YAMADA DVX-6000

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:15

Dr C

met C en CK

Anoniem: 98850 schreef op 09 december 2003 @ 05:18:
beantwoordt dit je vraag een beetje?
[...]
nee sorry. Ik wist al dat ie goede beeldkwaliteit heeft en ook dat ie alles draait. Maar ik vroeg me juist af hoe het zat met het geluid. Bij VCDrookie zeiden ze dat het OK was, maar verwacht geen ... (een of ander duur merk geloof ik), dus daar kan ik niet zoveel mee. En ik wou weten of hij snel de DVD's inleest, omdat er in dat duitse C!T artikel daar niet zoveel punten voor werden gegeven (is rood in de tabel aan de rechterkant). Daarom zou ik graag van mensen willen horen die er ervaring mee hebben.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
cramwinckel schreef op 09 december 2003 @ 11:09:
[...]

nee sorry. Ik wist al dat ie goede beeldkwaliteit heeft en ook dat ie alles draait. Maar ik vroeg me juist af hoe het zat met het geluid. Bij VCDrookie zeiden ze dat het OK was, maar verwacht geen ... (een of ander duur merk geloof ik), dus daar kan ik niet zoveel mee.
Als je iets verder leest bij VCDrookie staat er in de conclusie het volgende:
For the price, the sound and video quality is good. However, do not think that this player is able to replace your 10K USD sound system.
Geeft een beetje aan met welke catogorie audio (10000 dollar) ze vergelijken. Daarnaast is het zo dat als je de speler digitaal aansluit op de versterker, de versterker de digitaal naar analoog conversie doet(Dit bepaald voornamelijk de kwaliteit). Alleen de kwaliteit van de mp3 decoding is dan nog belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:10

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 73241 schreef op 09 december 2003 @ 09:18:
[...]

hey heb jij geen tellefoonnummer van getyour want op mijn mail reageren ze niet
deze nummers heb ik op mn bestelbon staan:
TEL: 0321-382 784
MOB: 0652-041 981
FAX: 0321-382 147

ik had de bovenste gebeld en ik kreeg iemand aan de lijn.
Maar wanneer heb jij hem besteld? ik had hem op 18-11-03 besteld...en ik kreeg hem vorige week maandag.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73241

BiG-GuY schreef op 09 december 2003 @ 15:16:
[...]

deze nummers heb ik op mn bestelbon staan:
TEL: 0321-382 784
MOB: 0652-041 981
FAX: 0321-382 147

ik had de bovenste gebeld en ik kreeg iemand aan de lijn.
Maar wanneer heb jij hem besteld? ik had hem op 18-11-03 besteld...en ik kreeg hem vorige week maandag.
ik heb hem op 25-11-03 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Weet iemand of ie ook ZONDER scart kan worden aangesloten (dus op een oude tv gewoon via de kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 12:10
Yamada aansluiten op de tv via een coax gaat niet werken want de Yamada heeft geen RF modulator in zich zitten; ik heb overigens nog nooit een DVD speler gezien die dat wel had (neem aan dat je dat bedoeld).

Waar je wel naar kunt kijken is of de tv een composiet ingang heeft, voorop of achterop; als het een hele oude is zal er wel een composiet in zitten in de 5 polige DIN aalsluiting (maar dan heb je wel een hele oude)..
Heeft je tv dat niet, dan helaas.. dan is 't misschien een oplossing om 'm via 'n videorecorder met Scart of composiet ingang aan te sluiten.

Btw. s.jay, waarom zeg je je order gewoon niet op en bestel 'm bij eynstein.nl. 'n kennis van mij had 'm vrijdag besteld en had 'm gisteren binnen.. en zoals ik al eerder aangaf, 2 weken is kort bij getyour, ik heb er 3 a 4 weken op moeten wachten..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Krypt schreef op 10 december 2003 @ 15:31:
[..]dan is 't misschien een oplossing om 'm via 'n videorecorder met Scart of composiet ingang aan te sluiten.
Het is een vrij oude tv ja.. jaartje of 12.. ;)

M'n videorecorder zit via coax aangesloten, en volgens mij heeft m'n video wel een scart aansluiting.. dus ik zou de dvd-speler dan in m'n video kunnen prikken?

Dat composiet zegt me niets.. zal vanavond even kijken of ik dat heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99562

Jongens... weten jullie waar de firmwares voor de YAMADA DVX-6000 te downloaden zijn. Ik zie jullie het er wel over hebben maar zie geen links.

Zijn hier verder nog speciale handelingen voor nodig om hem via een CDRtje op je YAMADA DVX-6000 te krijgen?

Groet Max

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 99562 op 10-12-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Anoniem: 99562 schreef op 10 december 2003 @ 16:45:
Jongens... weten jullie waar de firmwares voor de YAMADA DVX-6000 te downloaden zijn. Ik zie jullie het er wel over hebben maar zie geen links.

Zijn hier verder nog speciale handelingen voor nodig om hem via een CDRtje op je YAMADA DVX-6000 te krijgen?

Groet Max
http://www.umax.de/cgi-bi...=0&D_Form=Suchen+/+Search

Zie ook:
[FAQ=forumgedrag,#reageren]
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
jozy2002 schreef op 10 december 2003 @ 15:36:
M'n videorecorder zit via coax aangesloten, en volgens mij heeft m'n video wel een scart aansluiting.. dus ik zou de dvd-speler dan in m'n video kunnen prikken?
Ja, dit gaat gewoon goed. moet je wel je videorecorder op 'extern' zetten ofzo(verschilt per videorecorder)

Mijn yamada staat inmiddels op track & trace, dus ik hoop hem morgen binnen te krijgen :*)

[ Voor 5% gewijzigd door cool_zero op 10-12-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

maar wat plaatjes van de mijne, vandaag binnen gehad :P

pas op grote pics
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18710/thumb.jpg Moet ik nou firmware upgraden? de nieuwste op de site is 30-09-2003...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18709/thumb.jpg What's in the box

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18708/thumb.jpg Achterkant

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/18707/thumb.jpg Voorkant

Dat van die firmware snap ik niet zo, is tie nou van 4 oktober of 10 april?

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
bratos schreef op 10 december 2003 @ 21:15:
Dat van die firmware snap ik niet zo, is tie nou van 4 oktober of 10 april?
Het is dus 4 oktober, dus lijkt nieuwer als die op de site staat. Krijg je dat blauwe beeld als je het volgende(uit het tekstdocument van de flashfile) hebt uitgevoerd?
If you open the Tray and press the buttons 1,2,3 you can see some information about the Firmware version(date)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

Dat klopt, gewwon laadje open en 1,2,3 intypen. staat het 4 sec. op je scherm.

Heeft iemand al geprobeerd oftie mp3-DVD's afspeeld?

eerst kijken dan zeiken

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:09
bratos schreef op 10 december 2003 @ 23:39:
Dat klopt, gewwon laadje open en 1,2,3 intypen. staat het 4 sec. op je scherm.

Heeft iemand al geprobeerd oftie mp3-DVD's afspeeld?
Doet ie gewoon. Ding is echt super.

Pas een paar divx films tegengekomen die niet willen spelen.
Geen idee waar 't aan kan liggen. Geluid doet het wel, scherm blijft zwart.

• cool_zero
Ik heb mijn apparaat ook binnen en even getest. Tot nu ben ik zeer tevreden. Dvd werkt goed, jpeg op een cd werkt ook perfect en xvid met ac3 werkte ook perfect en de kwaliteit daarvan is ook zeer goed.

De DAC van het apparaat is wel ok, maar die van mijn Marantz sr4300 is voor m'n gevoel net iets beter(verschil is niet erg groot).

Ik kon geen verschil horen met het afspelen van mp3 t.o.v. mijn computer(winamp). Beide systemen zijn digitaal aangesloten op mijn versterker.

Voor video vindt ik het dus een perfect apparaat. Voor mp3 muziek vind ik het alleen irritant dat je niets op de display ziet van de yamada zelf(alleen maar welk nummer(getal) je aan het afspelen bent. Alles moet op de tv worden selecteren. Daarnaast had ik nog een vraagje over deze quote:
Dr_Love schreef op 10 november 2003 @ 15:30:
De random functie is per map als je kiest voor de smart navigatie. (alle mappen bekijken)
Als je die uit schakelt en dus niet de mappen ziet kun je de mp3 gewoon random draaien dus allemaal.
Hoe zet ik dan die smart navigate uit??? Ik heb alle knoppen al ingedrukt :P Ik kan nu dus alleen maar shuffle doen in een map en niet door alle mappen tegelijk. Of heb ik toch nog een oude update van 10 april i.p.v. 4 oktober zoals hierboven al gevraagd werd. ( zou iemand die de laatste update heeft uitgevoerd even zijn datumnotatie kunnen posten?)

Mappen na elkaar afspelen(mp3 nog steeds) kan ik wel instellen met repeat(single/folder/rep-one/repeat folder/disc/ disc repeat/disc scan)

Er was ook nog de vraag hoe lang het duurde voordat de dvd geladen was. Ik heb het even getest en kwam tot de conclusie dat het zo'n beetje 17 seconden duurde voordat de dvd was geladen(dit is alleen als je de dvd erin doet en niet tussendoor bij switchen van de scene). Ik vindt dit totaal geen probleem.

• Krypt
De mijnes geeft aan:
Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-18 DVX6000

Is dus de YYYY-MM-DD notatie..

Ik heb zelf trouwens (zoals al eerder aangegeven) problemen met afspelen van SVCD's die op 'n DVD staan.. dan schakelt ie niet over op PBC en krijg je van die mooie groene blokjes; kijkt niet echt fijn. Maar ach; als dat alles is :)

Smart Navi zet je trouwens uit in de Setup van de spelertje onder 't preferences menu.. niet vergeten om ff omlaag te scrollen (staat onder defaults)

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 11-12-2003 23:07 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45379

wij hebben nu ook deze speler binnen van Eynstein en dat binnen 2 dagen :)
en wat een geweldige speler zeg, hij pakt echt alles! :D
ik heb er tot nu toe niets verkeerds over te melden, morgen de speler nog wat uitgebreider testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Weet iemand of ie ook 3ivx bestanden kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jozy2002 schreef op 12 december 2003 @ 01:26:
Weet iemand of ie ook 3ivx bestanden kan afspelen?
mpeg4 doet ie iig, maar wat voor mpeg4 variant 3ix nou weer is... :?

als je een voorbeeld van een 3ivx bestand weet wil ik het wel efe voor je proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Anoniem: 45379 schreef op 12 december 2003 @ 01:56:
[...]

mpeg4 doet ie iig, maar wat voor mpeg4 variant 3ix nou weer is... :?

als je een voorbeeld van een 3ivx bestand weet wil ik het wel efe voor je proberen.
Kan je wel een torrent linkje geven, maar weet niet of dat mag hier op het forum, denk het niet..
Je kan in ieder geval meer info over 3ivx vinden op http://www.3ivx.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
nou ik heb er gister ook 1 besteld op eynstein.nl

Als het goed is maandag binnen dus dan zal ik wel ff een testreportje posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Heb er net eentje gehaald in Oss (gewoon op voorraad) en ik ga hem vanavond eens uitgebreid testen en dan laat ik het jullie weten :)

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

ik heb er n zoot dvd+R -en ingestopt, en die werken goed. Kan iemand mij vertellen of tie ook -r /-rw lust?

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

bratos schreef op 13 december 2003 @ 18:56:
ik heb er n zoot dvd+R -en ingestopt, en die werken goed. Kan iemand mij vertellen of tie ook -r /-rw lust?
hier ben ik ook benieuwd naar, heb nog geen dvd writer dus wil ik weten welke ik zou kopen +of- ik denk nu nog aan de NEC-1300 met +en-...
ik weet wel dat mn pc dvd-speler alleen DVD-R/RW leest...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

RJ schreef op 13 december 2003 @ 17:57:
Heb er net eentje gehaald in Oss (gewoon op voorraad) en ik ga hem vanavond eens uitgebreid testen en dan laat ik het jullie weten :)
Niet heel erg uitgebreid maar toch:

- Hij is stil
- Hij is regiovrij (er staat wel regio 2 achterop maar hij pakt regio 1 zonder problemen)
- Hij pakt bij mij divx 3.11 en 5 prima (heb nog geen 4 films gevonden tussen mijn rotzooi). Mooi beeld + geluid, loopt bij de 10 geteste films goed synchroom.
- DTS moet ik nog testen, heb ik nog niet genoeg kabels voor.
- Afstandbediening is wat cheapy maar verder wel duidelijk.
- Setup en menu is duidelijk.

Als ik problemen of mindere punten tegenkom zal ik ze zeker ff melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij is wel stil met dvd ja, maar met divx staat ie toch wel wat harder te draaien en hoor je hem duidelijk trillen bij ons, ik moet nog effe goeie rubbertjes zoeken om eronder teplakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

is het bij iedereen zo dat die warranty sticker al beschadigt is? want bij mij zat er een keer een cd vast in het apparaat, door mn kleine broertje. die had hem er fout ingedaan :( , toen wou die nie meer open :(, en uiteindelijk ging die open zonder de cd erin :? die zat dus ergens in het apparaat vast |:( , dus ik heb hem maar opengeschroefd en ja hoor, de cd lag achterin de speler |:( , en toen deed alles het weer. en ik heb hem gewoon weer dicht gedaan.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Ziet er lekker uit :9
Kan nergens vinden of ie progressive scan is, weet iemand dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Hij heeft tegenwoordig soms problemen bij het lezen van (originele!) dvd's. 4DVD's van LOTR gaan erin, heel veel herrie, dan 'disc error', la een keer open en dicht, doet ie het, maar slaat ie soms stukjes over. Is bij 4 verschillende DVD's het geval (allemaal van LOTR, deel 1 & deel 2). Andere DVD's nog geen problemen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ

RJ

FunkySmell schreef op 14 december 2003 @ 11:10:
Ziet er lekker uit :9
Kan nergens vinden of ie progressive scan is, weet iemand dat ?
Geen idee, ik kan het in het boekje niet vinden.

Wat doet progressive scan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Weet iemand inmiddels al of ie 3ivx (http://www.3ivx.com/) films afspeelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
RJ schreef op 14 december 2003 @ 17:37:
[...]

Geen idee, ik kan het in het boekje niet vinden.

Wat doet progressive scan trouwens?
Iets met de beeldopbouw, wat gunstig zou zijn als je een beamer/projector gebruikt.
Heeft voordelen en nadelen, hier word het netjes uitgelegd:
http://www.hometheaterhif...-progressive-10-2000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

jozy2002 schreef op 14 december 2003 @ 19:08:
volges deze site wel :P. das trouwes een forum speciaal over de DIVX/DVD Spelers :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14657

Naar mijn weten heeft hij zelfs ondersteuning voor Pal-progressive wat zelfs bij de dure merken (denon, marantz, etc) alleen bij de topmodellen het geval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senseixz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 20:55
yamada heeft geen progressive scan, maar je hebt daar eigenlijk helemaal niks aan als je een CRT TV hebt...

my warranty sticker is ook gebroken, bij mij zat ook een keertje een schijftje vast, toen moest ik hem wel openschroeven om het eruit te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Krypt schreef op 11 december 2003 @ 23:05:
De mijnes geeft aan:
Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-18 DVX6000

Is dus de YYYY-MM-DD notatie..

Smart Navi zet je trouwens uit in de Setup van de spelertje onder 't preferences menu.. niet vergeten om ff omlaag te scrollen (staat onder defaults)
Deze optie had ik dus niet in mijn menu staan. Ik heb dus maar even geflashed en nu heb ik deze optie wel. De datum die dus op hun site staat is niet helemaal correct. Mijn info voor de update(originele versie):

Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-4 DVX6000

en erna(van de site):

Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-18 DVX6000

Er zit dus verschil tussen deze versies ondanks dezelfde versie en filenaam.
jozy2002 schreef op 14 december 2003 @ 19:08:
3ivx wordt niet ondersteund. Zoiezo zit 3ivx vaak in .mov files. .mov-files laat de speler niet zien. Als ik een .avi file maak met de 3ivx codec dan ziet de speler de file wel, maar kan hem niet afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 15-12-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

RJ schreef op 13 december 2003 @ 17:57:
Wat is de prijs in Oss ? en waar heb je deze gehaald dan ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Laatst online: 29-05 12:15

Dr C

met C en CK

cool_zero schreef op 15 december 2003 @ 00:37:
Deze optie had ik dus niet in mijn menu staan. Ik heb dus maar even geflashed en nu heb ik deze optie wel. De datum die dus op hun site staat is niet helemaal correct. Mijn info voor de update(originele versie):

Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-4 DVX6000

en erna(van de site):

Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-18 DVX6000
is dat dus diegene die met datum 30-09-2003 op de site staat?

ik heb hem nu trouwens ook gehaald. In groningen voor 119euro bij CityPC. Ze hebben hem geloof ik nog wel op voorraad (ik had hem binnen 2dgn).

Hoe is jullie ervaring met MP3 cd's? Hij speelt dat wel prima af op zich. Maar het loopt toch niet lekker. Vaak blijft ie hangen als ik een dir wil openen, terwijl ie dat de keer erop wel goe doet bij dezelfde. Ik hou het maar op kinderziekten.

Verder heb ik hem ff vergeleken met de Sony NS330 (had ze allebei in huis) en ik zie geen verschil in beeld en geluid is ook prima. Hij is alleen wel merkbaar tragen bij het inlezen en menu's. Top dingetje. Ook de DivX gaan wel goed. Jammer is wel dat omdat ie zo scherp beeld geeft je veel duidelijker de blokjes van codering ziet en mensen lijken zo meer op legoblokjes. Misschien komt dat toch door het gemis aan QPel en GMC ondersteuning... (dit was een heel kort reviewtje ;) ).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
cramwinckel schreef op 15 december 2003 @ 18:20:
[...]

is dat dus diegene die met datum 30-09-2003 op de site staat?
ja, dat is die inderdaad:
Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-18 DVX6000
Hoe is jullie ervaring met MP3 cd's? Hij speelt dat wel prima af op zich. Maar het loopt toch niet lekker. Vaak blijft ie hangen als ik een dir wil openen, terwijl ie dat de keer erop wel goed doet bij dezelfde. Ik hou het maar op kinderziekten.
Daar heb ik nu geen last meer van.(even snel getest) Maar eerder duurde het inderdaad soms erg lang voordat de directory geopend werd en heel soms liep de speler daarop helemaal vast.(of dat leek zo). Ik moest de cd er even uit en in doen en dan werkte het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

voor het geval het nog nie getest was, mijn yamada DVX-6000 speelt ook SKVCD af. :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Yup; was al bekend :Y) maar thnx anyway :>

Waar ik wel van baal is dat ie SVCD Mpegs niet direct kan afspelen (unauthored) omdat ie PBC niet aanzet; weet iemand toevallig of je dat handmatig kunt aanzetten.. nu krijg ik van die strepen en groene blokjes..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Dankzij dit topic besloten om er ook maar eentje aan te schaffen :)

fijn fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98850

ik ga, zo gauw m'n eindejaarsbonus binnen is (goed m'n best gedaan dit jaar :*) ), een dvd-brander en waarschijnlijk dus deze yamada kopen. kan ik ook fijn alles afspelen wat ik ga branden. ik ben ter voorbereiding vast wat divx-filmpjes aan het 'backuppen' ter grootte van zo'n 700 mb elk. kan ik die straks ook gewoon allemaal als data op een dvd fikken en dan afdraaien zoals je ook mp3's afdraait? ik zie iedereen steeds praten over (s)vcd's, maar één van de voordelen van zo'n dvd-r vind ik nu juist dat m'n kast straks niet meer volgepropt staat met allerhande cd's die ik niet meer kan terugvinden. zelfde geldt voor mp3's, maar volgens mij is die vraag al beantwoord; het apparaat speelt gewoon mp3's van dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17900

Ik heb dit dingetje nou ook een paar dagen.. hij werkt goed... maar vind de ondertitels erg klein en niet altijd even goed leesbaar!
En ik las in een review dat de ondertitels in vergelijking met de kiss en revoy juist goed leesbaar waren. Dat ze op de andere 2 erg klein waren...

Kan je de ondertitel nog vergroten of wat anders mee doen dat het beter leesbaar wordt?... en zijn er nog gehackte firmwares waar andere verbeteringen in zitten??

nog wat kleine min-puntjes:
- lange srt-bestanden doen het niet altijd? moet nog ff uitzoeken waar dit aan ligt? kan zijn dat dit alleen op dvd's zo is.
- ondertitels worden afgebroken na 3 (korte) regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17900 schreef op 17 december 2003 @ 10:57:
Ik heb dit dingetje nou ook een paar dagen.. hij werkt goed... maar vind de ondertitels erg klein en niet altijd even goed leesbaar!
En ik las in een review dat de ondertitels in vergelijking met de kiss en revoy juist goed leesbaar waren. Dat ze op de andere 2 erg klein waren...

Kan je de ondertitel nog vergroten of wat anders mee doen dat het beter leesbaar wordt?... en zijn er nog gehackte firmwares waar andere verbeteringen in zitten??

nog wat kleine min-puntjes:
- lange srt-bestanden doen het niet altijd? moet nog ff uitzoeken waar dit aan ligt? kan zijn dat dit alleen op dvd's zo is.
- ondertitels worden afgebroken na 3 (korte) regels.
mja, leuk hoor die minpuntjes, maar die zijn wel vaker besproken hier. lees het topic eerst eens helemaal. :)

Anoniem: 79532

zijn er meer mensen met trillend beeld (bij DivX en DVD) met de bijgelverde scart kabel??

• BiG-GuY

BiG-GuY

bedoel je dat er een soort dubbelbeeld, in de achtergrond is dat beweegt? want dat heb ik soms, niet altijd, alsof de kabel niet goed shielded is oid...
en zou het beeld beter worden als je een dikkere/betere scart kabel gebruikt?
heb een redelijk nieuwe Philips (4:3) tv, (de 21PT5505/00)

[ Voor 32% gewijzigd door BiG-GuY op 18-12-2003 17:20 ]

Gallery V&A

BiG-GuY schreef op 18 december 2003 @ 16:59:
bedoel je dat er een soort dubbelbeeld, in de achtergrond is dat beweegt? want dat heb ik soms, niet altijd, alsof de kabel niet goed shielded is oid...
geen dubbelbeeld echt trillend, de ene keer sterker dan de ander keer. Ik heb weliswaar een 50Hz breedbeeldje van 72cm maar voorheen nooit last gehad met andere dvd spelers.

Ik ga zaterdag waarschijnlijk ff betere scart kabel halen (kost wel 30 euro) en dan post ik wel de results.

BiG-GuY schreef op 18 december 2003 @ 16:59:
heb je misschien ook nog een videorecorder aan je tv hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 45379 schreef op 18 december 2003 @ 23:37:
[...]

heb je misschien ook nog een videorecorder aan je tv hangen?
ik heb 2 scarts op deze tv
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/mijntv.jpg,
op scart 1 zit mn philips video, en op scart 2 zit de Yamada, ze zijn niet tegelijk aan als ik dvd/divx kijk, maar soms loopt het gewoon dubbel :?...
volges de handleiding is
Scart1: RGB-in, video in/uit, audio in/uit, scart
Scart2: video in/uit, audio in/uit, Y/C in, scart

maar ik heb hem geprobeerd op scart 1 aan te sluiten, maar dan is het beeld niet beter... het beeld zou toch beter zijn met RGB? of kan scart 2 dan wel RGB 8)7 , terwijl bij de video nooit dit soort storingen zijn, kan het aan de standaard scartkabel liggen die bij de yamada zat?

-Edit1-
ik heb nu een dikkere scartkabel aangesloten en de storingen zijn weg :P, en ik heb mijn yamada nu op scart1 aangesloten, en nou zie ik wel een giga verschil, veel helderder, en scherper beeld :P. lag dus toch aan de scart kabel, en hij schakelt nu naar RGB, dat kan ik zien aan de tv, als het beeld gewoon tv-ontvangst (PAL) is dan zie ik de menu's duidelijk van mijn tv, als er een NTSC of PAL60 bron op zit, dan wordt alles uitgerekt, inclusief menu's, en nu heb ik ontdekt als er een RGB signaal is, dan zijn de menu's semi-transparant :P...

-Edit2-
Nu heb ik alles zo aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/youngap/mijnsetup.gif
ik heb nog wat ontdekt, als de Yamada uit is, dan komt er heel zacht geluid uit mn surroundset van wat ik op tv kijk, het zou mooi zijn als ik dat harder kan zetten...

[ Voor 39% gewijzigd door BiG-GuY op 19-12-2003 09:33 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand wanneer de nieuwe firmware uitkomt, de nieuwste is alweer 3 maanden oud :( en er kunnen best nog wle wat dinger verbetert worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 79532 schreef op 19 december 2003 @ 10:06:
weet iemand wanneer de nieuwe firmware uitkomt, de nieuwste is alweer 3 maanden oud :( en er kunnen best nog wle wat dinger verbetert worden
op dit forum is er veel info over de nieuwe firmware, het is wel een site over de DVX-6100 maar die is van binnen hetzelfde dus...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:14
Hoi, ik ben dit topic nu al een tijdje aan het lezen en heb sinds vandaag ook de yamada dvx6000 thuis. Erg vet, speelt alles af zonder problemen. Alleen blijft bij mij het display op de speler zelf de hele tijd opgelicht. Wanneer ik via de afstandbediening de speler uit zet blijft er links in dat display ook een heel klein beetje licht. Heeft iemand anders hier ook last van? Heb trouwens de nieuwste firmware geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Cavalera schreef op 19 december 2003 @ 19:09:
Hoi, ik ben dit topic nu al een tijdje aan het lezen en heb sinds vandaag ook de yamada dvx6000 thuis. Erg vet, speelt alles af zonder problemen. Alleen blijft bij mij het display op de speler zelf de hele tijd opgelicht. Wanneer ik via de afstandbediening de speler uit zet blijft er links in dat display ook een heel klein beetje licht. Heeft iemand anders hier ook last van? Heb trouwens de nieuwste firmware geinstalleerd.
voor zover ik zie, is het display uit als je hem met de powerknop uitdoet.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
En als hij gewoon aan staat zie je dan gewoon de voortgang enzo? Dus de tijd hoelang hij al speelt e.d. Ik zie dus helemaal niks, omdat alles brandt. Lijkt me niet goed, heb al een mailtje gestuurd naar het bedrijf, dus het zal wel goedkomen denk ik. Ik weet niet helemaal zeker of het al gezegd is, maar de afstandbediening vind ik er wel een beetje goedkoop uitzien, verder een goede speler.

Edit:
Dit is echt vaag, nu staat LOTR een half uur aan doet het display het ineens wel goed. Kan nu dus wel de voortgang e.d. zien. Ben benieuwd of hij nu goed blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door Cavalera125 op 20-12-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

heb je misschien niet lang genoeg gewacht na uitpakken, dan is waarschijnlijk gecondenseerd...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Lol. Nou hij heeft toch 5 uur binnen gestaan voordat ie aangesloten is.

Net nog een probleempje. LOTR stond nog steeds te spelen. Ineens 2 witte lijnen door het beeld, trillen enzo. en de ondertiteling helemaal naar beneden. Na stop en resume was het weg. Moet ie niet vaker gaan doen, dan gaat ie toch echt terug.

Edit:
Owh en nog iets, weet niet of dit DVX-6000 specifiek is. Maar ik heb de speler via een scart kabel aangesloten op de TV. En het geluid via de stereo output op mijn stereo versterker. Ik hoor nu heel zachtjes door het filmgeluid het geluid van de tv. Dus van een of andere zender die op staat. Waar kan dat aan liggen?

[ Voor 35% gewijzigd door Cavalera125 op 20-12-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86040

hier kun je de nieuwste firmware downloaden.

hoop dat jullie er wat aan hebben. (staat linksonderin)

www.ict-traders.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Cavalera schreef op 20 december 2003 @ 12:08:
Ik hoor nu heel zachtjes door het filmgeluid het geluid van de tv. Dus van een of andere zender die op staat. Waar kan dat aan liggen?
dat komt doordat je een volledig gepinde scartkabel gebruikt, en dan komt het tv-signaal terug via de scart naar de yamada DVX-6000 en die geeft het signaal weer door... maar bij mij is dat alleen zo als de yamada met de powerknop uitstaat, als die aanstaat dan gebeurt het nie, het is trouwes ook heel erg zacht geluid, ik weet hoe hard jij je boxen zet dat je het goed hoort...:?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
BiG-GuY schreef op 20 december 2003 @ 18:30:
[...]
ik weet niet hoe hard jij je boxen zet dat je het goed hoort...:?
Nou ik heb het al opgelost. Wanneer ik gewoon de tv op AV zet hoor ik het niet. Eerst had ik dus gewoon de tv aan en wanneer ik de speler dan aanzette kwam die gewoon in beeld maar stond de zender dus eigenlijk nog wel op waardoor er dus toch een héél zwak signaal doorgegeven werd. Maar dan moest ik idd wel goed luisteren.

Trouwens het display is weer niet goed. Nadat hij het 2 uurtjes goed gedaan heeft staat nu weer gewoon alles helemaal verlicht. Zal ik wel net toevallig een fabrikage foutje thuis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03
Speelt hij echt alle soorten DVD-media af?
Iemand ervaring mer DVD-R en DVD+R en dan het liefst een paar verschillende merken? Heb nou zo'n oud ding van Cyberhome en die verrekt het om DVD-R af te spelen. DVD+R speelt hij er misschien 1 op de 10 af.
PS2 heeft nergens problemen mee, maar DVD's bedienen met een joypad word ik moe van... en dat ding maakt zo'n herrie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op 21 december 2003 @ 21:17:
Speelt hij echt alle soorten DVD-media af?
Iemand ervaring mer DVD-R en DVD+R en dan het liefst een paar verschillende merken? Heb nou zo'n oud ding van Cyberhome en die verrekt het om DVD-R af te spelen. DVD+R speelt hij er misschien 1 op de 10 af.
PS2 heeft nergens problemen mee, maar DVD's bedienen met een joypad word ik moe van... en dat ding maakt zo'n herrie :(
ik durf bijna met stelligheid te beweren dat hij alles afspeelt, ik heb iets van 3 merken geprobeerd en die deden het allemaal.
sowieso maakt het natuurlijk niet uit of het + of - is want die speelt hij zeker weten allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik ben van plan een DVD-Writer te kopen, het liefst +/-, welke raden jullie me aan? de NEC 1300a lijkt mij wel goed, of weten jullie eentje die betere prijs/kwaliteit heeft? en nog iets, ik geen IDE poorten meer vrij in mn pc, er bestaan toch van die PCI uitbreid kaarten met UDMA 133 erop?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BiG-GuY schreef op 22 december 2003 @ 07:20:
ik ben van plan een DVD-Writer te kopen, het liefst +/-, welke raden jullie me aan? de NEC 1300a lijkt mij wel goed, of weten jullie eentje die betere prijs/kwaliteit heeft? en nog iets, ik geen IDE poorten meer vrij in mn pc, er bestaan toch van die PCI uitbreid kaarten met UDMA 133 erop?
ik heb zelf niet veel verstand van dvd branders, maar zijn daar niet al een paar andere topics over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98850

ik ga ook een brander kopen, en wel deze:

nieuws: Lite-On LDW-411S DVD±RW review

heeft alles wat je wil, niet duur (zo'n 120 euro) en krijgt goeie recensies. wat wil je nog meer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik denk dat ik dan voor die lite-on ga, of is er echt een voordeel met eentje die 8x kan branden, want het sommige dvd-spelers hebben al problemen met 4x gebrandde dvd's dan wordt het bij 8x toch nog veel erger..?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 11:54

Koenzie

Never leave, just go

Dit topic gaat over een dvdspeler! niet over jou keuze om een dvdwriter te gaan kopen... lees daarover wat andere topics of open eventueel een nieuwe (lijkt me niet echt nodig...)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:15
Weet iemand misschien hoe het nu zit emt die ondertiteling? Er werd een paar keer opgemerkt dat deze wit was zonder randje en dus op een witte achtergrond onleesbaar was. Is dit nu in een firmware upgrade verholpen?
Ik heb de firmware upgrade gedownload om even te kijken of er een fix-list bij zat maar dat kon ik niet echt vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
DRAFTER86 schreef op 22 december 2003 @ 10:35:
Weet iemand misschien hoe het nu zit emt die ondertiteling? Er werd een paar keer opgemerkt dat deze wit was zonder randje en dus op een witte achtergrond onleesbaar was. Is dit nu in een firmware upgrade verholpen?
Ik heb de firmware upgrade gedownload om even te kijken of er een fix-list bij zat maar dat kon ik niet echt vinden...
Ik heb de nieuwste firmware, afgelopen vrijdag gedownload en geflashed, maar de ondertiteling is gewoon wit zonder zwart randje dus. Nu stoor ik me hier niet zoveel aan moet ik zeggen, de ondertiteling valt toch grotendeels in de zwarte balken. Tenminste als je een 4:3 tv hebt. Ik vind de ondertiteling goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:15
Weet iemand misschien de afmetingen van de speler? (uit de handleiding ofzo...)
Dit ivm een tv-meubel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 23:16

FutureCow

(C) FutureCow

ik krijg helemaal geen ondertiteling bij een DivX film. Er staan dus 2 losse bestanden op de CD (geen DVD ofzo) Men_In_Black_II_CD1.avi en Men_In_Black_II_CD1.srt . nu las ik dus iets over lange bestandsnamen van het srt bestand dat hij het dan niet kan lezen. En als je nu meerdere SRT bestanden erop hebt? ziet hij de ondertiteling automatich of moet je hem zelf kiezen op 1 of andere manier?

Mijn firmware versie:
4.1.23.1C.o PS

5705.BIN
2003-10-4 DVX6000

is het handig om naar nieuwste te updaten?

edit:

Als ik dus korte bestandsnamen doe werkt het wel, is dit met de update verholpen? en het kan aan mij liggen maar waar kan ik het wachtwoord van de ZIP-file vinden?

[ Voor 16% gewijzigd door FutureCow op 22-12-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op 22 december 2003 @ 14:58:
Weet iemand misschien de afmetingen van de speler? (uit de handleiding ofzo...)
Dit ivm een tv-meubel...
Dat kan je hier zien.

43.8 x 5.7 x 27.1 als ik het goed kan lezen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
FutureCow schreef op 22 december 2003 @ 15:45:

Mijn firmware versie:
4.1.23.1C.o PS

5705.BIN
2003-10-4 DVX6000

edit:

Als ik dus korte bestandsnamen doe werkt het wel, is dit met de update verholpen? en het kan aan mij liggen maar waar kan ik het wachtwoord van de ZIP-file vinden?
De nieuwere firmware verhelpt dit probleem met de subtitels niet. Dus dat wordt nog even wachten. De nieuwste firmware staat hier:
http://www.umax.de/cgi-bi...=0&D_Form=Suchen+/+Search
Deze is hetzelfde als de versie die hier staat(onderaan de pagina):
http://www.ict-traders.nl/

en dan heb je deze versie:
Ver 4.1.23.1C.0 PS
5705.BIN
2003-10-18 DVX6000

met de volgende updates:
• Improves MPEG4 Playback
• Zoom Function for AVI
• MP3 FF/RW
• JPEG fix
• Standby fix

Deze update zorgt voor de optie bij de instellingen om Smart Navi uit te zetten. Dit is wel handig, want dan kun je ook shuffle doen over de hele cd's( met mp3's) zonder dat er rekening wordt gehouden met de mappen op de cd. (anders kun je alleen shuffle doen in een map)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
FutureCow schreef op 22 december 2003 @ 15:45:
edit:

en het kan aan mij liggen maar waar kan ik het wachtwoord van de ZIP-file vinden?
Het ligt aan jou :) Staat in de readme in 6000zoom.zip. Net boven 'Changes in this version:'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100623

Ik heb ok zo'n Yamada DVX 6000 aangeschaft maar ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed mee is. Bij bijna alle divx-jes/xvid-jes hoor ik een krakend/zoemend geluid. Het lijkt een beetje op een vlieg die tegen een raam aan zit te zoemen. Het is niet hard maar bij zachte passages goed hoorbaar en dus erg irritant.
Ben ik de enige die dit probleem heeft, of is dit een bug in de firmware.

Het geluid van DVD's en enkele divx-jes/xvid-jes is wel ok, dus aan de bekabeling ligt het niet. Voor zover ik kan nagaan, gaat de AC3 audio wel goed en de MP3 audio niet. |:(

O ja, ik heb de laatste firmware...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100623 op 23-12-2003 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98040

Uit veel testen is gebleken dat de Lite-on het beste is: 411S. Ik heb zelf de 811s, nog net iets sneller, doet het perfect. Heb hem voor €150 euro! De NEC 1300 is ook een zeer veel verkochte brander, dus zoveel zal het niet uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34042

De nieuwe firmware van december is alweer uit.

Deze bevat de volgende verbeteringen:

Firmware DVX-6000/6100 (19.December 2003)
- Supports 2 Audiostreams within MPEG4
- Multiple Audiostream support within MPEG2 (S-VCD multiple language)
- Improved subtitle support(SRT/SUB) Subtitle file must be shorter then 19 characters, use “Angle” key
on remote control to select the subtitle before you play the AVI
- Improved JPEG playback
- Some MPEG/MPEG4 fixes

Hierbij de links:

Firmware DVX6000: www.yamada.de/ftp/dvx6000dec.zip

Firmware DVX6100: www.yamada.de/ftp/dvx6100dec.zip

Hier de link voor alle verbeteringen met voorbeelden hiervan:
http://www.yamada.de/ftp/updatedvx.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55589

De nieuwe firmware werkt uitstekend, goed werk geleverd door Umax / Yamada.
Lange ondertitel namen worden inderdaad ondersteund, < 19 karakters.
De kleur van de ondertitel is verandert naar een gele kleur, de ondertitels blijven nu goed leesbaar op een witte achtergrond.
Het enigste min puntje is: Wanneer je een .Avi met ondertitel versneld afspeelt ben je ondertitel kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 100623 schreef op 23 december 2003 @ 03:46:
Ik heb ok zo'n Yamada DVX 6000 aangeschaft maar ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed mee is. Bij bijna alle divx-jes/xvid-jes hoor ik een krakend/zoemend geluid. Het lijkt een beetje op een vlieg die tegen een raam aan zit te zoemen. Het is niet hard maar bij zachte passages goed hoorbaar en dus erg irritant.
Ik heb even alle aansluitingen getest, maar het klinkt hier perfect. Normaal gebruik ik de digitale uitgang, maar heb nu ook de stereo uitgang en front uigangen van de 5.1 aansluitingen getest en daar hoor ik ook geen krakende of zoemende geluiden als ik mp3 afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
Anoniem: 100623 schreef op 23 december 2003 @ 03:46:
Bij bijna alle divx-jes/xvid-jes hoor ik een krakend/zoemend geluid. Het lijkt een beetje op een vlieg die tegen een raam aan zit te zoemen. Het is niet hard maar bij zachte passages goed hoorbaar en dus erg irritant.
Ben ik de enige die dit probleem heeft, of is dit een bug in de firmware.
Ik heb alleen via de stereo uitgang op de versterker kunnen luisteren, maar geen problemen gehad daarmee. Met divx/xvid en gewoon dvd allemaal goed. Lijkt me dus geen bug in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JozyDaPozy
Ik heb zojuist mijn Yamada ontvangen, alleen nu vroeg ik me af.

Moet ik nu alle firmwares installeren, of alleen de laatste?

Oftewel:

Is een firmware-update
• een UPGRADE van je huidige firmware
of
• een VERVANGING van je huidige firmware..

Als het 2e (meest waarschijnlijke) het geval is, dan kun je gewoon altijd de laatste installeren.. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos

bratos

Meh.

vervanging van.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Je kunt gewoon de laatste firmware op zetten. Je kunt ook niet meer aan de oude firmware komen ;) De update vervangt de huidige firmware die erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Jammer dat ie nog steeds geen vorbis .ogg ondersteund.
Ook de shuffle opties lijken nog niet allemaal goed te werken maar de betere support voor de ondertitels is alvast een hele verbetering.
Denk helaas wel dat we weer een kwartaal moeten wachten op een nieuwe firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Wat vindt jij dan niet goed werken aan de shuffle, ik heb namelijk er nog geen problemen mee gehad.

En het is maar de vraag of er ogg ondersteuning komt, aangezien de philips divx player(met dezelfde chip) het ook niet heeft. Een ondersteuning voor een compleet ander formaat hangt heel erg af van de mogelijkheden van de chip vermoed ik en het kan dus best zo zijn dat het vrijwel onmogelijk is om deze fucntionaliteit toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 7175 schreef op 23 december 2003 @ 20:14:
Jammer dat ie nog steeds geen vorbis .ogg ondersteund.
Ook de shuffle opties lijken nog niet allemaal goed te werken maar de betere support voor de ondertitels is alvast een hele verbetering.
Denk helaas wel dat we weer een kwartaal moeten wachten op een nieuwe firmware update.
Wat is daar nou zo speciaal aan? Het gaat in eerste instantie toch om een divx/dvd/xvid speler?

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 17:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Zijn er nog mensen die last hebben van het probleem dat je de speler niet meer via de afstandsbediening aan kan zetten? Na het updaten naar de laatste firmware werkte het allemaal weer goed maar nu is het ineens weer mis. Ding blijft in de standby stand staan. Opnieuw flashen werkt ook al niet.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Ik heb hem sinds vandaag binnen. Alles werkt perfect alleen werken de ondertitelingen helemaal niet. Ik heb netjes op de cd zelf *.sub bestand gebrand maar ik krijg niks te zien.
Jammer.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

cool_zero schreef op 23 december 2003 @ 21:13:
Wat vindt jij dan niet goed werken aan de shuffle, ik heb namelijk er nog geen problemen mee gehad.

En het is maar de vraag of er ogg ondersteuning komt, aangezien de philips divx player(met dezelfde chip) het ook niet heeft. Een ondersteuning voor een compleet ander formaat hangt heel erg af van de mogelijkheden van de chip vermoed ik en het kan dus best zo zijn dat het vrijwel onmogelijk is om deze functionaliteit toe te voegen.
Shuffle werkt hier niet goed door meerdere mappen.
En als je de op de shuffleknop drukt zie je toch een folder (shuffle) optie voorbij komen.
Gewone shuffle werkt hier prima overigens.
Maar ik heb 'm nog niet zo heel lang en het zou best kunnen dat mijn dvd's met mp3z niet geheel conform de eisen is.
Zal eerdaags weer es testen met een "test" dvd.

Wat de vorbis ondersteuning betreft, dat zou geen enkel probleem mogen geven, is wellicht een geldelijke overweging.
En persoonlijk beschouw ik dat als een heel gemis waardoor ik over enkele firmware updates, als er dan nog steeds geen ogg ondersteuning is ik deze player niet zal houden.
[b]Zijn er nog mensen die last hebben van het probleem dat je de speler niet meer via de afstandsbediening aan kan zetten? Na het updaten naar de laatste firmware werkte het allemaal weer goed maar nu is het ineens weer mis. Ding blijft in de standby stand staan. Opnieuw flashen werkt ook al niet.
Nee geen probleem mee, vind het wel bijzonder irri dat je 'm niet normaal uit z'n standby kan halen op het apparaat zelf.
Nu moet je 'm eerst echt uit zetten en daarna aan.
Beetje onnodige beperking en met name irritant als de player op standby staat en je een schijfje wil wisselen.
Maar ach daar valt mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Dolf schreef op 23 december 2003 @ 23:35:
Ik heb hem sinds vandaag binnen. Alles werkt perfect alleen werken de ondertitelingen helemaal niet. Ik heb netjes op de cd zelf *.sub bestand gebrand maar ik krijg niks te zien.
Jammer.
de speler ondersteund alleen ondertitles in het .srt formaat...

*edit*

oh nee, ik lees nu ook dat hij .sub ondertitles zou moeten doen, doet ie bij mij dus ook niet :/

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 45379 op 24-12-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Bij mij werkt de .srt ondertiteling ook nie, moeten ze dezelfde bestandsnaam hebben? Hoe kun je hem anders activeren in de speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

als je de nieuwste firmware hebt, moet je hem selecteren met de 'angle' key, en dan de film starten.. bij mij werkt het gewoon, maar het werkt nie bij films met speciale tekens in de namen, volges mij werken alleen alle (letters,cijfers, .en,)
als die dit tekentje geeft '#' dan is of het bestandje fout, of er zitten foute tekens in het sub bestand of de bestandsnaam is te lang...

[ Voor 25% gewijzigd door BiG-GuY op 24-12-2003 11:25 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
Anoniem: 7175 schreef op 23 december 2003 @ 23:50:
[...]

Shuffle werkt hier niet goed door meerdere mappen.
En als je de op de shuffleknop drukt zie je toch een folder (shuffle) optie voorbij komen.
Gewone shuffle werkt hier prima overigens.
Maar ik heb 'm nog niet zo heel lang en het zou best kunnen dat mijn dvd's met mp3z niet geheel conform de eisen is.
Zal eerdaags weer es testen met een "test" dvd.
O, dit probleem had ik ook en is eerder in het topic dus al besproken :) Tussen dat shuffle en shuffle folder zit volgens mij weinig verschil. Als je shuffle wil doen over de hele cd/dvd dan moet je Smart Navi uitzetten. Dit zit in de Setup van de speler onder het preferences menu. (Niet vergeten om ff omlaag te scrollen ,staat onder defaults). Ik moest voor deze optie wel even (de nu een na nieuwste) update van de site in de speler laden.

nounou wat een verbetringen met die december firmware... met de originele firmware speelden mn odertitels prima, nu niks meer en de dvd's die ik heb zijn e ondertitles gewoon nog spierwit... niks geel om het op witte achtergronden zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wims280
  • Laatst online: 27-09-2022

Wims280

None

Nu heb ik de firmware geupdated naar de versie van 19-12-2003
voorheen werkte srt files samen met avi files prima maar na de
update niet meer (ben er overigens zeer tevreden over) na het terugzetten
van de versie van 30-9-2003 werkte het wel weer weet iemand raad ?

Of doe ik iets verkeerd ?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Wel vaag dat er nu zo veel problemen zijn met die ondertitels. Ik vind het gewoon heerlijk werken. Gewoon 1 of meerdere subs kiezen met de angel knop en dan gewoon de avi spelen. Werkt perfect.
Alleen jammer dat ze maar een klein oppervlak nemen. Er vallen soms nog wel wat stukken weg.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

je moet gewoon de subs selecteren met de angle knop, voordat je de film start, zo werken bij mij alle films die het vroeger deden ook :P. en over die DVD-subs heb ik nie te klagen, die vind ik best duidelijk, bij mij hebben ze een (dikke) zwarte lijn om de witte letters...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Hier is perfect te zien hoe je de subs werkende krijgt. Als je na het selecteren een # te zien krijgt wil dat zeggen dat deze niet ondersteund word door de speler.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik weet niet of de meeste mensen het weten, maar DVD subtitels zijn niet tekstbased, maar bitmap based.. Dus als je zit te klagen over onduidelijke subs op DVD's dan is dat de schuld van de maker van de DVD en niet van de DVD speler.

En als je ook nog eens zit te blaten voordat je de tekstfile, bij de nieuwe firmware, hebt gelezen dan moet je je toch wel even gaan schamen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krypt schreef op 26 december 2003 @ 23:35:

En als je ook nog eens zit te blaten voordat je de tekstfile, bij de nieuwe firmware, hebt gelezen dan moet je je toch wel even gaan schamen..
ik geef het niet graag toe, maar bij deze moet ik je gelijk geven :9 ik verwachtte gewoon niet dat het ineens compleet anders zou werken, vroeger startte de subtitle gewoon automatisch met de divx film.
maar goed het werkt nu dus met de angle knop :)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste