YAMADA DVX-6000

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08-2024

esh

uh..ff een noob vraagje....

mik ik nu dat ISO filetje op cd of die ROM file die in de ISO zit...?
oftewel moet ik een image bakken of gewoon het ISO bestandje wegfikken?

sta nu op punt van upgraden maar zat ineens te denken....
tja ut ding mot nie stuk :)

graag snel advies :) ik w8...

thnx...

esh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
image bakken
ROM zit in de iso

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

thanx man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

gelukt :) ...nu die subs ff checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62663

Heeft iemand deze dvd-speler al via een universele ab in kunnen stellen ?

Met andere woorden kan je een universele ab gebruiken bij deze speler ?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 62663 op 07-03-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2023
we are still working on DVX6600, DVX6000 improvements will be done
later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Anoniem: 62663 schreef op 07 maart 2004 @ 11:38:
Heeft iemand deze dvd-speler al via een universele ab in kunnen stellen ?

Met andere woorden kan je een universele ab gebruiken bij deze speler ?
Dit zal per univerele afstandsbediening verschillen. Mijn (best wel grote) marmitek 8in1 kon hem wel aan maar ondersteunde dan niet alle toesten. Gelukkig kan de Marmitek leren en zodoende kon ik al de missende toetsen gewoon toevoegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 09-03-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107951

weet iemand wanneer er weer een nieuwe firmware update komt? want ik word echt naar van die gele subtitles.. het is al 8maart geweest.. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 107951 op 09-03-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een mp3 afspeel kan ik niet scrollen in de mp3 lijst.
Ik moet dan eerst de mp3 stopzetten en daarna kan ik weer scrollen in de mp3 lijst.
Dit is erg onhandig vind ik, klopt het dan anderen hier ook last van hebben ?
Ik gebruik de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108104

hallo

ik heb een paar dagen geleden mijn dvd speler geupdate met de
laatste versie van firmware..
nu heb ik het probleem...dat hij bij het afspelen van DivX3 een kleine vertraging
ontstaat tussen beeld en geluid :).zijn er meer mensen die het zelfde probleem hebben..(en kan je het verhelpen)verder heb ik geen last van mijn andere avi movies

is het ook mogelijk om mijn vorige versie van firmware er weer op te zetten..
en waar kan ik die vinden.. ik dacht dat ik versie 10-18-2003 had.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
Anoniem: 107951 schreef op 09 maart 2004 @ 17:57:
weet iemand wanneer er weer een nieuwe firmware update komt? want ik word echt naar van die gele subtitles.. het is al 8maart geweest.. :P
we are still working on DVX6600, DVX6000 improvements will be done
later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 62663 schreef op 09 maart 2004 @ 22:02:
Als ik een mp3 afspeel kan ik niet scrollen in de mp3 lijst.
Ik moet dan eerst de mp3 stopzetten en daarna kan ik weer scrollen in de mp3 lijst.
Dit is erg onhandig vind ik, klopt het dan anderen hier ook last van hebben ?
Ja
Anoniem: 108104 schreef op 10 maart 2004 @ 02:54:
ik heb een paar dagen geleden mijn dvd speler geupdate met de
laatste versie van firmware..
nu heb ik het probleem...dat hij bij het afspelen van DivX3 een kleine vertraging
ontstaat tussen beeld en geluid :).zijn er meer mensen die het zelfde probleem hebben
nee, geen problemen(of het is me nog niet opgevallen). Helpt het als je even op pauze zet en daarna weer doorspeelt?
is het ook mogelijk om mijn vorige versie van firmware er weer op te zetten..
en waar kan ik die vinden.. ik dacht dat ik versie 10-18-2003 had.
Is volgens mij wel mogelijk, alleen de firmware staat niet op de yamada/umax site. Verder heb ik hem zelf niet en heb ook nog niemand gezien die de oude versie wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83481

Dat is die versie met witte subs die dezelfde naam als de .avi moet hebben? Die heb ik nog (in gebruik). Ik heb hem hier geparkeerd

<edit: link verwijderd>

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 83481 op 13-03-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een volgend probleem wat ik heb is het af en toe wegvallen van het geluid bij het afspelen van een dts-audio cd. (onderbreking in het geluid).
Als ik de dts audio cd in mŽn pioneer dvd afspeel is het wel goed, dus het ligt niet
aan de cd zelf.
Iemand hier ervaringen mee ?
Ondersteund de yamada dvx 6000 officieel wel dts audio cdŽs ?

Brand overigens op 32x zou het hieraan kunnen liggen ?
Uit eerdere reacties begreep ik dat de brandsnelheid nog wel eens problemen kan geven. ( ook bij films )

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 62663 op 10-03-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Ik heb ooit een dts sample geprobeerd('DTS spiritus helios' 44.1k 5.1) en die deed het helemaal goed. Hoe vaak heb je die onderbrekingen? Dts audio cd's hebben vaak een hogere bitrate als dts video's, dus het zou kunnen dat de Yamada maar tot een bepaalde bitrate kan doorgeven. Het zou dus kunnen dat alleen dts films officeel ondersteund worden en dts audio cd's niet, maar dat weet ik niet precies.

[ Voor 17% gewijzigd door cool_zero op 10-03-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Pff, alweer uitgesteld, wordt hier een beetje moe van eigenlijk.

De helft van de tijd zijn de subs gewoon niet of erg moeilijk te lezen (zeker als je wat verder van de TV zit).
Hopelijk wordt het niet maaaaandenlang uitgesteld.

Ik ga trouwens zodirect de .rom die de persoon hierboven postte proberen, wordt echt zooo moe van die gele dungedrukte geen rand hebbende subs

Moest het ff kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool_zero schreef op 10 maart 2004 @ 14:24:
Ik heb ooit een dts sample geprobeerd('DTS spiritus helios' 44.1k 5.1) en die deed het helemaal goed. Hoe vaak heb je die onderbrekingen? Dts audio cd's hebben vaak een hogere bitrate als dts video's, dus het zou kunnen dat de Yamada maar tot een bepaalde bitrate kan doorgeven. Het zou dus kunnen dat alleen dts films officeel ondersteund worden en dts audio cd's niet, maar dat weet ik niet precies.
Onderbrekingen zijn verschillend, soms om de 2 minuten soms om de 10 minuten
de onderbreking duurt maar 1/2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 62663 schreef op 10 maart 2004 @ 19:34:
[...]

Onderbrekingen zijn verschillend, soms om de 2 minuten soms om de 10 minuten
de onderbreking duurt maar 1/2 seconden.
Als het zo vaak is dan zou ik het wel gemerkt hebben:) Ik heb daar dus geen last van. Het kan echter wel zo zijn dat jouw dts audio cd meer data verstuurd naar de versterker dan het sample dat ik gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108104

ik had dat al gedaan op pause zetten maar dat helpt voor een paar seconden,en dan begint het geauwehoer weer...en het gekke is hij doet het alleen met divx 3
en met die andere niet..is er iets dat je van divx 3 normaal divx kan maken ?
cool_zero schreef op 10 maart 2004 @ 13:33:
[...]

Ja

[...]

nee, geen problemen(of het is me nog niet opgevallen). Helpt het als je even op pauze zet en daarna weer doorspeelt?

[...]

Is volgens mij wel mogelijk, alleen de firmware staat niet op de yamada/umax site. Verder heb ik hem zelf niet en heb ook nog niemand gezien die de oude versie wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

speelt ie ook .ogm formaat?

en ik heb ontdekt dat bij het spoelen van avis met subs, je de subs weer terug kunt krijgen (werd ergens gezegd op dit board, dat je bij het spoelen je subs kwijt bent) door even een paar secs terug te spoelen...dan weer play....na een paar seconden zijn je subs erweer...

mlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
De speler ondersteund geen .ogm , maar dat is ook niet zo'n groot probleem omdat .ogm files meestal ook .ogg geluid hebben en dat werkt toch ook niet op de Yamada 6000 :P

En die tip heb ik ook gelezen. Ik had alleen niet zo veel problemen met verdwijnende ondertitels(het duurt gewoon even voordat ze terug zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108567

(bericht per ongeluk ook elders gepost)

Heb deze week de Yamada DVX-6000 speler binnengekregen en wilde daar vanmiddag de Creative Inspire P580 (5.1 speakerset) op aansluiten. Noppes, nada, niks... want ik snap er niets van! 8)7

Wie kan mij uitleggen welke kabels ik daarvoor nodig heb en hoe ik de twee apparaten met elkaar verbind.
De uitgangen van de Yamada zullen bekend zijn. De creative Inspire heeft de bekende audio inputs (front, rear en subwoofer). Aansluiten op een geluidskaart is geen probleem, maar hoe sluit ik de speakerset in *&^%naam aan op de DVD-speler? :?

Wie brengt bij mij de vreugde over de Yamada weer terug?! _/-\o_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Anoniem: 108567 schreef op 12 maart 2004 @ 18:41:
(bericht per ongeluk ook elders gepost)

Heb deze week de Yamada DVX-6000 speler binnengekregen en wilde daar vanmiddag de Creative Inspire P580 (5.1 speakerset) op aansluiten. Noppes, nada, niks... want ik snap er niets van! 8)7

Wie kan mij uitleggen welke kabels ik daarvoor nodig heb en hoe ik de twee apparaten met elkaar verbind.
De uitgangen van de Yamada zullen bekend zijn. De creative Inspire heeft de bekende audio inputs (front, rear en subwoofer). Aansluiten op een geluidskaart is geen probleem, maar hoe sluit ik de speakerset in *&^%naam aan op de DVD-speler? :?

Wie brengt bij mij de vreugde over de Yamada weer terug?! _/-\o_ :)
Het aansluiten opzich zal het probleem wel niet zijn lijkt me. Kan me haast niet voorstellen dat je daar iets mee fout hebt gedaan. Heb je de Yamada wel zo ingesteld dat hij het AC3 geluid decodeerd en dus richting je speakers stuurt?

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 108567 schreef op 12 maart 2004 @ 18:41:
dit is al een keer eerder langsgeweest in dit topic, maar staat al wel een stukje terug, hier dus nog een keer de info:

Je kunt dus bv 3,5mm jack (koptelefoon aansluiting, die dingen aan je sound setje) met behulp van een standaard te verkrijgen snoertje splitsen in 2 aparte tulpjes (die dingen op je speler). Dit zal de oplossing zijn :)

en een paar plaatjes maken dit gelijk helemaal duidelijk. Als die hoofdtelefoon stekker als ingang voor je boxen kan dienen, dan kun je zoiets 3x gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/getfile.php?id=1135

en ander, als de kabels bijvoorbeeld aan de sub vast zitten, zal je er hier 3 van moeten kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/getfile.php?id=1139

In het menu van je Yamada moet je downmix uit zetten zodat het ac3 geluid wordt doorgegeven over alle 6 de 5.1 aansluitingen. Als je trouwens stereo films kijkt komt er alleen uit de front kanalen geluid, dus dan hoop ik voor je dat je speakerset ook het geluid van één 3,5 mm jack aansluiting over alle boxen kan verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool_zero hartstikke bedankt voor je snelle reactie. _/-\o_

Begrijp ik je goed dat ik:
1) 3 kabels nodig heb (tulp stekkers: aan de ene kant 1 en aan de andere kant 2),
2) dat ik die aansluit op de front, rear en subwoofer ingangen op de speakerset
3) dat ik in het menu van de speler de downmix moet uitzetten (waar precies?)

noob |:(

Ik hoop dat je dit vanmorgen (zaterdag) nog leest, voor ik nu naar de winkel ren en met de verkeerde kabels thuiskom....

kan ik vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PS: 3 kabels met tulp en jack. ik begrijp het nu, dankzij dit prachtige forum. alleen die instelling van AC3 nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71133

de instelling voor ac3 is simpel, ga naar de setup en zoek DOWNMIX bij geluidsopties kies ipv STEREO >> UIT en voila het geluid loopt via de analoge uitgang :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 71133 op 13-03-2004 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 108567 schreef op 13 maart 2004 @ 07:39:
Begrijp ik je goed dat ik:
1) 3 kabels nodig heb (tulp stekkers: aan de ene kant 1 en aan de andere kant 2),
Dat moet, zoals je zelf al opmerkte, natuurlijk dit zijn:
- je hebt 3 kabels nodig (aan de ene kant 1 male of female(hangt dus af van wat je boxen ondersteunen) 3.5 mm jack-plug en aan de andere kant 2 tulp stekkers)
2) dat ik die aansluit op de front, rear en subwoofer ingangen op de speakerset
ja, dat klopt.

[ Voor 4% gewijzigd door cool_zero op 13-03-2004 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20488

Ik ben helemaal een noob op dit gebied.
Ik m'n dvx6000 met een scartkabel aan mijn tv aangesloten en wil ook via de tv geluid hebben. Dit lukt me alleen wanneer ik de bijgeleverde audiokabel (rode en witte plug) aansluit. Is dit normaal? Ik gebruik de bijgeleverde scartkabel.
Bij de videorecorder gaat het geluid toch ook via de scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Dat moet volgens mij gewoon werken met een scartkabel. Kan wel zijn dat je hiervoor downmix in de setup op aan moet hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool_zero schreef op 14 maart 2004 @ 17:02:
Dat moet volgens mij gewoon werken met een scartkabel. Kan wel zijn dat je hiervoor downmix in de setup op aan moet hebben staan.
Hier stond ie al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
ALs ik bij mijn 6000 in het menu instel dat hij de opti out moet gebruiken dan heb ik dus ook geen geluid op de tv. Als je dan even instel voor tv zou die het toch wel moeten doen?
Verder heb ik bij vele avi movies een zwaar happerend geluid :( ik heb die laatste patch geinstaleerd. Misschien iets te vroeg geweest en beter de 6600 kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wat voor audiostream gebruiken de bestanden? wat voor snelheid gebrand? wat voor media? CD-r(w)/DVD-r(w)/DVD+r(w)? ik heb nog nooit haperend geluid gehad...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even voor Cool_Zero:
Het werkt perfect! Dank je voor je hulp.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

welke verbeteringen zitten er eigenlijk in de nieuwe (nog niet uit) firmware?
aangezien ik toch een aantal divx xvid films heb die de dvx6000 niet goed speelt of helemaal niet en mn computer deze zonder probs pakt.

mlon

[ Voor 10% gewijzigd door esh op 15-03-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Re: audio probleem

Maakt het iets uit welke kant ik van de scartkabel gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

Anoniem: 20488 schreef op 15 maart 2004 @ 16:01:
Re: audio probleem

Maakt het iets uit welke kant ik van de scartkabel gebruik?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie, maar het maakt dus wel uit. Toen ik de stekker met de meeste pinnetjes in de dvd-speler stopte werkte het geluid wel.

Opgelost dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

huh? vaag...opzich moet ut nix uitmaken welke kant scart je gebruikt...naja...beter zo :)

mlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

je scart moet aan allebei de kanten volgepind (21 pin dus) zijn, dan is die beter van kwali en maakt t nie uit welke kant je neemt...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Nog iemand wat nieuws over de nieuwe firmware? :'(

Heb nu al een tijdje de oude firmware, maar in sommige films zijn die ook zeer slecht te lezen omdat er geen zwarte rand omzit.
Als het een donkere film is (zoals meestal bij Hollywood) dan zijn ze over het algemeen wel goed te lezen, al moet je niet tever van de TV af gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90277

Weet iemand of Nero's Recode ondersteund zal worden in een volgend firmware?
Lijkt me een enorme verbetering (naast DivX en Xvid).
Dan zou bijv. met de angle-key de door nero gemaakte subtitles aan en uitgezet kunnen worden (ook is er dan nog maar 1 (.MP4) bestand nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17900

op http://www.pcmweb.nl/nieuws/artikels/98919872036.htm staat onderaan dat binnenkort de nieuwe firmware beschikbaar komt. Dus afwachten is het enige dat we kunnen doen...

Ook leuk in dat bericht is het volgende:
Nog vreemder wordt het wanneer de DVX6600 geen ondertiteling blijkt te ondersteunen, iets wat inmiddels in geen enkele moderne divx/dvd-speler meer ontbreekt.
een erg stomme actie van umax/yamada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51515

Daar wordt de firmware update van de 6600 bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 17900 schreef op 24 maart 2004 @ 17:53:
op http://www.pcmweb.nl/nieuws/artikels/98919872036.htm staat onderaan dat binnenkort de nieuwe firmware beschikbaar komt. Dus afwachten is het enige dat we kunnen doen...

Ook leuk in dat bericht is het volgende:

[...]

een erg stomme actie van umax/yamada
dat van die ondertiteling lijkt me echt onzin :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103969

Anoniem: 51515 schreef op 25 maart 2004 @ 11:42:
Daar wordt de firmware update van de 6600 bedoeld.
Neejoh.... moet je lezen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat de DVX6600 een hoger modelnummer draagt dan de DVX6000 terwijl hij het met een mindere functieomvang moet doen blijft apart. Wanneer we alles in beschouwing nemen prefereren we op dit moment het oude type boven deze speler. Overigens zou een firmware update die binnenkort beschikbaar komt een aantal van de problemen op moeten lossen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Daar wordt de 6000 mee bedoelt hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51515

Anoniem: 103969 schreef op 31 maart 2004 @ 16:04:
[...]

Neejoh.... moet je lezen:

Dat de DVX6600 een hoger modelnummer draagt dan de DVX6000 terwijl hij het met een mindere functieomvang moet doen blijft apart. Wanneer we alles in beschouwing nemen prefereren we op dit moment het oude type boven deze speler. Overigens zou een firmware update die binnenkort beschikbaar komt een aantal van de problemen op moeten lossen.

Daar wordt de 6000 mee bedoelt hoor....
Je kan het taalkundig idd op twee manieren opvatten; echter de firmware moet de problemen oplossen, en die problemen staan eerder in het artikel aangegeven. "de problemen" refereert namelijk aan de problemen van de 6600 en dus de update, helaas, ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ondertiteling is niet volledig op het tv-scherm te zien (ongeveer 2/3). Wordt dit door de firmware van 19/12 opgelost of moet ik een of andere instelling veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even Yamada gemaild over de laatste firmware:

-----Original Message-----
From: Yamada Tech. Dept. [mailto:support@yamada.de]
Sent: Monday, April 05, 2004 10:55 AM
To: Apokalips
Subject: Re: Firmware Yamada DVX6000

I can not say anything about this until the new firmware has been released, i hope for a release soon but if there are still some problems that have to be solved it can take a few weeks. Firmware update you'll find on www.yamada.de when it's released.

am Freitag, 2. April 2004 um 11:42 schrieben Sie:

FF> Dear sir/madam,

FF> The latest firmware for the Yamada DVX6000 was realeased December 19
FF> 2003.
FF> Will there be a new firmware available for this player? Can you tell me when
FF> it will be released and what the changes will be?

FF> Thank you very much..

FF> Kind regards,

Apokalips

--
MfG,Best Regards
Yamada Tech.Support
mailto:support@yamada.de

http://www.yamada.de/
support@yamada.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99366

Welk formaat ondertitlels kan de yamada DVX-6000 eigenlijk aan? SRT of SSA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
De yamada ondersteund .srt ondertitels. Ook de .sub ondertitels die alleen text bevatten(dus niet de grafische variant) zou ondersteund moeten worden, maar die heb ik nog nooit werken gekregen. Ik denk dat het .ssa bestanden eenvoedig kunnen worden omgezet naar .srt bestanden, want in beide staat dezelfde informatie, alleen wat anders geordend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110952

Hoi..

Ik ben op zich erg tevreden met de Yamada 6000..

Echter 1 probleem: Na ongeveer 1 tot 1.5 uur spelen, begint de dvd over te slaan.
En uiteindelijk crasht-ie gewoon.
Dit gebeurt zowel bij gehuurde dvd's als bij gebrande.

Als ik de speler uitzet en na een half uur weer aan, dan doet-ie het weer eventjes... Vandaar dat het lijkt op een hitteprobleem in het loopwerk o.i.d.

Ik zag al posts van andere mensen bij wie dit probleem gesignaleerd was..

Heeft iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

waar heb je hem zitten? toevallig in n gesloten kast en tussen componenten in? want ik heb er nooit last van.. ik kan wel n hele dag achterelkaar kijken zonder dat die gaat haperen... ik heb hem dan wel in n kast met opening en daar zit die op de video, zodat dat gleufje bovenop de voorkant ruimte heeft, want daar komt volges mij de lucht naar binnen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111065

Help help help , na een update van december 2003 in mijn yamada 6000 gedaan te hebben leest hij geen ondertitels meer .
Nochtans verliep de update correct volgens aangegeven.
Dus al mijn films van vroeger zijn nu zonder ondertiteling (srt)
Wat te doen graag?
Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17900

wat je moet doen is dit topic door lezen... gebruik anders ctrl+f ff ... en zoek op angle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 09:31
En natuurlijk de changelog/readme lezen voordat je gaat flashen.. daar staat het namelijk ook nog fatsoenlijk beschreven...

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102200

We don't want to go into lengthy discussions about this player so we'll try to answer to two of the most popular questions:

1. "Does it worth its money?" Yes, this player is pretty good.
2. "I own Yamada DVX-6000/6100. Should I toss it out and buy Yamada DVX-6600?" No, because they are very similar in functionality and DVX-6600 doesn't support subtitles for AVI files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

en de beelkwali van de DVX-6000 is beter dan de DVX-6600 :D :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ik heb nou al een paar keer meegemaakt (op zowel een cd-rw als cd-r) dat na er na een paar minuten een soort 'storing' plaatsvond waarna beeld en geluid niet meer synchroon liepen. Bij vooruitspoelen komt dit ook nog wel eens voor, met name bij de films Wrong Turn en Session 9.

Ik word er een beetje moe van, doe nu lekker makkelijk en draai alles via m'n pc, de Marmitek video transmitter doet de rest....enne...Zoom Player geeft mij tenminste schitterende grote witte ondertitels :+

Hoe kan het trouwens dat er soms films zijn waarbij je niet vooruit kan spoelen?

[ Voor 24% gewijzigd door Sirius op 11-04-2004 17:07 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111559

Ik heb een vraag met betrekking tot de yamada 600 die ik zelf ook heb.
ik heb een film gedownload met de volgende specificaties

Finding Nemo XviD (Nederlandstalig).avi
Total Streams: 2
Running Time: 1:36:26
Index Chunk: Yes
Interleaved: Yes
Max Bytes Per Sec: 0
AUDIO: 0 - MP3 (0x55)
Average Bitrate Per Sec: 118 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 2
Bits Per Sample: 0
Variable Bitrate: Yes (32, 96, 128)
VIDEO: XVID
B-VOP: Yes
S(GMC)-VOP: No
QuarterPixel: No
Frame Size: 512 x 288
Frames Rate: 25.000
Color Depth: 12
Total Frames: 144673

Elapsed Time 00:00

Als ik deze afspeel in mijn yamada krijg ik een erg blokkerig beeld heeft iemand een verklaring hier voor of kan het ook aan de brandsnelheid liggen of aan de scart kabel.
Als brand programma gebruik in Nero 6
Alle andere DIVX cd/dvd's spelen wel prima af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Kan het zo niet verklaren waarom die film niet goed zou gaan. Maar ik kan wel zeggen dat het niet aan je scartkabel ligt. Het zou eventueel wel aan de brandsnelheid kunnen liggen, maar het is waarschijnlijker dat er een optie is gebruikt bij het encoden waardoor het beeld op de yamada blokkerig wordt. Aan de opties die je laat zien zal het waarschijnlijk niet liggen omdat er genoeg films zijn met dezelfde opties die wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal het eens proberen om hem met gewoon 1 speed te copieren met Nero.
Bij een vriend van me die de Yamada 6600 heeft werkt dezelfde film wel perfect zonder blokkerig beeld.
De volgende opmerking is dat de 6000 ook geen mpg en mpeg ondersteund tenminste die spelen bij mij ook niet af.
Ondersteund de 6600 die wel of moet de 6000 dat ook kunnen ?
Als ie dat wel kan zal ik mijn instelingen moeten bekijken ik heb trouwens de laatse Firmware (19 Dec) voor iedereen die de ouden nog wil hebben die heb ik ook nog wel op mijn HD staan dus die kan ik geintreseerde nog wel bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 111559 schreef op 15 april 2004 @ 10:32:
Ik zal het eens proberen om hem met gewoon 1 speed te copieren met Nero.
Bij een vriend van me die de Yamada 6600 heeft werkt dezelfde film wel perfect zonder blokkerig beeld.
Dat kan natuurlijk ook komen doordat de 6600 wat meer features ondersteund als de 6000.
De volgende opmerking is dat de 6000 ook geen mpg en mpeg ondersteund tenminste die spelen bij mij ook niet af.
Hier werken mpeg files erg goed, ik kan zelfs vanalles op een cd zetten mpg 1 bestanden en mpg 2 bestanden door elkaar en het blijft allemaal werken. Erg fijn dus, maar ik vindt het dan ook wazig dat dat bij jou niet zou werken. Ik heb nog niemand hierover gehoord. Daarnaast zouden worden vcd(mpg1) en svcd(mpg2) films zoiezo door de meeste dvd spelers ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 13:15
Anoniem: 111559 schreef op 15 april 2004 @ 10:32:
De mpeg1 & mpeg2 bestanden (dus 2520 & 6000 kbps) draaien op mijn 6000 probleemloos. (gewoon op cd gebrand dus geen VCD/SVCD of SKVCD formaat)

Een probleem wat ik soms wel heb is dat de VCD/SVCD of SKVCD midden in de film begint. terugspoelen werkt dan ook niet. (meestal waren dit iso files)
Zodra ik dan de mpeg file van die cd op een nieuwe cd zet (als svcd) dan werkt hij wel probleem loos.

Erg vreemd.

Groeten,
J!

ps. nog niets gehoord van een firmware update? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren nog gecontroleerd op internet en ik kon er geen bericht van vinden dat er nieuwe firmware was
Ik zal vanavond nog eens kijken waarom de MPG niet draait op mijn 6000.

Ik hou jullie wel op de hoogte

PS gebruiken jullie ook NERO 6 om de films te branden? hiermee bedoel ik de ISO files omzetten en de SVCD en VCD en al die handel? of is er nog een andere programma dat ik kan gebruiken om van bv Mpg of MPG een andere extensie te maken bv AVI het gaat gewoon om een film zonder onder titeling

Ben erg tevreden met mijn 6000 alleen haat ik het als er een film niet werkt terwijl hij dezelde extensie heeft als een andere film die wel werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Er is eerder in dit topic al gemeld dat nero 6 in combinatie met de yamada ook wel eens problemen kon veroorzaken. Ikzelf gebruik nog een nero 5 en heb daar eigenlijk geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 10:27

seninha

god's right foot

Ik heb sinds vanmiddag ook deze speler, vooral ivm de sub ondersteuning.

Nou is dat het enige wat ik niet aan de praat krijg.

Ik heb hier texas chainsaw mas... en die wil ik dus met sub draaien maar dat gaat niet.

Dit is wat ik doe.

Als eerste kies ik op menu dan ga ik naar de sub en druk op angle, dan scrol ik weer naar de film en druk op enter.

Zodra de film start dan ga ik snel vooruit naar een gedeelte waar gesproken wordt maar er komt gewoon geen sub.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn :?

Het trouwens de laaste firmware er in

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

seninha schreef op 16 april 2004 @ 22:28:
Ik heb sinds vanmiddag ook deze speler, vooral ivm de sub ondersteuning.

Nou is dat het enige wat ik niet aan de praat krijg.

Ik heb hier texas chainsaw mas... en die wil ik dus met sub draaien maar dat gaat niet.

Dit is wat ik doe.

Als eerste kies ik op menu dan ga ik naar de sub en druk op angle, dan scrol ik weer naar de film en druk op enter.

Zodra de film start dan ga ik snel vooruit naar een gedeelte waar gesproken wordt maar er komt gewoon geen sub.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn :?

Het trouwens de laaste firmware er in
laat de film eens vanzelf komen bij het punt waar gesproken wordt: als je gaat spoelen vergeet ie de subs ;(

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
BaRF schreef op 17 april 2004 @ 07:36:
[...]

laat de film eens vanzelf komen bij het punt waar gesproken wordt: als je gaat spoelen vergeet ie de subs ;(
Als het goed is komen die 'vergeten' subs wel weer na een tijdje te voorschijn. Je moet wel opletten of de subs goed ingeladen worden als je op de angle toets drukt. Dit kun je zien aan het symbooltje dat bovenin in beeld komt te staan. In de handleiding bij de update staat wat er moet komen te staan.

[ Voor 31% gewijzigd door cool_zero op 17-04-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De film maars eesngebrand met Easy cd Creator 6 op 4 speed maar nog steeds blokken denk dat ik eens ga proberen om heb te converteren naar een ander bestand
Ook mijn mpg die niet werk zou ik graar een comprimeren naar een avi file weet iemand een leuk free ware programma waar mee dit kan.

Ik zal en moet die films tock op een of andere manier aan de gang kunne krijgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 111559 schreef op 18 april 2004 @ 14:55:
De film maars eesngebrand met Easy cd Creator 6 op 4 speed maar nog steeds blokken denk dat ik eens ga proberen om heb te converteren naar een ander bestand
Ook mijn mpg die niet werk zou ik graar een comprimeren naar een avi file weet iemand een leuk free ware programma waar mee dit kan.

Ik zal en moet die films tock op een of andere manier aan de gang kunne krijgen......
VirtualDub is hetgeen wat je zoekt :), zoek maar op Google en je zal het zo vinden :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 10:27

seninha

god's right foot

Thanks _/-\o_ Dat was dus het probleem. Als je scrollt dan ben je ff je sub kwijt.

Dacht ff dat ik wat fout deed.

Wel is het zo dat de sub's wel beter leesbaar kunnen, maar ja dat komt wel met een firmware update hoop ik :/

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AteZ
  • Laatst online: 12:15
Ik heb vaak met gehuurde en geleende dvd's
dat het beeld gaat knipperen of grijs word en het geluid wegvalt.

dit is vooral het geval met copieerbeveiligde dvd's.

weet iemand waarom de yamada 6000 hiermee moeite heeft?

------------------------------------------------
zelf al gevonden:

Why do color or brightness of the image pulsates?
You have probably connected your DVD player to a VCR, which passes the video signal to the TV. The MacroVision copy protection of the DVD player does not allow connecting the player to a VCR without picture corruption. Please connect the DVD player directly to your TV.

-------------------------------------------------

[ Voor 52% gewijzigd door AteZ op 21-04-2004 18:39 . Reden: zelf kijken kan ook ]

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Yamada heeft zojuist een beta release van de firmware voor de 6600 vrij gegeven.

Reacties op de firmware kun je hier lezen:
Yamada DVX-6600

Nu vraag ik me af of die jongens van Yamada nog wel werken aan de firmware van de 6000. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beertjeman schreef op 25 april 2004 @ 23:35:
Yamada heeft zojuist een beta release van de firmware voor de 6600 vrij gegeven.

Reacties op de firmware kun je hier lezen:
Yamada DVX-6600

Nu vraag ik me af of die jongens van Yamada nog wel werken aan de firmware van de 6000. :|
Wat zijn de verwachtingen van een firmware upgrade voor de 6000 eigenlijk? Wat kan het apparaat nu nog niet, wat het wel zou moeten kunnen na een firmware upgrade? Aan wat voor soort zaken denken we bij een firmware upgrade van de Yamada DVX-6000?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 103969 op 26-04-2004 11:41 . Reden: Spelvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Anoniem: 103969 schreef op 26 april 2004 @ 09:31:
[...]

Wat zijn de verwachtingen van een firmware upgrade voor de 6000 eigenlijk? Wat kan het apparaat nu nog niet, wat het wel zou moeten kunnen na een formware upgrade? Aan wat voor soort zaken denken we bij een firmware upgrade van de Yamada DVX-6000?
Wat dacht je van witte ondertiteling geaccentueerd door schaduw in een plezierig formaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Isaak Asimov schreef op 26 april 2004 @ 11:04:
[...]

Wat dacht je van witte ondertiteling geaccentueerd door schaduw in een plezierig formaat??
Nou dat lijkt me wel wat eigenlijk. Nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

waarschijnlijk OGG en OGM support en WMV9 support... dat waren de grootste 'min'puntjes die die nu nog heeft, en Hardware matig wél haalbaar is... en die subs natuurlijk :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Laatst online: 08-04-2020
wmv9 is dat haalbaar? ik d8 dat dat best veel vroeg van de hardware als je hoge resolutie hebt? of was dat alleen bij encoderen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spawnkamikaze schreef op 26 april 2004 @ 17:30:
wmv9 is dat haalbaar? ik d8 dat dat best veel vroeg van de hardware als je hoge resolutie hebt? of was dat alleen bij encoderen :)?
Ik dacht ook dat wmv9 net als GMC en QPEL zaken zijn die de chip in de Yamada 6000 niet aankan. Niet met softwarematige upgrades (firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112113

Vraagje??? :?

Wie kan mij helpen aan de fabrikantencode van de Yamada 6000 voor mijn afstandsbedienig te programeren??

Thanks
Den Jimmy o(-_-)o O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Volgens mij verschillen die codes per afstandsbediening en zijn er geen standaard codes per fabrikant. Ik heb voor mijn yamada de code van de apex gebruikt. Dit is op mijn marmitek code 357, maar die werkt ook niet helemaal. Gelukkig kan ik toetsen erbij leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

WMV9 met n max reso van 640x480 moet makkelijk lukken, want dat is nie sterkere compressie dan Xvid/DivX...
de nieuwste Xvid werkt trouwes ook perfect op de yamada DVX-6000 :P, indien je geen GMC enzo gebruikt dan, en dat is n hele uitkomst voor Anime, want nu is n DVD-Rip kwali episode (van 20 minuten) tussen de 85 en 110 mb, terwijl de divx versies of oudere Xvid versie tussen de 200 en 300 mb zitten :) dat is al gouw 45 episodes per DVD :P

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 27-04-2004 07:10 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wat ik ook mooier zou vinden dan de gele subs nu, is zoals ze t bij de DVX-6600 hebben opgelost, das veel duidelijker te lezen... tenzij ze ook gewoon de witte met schaduw kunnen maken, dat zou namelijk t mooist zijn :), maar waarom geven ze die source-code nie vrij, zodat er creatieve tweakertjes ff dingen gaan aanpassen, zoals er ook bij KiSS gebeurd...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Anoniem: 103969 schreef op 26 april 2004 @ 11:42:
[...]
Volume regeling voor de surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beertjeman schreef op 27 april 2004 @ 21:32:
[...]

Volume regeling voor de surround speakers.
Wat heb je daaraan dan? Je junt toch je speakers niet rechtstreeks op de Yamada DVX6000 aansluiten? Er moet toch nog een (eind) versterker tussen. (waar je het volume mee regelt)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103969 op 28-04-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 103969 schreef op 28 april 2004 @ 15:55:
[...]

Wat heb je daaraan dan? Je junt toch je speakers niet rechtstreeks op de Yamada DVX6000 aansluiten? Er moet toch nog een (eind) versterker tussen. (waar je het volume mee regelt)
zo kan je het beter uitbalanseren met n aktieve speakerset die nie alles kan instellen...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
BiG-GuY schreef op 28 april 2004 @ 16:02:
[...]

zo kan je het beter uitbalanseren met n aktieve speakerset die nie alles kan instellen...
Juist.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh

esh

-betere compatiblity omdat er nog aardig wat avis zijn die de 6000 niet goed afspeelt.
-optimization van de driver die voor wat meer overhead zorgt, dit zou dan alweer wat meer avis moeten spelen. (diegene die nu net schokken in beeld of geluid door net iets te grote res of bitrate.)
-keuze in subs kleur
-ogg formaat ondersteuning
Anoniem: 103969 schreef op 26 april 2004 @ 11:42:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Ze zijn zo druk bezig met die 6600 dat ze de sourcecode van de 6000 firmware wel vrij kunnen geven. Kunnen er wat aanpassingen gemaakt worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51236

Ik heb de Xoro 400+ FW in m'n dvx6000 geflashed om te kijken of dat zou werken.
(Tenslotte gebruiken ze dezelfde chipset)
De speler doet het wel maar het display geeft rare tekens en de speler is niet meer te bedienen. Helaas geen optie dus.
Heb de originel FW maar weer teruggezet.
Ik geloof dat de Philips DVD-737 ook dezelfde chipset gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Bij mij zit een DVD vast in het apparaat; heb garantie in Kleef (Dld) en heb daar dus niet zó veel trek in. Heeft iemand een goede suggestie voor mij?

TIA
Isaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Als je hem snel aanzet dan kan je de drive toch openen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Isaak Asimov schreef op 14 mei 2004 @ 23:59:
Bij mij zit een DVD vast in het apparaat; heb garantie in Kleef (Dld) en heb daar dus niet zó veel trek in. Heeft iemand een goede suggestie voor mij?
Klap op de kast?
Ergens in deze tread heb ik ook gelezen dat daar een handigheidje voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114057

heb een probleempje,heb upgrade gedaan met mijn yamada 6000.dik in orde,films spelen met srt af maar er zijn ook films waarvan hij de srt's niet wil selecteren,dan komt er een tekentje links boven op het scherm,nogtans zijn ze dezelfde benaming als de film,weet iemand wat er dan mis gaat?wat wil dit tekentje zeggen?of ligt dit aan de in stellingen?groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Slim, je hoeft geen groeten te doen, want dat doet iedereen al aan elkaar zonder het te vermelden. (zie faq)

En dan even over je probleem. Dit is eerder in het topic ook langsgekomen, maar is wat lastig terug te vinden. Hier dus een samenvatting van mogelijke problemen(/oplossingen):
  • De filenaam van het .srt bestrand mag niet langer zijn dan 17 charachters en geen vreemde karakters bevatten(staat ook in de documentatie)
  • Brandsnelheid waarmee de cd gebrand is schijnt ook voor problemen te kunnen zorgen.
  • Soms schijnt de datum van het .srt bestand niet te kloppen als je op de display knop drukt. (Je kunt in Nero ofzo de datum ook veranderen als je gaat branden, dus op 1-1-1999 zetten kan soms helpen schijnt)
  • Het branden van cd's op alleen maar iso mode(dus geen joliet) kan ook helpen. Dit lost gelijk ook het eerst genoemde probleem op.
Een handige feature is wel dat je subs ook eerst van een andere cd kan laden. Daarna wisselen van cd en kijken met subs van de vorige cd. Scheelt misschien weer heel wat opnieuw branden van cd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
The Dolf schreef op 15 mei 2004 @ 03:01:
Als je hem snel aanzet dan kan je de drive toch openen?
Wat versta je onder 'snel aanzetten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunoah
Geees.. wanneer komt die nieuwe firmware nou eens onderhand.. zit al 6 maanden te wachten ofzo :s Of geef die source vrij dan kunnen we er zelf wel mee aan de gang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114057

hoe brand ik best een film om wel mijn srt's geselecteerd te krijgen op mijn yamada 6000?heb er veel die hij niet wil selecteren dan komt er een tekentje liks boven op mijn scherm.moet de srt dezelfde benaming hebben als de film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Als de .srt niet werken zou je kunnen proberen de cd zoveel mogelijk dos-compatible te maken. Als je in nero brand staat dat bij het iso tabblad al aangegeven hoe je dat moet doen. Je moet de cd instellen op iso mode 1, iso9660 character set, joliet uit en geen relax iso restrictions.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste