Klopt. Alhoewel ik in 't begin nog wel eens op 2mp schoot, doe ik dat sinds ik m'n 256mb kaartje heb niet meerVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:50:
[...]
mijn s400 kan enkel 4mp, 2mp of lager....dus eigenlijk ben je dan genoodzaakt op 4 mp te schietten....terwijl de s500 wel 3 mp kan. Dat is dan wel weer een groot voordeel
Verwijderd
Canon Powershot A60
Cijfer 8.5
Omdat: Hij is makkelijk in gebruik en levert goede resultaten, veel extra opties, mooi design, er kunnen 4 AA batterijen in zodat je heel lang geen batterijen hoeft te vervangen maar door die 4 batterijen wordt hij wel zwaar.
Zwakke punten: De kwaliteit valt soms een beetje tegen (2.0 megapixels)
Cijfer 8.5
Omdat: Hij is makkelijk in gebruik en levert goede resultaten, veel extra opties, mooi design, er kunnen 4 AA batterijen in zodat je heel lang geen batterijen hoeft te vervangen maar door die 4 batterijen wordt hij wel zwaar.
Zwakke punten: De kwaliteit valt soms een beetje tegen (2.0 megapixels)
YES, ik heb em........ Sorry, maar ik heb lang gewikt en gewogen. Nu ben ik gewoon blij dat de kogel door de kerk is. Uren leeswerk zijn er aan vooraf gegaan. DSLR óf prosumer that was my question!
Denk je nu waar gaat dit over?..........
De Konica-Minolta A2, hij heeft meer mogelijkheden dan ik nu kan begrijpen maar dat zal snel veranderen:). Wil je meer weten over deze camera dan zijn hier enkel reviews.
Luminous Landscape - http://www.luminous-lands...s/konica-minolta-a2.shtml
Steves Digicams (first look status)- http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a2.html
ResellerRatings - http://resellerratings.de...Dimage_A2~RD-134021746308
Dpreview heeft per heden nog geen review gepubliceerd.
Ik heb nog niet erg veel foto's genomen. 2x op in de avond op pad gegaan en daarbij enkele leuke nightshot's genomen. Ik probeer deze binnenkort te publiceren.
Denk je nu waar gaat dit over?..........
De Konica-Minolta A2, hij heeft meer mogelijkheden dan ik nu kan begrijpen maar dat zal snel veranderen:). Wil je meer weten over deze camera dan zijn hier enkel reviews.
Luminous Landscape - http://www.luminous-lands...s/konica-minolta-a2.shtml
Steves Digicams (first look status)- http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/a2.html
ResellerRatings - http://resellerratings.de...Dimage_A2~RD-134021746308
Dpreview heeft per heden nog geen review gepubliceerd.
Ik heb nog niet erg veel foto's genomen. 2x op in de avond op pad gegaan en daarbij enkele leuke nightshot's genomen. Ik probeer deze binnenkort te publiceren.
Hans van Zijl
Als OMX2000 'm nou ook nog binnen krijgt kunnen we ons eigen Dimage A2 topic starten
.
Verwijderd
ik heb nu nog geen DC maar heb de volgende besteld.
Canon Powershot A80 N, E
4x 2300mA batterijen + Sprintlader
256MB Transcend High Performance CF kaart
Lowepro beschermhoesje.
ik hoop hem over 2 weken op te kunnen halen zodat ik hem over 4 weken mee kan nemen op vakantie..
Canon Powershot A80 N, E
4x 2300mA batterijen + Sprintlader
256MB Transcend High Performance CF kaart
Lowepro beschermhoesje.
ik hoop hem over 2 weken op te kunnen halen zodat ik hem over 4 weken mee kan nemen op vakantie..
Verwijderd
Zojuist gekocht:
Sony Cybershot T1 incl 512MB Memorystick Pro Duo, extra batterij en tasje.
Helaas niet voor me eigen..
Sony Cybershot T1 incl 512MB Memorystick Pro Duo, extra batterij en tasje.
Helaas niet voor me eigen..
Verwijderd
Hallo allemaal !!
Dit zal heel gek klinken.. ik heb eigen website voor verkoop digitale cameras (www.camerazaak.nl), maar weet voor mezelf niet echt wat ik nou wil.. natuurlijk ben ik sowieso geinteresseerd naar gebruikerservaringen.. ik twijfel tussen de volgende toestellen om mee te nemen op vakantie:
- canon ixus 500
- casio exilim Z-40
- sony dsc-p10
Heeft er al iemand ervaring met deze relatief nieuwe modellen?
ik denk er aan ook beoordelingen op mijn site te zetten.. eens uitzoeken hoe ik zoiets in php voor elkaar krijg..
gr menno
Dit zal heel gek klinken.. ik heb eigen website voor verkoop digitale cameras (www.camerazaak.nl), maar weet voor mezelf niet echt wat ik nou wil.. natuurlijk ben ik sowieso geinteresseerd naar gebruikerservaringen.. ik twijfel tussen de volgende toestellen om mee te nemen op vakantie:
- canon ixus 500
- casio exilim Z-40
- sony dsc-p10
Heeft er al iemand ervaring met deze relatief nieuwe modellen?
ik denk er aan ook beoordelingen op mijn site te zetten.. eens uitzoeken hoe ik zoiets in php voor elkaar krijg..
gr menno
Goh, je bent nu wel heel erg aan het spammen, lekker crossposten zeg
Ik heb gister een DiMage Z2 besteld op het internet, en ik krijg 'm als het goed is morgen binnen, maar ik heb jammer geneog gen tijd om 'm uit te proberen want ik heb proefwerk week
Ik heb gister een DiMage Z2 besteld op het internet, en ik krijg 'm als het goed is morgen binnen, maar ik heb jammer geneog gen tijd om 'm uit te proberen want ik heb proefwerk week
D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro
* EdwinG heeft een hp photosmart 735, 3.2 mpixel, en ondertussen 128 mb sd kaart.
Bezoek eens een willekeurige pagina
Ik heb 'n Canon PS G3 en zit erover te denken een D60 of 10D te kopen met een 3 stukken glaswerk om mee te beginnen. Waarom?
- veel minder ruis bij hogere iso waarden
- juiste lens voor juiste gelegenheid kunnen kiezen
- Spiegelreflex eigenschappen spreken me aan (feel / formaat / handbaarheid)
ik twijfel echter nog wel, ik denk dat ik de G3 misschien nog niet goed genoeg heb verkend om een D60 / 10D aan te schaffen en daarom ben ik nog een beetje voorzichtig met deze beslissing. aangezien ik deze zomer ook niet op vakantie ga is 't voor mij nog niet noodzakelijk om nu 'n nieuwe camera aan te schaffen.
iemand die me op 'n andere mening wil brengen of juist me wil aanmoedigen, gaarne
ben overigens hobbyist maar maak af en toe foto's voor professionele doeleinden.
- veel minder ruis bij hogere iso waarden
- juiste lens voor juiste gelegenheid kunnen kiezen
- Spiegelreflex eigenschappen spreken me aan (feel / formaat / handbaarheid)
ik twijfel echter nog wel, ik denk dat ik de G3 misschien nog niet goed genoeg heb verkend om een D60 / 10D aan te schaffen en daarom ben ik nog een beetje voorzichtig met deze beslissing. aangezien ik deze zomer ook niet op vakantie ga is 't voor mij nog niet noodzakelijk om nu 'n nieuwe camera aan te schaffen.
iemand die me op 'n andere mening wil brengen of juist me wil aanmoedigen, gaarne
ben overigens hobbyist maar maak af en toe foto's voor professionele doeleinden.
Ik ben ook op zoek naar een camera en nou ben ik de Ricoh RR330 tegen gekomen. Een collega van mij heeft deze ook en is er tevreden mee. Op dit moment is hij in de aanbieding bij de duitse mediamarkt voor Eur 169,-
http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10014
Hij gaat "normaal"gebruikt worden. Ik ben geen topfotograaf maar wil zo af en toe gewoon leuke momentopnames vastleggen en op zijn tijd een beetje natuurfoto's. Misschien dat ik ooit nog een keer met photoshop o.i.d. de foto's wil gaan bewerken.
Heeft iemand ervaring met deze camera? Is het wat?
(ik kan zo met de search niet echt wat vinden, deze ligt namelijk plat. Via de alternatieve search vind ik ook niet echt zinvolle info)
http://shop.mediamarkt.de...eId=5000&categoryId=10014
Hij gaat "normaal"gebruikt worden. Ik ben geen topfotograaf maar wil zo af en toe gewoon leuke momentopnames vastleggen en op zijn tijd een beetje natuurfoto's. Misschien dat ik ooit nog een keer met photoshop o.i.d. de foto's wil gaan bewerken.
Heeft iemand ervaring met deze camera? Is het wat?
(ik kan zo met de search niet echt wat vinden, deze ligt namelijk plat. Via de alternatieve search vind ik ook niet echt zinvolle info)
Verwijderd
Ik heb nu nog een Nikon Coolpix 2000. 2mp, nu een jaar in gebruik. Ik vind em nog steeds heel erg fijn in gebruik en hij maakt mooie foto's. Ik heb een 256 mb SD-card.
Plaatje:
Modbreak: deeplinken vanaf DPReview mag niet
Vorig jaar was hij toereikend voor mijn budget en beter dan andere duurdere camera's met dezelfde mogelijkheden of camera's met meer mp (zoals bijv. hp of trust
). Ik heb er nog steeds geen spijt van.
Moet daarbij ook zeggen dat ik niet mega hoge eisen stel aan een camera. Als ie maar mooie plaatjes maakt. En dan doet ie. Enige nadeel vind ik dat er alleen een LCD-schermpje op zit en geen zoekertje. Desalniettemin kan ik met (erg goede) oplaadbare batterijen zo'n 100 foto's maken en drie keer kijken wat ik gemaakt heb.
Als ik nou een enorme geldboom heb, wil ik wel een andere camera kopen en dan minimaal 4 mp. Welke ben ik nog niet uit.
Plaatje:
Modbreak: deeplinken vanaf DPReview mag niet
Vorig jaar was hij toereikend voor mijn budget en beter dan andere duurdere camera's met dezelfde mogelijkheden of camera's met meer mp (zoals bijv. hp of trust
Moet daarbij ook zeggen dat ik niet mega hoge eisen stel aan een camera. Als ie maar mooie plaatjes maakt. En dan doet ie. Enige nadeel vind ik dat er alleen een LCD-schermpje op zit en geen zoekertje. Desalniettemin kan ik met (erg goede) oplaadbare batterijen zo'n 100 foto's maken en drie keer kijken wat ik gemaakt heb.
Als ik nou een enorme geldboom heb, wil ik wel een andere camera kopen en dan minimaal 4 mp. Welke ben ik nog niet uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 17-04-2004 20:09 ]
Huidige Camera: Casio Exilim Z3
Camera die ik wil gaan kopen: ...nog niet gekeken naar een nieuwe, omdat dat nog niet nodig is
Beoordeling: 8
Waarom dit cijfer?: Omdat het toestel klein van formaat is, een licht-gewicht is, een grote display heeft, simpel in te stellen is, een zo genaamde 'Best Shot' functie heeft, het toestel vrij snel opstart (ten opzichte van een canon die ik ook ooit in mn handen heb gehad), en - ook niet onbelangrijk - knappe foto's maakt
Foto:

(foto is gemaakt voor een andere topic)
Camera die ik wil gaan kopen: ...nog niet gekeken naar een nieuwe, omdat dat nog niet nodig is
Waarom dit cijfer?: Omdat het toestel klein van formaat is, een licht-gewicht is, een grote display heeft, simpel in te stellen is, een zo genaamde 'Best Shot' functie heeft, het toestel vrij snel opstart (ten opzichte van een canon die ik ook ooit in mn handen heb gehad), en - ook niet onbelangrijk - knappe foto's maakt
Foto:

(foto is gemaakt voor een andere topic)
Verwijderd
Huidige Camera: Canon PowerShot G3
Accessoires:
- 2x lensmate 52 mm
- teleconverter oly TCON 17 met kenko stepring 52-55
- Hoya 52 mm circ. polarizer
- Hoya 52 mm UV-filter
- Hoya 52 mm +10 marco filter
- Hoya 52 mm macroset (+4, +2, +1)
- Lowepro Nova mini
Binnenkort komt hier de externe flitser 420EX van Canon bij, want de interne flitser geeft niet het gewenste resultaat.
Beoordeling: 9, zeer gemakkelijk in gebruik, echter met een legio aan opties.
Foto:
Accessoires:
- 2x lensmate 52 mm
- teleconverter oly TCON 17 met kenko stepring 52-55
- Hoya 52 mm circ. polarizer
- Hoya 52 mm UV-filter
- Hoya 52 mm +10 marco filter
- Hoya 52 mm macroset (+4, +2, +1)
- Lowepro Nova mini
Binnenkort komt hier de externe flitser 420EX van Canon bij, want de interne flitser geeft niet het gewenste resultaat.
Beoordeling: 9, zeer gemakkelijk in gebruik, echter met een legio aan opties.
Foto:
Huidige Camera: Minolta Dimage 2300
Beoordeling Camera: 5
Beoordeling fabrikant: 4
Waarom dit cijfer?: 2 maanden na de aanschaf van deze camera kwam Windows 2000 uit. Minolta heeft nooit de moeite genomen om een fatsoenlijke driver voor windows 2000 te maken. En dit terwijl de 2330 (Zelfde toestel met zoom) wel drivers heeft gekregen.
Verder is de camera gruwelijk traag. Heeft regelmatig corrupte foto's op de CF. Het beeld is korrelig en mist frisse kleuren. Vreet batterijen.
Camera die ik wil gaan kopen: Gisteren de Pentax optio S4i besteld
Waarom deze camera?: Klein toestel. Veel functionaliteit. Mooie foto's. Reageert sneller dan mijn Minolta (maar dat doet bijna elke camera wel).
Beoordeling Camera: 5
Beoordeling fabrikant: 4
Waarom dit cijfer?: 2 maanden na de aanschaf van deze camera kwam Windows 2000 uit. Minolta heeft nooit de moeite genomen om een fatsoenlijke driver voor windows 2000 te maken. En dit terwijl de 2330 (Zelfde toestel met zoom) wel drivers heeft gekregen.
Verder is de camera gruwelijk traag. Heeft regelmatig corrupte foto's op de CF. Het beeld is korrelig en mist frisse kleuren. Vreet batterijen.
Camera die ik wil gaan kopen: Gisteren de Pentax optio S4i besteld
Waarom deze camera?: Klein toestel. Veel functionaliteit. Mooie foto's. Reageert sneller dan mijn Minolta (maar dat doet bijna elke camera wel).
[ Voor 3% gewijzigd door Kirpeknots op 14-04-2004 11:20 ]
Verwijderd
ik heb momenteel nog de medion 5mp camera (van de aldi), maar ik zit te denken aan of de fuji s5000 of de canon a70. Ik weet alleen nog niet welke
Verwijderd
Nou ik kan je zeggen dat de s5000 redelijk slechte foto's geeft. Ik zat er eerst ook naar te kijken, maar sommige foto's hebben mij echt overtuigd om deze niet te kopen.
Toch blijf ik er nog steeds naar kijken, want je kan ontzettend veel instellen en sommige ruis valt toch wel enigzins weg te halen met Photoshop?
Ik zat ook te kijken naar de Kodak DX6490, deze heeft een docking station bijgeleverd, 10x zoom, 4 MP en je kan veel instellen... alleen ik wil eigenlijk een camera die niet alleen JPEG doet, maar bijv ook RAW of TIFF. Maar dan kom je denk ik toch gauw bij de Canon IS S1... heeft iemand deze? of heeft iemand een andere DSLR camera die erg goede beelden levert?
Ik zag de G3 doet het ook erg goed, maar blijft toch een beetje duur. Bovendien wil ik ook een camera waar je nog andere lensen/kappen op kan zetten...
wat een eisen
Toch blijf ik er nog steeds naar kijken, want je kan ontzettend veel instellen en sommige ruis valt toch wel enigzins weg te halen met Photoshop?
Ik zat ook te kijken naar de Kodak DX6490, deze heeft een docking station bijgeleverd, 10x zoom, 4 MP en je kan veel instellen... alleen ik wil eigenlijk een camera die niet alleen JPEG doet, maar bijv ook RAW of TIFF. Maar dan kom je denk ik toch gauw bij de Canon IS S1... heeft iemand deze? of heeft iemand een andere DSLR camera die erg goede beelden levert?
Ik zag de G3 doet het ook erg goed, maar blijft toch een beetje duur. Bovendien wil ik ook een camera waar je nog andere lensen/kappen op kan zetten...
wat een eisen
Verwijderd
Kijk dan eens naar de S7000. Dat is de opvolger van zowel de S5000 en 602s, en hij schijnt veel betere foto's te maken.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:44:
Nou ik kan je zeggen dat de s5000 redelijk slechte foto's geeft. Ik zat er eerst ook naar te kijken, maar sommige foto's hebben mij echt overtuigd om deze niet te kopen.
Huidige Camera: Olympus Camedia C-100 (Amerikaanse naam: Olympus D370)
Beoordeling Camedia C-100: 7
Waarom dit cijfer?: Hij is nu bijna 2 jaar oud. Specs: 1.3 MPix, 35 mm vaste lens, USB aansluiting als "mass storage device". Geen drivers nodig dus, ideaal. De C-100 is zéér gemakkelijk in het gebruik, en is bijna compleet automatisch. Hij maakt redelijk goede foto's voor een camera van zijn klasse en prijs (150 euro, midden 2002), maar het gebrek aan instellingsmogelijkheden begint te knagen. Nu wil ik gewoon een kwalitatief betere camera met meer mogelijkheden.
Juist het ontbreken van instellingen heeft ervoor gezorgd dat ik de camera niet heel veel heb gebruikt. Ik heb weinig ervaring met echte digitale fotografie op wat hoger niveau, maar ik heb wel veel ervaring met prosumer / semi-prof analoge camera's van Canon. Nu wil ik die ervaring ook kunnen inzetten in de wereld van de digitale fotografie. Binnenkort zal ik dan wel zien in hoeverre die ervaring overdraagbaar is.
Camera die ik wil gaan kopen: In eerste instantie dacht ik aan een Canon PowerShot G5, maar die heeft op sommige punten toch teveel nadelen in het gebruik. De foto's zijn goed, en een aantal nadelen kunnen omzeild worden, maar sommigen niet. Ik heb de G3 getest (geleend van een kennis). Dat was wel een aardige cam, en ik hoopte dat de G5 een aantal van de nadelen van de G3 zou opheffen. Dat heeft hij dus niet gedaan. Nadelen van de G5 waarop ik doel zijn: veel CA bij sommige diafragma-instellingen, veel ruis op iso 200 en 400, blokkade van de flits rechtsonder in full wide mode, en gedeeltelijke blokkade van de optische zoeker. Om filters te kunnen gebruiken heb je een adapter nodig, die de genoemde zoeker- en flitsblokkade nog verergert. Om de CA te omzeilen moet je niet de "slechte" diafragma-instellingen kiezen (jammer genoeg zitten die in de lage range, f/2.0 en net daarboven), en om goed te flitsen kun je de 220EX aanschaffen. De zoekerblokkade is echter onvermijdelijk.
Deze nadelen vind ik te zwaar wegen om de G5 aan te schaffen. Het aanschaffen van de 220EX zou ik wel nog doen, maar de CA bij de lage apertures zorgt er echter voor dat ik de volledige snelheid van de lens niet kan benuten, de hoge ruis op ISO 200 en 400 sluit het gebruik ervan al grotendeels uit, en het viewfinderprobleem irriteert me gewoon mateloos.
De G3 had overigens geen last van CA bij lage apertures hij had minder ruis bij hogere ISO-waarden. De G3 is echter "discontinued", en redelijk lastig te krijgen. Op de plaatsen waar hij wel nog verkrijgbaar is, is hij meestal duurder dan de G5. Daarnaast vind ik de specs iets te laag. Vooral de 3x zoom vind ik wat weinig. 4 MPix is meestal wel meer dan genoeg, maar een goede 5 MPix cam is toch beter.
(Ik ben echter wél van mening dat beter voor een GOEDE 4 MPix gekozen kan worden dan voor een matige/slechte 5 MPix cam. Veel MPix is soms handig, zoals bij uitsneden, maar het is niet alles en zaligmakend. Kijk maar eens naar de brakke foto's van 5 Mpix Trust cams
Daarom ben ik nu aan het kijken naar de Sony F717 uit oktober/november 2002. Hij is nog steeds "current", d.w.z. hij wordt nog steeds gewoon gemaakt. Dat is best knap voor een camera van deze leeftijd. (1 jaar en 6 maanden is op technisch gebied al snel oud.) De reviews over de kwaliteit van de camera, de mogelijkheden tot instellingen en de kwaliteit van de foto's zijn ook onverdeeld positief. Sommigen geven wel zware minpunten voor de meegeleverde software, en het model/ontwerp van de camera ligt je wel, of niet, volgens de reviews. De software gebruik ik toch niet; ik download de foto's naar mijn PC, en gebruik mijn eigen, bekende progs wel als ik iets wil bewerken. Ik vind het uiterlijk en ontwerp ervan mooi, al had hij voor mij zwart mogen zijn zoals de F828. Compact is hij zeker niet met 650 gram.
Specs: 5 MPix, 5x Zoom Zeiss lens met een snelheid van f/2.0-2.4. (Op de lens staat 10x digital zoom, maar dit is dus 5x optisch, en 2x digitaal.) De flitser zit bovenop de lens, dus de lens blokkeert hem nooit. De lens heeft direct een schroefdraad van 58mm voor filters, dus een adapter is niet nodig. Dat vind ik wel zo prettig. De viewfinder is een EVF-TTL, een electronische zoeker met ingebouwd LCD, die "gesimuleerd" door de lens heen kijkt. (Of, beter gezegd, hij geeft electronisch weer wat de lens ziet; een SLR daarentegen kijkt écht door de lens.) Dat lijkt mij een stuk beter dan de viewfinder van de G3/G5. Ik ben fotograferen met een viewfinder meer gewend dan met een schermpje; de G3 viewfinder irriteerde me al na 10 minuten gebruik. Deze F717 camera trekt me wel, zowel qua uiterlijk, specs en de reviews. Ik ga zien of ik hem eens ergens kan testen, en als daar niks vreemds uitkomt, wordt het deze waarschijnlijk.
Plaatje van de F717:

(Het plaatje hierboven is eigenlijk een F707 zie ik net. De F717 ziet er echter exact gelijk uit, alleen de knopjes op de lensbehuizing hebben een iets andere ordening.)
Ter vergelijjking: dit is de F717:
[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 01:13 ]
Verwijderd
Huidige Camera: Casio 4 megapixeltjes
Beoordeling :8.6
Waarom dit cijfer?: het een mooie fijne super mega ding is vind ik
ben ook pas begonnen 
thats mijn dingetjes Baaajz
ik ........ almir
Beoordeling :8.6
Waarom dit cijfer?: het een mooie fijne super mega ding is vind ik
thats mijn dingetjes Baaajz
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen de Minolta Z2 en de Olympus C750/765.
Alle drie erg mooi. De laatste 2 lijken erg op elkaar ( de een is de opvolger) en ik weet dus ook niet of de 765 de meerprijs waard is. Maar de Olympus hebben wel veel voordelen tegenover de MInolta zoals bijgeleverde batterijen en afstandsbediening.
Verwijderd
Ik ben van plan om een Canon A60 te kopen... maar zie nu dat hij erg in prijs aan het dalen is (van 200 euro toen, nu al op 165 euro). Denken jullie dat deze prijsdaling nog lang door gaat?
Verwijderd
Nee. Op een gegeven moment wordt de camera zo goedkoop, dat Canon hem gewoon uit de handel neemt, en de A70 de instapcamera wordt. Dan heb je wel een betere cam voor hetzelfde geld. Hoe langer je wacht, hoe goedkoper, óf beter, óf allebei dat het wordt.
Verwijderd
En over hoeveel tijd is dat dan denk je?Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:08:
Nee. Op een gegeven moment wordt de camera zo goedkoop, dat Canon hem gewoon uit de handel neemt, en de A70 de instapcamera wordt. Dan heb je wel een betere cam voor hetzelfde geld. Hoe langer je wacht, hoe goedkoper, óf beter, óf allebei dat het wordt.
Verwijderd
Het is net als met computers, je kunt blijven wachten maar telkens komt er beter, mooier spul uit. Eens moet je de beslissing nemen, welke cam voldoet aan jouw eisen? En wat wil je ervoor betalen.
Overigens gaat de A70 er ook weer uit, dat wordt de A75 die wel een lagere introductieprijs heeft dan de A70 destijds. Je kunt wel blijven wachten maar als jij die cam het geld waard vindt dan moet je hem kopen. Over 1 ½ jaar krijg je misschien meer voor je geld maar he je lekker al wel heel wat foto's kunnen maken.
Overigens gaat de A70 er ook weer uit, dat wordt de A75 die wel een lagere introductieprijs heeft dan de A70 destijds. Je kunt wel blijven wachten maar als jij die cam het geld waard vindt dan moet je hem kopen. Over 1 ½ jaar krijg je misschien meer voor je geld maar he je lekker al wel heel wat foto's kunnen maken.
Verwijderd
Momenttje, ik zal even mijn kristallen bol, wierook en koffiedik erbij halen... njaaa.... zo te zien => tussen nu en ergens in de toekomst.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:29:
En over hoeveel tijd is dat dan denk je?
Ik zou het je niet kunnen zeggen. Dat kan niemand. Misschien laat Canon de prijs tot 120 zakken of zo, of zelfs tot maar nét quitte-prijs, om concurrenten dwars te zitten. Het kan ook zijn dat ze vinden dat de cam niet meer rendabel is vanaf 150, en dan gaat hij eruit...
Verwijderd
Op het moment een Kodak DX3900, maar ga denk ik binnenkort eens kijken voor een betere, en eentje waar ik vooral veel meer handmatig bij kan instellen.
Ik heb zojuist een G5 gekocht. Nog geen idee hoe ie gaat bevallen, maar uit de testen en ervaringen van anderen leek dit de meest geschikte camera voor mij. Hij staat hier op mijn bureau, maar vrees niet dat ik veel tijd heb om er naar te kijken of er mee te spelen voordat ik naar huis ga.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Huidige Camera: Sony Cybershot DSC-U10
Cijfer: 7
Want?: De camera heeft helaas maar 1,3 megapixel. De kwaliteit vand e foto's is redelijk maar ik maak elke maand foto's in de jeugdkerk en dan is de kwaliteit vaak toch wel een stuk minder. De camera is echter wel vrij klein en handig mee te nemen en het gebruiksgemak vind ik toch ook vrij goed. Mist helaas optische zoom (wist ik veel was toendertijd nog niet veel bezig met camera's)
Camera die ik wil gaan kopen: Nog niet helemaal overuit maar overweeg de Olympus MJU 300. Iemand ervaringen met deze camera? Want hoor er verschillende dingen over = verwarrend
. De reden dat deze optische zoom heeft en ook niet zo groot is spreken mij wel aan.
Cijfer: 7
Want?: De camera heeft helaas maar 1,3 megapixel. De kwaliteit vand e foto's is redelijk maar ik maak elke maand foto's in de jeugdkerk en dan is de kwaliteit vaak toch wel een stuk minder. De camera is echter wel vrij klein en handig mee te nemen en het gebruiksgemak vind ik toch ook vrij goed. Mist helaas optische zoom (wist ik veel was toendertijd nog niet veel bezig met camera's)
Camera die ik wil gaan kopen: Nog niet helemaal overuit maar overweeg de Olympus MJU 300. Iemand ervaringen met deze camera? Want hoor er verschillende dingen over = verwarrend
Signature
Toch lijkt me dat geen belangrijk bezwaar, want met zo'n digicam fotografeer je met het LCD, niet met de zoeker, dat werkt voor geen meter door het parallax effect, dingetje is echt voor noodgevallen.Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 13:56:
De zoekerblokkade is echter onvermijdelijk.
Welke camera's ik heb?
EOS D30 en Powershot S30 (wordt verkocht).
Welke ik van plan ben te kopen?
EOS D60/ 10D/ opvolger zeker, waarschijnlijk ook iets van een Ixus i, maar eventueel zou dat ook een G2 kunnen zijn, maar die vind ik weer wat zwaar. Tja, misschien wordt het nog wat anders, ben er niet helemaal uit, maar m'n SLR heeft toch prioriteit
Trek die deeplink naar DPreview er eens uit en host dat plaatje zelf ofzo.Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:06:
Ik heb nu nog een Nikon Coolpix 2000. 2mp, nu een jaar in gebruik. Ik vind em nog steeds heel erg fijn in gebruik en hij maakt mooie foto's. Ik heb een 256 mb SD-card.
Plaatje:
[afbeelding]
Hoe vaak moeten mensen dat nou nog uitgelegd krijgen?
Bericht hierboven
Van de week in de aanbieding gekocht voor € 249,= mijn eerste digitale camera:
Huidige Camera: Olympus C4000Zoom
Waarom dit cijfer?: Ik ben nog een beginnend amateur, maar wil wel eentje waar ik de toekomst meer mee kan dan de standaard digitale camera's. De mogelijkheden zijn er wel in dit model, maar voor een beginner is deze camera ook prima te bedienen. Makkelijk menu, overzichtelijk. Enige nadeel: SmartMedia
Foto: Hotel "De wereld" in Wageningen:http://vanderkolk.demon.n...004/De_Dijk_023.sized.jpg
Huidige Camera: Olympus C4000Zoom
Waarom dit cijfer?: Ik ben nog een beginnend amateur, maar wil wel eentje waar ik de toekomst meer mee kan dan de standaard digitale camera's. De mogelijkheden zijn er wel in dit model, maar voor een beginner is deze camera ook prima te bedienen. Makkelijk menu, overzichtelijk. Enige nadeel: SmartMedia
Foto: Hotel "De wereld" in Wageningen:http://vanderkolk.demon.n...004/De_Dijk_023.sized.jpg
[ Voor 7% gewijzigd door majornono op 18-04-2004 21:02 ]
Problem Exists Between Chair And Keyboard
Verwijderd
kwoot:
Toch lijkt me dat geen belangrijk bezwaar, want met zo'n digicam fotografeer je met het LCD, niet met de zoeker, dat werkt voor geen meter door het parallax effect, dingetje is echt voor noodgevallen.
[kwoot]
Ben ik het toch niet mee eens , ding aan het hoofd geeft veel minder kans op bewegingsonscherpte, parallax heb je alleen dichtbij....
Ik gebruik altijd de zoeker, behalve bij macro........
Toch lijkt me dat geen belangrijk bezwaar, want met zo'n digicam fotografeer je met het LCD, niet met de zoeker, dat werkt voor geen meter door het parallax effect, dingetje is echt voor noodgevallen.
[kwoot]
Ben ik het toch niet mee eens , ding aan het hoofd geeft veel minder kans op bewegingsonscherpte, parallax heb je alleen dichtbij....
Canon Powershot A300
5.1 digitale zoom
3.1 megapixel
Omdat :
Mijn eerste digicam en als amateur zijnde leek mij dit wel een geschikt dingetje voor feesten en simpele foto's. Helaas geen optische zoom, mis het tot nu toe niet echt. Veel instellingen, voor alle lichtsituaties een oplossing. Mogelijkheid om clipjes op te nemen met geluid. 320x160 3 min. en 640x160 30 sec.
Bijgeleverd, polsbandje, 2x AA batts ( in 3 min op ), 16 CF kaart en USB kabel met drivers en software.
Zelf bijgekocht, 64MB CF kaart, 4x Hapé 2100mah NIMH batt. met oplader. 3 uur lader.
Beoordeling :
Niet slecht voor een beginner, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. 170 euro bij dynabyte. eindcijfer een 7.5
5.1 digitale zoom
3.1 megapixel
Omdat :
Mijn eerste digicam en als amateur zijnde leek mij dit wel een geschikt dingetje voor feesten en simpele foto's. Helaas geen optische zoom, mis het tot nu toe niet echt. Veel instellingen, voor alle lichtsituaties een oplossing. Mogelijkheid om clipjes op te nemen met geluid. 320x160 3 min. en 640x160 30 sec.
Bijgeleverd, polsbandje, 2x AA batts ( in 3 min op ), 16 CF kaart en USB kabel met drivers en software.
Zelf bijgekocht, 64MB CF kaart, 4x Hapé 2100mah NIMH batt. met oplader. 3 uur lader.
Beoordeling :
Niet slecht voor een beginner, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. 170 euro bij dynabyte. eindcijfer een 7.5
dikzak
| Huidige camera | Canon PowerShot A40 |
| Beoordeling: | 8 |
| Toen ik deze kocht, hij was niet uit, was het zo ongeveer de beste 2 megapixel camera die was te verkijgen. Ondertussen heeft hij al een aantal opvolgers gehad en zou hij niet meer dan een zes waard zijn, maar dat is achteraf gelul | |
| Binnenkort: | Nikon D70 |
| Heb een Nikon F60 ernaast voor het serieuzere werk en wil geheel digitaal. Het gemak van digitaal heb ik kunnen proeven met de Canon PowerShot A40. Ik mis echter de mogelijkheden van een SLR. Later komt er dan misschiens nog een goede prosumer bij om de A40 te vervangen |
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Huidige Camera: BTC DSC 2200V
Waarom gekocht?: omdat ie goedkoop was (80 euri) en toch mooie foto's maakt.
Beoordeling: 7
Waarom dit cijfer?: Omdat:Het een in mijn mening goede prijs/kwaliteit verhouding is.
Foto: http://i19.ebayimg.com/02/i/01/87/6c/8c_1_b.JPG
niet erg goed want hij heeft alleen maar 4x digizoom maar ook neit duur.
Waarom gekocht?: omdat ie goedkoop was (80 euri) en toch mooie foto's maakt.
Beoordeling: 7
Waarom dit cijfer?: Omdat:Het een in mijn mening goede prijs/kwaliteit verhouding is.
Foto: http://i19.ebayimg.com/02/i/01/87/6c/8c_1_b.JPG
niet erg goed want hij heeft alleen maar 4x digizoom maar ook neit duur.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik heb nog geen digicam, maar heb vandaag een Canon Powershot G5 besteld... Ik hoop dat dit een goede cam is.. ik heb er van alles over gelezen.. er zitten wat negatieve puntjes aan, maar daar valt mee te leven...
Ik ben erg beniewd!
Ik ben erg beniewd!
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Heb reeds 2 jaar een Canon Powershot S30 die het nog steeds prima doet!
Geef mij maar een Warsteiner.
Oude camera: Medion 4.1mp (MD 7425)
Waardering: mager 6je.
Beeldkwaliteit is bij daglicht aardig. Maar vreselijk traag met aanzetten en focussen. Flits is magertjes.
Huidige camera (sinds een paar weken): Nikon D70.
Waardering: nog geen.
Ik vond het tijd voor een fatsoenlijke camera en daarom de D70 gekocht. Ik had al een stel Nikons, dus dat extra glas kan ik ook gewoon gebruiken
Ik heb er nog te weinig echt mee geschoten om een goed oordeel te kunnen vellen, maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe uiterst tevreden ben. Zeer snel, met aanzetten en focussen en nauwelijks shutterlag.
Waardering: mager 6je.
Beeldkwaliteit is bij daglicht aardig. Maar vreselijk traag met aanzetten en focussen. Flits is magertjes.
Huidige camera (sinds een paar weken): Nikon D70.
Waardering: nog geen.
Ik vond het tijd voor een fatsoenlijke camera en daarom de D70 gekocht. Ik had al een stel Nikons, dus dat extra glas kan ik ook gewoon gebruiken
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Je stopt een SD kaart in een Coolpix 2000?Floris schreef op 16 april 2004 @ 01:18:
[...]
Trek die deeplink naar DPreview er eens uit en host dat plaatje zelf ofzo.
Hoe vaak moeten mensen dat nou nog uitgelegd krijgen?
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Verwijderd
Huidige Camera: Canon powershot A75
Camera die ik wil gaan kopen: ...Heb de 'oude' net twee dagen, dus moet nog ff meegaan
Beoordeling: nog geen, eerste indruk zeer goed
Camera die ik wil gaan kopen: ...Heb de 'oude' net twee dagen, dus moet nog ff meegaan
Beoordeling: nog geen, eerste indruk zeer goed
Nou ik heb net de Canon Powershot A70 besteld. Hij is voor een leuk prijsje te krijgen op dit moment...... hoop dat ik hem morgen binnen krijg.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik heb de d70 (incl 18-70 kit lens) gekocht..
ben er zeer tevreden mee..
heb er deze week al zo'n 500 foto's mee geschoten (meeste waren voor werk..)
en ik ben zeer tevreden over het resultaat.
zeker een aanrader dus.
ben er zeer tevreden mee..
heb er deze week al zo'n 500 foto's mee geschoten (meeste waren voor werk..)
en ik ben zeer tevreden over het resultaat.
zeker een aanrader dus.
Imperfectionist.
Een vriend van mij wil de olympus c310 gaan kopen. Het is een 3.2MP camera, voor ca e200,-. Is dit een beetje een goede camera? Of is er een beter alternatief? Heeft iemand er ervaringen mee?
[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 06-05-2004 12:39 ]
Everything is better with Bluetooth
Gisteren een Konica Minolta Dimage A2 besteld. Nog even geduld hebben...
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Verwijderd
Huidige Camera: Canon A10 (1.3 Mpix)
Camera die ik wil gaan kopen: Canon 1Ds
Waarom dit cijfer?: Omdat hij heel makkelijk in gebruik is, niet al teveel opties, zeer goede resultaat, weinig onderhoud, scherp, heb al zeker duizenden foto's ermee gemaakt (best oude toestel, kijk maar 1.3 Mpix hahahaha).
Ligt zeer lekker in de hand, was zeer duur (toen voor 950 gulden, nu kost ie geen drool, bestaat nie eens meer).
Foto: Uhm ik denk het niet dat het interessant is om te laten zien (ik hou zielsveel van die canon van mij), maar vast nog wel op de canon website te vinden.
Camera die ik wil gaan kopen: Canon 1Ds
Waarom dit cijfer?: Omdat hij heel makkelijk in gebruik is, niet al teveel opties, zeer goede resultaat, weinig onderhoud, scherp, heb al zeker duizenden foto's ermee gemaakt (best oude toestel, kijk maar 1.3 Mpix hahahaha).
Ligt zeer lekker in de hand, was zeer duur (toen voor 950 gulden, nu kost ie geen drool, bestaat nie eens meer).
Foto: Uhm ik denk het niet dat het interessant is om te laten zien (ik hou zielsveel van die canon van mij), maar vast nog wel op de canon website te vinden.
Vorige week een Olympus c740 UZ gekocht. Tot nu toe bevalt ie goed. Weinig PF/CA. Hoge zoomfactor en handmatige instellingen. Nadeel vind ik nog wel de deels plastic behuizing en voornamelijk de lens. Ik ben altijd zo bang dat ik van die uitschuifbare dingen sloop. Denk dat ik daarom een leuke aluminium adapterring ga kopen die de lens mooi beschermd tegen mijn handen. (ook makkelijk voor filter later)
[ Voor 8% gewijzigd door Nimrod|IA op 06-05-2004 14:00 ]
EOS 10D
Beoordeling: 8,5
Waarom: Het kan altijd beter natuurlijk, de keuze voor de 10D was logisch vervolg op mijn reeds bestaande range Canon producten.
Volgende: Neuh alleen veel lenzen op het oog en misschien nog een 512 CF erbij
Waarom: Het kan altijd beter natuurlijk, de keuze voor de 10D was logisch vervolg op mijn reeds bestaande range Canon producten.
Volgende: Neuh alleen veel lenzen op het oog en misschien nog een 512 CF erbij
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Olympus C-350 Zoom 
Nog geen beoordeling, heb hem net. Stel ook geen hoge eisen aan een digicam, gewoon een standaard goede kwaliteit foto's, hoog genoeg voor een leuke desktop, maar afdrukmogelijkheden vind ik niet zo interessant.
Nog geen beoordeling, heb hem net. Stel ook geen hoge eisen aan een digicam, gewoon een standaard goede kwaliteit foto's, hoog genoeg voor een leuke desktop, maar afdrukmogelijkheden vind ik niet zo interessant.
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
Huidige Camera: Aiptek PC4000 AF
Camera die ik wil gaan kopen: Canon 300D (Maar dat gaat nog héél lan duren
)
Beoordeling: 7,5
Waarom dit cijfer?: Omdat: overdag maakt hij zeer nette foto's maar snachts laat de flitser het een beetje afweten (Slechte kwaliteit foto's)
Foto: http://www.tdjproductions.com/Img/50ohm.gif
Camera die ik wil gaan kopen: Canon 300D (Maar dat gaat nog héél lan duren
Beoordeling: 7,5
Waarom dit cijfer?: Omdat: overdag maakt hij zeer nette foto's maar snachts laat de flitser het een beetje afweten (Slechte kwaliteit foto's)
Foto: http://www.tdjproductions.com/Img/50ohm.gif
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:41 ]
Huidige camera: Canon Powershot A40
Beoordeling camera: 7
Waarom dit cijfer: Omdat de macro functie erg brak is, verder komen er leuke plaatjes uit. Maar echt meegaan kan ie naar mijn idee niet meer met de andere modellen die nu te koop zijn
Camera die ik wil gaan kopen: De Canon Powershot S1 IS
Waarom? Omdat die 10x optische zoom vaak van pas komt, een draaibaar schermpje heeft en een afbeeldings stabilizator bevat
Beoordeling camera: 7
Waarom dit cijfer: Omdat de macro functie erg brak is, verder komen er leuke plaatjes uit. Maar echt meegaan kan ie naar mijn idee niet meer met de andere modellen die nu te koop zijn
Camera die ik wil gaan kopen: De Canon Powershot S1 IS
Waarom? Omdat die 10x optische zoom vaak van pas komt, een draaibaar schermpje heeft en een afbeeldings stabilizator bevat
Twijfel tussen de Sony Cybershot DSC T1, Canon Powershot A80 en Ixus 400.
-De sony heeft een mooi groot lcd beeld, dus dan zie je de gemaakte foto beter.
-de A80 heeft een draaibaar display en ligt goed in de hand (van moeders)
-de Ixus 400 is lekker klein en (ongeveer?) gelijkwaardig aan de A80
-De sony heeft een mooi groot lcd beeld, dus dan zie je de gemaakte foto beter.
-de A80 heeft een draaibaar display en ligt goed in de hand (van moeders)
-de Ixus 400 is lekker klein en (ongeveer?) gelijkwaardig aan de A80
Verwijderd
Ghannes: De T1 komt niet zo goed uit de reviews qua fotokwaliteit.
De Ixus is mooi, en klein.
De A80 heeft echter veel meer handmatige instellingen.
Wil je klein en compact, ga dan voor de Ixus. Wil je veel instellingen, ga dan voor de A80.
De T1 zou ik zelf niet kopen....
Wil je klein en compact, ga dan voor de Ixus. Wil je veel instellingen, ga dan voor de A80.
Oh oké, dankje.Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 00:14:
Ghannes: De T1 komt niet zo goed uit de reviews qua fotokwaliteit.
De T1 is ook al meteen een stuk duurder dan de A80...
Maar het zal wel de A80 worden.
whoei mijn pentax optio s4i komt morgen binnen 
kan niet wachten
kan niet wachten
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Verwijderd
Ik twijfel tussen een nieuwe Canon A70 of een 2e hands Ixus 400. De Ixus lijkt me veel mooier (door zijn formaat) maar is ook veel duurder, misschien dat ik um 2e hands voor een betaalbaar bedrag kan krijgen
Gisteren heb ik de Casio QV-R51 besteld. Deze voldoet aan mijn belangrijkste eisen:
- Goede fotokwaliteit (5Mpixel)
- Broekzakformaat
- Supersnel
De prijs is € 329 met een 64 MB SD kaart.
Ik zie hier niet veel met een Casio camera. Als ik hem heb zal ik wat foto's posten.
- Goede fotokwaliteit (5Mpixel)
- Broekzakformaat
- Supersnel
De prijs is € 329 met een 64 MB SD kaart.
Ik zie hier niet veel met een Casio camera. Als ik hem heb zal ik wat foto's posten.
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden een olympus c740 aangeschaft en ben zeer tevreden.
Ik heb 437 euro betaald voor camera, 128 mb geheugen, lader, 8 nimh batterijen.
Ik geef hem een 8,5
Waarom?
- Alles kan manual ingesteld worden.
- 10x optische zoom!
- Degelijke bouw.
- Goede foto's

Deze foto is genomen van ongeveer 8m vanaf een statief. Hij is alleen kleiner gemaakt door breedte en lengte met 80% te verkleinen. Wat vinden jullie van de foto? 't is denk ik ongeveer mijn eerste foto
Ik heb 437 euro betaald voor camera, 128 mb geheugen, lader, 8 nimh batterijen.
Ik geef hem een 8,5
Waarom?
- Alles kan manual ingesteld worden.
- 10x optische zoom!
- Degelijke bouw.
- Goede foto's

Deze foto is genomen van ongeveer 8m vanaf een statief. Hij is alleen kleiner gemaakt door breedte en lengte met 80% te verkleinen. Wat vinden jullie van de foto? 't is denk ik ongeveer mijn eerste foto
Canon EOS 300D
Canon 70-200 F/4 L
Canon 50 F/1.8 II
Sigma 24-70 F/2.8 EX
Kitlens
Wishlist:
Canon Speeldlite 550
CF
Als het nodig blijkt een lichtsterkere 70-200, maar zover is het nog lang niet
Some pics:
http://www.xs4all.nl/~jharting/3004/SixPack/index.html (moet ik herbewerken, monitor stond veel te flets
)
http://www.xs4all.nl/~jharting/chick/popprijs
Canon 70-200 F/4 L
Canon 50 F/1.8 II
Sigma 24-70 F/2.8 EX
Kitlens
Wishlist:
Canon Speeldlite 550
CF
Als het nodig blijkt een lichtsterkere 70-200, maar zover is het nog lang niet
Some pics:
http://www.xs4all.nl/~jharting/3004/SixPack/index.html (moet ik herbewerken, monitor stond veel te flets
http://www.xs4all.nl/~jharting/chick/popprijs
Verwijderd
Heb vandaag de Canon Powershot S50 binnengekregen
Eindelijk instellingen
m'n ixus (eerste) heeft die namelijk (nagenoeg) niet
Eindelijk instellingen
m'n ixus (eerste) heeft die namelijk (nagenoeg) niet
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 17:33 ]
Nikon D70
24-135 mm f2.6 Sigma
50 mm f2.8 Sigma EX Macro
De 24-135 lens is prettig. De lage f waarde en grote diameter (77mm) maken de lens bijzonder lichtsterk.
50 mm lens heb ik net 1 dag en tot nu toe nog geen mogelijkheden gehad om 'm echt te proberen.
En sjah...de camera zelf. Voordat ik digitaal ging had ik een Dynax 7Xi en als je eenmaal met een SLR hebt gespeeld, is het eigenlijk onverantwoord om weer terug te gaan naar een , niet-SLR. Dus toen ik m'n eerste digitale camera kocht, werd het een semi-SLR van Pentax (EL2000). Leuk ding, maar hoe je het ook went of keert...een SLR kan door niks vervangen worden (tenzij het een Hasselblad of Rolleiflex betreft).
24-135 mm f2.6 Sigma
50 mm f2.8 Sigma EX Macro
De 24-135 lens is prettig. De lage f waarde en grote diameter (77mm) maken de lens bijzonder lichtsterk.
50 mm lens heb ik net 1 dag en tot nu toe nog geen mogelijkheden gehad om 'm echt te proberen.
En sjah...de camera zelf. Voordat ik digitaal ging had ik een Dynax 7Xi en als je eenmaal met een SLR hebt gespeeld, is het eigenlijk onverantwoord om weer terug te gaan naar een , niet-SLR. Dus toen ik m'n eerste digitale camera kocht, werd het een semi-SLR van Pentax (EL2000). Leuk ding, maar hoe je het ook went of keert...een SLR kan door niks vervangen worden (tenzij het een Hasselblad of Rolleiflex betreft).
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Ik ben van plan de HP R707 te kopen. Niet omdat ik zo dol ben op HP (integendeel), maar omdat ik deze vrij goedkoop kan krijgen en het altijd handig is een vrij simpele point en shoot bij de hand te hebben
Verwijderd
Huidige Camera: (Geen)
Camera die ik wil gaan kopen: HP Photosmart 945 (~400 euro)
Beoordeling: nvt
Waarom deze camera?: Goede zoom, veel handmatige instellingen, goede prijs/kwaliteit.
Deze ga ik waarschijnlijk maandag of dinsdag halen
Camera die ik wil gaan kopen: HP Photosmart 945 (~400 euro)
Beoordeling: nvt
Waarom deze camera?: Goede zoom, veel handmatige instellingen, goede prijs/kwaliteit.
Deze ga ik waarschijnlijk maandag of dinsdag halen
Huidige camera: Super Ultra Kodak Wegwerp camera
Camera die ik wil gaan kopen: Panasonic DMC FZ10K (de zwarte dus). Met wat geluk kan ik em maandag al bestellen
.
cijfer: nvt
Waarom: Super zoom, veel belovende foto's (jammer van de PF).
Eigenlijk wil ik een 300D, maar die ligt even buiten mn budget helaas
..
Camera die ik wil gaan kopen: Panasonic DMC FZ10K (de zwarte dus). Met wat geluk kan ik em maandag al bestellen
cijfer: nvt
Waarom: Super zoom, veel belovende foto's (jammer van de PF).
Eigenlijk wil ik een 300D, maar die ligt even buiten mn budget helaas
[ Voor 15% gewijzigd door DrSnuggles op 08-05-2004 15:52 ]
Learn something new every day.
Huidige Camera: Canon powetshot A60
Camera die ik wil gaan kopen: Minolta Z1 / Z2 , Olympus C760, Canon Powershot S1 IS
Waarom een nieuwe cam?: Omdat ik de zoom mis, en ik graag grotere afdrukken wil maken dus meer megapixels.
Het lijkt me fantastisch 10x zoom
Camera die ik wil gaan kopen: Minolta Z1 / Z2 , Olympus C760, Canon Powershot S1 IS
Waarom een nieuwe cam?: Omdat ik de zoom mis, en ik graag grotere afdrukken wil maken dus meer megapixels.
Het lijkt me fantastisch 10x zoom
Cons:::BB4E
Huidige camera: Nikon D-100
Objectieven:
Nikon AF Nikkor 18-35mm f/3.5-4.5D ED IF
Nikon AF Nikkor 35-70mm f/2.8D
Nikon AF Nikkor 80-200mm f/2.8D ED
SIGMA APO 400mm 5.6 AF
Beoordeling: 9
Foto:

In betere kwaliteit staat de foto hier: http://members.lycos.nl/ebiemold/bird.jpg
Objectieven:
SIGMA APO 400mm 5.6 AF
Foto:

In betere kwaliteit staat de foto hier: http://members.lycos.nl/ebiemold/bird.jpg
[ Voor 38% gewijzigd door Faxe op 14-05-2004 16:30 ]
Ik ga binnenkort beginnen met het ordenen van dit topic, ik ga elk toestel aan gebruikers koppelen en dat in een duidelijk overzicht plaatsen zodat er in een blik gekeken kan worden wie welke camera heeft.
Huidige Camera: Canon PowerShot S1
Camera die ik wil gaan kopen: Ik heb deze net, maar ik zou hem zo inruilen voor een EOS 300-D ofzo.
Waarom dit cijfer?: Omdat de 10x zoom met stabilisatie erg handig is, zo'n beetje alles handmatig ingesteld kan worden en de fotokwaliteit gewoon erg goed is. Hij zou alleen nog iets kleiner/lichter moeten zijn.
Foto: http://schiphol.ruudgriepsma.nl
Camera die ik wil gaan kopen: Ik heb deze net, maar ik zou hem zo inruilen voor een EOS 300-D ofzo.
Waarom dit cijfer?: Omdat de 10x zoom met stabilisatie erg handig is, zo'n beetje alles handmatig ingesteld kan worden en de fotokwaliteit gewoon erg goed is. Hij zou alleen nog iets kleiner/lichter moeten zijn.
Foto: http://schiphol.ruudgriepsma.nl
Veel ruis, met welke settings is die foto geschoten?Faxe schreef op 08 mei 2004 @ 20:06:
Huidige camera: Nikon D-100
Objectieven:
SIGMA APO 400mm 5.6 AF
Foto:
[afbeelding]
In betere kwaliteit staat de foto hier: http://www.xs4all.nl/~ebiemold/bird.jpg
Learn something new every day.
Mijn huidige Sony P51 heb ik laten stuiteren
(kopen iemand?
)
En ik zit te denken aan een Minolta Z2 .. maar meer aan een Canon S1 IS, vooral omdat die wat steviger oogt (en de Image Stabalizer), maar ik wacht even tot iemand de stevigheid kan bevestigen
)
En ik zit te denken aan een Minolta Z2 .. maar meer aan een Canon S1 IS, vooral omdat die wat steviger oogt (en de Image Stabalizer), maar ik wacht even tot iemand de stevigheid kan bevestigen
Verwijderd
bij deze bevestig ik de stevigheidVrieskist schreef op 10 mei 2004 @ 08:59:
Mijn huidige Sony P51 heb ik laten stuiteren(kopen iemand?
)
En ik zit te denken aan een Minolta Z2 .. maar meer aan een Canon S1 IS, vooral omdat die wat steviger oogt (en de Image Stabalizer), maar ik wacht even tot iemand de stevigheid kan bevestigen)
heb net gehaalt:
canon 300D met lenskit.
Had zelf een analoge 300.
Reden van de aanschaf: digitaal, mogelijkheid om lenzen te verwisselen.
Waarom 300D ?
Simpel weg omdat ik de oude al goed kende. Ik kon dus zo overstappen.
Het enigste wat ik bij heb moeten leren, is de extra functies voor het digitale gebeuren (wist ik na een paar sec ook al, zonder boekje er voor te gebruiken)
Al met al een zeer dergelijke makkelijke te bedienen toestel.
Ik wil nu alleen nog een zoom/macro lens hebben. Heb gemerkt dat mijn huidige lens toch niet echt goed genoeg is. Hij zoomt net niet ver genoeg. al mijn foto's zijn genomen op 55 mm (max uitzoombare van de lens).
Ik heb dus meer mm nodig...
canon 300D met lenskit.
Had zelf een analoge 300.
Reden van de aanschaf: digitaal, mogelijkheid om lenzen te verwisselen.
Waarom 300D ?
Simpel weg omdat ik de oude al goed kende. Ik kon dus zo overstappen.
Het enigste wat ik bij heb moeten leren, is de extra functies voor het digitale gebeuren (wist ik na een paar sec ook al, zonder boekje er voor te gebruiken)
Al met al een zeer dergelijke makkelijke te bedienen toestel.
Ik wil nu alleen nog een zoom/macro lens hebben. Heb gemerkt dat mijn huidige lens toch niet echt goed genoeg is. Hij zoomt net niet ver genoeg. al mijn foto's zijn genomen op 55 mm (max uitzoombare van de lens).
Ik heb dus meer mm nodig...
Verwijderd
Ik zit er over te denken een Olympus C-5060WZ aan te schaffen. Dit omdat 't een kwalitatief goede 5 megapixel camera is waar veel aan in te stellen valt (en die ik me tenminste nog een beetje kan veroorloven). Zo ziet 'ie d'r uit:

Een roteerbaar Quicktime VR plaatje is bij Steve's Digicams te vinden.
De reden dat ik deze wil in plaats van de Sony DSC-V1 die vergelijkbare specificaties en mogelijkheden heeft is de teleurstellende tijd dat die met z'n batterij doet.
Wat ik overigens ietwat vreemd vind is dat deze camera nauwelijks op GoT genoemd wordt, aangezien het volgens een van de reviews de ultieme ook voor stervelingen betaalbare "shutterbug" (= tweaker maar dan voor fotografie) camera is.
Overigens word dit mijn eerste digitale camera. Mijn huidige analoge toestel is een Fujica (= vaag bijmerkje van Fuji, wordt niet meer gemaakt) AX-1 spiegelreflexcamera, maar die begint wat kuren te vertonen.

Een roteerbaar Quicktime VR plaatje is bij Steve's Digicams te vinden.
De reden dat ik deze wil in plaats van de Sony DSC-V1 die vergelijkbare specificaties en mogelijkheden heeft is de teleurstellende tijd dat die met z'n batterij doet.
Wat ik overigens ietwat vreemd vind is dat deze camera nauwelijks op GoT genoemd wordt, aangezien het volgens een van de reviews de ultieme ook voor stervelingen betaalbare "shutterbug" (= tweaker maar dan voor fotografie) camera is.
Overigens word dit mijn eerste digitale camera. Mijn huidige analoge toestel is een Fujica (= vaag bijmerkje van Fuji, wordt niet meer gemaakt) AX-1 spiegelreflexcamera, maar die begint wat kuren te vertonen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 15:26 ]
Verwijderd
Huidige Camera: Nikon 801 (Analoog)
Beoordeling Camera: 9
Waarom dit cijfer?: Heerlijke camera om mee te werken. Nadeel; hij is niet digitaal.
Camera die ik wil gaan kopen:Canon Powershot G5
Zou het liefste gelijk een DSLR kopen maar heb daar nu het geld niet voor over. Wil ook een compacte camera hebben. Na heel veel bomen door het bos te hebben gezien en via omzwervingen zoals de Fuji Finepix S7000 (te veel ruis) en de Canon Powershot A80 toch gezwicht voor de G5.
Hopelijk de goede keus????
Beoordeling Camera: 9
Waarom dit cijfer?: Heerlijke camera om mee te werken. Nadeel; hij is niet digitaal.
Camera die ik wil gaan kopen:Canon Powershot G5
Zou het liefste gelijk een DSLR kopen maar heb daar nu het geld niet voor over. Wil ook een compacte camera hebben. Na heel veel bomen door het bos te hebben gezien en via omzwervingen zoals de Fuji Finepix S7000 (te veel ruis) en de Canon Powershot A80 toch gezwicht voor de G5.
Hopelijk de goede keus????
Zojuist is de knoop doorgehakt. Het wordt de a80 bij Videopartner in Neeritter.
Ga ik morgen halen
Ga ik morgen halen
Verwijderd
eerst 3/4 maand een sony dsc v1 gehad. deze heb ik alleen laten vallen. total loss
dus toen moets ik kiezen. voor mijzelf had ik de minolta a1 en de sony dsc f717 in het oog. naar lang wikken en wegen is het toch de sony geworden en ik ben er supper blij mee.
dus toen moets ik kiezen. voor mijzelf had ik de minolta a1 en de sony dsc f717 in het oog. naar lang wikken en wegen is het toch de sony geworden en ik ben er supper blij mee.
Ik hád een Olympus 3020z.....tot twee week geleden
Door niet nader te verklaren omstandigheden komt het er op neer dat ie weg is.......
Wegens budgettaire redenen komt er nu eerste een A70, kijk over een tijdje wel naar een D70 uit.
Wegens budgettaire redenen komt er nu eerste een A70, kijk over een tijdje wel naar een D70 uit.
Z1 of een A80,
Vandaag de kans gehad om een dagje met een Z2 te spelen, ben er toch wel van onder de indruk...
Probleem is dat die in het beginsel met alles accessoires buiten het budget gaat vallen (€400).
Vandaar de Z1 of de A80 en dan daar eventueel later een teleobjectief voor kopen.
choices... choices...
Vandaag de kans gehad om een dagje met een Z2 te spelen, ben er toch wel van onder de indruk...
Probleem is dat die in het beginsel met alles accessoires buiten het budget gaat vallen (€400).
Vandaar de Z1 of de A80 en dan daar eventueel later een teleobjectief voor kopen.
choices... choices...
At the moment heb ik een Minolta DiMage Xt.
In het kort wat specs
3.2mpix
3x optisch, 4x digitale zoom
geen uitstekende delen, zoomen gebeurd door prisma's
SD memory
Quicktime filmpjes zo groot als het geheugen toelaat
1.1sec opstarttijd
Uiteindelijk wil ik nog een andere, zoals een Canon Digital Ixus S400 oid...
In het kort wat specs
3.2mpix
3x optisch, 4x digitale zoom
geen uitstekende delen, zoomen gebeurd door prisma's
SD memory
Quicktime filmpjes zo groot als het geheugen toelaat
1.1sec opstarttijd
Uiteindelijk wil ik nog een andere, zoals een Canon Digital Ixus S400 oid...
Whit balance: Auto
Image sharpening: Low
Tone comp.: custom
Color mode: I (sRGB)
Hue Adjustment: 0
ImageDescription -
Make - NIKON CORPORATION
Model - NIKON D100
Orientation - Top left
XResolution - 300
YResolution - 300
ResolutionUnit - Inch
Software - Nikon Capture Editor 4.0.0 W
DateTime - 2004:05:08 12:00:26
YCbCrPositioning - Centered
ReferenceBlackWhite - 0
ExifOffset - 336
ExposureTime - 1/1000 seconds
FNumber - 6
ExposureProgram - Normal program
ExifVersion - 220
DateTimeOriginal - 2004:05:08 11:52:50
DateTimeDigitized - 2004:05:08 11:52:50
ComponentsConfiguration - YCbCr
ExposureBiasValue - 0.00
MaxApertureValue - F 5.66
MeteringMode - Multi-segment
LightSource - Auto
Flash - Not fired
FocalLength - 400 mm
UserComment - E.R.BIEMOLD
SubsecTime - 12343
SubsecTimeOriginal - 12343
SubsecTimeDigitized - 12343
FlashPixVersion - 100
ColorSpace - sRGB
ExifImageWidth - 3008
ExifImageHeight - 2000
SensingMethod - One-chip color area sensor
FileSource - DSC - Digital still camera
SceneType - A directly photographed image
CustomRendered - Custom process
ExposureMode - Auto
WhiteBalance - Auto
DigitalZoomRatio - 1 x
FocalLengthIn35mmFilm - 600 mm
SceneCaptureType - Standard
GainControl - Low gain up
Contrast - Normal
Saturation - Normal
Sharpness - Hard
SubjectDistanceRange - Unknown
[ Voor 99% gewijzigd door Faxe op 14-05-2004 17:39 ]
Sinds gisteren een Ixus 400. Prima foto's uit zo'n klein doosje
Moet nog wel een beetje oefenen.
[ Voor 18% gewijzigd door biobak op 14-05-2004 18:27 ]
Beetje late reactie, maar dat heb je echt niet alleen met macro's, een landschap valt niet fatsoenlijk te kaderen met die viewfinder.Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 21:15:
Geef me es een linkje naar die lensYellowCube schreef op 08 mei 2004 @ 15:06:
24-135 mm f2.6 Sigma
[ Voor 17% gewijzigd door Azrael op 14-05-2004 20:45 ]
Verwijderd
Op dit moment (al sinds september in bezit):
Sony DSC-U30
2.0 M.Pixels
Ideaal voor het uitgaan
en ben er dan ook zeer tevreden over!
Sony DSC-U30
2.0 M.Pixels
Ideaal voor het uitgaan
Minolta Z2
Check het Z2 topic voor foto's (pagina 7).
vandaag voor € 359,- bij de normale fotozaak de Canon Ixus 430 gekocht
...en ben heeeeeel erg blij
Verwijderd
Ik heb van de week ook een IXUS430 gekocht bij de MM in Heerlen voor €349 en ben wat minder blij. Twijfel nog steeds tussen deze of een A80
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 23:47 ]
Ik twijfel nog een beetje tussen een Canon EOS 300D of helemaal niks 
Ben al een maand aan het kijken naar deze cam. En ben er helemaal weg van! Maar heb me een half jaar geleden voorgenomen te gaan sparen, en dat gaat tot nu toe goed. Alleen maakt deze cam het me wel heel moeilijk.
Speel nu al 2 jaar met m'n Canon S30, en is wel leuk, maar wil toch meer, en wilde al langer een spiegelreflex camera. Tsjah en deze digitale spiegelreflex is dan toch wel een uitkomst!
choices, choices...
Ben al een maand aan het kijken naar deze cam. En ben er helemaal weg van! Maar heb me een half jaar geleden voorgenomen te gaan sparen, en dat gaat tot nu toe goed. Alleen maakt deze cam het me wel heel moeilijk.
Speel nu al 2 jaar met m'n Canon S30, en is wel leuk, maar wil toch meer, en wilde al langer een spiegelreflex camera. Tsjah en deze digitale spiegelreflex is dan toch wel een uitkomst!
choices, choices...
Verwijderd
Ik heb ook lang met die keuze in mijn maag gezeten en uiteindelijk de A80 genomen. Of dat de goede keuze was moet in de toekomst nog blijken, maar goed voordat je het weet is er een A90,etc,etc. Dus gewoon genieten van je hebt en niet meer denken aan wat je niet hebt...Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:47:
Ik heb van de week ook een IXUS430 gekocht bij de MM in Heerlen voor €349 en ben wat minder blij. Twijfel nog steeds tussen deze of een A80
Verwijderd
Ik heb deze inmiddels aangeschaft, de nieuwe firmware d'r in gezet en al het een en ander geprobeerd.Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 15:10:
Ik zit er over te denken een Olympus C-5060WZ aan te schaffen.
Een nadeeltje: de hoeveelheid instellingen is ehm.. intimiderend
Niet dat dat veel uitmaakt want de programma-modi doen 't over 't algemeen prima.
Verwijderd
Als je je Ixus wilt verkopen, neem dan ff contact met me op, want daar heb ik dan wel interesse voorVerwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 23:47:
Verwijderd
Ik heb nog een week om hem terug te brengen. Maar heb vandaag eens een hele dag ermee lopen spelen, en gebruiksgemak is toch wel erg hoog. En om de hele tijd aan instellingen te gaan kloten als je eigenlijk ook wel de auto- motorrace wilt kijken lijkt me ook niks. Denk dat ik dan en slechte foto's heb en niks van de races heb gezien. Dan maar wat minder mooie panning op de foto's en wel een mooie race gezien dan andersom
Verwijderd
Je hoeft bij een A80 echt niet bij elke foto van alles in te stellen, zet hem gewoon op "auto" , verder kun je ook nog twee voorkeursinstellingen opslaan. Dat vind ik nu juist weer een voordeel van de A80 dat je kunt kiezen : handmatig of auto.Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 01:12:
Ik heb nog een week om hem terug te brengen. Maar heb vandaag eens een hele dag ermee lopen spelen, en gebruiksgemak is toch wel erg hoog. En om de hele tijd aan instellingen te gaan kloten als je eigenlijk ook wel de auto- motorrace wilt kijken lijkt me ook niks. Denk dat ik dan en slechte foto's heb en niks van de races heb gezien. Dan maar wat minder mooie panning op de foto's en wel een mooie race gezien dan andersom
Vind van de IXUS uiteraard het formaat van het toestel super. Maar een A80 in een superpassende case is ook nog zeer compact. Dus vandaar heb ik toch voor de A80 gekozen, maar ik heb erg lang getwijfeld ...
Met veel plezier bekijk ik de foto"s die mensen in verschillende topics hier laten zien
Sinds gister mag ik mezelf de gelukkige eigenaar noemen van een Sony DSC T-1
Dit is mijn eerste camera, de rede waarom ik dit toestel gekocht heb is vanwege het formaat en groot LCD. Ik wilde een kleine camera die toch goede foto"s maakt.
Sinds gister mag ik mezelf de gelukkige eigenaar noemen van een Sony DSC T-1
Dit is mijn eerste camera, de rede waarom ik dit toestel gekocht heb is vanwege het formaat en groot LCD. Ik wilde een kleine camera die toch goede foto"s maakt.
-
Heb mij gisteren een Nikkon CP4300 besteld via internet, twas nog es €100 goedkoper dan in de winkel, en ze beloven binnen de 2dagen te leveren. Had wat reviews gelezen en hier op het forum wat gezocht en het bleek een heel degelijk apparaat voor zijn geld. Heb niet veel ervaring met het zware professionele toestellen of zo. Ik had nu (van mijn grootouders die er niet mee kunnen werken, die ze gewonnen hadden) een HP 320, simpel 3mpx zonder zoom of andere instelling. Ik ben van plan toch wel eens wat tutorials te zoeken op inet en mij tot betere amateur te gaan opleiden, ik hoop dat ik hiermee een goede aankoop gedaan heb. Na de vele goede meningen en reviews zie ik dat wel zitten :d
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Verwijderd
Ik heb nu een Canon A40 PowerShot
Alhoewel ik er over het algemeen toch wel de nodige foto's mee kan maken (zijn wel vaak wat bewogen) is ie toch wel wat aan de grote en zware kant
Nu ga ik mid-juli naar Amerika toe, voor 32 dagen, en daar wil ik dus wel de nodige foto's gaan schieten. Niet alleen wil ik foto's online gaan zetten maar ook wil ik foto's uit gaan printen.
Ik blijf het liefst gewoon bij Canon. Het gaat erom dat de camera wat kleiner en lichter is (= makkelijker om mee te nemen etc) en uiteraard net een wat betere kwaliteit, want dat liet nog wel eens te wensen over met de powershot A40
Het oog is gevallen op een Ixus 400 maar ook de PS A80 wil ik niet over het hoofd zien. Zoiezo zit ik te twijfelen of ik uberhaubt een nieuwe cam moet kopen; kan het ook met de A40 proberen natuurlijk en een hoop geld besparen
Misschien een nieuwe camera kopen daar in de VS? Of is dat weer een minder slim idee?
Suggesties zijn welkom!
Alhoewel ik er over het algemeen toch wel de nodige foto's mee kan maken (zijn wel vaak wat bewogen) is ie toch wel wat aan de grote en zware kant
Nu ga ik mid-juli naar Amerika toe, voor 32 dagen, en daar wil ik dus wel de nodige foto's gaan schieten. Niet alleen wil ik foto's online gaan zetten maar ook wil ik foto's uit gaan printen.
Ik blijf het liefst gewoon bij Canon. Het gaat erom dat de camera wat kleiner en lichter is (= makkelijker om mee te nemen etc) en uiteraard net een wat betere kwaliteit, want dat liet nog wel eens te wensen over met de powershot A40
Het oog is gevallen op een Ixus 400 maar ook de PS A80 wil ik niet over het hoofd zien. Zoiezo zit ik te twijfelen of ik uberhaubt een nieuwe cam moet kopen; kan het ook met de A40 proberen natuurlijk en een hoop geld besparen
Misschien een nieuwe camera kopen daar in de VS? Of is dat weer een minder slim idee?
Suggesties zijn welkom!
Verwijderd
Ik bezit een Canon EOS 10D
met verschillende lenzen:
Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC
Canon EF 24/2.8 ø 52mm
Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm
Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm
Ben nog niet van plan om deze te vervangen.
met verschillende lenzen:
Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC
Canon EF 24/2.8 ø 52mm
Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm
Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm
Ben nog niet van plan om deze te vervangen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 20:39 ]
Huidige camera: Minolta Dimage 7
Beoordeling camera: 6,5
Waarom dit cijfer: De specs zijn in orde (5MP en 7x optisch zoom), maar de autofocus is erg traag (zelfs na de laatste firmware-update). Tevens is de beeldkwaliteit niet wat je zou verwachten van een 5 MP (mijn vorige camera, Canon Powershot G1 met 3 MP deed er eigenlijk niet voor onder, maar werd helaas gesloten uit mijn hotelkamer in Barcelona). Ook de kleuren die uit mijn Minolta komen halen het kwalitatief niet m'n oude canon. De behuizing voelt ook erg "my first sony" aan. Toch nog een 6,5 omdat hij me nog nooit in de steek heeft gelaten, en veel langer op een paar accu's doet dan Minolta zelf pretendeert!
Camera die ik wil gaan kopen: Canon 10D of zijn opvolger
Waarom? Heb dus zoizo al erg goede ervaringen met Canon. Ook wil ik erg graag de overstap naar SLR maken. Een goede vriend van me heeft de D60, en daar ben is erg van onder de indruk.
Beoordeling camera: 6,5
Waarom dit cijfer: De specs zijn in orde (5MP en 7x optisch zoom), maar de autofocus is erg traag (zelfs na de laatste firmware-update). Tevens is de beeldkwaliteit niet wat je zou verwachten van een 5 MP (mijn vorige camera, Canon Powershot G1 met 3 MP deed er eigenlijk niet voor onder, maar werd helaas gesloten uit mijn hotelkamer in Barcelona). Ook de kleuren die uit mijn Minolta komen halen het kwalitatief niet m'n oude canon. De behuizing voelt ook erg "my first sony" aan. Toch nog een 6,5 omdat hij me nog nooit in de steek heeft gelaten, en veel langer op een paar accu's doet dan Minolta zelf pretendeert!
Camera die ik wil gaan kopen: Canon 10D of zijn opvolger
Waarom? Heb dus zoizo al erg goede ervaringen met Canon. Ook wil ik erg graag de overstap naar SLR maken. Een goede vriend van me heeft de D60, en daar ben is erg van onder de indruk.
Verwijderd
camer op dit momen: fuij finepix s5000(1 week)
cijfer: 8
genoeg zoom en lekker in de hand liggend en veel acc. tevens doet ie erg lang met de batterijén.
cijfer: 8
genoeg zoom en lekker in de hand liggend en veel acc. tevens doet ie erg lang met de batterijén.
Verwijderd
Ik wil graag de Canon Powershot A60, om zijn mooie scherpe foto's, goede kleuren en omdat er veel in te stellen is... Dat vergeleken met de prijs (165 euro) lijkt me het een ideale camera... Helaas heb ik over een maandje of 2 pas genoeg geld ervoor, en dan issie waarschijnlijk er al uit (zag in het A60 A70 topic dat ze nu niet meer geproduceerd worden ofzo)
Damn.. Hopen dat ik 'm over 2 maand nog kan vinden
Damn.. Hopen dat ik 'm over 2 maand nog kan vinden