Ik heb afscheid genomen van mijn Minolta kit en analoge fotografie.. ben weer terug bij Canon (had meer dan 10 jaar geleden een EOS 1000 gekocht, mijn eerste AF camera na jaren van Praktica gebruik!
In de komende weken komt er ook nog wat glas bij natuurlijk:
* Sigma 24-70 EX f/2.8 DG
* Canon 70-200mm L f/2.8
* Canon 1.4 Ext II converter
En bij Mycom zag ik een Apacer Photo Steno Pro 512MB CF .. is dat wat?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Verwijderd
Lenzen: Sigma 24-135 f/2.8-4, Cosina 19-35 f/3.5-4.5, Canon 50mm f/1.8 mkII, Tamron 70-300 f/4-6.3
Flitser: Canon Speedlite 550EX
Overige: Remote control, Cokin creative filter system
De Tamron lens is momenteel in de verkoop en wordt vervangen door een Sigma 70-300 APO Macro Super II. Liever had ik de Sigma 80-400 Optical Stabilizer genomen, maar die is 5x zo duur
Verder staat er ook nog een 1:1 macro lens op het verlanglijstje. Waarschijnlijk een Sigma 105mm f/2.8
De 10D is een perfecte camera. Hij is snel, doet lang van zijn batterijen en de verwisselbare lenzen zou ik niet willen missen.
(waarbij ik mijn SB80-Dx als slave flitser kan gebruiken
Camera die ik wil kopen:
Nikon D70. Deze heeft volgens mij betere specs dan de 300D van Cannon, en ik kan de zut die ik nu heb voor mijn F65 (deels) blijven gebruiken.
Verwijderd
Batterijen: 4x 1800 Nihm
geheugenkaart: Compact Flash: 16 / 64 / 128 & 1 GB
Cijfer: 8.2
Beargumentatie: hij is erg licht en een goed formaat. hij levert goeie presaties qua scherpheid en sluitertijd en de batterijen werken er ook goed in
Verwijderd
Verwijderd
koop aub geen hp, krijg je spijt vanVerwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:25:
Ik zag een aanbieding van de HP C945. Dit lijkt mij een redelijke camera voor een redelijke prijs. Maar ik kan tot nu toe geen reviews van dit artikel vinden. Iemand die mij kan vertellen of dit een goede camera is of juist niet?
- Canon Powershot A70 (Nederlandse Versie)
- Dane-Elec 128 MB CompactFlash geheugen
- GP Powerbank Smart 2 + 4x2100mAh NiMH-accu's
- Externe CF-kaartlezer
- Tasje van een nog onbekend merk
Beetje goede keuze?
... he's gone.
Volgende week maar eens de Sigma 50-500 "Bigma" bestellen
canon powershot a60 sinds weekje of 2
Ik wil:
Op dit moment niets omdat ik nog nieuw ben met fotografie
Verwijderd
koop een 256 mb kaartje....oscarvdb schreef op 20 februari 2004 @ 20:25:
Van plan te kopen:Dit alles voor rond de 400 euro.
- Canon Powershot A70 (Nederlandse Versie)
- Dane-Elec 128 MB CompactFlash geheugen
- GP Powerbank Smart 2 + 4x2100mAh NiMH-accu's
- Externe CF-kaartlezer
- Tasje van een nog onbekend merk
Beetje goede keuze?
"Hey lens waar ga je met die fotograaf naar toe?"Alfisti schreef op 20 februari 2004 @ 20:33:
* Alfisti heeft een 300D
Volgende week maar eens de Sigma 50-500 "Bigma" bestellen
Is die lens niet onwijs zwaar? En heb je echt een 800mm lens nodig?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Bijna 50cm lang en weegt bijna 2 kilotazzman schreef op 20 februari 2004 @ 21:53:
[...]
"Hey lens waar ga je met die fotograaf naar toe?"![]()
Is die lens niet onwijs zwaar? En heb je echt een 800mm lens nodig?
Helaas heb ik die afstand nodig ja, bij autosport sta je tegenwoordig steeds verder naast de baan
Ik heb eerst nog gedacht aan de 70-200 2.8 van Sigma met 2.0 TC maar iedereen raadt de 2.0 TC's af.
Zou een 100-400mm IS niets voor je zijn? Zowiezo 640mm op een 10D en met 1.4x Ext II zit je op 896mm. Lever je wel een stop in maar dat zou met IS en een iets hogere ISO setting wel te compenseren moeten zijn.
Hij heeft wel IS en is een haarscherpe L lens. Vuil gevoelig? Dat valt echt wel mee hoor - daar is het juist ook een L lens voor, welke doorgaans wat bestandiger zijn tegen weer en vuil dan consumenten lenzen.Phreak schreef op 21 februari 2004 @ 16:05:
Die 100-400 heeft schuifzoom en das nogal pauper (ook vuil-gevoelig).
Krijgen.
Vanmiddag heb ik een Canon Digital IXUS 400 gekregen van de baas! /-\o_
Best klein apparaatje....
Whatever.
Verwijderd
Batterijen: 4x 2000 Nihm & 4x 2200 Nihm
Geheugenkaart: 16mb SD & 256mb SD
Cijfer: 7.2
Beargumentatie: de 10x zoom deed mij overhalen deze te kopen, net als de snelste auto focus ter wereld.
Deze auto focus laat het alleen nog wel es afweten.
Hij heeft ook een manul focus maar dat moet je doen d.m.v. de hele tijd op een knopje te drukken.
Ik heb liever dat ik gewoon kan draaien aan het objectief
Ik loop nu alleen tegen het probleem dat het apparaat erg veel van dat Purple gedoe geeft op de foto's wat bewerken van de foto's weer een MUST maakt!
En op hogere iso waardes(lees: 400(tevens max van de camera) ERG veel ruis!
Voordeel is wel weer dat hij veel handmatige instellingen heeft.
Van plan om te kopen ben ik de Nikon D70 o.a. om zijn verwisselbare objectieven en hogere iso waardes.
Tevens spreekt mij de snelle flits ook erg aan!
En nog een zooi opties.
Maar die camera is niet voor niks ongeveer 3x zo duur als de gene die ik nou heb.
Maar die camera komt pas in half maart uit duss nog even kwijlen op de samples
http://www.dpreview.com/news/0401/04012805nikoncp8700.asp
Sensor 2/3", 8.31 million total pixel CCD
Effective pixels 8.0 million
Lens • 8x zoom
• 35 - 280 mm
• F2.8 - F4.2
• 14 elements in 10 groups, two glass moulded ED elements
Digital zoom Up to 4x
Focus areas • Auto select (five area)
• Manual select (five area)
Focus modes • Continuous AF
• Single AF
• Manual focus
Focus range • Normal: 50 cm to Infinity (19.7 in to Infinity)
• Macro: 3 cm to Infinity (1.2 in to Infinity)
AF assist lamp Yes, automatic
Maar ik wacht nog even af, laat de markt even zijn werk doen zodra de D70 uit is.
Ik hoop op aanbiedingen en stunts....
Maar zover ik naar de specs kijk, heeft de Nikon mijn voorkeur.
Ik heb nu een Canon S20. Dit was 1 van de eerste 3 megapixel camera's en heeft een aantal kinderziektes in zich die niet door firmware upgrades opgelost kunnen worden. Foto's in sneeuw worden vaak te blauw/paars en sommige kleur-combinaties lijken de S20 in de war te brengen. Voor huis-tuin en keuken is het wel een goede camera, echter wil je meer experimenteren dan is deze minder geschikt. Spelen met focus is niet mogelijk.
De metalen body vind ik echter wel prettig, voelt stevig aan.
Maar wegens gezinsuitbreiding wil ik wat meer speciale foto's maken en weer wat meer gaan experimenteren, dus daarom heb ik een DSLR in het vizier !
[ Voor 57% gewijzigd door Xymox op 01-03-2004 10:57 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Camera die ik wil gaan kopen: Weet ik nog niet, denk een DSLR
Beoordeling: 8
Waarom dit cijfer?: Perfecte camera, op de focus na!
Die vind ik toch zo zwaar waardeloos. Als je niet buiten bent, is focussen als lastig, het schiet echt voor geen meter op.
En de manual focus is een lachertje! Slaat nergens op die hele functie, het enige waar die handig voor is is voor een focus lock.
Ik ben dan ook héél rustig aan op zoek naar een camera waarbij je -echt- door de lens kijkt, en niet via een LCD schermpje. Misschien dat dan in ieder geval de focus issues wat beter zijn. Verder ben ik namelijk 100% tevreden over mijn huidige camera.
Foto:

En nog een paar 1000 anderen
Dit is echter de meest recente gepubliceerde foto.
Precies.tazzman schreef op 21 februari 2004 @ 16:11:
[...]
Hij heeft wel IS en is een haarscherpe L lens. Vuil gevoelig? Dat valt echt wel mee hoor - daar is het juist ook een L lens voor, welke doorgaans wat bestandiger zijn tegen weer en vuil dan consumenten lenzen.
Een L van Canon is van veel betere kwaliteit. Daar kan een Sigma (zeker met zo'n groot bereik) gewoon echt niet tegenop. En ook nog IS.
Dan zou ik persoonlijk toch even doorsparen.
Verwijderd
Foto's o.a. op www.R17.nl && TomDeeDom.com
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
maartOMX2000 schreef op 01 maart 2004 @ 20:29:
Ik wacht (zoals altijd), op de Canon Pro 1. Ik heb zo mijn vermoeden dat dat een van de betere 8 MP camera's (non SLR) wordt in de pro-sumer classe. Alleen een release date is nog onbekend...
Nu nog de Canon 1.4 Ext II
Heb nu een Fuji Finepix 2800Z en een Canon Powershot A80
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
Beide 800x600 formaat
http://users.pandora.be/huibke/100_920.jpg
http://users.pandora.be/huibke/100_917.jpg
Deze lente ga ik daarom een Canon EOS 300D halen, omdat het nu maar in één keer echt goed moet gebeuren voor de komende (vele) jaren.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
WOOOOOOW.... Waar heb je hem besteld/vandaan? Denk dat ik hem eind deze maand maar eens ga bestellen.Verwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 12:13:
@OMX2000 : Ik heb mijne Pro1 sinds gisteren en hij bevalt me prima!
Beide 800x600 formaat
http://users.pandora.be/huibke/100_920.jpg
http://users.pandora.be/huibke/100_917.jpg
Ik wacht op de eerste europese ervaringen met de Nikon en dan ga ik een beslissing nemen.
Wat ik me wel afvraag is welke zoomlens ik nu moet nemen om in een dierentuin, waar je een behoorlijk eind van de dieren staat toch een goede close-up foto kunt maken.
Koffie en meer...
Sony DSC P50 2.1 MP 3x optische zoom met 128 MB / 32 MB MS, 4x 2300 mAh GP AA
Cijfer 7
Dit omdat de AF van het beestje ruk is (macro-opnames zijn niet mogelijk: hij stelt scherp op de achtergrond), hij best wel traag is (7 seconden opstart, 3 seconden tussen elke opname en 2 seconden scherpstellen), mooie plaatjes aflevert en 300 nette foto's heeft afgeleverd op mijn laatste vakantie.
Ga voor:
Canon EOS 300D + 18-55mm EF-S kit
Ik heb nog een 28-70mm Canon EF en een Cosina 70-300mm EF lensset die daar prima op passen. De oude 35mm camera is est en dit lijkt mij de geschikte opvolger voor de komende 17 jaar (zo lang die die oude EOS650 mee
[ Voor 47% gewijzigd door Ravhin op 04-03-2004 13:05 . Reden: voldaan aan criteria... nu! ]
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Bij de EOS 300D zit een POV van 1,6 waardoor de 200mm lens plaatjes levert van een 320 mm. Daar moet je genoeg aan hebben, had ik ook met mijn 35mm EOS 650 met 70-300 lens.Masselink schreef op 04 maart 2004 @ 12:56:
Wat ik me wel afvraag is welke zoomlens ik nu moet nemen om in een dierentuin, waar je een behoorlijk eind van de dieren staat toch een goede close-up foto kunt maken.
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Verwijderd
Ik heb gehoord dat een fotowinkel ook al een paar exemplaren had staan, dus ze beginnen te komen.
Verwijderd
heerlijke camera tot nu toe, kan flink instellen en mooie kwaliteit foto´s
alleen een kort vraagje over de batterij, in de manual staat dat je die er uit moet halen als je de camera een poosje niet gebruikt..is dit echt zo, of maakt t niet zoveel uit?
Ja dat klopt wel maar met een poosje bedoelen ze waarschijnlijk een half jaarVerwijderd schreef op 04 maart 2004 @ 14:08:
ik heb sinds gister de s50 (zwart)
heerlijke camera tot nu toe, kan flink instellen en mooie kwaliteit foto´s
alleen een kort vraagje over de batterij, in de manual staat dat je die er uit moet halen als je de camera een poosje niet gebruikt..is dit echt zo, of maakt t niet zoveel uit?
Weekje of 4 moet niet uitmaken volgens mij.
Ach dat valt allemaal wel mee.. Dat geklaag op DPReview.com moet je maar met een correltje zout nemen - die mensen weten soms ook echt niet waarover ze mekkeren.Ravhin schreef op 04 maart 2004 @ 12:57:
Heb nu:
Sommigen zijn niet zo tevreden met de AF, maar die is gelijk aan die van de EOS D10 en daar heb ik al heel wat mooie plaatjes mee gezien (zie signature...).
AF snelheid wordt namelijk ook grotendeels bepaald door de lens die je gebruikt. Mijn Sigma 24-70 f/2.8 EX DG is geen AF snelheids monster op mijn 10D (om het maar even zachtjes uit te drukken).. maar pak ik mijn EF 70-200mm f/2.8 L USM dan is de AF indrukkend snel!
Verwijderd
en ik lekker voor inkoopsprijs!
gr menno
Verwijderd
Dus dan heeft hier posten niet echt zin.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 14:19 ]
Verwijderd
ik heb hem al ff voor 345€ btw in en thuis geleverdVerwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 18:23:
Mijn camera nu is canon P A60.. ik wil heb al rondgekeken en wil nu voor mezelf de Finepix S5000.. alleskunner voor nu maar €375 (www.camerazaak.nl)..
en ik lekker voor inkoopsprijs!
gr menno
Heb ook nog een Nikon F60 als analoog waarmee ik het artistiekere werk doe
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Camera die ik wil gaan kopen: NVT, ben tevreden, maar die Canon EOS 300D of Nikon D70 zijn wel njammie, dus wie weet
Beoordeling: 8.5
Waarom dit cijfer?: Dik tevreden met toestel, heeft wat tekortkoming, meest iritante daarvan is slechte focus bij slecht licht door ontbreken assist lampje (zoals de voorgaande S602Z gebruikers in dit topic al gepost hadden)...
Verwijderd
Van plan om te kopen: Canon Powershot A60. Genoeg instelmogelijkheden mocht ik toch verslingerd raken aan het fotograferen, maar ook zeer goede foto's op de automatische instellingen.
Wel leuke camera, maar moet hem hier en daar nog wat ontdekken. Heb hem al wel weer een tijdje, een jaar ofzo, alleen mooie plaaten maken blijft moeilijk
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ga nu denk voor de pro1, maar ik wil hem nog zien in't echt. bestel hem eind april
www.casarodriguillo.com
Ik heb eerst een Canon Powershot A40 gehad...en die foto's waren me toch een beetje 'helderder'. Het grootste voordeel van de Minolta is gelijk ook een beetje zn nadeel...Doordat de camera zo klein is...is ie moeilijk stil te houden.
Minolta Dimage XT
3.2 MP....3x optische zoom en 4x digitale zoom.
[ Voor 4% gewijzigd door Mich007 op 20-03-2004 18:04 ]
wordt vervangen door de Nikon D70
Over de A2 en de 7Hi ben ik erg tevreden. De A2 is natuurlijk nog wat beter met z'n anti-shake (mijn redding op de CeBIT) en de hoge resolutie EVF. De Coolpix 4500 vond ik teleurstellend. De bediening zuigt als je een Dimage 7x/Ax gewend bent en het ruisniveau vond ik erg hoog (veel hoger dan de Dimage).
In de toekomst wil de nieuwe Dimage 7x/Ax groothoek en tele opzetlenzen van Konica Minolta gaan aanschaffen, zodat ik een bereik krijg van 22mm tot 300mm.
Verwijderd
van plan te kopen : sony DSC-W1 of IXUS 430
'k zal nog ff moeten wachten tot er een review te vinden is van diene sony
we wachten rustig af en sparen lekker verder
Verwijderd
Van plan te kopen: N.v.t.
Cijfer: 6,5
Waarom zo laag. De camera maakt op zich prima foto's maar reageert nogal traag.
Hij stelt niet al te snel scherp en de flitser die er op zit is veel te fel en kan niet aangepast worden. Het is eigenlijk een 3 Megapixel camera, maar door interpolatie komtie op 4 megapixels. Ook kan hij absoluut niet tegen beweging, zelfs de kleinste trilling zorg voor een wazig beeld. Maar ik ben er tevreden over, je moet toch wat.
Camera die ik wil gaan kopen: Op het moment nog niet. Camera voldoet nog goed, maar in de toekomst ga ik voor een digitale spiegelreflex.
Beoordeling: 9
Waarom dit cijfer?: Ben er heel erg tevreden over. Als ik meer binnen zou fotograferen zou het cijfer lager uitvallen, want daar is de camera niet echt een topper voor, maar gelukkig ben ik een buitenfotograaf (voornamelijk gebouwen en natuur)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Beoordeling: 9
3.2Mpix, 3x opt. zoom, compactflash
Ik ging voor de A70 vanwege de makkelijke bediening en ook de handmatige mogelijkheden. De A75 kwam net uit en voegde een groter 1.8" display met 110.000 pixels toe (was 67.000). Verder een 9-voudige meting ipv 5, wat programma voorkeuzes en uitgebreidere USB (ik hoop compatibel met 'on-the-go' wat ook op sommige mp3 hd-spelers zit).
De 4 standaard penlites vervangen voor 2300mAh NiMH batterijen, goed voor 800 foto's volgens het boekje. Het display is schitterend. De flitser presteert ver boven verwachting (en spec van 4.5m).
De bediening en het menu werkt echt intuitief, af en toe kijk ik eens in het boekje wat er nog meer kan
http://www.powershot.com/powershot2/a75/index.html
Nu heb ik een Canon PowerShot S230 (Ixus V3). Daar ben ik behoorlijk tevreden mee, voor wat ik ermee doe volstaat hij prima. Maar als ik nu een camera zou kopen, was het een Ixus II geweest. De reden is dat die nog iets kleiner is en met SD kaartjes werkt. SD is wel iets duurder, maar ik heb er al een paar van, en ze passen ook in mijn Palm, wat ik een groot voordeel vind.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
met 128 MB CF en GP 1800 batterijtjes
gekregen van mijn moeder
we weten beiden niet meer waarvoor ik hem eigenlijk had gekregen.. wel grappig
Nog een vraag, die fotos krijgen alemaal een nummer, maar asl je die fotos van je cam afhaalt begind hij dan weer bij 0? want dan zou hij als ik die fotos in een andere map plaats overschrijven met die fotos die er al stonden?
[ Voor 22% gewijzigd door darkdesign op 24-03-2004 16:59 ]
Als je eerst even het handleidingboekje doorneemt en dan pas vragen gaat stellen. Is wel zo prettig.darkdesign schreef op 24 maart 2004 @ 16:54:
Ik ben net trug van de winkel, ik heb de canon A60 opgehaalt nadat ik had beslote die te kopen (d0h). ik heb al een paar fotos gemaakt, zien der heel netjes uit, maar sommige fotos zijn nog wazig, dus moetik maar is int boekje kijke om te zien hoe ik ddat moet instellen. macro vindik ook moeilijk (omda ik het nie helemaal snap) want sommige zijn super scherp en andere zijn weer zwaar wazig. ik zal een paar fotos uploaden.
Nog een vraag, die fotos krijgen alemaal een nummer, maar asl je die fotos van je cam afhaalt begind hij dan weer bij 0? want dan zou hij als ik die fotos in een andere map plaats overschrijven met die fotos die er al stonden?
Bij macro foto's exact hetzelfde op de foto zetten vanaf zelfde locatie (liefst met statief (als het maar stabiel staat)) en dan kijken of je nog verschil hebt in de scherpte van de foto's.
Verwijderd
darkdesign schreef op 24 maart 2004 @ 16:54:
Ik ben net trug van de winkel, ik heb de canon A60 opgehaalt nadat ik had beslote die te kopen (d0h). ik heb al een paar fotos gemaakt, zien der heel netjes uit, maar sommige fotos zijn nog wazig, dus moetik maar is int boekje kijke om te zien hoe ik ddat moet instellen. macro vindik ook moeilijk (omda ik het nie helemaal snap) want sommige zijn super scherp en andere zijn weer zwaar wazig. ik zal een paar fotos uploaden.
Van plan te kopen: Een Canon Powershot, G5 of S1 IS.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Wat? is het zo'n rare vraag dan
naja, hier zijn de fotos, iemand surgesties?
http://members.lycos.nl/visionfotos/IMG_0046.jpg
http://members.lycos.nl/visionfotos/IMG_0028.jpg
Ahh wat een lieve hondjes
Verwijderd
lees eerst je handleiding eens...darkdesign schreef op 24 maart 2004 @ 17:30:
[...]
Wat? is het zo'n rare vraag dan?
naja, hier zijn de fotos, iemand surgesties?
http://members.lycos.nl/visionfotos/IMG_0046.jpg
http://members.lycos.nl/visionfotos/IMG_0028.jpg
Ahh wat een lieve hondjes(
)
Verwijderd
dit kun je beter in een ander topic doen, dit topic is om je camera te postendarkdesign schreef op 24 maart 2004 @ 19:22:
Heb ik gedaan, en ik snap het nu al wat beter. Maarja het blijft oefenen.
Nee, want hier ging het gesprek over dus ik post het hier, nu back on topic.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:58:
[...]
dit kun je beter in een ander topic doen, dit topic is om je camera te posten
[ Voor 72% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 25-03-2004 13:07 ]
Mijn volgende digicam wordt sowieso een Canon PowerShot. De foto's en ervaringen van andere gebruikers spreken mij erg aan. Waarschijnlijk wordt dit een PowerShot A70 of A80.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
En hoe bevalt ie inmiddels? Heb je last van "diagonale ruis"? Ik heb de mijne net besteld, volgende week binnen als het goed is. Ik heb ook maar een 1 GB microdrive erbij genomen. Ik hoop de bevindingen binnenkort met het GOT publiek te kunnen delen. Trouwens opvallend weinig actieve 8MPix camera topics, jammer...Femme schreef op 22 maart 2004 @ 15:05:
Ik heb sinds vorige week een Dimage A2 met BP-400 battery pack, 1GB Compact Flash en een B+W polarisatiefilter. Verder heb ik nog een Dimage 7Hi en een Nikon Coolpix 4500 maar die wil ik beide verkopen. Hiervoor heb ik een Dimage 7, Coolpix 990 en Kodak DC265 gehad.
Over de A2 en de 7Hi ben ik erg tevreden. De A2 is natuurlijk nog wat beter met z'n anti-shake (mijn redding op de CeBIT) en de hoge resolutie EVF. De Coolpix 4500 vond ik teleurstellend. De bediening zuigt als je een Dimage 7x/Ax gewend bent en het ruisniveau vond ik erg hoog (veel hoger dan de Dimage).
In de toekomst wil de nieuwe Dimage 7x/Ax groothoek en tele opzetlenzen van Konica Minolta gaan aanschaffen, zodat ik een bereik krijg van 22mm tot 300mm.
Verwijderd
ga naar dpzOMX2000 schreef op 26 maart 2004 @ 18:41:
[...]
En hoe bevalt ie inmiddels? Heb je last van "diagonale ruis"? Ik heb de mijne net besteld, volgende week binnen als het goed is. Ik heb ook maar een 1 GB microdrive erbij genomen. Ik hoop de bevindingen binnenkort met het GOT publiek te kunnen delen. Trouwens opvallend weinig actieve 8MPix camera topics, jammer...
Heb goede verhalen over dit cameratje gehoord , en hij
ziet er mooi uit , en is compact .
Geef even een paar tientjes meer uit en je hebt een Ixus 500.KunDun schreef op 26 maart 2004 @ 19:56:
Ik ga voor dat ik op vakantie ga in juni , een Ixus 400 kopen .
Heb goede verhalen over dit cameratje gehoord , en hij
ziet er mooi uit , en is compact .
Verwijderd
zow en wat wordt je daar beter van?RLB schreef op 26 maart 2004 @ 20:36:
[...]
Geef even een paar tientjes meer uit en je hebt een Ixus 500.
Je gaat er financieel een paar tientjes op achteruit, maar dan heb je 't nieuwe flaggenschip van de Ixus serie (prestige, als je daarom geeft), 5 megapixel (prints tot op A3 formaat), handige nieuwe print/share optie, movieprint optie en 640 x 480 filmresolutie.
Verwijderd
die 5mp op zelfde ccd levert wel weer meer ruis opRLB schreef op 26 maart 2004 @ 20:56:
[...]
Je gaat er financieel een paar tientjes op achteruit, maar dan heb je 't nieuwe flaggenschip van de Ixus serie (prestige, als je daarom geeft), 5 megapixel (prints tot op A3 formaat), handige nieuwe print/share optie, movieprint optie en 640 x 480 filmresolutie.
Zet je 'm 's nachts en dergelijke lagerVerwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 21:22:
[...]
die 5mp op zelfde ccd levert wel weer meer ruis op
Verwijderd
1 standje? dat is direct op 2mp (1600x1200)RLB schreef op 26 maart 2004 @ 21:30:
[...]
Zet je 'm 's nachts en dergelijke lagerLife is all about the choices you make.
Iedereen maakt wel eens een fout. Apologies accepted.
Wel vreemd dat hij niet op 4 mp kan.
Verwijderd
mijn s400 kan enkel 4mp, 2mp of lager....dus eigenlijk ben je dan genoodzaakt op 4 mp te schietten....terwijl de s500 wel 3 mp kan. Dat is dan wel weer een groot voordeelRLB schreef op 29 maart 2004 @ 17:14:
[...]
Iedereen maakt wel eens een fout. Apologies accepted.
Wel vreemd dat hij niet op 4 mp kan.Maar ja, zo stimuleren ze weer de verkoop van CF kaarten.