YAMADA DVX-6000

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wims280
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09-2022

Wims280

None

Alle luitjes bedankt

Ange knop in nieuwe update werkt perfect gele letters is ook een betere
optie als wit zwart omlijnd zou nog beter zijn wachten daar maar op

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98040

wat is nu eigenlijk het verschil tussen de philips 737 en deze yamada, buiten de 5.1 output, uiterlijk en merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
en de yamada speelt meer formaten af, ook wma.
de yamada kost maar €115,-...
de yamada heeft geen problemen met bekraste huur-dvd's.
hij kan DVD+R/+RW/-R/-RW
hij kan divx audio (oude gehackte wma codec die alle andere spelers nie kunnen afspelen:P)
je kan allemaal verschillende bestanden op een schijfje gooien en dan kan die het gewoon afspelen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 18:32

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat me nog niet helemaal duidelijk is:

Als je de speler een Xvid met AC3 geluid voert, heb je dan wel geluid als je de speler gewoon met Scart op de TV aansluit, of heb je dan persé een versterker nodig om de AC3 te decoden?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt gewoon geluid via scart

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

cool_zero schreef op 24 december 2003 @ 15:50:
[...]

O, dit probleem had ik ook en is eerder in het topic dus al besproken :) Tussen dat shuffle en shuffle folder zit volgens mij weinig verschil. Als je shuffle wil doen over de hele cd/dvd dan moet je Smart Navi uitzetten. Dit zit in de Setup van de speler onder het preferences menu. (Niet vergeten om ff omlaag te scrollen ,staat onder defaults). Ik moest voor deze optie wel even (de nu een na nieuwste) update van de site in de speler laden.
Thx voor de tip,
toch een beetje een bug want met die setting kom je de eventuele menu's niet in.
Maar het is iig werkbaar.

Thx again _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:00
Heb laatst de laat FW erop gezet maar heb nu volgens mij eeen bugje "ontdekt"...
Als ik een DivX afspeel en druk op "Goto" en wil een tijd ingeven dan geeft ie na 2 cijfertjes allemaal wazige icoontjes linksboven in beeld :?
Moet dan weer goto indrukken en kan dan vervolgens wel een tijd ingeven...
Iemand bekend met dit "probleem"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:14

Dr C

met C en CK

ik heb de nieuwe firmware die hier stond erop gezet en kreeg nu het probleem dat ie bad disc aangeeft bij DivX films :? Hij wil meestal wel ff de film openen, maar na 5-10sec. blijft ie hangen. Baal ik nogal van eigenlijk. Iemand die weet wat er aan te doen is?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb de Yamda besteld bij Eynstein, laat wel iets horen zo gauw ik hem heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poinkie
  • Laatst online: 29-03-2023
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om het beginscherm met yamada naar eigen invulling te veranderen? Zou moeten lukken met de software update :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Niet online
Lees op Duitse forum berichten dat deze speler niet automatisch overschakelt naar het rgb signaal op je televisie.
Is dit probleem bij iemand van jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99895

klopt !!
dat doet die niet ,moet je handmatig doen als je tv die optie terminste heft ,anders gaat het niet.
ik heb een oude philips matchsline die heeft die optie wel ,wou wel es weten of de nieuwere breedbeeld tv,s die optie nog wel hebben om handmatig op RGB over te gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100644

iemand die me het verschil tussen deze yamada, en de kiss 1000 kan vertellen :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Laatst online: 07-02-2024
*knip*

Ben je nou wel helemaal? Tot zesmaal toe een exact dezelfde post in een topic posten. Dat komt behoorlijk opdringerig, spammerig en storend over, erg kinderachtig dus. Je had hiervoor gewoon één nieuw topic kunnen openen. Maar gezien de aard van jouw vraag raad ik je aan om eerst de FAQ van Audio, Video & HiFi Forum te lezen.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 30-12-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Anoniem: 100644 schreef op 29 december 2003 @ 13:38:
iemand die me het verschil tussen deze yamada, en de kiss 1000 kan vertellen :? :)
De grootste verschillen zijn:
- De prijs: de yamada is 115 euro en de kiss 1000 189 euro
- De Kiss speelt ogg af en de yamada niet
- De yamada heeft een dolby digital decoder zodat je 6 analoge aanluitingen hebt om je 5.1 speakerset(die dus geen decoder meer hoeft te hebben) op aan te sluiten.

Er zijn nog wel wat meer (kleine) verschillen, maar daarvoor kun je het beste even de kiss en yamada topics compleet doorlezen.

En voor yeahright:
Welk antwoord verwacht je in het yamada topic als advies :P Voor een wat algemenere vergelijking kan ik je dit topic wel aanraden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/847239
En als tip zou ik eerst gaan zoeken welke spelers die dd decoder hebben voor 5.1 geluidsetje, want dan vallen er al een hoop af waarschijnlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door cool_zero op 29-12-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik ben sinds 29 november de gelukkige eigenaar van de DVX 6000 die ik voor €90,- in Kleef bij het lokale Vobis-filiaal heb gekocht. Ik heb nu twee keer de firmware vernieuwd, eerst met de versie van 18-10-2003. Op de CD staat dan: DIVX6000.ROM

Ik kreeg toen op mijn scherm:
Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-18 DVX6000

Ik heb nu met de ISO die ik downloade een CD gebrand, waarop twee bestanden staan:
DIVX6000.ROM
DIVX6100.ROM

Ik heb hiermee de firmware geupdate en krijg nu te zien:

Ver 4.1.27.1C.0 PS
5705.BIN
2003-12-19 DVX6100

Betekent dit dat ik nu de firmware voor de DVX6100 heb gebrand??
Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Je hebt de firmware voor de 6100 er op gezet. Maar aangezien alleen het design verschillend is zal het gewoon perfect werken.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Bergie

Lekker belangrijk...

doe anders ff een file compare op die twee firmwares in die iso. Dan weet je zeker of ze gelijk aan elkaar zijn of niet.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101200

Toegegeven een newbie hier; toch maar geprobeerd. Een dag de 6000 binnen.
Vraag 1: beste aansluiting op mijn Yamaha RV 800? Die heeft geen 5.1 kanaal imput. Moet toch gewoon (het beste) werken via de L en R aansluiting naar de L en R aansluiting van de versterker; de gele video aansluiting gaat ook naar de versterker en via monitor out (tulp) naar de scart van de zeer oude B&O TV. De versterker heeft ook optische enzo aansluitingen, maar zijn de bovenste aansluitingen ok of is er een duidelijk betere mogelijkheid?
Vraag 2: de volgende VidX wil niet spelen, van Gspot de volgende info:
(S) --> AVI Splitter --> XviD MPEG-4 Video Decoder --> (R)
en ook deze wilde niet: DivX 4 (OpenDivX). Ik weet niet hoe ik het hele plaatje van Gspot kan pasten. Elke suggestie is welkom en zeer gewaardeerd , beetje geduld aub met mijn ondeskundigheid. (per ongeluk met dit bericht onder AV forum gekomen, sorry JvS) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:53
Weet er al iemand waarom die bruce almighty avi niet werkt? Is er iets aan te doen? Re-encoden ofzo? Waarmee en welke settings dan enzo? Ik heb namelijk dezelfde bruce almighty als hier eerder een gspot plaatje van gepost was. Verder vind ik die nieuwe firmware maar een beetje misselijk werken. Moet je eerst met angle knop een subtitle aanklikken en dan pas de avi, is dus veel omslachtiger en minder gebruiks vriendelijk! De gele letters los je ook geen problemen mee op, je verlegt het probleem. Nu met een gelige achtergrond is het niet meer te lezen, wat ook best vaak voorkomt... En ik heb nog niet getest: normaal als je blablacd1.avi blablacd1.srt blablacd2.avi en blablacd2.srt had dan klikte je alleen op blablacd1.avi, speelde hij meteen de ondertitel mee en als hij daarmee klaar was ging hij automatisch door met blablacd2.avi waarbij ook de ondertitel afgespeeld werd. Moet je nu dus eerst op die blablacd1.srt klikken, dan op blablacd1.avi wachten tot hij klaar is, op STOP drukken om te voorkomen dat blablacd2 wel wordt afgespeeld maar ZONDER subtitle, weer op blablacd2.srt klikken en dan pas weer blablacd2.avi? Is toch veeeeeeeeeel moeilijker dan, of kan dat makkelijker? Bijvoorbeeld blablacd1.srt selecteren EN blablacd2.srt en dan laten afspelen ofzo?
Nou alleen nog die ondertitels een beetje beter: wit met zwart omrande letters en automatische detectie van plaats (op het zwart van de balken bij de meeste films zoals bsplayer dit doet!) zou heel veel helpen. Eventueel even kleinere letters bij lange zinnen die nou buiten beeld vallen (ook zoals bij bsplayer!)... En bruce almighty aanslingeren zou ook fijn zijn... Oh ja, en dat moeilijke gedoe dat met avi met 5.1 geluid spdif aan moet staan en avi met stereo geluid juist uit omdat hij het anders niet doet... Stereo DVD Mpeg 2 op cd/dvd gebrand als los bestand moet ook spdif uit staan voor geluid, maar is het gebrand als echte DVD met ifo's en vob's dan speelt hij WEL stereo geluid af via de spdif waardoor het geluid door m'n decoder gelijk door prologic toch weer 5.1 gemaakt wordt. Gek he? Dus als het daarmee wel kan, dan moet het met losse bestanden ook kunnen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58
Die Bruce Almighty is met B-frames en Qpel gemaakt, en kan dus niet afgespeeld worden op de meeste divxspelers. Je zult em dus moeten reencoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Is het nou echt te veel moeite om je zinnen te beginnen met hoofdletters en te eindigen met een leesteken?
Een entertje hier en daar is ook niet overbodig.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

The Dolf schreef op 30 december 2003 @ 01:39:
[...]

Is het nou echt te veel moeite om je zinnen te beginnen met hoofdletters en te eindigen met een leesteken?
het is inderdaad een lastig te lezen post, maar ik ben het wel eens met alles wat hij zegt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 45379 schreef op 30 december 2003 @ 01:59:
[...]

het is inderdaad een lastig te lezen post, maar ik ben het wel eens met alles wat hij zegt :9
Ik heb net ook de moeite genomen om het te lezen en ben het met bijna alles eens.
Het van te voren selecteren van een sub is voor mij een voordeel. Nu kan ik tenminste meerdere subs (in versch. talen dus) op dezelfde cd mikken.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Dolf schreef op 30 december 2003 @ 02:04:
[...]

Ik heb net ook de moeite genomen om het te lezen en ben het met bijna alles eens.
Het van te voren selecteren van een sub is voor mij een voordeel. Nu kan ik tenminste meerdere subs (in versch. talen dus) op dezelfde cd mikken.
dat is ook het enige voordeel dat ik kan verzinnen ja, maar ook weer compleet nutteloos, waarom zou ik meerdere talen subs willen voor 1 film. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:53
Dacht dat ik iedere zin met hoofletter begonnen was en dat ik altijd leestekens gebruik... Ik heb ineens heel erge moeite met schrijven sinds ik anderhalf jaar was gaan werken en toen toch maar weer terug naar school. Heb ongeveer 1,5 jaar bijna niks geschreven ofzo. Denk dat ik eigenlijk een beetje dyslectisch ben, maar doordat ik genoeg oefende viel het altijd wel mee.
Ik heb ook superveel moeite met een boek lezen ofzo... Maar eigenlijk ook vooral met boeken, proefwerken enzo ben ik altijd als eerste klaar mee en maak ze vaak nog het beste van de klas ook...
Maar ik zal proberen duidelijker te schrijven en vooral meer enters ertussen te zetten, want grote lappen tekst ontmoedigen nogal (tenminste, dat heb ik altijd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 45379 schreef op 30 december 2003 @ 05:30:
[...]

dat is ook het enige voordeel dat ik kan verzinnen ja, maar ook weer compleet nutteloos, waarom zou ik meerdere talen subs willen voor 1 film. :?
Jij niet, ik wel. Daarom is het ook een optie en een keer meer op de angle knop rammen eens in de 2 uur is nou niet echt moelijk te noemen lijkt me.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Laatst online: 12-05-2024
The Dolf schreef op 29 december 2003 @ 22:29:
Je hebt de firmware voor de 6100 er op gezet. Maar aangezien alleen het design verschillend is zal het gewoon perfect werken.
Dát klopt dus niet.. De display-cijfers werden op hun kop weergegeven en de bedieningstoetsen op het apparaat werkten anders of niet..
Blijkt dat ik tóch van de website de verkeerde ISO heb binnengehaald... :( In de juiste ISO zit maar één bestand: DIVX6000.rom
Ik heb dus maar een CD gebrand met dát bestand erop, maar de speler negeerde het compleet |:( .
Met de moed in de schoenen heb ik het bestand maar hernoemd naar DIVX6100.rom en opnieuw gebrand.. De flash-routine accepteerde het en uiteindelijk is alles weer goed gekomen en heet het apparaat weer DVX 6000.. O+

Vreemd dat deze procedure bepaald niet 'idiot-proof' blijkt te zijn en dat kennelijk een 'upgrade' voorzien was naar de DVX 6100..

[ Voor 6% gewijzigd door Isaak Asimov op 30-12-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de yamada DVX-6000 net binnengekregen. Heb hem snel aangesloten en meteen een paar dingen getest: DVD+R, divx 4/5, VCD, Xvid, DVD's. Deze deden het allemaal goed/perfect. Maar daarentegen deden DVD-r en MP3 cd's het niet. De DVD-r deed helemaal niks, en bij de mp3 cd's gaf hij de cd's wel aan in mappen, maar liep de speler vast wanneer je op enter/play drukte bij een map.
Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb verder nog geen firmwares geinstalleerd. Ook deden de subtitles het niet bij divx-cd's. Ik zou vooral het probleem van de mp3's willen oplossen, want deze format zou de speler eigenlijk moeiteloos moeten afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98040 op 31-12-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Isaak Asimov schreef op 30 december 2003 @ 13:46:
[...]
Met de moed in de schoenen heb ik het bestand maar hernoemd naar DIVX6100.rom en opnieuw gebrand.. De flash-routine accepteerde het en uiteindelijk is alles weer goed gekomen en heet het apparaat weer DVX 6000.. O+
heeft iemand al een DVX 666? :+

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95420

Princo DVD-r en DVD-rw draaien als een tiet.
Ook met andere dvd-r totaal geen probleem.

kijk alleen wel uit met de (flut) SCART kabel, 1x spontaan ff eruit trekken en je ziet waar ze op bezuinigen.

Maar verder aankoop van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Niet online
Anoniem: 99895 schreef op 29 december 2003 @ 12:26:
klopt !!
dat doet die niet ,moet je handmatig doen als je tv die optie terminste heft ,anders gaat het niet.
ik heb een oude philips matchsline die heeft die optie wel ,wou wel es weten of de nieuwere breedbeeld tv,s die optie nog wel hebben om handmatig op RGB over te gaan .
Ik kan op mijn Philips tv niet handmatig rgb selecteren, doet ie automatisch. Als de Yamada het overschakelen naar rgb niet kan aansturen, zou deze speler voor mij afvallen en zou ik toch voor de Philips 737 moeten gaan.
Iemand ervaring met deze speler en televisie die rgb signaal door speler zelf aangeboden moet krijgen. Hoe groot/klein is de kans dat rgb ism Yamada toch werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95420

Ik heb ok een mooi setje boxen van philips, alleen gebruiken die 3x minijack voor aansluiting en op de yamada zitten 6 tulpgaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

trillion schreef op 31 december 2003 @ 00:28:
[...]

Ik kan op mijn Philips tv niet handmatig rgb selecteren, doet ie automatisch. Als de Yamada het overschakelen naar rgb niet kan aansturen, zou deze speler voor mij afvallen en zou ik toch voor de Philips 737 moeten gaan.
Iemand ervaring met deze speler en televisie die rgb signaal door speler zelf aangeboden moet krijgen. Hoe groot/klein is de kans dat rgb ism Yamada toch werkt?
bij mij schakelde hij nie over met de standaard scart-kabel, maar ik had nog een dikkere/betere kwali liggen, en daarmee schakelt die vanzelf over naar RGB, heb trouwes n Philips TV.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 95420 schreef op 31 december 2003 @ 02:17:
Ik heb ok een mooi setje boxen van philips, alleen gebruiken die 3x minijack voor aansluiting en op de yamada zitten 6 tulpgaatjes.
dan koop je 3 van die verloop kabeltjes, : '2x Tulp-->1x Minijack
kosten nie veel, paar euro per stuk volges mij...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31

Bergie

Lekker belangrijk...

klopt het trouwens dat de speler op het display niet het titlenummer weergeeft en alleen maar chapternummer? Viel me gisteren ineens op.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVD-R doet het inmiddels (lag aan de cd :+ ), maar klopt het dus dat je de mp3's niet in mappen kunt onderverdelen (in artiesten, genre, albums) want zo heb ik al mijn mp3-cd's gebrand :?, en geen 1 doet het.

En hoort de bijgebrande subtitle automatisch afgespeeld te worden bij divx (film.avi/film.srt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101344

Mantis schreef op 09 november 2003 @ 17:19:
http://www.vcdrookie.com/...article&artid=9&Itemid=57
Hier heb je een mooie review van de DVX-6100, die ongeveer dezelfde prijs heeft.
De 6100 is identiek aan de 6000, maar enkel op de Amerikaanse markt verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73241 schreef op 17 november 2003 @ 01:29:
[...]

Dat zou ik ook willen doen maar mij versterker is kapot :'(
maar op deze site staat dat dat wel kan dus dat je gewoon een setje boxen koopt en hopla!
dus weet je het cker kan je het ff nachecken? (sorry voor gezeur)
edit:
ik vraag dit omdat ik hier eigenlijk geen verstand van heb en dus geen miskoop wil maken
Een surround set heeft toch meestal een center of subwoofer met versterking, dus kan je die wel gewoon op je tv aansluiten.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73241 schreef op 17 november 2003 @ 23:01:
[...]
want ik wil geen gaar geluid ;)
wat zij dan de beste boxen tot 200 euro zo
Dan toch niet om op een DivX player aan te sluiten hoop ik, geluid is wel ok, maar om daar boxen van 200 EUR aan te hangen is wel zonde hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:42
Anoniem: 98040 schreef op 31 december 2003 @ 12:23:
DVD-R doet het inmiddels (lag aan de cd :+ ), maar klopt het dus dat je de mp3's niet in mappen kunt onderverdelen (in artiesten, genre, albums) want zo heb ik al mijn mp3-cd's gebrand :?, en geen 1 doet het.

En hoort de bijgebrande subtitle automatisch afgespeeld te worden bij divx (film.avi/film.srt) ?
Ik heb mijn mp3's ook in mappen staan, nada problemo. Overigens nog niet getest met de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99895

BiG-GuY schreef op 31 december 2003 @ 08:04:
[...]

bij mij schakelde hij nie over met de standaard scart-kabel, maar ik had nog een dikkere/betere kwali liggen, en daarmee schakelt die vanzelf over naar RGB, heb trouwes n Philips TV.
hmmm ,meen je dat echt !!
op duitse forum zijn ze erg kwaad dat hij niet overschakelt naar RGB zouden ze daar niet even een andere kabel geprobeerd heben ?
Maar eeehh hoe weet je dat hij overschakelt naar RGB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domino schreef op 31 december 2003 @ 15:38:
[...]

Ik heb mijn mp3's ook in mappen staan, nada problemo. Overigens nog niet getest met de nieuwe firmware.
ik heb er nog geen andere firmware opgezet, dus ik snap er niks van. Ik stop die cd erin, er verschijnen 2 kolommen: Root - Root + alle mappen/cd's
Vervolgens druk ik op enter/play bij een van de mappen/cd's, en dan loopt de speler vast. Je kunt dan niks meer, ook de cd er niet meer uithalen. Moet dan de hele speler uitzetten :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101377

Anoniem: 99895 schreef op 31 december 2003 @ 15:42:
[...]

op duitse forum zijn ze erg kwaad dat hij niet overschakelt naar RGB zouden ze daar niet even een andere kabel geprobeerd heben ?
Duitsers tja wat moet je daar nu op zeggen, Ich liebe nur deutsche degligheit...!!!

Trouwens ik was van plan om ook een yamada te kopen, maar als ik dit allemaal lees dan doe mij toch maar de kiss divx player, weet wel zeker dat die betere ondersteuning hebben dan de yamada.
Ik vind trouwens de naam ook wel heel goedkoop aandoen, maarja dat terzijde. :X

Dan maar een paar meer pleurotjes uitgeven en voor sure gaan.... :P

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 101377 op 31-12-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101377 schreef op 31 december 2003 @ 18:22:
[...]

Duitsers tja wat moet je daar nu op zeggen, Ich liebe nur deutsche degligheit...!!!

Trouwens ik was van plan om ook een yamada te kopen, maar als ik dit allemaal lees dan doe mij toch maar de kiss divx player, weet wel zeker dat die betere ondersteuning hebben dan de yamada.

ik weet niet voor welke kiss je wil gaan. Maar als je twijfelt tussen de kiss dp-450 of de Yamada DVX-6000 koop dan de yamada. Meer mogelijkheden, betere beeldkwaliteit (andere chip), mooier design........ (vriend van me heeft de kiss dp-450, en ik ben blij dat ik de yamada gekocht heb :) ) http://www.chip.de/artike...10976615.html?tid1=&tid2=

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 98040 op 31-12-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet je bij updaten van firmware de *.rom file op cd zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101377 schreef op 31 december 2003 @ 18:22:
[...]

daar ga je spijt van krijgen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

(HAPPY NEW YEAR)
voor degene die nog steeds probs hebben met hun yamada DVX-6000 en nog geen firmware-update hebben gedaan, neem dan gewoon de laatste firmware update, dan hoort alles te werken. als sommige cd's dan nog nie werken dan ligt het waarschijnlijk aan de cd's en op hoeveel speed je ze brandt...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 99895 schreef op 31 december 2003 @ 15:42:
[...]

-----------------------------Een oudere post van mij-------------------------------
ik heb 2 scarts op deze tv
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/mijntv.jpg,
op scart 1 zit mn philips video, en op scart 2 zit de Yamada, ze zijn niet tegelijk aan als ik dvd/divx kijk, maar soms loopt het gewoon dubbel :?...
volges de handleiding is
Scart1: RGB-in, video in/uit, audio in/uit, scart
Scart2: video in/uit, audio in/uit, Y/C in, scart

maar ik heb hem geprobeerd op scart 1 aan te sluiten, maar dan is het beeld niet beter... het beeld zou toch beter zijn met RGB? of kan scart 2 dan wel RGB 8)7 , terwijl bij de video nooit dit soort storingen zijn, kan het aan de standaard scartkabel liggen die bij de yamada zat?

-Edit- Probleem Verholpen
ik heb nu een dikkere scartkabel aangesloten en de storingen zijn weg :P, en ik heb mijn yamada nu op scart1 aangesloten, en nou zie ik wel een giga verschil, veel helderder, en scherper beeld :P. lag dus toch aan de scart kabel, en hij schakelt nu naar RGB, dat kan ik zien aan de tv, als het beeld gewoon tv-ontvangst (PAL) is dan zie ik de menu's duidelijk van mijn tv, als er een NTSC of PAL60 bron op zit, dan wordt alles uitgerekt, inclusief menu's, en nu heb ik ontdekt als er een RGB signaal is, dan zijn de menu's semi-transparant :P...
--------------------------------------------------------------------------------

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 01-01-2004 00:52 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98040 schreef op 31 december 2003 @ 12:23:
Opgelost met laatste firmware!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie begrijpt dit?
Ik brand een Divx op DVD RW, speelt perfect op Yamada 6000. Ik brand diezelfde Divx op CR R , beeld op Yamada prima, maar geluid is weg en het enige dat ik hoor is een soort statisch getik. Diezelfde CR R speelt wel met geluid op de computer. Ik heb hele lage brandsnelheid geprobeerd en verschillende merken CDs. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
En met een andere CD-R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

kan zijn dat je brander niet zo goed cd-r kan branden...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gebrand met Lifetec en Fujifilm Cd's met zowel de Nec ND 1100 DVD brander als de Liteon 2410 CD brander met hetzelfde resultaat. Waarom doet de audio het niet, maar het beeld wel? Een raadsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

nevermind :o

[ Voor 95% gewijzigd door blimmel op 02-01-2004 10:32 ]

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook bij andere divx-films?
Dat getik had ik ook bij mp3-cd's, maar na de laatste firmware doet alles het perfect, ook die mp3-cd's.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 98040 op 02-01-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domino schreef op 22 november 2003 @ 15:47:
Een stuk of 10 divx/xvids geprobeerd, slechts eentje wil er niet spelen. Zal een exotische codec zijn.
[/edit]
Net toch even gekeken naar die xvid die niet afspeelt.

gspot info :

[afbeelding]

Lijkt me geen probleem, maar de yamada speelt em versnelt af. Geen beeld maar de tijdteller loopt zeer snel op.
Elke Yamada heeft het blijkbaar moeilijk met de XviD van Bruce Almighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool_zero schreef op 08 december 2003 @ 14:15:

Alleen de volgende vragen zijn dan nog niet beantwoord:
- mappen na elkaar spelen mogelijk? (gaat die vanzelf door naar de volgende map)
- zie ik behalve op tv dan ook de bestandstitel (/ id3-tag dus nog niet) op de display?

Ik neem eigenlijk wel aan dat dit gewoon werkt, maar misschien dat iemand met zo'n apparaat het kan bevestigen.
- hij gaat vanzelf naar de volgende map
- op lcd is geen enkele info te lezen enkel de timer en tracknumber, dus geen CD Text :'(

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote: Dat getik had ik ook bij mp3-cd's, maar na de laatste firmware doet alles het perfect, ook die mp3-cd's.

Nee er zijn ook Divx films die ik al had die goed spelen. Het zijn alleen de films die ik de afgelopen dagen heb gebrand waarvan de audio niet werkt. Ik heb de laatste firmware en ik gebruik Instant CD/DVD. Kan iemand dat staische geknetter verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Anoniem: 101344 schreef op 02 januari 2004 @ 14:34:
[...]

Elke Yamada heeft het blijkbaar moeilijk met de XviD van Bruce Almighty
Klopt, kijk maar eens naar deze quote (is overigens ook uit dit topic) :
Mantis schreef op 30 december 2003 @ 01:36:
Die Bruce Almighty is met B-frames en Qpel gemaakt, en kan dus niet afgespeeld worden op de meeste divxspelers. Je zult em dus moeten reencoden.
Na een beetje onderzoek schijnen bijna alle stand alone DivX/Xvid spelers moeite te hebben (lees: niet af kunnen spelen) met Qpel, en dus met deze rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Damnnnnn

Dit ding is echt vet ideaal vandaag binnen gekregen, speelt echt mn hele plank gewoon af...

En met mn dvd fikker lekker veel films op 1 discje brand of 50 mp3 albums dit roxxx dus echt zwaar 8)

1 nadeel > max 8 karakters met mp3 maar dat zullen ze nog wels fixxen in de firmware denkik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

ik had eerder in deze topic gezegd dat ik sinds de firmware update amper een DivX kan afspelen. Ik heb hem opnieuw geflasht (andere CD) en doet het alweer beter. Maar hij geeft vaak nog steeds problemen wat ie daarvoor nog niet deed. IHet s dat ik er niemand anders over heb gehoord anders zou ik zeggen: pas op met flashen. Anywayz, heeft iemand wellicht een id waar het probleem kan liggen
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

cd's met hoge brandsnelheid gebrand? bij mij geeft die met cd's op 24x geen problemen maar met 32x wel... kan ook aan de cd's liggen die je gebruikt, ik gebruik zelf TDK (90Min) of Creation (80Min) of Think Xtra (100Min) , en die werken over het algemeen goed

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

ik gebruik altijd dezelfde cd's. Maar het rare is dat ik voor die firmwareupgrade geen problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Ik heb geen problemen met de nieuwe update. Ik heb hem wel bij umax gedownload:
http://www.umax.de/cgi-bi...=0&D_Form=Suchen+/+Search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

raar, bij mij is er kwa compatibaliteit nie op achteruitgegaan, juist vooruit, heb je wel de nieuwste 19-12-03 firmware?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de laatste firmware heb ik niks meer op de speler aan te merken. Een aanrader voor iedereen die divx(3.11-4-5)/dvd/dvd-r(w)/dvd+r(w)/Xvid/Mp3 wil afspelen. Perfect spelertje.
Enigste minpuntje zijn de subtitles die niet altijd mee willen werken (Het zou namelijk fijn zijn als subtitles als: American.Psycho.srt het ook zouden doen). Maar kwa beeld, geluid en mogelijkheden ben ik zeer tevreden!!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 98040 op 04-01-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101718

Ik heb eind december een Yamada DVX 6000 aangeschaft en werkt prima.
Firmware geeft volgende aan:

Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-4 DVX6000

Heb van www.umax.de de nieuwste gedwonload dvx6000dec.ISO
Vraag is of iemand ervaring heeft met deze firmware en of het slim is om deze firmware erop te zetten.

Tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

het is cker slim om dees erop te zetten, hij werkt bij mij beter, en je heb gele subs bij divx/xivd...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 20:46
Ik post maar even hier. Leek me de meest logische keus. Ik wil ook de Yamada gaan kopen en liefst zo snel mogelijk. Maar nu lees ik hier en daar iets over de Yamada DVX-6200 die er aan zou zitten te komen. Iemand enige info hier over?

Anders ga ik lekker de 6000 bestellen. Alleen zo jammer dat ie zo lelijk is maar goed :P

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik vind hem juist best mooi uitzien... smaken verschillen, maar ik heb nog niets over die nieuwe yamada gehoort, waar heb je dat gelezen dan?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 20:46
Ik moet toegeven dat ik hem nog nooit in het echt heb gezien. Op de plaatjes vind ik hem niet zo mooi. En ik las wat korte berichtjes over de 6200 op het digitalathome forum

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864

Ik ben ook van plan de Yamada aan te schaffen. Goed vergeleken met de Philips en Kiss. Nu wil ik er ook een leuk surround setje bij hebben. De set die op de site van Eynstein wordt aanbevolen vind ik wat betreft vormgeving niet mooi.

De set zal rond mijn bed worden opgesteld, dus lekker kleine boxjes met wandmontage zou wel makkelijk zijn. De set mag niet al te veel kosten, gaan volgend jaar op mezelf wonen dus dan ga ik wel voor een volwaardige HT. Max, 150-200 Euro lijkt me te doen.

Wat is een goede keus? En waar moet ik als noob op letten met betrekking tot de mogenlijk aansluitingen. Het lijkt me mooi als ik wanneer ik een film op tv kijk ik ook gebruik kan maken van de speakers en dan niet alsnog door me tv speaker zit te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

dan moet je in ieder geval eentje nemen met meerdere inputs, anders moet je steeds kabeltjes wisselen of een switch kopen... ik gebruik nu de Creative Inspire 4.1 4400 op mijn yamada, maar das maar 4.1, ik heb al een nieuwe besteld, de philips A2.610 die schijnt best goed te zijn:
------------------------Philips A2.610 Rhythmic Wave 610 ----------------------------
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/a2_610_l.jpg
Link naar site van fabrikant
Prijs € 78,47 op een anders site voor € 53.55 te krijgen.
De Rhythmic Wave 610 is een 5.1 speakersysteem met:

Satelliet-speakers : 5 x 5 W
PMPO : 600 W
RMS : 55 W
Aansluitingen : Analoog
Subwoofer : 30 W
---------------------------------------------------------------------------------------
je kan ook gaan voor de Philips A5.600
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/a5600_l.jpg
linkje deze heeft

Satelliet-speakers : 5 x 10 W
RMS Power : 100 W
Aansluitingen : 3 x analoge invoer
Subwoofer : 50 W

en dees heeft een bass-poort, waardoor er een diepere bass inzit...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87513

Je kan er gewoon een 5.1 set op aansluiten en werkt perfect (mits je een actieve sub pakt van +/- 100 Watt. Het enigste wat je met de Yamada hebt is dat er een decoder opzit en hij dus zonder DTS versterker geen DTS heeft. Pak je een "power" dan kan je gewoon DTS krijgen met alleen een 5.1 set erop hangen.
Yamada vreet eigenlijk alles alleen dus een dts decoder (dts out) en geen dts ondersteuning als je 5.1 eraan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Yamada Encore XP-2102 Speakerset
Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/42206.jpg

Waarom nu niet voor dit setje gaan??

Lijkt me prima te doen, enk vinnem bovendien errug strak voor id huiskamer. Iemand er ervaring mee ? En zijn er rond de 200 euro betere alternatieven die op de speler waar het topic over gaat passen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Anoniem: 87513 schreef op 06 januari 2004 @ 12:29:
Je kan er gewoon een 5.1 set op aansluiten en werkt perfect (mits je een actieve sub pakt van +/- 100 Watt. Het enigste wat je met de Yamada hebt is dat er een decoder opzit en hij dus zonder DTS versterker geen DTS heeft. Pak je een "power" dan kan je gewoon DTS krijgen met alleen een 5.1 set erop hangen.
Yamada vreet eigenlijk alles alleen dus een dts decoder (dts out) en geen dts ondersteuning als je 5.1 eraan hangt.
Ook heb ik AC3 in films nog niet aan de praat gekregen (heb er een 5.1 aangehangen, geen losse decoder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WieMie schreef op 06 januari 2004 @ 20:37:
[...]

Ook heb ik AC3 in films nog niet aan de praat gekregen (heb er een 5.1 aangehangen, geen losse decoder)
Met een losse decoder kan de Yamada dit dus wel ?? Lijkt me wel logisch dat de divx ook over alle speakers en de woofer gespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk eigenlijk dat zo'n yamada speakerset behoorlijk bagger is, maar niet iedereen is zo'n audiofiel als ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Anoniem: 28864 schreef op 06 januari 2004 @ 21:24:
[...]

Met een losse decoder kan de Yamada dit dus wel ?? Lijkt me wel logisch dat de divx ook over alle speakers en de woofer gespeeld kan worden.
Dat is wat ik las in dit topic, dat dat bij mensen werkte. Als ik een XviD met AC3 afpseel krijg ik alleen geluid uit beide front speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 28864 schreef op 06 januari 2004 @ 21:24:
[...]

dat kan alleen als je de digitale outputs gebruikt, komt misschien nog in een volgende firmware, ook op analog 5.1 output van divxjes...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

deze lijkt me ook best mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.umax.de/WebNew/Produkte/6_Speaker/51HifiSpeaker/IMAGES/H8700.gif
hoge resolutie plaatje
Yamada H8700 (met afstandbediening)
Satellite RMS Front/Rear/Center 15W x 4
Woofer RMS 40W
Frequenzgang: 28Hz ~ 20KHz
Trafo, Holzgehäuse
Regler: Volume, Bass, Power, Channel Select

of je kan voor een Ozaki gaan, die schijnen erg goed te zijn:

B5 HM050 € 127,-
Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.com.tw/global/modules/showroom/images/series2/HM050_325x290.gif
Total output power 120W RMS
AC3/5.1CH surround sound
Infra Red remote control
Wooden subwoofer
4 sets input
Digital touch control function
Full functional application
Connectors with indicated set
Magnetically shielded

Specification:
Power Output: 120W R.M.S.
Driver Unit: Woofer 6.5"+Front (3"+3")x2+Rear 3"x2+Center (3"+2.5"+3")x1
Magnetically shielded Type
Frequency Response: 40Hz~20KHz
Input Impedance: >10K ohm
S/N Ratio: 55d B
Sensitivity: 220±30 mV

M1 HM010 € 170,-
Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.com.tw/global/modules/showroom/images/series2/HM010_325x290.gif
Total output power 115W RMS
AC3/5.1CH surround sound
LCD Display
Infra Red remote control
Wooden subwoofer
4 sets input
Full functional application
Magnetically Shielded

Specification:
Power Output: 115W R.M.S.
Driver Unit: Woofer 6.5"+Front (3"+3")x2+Rear 3"x2+Center (3"+3")x1 Magnetically Shielded Type
S/N Ratio: 55 dB
Sensitivity: 220 mV

Q3 HM030 € 122,-
Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.com.tw/global/modules/showroom/images/series2/HM030_325x290.gif
Total output power 185W RMS
AC3/5.1CH surround sound
200° full sound position
Infra Red remote control
Wooden subwoofer
4 sets input
Connectors with indicated set
Magnetically shielded

Specification:
Power Output: 185W R.M.S.
Driver Unit: Woofer 6.5"+Satellite (2.5"+2.5"+2")x5 Magnetically shielded Type
S/N Ratio: 50 dB
Sensitivity: 350±30 mV

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

BiG-GuY schreef op 07 januari 2004 @ 11:35:
[...]

dat kan alleen als je de digitale outputs gebruikt, komt misschien nog in een volgende firmware, ook op analog 5.1 output van divxjes...
Dat zou heel positief zijn :) Wat ik ook graag zou willen, dat geluid van MP3/Audio-CD over alle boxen loopt (copy-pasta), zodat geluid overal vandaan komt. Maar goed, dat zal er wel weer niet inzitten...

Mijn 5.1 set ondersteund geen digital-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
BiG-GuY schreef op 07 januari 2004 @ 11:35:
[...]

Dit is niet waar. Ik heb net even zitten testen met de analoge 5.1 uitgangen op de yamada en daaruit blijkt dat de dolby digital decoder ook gewoon werkt met Xvid met ac3 geluid.

Dus even een korte samenvatting over wat er wordt ondersteund en wat niet, opgedeeld per geluidsoort:

dts
Deze vorm van audio komt alleen voor op dvd en is eigenlijk een soort dolby digtal met een hogere kwaliteit. De yamada kan dit niet decoden(voor zover de specs kloppen, ik heb geen dts materiaal, dus kon het niet testen) en kan alleen worden doorgegeven doormiddel van de digitale uitgang (coaxial/optical). Met de digtale uitgang wordt het geluid zonder te bewerken doorgegeven aan de versterker die dan de decoding van het geluid regelt. Dvd's met een dts track hebben daarnaast ook altijd (voor zover ik weet) een dolby digtal 5.1 geluidstrack. Aangezien je op een speakerset van rond de 200 euro het verschil toch niet zo goed zult horen kun je bij deze dvd's gewoon het dd 5.1 geluid gebruiken.

dd 5.1
dolby digital (5.1 geluid, gelijk aan ac3) komt voor bij dvd's en divx/xvid. Dit geluid kan net als dts worden doorgegeven met de digtale uitgang, maar kan ook door de yamada worden gedecodeerd zodat je 6 losse kanalen krijgt. Dit is dus de 5.1 aansluiting achterop de yamada. Hierop kun je dus een speakerset aansluiten. De speakerset hoeft dus geen dolby digital decoder te hebben. DivX/Xvid met ac3 geluid wordt dus ook over 5 speakers en 1 sub weergegeven :*) Let wel op dat je in de setup bij 'speaker setup' 'downmix' op 'off' moet zetten en 'center' en 'rear' en 'subwoofer' aan moet zetten.

dd 2.0/stereo
Dvd's hebben als ze stereo hebben dit altijd verpakt in dolby digtal 2.0 en divx/xvid hebben meestal stereo doormiddel van mp3 geluid. Via de digitale uitgang wordt stereo gewoon naar de versterker gestuurd. De instellingen op de versterker bepalen dan of je de stereo over de twee voorste boxen hoort of over meerdere. Het stereo geluid wordt op de 5.1 aansluiting alleen door de front(FL en FR) weergegeven. Het geluid komt natuurlijk ook uit de stereo uitgang(daar komt altijd stereo geluid uit zolang de digitale uitgang maar uit staat in de setup). Als je dus een speakerset zoals hierboven koopt is het handig om erop te letten of de speakerset ook een stereo ingang heeft zodat alle boxen geluid leveren. Als je namelijk de speakerset alleen op de 5.1 aanluit van de yamada dan werken alleen de twee voorste speakers (en niet de sub en de rest). De meeste speakersets hebben dit volgens mij wel, een aux/tv aansluiting ofzo die ervoor zorgt dat het stereo geluid wordt verdeelt over alle boxen i.p.v. alleen de voorste twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10632

Yo,

Ik zit er nu ook aan te denken deze te kopen, ik zit echter met 2 vraagjes:

- hoe klein zijn die ondertitels nu eigenlijk? ik lees dat er verschillende gebruikers zijn die het stoort. Zijn er ook screenshotjes van?

- Moet de ondertitel perse dezelfde naam hebben als de avi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24537

Keb hem net binnen via Eynstein. Prima afhandeling.
Tot nu toe geen klachten, alles werkt.
Anoniem: 10632 schreef op 07 januari 2004 @ 13:14:
Yo,

Ik zit er nu ook aan te denken deze te kopen, ik zit echter met 2 vraagjes:

- hoe klein zijn die ondertitels nu eigenlijk? ik lees dat er verschillende gebruikers zijn die het stoort. Zijn er ook screenshotjes van?

- Moet de ondertitel perse dezelfde naam hebben als de avi?
De ondertitlels zijn ongeveer net een slagje kleiner ans een standaard ondertitel op tv. Met de nieuwste firmware kan je de ondertitel met het menu van de Yamada selecteren. Deze firmware geeft de ondertitles weer in de kleur geel ipv wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101852

Misschien stom maar ik ben een leek hoe krijg je die firmware in je dvd speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101852 schreef op 07 januari 2004 @ 16:58:
Misschien stom maar ik ben een leek hoe krijg je die firmware in je dvd speler?
De gedownloade firmware brand je op een cd'tje dat stop je in je Yamada, en dan weet ik het verder niet. Heb hem zelf nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik kan maar geen subs erop krijgen . Heb de aatste firmware erop gedaan maar als ik naar een sub navigeer en er dan met "angle" op druk krijg ik een "#"te zien en als ik daarna op de film druk en start krijg ik geen subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 28864 schreef op 07 januari 2004 @ 17:09:
[...]

De gedownloade firmware brand je op een cd'tje dat stop je in je Yamada, en dan weet ik het verder niet. Heb hem zelf nog niet.
En dan gaat het gewoon automatisch, gewoon de cd erin laten zitten totdat die klaar is, cd eruit halen, uit en aan zetten. klaar.

Hier een voorbeeldje van de subtitles(gecaptured):
Afbeeldingslocatie: http://ferry.student.utwente.nl/images/subtitles.jpg
Wat me opviel is dat de subtitles soms nog steeds wel wat moeilijk leesbaar zijn als de achtergrond een kleur heeft die in de buurt komt van geel, maar da's wel logisch. Ik gebruik toch geen subtitles dus vindt ik dit ook niet zo erg :)

Klopt het trouwens dat alleen .srt bestanden werken en .sub met .idx bestanden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
The Dolf schreef op 26 december 2003 @ 15:54:
Hier is perfect te zien hoe je de subs werkende krijgt. Als je na het selecteren een # te zien krijgt wil dat zeggen dat deze niet ondersteund word door de speler.
tjah en welke subs accepteert hij dan wel? :D het is een srt file dus waar zit hem het verschil in met andere srt files die hij wel zou moeten accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Chadi schreef op 07 januari 2004 @ 18:17:
[...]

tjah en welke subs accepteert hij dan wel? :D het is een srt file dus waar zit hem het verschil in met andere srt files die hij wel zou moeten accepteren?
Heb je al wel gelezen wat er eerder in het topic stond:
1. de subs mogen niet langer dan 19 karakters zijn.
2. de subs mogen geen vreemde karakters bevatten, dus alleen letters en cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
cool_zero schreef op 07 januari 2004 @ 18:33:
[...]

Heb je al wel gelezen wat er eerder in het topic stond:
1. de subs mogen niet langer dan 19 karakters zijn.
2. de subs mogen geen vreemde karakters bevatten, dus alleen letters en cijfers.
:? dus dit mag niet als dat in de sub zit:

00:00:04,887 --> 00:00:10,359
Door al die wolkenkrabbers zagen
we niet waar het vandaan kwam.

Ikheb er nu al 20 of zo gedownload en geprobeerd en telkens dat #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Chadi schreef op 07 januari 2004 @ 18:48:
[...]

:? dus dit mag niet als dat in de sub zit:

00:00:04,887 --> 00:00:10,359
Door al die wolkenkrabbers zagen
we niet waar het vandaan kwam.

Ikheb er nu al 20 of zo gedownload en geprobeerd en telkens dat #
ik neem aan dat hij de benaming bedoelt. Anders wordt het wel erg lastig subtitles maken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
cramwinckel schreef op 07 januari 2004 @ 18:52:
[...]

ik neem aan dat hij de benaming bedoelt. Anders wordt het wel erg lastig subtitles maken he ;)
nou benaming heb ik nu verandert in test.srt en de divx film ook naar test :) Kijken of dit wel werkt of dat ik weer dat "#" krijg B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het gaat er idd om dat de naam alleen uit letters bestaat, bijvoorbeeld: Shrek.srt.
Ik vind het wel klote, want zo gauw er ook maar een punt of iets dergelijks in staat kan de yamada hem al niet meer herkennen, bij bijvoorbeeld: Shrek.xvid.srt
Maar daar zijn firmwares voor, dus dat komt wel goed denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17900

zou het ooit kunnen dat er zwarte randjes om de letters van de subs komen.... want ook met geel is het soms nog slecht te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Het ligt er ook met welk programma je ze weg schrijft. Ik deed het eerst met recordnow MAX en dat gaf dus gezeik. Daarna gebrandt met NERO en hopla het werkte :9 En verder heb ik 2 files die dezelfde waren behalve inhoud dat anders was. 1 werd geaccepteerd de ander werd geweigerd. Daar ben ik ooknog aan het bekijken hoe het kan. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

schijnt dat sommige .srt files die je download, nie altijd .srt files zijn, maar gewoon gerenamed van een anders soort subtitel file zoals .ssa en .sub, .ssa ondersteund die nie, en .sub zou die moeten ondersteunen, heb het alleen nie kunne testen heb zelf geen .sub subs :P...meestal .srt...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
BiG-GuY schreef op 07 januari 2004 @ 21:12:
schijnt dat sommige .srt files die je download, nie altijd .srt files zijn, maar gewoon gerenamed van een anders soort subtitel file zoals .ssa en .sub, .ssa ondersteund die nie, en .sub zou die moeten ondersteunen, heb het alleen nie kunne testen heb zelf geen .sub subs :P...meestal .srt...
volgens mij gaat het ook om d egroote van de file. De file pakt hij niet vanaf 1680 lines 149Kb. Ik weet het nog niet zeker maar dat is wat ik vermoed. Ik zoek dus een .srt file die groter is dan 150 KB of meer regels heeft dan 1680 iemand die zo'n grote file heeft??

Ik test nu met de file van Bowilng for collumbine 1 cd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Chadi op 07-01-2004 21:47 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste