[Digit. Camera] Welke heb je? of ben je van plan te kopen

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
Het is de bedoeling hier te vermelden welke Digitale Camera je hebt, en evt. wilt gaan kopen, graag ook een beoordeling van de Camera.
En indien mogelijk een foto gemaakt met de camera.

Zo moet het er ongeveer uit zien:

Huidige Camera: (Merk) (Type)
Camera die ik wil gaan kopen: (Merk) (Type) (Prijs)
Beoordeling: 1-10
Waarom dit cijfer?: Omdat:.....
Foto: www.mijnhuidigecamera.nl/foto1.jpg

Meer info zoals opzetlenzen etc. altijd welkom

Het is NIET de bedoeling om info over je Analoge Camera te geven dat kan hier: [rml][ fotocamera] Welke analoge fotocamera heeft de tweaker?[/rml]

Mijn Specs:

Huidige Camera: Canon PowerShot S30
Camera die ik wil gaan kopen: Minolta Dimage Z1 - € 414 of Panasonic Lumix 4 MP 12x Optische zoom typenr kwijt:P
Beoordeling: 8,5, Omdat het gewoon een hele goede camera is, alleen voor mij is de zoom niet genoeg (vandaar aanschaf Z1, 10x optische zoom ipv 3x optische zoom op S30)
Foto: Niet Beschikbaar

[ Voor 20% gewijzigd door Reanimation op 08-10-2003 22:45 ]

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Olympus C220-Zoom
3x optische zoom
2.1 megapixel
werkt fijn, kwaliteit is goed genoeg, enneh... doet wat ie moet doen :)

beoordeling 7.5

En dat is ook de reden dat ik nu nog geen nieuwe wil/hoef te kopen

[ Voor 28% gewijzigd door MetZyZteM op 22-09-2003 15:40 ]

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

Canon Powershot G3
Canon D - serie
Beoordeling: 8 omdat ik nog een beginner ben met 't fotograferen, moet nog in de cam groeien om het zo maar te zeggen :)
Foto
Afbeeldingslocatie: http://www.mdt.tech.nhl.nl/users/rooij100/lizard.jpg
of bedoel je een foto van de cam? :)

• Reanimation
RSP schreef op 22 September 2003 @ 15:42:
Canon Powershot G3
Canon D - serie
Beoordeling: 8 omdat ik nog een beginner ben met 't fotograferen, moet nog in de cam groeien om het zo maar te zeggen :)
Foto
[afbeelding]
haha nee dit is goed (mooie foto trouwens) een foto van de camera is altijd welkom, maar het liefst een foto gemaakt met de camera

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Huidige Camera: Sony DCS-S75
Cameria die ik aan het kopen ben: Canon 10D - 1530 euro (zonder lenzen & CF)
Beoordeling: 6 (huidige sony)
Foto: zie www.dpreview.com

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Pentax 33L
3,2 megapixel

http://www.kieskeurig.nl/.../Pentax%20Optio%2033L.htm

en op die site geven ze een 8,6 dan ga ik met hun mee want hij is echt wel super
je kunt ook het lcd scherm draaien om een foto van je zelf te maken of om de hoek een foto te maken echt mooi hoor

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Huidige camera: Minolta Dimage F100
Camera die ik ga kopen: geen, houd voorlopig deze. :)
Beoordeling: 7,5 omdat het een fijne cam is die ik goedkoop heb kunnen aanschaffen ivm een nieuw model, nl. de F200. Foto's van bewegende objecten zijn in de auto stand vaak niet echt scherp.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 12:43

shameblaster

BB4E^Cons

Huidige Camera: Canon powetshot A60
Camera die ik wil gaan kopen: Geen spaar voor mp3speler
Beoordeling: 8
Waarom dit cijfer?: Omdat het een fantastische beginners camera is waarmee je veel auto kan instellen maar ook handmatig. en de macro afstand is fantastish 5cm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/shameblaster/Foto%200015.jpg

Cons:::BB4E

Verwijderd

Mijn huidige Camera: Canon Powershot A200
Deze heeft 2,1 MP en 4,1 maal digitale zoom (helaas geen optische).
Cijfer: 8
Waarom? Cameraatje is simpel te gebruiken voor een beginneling en de kwaliteit van de foto's is ook goed. Bij zoomen wordt het natuurlijk wat minder. Verder heeft deze een heleboel intel mogelijkheden voor als je zelf wat meer wil gaan experimenteren.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Huidige camera: Fuji FinePix s602z
Camera die ik wil kopen: Weet ik nog niet. Ik zit wel aan een dSLR te denken.
Het is een prettige camera om mee te werken maar er zijn een paar dingetjes waar ik niet echt blij mee ben. Wanneer je inzoomt op een object dan krijg je last van het 'barrel-distortion' en dat irriteert.
Het scherpstellen gaat perfect maar niet als er weinig licht is, dan moet je handmatig gaan scherpstellen en omdat je naar een LCD kijkt kun je niet goed bepalen of een foto wel scherp is dus dat is altijd maar een beetje de vraag als je de foto's gaat bekijken.
Voor de rest is het een toppertje. :)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=330703

[ Voor 8% gewijzigd door bazs2000 op 22-09-2003 16:05 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

nu: Olympus C5050
sparende voor: Canon EOS 10D

was een beetje snel :)
cijfer: 7.5
redelijk goed instelbaar voor zo'n cam (semi-slr)
maar het zoombereik valt nogal tegen.
en nogal wat last van CA al is dat weg te werken..

10D omdat ik meer wil en omdat ik ruis niet liev vind.. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Ra5a op 22-09-2003 21:28 ]

Imperfectionist.

Verwijderd

Huidige Camera: Olympus C-4000 Z
Camera die ik wil gaan kopen: NVT
Waarom dit cijfer?: Goede punten zijn de vele manuele instel mogelijk heden maar ook goede automatische en macro functies. Helaas heeft de camera moeite om in het donker scherp te stellen.

Verwijderd

Op user gesorteerd
Op camera gesorteerd

Helaas niet helemaal up-to-date.

Links doen het niet meer... |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 16:14 ]

• dArtagnan
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 16:12:
Op user gesorteerd
Op camera gesorteerd

Helaas niet helemaal up-to-date.

Links doen het niet meer... |:(
Koraalduivel in "Digitale camera foto's deel 20"

Lijkt me trouwens een erg doelloos topic. Je kunt beter even wachten op het programmatje van HunterPro (of vragen hoe het er mee staat) dan dat hier iedereen zijn camera gaat neerzetten.

• Reanimation
Koraalduivel schreef op 22 September 2003 @ 17:26:
[...]

Koraalduivel in "Digitale camera foto's deel 20"

Lijkt me trouwens een erg doelloos topic. Je kunt beter even wachten op het programmatje van HunterPro (of vragen hoe het er mee staat) dan dat hier iedereen zijn camera gaat neerzetten.
Doelloos??? het is toch leuk om te weten welke dig. camera de tweaker heeft, en of ie er tevreden over is... verder is door het cijfer+opmerking het misschien handig voor tweakers die nog geen cam hebben en via de cijfers gaan kijken waar mensen tevreden over zijn.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
MIjn cam: Nikon Coolpix 4300
Afbeeldingslocatie: http://www.europe-nikon.com/uploads/njp/products/APFinder_Japan/PPDD/Medium_171x117px/Coolpix4300/e4300front.jpg
Is een goede cam, zeker de manuele modsu, daar is alles in te stellen( F, sluiter...). Een nadeel is de nachtkiekjes, daar zit snel wat ruis op. Ook is zijn accu echt zwak. Hij ligt zeer goed in de hand en volet stevig aan. De flitser is iet of wat te sterk als ie in auto-mode werkt. Ik maak er de beste kiekjes in manual mee.
Score 7.5.

Wat ik ga kopen? Een degelijke cam van rond de 250€. Want mijn coolpix is wat te duur voor overal zomaar te sleuren.

vb pic Afbeeldingslocatie: http://juan.be/pics/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://juan.be/pics/5.JPG

Dit is maar op 2mpix.

[ Voor 25% gewijzigd door jvvv op 22-09-2003 18:54 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ik wil graag een digitale camera, maar mijn grootste eis is:
Er moet een onderwaterbehuizing voor bestaan. Mijn grootste hobby is duiken... Zodoende vallen er al een hele zooi af :)

Mijn voorkeur gaat uit naar Canon (voor bijna elk model wel een onderwaterbehuizing), goede lenzen... Tja, ze zijn natuurlijk in de foto-industrie groot geworden (ook daarom vallen al een aantal merken af). Type? Nog geen idee! Een Ixus model (3 of 4) ligt op dit moment wel heel erg in het voordeel. Misschien een uit de G-serie. Moet nog wat resultaten afwachten.

We have just one world, but we live in different ones...

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:43

dbzfan

Nee.

Huidige Camera: Canon PowerShot A60
Camera die ik wil gaan kopen: Ben tevreden met de huidige :)
Beoordeling: 8,5. Ben zeer tevreden over de fotokwaliteit en de kwaliteit van de filmpjes. Goed macromodus, en handmatige diafragma en sluitertijd keuze. Perfect dus :)
Foto: Zie signature

• Reanimation
Nulnulnix schreef op 22 September 2003 @ 18:54:
Ik wil graag een digitale camera, maar mijn grootste eis is:
Er moet een onderwaterbehuizing voor bestaan. Mijn grootste hobby is duiken... Zodoende vallen er al een hele zooi af :)

Mijn voorkeur gaat uit naar Canon (voor bijna elk model wel een onderwaterbehuizing), goede lenzen... Tja, ze zijn natuurlijk in de foto-industrie groot geworden (ook daarom vallen al een aantal merken af). Type? Nog geen idee! Een Ixus model (3 of 4) ligt op dit moment wel heel erg in het voordeel. Misschien een uit de G-serie. Moet nog wat resultaten afwachten.
Ik denk dat je het beste juist een Canon Powershot A60(€ 249)/A70(€ 349) of A80(€389) kan kiezen

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:15

YellowCube

Wait...what?

Nu:Pentax EL2000
Toekomst: een DSLR (liefst minolta aangezien ik daar alle spullen voor heb)

Spiegelreflex, goede kleuren, prima macrostand, witbalans werkt perfect,goede accu en daarmee lang actief, kantelbaar LCD scherm, timelapse opname mogelijkheid, snelle autofocus en korte reactietijd tussen indrukken en foto, robuust (werkte bij -20 nog steeds op acceptabele manier)

Nadeel: veel ruis in donkere partijen, firmware raakt weleens in de war

Afbeeldingslocatie: http://www.pentax.ru/store/listok_new/listok/images/el2000.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door YellowCube op 22-09-2003 19:20 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Huidige Camera: Canon Powershot A70
Een zeer goede camera waar ik heel goed mee overweg kan, macro modus en video mode zijn heel erg goed. Enige nadeel van de camera is dat er betrekkelijk weinig zoom op zit voor vliegtuigen te fotograferen. Cijfer 8,5. Ik hoef nog geen nieuwe camera, deze heb ik van de zomer nog gekocht.

Hoe post je trouwens pics zonder er een site voor te hebben, omze op te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 19:19 ]

• shameblaster
  • Laatst online: 06-02 12:43

shameblaster

BB4E^Cons

uhh, niet je moet een url hebben

Cons:::BB4E

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb een Olympus E-10 (cijfer 9)
en een Fuji Finepix 2800z (cijfer 7)

Afbeeldingslocatie: http://www.olympusamerica.com/img/product/hugeE10back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nightowlcamera.com/products/finepix-2800.jpg

ga binnenkort de nieuwe canon ixus i bestellen, 4 megapixel in de handpalm :) gewoon handig om altijd bij je te hebben

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk op 22-09-2003 19:33 ]

• Foxke
  • Niet online
Huidige Camera: Fuji Finepix S602Z
Camera die ik wil gaan kopen: Geen, ben tevreden met deze :)
Waarom dit cijfer?: Het is een leuke camera met aardig wat functies erop, goede kwaliteit foto's en vrij simpele bediening. een goede prijs/kwaliteits verhouding
Foto: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10916/full.jpg

• Reanimation
Foxke schreef op 22 september 2003 @ 19:33:
Huidige Camera: Fuji Finepix S602Z
Camera die ik wil gaan kopen: Geen, ben tevreden met deze :)
Waarom dit cijfer?: Het is een leuke camera met aardig wat functies erop, goede kwaliteit foto's en vrij simpele bediening. een goede prijs/kwaliteits verhouding
Foto: [afbeelding]
Hele mooie foto, is dat Six Flags? zoja kan je me dan meer foto's geven (via mail ofzo)

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Huidige Camera: Sony DSC-717 (Sony DSC-P7 als compacte cam)
Waarom dit cijfer?: Omdat: + Veel instellingen, goede kwaliteit/prijs -Geen verwisselbare lenzen, geheugen blijft duur
Foto: http://www.pbase.com/cameras/sony/dscf717 <- niet van mij maar foto's zat

[ Voor 54% gewijzigd door Maartenvs op 24-09-2003 22:24 ]

Verwijderd

Cooplix 5700

cijfer 8

Bijzonder matig in het donker (bijna niks te zien in display), verder een topcamera.

Hier ééntje die wel redelijk gelukt is:

Afbeeldingslocatie: http://www.lupje.nl/foto/maantje.jpg

Een beetje blurrie wegens lange sluitertijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 19:52 ]

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Huidige Camera: Hewlett - Packerd C618
Toekomstige camera: Ben tevreden met deze
Cijfer: 7,5

Heb de camera eind 2000 d8 ik gekocht. Het was een van de eerst betaalbare 2 megapixel modellen met optische zoom (4x). In de automodus fotograferen geeft zeer goede resultaten, manueel krijg ik het haast niet beter. Lcd scherm geeft een goed beeld, helaas wel 2 dooie pixels erop :( . Een nadeel vind ik wel dat de afdrukvertraging heel groot is, om en nabij de anderhalve seconde en hij vreet batterijen. 4 duracells M3 in 20 minuten zonder het schermpje aan, niet normaal gewoon. Maar voorderest prima ding.

Ps: De pentax 618 is exact gelijk aan deze camera met een ander merkplaatje erop.

Somewhere in Europe...

Verwijderd

shameblaster schreef op 22 September 2003 @ 19:24:
uhh, niet je moet een url hebben
Dus zonder eigen site geen mooie fotos posten??? Is er geen andere oplossing????

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 22 September 2003 @ 20:07:
Dus zonder eigen site geen mooie fotos posten??? Is er geen andere oplossing????
Tuurlijk wel. :)
http://picserver.student.utwente.nl/?action=news

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:05
Nu: Ricoh Caplio RR10 (2 MP, 2x optisch zoom, SD kaart, Li-ion batterij)

Beoordeling: 8,5 (lage prijs, compacte machine, eenvoudig in gebruik, macro vanaf 2 cm)

Later: Ik heb 110 euro betaald voor de Ricoh, om te leren wat ik later wil kopen. Na een 1000-tal foto's weet je het wel: even compacte machine, even goede macro maar 3 megapixel, 4x optische zoom, krachtigere flits, betere batterij, lichtsterkere lens en volop manuele instellingen. Kortom: een doorgroei camera en geen klik-en-klaar toestel. Voorlopig heb ik de Pentax Optio 450 op het oog maar een aankoop kan wachten want de prijzen blijven zakken en de Ricoh voldoet meestal.

Afbeeldingslocatie: http://www.prepressure.com/stuff/vlinder.jpg

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nu: Nog geen digitale camera
Toekomst: Olympus C-740 UZ
Waarom: Omdat ik graag een camera wil met een goede optische zoom, en deze heeft er een van maarliefst 10x. Bovendien wordt hij in reviews vaak goed beoordeeld.
Het enige waar ik nog op wacht is het geld om de camera te kopen, en een flink grote xD picture kaart want die dingen zijn een stuk duurder dan flash geheugen. (Voor mij ook het enige minpunt van de camera)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Huidige Camera: Canon Powershot G3
Camera die ik wil gaan kopen: Voorlopig geen, mss over een jaar of zo een D300 oid.
Beoordeling: 9
Waarom dit cijfer?:
+ snelheid (!!)
+ lens (f2.0, scherp, prachtig stuk glas)
+ controls, instelmogelijkheden
+ levensduur accu
+ mogelijkheid voor filters/ opzetlenzen
+ swivel out LCD

- optische zoeker, gedeeltelijk geblokkeerd door adapter voor filters/ lenzen.
- lensdop (klein minnetje)

Zoef

• Foxke
  • Niet online
reanimation schreef op 22 september 2003 @ 19:37:
[...]

Hele mooie foto, is dat Six Flags? zoja kan je me dan meer foto's geven (via mail ofzo)
Als je op m'n huisje klikt zie je meer foto's :)
Foto is van de goliath in six flags ja :)

• -Stef-
  • Laatst online: 16:49

-Stef-

Slainthe!

Huidige camera: Fujifilm FinePix F-601
Waarom?: 3,1 Mpix, uitstekende bediening, maakt mooie foto's en is heerlijk compact. Minpunt: maximale sluitertijd is 2s wat Fuji probeert te compenseren door een maximale ISO van 1600 (= veel ruis) te kunnen instellen.
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/03062929_3.jpg

Huidige andere camera: Canon EOS 10D
Beoordeling: 9,5
Waarom?: heeft momenteel alles wat ik in een digicam zoek. Zeer uitgebreid handmatig in te stellen, 6,5 Mpix, spiegelreflexvoordelen (compatible met mijn huidige EOS objectieven).
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fierst/001.jpg

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Huidige Camera: HP Photosmart C612
Camera die ik wil gaan kopen: n.v.t.
Waarom dit cijfer?: Omdat:.....
Het is een perfecte camera
2x optische zoom, 2.3 megapixels
Is al wat ouder maar maakt werkelijk perfecte foto's :)

• Montana
  • Laatst online: 16:30

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Huidige Camera: Fuji FinePix S602 Z
Camera die ik wil gaan kopen: nog open ( als de S7000 iets mooiere foto's maak dan ik tot nu heb gezien is deze zeker een optie)
Waarom dit cijfer?: Omdat: Het is voor mij een perfecte camera, bijzonder het gebruikers gemak, wat extra opzet lenzjes er bij gekocht en kan ontzettend mooie macro's maken. Verder een Microdrive van 1 gig en je schiet er zo een paar honderd. De camera is bijzonder zuinig met batterij gebruik. Maar is iets gevoelig voor stof. Verder nog geen problemen met deze camera. Ik heb de 602z nu bijna10 maanden. En begin het steeds mooier te vinden.

Foto is een macro uit de vlindertuin in Emmen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20ZHB%20068b.jpg

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/ex-z3/z3_inhand.jpg

Huidige Camera: Casio Exilim Ex-z3
Beoordeling: 9.5
Waarom dit cijfer?: Omdat: Extreem compacte 3mp camera en met ongelofelijk veel functies, een 2inch lcd scherm, 3x optische zoom IMO de beste camera in deze categorie. ook erg compleet gelevert met onder andere een docking station, accu en op de camera zelf zit zelfs een functie om een (geeneens zo lelijke) htmlpagina naar eigen smaak aan te maken. Ik kan nog wel uren over dit wonderbaarlijk stukje techniek doorgaan, maar ik hou op ;)

Voor de geinteresseerden staat er op Seteves digicam een uitgebreide review van deze casio.

Belangrijkste specificaties:
-3.2-Megapixel effective CCD imager
-Credit card-size stainless steel body, only 23mm thick
-Still Image: 2048x1536, 1600x1200, 1280x960, 640x480
-Movie capture, 320x240 @ 12fps up to 30 seconds with audio
-Pentax 3x optical zoom (35-105mm equiv) with 4x digital zoom
-Less two second startup time
-Fast shot to shot time - even with flash
-10 Megabytes of internal memory
-Automatic 1 to 1/2000 sec. shutter speeds
-Built-in flash with Red Eye Reduction
-2" TFT color LCD with 354x240 (84,960 pixels) resolution
-4X playback zoom magnification
-USB 1.1 data transfer to PC or Mac computers
-Lithium rechargeable battery and charging cradle included
-Secure Digital/MMC card slot for memory expansion
-DPOF, PRINT Image Matching II, Exif Print and Epson USB Direct-Print compatible
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenonline.nl/utrecht/CIMG2364.jpg

• Reanimation
Ik plaats hier even een reply voor iemand anders die niet lid is van GOT:

Huidige Camera: Minolta Dimage S414
Camera die ik wil gaan kopen: Deze is net nieuw
Waarom dit cijfer?: Omdat: het een hele goede camera is, alleen het lcd scherm is wat onduidelijk bij veel zon

Verwijderd

Huidige camera: Canon Powershot S50
Camera die ik wil gaan kopen, waarschijnlijk de PowerShot G5 ivm loskoppelbare lenzen en meer mogelijkheden.
Beoordeling S50: 8.5,
Voordelen: redelijk compacte camera, zeer goede kwaliteit fotos (5MP --ongeveer: 2500*1950) display is lekker scherp. etc.etc...

Nadelen:accu erg snel leeg, macro modus 10cm :S

Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://community.webshots.com/s/image7/4/31/53/91143153SUHmBh_ph.jpg

Afbeeldingslocatie: http://community.webshots.com/s/image7/0/99/32/89009932pbAhNr_ph.jpg

sorry voor jpg compressie :r

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Huidige Camera: Canon Digital IXUS400
Camera die ik wil gaan kopen: Canon EOS-300D
Waarom dit cijfer?: Veel en goede functies. Mooie foto's, geen/weinig artifacts, Compact.

Afbeeldingslocatie: http://www.etv.cx/~sanderg/IXUS400/Fly-Over.jpg
offtopic:
edit: Die Casio Exilim Ex-z3 verdient echt geen 9,5. Er komen naar mijn mening echt ontzettend brakke foto's uit ivm met andere camera's.

[ Voor 43% gewijzigd door Oyster op 23-09-2003 16:31 ]

Verwijderd

Xander2000 schreef op 23 September 2003 @ 16:27:

offtopic:
edit: Die Casio Exilim Ex-z3 verdient echt geen 9,5. Er komen naar mijn mening echt ontzettend brakke foto's uit ivm met andere camera's.
Naar mijn mening wel, in mijn ogen maakt hijs chitterende foto's. En in zijn categorie is hij gewoon de beste. KIjk het is natuurlijk logisch dat foto's met een grotere 5 megapixel veel mooier zijn. Maar deze camera is gewoon zwaar relaxt.

• AirX
  • Laatst online: 15:17

AirX

Tweak Guru

Mooie foto Xander2000!

[ Voor 131% gewijzigd door AirX op 24-09-2003 21:35 ]

Verwijderd

Camera: Canon Powershot A60
Cijfer:9

Heb hem net een paar dagen, en ik vind 'm geweldig. Je kan ontzettend veel aan dat ding instellen, maar ook op de automatische stand maakt ie eigenlijk altijd mooie plaatjes, bijna nooit onscherp of onderbelicht. Deze camera is wel een heel groot verschil met de Sony DSC P-50 van me pa...

Grootste voordeel: 5 (!) uur op een set batterijen (als je het niet gelooft, kijk op www.dpreview.com)

Grootste nadeel: "maar" 2 MP (ik had geen geld voor z'n 3 MP broertje, de A70)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 08:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 07:20:
[...]

Naar mijn mening wel, in mijn ogen maakt hijs chitterende foto's. En in zijn categorie is hij gewoon de beste. KIjk het is natuurlijk logisch dat foto's met een grotere 5 megapixel veel mooier zijn. Maar deze camera is gewoon zwaar relaxt.
Slaat echt nergens op wat je zegt. 5 MP, dus mooiere foto's? Is gewoon NIET waar, de kwaliteit hangt helemaal niet af van het aantal MP's, maar van de kwaliteit van de CMOS, lens, enz enz.

En of een camera mooie foto's maakt is niet zo zeer subjectief, het is gewoon objectief te meten hoe het zit met contrast, helderheid, scherpte enzovoort. Ik heb bij een paar reviews van deze camera gelezen dat dat gewoon tegen valt, helemaal als je 'm vergelijkt met bijv een Powershot A70.

Verder vind ik het wel een gave camera hoor, vooral door z'n grootte.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Ik heb een HP Photosmart 850i. Ik geef deze camera een 8. Qua formaat zit ie net tussen de echt grote en de standaardcamera's en hij doet met 6x optical zoom leuk mee :)

Ik vind de foto's best prima kwaliteit, vooral buiten. Binnen moet ik nog veel meer kutten met de instellingen...

foto'tje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/kleincuracao_klein.jpg

brak foto'tje trouwens, gecompressed met Photoshop... origineel is nog scherper :)

Wil trouwens die Casio ook gaan halen binnenkort...

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 24-09-2003 20:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• YellowCube
  • Laatst online: 13:15

YellowCube

Wait...what?

extreem mooie foto. Complimenten

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Reanimation
Idd een hele mooie foto! verwacht je niet van Hp

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Huidige Camera: Canon S45
Camera die ik wil gaan zou kopen als ik een nieuwe koop: Canon EOS-300D
Beoordeling: 8.5
Waarom dit cijfer?: Omdat het een zeer degelijke camera is met goede kwaliteit fotos en compact formaat. Maar, geen mogelijkheden tot lenzen/filters, en een vrij grote macro range van zo'n 15cm. En redelijk duur.
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~fasmit/fotos/04.jpg

• AirX
  • Laatst online: 15:17

AirX

Tweak Guru

Huidige Camera: Sony Cybershot P72 (http://www.sony.nl/view.x?loc=en_NL&prod=32112)
Waarom dit cijfer?: Omdat: Het een geweldig apparaat is met veel mogelijkheden en goede foto's. Alles heel natuur getrouw, kijk maar @ de foto, gemaakt in Rome :D Ook zitten er geweldige batterijen (2100 Miliampere) bij en je kunt daarmee dan ook een week lang intensief foto's maken. (Geloof me, ik heb wat af geschoten daar in Rome :P) Ook zijn er nu opzet lenzen te krijgen met extra zoom en filters, een geweldige verbetering. Enige nadeel is het dure geheugen, maarja, daar krijg je dan ook wat goeds voor terug :)
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~airx/DSC00324klein.jpg

Full: http://home.deds.nl/~airx/DSC00324.JPG Deze foto is trouwens op de 2 MP stand genomen.

[ Voor 17% gewijzigd door AirX op 24-09-2003 21:39 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 13:48
Sony DSC-S85
Degelijkheid: 9 (niets te klagen maar steviger kunnen ze allemaal wel)
Instelbaarheid: 8 (Graag wat meer sluitertijdenvarianten)
Lens: 9,5 (3x zoom is niet genoeg)

Al met al kom ik op een 8. Waarom ? Omdat ik toch wat meer stappen wil in shutter en de auto stand maakt mij te vaak doffe/onscherpe foto's.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Huidige Camera: Canon PowerShot A60

Camera die ik wil gaan kopen: Ik heb de A60 pas sinds mei, dus ik wil 'em nog wel eventjes gebruiken. Maar de volgende zal wellicht een Canon uit de G-serie worden.

Waarom dit cijfer?: Ruim voldoende omdat het een zeer goed instapmodel is. Met de macrostand kan je zelfs professioneel uitziende opnames maken; mooi detail krijg je dus erop. Verder redelijk wat instellingen voor een beginners-model. Ligt ook lekker in de hand en de foto's over het algemeen zijn vrij goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Cooper01(SEP%2703)Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Bos10(SEP%2703)Klein.jpg

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Huidige Camera: Canon 10D
Camera die ik wil gaan kopen: Voorlopig geen, hooguit lenzen.
Waarom dit cijfer?: Erg fijne camera, snel, mooie scherpe plaatjes, flexibel.
Foto: Iets te groot um IMG tags te bebruiken.

Huidige Camera: Nikon Coolpix 5700
Camera die ik wil gaan kopen: Deze camera blijft als "compacte" camera, voorlopig nog modern genoeg.
Waarom dit cijfer?: Sinds ik de 10D heb is de mijn waardering voor deze cam gezakt. Er komen ook mooie plaatjes uit, maar alles werkt wat minder lekker en snel.
Foto: Ook maar een linkje dan ;)

One of the animals has left its cage today.

• spok9
  • Laatst online: 06-02 21:31

spok9

Groen...

Huidige Camera: Canon Digital IXUS 400

Waarom dit cijfer?
Het is een erg fijne compacte camera, gebruiksvriendelijk en simpel. Maakt erg mooie foto's voor wat ik er mee wil doen. Ik gebruik hem voornamelijk voor vakantie en party pics tot nog toe. Ik heb alleen 1 probleempje dat ik niet in de beoordeling heb meegenomen: Kapotte IXUS 400

Een paar foto's vindt je op http://livefromdenmark.endoria.net, maar het zijn geen fotografische hoogstandjes ofzo :P

[ Voor 15% gewijzigd door spok9 op 25-09-2003 11:24 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• johnneman
  • Laatst online: 21-01 16:51

johnneman

rofl de bofl

Huidige Camera; Sony Cybershot UC20
Cijfer; 7
Waarom; Omdat de camera opzich erg handig is, hij is erg compact, wat zeker super is, en hij maakt/verwerkt supersnel fotos, ik heb erg veel camera's in m'n handen gehad, maar deze doet zn werk echt snel hoor; klepje open, klik, en klepje weer dicht. maar het dingetje heeft ook een aantal nadelen;
je kan gewoon niet zoomen, niet tijdens foto maken, nor when viewing one.
plus soms maakt hij gewoon brakke fotos, zoals deze hieronder,
ik weet het, jullie posten allemaal mooie foto's van bloemetjes en flesjes bier etc, vind ze allemaal erg mooi hoor daar niet van, maar ik vind dat ik maar es ff de slechte kant van m'n cam moet laten zien:)
v/d rest ben ik wel tevreden met de cam hoor daar niet van ;)

wanneer wel kopen?; als je zoals ik toch alleen maar foto's van mensen maakt en geen belang bij zoomen hebt. heb ervoor gekozen dus..
wanneer niet?; als je echt mooie foto's wil maken v/d natuur, en op vakantie etc, van verre afstand enzo, vooral in het donker wil hij gewoon te snel focussen op een te dicht bij staand object, das gwoon irri..

Afbeeldingslocatie: http://www.johnuitalmelo.com/fotos/6juli/DSC00393.JPG
Foto is btw gemaakt op Drome10 8)

EDIT;
na het overlezen van m'n eigen post, deze post klinkt wel een beetje negatief over mijn cam, maar opzich valt 't wel mee hoor..
ik pak maar ff een foto, klik, kijk deze is wel redelijker niet dan :)
offtopic:
die foto was btw gemaakt na het uitgaan :p hehe nie echt boeiende foto Maja 8)7 )

[ Voor 15% gewijzigd door johnneman op 25-09-2003 21:14 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:06

Marc H

- - Is wakker - -

Huidige Camera: Fuji Finepix 6900z (3.3 Mpx, 6x optische zoom)

Camera die ik wil gaan kopen: Canon 10D + canon 28-135 is + Sigma 100-300 /f4 EX + ±2 GB Compact flash + UV filters + extra accus + Lowepro Mini trekker

Beoordeling: 7

Waarom dit cijfer?: veel te veel ruis bij hogere iso's, alleen 100 iso is bruikbaar, (voor mij) te weinig zoom, vaste lenzen. Met andere woorden: ik heb gewoon het gevoel dat ik deze camera ontgroeid ben. Heb er altijd met veel plezier mee gefotografeerd. maar loop nu te vaak tegen de limieten aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/digicam/artis/dpz/9.jpg
(zomaar een fototje uit artis ;))

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Reanimation
Marc H schreef op 25 September 2003 @ 21:50:
Huidige Camera: Fuji Finepix 6900z (3.3 Mpx, 6x optische zoom)

Camera die ik wil gaan kopen: Canon 10D + canon 28-135 is + Sigma 100-300 /f4 EX + ±2 GB Compact flash + UV filters + extra accus + Lowepro Mini trekker

Beoordeling: 7

Waarom dit cijfer?: veel te veel ruis bij hogere iso's, alleen 100 iso is bruikbaar, (voor mij) te weinig zoom, vaste lenzen. Met andere woorden: ik heb gewoon het gevoel dat ik deze camera ontgroeid ben. Heb er altijd met veel plezier mee gefotografeerd. maar loop nu te vaak tegen de limieten aan.

[afbeelding]
(zomaar een fototje uit artis ;))
Scherpe foto zeg erg mooi! enne jou CF kaart is :9~

• jvvv
  • Laatst online: 04-11-2025
johnuitalmelo schreef op 25 September 2003 @ 21:09:
Huidige Camera; Sony Cybershot UC20
Cijfer; 7
Waarom; Omdat de camera opzich erg handig is, hij is erg compact, wat zeker super is, en hij maakt/verwerkt supersnel fotos, ik heb erg veel camera's in m'n handen gehad, maar deze doet zn werk echt snel hoor; klepje open, klik, en klepje weer dicht. maar het dingetje heeft ook een aantal nadelen;
je kan gewoon niet zoomen, niet tijdens foto maken, nor when viewing one.
plus soms maakt hij gewoon brakke fotos, zoals deze hieronder,
ik weet het, jullie posten allemaal mooie foto's van bloemetjes en flesjes bier etc, vind ze allemaal erg mooi hoor daar niet van, maar ik vind dat ik maar es ff de slechte kant van m'n cam moet laten zien:)
v/d rest ben ik wel tevreden met de cam hoor daar niet van ;)

wanneer wel kopen?; als je zoals ik toch alleen maar foto's van mensen maakt en geen belang bij zoomen hebt. heb ervoor gekozen dus..
wanneer niet?; als je echt mooie foto's wil maken v/d natuur, en op vakantie etc, van verre afstand enzo, vooral in het donker wil hij gewoon te snel focussen op een te dicht bij staand object, das gwoon irri..

[afbeelding]
Foto is btw gemaakt op Drome10 8)

EDIT;
na het overlezen van m'n eigen post, deze post klinkt wel een beetje negatief over mijn cam, maar opzich valt 't wel mee hoor..
ik pak maar ff een foto, klik, kijk deze is wel redelijker niet dan :)
offtopic:
die foto was btw gemaakt na het uitgaan :p hehe nie echt boeiende foto Maja 8)7 )
Die fotos zijn niet degelijk.(sorry). Er is verdombd veel ruis. Hoeveel heb je dat ding betaald?

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-02 09:52

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Huidige Camera: had een canon a70, vandaag verkocht en heb er een stuk of 3000 foto's mee genomen sinds dat ik 'm in mei dit jaar heb gekocht

Camera die ik wil gaan kopen: canon 10d + om te beginnen 50mm lens of een 28-130 lens oid. De canon 10d in 1e instantie omdat ik dan met verschillende lenzen kan gaan werken en verder omdat werkelijk alles instelbaar is, ganz geil :)
Ik heb voor de canon a70 een jaar met een fuji finepix 2600zoom gefotografeert en dat beviel me ook al erg goed en wilde toen gauw de a70 omdat daar meer handmatig instelbaar was. Het komische was dat ik ook nog eens in eerste instantie een nikon5700 heb gekregen (verkeerde bestelling afgeleverd :P). Daar heb ik ook nog een week of 2 mee mogen fotograferen. Toen wist ik al dat ik meer zoom wilde iig dan die 3x van de canon a70.

Waarom dit cijfer?: omdat het een perfecte camera is, mooie plaatjes schiet en alles instelbaar is en hij zuinig is in gebruik. En de prijs is ook erg aantrekkelijk.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Ik sta op het punt om de Minolta s414 aan te schaffen (4MP, 4x optical zoom). Nog tips en adviezen, m.n. wat betreft de batterijen die ik hiervoor nodig heb, want daar ben ik nog niet helemaal over uit.

• Reanimation
Verwijderd schreef op 26 september 2003 @ 18:44:
Ik sta op het punt om de Minolta s414 aan te schaffen (4MP, 4x optical zoom). Nog tips en adviezen, m.n. wat betreft de batterijen die ik hiervoor nodig heb, want daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Bij de aanschaf raad ik 2100 MAh Baterijen aan (2x 4 stuks), anders is de batterijduur erg kort, vooral als je veel de flitser gebruikt en het lcd scherm
kwalitatief is dit een zeer goede camera

Verwijderd

Bedankt voor het advies! Ik ga denk ik voor deze:

- Ansmann Digi-Speed 4 inkl. 4 Akkus NiMH 2200 mAh à €66,49
- 1x4 Ansmann Akku NiMh Mignon 2200 mAh à €12,25.

(bij foto-video-shop.nl)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 20:13 ]

• -Stef-
  • Laatst online: 16:49

-Stef-

Slainthe!

Om eerlijk te zijn ben ik prettig verbaasd over de hoeveelheid mensen hier die in mindere en meerdere mate fanatiek met fotografie bezig zijn. Vrijwel iedereen begint met een compact digitaaltje of meteen met een compact digi van betere kwaliteit om daarmee de nodige ervaringen op te doen.

Al relatief snel loopt men tegen de beperkingen van een dergelijke compact camera aan en begint het gejeuk naar een stapje hoger wat meestal een digitale spiegelreflex is. Vanwege de uitgave neem ik aan dat de vonk dan ook echt is overgeslagen en men zich in fotografie wil storten.

Gezien de gemiddelde leeftijd hier had ik dat niet verwacht. Goeie zaak!

Ok, back on-topic. :)

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• roeltje
  • Laatst online: 19-10-2025
Had een Fuji s602,

vond batterijduur erg kort, veel ruis (zeker bij hoge iso), focussen bij weinig licht is ook niet optimaal. ook vind ik dat de kleur groen soms lelijk is in de foto. helaas zat er een fout in de ccd en heb ik mijn geld terug gekregen van de firma waar ik hem gehaald had. verder zoom was super! en werking was vrij snel (focus en foto's nemen). ook de viewfinder is erg fijn, wel onscherp, dus handmatige focus kun je wel vergeten :(

beoordeling: 7

Huidige cam: Canon powershot g2 + 420ex flitser.

Nadelen: focus soms traag, interne flitser veroorzaakt veel rode ogen, ruis wordt zichtbaar bij iso 200 en hoger. instellingen (sluitertijd/diafragma) limiet van 1/1000 en/of F8.

pro's: lichtsterke lens, super batterij (bp511) veel in te stellen, mooie kleuren, raw opnames zijn super!! en wat denk je van het schermpje wat je alle kanten op kan draaien, dat is echt heel fijn.

algemene beoordeling: 8.5

eventuele nieuwe cam: Eos 300D of 10D, alleen prijs van de 10D is nog een beetje hoog, denk dat het verstandig is om nog een jaartje te wachten, maar 300D is een leuke optie als ik mijn g2 kan verkopen.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.minolta-image-database.com/imgslarge/126305.jpg
Minolta DiMage E223
2M pixels
3x optische en 3x digital zoom

wel leuk, maar ik vind het erg jammer dat sluitertijd enzo niet handmatig te regelen zijn. bij minder licht gaat de sluitertijd ERG omhoog, waardoor bijna alles bewogen is

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• rockhopper
  • Laatst online: 03-02 14:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RSP schreef op 22 september 2003 @ 15:42:
Canon Powershot G3
Canon D - serie
Foto
[afbeelding]
Heey is dat niet de madagaskardaggekko van Artis?
Mooie foto :)

===ontopic===
Camera nu: Olympus C220 3X zoom 2.1 Mpixel
Pro: makkelijk, scherpe sterke lens, compact, goed instapmodel voor mij, mooie macros, doet alles waar ie voor gemaakt is goed.
Con: grote shutterlag, te weinig zoom voor mij, camera in het algemeen vrij traag (opstarten, functies veranderen), weinig mogelijkheden tot zelf instellen
Cijfer: geef m een 7 omdat hij in z'n prijsklasse redelijk goed is (toen ik m kocht in 2001)

Wil nu Canon Eos 300D
want: ik mis toch het gevoel wat ik bij analoge SLR heb. Verder wil ik gewoon meer zoom, en flexibele lenzen bieden me dat. Voor de rest wilde ik een camera met zo min mogelijk shutterlag.
foto: volgt als ik m eenmaal heb.

[ Voor 46% gewijzigd door rockhopper op 27-09-2003 04:33 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

jvvv schreef op 26 September 2003 @ 18:37:
[...]

Die fotos zijn niet degelijk.(sorry). Er is verdombd veel ruis. Hoeveel heb je dat ding betaald?
nee ik weet het :)
heb ook expres een slechte foto gekozen..
maargoed heb er 350 euro voor betaalt, hiervoor had ik btw een betere sony de P50 (of p51? weenie meer), maja die is kapot gegaan,
maja zoals ik al zei, heb gewoon voor die cam gekozen,
aangezien ik toch alleen maar foto's van dichtbij maak etc..

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Huidige Camera: N/A
Camera die ik wil gaan kopen: Canon Powershot A80 of G5 of iets vergelijkbaars

Nog iemand met een Canon Powershot A80 of een G5? Die heb ik nl op het ook, of een vergelijkbare camera in die prijscatagorie. Hij moet een redelijke optical zoom hebben iig 4X, Li-Ion batterij, filmpjes, macro's, flits, LCD'tje. Gewicht en formaat maakt niet uit, en storagetype ook niet zo. Aansluiting maakt ook niet uit, zolang het maar USB of firewire is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Luuk
  • Niet online
johnuitalmelo schreef op 27 September 2003 @ 09:37:
[...]

nee ik weet het :)
heb ook expres een slechte foto gekozen..
maargoed heb er 350 euro voor betaalt, hiervoor had ik btw een betere sony de P50 (of p51? weenie meer), maja die is kapot gegaan,
maja zoals ik al zei, heb gewoon voor die cam gekozen,
aangezien ik toch alleen maar foto's van dichtbij maak etc..
350 euro voor een sony cybershot U20?? :/ hoe lang is dat geleden joh

hij kost nu nogmaar 168 euro'tjes namelijk :)

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

G-PHREAK schreef op 27 September 2003 @ 14:03:
[...]

350 euro voor een sony cybershot U20?? :/ hoe lang is dat geleden joh

hij kost nu nogmaar 168 euro'tjes namelijk :)
16 april om precies te zijn :+
omg 168 euro valt echt wel mee!,
had eigelijk gehoopt dat er nog een U30 uit komt,
"net" iets beter enzo weet je wel.. soms is deze Echt brak qua foto's joh..

• Fire69
  • Laatst online: 06-02 22:47
Huidige Camera: Sony DSC-V1
Camera die ik wil gaan kopen: Huidige is nog iets te nieuw om te vervangen. :)
Waarom dit cijfer?: Omdat de macro nogal flauw uitgevallen is, de minimumafstand is te groot. :(
Foto: http://arwen.fire69.net

• dribbel
  • Laatst online: 14:26
johnuitalmelo schreef op 27 September 2003 @ 20:26:
[...]

16 april om precies te zijn :+
omg 168 euro valt echt wel mee!,
had eigelijk gehoopt dat er nog een U30 uit komt,
"net" iets beter enzo weet je wel.. soms is deze Echt brak qua foto's joh..
U30 is er wel hoor :P

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

WAT! Omg! dat wist ik Echt niet?! Wow man,
en ik maar wachten op de U30! haha wat dom 8)7

Maargoed, na wat reviews te hebben gelezen op kieskeurig.nl/.., kwam ik toch wel tot de conclusie dat de de U30 echt niet zo heel veel beter is als de U20 die ik dus nu heb,
hier wat quotes uit verschillende reviews;
Quote1; gebruik hem vooral voor op stap. nadeel is dat ondanks de natirode ogen, de ogen vaak toch onzettend rood blijven.
Quote2; goede kwaliteit foto's en filmpjes (geen geluid), maar het blijft een funcamera
Quote3; er zijn inderdaad niet zoveel verschillen tussen de U20 en de U30
Hehe, nou euh, correctie dan maar > dan w8 ik toch echt wel tot de U40 komt dan :P
(ps; is sony bezig met een U40 ? :7 weet iemand dat? klinkt btje dom maja :/ )

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
[by the way]
Ben wel heel gecharmeerd van die Canon EOS 300 D (wie niet :P). Iemand enig idee wat een beetje telelens nieuw kost voor dat beestje? Heb totaal geen verstand van millimeters enzo, dus ik verwoord het maar even zo :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• rockhopper
  • Laatst online: 03-02 14:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tamron AF 70-300/4.0-5.6 NEW macro 1:2 ø 62mm €149.00
op www.geengeld.nl is waarschijnlijk een erg leuk goedkoop instapmodel.
300mm wordt 480mm na de 1,6 cropfactor waarop je toch heel behoorlijk in kan zoomen :P
Zelf denk ik trouwens een Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER ø 58mm €284.00 te halen, hoewel ie goedkoper locaal te halen valt bij de fotoboer. (die site is meer een richtlijn) lenzen zijn overigens meestal nog goedkoper in .de en amerika.
Succes

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Reanimation
havana schreef op 28 september 2003 @ 15:47:
[by the way]
Ben wel heel gecharmeerd van die Canon EOS 300 D (wie niet :P). Iemand enig idee wat een beetje telelens nieuw kost voor dat beestje? Heb totaal geen verstand van millimeters enzo, dus ik verwoord het maar even zo :)
Jaah!! EOS 300D :9~ :9~ had ik het budget maar :'(

• sjares
  • Laatst online: 06-02 23:01
Huidige camera: Canon A40
Volgende camera: Canon EOS 300D :9~
Cijfer huidige camera: 8,5
Omdat...: Camera geeft echt mooie foto's voor wat ie kost, flitser komt ver, zeer lang op een lading batterijen. Veel instelmogelijkheden. Jammer dat er niet een "echte" macro-stand op zit. Ook erg stevige cam :P

Voorbeeldje (weer sixflags):

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jares001/IMG_1411_K.jpg

Verwijderd

huidige: NOT trust 850 powercam 4mp NOT

Binnen 1 uur retour gebracht naar de shop.......

kheb nu een minolta 2330 (2e handsje). :)

alles beter dan een trust....

KOOP DIE DINGEN NOOIT! 8)7

• JJapie
  • Laatst online: 11:47
Huidige camera: Canon Powershot G3
Volgende camera: Canon EOS 10D :9~
Cijfer huidige camera: 9,5
Omdat...: Het is gewoon een super fijne camera. Maakt prachtige foto's en het kantelbare schermpje is haast onmisbaar geworden :)
Je kan ook lekker veel handmatig doen als je daar eens zien in hebt..
Extra's: Ik heb een telelens, een uv-filter en een (circulaire) polarisatie-filter erbij.

[ Voor 15% gewijzigd door JJapie op 29-09-2003 20:23 . Reden: extras erbij gezet ]

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Huidige Camera: Fuji Finepix 2400 (2MP, 3x zoom, Mei 2001)
Waarom dit cijfer?: Voor toen de beste prijs/kwaliteit verhouding voor mij. Een echte P&S camera, kan weinig mis mee gaan zolang het weer een beetje meezit (100 ISO eq. en een 3.5F lens). Helaas weinig instellingen, en in de ietswat moeilijkere omstandigheden vrij veel ruis als je geen flits gebruikt.

Camera die ik wil gaan kopen:

Of: Canon 300D
Of: Supercompacte camera als Ixus of Exilem Z

Aan de ene kant is een DSLR natuurlijk erg cool, maar wel weer vrij fors. Een supercompact-camera kan je daarentegen juist weer overal mee naar toe nemen... hmmm... moeilijk :) Maar goed, de eerste tijd nog niet eigenlijk.

• Reanimation
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 20:10:
huidige: NOT trust 850 powercam 4mp NOT

Binnen 1 uur retour gebracht naar de shop.......

kheb nu een minolta 2330 (2e handsje). :)

alles beter dan een trust....

KOOP DIE DINGEN NOOIT! 8)7
Trust is niet een kwaliteitsmerk maar als je een digitale camera wilt voor weinig en waar je gewoon foto's mee kunt maken (en verder niets wil) dan is Trust Prima. (let wel op ik ben geen voorstander van Trust :P, kvertrouw ze niet)

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Huidige Camera: Nikon D100
Camera die ik wil gaan kopen: hooguit lenzen
Waarom dit cijfer?: De camera werkt snel en betrouwbaar. De foto's die eruit komen zijn goed als je de camera onder de knie hebt. Nadeel vind ik wel dat je op moet passen met stof en andere kek als je lenzen wisselt.
Foto: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~brou1944/d100.jpg

Verwijderd

Huidige Camera: Kyocera Finecam L3v

Camera die ik wil gaan kopen: Momenteel hou ik het fijn bij deze ben immers maar een student ;)

Beoordeling: 8,5

Waarom dit cijfer?: (Eerste digitale camera die ik ooit heb aangeschaft. Mooie camera maakt goede foto's, veel instelmogelijkheden en ik geloof dat er zodra je de instellingen kent van het toestel er nog mooiere foto's mee te maken zijn.
Vooral het grote lcd scherm is een uitkomst om goed te kunnen zien of een foto echt geworden is wat je er van verwacht :*)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://bode.gamez.nl/zooi2/eddy/KIF_0124.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bode.gamez.nl/zooi2/eddy/KIF_0126.JPG
Tweede foto is in sepia genomen :P
Grote aangepast ivm de vele modummers hier op het forum....

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

Floor-is

5.2

Huidige camera
Canon EOS 10D

Lenzen
Canon 50mm f/1.8 MarkII
Canon 28-135mm f/3.5-5.6 USM IS
Canon 17-35mm f/2.8 USM L

Andere toebehoren
IBM MicroDrive 1GB
Canon SpeedLite 420EX (+8x GP2100)
Bogen/Manfrotto Monopod
Tamrak Tek Tas
Extra BP511 batterij

Oordeel
Cijfer: 8,5
Onderbouwing
Erg prettige camera om mee te werken, vind hem persoonlijk prettiger werken dan de Fuji en Nikon tegenhangers. Mooie kleurweergave en (redelijk) snelle autofocus, gecombineerd met een relatief goede beeldkwaliteit (weinig ruis) is het een goede camera om mee te werken als goede amateur of voor de backup van een (semi)professional. Hij ligt echt heerlijk in de hand, heeft de meeste knoppen op een erg handige positie en kan ook redelijk snel schakelen tussen de verschillende instellingen, waarnaast er prettig weinig shutterlag is. :)
Nadelen zijn er echter ook, helaas maar waar. Zo heb ik regelmatig ruzie met de WhiteBalance, waardoor ik soms nogal een vreemde kleurweergave krijg. Ook vind ik dat de autofocus er in het donker te vaak naast zit (bij het maken van portretten in het donker, in combinatie met de 420EX). Op hogere ISO-waarden (400+) zit nog veel te veel ruis en het lijkt er ook op dat die ISO's niet helemaal overeenkomen met de ISO-instellingen op mijn S45je. (Heb wat langere sluitertijd nodig voor dezelfde hoeveelheid licht.) Ik vind het ook vaak vervelend lang duren voor ik de foto op het (niet te beschermen) schermpje te zien krijg. Als laatste dan de positie van de aan/uit knop, want ik wil deze nog wel eens per ongeluk omzetten als ik iemand een foto wil laten zien.

Wat wil ik nog aanschaffen?
Ik wil mijn lenzen langzaam uit gaan brieden met het volgende:
Canon 24-70mm f/2.8 USM L
Canon 50mm f/1.4
Sigma 8mm f/4 Fisheye
Canon 70-200mm f/2.8 IS USM L
Verder:
BG-E3 (Big-Ed) Batterijcompartiment
LowePro Tas (Minitrekker denk ik)
Nieuwe body, niet voor de Mpixels, maar wel voor de snelheid, de AF, WB en vooral voor minder ruis en een andere cropfactor. De 1D heeft eigenlijk geen ISO100 instelling en ISO800 geeft way te veel ruis. De 1Ds is een vet mooie cam, met eigenlijk wel alles dat ik wil, maar die prijs staat me 'een beetje' tegen ;)

Op het moment heb ik maar een paar foto's online, waarvan het allergrootste deel niet publiek beschikbaar, daarom moeten jullie het maar even doen met het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.12/~floris/lasers.jpg

Bericht hierboven

• Frostbite
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Huidige Camera: Canon Powershot A70
Camera die ik wil gaan kopen: Geen. Ben wel gecharmeerd van de A80 (vanwege het uitklapbare lcd scherm en de 4MP)
Waarom dit cijfer?: Omdat: Het gewoon een hele goede beginnerscamera is. Ben blij dat hij tot 3.2 Mb foto's kan maken. Gezien het voor mij allemaal geboortefoto's en babyfoto's zijn die we natuurlijk zo groot mogelijk op willen hangen.
Verder sta ik te kijken van de scherpte van de foto's. Ik heb hem nu al een tijdje en nog moet ik eens een keer goed het boekje doornemen om alle functies volledig te kunnen benutten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Camera; Canon Powershot A70.
Volgende Cam; Nog geen, heb deze net
Beoordeling; een dikke 8.5. Ben zeer tevreden over de camera. Het is dan wel mijn eerste cam, maar hij werkt lekker en de instellingen zjin perfect.
en dan nu een foto Voor de niet topografen onder ons, Empire State Building, New York
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tompel/a70/IMG_0215a.jpg

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 06:45
Nou ik vind het een mooie foto hoor!!!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Huidige Camera: Samsung 350 Se
Specs: Effective 3.2 Mega Pixels
- 6X Zoom (Optical 3X, Digital 2X)
Afbeeldingslocatie: http://www.samsungcamera.com/upload_file/product/15/7440.jpg

Waarom dit cijfer?: Omdat hij toch mooie scherpe fotos maakt, wat ik wel jammer vind dat ik echt macro fotos kan maken van superdichtbij, dat leek me toch wel vet.
Toch maakt hij mooie fotos, filmen kan hij ook goed, perfect dingetje
Maar meestal gebruik ik de camera gewoon voor vakantie,vrienden etc.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.osman01/vakantie/alexavond.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.osman01/vakantie/alexoverdag.JPG
*klik

Let niet op mn foto kwaliteiten, want zoveel foto verstand heb ik niet.
Op de laatste foto probeerde ik nog dat hout wat daaronder zat niet erop te krijgen, alleen dat wilde niet zo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 14:42 ]

• Mark
  • Laatst online: 09:04
Huidige camera: Sony DSC-F717
Specs: 5MP, 38-190 F2.4 - F2.8 lens en een 640Mb aan stickies
Waarom een 8...Hij maakt hele mooie foto's (mede dankzij de superlens) en is snel en makkelijk in gebruik. Zowel in het Point & Shoot werk als het eigen instel werk presteerd de camera goed. Nadeel hieraan is dat de superieure lens niet te verwisselen is. Hierdoor dus geen echte groothoek zonder het gebruik van een opzetlens.
Volgende camera: Tjsa, een DSLR en dan bij voorkeur 1 van Minolta waar ik mijn lenzen op kan gebruiken welke ik nu al heb voor mijn Dynax 505. Helaas schiet Minolta niet echt op met een DSLR :(

Foto genomen met mijn huidige camera (op Sepia stand):
Afbeeldingslocatie: http://foto.itxl.nl/albums/oostenrijk/acx.jpg

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:45
Huidige Camera: Geen
Camera die ik wil gaan kopen: Canon Powershot A80 €385,-
Beoordeling: n.v.t.
Waarom dit cijfer?: Het me een leuke camera lijkt om mee te beginnen.
Foto: www.toekomstigecamera.nl/foto.jpg ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ArieR op 02-10-2003 14:05 ]

• Reanimation
Mark schreef op 01 oktober 2003 @ 15:07:
Waarom een 8...Hij maakt hele mooie foto's (mede dankzij de superlens) en is snel en makkelijk in gebruik. Zowel in het Point & Shoot werk als het eigen instel werk presteerd de camera goed. Nadeel hieraan is dat de superieure lens niet te verwisselen is. Hierdoor dus geen echte groothoek zonder het gebruik van een opzetlens.
Volgende camera: Tjsa, een DSLR en dan bij voorkeur 1 van Minolta waar ik mijn lenzen op kan gebruiken welke ik nu al heb voor mijn Dynax 505. Helaas schiet Minolta niet echt op met een DSLR :(

[afbeelding]
Aparte Foto :)

• Mark
Tsja, zo valt ie een beetje tegen. Eigenlijk moet je hem in 30x45 zien. Zo hangt hij hier in de huiskamer, ziet er echt mooi uit.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:52
Huidige Camera: Canon Powershot S30
Camera die ik wil gaan kopen: Geen idee, deze bevalt nog goed. Ik hoop dat er tzt een interessante spiegelreflex te koop is...
Waarom dit cijfer?: Omdat de camera op de AUTO-stand voldoet en je verder wel naar behoefte kunt spelen met allerlei instellingen. Daarnaast is hij heel klein en dus heel makkelijk mee te nemen. Niet onbelangrijk, vooral op wintersport.
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/david5555/IMG_2919S.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/david5555/IMG_0304S.jpg

• Tarin
  • Laatst online: 14:45

Tarin

Just plain weird.

Huidige camera: Olympus C-2040Z
Cijfer: 8.0
Waarom? Is best een fijn dingetje, zeker om wat mee te spelen. Alles instelbaar, 3x optische zoom, 2.1mpixel. Foto's zijn mooi scherp, hij heeft een redelijke macrofunctie en een lekker lichtsterke lens. Wat ik er minder aan vind is het zoomhendeltje (werk liever met een SLR) en de relatief korte max. sluitertijd (4 sec).

Wannahave: EOS 300D (met standaard 18-55mm en erbij de 28-135 USM IS en 75-300 USM IS).
Waarom? Ik werk gewoon liever met SLR, en de foto's die dat ding uitpoept zijn toch een stukkie mooier dan die van m'n Oly.

Foto's uit de Oly:
*klik*
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9368/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9369/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9370/thumb.jpg

random $zooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11288/full.jpg

Dpreview linkjes:
Olympus C-2040Zoom
Canon EOS 300D

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Garyu
  • Laatst online: 06-02 08:27

Garyu

WW

Mark schreef op 01 October 2003 @ 15:07:

[afbeelding]
Supervette foto! Waar in Oostenrijk is dat?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 01:16

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Ik heb de Casio exilim z3 ben er wel tevereden over eigenlijk maar wel
jammer dat er na 3 maanden al een hot pixel op mijn lichtgevoellige ding zit.

Cijfer: voor mij is ie een 8 waard waarom : lekker klein, stevig, snel, maakt redelijk mooie foto's en niet te duur (prijs was incl 256 MB kaartje 480 euro)

Nadelen: LDC is niet afgedekt (heb ik zelf inmiddels gedaan met een hard plastic venstertje ervoor :)
snel een hot pixel (bij mijne dan)
geen geluid bij afspelen op toestel van de filmpjes
(toch maar es kijken om de Z4) :+

Sixflags
Afbeeldingslocatie: http://tubbie.allphotoalbum.com/sixflags/thumbnails/CIMG0455.JPG

Afbeeldingslocatie: http://tubbie.allphotoalbum.com/sixflags/thumbnails/CIMG0470.JPG

paar van vakantie
Afbeeldingslocatie: http://tubbie.allphotoalbum.com/thumbnails/tnCIMG0174.JPG

Afbeeldingslocatie: http://tubbie.allphotoalbum.com/thumbnails/tnCIMG0297.JPG

die van hen is mooi....

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Huidige Camera: Canon powershot G3

Camera die ik wil gaan kopen: Canon EOS 300D

Beoordeling: 8.5

Waarom dit cijfer?: Hele strakke camera, haalt net niet de 9 vanwege de roden die te rood zijn, het blauwe te blauw en het gemis van een manual focus als je het schermpje dicht hebt...

Foto: Alle foto's die ik gemaakt heb van het motorcrossen staan op www.mx-fotos.nl

waarom de 300d als volgende camera ?? lijkt me duidelijk... een lekker snel telelensje erop en ik kan eindelijk de goeie springfoto's etc. maken :)

Deze plek is te koop.

• Mark
Garyu schreef op 02 oktober 2003 @ 03:25:
[...]

Supervette foto! Waar in Oostenrijk is dat?
Dat is in de buurt van Piesendorf. Foto is genomen tijdens het lopen van het Panorama Lehrpad. Niet aan te raden voor beginnende wandelaars, heb er een paar dagen goed spierpijn van gehad :) Voor meer foto's uit Oostenrijk zie mijn gallery. Foto's zijn genomen tijdens een weekje vakantie met een paar hondenbezitters, daarom ook de grote hoeveelheid honden :)

• Reanimation
sjorsfeenema schreef op 02 oktober 2003 @ 04:24:
Ik heb de Casio exilim z3 ben er wel tevereden over eigenlijk maar wel
jammer dat er na 3 maanden al een hot pixel op mijn lichtgevoellige ding zit.

Cijfer: voor mij is ie een 8 waard waarom : lekker klein, stevig, snel, maakt redelijk mooie foto's en niet te duur (prijs was incl 256 MB kaartje 480 euro)

Nadelen: LDC is niet afgedekt (heb ik zelf inmiddels gedaan met een hard plastic venstertje ervoor :)
snel een hot pixel (bij mijne dan)
geen geluid bij afspelen op toestel van de filmpjes
(toch maar es kijken om de Z4) :+

Sixflags
[afbeelding]

[afbeelding]

paar van vakantie
[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooie foto's vooral die van Transavia Boeing 737-800 Staatloterij, (dat vliegtuig) :)

Verwijderd

olumpus c350/550 z
Beoordeling: 7,5
Waarom dit cijfer: Jah ik ben niet beter gewend dan dit dus bevalt me prima....maar als ik dan fotos zie van een eox 300d dan is deze camera er weer niks bij natuurlijk. Maar voor mijn doeleinden is ie goed genoeg...en ben dr happy mee!
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste