YAMADA DVX-6000

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41880

Heeft de yamada ook een (antenne/coax) kabel verbinding met de TV?
Ik heb namelijk een tv-op m'n kamer met alleen een coax ingang, geen scart, s-vga of tulip.. Als het kan wil ik dit apparaatje tussen m'n laptop, stereo & tv plaatsen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Yamada DVX-6000 op 7 januari ontdaan van de verpakking.
aangesloten en testfase begonnen... ( laatste firmware toegevoegd. 19-12-2003 )

Hier de vragen/problemen.

Kun je ondertitels met de laatste firmware ook weer terugzetten naar wit? (of switchen) dat geel is echt niet duidelijk en staat dwars over mijn film heen. Is het niet mogelijk de ondertitels bij een 16:9 film onder in de zwarte balk te zetten. Een ondertitel setup menu is geen tijdsverdrijf dat te maken. Vooral dat je kleur schaduw, positie en grootte kan aanpassen. tweede ding wat ik tegenkwam is bij Shrek, die is encoded in 4:3 maar dan zijn ondertitels gewoon NIET zichtbaar. Tevens subs bij Fast and Furious werkt niet. Voor de rest prima ding.

Oh ook nog ander vraagje.. heeft iemand een oplossing voor het volgende.
Ik heb nog iets van 200 oude films liggen in divx3.x,4x,5x maar deze zijn allemaal niet voorzien van een srt. Meestal zijn de films gefinalized bij het branden dus ik kan ook geen subs meer toevoegen in een multisessie. Is er een andere optie of ben ik genoodzaakt de film opnieuw te branden?

Opmerking:
Zou mooi zijn als ze iets van een sub cache ofzo hadden ingebakken. dat je subs zou kunnen kopieren naar het geheugen en dan de film cd erin.

Hoop dat in ieder geval de subs binnenkort aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:01

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
das wel een goed idee met die subs, post het anders ook ff op dit forum, daar komt namelijk regelmatig iemand van yamada voor ideeën/tips/klachten... dat met die cache zou opzich mogelijk kunnen zijn, zo is het me gelukt met een BUG'je in de yamada, zo kijk ik een film op 2 cd's met subs .srt, kijk ik cd1 af, stop cd 2 erin, en doe de subs aan, en tot mijn verbazing zag ik de subs van cd1... dus ik de subs uitzetten, en na 5 minuten kijken weer aandoen, en dan staan de goede subs eropeens wel :?...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24537

Anoniem: 41880 schreef op 08 januari 2004 @ 11:51:
Ik heb namelijk een tv-op m'n kamer met alleen een coax ingang, geen scart, s-vga of tulip.. Als het kan wil ik dit apparaatje tussen m'n laptop, stereo & tv plaatsen 8)
NEE

nieuwe tv kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Of een RF modulator er tussen gooien maar dat gaat wel ten koste van je beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:22

Dr C

met C en CK

Anoniem: 41880 schreef op 08 januari 2004 @ 11:51:
je kan ook proberen een goedkope videorecorder op de kop te tikken en hem daar op scart aan te sluiten. Het enige probleem is dat je misschien in problemen komt met de macro-nog-wat beveiliging (tegen kopieren). Je zou dan scrambled beeld kunne krijgen via de videorecorder bij DVD's. Bij DivX heb je hier geen last van.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102111

Sorry my Dutch is not so good... but I would please like to know

1) The conclusion of this discussion - is the Yamada worth the money ? Will it play all disks (including the "backups")?

2) Where can I buy one? I am in Den Haag but also lke to buy from the web if possible.

Thanks and Best Wishes.

Quixy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98040

Anoniem: 102111 schreef op 08 januari 2004 @ 17:48:
Sorry my Dutch is not so good... but I would please like to know

1) The conclusion of this discussion - is the Yamada worth the money ? Will it play all disks (including the "backups")?

2) Where can I buy one? I am in Den Haag but also lke to buy from the web if possible.

Thanks and Best Wishes.

Quixy
Yes, The yamada is absolutely worth the money. It plays all disks (i actually don't know what you mean with "backups"? ).
You could easily buy/order the Yamada from the web: www.eynstein.nl. It will takes about 4 days. You should better look at http://www.digitalathome.com/cgi-bin/forumdisplay.php?fid=1 for more information (in English).
Good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102111

Many thanks for that.
BTW "back-ups" is the more legal term for copies - too avoid upsetting moderators and copyright holders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101852

Vraag ik heb op dit moment een dvd set van kenwood (speler met een losse reciever) Als ik de yamada zou kopen kan ik deze dan op mijn reciever aansluiten.(ik wil hem dan vervangen voor de kenwood dvd speler).
Als ik het goed las dan zitten er op de yamada aansluitingen om je 5.1 speakers rechtsteeks aan te sluiten, maar hoe zit dat dan met het vermogen (watt's) daar kan ik niks over terug vinden bij de technische beschrijving.

Als vast bedankt voor de reactie Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:33
Er zit gewoon een digitale audio uit op, je kunt em dus gewoon op je versterker zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Anoniem: 101852 schreef op 09 januari 2004 @ 09:55:
Vraag ik heb op dit moment een dvd set van kenwood (speler met een losse reciever) Als ik de yamada zou kopen kan ik deze dan op mijn reciever aansluiten.(ik wil hem dan vervangen voor de kenwood dvd speler).
Als ik het goed las dan zitten er op de yamada aansluitingen om je 5.1 speakers rechtsteeks aan te sluiten, maar hoe zit dat dan met het vermogen (watt's) daar kan ik niks over terug vinden bij de technische beschrijving.
De yamada is geen versterker. De 5.1 aansluiting zijn gewoon tulip stekkertjes waar je niet direct een speaker aan kan hangen. Je moet dus een versterker eraan hangen. De speakersets die in dit topic voorkomen hebben ook allemaal een versterker in de subwoofer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Verschillende XviD's met AC3 geluid (Kopspijkers, Debiteuren Crediteuren) hebben geluid wat niet synchroon loopt. Op mijn pc is er niks aan de hand, het geluid loopt net iets achter op het beeld. Is best hinderlijk. Gebruik de een-na-laatste firmware (dus nog met witte subs, omdat ik gele subs haat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Ik heb de yamada nu ook 3 daagjes, en vind het echt een topding.
Had hiervoor een speler waarvan het geluid bij oude dvd's achterliep, maar bij nieuwe niet, erg raar. Bij de yamada heb ik eigenlijk nog niks slechts eraan kunnen ontdekken, behalve dat je 'maar' 16x kan vooruit/achteruit spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98040

WieMie schreef op 09 januari 2004 @ 18:35:
Verschillende XviD's met AC3 geluid (Kopspijkers, Debiteuren Crediteuren) hebben geluid wat niet synchroon loopt. Op mijn pc is er niks aan de hand, het geluid loopt net iets achter op het beeld. Is best hinderlijk. Gebruik de een-na-laatste firmware (dus nog met witte subs, omdat ik gele subs haat)
Ik heb er zelf nog niks van gemerkt, maar uit tests bleek dit al................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Anoniem: 70787 schreef op 09 januari 2004 @ 21:03:
Ik heb de yamada nu ook 3 daagjes, en vind het echt een topding.
Had hiervoor een speler waarvan het geluid bij oude dvd's achterliep, maar bij nieuwe niet, erg raar. Bij de yamada heb ik eigenlijk nog niks slechts eraan kunnen ontdekken, behalve dat je 'maar' 16x kan vooruit/achteruit spoelen.
das toch heel snel. Anders doe je gewoon volgende chapter of klik je op goto en typ je een tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 12:22
Is het ook mogelijk bij vcd's subs te plaatsen? Of speelt hij dat die vcd automatisch af? Voor de rest vind ik dit geval echt meesterlijk! (alleen moet er aan de ondertitels nog flink gesleuteld worden)

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

ik vroeg me af of er ergens nog de oude versie van de firmware te krijgen is. Ik kan sinds ik de nieuwe firmware erop heb gezet (een keer of 10 btw) amper een DivX film meer spelen, waar dat ding toch wel voor bedoeld is. Ik heb er ook een beetje schoon genoeg van met dat ding moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102364

Net vanmiddag (zaterdag) een nieuwe Yamada gekocht. Had me helemaal verheugd op een avondje lekker kloten met het ding. Aangesloten op m'n versterker (gewoon stereo, links/rechts). Komt er geen geluid uit!!!!!

Andere DVD'tjes geprobeerd, nog niks. Menuutjes proberen door te spitten, ben zelfs de handleiding gaan lezen. Geen resultaat. Ik denk nu dat de uitgangen verbrand zijn en dat ik een defect apparaat meegekregen heb. Kan iemand bevestigen of zoiets vaker gebeurd of, (dat lees ik nog liever) dat er ergens nog een menuutje bestaat waarmee ik het geluid aan kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ook geen geluid met scart-kabel? al nieuwste firmware geprobeerd?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb 'm verbonden met Scart. geen resultaat. Toen, en scart en tulp stekkertjes, geen resultaat. Alleen bij hoog volume kun je het geluid heel zachtjes horen.

Laatste firmware nog niet geprobeerd. Wilde ik nog even mee wachten ivm evt. garantie. Hij zou toch normaal moeten spelen met de standaard firmware?

Ga nu kijken of ik het digitale geluid via m'n oude DCC speler naar analoog kan omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
ik heb een probleem met een yamada bij een vriend van me.
als ik een avi brand met een srt (zelfde naam, minder dan 8 karakters) dan wordt de srt aangegeven met een vraagteken en wordt deze niet herkend.
de laaste firmware is geinstalleerd (december 2003).
enig idee hoe dit kan/dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
ben er al achter, subtitles moet je eerst selecteren met de angle toets. moet je maar opkomen...

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

MMAN schreef op 11 januari 2004 @ 15:16:
ben er al achter, subtitles moet je eerst selecteren met de angle toets. moet je maar opkomen...

M.
dat hebben ze gedaan zodat je zelf de sub kan selecteren, als je multisubs hebt :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

aan ATJ: je moet in het audiomenu je downsampling op stereo zetten. ik heb ook een stereoversterker waar de Yamada aan hangt. Zodoende heb je geluid over je stereo uitgangen en dus ook over je scart. mits goed aangesloten natuurlijk :P

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 17:24
bratos schreef op 12 januari 2004 @ 01:05:
aan ATJ: je moet in het audiomenu je downsampling op stereo zetten. ik heb ook een stereoversterker waar de Yamada aan hangt. Zodoende heb je geluid over je stereo uitgangen en dus ook over je scart. mits goed aangesloten natuurlijk :P
...en als je analoog geluid wilt MOET je de digitale spdif uitschakelen!
Het is namelijk, of analoog of digitaal geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Ik heb mijn Yamada inmiddels weer goed gemaakt dmv. een oude firmware en speelt weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Big-Guy, bratos en Sniperguy. Bedankt voor alle raad. Er komt echt geen geluid uit. Woensdag ga ik bij de leverancier langs (toch 120 km rijden) en daar met hun technische man het ding doorspitten. Moet goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

cramwinckel schreef op 12 januari 2004 @ 13:19:
Ik heb mijn Yamada inmiddels weer goed gemaakt dmv. een oude firmware en speelt weer prima!
Kun je misschien ff een linkje geven waar je die weg hebt gehaalt. Ik kan hem nl niet vinden. Alles wat ik vind is voor de 6100 :(

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Bergie schreef op 12 januari 2004 @ 22:01:
[...]

Kun je misschien ff een linkje geven waar je die weg hebt gehaalt. Ik kan hem nl niet vinden. Alles wat ik vind is voor de 6100 :(
ook problemen mee? ik had hem alsnog gevonden op mijn hd. Ik zal hem ff op internet zetten voor je.

staat zometeen als het goed is hier http://members.home.nl/ivoivo/6000zoom.zip

@rusty
ik denk dat het komt omdat de output van de yamada veel scherper is dan die van een computer, waardoor je die artifacts veel beter ziet. Waars. heeft het fiet dat ie geen post-proc. doet ook wel meespelen

[ Voor 33% gewijzigd door Dr C op 12-01-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:03
Ik heb sinds vrijdag ook een Yamada DVX-6000 in huis staan en hij speelt echt alles. Zonder problemen wat dat betreft een top ding. En hij is in het echt wel mooi.

Alleen ik vind de beeld kwaliteit een beetje tegen vallen van mijn divx/xvidjes. Ik kan het niet echt aanwijzen maar de kwaliteit van het beeld lijkt slechter dan via mijn tv out van mijn laptop waar ik voor heen mee keek. Het beeld lijkt blokkeriger, meer artifacts en egale kleuren lijken nog wat slechter. De raden lijken waziger enzo.

Als ik heen en weer switch tussen de yamade en tv out kan ik niet zeggen dat ik echt verschil zie, maar toch heb ik het gevoel dat het beeld slechter is. Heeft iemand anders dat ook? Of ligt het echt aan mij? Of mijn speler.

Ter info, hij is aangesloten via RGB-scart op een philips breedbeeld. En vrijwel alle divx/xvids die ik geprobeerd heb zijn de zogenaamde "officiele" releases.
En ik heb de laatste firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door Rusty op 12-01-2004 23:46 ]

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

misschien ligt het aan je breedbeeld tv, want ik heb een 'gewone' Philips tv, en ik vind het veel mooier beeld op mijn yamada DVX-6000 dan via de TV-out van mijn ASUS Radeon 9600 XT-TVD (die ik net heb :P,) had hiervoor een Geforce 3 Ti200, en dat verschil is echt enorm...het is wel pixeliger (op de yamada) als je films hebt die flink gecompresseerd zijn, bijvoorbeeld een film van meer dan 2 uur op 1 cd wordt wel wat slechter het beeld van de yamada is namelijk vele malen scherper dan die van de tv-out, ligt er ook aan hoe je hem aansluit, als je via composiet doet, dan verlies je al snel scherpte dus ook minder scherp pixels, een soort waas...
weet je wel cker dat je tv naar RGB overschakeld? want het schijnt aan de standaard scart-kabel te liggen dat die nie overschakeld naar RGB ik heb een dikkere/duurdere kabel erop aangesloten en dan schakelt die wel over :).

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 13-01-2004 11:58 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Ik vind het beeld van mijn yamada dus minder scherp dan van mijn TV-out (laptop met ATI mobile Radeon.)

En mijn TV geeft als ik overschakel naar het AV kanaal RBG weer in het scherm. Dus ik ga er vanuit dat ik het dan ook echt RGB is.

En wat bedoel je met het is wel pixeliger?

Verder is mijn onderzoek natuurlijk niet echt wetenschappelijk verantwoord met me heen en weer geschakel, het is ook misschien puur gevoel wat ik erbij heb. Maar dat valt me nu toe wel een beetje tegen van de yamada. Hopelijk brengt een nieuwe firmware nog wat verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

nou als je een lagere kwali AVI file hebt, dan wordt het beeld minder scherp via je tv-out, maar via de yamada wordt het eerder pixeliger, je ziet meer pixels, wat voor philips breedbeeld tv heb je eiglijk hoeveel inch/cm?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Ok werkt dat zo. Ik heb een 72cm breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24537

Ik heb mijn yamaha nu een week en ik ben zeer tevreden. Ik vind het alleen jammer dat de zoom functie in de divx modus alleen op 2x kan. In de dvd modus kan je ook 1,5 keer zoomen en daar heb je tenminste iets aan. Met 2x zoom haal je veel te veel film weg maar verder is het een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

heb je in de setup wel "RGB" geselecteerd als output ipv. S-video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Ja hij staat op RGB. Alle andere tips die eventueel voor een beter beeld kunnen zorgen zijn meer dan welkom.

Zijn er nog meer mensen die hem op een redelijk grote breedbeeld aangesloten hebben en wat vinden die van de kwaliteit? Ik bedoel ik weet dat het geen DVD kwaliteit is en nooit zal worden, maar bij mij komt het op het moment niet eens in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

heb je al eens een dvd getest erin? dan kan je kijken of het nie in de instellingen van de tv zit...? misschien iets van pixelplus dingen ofzo :? ikzelf heb deze tv: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/mijntv.jpg en die heeft best scherp beeld, ik heb hem op z'n scherpst staan en zonder ruisonderdrukking (dat is soort functie om de beeldruis weg te filteren en dus ook pixels bij lagere kwali avi's :P, tis een soort van anti-aliasing :P) wanneer ik divx'jes kijken, bij zeg maar 1 uur per cd zie ik nie echt veel mindere kwali dan bij dvd, maar ik vind het opzich scherp beeld (en zonder pixels)...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100892

hoi ik heb een cambrigde dtt2200 5.1 geluids set

kan ik deze aansluiten op de yamada ik zag dat ie 6 uitgangen heb

maar mijn dtt2200 is gewoon met 3 stekkers ? deze 3 gaan naar me geluidskaart en naar me basbox/versterker en daarvandaan gaan er 5 naar de sateliet boxen

mischien hele domme vraag maar hoe sluit ik deze dan aan op de yamada met die 6 uitgangen heeft voor 5.1

Thx voor lezen anyway

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 100892 schreef op 13 januari 2004 @ 14:35:
hoi ik heb een cambrigde dtt2200 5.1 geluids set

kan ik deze aansluiten op de yamada ik zag dat ie 6 uitgangen heb

maar mijn dtt2200 is gewoon met 3 stekkers ? deze 3 gaan naar me geluidskaart en naar me basbox/versterker en daarvandaan gaan er 5 naar de sateliet boxen

mischien hele domme vraag maar hoe sluit ik deze dan aan op de yamada met die 6 uitgangen heeft voor 5.1

Thx voor lezen anyway

Jeroen
dan heb je 3 van deze nodig: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/Creative/kabel.jpg
de phonejack doe je in je speakerset en de tulpjes in de yamada.
ik heb trouwes nog een tip voor de mensen met een yamada en een 5.1 setje die vinden dat er te weinig bas uitkomt. dan moet je zo'n stekkertje: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/Creative/stekkertje.jpg
in de poort voor de center/sub doen en dan die kabel erin, dan worden de sub en center kanalen met elkaar gemixt, resultaat: mooiere stemmen en muziekjes omdat er meer bass inzit :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

ik heb hem vanmorgen ook binnengekregen en het is echt een geweldig ding :D Speelt tot nu toe alles, en ik heb al heel wat verschillende films etc geprobeerd, zeker een stuk of 30/40 :P enige waar ie moeite mee had was een jackass episode. Zal eens zoeken wat dat voor codec is :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100892

ik bergrijp je niet helemaal waar doe ik waar dan omdat ik toch 6 uitgangen op de yamada heb voor 5.1 geluids
en
ik heb 3 stekkers een stekker voor front geluid voor rear geluid en center/subwoofer

en 6 uitgangen voor 5.1 dus waar doe ik waar dan in

en wat is precies dat stekkerje voor meer bass (zodat center en bas gemix worden)

zorry ben echte newbie om dit gebied

thx for helps anyway

jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geluid doet het nu. Heb de scartkabel vervangen. Het is een vaag probleem maar het enige dat ik kan verzinnen is dat de originele scartkabel ergens kortsluiting in het geluidssignaal veroorzaakte. Ben erg blij. Ga vanavond eens fijn Swordfish kijken (en luisteren). Allemaal nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 100892 schreef op 13 januari 2004 @ 16:32:
ik bergrijp je niet helemaal waar doe ik waar dan omdat ik toch 6 uitgangen op de yamada heb voor 5.1 geluids
en
ik heb 3 stekkers een stekker voor front geluid voor rear geluid en center/subwoofer

en wat is precies dat stekkerje voor meer bass (zodat center en bas gemix worden)

thx for helps anyway

jeroen
heb je op je 5.1 set wel een input? of zitten die kabels vast?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 100892 schreef op 13 januari 2004 @ 16:32:
en

thx for helps anyway

jeroen
die uitgangen op je yamada zijn mono, oftewel 1 stekker per boxje. Die aansluitingen aan je geluidsset zijn stereo stekkers: 2 boxjes per stekker. Je kunt dus bv 3,5mm jack (koptelefoon aansluiting, die dingen aan je sound setje) met behulp van een standaard te verkrijgen snoertje splitsen in 2 aparte tulpjes (die dingen op je speler). Dit zal de oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
BaRF schreef op 13 januari 2004 @ 21:05:
[...]

die uitgangen op je yamada zijn mono, oftewel 1 stekker per boxje. Die aansluitingen aan je geluidsset zijn stereo stekkers: 2 boxjes per stekker. Je kunt dus bv 3,5mm jack (koptelefoon aansluiting, die dingen aan je sound setje) met behulp van een standaard te verkrijgen snoertje splitsen in 2 aparte tulpjes (die dingen op je speler). Dit zal de oplossing zijn :)
en een paar plaatjes maken dit gelijk helemaal duidelijk. Als die hoofdtelefoon stekker als ingang voor je boxen kan dienen, dan kun je zoiets 3x gebruiken (zelfde als het plaatje van BiG-GuY)
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/getfile.php?id=1135

en ander, als de kabels bijvoorbeeld aan de sub vast zitten, zal je er hier 3 van moeten kopen(zijn wat moeilijker verkrijgbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/getfile.php?id=1139

[ Voor 16% gewijzigd door cool_zero op 13-01-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb trouwes nog een tip voor de mensen met een yamada en een 5.1 setje die vinden dat er te weinig bas uitkomt. dan moet je zo'n stekkertje: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/Creative/stekkertje.jpg je moet dan wel eentje nemen met 2 streepjes erop, als je goed kijkt zie je 1 geel streepje en een rood streepje, dan heb je eens stereo stekkertje, anders als je eentje neemt met 1 streepje zal er geen geluid meer doorkomen |:( . het werkt bij mij Philips A2.610 perfect, want ik vond dat als de stemmen alleen uit de center komen nogal nie zo mooi geluid hebben... en toen dacht ik laat ik s proberen om het stekkertje nie helemaal in de sub te stoppen, en toen kreeg ik het effect wat je met dat stekkertje krijgt :P hardere bass, en hardere stemmen omdat ze nu ook over de sub gaan :P...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 09:02
Ik heb weer een film gevonden welke niet helemaal goed werkt: Darkness Falls...
Op de pc speelt hij wel goed af, op de yamada speelt hij een paar seconden goed en dan vertraagt hij ietsjes waardoor seconden ineens 1.1 seconden duurt ofzo en het beeld iets langzamer loopt. Erger is dat het geluid niet langzamer gaat lopen maar iedere keer in kleine stukjes afspeelt met tussenpauzes! Even doorspoelen en weer play drukken geeft weer een paar seconden goed beeld/geluid en daarna weer kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

DannyXP1600 schreef op 14 januari 2004 @ 17:35:
Ik heb weer een film gevonden welke niet helemaal goed werkt: Darkness Falls...
Op de pc speelt hij wel goed af, op de yamada speelt hij een paar seconden goed en dan vertraagt hij ietsjes waardoor seconden ineens 1.1 seconden duurt ofzo en het beeld iets langzamer loopt. Erger is dat het geluid niet langzamer gaat lopen maar iedere keer in kleine stukjes afspeelt met tussenpauzes! Even doorspoelen en weer play drukken geeft weer een paar seconden goed beeld/geluid en daarna weer kapot...
welke codec? staat je yamada op Multi System zodat die kan overschakelen naar NTSC als die dat nodig vindt? kan soms helpen, bij mij hielp het wel met MPEG bestanden op een schijfje...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

BaRF schreef op 13 januari 2004 @ 15:21:
...enige waar ie moeite mee had was een jackass episode.
uh, ze doen het nu wel :D dus ik heb tot nu toe een 100% speel-percentage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 12-06 14:28
Ok vraagje...

Ik ben reeds in bezit van deze (top) speler :)

Ik overweeg echter de aanschaf van het encore speaker systeem (zie eerder topic) nu heb ik zelf een aantal back-up dvd's waar het geluid dus alleen in dts op staat.
Is het mogelijk om dus toch over alle kanalen iets te horen met alleen de speakerset aangesloten op de 5.1 channel output. Als je de handleiding zo leest zou het moeten kunnen...die aansluiting is namelijk 'best audio' volgens die lui.

Nu staat er als specificatie van de speakers dit:
5.1-channel speaker system for DVD DTS and AC-3 connection,
real enjoyment of home theater surround sound effect.
Inputs
-RCA Front Left/Right, Rear Left/Right, Subwoofer
-RCA Left/Right (Stereo)

Kortom: werkt DTS bij aansluiting van een amplified speakersysteem op alleen de 5.1 channel uitgang. Zo niet mok toch iets anders verzinnen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
okio schreef op 14 januari 2004 @ 21:08:
Ok vraagje...

Kortom: werkt DTS bij aansluiting van een amplified speakersysteem op alleen de 5.1 channel uitgang. Zo niet mok toch iets anders verzinnen... :?
Even een herhaling van wat ik eerder zelf heb geschreven in dit topic:
dts
Deze vorm van audio komt alleen voor op dvd en is eigenlijk een soort dolby digtal met een hogere kwaliteit. De yamada kan dit niet decoden(voor zover de specs kloppen, ik heb geen dts materiaal, dus kon het niet testen) en kan alleen worden doorgegeven doormiddel van de digitale uitgang (coaxial/optical). Met de digtale uitgang wordt het geluid zonder te bewerken doorgegeven aan de versterker die dan de decoding van het geluid regelt. Dvd's met een dts track hebben daarnaast ook altijd (voor zover ik weet) een dolby digtal 5.1 geluidstrack. Aangezien je op een speakerset van rond de 200 euro het verschil toch niet zo goed zult horen kun je bij deze dvd's gewoon het dd 5.1 geluid gebruiken.
Ik heb dit nog even getest nadat ik wat dts samples gevonden had op internet. Daaruit blijkt dat mijn verhaal klopt. Het dts geluid wordt alleen door de digital out weergegeven, zelfs als je de digtale uitgang uitzet. Op de stereo en 5.1 analoge uitgangen is niets te horen.(en die heb ik dan natuurlijk wel aangezet :) )

De oplossing om toch dts geluid te horen is een versterker te kopen die dts kan decoderen. Er zijn ook speakerset in omloop die decoders in zich hebben, maar die zijn daardoor wel wat duurder. Die kunnen dan digitaal worden aangesloten op de yamada.
Hier wat voorbeelden:
nieuw van creative: http://www.tweakers.net/nieuws/30170/
leuk setje van logitech(359,- euro): logitech website
en als je wat meer geld te besteden hebt, dan moet je in dit topic gaan kijken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/853137 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Schuifkaas
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-04 11:31
Ik heb een vraagje over de zoom-functie van deze speler.
Zoomt ie automatisch in naar full-screen, of moet je dat zelf doen. Kun je ook zelf inzoomen? en gaat dat traploos of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:14
Afgelopen dinsdag heb ik ook de Yamada-dvx6000 ontvangen,
Al de eerste keer dat ik een dvd er in deed, zei die no-cd. Na een aantal
andere dvdtjes pakte hij er opeens wel 1. Van de 25 dvd's pakte hij er tot voorheen ongeveer 17 ( allemaal regio2 trouwens)

Als hij een dvd niet pakt maakt de speler overigens een raar geluid :S
Alsof er iets vast loopt ofzo.

Toen ik vanmiddag weer wat dvd's ging testen, kreeg ik opeens dat er in het beeld allemaal blokjes bleven hangen en het geluid begon te hakellen! Dat doet ie nu bij elke dvd +cd ( mp3/mpeg etc)
Hebben meer mensen hier last van gehad?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Laatst online: 10:52
Marne schreef op 15 januari 2004 @ 17:11:
Toen ik vanmiddag weer wat dvd's ging testen, kreeg ik opeens dat er in het beeld allemaal blokjes bleven hangen en het geluid begon te hakellen! Dat doet ie nu bij elke dvd +cd ( mp3/mpeg etc)
Hebben meer mensen hier lat van gehad?!
Ik niet iig. Maar als de mijne dat had gedaan had ik hem teruggebracht... Klinkt niet echt gezond namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
Ja dat ben ik ook van plan, heb hem trouwens bij eynstein vandaan. Meer mensen ervaring met het terug sturen van dingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Marne schreef op 15 januari 2004 @ 17:19:
Ja dat ben ik ook van plan, heb hem trouwens bij eynstein vandaan. Meer mensen ervaring met het terug sturen van dingen etc?
Ja, ik :) Heb hem ook bij Eynstein vandaan, maar het display was kapot. Is zeer netjes afgehandeld. Je moet even contact opnemen met eynstein, staat verder allemaal op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Kan iemand mij met enige zekerheid vertellen of die yamada in de mediamarkt in duitsland voor 99 euro ligt ? Ik dacht het ergens gelezen te hebben ...

En van die site wordt je ook niet veel wijzer ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
Cavalera schreef op 15 januari 2004 @ 18:06:
[...]

Ja, ik :) Heb hem ook bij Eynstein vandaan, maar het display was kapot. Is zeer netjes afgehandeld. Je moet even contact opnemen met eynstein, staat verder allemaal op hun site.
Hoe zat het bij jou met verzend kosten? kreeg je die vergoed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Henk Schuifkaas schreef op 15 januari 2004 @ 10:35:
Ik heb een vraagje over de zoom-functie van deze speler.
Zoomt ie automatisch in naar full-screen, of moet je dat zelf doen. Kun je ook zelf inzoomen? en gaat dat traploos of hoe?
Het beeld is altijd beeldvullend, maar natuurlijk wel altijd met de zwarte balken aan de boven en onderkant op een niet-breedbeeld tv. Dvd's kun je inzoomen in de stappen 1x(gewoon beeld dus, niet ingezoomd), 1.5x , 2x en 3x. Divx kun je inzoomen in de stappen 1x en 2x.
Marne schreef op 15 januari 2004 @ 18:23:
[...]

Bij de meeste webshops zijn die voor je eigen rekening. Maar voor meer info kun je beter even met de betreffende webshop bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90241

Speler gisteren binnen gekregen (direct fw geflashed). Tot nu toe speelt ie alles, divx 3.11,4,5,Xvid en alles synchroon. Subtitles (alleen .srt getest) werken ook, alleen als ik een heel stuk vooruit spoel, duurt het even voordat ze weer verschijnen (5-20 sec.).
Wat betreft de beeldkwaliteit, deze is veel beter dan dat ik gewend was met m'n tv-out. Alle kaarten met tv-out die ik heb (had) (v6800,v7100,msi ti4400, connect 3d 9700 pro) presteren minder. Ook dvd's zien er beter uit dan op m'n andere stand-alone (sonic-blue govideo).
Nu alleen nog GMC en 1/4Qpel en hij is helemaal Divx 5 pro compliant.

Tot nu toe dus alleen maar positief (hopen dat dat zo blijft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 16:31
Hoe zijn jullie ervaringen met SKVCD's en SVCD's? Sommige spelers hebben last van het niet synchroom lopen van het beeld en geluid bij SKVCD's. Heeft de Yamaha hier geen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Ik heb behoorlijk veel S(K)VCDs en heb er nog geeneen gehad die problemen gaf.. S(K)VCDs die op mijn JVC soms wat haperingen gaven draaien perfect op m'n Yamada.. echt een top dingetje..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Marne schreef op 15 januari 2004 @ 18:23:
[...]
Ik kreeg ze vergoed ja. Maar voor de precieze voorwaarden hiervan zul je idd even eynstein zelf moeten raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8203

Een goede speaker set is de J&S 9940B of J9940B van Jaz zit ingebouwd
Dolby prologig decoder+DTS decoder suround set 4 sateliets 1 center 1 sub woofer
optisch+coax ingang 200wat prys is 329 euro by deze zaak in rotterdam maar
je kan ook via google zoeken http://www.completer.nl/index3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 12-06 14:28
Ja goed, leuke speakerset idd...
Zijn er ook losse dts decoders waar je een speakerset op aan kunt sluiten?

Ik zou echter nooit voor deze set gaan, kan je beter (zie link) dit pioneer systeem aanschaffen met goede speakers en een rds tuner. Voor reviews zie kieskeurig (alles boven de 9)
http://www.pioneer.nl/nl/...d=3748&taxonomy_id=62-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

De kleur van DivX Ondertiteling is dus geel en wordt weergegeven in 3 regels?

De kleur van DVD ondertiteling is?
En ook in 3 regels?
Of hangt dit af van DVD's?
En waar staat deze ondertiteling?

[ Voor 14% gewijzigd door vegterb op 18-01-2004 15:04 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

vegterb schreef op 18 januari 2004 @ 15:03:
De kleur van DivX Ondertiteling is dus geel en wordt weergegeven in 3 regels?

De kleur van DVD ondertiteling is?
En ook in 3 regels?
Of hangt dit af van DVD's?
En waar staat deze ondertiteling?
Deze is zoals aangegeven op DVD. Deze schijnen als bitmap/video te worden opgeslagen. Kleur, positie, regels etc zijn dus dvd-afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
okio schreef op 18 januari 2004 @ 11:08:
Ja goed, leuke speakerset idd...
Zijn er ook losse dts decoders waar je een speakerset op aan kunt sluiten?
Ja, die zijn er, maar kosten al snel 200 euro. Creative heeft nu ook een decoder die wat goedkoper is(adviesprijs van 149 euro). Deze had ik al vermeld, maar de info is misschien een beetje tussen de speakers verloren gegaan. Hier dus nog een keer de links:
http://www.tweakers.net/nieuws/30170/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/842521/

Daarnaast nog een keer mijn opmerking dat je het verschil tussen dts en dd toch niet hoort. Op sets rond de 2000 euro zou je waarschijnlijk pas een klein beetje het verschil kunnen gaan horen. Daarbij meegenomen dat op de meeste dvd's ook wel een dd 5.1 geluidspoor zit, zou ik niet veel geld in een dts decoder gaan stoppen als je al dd 5.1 hebt in de yamada.
Ik zou echter nooit voor deze set gaan, kan je beter (zie link) dit pioneer systeem aanschaffen met goede speakers en een rds tuner. Voor reviews zie kieskeurig (alles boven de 9)
http://www.pioneer.nl/nl/...d=3748&taxonomy_id=62-100
Voor de prijs van dit setje kun je misschien beter een goedkope dts receiver kopen en daar dan losse boxen bij kopen. Is misschien iets duurder, maar dan ben je wel wat flexibeler met het aansluiten van meerdere apparaten.

[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 18-01-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57924

Is er inmiddels al enig nieuws of er snel weer een firmware update komt die de ondertiteling aanpast? Het is absoluut niet fijn om de net iets te kleine gele tekst over drie regels te lezen. Het beste is natuurlijk witte tekst met schaduwranden.

Is het uberhaupt wel mogelijk om een witte tekst met schaduwranden op Divx/Xvid te krijgen? Of is er dan misschien (zoals op DVDs) een 'library' met bitmapjes voor ieder karakter nodig, waarvoor echter geen ruimte meer is in de firmware rom... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 57924 schreef op 20 januari 2004 @ 15:55:
Is er inmiddels al enig nieuws of er snel weer een firmware update komt die de ondertiteling aanpast? Het is absoluut niet fijn om de net iets te kleine gele tekst over drie regels te lezen. Het beste is natuurlijk witte tekst met schaduwranden.

Is het uberhaupt wel mogelijk om een witte tekst met schaduwranden op Divx/Xvid te krijgen? Of is er dan misschien (zoals op DVDs) een 'library' met bitmapjes voor ieder karakter nodig, waarvoor echter geen ruimte meer is in de firmware rom... :?
het moet absoluut mogenlijk zijn om zulke ondertiteling te krijgen, dat beetje extra ruimte mag toch niet te veel zijn voor een firmware rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57924

Misschien wordt het eens tijd dat er voor deze speler eens een open source versie van de firmware wordt ontwikkeld, kunnen we zelf de gewenste aanpassingen gaan uitvoeren.

Iemand enig idee hoe de ISO file te reverse engineeren? De sigma 8500 based players hebben uCLinux als operating system. Hoe zit dat in de yamada (ESS Vibrato based)?

edit:
ik bedoel natuurlijk hoe de ROM file te reverse engineeren...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 57924 op 22-01-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103400

Hallo,

Over het algemeen doet mijn yamada het uitstekend, maar er zijn een aantal films waarbij stemmen af en toe wegvallen, of niet meer synchroon lopen.
De achtergrond muziek is dan nog wel te horen maar de stemmen niet!!
Bijvoorbeeld bij The Pianist, Finding Nemo cd 2 en The Green Mile.
Weet iemand hier een mogelijke oorzaak van en wat hieraan te doen is?
ik heb de laatste firmware geinstald...

Verder vroeg ik me af of het mogelijk was om enige invloed te hebben op de updates die yamada de komende tijd gaat uitbrengen???

...in verband met de hierboven al vaak opgesomde probleempjes met de ondertitels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 103400 schreef op 23 januari 2004 @ 20:23:
Hallo,

Over het algemeen doet mijn yamada het uitstekend, maar er zijn een aantal films waarbij stemmen af en toe wegvallen, of niet meer synchroon lopen.
De achtergrond muziek is dan nog wel te horen maar de stemmen niet!!
Bijvoorbeeld bij The Pianist, Finding Nemo cd 2 en The Green Mile.
Weet iemand hier een mogelijke oorzaak van en wat hieraan te doen is?
ik heb de laatste firmware geinstald...

Verder vroeg ik me af of het mogelijk was om enige invloed te hebben op de updates die yamada de komende tijd gaat uitbrengen???

...in verband met de hierboven al vaak opgesomde probleempjes met de ondertitels...
huh? selectief geluid valt uit? is dat bij 'gewoon' divx geluid?? dan zal dat bij het afspelen op een pc toch ook wel gebeuren ofniet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Het geluid kan alleen in z'n geheel achter gaan lopen of verdwijnen en niet alleen de stemmen. Als dit wel gebeurt dan heb je waarschijnlijk de center speaker aan staan de instellingen van de yamada, maar heb je die niet aangesloten op de bijbehorende aansluitingen. Oplossing is dan ook om je center en/of sub uit te zetten bij de setup als je die niet hebt/gebruikt.

Dit forum speciaal over de stand-alone mpeg4 spelers schijnt zo af en toe ook gelezen te worden door werknemers van yamada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103654

:) Yes, een fantastisch apparaat. Speelt werkelijk alles goed af en de kwaliteit van de divx-films is erg goed. Maar het machien kan nog zo goed zijn, er valt altijd wel wat te verbeteren. Helemaal AF :9 zou die zijn als (naar mijn inziens) de volgende punten verbeterd zouden worden:

Bij VCD-films - wanneer je de Displayknop gebruikt blijft de tijd in beeld staan (verdwijnt dus niet met off, bij mij althans)

Bij Divx-films - de laatste regel van de ondertitel blijft in beeld staan nadat het laatste woord gezegd is, en de aftiteling (normaal gesproken) begint.

Bij Divx-films - de ondertitelregel (displayregel) staat te kort ingesteld, waardoor veel ondertitels over 3 regels worden weergegeven. (staat vaak erg raar wanneer bvb. een vraagteken alleen op een regel staat of wanneer het beginstreepje, wanneer een nieuwe zin begint, ergens midden in de regel staat)

Bij Divx-films - GRAAG! ondertitels van witte letters met een zwart randje, en als het kan ook een mogelijkheid om de plaats van de ondertitels te kunnen kiezen dan wel te kunnen vastleggen.

Tot slot nog een paar vraagjes aan de forumleden:

Heeft er iemand naar bekend is, ooit een poging ondernomen om het .bin bestand te "hexen" zodat een taal vervangen wordt (bvb. Frans) voor Nederlands?

Is er doormiddel van dit forum kontakt met Yamada zodat alle wensen ook meegenomen worden in een nieuwe firmware update? Of moet je dit per mail overbrengen? (mijn Duits is niet je dat)

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

ik heb hier een gekopieerde dvd liggen. deze doet t goed op zich, ware het niet dat het een breedbeeld film is.
Nu wordt het brede beeld op mijn niet-breedbeeld tv gepropt, met als gevolg dan alle mensjes relatief lang zijn, auto's smal enzo.
Is dit te fixen (aspect ratio wijzigen?) kan het nergens vinden. Heb mn firmware niet geupgrade omdat ik geen gele ondertitels wil. Alles werkt verder naar behoren.

Ligt het aan de Yamada of aan mn tv beperkingen?

[ Voor 3% gewijzigd door bratos op 23-01-2004 22:48 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
bratos schreef op 23 januari 2004 @ 22:47:
Is dit te fixen (aspect ratio wijzigen?) kan het nergens vinden.

Ligt het aan de Yamada of aan mn tv beperkingen?
Ik heb geen problemen met de aspect ratio. breedbeeld zie ik altijd met twee zwarte balken onder en boven. Is deze film wel goed als je hem op je pc afspeelt? Je zou ook nog kunnen kijken of er in de setup bij preferences de tv display wel op normal staat en niet op wide, maar volgens mij maakt dat zelfs niet uit.

En voor Joe Cool, in mijn vorige post staat een linkje naar het forum wat soms bezocht wordt door werknemers. Voor zover ik weet zijn er weinig tot geen mensen die informatie doorsluizen van dit forum naar het andere forum. Over het back-engineren van de .bin file heb ik ook nog niemand gehoord.

En ik gebruik eigenlijk nooit ondertiteling, maar witte ondertiteling met een zwarte rand eromheen lijkt me eigenlijk erg lelijk. Is het niet mooier als je witte ondertiteling hebt met daar achter een soort schaduw in het zwart. Dat is waarschijnlijk ook makkelijk te inplementeren door gewoon de tekst dubbel op het beeld te zetten. eerst de zwarte en daaroverheen en iets naar rechtsboven verschoven de witte letters. Plaatjes maken alles duidelijk:
Zo is die:
Afbeeldingslocatie: http://ferry.student.utwente.nl/images/got/1.gif
met witte achtergrond ziet het er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://ferry.student.utwente.nl/images/got/2.gif
Met zwarte achtergrond zo:
Afbeeldingslocatie: http://ferry.student.utwente.nl/images/got/3.gif
Bij VCD-films - wanneer je de Displayknop gebruikt blijft de tijd in beeld staan (verdwijnt dus niet met off, bij mij althans)
Als ik een toest indrukt dit niets doet, dan krijg ik altijd een handje en daarna verdwijnt altijd ook de andere tekst, werkt dat hierbij ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Sinds een tijdje doet mijn speler raar. Als ik een officiele DVD invoer (bijv. Monsters & Co of LOTR1) geeft deze een vreemd ratelend geluid. (soort boormachine die is vastgelopen). Ook bij sommige goedkope DVD-R's geeft hij dit geluid.

Als ik DVD paar keer in en uit de speler haal is het probleem weg.

Ook spelen veel DVD-R's of DVD+R's maar tot circa 75% af, alle chapters daarna kunnen niet worden gelezen. Beeld bevriest dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

cool_zero schreef op 23 januari 2004 @ 23:33:
[...]

Ik heb geen problemen met de aspect ratio. breedbeeld zie ik altijd met twee zwarte balken onder en boven. Is deze film wel goed als je hem op je pc afspeelt? Je zou ook nog kunnen kijken of er in de setup bij preferences de tv display wel op normal staat en niet op wide, maar volgens mij maakt dat zelfs niet uit.

knip
ik zal eens een dvd speler bietsen en de boel testen met powerdvd of zo.
ik laat t weten.

hmm die instelling op de yamada staat goed, letterbox maakt ook niet uit.
na het weekend kan ik n dvd speler lenen om te testen. Wordt die aspect ratio niet bepaald door de software? (powerdvd in dit geval?)

Kan het een bug zijn in de firmware? (4-10-03)

[ Voor 20% gewijzigd door bratos op 24-01-2004 00:54 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool_zero:

_/-\o_ Natuurlijk heb je gelijk, een zwart randje (schaduw) is natuurlijk veel beter, maar ik bedoelde ook zoals je de ondertitels op tv ziet.
Voor de heren van Yamada moet dit toch makkelijk te implementeren zijn in de volgende firmware update.

Wat de tijd in beeld blijven staan betreft zal ik je tip (een andere toets indrukken)
eens proberen.

Ik zet ook altijd de Ondertitels met de knop op de afstandsbediener aan en uit om die laatste ondertitels weg te krijgen aan het eind van de film, maar het zou wel mooi zijn als dat automatisch ging. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
bratos schreef op 24 januari 2004 @ 00:19:

Kan het een bug zijn in de firmware? (4-10-03)
Als het bug was dan hadden waarschijnlijk meer mensen er last van gehad en hadden ze dat ook wel vermeld bij de nieuwe updates. Dus als dit inderdaad een bug mocht zijn, en het dus niet in de video zelf zit, dan ben je de eerste die de bug gevonden heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 103654 schreef op 24 januari 2004 @ 01:06:
cool_zero:

Wat de tijd in beeld blijven staan betreft zal ik je tip (een andere toets indrukken)
eens proberen.

Yep die stilstaande tijd kan ik weg krijgen door de setupknop 2x in te drukken. Maar dit is wel iets voor de volgende firmware update.

Ps. ik quote mezelf, maar lijkt me handiger dat mijn message te editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

trouwens, het is zeker niet mogenlijk om bij een stereo film alle speakers te gebruiken he? Dus dat links voor én achter hetzelfde geven evenzo als rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

BaRF schreef op 25 januari 2004 @ 09:23:
trouwens, het is zeker niet mogenlijk om bij een stereo film alle speakers te gebruiken he? Dus dat links voor én achter hetzelfde geven evenzo als rechts?
met de meeste 5.1 speakersets kan je het stereo geluid mixen over meerdere kanalen, als je n receiver hebt kan dat waarschijnlijk ook ergens ingesteld worden in je receiver, de yamada kan het zelf nie, bij creative en philips speakersetjes moet ik gewoon de sub/center en de rear nie aansluiten en dan wordt het geluid gemixt over alle kanalen :P.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103400

cool_zero schreef op 23 januari 2004 @ 21:45:
Het geluid kan alleen in z'n geheel achter gaan lopen of verdwijnen en niet alleen de stemmen. Als dit wel gebeurt dan heb je waarschijnlijk de center speaker aan staan de instellingen van de yamada, maar heb je die niet aangesloten op de bijbehorende aansluitingen. Oplossing is dan ook om je center en/of sub uit te zetten bij de setup als je die niet hebt/gebruikt.
ik heb het gecontroleerd en de instellingen stonden inderdaad niet goed. Stemmen vallen nu niet meer weg! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77642

Ik heb nu 2dagen de DVX6000 en werkt redelijk.

Mijn probleem is dat ik met geen manier subs bij mijn divx krijg.

Ik hed de laatste firmware en brand een film als volgt.

test.avi
test.srt

Ik heb ook .sub gedaan maar geen effect. wie kan mij vertellen wat er niet goed gaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103969

Ik heb deze speler gisteren besteld. Verwacht hem dus binnekort. gezien de vele aansluitingen aan de achterkant.. Hoe kun je nu het beste te werk gaan als je hem op 2 TV`s aan wil sluiten? Stereo geluid is voldoende.
1X op de SCART en 1X met composiet doortrekken naar de 2e TV dacht ik zelf.
Geeft de speler de output dan aan alle uitgangen tegelijk door? Kun je op de ene TV via de SCART kijken en via de andere via de composiet uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 77642 schreef op 26 januari 2004 @ 23:22:

Ik heb ook .sub gedaan maar geen effect. wie kan mij vertellen wat er niet goed gaat :'(
Het is al vaak langsgekomen, maar hier alsnog het antwoord:
De speler ondersteund sinds de laatste firmware meerdere subtitles bij een film. Je kunt dus kiezen voordat je begint. Dit staat ook in de documentatie bij de firmware. Je kunt voordat je de film start op de juiste subtitle gaan staan en deze selecteren met de 'angle' toets. Daarna kun je gewoon de film gaan kijken en heb je die subtitle.
Anoniem: 103969 schreef op 26 januari 2004 @ 23:56:
Geeft de speler de output dan aan alle uitgangen tegelijk door? Kun je op de ene TV via de SCART kijken en via de andere via de composiet uitgang?
Ja en ja. Alleen tussen de digitale uitgang van het geluid en analoge aansluitingen van het geluid moet gekozen worden. Voor de rest komt er uit alle uitgangen tegelijkertijd signaal. Dus als je de digitale geluidsuitgangen uit hebt staat komt er uit alle analoge uitgange (scart en composite) signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Nou, zal wel wat verkeerd gefikt hebben maar ik krijg de subs niet geselecteerd op een dvd met meerdere films.
Verder mis ik een netwerkaansluiting en OGG ondersteuning toch teveel en dus gaat ie d'r uit (zie V&A).
Mot dan wel meer dan het dubbele bijbetalen maar dan heb je ook wat of beter gezegd, nog meer :+
En anders wacht ik de volgende firmware wel af.

Evengoed, mocht iemand precies weten hoe je een dvd moet fikken met meerdere divx clips en ondertitels dan vooral posten word er namelijk :X van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool_zero schreef op 27 januari 2004 @ 00:10:
[...]

Het is al vaak langsgekomen, maar hier alsnog het antwoord:
De speler ondersteund sinds de laatste firmware meerdere subtitles bij een film. Je kunt dus kiezen voordat je begint. Dit staat ook in de documentatie bij de firmware. Je kunt voordat je de film start op de juiste subtitle gaan staan en deze selecteren met de 'angle' toets. Daarna kun je gewoon de film gaan kijken en heb je die subtitle.
Ik ging de ondertiteling selecteren met de ''enter'' toets en dan gaat het scherm evenweg en dan klikte ik op de film, nog niet de angel toets geprobeerd :O

Dit staat op de site van umax.be waar ook de firmware staat.

MPEG4 - DVX-6000/6100 Does the Player support subtitles?
With latest Firmware you can use Subtitles with "SRT" format. Simply put both files(AVI and SRT) within the same directory, The name of the file must be the same, like xxx.AVI for the movie and xxx.SRT for the subtitles.

Zo simply ging het bij mij niet }:O Ik zal het vanavond maar eens weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

bsplayer doed het wel prima me de door mij gefikte dvd met divx-jes en laad de srt zelfs automatisch.

Enige dat ik me voor kan stellen is dat de srt extensie in hoofdletters zou moeten zijn maar dat lijkt me nogal vergezocht.

Verders heb ik alle films al eens gefikt in hun eigen mapje en ze ook al eens in de root gezet met de srt's maar ik krijg die srt's gewoon niet geselecteerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175 schreef op 27 januari 2004 @ 10:07:
bsplayer doed het wel prima me de door mij gefikte dvd met divx-jes en laad de srt zelfs automatisch.

Enige dat ik me voor kan stellen is dat de srt extensie in hoofdletters zou moeten zijn maar dat lijkt me nogal vergezocht.

Verders heb ik alle films al eens gefikt in hun eigen mapje en ze ook al eens in de root gezet met de srt's maar ik krijg die srt's gewoon niet geselecteerd :(
Ik heb ze ook al in een map gezet en werkte oko niet bij mij maar heb jij de subtitle wel geselecteerd met de ANGLE knop? Klein detail wat ik dus vergete ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103969

Eigenlijk is het enige wat dit apparaat mist een ethernetaansluiting, dan kun je je Mpegs en AVI`s vanaf harde schijf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Even wat info over de sub's:
  • Na de firmware update zijn de subs geel en doordat er nu meerdere subs worden ondersteund gaan de subs niet meer meteen aan als je de film start(zoals in de oude documentatie stond), maar moet je hem selecteren met de 'angle' toets. Alles hierover staat in het .pdf document dat op dezelfde site staat als de firmware: http://www.umax.de/cgi-bi...=0&D_Form=Suchen+/+Search
  • Alleen .srt bestanden worden ondersteund.( Ik heb nog niemand gehoort die .sub aan de gang heeft gekregen)
  • De bestandsnaam van de sub mag niet langer zijn dan 19 characters en mag geen vreemde characters hebben. Dus alleen maar letters en cijfers (en dan .srt aan het eind :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HEt werkt inmiddels. Maar ik heb nu dat regelmatig orginele dvds niet afgespeeld kunnnen worden hij zegt loading disc en dan gooit hij hem eruit. Als ik deze kopieer doet hij het wel.

Ik heb een dvd speler er onder staan dus niet zo n probleem maar lijkt me niet goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Anoniem: 77642 schreef op 29 januari 2004 @ 00:10:
HEt werkt inmiddels. Maar ik heb nu dat regelmatig orginele dvds niet afgespeeld kunnnen worden hij zegt loading disc en dan gooit hij hem eruit. Als ik deze kopieer doet hij het wel.

Ik heb een dvd speler er onder staan dus niet zo n probleem maar lijkt me niet goed :?
Dat probleem heb ik ook. Is pas sinds ik LOTR heb gekeken (originele R2-DVD). Krakend/ratelend geluid dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
ik heb nog een vraagje:
als je die firmware wilt updaten en je brand die op cd.

kan dit dan ook op een cd-rw?

ben student :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ja, het kan zolang het maar goede kwali cd-rw's zijn, anders kan je je yamada naar de kl*te helpen...

Gallery V&A

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste