YAMADA DVX-6000

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ik heb nou al een paar keer meegemaakt (op zowel een cd-rw als cd-r) dat na er na een paar minuten een soort 'storing' plaatsvond waarna beeld en geluid niet meer synchroon liepen. Bij vooruitspoelen komt dit ook nog wel eens voor, met name bij de films Wrong Turn en Session 9.

Ik word er een beetje moe van, doe nu lekker makkelijk en draai alles via m'n pc, de Marmitek video transmitter doet de rest....enne...Zoom Player geeft mij tenminste schitterende grote witte ondertitels :+

Hoe kan het trouwens dat er soms films zijn waarbij je niet vooruit kan spoelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Sirius op 11-04-2004 17:07 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111559

Ik heb een vraag met betrekking tot de yamada 600 die ik zelf ook heb.
ik heb een film gedownload met de volgende specificaties

Finding Nemo XviD (Nederlandstalig).avi
Total Streams: 2
Running Time: 1:36:26
Index Chunk: Yes
Interleaved: Yes
Max Bytes Per Sec: 0
AUDIO: 0 - MP3 (0x55)
Average Bitrate Per Sec: 118 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 2
Bits Per Sample: 0
Variable Bitrate: Yes (32, 96, 128)
VIDEO: XVID
B-VOP: Yes
S(GMC)-VOP: No
QuarterPixel: No
Frame Size: 512 x 288
Frames Rate: 25.000
Color Depth: 12
Total Frames: 144673

Elapsed Time 00:00

Als ik deze afspeel in mijn yamada krijg ik een erg blokkerig beeld heeft iemand een verklaring hier voor of kan het ook aan de brandsnelheid liggen of aan de scart kabel.
Als brand programma gebruik in Nero 6
Alle andere DIVX cd/dvd's spelen wel prima af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Kan het zo niet verklaren waarom die film niet goed zou gaan. Maar ik kan wel zeggen dat het niet aan je scartkabel ligt. Het zou eventueel wel aan de brandsnelheid kunnen liggen, maar het is waarschijnlijker dat er een optie is gebruikt bij het encoden waardoor het beeld op de yamada blokkerig wordt. Aan de opties die je laat zien zal het waarschijnlijk niet liggen omdat er genoeg films zijn met dezelfde opties die wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal het eens proberen om hem met gewoon 1 speed te copieren met Nero.
Bij een vriend van me die de Yamada 6600 heeft werkt dezelfde film wel perfect zonder blokkerig beeld.
De volgende opmerking is dat de 6000 ook geen mpg en mpeg ondersteund tenminste die spelen bij mij ook niet af.
Ondersteund de 6600 die wel of moet de 6000 dat ook kunnen ?
Als ie dat wel kan zal ik mijn instelingen moeten bekijken ik heb trouwens de laatse Firmware (19 Dec) voor iedereen die de ouden nog wil hebben die heb ik ook nog wel op mijn HD staan dus die kan ik geintreseerde nog wel bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 111559 schreef op 15 april 2004 @ 10:32:
Ik zal het eens proberen om hem met gewoon 1 speed te copieren met Nero.
Bij een vriend van me die de Yamada 6600 heeft werkt dezelfde film wel perfect zonder blokkerig beeld.
Dat kan natuurlijk ook komen doordat de 6600 wat meer features ondersteund als de 6000.
De volgende opmerking is dat de 6000 ook geen mpg en mpeg ondersteund tenminste die spelen bij mij ook niet af.
Hier werken mpeg files erg goed, ik kan zelfs vanalles op een cd zetten mpg 1 bestanden en mpg 2 bestanden door elkaar en het blijft allemaal werken. Erg fijn dus, maar ik vindt het dan ook wazig dat dat bij jou niet zou werken. Ik heb nog niemand hierover gehoord. Daarnaast zouden worden vcd(mpg1) en svcd(mpg2) films zoiezo door de meeste dvd spelers ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
Anoniem: 111559 schreef op 15 april 2004 @ 10:32:
De mpeg1 & mpeg2 bestanden (dus 2520 & 6000 kbps) draaien op mijn 6000 probleemloos. (gewoon op cd gebrand dus geen VCD/SVCD of SKVCD formaat)

Een probleem wat ik soms wel heb is dat de VCD/SVCD of SKVCD midden in de film begint. terugspoelen werkt dan ook niet. (meestal waren dit iso files)
Zodra ik dan de mpeg file van die cd op een nieuwe cd zet (als svcd) dan werkt hij wel probleem loos.

Erg vreemd.

Groeten,
J!

ps. nog niets gehoord van een firmware update? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren nog gecontroleerd op internet en ik kon er geen bericht van vinden dat er nieuwe firmware was
Ik zal vanavond nog eens kijken waarom de MPG niet draait op mijn 6000.

Ik hou jullie wel op de hoogte

PS gebruiken jullie ook NERO 6 om de films te branden? hiermee bedoel ik de ISO files omzetten en de SVCD en VCD en al die handel? of is er nog een andere programma dat ik kan gebruiken om van bv Mpg of MPG een andere extensie te maken bv AVI het gaat gewoon om een film zonder onder titeling

Ben erg tevreden met mijn 6000 alleen haat ik het als er een film niet werkt terwijl hij dezelde extensie heeft als een andere film die wel werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Er is eerder in dit topic al gemeld dat nero 6 in combinatie met de yamada ook wel eens problemen kon veroorzaken. Ikzelf gebruik nog een nero 5 en heb daar eigenlijk geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

seninha

god's right foot

Ik heb sinds vanmiddag ook deze speler, vooral ivm de sub ondersteuning.

Nou is dat het enige wat ik niet aan de praat krijg.

Ik heb hier texas chainsaw mas... en die wil ik dus met sub draaien maar dat gaat niet.

Dit is wat ik doe.

Als eerste kies ik op menu dan ga ik naar de sub en druk op angle, dan scrol ik weer naar de film en druk op enter.

Zodra de film start dan ga ik snel vooruit naar een gedeelte waar gesproken wordt maar er komt gewoon geen sub.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn :?

Het trouwens de laaste firmware er in

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

seninha schreef op 16 april 2004 @ 22:28:
Ik heb sinds vanmiddag ook deze speler, vooral ivm de sub ondersteuning.

Nou is dat het enige wat ik niet aan de praat krijg.

Ik heb hier texas chainsaw mas... en die wil ik dus met sub draaien maar dat gaat niet.

Dit is wat ik doe.

Als eerste kies ik op menu dan ga ik naar de sub en druk op angle, dan scrol ik weer naar de film en druk op enter.

Zodra de film start dan ga ik snel vooruit naar een gedeelte waar gesproken wordt maar er komt gewoon geen sub.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn :?

Het trouwens de laaste firmware er in
laat de film eens vanzelf komen bij het punt waar gesproken wordt: als je gaat spoelen vergeet ie de subs ;(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
BaRF schreef op 17 april 2004 @ 07:36:
[...]

laat de film eens vanzelf komen bij het punt waar gesproken wordt: als je gaat spoelen vergeet ie de subs ;(
Als het goed is komen die 'vergeten' subs wel weer na een tijdje te voorschijn. Je moet wel opletten of de subs goed ingeladen worden als je op de angle toets drukt. Dit kun je zien aan het symbooltje dat bovenin in beeld komt te staan. In de handleiding bij de update staat wat er moet komen te staan.

[ Voor 31% gewijzigd door cool_zero op 17-04-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De film maars eesngebrand met Easy cd Creator 6 op 4 speed maar nog steeds blokken denk dat ik eens ga proberen om heb te converteren naar een ander bestand
Ook mijn mpg die niet werk zou ik graar een comprimeren naar een avi file weet iemand een leuk free ware programma waar mee dit kan.

Ik zal en moet die films tock op een of andere manier aan de gang kunne krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 111559 schreef op 18 april 2004 @ 14:55:
De film maars eesngebrand met Easy cd Creator 6 op 4 speed maar nog steeds blokken denk dat ik eens ga proberen om heb te converteren naar een ander bestand
Ook mijn mpg die niet werk zou ik graar een comprimeren naar een avi file weet iemand een leuk free ware programma waar mee dit kan.

Ik zal en moet die films tock op een of andere manier aan de gang kunne krijgen......
VirtualDub is hetgeen wat je zoekt :), zoek maar op Google en je zal het zo vinden :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 17:14

seninha

god's right foot

Thanks _/-\o_ Dat was dus het probleem. Als je scrollt dan ben je ff je sub kwijt.

Dacht ff dat ik wat fout deed.

Wel is het zo dat de sub's wel beter leesbaar kunnen, maar ja dat komt wel met een firmware update hoop ik :/

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 17:06
Ik heb vaak met gehuurde en geleende dvd's
dat het beeld gaat knipperen of grijs word en het geluid wegvalt.

dit is vooral het geval met copieerbeveiligde dvd's.

weet iemand waarom de yamada 6000 hiermee moeite heeft?

------------------------------------------------
zelf al gevonden:

Why do color or brightness of the image pulsates?
You have probably connected your DVD player to a VCR, which passes the video signal to the TV. The MacroVision copy protection of the DVD player does not allow connecting the player to a VCR without picture corruption. Please connect the DVD player directly to your TV.

-------------------------------------------------

[ Voor 52% gewijzigd door AteZ op 21-04-2004 18:39 . Reden: zelf kijken kan ook ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Yamada heeft zojuist een beta release van de firmware voor de 6600 vrij gegeven.

Reacties op de firmware kun je hier lezen:
Yamada DVX-6600

Nu vraag ik me af of die jongens van Yamada nog wel werken aan de firmware van de 6000. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103969

Beertjeman schreef op 25 april 2004 @ 23:35:
Yamada heeft zojuist een beta release van de firmware voor de 6600 vrij gegeven.

Reacties op de firmware kun je hier lezen:
Yamada DVX-6600

Nu vraag ik me af of die jongens van Yamada nog wel werken aan de firmware van de 6000. :|
Wat zijn de verwachtingen van een firmware upgrade voor de 6000 eigenlijk? Wat kan het apparaat nu nog niet, wat het wel zou moeten kunnen na een firmware upgrade? Aan wat voor soort zaken denken we bij een firmware upgrade van de Yamada DVX-6000?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 103969 op 26-04-2004 11:41 . Reden: Spelvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Anoniem: 103969 schreef op 26 april 2004 @ 09:31:
[...]

Wat zijn de verwachtingen van een firmware upgrade voor de 6000 eigenlijk? Wat kan het apparaat nu nog niet, wat het wel zou moeten kunnen na een formware upgrade? Aan wat voor soort zaken denken we bij een firmware upgrade van de Yamada DVX-6000?
Wat dacht je van witte ondertiteling geaccentueerd door schaduw in een plezierig formaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Isaak Asimov schreef op 26 april 2004 @ 11:04:
[...]

Wat dacht je van witte ondertiteling geaccentueerd door schaduw in een plezierig formaat??
Nou dat lijkt me wel wat eigenlijk. Nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

waarschijnlijk OGG en OGM support en WMV9 support... dat waren de grootste 'min'puntjes die die nu nog heeft, en Hardware matig wél haalbaar is... en die subs natuurlijk :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Laatst online: 08-04-2020
wmv9 is dat haalbaar? ik d8 dat dat best veel vroeg van de hardware als je hoge resolutie hebt? of was dat alleen bij encoderen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spawnkamikaze schreef op 26 april 2004 @ 17:30:
wmv9 is dat haalbaar? ik d8 dat dat best veel vroeg van de hardware als je hoge resolutie hebt? of was dat alleen bij encoderen :)?
Ik dacht ook dat wmv9 net als GMC en QPEL zaken zijn die de chip in de Yamada 6000 niet aankan. Niet met softwarematige upgrades (firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112113

Vraagje??? :?

Wie kan mij helpen aan de fabrikantencode van de Yamada 6000 voor mijn afstandsbedienig te programeren??

Thanks
Den Jimmy o(-_-)o O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Volgens mij verschillen die codes per afstandsbediening en zijn er geen standaard codes per fabrikant. Ik heb voor mijn yamada de code van de apex gebruikt. Dit is op mijn marmitek code 357, maar die werkt ook niet helemaal. Gelukkig kan ik toetsen erbij leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

WMV9 met n max reso van 640x480 moet makkelijk lukken, want dat is nie sterkere compressie dan Xvid/DivX...
de nieuwste Xvid werkt trouwes ook perfect op de yamada DVX-6000 :P, indien je geen GMC enzo gebruikt dan, en dat is n hele uitkomst voor Anime, want nu is n DVD-Rip kwali episode (van 20 minuten) tussen de 85 en 110 mb, terwijl de divx versies of oudere Xvid versie tussen de 200 en 300 mb zitten :) dat is al gouw 45 episodes per DVD :P

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 27-04-2004 07:10 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wat ik ook mooier zou vinden dan de gele subs nu, is zoals ze t bij de DVX-6600 hebben opgelost, das veel duidelijker te lezen... tenzij ze ook gewoon de witte met schaduw kunnen maken, dat zou namelijk t mooist zijn :), maar waarom geven ze die source-code nie vrij, zodat er creatieve tweakertjes ff dingen gaan aanpassen, zoals er ook bij KiSS gebeurd...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Anoniem: 103969 schreef op 26 april 2004 @ 11:42:
[...]
Volume regeling voor de surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beertjeman schreef op 27 april 2004 @ 21:32:
[...]

Volume regeling voor de surround speakers.
Wat heb je daaraan dan? Je junt toch je speakers niet rechtstreeks op de Yamada DVX6000 aansluiten? Er moet toch nog een (eind) versterker tussen. (waar je het volume mee regelt)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103969 op 28-04-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 103969 schreef op 28 april 2004 @ 15:55:
[...]

Wat heb je daaraan dan? Je junt toch je speakers niet rechtstreeks op de Yamada DVX6000 aansluiten? Er moet toch nog een (eind) versterker tussen. (waar je het volume mee regelt)
zo kan je het beter uitbalanseren met n aktieve speakerset die nie alles kan instellen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
BiG-GuY schreef op 28 april 2004 @ 16:02:
[...]

zo kan je het beter uitbalanseren met n aktieve speakerset die nie alles kan instellen...
Juist.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08-2024

esh

-betere compatiblity omdat er nog aardig wat avis zijn die de 6000 niet goed afspeelt.
-optimization van de driver die voor wat meer overhead zorgt, dit zou dan alweer wat meer avis moeten spelen. (diegene die nu net schokken in beeld of geluid door net iets te grote res of bitrate.)
-keuze in subs kleur
-ogg formaat ondersteuning
Anoniem: 103969 schreef op 26 april 2004 @ 11:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Ze zijn zo druk bezig met die 6600 dat ze de sourcecode van de 6000 firmware wel vrij kunnen geven. Kunnen er wat aanpassingen gemaakt worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51236

Ik heb de Xoro 400+ FW in m'n dvx6000 geflashed om te kijken of dat zou werken.
(Tenslotte gebruiken ze dezelfde chipset)
De speler doet het wel maar het display geeft rare tekens en de speler is niet meer te bedienen. Helaas geen optie dus.
Heb de originel FW maar weer teruggezet.
Ik geloof dat de Philips DVD-737 ook dezelfde chipset gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Bij mij zit een DVD vast in het apparaat; heb garantie in Kleef (Dld) en heb daar dus niet zó veel trek in. Heeft iemand een goede suggestie voor mij?

TIA
Isaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Als je hem snel aanzet dan kan je de drive toch openen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Isaak Asimov schreef op 14 mei 2004 @ 23:59:
Bij mij zit een DVD vast in het apparaat; heb garantie in Kleef (Dld) en heb daar dus niet zó veel trek in. Heeft iemand een goede suggestie voor mij?
Klap op de kast?
Ergens in deze tread heb ik ook gelezen dat daar een handigheidje voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114057

heb een probleempje,heb upgrade gedaan met mijn yamada 6000.dik in orde,films spelen met srt af maar er zijn ook films waarvan hij de srt's niet wil selecteren,dan komt er een tekentje links boven op het scherm,nogtans zijn ze dezelfde benaming als de film,weet iemand wat er dan mis gaat?wat wil dit tekentje zeggen?of ligt dit aan de in stellingen?groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Slim, je hoeft geen groeten te doen, want dat doet iedereen al aan elkaar zonder het te vermelden. (zie faq)

En dan even over je probleem. Dit is eerder in het topic ook langsgekomen, maar is wat lastig terug te vinden. Hier dus een samenvatting van mogelijke problemen(/oplossingen):
  • De filenaam van het .srt bestrand mag niet langer zijn dan 17 charachters en geen vreemde karakters bevatten(staat ook in de documentatie)
  • Brandsnelheid waarmee de cd gebrand is schijnt ook voor problemen te kunnen zorgen.
  • Soms schijnt de datum van het .srt bestand niet te kloppen als je op de display knop drukt. (Je kunt in Nero ofzo de datum ook veranderen als je gaat branden, dus op 1-1-1999 zetten kan soms helpen schijnt)
  • Het branden van cd's op alleen maar iso mode(dus geen joliet) kan ook helpen. Dit lost gelijk ook het eerst genoemde probleem op.
Een handige feature is wel dat je subs ook eerst van een andere cd kan laden. Daarna wisselen van cd en kijken met subs van de vorige cd. Scheelt misschien weer heel wat opnieuw branden van cd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
The Dolf schreef op 15 mei 2004 @ 03:01:
Als je hem snel aanzet dan kan je de drive toch openen?
Wat versta je onder 'snel aanzetten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
Geees.. wanneer komt die nieuwe firmware nou eens onderhand.. zit al 6 maanden te wachten ofzo :s Of geef die source vrij dan kunnen we er zelf wel mee aan de gang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoe brand ik best een film om wel mijn srt's geselecteerd te krijgen op mijn yamada 6000?heb er veel die hij niet wil selecteren dan komt er een tekentje liks boven op mijn scherm.moet de srt dezelfde benaming hebben als de film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Als de .srt niet werken zou je kunnen proberen de cd zoveel mogelijk dos-compatible te maken. Als je in nero brand staat dat bij het iso tabblad al aangegeven hoe je dat moet doen. Je moet de cd instellen op iso mode 1, iso9660 character set, joliet uit en geen relax iso restrictions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51515

Ik had zelf ook last van ondertitels die ik niet kon installeren. Ik heb dit toen opgelost door Nero te gabruiken, met de standaard instellingen(worden hierboven wel genoemd). Aangezien ik het een beetje onzinnig vond om alleen voor de ondertitels het hele setje films opnieuw weg te branden, heb ik het volgende gedaan:

Alle ondertitels van CD-R/DVD+R op je HD zetten, en vervolgens alle ondertitels op een aparte CD-RW branden. Als je een film wilt kijken, stop dan eerst de CD-RW met daarop de ondertitels, en selecteer hierbij de juiste ondertitel. Wacht een seconde of vijf totdat de tekst 'subtitle selected' is verdwenen van het scherm. haal deze CD-RW er nu uit en stop nu de film erin die je wilt bekijken. Als alles goed gaat heb je nu alsnog ondertitels bij je film, zonder dat je alles opnieuw hoeft te branden. (Deze tip stond ook al ergens eerder beschreven, maar is denk ik wel handig om het even te herhalen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dat geprobeerd om eerst een srt via een cd te selecteren en dan verwisselen met de film en dat is dik in orde.
maar er zijn ook srt's dat hij niet wilt selecteren,ik dacht dat ze te lang waren .
voorbeeld, ik wilde dungens and dragons selecteren maar daar er tussen de spaties een -streepje zit is de srt te lang.ik dacht ik zal de srt dan verkorten
voorbeeld (de film-dungens)
(de srt-dungens)
maar dan heb ik het probleem dat de yamada de srt niet kan vinden,is er daar een andere oplossing voor,voor die lange srt's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
oplossing is dat je geen lange filenamen gebruikt voor je srt bestanden. En je zou kunnen proberen om geen - steepje te gebruiken, dat kan wel eens gezien worden als speciaal teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Door Den Jimmy - Monday 24 May 2004 18:15

Gisteren ging ik een film bekijken ( .AVI formaat) En mijn speler Yamada 6000 gaf de volgende fout: " Codec not suported Qpel "
Wat kan ik doen? kan ik de film omzetten met het een of ander programma?
zijn er andere oplossingen? dit is de eerste keer dat ik een probleem heb met deze film bestanden.

Ik wou toch ook nog even vragen of er iemand de fabrikantencode weet van de Yamada 6000 dit is nodig om mijn afstandsbediening van mijn versterker te kunnen gebruiken voor mijn player!

Den Jimmy
o(-_-)o

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
In je andere topic(van Den Jimmy) wordt veel door elkaar gepraat zag ik al. De meeste weten niet eens waar ze over het hebben :) (dat het een dvd-speler is die xvid kan afspelen)

Het is in dit topic algemeen bekent dat de speler geen q-pel en gmx ondersteund. Dit gaat die in de toekomst ook niet doen. De enige oplossing is om de film opnieuw te encoden met xvid. Hoe je dit doet kun je vinden op b.v. www.doom9.net bij de guides.

Er is al eerder naar de fabriekscodes gevraagd in dit topic, maar die codes wisselen per apparaat, dus wat voor jou versterkerafstandbediening geldt kan voor een ander apparaat juist weer niet gelden. Ikzelf gebruik de code voor de apex dvd-speler en die werkt een beetje. De rest heb ik erbij geleert met mijn afstandsbediening.

[ Voor 5% gewijzigd door cool_zero op 24-05-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met welk programma kan je een q-pel film encoden met x-vid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Kan je doen met Gordiant Knot (http://www.doom9.net) of met virtualdub. Gordiant Knot heeft mijn voorkeur, omdat deze aardig goede instelllingen gebruikt en je ook de grote van te voren vast kan stellen. Het is alleen wat lastiger in gebruik. Het programma is een interface om virtualdub heen. Goede handleidingen kun je vinden op ww.doom9.net. Je moet dan waarschijnlijk ook een beetje verdiepen in avisynth om de avifiles te kunnen op Gordiant Knot.

[ Voor 21% gewijzigd door cool_zero op 05-06-2004 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79532

ff klein schopje

weet iemand of er al meer bekend is over nieuwe firmware???

het probleem met de subs is nog steeds neit 100% en het lijkt wel of er niks meer wordt gedaan met de 6000, alleen nog maar met de 6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Anoniem: 79532 schreef op 17 juni 2004 @ 16:12:
ff klein schopje

weet iemand of er al meer bekend is over nieuwe firmware???

het probleem met de subs is nog steeds neit 100% en het lijkt wel of er niks meer wordt gedaan met de 6000, alleen nog maar met de 6600
Geen idee... ik kijk ook elke maand een paar keer met goede hoop op umax.de, maar steeds maar niks! :(

* Anoniem: 70787 blijft hopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
Reactie van Yamada op de firmware vraag voor de DVX-6000

No news about a new firmware.
I did contact the engineers from ESS company(chipset manufacturer) and
they told me that the code used for the Player is the latest they
offer.
We are working on some subtitle improvements for MPEG4 at the mometn
but it will take long because we have to do some bigger changes.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864

Isaak Asimov schreef op 14 mei 2004 @ 23:59:

TIA
Isaak
Ik heb sinds gister het zelfde probleem, heb ondertussen allen schroeven al los maar krijg het kreng niet open. Dua als iemand tips heeft om hem open te krijgen.

Heb hem gekocht bij eynstein, en die zeggen dat de garantie bevalt op het moment dat er copieen in het apparaat zitten. (waarom koop ik anders een divx speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Anoniem: 28864 schreef op 23 juni 2004 @ 19:58:
[...]
Ik heb sinds gister het zelfde probleem, heb ondertussen allen schroeven al los maar krijg het kreng niet open. Dua als iemand tips heeft om hem open te krijgen.
Een flinke klap... of de speler heel snel aan en uit zetten wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28864 schreef op 23 juni 2004 @ 19:58:
[...]

Heb hem gekocht bij eynstein, en die zeggen dat de garantie bevalt op het moment dat er copieen in het apparaat zitten. (waarom koop ik anders een divx speler)
De garantie vervalt als er kopieene in zitten ????!!!! Wat is dit nou weer voor waanzin... Meen je dat nou echt? Wat heeft het vastzitten van een schijf nou te maken met het feit dat het een kopie is?

Lekkere tent dat Eynstein ! Ik heb hem ook daar gekocht... Uitkijken geblazen dus met schijfjes er in doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb de mijne gekocht bij een winkel die nu failliet is :X ... weet niet hoe het dan zit met de garantie... je hebt toch maar een jaar...
ik heb alleen een raar probleempje ermee, als ik nu een DVD+/-R(W) erin stop, en ik doe mn drive open, dan gaat die vanzelf weer dicht... zonder dat ik wat indruk ofzo :? ... Soms is het wel irritant, maar het maakt niet zoveel uit, hij speelt nog perfect :) en de mijne is nu al 7 maanden oud :o ...
heeft iemand anders ook dit rare probleem?

en er is zeker geen nieuws nog over die nieuwe firmware? want het enige wat nu no echt ontbreekt vind ik OGM/OGG support en dat je de sub font zelf kan instellen, of een grotere met zwart randje om de letters... dit is toch niet zo moeilijk te maken? of wel?...

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 24-06-2004 23:34 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 103969 schreef op 24 juni 2004 @ 14:20:
[...]

De garantie vervalt als er kopieene in zitten ????!!!! Wat is dit nou weer voor waanzin... Meen je dat nou echt? Wat heeft het vastzitten van een schijf nou te maken met het feit dat het een kopie is?

Lekkere tent dat Eynstein ! Ik heb hem ook daar gekocht... Uitkijken geblazen dus met schijfjes er in doen...
ja dan moet je ook maar originele DiVXjes gebruiken :/ zíjn die er dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
BaRF schreef op 25 juni 2004 @ 07:40:
[...]

ja dan moet je ook maar originele DiVXjes gebruiken :/ zíjn die er dan?? :?
lol.. nee die zijn er natuurlijk niet.
Moet wel even kwijt dat die gasten van Yamada mij ernstig telleur stellen door de Yamada DVX-6000 aan te prijzen als een updateable device.. MOETEN ZE WEL NIEUWE FIRMWARES uitbrengen!!! :p maargoed ben al gestopt met xvidjes. (subs zijn te gaar voor woorden). ben maar overgestapt op films op dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119671

Een tijd geleden heb ik een aantal mp3'tjes op een dvd gebrand. Die worden goed afgespeeld.

Van de week heb ik op dezelfde dvd met nero 6 een aantal mp3'tjes toegevoegd. De bestanden van de tweede sessie zijn niet zichtbaar in SmartNavi.

Disc Info van Nero geeft aan dat er twee sessies zijn (627 Mb en 3.049 Mb). Er zijn twee sessies en twee tracks. Book type is DVD+R. Beide zijn ISO 9660/Joliet (Mode 1).

Mijn Yamada DVX-6000 herkent alleen de eerste sessie. Hoe zorg ik ervoor dat ik alle mp3'tjes (beide sessies) kan afspelen?

Chappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Noah schreef op 27 juli 2004 @ 12:22:
[...]

Moet wel even kwijt dat die gasten van Yamada mij ernstig telleur stellen door de Yamada DVX-6000 aan te prijzen als een updateable device.. MOETEN ZE WEL NIEUWE FIRMWARES uitbrengen!!! :p maargoed ben al gestopt met xvidjes. (subs zijn te gaar voor woorden). ben maar overgestapt op films op dvd's.
Inderdaad een héél teleurstellende service, overigens repareren ze wél goed. Mijn apparaat wilde niet meer open, heb hem uiteindelijk teruggebracht naar Vobis in Kleef (Dld.). Naar hun mening was de servomotor van de lade defect en moest vervangen worden. Na twee weken was hij weer retour van reparatie bij Umax. Toch wel een voordeel dat ik op twintig km van een duitse winkel woon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
En toen was het erg stil op het 6000 topic... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08-2024

esh

sja...

maar ligt dit nu aan ons of aan Umax?..

mlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noah schreef op 27 juli 2004 @ 12:22:
[...]

Kan het probleem met de XVID`s echt opgelost worden met een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Ligt eraan over welk probleem met xvid je het hebt. Dat sommige xvids niet goed afspelen door gebruik van q-pel en gmc kan niet door sotware updates worden opgelost. Je kunt er echter vrij makkelijk achter komen of een bestand dit gebruikt zodat je problemen kunt voorkomen bij die enkele film die deze technieken gebruiken. Het probleem dat Noah noemt, de slechte ondertiteling bij xvid/divx kan wel worden opgelost met een software update.

@Chappi:
Er zijn eerder wel problemen gemeld met het gebruik van nero 6. Persoonlijk zou ik gewoon een cd/dvd in een keer schrijven, maar dat is natuurlijk geen oplossing voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Mijn DVX-6000 begint langzamerhand dood te gaan :( hij leest sommige dvd's/cd's niet meer... maar t rare is, als ik hem niet via de power button uitdoe, maar in standby zet, dan werkt die perfect :), dan leest die alles zoals vroeger... kan dit veroorzaakt zijn door een stroomstoring? Ik had hem namelijk meegenomen op vakantie... Oost-Europa, en daar is het stroomnet bovengronds, dus stormpje buiten, betekend stroomuitval... en het stormde een paar dagen :(, en het stroom viel vaker uit tijdens het afspelen...
heeft iemand ook last van dit probleem?

wat zijn trouwes closed captions bij subtitles? want dat kan je instellen maar ik weet niet wat het inhoudt...

[ Voor 17% gewijzigd door BiG-GuY op 17-08-2004 18:25 ]

Gallery V&A

• Isaak Asimov
Even een berichtje tussendoor. Heb eigenlijk niets te melden, wacht op die :( update die maar niet wil komen. Jammer maar helaas heb ik mr. Big ook niets te melden, want mijn speler werkt (nog)..
Hoop dat we spoedig weer wat plezierigs te horen krijgen van Umax :P

Groetjes
Isaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

p.s. ik heb de DVX-6600 al n tijdje nu weer :), en ik vind het wel een verbetering, enige wat ik wel irri vind, bij n resolutie van 640x480 is het beeld te ver ingezoomed, dus animes zijn moeilijker te volgen omdat de subtitles buiten beeld vallen... er is een oplossing voor door de tv handmatig op breedbeeld (is n gewone 4:3 tv) stand te zetten en de speler op Multi/NTSC dan zijn de verhouding niet erg verneukt maar vallen de subs alleen aan de zijkanten soms weg... maar voor de rest perfect apperaat :)...

hopelijk voor jullie komt er nog n firmware update voor de DVX-6000...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
BiG-GuY schreef op 12 september 2004 @ 10:08:
p.s. ik heb de DVX-6600 al n tijdje nu weer :), en ik vind het wel een verbetering, enige wat ik wel irri vind, bij n resolutie van 640x480 is het beeld te ver ingezoomed, dus animes zijn moeilijker te volgen omdat de subtitles buiten beeld vallen... er is een oplossing voor door de tv handmatig op breedbeeld (is n gewone 4:3 tv) stand te zetten en de speler op Multi/NTSC dan zijn de verhouding niet erg verneukt maar vallen de subs alleen aan de zijkanten soms weg... maar voor de rest perfect apperaat :)...

hopelijk voor jullie komt er nog n firmware update voor de DVX-6000...
Veel plezier BIG-GuY 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
Ik denk dat je updates wel kan gaan vergeten van de 6000 serie.. ze worden niet meer verkocht en richten zich nu volledig op de 6600 serie.. echt werkelijk schandalig! maarjah.. de groeten met divx.. dvd's zijn ook leuk ;) toch weer 10-15 per week erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Yamada DVX 6000 nu 8 maanden, en af toe wordt het beeld blokkerig. Het maakt niet uit of ik een DIVX of een DVD of wat dan ook aan het afspelen ben. Als ik dan de SCART kabel (die op dat moment goed aangesloten is) loskoppel en weer aansluit is het probleem weer (voor een tijdje) opgelost...

Dit is pas sinds een week zo... de periode daarvoor was alles OK.

kent iemand dit probleem? Is er iets aan te doen?

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 21:04
apokalips dat is een merkwaardig probleem. Wat heeft blokkerigheid nu met je scart kabel te maken? Of zet je hem intussen ook aan en uit?

Zelf heb ik hem ook ongeveer 8 maanden. Na flashen van een nieuwere firmware eigenlijk nooit meer problemen gehad met schokken en achterlopen van geluid enzo. Tot van de week, een DIVX4 .avi schokt als het "druk" wordt in beeld. Ik dacht owjee de laser gaat nu al achteruit en hij kan het lezen van CDR niet meer bijhouden... De nieuwste GSpot meldt dat de .avi "B-VOP"s gebruikt, "bi-directional predicted frames". Is me nooit eerder opgevallen. Zou dat een probleem kunnen zijn voor de 6000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RwinG schreef op 29 september 2004 @ 23:46:
apokalips dat is een merkwaardig probleem. Wat heeft blokkerigheid nu met je scart kabel te maken? Of zet je hem intussen ook aan en uit?
Ja, maar toch is het zo. Ik dacht zelf eigenlijk dat het misschien te maken heeft met statisch elektrische lading ofzo. Ik zet het apparaat niet uit. Het is echt zoals ik het hier omschrijf.
Zelf heb ik hem ook ongeveer 8 maanden. Na flashen van een nieuwere firmware eigenlijk nooit meer problemen gehad met schokken en achterlopen van geluid enzo. Tot van de week, een DIVX4 .avi schokt als het "druk" wordt in beeld. Ik dacht owjee de laser gaat nu al achteruit en hij kan het lezen van CDR niet meer bijhouden... De nieuwste GSpot meldt dat de .avi "B-VOP"s gebruikt, "bi-directional predicted frames". Is me nooit eerder opgevallen. Zou dat een probleem kunnen zijn voor de 6000?
Wat ik wel weet is dat ik in toenemende mate AVI's niet meer kan afspelen op mijn DVX6000 omdat er codering gebruikt is die nioet ondersteund wordt door de chip in de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

het kan zijn dat de DVX-6000 ook problemen heeft met Packed Bitstreams... want die speelt de DVX-6600 met ongeveer 15FPS af, zo lijkt t tenminste... is op te lossen door MPEG4modifier te gebruiken, dan kan je de packed bitstreams verwijderen, duurt paar minuten voor hele film...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou even opmerken dat ik zeer wijnig problemen heb met de Yamada6000 ik kijk enkel films van het net als de speler de codec niet ondersteunt of geen goed beeld geeft dan zet ik mijn films om met Dr divx pro dit lukt voor 90% en ik ben tevreden met het resultaat hopelijkeen goede tip en hebben jullie er wat aan .

een ding is spijtig de gele ondertitels zijn (bijna) niet te lezen!

greetzzz
den Jimmy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Houd het forum levend...

Grtzz,
Isaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Isaak Asimov schreef op 07 november 2004 @ 01:21:
Houd het forum levend...

Grtzz,
Isaak
...right :P

ik heb nu het nare probleem dat elke keer als ik een cd load, dat de cd dan terug geeject wordt :/ Nóg maar eens een schoonmaak cd proberen, en anders moet ie open...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
Mijn 6000 heeft gelukkig nog geen kuren; maar toen ik hem laatst naar de scouting toe nam om daar een dvdtje te kijken hoorde ik wel iets rammelen.

Aangezien ik hem al een keer open heb moeten schroeven omdat er een dvd niet meer uit wilde, heb ik hem nog maar een keertje open gehaald, en vond gewoon een kapje van een condensator.

Naar wat zoekwerk heb ik gemerkt dat ie van het transformator af komt; zal wel een filtercondensatortje zijn ofzo. Van dat ding is niets meer af te lezen, en op het printje zit nog een mooie soldering met een soort opgerold papiertje (daar lijkt het tenminste op). Ik heb het maar laten zitten, want "if it ain't broken, don't fix it", spelertje doet het nog perfect.

Wilde het even melden; misschien dat iemand dat ook heeft gehad.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Heb mijn apparaat nooit opengemaakt en blij toe want anders had ik geen reparatie onder garantie kunnen laten uitvoeren.
Krypt schreef op donderdag 18 november 2004 @ 18:21:
Mijn 6000 heeft gelukkig nog geen kuren; maar toen ik hem laatst naar de scouting toe nam om daar een dvdtje te kijken hoorde ik wel iets rammelen.

Aangezien ik hem al een keer open heb moeten schroeven omdat er een dvd niet meer uit wilde, heb ik hem nog maar een keertje open gehaald, en vond gewoon een kapje van een condensator.

Naar wat zoekwerk heb ik gemerkt dat ie van het transformator af komt; zal wel een filtercondensatortje zijn ofzo. Van dat ding is niets meer af te lezen, en op het printje zit nog een mooie soldering met een soort opgerold papiertje (daar lijkt het tenminste op). Ik heb het maar laten zitten, want "if it ain't broken, don't fix it", spelertje doet het nog perfect.

Wilde het even melden; misschien dat iemand dat ook heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129351

ben nu al een jaartje eigenaar van yamada divx-6000 met firmware 2003-10-04 en al bijna een jaartje bezig met het upgraden naar nieuwe firmware 2003-12-19 maar wil niet lukken.heb alle forums afgelopen maar niemand met dezelfde problemen, zit namelijk zo ik heb de nieuwste firmware gedownload en gebrandt als iso file ( dvx6000.rom ) maar waneer ik de flash uitvoer komt de melding op m'n tv "flash" dan "erase" en dan "fail". en daarna verschijnt er op de display van m'n yamada "stop". na het verifieren van m'n software heb ik nog steeds dezelfde firmware als voorheen dus die van oktober.heb al geprobeerd firmware te branden op cd-r en op de laagste snelheid maar steeds lukt het niet .toestel werk wel perfect maar upgraden niet? enig iemand met een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Mijn 6000 hapert ook regelmatig tegenwoordig. Zelfs met originele dvd's :(
Word je niet blij van als het beeld weer eens een seconde stil staat

[ Voor 3% gewijzigd door Daneel op 19-11-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

blijkt dus toch dat die lens niet optimaal is... de mijne is zo goed als kapot :(... ik heb hem nog liggen in een doos voor het geval er iets met mn DVX-6600 zou gebeuren :P haha

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129351

sorry shittyoldman ik had me vergist met topic. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Beste wensen in een firmware-rijk 2005. Iemand ervaring met de nieuwste telgen van Yamada?
Groetjes,

Isaak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Bob
  • Laatst online: 28-04 13:46
Wellicht interessant voor degene die ook een hekel hebben aan de gele ondertiteling.
Iemand heeft op basis van de december (2003) firmware de ondertiteling aangepast, en deze vervangen door witte outlined.
Ik heb deze ge-installeerd zonder problemen, en het is echt een hele verbetering. Om niet te zeggen geniaal _/-\o_
Ik gebruik de eng-franse versie maar er zijn er ook een paar voor andere tekensets (fins, grieks, e.d.)

Voor de duidelijkheid: dit is geen officiele firmware, maar iemand heeft alleen de subtitles aangepast en ook niet meer (dus geen bugfixes of wat dan ook). Dit om valse verwachtingen weg te nemen.

Oh ja, gebruik is op eigen risico, maar zeker het risico waard :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
De directe link werkte bij mij niet, maar naar http://membres.lycos.fr/firmod/Yamada/DVX6000/ gaan en dan DVX6000dotmodV2fr.zip aanklikken werkt wel goed. De ondertitels zijn inderdaad stukken beter. Ze zien er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://ferry.student.utwente.nl/images/capture.jpg
Samen met de checker van submagic krijg je nu perfecte ondertitelingen die altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Hier zit ik dus al een jaar op te wachten! :-)
Ik ga hem vanavond proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Ik heb maar 1 woord: FANTASTISCH!
Subs zijn duidelijk te lezen. Echt een verbetering.
Ik snap niet dat YAMADA zelf deze aanpassing niet kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Ik heb ze gisteren ook geflasht, alleen nog niet getest, maar hier zit ik ook al een behoorlijk tijdje op te wachten. Nu is de speler echt zijn geld waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Anoniem: 70787 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:28:Nu is de speler echt zijn geld waard geweest.
Tot nu toe heeft de DXV-6000 alles geslikt wat ik er in heb gegooid dus ik was al blij met het apparaatje maar nu met deze aangepaste subs is het helemaal top.

• Lunoah
Whoei.. heb sinds een jaar de dvx6000 met deze ondertitel support maar weer van zolder gehaald.. nu is hij het waard om aan te mogen staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Heb hem net óók binnengehaald--- Waanzinnig goed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
cool_zero schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 20:36:
De directe link werkte bij mij niet, maar naar http://membres.lycos.fr/firmod/Yamada/DVX6000/ gaan en dan DVX6000dotmodV2fr.zip aanklikken werkt wel goed.
Weet iemand waar de file DVX6000dotmodV2eu.zip dan voor taal bevat? Die zou ik namelijk zelf gekozen hebben als je me niet had verteld dat je zelf de fr versie gebruikt....

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Ik zou het niet precies weten, maar ik gok dat daar wat noord europese tekensets inziten, zoals fins waarover uncle bob het ook al heeft. Ik denk dat beide, dus zoals eu als fr, gewoon de gewone engelse en nederlands subs aankunnen en de fr werkt hier goed, dus ik zou die dan gewoon maar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Yamada is na ongeveer een jaar en 2 maanden nu voltooid verleden tijd. het loopwerk hapert nu zondanig dat geen DVD meer te kijken is... Ik heb een Provision DIVX speler voor 59 Euro bij de Blokker gekoct en die doet het zelfs beter dan de Yamada DVX6000. bepaalde schijfjes die erg haperden in de Yamada doen het wel in die Provision. Ook filmpjes (MPEG en DIVX) die in de Yamada geen geluid lieten horen, doen dit wel in de Blokker speler :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwinG
  • Laatst online: 04-05 21:04
Om dit topic zo lang als het duurt nog levend te houden (de 6000's lijken niet zo'n lang leven beschoren te zijn) ... de 6000 van mij krijgt ook steeds meer problemen met normale DVD's. De laatste Disney DVD van Bambi (ja daar ben ik echt een fan van ;)) slikte hij niet meer, heb hem geruild en het tweede expemplaar wil hij soms na veel geratel en gereutel nog wel afspelen maar meestal niet.

Inmiddels ben ik begonnen met het bouwen van een HTPC voor in de huiskamer maar dat hoort in een ander topic thuis. Hoop dat mijn 6000 het nog een paar maanden uithoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
RwinG schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:32:
Om dit topic zo lang als het duurt nog levend te houden (de 6000's lijken niet zo'n lang leven beschoren te zijn) ...
De 6000 van mij draait nog 100% met de gehackte firmware.
Misschien helpt het om de lens schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43

FutureCow

(C) FutureCow

Beste Kick

Mijn DVX-6000 is er na 2 jaar ook redelijk tot helemaal mee opgehouden. Is het iemand gelukt om er een normale DVD-ROM van een computer in te stoppen en op die manier het loop werk voor 30 euro te updaten, of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Toch gewoon zelf openschroeven ben ik bang...
Die van mij werkt nog steeds maar als het moment daar is zou ik ook wel een antwoord op jouw vraag willen hebben.

Mijn apparaatje is nu ook 2 jaar oud en slikt tot nu toe nog steeds alles wat ik er in stop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Bij mij is hij nog springlevend, maar ik gebruik hem ook niet zo héél veel.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 17:06
mijn is ook still going strong, maar speel steeds minder divx en af omdat DVD's net zo makkelijk te krijgen zijn, en DVD's zijn ook steeds goedkoper.

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste