie je dat in de firmware van dec. sub files ondersteund worden. raar he dat dan de sub files met voorgaande firmware niet werken. })
beetje zelflezen voor dat je een vraag stelt

• AlbertTCB

AlbertTCB

swing it baby

Jammer genoeg komt vriendelijkheid niet altijd samen met behulpzaamheid.....

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Rusty schreef op 13 januari 2004 @ 14:05:
Zijn er nog meer mensen die hem op een redelijk grote breedbeeld aangesloten hebben en wat vinden die van de kwaliteit?
Ik weet dat het maand verder is, maar heb je nog steeds problemen met je bereedbeld tv?
Ik heb namelijk ook een Philips breedbeeld tv van 82cm 100Hz, 5 jaar oude beestje met dual tunner en draadloos surround sys.

Ik kan wel kijken voor je hoe het bij mij doet, als ik de speler in huis heb.

• Krypt
mr. TCB schreef op 13 februari 2004 @ 15:25:
Jammer genoeg komt vriendelijkheid niet altijd samen met behulpzaamheid.....
Kom op; niet gaan flamen hiero.. heeft niemand wat aan..
Maar een beetje zelfstudie mag idd wel..

Pvouput live

Anoniem: 57997

weet er iemand een handleiding staan voor deze divx player ? deze zat namelijk niet in m'n doos. ook zat er alleen een scart kabel in, en op een van 'jullie' foto's zag ik nog een audio kabeltje/video kabeltjes. vreemd ?! verder lijkt hij me wel nieuw, er zaten wel nog beschermstrips op.
op de umax.de site of yamada.de site vond ik nergens een handleiding voor deze speler.
het is niet zo heel erg nodig, want ik heb de speler inmiddels wel aan de praat (alleen het geluid was ff zoeken)

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

koenvd

Dit zou bijgeleverd moeten zijn:
1. The player itself (any doubts on this?).
2. Remote control.
3. User Manual (in English, German and French).
4. Cables (SCART, RCA-double (for stereo sound) and RCA-single (for composite video).
5. Two AAA batteries from unknown manufacturer.
Deze lijst heb ik bij een review vandaan.

Enige manual wat je eventuel kan downloaden is in Frans, en die kan je hier vinden:
http://www.yamada.de/manuals.html

Mischien is het handig om te vertelen bij wie jij de speler gekocht heb zodat we volgende keer op moeten passen bij die gasten ;)

Anoniem: 57997

bedankt ! (gelukkig kan ik frans :7, een vertaling maken zit er helaas niet in O-) )
ik heb de shop daarjuist ff gemaild ivm die kabeltjes, en mocht het niet lukken dan zet ik het wel in de shopsurvey, dat lijkt me een geschiktere plaats voor dat soort zaken.
verder nog geen problemen tegen gekomen, heb de laatste firmware erop gezet, en nog geen crashes/vastlopers gehad.

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Geen probleem hoor :)

Maar zoals het eruit ziet ga ik mijn order annuleren :| wegens opkomst van DVX-6600 eind deze maand.
Het is niet helemaal duidelijk wat voor extra's deze speler zal hebben, maar in iedere geval word er een met GMC en Q-PEL ondersteuning.

De nieuwe speler zal ook 6000/6100 gaan vervangen dus deze zullen ook niet meer gemaakt worden. Prijs zal ook ongeveer zelfde worden. Ik heb dit op verschillende borden gelezen.

En je kan het nu al pre-orderen bij amazon.de voor 99 Eurotjes
Zie hier

Ik hoop dat ik zonder al te veel moeite mijn order kan stopen :?

• Phenomenon
  • Laatst online: 06-07 18:52
Ik heb problemen dat me boxen behoorlijk zoemen.
Ein wenig Hintergrundwissen:
Das sog. 50 Hz Brummen stammt aus dem 220 Volt Versorgungsnetz und wird in eine
Masseschleife induziert.
Solch eine Schleife entsteht, wenn zwei bereits geerdete Geräte
(über Antennenkabel bzw. Schutzleiter) zusätzlich verbunden werden.
Verschwindet das Brummen, wenn das Antennenkabel vom Tuner/Receiver gezogen wird,
hilft als einfachste Lösung ein Mantelstromfilter (Fachhandel, ca.10.- €),
der in die Antennenleitung geschaltet wird. Andernfalls sollte ein Audio-Übertrager
zwischen Gerät und Verstärker eingeschleift werden
(Auto-HiFi-Zubehör oder Conrad). Manchmal hilft auch den Netzstecker eines der Geräte
umzudrehen und andersherum in die Steckdose zu schieben.
Durch das Schaltnetzteil im Player bekommt man bei nicht vorhandener Erdung
(Schutzleiterisolierung und keine Erdung über NF-und Antenne) u.U. sehr hohe Spannungen
(die Ströme sind jedoch gering) aufs Gerät, was sich durch "unangenehme Gefühle" beim
Berühren der Chinch-Ausgänge bemerkbar macht.
Oft besteht ein Potentialunterschied zwischen der Schirmung der Antennenleitung und dem
Schutzleiter des Hausstromnetzes. Dies führt im 'harmlosesten Fall' nur zu dem Brummen im
Ton
und evtl. zu einem stehenden oder langsam durchs Bild laufenden Balken.
In schlimmeren Fällen kann der Potentialunterschied so groß sein, das Geräte beschädigt
werden
bzw. wie in Deinem Fall der FI-Schutzschalter auslöst. Du solltest es auch vermeiden
'die Verbindung zwischen Antennenstecker und Gerät' zu sein, das ist böse elektrisch ;-|
Tip :
Sogenannte Mantelstromfilter (das sind einfache 1:1 HF-Transformatoren) in alle
Antennenleitungen, also TV & Radio. Es kann durchaus sinnvoll sein zu prüfen ob die
Antenne
bzw. der Übergabepunkt des Kabelanschlusses mit dem Potentialausgleich des Hauses
verbunden sind.
Das ist Vorschrift und es ist LEBENSGEFÄHRLICH !!! wenn dies nicht gemacht wird.
Lösung:
-------
1. ANTENNENZULEITUNGEN abziehen. Ist das Brummen dann weg, hilft ein
Mantelstromfilter in der Antennenzuleitung!
2. VERBINDUNG ZUM TV-GERÄT abziehen: gleicher Effekt wie bei 1., da TV-Geräte ja
nun meistens mit ner Antenne (Kabel TV)
verbunden sind!
3. Der Reihe nach CD Player, MD, DAT abziehen, um den eventuellen Verursacher
herauszufinden.
4. VIELFACHMESSGERÄT benutzen. Alle Geräteverbindungen untereinander trennen und
mit Vielfachmessgerät jedes Gerät einzeln
zwischen Gehäuse
und Schutzkontakt der Steckdosenleisten ausmessen.Netzstecker umdrehen, kleinsten Wert
ermitteln und Stecker so lassen
(Messbereich ~ AC)
5. CINCHKABEL prüfen. Die meisten Beipackstrippen sind sehr günstig! Oftmals sind sie
nicht geschirmt (Koaxial), sondern
bestehen aus dünnem Lautsprecherkabel.
6. ALLE GERÄTE AM GLEICHEN STROMKREIS BETREIBEN. Sind Elektogeräte
miteinander verbunden, liegen sie aber an
unterschiedlichen Stromkreisen, passieren die tollsten Dinger!
7. GEHÄUSE DER GERÄTE MITEINANDER VERBINDEN (MASSEKABEL) !!!!
SCHUTZKONTAKTE NIEMALS ISOLIEREN
!!! Im Falle eines Defektes droht LEBENSGEFAHR !!!
Alternativ soll auch ein Übertrager aus dem Car-Hifi-Bereich, kostet
ca. 10 €, funktionieren. Der wird zwischen die Cinchverbindungen des
Players und die anderen Geräte geschaltet.
Ein Übertrager in diesem Zusammenhang ist ein spezieller kleiner Trafo für das Audiosignal.
Das besondere daran ist, daß die Übertragung im Verhältnis 1:1 stattfindet, d.h. im Gegensatz
zu den sonst bekannten Trafos
wird die Spannung weder erhöht, noch verkleinert.
Wie bei jedem Trafo üblich, sind die beiden Seiten nicht leitend miteinander verbunden,
dadurch kann es auch nicht mehr zu
einer Brummschleife kommen,
weil auch die Signalmassen der beiden Geräte nicht verbunden werden. Der Nachteil des
Übertragers ist die leichte
Verschlechterung der Signalqualität
und außerdem muß die Impedanz zur Ausgangsimpedanz des Players und zur
Eingangsimpedanz des Verstärkers passen. Ein
Mantelstromfilter ist daher meist die einfachere Lösung.
Uit de pfd file van Yamada, alleen ik kan geen Duits :D

Iemand die weet wat het ongeveer inhoud?

• Reptile-X

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Eindelijk! Yamada DVX-6600 staat op umax.de

Als je de foto ziet, het lijkt erg op DVX-6000:
Yamada DVX-6600

Inderdaad het ondersteund Global Motion Compensation (GMC) , Quarter Pixel Compensation (Q-PEL) en Voibs-OGG

Ik hoop dat het snel deze kant op komt want ik kan niet meer wachten :P

EDIT: Ik heb een nieuwe topic geopend :*)
Zie hier:Yamada DVX-6600

A.U.B post je verdere reacties over deze speler daar :)

[Voor 23% gewijzigd door Reptile-X op 17-02-2004 01:25]

• cool_zero
Phenomenon schreef op 16 februari 2004 @ 12:34:
Ik heb problemen dat me boxen behoorlijk zoemen.

Uit de pfd file van Yamada, alleen ik kan geen Duits :D
Dat hele stuk duits gaat over aardlussen. Een aantal tips die er in staan zijn:
- zet een Mantelstroomfilter tussen de coax kabel van de tv en/of radio. Je kunt eerst proberen of dit het probleem is door de tv/radio kabel is los te koppelen van je setup en dan te kijken of je nog steeds je boxen hoort zoemen.
- Let op dat je goed kabels gebruikt en dat deze kabels niet langs andere kabels of apparatuur loopt die op een hoge spanning werken zodat het signaal van je kabels gestoord wordt. Door de kabels en dvd speler te verplaatsen kun je al snel merken of het hieraan ligt.

[Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 17-02-2004 01:34]

Ik heb ook een divx film die niet goed wil werken. Het enige wat ik kan vinden wat vreemd is dat bij deze film net als de films die in dit topic gepost zijn die niet werken een framerate van 25 fps hebben (meeste zijn 23,9 nogiets) dit is dus het enige wat ik kan vinden wat er voor zou kunnen zorgen dat deze films niet gespeeld kunnen worden. Beetje vreemd, maar goed misshien dat iemand kan vertellen of dit dus een probleem zou kunnen zijn voor deze speler..

(film heeft dus geen Qpel enzo... gaat om de divx van Taxi Driver)

mmm ben er nu achter gekomen dat ik zat films heb met 25 fps die het wel doen. Het enige wat nu vreemd is aan die taxi driver film dat avicheck aangeeft is dat hij een maximun aan bytes per seconde aangeeft (114000 ofzoiets) en bij geen andere film die ik heb staat er zoiets.

oh ja en de color depth zou 0 zijn ? Op mijn computer doet ie het prima

naja kweet het ook niet :s

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 104710 op 17-02-2004 14:38]

• cool_zero
Anoniem: 104710 schreef op 17 februari 2004 @ 14:34:
mmm ben er nu achter gekomen dat ik zat films heb met 25 fps die het wel doen. Het enige wat nu vreemd is aan die taxi driver film dat avicheck aangeeft is dat hij een maximun aan bytes per seconde aangeeft (114000 ofzoiets) en bij geen andere film die ik heb staat er zoiets.
Anders post je de info van avicheck even. Voldoet die niet aan mijn eerder getrokken conclusie dat de beeld resolutie misschien erg hoog is waardoor er veel kracht wordt verwacht van de chip?

Anoniem: 106324

Hey,

Ik beschik over een yamada 6000 en heb geprobeerd films van het divx.avi formaat te spelen.
Had de films gebrand op dvd+r.
Er is wel beeld maar het geluid is totaal niet gesynchroniseerd.
Verder is het beeld vrij klein.

Op mijn computer werkt alles perfect met beeld en geluid.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Dank je..

• BiG-GuY
firmware updaten, anders is alles leterboxed (=met zwarte randen)

Gallery

cool_zero schreef op 17 februari 2004 @ 16:55:
[...]

Anders post je de info van avicheck even. Voldoet die niet aan mijn eerder getrokken conclusie dat de beeld resolutie misschien erg hoog is waardoor er veel kracht wordt verwacht van de chip?
Hier avicheck info:..... Zou lijkt me gewoon moeten werken

File: G:\taxi_driver_DVDrip.avi
Running Time: 1:49:11
Max Bytes Per Sec: 110444
Average Bitrate Per Sec: 128 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Variable Bitrate: No
VIDEO: DIVX
Frame Size: 640 x 352
Color Depth: 0
Total Frames: 163775

Elapsed Time 00:05

• cool_zero
Anoniem: 104710 schreef op 18 februari 2004 @ 18:05:
Hier avicheck info:..... Zou lijkt me gewoon moeten werken
Er is weinig speciaals te zien aan die info. Wat ik me alleen afvraag of je de film helemaal niet kon afspelen of dat je problemen hebt met de synchronisatie van de audio zoals bij de andere films(waarvan avicheck info is gepost) het geval was?
Als je de film helemaal niet kan afspelen kan het eventueel ook nog aan de cd liggen waarop die is gebrand. Misschien kan de yamada deze cd toevallig niet goed lezen. Dit komt wel eens voor als er te snel gebrand wordt of als er gebrandt wordt met nero 6(dit heb ik eens gelezen, ik heb er zelf geen ervaingen mee)

[Voor 5% gewijzigd door cool_zero op 18-02-2004 20:59]

Ik heb geen beeld en de teller loopt heel snel op en dan nokt hij er mee...
Had gelezen dat een ander hier ook last van had (ergens in het begin van dit ontzettend lange topic)

Ik ga nu ff proberen opnieuw branden op rewritable..

• cool_zero
Anoniem: 104710 schreef op 18 februari 2004 @ 21:46:
Ik heb geen beeld en de teller loopt heel snel op en dan nokt hij er mee...
Had gelezen dat een ander hier ook last van had (ergens in het begin van dit ontzettend lange topic)

Ik ga nu ff proberen opnieuw branden op rewritable..
Dat de teller heel snel gaat lopen heb ik ook een keer gehad. Dat gebeurde met de film bruce almighty, die al eerder een keer vermeld stond in dit topic. Deze film had echter q-pel. Dit veroorzaakte het probleem. Bij jouw film staan GMC en q-pel op no, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. Ik denk dat er hier wat anders fout gaat, maar ik zou zo nog niet kunnen bedenken wat.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Is er al iemand die weet of het mogelijk is om de Macrovision beveiliging uit te zetten?

Moet ff film op video zetten en kom er natuurlijk pas aan het einde van de film achter dat het verdomd lastig gaat worden om het te volgen zo :P

Yamaha MT-09

• The Dolf
  • Niet online
cool_zero schreef op 19 februari 2004 @ 00:12:
[...]

Dat de teller heel snel gaat lopen heb ik ook een keer gehad. Dat gebeurde met de film bruce almighty, die al eerder een keer vermeld stond in dit topic. Deze film had echter q-pel. Dit veroorzaakte het probleem. Bij jouw film staan GMC en q-pel op no, dus dat zou het probleem niet kunnen zijn. Ik denk dat er hier wat anders fout gaat, maar ik zou zo nog niet kunnen bedenken wat.
Ik heb het ook al een paar keer gehad. Met mpeg bestanden nota bene. Nadat ik het om had gezet naar divx5 werkte het wel zonder problemen.

Gezocht!
Router

• BiG-GuY
Bergie schreef op 23 februari 2004 @ 22:44:
Is er al iemand die weet of het mogelijk is om de Macrovision beveiliging uit te zetten?

Moet ff film op video zetten en kom er natuurlijk pas aan het einde van de film achter dat het verdomd lastig gaat worden om het te volgen zo :P
ik neem continue over op VHS, bij mij heb ik geeb problemen, ik heb hem via de composiet aan mijn video aangesloten... en geen macrovision effect, t kan misschien wel zijn dat het bij sommige DVD's wel zo is.

Gallery

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

BiG-GuY schreef op 24 februari 2004 @ 07:49:
[...]

ik neem continue over op VHS, bij mij heb ik geeb problemen, ik heb hem via de composiet aan mijn video aangesloten... en geen macrovision effect, t kan misschien wel zijn dat het bij sommige DVD's wel zo is.
de meeste gekopieerde dvd's is het ook al uitgehaald, originele hebben het voor zover ik weet allemaal wel. En ik heb natuurlijk een gekopieerde met Macrovision liggen |:( Heb al ff geprobeerd te kopieren maar krijg natuurlijk weer leesfouten :( Het zit weer niet mee

Yamaha MT-09

• Makassi
  • Laatst online: 14-11-2021
Deze newbie heeft pas een avi aangemaakt met No1 DVDRipper en deze op cd gebrand, de 6000 ziet hem wel, maar zodra ik op play druk krijg ik een grijs scherm en zie dus helemaal niets meer. Hij reageert zelfs niet meer op de afstandsbediening. Uit/aan-knop is het enige dat helpt
De avicheck geeft het volgende aan:
File: D:\Prive\Hein\My documents\Mijn Bestanden\VIDEO_TS\Riverdance.avi
Running Time: 1:41:27
Max Bytes Per Sec: 617006
Average Bitrate Per Sec: 128 kb/s
Samples Rate: 44100 Hz
Variable Bitrate: No
VIDEO: DX50
Frame Size: 720 x 576
Color Depth: 24
Total Frames: 152183

Elapsed Time 00:00

Kan iemand mij vertellen of deze gegevens goed zouden moeten zijn?

Hein

• cool_zero
Makassi schreef op 24 februari 2004 @ 22:38:
Max Bytes Per Sec: 617006
Frame Size: 720 x 576

Kan iemand mij vertellen of deze gegevens goed zouden moeten zijn?
Ik denk dat het te maken heeft met de relatief hoge resolutie die het bestand heeft. De 'Max Bytes Per Sec' heeft yamada waarschijnlijk in het programmaatje gedaan om te kunnen kijken of de chip deze hoeveelheid aan gegevens, in dit geval waarschijnlijk 617006 bytes/s == 35 MB/minuut, wel aankan. Eerder zagen we ook al iemand die hier een waarde had staan. Het zou me niets verbazen als deze divx bestanden teveel vragen van de chipset, waardoor de hele speler blokkeerd of vreemd gedrag gaat vertonen. Deze grote hoeveelheid aan data komt natuurlijk door de hoge resolutie. De nieuwe Yamada 6600 heeft volgens de specs veel meer rekenkracht als de oude en dat zal waarschijnlijk niet voor niets zijn.

[Voor 5% gewijzigd door cool_zero op 25-02-2004 00:45]

• Jeronimusius
waar blijft die nieuwe firmware. ik wil va ndie gele subs af.
zucht

• Krypt
Je hoeft niet te verwachten dat elke maand een nieuwe firmware op de planken ligt.. gewoon rustig afwachten; en zo'n groot probleem zijn die gele subs ook weer niet, veel minder lastig dan die witte subs..

Pvouput live

• B___MAN
Jeronimusius schreef op 27 februari 2004 @ 13:08:
waar blijft die nieuwe firmware. ik wil va ndie gele subs af.
zucht
8 maart.

• Uncle Bob
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 07:56
Dat is binnenkort, maar hoe kom je aan die wijsheid als ik vragen mag?

• B___MAN
Uncle Bob schreef op 27 februari 2004 @ 19:04:
[...]
Dat is binnenkort, maar hoe kom je aan die wijsheid als ik vragen mag?
Noah schreef op 10 februari 2004 @ 14:00:
Zijn aardig bij Yamada, heb gevraagd of er al informatie beschikbaar was over de nieuwe firmware. Op zich een hele nette en beleefde vraag.

In dit topic. Het is trouwens 3 maart. 8)7

• Uncle Bob
O+

[edited]
Ik heb nog even navraag gedaan via het Duitse forum aan Thomas van Yamada (http://www.dvdboard.de/), en hij kon de datum van 3 maart niet bevestigen.
:'(

[Voor 98% gewijzigd door Uncle Bob op 28-02-2004 18:23]

• B___MAN
Uncle Bob schreef op 28 februari 2004 @ 10:39:
O+

[edited]
Ik heb nog even navraag gedaan via het Duitse forum aan Thomas van Yamada (http://www.dvdboard.de/), en hij kon de datum van 3 maart niet bevestigen.
:'(
Kan hij vertellen of er sowieso nog een update komt, nu de YAMADA 6600 uit komt?

• Uncle Bob
Van de dvdboard site
-Wird der ESS (Also DVX6000/6100)noch Unterstuetzt?
Ja wird er, sobald es entsprechende Aenderungen seitens ESS gibt bzw. sobald wichtige Verbesserungen gemacht wurden.(Ist derzeit auch ein zeitlicher Aspekt aufgrund der neuen Produkte nerve ich die Entwickler erstmal nicht weiter)
Heel vrij vertaald: er komt een nieuwe update uit als er belangrijke verbeteringen gemaakt kunnen worden (dus niet meer zo'n tussenrelease als die van december).

Anoniem: 51515

ik heb sinds kort ook de 6000. Update uitgevoerd, maar nu problemen met de ondertitels:

Ik brand op een dvd+r verschillende films, elke film in een eigen map. Ondertitels bij elke film noem ik a.srt. Nu kan ik de ondertitel niet selecteren, ik krijg een '#' in beeld, bij welke film ik het ook probeer.
Om te controleren of het aan de ondertitels zou liggen, heb ik die nog in keer apart op een cd-rw gebrand, ook in map, zelfde naam(a.srt), nu kan ik ze wél selecteren, en als ik dan de dvd er weer instop, en selecteer een film(degene waarvan ik net de ondertitel heb geselecteerd), dan geeft hij de ondertitels keurig weer.
Dit is natuurlijk wel een oplossing, maar ideaal is het niet. Heeft iemand enig idee wat ik anders zou kunnen doen?

• Uncle Bob
100% verklaren kan ik het niet, maar ik heb het volgende opgemerkt:

Als ik een DVD+RW quick geformatteerd brand, en ik selecteer een .srt met de angle-knop, dan kreeg ik bij sommige ook alleen een #. Als je vervolgens met de display-knop dat bestand bekijkt, dan blijkt dat de datum niet klopt (dwz geen datum is, maar een willekeurig getal).
Hetzelfde heb ik gehad als ik brand als ISO/UDF. Echter het blijkt niet voor elke film/subtitel mis te gaan. Toen ik deze brandde met enkel ISO en ook geeneens Joliet, ging het opeens wel goed.

Ik heb ook begrepen dat het brandproces voor de Yamada een bron van fouten KAN zijn. Ik brand dan ook (nu) altijd zo langzaam mogelijk, en met enkel ISO om fouten zoveel mogelijk uit te sluiten. (en uiteraard complete format als ik DVD+RW gebruik)

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Anoniem: 51515 schreef op 29 februari 2004 @ 20:07:
ik heb sinds kort ook de 6000. Update uitgevoerd, maar nu problemen met de ondertitels:

Ik brand op een dvd+r verschillende films, elke film in een eigen map. Ondertitels bij elke film noem ik a.srt. Nu kan ik de ondertitel niet selecteren, ik krijg een '#' in beeld, bij welke film ik het ook probeer.
Om te controleren of het aan de ondertitels zou liggen, heb ik die nog in keer apart op een cd-rw gebrand, ook in map, zelfde naam(a.srt), nu kan ik ze wél selecteren, en als ik dan de dvd er weer instop, en selecteer een film(degene waarvan ik net de ondertitel heb geselecteerd), dan geeft hij de ondertitels keurig weer.
Dit is natuurlijk wel een oplossing, maar ideaal is het niet. Heeft iemand enig idee wat ik anders zou kunnen doen?
Er is een maximum aan het aantal karakters wat hij lezen kan, heb je hier op die andere CD's rekening mee gehouden? Ik meen iets van 10 karakters max.

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03-2021
Nou ik ben niet blij met Yamada.. koop je een dvx-6000.. gebeurd eigenlijk helemaal niets met alle mensen die frustraties uiten richting de ondertitels.
want de HEREN zijn te druk bezig met nieuwe producten.. Laat ze eerst de oude goed achterlaten :|

Is er iemand die de firmware nog heeft met witte ondertitels met auto sub selection als de naam gelijk is.

Koop dus never nooit meer een xvid player.. ben al teruggestapt op tv-out.

:(

Anoniem: 51515

MofD schreef op 01 maart 2004 @ 09:57:
[...]

Er is een maximum aan het aantal karakters wat hij lezen kan, heb je hier op die andere CD's rekening mee gehouden? Ik meen iets van 10 karakters max.
daarom heb ik ze ook 'a.srt' genoemd om dit probleem te voorkomen. Maakte eerst gebruik van Roxio, net even geprobeerd met Nero, en dit gaat gelukkig wel goed, hij kan de ondertitels nu wel inlezen. Blijkbaar pakt Nero standaard de instellingen die voor de 6000 nodig zijn.

@Noah: ik heb deze speler gekocht aan de hand van de vele positieve reacties op dit topic en ben er zelf ook uitermate tevreden over. Ondertitels werken hier nu ook perfect, dus ik heb mijn tv-out kabel opgeborgen ;)

• Jeronimusius
Krypt schreef op 27 februari 2004 @ 13:55:
Je hoeft niet te verwachten dat elke maand een nieuwe firmware op de planken ligt.. gewoon rustig afwachten; en zo'n groot probleem zijn die gele subs ook weer niet, veel minder lastig dan die witte subs..
19 december - 1 maart is niet 1 maand toch?

ben trouwens ook erg tevreden over de speler. heb alleen een vraag. ik heb wat afleveringen van friends gebrand op een cd-r en nu is bij elke aflevering dat hij hapert bij de begin tune. komt dit omdat het snel wisselend beeld is want het is alleen in de begin tune. het is natuurlijk niet echt storend want de tune ken ik nu onderhand wel. weet iemand hoe dit komt?
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee